Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 155 ... 391 Laatste
Acties:

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:08:
Ok, dat is duidelijk dan :)
I.v.m. het voorverwarmen, ik weet niet of ik daar veel mee ga winnen. Dit is mijn traject naar het werk en daar stopt het ook op een normale werkdag. Redelijk korte afstand dus.

Ik laad nooit thuis of (zelden) publiek, 1x per week gratis op het werk en klaar.
Ik kan wel leven met een kleinere radius in mijn situatie, zolang ik weet dat dit verbruik als normaal kan gezien worden.
Ja dat komt primair door het verwarmen van de auto en het verwarmen van de accu. Als je 'm wel dagelijks aan een paal hebt hangen en je je weet je vertrektijd dan scheelt dat een hoop. En anders rekening houden met een stuk lagere effectieve range inderdaad. Ik moest er van de week ook weer even aan wennen dat ik na m'n vaste ritje een stuk minder range had dan ik had verwacht.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Tarin

Just plain weird.

Onze bestelde ID.4 komt waarschijnlijk pas voor de winter van 2022, maar uit nieuwschierigheid: Kan je ook voorverwarmen met alleen een 230V-aansluiting, zonder te laden? Dat zou voor ons in de winter best handig zijn - we hebben op het werk (nog) geen regeling onze prive-stroom af te rekenen, dus voor het echte laden zal ik de openbare laders op 5 minuten loopafstand in moeten zetten, maar als het (flink) scheelt in bereik wil ik in de winter best een paar euro in een voorverwarmde auto/accu stoppen; het is ook een stukje comfort natuurlijk.

Zolang ik (met een klein beetje moeite) 'gratis' vlakbij kan laden is het prive aanschaffen en installeren van een wallbox onder de carport om vervolgens meer dan de helft van de zakelijk verbruikte kWh's zelf te mogen betalen niet echt interessant. Auto van de zaak is dan wel goedkoop, maar we betalen er via via (minder loon, meer belastingen, beetje extra vanwege de iets hogere leasing) toch voor.

[ Voor 27% gewijzigd door Tarin op 25-11-2021 10:04 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
theHoff schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:51:
[...]

...maar VW wil niet kosteloos vervangend vervoer beschikbaar stellen zodat ik deze bij de garage kan laten. Vorige keer ben ik m'n ID.4M bijna zes weken kwijt geweest met een andere storing. Dat loopt dan heel snel in de papieren. Hoewel de auto echt wel fijn is is het hele nazorg traject bij VW toch wel erg droevig. Genoeg mensen die hun best willen doen (ook genoeg niet overigens) maar effectief worden problemen niet snel opgelost. Hier zou VW echt volop in moeten gaan investeren want hier gaan ze het anders echt op verliezen in de toekomst.
Ik heb precies ditzelfde issue met de service. Bij mij geen dempers met fouten, maar een 2.3 update die blijft falen, en een bedieningspaneel op het stuur dat een eigen leven leidt, dysfunctionele TA en ACC. Dat laatste is al een issue sinds aflevering, en de auto is er al voor terug geweest. Uiteraard niks gevonden, want probleem deed zich niet voor toen de auto bij hen was. Auto is prive bezit; 4M.

Statement van Munstad in dit geval: voor garantie (!) issues stellen wij geen vervangend vervoer beschikbaar. Het is bijna te bizar voor woorden. Wanneer dan wel? Ze leveren een auto af met een fout, en om het op te lossen moet de auto terug naar de garage. De kosten die je daarvoor moet maken zijn je eigen probleem.

De ironie is nog dat je bij VW een abonnement voor €2.50 per maand kan nemen om gratis vervangend vervoer te krijgen. De huurauto die je dan zou krijgen vertegenwoordigt dan in feite een waarde van eenmalig €2.50 als dit elke maand zo zou zijn. Onvoorstelbaar dat VW voor zo'n klein bedrag principieel gaat doen. Al helemaal bij de introductie van een totaal nieuw product. We hebben het niet over een 2e handsje buiten de fabrieksgarantie maar een EV waarvan iedereen weet dat ze vol met bugs zitten. Ik vind net als jij dat dit niet kan en het beinvloedt zeker mijn keuze bij de volgende auto.

In mijn geval komt het er ook op neer dat ik dus maar doorrijd met de defecten. Het is ook voor mij een principe kwestie. Ik zie het wel een keer.

Ik weet, beetje een rant en misschien wat off-topic, maar we wisselen hier ervaringen uit over de ID.x'en en dit soort randzaken horen er wel een beetje bij.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

Tarin schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:36:
Onze bestelde ID.4 komt waarschijnlijk pas voor de winter van 2022, maar uit nieuwschierigheid: Kan je ook voorverwarmen met alleen een 230V-aansluiting, zonder te laden? Dat zou voor ons in de winter best handig zijn - we hebben op het werk (nog) geen regeling onze prive-stroom af te rekenen, dus voor het echte laden zal ik de openbare laders op 5 minuten loopafstand in moeten zetten, maar als het (flink) scheelt in bereik wil ik in de winter best een paar euro in een voorverwarmde auto/accu stoppen; het is ook een stukje comfort natuurlijk.
Ik heb dit twee keer gelezen maar snap niet wat je bedoelt. :?

Wil je voor verwarmen terwijl hij aan de lader hangt; ja dat kan. Hij trekt dan gerust tot 3 kWh extra van de paal.
Wil je hem verwarmen met een standaard WCD, nee dat kan niet > de auto heeft daar geen aansluiting voor.
Wil je hem verwarmen met de granny charger, denk dat het kan al zal gerust de volle bak naar de voor verwarming gaan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
Freakie1NL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:48:
[...]

Wil je voor verwarmen terwijl hij aan de lader hangt; ja dat kan. Hij trekt dan gerust tot 3 kWh extra van de paal.
Wil je hem verwarmen met een standaard WCD, nee dat kan niet > de auto heeft daar geen aansluiting voor.
Wil je hem verwarmen met de granny charger, denk dat het kan al zal gerust bij de volle bak naar de voor verwarming gaan.
Ik denk dat Tarin wil verwarmen zonder te laden en dus vooral ook zonder de range te verminderen, via een granny charger.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Freakie1NL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:48:
[...]

[...]
Wil je hem verwarmen met de granny charger, denk dat het kan al zal gerust bij de volle bak naar de voor verwarming gaan.
Sorry, teveel informatie om mijn vraag heen :). Dat, min of meer, maar dus zonder de accu bij te laden.

Ik wil best tijd en moeite investeren om elektrisch te rijden (mijn hoofdreden is de milieubelasting), maar de kosten moeten een beetje redelijk blijven. Als een wall-box (gedeeltelijk) vergoed zou worden, en de stroom ook (redelijkerwijze).. maar actueel zou thuis laden alleen maar voordelig zijn voor mijn werkgever (extra (want meer dan 30ct/kWh) dure laadkosten vallen volledig weg) en voor ons zou 'altijd een volle auto voor de deur' buiten proportioneel duur zijn.
Mitchell2.24v schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat Tarin wil verwarmen zonder te laden en dus vooral ook zonder de range te verminderen, via een granny charger.
Precies, ik wil een (niet volgeladen) ID.4 's avonds via de granny charger aansluiten en via een plan instellen dat ik de volgende dag om 6 uur een warme accu/auto wil hebben, zonder dat hij de accu bij laadt.

[ Voor 53% gewijzigd door Tarin op 25-11-2021 10:16 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Tarin schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:07:
[...]

Sorry, teveel informatie om mijn vraag heen :).

[...]

Precies, ik wil een (niet volgeladen) ID.4 's avonds via de granny charger aansluiten en via een plan instellen dat ik de volgende dag om 6 uur een warme accu/auto wil hebben, zonder dat hij de accu bij laadt.
Denk dat theoretisch mocht het geprogrammeerd opladen eindelijk goed werken, dat dit kan.

Alleen voor nu werkt het geprogrammeerd opladen voor geen meter. Het gebruik van voorverwarmen is ongeveer gelijk aan de granny dus dat zou wel kunnen. Alleen een granny krijg je er niet gratis bij, en zijn niet goedkoop. Is het in dat geval niet goedkoper om dit stukje indirect via de laadpaal te doen, als in je range verminderd dus je moet eerder opladen?

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Freakie1NL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:13:
[...]

Denk dat theoretisch mocht het geprogrammeerd opladen eindelijk goed werken, dat dit kan.

Alleen voor nu werkt het geprogrammeerd opladen voor geen meter. Het gebruik van voorverwarmen is ongeveer gelijk aan de granny dus dat zou wel kunnen. Alleen een granny krijg je er niet gratis bij, en zijn niet goedkoop. Is het in dat geval niet goedkoper om dit stukje indirect via de laadpaal te doen, als in je range verminderd dus je moet eerder opladen?
Wie weet hoeveel dat het komende jaar verbeterd wordt.. voordeel van de levertijd dan maar. De granny 'moest' ik mee leasen (Ladekabel für der Haushalt-Steckdose), dus dat komt wel goed.

Ik heb geen idee hoeveel het gaat besparen, ik vermoed dat het sowieso inderdaad het laatste gaat worden, dus (vooral) in de winter dan maar een boek mee en een half uurtje extra inplannen als ik naar Berlijn moet.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

Zolang ik (met een klein beetje moeite) 'gratis' vlakbij kan laden is het prive aanschaffen en installeren van een wallbox onder de carport om vervolgens meer dan de helft van de zakelijk verbruikte kWh's zelf te mogen betalen niet echt interessant. Auto van de zaak is dan wel goedkoop, maar we betalen er via via (minder loon, meer belastingen, beetje extra vanwege de iets hogere leasing) toch voor.
Heb jij zo'n werkgever die nog steeds anti EV is ofzo?
Waarom krijg je niet (desnoods via de lease) een wallbox thuis erbij waarmee je dan gewoon af kunt rekenen via de laadpas van de zaak?
En als ze dat niet willen, dan kun je je stroomverbruik thuis via de granny charger toch gewoon bij je overige onkosten declareren?
Ik heb dat ook een tijd lang gedaan bij m'n vorige werkgever en had daarvoor een digitale kWh meter van Brennenstuhl ertussen (gewoon tussen stopcontact en lader). Stuurde gewoon elke maand een foto van de meter mee bij m'n declaraties.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
theHoff schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:51:
[...]

Vertrektijd stelselmatig instellen helpt wel een stuk, maar is volgens mij nog verre van geoptimaliseerd.
Maar er zijn wel meer processen bij VW niet geoptimaliseerd. Ik rij nu inmiddels een maand rond met een storing in m'n dempers, maar VW wil niet kosteloos vervangend vervoer beschikbaar stellen zodat ik deze bij de garage kan laten. Vorige keer ben ik m'n ID.4M bijna zes weken kwijt geweest met een andere storing. Dat loopt dan heel snel in de papieren. Hoewel de auto echt wel fijn is is het hele nazorg traject bij VW toch wel erg droevig. Genoeg mensen die hun best willen doen (ook genoeg niet overigens) maar effectief worden problemen niet snel opgelost. Hier zou VW echt volop in moeten gaan investeren want hier gaan ze het anders echt op verliezen in de toekomst.
Het is toch onbestaanbaar dat je geen vervangend vervoer krijgt voor iets dat onder garantie valt? :? Of is dat weer een trucje van PON om de dealers nog verder uit te knijpen?

Ik zou gewoon eens bij een andere VW garage informeren of die wel vervangend vervoer bieden.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@Tarin Sowieso kun je ook gewoon voorverwarmen zonder dat de auto aan de lader hangt. Dat kost dan natuurlijk iets van je range maar heel veel hoeft dat ook niet te zijn, mijn ervaring is dat de auto in 5 minuten al heerlijk warm is.

Overigens zou ik in jou geval dan gewoon een wallbox zelf aanschaffen inclusief een backoffice abonnement van een paar euro per maand. Vervolgens kun je daar dan gewoon op laden met je laadpas alsof het een publieke laadpaal is, tarief kun je binnen de grenzen zelf instellen zodat het voor jou inclusief de abonnementskosten kostendekkend is en voor de werkgever niet duurder dan een publieke laadpaal, win win dus.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@FlowDesign @ik222 Het is wellicht handig te vermelden dat ik in Duitsland woon. Ik kan tanken en uiteindelijk dan laden via DKV; bij daar aangesloten stations / zuilen.
Aktueel is onze dekking blijkbaar beperkt tot '@ road', hoewel onze moederfirma een vrij groen imago aan het opbouwen is gaat dat op het moment hoofdzakelijk richting 'veel laadplekken op kantoor, waar mogelijk' - aangezien ik meestal naar klanten mag, en als ik een keer op een van de kantooradressen ben is dat meestal eentje zonder laadplek, zal het vooral regelmatig onderweg en hier in de buurt laden worden, in de hoop dat er in de nabije toekomst meer mogelijkheden komen voor het thuis laden.

Er is sowieso pas sinds kort meer ruimte hybrid of compleet elektrisch te rijden; tot een half jaar geleden mocht ik alleen maar dieselen; het hele idee is nog niet super doordacht (de enige mogelijkheid te kijken waar je in de buurt kan laden is via de DKV eCharge-app, waarvoor je een account met eCharge-optie nodig hebt, die je pas in kunt richten nadat je oplaadbare auto geleverd is.

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 25-11-2021 15:06 ]

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ik222 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:46:
@Tarin Sowieso kun je ook gewoon voorverwarmen zonder dat de auto aan de lader hangt. Dat kost dan natuurlijk iets van je range maar heel veel hoeft dat ook niet te zijn, mijn ervaring is dat de auto in 5 minuten al heerlijk warm is.
in 5 minuten warm? hele auto is ontdooid in 5 minuten :D

oke 10.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• FlowDesign
Tarin schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:03:
@FlowDesign @ik222 Het is wellicht handig te vermelden dat ik in Duitsland woon. Ik kan tanken en uiteindelijk dan laden via DKV; bij daar aangesloten stations / zuilen.
Aktueel is onze dekking blijkbaar beperkt tot '@ road', hoewel onze moederfirma een vrij groen imago aan het opbouwen is gaat dat op het moment hoofdzakelijk richting 'veel laadplekken op kantoor, waar mogelijk' - aangezien ik meestal naar klanten mag, en als ik een keer op een van de kantooradressen ben is dat meestal eentje zonder laadplek, zal het vooral regelmatig onderweg en hier in de buurt laden worden, in de hoop dat er in de nabije toekomst meer mogelijkheden komen voor het thuis laden.

Er is sowieso pas sinds kort meer ruimte hybrid of compleet elektrisch te rijden; tot een half jaar geleden mocht ik alleen maar dieselen; het hele idee is nog niet super doordacht (de enige mogelijkheid te kijken waar je in de buurt kan laden is via de DKV eCharge-app, waarvoor je een account met eCharge-optie nodig hebt, die je pas in kunt richten nadat je oplaadbare auto geleverd is.
Als je een Android telefoon hebt zou ik deze app installeren om laadpalen te vinden. Die is van GoingElectric.de.

https://play.google.com/s...om.bremeier.ralf.nextplug

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

FlowDesign schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:36:
[...]

Als je een Android telefoon hebt zou ik deze app installeren om laadpalen te vinden. Die is van GoingElectric.de.

Het probleem is vooral: kan ik met het pasje van de zaak daar tanken :). Maar ik gooi hem er alvast op, dan kan ik alvast rondkijken. Ik moet sowieso denk ik een oplossing voor de niet-ondersteunde-zuilen (en waarschijnlijk voor in het buitenland) regelen voor het geval dat er alleen een zuil die de DKV-kaart niet pakt in de buurt is, maar dat komt volgend jaar wel.

• Hendrys
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-11-2024
Goedenavond allen,

Ik kan het niet vinden, maar weet iemand of er een sd kaartje in kan of alleen een usb stick. En zo ja tot hoeveel gb. Alvast bedankt.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
Hendrys schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:17:
Goedenavond allen,

Ik kan het niet vinden, maar weet iemand of er een sd kaartje in kan of alleen een usb stick. En zo ja tot hoeveel gb. Alvast bedankt.
Alleen USB-C, hoeveel GB weet ik niet.

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-01 03:24

zumba

De eAmbu is onderweg!

FlowDesign schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:36:
[...]

Deze app mist veel laadpalen.
Ik wil hierbij Chargemap voorstellen

zumba

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
Freakie1NL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:39:
[...]

Exact dit. Heb toen ik overstapte naar de ID.3 een collega die erg sceptisch was ten aanzien BEV's kunnen overtuigen om zelf ook een BEV te gaan rijden met het volgende:

Gemiddeld moest ik 3x per week tanken, met onze tankpas mocht dat niet overal. Hiervoor moest ik 5 minuten omrijden, en de totale tankactie inclusief betalen schat ik op 5 minuten. Of te wel 30 minuten per week. Alleen als de auto stil staat was dit niet zo. Gerekend met 40 weken (onderschatting) is dat al 20 uur op jaarbasis.

Nu kom ik thuis en plug ik hem in, kost nog niet eens 30 seconden.

Zelfs met snelladen op vakantie win je gigantisch veel tijd op jaarbasis.
Sowieso als je op vakantie gaat, ga je niet ff snel tanken en door. Je neemt vaak een hapje, een koffie, ff plaspauze en je bent zo 30 minuten kwijt.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

ArchNemeziz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:25:
[...]

Sowieso als je op vakantie gaat, ga je niet ff snel tanken en door. Je neemt vaak een hapje, een koffie, ff plaspauze en je bent zo 30 minuten kwijt.
Ik ga in december voor het eerst op vakantie met de ID.3. En voor het eerst met een baby. Dus denk dat over het algemeen de auto alweer vol zit voor wij kunnen vertrekken

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik word hier niet vrolijk van..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoDelifeMiXnxHKBgshkvS-NklE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvU9d6lrINOooT2XFojhUdi9.jpg?f=fotoalbum_large

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:44
Het zit je ook niet mee he..
Je hebt echt een maandagmorgen model te pakken zeg. Zonde.

*sowieso

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DonJunior schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:04:
[...]

Het zit je ook niet mee he..
Je hebt echt een maandagmorgen model te pakken zeg. Zonde.
Dit is m'n eerste storing?

• FlowDesign
zumba schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:08:
[...]

Deze app mist veel laadpalen.
Ik wil hierbij Chargemap voorstellen
Chargemap is ook prima indd, maar specifiek voor Duitsland vind ik Next plug altijd fijn om erbij te hebben, vooral vanwege de actieve community van GoingElectric die statussen melden.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:25

De auto kan prima ontdooien of opwarmen vanaf het accupakket. Via de app te activeren of inplannen. Bovendien is de auto zonder preheating in no time warm door de PTC heater en stoel/stuur verwarming. Ontdooien bij een echt strenge vorst kost je hooguit 5 procent accu (Battery Life heeft er een filmpje van). En hoevaak komt dit nou eigenlijk voor in Nederland.

De accu warmt niet op aan de laadpaal geloof ik. Accu warmen start pas bij wegrijden indien accu onder de 8 graden is en warmt naar 13 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door Gecko123 op 25-11-2021 23:32 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 10:19
Is die melding na een tijdje geparkeerd en de auto op slot niet weg?

Als 1st rijder van september 2020 schrik ik qua meldingen nergens van, heb ze allemaal wel gezien en ze verdwenen als sneeuw voor de zon.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mja hoeft niets te zijn. Mijne heeft die ook wel eens gegeven en toen weigerde hij dienst. Daar had ik absoluut geen trek in op dat moment. Heb een accupool los genaakt, even gewacht, weer vast gezet et voila: weg storing.
Nooit meer gezien sindsdien. Uitstappen en 15 minuten wachten was mogelijk ook genoeg geweest, maar ik moest op dat moment _nu_ weg...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ultraman schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:48:
[...]

Mja hoeft niets te zijn. Mijne heeft die ook wel eens gegeven en toen weigerde hij dienst. Daar had ik absoluut geen trek in op dat moment. Heb een accupool los genaakt, even gewacht, weer vast gezet et voila: weg storing.
Nooit meer gezien sindsdien. Uitstappen en 15 minuten wachten was mogelijk ook genoeg geweest, maar ik moest op dat moment _nu_ weg...
En @AMARONE ik zal het straks 's proberen, gisteren geparkeerd en hoef vanmiddag pas rond 12:30 weg. Zou idd mooi zijn als het zichzelf semi-oplost :+

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58
AMARONE schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:08:
[...]

Is die melding na een tijdje geparkeerd en de auto op slot niet weg?

Als 1st rijder van september 2020 schrik ik qua meldingen nergens van, heb ze allemaal wel gezien en ze verdwenen als sneeuw voor de zon.
Heb er ook veel gezien en na weken werkplaats, hardware vervangingen, s/w updates, verspreid over meerdere bezoeken verdwenen ze inderdaad allemaal "spontaan"! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 26-11-2021 10:23 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:04

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Soeski schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:23:
[...]

Heb er ook veel gezien en na weken werkplaats, hardware vervangingen, s/w updates, verspreid over meerdere bezoeken verdwenen ze inderdaad allemaal "spontaan"! :D
Knap hè, hoe een auto die nauwelijks onderhoud nodig heeft toch zo vaak bij de garage kan staan. Nu bijna een jaar in bezit. Waarvan hij 13% van de tijd bij de garage heeft geslapen.

En dan had ik niet eens storingen… dit was enkel om terugroepacties te fixen.

.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
AkroBatik schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:28:
[...]

Knap hè, hoe een auto die nauwelijks onderhoud nodig heeft toch zo vaak bij de garage kan staan. Nu bijna een jaar in bezit. Waarvan hij 13% van de tijd bij de garage heeft geslapen.

Rij precies 13 maanden ID.3+ en slechts éénmaal voor de software update de garage gezien. Rij probleemloos hier en een heerlijke wagen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
mcmiles schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:50:
[...]

Rij precies 13 maanden ID.3+ en slechts éénmaal voor de software update de garage gezien. Rij probleemloos hier en een heerlijke wagen.
Rij nu 2 maanden mijn ID.3 tech los van de spiegelkappen gedoe met de dealer wat keurig is opgelost bevalt de auto uitstekend. Geen kraakjes of piepjes of rammeltjes. Ik was altijd van de schakel auto's maar werd dat met het vooruitzicht op de ID.3 al zat en zal ook helemaal niet meer terug willen. Verder op de snelweg rijdt het heerlijk met de travel assist. Maak eigenlijk altijd gebruik van Android auto voor muziek en navigatie. Meestal weet ik wel de weg maar is meer om te weten hoe laat ik ergens aankom en of er een snellere route is ivm files, je mist dan wel de navi pijlen in de HUD maar ach dat is een leuk iets. Verder is de spraak bediening van android auto ook veel makkelijker dan VW die gebruik ik niet of nauwelijks.

• FlowDesign
AkroBatik schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:28:
[...]

Zo heeft elk model wel van die maandagochtend gevallen. Ken ook iemand met een Saab 9-3. Destijds nieuw gekocht en die stond van meet af aan per jaar vaker bij de garage dan thuis.

Mijn ID3 is alleen bij de garage geweest voor de 2.1 update. Verder nooit.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-01 13:54
ArchNemeziz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:25:
[...]

Nou, da's niet helemaal waar. Met schoolgaande (grote) kinderen zitten we toch vast aan de drukke weken en weekenden. En de kinderen vermaken zich opperbest en slapen veel in de auto.
Wintersport rijden we nog wel eens de nacht door, dan stoppen m'n vrouw en ik alleen om te wisselen van berijder. Zomer's proberen we wel de drukte te mijden maar rijden we soms ook deels de nacht in of uit.

Dat is ook de reden dat ik een abonnement op een vakantieauto erbij heb genomen. Doel is wel om met de ID4 op zomervakantie te gaan. Maar de wintersport (als dat nog doorgaat) niet.

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 15:21
Vandaag ID4 gekregen. Ook bij mij krijg ik de auto niet in online modus en kan ik in de WeConnect ID de auto activatie niet afronden (auto kan geen QR code genereren). Zijn er mensen bij wie naar een paar dagen de autotocht weer in online modus ging? Of kan ik beste met dealer contact opnemen?

• FlowDesign
LastSamurai schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:20:
[...]

Nou, da's niet helemaal waar. Met schoolgaande (grote) kinderen zitten we toch vast aan de drukke weken en weekenden. En de kinderen vermaken zich opperbest en slapen veel in de auto.
Wintersport rijden we nog wel eens de nacht door, dan stoppen m'n vrouw en ik alleen om te wisselen van berijder. Zomer's proberen we wel de drukte te mijden maar rijden we soms ook deels de nacht in of uit.

Dat is ook de reden dat ik een abonnement op een vakantieauto erbij heb genomen. Doel is wel om met de ID4 op zomervakantie te gaan. Maar de wintersport (als dat nog doorgaat) niet.
Ik ben al eens elektrisch naar Oostenrijk gereden en uiteindelijk heeft het me slechts 1,5 à 2 uur extra reistijd gekost.

• MJMaverick
Galvatron schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:48:
Vandaag ID4 gekregen. Ook bij mij krijg ik de auto niet in online modus en kan ik in de WeConnect ID de auto activatie niet afronden (auto kan geen QR code genereren). Zijn er mensen bij wie naar een paar dagen de autotocht weer in online modus ging? Of kan ik beste met dealer contact opnemen?
Bij mijn ID.3 ging het in eerste instantie ook niet, maar na een uurtje lukte het wel. Zorg dat er goede Vodafone netwerkdekking is waar je staat zodat iig het wereldbolletje wit is. Een of twee streepjes is ook wel handig. Als de auto niet in online mode gaat en een foutmelding komt dat dit niet lukt als je dat probeert, dan zou je zekering 19 eruit halen en iets later weer terugstoppen (zie instructies in dit forum).

• Galvatron
MJMaverick schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:34:
[...]

Bij mijn ID.3 ging het in eerste instantie ook niet, maar na een uurtje lukte het wel. Zorg dat er goede Vodafone netwerkdekking is waar je staat zodat iig het wereldbolletje wit is. Een of twee streepjes is ook wel handig. Als de auto niet in online mode gaat en een foutmelding komt dat dit niet lukt als je dat probeert, dan zou je zekering 19 eruit halen en iets later weer terugstoppen (zie instructies in dit forum).
Ok, zal het eens proberen. Dekking Vodafone is hier waardeloos inderdaad. Dat van zekering 19 zal ik even opzoeken.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:15

MLLL

Palm Treo 650

FlowDesign schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:01:
[...]

Ik ben al eens elektrisch naar Oostenrijk gereden en uiteindelijk heeft het me slechts 1,5 à 2 uur extra reistijd gekost.
2 uur op 10 uur is 20% , best fors dus, in de zomer is het nog te doen om te wachten tot ie vol is , in de winter is het allemaal wat minder. Donker en koud, was het alvast maar april, kan niet wachten....

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01 06:28
@Galvatron ook ik heb vandaag de sleutels gekregen van de ID4. Ondanks een kleine hapering bij de laatste stap verliep het activeren eigenlijk zonder problemen. En de dealer had er ook al voor gezorgd dat versie 2.3 geïnstalleerd was.

Voor de nieuwsgierigen. Nog even een fotootje van de ID4 met stonewashed bleu. Door het weer, weinig tijd en dat het vroeg donker wordt heb ik niet echt goed foto’s kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARwQAT6CJ_M0mxPOj4Dzmu5wzxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6kIRQhZrOcgtMxaX3yxF6ps.jpg?f=fotoalbum_large

• Galvatron
1107972 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:53:
@Galvatron ook ik heb vandaag de sleutels gekregen van de ID4. Ondanks een kleine hapering bij de laatste stap verliep het activeren eigenlijk zonder problemen. En de dealer had er ook al voor gezorgd dat versie 2.3 geïnstalleerd was.

Voor de nieuwsgierigen. Nog even een fotootje van de ID4 met stonewashed bleu. Door het weer, weinig tijd en dat het vroeg donker wordt heb ik niet echt goed foto’s kunnen maken.

[Afbeelding]
Zag dat ik ook versie 2.3 had, maar ik denk dat ik even binnenkort langs de dealer rij. Behalve gebruik van de mobile app, mis je dan nog meer als je niet online bent met de auto? M’n navigatie lijkt namelijk gewoon te werken. De F19 truc zie ik nu nog niet zitten, wellicht dat de dealer deze kent.

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-01 17:17
1107972 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:53:
@Galvatron ook ik heb vandaag de sleutels gekregen van de ID4.
Coole bak, veel plezier ermee!

• FlowDesign
MLLL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:14:
[...]

2 uur op 10 uur is 20% , best fors dus, in de zomer is het nog te doen om te wachten tot ie vol is , in de winter is het allemaal wat minder. Donker en koud, was het alvast maar april, kan niet wachten....
2 uur in jouw leven kun je niet missen? ff wat eten ofzo.

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

FlowDesign schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:03:
[...]

2 uur in jouw leven kun je niet missen? ff wat eten ofzo.
Misschien als ik zelf een EV ga rijden dat ik zo ga redeneren, maar dat duurt nog wel even.
Ik heb nog nooit 2 uur gegeten op een rit van nog geen 10uur. Sterker nog dat rijd ik het liefst in 1 keer door.
Al dwingt mijn huidige auto mij ook om na 370km te stoppen om er 65 liter benzine in te doen binnen 5 minuten, dat terzijde _/-\o_

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Melding is er nog steeds, ook na lang parkeren en een rit van 2x 80KM. Ik merk er niets van, overigens. Gisteren toen ik terugreed vanaf mijn werk merkte ik wel dat zodra ik mijn gaspedaal lifte, de auto in B modus leek te staan ipv D terwijl het ding echt in D stond. Misschien dat het ermee te maken heeft. Maar vandaag met dezelfde 2x 80KM (en storing in display) geen centje pijn.

Zal maandag VW hier in buurt wel even bellen of zoals eerder aangehaald eerst de accu ontkoppelen.

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
MLLL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:14:
[...]

Ik heb er zelfs 3 uur langer over gedaan, op een rit die de benzine-auto 13 uur kostte. Vind ik dat jammer? Ja. Ik rij ook graag iets meer door. Rij ik milieuvriendelijker? Ja. Ben ik gaver als ik een Niet-elektrische Audi rij? Misschien. Vind ik het die 3 uur langer waard? Ja, echt. Ik rij stiller, relaxter, veiliger en bovenal groener. Voor de toekomst. Jij niet? Prima, dan heb je hier echt helemaal niks te zoeken.

• FlowDesign
MLLL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:29:
[...]

Misschien als ik zelf een EV ga rijden dat ik zo ga redeneren, maar dat duurt nog wel even.
Ik heb nog nooit 2 uur gegeten op een rit van nog geen 10uur. Sterker nog dat rijd ik het liefst in 1 keer door.
Al dwingt mijn huidige auto mij ook om na 370km te stoppen om er 65 liter benzine in te doen binnen 5 minuten, dat terzijde _/-\o_
Whatever.

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

** Dergelijke discussies horen hier niet thuis. Daar ben je overigens eerder al voor gewaarschuwd. **

[ Voor 121% gewijzigd door Taro op 27-11-2021 10:12 ]

• MJMaverick
Galvatron schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:38:
[...]

Zag dat ik ook versie 2.3 had, maar ik denk dat ik even binnenkort langs de dealer rij. Behalve gebruik van de mobile app, mis je dan nog meer als je niet online bent met de auto? M’n navigatie lijkt namelijk gewoon te werken. De F19 truc zie ik nu nog niet zitten, wellicht dat de dealer deze kent.
Als je niet online bent ontvang je geen updates wanneer die beschikbaar zijn en werkt de actuele verkeersinfo van de navi niet. Ook de noodoproep werkt dan volgens mij niet.

De F19 truc is echt behoorlijk risicoloos en heeft voor velen dit probleem opgelost. Ik begrijp ook dat meteen met zekeringen klooien in een nieuwe auto wat ongemakkelijk voelt. Mijn ervaring is dat de dealer er uiteindelijk ook wel uitkomt, maar dat het daar veel langer zal duren dan de hooguit 15 minuten die het je kost als je het zelf doet.

Hopelijk gaat de auto binnenkort uit zichzelf online, dan hoef je helemaal niet te doen. Ik zou hem ff een tijdje ergens neerzetten waar je weet dat de Vodafone dekking goed is, dat kan al helpen.

Suc6 man.

• Galvatron
MJMaverick schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 06:33:
[...]

Als je niet online bent ontvang je geen updates wanneer die beschikbaar zijn en werkt de actuele verkeersinfo van de navi niet. Ook de noodoproep werkt dan volgens mij niet.

De F19 truc is echt behoorlijk risicoloos en heeft voor velen dit probleem opgelost. Ik begrijp ook dat meteen met zekeringen klooien in een nieuwe auto wat ongemakkelijk voelt. Mijn ervaring is dat de dealer er uiteindelijk ook wel uitkomt, maar dat het daar veel langer zal duren dan de hooguit 15 minuten die het je kost als je het zelf doet.

Hopelijk gaat de auto binnenkort uit zichzelf online, dan hoef je helemaal niet te doen. Ik zou hem ff een tijdje ergens neerzetten waar je weet dat de Vodafone dekking goed is, dat kan al helpen.

Suc6 man.
Ik zal een paar dagen wachten en mocht het dan toch niet automatisch uit zichzelf lukken de zekering eruit halen. Zag dat het klepje links van je stuur moet lostrekken en dan in de tweede kolom de vijfde van boven moet verwijderen. Kan je dat gewoon met je blote handen doen?

• ik222
  • Niet online
Galvatron schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:20:
[...]

Ik zal een paar dagen wachten en mocht het dan toch niet automatisch uit zichzelf lukken de zekering eruit halen. Zag dat het klepje links van je stuur moet lostrekken en dan in de tweede kolom de vijfde van boven moet verwijderen. Kan je dat gewoon met je blote handen doen?
Het klepje wel, om de zekering zelf eruit te halen zit er een speciaal tooltje in de zekeringkast waarmee je hem makkelijk kan pakken. Met je blote handen kan ook maar dan heb je vaak te weinig grip omdat je er lastig bij kunt.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 27-11-2021 09:43 ]

• Galvatron
ik222 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:42:
[...]

Het klepje wel, om de zekering zelf eruit te halen zit er een speciaal tooltje in de zekeringkast waarmee je hem makkelijk kan pakken. Met je blote handen kan ook maar dan heb je vaak te weinig grip omdat je er lastig bij kunt.
Zekeringkastje? Waar zit die of zit dat achter hetzelfde klepje? I.I.g. alvast bedankt

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
** Voed hem maar niet verder. Graag weer terug naar het onderwerp van dit topic. **

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 27-11-2021 10:13 ]

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08-2025
** Voed hem maar niet verder. Graag weer terug naar het onderwerp van dit topic. **

[ Voor 79% gewijzigd door Taro op 27-11-2021 10:13 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44

[ Voor 82% gewijzigd door Taro op 27-11-2021 10:13 ]

• Gadget Freak
juanpabloo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:38:
Ik heb er zelfs 3 uur langer over gedaan, op een rit die de benzine-auto 13 uur kostte. Vind ik dat jammer? Ja. Ik rij ook graag iets meer door. Rij ik milieuvriendelijker? Ja. Ben ik gaver als ik een Niet-elektrische Audi rij? Misschien. Vind ik het die 3 uur langer waard? Ja, echt. Ik rij stiller, relaxter, veiliger en bovenal groener. Voor de toekomst. Jij niet? Prima, dan heb je hier echt helemaal niks te zoeken.
Mijn vorige auto was een Peugeot 508SW met 1.6 liter dieselmotor en een 75 liter tank. Daarmee is de Spaanse grens te halen vanuit midden Nederland.

Ons Barcelona-ritueel was ooit heel vroeg vertrekken, 4 uur rijden, pauze voor ontbijt, 4 uur rijden, tanken en pauze voor lunch, minder dan 4 uur rijden en arriveren op de camping net ten zuiden van Barcelona. Netjes in 13 tot 14 uur inclusief stops met 130 op de cruise control.

Met een ID.4 Pro moet je elke 3 uur minstens een half uur aan de lader. Da's anders rijden. En het zal ongetwijfeld 1 tot 2 uur langer duren. So what? Dit soort reizen doen we om het jaar. In het dagelijks gebruik is het ideaal: nooit meer tanken, hij laadt op de oprit!

• Soeski
Exorcist schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:27:
[...]

Melding is er nog steeds, ook na lang parkeren en een rit van 2x 80KM. Ik merk er niets van, overigens. Gisteren toen ik terugreed vanaf mijn werk merkte ik wel dat zodra ik mijn gaspedaal lifte, de auto in B modus leek te staan ipv D terwijl het ding echt in D stond. Misschien dat het ermee te maken heeft. Maar vandaag met dezelfde 2x 80KM (en storing in display) geen centje pijn.

Zal maandag VW hier in buurt wel even bellen of zoals eerder aangehaald eerst de accu ontkoppelen.
Als je in SPORT stond klopt dit - dan werkt D als B. Overigens niet als je de auto start en deze nog in SPORT stond - de nog altijd aanwezige "feature" zorgt ervoor dat ondanks de SPORT stand de auto in COMFORT staat. Even weer op SPORT drukken en D werkt weer als B.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Soeski schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:38:
[...]

Als je in SPORT stond klopt dit - dan werkt D als B. Overigens niet als je de auto start en deze nog in SPORT stond - de nog altijd aanwezige "feature" zorgt ervoor dat ondanks de SPORT stand de auto in COMFORT staat. Even weer op SPORT drukken en D werkt weer als B.
Welk onderdeel in sport? Want ik heb hem op individual staan met een aantal zaken op sport, andere op comfort bijv? Maar ook hier had ik niets gewijzigd namelijk.

• ik222
  • Niet online
Galvatron schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:55:
[...]

Zekeringkastje? Waar zit die of zit dat achter hetzelfde klepje? I.I.g. alvast bedankt
Zit bij de zekeringen zelf, maar kan misschien zijn dat hij bij de zekeringen onder de "motorkap" zit. Heb zelf nog nooit gekeken waar hij zit bij de ID.4.

• Soeski
Exorcist schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:44:
[...]

Welk onderdeel in sport? Want ik heb hem op individual staan met een aantal zaken op sport, andere op comfort bijv? Maar ook hier had ik niets gewijzigd namelijk.
Aandrijving denk ik? Ik weet niet alle INDIVIDUAL termen uit mijn hoofd eerlijk gezegd.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
ik222 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:59:
[...]

Zit bij de zekeringen zelf, maar kan misschien zijn dat hij bij de zekeringen onder de "motorkap" zit. Heb zelf nog nooit gekeken waar hij zit bij de ID.4.
Jup, het witte plastic tangetje zit in de zekeringenkast onder de motorkap.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Soeski schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:23:
[...]

Aandrijving denk ik? Ik weet niet alle INDIVIDUAL termen uit mijn hoofd eerlijk gezegd.
Zal daar ook 's naar kijken. Wat verder ook nog vreemd is, is dat gisteren bij het parkeren en uitstappen de ruitenwissers niet naar de beginstand sprongen maar omhoog bleven staan. Ook zoiets vreemds. Moet maar 's beginnen met de accu ergens dit weekend en dan verder kijken. Thx.

• sl1000
Exorcist schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:25:
[...]

Zal daar ook 's naar kijken. Wat verder ook nog vreemd is, is dat gisteren bij het parkeren en uitstappen de ruitenwissers niet naar de beginstand sprongen maar omhoog bleven staan. Ook zoiets vreemds. Moet maar 's beginnen met de accu ergens dit weekend en dan verder kijken. Thx.
Per ongeluk de “wipers in service position” aangetikt op het goodbye scherm?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sl1000 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:28:
[...]

Per ongeluk de “wipers in service position” aangetikt op het goodbye scherm?
Nee :)

• Galvatron
Net fabrieksinstellingen gereset bij de dealer. Heb nu wel een wereldbolletje met 4G, had ik eerder ook niet. Dealer zei dat het wellicht nu binnenkort zal werken, zo niet dan kan ik terug komen. Even paar dagen aanzien of ik kan connected met WeConnect anders terug of de F19 zekering truc proberen.

• DonJunior
oh echt? haha sorry dan heb ik je verward met iemand anders. :D

*sowieso

• MJMaverick
Galvatron schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:01:
Net fabrieksinstellingen gereset bij de dealer. Heb nu wel een wereldbolletje met 4G, had ik eerder ook niet. Dealer zei dat het wellicht nu binnenkort zal werken, zo niet dan kan ik terug komen. Even paar dagen aanzien of ik kan connected met WeConnect anders terug of de F19 zekering truc proberen.
Als het wereldbolletje wit is ben je online. Dan is de F19 truc ook niet nodig. Snelle check of je online bent is het noodoproep lampje dat groen is en/of verkeersinfo in je navi.

Denk er wel aan dat je WeConnect ID gebruikt, niet de normale versie. Bij die laatste werkt aanmelden niet.

• Galvatron
MJMaverick schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:40:
[...]

Als het wereldbolletje wit is ben je online. Dan is de F19 truc ook niet nodig. Snelle check of je online bent is het noodoproep lampje dat groen is en/of verkeersinfo in je navi.

Denk er wel aan dat je WeConnect ID gebruikt, niet de normale versie. Bij die laatste werkt aanmelden niet.
Wereldbolletje is wit en SOS is groen. Navi verkeer nog niet gechecked.

Als ik WeConnect wil koppelen met inderdaad de ID versie, dan geeft m’n auto aan in het infotainmentscherm geen connectie met internet te hebben. Hij blijft constant zoeken. Wel is m’n 4G matig met maar 1-2 streepjes. Kortom, kan de auto geen QR genereren nog. Hopelijk binnenkort wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Galvatron op 27-11-2021 18:52 ]

• Gadget Freak
@Galvatron
Even de zekering 19 truc doen...

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:25
Galvatron schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:20:
[...]

Niet aan beginnen je weet niet watvoor schade je ermee kan maken. Ik heb een keer de volkswagen mobiliteitsservice gebeld toen de auto dagenlang geen dataverbinding had. Zij raadde aan de wagen opnieuw te starten door de radio-aan/uit knop lang indrukt te houden waarna alles opnieuw startte (met behoudt van instellingen) en de auto weer online was. Gewoon even bellen of anders langs de garage gaan. Succes.

• FlowDesign
Gecko123 schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:36:
[...]

Niet aan beginnen je weet niet watvoor schade je ermee kan maken. Ik heb een keer de volkswagen mobiliteitsservice gebeld toen de auto dagenlang geen dataverbinding had. Zij raadde aan de wagen opnieuw te starten door de radio-aan/uit knop lang indrukt te houden waarna alles opnieuw startte (met behoudt van instellingen) en de auto weer online was. Gewoon even bellen of anders langs de garage gaan. Succes.
Sorry, maar met het eruit trekken van een zekering kun je niks kapot maken. Je onderbreekt er alleen maar even de stroomtoevoer naar het modem mee.

Beetje nodeloos mensen bang gaan zitten maken en weer zinloos tijd verdoen bij de dealer schiet niemand iets mee op.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Daarnaast is hij al naar de dealer geweest, en dat is blijkbaar niet succesvol geweest want geen F19 truc.

Overigens niet erg klant vriendelijk van de dealer om je zo weer de weg op te sturen, met als hij het weer niet doet mag je terug komen ....

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
FYI m.b.t. VvE's:
https://nos.nl/l/2407360

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Update, accu is losgekoppeld geweest. Melding is niet verdwenen. Sterker nog, kreeg er een rits aan extra errors mee terug (zo goed als alle veiligheidssystemen werken niet meer :+ ). Van de week maar wegbrengen.

• sl1000
Exorcist schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:41:
[...]

Update, accu is losgekoppeld geweest. Melding is niet verdwenen. Sterker nog, kreeg er een rits aan extra errors mee terug (zo goed als alle veiligheidssystemen werken niet meer :+ ). Van de week maar wegbrengen.
Extra errors gaan weg door een rondje te rijden en dan het stuur van uiterst links naar uiterst rechts te draaien.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sl1000 schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:44:
[...]

Extra errors gaan weg door een rondje te rijden en dan het stuur van uiterst links naar uiterst rechts te draaien.
Nou, op de rit net naar huis van 40KM in ieder geval niet :+

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 11:14
Nog één nachtje slapen, en dan mag ik m'n ID.3 ook ophalen 😎

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• sl1000
Exorcist schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:45:
[...]

Nou, op de rit net naar huis van 40KM in ieder geval niet :+
Daarbij ook even uiterst links en uiterst rechts gedraaid?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sl1000 schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:50:
[...]

Daarbij ook even uiterst links en uiterst rechts gedraaid?
Er zaten scherpe bochten bij maar nee, dat dan niet. Moet morgen weer een flink stuk rijden dus zal dat eerst nog even proberen, thanks :)

/welke magie hangt vast aan het uiterst draaien van de wielen, overigens? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 28-11-2021 15:51 ]

• sl1000
Exorcist schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:51:
[...]

Er zaten scherpe bochten bij maar nee, dat dan niet. Moet morgen weer een flink stuk rijden dus zal dat eerst nog even proberen, thanks :)

Naar wat ik weet is het nodig om e.o.a. Stuurhoeksensor te calibreren.

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08-2025
s006110 schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:49:
Nog één nachtje slapen, en dan mag ik m'n ID.3 ook ophalen 😎
Is de leverdatum veel verschoven in jouw geval? Alvast veel plezier!

• ik222
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:51:
[...]

Kalibratie van wat sensoren.

• Ultraman
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Exorcist schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:41:
[...]

Duh :+

Maar: dat klopt. Is ook al vaker voorbijgekomen hier. Die systemen moeten zich herkalibreren. Meeste van de kerstboom verdwijnt tijdens de rit. En wat overblijft is de volgende keer dat je instapt weg. Dat hebben we o.a. geleerd in het begin toen bij ID.3 wagens met de pre-2.1 software de 12V accu leeg raakte

Als jou storingsmelding in de aandrijving blijft is het inderdaad dealertijd. Want daar kun je zelf weinig mee.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ultraman schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:30:
[...]

Duh :+

Maar: dat klopt. Is ook al vaker voorbijgekomen hier. Die systemen moeten zich herkalibreren. Meeste van de kerstboom verdwijnt tijdens de rit. En wat overblijft is de volgende keer dat je instapt weg. Dat hebben we o.a. geleerd in het begin toen bij ID.3 wagens met de pre-2.1 software de 12V accu leeg raakte

ls jou storingsmelding in de aandrijving blijft is het inderdaad dealertijd. Want daar kun je zelf weinig mee.
Ik lees niet alles of heel selectief :P
Ze mogen het allemaal lekker gaan oplossen bij VW, zolang ik het ding maar niet een maand kwijt ben. Heb de ruimte nodig om een kerstboom in te laden :+

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Gecko123 schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:36:
[...]

Heb ik ook een hele discussie op faceboek met iemand over gehad.... Dealer heeft gezegd dat je met het eruit halen van de zekering je modem defect kan raken en dat de garantie vervalt...

Nou die discussie zou ik tot aan de rechter uitvechten dan met VW...

Maar als je een wereld bolletje hebt en het 4G teken, dan heeft zekerting 19 (en ik haal er dan 20 ook uit) totaal geen nut....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

maik73 schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:27:
[...]

Heb ik ook een hele discussie op faceboek met iemand over gehad.... Dealer heeft gezegd dat je met het eruit halen van de zekering je modem defect kan raken en dat de garantie vervalt...
_O- _O- hoe test zo iemand thuis periodiek zijn aardlekschakelaar?

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11-2025
ID.3 Life 58kWh

Mooi testmomentje gehad:
  • Tripje van 150km (75 heen en weer)
  • 5 man in de auto
  • Volle kofferbak
  • Preheat en airco gewoon aan
  • Buitentemperatuur 4 graden
  • Hele rit in Sportstand gehouden, zoooom bij stoplichten, op de snelweg cruise control op 110, rustig de voorganger met ACC volgen.
Met 100% vertrokken, met 52% weer thuis aangekomen. Komt overeen met wat ik verwacht, totale range van iets boven de 300km in koud weer, volbeladen en zonder te letten op economisch rijden. Dit soort trips maak ik dan misschien een paar keer per jaar, is fijn hoe de auto matcht met wat ik nodig heb.

• Simply1337
Kleine Nuance.. Als je probeert om webradio af te spelen, zonder dat je data hebt gekocht, dan werkt dat niet natuurlijk.

Webradio kun je ook afspelen met jouw mobiele hotspot. voor de rest hoef je geen data te kopen voor al het overige connectiedoeleinde. Als je maar een wereldbol hebt en een we connect id account gekoppeld aan je auto.

• rnsmfd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025
3.1M

Deze melding had ik ook af en toe bij mijn ID.3 Max en deze ging in het begin vanzelf weg door het afsluiten van de auto en de auto even niet te gebruiken.

Tot het moment dat de melding iedere keer kwam als de auto gebruikt werd en deze ook niet meer verdween door het afsluiten van de auto, zoals voorheen wel het geval was.
Verder viel me daarna op dat het bereik in de app bij volledig laden van de auto ook minder was dan voorheen (bij 100% laden een bereik van 235 km) en toen was de buitentemperatuur nog niet zo laag als nu.

Hiervoor uiteindelijk een afspraak bij de dealer gemaakt en inmiddels de auto al ongeveer 3 weken kwijt.

Bij uitlezen van de boordcomputer van de auto en het doormeten van de hoog volt accu bleken twee cellen een te lage waarde te geven en nu moeten deze na goedkeuring van Volkswagen onder garantie worden vervangen.
Advies van de dealer was om hier niet mee door te rijden en omdat het een lease auto is kreeg ik gratis vervangen vervoer, was anders trouwens nog wel een probleem geweest want dat schijnt bij Volkswagen niet onder de garantie te vallen.

De speciaal opgeleide hoog volt monteur van de dealer die gecertificeerd is en hier aan mag werken, de accu mag openen en de cellen mag vervangen was helaas helemaal vol gepland.

Vandaag wordt de reparatie uitgevoerd als het goed is dus ben heel benieuwd.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 11:14
hansworst1 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:06:
[...]

Is de leverdatum veel verschoven in jouw geval? Alvast veel plezier!
In mijn geval een jaar, maar dat had niks met Volkswagen te maken. Zou namelijk eind vorig jaar al mijn nieuwe leasewagen krijgen, maar door geneuzel met cijfers en nieuw beleid en zo lukte dat niet, en had men besloten dat ik nog maar een jaar langer door moest rijden met mijn huidige (zonder enige vorm van overleg, sterker nog, had de auto al uitgezocht).

In september dit jaar kreeg ik toch groen licht om een auto uit te zoeken, maar dan wel volgens het nieuwe beleid dat het Volkswagen moest zijn, en volledig elektrisch. En owjah, hij moest wel dit jaar nog geregeld worden als het enigszins kon, omdat ze anders met mijn huidige auto in de knoei kwamen. Dus werd het een zoektocht naar een voorraadmodel van een ID.3. De keuze voor een ID.3 was voor mij heel snel gemaakt, omdat die ten eerste het grootste bereik hebben, en ik heb liever een 'volle' ID.3 dan een 'kale' ID.4. Het is dus een ID.3 Pro S geworden, met alle optiepakketten aangevinkt (auto was oorspronkelijk bedoeld als demo model voor een dealer)

Uiteindelijk stond er begin deze maand (oorspronkelijke leverdatum was eind december ivm banking en chips en zo) de auto voor me klaar, maar om niet te lang dubbele kosten te hebben, hebben we besloten dat hij vandaag (29-11) om 11:00 voor me klaar staat

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Soeski
johanpastoor schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:16:
ID.3 Life 58kWh

Mooi testmomentje gehad:
  • Tripje van 150km (75 heen en weer)
  • 5 man in de auto
  • Volle kofferbak
  • Preheat en airco gewoon aan
  • Buitentemperatuur 4 graden
  • Hele rit in Sportstand gehouden, zoooom bij stoplichten, op de snelweg cruise control op 110, rustig de voorganger met ACC volgen.
Met 100% vertrokken, met 52% weer thuis aangekomen. Komt overeen met wat ik verwacht, totale range van iets boven de 300km in koud weer, volbeladen en zonder te letten op economisch rijden. Dit soort trips maak ik dan misschien een paar keer per jaar, is fijn hoe de auto matcht met wat ik nodig heb.
Wow. Not gonna happen here. 100% laden gaf in de app 301, met instappen zelfs 337 met deze temperaturen, maar het is niet voor niks een GOM: Na een ritje van 26km was ik er al 57 kwijt. Sta nu op 280km. Rustig gereden, 1 persoon in de auto, AC op 20,5 en geen stoel- en stuurverwarming.
Gemiddeld verbruik was ruin 24 op deze rit.
De vorige 100% lading heb ik 215km mee gehaald, toen was de accu leeg. Geen sport stand en geen zooooom bij het stoplicht of wat dan ook, gewoon... normaal. Wel regelmatig snelweg met 104km/u op de ACC.

• ik222
  • Niet online
Soeski schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:05:
[...]

Wow. Not gonna happen here. 100% laden gaf in de app 301, met instappen zelfs 337 met deze temperaturen, maar het is niet voor niks een GOM: Na een ritje van 26km was ik er al 57 kwijt. Sta nu op 280km. Rustig gereden, 1 persoon in de auto, AC op 20,5 en geen stoel- en stuurverwarming.
De vorige 100% lading heb ik 215km mee gehaald, toen was de accu leeg. Geen sport stand en geen zooooom bij het stoplicht of wat dan ook, gewoon... normaal. Wel regelmatig snelweg met 104km/u op de ACC.
Korte ritjes zijn funest voor je range met koude temperaturen. Probleem is namelijk dat de auto dan de accu gaat verwarmen met een erg hoog verbruik in het begin tot gevolg. Maar voordat die goed en wel warm is ben je al op je eindbestemming.

• Simply1337
Soeski schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:05:
[...]

58/24 = 2.41 -> 241 km bereik.

vraag is of je nog 58 kwh capaciteit over hebt na een jaar. wellicht meer richting 55.
55/24 =2.16 -> 229 km.

edit: en deze berekening doe je ook ipc als je onderweg bent wat je bereik is ongeveer. goed voor hoofdrekenen :o

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 29-11-2021 10:13 ]

• Soeski
Simply1337 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:11:
[...]

58/24 = 2.41 -> 241 km bereik.

vraag is of je nog 58 kwh capaciteit over hebt na een jaar. wellicht meer richting 55.
55/24 =2.16 -> 229 km.

edit: en deze berekening doe je ook ipc als je onderweg bent wat je bereik is ongeveer. goed voor hoofdrekenen :o
Met de 215km tot (bijna) leeg had ik een verbruik op de boordcomputer van 21,4. Dus ergens mis ik heel wat capaciteit lijkt het...

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-01 13:01
ID.3 1st

Hier nu ook offline modus spontaan sinds zondag middag, reset 20 sec niet geholpen.
wereld bolletje blijft grijs. bij OFFLINE / ONLINE krijg ik de melding functie nu niet beschikbaar probeer het later nog eens (wat is later???)

meer id X rijders last van?

fAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZAYm_LvAeP9BmQWYadj7KGFA78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5cFVRDPtYtgVUJDscCPvEPP.jpg?f=fotoalbum_large

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-01 13:01
Net gebeld met een de dealer , en er zijn meer ID (3) die er ''last'' van hebben.
mark1978 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:09:
ID.3 1st

Hier nu ook offline modus spontaan sinds zondag middag, reset 20 sec niet geholpen.
wereld bolletje blijft grijs. bij OFLINE / ONLINE krijg ik de melding functie nu niet beschikbaar probeer het later nog eens (wat is later???)

meer id X rijders last van?

f[Afbeelding]

• Simply1337
mark1978 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:39:
Net gebeld met een de dealer , en er zijn meer ID (3) die er ''last'' van hebben.

[...]
https://allestoringen.nl/storing/vodafone/

;w

• 7o9
  • Niet online

7o9

Misschien moet Vodafone even zekering 19 los trekken ...

• DonJunior
Pff deze zou je eigenlijk ook wel in de Topic Start erbij kunnen zetten (net als de grafiekjes van de laadcurve overigens) ..
Want dit gaan we wel vaker meemaken dan.

*sowieso

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
rnsmfd schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:12:
De speciaal opgeleide hoog volt monteur van de dealer die gecertificeerd is en hier aan mag werken, de accu mag openen en de cellen mag vervangen was helaas helemaal vol gepland.
Oei, ben ik heel erg negatief als ik dit zorgelijk vind? Als die monteur vol zit, zijn er dan (bij die ene dealer al) zoveel ID.x-en met problemen?

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Pagina: 1 ... 155 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.