Volgens een test van Bjorn Nyland zou een normale 1st zelfs op 6.8s naar de 100 zitten, voor mij snel zat en je hoeft er ook geen enkele moeite voor te doenTukk schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:12:
[...]
https://www.volkswagen.be/nl/modellen/golf8-gti.html
[...]
https://ev-database.nl/au...wagen-ID3-Pro-Performance
[...]
De meest snelle golf of BMW gaan wel sneller, maar de meesten echt niet.
Daar heb je een goed punt. Ik had er niet bij stilgestaan. Dank je.Gecko123 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:06:
[...]
Besteldatum is makkelijk te sjoemelen door de dealer want het staat alleen bij hen in het systeem en valt niet te controleren. Laat staan auto's die uit het buitenland komen en bij import, etcetera.
Datum op kenteken door de RDW is sluitend en valt moeilijk te frauderen.
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Heeft iemand er ook last van dat de VW WeConnectID app problemen vertoont? Mijn range werd gisteren niet bijgewerkt toen ik aan het laden was aan een publieke laadpaal. En ook nu staat nog steeds de verkeerde range in beeld (die van gisteren van voor het laden).
/f/image/zUzjoKrEnjZdAvieYUXavRLH.png?f=fotoalbum_large)
[3.Pro] Sinds een maandje ben ik ook de trotse berijder van een ID.3 Pro MY2022. Rijdt heerlijk en voor mij is de non-performance versie ook snel genoeg. Werdt geleverd met winterbanden en 2.3 software en heb geen problemen ondervonden met de software / infotainment tot nu toe.
Een paar zaken die ik me afvraag, en waarvan ik volgens mij niet direct wat gezien heb in dit topic tot nu toe:
- Ik heb in het Mode menu geen sport setting. Alleen Eco, Comfort en Individual. Is dit een 2.3 ding?
- Bij fast charing heb ik inmiddels al een paar keer een stuk minder vermogen gezien dan verwacht: soms is het ~114 kW bij ~20% maar soms ook maar 60-70 kW. Herkent iemand dit? Ik heb eventueel EVNotify grafieken ter illustratie.
- Trilling in de band bij ~130 km/h, dit herken ik ook wel. Heb dat al een paar keer opgemerkt en ligt volgens mij niet aan het wegdek. Het is aanwezig maar voor mij niet storend genoeg om een andere snelheid te gaan rijden.
Leuk om te zien, bedankt voor de foto. Mijn ID.4 komt ook in die kleur. Het staat de ID.3 erg goedTechno schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:21:
[Afbeelding]
[3.Pro] Sinds een maandje ben ik ook de trotse berijder van een ID.3 Pro MY2022. Rijdt heerlijk en voor mij is de non-performance versie ook snel genoeg. Werdt geleverd met winterbanden en 2.3 software en heb geen problemen ondervonden met de software / infotainment tot nu toe.
1. Het instap model motor/accu heeft geen sport mode. Afaik zit dit alleen op de 200pk versie met het grotere accu pakket.Techno schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:21:
[Afbeelding]
Een paar zaken die ik me afvraag, en waarvan ik volgens mij niet direct wat gezien heb in dit topic tot nu toe:
- Ik heb in het Mode menu geen sport setting. Alleen Eco, Comfort en Individual. Is dit een 2.3 ding?
- Bij fast charing heb ik inmiddels al een paar keer een stuk minder vermogen gezien dan verwacht: soms is het ~114 kW bij ~20% maar soms ook maar 60-70 kW. Herkent iemand dit? Ik heb eventueel EVNotify grafieken ter illustratie.
- Trilling in de band bij ~130 km/h, dit herken ik ook wel. Heb dat al een paar keer opgemerkt en ligt volgens mij niet aan het wegdek. Het is aanwezig maar voor mij niet storend genoeg om een andere snelheid te gaan rijden.
2. Dat is afhankelijk van de temperatuur van het accupakket. Deze moet eigenlijk boven de 18 graden zijn om bij hogere laad waarden de maximale curve te kunnen halen. Oplossing is leeg rijden tot ruim onder de 10% procent, dan laad hij eigenlijk altijd maximaal.
Met 3.0 gaat dit verbeterd worden.
3. Kan een bandenspanningsding zijn. Als er nu 2.5 bar in zit, Zet er eens 0.2 bar bij op, en kijk wat het doet. Of vice versa als je nu een hogere spanning hebt.
@Techno
Volgens mij heb je geen Sport modus bij jouw uitvoering.
Blijkbaar ben ik dus niet de enige die bij 130 kmh trillingen merkt.
Overigens heeft dat vrijwel nooit iets met bandenspanning te maken.
Ik heb het nu met de winterbanden, maar merkte het ook al met de zomerbanden.
Misschien zijn de banden niet 100% goed gebalanceerd, maar als het dat niet is dan zit 't in de aandrijflijn of ophanging.
Misschien zijn de banden niet 100% goed gebalanceerd, maar als het dat niet is dan zit 't in de aandrijflijn of ophanging.
[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 21-11-2021 16:58 ]
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Wat een ontzettend mooie kleur!!Techno schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:21:
[Afbeelding]
[3.Pro] Sinds een maandje ben ik ook de trotse berijder van een ID.3 Pro MY2022.
Signature van nature
Vanmiddag even de standen bijgehouden tijdens het laden met de granny charger. Helaas paste de kWh meter niet goed in de verlengkabel, dus die moest ik er toch tussen laten, maar die is niet zo lang en heeft zeer dikke aders.
Start 34% SoC: 1674,2 kWh
Eind 53% SoC: 1685,4 kWh
11,2 kWh volgens de kWh meter
19% x 56 kWh = 10,64kWh
Rendement 95%
Mijn ID3 heeft pas 10.000 km op de teller en staat bijna nooit aan de snellader, dus 4% verlies en dus 56 kWh netto lijkt me vrij ruim ingeschat.
Volgens mijn gegevens valt het verlies van de granny charger dus reuze mee.
Start 34% SoC: 1674,2 kWh
Eind 53% SoC: 1685,4 kWh
11,2 kWh volgens de kWh meter
19% x 56 kWh = 10,64kWh
Rendement 95%
Mijn ID3 heeft pas 10.000 km op de teller en staat bijna nooit aan de snellader, dus 4% verlies en dus 56 kWh netto lijkt me vrij ruim ingeschat.
Volgens mijn gegevens valt het verlies van de granny charger dus reuze mee.
Graag gedaan en mee eens, kleur vind ik ook erg goed staan. Veel plezier met je ID.4 en goed dat er meer met Kings Red komenMitchell2.24v schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:34:
[...]
Leuk om te zien, bedankt voor de foto. Mijn ID.4 komt ook in die kleur. Het staat de ID.3 erg goed
Ja he! Ik was bij de online configurator al verkocht toen deze kleur beschikbaar kwam
sl1000 schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:39:
[...]
1. Het instap model motor/accu heeft geen sport mode. Afaik zit dit alleen op de 200pk versie met het grotere accu pakket.
2. Dat is afhankelijk van de temperatuur van het accupakket. Deze moet eigenlijk boven de 18 graden zijn om bij hogere laad waarden de maximale curve te kunnen halen. Oplossing is leeg rijden tot ruim onder de 10% procent, dan laad hij eigenlijk altijd maximaal.
Met 3.0 gaat dit verbeterd worden.
3. Kan een bandenspanningsding zijn. Als er nu 2.5 bar in zit, Zet er eens 0.2 bar bij op, en kijk wat het doet. Of vice versa als je nu een hogere spanning hebt.
1. Dat klink logisch. Ik heb de 145 pk uitvoering en het 58 kWh accupakket, dan hoort het inderdaad bij de performace motor. Ach, ik heb de individual stand maar omgedoopt tot sport standFlowDesign schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:56:
@Techno
2. Dat zou goed kunnen, de keren met meer dan 100 kw waren altijd <10%. Net nog even getest bij een Supercharger, maar met accutemp van ~18-20 graden weer beperkte laadsnelheid. Dat is toch een behoorlijke "coldgating" of niet? Klopt dit wel?
3. Dat zou ik eens kunnen testen. Vanavond nog even kunnen testen bij 135 km/h op de teller. Aardig duidelijk voelbare trilling in het stuur, minder/niet echt voelbaar door de stoel. Trillen leek ook iets duidelijker voelbaar op een recht stuk t.o.v. in een bocht op de snelweg. Herken je dat?
Jup, bij mij exact hetzelfde. Als je met 130 door een bocht gaat zijn er veel minder vibraties. 130 rechtuit wel duidelijk merkbaar.Techno schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:46:
[...]
3. Dat zou ik eens kunnen testen. Vanavond nog even kunnen testen bij 135 km/h op de teller. Aardig duidelijk voelbare trilling in het stuur, minder/niet echt voelbaar door de stoel. Trillen leek ook iets duidelijker voelbaar op een recht stuk t.o.v. in een bocht op de snelweg. Herken je dat?
Mijne trilt bij mijn weten niet met 130 km/h... Is een ID.3 B, op de 18" stalen velgen met de doppen, banden zijn de (standaard) Bridgestone Turanza Eco (Enliten). Mijn bandendruk was ooit net wat hoger dan 2.5 bar. Maar heb ik al enige tijd niet gecontroleerd... kan ik binnenkort wel eens doen.
Zal eens letten of ik iets van trilling merk op die snelheid. Rijd niet vaak zo snel, één keer per week op een kort stuk heb ik de optie en dan doe ik het wel eens. Kan mij geen trilling herinneren.
Zal eens letten of ik iets van trilling merk op die snelheid. Rijd niet vaak zo snel, één keer per week op een kort stuk heb ik de optie en dan doe ik het wel eens. Kan mij geen trilling herinneren.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Heb toevallig gisteren even getest, stukje snelweg. Ik voel geen trilling.FlowDesign schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:53:
[...]
Jup, bij mij exact hetzelfde. Als je met 130 door een bocht gaat zijn er veel minder vibraties. 130 rechtuit wel duidelijk merkbaar.
Nu heb ik ook niet meer de originele stalen VW velgen eronder liggen maar velgen die ik zelf heb gekocht. Wél met de standaard winterbanden die VW eronder heeft gelegd. Mogelijk is het bij juliie dan een balanceer ding?
*sowieso
Ik heb de originele 19 inch Andoya velgen eronder. Zowel met zomer- als winterbanden. Ik doe twee keer per jaar een bandenwissel.
Moet zeggen dat ik het nu met de winterbanden wel duidelijker merk, dus misschien toch maar eerst nog eens opnieuw laten balanceren.
Moet zeggen dat ik het nu met de winterbanden wel duidelijker merk, dus misschien toch maar eerst nog eens opnieuw laten balanceren.
Hier een ID.4 met originele 19" velgen en zomerbanden (winterbanden komen volgende week), gisteravond 140 gereden in een heerlijk stille en trillingsvrije auto.
Mijn gok: inderdaad laten uitbalanceren!
Mijn gok: inderdaad laten uitbalanceren!
is deze gewrapped?DonJunior schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:52:
Zaterdag even de tijd genomen om haar weer even goed te poetsen.
[Afbeelding]
Signature van nature
Oh, want? Ik ben niet zo thuis in de ID.3 kleurenwaaier.
Maar dank.
Signature van nature
Toevallig:Mitchell2.24v schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:26:
[...]
Wat ik nooit begrepen heb, is dat de besteldatum (eventueel in combinatie met gewenste leverdatum) niet leidend is voor de bijtelling. Wat kun je er als berijder nu aan doen dat de auto later geleverd wordt?
https://www.autoblog.nl/n...ng-moeten-bepalen-2951238
The best is yet to come
Matte lak biedt Volkswagen zelf niet aanSircuri schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:38:
[...]
Oh, want? Ik ben niet zo thuis in de ID.3 kleurenwaaier.
Maar dank.
[ Voor 24% gewijzigd door Tarin op 22-11-2021 11:54 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik denk dat je je daar flink vergist qua hoeveelheid werk.Tarin schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:52:
[...]
Matte lak biedt Volkswagen zelf niet aan. Misschien dat je die look krijgt met Dusk Blue, een schuurpapiertje en een bus transparante matte lak van de Gamma? (laten) wrappen lijkt me echter minder werk.
Ben de auto een volle week kwijt geweest namelijk.
*sowieso
Ik heb bij de winterbanden met adoya vooral tussen de 80 en 100kmh veel last van resoneren.FlowDesign schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:28:
Ik heb de originele 19 inch Andoya velgen eronder. Zowel met zomer- als winterbanden. Ik doe twee keer per jaar een bandenwissel.
Even afwachten na de wissel dit jaar hoe het gaat zijn.
Net geweest voor winterbanden, trillingen zijn nu weg met winterbanden en het balanceren. 163kmh en rijd hetzelfde als 40kmh.Techno schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:21:
[Afbeelding]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Oh, ik onderschat wrappen absoluut niet, het was meer een flauwe grap. SorryDonJunior schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:48:
[...]
Ik denk dat je je daar flink vergist qua hoeveelheid werk.
Ben de auto een volle week kwijt geweest namelijk.
Ik vind het er wel erg gaaf uitzien; met als bijkomend voordeel dat je lak mooi beschermd blijft natuurlijk.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Oh het was niet aanvallend bedoeld hoor.. dus je hoeft je niet te verontschuldigen haha.Tarin schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:13:
[...]
Oh, ik onderschat wrappen absoluut niet, het was meer een flauwe grap. Sorry.
Ik vind het er wel erg gaaf uitzien; met als bijkomend voordeel dat je lak mooi beschermd blijft natuurlijk.
Oh de lak boeit me niet zoveel (is een leaseauto)..
Zelf vond ik het standaard kleurenpallet van de ID.3 te saai voor woorden en wilde altijd nog eens een keer een auto laten wrappen. Super stom dat VW niet de ID.3 ook de Dusk Blue optie beschikbaar stelt (zoals de ID4 dat wel heeft) Dat had me een hoop moeite gescheeld
*sowieso
wel gaaf zo'n wrap...hoeveel kost zoiets?
+/- 1500 als ze de job willen
2500++ als ze het niet willen ivm monnikenwerk voorbumper.
2500++ als ze het niet willen ivm monnikenwerk voorbumper.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Zie DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"AMDman schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:55:
wel gaaf zo'n wrap...hoeveel kost zoiets?
Of wat @Simply1337 zegt inderdaad.
En uiteraard afhankelijk van het type wrap dat je gebruikt (sommige wraps zijn duurder dan anderen)
En de manier van afwerken scheelt ook in prijs.
[ Voor 21% gewijzigd door DonJunior op 22-11-2021 14:11 ]
*sowieso
Bij die snelheid komt het meestal voor. Waarschijnlijk dan ook met name trilling in het stuurwiel? Zo ja, dan zit het in een voorwiel.AMARONE schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:50:
[...]
Ik heb bij de winterbanden met adoya vooral tussen de 80 en 100kmh veel last van resoneren.
Even afwachten na de wissel dit jaar hoe het gaat zijn.
Van de achterwielen voel je het meer in je kont of kuiten.
Probleem gefixt, de auto bleek niet meer in "online modus" te staan.GoeiedagEem schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:54:
Heeft iemand er ook last van dat de VW WeConnectID app problemen vertoont? Mijn range werd gisteren niet bijgewerkt toen ik aan het laden was aan een publieke laadpaal. En ook nu staat nog steeds de verkeerde range in beeld (die van gisteren van voor het laden).
Het is al gezegd, maar wat een vette kleur. Zag hem van de week in het echt, staat hem echt heel goed.Techno schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:46:
[...]
1. Dat klink logisch. Ik heb de 145 pk uitvoering en het 58 kWh accupakket, dan hoort het inderdaad bij de performace motor. Ach, ik heb de individual stand maar omgedoopt tot sport stand
2. Dat zou goed kunnen, de keren met meer dan 100 kw waren altijd <10%. Net nog even getest bij een Supercharger, maar met accutemp van ~18-20 graden weer beperkte laadsnelheid. Dat is toch een behoorlijke "coldgating" of niet? Klopt dit wel?
1) Die sport mode stelt echt niets voor, zou mij er geen zorgen over maken dat je hem mist. Ik heb hem wel maar gebruik hem nooit.
2) Niet echt, naar mijn weten is dat als de hardware het laden niet aan kan. Het is nu vooral nog een temperatuur/software ding. Zou gefixt worden in 3.0. Als je nu zorgt dat je accu goed op temperatuur is (lange ritten op snelweg) dan laad hij zelfs met koude temperaturen volgens fabrieksopgave. Tenminste met 100 kW versie. Weet niet of hij de 125 haalt.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Vandaag mijn nieuwe ID3 Pro S eindelijk in het echt mogen bewonderen!
Het is een voorraadmodel, dus veel uitzoeklol heb ik niet gehad. De auto was al wel voorzien van alle beschikbare optiepakketten die er zijn op de Pro S versie. Had helaas niet heel veel te kiezen, omdat ik dus een voorraadmodel mocht/moest uitzoeken, en een 77kw versie wel zeer wenselijk was.
Vond het best spannend om zomaar een auto van bijna €50k 'blind' te bestellen, maar uiteindelijk in het echt toch wel heel blij met de keuze. Ook de verkoper was erg in zijn nopjes, omdat hij niet vaak zulke 'volle' uitvoeringen verkocht.
(onderstaande foto's zijn bij de poetser)

En nog wat bewegend beeld!
Het is een voorraadmodel, dus veel uitzoeklol heb ik niet gehad. De auto was al wel voorzien van alle beschikbare optiepakketten die er zijn op de Pro S versie. Had helaas niet heel veel te kiezen, omdat ik dus een voorraadmodel mocht/moest uitzoeken, en een 77kw versie wel zeer wenselijk was.
Vond het best spannend om zomaar een auto van bijna €50k 'blind' te bestellen, maar uiteindelijk in het echt toch wel heel blij met de keuze. Ook de verkoper was erg in zijn nopjes, omdat hij niet vaak zulke 'volle' uitvoeringen verkocht.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
@s006110 Hey die kleur had ik ook!
En wanneer mag je hem meenemen? Of mocht je hem vandaag ophalen? (dat maak ik niet helemaal op uit je verhaal)
En wanneer mag je hem meenemen? Of mocht je hem vandaag ophalen? (dat maak ik niet helemaal op uit je verhaal)
*sowieso
Die kleur ben ik heel blij mee, wilde als het kon geen zwarte/witte of grijze. Eigenlijk wilde ik de rode, maar die was voor mijn neus verkocht, dus had ik alleen de stonewashed blue optie nog overDonJunior schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:49:
@s006110 Hey die kleur had ik ook!
Volgende week maandag mag ik hem daadwerkelijk ophalen. Kenteken was nog niet binnen, en hij moest nog gepoetst worden. Vandaag was vooral eigenlijk een soort verkoopgesprek en proefrit (weliswaar in een andere id.3 dan) achteraf.
[ Voor 17% gewijzigd door s006110 op 22-11-2021 15:57 ]
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Precies dit had ik ook.. maar vond de Stonewash Blue toch teveel richting grijs gaan nog. Zeker nadat mijn vrouw na een middagje strand bij een verkeerde ID.3 stond te wachten tot ik de auto open deed.s006110 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:56:
[...]
[..] wilde als het kon geen zwarte/witte of grijze.[..]
Maar vind het zeker geen lelijke kleur.
*sowieso
Mijn vrouw heeft dat ook vandaar dat mijn vorige polo oranje was en de de blauw groene variant van de id3 de stone wash blue vond ik ook mooi maar idd te grijs.DonJunior schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:14:
[...]
Precies dit had ik ook.. maar vond de Stonewash Blue toch teveel richting grijs gaan nog. Zeker nadat mijn vrouw na een middagje strand bij een verkeerde ID.3 stond te wachten tot ik de auto open deed.
Tsja, mijn eerste keuze was mede daarom de rode. Alleen was de enigst leverbare net voor mijn neus verkocht (met de gewenste specificaties > lees 77kw), dus was ik 'genoodzaakt' om een stonewashed blauwe te nemen.DonJunior schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:14:
[...]
Precies dit had ik ook.. maar vond de Stonewash Blue toch teveel richting grijs gaan nog. Zeker nadat mijn vrouw na een middagje strand bij een verkeerde ID.3 stond te wachten tot ik de auto open deed.
Maar achteraf ben ik er misschien helemaal niet zo rauwig om, omdat ik het wel echt een hele toffe kleur vind icm het zwarte dak. Het is iets anoniemer dan het knallende rood, en het heeft iets sjieks...
Ik vind dit zeer geslaagd!DonJunior schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]
Zelf vond ik het standaard kleurenpallet van de ID.3 te saai voor woorden en wilde altijd nog eens een keer een auto laten wrappen. Super stom dat VW niet de ID.3 ook de Dusk Blue optie beschikbaar stelt (zoals de ID4 dat wel heeft) Dat had me een hoop moeite gescheeld.. al vind ik deze wrap ook wel erg tof.
Snap jou voorkeur voor de rode kleur. Vind dat stiekem ook de mooiste maar mijn vrouw had juist de voorkeur voor Stonewashed Blue. En ach, het betreft toch een lease auto dus waarom zou ik er een punt van maken. Vrijdag mag ik hem gaan ophalen. Ben wel benieuwd hoe de kleur er in het echt uit gaat zien en straks ook in het zonnetje in de zomer. Vanaf een kleurstaal is dat toch altijd lastig in te schatten.s006110 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:56:
[...]
Die kleur ben ik heel blij mee, wilde als het kon geen zwarte/witte of grijze. Eigenlijk wilde ik de rode, maar die was voor mijn neus verkocht, dus had ik alleen de stonewashed blue optie nog over
Volgende week maandag mag ik hem daadwerkelijk ophalen. Kenteken was nog niet binnen, en hij moest nog gepoetst worden. Vandaag was vooral eigenlijk een soort verkoopgesprek en proefrit (weliswaar in een andere id.3 dan) achteraf.
Veel plezier alvast ermee.
Er stond zaterdag een rode ID.4 bij Apoint Amsterdam. Denk voor een klant.
Was alleen zonder een panorama dak en daardoor een compleet rood dak. En ik vind juist die combo met zwart dak en rood wel erg gaaf. Die heb ik dan ook besteld. 😂
In de showroom stond ook nog een rode ID.3 met zwart dak. Erg gaaf om te zien.
Was alleen zonder een panorama dak en daardoor een compleet rood dak. En ik vind juist die combo met zwart dak en rood wel erg gaaf. Die heb ik dan ook besteld. 😂
In de showroom stond ook nog een rode ID.3 met zwart dak. Erg gaaf om te zien.
nou... laatst flink verkeken op een BMW 330e Hybrid... die liet de ID.3 van mij alle hoeken zienTukk schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:29:
[...]
Vooral als er een blije Golf of BMW naast me staat bij de stoplichten..

ID.3 1st Plus.
Ik heb nog steeds geen update gehad... vraag mij af of ik die nog ga krijgen.. Kan ik zien in mijn infotainment of ik toevallig al deel 1 heb gehad?
Ik heb nog steeds geen update gehad... vraag mij af of ik die nog ga krijgen.. Kan ik zien in mijn infotainment of ik toevallig al deel 1 heb gehad?
[ Voor 5% gewijzigd door firejelle op 22-11-2021 21:03 ]
Choose your battles wiselyfirejelle schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:54:
[...]
nou... laatst flink verkeken op een BMW 330e Hybrid... die liet de ID.3 van mij alle hoeken zien
Of speltip 1; ken je tegenstander.
Natuurlijk laat dat ding je alle hoeken zien, systeem vermogen van bijna 300 pk.
Maar ja er is altijd baas boven baas. Op de motor altijd lachen, komt er zo'n gastje naast je staan. Blerpijp. Komt groen gaat die volgas weg, die ik altijd even rustig naar 2 om hem dan alsnog voorbij te knallen. Maar ook op de motor een keer gehad dat er een kanon naast mij stond.
Tenzij je een Bugatti hebt kan je verliezen.
Een Golf GTE is ook sneller dan een id.3. Vooral boven de 100.Freakie1NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:58:
[...]
Choose your battles wisely
Of speltip 1; ken je tegenstander.
Natuurlijk laat dat ding je alle hoeken zien, systeem vermogen van bijna 300 pk.
Maar ja er is altijd baas boven baas. Op de motor altijd lachen, komt er zo'n gastje naast je staan. Blerpijp. Komt groen gaat die volgas weg, die ik altijd even rustig naar 2 om hem dan alsnog voorbij te knallen. Maar ook op de motor een keer gehad dat er een kanon naast mij stond.
Tenzij je een Bugatti hebt kan je verliezen.
De ID.3 (laat staan 4) is niet echt bijzonder meer, zeker niet voor geelectricifeerde aandrijflijnen.
.
Een Tesla model 3 ook, een 330i ook, een M5 ook. Een RS6 ook. Een C63 AMG ook. Sterker een VW R32 ook.AkroBatik schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:02:
[...]
Een Golf GTE is ook sneller dan een id.3. Vooral boven de 100.
De ID.3 (laat staan 4) is niet echt bijzonder meer, zeker niet voor geelectricifeerde aandrijflijnen.
Gaan er we nu een topic van maken welke auto's sneller zijn? Er is toch ook niemand hier die beweert dat het rete snelle auto's zijn, de ID.X? We hebben het er alleen over dat een gemiddelde auto in Nederland niet sneller is. Een GTE is ook niet bepaald een gemiddelde auto.
Misschien gekke vraag, maar als je dan toch een budget van 50k had, waarom dan niet een Enyaq, ID4 of Tesla Model 3 ofzo?s006110 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:40:
Vandaag mijn nieuwe ID3 Pro S eindelijk in het echt mogen bewonderen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Over een paar weken gaan ze de punten oplossen na mijn schade.
-deurgreep voor
-sluiting achterdeur
-stikker was kapot geplakt en bubbelde (en ook echt slecht uitgelijnd dus zal ze daar op wijzen volgende keer)
De lak laat ik ff gaan, het is een leaseauto dus in die zin niet mijn probleem verder.
Daarnaast hing er aan de onderkant nog wat los dus hier zag je meteen het nadeel van een nieuw model, de monteurs daar zijn er onbekend mee.
Morgen de winterbanden eronder en dan kom ik nog even terug op het geluid en trillingen en welk merk ik heb.
-deurgreep voor
-sluiting achterdeur
-stikker was kapot geplakt en bubbelde (en ook echt slecht uitgelijnd dus zal ze daar op wijzen volgende keer)
De lak laat ik ff gaan, het is een leaseauto dus in die zin niet mijn probleem verder.
Daarnaast hing er aan de onderkant nog wat los dus hier zag je meteen het nadeel van een nieuw model, de monteurs daar zijn er onbekend mee.
Morgen de winterbanden eronder en dan kom ik nog even terug op het geluid en trillingen en welk merk ik heb.
Geen gekke vraag hoor... De zaak schrijft Volkswagen voor. En ik heb liever een volle id3 dan een kale id4FlowDesign schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:25:
[...]
Misschien gekke vraag, maar als je dan toch een budget van 50k had, waarom dan niet een Enyaq, ID4 of Tesla Model 3 ofzo?
Krijg net een e-mail van Athlon dat de leverdatum is aangepast naar 30 december.
Oorspronkelijk zou het week 4 zijn.
Eind september/begin oktober definitief besteld.
Morgen maar even bellen met de dealer of het echt zo is. Voelt een beetje of ik nog aan het dromen ben.
Edit:
Net de dealer (Muntstad) gebeld en het is toch echt 30 december dat mijn auto wordt opgeleverd bij hen.
PON is i.o.v. VAG aan het schuiven geweest in de productiekalender en hebben Nederland voorrang gegeven.
Hij gaf aan dat er nu al auto's sneller opgeleverd worden dan de forecast, dus alles ziet er positief uit
Morgen maar even bellen met de dealer of het echt zo is. Voelt een beetje of ik nog aan het dromen ben.
Edit:
Net de dealer (Muntstad) gebeld en het is toch echt 30 december dat mijn auto wordt opgeleverd bij hen.
PON is i.o.v. VAG aan het schuiven geweest in de productiekalender en hebben Nederland voorrang gegeven.
Hij gaf aan dat er nu al auto's sneller opgeleverd worden dan de forecast, dus alles ziet er positief uit

[ Voor 37% gewijzigd door AndereKoekoek op 23-11-2021 09:28 . Reden: belletje gepleegd met dealer ]
Je reageerde er zelf toch ook op?Freakie1NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:05:
[...]
Een Tesla model 3 ook, een 330i ook, een M5 ook. Een RS6 ook. Een C63 AMG ook. Sterker een VW R32 ook.
Gaan er we nu een topic van maken welke auto's sneller zijn? Er is toch ook niemand hier die beweert dat het rete snelle auto's zijn, de ID.X? We hebben het er alleen over dat een gemiddelde auto in Nederland niet sneller is. Een GTE is ook niet bepaald een gemiddelde auto.
En ja, met de motor is natuurlijk vrijwel nooit een eerlijke strijd. Afgelopen zomer nog wedstrijdje gedaan de Großglockner omhoog tegen een groepje supercars. De enige twee die ongeveer even hard op konden trekken waren een Lamborghini en een Mclaren en dan nog zat ik echt bovenop hun bumper. Was een leuk ritje

Dat is waar
Valt mij wel op hoeveel mensen in dit topic ook motorrijden.
Op Tweakers al flink wat, maar vraag mij af of motorrijders eerder bereid zijn om een BEV te leasen/kopen dan niet motorrijders. De dooddoener 'elektrische rijden doe ik wel op de kermis' komt dan in elk geval al te vervallen.
Op Tweakers al flink wat, maar vraag mij af of motorrijders eerder bereid zijn om een BEV te leasen/kopen dan niet motorrijders. De dooddoener 'elektrische rijden doe ik wel op de kermis' komt dan in elk geval al te vervallen.
Ik denk dat zeker motorrijders minder snel last hebben van range anxiety. Vaak toch één van de voornaamste bezwaren tegen elektrisch rijden.Freakie1NL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:01:
Dat is waar![]()
Het is me welgeteld 1x gelukt met mijn RSV Mille om 300 km uit één tank te persen, waarvan de laatste 10 km op benzinedamp
Ach, op de Stelvio hoef ik met mijn racefiets echt geen motoren bij te houden in de afdaling, dat lukt ze sowieso nietFlowDesign schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:48:
[...]
En ja, met de motor is natuurlijk vrijwel nooit een eerlijke strijd. Afgelopen zomer nog wedstrijdje gedaan de Großglockner omhoog tegen een groepje supercars. De enige twee die ongeveer even hard op konden trekken waren een Lamborghini en een Mclaren en dan nog zat ik echt bovenop hun bumper. Was een leuk ritje
Bbbbbbbbbbijteling!AndereKoekoek schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 02:22:
Edit:
No Way
Maar niet alleen dat. Er staat een enorme hoeveelheid cashflow op die banking terreinen. Dat schijnt ook de reden te zijn van die productiestop vorige week. Om alle auto's die nu op banking staan af te leveren om zo cashflow te krijgen.AndereKoekoek schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 02:22:
Krijg net een e-mail van Athlon dat de leverdatum is aangepast naar 30 december.
Edit:
Of nederland voor VW echt zo belangrijk is betwijfel ik.
Los daarvan hoor je mij niet klagen als ik 'm op tijd krijg.
Ik denk dat de meeste mensen op motor of fiets misschien iets minder levensmoe zijn dan anderen/wijBanDijk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:25:
[...]
Ach, op de Stelvio hoef ik met mijn racefiets echt geen motoren bij te houden in de afdaling, dat lukt ze sowieso niet
Misschien wel een interessante statistiek indd. Een motorrijder zal waarschijnlijk al sneller denken, (hard) rijden voor m'n plezier doe ik wel op de motor, en een gemiddelde auto komt toch niet in de buurt. Daarom zien wij een auto misschien vooral om gewoon ontspannen mee van A naar B te komen en boeit het ons niet zo of dat elektrisch of op brandstof is. Sterker nog, elektrisch rijden vind ik juist veel relaxter rijden en het trekt toch redelijk hard op wanneer je wil. Maar daar waar sommigen hun Audi met 300 pk (ik noem geen namen) nodig hebben in hun leven, mis ik dat dus helemaal niet en wil ik gewoon relaxt rijdenFreakie1NL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:01:
Dat is waar![]()
Inderdaad, ook ik ben een motorrijder, en ga voor elektrisch.Freakie1NL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:01:
In mijn geval is het redelijk simpel te verklaren, en dat is dat ik voordat ik mijn motorrijbewijs had, i kal tijd een hobby / sleutel auto had. Maar dat is volledig weggedrongen door het motorrijden en sleutelen. Het autorijden heeft voor mij een hele andere betekenis gekregen, en als rechtgeaarde tweaker trekt de techniek in een elektrische auto mij nu meer als van een ouderwetse benzine auto
Dat laatste klopt bij mij wel: ben al zo goed als mijn hele leven leaserijder en ben 7 jaar geleden overgeschakeld op automatische versnellingsbak met ACC. Gevolg: ik begon veel rustiger en veiliger te rijden. Dit wordt nu hopelijk doorgezet met electrische wagen (ID.4 in bestelling) met nog meer techniek.FlowDesign schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:42:
[...]
Misschien wel een interessante statistiek indd. Een motorrijder zal waarschijnlijk al sneller denken, (hard) rijden voor m'n plezier doe ik wel op de motor, en een gemiddelde auto komt toch niet in de buurt. Daarom zien wij een auto misschien vooral om gewoon ontspannen mee van A naar B te komen en boeit het ons niet zo of dat elektrisch of op brandstof is. Sterker nog, elektrisch rijden vind ik juist veel relaxter rijden en het trekt toch redelijk hard op wanneer je wil. Maar daar waar sommigen hun Audi met 300 pk (ik noem geen namen) nodig hebben in hun leven, mis ik dat dus helemaal niet en wil ik gewoon relaxt rijden
Idem hier (al 'pas' 6 jaar lease rijder), mijn eerste eis was automaat.Gunnassy schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:29:
[...]
Dat laatste klopt bij mij wel: ben al zo goed als mijn hele leven leaserijder en ben 7 jaar geleden overgeschakeld op automatische versnellingsbak met ACC. Gevolg: ik begon veel rustiger en veiliger te rijden. Dit wordt nu hopelijk doorgezet met electrische wagen (ID.4 in bestelling) met nog meer techniek.
Sommige collega's zaten mij aan te kijken, dat is toch niet leuk.
Totdat je het over motorrijden hebt, daar snappen ze dan niets meer van.
Al moet ik zeggen ik ben dit jaar wel overstag gegaan voor een QS op de motor. Wat een lol is dat.
Rij denk ik al 20 jaar lease. de laatste 10 automaat en nu in een 9G-Tronic van MB. Ik snap echt niet wat de lol en meerwaarde is van zelf schakelen. Automaat is zoveel rustiger en zeker in de file of in de stad vereist het minder aandacht dan dat geroer.Freakie1NL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:39:
[...]
Idem hier (al 'pas' 6 jaar lease rijder), mijn eerste eis was automaat.
Sommige collega's zaten mij aan te kijken, dat is toch niet leuk.
Precies!LastSamurai schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:52:
[...]
Rij denk ik al 20 jaar lease. de laatste 10 automaat en nu in een 9G-Tronic van MB. Ik snap echt niet wat de lol en meerwaarde is van zelf schakelen. Automaat is zoveel rustiger en zeker in de file of in de stad vereist het minder aandacht dan dat geroer.
Ik heb nu de tweede een Golf met de DSG, zeven versnellingen. Voor deze DSG wilde ik altijd zelf schakelen, want dat was leuk en sportief. Na een tijdje met de DSG hoef ik niet meer zo nodig zelf te schakelen. Het is een heel andere manier van rijden.
Als het op acceleratie aankomt, dan kan ik zelf nooit zo snel en goed schakelen als de DSG. Daar gaat je schakelplezier...
Kom maar op met die ID.4 zonder versnellingen
Ik denk dat het ook zuiniger is. Die automaat blijft schakelen waar je zelf denkt 'ik moet er toch zo af'.Mitchell2.24v schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:01:
[...]
Als het op acceleratie aankomt, dan kan ik zelf nooit zo snel en goed schakelen als de DSG. Daar gaat je schakelplezier...
Op vakantie rij ik (op diesel) 4.5L/100Km, en dan in Frankrijk met 130Km/h.
Actieradius is nu 1200km en dat zal ik gaan missen.
Dat denk ik ook. Hij schakelt snel op, veel sneller dan ik zelf zou doen. En hij schakelt ook later weer terug dan ik zelf zou doen. Sowieso maakt het aantal versnellingen natuurlijk uit. Ik heb het in het begin wel geprobeerd, handmatig schakelen met de DSG, maar dan schakel je je een ongeluk. Dat is ook niet leuk.LastSamurai schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:17:
[...]
Ik denk dat het ook zuiniger is. Die automaat blijft schakelen waar je zelf denkt 'ik moet er toch zo af'.
Zelfs mijn 1.4 benzine golfje haalt bijna 1000km op één tank als ik niet te dol doe. Met 105 of 110 (afhankelijk van de trajectcontroleOp vakantie rij ik (op diesel) 4.5L/100Km, en dan in Frankrijk met 130Km/h.
Actieradius is nu 1200km en dat zal ik gaan missen.
Als je even bedenkt hoe vaak per jaar je nu werkelijk meer dan 250 à 300 km rijdt zonder te stoppen, dan kun je je dus meteen afvragen of je er werkelijk iets aan mist dat je geen 1.000 km meer kunt rijden zonder te tanken/laden.
Ik denk dat ik op jaarbasis meer tijd win door het feit dat ik op kan laden wanneer ik (thuis) parkeer en dus nooit meer naar het tankstation hoef
Ik denk dat ik op jaarbasis meer tijd win door het feit dat ik op kan laden wanneer ik (thuis) parkeer en dus nooit meer naar het tankstation hoef
Exact dit. Heb toen ik overstapte naar de ID.3 een collega die erg sceptisch was ten aanzien BEV's kunnen overtuigen om zelf ook een BEV te gaan rijden met het volgende:FlowDesign schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:20:
Als je even bedenkt hoe vaak per jaar je nu werkelijk meer dan 250 à 300 km rijdt zonder te stoppen, dan kun je je dus meteen afvragen of je er werkelijk iets aan mist dat je geen 1.000 km meer kunt rijden zonder te tanken/laden.
Gemiddeld moest ik 3x per week tanken, met onze tankpas mocht dat niet overal. Hiervoor moest ik 5 minuten omrijden, en de totale tankactie inclusief betalen schat ik op 5 minuten. Of te wel 30 minuten per week. Alleen als de auto stil staat was dit niet zo. Gerekend met 40 weken (onderschatting) is dat al 20 uur op jaarbasis.
Nu kom ik thuis en plug ik hem in, kost nog niet eens 30 seconden.
Zelfs met snelladen op vakantie win je gigantisch veel tijd op jaarbasis.
Anoniem: 736981
Auto aangemeld voor herstelling aan de zetelverwarming, krijg er automatisch een terugroepactie (91CA) S-OTA Softwre 2.3 bij
Bijna nu een jaar met veel plezier aan het genieten van mijn ID.3. Denk dat het aantal keer dat ik +250km op een dag zonder te stoppen heb gereden 0 is. Daarnaast met een 2,5 jarige op de achterbank, hoor ik bij langere ritjes al "papa auto laden". Even aan de fast charger langs de snelweg, kind even er uit en dan weer 15 à 20 minuten weer fris doorFlowDesign schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:20:
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Ik heb zelf ondanks mijn ID3-ritjes naar Oostenrijk, Hongarije en Italië nog steeds de voorkeur om iets langer door te rijden als ik dat zou willen, maar daar tegenover staat dat elke 2-3 u stoppen prima te doen is en je veel milieuvriendelijker rijdt. Prima toch?
Laten we het hopen! Van mij is half juli besteld.... vertraagd van week 48 naar week 52.... bijtellen op basis van 2021 gaat mijn cashflow in ieder geval helpen....LastSamurai schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:26:
[...]
Maar niet alleen dat. Er staat een enorme hoeveelheid cashflow op die banking terreinen. Dat schijnt ook de reden te zijn van die productiestop vorige week. Om alle auto's die nu op banking staan af te leveren om zo cashflow te krijgen.
Of nederland voor VW echt zo belangrijk is betwijfel ik.
Los daarvan hoor je mij niet klagen als ik 'm op tijd krijg.
Kwam vandaag nog dit artikel tegen: https://www.autoweek.nl/a...ijtelling-moeten-bepalen/
Dat is waar maar ik heb zelf geen laadpunt thuis en merk dat mijn volgende ev over 4 jaar toch wel in de winter gewoon steady 400km moet halen.FlowDesign schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:20:
Maar verder zelden problemen ook idd en zelfs voor lange ritten is het wel lekker dat je gewoon elke 2,5 uur moet stoppen. (ervaring nl naar portugal).
Ik heb sinds kort een ID.4 Pro en mijn iPhone voor Carplay gekoppeld. Als ik nu in mijn auto stap en weg tijd wordt eerst kort de radio afgespeeld en eventjes later (als mijn iPhone gekoppeld is, denk ik) schakelt de ID.4 blijkbaar over naar Carplay voor geluid. Op het startscherm staat rechtsboven dan ook de Spotify app in pauze stand.
Wat ik eigenlijk wil is dat de auto standaard radio blijft afspelen totdat ik via het infotainment systeem zelf bv Spotiy aanzet.
Iemand een idee hoe dat voor elkaar te krijgen?
Wat ik eigenlijk wil is dat de auto standaard radio blijft afspelen totdat ik via het infotainment systeem zelf bv Spotiy aanzet.
carplay instelling aanpassen via telefoon.graat schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:56:
Ik heb sinds kort een ID.4 Pro en mijn iPhone voor Carplay gekoppeld. Als ik nu in mijn auto stap en weg tijd wordt eerst kort de radio afgespeeld en eventjes later (als mijn iPhone gekoppeld is, denk ik) schakelt de ID.4 blijkbaar over naar Carplay voor geluid. Op het startscherm staat rechtsboven dan ook de Spotify app in pauze stand.
Ik probeer het nog 1x gezien gewoon geen enkele reactie. Kan mij niet voorstellen dat niemand een middenconsole cover van alcantara wil winnen. Juist gezien de weinige animo extra kans om te winnen.Freakie1NL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:48:
Te winnen middenconsole alcantara voor ID.3
Freakie1NL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Win
Free Stuff!Freakie1NL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:24:
[...]
Ik probeer het nog 1x gezien gewoon geen enkele reactie. Kan mij niet voorstellen dat niemand een middenconsole cover van alcantara wil winnen. Juist gezien de weinige animo extra kans om te winnen.
Win
[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 23-11-2021 22:28 ]
Wil hem wel winnen om het grijs te vergelijken met mijn ID.4 stoelen, maar denk dat niet helemaal fair isFreakie1NL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:24:
[...]
Ik probeer het nog 1x gezien gewoon geen enkele reactie. Kan mij niet voorstellen dat niemand een middenconsole cover van alcantara wil winnen. Juist gezien de weinige animo extra kans om te winnen.
Win
.
Volgens mij is dat gewoon de elektromotor die vervangen is, is inderdaad een duur geintje geweest dan voor Volkswagen. Maar heel fijn dat je hem terug hebt natuurlijkRoycoM schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:14:
Jaar. Eindelijk. Na 4 weken bij de dealer heb ik afgelopen week eindelijk mijn auto weer terug.
Dit is uiteindelijk vervangen:
[Afbeelding]
Geen idee wat het is, maar het ziet er duur uit!
En meteen software 2.3 erop, erg fijn!
[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 24-11-2021 08:23 ]
nog best rap.. 4 weken voor een gehele electro motor. incl. goedkeuring, verzending, ombouwen met de huidige tekorten. Maar een verso motor die in de soep loopt? ook mogelijk met een electromotor.RoycoM schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:14:
Jaar. Eindelijk. Na 4 weken bij de dealer heb ik afgelopen week eindelijk mijn auto weer terug.
[Afbeelding]
Fijn om weer terug te hebben.RoycoM schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:14:
[Afbeelding]
Wat waren de klachten eigenlijk?
Goed dat je 'm weer terug hebt!RoycoM schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:14:
[Afbeelding]
Als je wil zien hoe dat ding er van binnen uitziet:
Hij was volledig stil komen staan met ongeveer 20 foutmeldingen. Kon niet meer in drive of reverse gezet worden. Bij de dealer konden ze de oorzaak niet vinden dus uiteindelijk via PON en de fabriek in Duitsland informatie ingewonnen en de oorzaak gevonden. Die communicatie weg maakte dat het lang duurde voor de oorzaak achterhaald was en de dealer hem kon repareren.FlowDesign schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:20:
[...]
Fijn om weer terug te hebben.
Wat waren de klachten eigenlijk?
Ik weet niet meer precies wat het was, maar geen elektromotor. Het had iets met vermogen aansturing te maken geloof ik.Simply1337 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:04:
[...]
nog best rap.. 4 weken voor een gehele electro motor. incl. goedkeuring, verzending, ombouwen met de huidige tekorten. Maar een verso motor die in de soep loopt? ook mogelijk met een electromotor.
Het was geen elektromotor, maar iets met vermogen aansturing geloof ik.ik222 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:22:
[...]
Volgens mij is dat gewoon de elektromotor die vervangen is, is inderdaad een duur geintje geweest dan voor Volkswagen. Maar heel fijn dat je hem terug hebt natuurlijk
Die grote cilinder die je links ziet op jouw foto, dat is de elektromotor. Maar blijkbaar was dus niet de motor zelf stuk maar iets dat de motor aanstuurt.RoycoM schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:51:
[...]
Ik weet niet meer precies wat het was, maar geen elektromotor. Het had iets met vermogen aansturing te maken geloof ik.
Ik vermoed dat door de compacte bouw en misschien omdat VW dit geval nader wil inspecteren, het beter was om het hele ding te vervangen en niet slechts een onderdeel.
Bovendien zal alleen een daarvoor opgeleide monteur zo'n onderdeel kunnen vervangen en die lopen momenteel zeker nog niet rond bij de dealer.
Voor de mensen die een ENBW mobility+ card hebben, die kunnen voortaan plug&charge activeren. Dus geen pasje/app gebruiken bij DC laden. Voorwaarde is wel dat je geen VW hebt
want daar werkt het (nog) niet bij.

Ik denk dat de elektromotor zelf niet zo snel stukgaat. Dat is redelijk robuuste techniek. De metalen pizzadoos daarbovenop zit elektronica in. Hoewel het waarschijnlijk niet vaak voorkomt, zal dat mogelijk eerder kapot gaan.FlowDesign schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:09:
[...]
Die grote cilinder die je links ziet op jouw foto, dat is de elektromotor. Maar blijkbaar was dus niet de motor zelf stuk maar iets dat de motor aanstuurt.
Dat denk ik ook. De ID.X reeks is nog nieuw, en deze motor zullen ze zeer breed willen inzetten. Dan is het heel belangrijk dat dit niet vaak / vaker voorkomt. Bij het onderzoeken van dit soort zeldzame en wellicht moeilijk te simuleren problemen heb je het meest aan een defect onderdeel uit de praktijk. De hele zwik innemen en een nieuwe plaatsen is dan uiteraard de beste oplossing.Ik vermoed dat door de compacte bouw en misschien omdat VW dit geval nader wil inspecteren, het beter was om het hele ding te vervangen en niet slechts een onderdeel.
Welkom bijniki_lauda schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:37:
Voor de mensen die een ENBW mobility+ card hebben, die kunnen voortaan plug&charge activeren. Dus geen pasje/app gebruiken bij DC laden. Voorwaarde is wel dat je geen VW hebtwant daar werkt het (nog) niet bij.
Het grote Volkswagen ID.X topic

*sowieso
Ja ik heb er sinds vorig jaar een ID3 en een ENBW abbo.DonJunior schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:10:
[...]
Welkom bij
Het grote Volkswagen ID.X topic
YouTube: Kick it like Tesla: EnBW führt AutoCharge ein!
[ Voor 19% gewijzigd door niki_lauda op 24-11-2021 21:27 ]
Is wát precies normaal? Dat verwarming 1,4kWh/uur trekt? Ja dat is wel normaalAnoniem: 736981 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:19:
Is dit nu normaal in een ID4? Ongeladen met alleen bestuurder (verwarming voor passagier per ongeluk geactiveerd voor de foto…)[Afbeelding]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
De gem. snelheid ten opzichte van het verbruik bij deze temperatuur?pietermx schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:29:
[...]
Is wát precies normaal? Dat verwarming 1,4kWh/uur trekt? Ja dat is wel normaal
Ja hoor.. zelfs mijn ID.3 (en die is een stukje kleiner dan de 4) zit rond deze waarden.Anoniem: 736981 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:36:
[...]
De gem. snelheid ten opzichte van het verbruik bij deze temperatuur?
Niets aan te doen het is koud, je rijd korte stukje (snel ff kids naar school, boodschappen en weer naar huis) dan gaat de range vrij vlot naar beneden. Het weer, de kou voor de batterijen, werk ook niet mee.
Lang leve het thuis laden!
*sowieso
@Anoniem: 736981
De oplossing is je auto voorverwarmen terwijl hij aan het laadpunt hangt... Het brengt je niet tweemaal zo ver, maar alle beetjes helpen.
De oplossing is je auto voorverwarmen terwijl hij aan het laadpunt hangt... Het brengt je niet tweemaal zo ver, maar alle beetjes helpen.
Vertrektijd stelselmatig instellen helpt wel een stuk, maar is volgens mij nog verre van geoptimaliseerd.Anoniem: 736981 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:36:
[...]
De gem. snelheid ten opzichte van het verbruik bij deze temperatuur?
Maar er zijn wel meer processen bij VW niet geoptimaliseerd. Ik rij nu inmiddels een maand rond met een storing in m'n dempers, maar VW wil niet kosteloos vervangend vervoer beschikbaar stellen zodat ik deze bij de garage kan laten. Vorige keer ben ik m'n ID.4M bijna zes weken kwijt geweest met een andere storing. Dat loopt dan heel snel in de papieren. Hoewel de auto echt wel fijn is is het hele nazorg traject bij VW toch wel erg droevig. Genoeg mensen die hun best willen doen (ook genoeg niet overigens) maar effectief worden problemen niet snel opgelost. Hier zou VW echt volop in moeten gaan investeren want hier gaan ze het anders echt op verliezen in de toekomst.
Ok, dat is duidelijk dan 
I.v.m. het voorverwarmen, ik weet niet of ik daar veel mee ga winnen. Dit is mijn traject naar het werk en daar stopt het ook op een normale werkdag. Redelijk korte afstand dus.
Ik laad nooit thuis of (zelden) publiek, 1x per week gratis op het werk en klaar.
Ik kan wel leven met een kleinere radius in mijn situatie, zolang ik weet dat dit verbruik als normaal kan gezien worden.
I.v.m. het voorverwarmen, ik weet niet of ik daar veel mee ga winnen. Dit is mijn traject naar het werk en daar stopt het ook op een normale werkdag. Redelijk korte afstand dus.
Ik laad nooit thuis of (zelden) publiek, 1x per week gratis op het werk en klaar.
Ik kan wel leven met een kleinere radius in mijn situatie, zolang ik weet dat dit verbruik als normaal kan gezien worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 25-11-2021 09:09 ]
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.