Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 153 ... 391 Laatste
Acties:

• Riklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
Pfff, dat ziet er niet goed uit :'( krijg ook geen enkele terugmelding meer van verdeler i.v.m. levertermijn :X

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:11:
[...]

Klasse 1 is alleen startonderbreker, verder niks.
Dat is wat Kiwa aangaf toen ik offertes aanvroeg voor het inbouwen.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
needless to say schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:46:
Wij staan op het punt om de ID.3 aan te schaffen. Uiteindelijk toch een deal gevonden op een mooie stockwagen voor een 150 kW model :). Mangan Grey met East Derry velgen + comfort en assistance pack.

Ik blijf met een vraag zitten waar ik bitter weinig antwoorden op terug vind: is het de moeite waard om het weCare pakket te nemen? Ik heb de indruk dat het gewoon een extra abonnements-formule is met weinig meerwaarde. De standaard garantie treedt zo al in werking, en het onderhoud zelf is goedkoper dan het we-care pakket. We gaan waarschijnlijk ook niet meer dan 10.000 km per jaar doen, dus veel slijtage zou er niet moeten zijn.
WeCare hebben we niet in NL Belgische oto?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• F.B.
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-12-2025
RodeStabilo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:58:
Kan iemand me helpen met de basics van Apple Carplay? Ik meende me te herinneren dat ik in het begin gewoon Spotify kon streamen maar sinds gister kan ik alleen maar nummers luisteren die ik op m'n telefoon heb opgeslagen. Voor zover ik kan zien heb ik wel een wifi-verbinding met de auto

ook andere apps die internet nodig hebben lijken het niet goed te doen behalve Google Maps,daar zie ik wel gewoon kaarten.

Mis ik iets basics? was gisteravond even aan het stoeien maar toen kwam ik erachter dat spotify zelf problemen had maar ook vanmorgen geen succes. Gisteravond kreeg ik af en toe wel een redirect naar die captive portal voor een data plan, dat was ook wel apart. Ik ben in de veronderstelling dat alles gewoon wat carplay betreft via m'n eigen 4G gaat.
Probeer eens de hotspot functie van de auto uit te zetten. Of het wifi netwerk van de auto te vergeten van de iPhone. Dit is namelijk niet nodig voor het gebruik van CarPlay, maar zorgt er blijkbaar wel voor dat er verbindingsproblemen ontstaan in combinatie met sommige Apps.

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53
Woppa!

Ik mag volgende week woensdag mijn ID4 ophalen. Besteld in juni bij De Waal.
Stond eerst op week 42, versprongen naar 47, heel even op week 10 en nu toch in week 47 geleverd.
Ben echt benieuwd!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
F.B. schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:47:
[...]

Probeer eens de hotspot functie van de auto uit te zetten. Of het wifi netwerk van de auto te vergeten van de iPhone. Dit is namelijk niet nodig voor het gebruik van CarPlay, maar zorgt er blijkbaar wel voor dat er verbindingsproblemen ontstaan in combinatie met sommige Apps.
Ik heb inmiddels in dit topic ook veel soortgelijke klachten gehoord. Ik vind het op bepaalde fronten een beetje vaag. Als ik die hotspot uitzet en ik zet carplay weer aan begint ie gelijkt te zeuren over dat ik het juist weer aan moet zetten.

Maar in het carplay menu zag ik de hele tijd de verbinding op Wi-fi staan en dat leek me het probleem. Omdat ik van alles aan het rotzooien was weet ik niet meer wat ik gedaan heb en zie ik nu gewoon 4G als verbinding staan en Spotify en andere apps werken gewoon via m'n dataverbinding (gechecked in mn dataverbruik op m'n iPhone). Heb alleen een melding staan over webradio dat dat niet werkt maar soit.

Onder wifi zie ik wel dat ie met m'n auto is 'verbonden' maar dat kan ook het CP gedeelte zijn. De hotspot heb ik een ander SSID gegeven.

Ik hoop dat het vanmiddag ook nog zo is als ik weer instap :X >:)

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11-2025
ID.3 Life

Mijn 2020 Life model was een maandje geleden geleverd uit vooraad. Rijdt super, maar had het bekende probleem met vast zitten in Offline mode.

Toch maar naar de dealer gebracht om het te laten fixen, online advies heeft niet geholpen. Een dag later kunnen ze het zelf nog niet oplossen, ze bellen de fabriek voor hulp.

Benieuwd hoe lastig het daadwerkelijk is, de een is eruit na een keer infotainment resetten, de ander kan ermee naar de dealer.

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:59
--

[ Voor 100% gewijzigd door blinded op 17-11-2021 11:36 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:54
johanpastoor schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:30:
ID.3 Life

Mijn 2020 Life model was een maandje geleden geleverd uit vooraad. Rijdt super, maar had het bekende probleem met vast zitten in Offline mode.

Toch maar naar de dealer gebracht om het te laten fixen, online advies heeft niet geholpen. Een dag later kunnen ze het zelf nog niet oplossen, ze bellen de fabriek voor hulp.

Benieuwd hoe lastig het daadwerkelijk is, de een is eruit na een keer infotainment resetten, de ander kan ermee naar de dealer.
Kan wellicht ook met het niet willen registreren op het Vodafone netwerk te maken hebben. Misschien iets met de eSIM, of niet goed geregistreerd in de database van VW.
Wellicht ook omdat ie zolang niet is gebruikt.

Of een kapot modem ofzo.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-01 17:12
Vandaag gehoord dat mijn bestelde ID4.Pro via LM in Nederland is aangekomen. Voorlopige levertijd zou zijn week 50. Maar uitlevering laat nog ongeveer 2 weken op zich wachten. Hopelijk past hij ook in de suprise voor 5 december :D

[ Voor 15% gewijzigd door Oosterloo op 17-11-2021 12:51 ]

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-01 20:42
Weet iemand of je prioriteit kan geven aan een telefoon voor de verbinding met Carplay of Android?

Wij hebben zowel mijn telefoon als die van mijn vriendin gekoppeld aan de auto. Als we nu allebei in de auto zitten pakt de auto haar telefoon eerst. Weet iemand hoe je kunt instellen dat mijn telefoon altijd de voorkeur krijgt?

• FBH
  • Laatst online: 04-09-2023

FBH

Kiwi.com geeft bij googelen op CSM certificaat en daarna selecteren op Volkswagen en ID4 NU:

De Volkswagen ID.4 vanaf MY '21 (E2) heeft vanuit de fabriek een goedkeuring voor de volgende systemen:

KLASSE1 EN KLASSE3 in rode letters

Bij aanklikken van deze rode letters verschijnt de volgende boodschap:

Goedkeurnummer:
AA041301

Pon's Automobielhandel B.V.
Zuiderinslag 2
LEUSDEN 3833 BP
+31 033-4949451
+31
jeroen.van.den.eshof@pah.nl

Het telefoonnummer diverse keren gebeld, maar steeds in gesprek. Geen mail gestuurd, omdat de ANWB-verzekeringen inmiddels de eis van klasse2 weer heeft ingetrokken.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 16:58
VWID4 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:02:
Weet iemand of je prioriteit kan geven aan een telefoon voor de verbinding met Carplay of Android?

Wij hebben zowel mijn telefoon als die van mijn vriendin gekoppeld aan de auto. Als we nu allebei in de auto zitten pakt de auto haar telefoon eerst. Weet iemand hoe je kunt instellen dat mijn telefoon altijd de voorkeur krijgt?
Hier dezelfde uitdaging - de iPhone wint het elke keer van de Android.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FBH schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:03:
Kiwi.com geeft bij googelen op CSM certificaat en daarna selecteren op Volkswagen en ID4 NU:

De Volkswagen ID.4 vanaf MY '21 (E2) heeft vanuit de fabriek een goedkeuring voor de volgende systemen:

Goedkeurnummer:
AA041301

Zuiderinslag 2
LEUSDEN 3833 BP
+31 033-4949451
+31

Het telefoonnummer diverse keren gebeld, maar steeds in gesprek. Geen mail gestuurd, omdat de ANWB-verzekeringen inmiddels de eis van klasse2 weer heeft ingetrokken.
Het punt is alleen dat het misschien wel goedgekeurd is, maar dat er geen certificaat voor is. Sommige verzekeraars vinden dat prima, andere verzekeraars niet.
https://www.kiwa.com/nl/n...eveiliging/kentekencheck/

Evengoed blijft het theoretisch allemaal hoor
0 diefstallen van de
1101 auto's in deze uitvoering
in de afgelopen 12 maanden

• Simply1337

Leuk en aardig, maar alleen MY22 autos (of mei en later) met de optie Assistance Pakket hebben "klasse 3".

Buitenaf zie je dat niet. Ook geldig voor je pro s. Als je die pakket niet hebt heb je geen "klasse 3"

Gaat om het interieur alarm gedeelte.

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 17-11-2021 14:08 ]

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
Soeski schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:08:
[...]

Hier dezelfde uitdaging - de iPhone wint het elke keer van de Android.
Grappig, hier wint Android altijd. Samsung S21 vs. iPhone 11 Pro.

• FlowDesign

Goedkeurnummer:
AA041301

Zuiderinslag 2
LEUSDEN 3833 BP
+31 033-4949451
+31

Je bedoelt Kiwa.

Maar heb je een linkje?
Ik kan nml niet vinden waar je op merk en model kunt selecteren.

• LastSamurai
  • Laatst online: 15:16
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:39:
[...]

Ja, in principe wel. Dan moet de dealer natuurlijk wel weten welke auto voor jou is, maar daar kunnen ze vast wel achter komen. Dan kun je dit soort mailtjes krijgen:

[Afbeelding]
Top. Hoe heet dat systeem ? Honeymoon kwam niet bekend voor.

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
LastSamurai schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:49:
[...]

Top. Hoe heet dat systeem ? Honeymoon kwam niet bekend voor.
In de mail noemen ze het Mijn Volkswagen, de URL wijst naar https://a-point.honeymoonnet.nl/app/home/<guid>, bij een andere dealer zal het wellicht geen a-point.honeymoonnet.nl maar iets anders zijn.

Hoe het intern heet weet ik niet.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• FBH
  • Laatst online: 04-09-2023

FBH

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
VWID4 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:02:

Dat is idd heel irritant. Bij ons wint de telefoon van mijn vriendin altijd, wordt gek van al dat gepling :-(

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Soeski
unex154 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:08:
[...]

Grappig, hier wint Android altijd. Samsung S21 vs. iPhone 11 Pro.
Samsung S21 vs iPhone XR - ik verlies elke keer. Ook in haar auto trouwens :)

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01 06:28
CerielTjuh schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:58:
Woppa!

Ik mag volgende week woensdag mijn ID4 ophalen. Besteld in juni bij De Waal.
Stond eerst op week 42, versprongen naar 47, heel even op week 10 en nu toch in week 47 geleverd.
Ben echt benieuwd!
Gefeliciteerd, leuk vooruitzicht. Welke vestiging van de Waal? Mijne is afgeleverd in Gorinchem maar ik moet nog even wachten tot de ramen getint zijn. Gaat trouwens 22% procent worden.

• Jakkie takkie
De afgelopen weken heb ik naar aanleiding van de test bij ‘Battery Life’ bijgehouden wat het verschil aan elektriciteit is dat ik in mijn auto stop en wat ik er weer uit haal. Ik moet de spreadsheet nog een beetje verfijnen maar kom gemiddeld op ca. 11% verlies bij normaal laden. Ik heb alleen thuis geladen met 10 of 16A. De 230V lader heb ik niet gebruikt. Zijn er meer mensen die dit hebben bij gehouden?

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Xb2eU9rX6iSdMic9tTf5ztWHxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exJxnOSdGOqRX8yzIjHzgMF8.jpg?f=fotoalbum_large

De schade is weer gemaakt(2 nieuwe deuren) maar de naden zijn nooit meer zo strak als af fabriek. Daarnaast hadden ze de deurklinken voor en achter omgewisseld. Na 3 weken voor de stikker teruggekomen(lak moest uitharden) en de klink ook weer gewisseld. Zie ik nu net dat die niet meer helemaal sluit.

Weet iemand of dit makkelijk te herstellen is zelf of toch maar weer terug naar dat schade bedrijf?

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:23:
De afgelopen weken heb ik naar aanleiding van de test bij ‘Battery Life’ bijgehouden wat het verschil aan elektriciteit is dat ik in mijn auto stop en wat ik er weer uit haal. Ik moet de spreadsheet nog een beetje verfijnen maar kom gemiddeld op ca. 11% verlies bij normaal laden. Ik heb alleen thuis geladen met 10 of 16A. De 230V lader heb ik niet gebruikt. Zijn er meer mensen die dit hebben bij gehouden?
Ik zal het ook eens een keer bijhouden.

Alleen weet ik niet precies wat de netto capaciteit van mijn accupakket momenteel is. Staat nu zo'n 10k op de teller, bijna nooit snelgeladen.

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:04:
[...]

Ik zal het ook eens een keer bijhouden.

Alleen weet ik niet precies wat de netto capaciteit van mijn accupakket momenteel is. Staat nu zo'n 10k op de teller, bijna nooit snelgeladen.
Staat bij mij nu op ca. 8500km, nog niet snel geladen.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:21
AMARONE schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:25:
[Afbeelding]

De schade is weer gemaakt(2 nieuwe deuren) maar de naden zijn nooit meer zo strak als af fabriek. Daarnaast hadden ze de deurklinken voor en achter omgewisseld. Na 3 weken voor de stikker teruggekomen(lak moest uitharden) en de klink ook weer gewisseld. Zie ik nu net dat die niet meer helemaal sluit.

Weet iemand of dit makkelijk te herstellen is zelf of toch maar weer terug naar dat schade bedrijf?
Is een beste sinaasappelhuid op die auto zeg. Die hadden ze van mij nog wel een keer mogen aanpakken.
Van die klink, dat gewoon door hen laten oplossen. Anders sloop jij dadelijk iets en ben jij de sjaak,

*sowieso

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
Viel mij laatst ook op dat er redelijk wat verliezen optreden. Laatst van 15% naar 100% geladen aan 11kw laadpaal en daarbij 51,61kWh gefactureerd gekregen. Bij een netto capaciteit van 56kWh kom ik dan op grofweg ongeveer 9% verlies, zonder preheating.

• Riklo
  • Laatst online: 14-07-2023
Hierbij antwoord van dealer i.v.m. levering ID4

Ik zou even niet afgaan wat mensen die niet in de automobiel zitten schrijven op forums en internet. De correcte situatie zit als volgt.

Het FIFO (first in, first out) systeem is niet meer van toepassing. Dus dit kan ervoor zorgen dat een wagen die na u is besteld, toch eerst geleverd wordt. Het is niet zo dat wagens oneindig opschuiven naar achter. Dit heeft te maken met welke stukken voorhandig zijn. Als uw wagen stuk/chip A, B, C en D nodig heeft. En stuk/chip A ontbreekt, zullen ze een wagen gaan bouwen die enkel stuk/chip B, C en D nodig heeft. Uw stuk/chip B, C en D worden in dit geval niet gealloceerd. Omdat ze weten dat als stuk/chip A voor u toekomt, stuk/chip B, C en D voorhanden zullen zijn.

Dit is een simpele uitleg hoe het systeem ongeveer werkt. Helaas is het in het echt veel complexer dan dit.

Het spreekt voor zich dat het maken van elke auto prioriteit heeft. Economisch gezien is het snel leveren van een wagen een prioriteit om cashflow te generen. Net als voor de fabriek, importeur, concessie, leasing, bandencentrales, werkplaatsen, etc. Elke schakel in de ketting heeft de cashflow nodig. Dus prioriteit zit nu in elke kamp.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ultraman schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:28:
Ik herken alleen de laatste. Dat is een kwestie van gewoon geduld hebben, althans dat is wat VW mij vertelde een paar dagen geleden.
Bovenstaande ging over het nog niet ontvangen hebben van de update.

Inmiddels week 7 na akkoord geven voor de de 2.3 OTA meldde mijn ID.3 B zich gisteren met niet functionerende Front Assist, Verkeersbordherkenning, ..<waarschuwing>... Bleek dit keer toch de update te zijn. Mijn wagen vond een update gedoopt 91CA_82, waarvan ik vermoed dat het de 2.3 deel 1 is geweest. Gisteren geïnstalleerd en bij terugkomst bij de wagen gaf deze aan "Update 91CA_82 is afgesloten. Er wordt een internetverbinding tot stand gebracht om ...".
Owkee... Ben je nou succesvol afgesloten of juist niet? :?

Maar "Update beschikbaar" was verdwenen uit het "tot ziens"-scherm, dus zal wel goed zijn.
Vandaag weer een lange rit en ik keek stiekem eens in "Setup > Systeeminformatie > Updates tonen" en daar zag ik vandaag een 91CA_86 staan. Bij aankomst op de bestemming kreeg ik in het "tot ziens"-scherm weer een "Update beschikbaar" knop.
Nog niet op geklikt want nog maar 25% batterij en in één ruk thuis komen vind ik belangrijker dan de update, dus eerst maar opladen en dan installeren we die update wel op de eigen oprit vanavond.

Overigens met 25% op bestemming aangekomen omdat ik gisteravond weer eens dacht "goh, laat ik die vertrektijd nog eens proberen". Meteen weer van genezen. :(
Auto gisteren met 42% voor de deur gezet en vanochtend om 6:45 had hij er 45% van gemaakt. Hoezee. Blij dat ik op tijd was opgestaan... kon ik mooi voor het huiselijke ochtendritueel de auto "herstekkeren" om nog wat sap er in te pompen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01 09:58
Ultraman schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:26:
[...]

Maar "Update beschikbaar" was verdwenen uit het "tot ziens"-scherm, dus zal wel goed zijn.
Vandaag weer een lange rit en ik keek stiekem eens in "Setup > Systeeminformatie > Updates tonen" en daar zag ik vandaag een 91CA_86 staan. Bij aankomst op de bestemming kreeg ik in het "tot ziens"-scherm weer een "Update beschikbaar" knop.
Had je nog geluk. Mijn vrouw had hem tijdens het rijden. Jouw meldingen, maar bijvoorbeeld ook de actuele snelheid werd niet meer weergegeven. Wel potentieel gevaarlijk hoor.
Overigens met 25% op bestemming aangekomen omdat ik gisteravond weer eens dacht "goh, laat ik die vertrektijd nog eens proberen". Meteen weer van genezen. :(
Wat een drama blijft dat hé!. Ik heb de "direct laden tot" maar opgehoogd tot 40%. Daarmee kom ik iig op iedere plek enkele reis. Het liefst wil ik dat hij 's morgens minimaal 80% is om ook weer thuis te komen, aangezien thuis laden het voordeligste is. Het viel me wel op dat de thuislokatie uit de app was verdwenen. De verschillende plekken waarop je dit moet regelen is ook irritant, met verschillende omschrijvingen erbij. Ze zijn hier nog mee aan het rommelen volgens mij.

• BanDijk
  • Laatst online: 28-08-2025
Met de app van OBD11 geprobeerd Lane Memory definitief uit te zetten,maar app komt niet door SFD-protectie heen. Support gaf aan dat je de (motor)kap open en dicht moet doen voor de modificatie. Maar je begrijpt al dat dat niet werkte: dat is net zoiets als drie rondjes met een sjamanenkostuum om je ID.3 draaien en geloven dat je 'm omtovert in een ID.5.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13
DonJunior schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:46:
[...]

Is een beste sinaasappelhuid op die auto zeg. Die hadden ze van mij nog wel een keer mogen aanpakken.
Van die klink, dat gewoon door hen laten oplossen. Anders sloop jij dadelijk iets en ben jij de sjaak,
Qua spuitwerk? Mja, gelukkig aan de passagiers zijde en een lease auto dus ik laat het maar even. Voor die klink ga ik wel terug en dan tevens weer aangeven dat ze de deuren beter moeten afstellen.

(laat het liever bij volkswagen zelf doen ipv dit soort gepruts)

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
AMARONE schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:58:
[...]

Qua spuitwerk? Mja, gelukkig aan de passagiers zijde en een lease auto dus ik laat het maar even. Voor die klink ga ik wel terug en dan tevens weer aangeven dat ze de deuren beter moeten afstellen.

(laat het liever bij volkswagen zelf doen ipv dit soort gepruts)
Gewoon leasemaatschappij vragen of je het bij de dealer mag laten doen? Lijkt mij ook dat de leasemaatschappij mag weten dat je niet tevreden bent over schadeherstel. Het is tenslotte hun auto. Een auto die zichtbaar schade heeft gehad is straks ook een stuk minder waard bij verkoop. Het moet echt gewoon goed kunnen. Ik heb zelf ook zeer wisselende ervaringen met schadeherstel bij vorige auto's. Varierend van onzichtbaar hersteld / mooier gespoten dan af-fabriek tot prutswerk met kleurverschillen, sinaasappel, etc.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• FlowDesign
Sinaasappelhuid krijg je toch met lak op waterbasis, maar op deze foto lijkt het indd wel erg heftig.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

kisik schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:49:
Had je nog geluk. Mijn vrouw had hem tijdens het rijden. Jouw meldingen, maar bijvoorbeeld ook de actuele snelheid werd niet meer weergegeven. Wel potentieel gevaarlijk hoor.
Nou ik heb dat wel gezien. Ik ben met de meldingen naar een tussenstop dichtbij gereden waar ik moest zijn om wat af te geven. Toen ik daar na 15 minuten weer in de auto stapte werd het het "klokken"display bij het stuur niet geïnitialiseerd na het instappen. Waarop ik dacht "hmm, dat wordt zonder km/h indicatie naar de klant rijden". Na een druk op het gaspedaal om de auto te starten sprong het display alsnog keurig aan.

Vermoed dan ook dat je vrouw had kunnen stoppen, auto uit en aan zetten en dan had het mogelijk weer gewerkt. Maar dat is nu mosterd na de maaltijd ;)
Wat een drama blijft dat hé!. Ik heb de "direct laden tot" maar opgehoogd tot 40%. Daarmee kom ik iig op iedere plek enkele reis. Het liefst wil ik dat hij 's morgens minimaal 80% is om ook weer thuis te komen,
Ja... dat dat (nog steeds) zo onbetrouwbaar is heb ik geen begrip meer voor. In een Golf GTE uit 2015 had VW het wel keurig voor elkaar. Ik vind het een keiharde regressie.
Qua minimale lading van 40%, dat is de instelling die ik ook gebruik. Dan kom ik waar ik moet zijn inderdaad.
Het viel me wel op dat de thuislokatie uit de app was verdwenen. De verschillende plekken waarop je dit moet regelen is ook irritant, met verschillende omschrijvingen erbij. Ze zijn hier nog mee aan het rommelen volgens mij.
Die heb ik ook wel eens gehad. En even later waren ze er weer... In die preview video's van ID Software 3.0 zie je ook dat er veranderingen zijn gemaakt aan het menu. Waarbij Laden ook is afgesplitst uit Wagen. Kan mij best voorstellen dat ze ook in dat menu nog wat zaken hebben veranderd. Laten we het hopen?

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik heb 'volgens mij' het eerste deel van de update 2.3 gehad 3 weken terug.. echter nog verder niks vernomen.

Kan ik ergens zien of ik deel 1 al heb?

• RutgerO
  • Laatst online: 16-05-2023
FlowDesign schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:59:
[...]

Ben ook wel benieuwd wat je van die Kufatec speakerset vindt en of het een beetje makkelijk in te bouwen is en of je het geactiveerd krijgt met de meegeleverde dongle.

Moet je voor die steunhaak eigenlijk ook nog iets laten activeren in de boordcomputer? Voor de parkeersensoren ofzo?

Met de 2.3 update kun je zelf via het instellingen hoofdmenu de homebutton aanpassen.
Eindelijk is alles klaar.
Onze monteur is ongeveer 6 uurtjes bezig geweest met inbouwen van de speakers en de steunhaak. Met het juiste gereedschap niet moeilijk maar kost wel tijd.

De garage heeft vanochtend de boel geactiveerd. Parkeersensoren achter zal vast goedkomen, heb nog niet uitgetest. Steunhaak is afneembaar namelijk. Ben igg wel van de kerstboom in het dashboard af. (aangesloten kabelboom die niet geïnstalleerd is geeft nogal wat storingen) :-)
Speakers was nog wel even een dingetje om de juiste modules ingeschakeld te krijgen via VW. Maar uiteindelijk ook gelukt. Eerst vrij schakelen door VW dan dongel er in.

Kwaliteit van geluid/volume valt me in eerste instantie nog niet helemaal mee. Het zijn de originele (20W) speakers. Had er wat meer van verwacht. Volgens VW is voeding voor de achterspeakers ook lager dan voorin ivm de vervorming die anders zou optreden.
Maar hoe dan ook, wel veel voller geluid, dan alleen geluid van voor. :)

[ Voor 34% gewijzigd door RutgerO op 18-11-2021 13:48 ]

• Soeski
RutgerO schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:48:
[...]
Kwaliteit van geluid/volume valt me in eerste instantie nog niet helemaal mee. Het zijn de originele (20W) speakers. Had er wat meer van verwacht. Volgens VW is voeding voor de achterspeakers ook lager dan voorin ivm de vervorming die anders zou optreden.
Maar hoe dan ook, wel veel voller geluid, dan alleen geluid van voor. :)
Ja, dat had ik je, zonder dat ik je initiele situatie heb gehoord, wel kunnen vertellen. Het geluidssysteem in de ID.3 is echt niet zo heel goed. Spijtig maar we moeten het er mee doen.

• FlowDesign
Als ik er iets aan zou willen veranderen, dan denk ik dat ik dan toch maar voor een losse versterker onder de stoel zou gaan, in combinatie met 4 betere speakers in de deuren.

Maar voorlopig ben ik er eigenlijk niet ontevreden over en laat het maar voor wat het is. Zoveel kilometers maak ik ook niet.

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15:40
Ik gebruik de 230V mobiele lader en ik heb hiervan de efficiëntie op de volgende manier bepaald:
Netto: percentage toegevoegd (uit de app) x 58 kWh (netto capaciteit accu)
Bruto: 10 A x 230V x oplaadtijd

Dit geeft een efficiëntie van 85%, wat overeen komt met de verhouding tussen de verwachte oplaadtijd die bij het starten van het laden in de app wordt gegeven en de werkelijke oplaadtijd.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:39
Bericht gekregen dat onze id.3 onderweg is naar nl.
Begin juli besteld was toen planning we 39
Nu verwacht 2de week december.
Aangezien we hem particulier kopen gevraagd om hem nu toch maar 2 weken (dat maakt na al die maanden niet meer uit)uit te stellen tot wk1 vanwege de subsidie.

• LastSamurai
Dealer vandaag gebeld. De ID4 staat momenteel op banking.
Gepland voor import in week 49 en uitlevering week 50.

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Zijn er hier mensen die hun ID.4 een andere tint dan de standaard VAG tint (35 (dus 65% lichtabsorbend) hebben gemaakt en een foto kunnen delen? Ik zit nog in twijfel om 35 of 25 te tinten.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
TalkingCarrot schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:02:
Zijn er hier mensen die hun ID.4 een andere tint dan de standaard VAG tint (35 (dus 65% lichtabsorbend) hebben gemaakt en een foto kunnen delen? Ik zit nog in twijfel om 35 of 25 te tinten.
Over welke ruiten gaat het? Voorruit en de zijruiten voor moeten minimaal 55% lichtdoorlatend zijn, dus dat is tint 45 (denk ik…)? Of wil je de achterruiten opnieuw / anders laten tinten?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• TalkingCarrot
pietermx schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:26:
[...]

Over welke ruiten gaat het? Voorruit en de zijruiten voor moeten minimaal 55% lichtdoorlatend zijn, dus dat is tint 45 (denk ik…)? Of wil je de achterruiten opnieuw / anders laten tinten?
Achterruiten inderdaad. Zit nu aan de standaard VAG (35%) te denken.

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
TalkingCarrot schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:02:
Geen idee welk percentage mijn ruiten hebben ik heb deze gewoon vanuit het optie pakket aangevinkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLBTULpU-k9j269N9P9slldwA8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxlzg3DmpLfzM4qHlMTkAtkK.jpg?f=fotoalbum_large

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53
1107972 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:16:
[...]

Gefeliciteerd, leuk vooruitzicht. Welke vestiging van de Waal? Mijne is afgeleverd in Gorinchem maar ik moet nog even wachten tot de ramen getint zijn. Gaat trouwens 22% procent worden.
Culemborg, best spannend allemaal.
Jij ook veel plezier ermee!

• FlowDesign
IndyVS schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:28:
[...]

Ik gebruik de 230V mobiele lader en ik heb hiervan de efficiëntie op de volgende manier bepaald:
Bruto: 16 A x 230V x oplaadtijd

Dit geeft een efficiëntie van 85%, wat overeen komt met de verhouding tussen de verwachte oplaadtijd die bij het starten van het laden in de app wordt gegeven en de werkelijke oplaadtijd.
De mobiele lader trekt toch max 10A?

• TalkingCarrot
andreasvdwal schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:22:
[...]

Geen idee welk percentage mijn ruiten hebben ik heb deze gewoon vanuit het optie pakket aangevinkt.

[Afbeelding]
Dank, ziet er goed uit! Dat is inderdaad de standaard 65%. I know enough.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-01 23:25
IndyVS schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:28:
[...]

Bruto: 16 A x 230V x oplaadtijd

10 of 16 ampere is in de praktijk geen exacte waarde net als de spanning. Deze wijken altijd iets af van de theorie.

Zet er een fatsoenlijke kwh meter tussen en je weet het. Battery Life heeft er een filmpje van gemaakt. Zo'n ~6,5-7 % verlies bij 11kW laden geloof ik. De verliezen worden hoger naarmate je minder fase gaat laden of de 10A mobiele lader gebruikt.

• FlowDesign
Gecko123 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:03:
[...]

10 of 16 ampere is in de praktijk geen exacte waarde net als de spanning. Deze wijken altijd iets af van de theorie.

Zet er een fatsoenlijke kwh meter tussen en je weet het. Battery Life heeft er een filmpje van gemaakt. Zo'n ~6,5-7 % verlies bij 11kW laden geloof ik. De verliezen worden hoger naarmate je minder fase gaat laden of de 10A mobiele lader gebruikt.
Alleen bij dat laatste heeft ie een verlengkabel van 40 meter van onbekende kwaliteit gebruikt en gemeten bij het stopcontact. Ik weet niet of dat nou zo betrouwbaar is.

Ik heb een digitale kWh meter op mijn stopcontact en slechts een korte verlengkabel met 2,5 mm2 aders. Daarom wil ik die meting zelf nog even over doen met mijn 230v lader.
Als het past zal ik de kWh meter tijdelijk buiten aansluiten, dan wordt de verlengkabel uitgesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 19-11-2021 09:15 ]

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01 09:58
Ultraman schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:43:
[...]

Die heb ik ook wel eens gehad. En even later waren ze er weer... In die preview video's van ID Software 3.0 zie je ook dat er veranderingen zijn gemaakt aan het menu. Waarbij Laden ook is afgesplitst uit Wagen. Kan mij best voorstellen dat ze ook in dat menu nog wat zaken hebben veranderd. Laten we het hopen?
Fingers crossed idd. Gisteren bleek de thuislokatie in zijn geheel uit de auto verdwenen. Daarom stond hij ook niet in de app ws. iig weer toegevoegd en wonderwel was mijn auto vanmorgen geladen zoals gewenst/verwacht.

• DonJunior
Deze ontvang ik zojuist in de mail.
Doe er je voordeel mee ;)

Afbeeldingslocatie: https://mcusercontent.com/91bfc57aca8989168d1fd8223/images/026233f5-c247-d7a0-fb4d-45b01cfcaa59.jpg

*sowieso

• Jakkie takkie
Gecko123 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:03:
[...]

Dat heb ik dus; heb een onderverdeler geplaatst met een separate kWh meting per laadpaal. Verlies is ruim 11%, veel meer dan BL heeft geconstateerd.

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:17:
[...]

Klopt.

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11-2025
ID.3 Life

Met de hulp van de fabriek heeft de dealer mijn "stuck in offline" probleem kunnen oplossen. Nu kan ik de app verbinden en de 2.3 update eens proberen binnen te halen. Heb al de notificatie dat ie te downloaden is.

Kreeg tevens als leenauto een kleine elektrische Seat Mii mee. Leuk autotje, maar nu ik weer in de ID.3 zit merk ik hoe lekker die wagen is, zowel qua rijden als comfort 8)

Heeft iemand ook het probleem dat je steeds je best doet om lekker zuinig op de batterij te zijn, maar dan wordt het stoplicht groen en ga je alsnog "haha, car goes zoooom!" :+

• DonJunior
johanpastoor schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:57:
[..]
Heeft iemand ook het probleem dat je steeds je best doet om lekker zuinig op de batterij te zijn, maar dan wordt het stoplicht groen en ga je alsnog "haha, car goes zoooom!" :+
ID3 Pro

Ik heb eigenlijk alleen 'last' van het laatste. :+

Heb ook ontdekt hoe handig die auto's met jonge kids is.
Als ze een beetje vervelend worden en uit hun stoel gaan hangen.. geef je een ram op het 'play' pedaal en hop.. ze zitten meteen weer netjes in hun stoel. Ideaal! :+

*sowieso

• Tukk
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ID.3 Life

Vooral als er een blije Golf of BMW naast me staat bij de stoplichten.. :>

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• IndyVS
FlowDesign schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:17:
[...]

Klopt, een typfout. Ik had wel met 10 A gerekend.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:37

Freakie1NL

Grote Baas

Ik zou als koper van een model < 1 december 2021 mij toch wel een beetje vernaggeld voelen. Natuurlijk auto's ontwikkelen zich altijd, maar hier lijkt het wel alsof de 1st rijders en de rijders van begin 2021 als testers zijn gebruikt om pas in 2022 een gereed product te kunnen gaan afleveren. Ben benieuwd wat de restwaarde hierdoor doet.

Mij boeit het niet vanwege 8% bijtelling maar als koper kan je hier denk ik wel van balen. Verder is het voor alel nieuwe rijders natuurlijk fanatische nieuws.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7I5jXOnSQ9WIyiVPSgvIIGUe_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfH1fyMyxBWN48X9WFBm3hSt.jpg?f=fotoalbum_large

https://evglobe.com/2021/...update-2023-facelift/amp/

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Is er hier iemand bekend met wat "deel 3" van update 2.1 inhoudt?

De leasemaatschappij heeft een klacht ingediend bij VW over de aanhoudende problemen van mijn 3B. VW geeft als reactie dat de problemen veroorzaakt worden doordat de dealer deel 3 van de 4 van update 2.1 niet heeft geïnstalleerd destijds. Echter heb ik al sinds juli 2.3 via OTA gekregen en lijk ik op dit topic/internet niks te kunnen vinden over een deel 3 van 2.1.

• BanDijk
  • Laatst online: 28-08-2025
Tukk schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:29:
[...]

Of als er een Golfje gti naast je luid staat de blazen dat-ie het rode licht maar vervelend vindt, en als het licht op groen springt je toch sneller weg bent, en vervolgens een puisterige, schuimbekkende bestuurder in je spiegel hevig ziet fulmineren.

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 21:54
Waar komt dat overzicht vandaan als ik vragen mag? Ik zie hem niet via de link die je erbij hebt vermeld.

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08-2025
Vandaag te horen gekregen dat de ID4 in productie staat maar momenteel "wacht" op onderdelen. Levering dit jaar onzeker. Verwachte levering van week 48 naar week 52. It was een eigen inschatting van de garage. Konden eigenlijk nul garantie geven. Kan eerder maar ook net zo goed later worden..... Corona piek in Duitsland zal ook niet helpen denk ik. Volgend jaar op kenteken scheelt bijna 4,5k in de netto bijtelling over 4 jaar.is een mooie vakantie... "Fingers crossed". ....

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
ID.3 Life

Met de hulp van de fabriek heeft de dealer mijn "stuck in offline" probleem kunnen oplossen. Nu kan ik de app verbinden en de 2.3 update eens proberen binnen te halen. Heb al de notificatie dat ie te downloaden is.

Kreeg tevens als leenauto een kleine elektrische Seat Mii mee. Leuk autotje, maar nu ik weer in de ID.3 zit merk ik hoe lekker die wagen is, zowel qua rijden als comfort 8)

Haha had het net met een motor naast me (een rijksweg), ging hem echt snel voorbij en hij vond het niet leuk 8)

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• fjansen04
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:47
Op de aflever-update pagina van A-Point is de leverdatum van mijn bestelde ID.4 voor de derde keer gewijzigd.
Het is nu week 51, nog 36 dagen.

Dat is op, ehh, eerste kerstdag :)

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-01 23:53
Freakie1NL schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:09:
Ik zou als koper van een model < 1 december 2021 mij toch wel een beetje vernaggeld voelen. Natuurlijk auto's ontwikkelen zich altijd, maar hier lijkt het wel alsof de 1st rijders en de rijders van begin 2021 als testers zijn gebruikt om pas in 2022 een gereed product te kunnen gaan afleveren. Ben benieuwd wat de restwaarde hierdoor doet.
Dit lijkt me de belangrijkste :)

Not only that, but the touch-sensitive slider to adjust the climate settings will receive illumination for ease of use during the evening.

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:35
fjansen04 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:58:
Op de aflever-update pagina van A-Point is de leverdatum van mijn bestelde ID.4 voor de derde keer gewijzigd.
Het is nu week 51, nog 36 dagen.

Dat is op, ehh, eerste kerstdag :)
Bij mij vandaag ook. Van 35 dagen naar 43 dagen. Week 52.

Staat nog wel steeds op volgende week in productie.

Ook Apoint trouwens.

• Mitchell2.24v
AutisticPinguin schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:33:
[...]

Bij mij vandaag ook. Van 35 dagen naar 43 dagen. Week 52.

Staat nog wel steeds op volgende week in productie.

Ook Apoint trouwens.
Hier afleveren van week 7 naar week 10 teruggeschoven, productie week 49...Ook A-Point.

• Simply1337

Mij boeit het niet vanwege 8% bijtelling maar als koper kan je hier denk ik wel van balen. Verder is het voor alel nieuwe rijders natuurlijk fanatische nieuws.

[Afbeelding]

S> 2020 id4 1st max

:|

offtopic:
geintje

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

nietnormaal schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:11:
[...]

Dit lijkt me de belangrijkste :)

Not only that, but the touch-sensitive slider to adjust the climate settings will receive illumination for ease of use during the evening.
Daar zou ik inderdaad wel een retrofit van willen. :Y

• Simply1337
IDDataLogger lijkt een mogelijkheid te hebben/krijgen om ABRP connectie te hebben zonder OBD2 dongle. Dus live consumptie en laadsnelheid/status richting ABRP.

https://github.com/robske110/IDDataLogger/issues/32

Kunnen jullie ook liefde geven aan deze commit? Like of reactie dat het handig is te hebben in de app. wellicht de developper van iddatalogger het oppakt en toevoegt.

• FlowDesign

[Afbeelding]

Ja ach, dit is eigenlijk toch hetzelfde als een potje gaan zitten janken omdat het nieuwste model iPhone of Samsung beter is dan die je een jaar geleden kocht? Vooruitgang is er altijd.

Persoonlijk heb ik er totaal geen moeite mee, omdat ik een hele goede deal had op een MY2020 Oostenrijk-Duitse import. Dus de restwaarde maak ik mij niet zo druk om.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
Wellicht wordt vanaf week 51 geleverd met software 3.0? Er was toch al bevestigd ergens dat de (iets) hogere laadsnelheid pas volgend jaar volgt met 3.0 icm een bezoekje aan de dealer? (Vervanging 12V batterij + module?)

En verder wat maakt het uit, elk jaar zullen er kleine updates zijn…

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• FlowDesign
Enige wat ik wel ontzettend dom vind is dat ze de achtergrondverlichting van de touch knoppen vergeten zijn.

En qua interieur snap ik ook wel dat ze die upgraden, want bij Skoda en Cupra ziet het er beter uit dan bij VW.

• FlowDesign
Ander vraagje:
Ik heb zowel met de zomerbanden als nu met de winterbanden het gevoel dat er een trilling in de auto zit wanneer ik zo tussen 120 en 140 rijd. Met name bij 130 duidelijk voelbaar. Zijn er nog meer die dat herkennen? (ID3 204pk)

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:17

MLLL

Palm Treo 650

Tukk schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:29:
[...]

Zo snel is de ID reeks toch niet?

Laatst deed ik een sprintje met een Enyaq, hoefde niet eens veel moeite te doen om die voor te blijven in ieder geval.

• FlowDesign
MLLL schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:16:
[...]

Laatst deed ik een sprintje met een Enyaq, hoefde niet eens veel moeite te doen om die voor te blijven in ieder geval.
Hangt er vanaf, er zijn verschillende uitvoeringen met verschillende vermogens.

Ik heb die met 204 pk en dan ben je meestal wel sneller uit de startblokken, maar extreem snel vind ik het ook niet. Misschien omdat ik hiervoor een Tesla Model 3 met 285 pk reed. Het is maar net wat je gewend bent en vergeleken met m'n KTM 1290 is vrijwel elke auto traag ;)

• IndyVS
RaymondD schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:29:
[...]

Vandaag vervangen, garantie.
Ik heb ook roestvorming ontdekt, zijn deze van jou vervangen door een ander type?

• Gecko123

[Afbeelding]

Ik heb de 3B zakelijk gekocht en rij deze prive met 8% bijtelling.

Ik denk dat de restwaarde nog best hoog zal zijn omdat de vraag naar 2e hands elektrische auto's hoog is en voorlopig zal blijven terwijl daar nog niet veel van op de markt is. De huidige chiptekorten maken nieuwe modellen duurder wat gunstig is voor restwaarde van bestaande modellen.

Als de batterijdegradatie van de ID3 normaal is (laag blijft) krijgen elektrische auto's sowieso het voordeel ten opzichte van ICE auto's waardoor de restwaarde op pijl blijft. Bovendien zorgt groen overheidsbeleid voor hoog blijvende vraag naar elektrische voertuigen in het algemeen.

Voor de levensduur heeft de 77 kWh batterij wel sowieso een dik voordeel omdat de auto dan in theorie zo'n 30% langer meegaat.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

In elk geval een stuk sneller dan de gemiddelde Golf 1.4 TSI of BMW 116i

• Tukk
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[...]

https://www.volkswagen.be/nl/modellen/golf8-gti.html
Met zijn 2.0 TSI-motor levert de compacte sportwagen een indrukwekkende 180 kW (245 pk) die u in slechts 6,4 seconden van 0 naar 100 km/u laat sprinten
https://ev-database.nl/au...wagen-ID3-Pro-Performance
Acceleratie 0 - 100 km/u 7.3 sec
De meest snelle golf of BMW gaan wel sneller, maar de meesten echt niet.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Mitchell2.24v
Simply1337 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:56:
IDDataLogger lijkt een mogelijkheid te hebben/krijgen om ABRP connectie te hebben zonder OBD2 dongle. Dus live consumptie en laadsnelheid/status richting ABRP.

https://github.com/robske110/IDDataLogger/issues/32

Kunnen jullie ook liefde geven aan deze commit? Like of reactie dat het handig is te hebben in de app. wellicht de developper van iddatalogger het oppakt en toevoegt.
Nou, dat is toch snel geregeld:
I will try to polish the branch over the next few days and would love to have some people test it (I will post installation instructions here) and then merge it into the master branch.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Vighu schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:56:
[...]

Waar komt dat overzicht vandaan als ik vragen mag? Ik zie hem niet via de link die je erbij hebt vermeld.
Mag je vragen. Komt van de officiële FB pagina af maar is geen bericht van VW zelf. Ben nog opzoek naar de bron. Maar omdat het plaatje redelijk aansluit bij het nieuwsbericht zie ik hem wel als betrouwbaar.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:11:
[...]

Ja ach, dit is eigenlijk toch hetzelfde als een potje gaan zitten janken omdat het nieuwste model iPhone of Samsung beter is dan die je een jaar geleden kocht? Vooruitgang is er altijd.

Persoonlijk heb ik er totaal geen moeite mee, omdat ik een hele goede deal had op een MY2020 Oostenrijk-Duitse import. Dus de restwaarde maak ik mij niet zo druk om.
Niet helemaal mee eens. Bij telefoons, tv's etc is het in de markt normaal dat er een jaarlijkse update komt. Levensduur van een gemiddeld product daarvan is ook relatief gezien kort.

In de auto industrie is het (nog) niet normaal om een jaarlijkse update te doen. Meeste auto's gaan rond de 6-8 jaar mee en ontvangen dan soms een facelift. Binnen 1,5 jaar (voor de ID.3) is dus absurd snel.

De aanpassingen die VW doet komen ook voort uit waar het meeste over is geklaagd (typisch dat mensen hier op Tweakers vermelde dat dit geen zin had). Best raar dat dan juist mensen die je product beter maken qua feedback daar geen voordeel van ontvangen.

Let op dat VW 70.000! nieuwe klanten heeft (nog nooit VW gereden) door de ID.3. Zakelijke zou ik zo'n stijging toch wel echt anders behandelen, zijn genoeg van die 70.000 mensen die hierdoor maar 1 malig een VW kopen.

• FlowDesign
Freakie1NL schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:34:
[...]

Niet helemaal mee eens. Bij telefoons, tv's etc is het in de markt normaal dat er een jaarlijkse update komt. Levensduur van een gemiddeld product daarvan is ook relatief gezien kort.

In de auto industrie is het (nog) niet normaal om een jaarlijkse update te doen. Meeste auto's gaan rond de 6-8 jaar mee en ontvangen dan soms een facelift. Binnen 1,5 jaar (voor de ID.3) is dus absurd snel.

De aanpassingen die VW doet komen ook voort uit waar het meeste over is geklaagd (typisch dat mensen hier op Tweakers vermelde dat dit geen zin had). Best raar dat dan juist mensen die je product beter maken qua feedback daar geen voordeel van ontvangen.

Let op dat VW 70.000! nieuwe klanten heeft (nog nooit VW gereden) door de ID.3. Zakelijke zou ik zo'n stijging toch wel echt anders behandelen, zijn genoeg van die 70.000 mensen die hierdoor maar 1 malig een VW kopen.
NIVEA
Niet Invullen Voor Een Ander :)

• FlowDesign
Denk dat ik ook een afspraak bij de dealer ga maken, sinds vandaag een ontzettend gekraak van het panoramadak.
Was daar niet een terugroepactie op ofzo? Kunnen ze er überhaupt iets aan doen?

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 23:26
FlowDesign schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:11:
Denk dat ik ook een afspraak bij de dealer ga maken, sinds vandaag een ontzettend gekraak van het panoramadak.
Was daar niet een terugroepactie op ofzo? Kunnen ze er überhaupt iets aan doen?
Bij mij hebben ze enkele weken geleden, toen ik tóch naar de dealer ging voor winterbanden, de rubbers gesmeerd. Het was toen even weg, maar inmiddels alweer op volle sterkte terug |:(

Ik laat het maar even zo.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
IndyVS schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:58:
[...]

Ik heb ook roestvorming ontdekt, zijn deze van jou vervangen door een ander type?
Volgens mij niet, ze zien er verder hetzelfde uit alleen dan zonder roest. Ik had trouwens laatst een vervangende ID.3 mee van de garage, ook een 1st... daar waren ze ook roestig. En die auto was nog maar een maand in gebruik en 500km op de teller. Beetje vetiig houden misschien?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
FlowDesign schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:11:
[...]

Haha dat heb ik ook, koop liever een 1 jaar oude iphone voor een mooie prijs dan de nieuwste.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• LastSamurai
hansworst1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:02:
Vandaag te horen gekregen dat de ID4 in productie staat maar momenteel "wacht" op onderdelen. Levering dit jaar onzeker. Verwachte levering van week 48 naar week 52. It was een eigen inschatting van de garage. Konden eigenlijk nul garantie geven. Kan eerder maar ook net zo goed later worden..... Corona piek in Duitsland zal ook niet helpen denk ik. Volgend jaar op kenteken scheelt bijna 4,5k in de netto bijtelling over 4 jaar.is een mooie vakantie... "Fingers crossed". ....
Kun je daar nog iets mee ? Ik heb kunnen bedingen dat ik kan annuleren als de ID4 niet in 2021 op kenteken komt. De mijne staat nu op banking en zou week 49 hierheen moeten komen.
Ben er alleen nog niet uit of ik ook ga annuleren als ie te laat is. Je komt dan toch weer achteraan in het systeem......

• IndyVS
RaymondD schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:00:
[...]

Volgens mij niet, ze zien er verder hetzelfde uit alleen dan zonder roest. Ik had trouwens laatst een vervangende ID.3 mee van de garage, ook een 1st... daar waren ze ook roestig. En die auto was nog maar een maand in gebruik en 500km op de teller. Beetje vetiig houden misschien?
Ik ben gisteren bij de garage langs geweest voor een nazicht (was gratis) en ik had hun gewezen op de roestplekjes. Het ziet er naar uit dat ze deze hebben bijgeverfd, want aan de passagierskant is er nog een klein plekje roest te zien. :F Ik ga afwachten wat het over een jaar geeft.

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08-2025
LastSamurai schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:46:
[...]

Kun je daar nog iets mee ? Ik heb kunnen bedingen dat ik kan annuleren als de ID4 niet in 2021 op kenteken komt. De mijne staat nu op banking en zou week 49 hierheen moeten komen.
Ben er alleen nog niet uit of ik ook ga annuleren als ie te laat is. Je komt dan toch weer achteraan in het systeem......
Kan er niet echt iets mee. Had inderdaad moeten bedingen bij bestellen. Wellicht word je dan met voorrang behandeld. Opties zijn er niet echt voor mij.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
Freakie1NL schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:34:
[...]

Bij bijvoorbeeld veel Amerikaanse auto's is dat al ruim 25 jaar wel het geval. Ieder Model Jaar heeft een auto lichte wijzigingen, van uiterlijk tot beschikbare techniek. Omdat het in de moderne autofabrieken en onderdeel fabrieken steeds makkelijker en goedkoper wordt om de productie om te zetten en zonder veel kosten kleine verbeteringen door te voeren denk ik dat dit steeds verder doorgevoerd gaat worden.
Daarnaast zal er door de grotere mate van update-bare software een nog veel kortere verbetercyclus kunnen worden gebruikt (zolang de hardware het aankan). Bij Tesla en andere merken zie je dat dit al behoorlijk goed werkt, en VW gaat dat ook echt wel (beter dan nu) onder de knie krijgen.

Het blijft wel een beetje jammer dat wanneer je een auto van 40-50k koopt je na een jaar al het gevoel hebt dat je niet meer helemaal bij bent, maar da's denk ik een kwestie van wennen en iig accepteren ;).

• Mitchell2.24v
LastSamurai schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:46:
[...]

Ik heb dit een tijdje geleden met de LM besproken, toen mijn ID.4 naar week 10 werd opgeschoven (van week 48). Annuleren was destijds nog een optie, maar wat ga je dan doen? In 2022 bestellen is zeker geen garantie voor levering in 2022, dus duurder wordt het sowieso. Mijn huidige contract loopt in juni 2022 af, dus nu nog iets anders vinden wordt al lastig...

Ik vrees dat we dit maar gewoon moeten accepteren.

Wat ik nooit begrepen heb, is dat de besteldatum (eventueel in combinatie met gewenste leverdatum) niet leidend is voor de bijtelling. Wat kun je er als berijder nu aan doen dat de auto later geleverd wordt?

• Gecko123
Mitchell2.24v schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:26:
[...]

Ik heb dit een tijdje geleden met de LM besproken, toen mijn ID.4 naar week 10 werd opgeschoven (van week 48). Annuleren was destijds nog een optie, maar wat ga je dan doen? In 2022 bestellen is zeker geen garantie voor levering in 2022, dus duurder wordt het sowieso. Mijn huidige contract loopt in juni 2022 af, dus nu nog iets anders vinden wordt al lastig...

Ik vrees dat we dit maar gewoon moeten accepteren.

Wat ik nooit begrepen heb, is dat de besteldatum (eventueel in combinatie met gewenste leverdatum) niet leidend is voor de bijtelling. Wat kun je er als berijder nu aan doen dat de auto later geleverd wordt?
Besteldatum is makkelijk te sjoemelen door de dealer want het staat alleen bij hen in het systeem en valt niet te controleren. Laat staan auto's die uit het buitenland komen en bij import, etcetera.

Datum op kenteken door de RDW is sluitend en valt moeilijk te frauderen.

De overheid zou natuurlijk wel de fiscale regels kunnen aanpassen zoals de lagere bijtelling 1 jaar te verlengen om rijders tegemoet te komen maar ik denk dat dat er niet in gaat zitten.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:17

MLLL

Palm Treo 650

Ikzelf heb 334 pk, Wel met een gewicht van bijna 2300kg :)
Pagina: 1 ... 153 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.