Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 152 ... 391 Laatste
Acties:

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik vind de LED Matrix verlichting echt top, op de snelweg rijd ik standaard met groot licht assistent aan en dan wordt heel mooi de berm en weg ver uitgelicht zonder dat tegenliggers er last van hebben.

• FBH
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-09-2023

FBH

Woon ook in een dorp, maar aan de rand van DenHaag. Catalogusprijs duidelijk hoger.

Zie nu op de site van Kiwi, dat de ID3 af fabriek een goedgekeurde klasse1 en 3 heeft!

Morgen ANWB en PON nog eens bellen.

• Pjotr662
  • Laatst online: 21-07-2025
Pjotr662 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Het probleem lijkt opgelost na update 2.3, maar ik heb niet lang kunnen testen omdat Vodafone eruit ligt...
Hier staat een suggestie die bij mij werkt om apple music zonder haperingen af te spelen:
https://www.vwidtalk.com/...not-wired.3953/post-60622

[ Voor 5% gewijzigd door Pjotr662 op 14-11-2021 13:11 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
tiguan schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:59:
@FlowDesign De bochtenverlichting is niet specifiek een ID.Light feature, dit zat ook al op een Golf 6 bijvoorbeeld.
Ok, maar wat voegt dit nou toe?
Ik heb vele jaren geleden ook al eens in een dikke Range Rover met Matrix led gereden, en nu?

Ik vind die matrix led verlichting gewoon erg goed :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
  • Nu online
FBH schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:55:
Woon ook in een dorp, maar aan de rand van DenHaag. Catalogusprijs duidelijk hoger.

Zie nu op de site van Kiwi, dat de ID3 af fabriek een goedgekeurde klasse1 en 3 heeft!

Ik heb ook een account op myvolkswagen aangemaakt waar ik mijn auto op basis van m'n VIN heb gekoppeld. Op die site kan ik dan ook de volledige uitrusting bekijken.

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-01 10:03
FlowDesign schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:50:
[...]

Veel plezier met je nieuwe aanwinst :)

Na 2 witte EV's wilde ik liever eens iets anders (Moonstone Grey) en ja, de sporen van viezigheid door luchtstromen vallen veel meer op op witte auto's :Y

Kmstand staat in het kleine beeldscherm van het stuur bij contact uit (zeg maar bij in en uitstappen voordat je op start of 't rempedaal drukt).

De ACC instellen moest ik ook ff aan wennen. Als je hard drukt gaat 't in stappen van 10. Als je zachtjes drukt in stapjes van 1.

Dat je eerder naar links moet is bij elke auto met ACC zo, daar zul je gewoon aan moeten wennen door eerder naar links te gaan, of zelf gas te geven. In modus Sport en 1 streepje rijdt ie het kortste erop.

Ik weet niet uit m'n hoofd waar het zit, maar ergens bij de instellingen kun je haptic sound uitschakelen.

ID.Light vind ik echt heel goed. Het viel me gisteren in het donker ook eigenlijk voor 't eerst op, dat er ook bermverlichting aan gaat wanneer je een afslag neemt. Volgens mij werkt dat niet persé samen met je knipperlicht, maar zelfs met de navigatie.
Thanks!

KM-stand zal ik morgen checken, komt vast goed

ACC OK wennen dus, heb het ff geprobeerd net, maar dat is wel heel gevoelig afgeregeld.. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

Lane Assist: Ook wennen dus. Hoe zet ik m in de sport stand? Is dat gewoon "D"?

De stoelen moeten wel echt wennen vergeleken met de sportstoelen in mijn Octavia uit 2017 (vorige leaseauto).. Ook het ontbreken van een middenconsole en brede middenarmsteun is wennen, even kijken waar ik de benen en de armen lekker kwijt kan.

Toch gek dat al dit soort dingen niet echt opvallen tijdens een proefrit.. :?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

GoeiedagEem schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:43:
[...]

Op welke zaken heb je dan gelet tijdens de proefrit als de zitpositie je verrast?

.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
dfader schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:12:
[...]

Als je het gevoel hebt dat de auto te veel naar links rijdt, dan kun je dit corrigeren door terwijl TA actief is zelf meer naar rechts te sturen. De auto stuurt dan tegen, maar als je dit een seconde of 3 tot 5 volhoudt, dan voel je dat het tegenstribbelen ophoudt en dan blijft de auto rijden waar jij hem op dat moment hebt gepositioneerd. Werkt erg fijn vind ik.
Goede tip! Wist ik niet.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Jakkie takkie
GoeiedagEem schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:48:
• In mijn vorige auto kon ik de CC versnellen met 1 km/u, maar hier is het direct 10 km/u, doe ik iets verkeerd qua aanraken van de stuurwielknoppen?

Alvast bedankt voor de antwoorden! _/-\o_
Het komt ook nog wel eens voor dat de knoppen op het stuur gewoon defect zijn en daarom niet goed werken. Als je er echt niet aan kunt wennen zou het daar aan kunnen liggen.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Jakkie takkie schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:59:
[...]
Het komt ook nog wel eens voor dat de knoppen op het stuur gewoon defect zijn en daarom niet goed werken. Als je er echt niet aan kunt wennen zou het daar aan kunnen liggen.
Het is de eerste dag, gewoon wennen.

Voor 1 km moet je niet drukken maar het amper aanraken.

• Tukk
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

7o9 schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:09:
[...]

Ik vond het moeilijk de druk goed te bepalen, maar heb het idee dat het me nu beter afgaat met de 2.3 software. Geen idee of er een fix is, maar ik heb het idee dat ik iets langer moet drukken voor 10km waardoor het me nu beter lukt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FBH schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:55:

Als ik eerlijk mag zijn lijkt mij dat sterk. Ik heb dit op mijn ID.4 1st Max achteraf in laten bouwen omdat alleen klasse 1 officieel aanwezig is/was. Maar ik sluit het niet uit hoor, maar het zou mij verbazen als een ID.3 dit standaard heeft en een ID.4 niet. Aan de andere kant, wellicht hebben ze dit in het begin wel gedaan en later niet meer.

• FlowDesign
  • Nu online
GoeiedagEem schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:43:
[...]

Thanks!

KM-stand zal ik morgen checken, komt vast goed

ACC OK wennen dus, heb het ff geprobeerd net, maar dat is wel heel gevoelig afgeregeld.. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

Lane Assist: Ook wennen dus. Hoe zet ik m in de sport stand? Is dat gewoon "D"?

De stoelen moeten wel echt wennen vergeleken met de sportstoelen in mijn Octavia uit 2017 (vorige leaseauto).. Ook het ontbreken van een middenconsole en brede middenarmsteun is wennen, even kijken waar ik de benen en de armen lekker kwijt kan.

Je kunt de Driving Mode in 3 standen instellen van Eco t/m Sport plus nog als 4e Individual. Ik heb Individual zo ingesteld dat alles op Sport staat en alleen de clima op Eco.

Volgens mij kun je via één van de 4 "fysieke" knoppen onder het beeldscherm het Driving Mode menu openen.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:55
Iemand hier die mij eens precies kan uitleggen over het hoe en wat (zie foto)

Ik snap dat ik er kan laden, maar wat betekend de 8 min en dan de +10 min?
Ik denk dat het 8 minuten om is, maar wat betekend de +10 min dan??

Zelfde met de 10 min en +6 min???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqbQb8rpe0gte4Z_5Gn1J5P_7xE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJpz6TTGYiR8p3SI3KY0Jhk0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door N0EL op 14-11-2021 22:33 ]

• Jakkie takkie
7o9 schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:09:
[...]

Bij mij waren ze echt defect en zijn ze vervangen. Dealer had er al een heel aantal vervangen van de eerste serie auto’s.

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:59
Iemand van de belgen die support wil mailen voor de my vw site die niet werkt en geen lever datum meer toont?

[ Voor 18% gewijzigd door blinded op 14-11-2021 22:46 ]

• FlowDesign
  • Nu online
@N0EL +6 en +10 is advies hoe lang daar te laden ofzo? :?

Maar op een route van 22 km hoef je toch niet langs 2 (langzaam)laders??

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
Krijg zojuist een mail van A-Point: de productieweek is bekend (49, de week van 6 december). Uiteraard geen garanties. De leverweek staat nog steeds op 7, dus we zullen zien.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
N0EL schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:31:

[Afbeelding]
Misschien dat het vanaf je huidige locatie 10 minuten rijden is om er te komen, maar in totaal 6 minuten omrijden? Of 8 minuten rijden en in totaal 10 minuten omrijden.

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08-2025
ik krijg iedere keer dat ik instap de vraag of ik de auto in online of offline modus wil starten. Iemand een idee of dat niet gewoon standaard op online kan.

Zie ook geen enkele reden waarom je in offline zou willen.

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01 12:16
Herkent iemand dat de plaatsnamen op de kaart in het navigatiesysteem niet als plaatsnamen maar als gemeentenaam worden aangegeven?

Is dat ergens in te stellen?

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:51
rednax2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:47:
Herkent iemand dat de plaatsnamen op de kaart in het navigatiesysteem niet als plaatsnamen maar als gemeentenaam worden aangegeven?

Nee, niet dat ik weet.. Als ik in Den Haag rij, zie ik gewoon Den Haag op de kaart staan en geen 's-Gravenhage. Zou ook behoorlijk onpraktisch zijn met al die samengestelde gemeentes. Of 's-Gravenzande/Naaldwijk/Monster in plaats van Westland.

ID.3 Pro S Limited Edition

• ik222
  • Niet online
AMDman schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:46:
ik krijg iedere keer dat ik instap de vraag of ik de auto in online of offline modus wil starten. Iemand een idee of dat niet gewoon standaard op online kan.

Als je niks doet op dat scherm blijft hij ook netjes in online modus.

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
Die ingebouwde navigatie is sowieso enorm crap. Staan hier restaurants in die al 10+ jaar dicht zijn. Dat kan toch eigenlijk niet? Ik rijd altijd met carplay dus heb er geen last van, maar het is wel belachelijk.

• ik222
  • Niet online
unex154 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:14:
Die ingebouwde navigatie is sowieso enorm crap. Staan hier restaurants in die al 10+ jaar dicht zijn. Dat kan toch eigenlijk niet? Ik rijd altijd met carplay dus heb er geen last van, maar het is wel belachelijk.
Ik vind de ingebouwde navigatie juist heel goed. Zelfs een nieuwe weg hier stond er binnen een week in.

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
unex154 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:14:
Dat de juiste wegen erin staan vind ik veel belangrijker dan dat er restaurants in staan die al dicht zijn. Denk dat dit ook andere databases zijn of slecht onderhouden zijn.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Ja, dat herken ik wel. Bijvoorbeeld in Drenthe heb ik wel gezien dat Gieten als 'Aa en Hunze' en volgens mij ook Beilen als 'Midden Drenthe' wordt weergegeven. Ik ben nog niet in de instellingen gedoken, dus geen idee of dit kan worden aangepast.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:16
Zojuist van de garage vandaan. Het klimatiseringsprobleem (met het ontbreken van de instellingen 'voorklimatiseren') hebben ze opgelost. Bij een softwareupdate is een module niet geactiveerd die wel geactiveerd had moeten worden. Hebben ze heel netjes opgelost nu. Dus ik ben weer helemaal blij!

*sowieso

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-01 15:37
ArchNemeziz schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:26:
[...]

Dat de juiste wegen erin staan vind ik veel belangrijker dan dat er restaurants in staan die al dicht zijn. Denk dat dit ook andere databases zijn of slecht onderhouden zijn.
Hier ook een grote weg die er al 2 jaar ligt maar nog niet in de navigatie te vinden is. Terwijl Google, Waze, Bing, TomTom hem allemaal al in hun apps hebben zitten.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:41

Ja was me ook opgevallen. En nee niet in te stellen. Zelf aanpassen in hun map editor is het enige wat je kunt denk ik.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
vanaf MY22 is de optie gekomen voor een alarm in de ID3/4. daar komt de klasse 3 vandaan.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Snap dat je niet de moeite neemt om 605 pagina's te lezen maar deze vraag is echt al honderden keren besproken en beantwoord.

Er komen steeds meer vragen die al 10 tallen keren in dit topic zijn besproken. Misschien collectief een aanpassing aan de start post schrijven en die door @Simply1337 laten updaten? Zodat we dit soort dingen voorkomen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:32
ik222 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:22:
[...]

Ik vind de ingebouwde navigatie juist heel goed. Zelfs een nieuwe weg hier stond er binnen een week in.
Er staan zelfs rotondes in die nog aangelegd moeten worden kwam ik laatst achter :9

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:42
Ik rij ondertussen al zo goed als probleemloos sinds mei rond in mijn ID.3 1st plus.
Eigenlijk nooit problemen ervaren behalve af en toe eens een sensor die even kort niet werkte volgens het scherm.
Ook wel eens gehad dat ik een verlichting fout kreeg of knipperlicht fout, maar ook dat verdween allemaal snel.

Nu heb ik de laatste tijd wel eens last van dat het infotainment scherm zwart blijft na instappen/opstarten van de auto.
Dit is ook niet te verhelpen door uit te stappen en weer in te stappen.
Muziek doet het niet en je kan niks doen op het scherm.
Je kan wel gewoon rijden, maar je hoort bijv. ook niet de richtingaanwijzer aan staan.

Het probleem is verholpen als je de auto een tijd laat staan en dan weer instapt (in mijn geval meestal volgende dag).
Ben er nog niet mee naar de dealer geweest omdat het nu pas 3e keer is.
Ik kan ook niet achterhalen wat precies de trigger is, maar het zou wel lastig zijn als ik echt opeens eind moet rijden.

Iemand anders die hier ook al last van heeft gehad?

• Tukk
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

. nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Tukk op 15-11-2021 11:23 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15:40
Frank_P schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:12:
Ik rij ondertussen al zo goed als probleemloos sinds mei rond in mijn ID.3 1st plus.
Eigenlijk nooit problemen ervaren behalve af en toe eens een sensor die even kort niet werkte volgens het scherm.
Ook wel eens gehad dat ik een verlichting fout kreeg of knipperlicht fout, maar ook dat verdween allemaal snel.

Nu heb ik de laatste tijd wel eens last van dat het infotainment scherm zwart blijft na instappen/opstarten van de auto.
Dit is ook niet te verhelpen door uit te stappen en weer in te stappen.
Muziek doet het niet en je kan niks doen op het scherm.
Je kan wel gewoon rijden, maar je hoort bijv. ook niet de richtingaanwijzer aan staan.

Het probleem is verholpen als je de auto een tijd laat staan en dan weer instapt (in mijn geval meestal volgende dag).
Ben er nog niet mee naar de dealer geweest omdat het nu pas 3e keer is.
Ik kan ook niet achterhalen wat precies de trigger is, maar het zou wel lastig zijn als ik echt opeens eind moet rijden.

Iemand anders die hier ook al last van heeft gehad?
Ik heb eenmaal een zwart scherm gehad dat na enkele minuten verdween omdat de software opnieuw opstartte. De rit erna kreeg ik de melding om deel 1 van software 2.3 te installeren. Heb je al 2.3?

• Frank_P
IndyVS schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:52:
[...]

Ik heb eenmaal een zwart scherm gehad dat na enkele minuten verdween omdat de software opnieuw opstartte. De rit erna kreeg ik de melding om deel 1 van software 2.3 te installeren. Heb je al 2.3?
Jazeker, heb al 2.3 sinds paar maanden.
Heb het al een keer gehad dat ik half uur naar huis moest rijden.
Opnieuw starten hielp niet, in-en-uit stappen niet, even 5 minuten buiten de auto wachten ook niet.
Dus toen maar telefoon navigatie opgestart en zo naar huis gereden.

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Vandaag bij de dealer geweest de spiegelkappen zijn vervangen door zwarte kappen al met al een mooi resultaat. Zal binnenkort wel even een foto posten.

• DonJunior
andreasvdwal schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:55:
Vandaag bij de dealer geweest de spiegelkappen zijn vervangen door zwarte kappen al met al een mooi resultaat. Zal binnenkort wel even een foto posten.
Het duurt drie maanden.. maar dan heb je ook wat ;)

*sowieso

• ivarvanrijn
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
3.1 rijder hier.
Over het algemeen ben ik erg tevreden met de ID.3, maar ik heb wel 1 grote ergernis:
als ik aan het rijden ben op de snelweg, geeft de autom (met ACC aan) dat er een kruispunt aankomt, en begint vervolgens af te remmen.
Als ik vervolgens zelf " gas" geef, komt het wel goed, maar ik vind dit toch wel gevaarlijk.

Het gebeurd bijvoorbeeld dagelijks als ik in almere vanaf de hogering de A6 richting amsterdam op rij, bij de laatste " kruising" van een weg die in flevoland onder de A6 doorloopt.

Ter verduidelijking: Dit is dus gewoon een doorgaande snelweg, er is op dat punt geen krusing, dit is ongelijkvloers.

Herkennen meer mensen dit probleem en is er iets aan te doen?

p.s.: in een unrelated note: komen er ook nog wegen updates voor de ID3? de huidige kaarten zijn vrij oud vind ik.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
Frank_P schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:21:
[...]

Jazeker, heb al 2.3 sinds paar maanden.
Heb het al een keer gehad dat ik half uur naar huis moest rijden.
Opnieuw starten hielp niet, in-en-uit stappen niet, even 5 minuten buiten de auto wachten ook niet.
Dus toen maar telefoon navigatie opgestart en zo naar huis gereden.
Helpt een reboot om het scherm weer aan te krijgen? Aan/uit knop 10 secs of langer 'ingedrukt' houden.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
ivarvanrijn schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:12:
3.1 rijder hier.
Over het algemeen ben ik erg tevreden met de ID.3, maar ik heb wel 1 grote ergernis:
als ik aan het rijden ben op de snelweg, geeft de autom (met ACC aan) dat er een kruispunt aankomt, en begint vervolgens af te remmen.
De functie dat de auto op basis van het traject afremt heb ik heel snel uitgezet. Dus ik herken dit gedrag van afremmen voor een kruising die er helemaal niet is ook niet.
p.s.: in een unrelated note: komen er ook nog wegen updates voor de ID3? de huidige kaarten zijn vrij oud vind ik.
Bij mij ontvangt de navi regelmatig een update. Laatste zag ik bij Systeeminformatie dat het nu 21.9 is oid. Dat zegt overigens niet zoveel over het kaartmateriaal qua leeftijd, maar dat terzijde...

• Frank_P
MJMaverick schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:13:
[...]

Helpt een reboot om het scherm weer aan te krijgen? Aan/uit knop 10 secs of langer 'ingedrukt' houden.
Hmm dat weet ik niet, moet ik dan volgende keer eens proberen.
Dat zou misschien wel kunnen helpen aangezien hij het ook weer doet als je de auto een nachtje laat 'slapen'.

• Mitchell2.24v
...en begint vervolgens af te remmen.
Als ik vervolgens zelf " gas" geef, komt het wel goed, maar ik vind dit toch wel gevaarlijk.
Dat automatisch remmen is sowieso wel een dingetje vind ik. Uiteraard is het heel fijn als dat in een noodsituatie op tijd ingrijpt en schade voorkomt of zelfs levens redt, maar ik heb tot nu toe (in mijn Golf) alleen meegemaakt dat de auto zelfstandig afremt op onhandige momenten. Meerdere malen op de snelweg terwijl er iemand relatief dicht achter me zit.

In het geval van mijn golf is dat telkens de Front Assist die denkt dat er een obstakel is. Hij geeft dan zo'n waarschuwing met een rood symbool, een pieptoon en een stevige trap op de rem. Ook daar is zelf gasgeven de enige remedie, maar echt prettig is het niet. Het risico is een kop-staart botsing die ik dan veroorzaakt zou hebben, of een onnodige verkeersruzie omdat de chauffeur achter me denkt dat ik een brake-check doe. Ga in beide gevallen maar eens uitleggen dat de auto dat zelf nodig vond...

Ik ben heel benieuwd of dat systeem in de ID.x beter werkt.

• Ultraman
  • Laatst online: 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Standaard pakt hij de setting van de vorige keer. Als jij vorige rit Online was, dan blijft hij Online.
Laat hem maar eens 10 seconden met rust, dan verdwijnt die vraag vanzelf.

Ik meen ook dat die vraag in toekomstige versies van de ID Software zou gaan verdwijnen.

Of jij Offline wel/niet nuttig vind... dat is persoonlijk.
Ik ben regelmatig Offline wanneer ik de auto voor privéritten gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 15-11-2021 14:27 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:32
Vanmorgen even langs de dealer geweest om de winterbanden eronder te laten leggen. Melding gemaakt van het panoramische dak wat afgelopen tijd nogal kraakte nu het wat "kouder" wordt. Blijkt dat VW hier al een serviceactie voor heeft lopen, het euvel is dus be- / erkend.

De garage heeft het gelijk uitgevoerd (top service in Arnhem altijd) en de weg terug was dan ook zonder één kraakje. Nu hopen het de winter zo blijft.

Mocht je dus last hebben van een krakend dak, zeker even naar informeren als je langs de dealer gaat.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• DonJunior
@Mitchell2.24v Ik kan je direct uit de droom helpen.
Sinds update 2.3 heb ik steeds vaker een 'REMMEN" melding in het scherm van mijn ID.3. Dat had ik voor deze update echt nooit. (overigens ook regelmatig gehad in de Golf die ik hiervoor reed.)
Gebeurd ook op momenten dat er echt niets te zien is.. beetje vreemd allemaal.

*sowieso

• Jakkie takkie
Mitchell2.24v schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:09:
[...]

Dat automatisch remmen is sowieso wel een dingetje vind ik. Uiteraard is het heel fijn als dat in een noodsituatie op tijd ingrijpt en schade voorkomt of zelfs levens redt, maar ik heb tot nu toe (in mijn Golf) alleen meegemaakt dat de auto zelfstandig afremt op onhandige momenten. Meerdere malen op de snelweg terwijl er iemand relatief dicht achter me zit.

In het geval van mijn golf is dat telkens de Front Assist die denkt dat er een obstakel is. Hij geeft dan zo'n waarschuwing met een rood symbool, een pieptoon en een stevige trap op de rem. Ook daar is zelf gasgeven de enige remedie, maar echt prettig is het niet. Het risico is een kop-staart botsing die ik dan veroorzaakt zou hebben, of een onnodige verkeersruzie omdat de chauffeur achter me denkt dat ik een brake-check doe. Ga in beide gevallen maar eens uitleggen dat de auto dat zelf nodig vond...

Volgens mij werk het bij de ID ongeveer hetzelfde. Ik heb het ook af en toe dat de auto in de ankers gaat zonder dat er iets te zien is maar tot op heden altijd alert op kunnen reageren. Dat front assist heeft mijn vriendin overigens een keer het leven gered toen een tegenligger in zeer dichte mist dacht te kunnen inhalen op een 80km weg dus ik vindt het wel een fijne functie :) .

Er zit ook een functie in dat je de auto kunt laten afremmen obv de navigatie als je op bijvoorbeeld een rotonde afrijdt. Die heb ik uit staan, werkt volgens mij ook obv GPS dus dat is aardig link imo.

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Zo weer wat accessoires kunnen plaatsen. Daardoor word de ID.3 een steeds leukere auto, voor mij.

Waarom deze rubberen matten in plaats van die van VW orgineel? Deze lopen achter geheel door, waar die van VW uit 3 aparte matten bestaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndzsGNtD5UMNGhfzXRCD2SM2MLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lK2307eT3iFDWMjTxOGPeoFn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjzXHIVdQ1uK-cX9jqG1IA227z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmfMW0wNB5OaQ5G5BEjsW5aO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DE9gRnsNEx2X34ervQqwBuxpu5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRXPnJ1joTsj4p5VWcU9hxGG.jpg?f=fotoalbum_large

• Mitchell2.24v
DonJunior schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:54:
@Mitchell2.24v Ik kan je direct uit de droom helpen.
Sinds update 2.3 heb ik steeds vaker een 'REMMEN" melding in het scherm van mijn ID.3. Dat had ik voor deze update echt nooit. (overigens ook regelmatig gehad in de Golf die ik hiervoor reed.)
Gebeurd ook op momenten dat er echt niets te zien is.. beetje vreemd allemaal.
Dat is jammer om te horen. Mijn Golf is hiervoor een paar keer terug geweest. Ze hadden de boel opnieuw afgesteld en het was een tijdje iets beter. De laatste tijd is het weer vaak raak. Ik heb het vooral wanneer ik een vrachtwagen inhaal met een zeecontainer (o.i.d. met van die dikke ribben aan de zijkant). Ook bepaalde typen vangrail kunnen het triggeren.

Inmiddels ben ik dus alert en dat is qua rijden wel goed, maar niet heel ontspannen.
Jakkie takkie schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:55:
[...]

Dat front assist heeft mijn vriendin overigens een keer het leven gered toen een tegenligger in zeer dichte mist dacht te kunnen inhalen op een 80km weg dus ik vindt het wel een fijne functie :) .
Dat is dan weer wel heel goed om te horen! Gelukkig doet het wat het moet doen als het er echt op aankomt!

Ik heb tot nu toe ook altijd op tijd kunnen reageren, en het is geen enorm probleem. Maar echt relaxed wordt je er niet van.

Die functie waarbij de auto remt op basis van navigatie heb ik van gehoord. In mijn Golf zit dat nog niet. Ik zal het een tijdje aankijken, maar vermoed dat die bij mij ook vrij snel uit zal gaan.

• Mitchell2.24v
Freakie1NL schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:06:
Zo weer wat accessoires kunnen plaatsen. Daardoor word de ID.3 een steeds leukere auto, voor mij.

Waarom deze rubberen matten in plaats van die van VW orgineel? Deze lopen achter geheel door, waar die van VW uit 3 aparte matten bestaat.
Erg netjes, leuk om te zien!

• DonJunior
Freakie1NL schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jup, die bevallen mij ook meer dan prima.
Mijn kids lopen eigenlijk altijd 'door'. Dus ik open de deur aan de kant welke ik het veiligst acht en dan lopen de kinderen door naar hun eigen stoel. Super handig dus dat die mat ook doorloopt.
Sowieso ben ik wel fan van dat Plugear spul. 8)

*sowieso

• 7o9
  • Niet online

7o9

Ik heb hetzelfde op een aantal vaste plekken. Onder meer op de A2 van Den Bosch naar Eindhoven en op de A16 van Antwerpen naar Breda.

Er zijn op die twee plaatsen ook geen op-/afritten dus het is niet zo dat de auto denkt dat je daar mogelijk op zit. En de navigatie is gewoon rechtdoor, geen koerswijziging in de buurt.

Er zal wel een reden voor zijn, maar ik vind het ook redelijk irritant. Gelukkig wordt het wel vaak ver genoeg van tevoren gemeld op de display dat ik al klaar zit om bij te trappen, het is geen noodstop.

• PB1983
3.1 rijder hier.
Check, bij het Beneluxplein bij de afslag A15/A4 richting de Beneluxtunnel ter hoogte van de Vondelingenweg. Schoot ie van 100 naar 35 en weer terug naar 100.. Nu zet ik hem ook standaard maar uit als ik op de Ring Zuid van Rotterdam rij

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:10:
[...]

Jup, die bevallen mij ook meer dan prima.
Mijn kids lopen eigenlijk altijd 'door'. Dus ik open de deur aan de kant welke ik het veiligst acht en dan lopen de kinderen door naar hun eigen stoel. Super handig dus dat die mat ook doorloopt.
Sowieso ben ik wel fan van dat Plugear spul. 8)
Dat komt goed uit.

Dankzij jou ben ik met Plugear bekend geraakt en heb ik daar een aantal dingen besteld. Begin was niet helemaal zoals bedoelt, maar omdat ze aangaven net met een nieuw IT systeem te zitten nog een kans gegeven. Daar ben ik blij om, inmiddels van alles ontvangen (deur paneel cover, midden console cover, schermfolie, mattenset). Pasvorm is steeds erg goed. Als er iets is kan je ze altijd even bellen voor advies en als iets niet goed is dan regelen ze dat voor je.

Zo was ik niet tevreden over mijn alcantara middenconsole cover, dus even gebeld en een nieuwe ontvangen. De andere mag ik weggeven aan iemand hier.

Winactie, voor ID.3 rijders

Enige wat je hoeft te doen in ze te volgen op of Facebook, Youtube of Instagram. Laat mij dat even weten (via PM, inclusief Facebook, Youtube of Instagram accountnaam), en ik zal via een random nummer generator iemand hier de cover kunnen toewijzen. Dit doe ik volgende week maandag.

Het gaat dan om een middenconsole cover voor de ID.3. Foto's genomen. Omcirkeld waarom ik hem wilde omruilen. Het is echt een klein detail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYZmdALd79q3zKPUBabd3HXyW78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkNsNu03S46voHRiQ3zJyhvk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSdk7yVQ_xSZJUPlDUVc_LLPnqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ba2JXZP2VNXOuuyWIfnL9ade.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Freakie1NL op 15-11-2021 15:56 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:43
Ik heb trouwens steeds vaker dat de deurgreep mijn aanraking niet pakt en de deur dus niet op slot gaat. Meer onder 2.3 die dit herkennen?

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

AMARONE schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:47:
Ik heb trouwens steeds vaker dat de deurgreep mijn aanraking niet pakt en de deur dus niet op slot gaat. Meer onder 2.3 die dit herkennen?
Hoe bedoel je, pakt? Je moet hem dicht swipen, je kan de sensor in de deurgreep zien zitten. Daar gewoon je hand voor swipen.

• DonJunior
Freakie1NL schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:44:
[...]

Dat komt goed uit.

Dankzij jou ben ik met Plugear bekend geraakt en heb ik daar een aantal dingen besteld. Begin was niet helemaal zoals bedoelt, maar omdat ze aangaven net met een nieuw IT systeem te zitten nog een kans gegeven. Daar ben ik blij om, inmiddels van alles ontvangen (deur paneel cover, midden console cover, schermfolie, mattenset). Pasvorm is steeds erg goed. Als er iets is kan je ze altijd even bellen voor advies en als iets niet goed is dan regelen ze dat voor je.

Zo was ik niet tevreden over mijn alcantara middenconsole cover, dus even gebeld en een nieuwe ontvangen. De andere mag ik weggeven aan iemand hier.

Enige wat je hoeft te doen in ze te volgen op of Facebook, Youtube of Instagram. Laat mij dat even weten (via PM, inclusief Facebook, Youtube of Instagram accountnaam), en ik zal via een random nummer generator iemand hier de cover kunnen toewijzen. Dit doe ik volgende week maandag.

Het gaat dan om een middenconsole cover voor de ID.3. Foto's genomen. Omcirkeld waarom ik hem wilde omruilen. Het is echt een klein detail.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uiteraard ben ik al voorzien van de middenconsole ;)

*sowieso

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:43
Freakie1NL schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:49:
[...]

Hoe bedoel je, pakt? Je moet hem dicht swipen, je kan de sensor in de deurgreep zien zitten. Daar gewoon je hand voor swipen.
Ja, normaal met de achterkant van mijn hand werkte het maar nu vaker niet dan wel. (ik weet waar de sensor zit)

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:50:
[...]

Uiteraard ben ik al voorzien van de middenconsole ;)
Des te meer kans voor de rest :P

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08-2025
zie net mijn vraag een paar posts hierboven....

[ Voor 81% gewijzigd door AMDman op 15-11-2021 16:15 . Reden: foutje ]

• FBH
  • Laatst online: 04-09-2023

FBH

Ben net door ANWB-verzekeringen gebeld. Klasse2 alarm wordt vereist vanaf € 45.000,=.
Onduidelijke situatie nog een keer doorgesproken.
-zit net duizend euro boven de grens
-ID3 heeft af fabriek klasse3, maar geen CSM certificaat, zie KIWI.nl
-kosten verkrijgen certificaat kunnen oplopen tot € 1.000,=
-ik was niet de eerste met dit “probleem”
-ik wordt gedwongen om naar een andere verzekeraar over te stappen

Eind resultaat(na intern overleg) klasse2 clausule is geschrapt en ik kan gewoon bij ANWB blijven met m’n oude voorwaarden.

Eind goed, al goed!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01 06:28
Vandaag verrassend nieuws gehad van de dealer dat de samenstelde ID4 pro bij de garage is afgeleverd. Nu kreeg ik de vraag welke kleur de ramen getint moeten worden. De standaard fabriek tint (22%) of iets donkerder (15%). Ben benieuwd wat jullie adviseren. Ik neig naar 22 % procent, de veilige keuze.

Ter info, besteld eind juni met assistance pakket, interieur pakket (Florence Brown/zwart) en trekhaak vanaf de fabriek. Kleur is stonewashed blue zonder exterieur pakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWnN0B8zLwQxYUDFGkg8r3OGeG4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/62iWexlHT7VSSvjOmCAVUASQ.png?f=user_large

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 16:58
1107972 schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:37:
Vandaag verrassend nieuws gehad van de dealer dat de samenstelde ID4 pro bij de garage is afgeleverd. Nu kreeg ik de vraag welke kleur de ramen getint moeten worden. De standaard fabriek tint (22%) of iets donkerder (15%). Ben benieuwd wat jullie adviseren. Ik neig naar 22 % procent, de veilige keuze.

Ter info, besteld eind juni met assistance pakket, interieur pakket (Florence Brown/zwart) en trekhaak vanaf de fabriek. Kleur is stonewashed blue zonder exterieur pakket.

[Afbeelding]
Eindelijk iemand die niet die muisgrijze kiest! Nice! _/-\o_

• DonJunior

[Afbeelding]
Als je er over twijfelt zou ik de meest lichte optie kiezen.
Mocht je later toch nog donkerder wensen kun je altijd nog een setje Sonniboys monteren.
https://www.sonniboy.nl/v...uwjaar-2020-tm-heden.html

Heb op mijn ID3 (en Alfa Giulietta) beiden een donkere tint + Sonniboys.
Wel zo fijn voor de kids. Plus je hebt nooit meer vieze vingers op je achterramen (of van die raamsticker rommel :X )

*sowieso

• FlowDesign
  • Nu online
FBH schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:16:
Ben net door ANWB-verzekeringen gebeld. Klasse2 alarm wordt vereist vanaf € 45.000,=.
Onduidelijke situatie nog een keer doorgesproken.
-zit net duizend euro boven de grens
-ID3 heeft af fabriek klasse3, maar geen CSM certificaat, zie KIWI.nl
-kosten verkrijgen certificaat kunnen oplopen tot € 1.000,=
-ik was niet de eerste met dit “probleem”
-ik wordt gedwongen om naar een andere verzekeraar over te stappen

Eind resultaat(na intern overleg) klasse2 clausule is geschrapt en ik kan gewoon bij ANWB blijven met m’n oude voorwaarden.

Eind goed, al goed!
Heel dat SCM is volledig k.u.t..
Bij motoren verzekeren ook zo'n gedoe.
Het probleem is dat bijna geen enkele fabrikant nog samenwerkt met SCM en de alarminstallaties daarom niet op de lijst bij SCM staan.

Waar het meestal op neerkomt, is dat een verklaring van de fabrikant of importeur voldoende is. Ze moeten dan verklaren dat het af-fabriek ingebouwde alarm gelijkwaardig is aan de overeenkomende SCM klasse.

Voordeel van af-fabriek ingebouwd is dan tevens dat het alarm niet elk jaar gekeurd hoeft te worden.
Heel dat SCM is gewoon geldklopperij en volgens mij proberen de fabrikanten die stichting gewoon om zeep te helpen, maar bewegen de verzekeraars niet mee.

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01 06:28
Soeski schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:49:
[...]

Eindelijk iemand die niet die muisgrijze kiest! Nice! _/-\o_
Thanks, zal het aan de vrouw doorgeven wat zij heeft uiteindelijk de kleur gekozen. Zelf wilde ik eigenlijk wel voor de grijze variant gaan. Maar gelukkig mocht ik dan het interieur kiezen.
DonJunior schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:13:
[...]

Als je er over twijfelt zou ik de meest lichte optie kiezen.
Mocht je later toch nog donkerder wensen kun je altijd nog een setje Sonniboys monteren.

Wel zo fijn voor de kids. Plus je hebt nooit meer vieze vingers op je achterramen (of van die raamsticker rommel :X )
Dank voor de tip. Goed om in het achterhoofd te houden. Zeker omdat ik 2 dochters heb van 3 maanden en 3 jaar oud.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
PB1983 schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:28:
[...]

Check, bij het Beneluxplein bij de afslag A15/A4 richting de Beneluxtunnel ter hoogte van de Vondelingenweg. Schoot ie van 100 naar 35 en weer terug naar 100.. Nu zet ik hem ook standaard maar uit als ik op de Ring Zuid van Rotterdam rij
Aanpassen op snelheid kun je uitzetten. Ik had laatst een leen ID.3 waar het weer aan stond.. verschrikkelijk...

Ook het automatisch inhouden bij kruisingen kun je uit zetten. Dat doet de eco assistent. Persoonlijk heb ik dat wel aan staan, irriteer me er minder aan dan die aanpassing op basis van verkeersbordherkenning en maximale snelheid,

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• 7o9
  • Niet online

7o9

RaymondD schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:53:
[...]

Aanpassen op snelheid kun je uitzetten. Ik had laatst een leen ID.3 waar het weer aan stond.. verschrikkelijk...

Ook het automatisch inhouden bij kruisingen kun je uit zetten. Dat doet de eco assistent. Persoonlijk heb ik dat wel aan staan, irriteer me er minder aan dan die aanpassing op basis van verkeersbordherkenning en maximale snelheid,
Het hele punt is alleen dat het op plaatsen is waar er helemaal niets aan de hand is. De kaarten of het systeem kloppen gewoon niet.

De functionaliteit op zich is niet zo'n probleem, maar in de ankers voor een 'kruispunt' midden op de snelweg is op zijn minst irritant, misschien zelfs gevaarlijk.

Uitzetten is niet echt een geldige optie voor iets wat gewoon zou moeten werken.

Het is jammer dat je geen feedback kunt geven op plaatsen waar het niet klopt, maar het misbruik zal wel onevenredig hoog zijn als ze zo'n optie zouden bieden. Hetzelfde voor navigatie problemen.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:07

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

ik222 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:22:
[...]

Klopt en een laadpaal bij mij in de buurt binnen 2 weken.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:07

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Mitchell2.24v schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:09:
[...]

Dat phantom braking is een algemeen probleem ook bij Tesla en andere merken.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

De navigatie van mijn Golf 7.5 is wat minder up-to-date, maar na jaren met een stokoude Tomtom gereden te hebben let ik ook op de algehele richting, wat meestal aardig werkt, tot het laatste stukje van de rit gewoon niet meer klopt (zoals op het de bouwput bij de N209/N471, die nog als mega-rotonde-met-stoplichten aangegeven staat).

Wat betreft automatisch snelheid aanpassen - de A4 die ik eerst van m'n werk gekregen had als voorloopauto deed dat ook bij zowel verkeersborden als ook bij uitritten en kruispunten. Die verkeersborden heb ik toen maar uitgezet (na zowel een keer een remactie vanwege 20km/h op de parallelstraat, als een bijna-rechts-inhaal-aktie toen m'n auto sneller op het (//)-verkeersbord reageerde dan de bestuurder links van me).
Met de navigatie aan alvast regeneratief remmen omdat er een afslag aankomt lijkt me wel een goeie eigenlijk (sinds ik een automaat rijd mis ik de mogelijkheid gewoon op de motor te remmen eigenlijk wel), maar soms stuurt de navigatie me over een parallel stukje snelwegkruising omdat dat mogelijk sneller is, en dan zou hij weer aktief af gaan remmen.. Ik ben benieuwd.

Vanochtend is 'mijn' ID.4 besteld (een Pro in blue dusk metallic met een lading vinkjes); carwow schat 10 maanden levertijd wat mooi uit komt want mijn Golf moet uiterlijk midden oktober weg. Ben erg benieuwd of we de laadruimte gaan missen en hoe rustig ik moet rijden om lekker ver te komen - in Nederland heb ik geen problemen met 105 op de CC rijden, maar hier in Duitsland, waar het mag, is het af en toe wel lekker om even met 180 (dat wordt dan 160) een rijtje vrachtwagens in te halen - wat soms alsnog te langzaam is voor de grootlichtknipperende achterligger.
Maar elektrisch kunnen rijden (milieu) is ons het extra gedoe wel waard, die 35.000km die ik nu jaarlijks op diesel rij kunnen groener. En een ID.4 is per maand ruim 40 euro goedkoper dan de Golf - met een goedkope hybride was dat mogelijk ook gelukt maar dat is met mijn afstanden geen milieuwinst.

[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 16-11-2021 09:26 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• LastSamurai
  • Laatst online: 15:16
DonJunior schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:13:
[

SonniBoys kan ik aanraden. Heb ze op m'n huidige C-Klasse ook. En in de ID4 gaan ze ook komen.
Ik vind het prettiger dan een tint omdat getinte ramen in de winter vaak de auto erg donker maken binnen en de achterbankbewoners dan ook niet zo veel meer kunnen zien buiten en dat zorgt bij ons wel eens voor wagenziekte.
De SonniBoys kunnen er swinters uit en zomers klik je ze er in 2 minuten weer in.

• theHoff
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:55:
[...]

Heel dat SCM is volledig k.u.t..
Bij motoren verzekeren ook zo'n gedoe.
Het probleem is dat bijna geen enkele fabrikant nog samenwerkt met SCM en de alarminstallaties daarom niet op de lijst bij SCM staan.

Waar het meestal op neerkomt, is dat een verklaring van de fabrikant of importeur voldoende is. Ze moeten dan verklaren dat het af-fabriek ingebouwde alarm gelijkwaardig is aan de overeenkomende SCM klasse.

Voordeel van af-fabriek ingebouwd is dan tevens dat het alarm niet elk jaar gekeurd hoeft te worden.
Heel dat SCM is gewoon geldklopperij en volgens mij proberen de fabrikanten die stichting gewoon om zeep te helpen, maar bewegen de verzekeraars niet mee.
Nou is het wel zo dat de ID.4 niet standaard met interieursensor wordt geleverd en zodoende niet SCM klasse 3 is. Die hebben ze bij mij apart moeten inbouwen.

• PB1983
RaymondD schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:53:
[...]

Ik rij niet zo heel vaak op de cruise control. Merk dat ik dan wat minder alert word en zeker op snelwegen waarbij het 's-avonds praktisch uitgestorven is, zoals de A59 tussen de A4 en A17, neigt dit bij mij tot afleiding. Voor die paar keer dat ik het gebruik, is het voornamelijk bij trajectcontroles. ACC op maximum snelheid.

• Simply1337
Tarin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:23:
Ben erg benieuwd of we de laadruimte gaan missen en hoe rustig ik moet rijden om lekker ver te komen - in Nederland heb ik geen problemen met 105 op de CC rijden, maar hier in Duitsland, waar het mag, is het af en toe wel lekker om even met 180 (dat wordt dan 160) een rijtje vrachtwagens in te halen - wat soms alsnog te langzaam is voor de grootlichtknipperende achterligger
in de zomer laad je 5x ipv 3x als je volgas rijdt om door duitsland te rijden... dus stroom erop :P

• DonJunior
Simply1337 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:27:
[...]

in de zomer laad je 5x ipv 3x als je volgas rijdt om door duitsland te rijden... dus stroom erop :P
Laden != Laden
Laadruimte is wat anders ;)

*sowieso

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Simply1337 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:27:
[...]

DonJunior schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:31:
[...]

Laden != Laden
Laadruimte is wat anders ;)
Een keertje extra laden onderweg is te overzien, een keertje extra naar de milieustraat rijden omdat er een zak tuinafval minder achterin past ook, maar het zal hoe dan ook wennen zijn aangezien ik momenteel makkelijk 900km op 45 liter diesel haal.

Liefst had ik een compleet elektrische Passat Variant gezien, maar het moet hoger (wat op zich ook wel fijn rijdt en lekker instapt - het is ook comfortabeler om kinderzitjes en -gordels vast te zetten; ik krijg nog rugpijn als ik aan die A4 denk).

• Simply1337
Tarin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:36:
[...]

[...]

Een keertje extra laden onderweg is te overzien, een keertje extra naar de milieustraat rijden omdat er een zak tuinafval minder achterin past ook, maar het zal hoe dan ook wennen zijn aangezien ik momenteel makkelijk 900km op 45 liter diesel haal.

Liefst had ik een compleet elektrische Passat Variant gezien, maar het moet hoger (wat op zich ook wel fijn rijdt en lekker instapt - het is ook comfortabeler om kinderzitjes en -gordels vast te zetten; ik krijg nog rugpijn als ik aan die A4 denk).
Aero B Stationwagon/Shootingbrake 2024.
of de MG 5.

• DonJunior
Simply1337 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:52:
[...]

of de MG 5.
Laten we dat hopen..

Afbeeldingslocatie: https://topelectricsuv.com/wp-content/uploads/2020/12/VW-Aero-B-VW-ID.-Space-Vizzion-Accelerate-strategy-1024x576.jpg
Afbeeldingslocatie: https://e-drivers.com/wp-content/uploads/2020/11/vw-id-vizzion-intro-768x432.jpg

Die zou ik zo verruilen voor mijn ID.3 .. komende van een Golf Variant 7.5 vind ik een ID.3 wel wat krapjes (en een ID.4 veel te hoog)

Alleen die voorbumper van de Aero B liefst even zonder die gekke gaten. Dat vindt de wrapper niet zo tof. (was ie bij de ID3 ook niet echt van gecharmeerd (monnikenwerk))

*sowieso

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Simply1337 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:52:
[...]

of de MG 5.
Dat komt mooi uit, ik mag namelijk eind 2024 een nieuwe auto uitkiezen ;).

Eigelijk van de zotte, maar dat vond ik bij de vorige ook al. Hopelijk is er tegen die tijd ook weer meer mogelijk - bij ons was de keuze vrijwel volledig op VW beperkt vanwege de levertijden van de concurrentie (hoewel VW het absoluut niet veel beter doet, maar er viel niet over te praten), wat 'een auto mogen uitzoeken' minder leuk maakte dan gehoopt.

• Simply1337

• Simply1337
is de sedan variant, station is er ook alleen nog niet buiten

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08-2025
DonJunior schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:56:
Die zou ik zo verruilen voor mijn ID.3 ..
Sterker nog: Mijn ID.3 en de Tesla gaan direct de deur uit als VW het model op de markt brengt.

• Mitchell2.24v
Zojuist ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxgfJRtbil_VOXW8lusXVxzfrsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5xykvPpnKSeswLsG4XpKRfv.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog een ID.4 :+

Eerst maar eens oefenen op mijn Golfje...

• FlowDesign
  • Nu online
theHoff schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:59:
[...]

Nou is het wel zo dat de ID.4 niet standaard met interieursensor wordt geleverd en zodoende niet SCM klasse 3 is. Die hebben ze bij mij apart moeten inbouwen.
Ok, maar staat het zonder die sensor bij VW dan op de lijst als klasse 2 of als klasse 3 alarm?

• theHoff
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:07:
[...]

Ok, maar staat het zonder die sensor bij VW dan op de lijst als klasse 2 of als klasse 3 alarm?
Volgens mij als Klasse 1

• FlowDesign
  • Nu online
Klasse 1 is alleen startonderbreker, verder niks.

• LastSamurai
  • Laatst online: 15:16
Ok, ik heb achterhaald bij welke dealer de leasemij de ID4 heeft besteld.

Had ik het goed begrepen als de dealer mij ergens aan toe kan voegen zodat ik dan de updates krijg of in kan zien ?

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Het heeft even geduurd maar de carbonlook spiegelcovers zijn vervangen voor zwarte spiegelkappen. Al met al een mooi resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLBTULpU-k9j269N9P9slldwA8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxlzg3DmpLfzM4qHlMTkAtkK.jpg?f=fotoalbum_large

• Mitchell2.24v
LastSamurai schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:57:
Ok, ik heb achterhaald bij welke dealer de leasemij de ID4 heeft besteld.

Had ik het goed begrepen als de dealer mij ergens aan toe kan voegen zodat ik dan de updates krijg of in kan zien ?
Ja, in principe wel. Dan moet de dealer natuurlijk wel weten welke auto voor jou is, maar daar kunnen ze vast wel achter komen. Dan kun je dit soort mailtjes krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9U8poWw6alcj_-SshdJiMnwO4M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/65NcsYI8mlqAqgS5PObo23l3.jpg?f=user_large

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Te winnen middenconsole alcantara voor ID.3

Freakie1NL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

• Gunnassy
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-01 09:14

Ter info, besteld eind juni met assistance pakket, interieur pakket (Florence Brown/zwart) en trekhaak vanaf de fabriek. Kleur is stonewashed blue zonder exterieur pakket. Zou ramen standaard tint laten, trouwens

[Afbeelding]
Hier ben ik benieuwd naar echte foto's. Deze kleur leek me ook prachtig maar de poll in het gezin heeft anders beslist (mijne wordt dusk blue)

• DonJunior
Gunnassy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:00:
[...]

Hier ben ik benieuwd naar echte foto's. Deze kleur leek me ook prachtig maar de poll in het gezin heeft anders beslist (mijne wordt dusk blue)
Dusk blue is super tof! Hoef je je écht niet voor te schamen hoor. Beter dan (lease) grijs/wit/zwart

*sowieso

• F.B.
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-12-2025
Pjotr662 schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:10:
[...]

Hier staat een suggestie die bij mij werkt om apple music zonder haperingen af te spelen:
https://www.vwidtalk.com/...not-wired.3953/post-60622
Bedankt voor het delen! Dit werkt bij mij ook.Ik heb het wifi netwerk verwijderd van mijn iPhone en de hotspot functie van de auto uitgezet. Geen problemen meer gehad sindsdien.

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:19
Wij staan op het punt om de ID.3 aan te schaffen. Uiteindelijk toch een deal gevonden op een mooie stockwagen voor een 150 kW model :). Mangan Grey met East Derry velgen + comfort en assistance pack.

Ik blijf met een vraag zitten waar ik bitter weinig antwoorden op terug vind: is het de moeite waard om het weCare pakket te nemen? Ik heb de indruk dat het gewoon een extra abonnements-formule is met weinig meerwaarde. De standaard garantie treedt zo al in werking, en het onderhoud zelf is goedkoper dan het we-care pakket. We gaan waarschijnlijk ook niet meer dan 10.000 km per jaar doen, dus veel slijtage zou er niet moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door needless to say op 16-11-2021 20:53 ]

• AC te B
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-01 21:24

AC te B

ID.4 1st Max

N0EL schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:31:

[Afbeelding]
Volgens mij betekend dit, dat het 1e laadstation op 8 minuten rijden is vanaf de huidige positie, maar dat het wel 10 minuten omrijden is, tov de geplande route.
De 2e optie is in 10 minuten te bereiken, dat is dan 6 minuten omrijden.

Wat in één keer perfect moet zijn, krijgt geen kans om te groeien.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
needless to say schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:46:
Wij staan op het punt om de ID.3 aan te schaffen. Uiteindelijk toch een deal gevonden op een mooie stockwagen voor een 150 kW model :). Mangan Grey met East Derry velgen + comfort en assistance pack.

Ik blijf met een vraag zitten waar ik bitter weinig antwoorden op terug vind: is het de moeite waard om het weCare pakket te nemen? Ik heb de indruk dat het gewoon een extra abonnements-formule is met weinig meerwaarde. De standaard garantie treedt zo al in werking, en het onderhoud zelf is goedkoper dan het we-care pakket. We gaan waarschijnlijk ook niet meer dan 10.000 km per jaar doen, dus veel slijtage zou er niet moeten zijn.
WeCare.... ik moest het even nazoeken maar lijkt in Nederland niet te bestaan? Ik heb bij de koop van mijn (voorraad) ID.3 gevraagd om garantieuitbreiding maar dat was niet mogelijk.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Kan iemand me helpen met de basics van Apple Carplay? Ik meende me te herinneren dat ik in het begin gewoon Spotify kon streamen maar sinds gister kan ik alleen maar nummers luisteren die ik op m'n telefoon heb opgeslagen. Voor zover ik kan zien heb ik wel een wifi-verbinding met de auto

ook andere apps die internet nodig hebben lijken het niet goed te doen behalve Google Maps,daar zie ik wel gewoon kaarten.

Mis ik iets basics? was gisteravond even aan het stoeien maar toen kwam ik erachter dat spotify zelf problemen had maar ook vanmorgen geen succes. Gisteravond kreeg ik af en toe wel een redirect naar die captive portal voor een data plan, dat was ook wel apart. Ik ben in de veronderstelling dat alles gewoon wat carplay betreft via m'n eigen 4G gaat.
Pagina: 1 ... 152 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.