Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 151 ... 391 Laatste
Acties:

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Heb geen aandelen, maar OBDEleven heeft vandaag een hele leuke update gedropt.

Namelijk Kant en KLARE apps om bepaalde instellingen te wijzigen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lvP1Hzv.png

Ook mogelijk voor ID.4/Enyaq/Q4.Etron/Born, want MEB, maar voor nu ALLEEN ID.3 heeft Lane Assist App, rest komt het nog wellicht ook wel.

En vandaag is 11.11 dus er is een leuke aanbieding.

Will je alleen kant en klare apps gebruiken? kun je starterpack 11.11 kopen met 200credits (66eu)
Daarnaast 1111 credits(36eu) of meervoud ervan kopen voor de toekomstige aanpassingen

https://obdeleven.com/en/products-page

Alsje zelf nog dingen wilt aanpassen aan auto zonder apps, heb je de Pro account nodig, Met ultimate kun je nog apps bouwen voor later gebruiken. Promotion bundle is wellicht de goedkopere optie + 1111 credits

Apps kosten 10credits per keer. VideoInMotion 100 credits.Toekomst komen er ook nog andere.
Veiligste en makelijkste manier om dingen aan je auto aan te passen.

Veel plezier.

EDIT: reden dat het mogelijk is dat ze eindelijk mogelijkheid hebben om de SFD te unlocken vanuit VW AG
https://obdeleven.com/en/...cked-with-obdeleven-.html

[ Voor 8% gewijzigd door Simply1337 op 11-11-2021 13:35 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-01 20:42
Simply1337 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:26:

[Afbeelding]

Ook mogelijk voor ID.4/Enyaq/Q4.Etron/Born, want MEB, maar voor nu ALLEEN ID.3 heeft Lane Assist App, rest komt het nog wellicht ook wel.

Will je alleen kant en klare apps gebruiken? kun je starterpack 11.11 kopen met 200credits (66eu)
Daarnaast 1111 credits(36eu) of meervoud ervan kopen voor de toekomstige aanpassingen

Alsje zelf nog dingen wilt aanpassen aan auto zonder apps, heb je de Pro account nodig, Met ultimate kun je nog apps bouwen voor later gebruiken. Promotion bundle is wellicht de goedkopere optie + 1111 credits

Apps kosten 10credits per keer. VideoInMotion 100 credits.Toekomst komen er ook nog andere.

Veel plezier.

[Afbeelding]

Veel plezier.
Wow, dat zijn leuke toevoegingen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Kun je dit ook ergens bij een bedrijfje laten doen ipv zelf dat ding aanschaffen? Bij mijn vorige VW ben ik toen een keer naar zo'n bedrijf gegaan waar ze van alles konden aanpassen.

• Simply1337
VWID4 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:55:
[...]

Wow, dat zijn leuke toevoegingen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Kun je dit ook ergens bij een bedrijfje laten doen ipv zelf dat ding aanschaffen? Bij mijn vorige VW ben ik toen een keer naar zo'n bedrijf gegaan waar ze van alles konden aanpassen.
geen garantie dat het na een update niet weer is gereset. mag je weer langs een bedrijfje :+

maar het is letterlijk. auto starten, maar niet in drive zetten, dongle verbinden, app selecteren, vinkje drukken. klaar.

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45

...

Veel plezier.
Bedankt voor deze info, dat is leuk zeg!

Ik heb mijn ID.4 nog (lang) niet, maar zo te zien werkt dit ding ook op mijn huidige Golf 7.5. Misschien koop ik er wel alvast een om ondertussen met de golf te stoeien...

Als ik er inderdaad eentje koop, wil ik best een mede-tweaker af en toe eens helpen...

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Simply1337 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:38:
[...]

geen garantie dat het na een update niet weer is gereset. mag je weer langs een bedrijfje :+

maar het is letterlijk. auto starten, maar niet in drive zetten, dongle verbinden, app selecteren, vinkje drukken. klaar.
En elke keer wanneer je iets aanpast met zo'n appje kost je dat credits? Of betaal je eenmalig credits per extra appje dat je dan aanschaft?

Kun je met dit ding eigenlijk ook je auto vrijschakelen zodat je updates van andere dongels in kunt laden zoals die van Kufatec voor de extra speakers?

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 11-11-2021 11:03 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:53
Simply1337 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:38:
[...]

Simply, ik ben een newbie in deze maar waar plugje de dongle in een ID.3P in? Alvast dank voor je reactie.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Simply1337
FlowDesign schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:01:
[...]

En elke keer wanneer je iets aanpast met zo'n appje kost je dat credits? Of betaal je eenmalig credits per extra appje dat je dan aanschaft?

Kun je met dit ding eigenlijk ook je auto vrijschakelen zodat je updates van andere dongels in kunt laden zoals die van Kufatec voor de extra speakers?
dongle van kufatec is niks anders dan een commando die op volgorde dingen aanpast in het systeem. als je weet wat er aangepast wordt kun je dat zelf ook doen met een obd11 adapter (excl. beveiligingscodes die je elders dient te halen) en een pro account.

• Simply1337
Iemand vroeg deze nog van de oorspronkelijke pakketen van de ID.4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI18YkW84cRVLEB71eyTgU7FmCA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nvU19DPeDOZSKdFFU8qZ9Agd.png?f=fotoalbum_large

• FlowDesign
mcmiles schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:09:
[...]

Simply, ik ben een newbie in deze maar waar plugje de dongle in een ID.3P in? Alvast dank voor je reactie.
Linksonder je stuur zit een klepje wat je eraf kan trekken waar ook de zekeringen zitten, daaronder zit de OBD ingang.

• Simply1337
FlowDesign schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:47:
[...]

Linksonder je stuur zit een klepje wat je eraf kan trekken waar ook de zekeringen zitten, daar zit ook de OBD ingang.
eh nee, gewoon onder dashboard, roze/paars dingetje. even thv pedalen omhoog kijken

• FlowDesign
Simply1337 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:15:
[...]

dongle van kufatec is niks anders dan een commando die op volgorde dingen aanpast in het systeem. als je weet wat er aangepast wordt kun je dat zelf ook doen met een obd11 adapter (excl. beveiligingscodes die je elders dient te halen) en een pro account.
En waar kun je die beveiligingscodes halen? :)

• FlowDesign
Simply1337 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:48:
[...]

eh nee, gewoon onder dashboard, roze/paars dingetje. even thv pedalen omhoog kijken
Ohja, hij zit net eronder indd. Maar als je het klepje eraf trekt kun je 'm beter zien.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 18:48

[Afbeelding]

Veel plezier.
In je hiermee ook zorgen dat de auto altijd in B staat in plaats van standaard in D?

• mcmiles
FlowDesign schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:47:
[...]

Linksonder je stuur zit een klepje wat je eraf kan trekken waar ook de zekeringen zitten, daaronder zit de OBD ingang.
Helder en dank Flow!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• mcmiles
Simply1337 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:48:
[...]

Dank Simply, nu is het duidelijk :)

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
darud schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:48:
Ik las dat meer mensen in de id3 last hebben van beslagen ruiten, het viel mij op nu het wat kouder is dat dit bij mijn id3max ook zo is en echt irritant is.
Zodra ik weg rij dan is de ruit nog schoon maar als de verwarming aangaat dan is binnen no time de voorruit beslagen.
Vreemd, ik heb daar echt helemaal geen last van gehad tot nog toe behoudens wanneer je met natte kleding in een koude auto gaat zitten. Roostertjes open, instellingen clima wel goed? Die werken m.i. anders dan in mijn andere VW.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Niek_ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:00:
[...]

In je hiermee ook zorgen dat de auto altijd in B staat in plaats van standaard in D?
Standaard Lane assist uit zou lekker zijn : :D

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08-2025
theHoff schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:39:
[...]

Standaard Lane assist uit zou lekker zijn : :D
Precies de reden dat ik zojuist een Starter Pack heb besteld!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
Simply1337 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:30:
Iemand vroeg deze nog van de oorspronkelijke pakketen van de ID.4
[Afbeelding]
Ik heb hier de Prijslijst van begin 2021 in PDF nog met daarin ook de City & Style geupload:
https://mitchztm.stackstorage.com/s/UCEqgOCG45vFfQ69

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:38

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:01:
[...]

Heb het niet officieel kunnen vinden, maar op verschillende fora lees ik dat het 1 time gebruik is en dan weer betalen. Voor mij reden om hem niet te kopen, anders had ik het gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXstGBCnV7NP6wITDsWlyCv4E5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9DmxeYbWwFn3QmjQMrNd7ik.jpg?f=fotoalbum_large

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:31
Freakie1NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:50:
[...]

Heb het niet officieel kunnen vinden, maar op verschillende fora lees ik dat het 1 time gebruik is en dan weer betalen. Voor mij reden om hem niet te kopen, anders had ik het gedaan.

[Afbeelding]
Ik snap hem nog niet helemaal. Ik ben in d'r veronderstelling dat ik een van die opties koop met mijn credits, bijvoorbeeld achterlichten aan overdag. Dat activeer ik, kost me tien credits en daarmee blijft het werken. Wat wordt er dan bedoelt met 1 time gebruik?

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

vinom schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:02:
[...]

Ik snap hem nog niet helemaal. Ik ben in d'r veronderstelling dat ik een van die opties koop met mijn credits, bijvoorbeeld achterlichten aan overdag. Dat activeer ik, kost me tien credits en daarmee blijft het werken. Wat wordt er dan bedoelt met 1 time gebruik?
Volgens mij, dat als je hem weer uit wilt zetten je daarvoor weer credits kwijt bent.
Of VW komt met een update (hopelijk in de toekomst frequenter) en je bent weer credits kwijt...??

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:23
Freakie1NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:04:
[...]

Volgens mij, dat als je hem weer uit wilt zetten je daarvoor weer credits kwijt bent.
Of VW komt met een update (hopelijk in de toekomst frequenter) en je bent weer credits kwijt...??
Jup, precies dat

• sl1000
Nevermind, zit weer eens oude Posts te bekijken

[ Voor 87% gewijzigd door sl1000 op 11-11-2021 20:29 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

sl1000 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:28:
[...]

Als ik zie dat een 1st edition eerst 46k was, en dat je voor zowat dezelfde trim nu 52k neer legt. Ehm… Jup
Mmm wel gek, ID.3 is juist goedkoper geworden. Zou nu voor dezelfde fiscale waarde wel wat meer opties kunnen selecteren. Al ontloopt het elkaar niet heel veel, want 1st Plus heeft wel een aantal luxere dingen dan standaard een standaard pakket. Wil je daar perse een aantal dingen van hebben, dan moet je weer een luxer pakket (waar dan wel weer meer inzit). Maar duurder zeker niet. Moet zeggen dat in vergelijking met een ID.3 een ID.4 ook wel 'goedkoop' was. Zat op aan het begin maar enkele duizende euro's tussen, qua vergelijkbare uitvoering.

• mitchdc
Even wachten op Carista. Dan kan je gewoon een maand (10eu) betalen en alles aan en uit zetten.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:31
mitchdc schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:31:
Even wachten op Carista. Dan kan je gewoon een maand (10eu) betalen en alles aan en uit zetten.
Maar kun je zonder die subscription dan nog alles waardes uitlezen? Dat is natuurlijk ook wel interessant.

• mitchdc
vinom schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:34:
[...]

Maar kun je zonder die subscription dan nog alles waardes uitlezen? Dat is natuurlijk ook wel interessant.
Heb de dongle nog niet in mijn ID gedaan. Kon bij mijn vorige auto (Audi A3) wel foutcodes uitlezen.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Hebben meer mensen een “lege” App? Alle instellingen en soc zijn weg?

.

Verwijderd

Hier ook al sinds vanmorgen.

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
De app werkt hier prima maar was vanmorgen wel een update beschikbaar zag ik.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier was dat ook het geval na de update, app bleek door de update vanzelf overgeschakeld naar weergave van de T-Roc die ook aan mijn We Connect profiel hangt. Even terugschakelen naar de ID.4 via het icoontje rechtsboven en alles is weer terug :)

• mcmiles
AkroBatik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:28:
Hier niet, zojuist update geïnstalleerd maar zie geen verschil met de vorige versie. Zal wel bugfixes zijn.

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:40
Bij mij wordt sinds gisteren accupercentage niet meer bijgewerkt in de app. Al een keer in- en uitgelogd maar helaas geen verschil.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Hmm. Hier nog steeds aan de orde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtO64YK9M3zlIlw8TD-hEF5ezR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6Qto9g3atIciTZQ6w9IqafX.jpg?f=fotoalbum_large

.

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cR4GUtArgAskCab9w_s5Nke_7M4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9QyzmmRWLYQ8gTWLxABdfEy.jpg?f=fotoalbum_large

Hier werkt de app normaal.
Het valt me nu wel ineens op dat ik zogenaamd een Pro Performance heb terwijl ik de 1st plus heb. (ook de kleur en velgen kloppen niet, maar dat was al wel bekend)

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:18
leinenga schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:53:
[Afbeelding]

Het valt me nu wel ineens op dat ik zogenaamd een Pro Performance heb terwijl ik de 1st plus heb. (ook de kleur en velgen kloppen niet, maar dat was al wel bekend)
Vreemd, maar niks tegen de RDW zeggen ;)

• leinenga
Vreemd, maar niks tegen de RDW zeggen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRrfplze3HR_IM4-m2OuoiObU7w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/whYwsSMKp8uB6LYqKS87iJEw.png?f=user_large

Iemand heeft het al verteld. Ook bij het RDW is het een PRO ;)

• leinenga
En het is ook nog een stationwagen volgens het RDW. ;)

• FlowDesign
Ik kreeg zojuist op Android geforceerd ook de update voor de app. Daarna moest ik opnieuw m'n VIN in de app opgeven en toen werkte alles weer.

Ik hoefde niet in de auto opnieuw te koppelen.

Dus voor degenen bij wie de app leeg blijft, misschien ff opnieuw je voertuig toevoegen middels je VIN.

Overigens kon ik m'n VIN wel gewoon opzoeken via m'n account op myvolkswagen.de.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:58
leinenga schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:53:
[Afbeelding]

Bijzonder dat ie bij jou een benaming geeft?
Bij mij staat er het VIN nummer (WVWZZ....89) op de plaats waar jij ID.3 Pro Performance ziet staan.

*sowieso

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
DonJunior schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:20:
[...]

Bijzonder dat ie bij jou een benaming geeft?
Bij mij staat er het VIN nummer (WVWZZ....89) op de plaats waar jij ID.3 Pro Performance ziet staan.
Die kan je zelf instellen ;) onder "settings" bij het auto tabje, bovenaan op "Name" klikken (of de Nederlandse equivalenten)

• DonJunior
unex154 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:28:
[...]

Die kan je zelf instellen ;) onder "settings" bij het auto tabje, bovenaan op "Name" klikken (of de Nederlandse equivalenten)
Verrek 8)7

*sowieso

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

leinenga schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:15:
[...]

[Afbeelding]

Iemand heeft het al verteld. Ook bij het RDW is het een PRO ;)
Een ID.3 1st is bij de RDW ook een Pro. 1st is geen registratie naam. Alleen een marketing ding.

• Mister-bj
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-09-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yb8afhppi4cMEu9Nxtdj4yJz8cU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JwFey9LNaMpEilkhsZmY6EB.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren is mijn nieuwe leaseauto, gelukkig tijdig '21, gearriveerd. Betreft een VW ID.4 Pro uitvoering in de kleur Moonstone Grey. Design pakket plus, Style interieur pakket plus, Comfort pakket plus, Multimedia pakket plus, Assistance pakket plus, zwarte velgen 20 inch. Ik zal de komende tijd mijn ervaringen proberen te delen op dit forum!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:42

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Onder ons appartementencomplex zitten in de kelder privé garages met een eigen aansluiting op meterkast in het appartement. Ik heb een originele VW wallbox (Elli) laten aanleggen en afgesteld op 3 x 8 A (5.5 kW). De brandweer heeft het VvE bestuur geadviseerd om elektrische auto's buiten het gebouw te laden. Parkeren met een volle accu in de garages in de kelder mag wel. Hoe kan ik het bestuur overtuigen dat het laden in de garages geen extra gevaar oplevert t.o.v. het stallen van de auto's met volle accu.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hansoverdiep schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:07:
Onder ons appartementencomplex zitten in de kelder privé garages met een eigen aansluiting op meterkast in het appartement. Ik heb een originele VW wallbox (Elli) laten aanleggen en afgesteld op 3 x 8 A (5.5 kW). De brandweer heeft het VvE bestuur geadviseerd om elektrische auto's buiten het gebouw te laden. Parkeren met een volle accu in de garages in de kelder mag wel. Hoe kan ik het bestuur overtuigen dat het laden in de garages geen extra gevaar oplevert t.o.v. het stallen van de auto's met volle accu.
Mijn gevoel zou zeggen dat het laden van een EV potentieel meer gevaar oplevert dan alleen het stallen omdat je dan ook elektrische hardware in het gebouw belast. Nou is max 5,5kw niet echt veel, maar evengoed lijkt het mij meer risico op te leveren dan alleen stil staan van de auto.

• DonJunior
@Mister-bj Die zwarte velgen zijn niet standaard VW toch? Toffe combinatie zo!

*sowieso

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Mister-bj schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:06:
[Afbeelding]

Gisteren is mijn nieuwe leaseauto, gelukkig tijdig '21, gearriveerd. Betreft een VW ID.4 Pro uitvoering in de kleur Moonstone Grey. Design pakket plus, Style interieur pakket plus, Comfort pakket plus, Multimedia pakket plus, Assistance pakket plus, zwarte velgen 20 inch. Ik zal de komende tijd mijn ervaringen proberen te delen op dit forum!
Ziet er goed uit vooral met die zwarte velgen.

• DonJunior
Niet. Dat is het probleem ook niet. Het gaat er om dat, 'ALS' er brand uitbreekt, deze veel lastiger zijn te blussen dan bij een reguliere ICE.

Leesvoer:
https://www.brandweer.nl/...adpaal-elektrische-autos/
https://www.brandveilig.c...n-in-parkeergarages-64841
https://www.anwb.nl/auto/...e-autos-brandgevaarlijker
https://www.eigenhuis.nl/vve/verduurzamen/laadpalen-vve#/

*sowieso

• Mister-bj
DonJunior schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:12:
@Mister-bj Die zwarte velgen zijn niet standaard VW toch? Toffe combinatie zo!
Klopt, niet standaard VW. Betreffen GMP wielen (style 2).

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Dank voor jullie reacties

• sgleeffers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
3.1

De laatste tijd merk ik dat (een van) de binnenverlichting--led-lampjes achterin steeds aan gaat. En soms gaat die ook nog eens aan-uit-aan-uit enz. Zou er een verklaring voor zijn? Zijn er meerdere mensen met dezelfde ervaring?

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Mooi. Uit interesse.
Horen bij het "Design pakket plus" geen zilveren dakrails en zilveren streep aan de zijkant ipv zwart ?

• FlowDesign
Er zijn veel machomannen onder de brandweerkorpsen die sowieso al anti EV zijn en valselijke informatie verspreiden. Ze hebben eigenlijk een hele vervelende rol ingenomen in het hele verhaal en mensen onterecht angst aangejaagd.

Uiteindelijk gaan we met z'n allen elektrisch rijden, dat staat vast, dus er moet gewoon een oplossing komen. De oplossing is niet om EV's te blijven weren. De oplossing is wel, dat het gebouw brandveilig gemaakt moet worden, met oog op de toekomst.

De overheid biedt gelukkig hulp in deze:

https://www.rijksoverheid...-vereniging-van-eigenaren

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

sgleeffers schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:08:
3.1

De laatste tijd merk ik dat (een van) de binnenverlichting--led-lampjes achterin steeds aan gaat. En soms gaat die ook nog eens aan-uit-aan-uit enz. Zou er een verklaring voor zijn? Zijn er meerdere mensen met dezelfde ervaring?
Is een bekend euvel van de ID.3 1st. Dealer kan dit oplossen met nieuw lampje.

• Mister-bj
LastSamurai schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:20:
[...]

Mooi. Uit interesse.
Horen bij het "Design pakket plus" geen zilveren dakrails en zilveren streep aan de zijkant ipv zwart ?
Dank. Goede vraag, weet het eigenlijk niet. Een vluchtige blik laat zien, panaroma dak + geluidsisolerende ruiten. Ik wilde absoluut geen zilveren / dakrails en/of details, maar alles zwart.

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03-2025

RM1966

ID.4 1st 77kWh

Hier ook sinds gisteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkqE-niBrGIWhYOKyyH6BiLFf-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ub5HQOplRoYwx73CxW9GhnnD.jpg?f=fotoalbum_large

RM ID.4 1st 77kWh

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03-2025

RM1966

ID.4 1st 77kWh

RM ID.4 1st 77kWh

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08-2025
FlowDesign schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:21:
[...]

Er zijn veel machomannen onder de brandweerkorpsen die sowieso al anti EV zijn en valselijke informatie verspreiden. Ze hebben eigenlijk een hele vervelende rol ingenomen in het hele verhaal en mensen onterecht angst aangejaagd.
Bron?

• juanpabloo
  • Laatst online: 13-01 20:48
[Afbeelding]

Dik! Mooie bak

• Simply1337
https://vveladen.nl/

• Djelfret
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-11-2022
LastSamurai schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:20:
[...]

Mooi. Uit interesse.
Volgens mij had daarvoor het ‘exterieur style pakket’ aangevinkt moeten worden.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mister-bj schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:10:
[...]

Dank. Goede vraag, weet het eigenlijk niet. Een vluchtige blik laat zien, panaroma dak + geluidsisolerende ruiten. Ik wilde absoluut geen zilveren / dakrails en/of details, maar alles zwart.
Goede keuze, heb ik ook gedaan. Dat in zwart staat hem veel beter dan in aluminium kleur.

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 22:07

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

ik222 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:20:
[...]

Goede keuze, heb ik ook gedaan. Dat in zwart staat hem veel beter dan in aluminium kleur.
Tsja, dat vind ik dus niet. Dat is jouw mening. Meningen verschillen en daarom zal het ook een optie pakket zijn.

• FlowDesign
Vereniging Elektrische Rijders.

Regelmatig bij hun vergaderingen aanwezig geweest. Onderzoek naar brandveiligheid en de rol van de brandweer in deze was één van de veel besproken onderwerpen.

• FlowDesign
[Afbeelding]

Dat zwart aan de onderkant vind ik ook gaaf icm Moonstone Grey :)

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 15:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[Afbeelding]

Mooie wagen! Wanneer heb je hem besteld?

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-01 23:00
ID4.1 ->

Vanmiddag belde ik om afspraak te maken bandenwissel. Meteen ook een terugroepaktie die voor mijn (specifieke-)auto (ID.4 1st bouwjaar 2020) in het syteem naar voren kwam:

4x nieuwe deurgrendels en ABS-sensor check ergens in de bagegeruimte, controle op juiste montage......

[ Voor 4% gewijzigd door densterdad2 op 12-11-2021 15:05 ]

• Mister-bj
AndereKoekoek schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:34:
[...]

Mooie wagen! Wanneer heb je hem besteld?
9 juni 2021

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
[Afbeelding]

Gisteren is mijn nieuwe leaseauto, gelukkig tijdig '21, gearriveerd. Betreft een VW ID.4 Pro uitvoering in de kleur Moonstone Grey.
Mooie stijlvolle combinatie heb je uitgezocht, en fijn dat hij dit jaar nog geleverd is. Veel plezier ermee!

Ik ben normaal meer een fan van kleur (rij nu in een Gele golf en heb een rode ID.4 besteld), maar dit staat echt heel mooi.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Id.4 eind juli besteld, vandaag bericht gekregen dat deze op de trein staat.

Opties (staat ik in het Excel bestand)
- assistance pakket plus
- interieur plus
- mangan grey
- trekhaak achteraf

Kortom: geen bijtellingsstress meer.

[ Voor 34% gewijzigd door TalkingCarrot op 12-11-2021 19:44 ]

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik rijd inmiddels bijna een jaar in een 3.1P, geen grote problemen gehad en behoorlijk tevreden. Toch zijn er de laatste tijd een paar zaken die opvallen/storen:
- voorruitverwarming springt om de haverklap aan. Soms niet uit te zetten met de knop naast het stuur, maar alleen via Climate menu > Auto.
- soms springt bij het laden de dagrijverlichting aan. Ik dacht eerst dat dit alleen gebeurde bij laden met granny charger, maar deze week ook aan een publieke laadpaal. Dit is alleen uit te zetten vanuit de auto. Gaat niet vanzelf, of door deuren openen en sluiten.
- op 1 oktober heb ik toestemming gegeven voor OTA updates nav het verzoek van VW via mail, ik heb nog steeds geen vd twee updates ontvangen (ook niet door eerst in de auto te gaan zitten, zonder activeren auto).

Herkent iemand deze problemen en zijn er oplossingen bekend?

• Ultraman
  • Laatst online: 14-01 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik herken alleen de laatste. Dat is een kwestie van gewoon geduld hebben, althans dat is wat VW mij vertelde een paar dagen geleden.

Toevallig heb ik vandaag een dealer gebeld voor een set winterbanden. Die gaven aan dat er ook nog een terugroepactie open stond voor mijn auto. De "91CA" aldus de medewerker. Waarop ik meteen antwoordde met "Ah, de 2.3 update". 'Ja, precies' was het antwoord. Kortom als ik de update komende weken niet als OTA krijg dan drukken ze hem er op bij de dealer begin december.
Aangezien het als terugroepactie te boek staat vermoed ik dat je, bijvoorbeeld in december, eens een VW dealer kunt bellen en er naar vragen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• 7o9
  • Niet online

7o9

Tije schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:23:
- op 1 oktober heb ik toestemming gegeven voor OTA updates nav het verzoek van VW via mail, ik heb nog steeds geen vd twee updates ontvangen (ook niet door eerst in de auto te gaan zitten, zonder activeren auto).
Updates komen nog wel, mijn 3.1P is net met deel 1 begonnen. Ik had ook op 1 oktober al toestemming gegeven.

De update is niet zo heel bijzonder maar vooralsnog hoop ik dat het goed gaat en ik er niet voor naar een garage hoef.

Toen ik de waarschuwingslampjes (geen lane assist, verkeersbordherkening, etc.) begon ik al te hopen dat het ging komen. Je wilt er toch bij horen uiteindelijk ...

Verwijderd

Voor de 3de keer nu een full reset moeten doen om alles weer werkende te krijgen, app lukt nu ook opnieuw.
Waarschijnlijk ben ik nu weer achteraan in de rij geplaatst voor de 2.3 update 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2021 10:37 ]

• sl1000
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:37:
Voor de 3de keer nu een full reset moeten doen om alles weer werkende te krijgen, app lukt nu ook opnieuw.
Waarschijnlijk ben ik nu weer achteraan in de rij geplaatst voor de 2.3 update 8)7
Erger, Je haalt jezelf van de update lijst af.

• FlowDesign
2.3 zou toch afgelopen september/oktober een massa uitrol krijgen? Waarom is er dan nog steeds een lijst?

Verwijderd

sl1000 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:41:
[...]

Erger, Je haalt jezelf van de update lijst af.
Haha, schitterend toch :w

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2021 10:50 ]

• FBH
  • Laatst online: 04-09-2023

FBH

AS woensdag 17/11 mag ik m'n trouwe e-Golf inruilen voor een gloed nieuwe ID3 PRO S. Aangezien ik particulier ben moet ik zelf de verzekering overzetten. ANWB-verzekeringen gebeld en nieuw kenteken doorgegeven etc. Tot zover alles prima.

Bij de nieuw opgestuurde polis blijkt een Alarm klasse2 of fabriek vereist te worden. Volgens de dealer zit er zelfs een klasse3 alarm installatie op, alleen is deze niet gecertificeerd bij SCM en weigert VW een verklaring af te geven. Wil je die voor SCM krijgen kosten: +/- € 1.000,=.

Vraag: zijn er particulieren, die dit probleem met hun verzekering(bij de ANWB) hebben gehad? Hoe hebben ze dit opgelost?

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ik heb mijn ID.4 Life Pro (nw 49k) bij Unive verzekerd, geen alarm nodig.

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:53
Hier 3.1+ verzekerd bij Unigarant (100 % dochter ANWB), ook hier geen Alarm noodzakelijk. Komt de auto misschien in de uitvoering net boven een bepaalde aanschafwaarde?

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04-2025
Hi allemaal, ik heb een ID.3 1st plus zonder travel assistant. Nu zou ik deze graag alsnog willen. Ik zag dat de knop wel aanwezig is op het stuur, maar die blijft donker. Weet iemand of dit een optie gaat zijn die je achteraf kan bestellen? of heeft iemand een gouden gimmick hoe ik dit kan unlocken? aangezien alle sensors wel aanwezig zullen zijn?! Alvast bedankt!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
De plus mist volgens mij het lane assist gedeelte wat je nodig hebt voor TA.

• firejelle
FlowDesign schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:21:
[...]

Uiteindelijk gaan we met z'n allen elektrisch rijden, dat staat vast, dus er moet gewoon een oplossing komen. De oplossing is niet om EV's te blijven weren. De oplossing is wel, dat het gebouw brandveilig gemaakt moet worden, met oog op de toekomst.

De overheid biedt gelukkig hulp in deze:

https://www.rijksoverheid...-vereniging-van-eigenaren
Deels mee eens, maar ik ben zelf brandweerman al lange tijd. En rij zelf ook een EV. Maar dat er slechts naar het gebouw gekeken moet worden is niet helemaal waar. EV's hebben nu eenmaal net als een waterstof auto een andere benadering nodig. EV's zijn bijna niet te blussen (in een parkeergarage soms helemaal niet). Of het een verschil maakt met laden of alleen parkeren is niet duidelijk. Maar EV's in garage's zijn sowieso een item.

Het IFV heeft een mooi document waar diverse onderdelen onderzocht zijn o.a. naar aanleiding van de brand in Alkmaar, (weliswaar niet begonnen met een EV, maar deze was er wel bij betrokken wat het incident slecht beheersbaar maakte).

IFV document EV

Als antwoord op de vraag of iemand zijn VvE bang moet zijn? daar is geen eenduidig antwoord op te geven, dat verschilt per garage en situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door firejelle op 13-11-2021 18:00 ]

• firejelle
tiguan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:50:
De plus mist volgens mij het lane assist gedeelte wat je nodig hebt voor TA.
Als lane assist is dat hij je tussen de lijntjes houd met stuur correctie, dan zit dat er wel op. Travel assist stuurt toch voor je? dat is de uitbreiding als ik het goed had?

ik zie in de brochure dit:

Standaard op de id3 1st:
• Rijstrookbehoudassistent (Lane Assist)

[ Voor 12% gewijzigd door firejelle op 13-11-2021 18:03 ]

• tiguan
Je hebt gelijk, ik bedoelde side assist.

De plus stuurt, beter gezegd, corrigeert, wel een beetje voor je, maar het is niet alsof je er van op aan kan. Ik mag aannemen dat dat bij TA beter geregeld is. Ik zou 't ook wel willen hebben. Ben benieuwd of als upgrade mogelijk is.

[ Voor 87% gewijzigd door tiguan op 13-11-2021 18:30 ]

• Jakkie takkie
FBH schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:02:
AS woensdag 17/11 mag ik m'n trouwe e-Golf inruilen voor een gloed nieuwe ID3 PRO S. Aangezien ik particulier ben moet ik zelf de verzekering overzetten. ANWB-verzekeringen gebeld en nieuw kenteken doorgegeven etc. Tot zover alles prima.

Bij de nieuw opgestuurde polis blijkt een Alarm klasse2 of fabriek vereist te worden. Volgens de dealer zit er zelfs een klasse3 alarm installatie op, alleen is deze niet gecertificeerd bij SCM en weigert VW een verklaring af te geven. Wil je die voor SCM krijgen kosten: +/- € 1.000,=.

Vraag: zijn er particulieren, die dit probleem met hun verzekering(bij de ANWB) hebben gehad? Hoe hebben ze dit opgelost?
Ik heb mijn ID3 uiteindelijk bij VW zelf verzekerd, dat was in mijn geval €50 per maand (!!) goedkoper dan bij mijn eigen verzekering waar ik al bijna 30 jaar bij verzekerd was met de hele santenkraam. Met ook nog meer dekking bij VW overigens….

• Jakkie takkie
firejelle schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:45:
Hi allemaal, ik heb een ID.3 1st plus zonder travel assistant. Nu zou ik deze graag alsnog willen. Ik zag dat de knop wel aanwezig is op het stuur, maar die blijft donker. Weet iemand of dit een optie gaat zijn die je achteraf kan bestellen? of heeft iemand een gouden gimmick hoe ik dit kan unlocken? aangezien alle sensors wel aanwezig zullen zijn?! Alvast bedankt!
Het zou best kunnen dat dat een functie is die je later tegen betaling kunt toevoegen. Mijn auto heeft het ook maar er is geen heel groot verschil met assist. Het is naar mijn idee soms ook erg onnauwkeurig want de auto gaat soms veel te ver tegen de linker lijn aan rijden naar mijn idee. Ik hoop eigenlijk dat je straks ook mee kunt inhalen en dat ie echt in het midden tussen de witte lijnen gaat rijden.

• FlowDesign
FBH schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:02:

Mijn ID3 is bij ANWB verzekerd en ik hoefde geen alarm te hebben.

Echter, wat is de consumentenprijs van jouw Pro S en in welke regio woon je?

• FBH

FBH

De PRO S heeft een catalogus waarde van € 46.065,= en woon in Zuid-Holland. Ik heb inmiddels van VW ook een offerte. Vereist geen alarm klasse, iets andere vergoedingen en een paar tientjes duurder op jaarbasis.
Blijf liever bij ANWB, maar heb nu wel een alternatief.

• Simply1337
vw verzekering is allianz. waarbij je bij allianz wss wel weer een scm keuring nodig hebt :P

• FBH

FBH

Heb een offerte van VW/Alliance, die expliciet aangeeft geen alarmklasse nodig te hebben.

• Simply1337
FBH schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:17:
Heb een offerte van VW/Alliance, die expliciet aangeeft geen alarmklasse nodig te hebben.
bedoel als je niet via vw doet maar direct via allianz.

• FBH

FBH

Het wordt omschreven als volgt:

Volkswagen merkverzekering (Allianz verzekering)

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
Jakkie takkie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:40:
[...]

Het zou best kunnen dat dat een functie is die je later tegen betaling kunt toevoegen. Mijn auto heeft het ook maar er is geen heel groot verschil met assist. Het is naar mijn idee soms ook erg onnauwkeurig want de auto gaat soms veel te ver tegen de linker lijn aan rijden naar mijn idee. Ik hoop eigenlijk dat je straks ook mee kunt inhalen en dat ie echt in het midden tussen de witte lijnen gaat rijden.
Als je het gevoel hebt dat de auto te veel naar links rijdt, dan kun je dit corrigeren door terwijl TA actief is zelf meer naar rechts te sturen. De auto stuurt dan tegen, maar als je dit een seconde of 3 tot 5 volhoudt, dan voel je dat het tegenstribbelen ophoudt en dan blijft de auto rijden waar jij hem op dat moment hebt gepositioneerd. Werkt erg fijn vind ik.

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-01 10:03
Vooruitlopend op de ontvangst van mijn 3.1P volg ik dit topic al een tijdje. Sinds vrijdag ben ik de eigenaar van een witte! :)

Eerste indruk is goed, de Andoya velgen staan m goed, de goede verlichting is erg prettig in deze donkere maanden en eindelijk heb ik de beschikking over een goede Spotify integratie middels Carplay. Ruimte in de auto valt me erg mee en ook de kofferbak is voor dagelijks gebruik meer dan prima. Een grotere kofferbakruimte is met name in vakantie toch wel erg fijn, maar ik vond het wat te gek om een grotere auto te kiezen op basis van die paar ritten per jaar.

Zitpositie is niet heel fijn met mijn 1.96m, maar dat is wellicht ook gewenning. Ook het infotainmentsysteem is nog wel even een uitzoekklusje, maar dat komt vast als ik de auto langere tijd heb. Wat ik jammer vind is dat een gewone stopcontactlaadkabel niet mee is geleverd, men gaf als reden op dat laden via zo'n kabel te lang duurt en dat ie daarom niet mee wordt geleverd. Gelukkig komt mijn wallbox over een dikke week, dus tot die tijd maar even de publieke laadpalen opzoeken.

Ik heb eigenlijk een paar vragen waar jullie vast een antwoord op weten:
  • Is het mogelijk om het stuur-beeldscherm aan te passen? Ik zou graag altijd de kilometerstand willen bekijken in verband met het registreren van sommige ritten, maar ik moet deze nu ergens uit een menu vissen (en hij staat ook niet in de VW app!), kan dit anders?
  • Is het mogelijk om het geluid aan te passen van de haptic touch op het stuurwiel? Dit geluid is superirritant als je muziek zit te luisteren.
  • Is er iets te doen aan het inhouden van de auto zodra je achter iemand rijdt? Ik zet meestal de CC op een bepaalde snelheid en haal dan in wanneer het nodig is. Echter met ACC aan gaat dit niet zo vloeiend (gevoelsmatig moet je veel eerder naar links). Is ACC automatisch met lane-assist gekoppeld? Ook irritant op binnenwegen..
  • In mijn vorige auto kon ik de CC versnellen met 1 km/u, maar hier is het direct 10 km/u, doe ik iets verkeerd qua aanraken van de stuurwielknoppen?
  • Er blijft veel smerigheid liggen op de bumper direct onder de achterklep, vloeit het water incl. smerigheid bij andere auto's niet netjes af naar de grond? Of valt het gewoon meer op met deze witte auto?
Alvast bedankt voor de antwoorden! _/-\o_

• FlowDesign
FBH schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:48:
De PRO S heeft een catalogus waarde van € 46.065,= en woon in Zuid-Holland. Ik heb inmiddels van VW ook een offerte. Vereist geen alarm klasse, iets andere vergoedingen en een paar tientjes duurder op jaarbasis.
Blijf liever bij ANWB, maar heb nu wel een alternatief.
Maar, woon je in een grote stad? Dat zou invloed kunnen hebben op eisen alarm.

Mijn ID3 staat voor net iets meer dan 41k€ verzekerd, maar ik woon in een dorp dat grenst aan Eindhoven.

• FlowDesign
GoeiedagEem schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:48:
Vooruitlopend op de ontvangst van mijn 3.1P volg ik dit topic al een tijdje. Sinds vrijdag ben ik de eigenaar van een witte! :)

Eerste indruk is goed, de Andoya velgen staan m goed, de goede verlichting is erg prettig in deze donkere maanden en eindelijk heb ik de beschikking over een goede Spotify integratie middels Carplay. Ruimte in de auto valt me erg mee en ook de kofferbak is voor dagelijks gebruik meer dan prima. Een grotere kofferbakruimte is met name in vakantie toch wel erg fijn, maar ik vond het wat te gek om een grotere auto te kiezen op basis van die paar ritten per jaar.

Zitpositie is niet heel fijn met mijn 1.96m, maar dat is wellicht ook gewenning. Ook het infotainmentsysteem is nog wel even een uitzoekklusje, maar dat komt vast als ik de auto langere tijd heb. Wat ik jammer vind is dat een gewone stopcontactlaadkabel niet mee is geleverd, men gaf als reden op dat laden via zo'n kabel te lang duurt en dat ie daarom niet mee wordt geleverd. Gelukkig komt mijn wallbox over een dikke week, dus tot die tijd maar even de publieke laadpalen opzoeken.

Ik heb eigenlijk een paar vragen waar jullie vast een antwoord op weten:
  • Is het mogelijk om het stuur-beeldscherm aan te passen? Ik zou graag altijd de kilometerstand willen bekijken in verband met het registreren van sommige ritten, maar ik moet deze nu ergens uit een menu vissen (en hij staat ook niet in de VW app!), kan dit anders?
  • Is het mogelijk om het geluid aan te passen van de haptic touch op het stuurwiel? Dit geluid is superirritant als je muziek zit te luisteren.
  • Is er iets te doen aan het inhouden van de auto zodra je achter iemand rijdt? Ik zet meestal de CC op een bepaalde snelheid en haal dan in wanneer het nodig is. Echter met ACC aan gaat dit niet zo vloeiend (gevoelsmatig moet je veel eerder naar links). Is ACC automatisch met lane-assist gekoppeld? Ook irritant op binnenwegen..
  • In mijn vorige auto kon ik de CC versnellen met 1 km/u, maar hier is het direct 10 km/u, doe ik iets verkeerd qua aanraken van de stuurwielknoppen?
  • Er blijft veel smerigheid liggen op de bumper direct onder de achterklep, vloeit het water incl. smerigheid bij andere auto's niet netjes af naar de grond? Of valt het gewoon meer op met deze witte auto?
Alvast bedankt voor de antwoorden! _/-\o_
Veel plezier met je nieuwe aanwinst :)

Na 2 witte EV's wilde ik liever eens iets anders (Moonstone Grey) en ja, de sporen van viezigheid door luchtstromen vallen veel meer op op witte auto's :Y

Kmstand staat in het kleine beeldscherm van het stuur bij contact uit (zeg maar bij in en uitstappen voordat je op start of 't rempedaal drukt).

De ACC instellen moest ik ook ff aan wennen. Als je hard drukt gaat 't in stappen van 10. Als je zachtjes drukt in stapjes van 1.

Dat je eerder naar links moet is bij elke auto met ACC zo, daar zul je gewoon aan moeten wennen door eerder naar links te gaan, of zelf gas te geven. In modus Sport en 1 streepje rijdt ie het kortste erop.

Ik weet niet uit m'n hoofd waar het zit, maar ergens bij de instellingen kun je haptic sound uitschakelen.

ID.Light vind ik echt heel goed. Het viel me gisteren in het donker ook eigenlijk voor 't eerst op, dat er ook bermverlichting aan gaat wanneer je een afslag neemt. Volgens mij werkt dat niet persé samen met je knipperlicht, maar zelfs met de navigatie.

[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 14-11-2021 10:55 ]

• tiguan
@FlowDesign De bochtenverlichting is niet specifiek een ID.Light feature, dit zat ook al op een Golf 6 bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 151 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.