Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 150 ... 391 Laatste
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:24

oZy

AutisticPinguin schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:03:
[...]

Upgrade in sound system met subwoofer en extra parking options. Het gerucht ging dat elke levering die voor een bepaalde datum is gedaan en na week 48 geleverd zou worden deze er gratis bij zou krijgen.

Als je nu een nieuwe config maakt en je klikt bijv. het sound pakket als upgrade aan dan krijg je in de optie lijst een dealer info vermelding.

Maar goed, in principe liever dit jaar geleverd dan volgend jaar. Die 16% en 5000 verlaging tikken best aan op 63.500 fiscale waarde. 😂
dat tikt een kleine €1k netto aan idd en dan waarschijnlijk nog wat tientjes heffings/arbeidskorting eraf.. velen hier hadden dezelfde gok met de ID4 1st eind vorig jaar, toen ging het om €1138 verschil. Dat kwam uiteindelijk wel goed gelukkig. Ik vind 6K netto bijtelling wel weer flink aantikken.. maar gelukkig doen we het allemaal voor het milieu :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9Ac-0OtcaZJaHQz5UBAGFWZ4ck=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bNkDDzR3caN2clf6j8Ph7mjh.png?f=user_large

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
RodeStabilo schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:28:
[...]

Misschien is dat weggegaan in een andere software-versie ofzo.

Maar goed, de auto is nog helemaal nieuw voor me dus ik ben nogal gehyperfocussed op (kleine) dingen. Heb zaterdag bij het ophalen er niets van gemerkt behalve dat ik zag dat de AC aanstond. Ik ga nog even naar de individuele settings en de roosters kijken of ik daar nog wat mee kan.
Wellicht een open deur maar check idd even de roosters. Daar waar je vroeger een draaischuif had om deze open te zetten moet je ze bij de ID3 naar de zijkant schuiven, dat had ik eerst ook niet door.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Jakkie takkie schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:37:
[...]

Wellicht een open deur maar check idd even de roosters. Daar waar je vroeger een draaischuif had om deze open te zetten moet je ze bij de ID3 naar de zijkant schuiven, dat had ik eerst ook niet door.
Zoiets had ik ook al bedacht idd. Het lijkt me vrij sterk dat het niet warm te krijgen is. Maar op een drukke snelweg hiermee rommelen was ook niet de beste manier om mee te rommelen (ondanks ACC)

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
wheli schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:31:
@needless to say Wat noem je voldoende? Stadsverkeer en 120 km/u zal hij zeker halen maar misschien wat minder acceleratie en topsnelheid in vergelijking met de 200 pk versie.
Het moet geen snelheidsmonster zijn. Het is tenslotte een tweede wagen. Maar je moet ook niet continu het gevoel hebben dat hij 'underpowered' is, en schrik hebben om in te voegen op de autostrade omdat je achter een wagen hangt die denkt dat het ok is om in te voegen aan 60 km/u.

Maw: Voldoende om mee te kunnen in het dagelijks verkeer en voorbijsteken als het nodig is. Niet om sprintjes te trekken aan de lichten of jachtig te rijden.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:06
@needless to say 145pk is ruim voldoende om mee te komen met het verkeer hoor..
In de Golf is het op een na snelste blok een 1.5 TSI met 150pk en dat was al prima. (de GTI en R hebben beiden een 2.0 TSI)
De 200pk uit de reguliere ID3 is leuk speelgoed maar eigenlijk niet echt nodig voor dagelijks vervoer.

Ik zou niet twijfelen hoor..

*sowieso

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:41
DonJunior schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:57:
@needless to say 145pk is ruim voldoende om mee te komen met het verkeer hoor..
In de Golf is het op een na snelste blok een 1.5 TSI met 150pk en dat was al prima. (de GTI en R hebben beiden een 2.0 TSI)
De 200pk uit de reguliere ID3 is leuk speelgoed maar eigenlijk niet echt nodig voor dagelijks vervoer.

Ik zou niet twijfelen hoor..
Mee eens! Ik rijdt nu nog in een Golf 7.5 met 150PK. Misschien is de ID3 iets zwaarder i.v.m. de grote accu, en daardoor iets minder snel. Mijn huidige auto is echt ruim snel genoeg.

De 200PK ID4 waarin ik heb proefgereden voelt iets sneller, maar is ook veel zwaarder. Ik denk dus dat de 145PK voor de ID3 echt voldoende zal zijn.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08-2025
Na het instappen gaat de radio aan wat ik prima vind.
Helaas komt meestal na het wegrijden automatisch CarPlay tevoorschijn en gaat ie soms gewoon spotify afspelen. Geheel ongewenst.

Iemand een idee hoe je dit kunt stoppen?

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
AMDman schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:03:
Helaas komt meestal na het wegrijden automatisch CarPlay tevoorschijn en gaat ie soms gewoon spotify afspelen. Geheel ongewenst.

instelling van carplay. automatisch afspelen na connectie (of zelfs opstarten als je niet wilt dat carplay start). is hetzelfde met androidauto :P

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 08-11-2021 16:04 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18
AutisticPinguin schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:29:
Vandaag bericht dat mijn GTX in fase twee is gekomen. Productie week 47 in VW faciliteit: Zwickau - Mosel.

Wel jammer dat ik dan dus niet in aanmerking kom voor de extra features die na week 48 zijn “beloofd”.
jammer van die week maar zo veel nieuws is het nu ook weer niet!

• Simply1337
Trouwens we hebben een mijlpaal te vieren.

1 miljoen views zijn we gepasseerd.

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag te horen gekregen dat mijn ID.4 Tech (productie 24 september) nog meer is uitgesteld en nu een verwachte levertijd van week 52 heeft. Komt nu wel erg dicht bij het einde van het jaar, terwijl de eerste schatting week 29 was :/

PSN: Houtvlot

• Simply1337
Andere enquete, dit keer over regeneratie en wellichtverschillende sterktes te hebben in de regeneratie.. en wat meer vragen. Hop Hop invullen en je frustraties uiten met een kruisje

----

Dear ID. Drivers,

Your participation in the last survey was overwhelming. 🤩

And we have prepared something else for you - could we ask you for 5 more minutes of your precious time?

From this new, voluntary survey, Volkswagen wants to learn more about preferences regarding recuperation.

The results will be presented to our experts at various technical departments to better understand and respond to customers' wishes.

Thank you for your engagement and support! 🥰

To the survey:
https://forms.office.com/r/CQQfQvqPMM

Greetings, your ID. Team

PS: The survey is voluntary, anonymous and available in both English and German.

[ Voor 8% gewijzigd door Simply1337 op 08-11-2021 17:48 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:22
Simply1337 schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:46:
Andere enquete, dit keer over regeneratie en wellichtverschillende sterktes te hebben in de regeneratie.. en wat meer vragen. Hop Hop invullen en je frustraties uiten met een kruisje

----

Dear ID. Drivers,

And we have prepared something else for you - could we ask you for 5 more minutes of your precious time?

From this new, voluntary survey, Volkswagen wants to learn more about preferences regarding recuperation.

The results will be presented to our experts at various technical departments to better understand and respond to customers' wishes.

To the survey:

Greetings, your ID. Team

PS: The survey is voluntary, anonymous and available in both English and German.
Thanks, meteen ingevuld.

Wat ze wat mij betreft liever nog gisteren toevoegen, is dat ie in B nog harder afremt en bovendien gewoon remt tot stilstand, zodat we eindelijk echt one pedal driving krijgen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• DonJunior
@FlowDesign Ja dat staat ook als vraag er in. Mag van mij inderdaad ook wel.

Deze vond ik wel 'mooi'
Setting the recuperation via the menu could be a standard offer in the future. Would you be willing to pay a surcharge of around 100€ to set recuperation via the paddles instead?
Hoe dachten de dat te gaan doen bij een bestaande IDx die helemaal geen peddels heeft?
Update van het stuur? Want dan is 100 euro geen geld?

Voor electrische auto's die nu al peddels hebben.. waar gebruik je die nu dan voor?

Overigens bij alle electrische auto's zijn juist die peddels bedoelt om recuperatie in te stellen.. en VW wil er apart geld voor hebben?

*sowieso

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2025
needless to say schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:43:
[...]

ZIjn er nog ervaringen met de 145 pk versie? Wij hebben ook test gereden met een 200 pk versie maar overwegen om onze CLA180 benzine (2e wagen) van 2017 in te ruilen voor een id.3 met 145 pk. De restwaarde van de euro 6 benzine wagen is echt nog hoog, terwijl de ID.3 in gebruikskosten een pak goedkoper uitkomt.

Het betreft hoofdzakelijk stadsverkeer en secundair verkeer met af en toe eens autostrade aan 120 km/h. Heel uitzonderlijk eens een langere rit op de autostrade.

Is de 145 pk / 107 kW versie voldoende? Of schiet die toch te kort?
Ik rij de 145PK 58kWh sinds afgelopen donderdag. Vandaag 380km in België gereden, wisselend tussen snelweg, N wegen en wat dorpjes. Ik vind het voldoende. Vermogen is nog genoeg om soms in 'een gaatje' te schieten en gewoon snel weg te rijden bij verkeerslichten. Het is geen strepen trekker, maar dat hoeft voor mij ook niet.

• Jakkie takkie
needless to say schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:52:
[...]

Het moet geen snelheidsmonster zijn. Het is tenslotte een tweede wagen. Maar je moet ook niet continu het gevoel hebben dat hij 'underpowered' is, en schrik hebben om in te voegen op de autostrade omdat je achter een wagen hangt die denkt dat het ok is om in te voegen aan 60 km/u.

Maw: Voldoende om mee te kunnen in het dagelijks verkeer en voorbijsteken als het nodig is. Niet om sprintjes te trekken aan de lichten of jachtig te rijden.
Bekijk anders de video's van onze baardmans (battery life) eens. Die heeft onlangs de 150pk versie uitgebreid aan de tand gevoeld.

• Jakkie takkie
Simply1337 schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:46:

----

Dear ID. Drivers,

To the survey:

Greetings, your ID. Team

Ingevuld. Hoe kom je hier aan, via de mail? Nooit gehad.

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:04:
[...]

Thanks, meteen ingevuld.

Wat ze wat mij betreft liever nog gisteren toevoegen, is dat ie in B nog harder afremt en bovendien gewoon remt tot stilstand, zodat we eindelijk echt one pedal driving krijgen.
Eens dat mis ik nu. Ik ben zeer fervent 'one pedal driver'. Ook in mn GTI maar dat is wat prijzig :D

• The Fatal
  • Laatst online: 23:13
needless to say schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:43:
[...]

ZIjn er nog ervaringen met de 145 pk versie? Wij hebben ook test gereden met een 200 pk versie maar overwegen om onze CLA180 benzine (2e wagen) van 2017 in te ruilen voor een id.3 met 145 pk. De restwaarde van de euro 6 benzine wagen is echt nog hoog, terwijl de ID.3 in gebruikskosten een pak goedkoper uitkomt.

Het betreft hoofdzakelijk stadsverkeer en secundair verkeer met af en toe eens autostrade aan 120 km/h. Heel uitzonderlijk eens een langere rit op de autostrade.

Is de 145 pk / 107 kW versie voldoende? Of schiet die toch te kort?
Wij hebben hem besteld. Zelfde reden. 2 de auto en zien wel hoe het bevalt. De 200 op was meer dan snel zat dus wij nemen aan dat 150 meer dan voldoende is voor day to day use.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb sinds een week of 2 de ID.Light update (ID.4 Pro). Wat activeert de blauwe LED sporadisch, waar je ook rijdt? Ik had eerst het idee dat dit getoond werd als je een andere maximumsnelheid situatie nadert of iets in die strekking, maar nu ik er goed op gelet heb is het soms (of lijkt het soms) compleet willekeurig. Het is een korte puls van een seconde of drie.

Wat mis ik?

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26
Exorcist schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:51:
Ik heb sinds een week of 2 de ID.Light update (ID.4 Pro). Wat activeert de blauwe LED sporadisch, waar je ook rijdt? Ik had eerst het idee dat dit getoond werd als je een andere maximumsnelheid situatie nadert of iets in die strekking, maar nu ik er goed op gelet heb is het soms (of lijkt het soms) compleet willekeurig. Het is een korte puls van een seconde of drie.

Wat mis ik?
ECO Assistent.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:11
Als je in D rijdt en dan je gas los laat rol je perfect uit tot de volgende rotonde /kruispunt/bocht/whatever.

Wel even de route in je nav plannen, anders weet de auto niet waar je af moet.

• Soeski
  • Laatst online: 17:26
sl1000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:25:
[...]

Als je in D rijdt en dan je gas los laat rol je perfect uit tot de volgende rotonde /kruispunt/bocht/whatever.

Wel even de route in je nav plannen, anders weet de auto niet waar je af moet.
Maar ook zonder route werkt dit prima, zij het bij rotondes enzo, niet bij afslagen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik krijg deze balk ook te zien als ik 130 op de A16 rij, wat is daar eco aan? Dus ook zonder naderende rotondes of wat dan ook. Rij wel in D modus.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
AMDman schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:03:

Ik heb er eens op gelet... Wanneer in Carplay Spotify bovenaan staat in het linker lijstje (3 iconen) start spotify valzelf op en neemt dit dus radio over. Wanneer je zorgt dat je bijvoorbeeld google maps opent (dus dat deze bovenaan staat en dus als laatst geopend is binnen carplay), dan zal deze starten bij het starten van carplay en dus niet de radio overnemen....

[ Voor 5% gewijzigd door maik73 op 09-11-2021 07:46 ]

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• RodeStabilo
  • Niet online
Simply1337 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:04:
[...]

instelling van carplay. automatisch afspelen na connectie (of zelfs opstarten als je niet wilt dat carplay start). is hetzelfde met androidauto :P
Thanks voor de tip! Dat was mij ook al opgevallen, wou het hier al vragen. Best irritant.

Verwarming was prettiger vanmorgen na wat spelen met de schuifjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 09-11-2021 08:09 ]

• blinded
De tracking van de productie op my volkswage is vandaag gestopt met werken, ik kan nu geen status meer zien.

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
Jakkie takkie schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:45:
Bekijk anders de video's van onze baardmans (battery life) eens. Die heeft onlangs de 150pk versie uitgebreid aan de tand gevoeld.
Heb je een link voor die video? Mijn google-skills zijn blijkbaar niet goed genoeg om hem te vinden :).

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:30
needless to say schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:46:
[...]

Heb je een link voor die video? Mijn google-skills zijn blijkbaar niet goed genoeg om hem te vinden :).
YouTube: YouTube

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Riklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
blinded schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:33:
De tracking van de productie op my volkswage is vandaag gestopt met werken, ik kan nu geen status meer zien.
Bij mij juist hetzelfde. Voorspelt niet veel goeds :(

• Mitchell2.24v
blinded schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:33:
Geeft die een 404? Dat had ik namelijk ook. Dan hebben ze een andere auto aan jou toegewezen (ander KOM nummer geloof ik). Even bellen met de dealer.

• blinded
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:14:
[...]

Geeft die een 404? Dat had ik namelijk ook. Dan hebben ze een andere auto aan jou toegewezen (ander KOM nummer geloof ik). Even bellen met de dealer.
Status van mijn order
info
De tracking van je voertuig is tijdelijk niet beschikbaar.
Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.

Geeft gewoon dit! het heeft misschien ook te maken met de omschakeling van het modeljaar?

• Mitchell2.24v
blinded schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:33:
[...]

Status van mijn order
info
De tracking van je voertuig is tijdelijk niet beschikbaar.
Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.

Geeft gewoon dit! het heeft misschien ook te maken met de omschakeling van het modeljaar?
Ah, dan heb ik een verkeerde aanname gedaan. Het honeymoon systeem dat sommige dealers (of id dat heel NL?) gebruiken geeft een 404 wanneer je een andere auto toegewezen krijgt.

Jij kijkt naar een ander systeem zo te zien.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:11
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• sl1000
da's toch hetzelfde? het "tech" pakket bestaat al lang niet meer, en is vervangen voor al die losse pakketten.
als uiteindelijk dezelfde features op je auto zitten, maak de sticker op de afleverbon dan nog uit?

• Simply1337
als ik me niet vergis was tech alles minus DCC en top-sport stoelen wat id4 max wel had.

• Djelfret
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-11-2022
Simply1337 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:39:
[...]

als ik me niet vergis was tech alles minus DCC en top-sport stoelen wat id4 max wel had.
En warmtepomp dacht ik…

• Joris748
sl1000 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:29:
[...]

da's toch hetzelfde? het "tech" pakket bestaat al lang niet meer, en is vervangen voor al die losse pakketten.
als uiteindelijk dezelfde features op je auto zitten, maak de sticker op de afleverbon dan nog uit?
Dat maakt me ook niet uit, als de auto maar voldoet. Maar het is meer de vraag of het gebruikelijk is om een Pro te produceren ipv de bestelde Tech.
Hoe kom ik er eenvoudig achter of de auto een warmtepomp heeft? Want dat was voor ons een essentiële optie.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Simply1337
Joris748 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:05:
[...]

Dat maakt me ook niet uit, als de auto maar voldoet. Maar het is meer de vraag of het gebruikelijk is om een Pro te produceren ipv de bestelde Tech.

[...]

Hoe kom ik er eenvoudig achter of de auto een warmtepomp heeft? Want dat was voor ons een essentiële optie.
"Pro" is de batterijformaat. "Tech" is optie niveau.

weten of er warmtepomp aanwezig is? je aankoopbon maar es lezen :+
maar zonder dollen, je kenteken even op rdw intikken.
onder uitvoering heb je 2 opties:
D0O1ASA (ohne wärmepumpe)
D0M1ASA (mit wärmepumpe)

• Joris748
Simply1337 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:18:
[...]

D0M1ASA (mit wärmepumpe)
Weer wat geleerd :)

*H0020M1ASA --> Met warmtepomp dus

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:15
RodeStabilo schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:28:
[...]
Ik ga nog even naar de individuele settings en de roosters kijken of ik daar nog wat mee kan.
Check vooral die roosters. Waar je vroeger een aparte schuif o.i.d. had om een rooster dicht te zetten, zit dat hier ingeboud in het verstelmechanime van de lamellen. Helemaal naar rechts (volgens mij) == rooster dicht!
Never mind. Eerst verder lezen en dan pas reageren |:(

[ Voor 6% gewijzigd door VNBaaij op 09-11-2021 12:54 ]

• DonJunior
Simply1337 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:18:
[...]

D0M1ASA (mit wärmepumpe)
Weer wat geleerd inderdaad.. hier helaas zondwr warmtepomp..
Uitvoering: C0O51AA

Maar betekend dat, dat ik niet kan voorverwarmen zonder kabel? Ik hang nu elke avond de auto aan de oplader en dan zet ik sochtends (een halfuur) voor we weggaan de verwarming aan via de app.. dat werkt redelijk.. maar wat is dan de toegevoegde waarde van een warmtepomp?

*sowieso

• Joris748
DonJunior schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:12:
[...]

Maar betekend dat, dat ik niet kan voorverwarmen zonder kabel? Ik hang nu elke avond de auto aan de oplader en dan zet ik sochtends (een halfuur) voor we weggaan de verwarming aan via de app.. dat werkt redelijk.. maar wat is dan de toegevoegde waarde van een warmtepomp?
Verwarming verbruikt ook onderweg minder energie, wat gunstig is voor de actieradius (in de winter).

• Simply1337
[...]

verwarmen kun je altijd, efficientie om batterij warm te houden is minder. met warmtepomp heb je 10-15% betere efficientie onderweg.. nadat de batterij is opgewarmd :+

• Jakkie takkie
Simply1337 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:22:
[...]

verwarmen kun je altijd, efficientie om batterij warm te houden is minder. met warmtepomp heb je 10-15% betere efficientie onderweg.. nadat de batterij is opgewarmd :+
In theorie :( vanmorgen op ritje van ruim 100km met 'oudevrouwtjesrijstijl' toch ruim 180Wh/km met de verwarming op 18.

• Simply1337
Jakkie takkie schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:35:
[...]

In theorie :( vanmorgen op ritje van ruim 100km met 'oudevrouwtjesrijstijl' toch ruim 180Wh/km met de verwarming op 18.
dat gaat richting 210 rond het vriespunt, maak je niet druk :P

ik tuff dan door op 240 wh/km terwijl ik 100 rijd :D

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 20:48
Kun je met het inprikken van een dongle iets uitlezen over accudegradatie? Ik heb veel lange ritten gemaakt en daarom vaak van 100 naar <4% gereden en ook vaak snelgeladen.

Sinds een aantal weken valt de range me soms tegen. Dat kan echter liggen aan accudegradatie, maar ook aan temperatuur icm rijstijl.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:55

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:22:
[...]

Ik zou dat met de teruggave in geldmiddelen die VW (buiten Nederland) biedt ter compensatie van de tegenvallende presentaties van de warmtepomp zeker niet zo durven te zeggen. VW verkocht hem met 10% meer efficiency en dat haalt men gemiddeld niet eens, de reden waarom er compensatie geboden is.

Zou eerder met 5% rekenen, m.i. verwaarloosbaar voor de meerprijs.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Verwarmen kan prima zonder kabel, maar ja kost range.
Hangt ook een beetje of hoe ver van te voren, ik ben nog al geneigd een half uur van te voren want dan is hij goed warm. Dat kost flink wat range.

Gisteren 5 minuten van te voren geprobeerd en het was net zo comfortabel warm, zonder een hap uit de range.

• Simply1337
Freakie1NL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:14:
[...]

Ik zou dat met de teruggave in geldmiddelen die VW (buiten Nederland) biedt ter compensatie van de tegenvallende presentaties van de warmtepomp zeker niet zo durven te zeggen. VW verkocht hem met 10% meer efficiency en dat haalt men gemiddeld niet eens, de reden waarom er compensatie geboden is.

Zou eerder met 5% rekenen, m.i. verwaarloosbaar voor de meerprijs.
er werd tot 30% efficienter gemeldt bij -25 :P

maar deze grafiek komt je wellicht bekend voor

Afbeeldingslocatie: https://www.speakev.com/attachments/137448/

waarheid zit ergens in het midden voor warmtepomp gebruikers

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-01 20:42
Dit komt door de omzetting nu vanaf begin juni niet meer de Family, Tech etc te bestellen waren maar alleen de Pure of Pro en dan met losse pakketten,

Ik heb gisteren mijn ID.4 in ontvangst mogen nemen. Had een Family besteld. Helaas bleek het panorama dak te ontbreken en was het interieur anders dan gedacht. Bij het omzetten van de versies is kennelijk vergeten het Design Pakket Plus aan te vinken. Er was wat paniek bij de dealer. Zij vrezen dat dit op meer plekken fout is gegaan.

Helaas lijkt er ook weinig aan te doen. Hopelijk valt het mee en hebben anderen hier geen last van. Mocht je auto nog geproduceerd moeten worden, misschien goed even te laten dubbel checken of alles goed staat.

• Caelis38
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 15:11
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:50:
[...]

Ah, dan heb ik een verkeerde aanname gedaan. Het honeymoon systeem dat sommige dealers (of id dat heel NL?) gebruiken geeft een 404 wanneer je een andere auto toegewezen krijgt.

Jij kijkt naar een ander systeem zo te zien.
Ik lees wel een en ander of die honeymoon, maar hoe krijg je daar toegang toe? Ik ben echt volledig afhankelijk van de dealer in dit geval en kan nergens zelf statussen nagaan ofzo.

• The Fatal
  • Laatst online: 23:13
Caelis38 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:59:
[...]

Ik lees wel een en ander of die honeymoon, maar hoe krijg je daar toegang toe? Ik ben echt volledig afhankelijk van de dealer in dit geval en kan nergens zelf statussen nagaan ofzo.
Hier idem. Stuur ze elke week een mail met vraag voor voortgang status. Aangezien hij normaal in wk39 geleverd zou worden

• Joris748
VWID4 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:49:
[...]

Dit komt door de omzetting nu vanaf begin juni niet meer de Family, Tech etc te bestellen waren maar alleen de Pure of Pro en dan met losse pakketten,

Ik heb gisteren mijn ID.4 in ontvangst mogen nemen. Had een Family besteld. Helaas bleek het panorama dak te ontbreken en was het interieur anders dan gedacht. Bij het omzetten van de versies is kennelijk vergeten het Design Pakket Plus aan te vinken. Er was wat paniek bij de dealer. Zij vrezen dat dit op meer plekken fout is gegaan.

Helaas lijkt er ook weinig aan te doen. Hopelijk valt het mee en hebben anderen hier geen last van. Mocht je auto nog geproduceerd moeten worden, misschien goed even te laten dubbel checken of alles goed staat.
Het lijkt erop dat we alles hebben wat we ook op de bestelde Tech zat. Met nog een beetje meer, zoals een panoramadak. En net als bij jou is ook het interieur een beetje anders, maar valt wel in de smaak. Cataloguswaarde valt iets hoger uit, waardoor de bijtelling hoger wordt.

Toch bijzonder dat Volkswagen zonder overleg met de klant opties aanpast.

• RutgerO
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik heb ID.3 58kw
Ooit heb ik de auto een keer op 401km bereik gehad met 100% volgeladen.
Als ik tot 100% laad staat ie tegenwoordig ergens zo rond de 330-340km bereik. Hoe is dat bij jullie?

• Stockbaard
  • Laatst online: 16:35
RutgerO schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:02:
Ik heb ID.3 58kw
Als ik tot 100% laad staat ie tegenwoordig ergens zo rond de 330-340km bereik. Hoe is dat bij jullie?
Dat is bij mij niet anders. Door het koudere weer verbruikt de auto meer door verwarming van de batterij en interieurverwarming.

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
Caelis38 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:59:
[...]

De dealer (in mijn geval A-Point) kan je mailadres toevoegen in het honeymoonnet systeem van VW waarin de info van de fabriek gelijk doorkomt in deze portal en dus voor je beschikbaar is. Hierdoor weet ik vaak veel eerder dan de LM welke verschuiving er heeft plaatsgevonden en wat de huidige status is.

Wel hebben ze alle meldingen m.b.t. verschuivingen uitgezet gegeven de huidige chaos dus zal je zelf proactief moeten monitoren of er iets veranderd... het is beter dan niets, maar hoeveel waarde je eraan kan hechten is de vraag. De dealer zegt 'wacht maar tot ik je bel, dan weet je zeker dat ie wel of niet op tijd geleverd is. De rest zegt niet zoveel in deze omstandigheden' :+

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:55:
[...]

Het lijkt erop dat we alles hebben wat we ook op de bestelde Tech zat. Met nog een beetje meer, zoals een panoramadak. En net als bij jou is ook het interieur een beetje anders, maar valt wel in de smaak. Cataloguswaarde valt iets hoger uit, waardoor de bijtelling hoger wordt.

Panoramadak was toch standaard in de Tech edition?

Is er eigenlijk nog ergens een lijst van de opties van die oude editions? Ik kan het niet meer vinden

PSN: Houtvlot

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Stockbaard schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:06:
[...]

Dat is bij mij niet anders. Door het koudere weer verbruikt de auto meer door verwarming van de batterij en interieurverwarming.
Bij mijn ID.3 hetzelfde. Net als afgelopen winter loopt de range terug. Daar is niets aan te doen en dit gaat bij echte kou nog verder naar beneden. Goed opletten of de auto genoeg opgeladen is om verrassingen te voorkomen... Van echte degradatie van de accu merk ik na 20k kilometers niet zo heel veel.

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-01 17:12
dinges schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:40:
[...]
Panoramadak was toch standaard in de Tech edition?

Is er eigenlijk nog ergens een lijst van de opties van die oude editions? Ik kan het niet meer vinden
https://s3.eu-central-1.a...-id-4-prijslijst-2021.pdf

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
Stockbaard schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:06:
[...]

Niet alleen dat. Koude lucht geeft meer luchtweerstand, het waait harder in de herfst en het wegdek is vaker nat. Dat helpt allemaal niet mee. Vergeleken met mijn vorige auto (Hyundai Ioniq) heeft de temperatuur wel een grotere impact. Maar die auto had een warmtepomp en geen batterijverwarming.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-01 14:54
juanpabloo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:58:
Kun je met het inprikken van een dongle iets uitlezen over accudegradatie? Ik heb veel lange ritten gemaakt en daarom vaak van 100 naar <4% gereden en ook vaak snelgeladen.

Sinds een aantal weken valt de range me soms tegen. Dat kan echter liggen aan accudegradatie, maar ook aan temperatuur icm rijstijl.
Hier is een voorbeeld van de informatie ik via een VEEPEAK ODB2 dongle kan uitlezen met behulp van de Car Scanner Pro app (ios):

https://ufile.io/1oqz7155

Het bevat onder meer:
  • HV Battery temp point 1 - 18
  • HV Battery cell voltage #1 - #108
  • State of charge BMS
  • State of charge Displayed
  • Total accumulated charge
  • Total accumulated discharge
  • Dynamic limit for charging in ampere
  • Dynamic limit for discharging in ampere
  • DC Battery power
  • DC Battery voltage
  • DC Battery Current
Het viel mij op dat cel 1 - 96 een voltage van 3.87 V hebben, terwijl cel 97-108 een voltage hebben van 5.09V.

[ Voor 7% gewijzigd door wlbbrhzn op 09-11-2021 22:52 ]

• FlowDesign
juanpabloo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:58:

Ga maar gewoon uit van de gedaalde temperatuur. Verder niks bijzonders. Accudegradatie zal in het eerste jaar wel een paar procent zijn, en misschien zelfs tot 10% in de eerste 2 of 3 jaar, daarna zakt het heel langzaam.

Als je de accu regelmatig zo leeg rijdt en tot 100% laadt en bovendien vaak snellaadt, dan zit je wel sneller op die paar procent. Maar momenteel zal het voornamelijk aan de koude liggen.

Meest ideaal voor je batterij is om je SoC tussen de 60 en 80 % te houden en zoveel mogelijk langzaam te laden.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

wlbbrhzn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:47:
[...]

Het viel mij op dat cel 1 - 96 een voltage van 3.87 V hebben, terwijl cel 97-108 een voltage hebben van 5.09V.
Die 97-108 kun je denk ik veilig negeren. Het voltage ligt buiten het bereik van wat een enkel lithium cel aan kan en voor een serie van twee zou het weer retelaag zijn. Daarnaast is het een onlogisch aantal. MEB maakt gebruik van batterijmodules, waarbij elke module bestaat uit 24 cellen. Dat lijkt mooi overeen te komen met 96 cellen als het vier modules zou betreffen.
Maar volgens mij heeft de 58kWh configuratie negen van zulke modules en de 77kWh variant er twaalf. Bron: https://www.volkswagen-ne...and-charging-options-6247

Stoer dat je dat allemaal kan uitlezen. :)
Wellicht kun je niet alle cellen individueel lezen of worden ze niet allemaal doorgegeven.

[edit]
Of... ze hebben ze per twee paralel verbonden. Gok ik even dat je een 58 kWh variant hebt en dan past die 108 cellen mooi. Want:
24 cellen in 9 modules geeft 216 cellen totaal.
Gedeeld door twee kom je op die 108 cellen uit je OBD. Dan kan ik nog niet verklaren waarom 97-108 zo'n 5V aangeven, want dat vinden lithium cellen echt niet tof. Interpretatiefout of meetfout daar wellicht, niet helemaal helder.

[ Voor 27% gewijzigd door Ultraman op 10-11-2021 00:11 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:30
wlbbrhzn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:47:
[...]

Het feit dat ze allemaal EXACT 5,09V zijn doet me vermoeden dat het een default waarde is (ofwel niet aanwezig / relevant). Anders was er wel iets verschil geweest zoals je bij de andere cellen ziet (denk ik).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-01 14:54
Ultraman schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:03:
[...]
Of... ze hebben ze per twee paralel verbonden. Gok ik even dat je een 58 kWh variant hebt en dan past die 108 cellen mooi. Want:
24 cellen in 9 modules geeft 216 cellen totaal.
Gedeeld door twee kom je op die 108 cellen uit je OBD.
Nee, ik heb een 4.1M, dus 77 kWh. Dat zijn 12 modules, met 24 cellen per module = 288 cellen totaal. Ik zie maar 96 voltages ipv 288, dus er zullen wel groepjes van drie cellen parallel staan.

https://bauaelectric.com/...eb-id3-battery-pack-html/

[ Voor 23% gewijzigd door wlbbrhzn op 10-11-2021 08:24 ]

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23:53

ErikVers

e-Duurzaam

mitchdc schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:46:
[...]

Omdat ik de oplossing van het custom component niet helemaal fijn vind (attributes ipv entities) ben ik vandaag zelf wezen knutselen en heb op basis van zijn lib (voor het eerst) een nieuw Home assistant component geschreven.

Wees vrij om het ook te gebruiken:
https://github.com/mitch-dc/ha_vwid

[Afbeelding]
@mitchdc ga ik zeker gebruik van maken!
Is het nog steeds read only of kun je al ook schrijven net als met de we connect id app?

Heat Geek Getraind | WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - Cupra Tavascan |

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
ErikVers schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:56:
[...]

@mitchdc ga ik zeker gebruik van maken!
Is het nog steeds read only of kun je al ook schrijven net als met de we connect id app?
Op dit moment is het readonly de library die ik gebruik heeft nog geen andere opties helaas.
Hoop dat het snel komt, maar weet niet of VW de app compleet op de schop gaat doen. Lees berichten dat er een update aan komt, en in Duitsland is er al meer beschikbaar (plaatje vd auto klopt bijvoorbeeld).

Het uitlezen heeft mij iig al een paar keer geholpen, de normale VW app stuurt geen melding als het laadproces is gefaald. Dat kan je dus wel via Home Assistant doen, dan sta je s'ochtends iig niet voor een verassing :+

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
- alias: Car - Notification when car errored
  id: 791366e0-df10-465a-8706-30017d08ea91
  trigger:
  - platform: state
    entity_id: sensor.volkswagen_id_charging_state
    from: "charging"
    to: "error"
  action:
    - service: notify.mobile_app_mitchells_ifoon_app
      data: 
        message: "ID.4has an error while charging with {{states.sensor.volkswagen_id_current_range_in_km.state}}km range." 
        data:
          push:
            thread-id: "car-group"

- alias: Car - Notification when car started charging
  id: dadf86c7-fd05-4aff-9891-e3d9f1eaf4dc
  trigger:
  - platform: state
    entity_id: sensor.volkswagen_id_charging_state
    to: "charging"
  action:
      data: 
        message: "ID.4 started charging it's gonna take {{states.sensor.volkswagen_id_remaining_charging_time.state}} minutes untill {{states.sensor.volkswagen_id_target_state_of_charge.state}}%." 
        data:
          push:

- alias: Car - Notification when car is done charging
  id: 22a8347c-4001-4795-a3de-71a89a428806
  trigger:
  - platform: template
    value_template: "{{ states.sensor.volkswagen_id_state_of_charge.state == states.sensor.volkswagen_id_target_state_of_charge.state }}"
  action:
      data: 
        message: "ID.4 is done charging, current range is now {{states.sensor.volkswagen_id_current_range_in_km.state}}km."
        data:
          push:

[ Voor 12% gewijzigd door mitchdc op 10-11-2021 09:01 ]

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:44
De discussie over het nut van de warmtepomp vind ik interessant. De technologie zou er voor moeten zorgen dat het de actieradius idd minder beperkt wordt in de winter. Ik begrijp dat de implementatie ervan in de ID4 niet helemaal het gewenste resultaat biedt. Kan ook aan het feit liggen dat het in NL nooit echt heel koud is in de winter en in sommige gebieden van DLD wel.

Mijn bestelde ID4 heeft de WP wel, de LM heeft ALLE voorraad auto's met WP besteld. Geen keuze mogelijk, kennelijk voorzien zij dus wel een hogere inruil/restwaarde.

• Simply1337
Met carscanner kun je accu netto capaciteit aflezen.
Donderdag laat ik je zien welke waarde je moet opzoeken, maar staat in carscanner (android, geen idee met ios) ;)

• FlowDesign
LastSamurai schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:03:
Mijn bestelde ID4 heeft de WP wel, de LM heeft ALLE voorraad auto's met WP besteld. Geen keuze mogelijk, kennelijk voorzien zij dus wel een hogere inruil/restwaarde.
Of, de LM heeft een hele voorraad van VW gekregen die eigenlijk voor een Alpenland bestemd was, zodat ze nog dit jaar een boel auto's met lagere bijtelling uit konden leveren.
De koude landen krijgen nml. standaard een WP in (bijna al) hun uitvoeringen.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:07

MLLL

Palm Treo 650

mitchdc schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:01:
[...]

dan sta je s'ochtends iig niet voor een verassing :+
Als je voor een afgebrande VW ID4 staat is dat inderdaad een verassing :*)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

wlbbrhzn schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:53:
[...]

Nee, ik heb een 4.1M, dus 77 kWh. Dat zijn 12 modules, met 24 cellen per module = 288 cellen totaal. Ik zie maar 96 voltages ipv 288, dus er zullen wel groepjes van drie cellen parallel staan.

https://bauaelectric.com/...eb-id3-battery-pack-html/
3 cellen parallel in de grotere accu lijkt mij ook een logische configuratie. Past ook bij wat je ziet. :Y

En dan zijn 97-108 simpelweg bogus of voltages ergens anders van met een verkeerd label. Hoe dan ook, die lekker negeren.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

RutgerO schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:02:
Ik heb ID.3 58kw
Ook een ID.3 58 kWh hier.
80% is hier nu ~270 km. Dat jij met 100% dan 330 km ziet rijmt wel. En dan is de GoM eigenlijk wat te optimistisch, want dat gaat de wagen denk ik niet halen.
Hoogste wat ik ooit gezien heb op 100% was nipt geen 400 km, geloof 398 km of iets in die contreien.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 10-11-2021 10:20 ]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56

Tarin

Just plain weird.

FlowDesign schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:45:
[...]

Of, de LM heeft een hele voorraad van VW gekregen die eigenlijk voor een Alpenland bestemd was, zodat ze nog dit jaar een boel auto's met lagere bijtelling uit konden leveren.
De koude landen krijgen nml. standaard een WP in (bijna al) hun uitvoeringen.
Ik 'moet' van de LM hier in Duitsland de WP aanvinken; andere plichtnummers zijn netwand, AAC, telefoon/navigatiepakket, 230V-kabel, set winterbanden op representatieve velgen.

Mijn bestelling (een blauwe ID.4 Pro) ligt momenteel bij de wagenparkbeheerder, met een beetje geluk gaat die deze week de deur uit, hopelijk op tijd - mijn Golf Variant gaat nog tot juli 2022 mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 10-11-2021 11:04 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• FlowDesign
** Offtopic **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 10-11-2021 18:26 ]

• Simply1337
** Knip ivm quote **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 10-11-2021 18:27 ]

• FlowDesign
** Offtopic **

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 10-11-2021 18:27 ]

• RodeStabilo
  • Niet online
Simply1337 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:04:
[...]

Ik heb hier gisteravond even naar gekeken maar kon het niet vinden. Valt weinig in te stellen vond ik. Zit dat in het carplay menu of in de wageninstellingen?

• delorean7
  • Laatst online: 16-01 14:41

delorean7

Let's take the Aston toni

RodeStabilo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:30:
[...]

Ik heb hier gisteravond even naar gekeken maar kon het niet vinden. Valt weinig in te stellen vond ik. Zit dat in het carplay menu of in de wageninstellingen?
In je telefoon: settings -> general -> car play -> (je auto naam) schuifje uit start ie niet meer

• RodeStabilo
  • Niet online
delorean7 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:55:
[...]

In je telefoon: settings -> general -> car play -> (je auto naam) schuifje uit start ie niet meer
thanks! gevonden! ga daar even mee uitproberen.

• clklevant82
  • Laatst online: 28-01-2025
Vandaag van de ID3 1st plus het logo van de achterklepbediening eraf getrokken bij het normaal openen van de achterklep.
Klep functioneert nog normaal, bediening ook, net als de camera uiteraard, maar het logo is eraf. Bestaat uit zwart en wit deel, witte deel zit over het zwarte deel heen en klikt vast met 4 heel dunne palletjes/clipjes. 3 zijn er afgebroken. Bekend euvel?

• Tukk
  • Laatst online: 16:10

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

clklevant82 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:08:
Vandaag van de ID3 1st plus het logo van de achterklepbediening eraf getrokken bij het normaal openen van de achterklep.
Klep functioneert nog normaal, bediening ook, net als de camera uiteraard, maar het logo is eraf. Bestaat uit zwart en wit deel, witte deel zit over het zwarte deel heen en klikt vast met 4 heel dunne palletjes/clipjes. 3 zijn er afgebroken. Bekend euvel?
Tukk in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Volgens de garage was ik de eerste, het is wel gemaakt op basis van garantie (denk ik, heb dit zo gemeld bij leasemaatschappij en geen schadeformulier ingevuld).

Gevolg was wel dat er een geheel nieuwe camera unit in moest die ze eerst moesten bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 10-11-2021 14:49 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Jakkie takkie
Heb ik ook gehad. Gelukkig niet met m’n eigen auto maar tijdens de proefrit met de ID3 van de dealer….

• delorean7
  • Laatst online: 16-01 14:41

delorean7

Let's take the Aston toni

RodeStabilo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:00:
[...]

thanks! gevonden! ga daar even mee uitproberen.
Nou heel car play deed het bij daarna niet meer, dus misschien niet helemaal het juist knopje 🤨

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 19:23
delorean7 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:49:
[...]

Nou heel car play deed het bij daarna niet meer, dus misschien niet helemaal het juist knopje 🤨
Dat had ik dus ook. In je Bluetooth instellingen zit deze ook Instellingen -> Bluetooth -> Naam Auto -> CarPlay maar die is dus gelinkt aan bovenstaande instelling.

Ik wil dus ook dat hij niet automatisch start maar wel gewoon beschikbaar is

• FlowDesign
Jazz37 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:01:
[...]

Dat had ik dus ook. In je Bluetooth instellingen zit deze ook Instellingen -> Bluetooth -> Naam Auto -> CarPlay maar die is dus gelinkt aan bovenstaande instelling.

Ik wil dus ook dat hij niet automatisch start maar wel gewoon beschikbaar is
Als ik in de Bluetooth instellingen van m'n ID3 de verbinding voor m'n telefoon op Bluetooth zet voor m'n Media (en dus niet op Android Auto), dan onthoudt ie dat en heb ik precies wat jij wil.

• VWID4
  • Laatst online: 05-01 20:42
[...]

Wat is er nu van begrijp is dat bij de importeur de omzetting van 'Family' naar de losse pakketen niet goed is gegaan. In de Family uitvoering was het panorama dak ook standaard (zie de prijslijst eerder in het topic). Dat hoort bij het Design Pakket Plus. Bij de omzetting had dit dus ook zo moeten worden ingevoerd. Maar kennelijk heeft de importeur dat niet goed gedaan en heb ik dus alleen het Design Pakket gekregen. Ik denk niet dat dit bewust is gedaan, maar wel nogal een teleurstelling als ze het doek van je auto trekken en je krijgt niet wat je verwacht.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Panoramadak zat ook gewoon op de Tech hoor.

• Joris748
ik222 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:53:
[...]

Panoramadak zat ook gewoon op de Tech hoor.
Ben daar ondertussen ook achter gekomen :) Was in de war met de Ioniq 5 die we uitgezocht hadden (omdat levering van de ID.4 zeer onzeker was).

• sl1000
VWID4 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:45:
[...]

Wat is er nu van begrijp is dat bij de importeur de omzetting van 'Family' naar de losse pakketen niet goed is gegaan. In de Family uitvoering was het panorama dak ook standaard (zie de prijslijst eerder in het topic). Dat hoort bij het Design Pakket Plus. Bij de omzetting had dit dus ook zo moeten worden ingevoerd. Maar kennelijk heeft de importeur dat niet goed gedaan en heb ik dus alleen het Design Pakket gekregen. Ik denk niet dat dit bewust is gedaan, maar wel nogal een teleurstelling als ze het doek van je auto trekken en je krijgt niet wat je verwacht.
Zou de dealer/importeur dat fijn laten oplossen. Regel maar een andere

• Stevevp
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-12-2025
3.1M hetzelfde gehad. Het witte deel van het logo heeft net een randje waar je vinger achter blijft hangen als je hem loslaat. Viel bij mij op de grond en een aantal haakjes afgebroken. Als een volleerd doe-het-zelver alles weer in elkaar geklikt in de hoop dat het zou blijven zitten, tot nu toe heb ik nog steeds een logo achterop! Maar ik vind het wel armoedig gemaakt. Moet met het loslaten van dat hendel nog altijd opletten dat ik niet blijf hangen

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-01 11:14
Ik las dat meer mensen in de id3 last hebben van beslagen ruiten, het viel mij op nu het wat kouder is dat dit bij mijn id3max ook zo is en echt irritant is.
Zodra ik weg rij dan is de ruit nog schoon maar als de verwarming aangaat dan is binnen no time de voorruit beslagen.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

darud schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:48:
Ik las dat meer mensen in de id3 last hebben van beslagen ruiten, het viel mij op nu het wat kouder is dat dit bij mijn id3max ook zo is en echt irritant is.
Zodra ik weg rij dan is de ruit nog schoon maar als de verwarming aangaat dan is binnen no time de voorruit beslagen.
Zou even de instellingen na lopen. Hier echt 0,0 last van beslagen ramen bij een ID.3 Plus.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

mitchdc schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:01:
[...]

Lees berichten dat er een update aan komt, en in Duitsland is er al meer beschikbaar (plaatje vd auto klopt bijvoorbeeld).
Plaatje van auto is al bijna een half jaar in elk land, behalve Nederland. Dank PON daarvoor.

• Simply1337
Freakie1NL schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:12:
[...]

Plaatje van auto is al bijna een half jaar in elk land, behalve Nederland. Dank PON daarvoor.
dat ook.. maar volgende update is dit wat sinds augustus in de app is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIM2YLgw7mj-10FaP7mILUihfog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nBzttlibjBUAaD8zWunLffaH.png?f=fotoalbum_large

Status van:
  • Deuren
  • Ramen
  • Lichten
sommige reviews die de app in handen hadden met de ID.5 lieten het zien 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 10-11-2021 20:57 ]

• DonJunior
darud schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:48:
In de Eco stand wel ja. Of wanneer ik met meerdere mensen in de auto zit.. dan merk ik het ook in de Comfort stand.

*sowieso

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
Freakie1NL schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:12:
[...]

Waarom houd PON dit tegen? En wat heeft PON uberhaupt met de app te maken?

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

mitchdc schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:52:
[...]

Waarom houd PON dit tegen? En wat heeft PON uberhaupt met de app te maken?
Waarom PON dit doet? Dat weten ze natuurlijk alleen bij PON, ik vermoed dat het geld kost dus financieel gewin als men het niet doet. Idem met de WeCharge. Alle 1st rijders krijgen die, behalve in Nederland wat dat loopt via PON. In dit topic is overigens een omweg daarover omschreven.

Wat PON met de app te maken heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wj4sz177fQ6YnbQQQm_zJcBG3ok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2QtTL8HFPT0700bnaBqA1kbS.png?f=fotoalbum_large

• maik73
  • Laatst online: 28-12-2025
Simply1337 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:55:
[...]

dat ook.. maar volgende update is dit wat sinds augustus in de app is

[Afbeelding]

Status van:
  • Deuren
  • Ramen
  • Lichten
sommige reviews die de app in handen hadden met de ID.5 lieten het zien 8)
Hoop dat dit snel komt.... en hoop dan ook dat je ze op afstand op slot kunt maken.... Die app hebben we tot op heden zeer weinig aan gehad....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Pagina: 1 ... 150 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.