Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 147 ... 391 Laatste
Acties:

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Rutjes87 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

Hopelijk is het eenvoudig te verhelpen. Ik had sinds gisteren plots de melding "12v-accu zwak". Na ruim 120km nog steeds de melding. Vanmiddag even geladen op werk en bij vertrek naar huis was de melding er nog. Bij thuiskomst was de melding verdwenen. Hopelijk blijft dat zo.
Heb ik ook al eens gezien met pre-2.1 en 2.1. De ID.3 laat de 12V accuspanning eigenlijk te ver dalen voordat de software ingrijpt om ze op te laden. Zo heb ik in rust al eens 11.98V gemeten, wat voor 12V accu inhoud dat ze leeg is en beter z.s.m. kunt opladen (om schade te voorkomen). Zodra je de accu in die staat gaat belasten zakt het voltage verder naar beneden dan ga je die waarschuwing zien. Zakt het nog verder dan acht ik een melding zoals Chris had waarschijnlijk.

Een stuk gaan rijden helpt en daarna opladen ook. Want dan is de inverter doorgaans actief welke het 12V circuit van stroom voorziet. Dan meet je een spanning van boven de 14V over de polen. Hoeveel ampère er op dat moment gegenereerd wordt om de accu bij te laden weet ik niet omdat ik niet de apparatuur heb die dat kan meten. Aangezien je de melding na een uur rijden weer kreeg heb ik niet de indruk dat er hard geladen wordt. Hoeft ook niet, want snelladen houden loodaccu's niet van, maar dan moet het laden langer volgehouden worden.

Terwijl de auto aan de stekker hangt om bij te laden is de inverter voor 12V ook actief en laad de loodaccu dus bij. Zodra het laden klaar is stopt het bijladen van de 12V accu, terwijl het 12V circuit wel actief blijft omdat de elektronica (van o.a. de BMS en communicatie met laadpaal) daar gebruik van maakt. Langzaamaan wordt stroom uit de accu dan weer gebruikt.

Ik heb mijn 12V acculader al wel eens aan de 12V accu gehangen. Dat was toen ik 11.9V meette terwijl de auto verder geheel uit stond. Op de oprit gezet, offline modus, alarm uitgeschakeld, kap ontgrendeld en zo een paar uur laten staan om een redelijk zuivere rustmeting te krijgen. Sleutel ook uit de buurt van de wagen gehouden.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 16-06-2022 11:39 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:28

delorean7

Let's take the Aston toni

MJMaverick schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Wat de dealer beschrijft over de Home knop is volgens mij hoe het bij hen in de werkplaats gebeurt. Wij kunnen daar geen gebruik van maken, dus helaas heb je niets aan het advies.

Als je de auto in P zet EN de verlichting uitzet zou je op het 'afscheidsscherm' de mogelijkheid moeten krijgen om de update te installeren als ie idd helemaal op jouw auto is gedownload. Een andere mogelijkheid is om bij Setup -> Systeeminformatie -> Updates te kijken of ie daar tussen staat.
Na een weekje aanrommelen omdat hier de update ook niet door wou komen.

Bij instellingen - systeeminfo - updates zoals hier aangegeven staat dan installeren (die knop doet dan niets).
Daarna met de aan/uit knop de auto uitzetten dan staat er op de bovenste regel update installeren.

Daarna nog 3x fout gegaan omdat de ramen open stonden… ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZV_D3Ixs7bg0M1HBM07ICWruiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZBeZIWAwryeeIsd73fIH3Qg.jpg?f=fotoalbum_large

Als bij het uitstappen van de auto je achterlichten blijven branden in een soort klein kruis patroon loopt de update goed (ook dat ging de eerste keer fout)

Nu uiteindelijk gelukt, valt meteen op dat de hele interface op een andere resolutie/font draait en (nog) soepeler oogt.

Moet wel zeggen dat je dit allemaal als gewone gebruiker echt niet wil allemaal: baas was hier niet blij thuis dat de auto voor de zoveelste keer met allemaal alarmerende berichten opstartte vandaag 😁

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:44
andreasvdwal schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:51:
[...]

Spuiten gaat niet lukken het is een lease auto. Maar schiinbaar kunnen ze van Volkswagen geen zwarte kappen leveren hoorde ik van de lokale dealer. Hoe dat zit met schade vraag ik mij dan ook af? Maar dan moet de leasemaatschappij het maar gaan oplossen met de dealer. Het is hun auto per slot.
Das een bijzondere opmerking van je lokale dealer!

Toevallig recent (een maand geleden) via de dealer zwarte spiegelkappen besteld omdat de mijne bij het wrappen beschadigd waren (lipjes afgebroken)

Of het moet nu ineens niet meer kunnen en alles is op.
Of het verschil zit hem in de side-assist (dat heb ik *gelukkig* niet)

De spiegelkappen van de Golf 8 en de ID3 zijn overigens identiek, wellicht kun je die voor de Golf makkelijker vinden (geen idee)

*sowieso

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
delorean7 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:48:
[...]
...

Moet wel zeggen dat je dit allemaal als gewone gebruiker echt niet wil allemaal: baas was hier niet blij thuis dat de auto voor de zoveelste keer met allemaal alarmerende berichten opstartte vandaag 😁
Goed om te lezen dat de update nu werkt.

Ik vermoed/hoop dat het niet werken van de systemen tijdens het downloaden een eenmalige gebeuren was. Tijdens het downloaden van deel 2 is dat namelijk niet het geval, dan werkt alles 'gewoon'.

Edit: ik zie nu dat dit deel 2 van de update was... dan snap ik de foutmeldingen niet, want die had ik alleen bij deel 1. Anyways....

[ Voor 10% gewijzigd door MJMaverick op 26-10-2021 20:43 ]

• MJMaverick
Gecko123 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:01:
[...]

Dat is inderdaad vreemd. Dat de spiegels dichtklappen terwijl er nog een deur openstaat blijft vreemd. Ook heb ik altijd ruzie met de laadkabel. Op een of andere manier moet ik steeds weer dubbel ontgrendelen drukken op de afstandbediening om m'n laadkabel los te halen. Dit terwijl ik keyless drive heb.

Misschien ligt het aan mij. Kent iemand een manier om de kabel zonder gebruik van de sleutel los te halen?
Je kunt de kabel automatisch laten ontgrendelen wanneer het laden klaar is. Is een instellingen, iig in de app en zit ook ergens in de auto maar ik weet niet meer precies waar (ben niet in de buurt van de auto). Dan hoef je niet nogmaals op de sleutel te drukken om de ontgrendeling te activeren. Risico wat je dan wel loopt is dat iemand anders dan jezelf de stekker eruit kan halen.

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
DonJunior schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:06:
[...]

Das een bijzondere opmerking van je lokale dealer!

Toevallig recent (een maand geleden) via de dealer zwarte spiegelkappen besteld omdat de mijne bij het wrappen beschadigd waren (lipjes afgebroken)

Of het moet nu ineens niet meer kunnen en alles is op.
Of het verschil zit hem in de side-assist (dat heb ik *gelukkig* niet)

De spiegelkappen van de Golf 8 en de ID3 zijn overigens identiek, wellicht kun je die voor de Golf makkelijker vinden (geen idee)
Het zit hem idd in de side assist, want de kappen die je bij aanschaf of zoals bij mij met lease kan aanvinken zijn dus geen kappen maar covers over de bestaande spiegel. Onlangs zag ik daar ook bij staan dat die dan niet geschikt zijn bij side assist. Bij de lokale dealer had ik geinformeerd hoe het nu zit of het spiegelkappen zijn of covers. Op basis van mijn kenteken gaven ze aan dat het covers zijn maar niet geschikt voor mijn model omdat die dus side assist heeft. Volgens mij had de leverende dealer bij de leasemaatschappij aan moeten geven dat de optie die ik had aangevinkt niet mogelijk bleek. Maar ze hebben hem gewoon domweg geplaatst. Want het is toch een optie van 199 euro.

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
Ultraman schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:17:
[...]

Heb ik ook al eens gezien met pre-2.1 en 2.1. De ID.3 laat de 12V accuspanning eigenlijk te ver dalen voordat de software ingrijpt om ze op te laden. Zo heb ik in rust al eens 11.98V gemeten, wat voor 12V accu inhoud dat ze leeg is en beter z.s.m. kunt opladen (om schade te voorkomen). Zodra je de accu in die staat gaat belasten zakt het voltage verder naar beneden dan ga je die waarschuwing zien. Zakt het nog verder dan acht ik een melding zoals Chris had waarschijnlijk.

Een stuk gaan rijden helpt en daarna opladen ook. Want dan is de inverter doorgaans actief welke het 12V circuit van stroom voorziet. Dan meet je een spanning van boven de 14V over de polen. Hoeveel ampère er op dat moment gegenereerd wordt om de accu bij te laden weet ik niet omdat ik niet de apparatuur heb die dat kan meten. Aangezien je de melding na een uur rijden weer kreeg heb ik niet de indruk dat er hard geladen wordt. Hoeft ook niet, want snelladen houden loodaccu's niet van, maar dan moet het laden langer volgehouden worden.

Terwijl de auto aan de stekker hangt om bij te laden is de inverter voor 12V ook actief en laad de loodaccu dus bij. Zodra het laden klaar is stopt het bijladen van de 12V accu, terwijl het 12V circuit wel actief blijft omdat de elektronica (van o.a. de BMS en communicatie met laadpaal) daar gebruik van maakt. Langzaamaan wordt stroom uit de accu dan weer gebruikt.

Ik heb mijn 12V acculader al wel eens aan de 12V accu gehangen. Dat was toen ik 11.9V meette terwijl de auto verder geheel uit stond. Op de oprit gezet, offline modus, alarm uitgeschakeld, kap ontgrendeld en zo een paar uur laten staan om een redelijk zuivere rustmeting te krijgen. Sleutel ook uit de buurt van de wagen gehouden.
Mogelijk overkill, maar destijds was mijn vrouw zwanger en nam ik geen risico.
In maart JL toen nog de 2.1 software aanwezig was heb ik er ook al een keer last van gehad. Met het updaten van de software is het toen opgelost. ( Duurde wel twee weken).

Nu kwam de melding van 12 Volt accu laag direct nadat ik de auto van een laadpaal los koppelde, waaraan hij anderhalf uur had staan laden. Bij aankomst was hij nog niet gestopt met laden dus de 12 Volt accu moet dan ook onder lading staan.

Auto staat nu al twee dagen bij garage, nog niets van vernomen.

Chris

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
Ik kreeg vandaag een mailtje over de 'nieuwe' Tiguan Allspace en daar stond wel een interessant stukje over de ID in (geen idee waarom dat in een mail voor de Tiguan staat, maar goed):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwy5_vUDhZeCKS_-hj6mOrXMhjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xnqhsEoxxOPf384b9LSsED5.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht gaat de focus van de software daar heen, i.p.v. bijv. een fatsoenlijke app. Ik moet zeggen dat ik steeds minder vertrouwen krijg in de 'We worden net als Tesla en jullie krijgen elke 12 weken GRATIS nieuwe software updates met de mooiste nieuwe functionaliteiten' :-( .

Ik hoop echt dat ik helemaal verkeerd zit.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
dfader schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:13:
Ik kreeg vandaag een mailtje over de 'nieuwe' Tiguan Allspace en daar stond wel een interessant stukje over de ID in (geen idee waarom dat in een mail voor de Tiguan staat, maar goed):

...

Wellicht gaat de focus van de software daar heen, i.p.v. bijv. een fatsoenlijke app. Ik moet zeggen dat ik steeds minder vertrouwen krijg in de 'We worden net als Tesla en jullie krijgen elke 12 weken GRATIS nieuwe software updates met de mooiste nieuwe functionaliteiten' :-( .

Ik hoop echt dat ik helemaal verkeerd zit.
volgens mij betalen mensen zich toch al jaren behoorlijk blauw voor self driving technology die er steeds maar net niet is.

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
dfader schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:13:
Ik kreeg vandaag een mailtje over de 'nieuwe' Tiguan Allspace en daar stond wel een interessant stukje over de ID in (geen idee waarom dat in een mail voor de Tiguan staat, maar goed)
Ik vermoed dat het een foutje is dat ze snel hebben ontdekt. Vanmiddag kreeg ik namelijk ook zo'n mail over de nieuwe Tiguan Allspace, en daar stond die passage niet in.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
Mitchell2.24v schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:46:
[...]

Ik vermoed dat het een foutje is dat ze snel hebben ontdekt. Vanmiddag kreeg ik namelijk ook zo'n mail over de nieuwe Tiguan Allspace, en daar stond die passage niet in.
Weet je het zeker? Het staat in de tweede alinea bij het kopje "Over-the-Air updates voor alle ID.‑modellen" onderaan in de mail.

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
dfader schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:05:
[...]

Weet je het zeker? Het staat in de tweede alinea bij het kopje "Over-the-Air updates voor alle ID.‑modellen" onderaan in de mail.
Ja:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zl4uJk8Ox_OiuQl2uLOnUut5sQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VffOPLmQdt7gm5aytnKjTTWp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Mitchell2.24v op 27-10-2021 18:15 ]

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• Goofzzee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-09-2024
andreasvdwal schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Het zit hem idd in de side assist, want de kappen die je bij aanschaf of zoals bij mij met lease kan aanvinken zijn dus geen kappen maar covers over de bestaande spiegel. Onlangs zag ik daar ook bij staan dat die dan niet geschikt zijn bij side assist. Bij de lokale dealer had ik geinformeerd hoe het nu zit of het spiegelkappen zijn of covers. Op basis van mijn kenteken gaven ze aan dat het covers zijn maar niet geschikt voor mijn model omdat die dus side assist heeft. Volgens mij had de leverende dealer bij de leasemaatschappij aan moeten geven dat de optie die ik had aangevinkt niet mogelijk bleek. Maar ze hebben hem gewoon domweg geplaatst. Want het is toch een optie van 199 euro.
Waarom niet gewoon wrappen?

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-01 22:41
Iemand hier die dit weet?

Sta op het punt om een setje 18" winterbanden te kopen.
Ze komen onder een ID3 vandaan. Passen deze ook onder een ID4?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
N0EL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:15:
Iemand hier die dit weet?

Sta op het punt om een setje 18" winterbanden te kopen.
Ze komen onder een ID3 vandaan. Passen deze ook onder een ID4?
https://www.steekmaat.nl/...ID.3%20(2020%20-%20).html
https://www.steekmaat.nl/...ID.4%20(2020%20-%20).html
Steekmaat zegt van niet lijkt het. Daar lijkt 19 inch het minimale. Volgens mij zijn op de VW site ook geen 18 inch velgen te krijgen voor een ID.4. Alleen 19,20 en 21 inch. Heeft te maken met de maat van de voorremschijven

[ Voor 19% gewijzigd door theHoff op 27-10-2021 20:31 ]

• andreasvdwal
Goofzzee schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:15:
[...]

Waarom niet gewoon wrappen?
Ja dat zou ook een optie zijn maar ik heb hem nu zo eenmaal besteld via lm.

We gaan het zien morgen.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
Mitchell2.24v schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:46:
[...]

Het zal een foutje zijn in de mailing, maar ga er maar vanuit dat betaling eraan gaan zit komen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Niek_
  • Laatst online: 13-01 15:05
theHoff schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:21:
[...]

https://www.steekmaat.nl/...ID.3%20(2020%20-%20).html
https://www.steekmaat.nl/...ID.4%20(2020%20-%20).html
Steekmaat zegt van niet lijkt het. Daar lijkt 19 inch het minimale. Volgens mij zijn op de VW site ook geen 18 inch velgen te krijgen voor een ID.4. Alleen 19,20 en 21 inch. Heeft te maken met de maat van de voorremschijven
18” past onder ID.4. Pure wordt standaard op 18” geleverd, zie ook configuratie op website VW. Heb daar zelf all-weatherbanden op laten zetten.
Of de 18” velgen van de ID.3 op de ID.4 passen weet ik niet.
@N0EL

[ Voor 6% gewijzigd door Niek_ op 28-10-2021 07:37 ]

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31
Ik heb de mail ook gehad inclusief het deel over betalen om functies aan of uit te zetten.

• DonJunior
Niek_ schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:36:
[...]

18” past onder ID.4. Pure wordt standaard op 18” geleverd, zie ook configuratie op website VW. Heb daar zelf all-weatherbanden op laten zetten.
Of de 18” velgen van de ID.3 op de ID.4 passen weet ik niet.
@N0EL
@N0EL Gezien de steekmaat website zou ik zeggen van niet.
DE ID4 velgen zijn allemaal 235 of 255 breed. Terwijl die van de ID3 allemaal 215 zijn.
Dan zouden de bandjes van de ID3 dus niet breed genoeg zijn en zouden ze, als het al past, behoorlijk trekken.
Wat je dus eigenlijk moet weten, en mischien kan @Niek_ daar mee helpen, wat de bandenmaat is die hij heeft (of de velgmaat).. (en dan bedoel ik dus de breedte 215 of 235)

Edit: Ik zie op autoweek.nl dat de VW ID4 Pure inderdaad op 18" geleverd is.,
Maar in de maat: 235/60R18
De ID3 is geleverd in 18" met de maat: 215/55R18
Zie: https://www.autoweek.nl/c...03755&id2=103088&cache=no

Edit2: zie ook: https://www.bandenleader....aten-velgen-en-autobanden

Ben bang dat dit mogelijk niet gaat werken @N0EL

[ Voor 20% gewijzigd door DonJunior op 28-10-2021 08:17 ]

*sowieso

• KS1995
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-01-2022
W116-1964 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:11:
ID.3 1st , software update 2.3 gelukt.

Vrijdag plotseling de melding dat de 12 Volt akku zwak was en dat deze op te laden was door te gaan rijden Nu had ik er net 60 km opzitten, maar toch. Met de melding naar huis gereden, weer 60 km, maar de melding verdween niet.
[Afbeelding]
Zaterdag met de auto op pad en de melding was nu veranderd naar 12 volts storing, werkplaats opzoeken alstublieft.
[Afbeelding]

Vanmiddag de auto naar de garage gebracht. Na kort onderzoek in de werkplaats een vreemde storing. Ik moest nog even wat spullen uit de auto halen maar auto stond vreemd te knipperen met lampen etc en monteurs die moelijk stonden te kijken onder de kap. Auto mag dus even achterblijven. Golf 8 1.0TSI handbak als leenauto,

Chris
Als werknemer bij een Volkswagen Dealer, kan ik je vertellen dat het "rare geknipper" vrij normaal is bij de ID familie, dit doet hij als er een een software update via ODIS uitgevoerd word, niks om je druk over te maken.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-01 22:41
@theHoff , @Niek_ en @DonJunior
Dankjewel voor de info.
De 18" winterbanden zijn 215-55-R18, en zaten onder een ID3.
Ik heb een ID4 Pro, en die gaan dus niet passen.

[ Voor 3% gewijzigd door N0EL op 28-10-2021 08:53 . Reden: typo ]

• andreasvdwal
Vandaag bij de dealer geweest. Probleem met de carbonlook spiegelkappen is dat ze niet helemaal goed passen. Nu met de dealer geregeld dat de bestaande spiegelkappen worden vervangen door zwarte kappen.

• DonJunior
andreasvdwal schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:43:
Vandaag bij de dealer geweest. Probleem met de carbonlook spiegelkappen is dat ze niet helemaal goed passen. Nu met de dealer geregeld dat de bestaande spiegelkappen worden vervangen door zwarte kappen.
Maar eerder schreef je nog:
andreasvdwal schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:51:
[...]

[..]Maar schiinbaar kunnen ze van Volkswagen geen zwarte kappen leveren hoorde ik van de lokale dealer. Hoe dat zit met schade vraag ik mij dan ook af? Maar dan moet de leasemaatschappij het maar gaan oplossen met de dealer. Het is hun auto per slot.
Dus hoe ze dat nu dan gaan oplossen??
:|

*sowieso

• andreasvdwal
DonJunior schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:53:
[...]

Maar eerder schreef je nog:

[...]

Dus hoe ze dat nu dan gaan oplossen??
:|
Dat was wat de lokale dealer hier in het dorp zei. Maar ik begreep dat ze nu blanco spiegelkappen gaan bestellen deze spuiten ze dan op hun schade herstel afdeling. de orginele lakkleur spiegelkappen en carbonlook covers gaan er dan af en er worden dan nieuwe zwarte kappen geplaatst. Wel benieuwd of ze rekening houden met de side assist want die zit verwerkt in de spiegelkap, zoals de foto van een andere id3 met side assist:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7X9-98NJ0ipWUrFfVEPqxPuTZo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FByRgTDILuIgzA2CI5bCEAYR.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door andreasvdwal op 29-10-2021 10:06 ]

• sl1000
andreasvdwal schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

Dat was wat de lokale dealer hier in het dorp zei. Maar ik begreep dat ze nu blanco spiegelkappen gaan bestellen deze spuiten ze dan op hun schade herstel afdeling. de orginele lakkleur spiegelkappen en carbonlook covers gaan er dan af en er worden dan nieuwe zwarte kappen geplaatst. Wel benieuwd of ze rekening houden met de side assist want die zit verwerkt in de spiegelkap, zoals de foto van een andere id3 met side assist:

[Afbeelding]
Wrappen klinkt toch veel eenvoudiger en goedkoper :S

• andreasvdwal
sl1000 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Ja het is niet wat ik verzin. Op zich vind ik nieuwe zwarte kappen wel beter dan gewrapte dus het komt vast goed. Als het zover is plaats ik hier wel even een foto van het resultaat.

• FlowDesign
sl1000 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Hangt er denk ik vanaf hoe ze die covers destijds er overheen gezet hebben. Als dat met lijm of kit was, dan zal er waarschijnlijk geen gladde kap onder zitten wanneer ze de covers er weer afhalen.

• FlowDesign
[...]

[Afbeelding]
Je zou natuurlijk even na kunnen vragen of ze zeker weten nieuwe kappen hebben besteld met openingen voor de side assist erin. Ik controleer zulke dingen meestal liever zelf even. Anders sta je daar binnenkort en zul je zien dat ze misschien de verkeerde hebben besteld.

• sl1000
FlowDesign schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Hangt er denk ik vanaf hoe ze die covers destijds er overheen gezet hebben. Als dat met lijm of kit was, dan zal er waarschijnlijk geen gladde kap onder zitten wanneer ze de covers er weer afhalen.
die zelfklevende strips zijn er zo af te poetsen, dus dat verwacht ik niet.
Spuiten zou goedkoper kunnen zijn dan wrappen omdat ze de mensen toch al in dienst hebben. scheelt wellicht uitbesteden.
Ben alleen verrast dat ze in dat geval dan niet gewoon de bestaande kappen spuiten. scheelt een dag een leen auto vermoed ik.

• andreasvdwal
FlowDesign schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

Je zou natuurlijk even na kunnen vragen of ze zeker weten nieuwe kappen hebben besteld met openingen voor de side assist erin. Ik controleer zulke dingen meestal liever zelf even. Anders sta je daar binnenkort en zul je zien dat ze misschien de verkeerde hebben besteld.
Ik heb ze idd per mail maar even aangegeven dat ze er op moeten letten dat er side assist op zit.

• FlowDesign
sl1000 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

die zelfklevende strips zijn er zo af te poetsen, dus dat verwacht ik niet.
Spuiten zou goedkoper kunnen zijn dan wrappen omdat ze de mensen toch al in dienst hebben. scheelt wellicht uitbesteden.
Ben alleen verrast dat ze in dat geval dan niet gewoon de bestaande kappen spuiten. scheelt een dag een leen auto vermoed ik.
Dan snap ik indd ook niet waarom ze niet gewoon de originele kappen onder die covers een ander kleurtje geven. Achja, boeiend, als ze het maar oplossen :)

• DonJunior
[...]

[Afbeelding]
Dat is ook raar.. want ik kon gewoon zwarte spiegelkappen bestellen. Die hoefde niet gespoten te worden. (die heb ik uiteindelijk laten wrappen.. dat terzijde)
Nja maakt niet uit ook.. als je straks maar netjes geholpen bent. Ben benieuwd inderdaad.

*sowieso

• andreasvdwal
DonJunior schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

Dat is ook raar.. want ik kon gewoon zwarte spiegelkappen bestellen. Die hoefde niet gespoten te worden. (die heb ik uiteindelijk laten wrappen.. dat terzijde)
Nja maakt niet uit ook.. als je straks maar netjes geholpen bent. Ben benieuwd inderdaad.
Ja ook geen idee waarom ze het zo doen is mogelijk de snelste oplossing als het er maar netjes uit komt te zien.

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07-2025
Pjotr662 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Het probleem lijkt opgelost na update 2.3, maar ik heb niet lang kunnen testen omdat Vodafone eruit ligt...
Ik vrees dat ik te snel conclusies trok. Apple Music hapert nog steeds. Zou toch fijn zijn als dat opgelost kan worden.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42

Boy

www.byoscoop.nl

ID4.1 Lol lijkt ambitieus, niet 😆Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nbbMuJXBapbCmRDZg3o-iyOa2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvpsnkrEi7d43sGIRv4Vg6wl.jpg?f=fotoalbum_large

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• DonJunior
[..] bij je bericht ÉÉN van de volgende Tags gebruiken begin van je bericht:

Met [3/4] of 3./4. beginnen zodat men weet over welke auto het gaat.
..over welke auto hebben we het?

*sowieso

• B@rt_d@_M@n
  • Laatst online: 12-01 20:13

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Op werkdagen rij ik in m'n 4.1 van Amersfoort naar Nunspeet (A28) en kom langs Harderwijk. Elke keer wil de navi dat ik de snelweg af ga en een omweg van 6 min. neem. Dat doet ie alleen op de heen weg, dus van west naar oost.
's Avonds is er niets aan de hand.
Er zijn geen files, wegwerkzaamheden of wegafsluitingen oid.

Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
En hoe ik dat oplos ? (als dat al mogelijk is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDFEa6-mClIY54XgHo0DU69LLUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w16JSs6edhtOQZUvNjapYQJL.jpg?f=fotoalbum_large

• DonJunior
@B@rt_d@_M@n sowieso aso navigatie systeem.
Als er ergens file is stuurt ie je zondee blikken of blozen over parkeerplaats van de benzinepomp. Heb ik al meerdere keren gezien op de navi.

*sowieso

• Djelfret
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-11-2022
B@rt_d@_M@n schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:53:
Op werkdagen rij ik in m'n 4.1 van Amersfoort naar Nunspeet (A28) en kom langs Harderwijk. Elke keer wil de navi dat ik de snelweg af ga en een omweg van 6 min. neem. Dat doet ie alleen op de heen weg, dus van west naar oost.
's Avonds is er niets aan de hand.
Er zijn geen files, wegwerkzaamheden of wegafsluitingen oid.

Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
En hoe ik dat oplos ? (als dat al mogelijk is).

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe het op te lossen is, maar ook ik heb het probleem op de A12 van Utrecht richting Gouda bij Woerden. Wellicht heeft het te maken met het feit dat er wel file staat op het moment van berekenen van de route. Op het moment dat ik er daadwerkelijk langsrijd, stuurt ie mij de afrit op, terwijl het gewoon doorrijdt. Geen idee waarom?!

[ Voor 1% gewijzigd door Djelfret op 29-10-2021 20:32 . Reden: Tekst toegevoegd ]

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-12-2025
Djelfret schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:29:
[...]

Ik weet niet hoe het op te lossen is, maar ook ik heb het probleem op de A12 van Utrecht richting Gouda bij Woerden. Wellicht heeft het te maken met het feit dat er wel file staat op het moment van berekenen van de route. Op het moment dat ik er daadwerkelijk langsrijd, stuurt ie mij de afrit op, terwijl het gewoon doorrijdt. Geen idee waarom?!
Herkenbaar. Ook op andere wegen. Paar keer gehad op de A12 nabij Utrecht (vanuit Gouda) wanneer de route via de A2 richting Nieuwegein vervolgt moet worden. Navi stuurt je dan "linksaf" de andere richting op naar Maarsen via de A2 om vervolgens te keren en dan we weg te vervolgen richting Nieuwegein.🙈 En dan zie je rechts boven ook de verwachte aankomsttijd met minuten afnemen als je "gewoon" de meest logische route, direct richting Nieuwegein, neemt.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42

Boy

www.byoscoop.nl

DonJunior schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

[...]

..over welke auto hebben we het?
Sorry, erbij gezet, ID4.1 maar klopt voor geen meter natuurlijk. Vraag me af hoe ie erbij komt.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-01 11:20
Rutjes87 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:33:
[...]

Herkenbaar. Ook op andere wegen. Paar keer gehad op de A12 nabij Utrecht (vanuit Gouda) wanneer de route via de A2 richting Nieuwegein vervolgt moet worden. Navi stuurt je dan "linksaf" de andere richting op naar Maarsen via de A2 om vervolgens te keren en dan we weg te vervolgen richting Nieuwegein.🙈 En dan zie je rechts boven ook de verwachte aankomsttijd met minuten afnemen als je "gewoon" de meest logische route, direct richting Nieuwegein, neemt.
Ik ben gestopt met de Navi te gebruiken. Google maps is met iets beter. De Navi stuurt mij regelmatig over fietspaden heen. Ik snap echt niet dat ze dit er niet uit kunnen halen…

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:56:
@B@rt_d@_M@n sowieso aso navigatie systeem.
Als er ergens file is stuurt ie je zondee blikken of blozen over parkeerplaats van de benzinepomp. Heb ik al meerdere keren gezien op de navi.
Ai, je hebt het verkeerde navigatiesysteem zo te horen. Deze is voor een Audi bedoelt.

:+

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:37
** Gewoon negeren aub, niet op de man spelen **

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 30-10-2021 13:03 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

** Gewoon negeren aub, niet op de man spelen **

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 30-10-2021 13:03 ]

• deboss65
  • Laatst online: 22:37
** Knip, verder niet op ingaan aub **

Ik kijk uit naar mijn Audi en ga lekker indien nodig in de file staan de benzinepomp negeren zoals ik altijd heb gedaan.

[ Voor 57% gewijzigd door Taro op 30-10-2021 13:04 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

** Knip, verder niet op ingaan aub **

[ Voor 80% gewijzigd door Taro op 30-10-2021 13:04 ]

• Goofzzee
  • Laatst online: 27-09-2024
** Knip, niet verder op ingaan aub **

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 30-10-2021 13:04 ]

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Tja, vroeger kon je nog een beetje een verhaal houden dat de meerprijs van een Audi versus VW of Skoda op onderliggende techniek gebaseerd was (en niet op snobisme)

Nu ze op hetzelfde platform staan (zag laatst dat mijn Enyaq een Audi schokdemper heeft ;-) blijft er alleen nog maar snobisme over om de 5k of zo meerwaarde goed te praten.

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 30-10-2021 13:05 ]

• DonJunior
@jeroenkb Nou daar ben ik het eigenlijk helemaal niet mee eens.
Als ik kijk naar de afwerking, vooral interieur, van de IDx series of de Etron. Dan zou ik wel weten waar die 5k in gaat zitten bij Audi. Persoonlijk zou ik liever een Audi rijden dan een IDx.. maar ja dan moet ik fulltime gaan werken en dat doe ik dan weer liever niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Taro op 30-10-2021 13:05 ]

*sowieso

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@DonJunior

Ik heb wel eens gelezen dat de winstmarge op de duurdere auto's vele malen hoger ligt. Dus qua kostprijs kan een ID4 wel eens gelijk zijn aan een Audi. Dat wij als kopers dan een interieur dat misschien qua kostprijs 100 euro meer kost, veel hoger aanslaan is dan mooi meegenomen voor de producenten.

Neemt niet weg dat ID4 interieur absoluut tegenvalt. Enyaq versus Audi is toch echt een ander verhaal ;-)

• mcmiles
Vandaag rij ik precies één jaar in mijn ID.3P. Iets meer dan 20.000 km mee gereden en gemiddeld verbruik 14.8 kWh. Overall zeer tevreden mee en zo goed als geen last gehad van in dit forum genoemde klachten. Alleen in de eerste twee maanden wat hick-ups in het klimatiseringsysteem. De software updates verliepen probleemloos. ID is een heerlijk comfortabele en goed rijdende ev, lekker veel ruimte (wordt door 2 personen gebruikt) en stil. We gaan nog drie jaar verder.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

mcmiles schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:56:
Vandaag rij ik precies één jaar in mijn ID.3P. Iets meer dan 20.000 km mee gereden en gemiddeld verbruik 14.8 kWh. Overall zeer tevreden mee en zo goed als geen last gehad van in dit forum genoemde klachten. Alleen in de eerste twee maanden wat hick-ups in het klimatiseringsysteem. De software updates verliepen probleemloos. ID is een heerlijk comfortabele en goed rijdende ev, lekker veel ruimte (wordt door 2 personen gebruikt) en stil. We gaan nog drie jaar verder.
Dan was je er echt als een van de eerste bij! Ik heb zodra het kon proefgereden ((2 nov) (bestellen zonder testrit doe ik niet). Daarna pas besteld.

• mcmiles
Freakie1NL schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:19:
[...]

Dan was je er echt als een van de eerste bij! Ik heb zodra het kon proefgereden (bestellen zonder testrit doe ik niet). Daarna pas besteld.
Klopt, twee weken voor levering hebben we een uurtje proefgereden en toen gelijk knoop doorgehakt.

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-01 20:42
Weet iemand of het ook mogelijk is bij de ID4 de achterlichten te laten branden in combinatie met de dagrijverlichting?

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
… en gemiddeld verbruik 14.8 kWh…
Nog magische tips hiervoor?
Ik doe soms echt m’n best maar dat lukt me gewoon niet. Op zich niet erg, maar ik ben altijd zo verbaasd. Netjes hoor!

• Soeski
  • Laatst online: 16:58
juanpabloo schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Ik doe soms echt m’n best maar dat lukt me gewoon niet. Op zich niet erg, maar ik ben altijd zo verbaasd. Netjes hoor!
Is voor mij ook niet haalbaar - teveel snelweg denk ik. Net een ritje Leiderdorp --> Den Haag. 25km, gemiddeld 51km/u, vooral A4 103km/u TA. AC op 20,5, geen stoel/stuurverwarming aan. Buitentemp 12,5.
Verbruik: precies 20,0. Rustig met verkeer meegereden. De 20 haalde ik nog in de wijk bijna thuis, op de snelweg bleef het boven de 22.
Overigens is mijn jaargemiddelde inderdaad best ok - rond de 16 dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Soeski op 30-10-2021 19:28 ]

• mcmiles
juanpabloo schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Ik ben geen strepentrekker maar een relaxte anticiperende rijder. Hou me overal aan de snelheden en dan kom ik echt op dit verbruik uit. Het is over het hele jaar gemeten.

• mcmiles
Soeski schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Is voor mij ook niet haalbaar - teveel snelweg denk ik. Net een ritje Leiderdorp --> Den Haag. 25km, gemiddeld 51km/u, vooral A4 103km/u TA. AC op 20,5, geen stoel/stuurverwarming aan. Buitentemp 12,5.
Verbruik: precies 20,0. Rustig met verkeer meegereden. De 20 haalde ik nog in de wijk bijna thuis, op de snelweg bleef het boven de 22.
De 20 kWh haal ik niet soeski. Gisteren van Maastricht naar Rotterdam gereden met een stop in Eindhoven en ik kwam op 16.9 kWh volgens het scherm in het entertainmentscherm. AC op 104km/u geen stoel- stuurwielverwarming aan. Wel heel veel file onderweg gehad m.n. vanaf Breda dat zal echt schelen. Verder zit ik niet dagelijks op de snelweg. Dat zal ook schelen en dat ik in één jaar op 14.8 kWh bij 20.000 km verbruik uitkomt zoals ik eerder schreef. Maar benieuwd naar het komende jaar.

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-01 07:59
Freakie1NL schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:19:
[...]

Dan was je er echt als een van de eerste bij! Ik heb zodra het kon proefgereden ((2 nov) (bestellen zonder testrit doe ik niet). Daarna pas besteld.
Hier 8-10-2020, de start met de 3.1+

Afgelopen week de 2.3 erin. Nu bijna 15K op de teller zonder problemen (1x12V bug). Dik tevreden, rijd prima, >:)

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• FlowDesign
Ik heb gisterenochtend de Conti winterbanden met contiseal op de originele 19" velgen van m'n ID3PP laten monteren. De eerste paar bochten voelde het wat onwennig aan, maar dat was snel weg. Qua geluid merk ik eigenlijk geen verschil met de Goodyear zomerbanden :)

Sowieso groot voordeel nu, deze banden hebben velgprotectie :)

Continental WinterContact TS 850 P 215/50R19 93 T FR, ContiSeal

[ Voor 9% gewijzigd door FlowDesign op 31-10-2021 09:16 ]

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01 15:46
Mijn achteruitrijcamera doet het niet meer. Hij geeft een volledig zwart beeld. Ik heb al zekering F21 eruit gehaald. Mocht helaas ook niet baten. Iemand nog een idee of wordt dit een ritje naar de dealer?

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

@Mdesign

Hier heb ik ook wel eens last van gehad. Maar volgende rit werkt het dan weer allemaal.

Kan mij ook niet vinden in Tweakers die stellen een probleemloze auto te hebben.

- Achteruit rij camera die uitvalt
- Melding knipper licht defect (komt alleen voor in vochtig weer)
- Cockpit scherm die geel knippert

Alles nu al bijna een jaar aanwezig. Dealer bezoeken heeft eigenlijk nooit zin, want dan kunnen ze het niet vinden en is er niets aan de hand. Een eventuele update zal dat dan wel verhelpen. Standaard verhaal van de dealer.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44
Freakie1NL schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:09:
@Mdesign

Hier heb ik ook wel eens last van gehad. Maar volgende rit werkt het dan weer allemaal.

Kan mij ook niet vinden in Tweakers die stellen een probleemloze auto te hebben.

- Achteruit rij camera die uitvalt
- Melding knipper licht defect (komt alleen voor in vochtig weer)
- Cockpit scherm die geel knippert

Alles nu al bijna een jaar aanwezig. Dealer bezoeken heeft eigenlijk nooit zin, want dan kunnen ze het niet vinden en is er niets aan de hand. Een eventuele update zal dat dan wel verhelpen. Standaard verhaal van de dealer.
Al eens een andere dealer geprobeerd?

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-01 11:24
Wij hebben de Id3 nu ook een jaar. Er staat 30.000 km op de teller. Hij bevalt prima. Rijdt erg lekker en vanzelf sprekend. Meer snelheid? Geen probleem, het lijkt allemaal vanzelf te gaan. Ik vind het comfort ook super ,de rust en stilte in de cabine zijn echt fijn. Verder vind ik hem ook gewoon ruim. We hadden hiervoor een Superb en die mis ik niet. De Id3 is een van de weinige auto's waar ik als bestuurder de stoel niet helemaal in de achterste stand kan zetten... omdat ik met 1,98 meter dan net te korte beentjes heb :) . Een verbruik van 14,8 kWh per 100 km op jaar basis hebben we denk ik ook wel gehaald. (Waar kan ik dat zien over 1 jaar?). Een stuk van afgelopen zomer was 12,7 kWh per 100 km. Ik heb de ACC meestal op 104 kmh staan. Maar ik heb niet de meeste km gereden dat is mijn vrouw geweest en die rijd wat agressiever. De meeste afstand is op de A2 tussen Nieuwegein en Amsterdam gereden. We hebben eigenlijk geen problemen gehad met de auto (1keer resetten geloof ik in het begin). De updates verliepen ook prima. Een minpunt vind ik de "split" a stijl. Dat komt volgens mij mede omdat ik nogal groot ben. Ik heb moeite links voor me te kijken, het zicht is beperkt. Ik moet a.h.w. mijn hoofd wat bewegen om goed zicht te krijgen.

Al met al een fijne auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZON6S5Uy-4ZPOsk8yIgZRAcMjB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANOZMKzgShc3iv8WDJWL9BJH.jpg?f=fotoalbum_large

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-01 13:23
Gugi101 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:17:
[...]

Ik heb moeite links voor me te kijken, het zicht is beperkt. Ik moet a.h.w. mijn hoofd wat bewegen om goed zicht te krijgen.

Al met al een fijne auto.

[Afbeelding]
Ja, daar heb ik ook wel vaak last van. Een paar keer op de rotonde een fietser "kwijt" geraakt, omdat ik niet kon zien waar die nu reed. Maar na ruim 11 maanden en net geen 11.000.. nog steeds heel blij :)

Wel helaas eerste krasje op het portier :'( :'(

ID.3 Pro S Limited Edition

• BanDijk
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik deel de zure recensies van sommigen in het geheel niet. MIjn ID.3 B is een fijne auto, zonder mankementen.

[ Voor 10% gewijzigd door BanDijk op 01-11-2021 08:36 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een idee welke zekering voor de DCC is? In de handleiding voor m'n ID.4 staat deze niet aangegeven. Wellicht dat dat m'n demper storing verhelpt. Zit inmiddels alweer een week te wachten tot Broekhuis Alkmaar belt voor een afspraak.

• FlowDesign
BanDijk schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:34:
Ik deel de zure recensies van sommigen in het geheel niet. MIjn ID.3 B is een fijne auto, zonder mankementen.
Bij mijn ID3P werkt ook alles prima.
Het enige wat af en toe terugkomt is dat de knoppen op het stuur niet meer snappen dat ze door de favorieten moeten scrollen ipv alle radiozenders. Zal met een volgende update wel weer opgelost worden vermoed ik.

Rammelende rugleuning rechts van de achterbank, hoort natuurlijk niet, maar heb ik opgelost met een stukje ducttape.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij mij mislukt deel 1 van de update telkens, met als gevolg dat ik nu continu met storingen rondrijd |:( . Ik ga naar update, selecteer om het te installeren en krijg vervolgens de melding dat hij word geïnstalleerd zodra de auto word uitgeschakeld. De eerste volgende keer dat ik weer de auto pak krijg ik de melding dat de update is mislukt, en verschijnen alle storingen weer. Dit nu al 4x achter elkaar, iemand nog een 100% procedure om die update erop te krijgen?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Rev! schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:03:
Bij mij mislukt deel 1 van de update telkens, met als gevolg dat ik nu continu met storingen rondrijd |:( . Ik ga naar update, selecteer om het te installeren en krijg vervolgens de melding dat hij word geïnstalleerd zodra de auto word uitgeschakeld. De eerste volgende keer dat ik weer de auto pak krijg ik de melding dat de update is mislukt, en verschijnen alle storingen weer. Dit nu al 4x achter elkaar, iemand nog een 100% procedure om die update erop te krijgen?
Contact opnemen met de dealer, bij sommige auto's werkt de OTA simpelweg nog niet goed op 2.1. Die van mij is voor deel 2 naar de dealer geweest.

• sl1000
Rev! schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:03:
komt omdat je hem op de verkeerde plek start.
je moet de auto na een ritje in park zetten en dan zie je optie om te updaten in het "vaarwel scherm" op je infotainment. DAAR moet je dan selecteren dat je wilt updaten, evt. je verlichting en radio uitschakelen & ramen sluiten en dan uitstappen, auto op slot doen en je sleutels 5 meter van je auto vandaan houden.
na 10 minuten begint dan de update.

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
ID4P (City)
Nu zo'n twee weken ervaring met mijn ID4, het bevalt erg goed. Wel vergis ik me vaak in het actieradius wat toch constant verspringt. Verder merk ik dat het snelladen niet altijd de maximale snelheid pakt wat de auto aan kan. Hij zou 125kW kunnen laden maar laadt vaak max 75kW en soms zelfs met 35kW, terwijl de snelladers 175kW-300kW aan zouden kunnen.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• Stockbaard
  • Laatst online: 13-01 10:45
In een ander topic gevonden: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69256730

Vanaf vandaag pilot gestart in NL om met je niet-Tesla te laden bij een aangewezen supercharger.
Betalen gaat via de app middels creditcard of automatische incasso.

• MJMaverick
ArchNemeziz schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:43:
ID4P (City)
Nu zo'n twee weken ervaring met mijn ID4, het bevalt erg goed. Wel vergis ik me vaak in het actieradius wat toch constant verspringt. Verder merk ik dat het snelladen niet altijd de maximale snelheid pakt wat de auto aan kan. Hij zou 125kW kunnen laden maar laadt vaak max 75kW en soms zelfs met 35kW, terwijl de snelladers 175kW-300kW aan zouden kunnen.
125kW laden kan alleen onder specifieke omstandigheden. Accu op temperatuur en SOC niet te hoog zijn volgens mij de twee belangrijkste. Hoe voller de accu hoe langzamer het laden zal gaan.

• FlowDesign
ArchNemeziz schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:43:
ID4P (City)
Uit nieuwsgierigheid: worden zulke dingen niet uitgelegd door de dealer voordat je de auto koopt of wanneer je 'm ophaalt?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02
Ik heb over het snelladen geen uitleg gehad. Maar misschien ook omdat hij vroeg of ik al ervaring had met elektrisch rijden, wat zo is, dat ie het had weggelaten.

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 11:22
M.b.t. 125kw laden, ik heb het met mijn ID4 al meerdere malen gehaald. Vooral als de accu leeg genoeg is, dan is het geen enkel probleem.

Zie de curve:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLAywNRzBGm186M26sZOlqPD-7I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CMy5U7l8Uo5n2s2BxSJr9JBR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjYolUub0-PBeLeJkHH693PIScs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3KdpeW8urfgvcAou2Ghv6TR.jpg?f=fotoalbum_large

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:52
Ik heb dezelfde ervaring met snelladen. Met name de accutemperatuur zal meespelen. Op vakantie naar Italië begon hij altijd rond de 120, zeker bij de 2e keer laden en later.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:44:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: worden zulke dingen niet uitgelegd door de dealer voordat je de auto koopt of wanneer je 'm ophaalt?
Zal misschien op dit moment wat anders gaan, maar ik kreeg de mijne geleverd in december 2020.
Kwam zo van de trailer van de dealer af, die chauffeur had er nog minder verstand van dan ik.
Totaal geen uitleg (die man wist er echt niets van), accu met maar 15% (want was in 2020 zo duur....).

Denk dat gros van de auto's de afgelopen tijd zo is afgeleverd.

• Soeski
  • Laatst online: 16:58
Freakie1NL schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:26:
[...]

Zal misschien op dit moment wat anders gaan, maar ik kreeg de mijne geleverd in december 2020.
Kwam zo van de trailer van de dealer af, die chauffeur had er nog minder verstand van dan ik.
Totaal geen uitleg (die man wist er echt niets van), accu met maar 15% (want was in 2020 zo duur....).

Denk dat gros van de auto's de afgelopen tijd zo is afgeleverd.
November hier. Vrij uitgebreide sessie van de dealer gehad in de showroom, we mochten 'm zelf eruit rijden. Vier ID.3's tegelijk. Netjes volgeladen. Collega reed de deur uit van de showroom, de straat op, en rechtsomkeert de werkplaats in "Fout in aandrijvingssysteem, naar de werkplaats aub". En zo begon het ID.3 avontuur :+

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:53:
[...]

November hier. Vrij uitgebreide sessie van de dealer gehad in de showroom, we mochten 'm zelf eruit rijden. Vier ID.3's tegelijk. Netjes volgeladen. Collega reed de deur uit van de showroom, de straat op, en rechtsomkeert de werkplaats in "Fout in aandrijvingssysteem, naar de werkplaats aub". En zo begon het ID.3 avontuur :+
Gelukkig was die werkplaats dichtbij :9 .
Of was jij die Tweaker die gewoon verder op pad is gestuurd door de dealer?

Weet dat jij veel problemen hebt gehad, maar er was nog een Tweaker. En van jullie twee mocht gewoon doorrijden van de dealer, om daarna stil te staan. 8)7

Maar ik stond nou ook niet bepaald te springen om hem af te halen. Leasemaatschappij had even een dealer aan de andere kant van het land geselecteerd.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sl1000 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:55:
[...]

komt omdat je hem op de verkeerde plek start.
je moet de auto na een ritje in park zetten en dan zie je optie om te updaten in het "vaarwel scherm" op je infotainment. DAAR moet je dan selecteren dat je wilt updaten, evt. je verlichting en radio uitschakelen & ramen sluiten en dan uitstappen, auto op slot doen en je sleutels 5 meter van je auto vandaan houden.
na 10 minuten begint dan de update.
Hij lijkt de update nu toch te hebben afgerond, ik zag dat hij vanmiddag opeens verbonden was met mijn telefoon en toen ik een puur uur later ging checken had ik de melding dat de update was afgerond en dat hij kort een internet verbinding nodig had voor de update...

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01 18:08
Rev! schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:47:
[...]

Hij lijkt de update nu toch te hebben afgerond, ik zag dat hij vanmiddag opeens verbonden was met mijn telefoon en toen ik een puur uur later ging checken had ik de melding dat de update was afgerond en dat hij kort een internet verbinding nodig had voor de update...
Toevallig bij mij vandaag hetzelfde.
Als ik het goed heb dan is dat deel 1 van de 2.3 update ?
Hopelijk nu deel 2 er dan ook snel achteraan.

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
3.1p - de 2.3 staat klaar om te installeren, maar de knop ‘installeren’ is en blijft greyed out. Lichten uitdoen werkte niet, batterij zit meer dan 50% vol, auto hangt niet aan de lader, ramen zijn gesloten.
Nog meer ideeen?

• Rusky
  • Laatst online: 13-01 07:26
ID3 … heb nog steeds de update niet binnen. Hier meer mensen last van?

mijn pc

• sl1000
gappendaal schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:31:
3.1p - de 2.3 staat klaar om te installeren, maar de knop ‘installeren’ is en blijft greyed out. Lichten uitdoen werkte niet, batterij zit meer dan 50% vol, auto hangt niet aan de lader, ramen zijn gesloten.
Nog meer ideeen?
Als het goed is staat het op je scherm waarom
Hij nog disabled is, dus bv “ramen sluiten” of je hebt nog niet echt het licht op off gezet met de mode knop.

• sl1000
Freakie1NL schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:02:
[...]

Gelukkig was die werkplaats dichtbij :9 .
Of was jij die Tweaker die gewoon verder op pad is gestuurd door de dealer?

Weet dat jij veel problemen hebt gehad, maar er was nog een Tweaker. En van jullie twee mocht gewoon doorrijden van de dealer, om daarna stil te staan. 8)7

Maar ik stond nou ook niet bepaald te springen om hem af te halen. Leasemaatschappij had even een dealer aan de andere kant van het land geselecteerd.
Mossel in Waalwijk zeker?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
gappendaal schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:31:
Nog meer ideeen?
Auto 15 minuten afgesloten laten staan, dan instappen maar een minuut wachten voordat je de auto "start" (rempedaal intrapt). Kan goed zijn dat als hem dan daarna uitzet je de update wel kan installeren.

• 7o9
  • Niet online

7o9

Rusky schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:33:
ID3 … heb nog steeds de update niet binnen. Hier meer mensen last van?
1/10 akkoord gegeven, geen spoor van een update tot op heden. 3.1P.

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Hi, sinds dec 2020 heb ik de ID4.1 (niet-max). Vorige winter waren de winterbanden niet te krijgen, dus kwam het er niet meer van (wel vast gezeten toen het ineens wel ging sneeuwen in feb). Nu (met 20k op de teller) heb ik vrijdag de winterbanden (Michelin Alpine) er onder laten zetten. Maar het lijkt wel alsof de range dramatisch minder is geworden. Bij 80% laden geeft ie aan dat ik er 340 mee kan rijden, maar na 100 km is dat al gehalveerd en na 220 km had ik nog 40 km over bij thuiskomst (heel krap dus). Zelfde rijstijl (vrij rustig, veel 80km wegen en wat snelweg met 100 a 110 km/h). Gemiddelde is nu ook 24kW/100km. Was voorheen 18,5. Kreeg na de bandenwissel wel eerst wat meldingen dat de spanning niet goed was, maar ook meldingen dat de ID4 het niet goed kon meten. Moet de spanning nog even opnieuw meten, maar dat kan toch niet zo'n groot verschil zijn? De banden ogen goed op spanning. En zo heel koud was het afgelopen weekend ook nog niet (8-14 gr of zo?). Wat nu als het een periode echt koud is? Iemand vergelijkbare ervaring met (deze) winterbanden?

• tiguan
  • Laatst online: 00:02
Heb je de bandenspanning gecontroleerd? Ik heb vaak genoeg meegemaakt, dat de banden vanaf dealer niet op de juiste bar werden gezet.

Oh zie nu dat je dat nog niet gedaan had. Dan zou ik 't zeker alsnog doen.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 01-11-2021 21:14 ]

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
sl1000 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:38:
[...]

Als het goed is staat het op je scherm waarom
Hij nog disabled is, dus bv “ramen sluiten” of je hebt nog niet echt het licht op off gezet met de mode knop.
Op raadselachtige wijze is het ding tóch gaan installeren; staat inmiddels bijna twee uur te pruttelen.

• sl1000
tiguan schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:12:
Heb je de bandenspanning gecontroleerd? Ik heb vaak genoeg meegemaakt, dat de banden vanaf dealer niet op de juiste bar werden gezet.

Oh zie nu dat je dat nog niet gedaan had. Dan zou ik 't zeker alsnog doen.
En na de wissel moet je de TPMS sensor resetten, aangezien de auto aan het aantal omwentelingen meet of je een lekke band hebt of niet. Na een bandenwissel of het oppompen van je banden moet je deze opnieuw onder wagen->wagen->banden resetten

• DonJunior
KingsCrown schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:55:
M.b.t. 125kw laden, ik heb het met mijn ID4 al meerdere malen gehaald. Vooral als de accu leeg genoeg is, dan is het geen enkel probleem.

Zie de curve:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Simply1337 Zouden we die laadcurve aan de TS kunnen toevoegen? Wellicht handig 'for future reference'.

Edit: en kunnen we die dan ook voor de ID3 modellen ergens vandaan halen?

[ Voor 4% gewijzigd door DonJunior op 01-11-2021 21:45 ]

*sowieso

• Forumbezoeker
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
ID4.1 Ik heb sinds 2 weken ook de winterbanden eronder liggen. 20” goodyear winterbanden (lease, dus geen invloed op keuze band) op de bestaande velgen. Positief vindt ik dat de banden nauwelijks meer geluid maken dan de zomerbanden (Hankook). Wat ik echt ruk vindt is dat de banden heel weinig grip lijken te hebben. Tijdens een flauwe bocht met 120km/h tot 140km/h op droog afvalt gewoon de tractie control die ingrijpt. Hetzelfde geld als ik op lagere snelheden even gas geef of bij het invoegen op de snelweg of de bocht ervoor. Continu wordt het vermogen afgeregeld. Hebben meer mensen hier last van? De temperaturen zijn natuurlijk nog niet ideaal en iets van grip verlies ten opzichte van zomer banden is er altijd. Maar dit vindt ik extreem.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

sl1000 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:40:
[...]

Mossel in Waalwijk zeker?
Een ander dier. Stuk noordelijker

• sl1000
Forumbezoeker schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:58:
ID4.1 Ik heb sinds 2 weken ook de winterbanden eronder liggen. 20” goodyear winterbanden (lease, dus geen invloed op keuze band) op de bestaande velgen. Positief vindt ik dat de banden nauwelijks meer geluid maken dan de zomerbanden (Hankook). Wat ik echt ruk vindt is dat de banden heel weinig grip lijken te hebben. Tijdens een flauwe bocht met 120km/h tot 140km/h op droog afvalt gewoon de tractie control die ingrijpt. Hetzelfde geld als ik op lagere snelheden even gas geef of bij het invoegen op de snelweg of de bocht ervoor. Continu wordt het vermogen afgeregeld. Hebben meer mensen hier last van? De temperaturen zijn natuurlijk nog niet ideaal en iets van grip verlies ten opzichte van zomer banden is er altijd. Maar dit vindt ik extreem.
Geen last van, maar zijn je banden correct op druk? Het is normaal om de winters 0.2 tot 0.3 bar boven de zomer druk te brengen voor betere grip. Vaak zorgt dit ook voor mindere vervorming, en die vervorming zou de auto kunnen laten vergissen.
Als hij het blijft doen bij correcte banden druk, dan zou ik terug gaan, wellicht is er een sensor te gevoelig, of hebben ze een voorband achter gemonteerd (been there, sommige zaken zijn gewoon bagger) verschil tussen links en rechts kan dit namelijk ook veroorzaken
Pagina: 1 ... 147 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.