Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 148 ... 391 Laatste
Acties:

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 11:22
DonJunior schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:42:
[...]

@Simply1337 Zouden we die laadcurve aan de TS kunnen toevoegen? Wellicht handig 'for future reference'.

Edit: en kunnen we die dan ook voor de ID3 modellen ergens vandaan halen?
U vraagt, wij draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWp_kId9UgKU3G_VvFrwe3SycEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aLdVPuEdaLPCfrIRjXzX9fe9.png?f=fotoalbum_large

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
FlowDesign schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:44:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: worden zulke dingen niet uitgelegd door de dealer voordat je de auto koopt of wanneer je 'm ophaalt?
Nee helemaal niet. Alleen wat simpele uitleg gehad over hoe de versnellingspook werkt (aparte plek natuurlijk), maar reed al hybride en was al een automaat gewend.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• ArchNemeziz
KingsCrown schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:55:
M.b.t. 125kw laden, ik heb het met mijn ID4 al meerdere malen gehaald. Vooral als de accu leeg genoeg is, dan is het geen enkel probleem.

Zie de curve:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Meerdere malen al gehad dat mijn accu bijna leeg was (onder de 10%), maar nog steeds maar max 75kW snelladen en dan stel ik hem nog in dat ie tot 80% mag laden.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
@KingsCrown wel grappig.. want heb mijn ID3 nog nooit bove de 45kWh gezien bij een snellader die 150kWh aan zou moeten kunnen. Ben daar gaan staan met 30% SoC.
Nja gelukkig hoeft het niet meer want ik laad gewoon lekker thuis op de oprit. Maar ben benieuwd of ik bij dergelijke snellaadpalen ooit zulke waarden ga zien.

*sowieso

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
FlowDesign schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:44:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: worden zulke dingen niet uitgelegd door de dealer voordat je de auto koopt of wanneer je 'm ophaalt?
Nooit uitleg gehad..... sterker nog : mijn ID4.1M is 5 februari voor mijn deur afgeleverd door een student. Die wist alleen hoe ze de afgelopen 100km heerlijk had gereden. Ik heb haar toen op het station afgezet, maar wist gelukkig door veel vooronderzoek alles wel zo'n beetje te vinden :)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37
maik73 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:29:
[...]

Nooit uitleg gehad..... sterker nog : mijn ID4.1M is 5 februari voor mijn deur afgeleverd door een student. Die wist alleen hoe ze de afgelopen 100km heerlijk had gereden. Ik heb haar toen op het station afgezet, maar wist gelukkig door veel vooronderzoek alles wel zo'n beetje te vinden :)
En wat vond zij daarvan? :+

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
DonJunior schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:16:
@KingsCrown wel grappig.. want heb mijn ID3 nog nooit bove de 45kWh gezien bij een snellader die 150kWh aan zou moeten kunnen. Ben daar gaan staan met 30% SoC.
Nja gelukkig hoeft het niet meer want ik laad gewoon lekker thuis op de oprit. Maar ben benieuwd of ik bij dergelijke snellaadpalen ooit zulke waarden ga zien.
Ik zou het toch wel een keertje willen testen als 't mijn ID was.

Probeer maar eens bij een snellader uit te komen met je SoC onder de 10 procent, nadat je minstens 25 km hebt gereden zodat de batterij een beetje opgewarmd is. Dus ook een beetje hard optrekken en hard remmen, dat helpt bij het opwarmen.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 14:41
FlowDesign schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:44:
[...]

Probeer maar eens bij een snellader uit te komen met je SoC onder de 10 procent, nadat je minstens 25 km hebt gereden zodat de batterij een beetje opgewarmd is. Dus ook een beetje hard optrekken en hard remmen, dat helpt bij het opwarmen.
400KG accu warmt niet zo makkelijk op hoor. nu het buiten gemiddeld onder de 15 graden is zou ik pas na een rit van 200 - 300 KM verwachten dat de accu een beetje op temp is.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
Rusky schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:33:
ID3 … heb nog steeds de update niet binnen. Hier meer mensen last van?
Hier idem.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• sl1000
wel de toestemmings email gehad?
zo niet dan komt die wellicht in week 44, omdat je de auto pas na week 40 gekregen hebt

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:44:
[...]

Staat ook ergens een testje van op youtube (niet van baardmans) waarbij ze de laadsnelheid vergelijken tussen een laadsessie rustig ritje en een laadsessie na een ritje waarbij flink wordt doorgereden op de Autobahn. Zat aardig wat verschil in.

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
sl1000 schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:29:
[...]

Geen last van, maar zijn je banden correct op druk? Het is normaal om de winters 0.2 tot 0.3 bar boven de zomer druk te brengen voor betere grip. Vaak zorgt dit ook voor mindere vervorming, en die vervorming zou de auto kunnen laten vergissen.
Als hij het blijft doen bij correcte banden druk, dan zou ik terug gaan, wellicht is er een sensor te gevoelig, of hebben ze een voorband achter gemonteerd (been there, sommige zaken zijn gewoon bagger) verschil tussen links en rechts kan dit namelijk ook veroorzaken
Dank voor de tips. Ga vanmiddag even terug. Het wisselen duurde anderhalf uur omdat ze (inderdaad) voor (235) en achter (255) niet goed hadden gedaan. Maar een verbruik dat 20% hoger ligt door wellicht iets te zachte banden? kan dat?

• sl1000
ChrisH_ID4 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:32:
[...]

Dank voor de tips. Ga vanmiddag even terug. Het wisselen duurde anderhalf uur omdat ze (inderdaad) voor (235) en achter (255) niet goed hadden gedaan. Maar een verbruik dat 20% hoger ligt door wellicht iets te zachte banden? kan dat?
ik ben ongeveer 2KW/100KM omhoog gegaan door de winter banden alleen.
maar wat ik zie is dat de auto 's ochtends ruim 30 minuten nodig heeft om de accu naar 12.5 graden te brengen.
als het pack onder de 12.5 graden is, is het verbruik ruim 5KW meer dan daar boven. Dit zie je alleen met rijden en niet als je stil staat.
Met het huidige weer is de accu een graad of 9-10 's morgens. houd maar het gemiddelde van de dag aan als accu temp.

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Rusky schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:33:
ID3 … heb nog steeds de update niet binnen. Hier meer mensen last van?
Hier ook niet (4.1M; serienummer P0041xx; FMC lid)

- in juli mail gehad en akkoord gegeven -> week later hele kerstboom met meldingen, maar gefaalde download en geen nieuwe pogingen daarna
- in augustus opnieuw mail gehad en akkoord gegeven -> niks gebeurd
- in oktober opnieuw mail gehad en akkoord gegeven -> niks gebeurd

Muntstad zegt: gewoon blijven wachten; wij mogen geen handmatige OTA naar 2.3 doen als de auto geen foutmeldingen heeft. Is niet omdat ze het niet willen, maar ze mogen de kosten intern niet reclameren bij het moederbedrijf als er geen fout/storing is. Althans, zo heb ik het begrepen.

Dat terwijl de email duidelijk zegt: 'binnen enkele weken ontvangt u de update' |:(

• DonJunior
Firstconnection schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:46:
[...]
[..]

Muntstad zegt: gewoon blijven wachten; wij mogen geen handmatige OTA naar 2.3 doen als de auto geen foutmeldingen heeft. Is niet omdat ze het niet willen, maar ze mogen de kosten intern niet reclameren bij het moederbedrijf als er geen fout/storing is. Althans, zo heb ik het begrepen.

[..]
In het kader van klantvriendelijkheid..
"Wij mogen de kosten niet declareren.. dus jammer voor u.. maar toedeldokie"
Zo jammer dat alles alleen maar om de centen draait en nog maar weinig garages/dealers écht meedenken met de klant en problemen willen oplossen.
:X

*sowieso

• Firstconnection
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:49:
[...]

In het kader van klantvriendelijkheid..
"Wij mogen de kosten niet declareren.. dus jammer voor u.. maar toedeldokie"
Zo jammer dat alles alleen maar om de centen draait en nog maar weinig garages/dealers écht meedenken met de klant en problemen willen oplossen.
:X
Ik zal het een beetje nuanceren: mensen bij Muntstad zijn echt wel bereid om te helpen, maar ze zitten uiteindelijk vast in opgelegde protocollen vanuit Duitsland. Anderen hebben hier ook al melding over gemaakt. VW Duitsland micromanaged alles van A-Z en lokale monteurs mogen niks zonder overleg, of officiële recall. Zolang het programma van de OTA 2.3 nog loopt en VW er geen recalls voor uitgeeft hangt het van de coulance van je lokale dealer af of ze je willen helpen. Dat doen ze dan op eigen kosten, niet op die van VW.

Als klant is dit echt een drama qua service beleving. Ik heb mijn auto gekocht na overleg met een verkoopmedewerker in Zeist, maar de afterservice is alsof je aankoop in een webshop hebt gedaan. 't is dat VW historisch gezien het merk van onze familie is. Als ik niet zoveel merkbinding had dan had ik 'm misschien ondertussen al bij de Skoda dealer ingeruild voor een Enyac.

• sl1000
[...]

- in juli mail gehad en akkoord gegeven -> week later hele kerstboom met meldingen, maar gefaalde download en geen nieuwe pogingen daarna

Dat terwijl de email duidelijk zegt: 'binnen enkele weken ontvangt u de update' |:(
die gefaalde download is dan toch voldoende?
wat je nog kunt proberen is even de accuklem losnemen en het hele systeem zo een reset geven. wellicht flipt dat een bitje waardoor een nieuwe poging gewaagd wordt.

• Firstconnection
  • Niet online
sl1000 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:02:
[...]

die gefaalde download is dan toch voldoende?
wat je nog kunt proberen is even de accuklem losnemen en het hele systeem zo een reset geven. wellicht flipt dat een bitje waardoor een nieuwe poging gewaagd wordt.
Is hij inderdaad ook voor terug geweest. Ze hebben de fouten een aantal keer ge-reset (o.a. communicatie module). Hij is ook even offline geweest. Zekering 19 eruit en erin had ik zelf al gedaan. Later nog een keer terug geweest, weer fouten wist. Maakt allemaal niks uit voor de 2.3 update.

Overigens heb ik de We-charge update wel gehad. Heeft er een week op gestaan en toen was het icoontje weer weg. Inmiddels weer terug, maar nu foutmelding bij starten.

Het doet me vermoeden dat het een backend issue is. Ik vermoed dat ze 'falende autos' steeds achteraan in de queue zetten, zodat ze straks een 'rommelbakje' krijgen met problematische serienummers. Wellicht om zo een common fault kunnen vinden, en een gerichte aanpak van die fouten.

Ik heb het ondertussen ook een beetje opgegeven. Als ik de ervaringen zo lees brengt 2.3 niks nieuws en de auto is nergens beter in geworden. Hij rijdt verder goed, dus ik verlaag mijn verwachtingen gewoon, dat frustreert ook minder. :)

• DonJunior
Firstconnection schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:59:
[...]

Ik zal het een beetje nuanceren: [..]

Als klant is dit echt een drama qua service beleving. [..]
Maar precies dit bedoel ik. Bedoel ook niet dat het specifiek jouw dealer is.. maar VW zelf doet dat echt niet goed.
Al heb ik zelf al wel meegemaakt bij mijn VW dealer (in Breda) dat ze wel iets meer tijd nemen en rustig onderzoeken wat het issue is.

*sowieso

• FlowDesign
Firstconnection schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:59:
[...]

Ik zal het een beetje nuanceren: mensen bij Muntstad zijn echt wel bereid om te helpen, maar ze zitten uiteindelijk vast in opgelegde protocollen vanuit Duitsland. Anderen hebben hier ook al melding over gemaakt. VW Duitsland micromanaged alles van A-Z en lokale monteurs mogen niks zonder overleg, of officiële recall. Zolang het programma van de OTA 2.3 nog loopt en VW er geen recalls voor uitgeeft hangt het van de coulance van je lokale dealer af of ze je willen helpen. Dat doen ze dan op eigen kosten, niet op die van VW.

Als klant is dit echt een drama qua service beleving. Ik heb mijn auto gekocht na overleg met een verkoopmedewerker in Zeist, maar de afterservice is alsof je aankoop in een webshop hebt gedaan. 't is dat VW historisch gezien het merk van onze familie is. Als ik niet zoveel merkbinding had dan had ik 'm misschien ondertussen al bij de Skoda dealer ingeruild voor een Enyac.
Vergeet PON niet in dit verhaal, die hebben veel te veel te zeggen in Nederland.

• FlowDesign
sl1000 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:41:
[...]

maar wat ik zie is dat de auto 's ochtends ruim 30 minuten nodig heeft om de accu naar 12.5 graden te brengen.
als het pack onder de 12.5 graden is, is het verbruik ruim 5KW meer dan daar boven. Dit zie je alleen met rijden en niet als je stil staat.
Met het huidige weer is de accu een graad of 9-10 's morgens. houd maar het gemiddelde van de dag aan als accu temp.
Hoe weet je dat 2 kW-uur per 100 km alleen van je winterbanden komt? Zoals je zelf al aangeeft zijn de temperaturen ook al aardig gedaald.

• ArchNemeziz
[...]

Hoe heb jij die mail gekregen? Ik heb de ID4.P nu 3 weken, maar nog niks gekregen en zit nog op 2.1.

• Jakkie takkie
ArchNemeziz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:04:
[...]

Hoe heb jij die mail gekregen? Ik heb de ID4.P nu 3 weken, maar nog niks gekregen en zit nog op 2.1.
Ik denk dat die mail gekoppeld is aan je WeConnectID app. Als je daarvoor pas zeer recent een account hebt aangemaakt moet je wellicht nog even geduld voor hebben?

• Jakkie takkie
sl1000 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:01:
[...]

wel de toestemmings email gehad?
zo niet dan komt die wellicht in week 44, omdat je de auto pas na week 40 gekregen hebt
Ik heb die mail op 1 oktober gehad en direct akkoord gegeven. Het feit dat ik hem nog niet heb zou kunnen komen omdat mijn auto op de plek waar hij normaal gesproken staat geparkeerd slecht/vrijwel geen bereik heeft.

• Caelis38
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 15:11
Vandaag de dealer aan de lijn. Mijn ID.4P is nu in de productieplanning opgenomen voor week 49 2021. We zijn opeens weer 13 weken eerder aan de beurt 🤯 Maar geen garanties....

Zijn er nog veel bestellingen met banking statussen? Is mooi dat ze gaan produceren, maar als ie daarna op de parkeerplaats komt te staan omdat er nog onderdelen missen schiet ik er nog niets mee op natuurlijk.😅

[ Voor 0% gewijzigd door Caelis38 op 02-11-2021 13:40 . Reden: typo's ]

• sl1000
FlowDesign schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:56:
[...]

Hoe weet je dat 2 kW-uur per 100 km alleen van je winterbanden komt? Zoals je zelf al aangeeft zijn de temperaturen ook al aardig gedaald.
Het is het extra verbruik wat ik zie nadat de auto is warm gereden (dus na een uurtje rijden zeg maar).
En daar ik vaak dezelfde route rijdt, weet je naar verloop van tijd wat voor verbruik je ergens hebt.
maar eens, een deel daarvan zal ook ook stoel/interieur verwarming zijn.

• sl1000
Jakkie takkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:14:
[...]

Ik heb die mail op 1 oktober gehad en direct akkoord gegeven. Het feit dat ik hem nog niet heb zou kunnen komen omdat mijn auto op de plek waar hij normaal gesproken staat geparkeerd slecht/vrijwel geen bereik heeft.
Jup, hij kijkt helaas alleen bij het opstarten. misschien een weekje ergens anders parkeren met een betere ontvangst?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

mr_obb

Lakse Perfectionist

Caelis38 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:36:
Vandaag de dealer aan de lijn. Mijn ID.4P is nu in de productieplanning opgenomen voor week 49 2021. We zijn opeens weer 13 weken eerder aan de beurt 🤯 Maar geen garanties....

Zijn er nog veel bestellingen met banking statussen? Is mooi dat ze gaan produceren, maar als ie daarna op de parkeerplaats komt te staan omdat er nog onderdelen missen schiet ik er nog niets mee op natuurlijk.😅
Ja, die van mij is ook van levering in week 13 naar levering in week 51 teruggeschoten. Ik heb geen productieweek te horen gekregen, maar ik snap niets van die voorspellingen.

• FlowDesign
sl1000 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:55:
[...]

Het is het extra verbruik wat ik zie nadat de auto is warm gereden (dus na een uurtje rijden zeg maar).
En daar ik vaak dezelfde route rijdt, weet je naar verloop van tijd wat voor verbruik je ergens hebt.
maar eens, een deel daarvan zal ook ook stoel/interieur verwarming zijn.
Het is erg moeilijk te zeggen hoeveel invloed het heeft bij veranderende omstandigheden.

Wat zijn de energielabels van je zomer- en winterbanden?

• sl1000
FlowDesign schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:28:
[...]

Wat zijn de energielabels van je zomer- en winterbanden?
Gelijk, beide een "A", maar dat zegt volgens mij niet zo heel veel, daar een winterband "A" niet gelijk is aan een zomerband "A" en zelfs tussen de banden die een "A" hebben nog best veel verschil zit.

• Stan-ID4
  • Laatst online: 09-12-2025
Deze ochtend de update deel 2 ontvangen en zojuist geïnstalleerd, no problem so far.
Straks naar huis eens kijken of er nog wat gemeld wordt, maar voor zover ik kan zien een geslaagde installatie.

Deel 1 heb ik 3 weken geleden gehad, zat ook bij mij redelijk wat tijd tussen dus.

ik heb mijn auto sinds december vorig jaar, 21.000 km verder. In het begin redelijk wat foutmeldingen 2x voor naar de dealer geweest.
Ook zijn de achterlichten vervangen i.v.m. condens.
Banden slijten, maar niet noemenswaardig veel.

Verder een heerlijke reisauto, ook met vouwwagen door Frankrijk geen enkel probleem ervaren.
Kort samengevat ben ik erg tevreden!

andere vraag:
bij mijn vorige auto 308SW kon ik de achtergrondafbeelding van het welkomst scherm wijzigen.
Weet iemand of dat ook bij de ID mogelijk is?

ID1M

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 15:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

mr_obb schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:27:
[...]

Ja, die van mij is ook van levering in week 13 naar levering in week 51 teruggeschoten. Ik heb geen productieweek te horen gekregen, maar ik snap niets van die voorspellingen.
Weet je ook wanneer je bestelling definitief is geplaatst?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

mr_obb

Lakse Perfectionist

AndereKoekoek schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:29:
[...]

Weet je ook wanneer je bestelling definitief is geplaatst?
Nee, het is via de leasemaatschappij gegaan. Het was een soort voorraad-bestelling, waardoor ik hem nog dit jaar zou krijgen. Ik heb ook niet zelf de opties kunnen kiezen.

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
mr_obb schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:27:
[...]

Ah, dat geeft hoop! De mijne staat nog op week 10 (net nog even gespiekt), was eerst week 48. Ook een voorraad auto via LM waarbij ik niets kon kiezen.

Ik hoop voor jullie dat de huidige voorspelling klopt, en ik hoop voor mij (en de andere wachtenden) dat die van mij/ons ook naar voren gehaald worden.

Zou Pon wat druk uitoefenen i.v.m. bijtelling? Ik weet niet hoe dat in andere landen geregeld is...

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• FlowDesign
sl1000 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:55:
[...]

maar dat zegt volgens mij niet zo heel veel, daar een winterband "A" niet gelijk is aan een zomerband "A"
Heb me er niet in verdiept, maar weet je dat zeker? 🤔

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 15:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mitchell2.24v schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:58:
[...]

Ah, dat geeft hoop! De mijne staat nog op week 10 (net nog even gespiekt), was eerst week 48. Ook een voorraad auto via LM waarbij ik niets kon kiezen.

Ik hoop voor jullie dat de huidige voorspelling klopt, en ik hoop voor mij (en de andere wachtenden) dat die van mij/ons ook naar voren gehaald worden.

Zou Pon wat druk uitoefenen i.v.m. bijtelling? Ik weet niet hoe dat in andere landen geregeld is...
Waar kun je de leverdatum inzien? Heb zelf echt 0,0 van de LM (athlon) gekregen.

• Mitchell2.24v
AndereKoekoek schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:05:
[...]

Waar kun je de leverdatum inzien? Heb zelf echt 0,0 van de LM (athlon) gekregen.
Ik heb via de dealer een linkje gekregen naar een website waarop de status (globaal) staat. In mijn geval

https://a-point.honeymoon...home/<id>?step_num=<step>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GlyWr8yGPUQ94zbDcNK6dquGiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxnuChkGQbAtrhxCg1PWeVAd.jpg?f=fotoalbum_large

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:00
Heeft er iemand met een ervaring met een goede tool voor kilometeradministratie? Heeft de software in de ID.X hier functionaliteit voor? Of een iPhone app?

• Jakkie takkie
sl1000 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:56:
[...]

Jup, hij kijkt helaas alleen bij het opstarten. misschien een weekje ergens anders parkeren met een betere ontvangst?
Dat ben ik nu idd aan het proberen. Hij staat normaal gesproken onder de carport en daar is de ontvangst net niet goed genoeg. Heb hem nu voor de carport gezet....

• sl1000
Jakkie takkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:01:
[...]

Dat ben ik nu idd aan het proberen. Hij staat normaal gesproken onder de carport en daar is de ontvangst net niet goed genoeg. Heb hem nu voor de carport gezet....
Streepje 4G zou voldoende moeten zijn voor de check, download zelf kan dan beginnen en afgemaakt worden via een 4G ritje.

Wees ook even geduldig bij het instappen de 1e keer ‘s ochtends. Rustig online laten komen (navigatie adressen allemaal groen) voordat je de rem aanraakt en weg rijdt. Dat hoeft eigenlijk alleen met de 1e rit ‘s ochtends

• Jakkie takkie
sl1000 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:41:
[...]

Ik probeer nu om de laadsessie te laten eindigen vlak voor ik weg ga. Met laden 11kW lijkt me dat er ook wel wat warmteontwikkeling in de accu ontstaat en die hoef je er dan niet door de accu zelf in te laten stoppen. Ik weet niet precies wat de massa van de accu is maar ik denk vrij fors, die warmte zou er dus ook wel even in moeten blijven zitten.

Overigens merken wij ook een aanzienlijk verschil tussen de zomerbanden en de all-season banden bij dezelfde buitentemperaturen. Dit is ook logisch, heb je bij een brandstof auto ook alleen viel dat toen niet zo op.

• Jakkie takkie
sl1000 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:05:
[...]

Streepje 4G zou voldoende moeten zijn voor de check, download zelf kan dan beginnen en afgemaakt worden via een 4G ritje.

Wees ook even geduldig bij het instappen de 1e keer ‘s ochtends. Rustig online laten komen (navigatie adressen allemaal groen) voordat je de rem aanraakt en weg rijdt. Dat hoeft eigenlijk alleen met de 1e rit ‘s ochtends
Ga ik morgenochtend doen!

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-01 11:24
Jakkie takkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:11:
[...]
Ik probeer nu om de laadsessie te laten eindigen vlak voor ik weg ga. Met laden 11kW lijkt me dat er ook wel wat warmteontwikkeling in de accu ontstaat en die hoef je er dan niet door de accu zelf in te laten stoppen. Ik weet niet precies wat de massa van de accu is maar ik denk vrij fors, die warmte zou er dus ook wel even in moeten blijven zitten.
Dit vind ik interessant. Heeft iemand de mogelijk om het temperatuur verloop bij laden met 11 kW te meten? Of heeft iemand hier meer informatie over?

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-11-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBTGs8xbNZit5yHjexsHuY1-KHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEcL6GJYHYZLycpI8BUka8TP.jpg?f=fotoalbum_large
Zou het dan eindelijk gaan gebeuren 😜

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-11-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FApmqBFEpfwwE3zDeBYUGszGrCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQmSO1EtclOfJBD8diUi4n89.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0qEg85r8MJQ9OHnaYnB2B_o9FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZjlUJKtlV7HybOR72X8R1z55.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BuhhAnLRT7TiuwJo61twdjN4Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgg7iB9XN3aOtw0WxijxnliR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYmfwTl4y_1TXmvDXi5u_bZDxRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QlKBiYmZ1SWSsEmNE0p1YEF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycCLFdoYg32bwEQtUMpS-Ll4qjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unj98NLRrdMrZujkRpGuGTnD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycSSEuWJH5Gk1SB4DarkdpXQX6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lD9CpnGwid4YZ6JMBcBkNzL8.jpg?f=fotoalbum_large

Fingers crossed

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
Nogsteeds geen update voor mij helaas.

Vandaag wel even wat anders geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0l2EPLxUU_eUwkwgkWY_44eSi8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MytiDvI750RsuwZIA0EPtmIH.jpg?f=fotoalbum_large

Ging geheel probleemloos. Accu zat nog goed vol dus geen goed beeld kunnen maken vd snelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door mitchdc op 02-11-2021 20:50 ]

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:28

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:16:
Ik tot voor kort ook niet. Maar eind december op vakantie, dus wilde even testen of het wel gewoon goed werkt anders is het een ramp op vakantie.

Dit is na een rit van circa 50 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJCSvk4sqPy598i6SdsTT15Cyzk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/khOIszD4HFKsrwpz3ycGCb2W.png?f=fotoalbum_large

Hiermee durf ik wel op vakantie te gaan. Wel hoop ik nog dat de 125 kW update voor die tijd nog komt. Maar gezien tempo van 2.3.....

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:59

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

mitchdc schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:49:
Nogsteeds geen update voor mij helaas.

Vandaag wel even wat anders geprobeerd:
[Afbeelding]

Ging geheel probleemloos. Accu zat nog goed vol dus geen goed beeld kunnen maken vd snelheid.
Als de navi nou nog een fatsoenlijke berekening zou maken van de laadopties (incl Tesla chargers) wordt een Tesla steeds minder eerste keus.

.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25
Hebben meer mensen last van dat bij 2.3 de ACC veel minder werkt(qua gevoel iig) ? Ik heb vaker dat die foutmeldingen geeft en vooral in files moet ik veel vaker ingrijpen zodat die remt ipv dat die netjes in het verkeer mee ging.

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 21:54
Voor de mensen zoals ik die met smart wachten om hun ID.5 te bestellen, morgen middag is de aankondiging via een live stream.

Er gaan wat geruchten over hardware en software verbeteringen dus ik ben benieuwd.

[YouTube: +++ The world premiere of the ID.5 and the ID.5 GTX +++]

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
Vighu schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:50:
Voor de mensen zoals ik die met smart wachten om hun ID.5 te bestellen, morgen middag is de aankondiging via een live stream.

Er gaan wat geruchten over hardware en software verbeteringen dus ik ben benieuwd.

Om 14:00 morgen is ook de embargo weg en zal YT volstaan met videos :)

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
FIRST LOOK VW Id Software 3.0.0

Gaat life om 10.00 op YT

YouTube: FIRST LOOK VW Id Software 3.0.0

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-01 10:59
niet veel nieuws gezien eigenlijk?

• Jakkie takkie
Gugi101 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:12:
[...]

Dit vind ik interessant. Heeft iemand de mogelijk om het temperatuur verloop bij laden met 11 kW te meten? Of heeft iemand hier meer informatie over?
Helaas kan ik dat niet maar ik ben wel een spreadsheet aan het bijhouden om het rendement van de laadcyclus te kunnen bepalen. Hier in neem ik ook het verschil mee tussen laden op een willekeurig moment en het laden vlak van tevoren. Maar dan moet de auto wel meewerken, nu al een paar keer gehad dat hij niet op het afgesproken tijdstip vol is en 'langzaam' staat te laden als ik weg wil.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jakkie takkie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:22:
Maar dan moet de auto wel meewerken, nu al een paar keer gehad dat hij niet op het afgesproken tijdstip vol is en 'langzaam' staat te laden als ik weg wil.
Dat gaat ie niet doen. Laden aan de hand van een vertrektijd is gewoon broken.
Heel soms werkt het, en soms ook helemaal niet. Maar meestal gaat hij met een hele lage snelheid staan laden en is vervolgens niet vol op het gevraagde tijdstip.
Ik hoop dat ze dat eens in een update oplossen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

blinded schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:13:
[...]

niet veel nieuws gezien eigenlijk?
Wel wat fijne veranderingen hoor:
-Accu percentage in cockpit
-Laden niet meer in wagen menu
-OTA voor 1st voor snellere DC laden (niet met 3.0)

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:49
Er is momenteel op Youtube veel nieuws te zien over de ID.5 die met versie 3.0 geleverd is.
Komt waarschijnlijk in Q2 van 2022 (maart wellicht?)

Een greep uit de veranderingen:
- User profiles (incl. stoelgeheugen)
- Laden menu niet meer onder Wagen, maar los in het hoofdmenu
- Battery-care modus
- Shop, met o.a. Apple Music & Spotify als app
- Percentage accu in het scherm naast je rijbereik
- Buitentemperatuur in het kleine scherm
- Extra instellingen voor laadplanning
- App heeft meer opties (vergrendelen, welke deuren er openstaan)
- Auto lane change onderdeel van Traffic assist
- Verbeterde spraakbesturing
- Interior Monitoring (Alarm functie?)

Laadsnelheid gaat ook aangepakt worden, maar niet met versie 3.0 (wellicht 3.1 o.i.d.)
De ID.5 schijnt ook bi-directioneel laden te krijgen, geen idee of dit ook naar de ID3/4 komt.
Zelfde geldt voor Park assist Plus, waarmee je de auto kan leren inparkeren voor jouw eigen oprit of vaste plek. Dit wordt waarschijnlijk niet iets wat de huidige auto's krijgen, omdat hier meer camera's voor nodig zijn.

Er wordt ook gesproken over een systeem wat het rijgedrag van VW auto's leert i.c.m. de assistentie-systemen. Stel op een bepaalde weg wordt er door veel mensen ingegrepen in een bepaalde bocht o.i.d., dan kan de auto hiervan leren en de assistentie-systemen erop aanpassen.

[ Voor 39% gewijzigd door rbnw op 03-11-2021 11:51 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ultraman schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:30:
[...]
Dat gaat ie niet doen. Laden aan de hand van een vertrektijd is gewoon broken.
Heel soms werkt het, en soms ook helemaal niet. Maar meestal gaat hij met een hele lage snelheid staan laden en is vervolgens niet vol op het gevraagde tijdstip.
Ik hoop dat ze dat eens in een update oplossen.
Exact, van de week weer een keer geprobeerd maar nog steeds bugged. Ik laad met 11 kWh, dus per fase circa 3,7 kWh. Zie wat hij doet bij geprogrammeerd laden in de nacht. Rare fluctuaties (gedeeltelijk ingesteld als test, maar niet zoveel als dit) en laden met minder dan 9 kWh.

Bugged.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZjv5-7lhOvpB0jTtQRuwlvCNHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qMy4T4L6mRIJtgURMMRAUjmg.png?f=fotoalbum_large

• Jakkie takkie
Freakie1NL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:40:
[...]

Exact, van de week weer een keer geprobeerd maar nog steeds bugged. Ik laad met 11 kWh, dus per fase circa 3,7 kWh. Zie hoor wat hij doet bij geprogrammeerd laden in de nacht. Rare fluctuaties (gedeeltelijk ingesteld als test, maar niet zo) en laden met minder dan 9 kWh.

Bugged.
[Afbeelding]
Jammer. Het heeft bij mij wel gewerkt in het verleden. Wellicht bij 3.0.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:51
Dat was weer even wennen vanmorgen. Had zo'n 180km aan range toen ik met +4 graden de auto instapte. Verwarming aan op 21, 10km verder was de range nog maar 140. Flinke drop, maar toch eindelijk wel weer naar normale operationele waarden.

ID.3 Pro S Limited Edition

• Ultraman
  • Laatst online: 14-01 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voorverwarmen aan de stekker helpt daar wel wat bij ;)
Dan is je cabine alvast op temperatuur en je spiegelverwarming mogelijk ook al aan mocht je die optie hebben ingeschakeld. Wel jammer dat accu niet ook op temperatuur wordt gebracht op die manier, dus daar valt nog wat te winnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 03-11-2021 12:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01 20:30

In maart dus 3.0.0 inclusief verhoging naar 135 kW laden voor de 77 kWh ID3/4

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:51
Ultraman schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:42:
Voorverwarmen aan de stekker helpt daar wel wat bij ;)
Dan is je cabine alvast op temperatuur en je spiegelverwarming mogelijk ook al aan mocht je die optie hebben ingeschakeld. Wel jammer dat accu niet ook op temperatuur wordt gebracht op die manier, dus daar valt nog wat te winnen.
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om thuis op te laden en ik vind ook niet chique om de gehele nacht een publieke laadpaal bezet te houden. ;) Had gelukkig wel genoeg range om dat stukje een paar keer heen en weer te rijden ;)

ID.3 Pro S Limited Edition

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25
Q2? Dus 7 maanden na 2.1, lekkere update cyclus van VW.

Qua verbeteringen wel aardig, hopelijk gaat de snelheid ook echt omhoog.

• FlowDesign
Sandrioni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:01:
[...]

In maart dus 3.0.0 inclusief verhoging naar 135 kwh laden voor de 77 kwh id3/4
Hadden ze niet ook al minimaal 125 kW DC laden voor alle modellen die nu op 100 kW laden beloofd? :?

• sl1000
AMARONE schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:30:
Q2? Dus 7 maanden na 2.1, lekkere update cyclus van VW.

Qua verbeteringen wel aardig, hopelijk gaat de snelheid ook echt omhoog.
zou dus betekenen dat we nog een 2.4 update rond nieuwjaar krijgen. wellicht met al een subset van de 3.0 veranderingen

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
4.1M
Vandaag mijn winterbanden er onder laten zetten, waren begin dit jaar als besteld door de Dealer maar kwamen pas binnen toen het alweer +10 werd. Ben benieuwd naar het verbruik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sja5z2i1EKNOxjSHgU2BE4l_4OQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5VDjDmy66ILXLaonsmYYLnO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBdtn_6e9LjTAHFLj9BXAw23Hxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPFyv0mjhErzrgayqzyD2hr7.jpg?f=fotoalbum_large

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

In maart dus 3.0.0 inclusief verhoging naar 135 kwh laden voor de 77 kwh id3/4
Waarbij ID.3 1st rijders nog langer mogen wachten. Van de zotte.

• blinded
[...]

In maart dus 3.0.0 inclusief verhoging naar 135 kW laden voor de 77 kWh ID3/4
10 kw erbij? ik dacht dat 150 er aan kwam?

• Mitchell2.24v
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:58:
Ah, dat geeft hoop! De mijne staat nog op week 10 (net nog even gespiekt), was eerst week 48.
En zojuist springt mijn verwachtte leverdatum van week 10 naar week 7. Zou er een grote doos met chips zijn binnengekomen?

• blinded
Mitchell2.24v schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:07:
[...]

En zojuist springt mijn verwachtte leverdatum van week 10 naar week 7. Zou er een grote doos met chips zijn binnengekomen?
Er stond nog één in de kelder

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 11:22
Id4T. Ik sta op dit moment te laden bij een 350kw langs de A6 bij Bant. De snelheden die ik bij Ionity makkelijk haalde worden nu ook niet gehaald...

Accu was 15% vol.
Auto goed op temperatuur, ik had al 300+ km gereden.

Laad nu met 7km/min. De paal geeft geen info over huidige laadvermogen.

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 14-01 14:35
Zojuist gaat mijn levertijd van week 12 2022 naar week 52 2021.

Helaas nog wel steeds in fase 1 op honeymoon.net. GTX trouwens besteld.

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01 20:30
blinded schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:06:
[...]

Don't shoot the messenger :)

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
KingsCrown schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:27:
Id4T. Ik sta op dit moment te laden bij een 350kw langs de A6 bij Bant. De snelheden die ik bij Ionity makkelijk haalde worden nu ook niet gehaald...

Accu was 15% vol.
Auto goed op temperatuur, ik had al 300+ km gereden.

Laad nu met 7km/min. De paal geeft geen info over huidige laadvermogen.
Id41st Ik heb vandaag bij fastned gewoon stabiel op 125 staan laden tot ongeveer 25% soc. Alle 8 de palen waren bezet dus daar kan het ook niet aan liggen. Raar dat sommigen er problemen mee hebben en anderen helemaal niet.

• sl1000
blinded schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:06:
[...]

heb veel liever dat we veel dieper in de charge tot 135KW laden, dan een kort piekje van 150/170 whatever in de eerste 5 ofzo. De hele curve is echt enorm verbeterd als ze van 37 naar 28 minuten gaan voor 5% -> 80%

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
AutisticPinguin schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:52:
Zojuist gaat mijn levertijd van week 12 2022 naar week 52 2021.

Helaas nog wel steeds in fase 1 op honeymoon.net. GTX trouwens besteld.
Vergelijkbare situatie ID.4 Pro. Ging bij gelegenheid langs bij de dealer en toen bleek honeymoonnet ineens week 52 aan te geven i.p.v. week 9, eveneens in fase 1. De dealer (A-Point) maakt hier weinig van en kon laten zien dat de afgelopen weken de auto meerdere keren is verschoven (voor- en achteruit) door de fabriek. De notificaties in honeymoonnet zijn uitgezet omdat al die verschuivingen heel veel vragen opriepen bij klanten die vervolgens even vaak in complete verwarring aan de telefoon hingen. :?

Dealer wist nog toe te voegen dat de auto nu 'definitief in productie gepland staat' op week 45, maar daar mag je definitief niks aan ontlenen qua verwachting 8)7

Oftewel blijven duimen en hopen dat de dealer voor 1-1-2022 belt dat ie op tijd binnen is O-)

• sl1000
Freakie1NL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:56:
[...]

Waarbij ID.3 1st rijders nog langer mogen wachten. Van de zotte.
:(:) uiteindelijk komt het allemaal goed

• blinded
sl1000 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:10:
[...]

heb veel liever dat we veel dieper in de charge tot 135KW laden, dan een kort piekje van 150/170 whatever in de eerste 5 ofzo. De hele curve is echt enorm verbeterd als ze van 37 naar 28 minuten gaan voor 5% -> 80%
een nieuwe grafiek zou wel leuk zijn dan

• Jakkie takkie
Ro ofzo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:55:
[...]

Id41st Ik heb vandaag bij fastned gewoon stabiel op 125 staan laden tot ongeveer 25% soc. Alle 8 de palen waren bezet dus daar kan het ook niet aan liggen. Raar dat sommigen er problemen mee hebben en anderen helemaal niet.
Dit ligt denk ik eerder aan de boordlader als aan de lader van FastNed. Het lijkt wel alsof de boordlader om de een of andere reden terugschakelt, waarom hij dat doet is de vraag. Ik had bij mij thuis de laadsnelheid eerst lager ingesteld (op de laadpaal) en nu schakelt hij iedere keer als ik de laadpaal als laad locatie opgeef in het menu terug naar de lage snelheid. Net alsof hij de coordinaten herkent en dan zegt: hier kan ik alleen langzaam laden. Zodra ik de laadlocatie weer uit het systeem haal gaat ie weer naar de normale snelheid (=ingesteld op laadpaal).

• 7o9
  • Niet online

7o9

sl1000 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:12:
[...]

Hoewel dat misschien waar is hebben ze ons toch wel regelmatige updates van zinnige zaken voorgehouden en dat verloopt wel heel matig.

Ik heb mijn 3.1P nu bijna een jaar en de app is waardeloos en updates duren een eeuwigheid (nog altijd geen 2.3) en stellen eigenlijk zoveel niet voor.

Voor marketing is het allemaal leuk om een upgradebare computer te verkopen waar je toevallig ook nog mee kunt rijden, maar in de praktijk komt er maar weinig van.

Ik heb er alle begrip voor dat updates voor auto's wel veilig en betrouwbaar moeten zijn, maar er is toch echt wel wat meer uit te halen en eerlijker over communiceren.

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:27:
[...]

Dit ligt denk ik eerder aan de boordlader als aan de lader van FastNed. Het lijkt wel alsof de boordlader om de een of andere reden terugschakelt, waarom hij dat doet is de vraag. Ik had bij mij thuis de laadsnelheid eerst lager ingesteld (op de laadpaal) en nu schakelt hij iedere keer als ik de laadpaal als laad locatie opgeef in het menu terug naar de lage snelheid. Net alsof hij de coordinaten herkent en dan zegt: hier kan ik alleen langzaam laden. Zodra ik de laadlocatie weer uit het systeem haal gaat ie weer naar de normale snelheid (=ingesteld op laadpaal).
Ik snap wat je bedoelt met boordlader, maar ik ga toch ff mierenneuken 🤣

Boordlader is eigenlijk de AC naar DC converter. Als je DC laadt, wordt er geen boordlader gebruikt, alleen het BMS heeft dan een functie om de boel te regelen.

Sorry, ik zal 't niet meer doen :P

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
blinded schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:16:
[...]

een nieuwe grafiek zou wel leuk zijn dan
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUK8TYuREN2VXVsC3spDpZAaazs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1JHIGTlhdZqhiTyI2PKr3GSe.png?f=user_large

Met 5-80% in 30 min kom je uit op gemiddeld laadsnelheid van 115.5 kW

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

sl1000 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:12:
[...]

Met huidige tempo is de helft van de auto's uit de lease op het moment dat geprogrammeerd laden eindelijk werkt.

:+

• sl1000
Freakie1NL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:14:
[...]

Met huidige tempo is de helft van de auto's uit de lease op het moment dat geprogrammeerd laden eindelijk werkt.

:+
Werkt prima in 2.3, maar soms raakt ‘ie de juiste tijdzone kwijt (heb ik nu in 3 maanden 1x gehad). Als je auto niet binnen 2% van de gevraagde soc zit op de aangegeven vertrektijd, delete dan je thuis schema, zet je tijd zone op handmatig (vraag me niet waarom), maak het schema opnieuw en zet dan de tijd weer terug op automatisch.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

sl1000 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:30:
[...]

Werkt prima in 2.3, maar soms raakt ‘ie de juiste tijdzone kwijt (heb ik nu in 3 maanden 1x gehad). Als je auto niet binnen 2% van de gevraagde soc zit op de aangegeven vertrektijd, delete dan je thuis schema, zet je tijd zone op handmatig (vraag me niet waarom), maak het schema opnieuw en zet dan de tijd weer terug op automatisch.
Het werkt niet prima. Misschien bij jou, maar bij teveel mensen niet. Is ook al door VW toegegeven.

Op de vorige pagina is dit nog ter sprake gekomen

[ Voor 4% gewijzigd door Freakie1NL op 03-11-2021 18:35 ]

• sl1000
Freakie1NL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:34:
[...]

Het werkt niet prima. Misschien bij jou, maar bij teveel mensen niet. Is ook al door VW toegegeven.
Fijn, dan blijf je klagen

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Zeker zolang beloofde functies het na een jaar nog niet doen, en andere mensen dit normaal schijnen te vinden blijf ik klagen. Zou toch wat zijn dat straks bedrijven als VW maar denken dat de wijze waarop ze nu opereren normaal is.

• 7o9
  • Niet online

7o9

Moeten wij tevreden zijn omdat het bij jou wel werkt?

• sl1000
7o9 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:39:
[...]

Moeten wij tevreden zijn omdat het bij jou wel werkt?
Kunt ook kijken of mijn tip werkt…

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

sl1000 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:41:
[...]

Kunt ook kijken of mijn tip werkt…
En als dat ook niet werkt dan klaagt men alleen maar?

• sl1000
Freakie1NL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:46:
[...]

En als dat ook niet werkt dan klaagt men alleen maar?
Nu leg je me woorden in de mond. Begrijp je frustratie maar ik kan je houding net zo min waarderen als jij mijn post.

Ben het eens met je dat VW een boel dingen nog robuuster moet maken, en ‘t scheduled laden is daar een van. Betekend echter niet dat het totaal niet werkt. Bij 3 auto’s heb ik nu ‘t uitgesteld laden werkend gekregen met deze methode. Bij een 4e was ook een reset van de communicatie module nodig (fuse 19) waarna deze ook werkte.
Wel hadden ze allen V2.3

[ Voor 0% gewijzigd door sl1000 op 03-11-2021 19:04 . Reden: Typo ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Het is fijn dat het voor jou werkt. Zeker bij meerdere auto's. Daar zou ik ook blij mee zijn.

Maar feit is dat het bij teveel mensen niet werkt , wat ze doen ook. Iets wat ook door VW officiëel bevestigd is.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-01 14:55
Iemand hier die weet hoe ik de automatische deurvergrendeling uit uit kan zetten.
Nu gaat deze steeds automatisch op slot als ik een kleinstukje rij.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
N0EL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:08:
Iemand hier die weet hoe ik de automatische deurvergrendeling uit uit kan zetten.
Nu gaat deze steeds automatisch op slot als ik een kleinstukje rij.
Bij wagen kun je dat volgens mij ergens uitzetten.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Volgens mij kan dat niet. Hoor het graag als het wel lukt.

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Zijn er ook mensen bij wie het kinderslot op willekeurige momenten weer geactiveerd wordt? ID.4L software 2.3.

• Vighu
  • Laatst online: 08-01 21:54

Aan het einde van het filmpje (9:40) nog even tussen neus en lippen door een verassing voor mij, vehicle 2 grid. Wat dus impliceert dat de ID.5 op de tweede generatie MEB zal staan.

• sl1000
Vighu schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:31:
[...]

Aan het einde van het filmpje (9:40) nog even tussen neus en lippen door een verassing voor mij, vehicle 2 grid. Wat dus impliceert dat de ID.5 op de tweede generatie MEB zal staan.
DC based. dus dat is niet echt bruikbaar op de camping ofzo. je moet echt behoorlijk prijzige apparatuur aanschaffen om dat te kunnen benutten thuis

• sl1000
Gadget Freak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:41:
Zijn er ook mensen bij wie het kinderslot op willekeurige momenten weer geactiveerd wordt? ID.4L software 2.3.
Niet willekeurig, maar met een onbewuste aai in die omgeving (even spiegels bijstellen, opzoek naar de knoppen van de ramen, zonder te kijken) zet je al snel dat slot aan. Nogal een nadeel van geen fysieke knoppen meer hebben
Pagina: 1 ... 148 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.