Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 145 ... 391 Laatste
Acties:

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01 18:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

xetri schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:22:
Na 10 maanden wachten is het uiteindelijk dan toch gelukt.
Volgende week vrijdag krijg ik mijn in januari bestelde id.4....[Afbeelding]
Eens wat anders.. een ID4 met imperial op het dak :+

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Vandaag eindelijk de foutmeldingen voor update 2.3. tijdens een kort ritje naar de supermarkt. De accu is 40% dus installeren wacht ik nog maar even mee. Hoelang duurt het downloaden ongeveer? Want denk niet dat hij op zo kort ritje al binnen is gedownload.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58
andreasvdwal schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:06:
Vandaag eindelijk de foutmeldingen voor update 2.3. tijdens een kort ritje naar de supermarkt. De accu is 40% dus installeren wacht ik nog maar even mee. Hoelang duurt het downloaden ongeveer? Want denk niet dat hij op zo kort ritje al binnen is gedownload.
Downloaden van Deel 1 duurde bij mij nog geen 10 minuten. Installeren met 27% batterij gedaan, geen probblemen.

• Caelis38
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:11
Caelis38 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:41:
Net gebeld door de dealer. waar het in eerste instantie de levering rond 9 december (bleek), is het in 24 uur tijd naar week 10 gesprongen. Had vanwege alle onzekerheid al geïnformeerd of een annulering mogelijk was. Ja, dat kan wel, maar aangezien de auto al zo ver in het proces zit, kost u dat 15% van de consumentenprijs.
(Volgens de leasemaatschappij dan).

geneuzel op geneuzel zo.
Zo transparant als melkglas.

Echt balen. Morgen een nieuwe poging om toch te annuleren. Zij komen immers een datum niet na. Maar ja wat voor auto dan wel.

Was voorlopig tof om mee te lezen hier. Thnx

• andreasvdwal
Soeski schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:11:
[...]

Downloaden van Deel 1 duurde bij mij nog geen 10 minuten. Installeren met 27% batterij gedaan, geen probblemen.
Net even gekeken maar update was nog niet helemaal binnen. Morgen een ritje naar kantoor dus dan gaat het wel lukken. Nu lekker de batterij laden zodat hij op kantoor niet aan de lader hoeft en dan kan updaten.

• Stan-ID4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-12-2025
Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen update deel 1 en deel 2? Dacht gelezen te hebben dat dat vrijwel direct is.

Zaterdag de update deel 1 gedaan, tot op heden geen signalen die wijzen op deel 2.

Accu is 80% en de 4g verbinding in orde.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
Stan-ID4 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:36:
Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen update deel 1 en deel 2? Dacht gelezen te hebben dat dat vrijwel direct is.

Zaterdag de update deel 1 gedaan, tot op heden geen signalen die wijzen op deel 2.

Wacht je ook netjes een minuut voordat je op de rem trapt / contact aan zet? De auto checkt alleen in de eerste minuut van elke dag op upgrades en als je te snel opstart gaat dit proces mis. Gaan zitten en even rustig tot 60 tellen, dan pas verder opstarten

• andreasvdwal
sl1000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Wacht je ook netjes een minuut voordat je op de rem trapt / contact aan zet? De auto checkt alleen in de eerste minuut van elke dag op upgrades en als je te snel opstart gaat dit proces mis. Gaan zitten en even rustig tot 60 tellen, dan pas verder opstarten
Ik was vandaag zonder nadenken in mijn auto gestapt om even snel boodschappen te doen en dus ook geen minuut gewacht en de update deel 1 kwam binnen. Terwijl ik ook regelmatig juist netjes gewacht heb zonder resultaat.

• Stan-ID4
[...]

Ja dat heb ik een aantal x gedaan. Met deel 1 was dat overigens niet nodig.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

die minuut lijkt meer nodig te zijn voor de eerste id.3's.. id.4 heeft er niet zoveel last van mits er genoeg bereik is.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Stan-ID4
Hoeveel dagen zouden er tussen deel 1 en 2 kunnen zitten? Heb geen zin in een volgend bezoek aan de dealer😉

• sl1000
Simply1337 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:11:
[...]

die minuut lijkt meer nodig te zijn voor de eerste id.3's.. id.4 heeft er niet zoveel last van mits er genoeg bereik is.
Volgens mij heeft een van die tussendoor updates de boel ook verbeterd, maar ‘t kan zeker geen kwaad.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Wie zit er een minuut of meer in zijn auto na het instappen zonder wegrijden? Dan is dat - denk ik - ook mijn probleem, ik heb deel 2 nog niet binnen (deel 1 al een tijd) maar ik stap in en rij weg. Stappen de kinderen erbij in, ook binnen een minuut weg. Zal 's wat meer geduld hebben als het me uitkomt :+

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-05-2023
FlowDesign schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Je hebt zoiets nodig:

https://www.kufatec.com/d...ten-fuer-vw-id3-e11-45375

Hier zit ook een dongle bij, maar om het daarmee in de boordcomputer in te kunnen programmeren moet een garage wel eerst iets vrijschakelen.
Inmiddels is dit setje binnen. :)

Komende week gaat onze werkplaats de speakers inbouwen samen met de treksteunhaak van 75kg die klaar ligt (aftermarket - brink). Ik ben wel benieuwd of het gedeelte bij de boordcomputer ook lukt. Anders ga ik er wel even mee naar de dealer.

Update 2.3 vannacht ook ontvangen en geinstalleerd. Heb het nog niet echt goed kunnen bekijken, maar ik hoop dat het systeem iig veel sneller opstart, wat dat ik wel een drama. Net als bij mijn vorige 308. Daar duurde het ook tot dat ik de staat uit was voordat ik de radio/verwarming of wat dan ook maar kon regelen.

Maar mijn dag (en komende week) is weer goed :)

Ik vraag me alleen wel af hoe sommigen hier een vw-logo in hun home-knop hebben. Geen idee of ik het mooi vind, maar het viel me op. Heb ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door RutgerO op 22-10-2021 07:58 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54
RutgerO schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Komende week gaat onze werkplaats de speakers inbouwen samen met de treksteunhaak van 75kg die klaar ligt (aftermarket - brink). Ik ben wel benieuwd of het gedeelte bij de boordcomputer ook lukt. Anders ga ik er wel even mee naar de dealer.

Update 2.3 vannacht ook ontvangen en geinstalleerd. Heb het nog niet echt goed kunnen bekijken, maar ik hoop dat het systeem iig veel sneller opstart, wat dat ik wel een drama. Net als bij mijn vorige 308. Daar duurde het ook tot dat ik de staat uit was voordat ik de radio/verwarming of wat dan ook maar kon regelen.

Ik vraag me alleen wel af hoe sommigen hier een vw-logo in hun home-knop hebben. Geen idee of ik het mooi vind, maar het viel me op. Heb ik niet.
Ben ook wel benieuwd wat je van die Kufatec speakerset vindt en of het een beetje makkelijk in te bouwen is en of je het geactiveerd krijgt met de meegeleverde dongle.

Moet je voor die steunhaak eigenlijk ook nog iets laten activeren in de boordcomputer? Voor de parkeersensoren ofzo?

Met de 2.3 update kun je zelf via het instellingen hoofdmenu de homebutton aanpassen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
Stan-ID4 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:36:

Ik heb tot op heden nog helemaal geen update ontvangen. Vanmorgen nog even nagevraagd bij de dealer omdat ze vandaag de buttons op het stuur gaan vervangen maar volgens de service adviseur gaat het daadwerkelijke uitdelen van de updates in batches en op chassisnummer. Dat zit bij mij ergens in de 27000.

Straks of morgen maar eens die 60 seconden regel toepassen, moet je daarvoor eerst de start/stop button indrukken of dat juist na 60 seconden doen?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Jakkie takkie
Iemand trouwens info over een update van de WeConnectID app voor Apple? Voor Android is deze er al een tijdje maar ik kan niet wachten tot de update voor Apple beschikbaar is :).

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Jakkie takkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:11:
Iemand trouwens info over een update van de WeConnectID app voor Apple? Voor Android is deze er al een tijdje maar ik kan niet wachten tot de update voor Apple beschikbaar is :).
Laatste versie voor iOS is van gisteren: 1.23.0

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:26
[...]
Ik ben ook wel benieuwd naar die Brink. Aardig stukje goedkoper dan de originele VW versie (ik zie E873.38 bij een lokale garage hier versus E1195 bij VW, scheelt toch E322, hoewel het een kostbare fietsendrager blijft). Als onze tweede auto (Toyota Yaris van 15 jaar oud) eruit gaat ontkom ik denk ik niet aan een steunhaak.

• robhuls
  • Laatst online: 15:26
MJMaverick schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:36:
[...]
Verbinding maken met internet via een hotspot (bijvoorbeeld op je telefoon) of een databundel van VW aanschaffen (via Cubic Telecom). Als je verbinding hebt zou het moeten werken.
Gaat dan alle data (dus ook bijvoorbeeld de 2.3 update) over je hotspot (zo groot is mijn data bundel nu ook weer niet)?

Ik heb ook altijd die melding dat webradio het niet doet, ik kan hem wissen, maar hij komt vanzelf weer terug. De dealer vertelde bij aflevering dat dit kwam doordat mijn ID.3L een Duitse uitvoering is en dit in NLD niet werkt. Heeft iemand een idee hoe je die melding definitief weg krijgt (buiten altijd een hotspot aan te zetten)?

• Soeski
[...]

Het systeem is met name in bediening wat vlotter, maar echt sneller opstarten - verwacht er niet teveel van. Navigatie duurt nog altijd wel 45-60 seconden, maar je kunt wel al iets eerder je klimatisering bedienen b.v.
Android auto verbinden en gebruiken duurt net zo lang als met 2.1 (niet heel lang) dus ook daar geen verschil. Met name de schermen scrollen wat soepeler.
Dat VW logo (of de vlag van een land) is 2.3 feature, zit in je menu bij het tandwiel.

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

robhuls schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

Gaat dan alle data (dus ook bijvoorbeeld de 2.3 update) over je hotspot (zo groot is mijn data bundel nu ook weer niet)?

Ik heb ook altijd die melding dat webradio het niet doet, ik kan hem wissen, maar hij komt vanzelf weer terug. De dealer vertelde bij aflevering dat dit kwam doordat mijn ID.3L een Duitse uitvoering is en dit in NLD niet werkt. Heeft iemand een idee hoe je die melding definitief weg krijgt (buiten altijd een hotspot aan te zetten)?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar of alle data dan over je hotspot moet lopen. Zo groot is mijn databundel ook niet. Wel stom dat dit niet gewoon via wifi kan.

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
Offtopic: Woensdag mijn id.4 City opgehaald, gisteren alweer schade...

Stond bij een stoplicht te wachten, trok iemand achter mij opeens op terwijl het licht gewoon nog op rood stond.

Ontopic: Ik lees nu dat 0792 de 2.1 update is, dacht dat ze ondertussen wel 2.3 zouden moeten hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door ArchNemeziz op 22-10-2021 10:15 ]

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• Jakkie takkie
pietermx schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Laatste versie voor iOS is van gisteren: 1.23.0
Ik zie het maar helaas alleen bugfixes, geen major update. Dat laatste bedoelde ik eigenlijk.

• sl1000
Jakkie takkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

Ik zie het maar helaas alleen bugfixes, geen major update. Dat laatste bedoelde ik eigenlijk.
Wat heeft Android dat IPhone niet heeft dan? Volgens mij zijn ze feature wise gelijk?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:44
[...]

[..]
Ik begrijp dat 'onze werkplaats' niet de VW garage is? Ben benieuwd of het jouw garage dan gaat lukken.
Want als ik de set zo zie .. 4 kabels, een dongel en speakers. Dan lijkt het me redelijk plug en play.
Als dat het geval is dan lijkt het mij, voor mezelf een optie om die extra speakers zelf te monteren.

Bestaat de mogelijkheid dat jouw garage foto's van het proces kan maken.. of in ieder geval terug kunnen koppelen of het echt zo makkelijk te doen is als dat het lijkt.

*sowieso

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:32
Vow schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar of alle data dan over je hotspot moet lopen. Zo groot is mijn databundel ook niet. Wel stom dat dit niet gewoon via wifi kan.
De update 2.3 gaat altijd over de mobiele verbinding van de auto zelf. Dus niet van je eigen hotspot af, dus je hoeft je niet druk te maken over je bundel.

• NWA
  • Laatst online: 28-11-2025

NWA

Exorcist schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:27:
[...]

Wie zit er een minuut of meer in zijn auto na het instappen zonder wegrijden? Dan is dat - denk ik - ook mijn probleem, ik heb deel 2 nog niet binnen (deel 1 al een tijd) maar ik stap in en rij weg. Stappen de kinderen erbij in, ook binnen een minuut weg. Zal 's wat meer geduld hebben als het me uitkomt :+
Ik niet. Voor wat het waard is: ik kreeg update 1 afgelopen dinsdag tijdens een ritje binnen en heb die er opgezet. Woensdag de auto niet gebruikt. Donderdag tijdens een rit na een half uur opeens een melding dat deel 2 van de update er was. Ik zit normaliter voor vertrek wel wat met AA te prutsen voor de routes, maar dat duurt geen minuut. En gisteren had ik haast en reed ik al voordat alles opgestart was.
Zeg niet dat de 1 minuut truc niet werkt (versnelt misschien het proces) maar het lijkt mij niet echt nodig.

Overigens liep de eerste update vrij vlot, de download van gisteren moet ik nog toepassen.

Vind het toch opvallend dat bij deel 1 er allerlei systemen uitvallen. Je moet dat eigenlijk wel de update toepassen, anders blijf je volgens mij rondrijden met systemen die uit blijven staan. Maar ter overweging: als ik door de release notes van de update kijk zie ik eigenlijk geen verbeteringen die van toepassing zijn op mijn auto. Ik heb bijvoorbeeld geen HUD, dus de verbeteringen die daarvoor toegepast worden zijn voor mij eigenlijk niet relevant. Maar, ik kan eigenlijk niet kiezen om deze update te skippen, anders blijf ik rondrijden met een auto met een kerstboom aan waarschuwingslampen.
Nu heb ik wel per mail toestemming gegeven voor de update, en de reden achter die vraag begreep ik eigenlijk niet zo goed, maar heeft dat misschien hier een grondslag? Ik kreeg niet de indruk dat VW een "pick and choose"-beleid gaat voeren vwb deze updates, maar als ik geen toestemming geef, krijg ik dan de update niet? en lig ik er dan uit, of kan ik de volgende update wel weer laten toepassen?

• FlowDesign
DonJunior schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:17:
[...]

Ik begrijp dat 'onze werkplaats' niet de VW garage is? Ben benieuwd of het jouw garage dan gaat lukken.
Want als ik de set zo zie .. 4 kabels, een dongel en speakers. Dan lijkt het me redelijk plug en play.
Als dat het geval is dan lijkt het mij, voor mezelf een optie om die extra speakers zelf te monteren.

Bestaat de mogelijkheid dat jouw garage foto's van het proces kan maken.. of in ieder geval terug kunnen koppelen of het echt zo makkelijk te doen is als dat het lijkt.
Volgens mij staan er ook behulpzame filmpjes op YouTube.

In principe kun je alles zelf doen, alleen voor het gebruik van de dongle, staat er op de website van Kufatec dat de auto vrijgeschakeld moet worden voordat de update van hun dongle uitgevoerd kan worden. Om dat vrijschakelen te doen heb je toegang tot VW systemen nodig.

• RutgerO
FlowDesign schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:59:
[...]

Ben ook wel benieuwd wat je van die Kufatec speakerset vindt en of het een beetje makkelijk in te bouwen is en of je het geactiveerd krijgt met de meegeleverde dongle.

Moet je voor die steunhaak eigenlijk ook nog iets laten activeren in de boordcomputer? Voor de parkeersensoren ofzo?

Met de 2.3 update kun je zelf via het instellingen hoofdmenu de homebutton aanpassen.
Het zijn de originele VW-speakers, met Kufatec bekabeling. We zullen afwachten, ik ben ook benieuwd.

• RutgerO
DonJunior schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:17:
[...]

Is idd niet de VW garage maar de werkplaats bij mij op het werk. Wij hebben een heel kundige monteur die sleutelt aan rupskranen, shovels en werkbussen. Dus een paar speakers installeren moet niet heel lastig zijn voor hem lijkt me. Het juiste gereedschap hebben is meestal wel heel belangrijk, heb ik niet, maar hij wel. :)
Kufatec levert er keurig in duits of engels een installatiehandleiding bij.

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75iS9RhqDDdU4EcdRvycXAAeFgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J62DAIV7NIBYYOjT3CqZNaKz.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de afstand tot je voorligger in Sport met één streepje. Ik tel 3 strepen.

Soms, wanneer het voor je wat aan het afremmen is, laat ie het toe dat je dichter op je voorligger komt maar daarna laat ie zich weer afzakken tot bovengenoemde afstand.

• Soeski
FlowDesign schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:44:
[Afbeelding]

Dit is de afstand tot je voorligger in Sport met één streepje. Ik tel 3 strepen.

Soms, wanneer het voor je wat aan het afremmen is, laat ie het toe dat je dichter op je voorligger komt maar daarna laat ie zich weer afzakken tot bovengenoemde afstand.
Zonder huidige snelheid zegt dit nog niks ;)
Bij 120km/u rijd je 33 meter per seconde. Een streep is 3 meter in Nederland, en de ruimte tussen de strepen dacht ik 9 meter.
Dat je nu dus op zo'n 33 meter afstand zit zou a.d.h.v. de foto prima kunnen. En dat is maar 1 seconde, dus niet veel.

[ Voor 15% gewijzigd door Soeski op 22-10-2021 13:07 ]

• sl1000
Soeski schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Dit! Voor 120 zou dit best kunnen kloppen. Hoeveel seconden duurt het om die afstand te overbruggen?

• Simply1337
FlowDesign schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:44:
[Afbeelding]

op nederlandse snelwegen hebben we een 3-9 streep (3 meter streep - 9 m leegte).

Ik zie 2 hele segmenten en een "half", maar voor nu 3 hele segmenten beschouwen. dus 12+12+12 = 36m

bij 80 kmh leg je dat af in 36 / (80/3.6) = 1.62s
bij 100 kmh leg je dat af in 36 / (100/3.6) = 1.296s
bij 120 kmh leg je dat af in 36 / (120/3.6) = 1.08s
bij 130 kmh leg je dat af in 36 / (130/3.6) = 0.997s

Nu mag jij even zeggen hoe hard je reed tijdens de foto :P

EDIT: indien 106 kmh en 2.5 segment (30m) is dan de tijd tussen voertuigen 1 seconde... dus 1seconde per treep klopt dan weer wel

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 22-10-2021 13:21 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

NWA schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Vind het toch opvallend dat bij deel 1 er allerlei systemen uitvallen. Je moet dat eigenlijk wel de update toepassen, anders blijf je volgens mij rondrijden met systemen die uit blijven staan
Klopt. Indien je akkoord bent gegaan weet je wat de gevolgen zouden zijn van de update: bij deel 1 het uitvallen van die systemen omdat de software van o.a. de camera en nog een systeem op dat moment worden gestopt om ze te vervangen voor de nieuwe versie.
Maar, ik kan eigenlijk niet kiezen om deze update te skippen, anders blijf ik rondrijden met een auto met een kerstboom aan waarschuwingslampen.
Nu heb ik wel per mail toestemming gegeven voor de update, en de reden achter die vraag begreep ik eigenlijk niet zo goed, maar heeft dat misschien hier een grondslag? Ik kreeg niet de indruk dat VW een "pick and choose"-beleid gaat voeren vwb deze updates, maar als ik geen toestemming geef, krijg ik dan de update niet?
Inderdaad. Met het geven van je akkoord ben je op de hoogte gebracht van het uitvallen van de systemen omwille van de update. Daarmee gaf Volkswagen je de keuze om de update niet te installeren en om je duidelijk te maken wat er zou gebeuren wanneer je de update wel zou accepteren: ten tijde van deel 1 uitval van de Front Assist, Travel Assist en nog zo'n soort systeem.
en lig ik er dan uit, of kan ik de volgende update wel weer laten toepassen?
Antwoord hierop staat in de FAQ van de update ten tijde van het geven van je akkoord en/of in de uitleg wat de 2.3 update inhoud.
Volgende updates bouwen voort op deze update. Zonder deze update is een volgende niet mogelijk. (Wat ik eigenlijk wel gek vind, maar blijkbaar zit het zo in elkaar).

Hier nog geen update gezien. Wel een vraag: doet bij jullie de WeCharge applicatie het (ook) niet meer? Toen ik hem kreeg weet ik dat hij het deed. Maar vandaag was ik bij mijn kapper en dacht ik kijk eens in de WeCharge voor een laadpaal in de buurt, voor de lol. Maar die gaf het op met een Verbindingsfout (n_003 geloof ik). Tweede poging ook. De VW navigatie had op dat moment wel verkeersinformatie, getuige van de groene en gele tijden onder de bestemmingsuggesties.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• FerryICT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
Ultraman schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Klopt. Indien je akkoord bent gegaan weet je wat de gevolgen zouden zijn van de update: bij deel 1 het uitvallen van die systemen omdat de software van o.a. de camera en nog een systeem op dat moment worden gestopt om ze te vervangen voor de nieuwe versie.

[...]

Inderdaad. Met het geven van je akkoord ben je op de hoogte gebracht van het uitvallen van de systemen omwille van de update. Daarmee gaf Volkswagen je de keuze om de update niet te installeren en om je duidelijk te maken wat er zou gebeuren wanneer je de update wel zou accepteren: ten tijde van deel 1 uitval van de Front Assist, Travel Assist en nog zo'n soort systeem.

[...]

Antwoord hierop staat in de FAQ van de update ten tijde van het geven van je akkoord en/of in de uitleg wat de 2.3 update inhoud.
Volgende updates bouwen voort op deze update. Zonder deze update is een volgende niet mogelijk. (Wat ik eigenlijk wel gek vind, maar blijkbaar zit het zo in elkaar).

Hier nog geen update gezien. Wel een vraag: doet bij jullie de WeCharge applicatie het (ook) niet meer? Toen ik hem kreeg weet ik dat hij het deed. Maar vandaag was ik bij mijn kapper en dacht ik kijk eens in de WeCharge voor een laadpaal in de buurt, voor de lol. Maar die gaf het op met een Verbindingsfout (n_003 geloof ik). Tweede poging ook. De VW navigatie had op dat moment wel verkeersinformatie, getuige van de groene en gele tijden onder de bestemmingsuggesties.
bij mij hetzelfde, app laad niet door, ook niet met vol bereik

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
Zijn er meer mensen die vaak problemen hebben met laden bij evbox AC laadpalen? Laadpas wordt geaccepteerd, groene ring gaat knipperen maar er wordt niet gestart met laden. Na een tijdje rood lampje op de auto en laadpaal weer groen. Bij andere merken laadpalen heb ik dit probleem niet. Andere laadpassen helpt ook niet. Andere auto's laden wel.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
RaymondD schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:58:
Zijn er meer mensen die vaak problemen hebben met laden bij evbox AC laadpalen? Laadpas wordt geaccepteerd, groene ring gaat knipperen maar er wordt niet gestart met laden. Na een tijdje rood lampje op de auto en laadpaal weer groen. Bij andere merken laadpalen heb ik dit probleem niet. Andere laadpassen helpt ook niet. Andere auto's laden wel.
Nope .... heb er hier een aan de muur hangen (van mijn werkgever). Werkt perfect nog nooit één storing gehad.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• FlowDesign
Soeski schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Bij 120km/u rijd je 33 meter per seconde. Een streep is 3 meter in Nederland, en de ruimte tussen de strepen dacht ik 9 meter.
Dat je nu dus op zo'n 33 meter afstand zit zou a.d.h.v. de foto prima kunnen. En dat is maar 1 seconde, dus niet veel.
Volgens mij reed het op dat moment nog geen 100 kmh.

Zal wellicht geen 2 seconden zijn, maar laten we eerlijk zijn, dit is al minstens 3 x zoveel afstand als er gemiddeld in Nederland afstand wordt gehouden.

Dus ja, jullie moeten er maar gewoon lekker jullie mening over hebben, ik vind dit al meer dan voldoende afstand, vooral bij deze snelheid. Als je het in deze situatie voor elkaar krijgt om alsnog op je voorligger te knallen, dan zat je of niet op te letten, of je kunt gewoon beter helemaal niet autorijden.

Zoals ik eerder al zei, het verkeer voor je heeft ook een remweg, dus jullie 2 seconden regel calculatie kijk ik toch iets anders tegenaan.

Tot zover mijn uitgesproken mening :P

[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 22-10-2021 15:16 ]

• Soeski
FlowDesign schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Volgens mij reed het op dat moment nog geen 100 kmh.

Zal wellicht geen 2 seconden zijn, maar laten we eerlijk zijn, dit is al minstens 3 x zoveel afstand als er gemiddeld in Nederland afstand wordt gehouden.

Dus ja, jullie moeten er maar gewoon lekker jullie mening over hebben, ik vind dit al meer dan voldoende afstand, vooral bij deze snelheid. Als je het in deze situatie voor elkaar krijgt om alsnog op je voorligger te knallen, dan zat je of niet op te letten, of je kunt gewoon beter helemaal niet autorijden.

Zoals ik eerder al zei, het verkeer voor je heeft ook een remweg, dus jullie 2 seconden regel calculatie kijk ik toch iets anders tegenaan.

Tot zover mijn uitgesproken mening :P
Het verkeer voor je heeft ook een remweg, mits je voorligger niet op zijn/haar voorligger klapt...anders is die remweg in 1x weg. En Car2X is nog niet zo doorgevoerd in alle auto's dat de ID.3 al remt als er 3-4-5 auto's voor jou al iets gebeurt. DAN kan je misschien pas terug naar minder afstand.
Jij krijgt het echt wel voor elkaar om op je voorligger te klappen met deze afstand - heb ik alle vertrouwen in. Ik hoop van niet overigens. Staan mijn vriendin en ik weer in de file omdat er nooit afstand wordt gehouden in Nederland...

.. maar idd, iedereen z'n mening. Je zult met deze afstand niet staande gehouden worden voor kleven. Ik denk alleen dat je ERG onderschat hoeveel tijd je nodig hebt om flink te remmen, zoals bij veel chauffeurs die nog niet zo lang rijden. (aanname, want als je al 15-20+ jaar auto rijdt dan heb je je fair share van (indirect) gedoe wel meegemaakt en ga je anders rijden).

Terugkomend op Car2X - ik ben wel heel benieuwd de komende jaren hoe dit systeem ons gaat helpen met waarschuwingen en aanpassingen in het verkeer - zodat we allemaal veilig treintje kunnen gaan rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Soeski op 22-10-2021 15:45 ]

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:58
Ik ben het wel met @Soeski eens. Tip: ik heb een keer slipcursus gedaan bij Eindhoven in de buurt dacht ik. Dan moet je dus met 60 km/u een 'kind' (=pion) ontwijken. Ik heb helaas meerdere 'kinderen' aangereden toen, sindsdien hou ik meer afstand ;-)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• Soeski
wheli schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:44:
Ik ben het wel met @Soeski eens. Tip: ik heb een keer slipcursus gedaan bij Eindhoven in de buurt dacht ik. Dan moet je dus met 60 km/u een 'kind' (=pion) ontwijken. Ik heb helaas meerdere 'kinderen' aangereden toen, sindsdien hou ik meer afstand ;-)
Vaak is bij dit soort situaties dat je 1) zoals jij getest wordt op een veilige manier of 2) het eerst 1x mis moet gaan voor je inzicht verkrijgt.
Mensen moeten ook eerst een hartaanval krijgen voor ze het rustiger aan gaan doen.
Mensen moeten eerst een keer dataverlies hebben voor ze een back-up gaan maken.

Just how it works. Ik ben blij dat de systemen in de ID.3 goed werken en ik wil gewoon heel thuis komen.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:19
Ik ben de enige id3 met 1 sticker de komende week.

Behoorlijke reparatie achteraf

• DonJunior
AMARONE schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:57:
Ik ben de enige id3 met 1 sticker de komende week.

Behoorlijke reparatie achteraf
Ik heb ook maar één stikker :+

..wel zuur dat het ding nu al kapot is zeg.. door een ander ook. ;(

*sowieso

• AMARONE
DonJunior schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

Ik heb ook maar één stikker :+

..wel zuur dat het ding nu al kapot is zeg.. door een ander ook. ;(
Ja, wist niet dat ze alles moesten spuiten. Over 2 weken zetten ze hem er weer op. Ben van mening dat de id3 1st toch mooier is met dan zonder.

• FBH
  • Laatst online: 04-09-2023

FBH

3 pro s bestelt 30 juni nu onderweg naar NL!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
FBH schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:22:
Hier ook, besteld 9 juli. Over 2 week kan ik hem afhalen.

• FlowDesign
Soeski schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:40:
[...]

Het verkeer voor je heeft ook een remweg, mits je voorligger niet op zijn/haar voorligger klapt...anders is die remweg in 1x weg. En Car2X is nog niet zo doorgevoerd in alle auto's dat de ID.3 al remt als er 3-4-5 auto's voor jou al iets gebeurt. DAN kan je misschien pas terug naar minder afstand.
Jij krijgt het echt wel voor elkaar om op je voorligger te klappen met deze afstand - heb ik alle vertrouwen in. Ik hoop van niet overigens. Staan mijn vriendin en ik weer in de file omdat er nooit afstand wordt gehouden in Nederland...

.. maar idd, iedereen z'n mening. Je zult met deze afstand niet staande gehouden worden voor kleven. Ik denk alleen dat je ERG onderschat hoeveel tijd je nodig hebt om flink te remmen, zoals bij veel chauffeurs die nog niet zo lang rijden. (aanname, want als je al 15-20+ jaar auto rijdt dan heb je je fair share van (indirect) gedoe wel meegemaakt en ga je anders rijden).

Terugkomend op Car2X - ik ben wel heel benieuwd de komende jaren hoe dit systeem ons gaat helpen met waarschuwingen en aanpassingen in het verkeer - zodat we allemaal veilig treintje kunnen gaan rijden.
Zie: FlowDesign in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

:)

• Soeski
Ah, 21 jaar pas. Ik spreek je wel als je al 27 jaar rijdt :+

• pietermx
Was 1 niet genoeg? :+

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• FlowDesign
Soeski schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

Ah, 21 jaar pas. Ik spreek je wel als je al 27 jaar rijdt :+
Ho ho, 13 jaar motor telt sowieso al driedubbel hè ;)

Tel daar nog 2 jaar scooter bij op vanaf m'n 16e en een paar jaar bij de kartbaan gewerkt vanaf m'n 16e, dan zitten we al gauw op heel wat jaartjes meer ervaring dan jouw 27 jaartjes :+

Maar goed, terug naar de ID3/ID4 dan maar weer.... Iemand nog een storing te melden? :+

• Pebbeles
  • Laatst online: 07:50
23 juni besteld, nog niets gehoord.

• RM1966
  • Laatst online: 29-03-2025

RM1966

ID.4 1st 77kWh

Ultraman schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

[...]

[...]

Ja, zelfde probleem. Wordt veroorzaakt door een te minimale ontvangst van de e-sim (te weinig streepjes). Op te lossen door een plek te zoeken waar vodafone (= e-sim) een betere ontvangst heeft. Minimaal drie streepjes.

RM ID.4 1st 77kWh

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:30:
[...]

Tel daar nog 2 jaar scooter bij op vanaf m'n 16e en een paar jaar bij de kartbaan gewerkt vanaf m'n 16e, dan zitten we al gauw op heel wat jaartjes meer ervaring dan jouw 27 jaartjes :+

Maar goed, terug naar de ID3/ID4 dan maar weer.... Iemand nog een storing te melden? :+
Al 2 dagen geen ACC beschikbaar :')
Begin mijn sterk af te vragen of ik geen defecte accucellen heb, bij iedere rit mag ik bijna 1:2 rekenen voor mijn range.

• Pebbeles
  • Laatst online: 07:50
Pebbeles schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:31:
[...]

23 juni besteld, nog niets gehoord.
Na ja, net van dealer gehoord dat mijn Pro S op transport is gegaan naar Nederland.

• sl1000
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Begin mijn sterk af te vragen of ik geen defecte accucellen heb, bij iedere rit mag ik bijna 1:2 rekenen voor mijn range.
Welkom in de winter. veel korte ritjes?
betreft ACC: is je upgrade naar 2.3 nu eindelijk afgerond dan?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn ID.4 staat sinds vanochtend bij de dealer vanwege de gefaalde 2.3 update (deel 2). Dealer ging nu handmatig upgraden of zoiets maar dat duurde allemaal langer dan verwacht, auto zou dus pas maandag einde dag klaar zijn naar verwachting.

Heb nu een relatief basic ID.3 mee, dat is toch wel even een verschil komende vanaf de ID.4 Tech. Ik mis uiteraard veel ruimte, opties en ook de afwerking is van een duidelijk lager niveau. Maar rijden doet het ook echt gewoon heerlijk. Je merkt ook goed dat de ID.3 een paar honderd kilo lichter is, de auto is daardoor nog een aardig stukje sneller dan mijn ID.4 die ik toch echt niet traag vind.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Volgende week maandag kunnen we onze ID.4 Tech ophalen bij de dealer. In april van dit jaar besteld.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• DonJunior
[...]

[3.b]
Geen storing.. maar heb afgelopen dagen, met het natte weer, gemerkt dat de achterkant prima kan uitbreken als je daar om vraagt >:)

Heb echt steeds meer plezier van deze auto..
#speelgoed _/-\o_

*sowieso

• Jakkie takkie
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Zet je teller een keer op 0. De range wordt uitgerekend over de afstand die je teller aangeeft voor lange tijd. Ik zet hem 1x per maand op 0 hij klopt nu redelijk. Volgens mij had ik vanmorgen iets meer dan 280km range bij 80% lading.

• Jakkie takkie
[...]

Nee maar wel een storing die is opgelost! ACC/Travel Assist werkt weer naar behoren na het vervangen van de buttons op het stuur aan de linkerzijde. Wat een verschil in bediening! Werkt nu echt zoals het bedoeld is heb ik het idee en ook aanzienlijk beter dan de ID3 die ik als testauto had.

• Jakkie takkie
Leuk leesvoer, vergelijking tussen de accu van de Tesla en model 3 en de accu van de van de ID3:

https://www.auto-motor-un...KUBOzLz7Gz_BpF2CRyVDyQuTg

[ Voor 17% gewijzigd door Jakkie takkie op 22-10-2021 20:47 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

RM1966 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:04:
[...]

Ja, zelfde probleem. Wordt veroorzaakt door een te minimale ontvangst van de e-sim (te weinig streepjes). Op te lossen door een plek te zoeken waar vodafone (= e-sim) een betere ontvangst heeft. Minimaal drie streepjes.
Bij de kapper waren inderdaad twee strepen, maar een tweede test was op de parkeerplaats van de AH met 5 strepen bereik en een derde thuis op mijn oprit met 3. Allen nada. Vandaar hier even de vraag van "goh, ook stuk voor jullie?" :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:46:
Leuk leesvoer, vergelijking tussen de accu van de Tesla en model 3 en de accu van de van de ID3:

https://www.auto-motor-un...KUBOzLz7Gz_BpF2CRyVDyQuTg
"mit einer Nettokapazität von 55 kWh gleich großen Akkus im ID.3 und im Model 3 verglichen".

Hoe dan?

ID3 heeft netto 58 kWh
M3 SR 48 kWh
M3 LR 70 kWh

• FlowDesign
DonJunior schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:32:
[...]

[3.b]
Geen storing.. maar heb afgelopen dagen, met het natte weer, gemerkt dat de achterkant prima kan uitbreken als je daar om vraagt >:)

Heb echt steeds meer plezier van deze auto..
#speelgoed _/-\o_
Op de Model 3 kon je op een gegeven moment met een trucje de rollenbankmodus activeren, daarmee kon je serieuze donuts draaien en driften. Helaas hebben ze dat toen vrij vlot via een software update er weer uitgehaald, was wel jammer :P

M'n ID3PP wil bij nat wegdek wel een klein beetje uitbreken, maar echt spannend wordt 't niet. Hij grijpt erg snel in.

• DonJunior
FlowDesign schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:56:
[...]

Op de Model 3 kon je op een gegeven moment met een trucje de rollenbankmodus activeren, daarmee kon je serieuze donuts draaien en driften. Helaas hebben ze dat toen vrij vlot via een software update er weer uitgehaald, was wel jammer :P

M'n ID3PP wil bij nat wegdek wel een klein beetje uitbreken, maar echt spannend wordt 't niet. Hij grijpt erg snel in.
Dat ie snel ingreep was me inderdaad ook al opgevallen..
Is wellicht alleen maar goed voor me.. :D

*sowieso

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
N0EL schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:09:
Pffff.. Weer terug uit Italië.

De ID4 heeft het goed gedaan buiten de lekke band, en sinds een paar dagen de "storing noodoproepfunctie".
Wat heb je hier mee gedaan? Ik heb hem nu ook sinds een paar dagen, op een ID3 dan. Zag dit berichtje van lochtejans eerder, dus bij hem moest er iets vervangen worden:
lochtejans schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:26:
[...]

4.1: Gistermorgen de ID4 naar de garage gebracht en zojuist kunnen ophalen. De GPS zender was defect en moest besteld worden. Navigatie werkt weer en de SOS melding is weg. Volgens de regelgeving mag je met een SOS melding niet de weg op aldus de garage. De Skoda scala ingeleverd en weer lekker elektrisch rijden.
Eigenlijk geen zin om naar de garage te gaan en dan ook nog een of andere gare leenauto te krijgen :|

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08-2025
[...]

Plassertje vergelijken.... Lijkt mij ook een storing >:)

• FlowDesign
BanDijk schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

Plassertje vergelijken.... Lijkt mij ook een storing >:)
Och, heb er nog nooit klachten over gehad...

Wel over te sportief rijden :+

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:45
FlowDesign schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:53:
[...]

"mit einer Nettokapazität von 55 kWh gleich großen Akkus im ID.3 und im Model 3 verglichen".

Hoe dan?

ID3 heeft netto 58 kWh
M3 SR 48 kWh
M3 LR 70 kWh
Volgens mij heeft de M3 SR met de 'nieuwe' LFP accu +- 53 kWh bruikbaar en de ID.3 heeft +- 56 kWh bruikbaar. Niet helemaal hetzelfde maar zit er wel dichtbij.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-01 22:41
unex154 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Wat heb je hier mee gedaan? Ik heb hem nu ook sinds een paar dagen, op een ID3 dan. Zag dit berichtje van lochtejans eerder, dus bij hem moest er iets vervangen worden:
Die van mij is naar de garage teruggegaan. Ze hadden toen gelijke de 2 terugroepacties gedaan.

Heeft wel een paar dagen geduurd i.v.m. onderdelen voor het SOS probleem.

Succes

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
unex154 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
[...]
Ook die melding gehad bij mijn ID.4 en moest een module vervangen worden. Kreeg een vervangende ID.4 mee aangezien het een dag of 5 duurde voordat de module er was bij de garage.

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09-2025
3.1P

Nog meer mensen die problemen hebben gehad met de dagrijverlichting? Bij mij geeft het onderste deel aan de bestuurderskant niet meer zoveel licht als de bovenzijde.

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
Merk steeds vaker dat de ACC echt totaal niet goed werkt indien je toelaat dat ie aan de hand van de verkeersborden gaat rijden. De borden langs de weg gaven 100 aan, maar in zijn database staat het nog op 130, gaat ie opeens flink bijgassen.

Voor de rest vind ik persoonlijk lane assist wel geweldig, het houd je tenminste scherp tijdens het rijden.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Verwijderd

sl1000 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:41:
[...]

Welkom in de winter. veel korte ritjes?
betreft ACC: is je upgrade naar 2.3 nu eindelijk afgerond dan?
Ja, altijd erg korte ritten, niet boven de 15km. De 2.3 moet ik zelfs nog krijgen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:47:
[...]

Ja, altijd erg korte ritten, niet boven de 15km. De 2.3 moet ik zelfs nog krijgen.
Dat zijn extreem korte ritten en inderdaad heel beroerd voor je range. Het accupakket krijgt namelijk niet eens de kans om op te warmen en dan presteert die namelijk het best.
Na het starten begint je auto daar gelijk mee naast het flink op moeten warmen van je cabine, als dat voor 20% gedaan is ben jij al weer op je bestemming :+.

Als je je gereden verbruik naar beneden wilt brengen dan moet je flink voor verwarmen of in een (verwarmde) garage gaan parkeren.

Er stond vandaag toch nog wel een windje en in de ochtend hier in het Noorden nog flinke buien.
Perfect weer voor een EV betekend wind stil en 23 graden. Die tijd is toch echt al heel lang geweest. Als je 100km/h had gereden had je zomaar dicht bij de 220km range gezeten verwacht ik.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 23-10-2021 20:52 ]

Verwijderd

Jakkie takkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:41:
[...]

Zet je teller een keer op 0. De range wordt uitgerekend over de afstand die je teller aangeeft voor lange tijd. Ik zet hem 1x per maand op 0 hij klopt nu redelijk. Volgens mij had ik vanmorgen iets meer dan 280km range bij 80% lading.
Heb dit nu eens gedaan en vandaag toevallig een langere rit gedaan naar Antwerpen, heen en terug.
200km en op de range ben ik er 280 kwijt.

Het weer was perfect, 115km/u gereden en 95% snelweg. Toch best nog een grote afwijking vind ikzelf.

• Simply1337
Hop Hop, invullen.

Dear ID. Drivers,
May we ask for 5 minutes of your precious time? 😊

From this new, voluntary survey, Volkswagen wants to learn more about preferences regarding the design and implementation of the ID. Light.

The results will be presented to different technical departments to better understand and respond to customers' wishes.

Thank you for your engagement and support! 🥰

To the survey:
https://forms.office.com/r/HWgKiF86c8

Greetings, your ID. Team

PS: The survey is voluntary, anonymous and available in both English and German.

• DonJunior
Simply1337 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:32:
Hop Hop, invullen.

Dear ID. Drivers,

From this new, voluntary survey, Volkswagen wants to learn more about preferences regarding the design and implementation of the ID. Light.

The results will be presented to different technical departments to better understand and respond to customers' wishes.

To the survey:

Greetings, your ID. Team

PS: The survey is voluntary, anonymous and available in both English and German.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XPp-Omimi4uBWnuC8K68zVRIB4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bpFbfHmMcN4vgnEWWUclIZMG.jpg?f=fotoalbum_medium

done..

*sowieso

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:58
@Verwijderd na 9 maanden Id.4 heb ik het algoritme voor de GOM nog steeds niet helemaal door. Maar hij pakt een percentage van je lange termijn ritten en een percentage van je zeer recent gereden kilometers. Afgelopen zomer een paar keer achter elkaar minder dan 100 meter gereden in de straat, dan parkeren en weer 100 meter. Op de GOM meer dan 100 km range er bij...

Mijn advies: ga rekenen met je batterij inhoud. Ik had donderdag een rit van 200 km, na 10 minuten rijden verbruik bekeken: 22 kwh/ 100 km. Dus: ca 44 kWh nodig. Mijn batterij is 77 kWh, dus ca 50% van mijn batterij nodig.
Vertrokken met 83%, aangekomen met ca 33%. Voilà :) Hoe vaker je het doet hoe sneller je wordt en hoe beter je tegenwind etc in kan schatten.

[ Voor 7% gewijzigd door wheli op 23-10-2021 23:03 ]

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• ??????????
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10-2022
De 2022 id4 prijslijst is in Denemarken al aangepast

Hebben jullie al testen gezien van nieuwe 2022 infotainment plus met subwoofer?
En de nieuwe park assist?

https://prislister.volkswagen.dk/id.4

• Soeski
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:50:
[...]

Heb dit nu eens gedaan en vandaag toevallig een langere rit gedaan naar Antwerpen, heen en terug.
200km en op de range ben ik er 280 kwijt.

Het weer was perfect, 115km/u gereden en 95% snelweg. Toch best nog een grote afwijking vind ikzelf.
ID.3M
Het gaat hier ook weer keihard. 100% opgeladen is maar 294km op de GOM (nieuw laagterecord) en ik red de daadwerkelijke 300km ook niet meer met deze temperaturen, en dan moet het nog echt koud worden...
Oorzaak; voornamelijk stukjes waarbij je bij aankomst op je bestemming net de batterij verwarmd hebt en de stukjes zijn 80-90% snelweg, bijna geen stad. Ritjes van 20-30 minuten maximaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 24-10-2021 10:10 ]

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

wheli schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:01:
@Verwijderd na 9 maanden Id.4 heb ik het algoritme voor de GOM nog steeds niet helemaal door. Maar hij pakt een percentage van je lange termijn ritten en een percentage van je zeer recent gereden kilometers. Afgelopen zomer een paar keer achter elkaar minder dan 100 meter gereden in de straat, dan parkeren en weer 100 meter. Op de GOM meer dan 100 km range er bij...

Mijn advies: ga rekenen met je batterij inhoud. Ik had donderdag een rit van 200 km, na 10 minuten rijden verbruik bekeken: 22 kwh/ 100 km. Dus: ca 44 kWh nodig. Mijn batterij is 77 kWh, dus ca 50% van mijn batterij nodig.
Vertrokken met 83%, aangekomen met ca 33%. Voilà :) Hoe vaker je het doet hoe sneller je wordt en hoe beter je tegenwind etc in kan schatten.
Klopt, als je het op deze manier doet onder verschillende omstandigheden kan je op een gegeven moment heel snel en accuraat schatten wat je verbruik /range gaat zijn.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-01 14:26

buz

Roelio86 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:54:
3.1P

Nog meer mensen die problemen hebben gehad met de dagrijverlichting? Bij mij geeft het onderste deel aan de bestuurderskant niet meer zoveel licht als de bovenzijde.
3.1P exact hetzelfde gehad. De koplamp is onder garantie vervangen. Wellicht een slechte batch koplampen geweest.

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:07
Simply1337 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:32:
Hop Hop, invullen.

Dear ID. Drivers,

To the survey:

Greetings, your ID. Team

Ik ben halverwege afgehaakt met de enquête. Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat je altijd met de Volkswagen navigatie rijdt.
De enige keren dat ik de ID light zie is dat tie rood uitslaat omdat je zou moeten remmen bij bijvoorbeeld een geparkeerde auto in een bocht.

Als ze het ID light ook laten werken op Apple kaarten of Waze dan pas zou het een toegevoegde waarde hebben.

• Hendrys
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-11-2024
Nee geen test gezien of gehoord. Heb een proefrit in een id4 gereden en een id 4 gtx besteld en daar stond dat er een subwoofer in zit. Dus ben benieuwd.
?????????? schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 02:27:
De 2022 id4 prijslijst is in Denemarken al aangepast

Hebben jullie al testen gezien van nieuwe 2022 infotainment plus met subwoofer?
En de nieuwe park assist?

https://prislister.volkswagen.dk/id.4

• pietermx
theobe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Als ze het ID light ook laten werken op Apple kaarten of Waze dan pas zou het een toegevoegde waarde hebben.
Mooie kans om dat dan juist aan te geven bij de enquête?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:50
pietermx schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:35:
[...]

Mooie kans om dat dan juist aan te geven bij de enquête?
Done ;) :P

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:27
ID.3P
Twee hele kleine steenslagplekjes. Ik dacht bij de VW dealer een lakstift moonstone grey te kopen maar die zijn niet te krijgen, ook de komende maanden niet. Iemand dezelfde ervaring?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Ro ofzo
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik krijg net deel 2 van 2.3 binnen tijdens rit terug naar huis. Dus ik denk ik hang hem thuis aan de lader en installeer dan gelijk de update. Blijkbaar is het echter niet mogelijk om te laden tijdens de update dus hij geeft een foutmelding maar ik had al op installeer update geklikt dus kan ook niet meer terug. Hoop dat dat goed gaat met een soc van 15%. Kreeg geen melding dat ik eerst moest laden overigens. En hij is nu wel bezig want net als bij deel 1 stond opeens de muziek aan terwijl de auto vergrendeld is. Dat is ook zo'n ding dat er tijdens het testen toch wel uitgehaald had kunnen worden, dan niet de radio 170 minuten staat te spelen terwijl de auto langs de straat staat.

• MJMaverick
Ro ofzo schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:25:
Ik krijg net deel 2 van 2.3 binnen tijdens rit terug naar huis. Dus ik denk ik hang hem thuis aan de lader en installeer dan gelijk de update. Blijkbaar is het echter niet mogelijk om te laden tijdens de update dus hij geeft een foutmelding maar ik had al op installeer update geklikt dus kan ook niet meer terug. Hoop dat dat goed gaat met een soc van 15%. Kreeg geen melding dat ik eerst moest laden overigens. En hij is nu wel bezig want net als bij deel 1 stond opeens de muziek aan terwijl de auto vergrendeld is. Dat is ook zo'n ding dat er tijdens het testen toch wel uitgehaald had kunnen worden, dan niet de radio 170 minuten staat te spelen terwijl de auto langs de straat staat.
Mijn SOC was ook onder de 20% toen deel 2 van 2.3 begon met installeren. Had hem ook aan de lader gehangen en het laden begon netjes toen de update geïnstalleerd was. Fingers crossed maar ik gok dat het goed komt.

• MJMaverick
Btw, zijn er meer mensen die de WeCharge app nog niet hebben? Ik zat in het buitenland toen die uitkwam en heb hem sinds ik terug ben niet aangeboden gekregen. Kan zijn dat ik zo'n 1st heb waarbij OTA updates überhaupt niet meer (goed) werken na 2.3, maar dat terzijde...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

theobe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Ik ben halverwege afgehaakt met de enquête. Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat je altijd met de Volkswagen navigatie rijdt.
De enige keren dat ik de ID light zie is dat tie rood uitslaat omdat je zou moeten remmen bij bijvoorbeeld een geparkeerde auto in een bocht.

Ik vind het idee van het id-light (I see what you did there) erg goed. Uitwerking erg matig. Richting aangeven voor de navigatie is veel te laat. Als je in de verkeerde baan rijdt, gaat het id light je niet helpen om de goede afslag te nemen.

Dingen als je richting aangeven zou heel cool zijn.

.

• AMARONE
Ik kreeg vanmiddag voor het eerst een melding dat er een stilstaande auto stond over 50 meter op de snelweg. Bleek een id3 te zijn.

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_naD77-6UirT87gWGuTR66SBqqE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5LAdfu9CPsIIgelA0LUfMAzF.png?f=fotoalbum_large

twee weken er bij

• Vow
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Waar is dit terug te vinden? De status van de bestelling zoals hierboven?

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:02
Vow schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:29:
Waar is dit terug te vinden? De status van de bestelling zoals hierboven?
https://www.myvolkswagen.be/

Voor belgen..

• Dommelsch93
  • Laatst online: 12-01 22:50
ID3 1st Plus
M'n auto is in september '20 gebouwd, door Pon in december '20 op naam gezet en op 1oktober '21 geleverd (lease). Software 0792, wacht dus op update 2.3. Tot nu toe geen mail van VW om toestemming te geven. Verbinding met ID app is er en ook de online functie werkt naar behoren (wereldbol wit en 2-4 streepjes). Iemand enig idee wanneer ik de 'toestemmingsmail' en vervolgens de update kan verwachten?

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 11:22
Dommelsch93 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:05:
ID3 1st Plus
M'n auto is in september '20 gebouwd, door Pon in december '20 op naam gezet en op 1oktober '21 geleverd (lease). Software 0792, wacht dus op update 2.3. Tot nu toe geen mail van VW om toestemming te geven. Verbinding met ID app is er en ook de online functie werkt naar behoren (wereldbol wit en 2-4 streepjes). Iemand enig idee wanneer ik de 'toestemmingsmail' en vervolgens de update kan verwachten?
4T; Ik heb ook 0792. Auto is geleverd in september. Wel vorige week een mail van de dealer dat ik een mail kan verwachten voor toestemming... Nog geen mail ontvangen.
Pagina: 1 ... 145 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.