Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 144 ... 391 Laatste
Acties:

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 16:58
DonJunior schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:50:
[...]

Bij mij mist hier een optie om de tijd in te stellen.

[Afbeelding]

Lopen nu twee tickets bij VW. Gebeld dat het mogelijk één van de vele computers is die niet lekker communiceert met de rest en dat ik daardoor zowel in de auto als in de app geen opties heb om tijden in te voeren en dus niet kan voorverwarmen.
Huh, heb jij nog dat scherm met het interieur van je auto? Dat is in de nieuwe versies eruit gehaald. Helaas.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-01 18:44
Gadget Freak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:03:
.. , en dat er publieke laadpunten op staan (dus niet die op opritten),
Maar even serieus.. welke debiel bij VW heeft dat bedacht??
Wat heb ik in godsnaam aan een icoontje van een oplader bij mijn achterburen op de oprit?? Het is niet dat ik daar mijn auto neer kan zetten wel.
Voegt echt helemaal niets toe.. anders dan verwarring. Want ook oplaadpunten van bedrijven staan er op.. die vervolgens op een bedrijventerrein, achter een gesloten hek, blijken te staan. Voor niks die kant op gereden.
Heel vaag. Zou fijn zijn als daar een optie voor was "alleen publieke laadpalen"

*sowieso

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-01 16:15
DonJunior schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:58:
[...]

Wat heb ik in godsnaam aan een icoontje van een oplader bij mijn achterburen op de oprit?? Het is niet dat ik daar mijn auto neer kan zetten wel.
Voegt echt helemaal niets toe.. anders dan verwarring. Want ook oplaadpunten van bedrijven staan er op.. die vervolgens op een bedrijventerrein, achter een gesloten hek, blijken te staan. Voor niks die kant op gereden.
Heel vaag. Zou fijn zijn als daar een optie voor was "alleen publieke laadpalen"
VW gebruikt gewoon een algemene database. Reden waarom die er op staan is omdat de eigenaar zijn lader als “publiek” heeft staan, waardoor iedereen er kan laden. Sommige providers nemen op dat moment de lader op in de algemene database

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:13
Bij mij is de update naar 2.3 deel twee mislukt.
Krijg de melding:

Systeemupdate niet beëindigd. Let op waarschuwingen! Wagendocumen.!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
DonJunior schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:58:
[...]

Op google maps staan ook laadpalen van particulieren die je dus niet kunt gebruiken. Ik gebruik de app van de ANWB, pasje kost eenmalig €1,95 en de app laat je naar de laadpalen navigeren via google maps. Ideaal.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06
Jakkie takkie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:39:
[...]

Op google maps staan ook laadpalen van particulieren die je dus niet kunt gebruiken. Ik gebruik de app van de ANWB, pasje kost eenmalig €1,95 en de app laat je naar de laadpalen navigeren via google maps. Ideaal.
Ik gebruik best veel apps om laadpalen te zoeken, beetje afhankelijk van het land waar ik zoek.
Maar over het algemeen gebruik ik gewoon de gratis app en gratis laadpas van NewMotion.

NewMotion gebruikt sowieso de database van Eco-movement en de ANWB volgens mij ook. Data in de apps is dus waarschijnlijk hetzelfde.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 11:22
Kan iemand mij helpen waar ik de voorraad Id3's van 2020 kan vinden?
''ik vraag dit voor een vriend'' ;)

Dank!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
KingsCrown schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:28:

Dank!
https://www.viabovag.nl/a...ortering-laatsttoegevoegd

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
KingsCrown schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:28:

Dank!
En over de grens natuurlijk. Importeren is een koud kunstje, je betaald geen BPM op elektrisch.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Soeski schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Ik snap ook niet waarom "Hallo ID, ik wil naar Het Olympisch Stadion in Amsterdam rijden" of "Hallo ID, rijdt naar Amsterdam, Olympisch Stadion" echt NIET lukt, maar "Hallo ID, ik heb koude billen" dan weer wel. Meteen stoelverwarming aan...
Google Maps heeft genoeg aan "Olympisch stadion" en hop, route en gaan.
hallo id is dom

dus zo simpel mogelijk houden.. hallo id.. <ping>.. Navigeer naar Amsterdam, olympisch stadium / centrum..... oke

(land,) Stad, straat, nr werkt het beste.. straat daarna stad werkt vaak niet -.-

probeer maar

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

En over de grens natuurlijk. Importeren is een koud kunstje, je betaald geen BPM op elektrisch.
Plus Duitse subsidie harken ;)

• Simply1337
Simply1337 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:52:
[...]

hallo id is dom

dus zo simpel mogelijk houden.. hallo id.. <ping>.. Navigeer naar Amsterdam, olympisch stadium / centrum..... oke

(land,) Stad, straat, nr werkt het beste.. straat daarna stad werkt vaak niet -.-

probeer maar
vanochtend geprobeerd, maar eh.. nee. kon niet navigeren naar olympisch stadium. in welke vorm dan ook. backend zoekfunctie is down?

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Simply1337 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:28:
[...]

vanochtend geprobeerd, maar eh.. nee. kon niet navigeren naar olympisch stadium. in welke vorm dan ook. backend zoekfunctie is down?
Of backend zoekfunctie niet geintegreerd..... 8)7

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-01 13:23
[...]

Zou, "Navigeer naar Amsterdam, Olympisch Stadion 2" dan wel het gewenste resultaat geven? Maar zoals je al eerder zei.. Hallo ID is dom, maar goed.. ik kan er wel altijd om lachen :)

ID.3 Pro S Limited Edition

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-01 15:01
Hi all,

ID.3 hier, 2.1 nog steeds.

Gisteren avond toen ik instapte kreeg ik twee zwarte schermen (zie foto)
Auto uitgezet, minuut gewacht, weer ingestapt zelfde resultaat.
Nog een keer herhaalt, geen verandering.
Auto rijdt wel, dus maar in 'dark modus' naar huis gereden. Best spannend zonder speedo en accu status :s
Met blijkbaar nog 9% accu aan de lader gehangen. Vanochtend volgens de app weer vol, ingestapt, weer zwarte schermen...

Iemand hier ervaring mee, en hoe het op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oI4mSd0twJQJXqBvmmfrcoxxWw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yc8LwGXuJAvAA7JdEcRpagOR.jpg?f=fotoalbum_large

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
eitje84 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:07:
Hi all,

Auto rijdt wel, dus maar in 'dark modus' naar huis gereden. Best spannend zonder speedo en accu status :s
Met blijkbaar nog 9% accu aan de lader gehangen. Vanochtend volgens de app weer vol, ingestapt, weer zwarte schermen...

[Afbeelding]
Vorige week, met 2.3 op mijn auto, heb ik dit ook gehad. Bij mij was uit- en instappen de oplossing (gelukkig...).

Wat je nog zou kunnen proberen is om de auto 'echt' in slaap te laten vallen. Als ie aan de laadpaal hangt blijft ie volgens mij toch meer 'aan' dan wanneer je de auto afsluit en erbij wegblijft voor minimaal 15 minuten.

Als het toch structureel is zou ik zsm bij de dealer langs gaan.... (ik weet het, niet het antwoord waar je op wacht, sorry)

[ Voor 9% gewijzigd door MJMaverick op 20-10-2021 09:28 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hi all,

[Afbeelding]
Je kunt proberen om de aan/uit knop van het mediasysteem 10 seconden ingedrukt te houden zodat het een harde herstart krijgt. Maar als dat niet helpt wordt het echt de dealer vrees ik, hoogstwaarschijnlijk is er dan een module kapot.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Hi all,

[Afbeelding]
In het ergste geval kun je proberen de accu even los te maken.... Even half uurtje wachten en dan weer vast.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
[...]

Idd, dit lukt dus echt niet. Ik heb sowieso tot nu toe nog nooit bijzondere reisdoelen kunnen gebruiken, hij vindt niks. Alleen plaats, straat + nummer werkt. Restaurants, bezienswaardigheden, stadions... nothing works.

• eitje84
ik222 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Je kunt proberen om de aan/uit knop van het mediasysteem 10 seconden ingedrukt te houden zodat het een harde herstart krijgt. Maar als dat niet helpt wordt het echt de dealer vrees ik, hoogstwaarschijnlijk is er dan een module kapot.
_/-\o_ dit werkte nu gelukkig!

Gisteren ook geprobeerd, zonder succes, maar nu wel.

Had zo geen zin in een ritje naar de dealer :F

• PSVSupp1913
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-12-2025
Goedemorgen,

Sinds een week ben ik een Volkswagen ID3 bestuurder. En ik heb een aantal vragen.

Vier vragen:
- Hoe kun je het aanpassen van de snelheid in cruise control n.a.v. verkeersbordherkenning of verkeerssnelheid volgens de kaart, uitzetten? Nu is het levensgevaarlijk om met ACC te rijden, plotseling hard remmen op de snelweg, of juist optrekken naar 130 waar dat absoluut niet mag. Of plekken waar hij denkt dat je 55 km/u door een bocht moet rijden, terwijl het gewoon 100 km/u is.
- Hoe kun je de blauwe led streep onder de voorruit uitzetten (die werkt bij navigatie)?
- Is het mogelijk om b.v. Lane assist standaard uit te zetten, nu moet ik dit iedere keer doen als ik de auto start?
- Kun je het trillen van de knoppen op het stuur uitzetten?

• DonJunior
@PSVSupp1913 Welkom bij de club.
De vragen die je stelt zijn al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic. Mogelijk kun je de zoekfunctie gebruiken om antwoorden te krijgen. Anders blijft het bij elke nieuwe ID.x rijder dezelfde vragen beantwoorden.. een beetje eentonig topic wordt het dan.

*sowieso

• PSVSupp1913
DonJunior schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:44:
@PSVSupp1913 Welkom bij de club.
De vragen die je stelt zijn al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic. Mogelijk kun je de zoekfunctie gebruiken om antwoorden te krijgen. Anders blijft het bij elke nieuwe ID.x rijder dezelfde vragen beantwoorden.. een beetje eentonig topic wordt het dan.
Ik ga nog een poging doen. Via Google lukte het in ieder geval niet, kwam ik niet op een pagina terecht, waarvan Google dacht dat het er wel zou staan.

• eitje84
PSVSupp1913 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:40:

- Is het mogelijk om b.v. Lane assist standaard uit te zetten, nu moet ik dit iedere keer doen als ik de auto start?
Toch zeker niet om van baan te wisselen zonder richtaanwijzer te gebruiken neem ik aan? O-)

• sl1000
Goedemorgen,

Sinds een week ben ik een Volkswagen ID3 bestuurder. En ik heb een aantal vragen.

Vier vragen:
- Hoe kun je het aanpassen van de snelheid in cruise control n.a.v. verkeersbordherkenning of verkeerssnelheid volgens de kaart, uitzetten? Nu is het levensgevaarlijk om met ACC te rijden, plotseling hard remmen op de snelweg, of juist optrekken naar 130 waar dat absoluut niet mag. Of plekken waar hij denkt dat je 55 km/u door een bocht moet rijden, terwijl het gewoon 100 km/u is.
"voorspelling snelheid" uitzetten in het assist menu, onder het tandwieltje en dan onder limiter en onder ACC.
de lagere bochten snelheid is meer eco assist overigens en die vind ik persoonlijk wel super.

- Hoe kun je de blauwe led streep onder de voorruit uitzetten (die werkt bij navigatie)?
geen idee

elke keer als je de auto start. er is een optie om het door de dealer te laten aanpassen, of zelf via OBD11 of een VAG ODIS tool, maar dit is niet officieel gesupport

- Kun je het trillen van de knoppen op het stuur uitzetten?
geen idee.

• JohnnyDune
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01 12:55
Over de voorgaande vragen m.b.t. TomTom Go via Carplay: wij zijn er afgelopen zomer mee naar Denemarken geweest (zomervakantie). Heeft uitstekend voldaan, integratie via Carplay verliep moeiteloos en gaf een uitstekende navigatie-beleving. Als ervaren TomTom-gebruiker voelt de navigatie heel vertrouwd aan (en zoveel beter dan welke concurrent dan ook, maar dat is mogelijk een kwestie van gewenning 😉).
De aanwezige laadpalen in TT waren nog niet heel geweldig, daar had TT afgelopen zomer nog wel een inhaalslag te maken. We hebben ter plaatse veel gebruik gemaakt van Chargemap, waarbij we het navigatiedoel uiteindelijk overnamen in TT. Mogelijk dat dit bij TT ondertussen beter uitgewerkt is.
Al met al is TomTom Go voor mij een heel geslaagde oplossing. Ik ben zelf voor het familie-abo gegaan, zodat mijn vrouw op haar iPhone tegen een kleine meer-prijs ook gebruik kan maken van TomTom.

3710 Wp~, Zuid-Zuidwest - ID.4 1st

• PB1983
PSVSupp1913 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Ik ga nog een poging doen. Via Google lukte het in ieder geval niet, kwam ik niet op een pagina terecht, waarvan Google dacht dat het er wel zou staan.
Het is ook terug te vinden in de Digitale handleiding. https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL. Moet je wel je VIN hebben, maar die kan je in We Connect ID terugvinden

• PSVSupp1913
eitje84 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Toch zeker niet om van baan te wisselen zonder richtaanwijzer te gebruiken neem ik aan? O-)
Nee, ik vind de Lane Assist gewoon irritant. Op de snelweg gaat het nog, maar in de bebouwde kom of op provinciale wegen vind de auto het al erg snel nodig om te corrigeren. Daarbij valt door die lane-assist ook op dat lijnen lang niet zo kaarsrecht getekend zijn, als je denkt. Als er dan b.v. een busvak is, of een afslag, zijn de lijnen soms plotseling 30 cm naar rechts of naar links en gaat de auto plots wat opzij.
Ik krijg vaak complimenten van anderen over mijn rijstijl, dat ik zo comfortabel rijd, maar door die lane-assist zou je denken dat ik met 4 bier achter het stuur zou zitten.

Overigens vind ik sowieso dat hij snel met meldingen komt. In vier dagen tijd al een aantal keer een rode balk in het scherm gehad met REMMEN, terwijl er werkelijk niets was waarvoor ik zou moeten remmen.

• PSVSupp1913
PB1983 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:00:
[...]

Het is ook terug te vinden in de Digitale handleiding. https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL. Moet je wel je VIN hebben, maar die kan je in We Connect ID terugvinden
Die heb ik voor verschillende dingen al bekeken. Maar dit kon ik niet vinden. Kennelijk zocht ik niet naar de juiste woorden. Overigens een draak van een handleiding om op je mobiel doorheen te komen.
En met zo'n computer in de auto, zou je verwachten dat je de handleiding gewoon op dat scherm zou moeten kunnen bekijken.

• sl1000
PSVSupp1913 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Die heb ik voor verschillende dingen al bekeken. Maar dit kon ik niet vinden. Kennelijk zocht ik niet naar de juiste woorden. Overigens een draak van een handleiding om op je mobiel doorheen te komen.
En met zo'n computer in de auto, zou je verwachten dat je de handleiding gewoon op dat scherm zou moeten kunnen bekijken.
"hallo id, laat de handleiding zien".

• PSVSupp1913
sl1000 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

"hallo id, laat de handleiding zien".
Dat moet je ook maar weten, haha. Ga ik straks uitproberen.

• sl1000
PSVSupp1913 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

moet zeggen dat de vertaling naar het Nederlands echt matig is. Duidelijk door een Duits bedrijf naar het Nederlands vertaald zonder de juiste context te hebben gekregen. Grammatica en zinsbouw zijn ook zeer Duits in mijn ogen. mede daardoor zijn sommige dingen nogal verwarrend. (e.g. "Voorspelling Snelheid", how the f... moet je weten dat dat invloed heeft op verkeersbord herkenning en snelheid aanpassen op basis van verkeersborden)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

PSVSupp1913 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:02:
Overigens vind ik sowieso dat hij snel met meldingen komt. In vier dagen tijd al een aantal keer een rode balk in het scherm gehad met REMMEN, terwijl er werkelijk niets was waarvoor ik zou moeten remmen.
Ook die is minder gevoelig af te stellen. Vind je onder de Assist knop, daar vind je alle configuratieopties van de rijhulpen.

Ik denk dat ik een rode balk pas een keer of vier vijf gezien in 18000 km. Meestal in een situatie waarbij er vanaf links een fietser naar een middenberm rolde. En die heb ik qua configuratie niet minder gevoelig gezet.
Rijd je veel in druk verkeer/gebied (stad e.d.) dan je hem al zo vaak te pakken hebt gehad?

De lane assist vind ik sinds de 2.1 (0792) update stukken beter dan daarvoor. Op software 0564 (preproductie) was ie echt veel te gevoelig. Hij mag inderdaad nog wel wat minder gevoelig. Op een plusstrook op de snelweg, die zijn vaak iets smaller, pingt ie regelmatig dat ik dichter bij de linkerkantlijn rijd dan hij prettig vind. Met een wiebeltje zo opgelost. Uitschakelen heb ik hem nog niet gedaan, kan ook niet permanent.

Je moet denk ik de auto ook nog beter leren kennen. De lane assist die een ruk aan het stuur geeft maak ik nog zelden mee. Of wat resoluter op een lijn af sturen of juist meer mee bewegen met de richting van de lijn denk ik. Moet je wat mee spelen. Is meer een vingertoppengevoel dan dat ik dat kan uitleggen.

De rode balk met "remmen" in beeld heb je als bestuurder ook wat invloed op. Sowieso afstand houden en zoek de ruimte op. In de stad ben je wel meer overgeleverd aan de grillen van het volk om je heen. Daar kun je misschien niet zoveel aan doen. Mogelijk beter in de gaten krijgen wanneer de auto iets spannend vind en dat krijg je alleen maar door door meer te rijden :+
PSVSupp1913 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Hij staat toch ook in het hoofdmenu? Onder Help geloof ik.

Niet dat ik die zelf fijn vind overigens. Ik gebruik mijn papieren handleiding als ik wat wil weten.
Daar zijn PDFs van te vinden. Heb ik volgens mij ook een van op de computer staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 20-10-2021 11:28 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
JohnnyDune schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:54:
Over de voorgaande vragen m.b.t. TomTom Go via Carplay: wij zijn er afgelopen zomer mee naar Denemarken geweest (zomervakantie). Heeft uitstekend voldaan, integratie via Carplay verliep moeiteloos en gaf een uitstekende navigatie-beleving. Als ervaren TomTom-gebruiker voelt de navigatie heel vertrouwd aan (en zoveel beter dan welke concurrent dan ook, maar dat is mogelijk een kwestie van gewenning 😉).
De aanwezige laadpalen in TT waren nog niet heel geweldig, daar had TT afgelopen zomer nog wel een inhaalslag te maken. We hebben ter plaatse veel gebruik gemaakt van Chargemap, waarbij we het navigatiedoel uiteindelijk overnamen in TT. Mogelijk dat dit bij TT ondertussen beter uitgewerkt is.
Al met al is TomTom Go voor mij een heel geslaagde oplossing. Ik ben zelf voor het familie-abo gegaan, zodat mijn vrouw op haar iPhone tegen een kleine meer-prijs ook gebruik kan maken van TomTom.
Dank voor het delen, ik heb zojuist TT gedownload op mijn iPhone en ga het 30 Den proberen. Als het bevalt, en daar ga ik vanuit dan is €12,99 p.j. niet duur. Gebruik CarPlay veel(podcasts, Flitsmeister, Qubuz. etc.) en heel tevreden mee, zowel aan de kabel als draadloos.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• PB1983
Ultraman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:18:
[...]
Je moet denk ik de auto ook nog beter leren kennen. De lane assist die een ruk aan het stuur geeft maak ik nog zelden mee. Of wat resoluter op een lijn af sturen of juist meer mee bewegen met de richting van de lijn denk ik. Moet je wat mee spelen. Is meer een vingertoppengevoel dan dat ik dat kan uitleggen.
Eens, het is een kwestie van wennen en de auto leren. Bij grote rotondes of kruispunten met meerdere vlakken die in een bochtje liggen, weet je na een paar keer hoe je er op moet reageren en moet 'insturen'. En die paar keren dat ie wel 'valide' is, is dat ik vergeten ben de richtingaanwijzer aan te zetten om een baantje op te schuiven :$ :$

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 15:26
Ultraman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:18:
[...]
Dat is mijn ervaring ook, ik moest een beetje wennen aan die lane assist maar vind het nu eigenlijk wel prima. Ja, hij duwt soms een beetje waar ik dat misschien niet heel erg nodig zou vinden, maar mijn ID wil graag netjes in het midden rijden, waar ik vaak wat meer tegen de lijn aan kruip (weet ik ook pas sinds ik deze ID rij...). Ook op een buitenweg met fietsstroken wil hij netjes tussen de fietsstroken in rijden. Als er dan tegenliggers zijn moet je hem een beetje 'over die lijn heen duwen', maar dat went ook wel snel. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben, zo lekker met zijn tweetjes rijden ;-). En als het er toe doet (je gaat echt bijna de berm in, of klapt achterop een voorligger), dan is dat tweede paar ogen erg welkom.

• FlowDesign
PSVSupp1913 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Tweakers heeft gewoon z'n eigen search bovenaan elke pagina op dit forum die dan ook meteen alleen in dit topic zoekt als je wil. Veel handiger dan via Google.

Overigens, waarom zou je in godesnaam die blauwe led strip uit willen zetten bij navigeren? Dat is toch juist hartstikke cool en handig? :)

• FlowDesign
Simply1337 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:50:
[...]
En dat is nou ook hetzelfde met een tesla.. alleen moet je autopilot uitschakelen (ping) rijstrook wisselen en dan weer handmatig inschakelen (ping)... keer op keer. Niet knipper aan.. stuur komt wat losjes, rijstrook wisselen en systeem ziet de lijnen weer en gaat door zoals de rest van de wereld.
Uhm... Ik weet niet met welke software versie jij voor 't laatst in een Tesla hebt gereden, maar in mijn Model 3 hoefde je alleen maar te knipperen om wel normaal van rijstrook te kunnen wisselen.
Wel irritant dat je de autopilot daarna weer moest activeren indd.
Denk echter dat Tesla dat bewust doet zodat ze meer verschil behouden met het veel duurdere FSD.

• Simply1337
FlowDesign schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:52:
[...]

Uhm... Ik weet niet met welke software versie jij voor 't laatst in een Tesla hebt gereden, maar in mijn Model 3 hoefde je alleen maar te knipperen om wel normaal van rijstrook te kunnen wisselen.
Wel irritant dat je de autopilot daarna weer moest activeren indd.
Denk echter dat Tesla dat bewust doet zodat ze meer verschil behouden met het veel duurdere FSD.
eind vorigjaar, maar volgens mij was het geen hadnmatige uitschakeling, knipperen en dan een geluid wat afspeelde om te laten weten dat autosteer(?) inactief was.wissel voltooien en dan inschakelen en een geluid [heel irritant ervaren] dat het weer actief was.

Snapte toen wel waarom tesla's amper van rijstrookwisselde.. teveel moeite elke keer weer :+

EDIT: hoewel wat die deed was uitmuntend.. dus op het software vlak was er voor de rest niet zoveel aan te merken. leuk dat power, maar windruis was.. kwalitatief uitermate teleurstellend. rijdt je een premjium oto.. voelde het alsnog als een Kona qua windruis. was zonde

[ Voor 13% gewijzigd door Simply1337 op 20-10-2021 12:08 ]

• PSVSupp1913
FlowDesign schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Tweakers heeft gewoon z'n eigen search bovenaan elke pagina op dit forum die dan ook meteen alleen in dit topic zoekt als je wil. Veel handiger dan via Google.

Overigens, waarom zou je in godesnaam die blauwe led strip uit willen zetten bij navigeren? Dat is toch juist hartstikke cool en handig? :)
Tja, wat de een als super handig vind, kan de ander als compleet overbodig en afleidend ervaren, toch?
De navigatie komt in beeld en wordt uitgesproken, de blauwe balk is dan wat overbodig. Daarbij doet die balk alleen iets bij kruispunten en T-splitsingen. Bij veranderen van rijstrook en bij rotondes, doet 'ie niets.

• FlowDesign
PSVSupp1913 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

Tja, wat de een als super handig vind, kan de ander als compleet overbodig en afleidend ervaren, toch?
De navigatie komt in beeld en wordt uitgesproken, de blauwe balk is dan wat overbodig. Daarbij doet die balk alleen iets bij kruispunten en T-splitsingen. Bij veranderen van rijstrook en bij rotondes, doet 'ie niets.
True :)

Ik zet regelmatig juist de stem van de navi uit omdat ik het irritant vindt wanneer ze te vaak door m'n muziek heen zit te blaten :+
En dan is die blauwe led als notificatie juist handig :)

• FlowDesign
Simply1337 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

eind vorigjaar, maar volgens mij was het geen hadnmatige uitschakeling, knipperen en dan een geluid wat afspeelde om te laten weten dat autosteer(?) inactief was.wissel voltooien en dan inschakelen en een geluid [heel irritant ervaren] dat het weer actief was.

Snapte toen wel waarom tesla's amper van rijstrookwisselde.. teveel moeite elke keer weer :+

EDIT: hoewel wat die deed was uitmuntend.. dus op het software vlak was er voor de rest niet zoveel aan te merken. leuk dat power, maar windruis was.. kwalitatief uitermate teleurstellend. rijdt je een premjium oto.. voelde het alsnog als een Kona qua windruis. was zonde
Knipper aan en dan kun je normaal van rijstrook wisselen.
Indd wel telkens zo'n plienk ploink geluidje :+

De nieuwere Tesla's hebben tegenwoordig fatsoenlijk gelamineerd glas. Heb er nog niet in gereden, maar als het goed is zijn ze tegenwoordig veel stiller.

• PSVSupp1913
FlowDesign schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Ik zet regelmatig juist de stem van de navi uit omdat ik het irritant vindt wanneer ze te vaak door m'n muziek heen zit te blaten :+
Dat begrijp ik. Het is ook een kwestie van smaak. Hetzelfde als voor de interieurverlichting. De 1 zal 'm in het blauw zetten, de ander knalrood en ik (zei de gek) zet die graag uit.

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
DonJunior schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:48:
[...]

Nee dat hoort zo. Ná de systeemupdate gaat ie de wagend documentatie opnieuw downloaden. Dat duurt ff, maar ondertussen kan je wel rijden.
Helaas niet, melding bleef. Auto bij de garage, noodprogramma is ook niet gelukt. Er moet een regelmodule worden vervangen, levertijd onbekend :(

• DonJunior
Iuigi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:42:
[...]

Helaas niet, melding bleef. Auto bij de garage, noodprogramma is ook niet gelukt. Er moet een regelmodule worden vervangen, levertijd onbekend :(
Oh dat is zuur zeg.. en nu een leenauto mee dan?

*sowieso

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
DonJunior schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Oh dat is zuur zeg.. en nu een leenauto mee dan?
Dat wel, op benzine, met een 3 cilinder en 95pk. Komt ergens goed uit, ik moet dit weekend naar Maastricht.

• FlowDesign
Iuigi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Dat wel, op benzine, met een 3 cilinder en 95pk. Komt ergens goed uit, ik moet dit weekend naar Maastricht.
Nee indd, want in Limburg hebben ze nog geen laadpalen :+

• Tukk
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

FlowDesign schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Is dat een blauw/witte oplichtend stukje van die balk onder de voorruit?
Ik gebruik Google Maps, maar heb me al vaak afgevraagd waar dat licht voor is, het doet mij namelijk niet aan als een indicatie.,

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Iuigi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:17:
Vanaf Delfzijl of Valkenburg?
Op het Stationsplein in Maastricht hebben ze een laadpaal. En zo zullen er nog wel een paar zijn...

• PB1983

Wagen - Interieur - ID Light en dan navigatiemeldingen uitzetten ;) Moest toch even de ID.3 van de openbare laadpaal afhalen..

[ Voor 9% gewijzigd door PB1983 op 20-10-2021 14:01 ]

• Simply1337
Tukk schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:54:
[...]

Ik gebruik Google Maps, maar heb me al vaak afgevraagd waar dat licht voor is, het doet mij namelijk niet aan als een indicatie.,
teken om door te rollen tot het aankomend kruispunt. is de eco assistent

• MJMaverick
[...]

Ik denk dat de led strip onder de voorruit bedoeld wordt waar het licht van links naar rechts of andersom loopt als je een afslag nadert.

Die strip werkt helaas niet als je andere navigatie via AA of Carplay gebruikt. Net als dat de HUD qua navigatie niet de grote pijlen laat zien als je moet afslaan wanneer je de route wilt blijven volgen.

Bij AA of Carplay werken de 'kleine' navigatie instructies (op het bestuurdersschermpje en in de HUD) wel, al vind ik persoonlijk dat daar nog wel veel in verbeterd kan worden. Net alsof de auto de navigatie-instructie van Google toch niet helemaal goed begrijpt. Bijvoorbeeld bij rotondes (altijd 360 graden en dus niet de juiste afslag) of afslagen bij snelwegen die als rechtdoor rijden weergegeven worden.

• PSVSupp1913
Toch nog 1 vraag:
Je kunt via het menu 3 afstanden terug vinden: De dagafstand, de afstand sinds laden en de totale afstand. De dagafstand en totale afstand kun je op 0 zetten.
Is er ook nog ergens terug te vinden, wat de complete afstand is die de auto heeft gereden af fabriek?

• PSVSupp1913
PB1983 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Wagen - Interieur - ID Light en dan navigatiemeldingen uitzetten ;) Moest toch even de ID.3 van de openbare laadpaal afhalen..
Dank je wel!

De "Hallo ID3, geef me de handleiding" bracht geen soelaas. Het menu zit niet echt heel logisch en intuïtief in elkaar. Maar dit was inderdaad de instelling die ik zocht.
Ook de andere tips waren behulpzaam, dank allen!

• sl1000
PSVSupp1913 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:53:
Toch nog 1 vraag:
Je kunt via het menu 3 afstanden terug vinden: De dagafstand, de afstand sinds laden en de totale afstand. De dagafstand en totale afstand kun je op 0 zetten.
Is er ook nog ergens terug te vinden, wat de complete afstand is die de auto heeft gereden af fabriek?
wagen menu, info (2e van onder), getal linksonder kun je de totaal gereden kilometers zien, of kilometers sinds lange tijd (even uit mijn hoofd). daarnaast zie het totaal aantal KMs op het kleine dashboard voordat je op de rem trapt.

• PB1983
sl1000 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

wagen menu, info (2e van onder), getal linksonder kun je de totaal gereden kilometers zien, of kilometers sinds lange tijd (even uit mijn hoofd). daarnaast zie het totaal aantal KMs op het kleine dashboard voordat je op de rem trapt.
Blijf toch wel een beetje een vreemde UI/UX keuze om je totaal aantal gereden km's pas te tonen in het wagen menu bij Info en bij het in- en uitstappen. In mijn Skoda Fabia was die alleen niet zichtbaar op het Maxidot scherm als je de cruise control aanzette.

• FlowDesign
[...]

Dat wittige is indd iets anders.

Die 2 keer blauwe streep naar links of naar rechts werkt alleen met de ingebouwde navi van de auto.

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11-2025
Vandaag mijn ID.3 Life ontvangen. Rijdt heerlijk stil en je bent inderdaad heel snel weg bij groen stoplicht.

Software 0792 zit erop, dat is 2.1? Voor de 2.3 update zal ik OTA moeten hebben, en daarvoor moet de auto via de App gekoppeld zijn.

Ik heb dan het bekende probleem waarbij mijn auto in de offline modus blijft, de toggle knop doet niks. Bekende aanpak is zekering 19 en 20 lostrekken, dan na een kwartiertje weer terug steken. Is het nog wijs om dit te doen? Of gewoon afspraak maken om dit te laten fixen?

Als bonus zag ik dat de garage een OBS2(?) kastje onder mijn stuur ingestoken hadden laten staan. Die mail ik dan maar per post terug naar de dealer I guess...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-ExU7jMt3rv8-32Fr9vD2I2P3Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xWPz9r7rUaRIcvPcfAO5nc3z.jpg?f=user_large

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08-2025
johanpastoor schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:33:
Ik heb dan het bekende probleem waarbij mijn auto in de offline modus blijft, de toggle knop doet niks. Bekende aanpak is zekering 19 en 20 lostrekken, dan na een kwartiertje weer terug steken. Is het nog wijs om dit te doen? Of gewoon afspraak maken om dit te laten fixen?
Wilde daarnet wegrijden en ja hoor: stuck in offline modus. Zekering 19 er maar weer eens uitgepeuterd en na10 min. terug ingestoken. Doet het weer; hoop wel dat deze bug zsm. gefixed wordt.

• sl1000
johanpastoor schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:33:
Vandaag mijn ID.3 Life ontvangen. Rijdt heerlijk stil en je bent inderdaad heel snel weg bij groen stoplicht.

Software 0792 zit erop, dat is 2.1? Voor de 2.3 update zal ik OTA moeten hebben, en daarvoor moet de auto via de App gekoppeld zijn.

Als bonus zag ik dat de garage een OBS2(?) kastje onder mijn stuur ingestoken hadden laten staan. Die mail ik dan maar per post terug naar de dealer I guess...[Afbeelding]
dat is 2.1 ja. enigszins makkelijk gezegd van de dealer, want via ODIS kunnen ze de modules reschtstreeks flashen met de nieuwste firmware.
ZSM je auto registeren en als het goed is krijg je week 44 dan nog een uitnodiging voor de 2.3 update.

Benieuwd overigens benieuwd wat voor dongle dat is. heb je ook een foto van de sticker?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zucht. 4.1m. Iemand al bekend met, storing: dempers ? Na paar keer herstarten blijft deze terugkomen. Eigenlijk geen enkel zin om naar de garage gestuurd te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door theHoff op 24-10-2021 15:08 ]

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-01 14:44
sl1000 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:13:
[...]

dat is 2.1 ja. enigszins makkelijk gezegd van de dealer, want via ODIS kunnen ze de modules reschtstreeks flashen met de nieuwste firmware.
ZSM je auto registeren en als het goed is krijg je week 44 dan nog een uitnodiging voor de 2.3 update.

Benieuwd overigens benieuwd wat voor dongle dat is. heb je ook een foto van de sticker?
Dongle wordt gebruikt door de verkoopafdeling om de voorraad (locatie) en de accu te monitoren.

Je kan er verder niets mee.

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08-2025
Iemand een idee hoe je webradio aan de praat krijgt?

• MJMaverick
AMDman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:29:
Iemand een idee hoe je webradio aan de praat krijgt?
Verbinding maken met internet via een hotspot (bijvoorbeeld op je telefoon) of een databundel van VW aanschaffen (via Cubic Telecom). Als je verbinding hebt zou het moeten werken.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

BanDijk schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:48:
[...]

Doet het weer; hoop wel dat deze bug zsm. gefixed wordt.
_O- _O- :(:)

Topic zit weer heerlijk vol met naïef ingestelde nieuwe berijders.

De grootste bugs zitten nu ondertussen al meer dan een jaar in de auto en i.t.t wat VW steeds heeft beloofd nog steeds niet gefixt.

Hope for the best, prepare for the worst. Niet eens zo'n gek gezegde wat dat betreft.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
Gisteren na 2,5 week en 850 km een complete kerstboom aan lampjes in mijn display (4L). Allemaal storingen, waaronder storing aan elektrisch aandrijfsysteem. Stond voor het stoplicht en de auto ging niet meer voor of achteruit. Uiteindelijk is de auto afgesleept. Beetje jammer dit na de auto eindelijk na veel uitstel ontvangen te hebben ;w
Het waren 2 mooie weken :'(

De ANWB vond iets van 15 storingen in het systeem. Inmiddels staat de auto bij de dealer en heb ik een ID3 als tijdelijke vervanging. Dat is dan wel weer leuk als vergelijk. Hij is groter dan ik verwacht had.

Maar ik hoop mijn eigen auto toch wel snel weer terug te krijgen!

• sl1000
RoycoM schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:52:
Gisteren na 2,5 week en 850 km een complete kerstboom aan lampjes in mijn display (4L). Allemaal storingen, waaronder storing aan elektrisch aandrijfsysteem. Stond voor het stoplicht en de auto ging niet meer voor of achteruit. Uiteindelijk is de auto afgesleept. Beetje jammer dit na de auto eindelijk na veel uitstel ontvangen te hebben ;w

De ANWB vond iets van 15 storingen in het systeem. Inmiddels staat de auto bij de dealer en heb ik een ID3 als tijdelijke vervanging. Dat is dan wel weer leuk als vergelijk. Hij is groter dan ik verwacht had.

Gokje: kapotte stuurschakelaar. Lees het wel eens vaker helaas

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
sl1000 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:01:
[...]

Gokje: kapotte stuurschakelaar. Lees het wel eens vaker helaas
Hmm, ben benieuwd. Als het maar snel gemaakt is. Niet echt goed voor het vertrouwen dit. Ik heb 2,5 week met een big smile rondgereden <3

• FlowDesign
Ik weet niet of er hier meer ID4 dan ID3 rijders zijn, maar voor m'n gevoel worden er hier meer problemen bij ID4s gemeld dan ID3s.

• Matthijscc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-01 09:29
FlowDesign schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:26:
Ik weet niet of er hier meer ID4 dan ID3 rijders zijn, maar voor m'n gevoel worden er hier meer problemen bij ID4s gemeld dan ID3s.
0 problemen met de ID.3

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
Ik rij nu 12 maanden in een ID.3P en afgezien van de eerste maand rij ik nu 11 maanden zonder problemen. Heerlijke auto.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 11:22
RoycoM schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:52:

Klinkt als het probleem wat ik met mijn id4 had. Die had dezelfde klachten na 1077km. Bij mij is een accumodule vervangen.

Overigens had ik gisteren weigerende deurhendel aan de passagiers kant, binnenzijde. Na 2x deed hij het weer.

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:19
Ondertussen is mijn ID.3 Pro S onderweg naar Nederland (besteld 9 juli). Leverdatum was uitgesteld naar week 47 (bij de dealer) door status banking maar lijkt nu dus toch wat eerder te worden. Wellicht is dit hoopgevend voor iedereen die hoopt dit jaar nog wel een ID geleverd te kunnen krijgen.

• Riklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
Rubenus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:12:
Ondertussen is mijn ID.3 Pro S onderweg naar Nederland (besteld 9 juli). Leverdatum was uitgesteld naar week 47 (bij de dealer) door status banking maar lijkt nu dus toch wat eerder te worden. Wellicht is dit hoopgevend voor iedereen die hoopt dit jaar nog wel een ID geleverd te kunnen krijgen.
Heb de indruk dat de ID.3 's beter doorkomen dan de ID.4 's :)

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
Rubenus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:12:
Bij ons besteld 12 juli dus hoop dat hij op de zelfde trein zit.

• Simply1337
was je afwezig eind 2020? ID.3 en 12v. ID.3 en kerstboom, id.3 en zwarte schermen, id.3 en motor storing.

maar werd ook wel volume geleverd. toen heel lang niet zoveel geleverd en dus ook niet veel klachten want de autos die wel eerder reden en zonder klachten op de weg waren hoor je niks (hier ook 1 id4.1m, zonder noemenswaardige issues), maar elke ochtend heb ik wel in gedachte.. wanneer ben ik aan de beurt :P

[ Voor 30% gewijzigd door Simply1337 op 21-10-2021 09:27 ]

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:59
4.1 vanaf 6 feb 2021. 17500km. Geen problemen. Heel tevreden. (knijp m alleen voor de wintersport)

• DonJunior
sl1000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:16:
[...]

Het zit ergens in mij hoofd dat voorklimatiseren een laadlocatie vereist en vertrektijd.
Zal zo nog eens in de auto kijken hoe het er bij mij uitziet. Al heb ik 2.3 al.

Edit: nee ik heb geen laad locatie, en inactieve vertrektijden maar wel de andere opties.

[Afbeelding]

Had je al een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd? Werkt dat ook niet, dan is de dealer plagen het enige idee wat ik nog heb :’(
Zit nu bij de garage voor dit issue.
Ben benieuwd of het goed gaat komen..

Even voor de zekerheid.. om dit te kunnen doen heb je toch geen warmtepomp nodig of wel?
Want ik heb een ID.3 Business Pro en die is volgens mij zonder warmtepomp. Dus dat zou wel wat verklaren. Maar dan vind ik het vreemd dat ik uberhaupt de menuoptie 'Voorklimatiseren' heb.

Edit: Nee dus. Warmtepomp is hiervoor niet nodig.
Net onverrichter zaken, na 2 1/2 uur wachten, naar huis gestuurd met hetzelfde issue.
Ze denken te weten waar het probleem zit maar moeten dit via via navragen bij de dealer welke mijn auto heeft afgeleverd. Vaag verhaal maar ze komen er deze of volgende week op terug.

[ Voor 26% gewijzigd door DonJunior op 21-10-2021 11:16 ]

*sowieso

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@Rubenus , @The Fatal
Kijk eens hier, en werk het bij, dan hou je iedereen (inclusief jezelf) op de hoogte!

• FerryICT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb ook geen problemen met de auto, wel de software, ook na versie 2.3.
Gisteren een reactie mogen ontvangen van VW over het versturen van de routes naar de auto:

Hi Ferry, thank you for your message. We are aware of this and are already working on a solution. If there are any further updates, you and all other ID. Drivers will be informed in good time. We kindly ask you for your pacience. Thanks! your ID. Team

• FlowDesign
Simply1337 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:26:
[...]

was je afwezig eind 2020? ID.3 en 12v. ID.3 en kerstboom, id.3 en zwarte schermen, id.3 en motor storing.

maar werd ook wel volume geleverd. toen heel lang niet zoveel geleverd en dus ook niet veel klachten want de autos die wel eerder reden en zonder klachten op de weg waren hoor je niks (hier ook 1 id4.1m, zonder noemenswaardige issues), maar elke ochtend heb ik wel in gedachte.. wanneer ben ik aan de beurt :P
Ik heb mijn 12-2020 ID3PP pas sinds Pasen. Toen ook meteen 2.1 erop laten zetten. Ik vermoed dat mij daarmee wat leed bespaard is gebleven ;)

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-01 07:50
The Fatal schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Bij ons besteld 12 juli dus hoop dat hij op de zelfde trein zit.
Ik heb op 24 jun ook een Pro S besteld, dus hoop dat het een lange trein is.

• sl1000
DonJunior schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Even voor de zekerheid.. om dit te kunnen doen heb je toch geen warmtepomp nodig of wel?
Want ik heb een ID.3 Business Pro en die is volgens mij zonder warmtepomp. Dus dat zou wel wat verklaren. Maar dan vind ik het vreemd dat ik uberhaupt de menuoptie 'Voorklimatiseren' heb.

Net onverrichter zaken, na 2 1/2 uur wachten, naar huis gestuurd met hetzelfde issue.
Ze denken te weten waar het probleem zit maar moeten dit via via navragen bij de dealer welke mijn auto heeft afgeleverd. Vaag verhaal maar ze komen er deze of volgende week op terug.
Ik krijg de indruk dat ze in de fabriek vergeten zijn om een feature te enablen in de ECU. Dat kan via odis gecodeerd worden door de dealer, maar ze zullen wel bij VW moeten navragen hoe. Enige andere optie die ik kan verzinnen is dat er ergens een module stuk is, maar dan had ik een foutmelding verwacht

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
Korte update:

Id3 first P.
>30.000 km in 1 jaar tijd. Inclusief vakanties Italië, Hongarije, Duitsland, Oostenrijk. Fijne auto.

Mijn verbruik ligt hoger dan wat ik bij velen zie, en met de 20-80 regel betekent dat wel dat je al gauw iedere 200-250 km laadt op vakantie. Wat prima is, want dat is vaak om de 2-3 uur. Heb maar 1 x wat last gehad van kapotte laadpalen, Italië.

Verder navigeer ik alles op Google of ABRP met wireless CarPlay en het doorvoeren van een update waarin die blauwe balk werkt zou dan ook wel tof zijn.

Geen significante storingen gehad dus ik leef mee, maar ik denk (en hoor) dat er velen met mij zijn die weinig problemen ervaren.

Lane assist kun je leren door tegen te sturen als ie je corrigeert, na een aantal x werkt ie dan mee met je rijstijl, ipv tegen.

Mijn grootste hoop is het doorvoeren van een hogere snellaadtijd, dat zou het geheel af maken.

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01 16:02
Riklo schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:30:
[...]

Heb de indruk dat de ID.3 's beter doorkomen dan de ID.4 's :)
Als je naar de google docs kijkt met bestellingen heb ik ook dat idee

• Caelis38
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 15:11
Net gebeld door de dealer. waar het in eerste instantie de levering rond 9 december (bleek), is het in 24 uur tijd naar week 10 gesprongen. Had vanwege alle onzekerheid al geïnformeerd of een annulering mogelijk was. Ja, dat kan wel, maar aangezien de auto al zo ver in het proces zit, kost u dat 15% van de consumentenprijs.
(Volgens de leasemaatschappij dan).

geneuzel op geneuzel zo.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Wellicht ten overvloedde maar een warmtepomp is daar inderdaad niet voor nodig.
Ik heb overigens zo goed als dezelfde uitvoering als jij (ID.3 Pro Business). Dus mocht je wat specifieks willen weten dan mag je mij best een DM sturen.

En als ik toch zit te blaten: nog geen 2.3 update gezien hier :O. Maar rijden doet ie d:)b

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DonJunior
Ultraman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:46:
[...]

Wellicht ten overvloedde maar een warmtepomp is daar inderdaad niet voor nodig.
Ik heb overigens zo goed als dezelfde uitvoering als jij (ID.3 Pro Business). Dus mocht je wat specifieks willen weten dan mag je mij best een DM sturen.

En als ik toch zit te blaten: nog geen 2.3 update gezien hier :O. Maar rijden doet ie d:)b
De 2.3 update draait hier al wel prima. .. dat dan weer wel.
Wat @sl1000 aangeeft (een paar posts terug als reactie op mijn post) is inderdaad waar. Ze moeten nu bij VW navragen hoe dit te fixen want het stappenplan wat ze vanuit VW eerst hebben gehad strookte helemaal niet met de issues die ik heb. (beetje miscommunicatie bij VW intern tussen de verschillende partijen.. ze dachten dat ik de app niet kon koppelen met de auto 8)7 )

*sowieso

• Metalingus
  • Laatst online: 29-12-2025
Caelis38 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:41:
Net gebeld door de dealer. waar het in eerste instantie de levering rond 9 december (bleek), is het in 24 uur tijd naar week 10 gesprongen. Had vanwege alle onzekerheid al geïnformeerd of een annulering mogelijk was. Ja, dat kan wel, maar aangezien de auto al zo ver in het proces zit, kost u dat 15% van de consumentenprijs.
(Volgens de leasemaatschappij dan).

geneuzel op geneuzel zo.
Dat zal even ontzettend balen zijn. |:( Ben je ook te weten gekomen waar het aan ligt? Zie in de bestellijst dat je o.a. een trekhaak hebt. Of zijn ze daar onverminderd niet transparant in? :+

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03-2025

RM1966

ID.4 1st 77kWh

Komt iemand onderstaande bekend vooor.
Na update 2.3, opstarten WeCharge volgende melding in display:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6XpFCW88e9w-gDI5A1v-lOouQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrZlo43SGYwuN8U5gXRoW66a.jpg?f=fotoalbum_large

RM ID.4 1st 77kWh

• Simply1337
RM1966 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:07:
Komt iemand onderstaande bekend vooor.
Na update 2.3, opstarten WeCharge volgende melding in display:

[Afbeelding]
ga naar een plek met meer balkjes.. initiële startup vraag toch iets meer.. data snelheid. zelf ook gehad. stukje verder startte het wel op.

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
even een vraag hier.

gisteren is mijn vrouw met de id3 weg gegaan. en ze veegde iets weg kwa melding vertelde ze mij.

ik stap in de auto en al mijn hulp middelen gaven storing aan.
even kijken en zag dat er een update beschikbaar was. echter installeren was niet aan te klikken (of misschien al gedaan)

ik ging er dus vanuit dat de auto aan het updaten was.
echter vanochtend nog steeds storing op de hulpmiddelen.

Zie ik iets over het hoofd? moet ik nog iets doen? of iets controlleren?

• sl1000
Dirtyrockers schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:57:
even een vraag hier.

gisteren is mijn vrouw met de id3 weg gegaan. en ze veegde iets weg kwa melding vertelde ze mij.

ik stap in de auto en al mijn hulp middelen gaven storing aan.
even kijken en zag dat er een update beschikbaar was. echter installeren was niet aan te klikken (of misschien al gedaan)

ik ging er dus vanuit dat de auto aan het updaten was.
echter vanochtend nog steeds storing op de hulpmiddelen.

Zie ik iets over het hoofd? moet ik nog iets doen? of iets controlleren?
als je na een ritje de auto in park zet (p-knop) moet er een "update beschikbaar" knop op je goodbye scherm zichtbaar worden. daar kun je kiezen om te updaten.
eerste update duurt 70 minuten en let er op dat je gedurende die tijd de auto niet kunt gebruiken!

• Dirtyrockers
sl1000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

als je na een ritje de auto in park zet (p-knop) moet er een "update beschikbaar" knop op je goodbye scherm zichtbaar worden. daar kun je kiezen om te updaten.
eerste update duurt 70 minuten en let er op dat je gedurende die tijd de auto niet kunt gebruiken!
die zie ik dus niet. maar verwacht dat mijn vrouw dat misschien toch gedaan heeft.
echter kan ik de auto nog wel gebruiken. maar heb nu al 1 dag dat alles in storing staat.

• DonJunior
Dirtyrockers schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:08:
[...]

die zie ik dus niet. maar verwacht dat mijn vrouw dat misschien toch gedaan heeft.
echter kan ik de auto nog wel gebruiken. maar heb nu al 1 dag dat alles in storing staat.
Dat hebben we inderdaad ook gehad.
Dat hoort bij de update 1 van 2 naar V2.3.
Als je een stukje hebt gereden zet de auto 'uit' (Park) en wacht even met uitstappen.. je zou dan op het 'afscheidsscherm' een melding moeten krijgen over de update.
Duurde bij mij ook meerdere keren voordat ik het terug had (zelfde scenario als bij jou.. mijn vrouw had hem ook weggeswiped tijdens het rijden (en terecht hoor))

*sowieso

• sl1000
Dirtyrockers schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:08:
[...]

vermoedelijk nog niet klaar met downloaden dan.
je kunt in de auto gaan zitten, in ready mode. dan zou de update verder moeten downloaden
voortgang van de download is te zien onder setup -> systeem info -> software updates (of zoiets)
0mb grootte is "normaal" maar het balkje onder de software update moet laten zien hoever de download is.
download gaat ALLEEN over de 4g connectie, niet over wifi

• Dirtyrockers
DonJunior schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Dat hebben we inderdaad ook gehad.
Dat hoort bij de update 1 van 2 naar V2.3.
Als je een stukje hebt gereden zet de auto 'uit' (Park) en wacht even met uitstappen.. je zou dan op het 'afscheidsscherm' een melding moeten krijgen over de update.
Duurde bij mij ook meerdere keren voordat ik het terug had (zelfde scenario als bij jou.. mijn vrouw had hem ook weggeswiped tijdens het rijden (en terecht hoor))
sl1000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

vermoedelijk nog niet klaar met downloaden dan.
je kunt in de auto gaan zitten, in ready mode. dan zou de update verder moeten downloaden
voortgang van de download is te zien onder setup -> systeem info -> software updates (of zoiets)
0mb grootte is "normaal" maar het balkje onder de software update moet laten zien hoever de download is.
download gaat ALLEEN over de 4g connectie, niet over wifi
bedankt voor de info. ik ga dat zometeen eens goed bekijken.

• xetri
  • Laatst online: 06-01 08:28
Na 10 maanden wachten is het uiteindelijk dan toch gelukt.
Volgende week vrijdag krijg ik mijn in januari bestelde id.4....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2dc-XoESUP11lCcvpN1ZL1EzRQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TrRekGi1TAI9yYsI1Y7LqzFZ.jpg?f=user_large

• Simply1337
Dirtyrockers schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:15:
[...]

[...]

bedankt voor de info. ik ga dat zometeen eens goed bekijken.
waarschijnlijk was het nog "donker" en dus moest je even handmatig lichten uitschakelen voordat je door kon klikken voor update (zoals beschreven op scherm)

Pagina: 1 ... 144 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.