Exorcist schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:02:
[...]
Afgelopen zondag kwam ik terug uit Rotterdam en stond de auto op nog 18% lading. Dat was rond 14:30. Auto direct aan de lader gehangen en geactiveerd. Even in de gaten gehouden, maar het liep op ieder uur van de dag (gecontroleerd tot 0:00 en in de ochtend om 06:30) met 17 KM/u op te laden. Dat dat tijdens het koken (inductie) gebeurd OK, maar voor de rest had ik weinig grootverbruikers aan en zeker niet gedurende een langere periode.
Auto was pas vol om 07:15, precies op het moment dat ik vertrok.

Klopt, er zijn momenten dat hij keurig gaat laden en dan gaat ie zo te werk: met een zeer lage snelheid.
Die lage snelheid kan ik beamen, doet de mijne ook. Ik heb hem hem wel eens met 1,7kW zien laden, volgens mij kwam dat neer op 7 km/u. Maar toen ik om 6:45 wilde vertrekken was de 80% nog niet gehaald hoor...
Dat uitsmeren over tijd door een lage snelheid te pakken is voor als je zonnepanelen hebt natuurlijk behoorlijk prima. Al zou je dan liever een schema willen maken van tijd aa:aa tot bb:bb max snelheid: 2.5kW.
En in de nacht bijvoorbeeld max snelheid.
Daarnaast werkt bij inschakelen van voorklimatiseren via de vertrektijden in de laadlocatievertrektijden meestal niet. Terwijl het juist wel betrouwbaar werkt wanneer ik een vertektijd instel in de standkachel applicatie. Je zou denken die optie in de "Wagen" applicatie bespeelt dezelfde schemafile als die van de "standkachel" applicatie, maar blijkbaar dus niet?
Feit dat het zo wispelturig is vind ik behoorlijk irritant. Het is onbetrouwbaar en dat zou het niet moeten zijn. Opgeladen zijn wanneer je wilt vertrekken is belangrijk en hoort het gewoon te doen.
Nu kom ik thuis, programmeer de standkachel voor morgenvroeg, hang hem aan de lader en ga naar binnen.
Dan gaat ie dus meteen laden, is dan een keer klaar en in de ochtend gaat de verwarming aan.
Werkt, tot nu toe betrouwbaar. Alleen zou ik het laden liever in de nacht laten verlopen.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.