Geen netwerk connectie. Volgens mij had Vodafone een serieuze storing. Dus dat kan het geweest zijn
Bij iedere Vodaphone storing.N0EL schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:56:
Iemand dit icoontje al eens gezien?
Grappig, bij mij stond er een wereldbolletje, wat een beetje lijkt op het Windows icoontje, als je niet verbonden bent.
dat icoontje hoort bij Car2X
ik had het gisteren ook en bleek om de e-sim te gaan, Vodafone storing. Webradio werkte ook niet meer maar wel de SOS knop (groen). Vanmorgen werkte het weer.Hansoverdiep schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:38:
dat icoontje hoort bij Car2X
Vanochtend duurde het ook super lang om een geschikte route te vinden in Google Maps met Android Auto, alleen muziek via spotify streamde zonder problemen. Hopelijk gaat dat als ik vanmiddag aanrijd beter, want de files van de afgelopen weken zijn om van te huilen.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Statistiek met n=1 is geen statistiekFlowDesign schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:16:
[...]
Ik heb inmiddels 21 jaar m'n autorijbewijs, 13 jaar m'n motorrijbewijs en ben zo'n 20 jaar geleden door m'n eigen schuld een keer op een spekgladde weg tegen m'n voorligger gegleden bij een verkeerslicht. Verder nooit iets gehad door eigen schuld en ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst bij een ongeluk betrokken ben geweest.
Dusssssss.... Wat moet ik precies met die link?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
ZEVENTIEN GRADEN! Zit jij vrijwillig kou te lijden of wat?
*sowieso
Nofi, maar continu naar de TS verwijzen draagt niet veel bij. In de communicatie van VW wordt niets gezegd over storingen tijdens het downloaden, wachten met auto starten en hoe je kunt zien dat de update is mislukt. Maar ik vertaal je linkdrops maar naar "gewoon even geduld hebben".
Had ik ook 6 weken terug, tot op heden de update nog niet mogen ontvangen. Dus nog even geduldVerwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:16:
Zonet een mailtje gehad voor de 2.3 update om akkoord te gaan.
Ik kreeg de update (deel 1) gisteren binnen.. tenminste.. in de ochtend een notificatie gehad. Maar daarna lag het Vodafone netwerk eruit en kon de auto alsnog niet de update downloaden haha.. Dat ging niet helemaal lekker.smirri schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:27:
[...]
Had ik ook 6 weken terug, tot op heden de update nog niet mogen ontvangen. Dus nog even geduld
*sowieso
Dat wordt het wel. Als je de webpagina van VW in die link opent, dan zit daar ook weer een verwijzing naar een Tip & Trics document, met de meest voorkomende problemen, workarounds en oplossingen.oZy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:55:
[...]
Nofi, maar continu naar de TS verwijzen draagt niet veel bij. In de communicatie van VW wordt niets gezegd over storingen tijdens het downloaden, wachten met auto starten en hoe je kunt zien dat de update is mislukt. Maar ik vertaal je linkdrops maar naar "gewoon even geduld hebben".
Wel wanneer het alleen om mijn statistieken gaat
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Op zich logische verklaring, wil het niet dat ik mij auto al vanaf vorig jaar december rij. Vorige winter geen enkele keer gehoord. Het is sinds begin september te horen en is dus toch wel apart.pietermx schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:47:
[...]
Hier hetzelfde, dealer gaf aan dat het vrij normaal is vooral bij kouder weer zoals nu. Op zich ook wel te verklaren: Dak is van glas en dat buigt niet echt mee met de rest van de auto. Had het bij m’n vorige auto ook wel eens (al valt het bij de 4.1M wel meer op).
Ik had het vorig jaar ook al opgemerkt. Misschien dat de rubbers ingevet kunnen worden ofzo, het hindert me (nog) niet echt. Heb het ook alleen als ik schuin van een stoep afrijd bv., niet tijdens het normale rijdenStan-ID4 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:22:
[...]
Op zich logische verklaring, wil het niet dat ik mij auto al vanaf vorig jaar december rij. Vorige winter geen enkele keer gehoord. Het is sinds begin september te horen en is dus toch wel apart.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Hoe snel kun je een ID eigenlijk opladen...
op internet kom ik overal 11kw p/u tegen of sneller via snelladen.
De laadpalen op mijn werk kunnen 22kw p/u aan. Werkt dat ook gewoon? Dan is ie met een uurtje of 2 a 3 gewoon vol?
De laadpalen op mijn werk kunnen 22kw p/u aan. Werkt dat ook gewoon? Dan is ie met een uurtje of 2 a 3 gewoon vol?
100 KW/hAMDman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:41:
Dus ja, met 22 werkt het ook prima
[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 15-10-2021 15:44 ]
Die palen op het werk zullen gewoon AC palen zijn, daarop kun je dus met maximaal 11kW laden met een ID.3 of ID.4. Van helemaal leeg naar vol duurt dan dus ruim 7 uur.AMDman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:41:
Snelladen (DC) kan tot maximaal 125 of 130 kW (is wel afhankelijk van je uitvoering, er zijn ook varianten die minder snel kunnen snelladen).
[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 15-10-2021 15:49 ]
Exorcist schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:44:
[...]
100 KW/h
Dus ja, met 22 werkt het ook prima
Dus als je wordt aangehouden omdat je 160 km/u reed op de snelweg, dan is je verweer zeker: "beste meneer agent, ik reed gewoon de gemiddelde snelheid"!FlowDesign schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:37:
[...]
Wel wanneer het alleen om mijn statistieken gaat
Ik heb een 22kW laadpaal en een 3 x 25A aansluiting.ik222 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:48:
[...]
Die palen op het werk zullen gewoon AC palen zijn, daarop kun je dus met maximaal 11kW laden met een ID.3 of ID.4. Van helemaal leeg naar vol duurt dan dus ruim 7 uur.
Snelladen (DC) kan tot maximaal 125 of 130 kW (is wel afhankelijk van je uitvoering, er zijn ook varianten die minder snel kunnen snelladen).
Laden gaat maximaal met 3 x 20A.
3 x 20 x 230 = 13,8kW.
Ik heb 'm eens boven de 11kW zien laden.
De boordlader is 3 x 16A, dus 11040W maximaal op 230V. Harder dan dat gaat het echt niet bij een IDGadget Freak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:10:
[...]
Ik heb een 22kW laadpaal en een 3 x 25A aansluiting.
Laden gaat maximaal met 3 x 20A.
3 x 20 x 230 = 13,8kW.
Ik heb 'm eens boven de 11kW zien laden.
Het was niet veel hoger dan 11kW, maar toch... Misschien een afrondfoutje, of is-ie een halve ampère hoger gezekerd.ik222 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:14:
De boordlader is 3 x 16A, dus 11040W maximaal op 230V. Harder dan dat gaat het echt niet bij een ID
Wellicht koeling die ook wat meepakt?Gadget Freak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:20:
[...]
Het was niet veel hoger dan 11kW, maar toch... Misschien een afrondfoutje, of is-ie een halve ampère hoger gezekerd.
Mijne heeft iig nog nooit meer dan 11(.5)kw gepakt
Auto gaf dan aan met 10.5 te laden
[ Voor 13% gewijzigd door sl1000 op 15-10-2021 19:46 ]
Dat is wel een goede, kunnen we weleens proberenGadget Freak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:02:
[...]
Dus als je wordt aangehouden omdat je 160 km/u reed op de snelweg, dan is je verweer zeker: "beste meneer agent, ik reed gewoon de gemiddelde snelheid"!
Koelen/verwarnen schijnt hij extra uit de paal te trekken ja, dus dan zou je in theorie de 11kW kunnen overstijgen.sl1000 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:42:
[...]
Wellicht koeling die ook wat meepakt?
Dat zal het dan wel zijn. Ik las dit op het display van het laadpunt.sl1000 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:42:
Wellicht koeling die ook wat meepakt?
Heb je daar trouwens een bron van? Van het rendement van de thuislader? Of staat dat er gewoon op ofzo?Jakkie takkie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:54:
[...]
De bijgeleverde thuislader heeft maar een rendement van ca. 80%Bij de genoemde 11kW zit je op iets meer dan 92% maar ik denk dat de meeste mensen dit thuis niet zullen halen.
Zeg, mogen we eerst 2.3 hebben om te zien dat het werkt?AMARONE schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:01:
Zijn er al geruchten of verwachtingen voor de aankomende update?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Mijn ID.4 gaat vrijdag naar de dealer vanwege een falende 2.3 update. Maanden geleden bij het falen van deel 2 was de melding in het scherm al meteen "bezoek werkplaats" maar dacht ik dat hij misschien nog wel een keer zou komen.
Echter deel 2 is nooit meer opnieuw aangeboden en heb nu ook geen nieuwe mail gehad om akkoord te gaan. Ofwel update staat al die tijd al open voor mijn auto maar is echt gewoon mislukt. Ben benieuwd of de dealer dit vlot kan oplossen.
Overigens heb ik los van de falende 2.3 update na 9000km echt nul problemen met de auto. Geen rare meldingen, kraakjes of wat dan ook.
Echter deel 2 is nooit meer opnieuw aangeboden en heb nu ook geen nieuwe mail gehad om akkoord te gaan. Ofwel update staat al die tijd al open voor mijn auto maar is echt gewoon mislukt. Ben benieuwd of de dealer dit vlot kan oplossen.
Overigens heb ik los van de falende 2.3 update na 9000km echt nul problemen met de auto. Geen rare meldingen, kraakjes of wat dan ook.
[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 16-10-2021 14:57 ]
Nou het was dus inderdaad geduld hebben en een toevallige TA storing. Gisteren kreeg ik ook nog een storing in de dynamische verlichting en vanmiddag kreeg ik de hele rits aan storingen, o.a. TA en Front Assist. Niet veel later verscheen de melding dat er een update beschikbaar zou komen bij het uitstappen. En dat gebeurde ook, deel 1, duurt 70 minuten volgens het instructiescherm.oZy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:55:
[...]
De thuislader is geen lader. Het is niet meer dan een snoer met een communicatie module. Net als een AC laadpaal in de straat. De lader (omvormer) zit in de auto en is 11kW en 3 fasen. Als je met een lager vermogen gaat laden bijv. 1 fase 2 kW dan zijn de laadverliezen over het algemeen hoger.FlowDesign schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:31:
[...]
Heb je daar trouwens een bron van? Van het rendement van de thuislader? Of staat dat er gewoon op ofzo?
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Niet OP maar dit is getest op het kanaal van Battery Life op YouTube.FlowDesign schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:31:
[...]
Heb je daar trouwens een bron van? Van het rendement van de thuislader? Of staat dat er gewoon op ofzo?
https://youtu.be/_8roK-jyWSg?t=549
Ik heb 'm sinds eergister binnen (4.1M). Behoor niet bij de first movers club. Moet eerlijk toegeven. Update verliep soepeltjes, ook omdat ik wist wat ik kon verwachten dankzij dit topic. Snelheid en responsiviteit is een stuk beter. Ook het daadwerkelijk bedienbaar zijn van het systeem na starten is een stuk verbeterd. Verder geen spannende dingen. Uitbreiding van ID.Light is mij nog niet opgevallen. Wat mij betreft een succesvolle update.Ultraman schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:45:
[...]
Zeg, mogen we eerst 2.3 hebben om te zien dat het werkt?
Nu nog kijken of ik mijn thuislocatie een eigen laadlocatie ga geven en of dat ook daadwerkelijk gaat werken met deze versie.
Ook sinds gisteren binnen [4.1L] Deel 1 wilde niet echt installeren, in de auto gaan zitten en niet starten was de oplossing. Deel 2 meteen daarna gekregen en probleemloos geïnstalleerd.theHoff schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:03:
[...]
Ik heb 'm sinds eergister binnen (4.1M). Behoor niet bij de first movers club. Moet eerlijk toegeven. Update verliep soepeltjes, ook omdat ik wist wat ik kon verwachten dankzij dit topic. Snelheid en responsiviteit is een stuk beter. Ook het daadwerkelijk bedienbaar zijn van het systeem na starten is een stuk verbeterd. Verder geen spannende dingen. Uitbreiding van ID.Light is mij nog niet opgevallen. Wat mij betreft een succesvolle update.
Nu nog kijken of ik mijn thuislocatie een eigen laadlocatie ga geven en of dat ook daadwerkelijk gaat werken met deze versie.
Nu we het toch over laden hebben. De auto laadt ineens maar met 41km/u, ipv 64km/u (11KW). Ik heb geen reduced charging current aan staan. Ik sta in een parkeergarage met meerdere laadpalen incl load balancing. Op dat moment was er niemand anders aan het laden. De laadpaal is van NewMotion. Heeft iemand anders dit al eens meegemaakt? Ik ga morgen bij een publieke laadpaal checken of ik daar wel 11KW haal.
Misschien gaat het laden wel op dezelfde snelheid maar is het bereik minder (koud weer). Uitgedrukt in km/h zal het dan lager liggen…nietnormaal schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:34:
Nu we het toch over laden hebben. De auto laadt ineens maar met 41km/u, ipv 64km/u (11KW). Ik heb geen reduced charging current aan staan. Ik sta in een parkeergarage met meerdere laadpalen incl load balancing. Op dat moment was er niemand anders aan het laden. De laadpaal is van NewMotion. Heeft iemand anders dit al eens meegemaakt? Ik ga morgen bij een publieke laadpaal checken of ik daar wel 11KW haal.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ik ben bang van niet. Hij moet nog 24% laden = 14kWh, zou 1 uur en 15 minuten laden zijn, maar hij heeft geeft aan 2 uur en 10 minuten.pietermx schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:57:
[...]
Misschien gaat het laden wel op dezelfde snelheid maar is het bereik minder (koud weer). Uitgedrukt in km/h zal het dan lager liggen…
Klinkt als een laadpaal met 2 aansluitingen waar nu ook een andere auto staat te laden. Deze laadpalen hebben meestal een 17kW netaansluiting (3×25A). Dat is namelijk een stuk goedkoper dan een 22kW netaansluiting. Je moet dan dus die 17kW delen en laad dan effectief op ca. 8,5kW.nietnormaal schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:34:
Met mijn Ioniq was dat ook erg irritant, die had een 1 fase lader die max 6kW kon laden. Na aansluiten van een 2e auto ging hij dan terug naar 2,8kW.
In dit geval is het een eigen laadpaal en de garage heeft 3x64A, dus moet genoeg zijn. Net buiten even geprobeerd en daar wel volle snelheid. Maandag maar de beheerder bellen.RaymondD schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:28:
[...]
Klinkt als een laadpaal met 2 aansluitingen waar nu ook een andere auto staat te laden. Deze laadpalen hebben meestal een 17kW netaansluiting (3×25A). Dat is namelijk een stuk goedkoper dan een 22kW netaansluiting. Je moet dan dus die 17kW delen en laad dan effectief op ca. 8,5kW.
Met mijn Ioniq was dat ook erg irritant, die had een 1 fase lader die max 6kW kon laden. Na aansluiten van een 2e auto ging hij dan terug naar 2,8kW.
4.1 pfff kwaliteit van de banden is niet geweldig. 2e keer een lekke band in 9 maanden en 20k verder….
Wel werkt dat run flat gedeelte goed. Band was leeg, volledig opgepompt en je hoorde m wel leeg lopen maar kon er nog een aardig stuk mee rijden.
Dealer gaf aan nog 2 terugroepacties te hebben staan waaronder 2.3. Dus die word nu ook meteen aangepakt.
Wel werkt dat run flat gedeelte goed. Band was leeg, volledig opgepompt en je hoorde m wel leeg lopen maar kon er nog een aardig stuk mee rijden.
Dealer gaf aan nog 2 terugroepacties te hebben staan waaronder 2.3. Dus die word nu ook meteen aangepakt.
Dat hoef je mij echt niet uit te leggen hoor.RaymondD schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:54:
[...]
De thuislader is geen lader. Het is niet meer dan een snoer met een communicatie module. Net als een AC laadpaal in de straat. De lader (omvormer) zit in de auto en is 11kW en 3 fasen.
Als we praten over een thuislader of granny charger en dergelijke, dan weet iedereen waar we het over hebben.
Thanks, ik was vooral op zoek naar de bron en vergelijkingen, die heeft iemand al gegevenAls je met een lager vermogen gaat laden bijv. 1 fase 2 kW dan zijn de laadverliezen over het algemeen hoger.
Super, dankjewelStockbaard schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:53:
[...]
Niet OP maar dit is getest op het kanaal van Battery Life op YouTube.
https://youtu.be/_8roK-jyWSg?t=549
Ik laad thuis nog steeds op met de granny charger, maar misschien wordt het toch een keer tijd om te investeren in een wallbox.
Wat ik mij dan nog wel afvraag, wat gebeurt er met de efficiëntie, wanneer je een 3fase 11 kW wallbox zou knijpen naar max 2 kW?
Waarom zou je dit willen? Nou bijvoorbeeld wanneer ooit de salderingsregeling volledig op de schop gaat en je dan overdag uit de opwek van je eigen zonnepanelen zou willen laden.
Ik kan ook niet echt vinden of je op één of andere manier bij die goedkoopste VW Elli wallbox je stroomverbruik bij kunt houden. Waarschijnlijk niet, aangezien dat ding verder helemaal geen connectiviteit heeft.
Zou waarschijnlijk wel kunnen door in de meterkast deze op een eigen groep te zetten met een metertje.
Zou waarschijnlijk wel kunnen door in de meterkast deze op een eigen groep te zetten met een metertje.
Interessant. Ik heb ook 2 keer een lekke band gehad. Maar dan in 1 maand.smirri schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 07:59:
4.1 pfff kwaliteit van de banden is niet geweldig. 2e keer een lekke band in 9 maanden en 20k verder….
Duur grapje met de 21" banden.
Beide keren was het probleem in de wang van de band.
ik heb de meest eenvoudige VW Elli wallbox in de garage geplaatst en daar kan je geen verbruik op aflezen en er is geen communicatie naar buiten mogelijk.
Zet er een homewizard wifi kWh meter tussen. Dan kun je het mooi in een app op je telefoon zien.FlowDesign schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:19:
Ik kan ook niet echt vinden of je op één of andere manier bij die goedkoopste VW Elli wallbox je stroomverbruik bij kunt houden. Waarschijnlijk niet, aangezien dat ding verder helemaal geen connectiviteit heeft.
https://www.homewizard.nl/shop
Idd bron van vergelijkingen is Battery Life. Zoals hij zelf aangeeft geen wetenschappelijke meting maar voldoende nauwkeurig om een conclusie te kunnen trekken. Ik had mijn lader ingesteld op 8A maar heb hem naar aanleiding hiervan opgeschroefd naar 14A. 16A zou ook kunnen maar ik denk dat ik denk dat de 3x16A automaat die voor mn laadpaal zit dat niet fijn vindt.[...]
Thanks, ik was vooral op zoek naar de bron en vergelijkingen, die heeft iemand al gegeven
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Als je je thuislader gaat knijpen daalt het rendement dus volgens de meting van Battery Life.FlowDesign schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:02:
[...]
Super, dankjewel
Ik laad thuis nog steeds op met de granny charger, maar misschien wordt het toch een keer tijd om te investeren in een wallbox.
Wat ik mij dan nog wel afvraag, wat gebeurt er met de efficiëntie, wanneer je een 3fase 11 kW wallbox zou knijpen naar max 2 kW?
Waarom zou je dit willen? Nou bijvoorbeeld wanneer ooit de salderingsregeling volledig op de schop gaat en je dan overdag uit de opwek van je eigen zonnepanelen zou willen laden.
Ik heb op mijn laadpaal een schakelaar die ik op de stand 'Solar' kan zetten, daarmee wordt het laadvermogen beperkt zodat je zo veel mogelijk energie uit je PV installatie in je auto kunt proppen. Als er dan bijvoorbeeld een wolk voor de zon schuift wordt het laadproces tijdelijk onderbroken.
Nadeel is dus, met de wetenschap van nu, dat het laadproces minder efficient verloopt. Voor nu dus nog niet financieel interessant maar straks misschien wel.
Dat of je plaatst een separate kWh meter in je meterkast als je die toch aan gaat passen voor je laadpaal. Een netjes ingebouwde kWh meter kost maar een paar tientjes en weet je zeker dat je ook goed zit voor de belastingdienst mocht je het zakelijk willen/moeten verrekenen.RaymondD schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:54:
[...]
Zet er een homewizard wifi kWh meter tussen. Dan kun je het mooi in een app op je telefoon zien.
Op zich leuk, maar het 3 fase model kost €129 (excl de extra installatiekosten). Dan zou ik eerder voor een goedkopere meter gaan, of een duurdere Elli wallbox met wifi enzo.RaymondD schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:54:
[...]
Zet er een homewizard wifi kWh meter tussen. Dan kun je het mooi in een app op je telefoon zien.
Heb het filmpje niet volledig bekeken, maar hij zegt dat ie 40 meter verlengkabel tussen z'n huis en de granny charger had zitten, dat zal de efficiëntie ook vast geen goed doen. Bovendien vraag ik me dan ook meteen af wat de kwaliteit van die 40 meter kabel was.Jakkie takkie schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:47:
[...]
Als je je thuislader gaat knijpen daalt het rendement dus volgens de meting van Battery Life.
En waar zit het (meeste) verlies precies? Heeft dat voornamelijk met 1fase te maken?
Hij had nml. met een Metron 3fase portable charger geladen op zowel 5,5 als 11 kW, en dan was de efficiëntie vrijwel gelijk.
Dus een 3fase 11 kW wallbox geknepen naar bijvoorbeeld 3fase 2,5 kW, zou vermoed ik geen hoge rendementsverliezen op hoeven te leveren.
Dat moet dan die update zijn geweest die ik heb geannuleerd omdat ik in het buitenland zat en geen zin had in niet werkende auto. Dat is alleen inmiddels 2 maanden geleden, is er nog een manier om die update alsnog te krijgen? Beetje vreemd dat je hem 1x krijgt aangeboden en daarna nooit weer.Soeski schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:27:
[...]
Die werd gewoon gepushed, net als alle andere updates _behalve_ 2.3
Mijn collega's zitten nog op 2.1 en hebben ook de We Charge app en de WagenDocumentatie updates al gekregen, die je na 2.3 dus weer krijgt omdat de 2.3 update ze "wist".
Als ie niet meer onder Setup -> Systeeminformatie -> Alle Updates staat weet ik niet hoe je hem alsnog kunt krijgen.Rev! schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:05:
[...]
Dat moet dan die update zijn geweest die ik heb geannuleerd omdat ik in het buitenland zat en geen zin had in niet werkende auto. Dat is alleen inmiddels 2 maanden geleden, is er nog een manier om die update alsnog te krijgen? Beetje vreemd dat je hem 1x krijgt aangeboden en daarna nooit weer.
De echte verliezen zitten in het omzetten van wisselspanning naar gelijkspanning en niet in spanningsverlies door een lange kabel, tenzij je daar 16A doorheen gaat jagen en hem half opgerold laat zitten. Daarom is het amperage ook beperkt to 10A.FlowDesign schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:05:
[...]
Heb het filmpje niet volledig bekeken, maar hij zegt dat ie 40 meter verlengkabel tussen z'n huis en de granny charger had zitten, dat zal de efficiëntie ook vast geen goed doen. Bovendien vraag ik me dan ook meteen af wat de kwaliteit van die 40 meter kabel was.
En waar zit het (meeste) verlies precies? Heeft dat voornamelijk met 1fase te maken?
Hij had nml. met een Metron 3fase portable charger geladen op zowel 5,5 als 11 kW, en dan was de efficiëntie vrijwel gelijk.
Dus een 3fase 11 kW wallbox geknepen naar bijvoorbeeld 3fase 2,5 kW, zou vermoed ik geen hoge rendementsverliezen op hoeven te leveren.
Maar genoeg nu over algemene oplaaddingetjes anders grijpt onze moderator weer in
Gisteren deel 1 van 2.3 update gehad. Ik had eigenlijk verwacht dat deel 2 er direct achteraan zou komen maar ik zie nu geen updates.
Ander dingetje.... vandaag eens goed met de hand de auto gewassen. Ik heb een witte ID.3 1st... maar heb aan de binnen- onderkant van de rechtervoordeur allemaal turquoise spuitnevel zitten. Meer mensen die zoiets hebben? zou toch eigenlijk niet mogen gebeuren lijkt me.
Ander dingetje.... vandaag eens goed met de hand de auto gewassen. Ik heb een witte ID.3 1st... maar heb aan de binnen- onderkant van de rechtervoordeur allemaal turquoise spuitnevel zitten. Meer mensen die zoiets hebben? zou toch eigenlijk niet mogen gebeuren lijkt me.
Oké, is mijn accu geknepen of al versleten of maak ik een rekenfout? Rij een ID3st Basic met 16k km op de teller.
Gister deze observatie;
Sinds laden 244km gereden met een verbruik van 0.182 kWh/km met nog 15% over. Dit geeft de auto aan.
85% van 58kWh is 49.3 kWh gebruikte accu. Met 244km zou dit neerkomen op een verbruik van 0.202 kWh/km.
244*0.182 geeft een verbruik aan van 44.4 kWh.
Ik mis of ~5kWh in de accu of er niet al het verbruik wordt mee gerekend…
Iemand dit al een uit gerekend of een idee wat t zou kunnen zijn?
Gister deze observatie;
Sinds laden 244km gereden met een verbruik van 0.182 kWh/km met nog 15% over. Dit geeft de auto aan.
85% van 58kWh is 49.3 kWh gebruikte accu. Met 244km zou dit neerkomen op een verbruik van 0.202 kWh/km.
Laten we leuk blijven tegen elkaar
@fewips Was het niet zo dat er bij 0% op het display nog ca. 4% in de accu zit (volgens BMS / OBD dongle)?t2faag schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:50:
Oké, is mijn accu geknepen of al versleten of maak ik een rekenfout? Rij een ID3st Basic met 16k km op de teller.
Gister deze observatie;
Verder zou je het moeten testen op 1 lange rit van 100% naar bijna 0%. Dus zonder tussendoor te parkeren. Daarnaast niet te hard rijden (hoog verbruik is ook meer verliezen intern in de accu). En verder heeft nog niemand meer dan zo'n 56,6 uit de 58kWh accu gekregen volgens mij. Ik heb het nergens in een review gezien in ieder geval.
Ik denk dat dit inderdaad heel lastig is te bepalen. Je zit ook nog met het verschil tussen bruto en netto accucapaciteit (bruto 62kWh). Het resterende accupercentage in je display zou ik zeker niet vanuit gaan. Zelf heb ik het idee dat het percentage bij gelijkblijvend verbruik minder snel terugloopt als je onder de 20% komt.t2faag schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:50:
Gister deze observatie;
Bij de supermarkt stond een bijna identische ID3 op de parkeerplaats. Had 'm ernaast geparkeerd en dan dichter bij de ingang. Ben benieuwd of de eigenaar van die andere ID3 kortstondig verward was
Ik had overigens vandaag weer, dat de pijltoetsen op het stuur niet door de favoriete radiozenders loopt, maar alle zenders. In de instellingen stond ie ook gewoon op favorieten.
Pas toen ik een keer iets veranderde in m'n lijst favoriete zenders, werkten ineens de pijltoetsen weer zoals het hoort.
Heb dit (volgens mij sinds 2.3) al een paar keer meegemaakt. Anderen hier ook?
Pas toen ik een keer iets veranderde in m'n lijst favoriete zenders, werkten ineens de pijltoetsen weer zoals het hoort.
Niet na update maar wel toen ik de volledige lijst in het scherm had staan. Op een ander scherm doet ie altijd favorieten alleen. Wellicht dat geweest?FlowDesign schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:43:
Ik had overigens vandaag weer, dat de pijltoetsen op het stuur niet door de favoriete radiozenders loopt, maar alle zenders. In de instellingen stond ie ook gewoon op favorieten.
Vandaag de eerste lange rit gemaakt naar het buitenland. 751km naar Denemarken. Onze 4.T met redelijk bepakte Daxara aanhanger. 2 volwassen, 2 kinderen, 2 honden.
Op de snelwegen 100kmph op de cruise, op de binnenwegen de geldende max met een klein plusje.
Vertrokken met 100% lading net onder Zwolle.
In Bremen voor het eerst geladen 20min, ca. 50kwh.
Boven Hamburg nogmaals 30min geladen van 18% > 80%.
In Denemarken geladen in Erritso... Hier was het druk! Er stonden 3 ev's voor me (id4/zo'n nieuwe Hyundai/208e). Hierdoor uiteindelijk 40min "vertraging" opgelopen. Wel even geklets met een Deense Id4 rijder, dat was wel leuk. Uiteindelijk vertrokken met 65%, aangekomen op de bestemming in Sondervig met 17%.
Morgenochtend maar even een 11kw lader verderop pakken.
Uiteindelijk viel het verbruik van 22.4kwh/100km me niet tegen. Regelmatig de stoelverwarming aangehad. Temperatuur op 19.5 - 20.5gr.
:strip_exif()/f/image/CMapHGs4WUSR61m5EQzptKz4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PscjKdj9BcnkiEwfRS6L6pAE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rwUsjkuO3HOcxuv6aX7FyCkr.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de snelwegen 100kmph op de cruise, op de binnenwegen de geldende max met een klein plusje.
In Denemarken geladen in Erritso... Hier was het druk! Er stonden 3 ev's voor me (id4/zo'n nieuwe Hyundai/208e). Hierdoor uiteindelijk 40min "vertraging" opgelopen. Wel even geklets met een Deense Id4 rijder, dat was wel leuk. Uiteindelijk vertrokken met 65%, aangekomen op de bestemming in Sondervig met 17%.
Uiteindelijk viel het verbruik van 22.4kwh/100km me niet tegen. Regelmatig de stoelverwarming aangehad. Temperatuur op 19.5 - 20.5gr.
:strip_exif()/f/image/CMapHGs4WUSR61m5EQzptKz4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PscjKdj9BcnkiEwfRS6L6pAE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rwUsjkuO3HOcxuv6aX7FyCkr.jpg?f=fotoalbum_large)
Nope, dat was 't niet.m4yall schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:59:
[...]
Niet na update maar wel toen ik de volledige lijst in het scherm had staan. Op een ander scherm doet ie altijd favorieten alleen. Wellicht dat geweest?
Gaaf om te lezen, en dat je de moeite hebt genomen om foto's ervan te maken.KingsCrown schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:31:
Vandaag de eerste lange rit gemaakt naar het buitenland. 751km naar Denemarken. Onze 4.T met redelijk bepakte Daxara aanhanger. 2 volwassen, 2 kinderen, 2 honden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben altijd benieuwd hoe het is om met een EV op reis te gaan in het buitenland.
MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP
Eindelijk bericht gehad gisteren dat de trekhaak helaas niet voor de City (en Pure) te leveren is. Mijn vermoeden is dat de accu's het niet trekken en ze mogelijk ook weer het trekgewicht niet aan kunnen waarmee ze adverteren (1000 kg). In de City en Pure zit normaliter een 52 kW accu... Erg vervelend om het nu pas te horen.ArchNemeziz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:52:
[...]
Dat was mijn vraag dus ook, gezien ze specifiek het 2022 model noemen. Ik heb een mail gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.
Mijn ID.4 Pure met 150pk motor heeft een trekhaak en mag 1000kg trekken.ArchNemeziz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:15:
[...]
Eindelijk bericht gehad gisteren dat de trekhaak helaas niet voor de City (en Pure) te leveren is. Mijn vermoeden is dat de accu's het niet trekken en ze mogelijk ook weer het trekgewicht niet aan kunnen waarmee ze adverteren (1000 kg). In de City en Pure zit normaliter een 52 kW accu... Erg vervelend om het nu pas te horen.
Levering heeft destijd wel mega lang geduurd, waarsch door die trekhaak.
Dan heeft jouw Pure denk ik de 77 kW accu. De City die ik besteld heb heeft een 52 kW, en ik zou dan 8000 euro extra moeten betalen voor een andere versie met een grotere accu en dat vond ik net teveel.mitchdc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:13:
[...]
Mijn ID.4 Pure met 150pk motor heeft een trekhaak en mag 1000kg trekken.
Levering heeft destijd wel mega lang geduurd, waarsch door die trekhaak.
je radiolijst op favorieten zetten ipv gehele lijst.. dit hebben ze met 2.3 uit elkaar getrokken, alleen hiermee de instelling gesloopt lijkt hetFlowDesign schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:43:
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ik heb het regelmatig dat hij door alle zenders gaat ipv alleen de favorieten (had het al op 2.1 en nog steeds op 2.3), echt zwaar irritant.FlowDesign schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:43:
Wat heb je dan precies veranderd in je lijst favorieten op dat moment zodat het dan weer werkt?
Wat bedoel je met radiolijst?Simply1337 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:29:
[...]
je radiolijst op favorieten zetten ipv gehele lijst.. dit hebben ze met 2.3 uit elkaar getrokken, alleen hiermee de instelling gesloopt lijkt het
Onder radio kun je aangeven wat de pijltoetsen moeten doen, die heb ik al sinds ik de auto heb op "favorieten" staan.
Dat is juist het probleem ik heb de pijltoetsen ook op favorieten ingesteld staan in het menu maar dan nog gaat hij soms willekeurig door alle zenders heen dus ipv dat ik bv als volgende 538 als favoriet heb krijg ik radio 4 te horen of een andere zender die niet in mijn favorieten staan...FlowDesign schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:38:
[...]
Wat bedoel je met radiolijst?
Onder radio kun je aangeven wat de pijltoetsen moeten doen, die heb ik al sinds ik de auto heb op "favorieten" staan.
Had bij -0.6% (ja minus) nog 5.2% over volgens appRaymondD schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:58:
[...]
@fewips Was het niet zo dat er bij 0% op het display nog ca. 4% in de accu zit (volgens BMS / OBD dongle)?
En dat is dan nog 4.1 kwh.. daarnaast heb je nog een topbuffer van 4% wat 3.28 kwh is.
totale buffer iets van 7.38 kwh.. in mijn geval niet 82 kwh bruikbaar (bruto), niet 77 kwh bruikbaar (theorie netto) maar 74.62 kwh bruikbaar [praktijk]
100.6% soc verbruik met 90 kmh had ik 72.31 kwh verslinderd (eco/ac on)
dus.. 72.31/74.62 kom je uit op 0.969 -> 96.9% (ja oke.. 0.6% extra)
Moet even mijn 100% soc buffer controleren maar... volgens mij valt de degradatie reuze mee..
of je rekent met de theorie netto capaciteit: 72.31 / 77 = 0.939 -> 93.9%. dan valt het ook nogsteeds mee met mijn eerste jaars gebruik met de auto
Meestal was het voldoende om in de media/radio widget ff op die pijltoetsen op het scherm te drukken.darud schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:38:
[...]
Ik heb het regelmatig dat hij door alle zenders gaat ipv alleen de favorieten (had het al op 2.1 en nog steeds op 2.3), echt zwaar irritant.
Wat heb je dan precies veranderd in je lijst favorieten op dat moment zodat het dan weer werkt?
Maar eergisteren lukte het pas toen ik een nieuwe zender aan m'n favorieten toevoegde.
Precies dit indd.darud schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:41:
[...]
Dat is juist het probleem ik heb de pijltoetsen ook op favorieten ingesteld staan in het menu maar dan nog gaat hij soms willekeurig door alle zenders heen dus ipv dat ik bv als volgende 538 als favoriet heb krijg ik radio 4 te horen of een andere zender die niet in mijn favorieten staan...
Ik vroeg me af of er nog een "radiolijst" instelling is die ik niet ken.
open je media lijst. nu zie je favorieten / radio / media nu apart weergegeven.FlowDesign schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:38:
[...]
Wat bedoel je met radiolijst?
De degradatie van @Simply1337 zijn toekomstige occasionwaarde is zojuist met 50% toegenomenSimply1337 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:43:
[...]
... dan valt het ook nogsteeds mee met mijn eerste jaars gebruik met de auto
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Elke Pure is 52 kW, vanaf Pro is pas 77 kW volgens mij.ArchNemeziz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:40:
[...]
Dan heeft jouw Pure denk ik de 77 kW accu. De City die ik besteld heb heeft een 52 kW, en ik zou dan 8000 euro extra moeten betalen voor een andere versie met een grotere accu en dat vond ik net teveel.
Zou goed kunnen dat ze het hebben aangepast dat het nu alleen mogelijk is met de grote accu.
najah.. met alleen 8% bijtelling in verkoop titel is het ook al praktisch verkochtpietermx schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:51:
[...]
De degradatie van @Simply1337 zijn toekomstige occasionwaarde is zojuist met 50% toegenomen
Ohzo, ja dat klopt. Zal nog eens kijken.Simply1337 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:48:
[...]
open je media lijst. nu zie je favorieten / radio / media nu apart weergegeven.
CheckSimply1337 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:02:
[...]
najah.. met alleen 8% bijtelling in verkoop titel is het ook al praktisch verkocht
ID3 van 12-2020 hier
Toevallig nog meer mensen waarbij de Volkswagen ID plugin niet meer werkt binnen Home Assistant?
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Klopt... Ik zit zelf eigenlijk al stiekem te kijken naar een EV6. Heb jij (@Simply1337 ) daar al in gereden? Voor- / nadelen t.o.v. ID4? Op het oog lijkt hij mij wat krapper, maar het iets grotere bereik i.c.m. 800V is natuurlijk wel leuk bij bv. wintersport. Al ging 2x Oostenrijk afgelopen zomer prima, zelfs een keer 950km op een dag met slechts 2 laadstops. Dus hoeveel voordeel daar nou écht aan zit.Simply1337 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:02:
[...]
najah.. met alleen 8% bijtelling in verkoop titel is het ook al praktisch verkocht
Misschien maar gewoon niet te veel naar kijken, komt over een paar jaar wel weer
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Nou gisteren was ik dus de sjaak.
De wekelijkse boodschappen doen, krijg ik voor het parkeren de notificatie van update 2.3 deel 1.
"Dit duurt ongeveer 60 minuten"..
Nou top.. zet maar aan dan. Boodschappen ben ik altijd wel even zoet mee dus als ik terug kom ben ik zeker een uur verder.
Anderhalf uur later kom ik terug bij de auto.. mooi niet klaar dus he.
Kon ik mooi gaan zitten wachten met mijn boodschappen in de auto.
Stom van mezelf? Wellicht..
Wijze les geleerd? Absoluut!
Uiteindelijk maar met de boodschappentassen (met koelkast en diepvriesspul) naar huis gelopen. De overige boodschappen in de auto gelaten en later op de dag de auto opgehaald.
Blijf er bij dat het niet nodig moet zijn om tijdens een update heel de auto te bricken.
Wikipedia: Blue-green deployment
De wekelijkse boodschappen doen, krijg ik voor het parkeren de notificatie van update 2.3 deel 1.
Nou top.. zet maar aan dan. Boodschappen ben ik altijd wel even zoet mee dus als ik terug kom ben ik zeker een uur verder.
Uiteindelijk maar met de boodschappentassen (met koelkast en diepvriesspul) naar huis gelopen. De overige boodschappen in de auto gelaten en later op de dag de auto opgehaald.
Blijf er bij dat het niet nodig moet zijn om tijdens een update heel de auto te bricken.
*sowieso
Dat belooft veel goeds, wij gaan in december naar Denemarken. Zal dan wel een stuk kouder zijn. Ik reken met circa 300 km tussen de laadstops. Maar zelfs als het maar 200 is, betekend dit 1 laadstop van 20 minuten extra. Met een baby is dat toch nodig.KingsCrown schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij gaan dan met een ID.3 1st Plus, dus verwacht dat die zelfs als het erg koud is niet boven de 22 kWh uit te komen.
Als of dit door de kwaliteit van de band bepaald word. Dit kan met elke band gebeuren, lek rijden.smirri schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 07:59:
Je zegt het zelf alDonJunior schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:27:
Nou gisteren was ik dus de sjaak.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
1 groot nadeel:pietermx schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:27:
[...]
Klopt... Ik zit zelf eigenlijk al stiekem te kijken naar een EV6. Heb jij (@Simply1337 ) daar al in gereden? Voor- / nadelen t.o.v. ID4? Op het oog lijkt hij mij wat krapper, maar het iets grotere bereik i.c.m. 800V is natuurlijk wel leuk bij bv. wintersport. Al ging 2x Oostenrijk afgelopen zomer prima, zelfs een keer 950km op een dag met slechts 2 laadstops. Dus hoeveel voordeel daar nou écht aan zit.
Misschien maar gewoon niet te veel naar kijken, komt over een paar jaar wel weer![]()
gvd tyfus geping of je nou over de streep rijdt, in je dode hoek een voertuig bevindt of de auto start en gordel nog niet om is binnen een seconde.
Nee, 1 koreaan is genoeg voor mijn deur (kona electric), tweede komt echt niet binnen. ook niet hoe goed de 800v is of schuifbaar achterbank of lounge stoel.
Geef mij 95% van de tijd de rust in een auto een subtiele stuurtrilling zonder medepassagiers lastig te vallen. Je rijdt ook veel minder relaxter omdat je dat geping niet wilt hebben.
En dat is nou ook hetzelfde met een tesla.. alleen moet je autopilot uitschakelen (ping) rijstrook wisselen en dan weer handmatig inschakelen (ping)... keer op keer. Niet knipper aan.. stuur komt wat losjes, rijstrook wisselen en systeem ziet de lijnen weer en gaat door zoals de rest van de wereld.
nee, maar voor de rest prima auto hoor de ev6 (of ieder ander koreaan). stoelventialie is wel een godgeschenk in de zomer
Werkt hier nog prima.maik73 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:24:
Toevallig nog meer mensen waarbij de Volkswagen ID plugin niet meer werkt binnen Home Assistant?
Precies dit.. Snap deze beredenering ook niet echt.Freakie1NL schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:34:
...
[...]
Als of dit door de kwaliteit van de band bepaald word. Dit kan met elke band gebeuren, lek rijden.
"Ja ik heb mijn band lek gereden... wat een slechte band"
Nou sorry maar volgens mij zit dan niet het probleem bij de band maar tussen de stoel en het stuur.
*sowieso
Ik vind de kont van de EV6 zo godsgruwelijk lelijk.Niet voor niets dat ze die praktisch nooit laten zien in de reclame uitingen.pietermx schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:27:
[...]
Klopt... Ik zit zelf eigenlijk al stiekem te kijken naar een EV6. Heb jij (@Simply1337 ) daar al in gereden? Voor- / nadelen t.o.v. ID4? Op het oog lijkt hij mij wat krapper, maar het iets grotere bereik i.c.m. 800V is natuurlijk wel leuk bij bv. wintersport. Al ging 2x Oostenrijk afgelopen zomer prima, zelfs een keer 950km op een dag met slechts 2 laadstops. Dus hoeveel voordeel daar nou écht aan zit.
Misschien maar gewoon niet te veel naar kijken, komt over een paar jaar wel weer![]()
nou, dat is ook weer een beetje overdreven. spijkers, hoekijzers, steeksleutels en ander band verwoestend spul zijn echt niet te spotten bij 100+ op de (snel)weg. dus vaak is het ook gewoon domme pech.DonJunior schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:26:
[...]
Precies dit.. Snap deze beredenering ook niet echt.
"Ja ik heb mijn band lek gereden... wat een slechte band"
Nou sorry maar volgens mij zit dan niet het probleem bij de band maar tussen de stoel en het stuur.![]()
Goed punt..sl1000 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:35:
[...]
nou, dat is ook weer een beetje overdreven. spijkers, hoekijzers, steeksleutels en ander band verwoestend spul zijn echt niet te spotten bij 100+ op de (snel)weg. dus vaak is het ook gewoon domme pech.
*sowieso
Sinds zaterdag heb ik ineens weer een foutmelding: front assist en verkeersteken herkenning niet beschikbaar.
Wel eens vaker een melding, maar die zijn meestal na een keer uitstappen weer weg.
Ik lees hier regelmatig dat er wat foutmeldingen verschijnen voor de aankondiging van de updates.
Deze herkenbaar?
Anders wordt het weer een ritje naar de dealer....en het ging zo goed!
Wel eens vaker een melding, maar die zijn meestal na een keer uitstappen weer weg.
Ik lees hier regelmatig dat er wat foutmeldingen verschijnen voor de aankondiging van de updates.
Deze herkenbaar?
werkt wel, maar aan het "tijd in de auto" veld te zien, zijn ze weer in de backend aan het kloten. Updates kwamen dit weekend nogal sporadisch door. gelijktijdig werkte bij mij ook uitgesteld laden niet lekker. Het lijkt bijna alsof de logica van het uitgesteld laden door de VW backend wordt geregeld.maik73 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:24:
Heb er 2.3 al? met de koude kan de camera in je voorraam ook beslagen zijn, dan krijg je dezelfde meldingen.Stan-ID4 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:38:
Sinds zaterdag heb ik ineens weer een foutmelding: front assist en verkeersteken herkenning niet beschikbaar.
Deze herkenbaar?
Vaak met voorverwarmen te voorkomen.
Komt voor een/de update idd.Stan-ID4 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:38:
Deze herkenbaar?
:strip_exif()/f/image/bUy7mXoM9NHZQVdiPYHZEuET.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/FZUr4ibFWHOGp3zR5F9u9ufJ.jpg?f=fotoalbum_large)