Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 141 ... 393 Laatste
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KingsCrown schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:48:
[Afbeelding]

Yes gelukt. Auto verwijderd uit de app en opnieuw geïnstalleerd en aangemeld.

Dank allen!
Waarom laadt het zo langzaam bij jou? Niet met 11 KWh?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien aan een granny charger of 1-fase lader hangen?
Of misschien een geplande vertrektijd ingesteld? Dan pakt ie bij mij meestal ook maar 1.8 kW van de 11 kW die hij kan nemen. Tamelijk inefficiënt, en gebruik ik daarom ook vrijwel niet meer.

Wat update 2.3 hier nog niets vernomen tot op heden. Geen deel 1 of iets. Deze week rijd ik elke dag, gelegenheid gaat hij in ieder geval wel hebben. Ben benieuwd :)

[ Voor 42% gewijzigd door Ultraman op 13-10-2021 08:13 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• ??????????
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10-2022
AndereKoekoek schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:29:
[...]

Maar ook multimedia plus gekozen om draadloos op te laden en groter scherm[Afbeelding]

Zit dat ook in de standaard:

[Afbeelding]:
Het multimedia plus pakket bij de id4 komt na wk51 met een subwoofer 🔊 wij laten hierom de auto bewust in 2022 produceren

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 11:45
Exorcist schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:08:
[...]

Ik had hiervoor een Volvo die max 3,7kw aan kon, de aansluiting moet nog worden omgezet naar 3-fasen.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:00
Gisteren een update gehad over de levering. Auto staat nog steeds in banking al voor 2 weken.
Hoop nu toch wel dat het eens op gaat schieten.

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:01
The Fatal schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:03:
Gisteren een update gehad over de levering. Auto staat nog steeds in banking al voor 2 weken.
Wat houdt banking concreet in?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Pebbeles schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:07:
[...]

Dat hij in principe geproduceerd is maar dat hij buiten op de parkeerplaats staat te wachten totdat de laatste onderdelen binnen zijn en gemonteerd kunnen worden.

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02 06:59
Mijn vw id.4 (besteld in januari 2021!) heeft ook de status banking. Ook al een week of 2. Dealer informeerde me gisteren dat er ook een chassisnummer bekend is. Geen idee of dit betekent dat we weer een stapje dichter bij de finish zijn. Weet iemand dat?

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:04
Wat is de status in honeymoon?

• The Fatal
  • Laatst online: 11:00
Pebbeles schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:07:
[...]

Inderdaad zoals @ik222 zegt.
Wachten op onderdelen in de breedste zin van het woord.
Maar zoals algemeen bekend zal dit wel wachten op chips zijn.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 14:11
Simply1337 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:00:
[...]

Is meer voor de eerste eerste eerste gen ID.3 1st's. die hebben blijkbaar wat moeite.

Maar als jij het hebt ontvangen dan ontvangt de rest het zeker :+
2.3 is inderdaad merkbaar sneller. Finally :D
Ik kreeg ook de We Charge app opnieuw (die was weg na 2.3) en de wagendocumentatie update opnieuw (die had ik dus ook al).
Blijkbaar zitten die niet in 2.3 en wist hij deze van je systeem, waarna je ze opnieuw krijgt.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Soeski schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:10:
[...]

2.3 is inderdaad merkbaar sneller. Finally :D
Ik kreeg ook de We Charge app opnieuw (die was weg na 2.3) en de wagendocumentatie update opnieuw (die had ik dus ook al).
Blijkbaar zitten die niet in 2.3 en wist hij deze van je systeem, waarna je ze opnieuw krijgt.
Hoe krijg je die We Charge app als je nog op 2.1 zit?

• Soeski
Rev! schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Hoe krijg je die We Charge app als je nog op 2.1 zit?
Die werd gewoon gepushed, net als alle andere updates _behalve_ 2.3 :)
Mijn collega's zitten nog op 2.1 en hebben ook de We Charge app en de WagenDocumentatie updates al gekregen, die je na 2.3 dus weer krijgt omdat de 2.3 update ze "wist".

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-05-2023
FlowDesign schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Je hebt zoiets nodig:

https://www.kufatec.com/d...ten-fuer-vw-id3-e11-45375

Hier zit ook een dongle bij, maar om het daarmee in de boordcomputer in te kunnen programmeren moet een garage wel eerst iets vrijschakelen.
Thanx!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 10:35

oZy

[4.1M] Ik had gisteren bij wegrijden direct storing ACC/TA dus ik ging er vanuit dat dat update deel 1 is maar verder tijdens de rit (40min) en bij uitstappen niets gemerkt. Vanmorgen bij instappen geen storingen/meldingen zichtbaar. Versie is nog steeds 0792. Iemand een idee hoe het proces er nu daadwerkelijk uit ziet?

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:15
oZy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:04:
[4.1M] Ik had gisteren bij wegrijden direct storing ACC/TA dus ik ging er vanuit dat dat update deel 1 is maar verder tijdens de rit (40min) en bij uitstappen niets gemerkt. Vanmorgen bij instappen geen storingen/meldingen zichtbaar. Versie is nog steeds 0792. Iemand een idee hoe het proces er nu daadwerkelijk uit ziet?
condens over de front camera?
meer info over de updates hier: Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Net bericht gehad vanuit de leasemaatschappij dat mijn ID4, begin deze maand besteld, gepland staat voor levering eind januari. Ga ervan uit dat ie dit jaar sowieso niet op kenteken komt, maar wel verbaasd over de 4 maanden levertijd.

Eigenlijk wel gek dat je daar je over een levertijd van 4 maanden positief te spreken bent.

• blinded
  • Laatst online: 13-02 13:24
AndereKoekoek schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:55:
Net bericht gehad vanuit de leasemaatschappij dat mijn ID4, begin deze maand besteld, gepland staat voor levering eind januari. Ga ervan uit dat ie dit jaar sowieso niet op kenteken komt, maar wel verbaasd over de 4 maanden levertijd.

Eigenlijk wel gek dat je daar je over een levertijd van 4 maanden positief te spreken bent.
Wat voor opties heb je?

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
Net bericht gehad vanuit de leasemaatschappij dat mijn ID4, begin deze maand besteld, gepland staat voor levering eind januari.
De mijne is doorgeschoven naar eind februari, stond eerst voor week 48 gepland... Daar ben ik niet blij mee.
  • Kings red met Platinum grey / zwart bekleding
  • Design pakket
  • Style interieur pakket
  • Comfort pakket
  • Assistance pakket
  • Multimedia pakket

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb deze opties op de auto:

Assistance plus
Comfort
Multimedia plus
Warmtepomp
Style interieur florence brown/zwart

Maar als ik het bericht van Mitchel lees dan zal half januari ook voor mijn auto niet haalbaar zijn.
Wel vreemd dat ze eerst optimistische levertijden opgeven, ook te zien in de Excel sheet, en vervolgens een paar maanden bij plussen.

Is het zo dat je de eerste weken nog kunt annuleren en daarna niet meer? Dat ze de mensen gewoon voor de gek houden.

@Mitchell2.24v Snap dat je baalt. Hoe groot is de kans dat een auto van februari nog in 2021 op kenteken wordt gezet? Afhankelijk dat de productiedatum?
2021/2022 scheelt mij 81 euro netto per maand en scheelt dat we volgend jaar geen kinderopvangtoeslag meer nodig hebben. Daar lever je ook op in, gezien het bedrag dat bij je salaris wordt geteld een stuk hoger is in 2022.

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023

Balen dat het idd zo lang duurt mijn ervaring is dat je er op tijd bij moet zijn.

Mijn leasecontract van mijn vorige auto liep door tot november dit jaar gelet op levertijden e.d. had ik in februari al gevraagd om een nieuwe lease auto te regelen. Na wat proefritjes en rond kijken op internet had ik april mijn keuze gemaakt en heb ik eindelijk eind september mijn ID.3 tech ontvangen. Binnen het bedrijf rijdt een nieuwe medewerker tijdelijk in mijn auto rond dus daardoor ook geen extra kosten voor het eerder beeindigen van het leasecontract.

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
AndereKoekoek schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:20:
Is het zo dat je de eerste weken nog kunt annuleren en daarna niet meer? Dat ze de mensen gewoon voor de gek houden.

@Mitchell2.24v Snap dat je baalt. Hoe groot is de kans dat een auto van februari nog in 2021 op kenteken wordt gezet? Afhankelijk dat de productiedatum?
2021/2022 scheelt mij 81 euro netto per maand en scheelt dat we volgend jaar geen kinderopvangtoeslag meer nodig hebben. Daar lever je ook op in, gezien het bedrag dat bij je salaris wordt geteld een stuk hoger is in 2022.
Tja, ik ga er uiteraard achteraan! Dat zal morgen worden , want vandaag kom ik daar niet meer aan toe. Of ze een auto met terugwerkende kracht op kenteken kunnen zetten betwijfel ik.

Mijn alternatief zou kunnen zijn een ID4 die nu al in NL staat, maar dat wordt sowieso ook duurder.

Gelukkig loopt mijn huidige contract in principe tot juni 2022, maar nu reken je natuurlijk op een nieuwe auto in 2021. Dat was het hele plan. Daarom juist had ik een voorraadauto besteld.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-01 11:06
FlowDesign schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:58:
Heeft iemand hier met een warmtepomp in z'n ID.x eigenlijk al geprobeerd om die €258 terug te claimen?

Ik had Udenhout een mail gestuurd die het weer bij Pon gevraagd hadden en ja, je raadt het al, bij Pon wisten ze (zogenaamd) natuurlijk weer van niks.
Ik denk dat hier niet heel veel rijders zijn die een ID hebben met warmtepomp. Ik wel ;)
Ben benieuwd of het je lukt. Waar heb je uberhaupt gevonden dat dit mogelijk is?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
Mitchell2.24v schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:30:
[...]

Tja, ik ga er uiteraard achteraan! Dat zal morgen worden , want vandaag kom ik daar niet meer aan toe. Of ze een auto met terugwerkende kracht op kenteken kunnen zetten betwijfel ik.

Mijn alternatief zou kunnen zijn een ID4 die nu al in NL staat, maar dat wordt sowieso ook duurder.

Gelukkig loopt mijn huidige contract in principe tot juni 2022, maar nu reken je natuurlijk op een nieuwe auto in 2021. Dat was het hele plan. Daarom juist had ik een voorraadauto besteld.
Wanneer VIN bekend is, kan er theoretisch gezien alvast een kenteken aangevraagd worden.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:39:
[...]

Ik denk dat hier niet heel veel rijders zijn die een ID hebben met warmtepomp. Ik wel ;)
Ben benieuwd of het je lukt. Waar heb je uberhaupt gevonden dat dit mogelijk is?
In juni was het nieuws in Duitsland.

https://www.autobild.de/a...-reichweite-20259031.html

Ook in Nederland is de prijs van de warmtepomp met hetzelfde bedrag verlaagd.

Van Pon en Udenhout nog geen bericht. Van mijn Duitse leverancier wel, die hebben het aangevraagd maar weten nog niet zeker of ze het geld terug kunnen krijgen omdat het om een actiemodel ging.

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-01 09:59
3.1P
Linker touchpanel op stuur (ACC-bediening) is er zojuist spontaan mee opgehouden. Reageerde eerst wat overspannen op aanrakingen, en twee minuten later was het hele paneel dood. Geen haptic meer, reageert nergens op. Verlichting erachter doet het nog wel.

Iemand tips?

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-02 13:55
oZy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:04:
[4.1L] die kreeg ik vandaag ook bij het wegrijden maar daar zat wel deel 1 van de update bij :)

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-02 09:35
Jakkie takkie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:39:
[...]

Die van mij heeft ook een warmtepomp

• sl1000
gappendaal schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:35:
3.1P
Linker touchpanel op stuur (ACC-bediening) is er zojuist spontaan mee opgehouden. Reageerde eerst wat overspannen op aanrakingen, en twee minuten later was het hele paneel dood. Geen haptic meer, reageert nergens op. Verlichting erachter doet het nog wel.

Iemand tips?
Bekend issue. Zal de dealer moeten vervangen

• gappendaal
sl1000 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:00:
[...]

Bekend issue. Zal de dealer moeten vervangen
Even weglopen van de auto met de sleutel loste het voor nu op.

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-02 13:19
Heeft iemand hier met een warmtepomp in z'n ID.x eigenlijk al geprobeerd om die €258 terug te claimen?

Ik had Udenhout een mail gestuurd die het weer bij Pon gevraagd hadden en ja, je raadt het al, bij Pon wisten ze (zogenaamd) natuurlijk weer van niks.
Ik heb een id.3 max particulier gekocht eerder dit jaar in Duitsland met een warmtepomp, ik heb vw Duitsland zojuist een email gestuurd of ik er voor in aanmerking kom in Nederland.

• FlowDesign
darud schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:51:
[...]

Ik heb een id.3 max particulier gekocht eerder dit jaar in Duitsland met een warmtepomp, ik heb vw Duitsland zojuist een email gestuurd of ik er voor in aanmerking kom in Nederland.
Jij hebt 'm neem ik aan als particulier gekocht bedoel je, van een Duitse handelaar? Toevallig ook net over de grens bij J&K? :)

• FlowDesign
N0EL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

Die van mij heeft ook een warmtepomp
Nederlandse levering?
ff mailtje aan je dealer sturen dan :)

• darud
FlowDesign schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:59:
[...]

Jij hebt 'm neem ik aan als particulier gekocht bedoel je, van een Duitse handelaar? Toevallig ook net over de grens bij J&K? :)
Ik heb hem in de buurt van Wolfsburg gekocht van een particulier 😉 aardige gast waar ik nog steeds contact mee heb.

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:08
Sinds vandaag zag ik dat de elektrische trekhaak voord e ID.4 weer te bestellen was in de webshop van VW, wel vreemd dat die niet op de Pure van 2022 gebruikt mag worden.The Fatal in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• sl1000
ArchNemeziz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:33:
Sinds vandaag zag ik dat de elektrische trekhaak voord e ID.4 weer te bestellen was in de webshop van VW, wel vreemd dat die niet op de Pure van 2022 gebruikt mag worden.The Fatal in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Kleinere batterij, dus kleinere remschijven voor en misschien zelfs minder regenereer vermogen. ‘T gaat om de corner cases afremmen op lange 12%’s afdalingen met maximale load, etc.

• FlowDesign
darud schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:35:
[...]

Ik heb hem in de buurt van Wolfsburg gekocht van een particulier 😉 aardige gast waar ik nog steeds contact mee heb.
Dan zou je via die persoon via Duitsland wellicht die €285 kunnen reclameren.

• ??????????
Merken jullie verschil met de warmte pomp nu het wat kouder buiten is.
Hoe werkt de besturing van de warmte pomp of regelt hij automatisch.
Vinden jullie het geld waard qua extra comfort met deze buiten temperatuur?

In week 10 wordt onze id4 pro met oa warmte pomp gebouwd kan alleen niet 100 % onderbouwen of ik daar goed aan deed met bestellen

• blinded
  • Laatst online: 13-02 13:24
?????????? schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 00:16:

In week 10 wordt onze id4 pro met oa warmte pomp gebouwd kan alleen niet 100 % onderbouwen of ik daar goed aan deed met bestellen
Ik gok dat het comfort hetzelfde is maar het verbruik lager

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik twijfelde daar zelf ook over en heb gekeken of ik er iets over kon vinden, maar er wordt weinig over geschreven.

Voornamelijk in het Duits en icm de resistutie. Dat die 30% sowieso niet wordt gehaald en eerder rond de 15% ligt. 50km extra bereik theoretisch gezien.

Het is dus ongeveer 10kw/h per lading. Met de huidige prijzen scheelt het je ongeveer 223 euro per accu :+

Met de prijzen van vorig jaar scheelt het 2 euro per accu/400km op een pro. Dus om die 1000 euro eruit te krijgen moet je 200.000 kilometer rijden. In de praktijk zul je er sowieso niet zoveel van merken denk ik.
Als ik met mijn superb niet 1100 maar 1000 km rijd op een tank dan merk ik daar iig vrijwel niks van.

Misschien beter het design pakketje kunnen nemen of het interieur plus pakket met de betere stoelen :)

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb het nooit kunnen vergelijken, maar enige wat ik merk is dat de hele straat door heeft dat ik aan het voorverwarmen ben. Zoveel herrie maakt ie. Het verbruik is sowieso hoog als het koud is.

Als vw zelf al zegt dat het niet het resultaat geeft wat ze hoopten, zegt dat imho genoeg :)

.

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 11:45
Hoe werkt het infosysteem als hotspot?
Pakt hij de data van mijn telefoon?

Verwijderd

ArchNemeziz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:33:
Ik heb een Pure van 2021 met trekhaak, welke verschillen zitten er dan op?

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-02 11:50
AndereKoekoek schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:31:
Ik twijfelde daar zelf ook over en heb gekeken of ik er iets over kon vinden, maar er wordt weinig over geschreven.

Voornamelijk in het Duits en icm de resistutie. Dat die 30% sowieso niet wordt gehaald en eerder rond de 15% ligt. 50km extra bereik theoretisch gezien.

Het is dus ongeveer 10kw/h per lading. Met de huidige prijzen scheelt het je ongeveer 223 euro per accu :+

Met de prijzen van vorig jaar scheelt het 2 euro per accu/400km op een pro. Dus om die 1000 euro eruit te krijgen moet je 200.000 kilometer rijden. In de praktijk zul je er sowieso niet zoveel van merken denk ik.
Als ik met mijn superb niet 1100 maar 1000 km rijd op een tank dan merk ik daar iig vrijwel niks van.

Misschien beter het design pakketje kunnen nemen of het interieur plus pakket met de betere stoelen :)
Ik zou altijd voor die laatste opties kiezen. Meer comfort wat je wel echt merkt. Die warmtepomp is hier gewoon overbodig.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
KingsCrown schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:55:
Hoe werkt het infosysteem als hotspot?
Pakt hij de data van mijn telefoon?
Dat werkt alleen als je een data pakket bij Volkswagen koopt wat waarschijnlijk niemand doet door die prijzen. Je kunt veel beter met een app als Macrodroid een macro instellen die zorgt dat de hotspot van je telefoon aan gaat zodra die met de auto verbindt.

Let wel op dat je de hotspot aan moet laten staan op de auto als je draadloze Android Auto gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 14-10-2021 08:23 ]

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Gisteren ook mn TA/ACC met een blipje airbag storing gehad [1 rit]. we kunnen weer door naar het volgende kwartaal :+

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 14-10-2021 08:23 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Jakkie takkie
Exorcist schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:08:
[...]

Het ideale vermogen om de ID op te laden ligt rond de 11kWe. Een van de 'first movers' heeft dit even uitgeprobeerd zag ik van de week op youtube. Hoger of lager geeft meer verliezen. Dit zal voor de leaserijders niet zo interessant zijn maar voor degene die de energierekening zelf moeten betalen wel (zoals ik). De bijgeleverde thuislader heeft maar een rendement van ca. 80% :F Bij de genoemde 11kWe zit je op iets meer dan 92% maar ik denk dat de meeste mensen dit thuis niet zullen halen.

• Jakkie takkie

De warmtepomp die in de ID's is ingebouwd kun je vergelijken met een warmtepomp zoals sommige mensen deze nu ook hebben om hun huis te verwarmen. Deze hebben het beste rendement in het 'kwakkelseizoen' zoals ik dat altijd noem dus zeg maar tussen de 15 en 5 graden C. Daaronder zakt het rendement snel in elkaar maar zal nooit lager worden dan 100%. Veel wordt bepaald door de hoeveelheid lucht/rijwind die over de verdamper wordt gevoerd en ik vermoed dat het daar mis gaat bij de ID en dat het rendement daardoor minder hoog is dan verwacht. Maar de temperatuur die je in de auto instelt heeft ook invloed op het rendement van dat apparaat, hoe hoger je die instelt hoe lager het rendement. Ook weer net als thuis.

Ik heb zelf dus ook een warmtepomp in mn ID3 maar geen vergelijkingsmateriaal. Mijn warmtepomp hoor je wel als je weet dat ie draait maar ik kan niet echt spreken over lawaai. De hybride V60 van mijn overbuurman maakt vele malen meer lawaai tijdens het laden door de fan die daar in zit.

• Jakkie takkie
gappendaal schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:35:
3.1P

Iemand tips?
Dat heeft mijn ID3 ook. Soms heb je die storing iedere dag soms 1x per week. Bij mij wordt de bediening volgende week vervangen. Deze storing is overigens ook niet helemaal zonder gevaar want bij mij werd ook de button voor het instellen van de afstand bediend zonder dat ik deze aanraakte waardoor ik dichter op mijn voorganger zat dan bedacht.

• ??????????
AndereKoekoek schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:31:

Misschien beter het design pakketje kunnen wnemen of het interieur plus pakket met de betere stoelen :)
Dankjewel
Het wordt maar hopen dat de 2e handswaarde met 150000 op de teller over 5 jaar met warmtepomp hoger ligt 😂

Verder is de auto volledig aangekleed alles plus met uitzondering van sport deze niet genomen vind deze stoelen niet fijn

• gappendaal
Jakkie takkie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

Dat heeft mijn ID3 ook. Soms heb je die storing iedere dag soms 1x per week. Bij mij wordt de bediening volgende week vervangen. Deze storing is overigens ook niet helemaal zonder gevaar want bij mij werd ook de button voor het instellen van de afstand bediend zonder dat ik deze aanraakte waardoor ik dichter op mijn voorganger zat dan bedacht.
Speaking of afstand: ik vind de afstand die ACC houdt dus echt idioot groot, zelfs op de kortste instelling. Als het op de snelweg even wat langzamer rijdt vliegen auto's me echt massaal links en rechts voorbij om in dat gat te duiken. Is dat iets waar de dealer wat aan kan veranderen?

• Simply1337
Jakkie takkie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:02:
[...]

De warmtepomp die in de ID's is ingebouwd kun je vergelijken met een warmtepomp zoals sommige mensen deze nu ook hebben om hun huis te verwarmen. Deze hebben het beste rendement in het 'kwakkelseizoen' zoals ik dat altijd noem dus zeg maar tussen de 15 en 5 graden C. Daaronder zakt het rendement snel in elkaar maar zal nooit lager worden dan 100%. Veel wordt bepaald door de hoeveelheid lucht/rijwind die over de verdamper wordt gevoerd en ik vermoed dat het daar mis gaat bij de ID en dat het rendement daardoor minder hoog is dan verwacht. Maar de temperatuur die je in de auto instelt heeft ook invloed op het rendement van dat apparaat, hoe hoger je die instelt hoe lager het rendement. Ook weer net als thuis.
20-30% rendement was met een "oude" batterij samenstelling toen met dit ontwierp. Kan net zo goed betekenen dat het systeem op hetzelfde "niveau" werkt als ze het hebben ontworpen maar de nieuwe batterijsamenstelling niet zo hard dipt in kouder weer als men verwachte.

maar warmtepomp is 10-15% zuiniger dan geen warmtepomp. dat is een extra bereik van 20-40 km in de winter. Ik laad wel paar kwh meer elke keer :*)

• Simply1337
gappendaal schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Speaking of afstand: ik vind de afstand die ACC houdt dus echt idioot groot, zelfs op de kortste instelling. Als het op de snelweg even wat langzamer rijdt vliegen auto's me echt massaal links en rechts voorbij om in dat gat te duiken. Is dat iets waar de dealer wat aan kan veranderen?
rijd even niet in eco [of zet acc afstand op comfort op individueel+minste balkjes groen]], er is een verschil tussen eco en comfort/sport ACC afstand

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
In het kader van rare storingen, van de week kreeg ik de melding "controleer knipperlicht links achter" (oid), ik hoorde ook dat hij heel snel aan het schakelen was, zoals bij een 'ouderwetse' auto als het knipperlicht stuk is (ten minste, ik neem aan dat er niet echt nog een relais in zit enzo?).

Anyway, ik stap natuurlijk uit om te gaan kijken en uiteraard gaat het systeem dan uit :+ dus ook je knipperlichten. Moet je dus weer eerst op die startknop etc. drukken. Vind dat systeem met detectie of je in je stoel zit maar onhandig soms.

Maar het probleem was daarna uiteraard ook weg, geen melding meer, alles werkte weer. Geen last van gehad sindsdien.

• ArchNemeziz
sl1000 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:15:
[...]

Kleinere batterij, dus kleinere remschijven voor en misschien zelfs minder regenereer vermogen. ‘T gaat om de corner cases afremmen op lange 12%’s afdalingen met maximale load, etc.
Ja, maar ze zouden met nieuwe modelnamen komen had ik begrepen, de City zou de vervanger zijn van de Pure en staat nu niet genoemd...

• ArchNemeziz
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

Ik heb een Pure van 2021 met trekhaak, welke verschillen zitten er dan op?
Dat was mijn vraag dus ook, gezien ze specifiek het 2022 model noemen. Ik heb een mail gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

unex154 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:44:
In het kader van rare storingen, van de week kreeg ik de melding "controleer knipperlicht links achter" (oid), ik hoorde ook dat hij heel snel aan het schakelen was, zoals bij een 'ouderwetse' auto als het knipperlicht stuk is (ten minste, ik neem aan dat er niet echt nog een relais in zit enzo?).

Anyway, ik stap natuurlijk uit om te gaan kijken en uiteraard gaat het systeem dan uit :+ dus ook je knipperlichten. Moet je dus weer eerst op die startknop etc. drukken. Vind dat systeem met detectie of je in je stoel zit maar onhandig soms.

Maar het probleem was daarna uiteraard ook weg, geen melding meer, alles werkte weer. Geen last van gehad sindsdien.
Laatst ook gehad, geluid van knipperlicht op dubbele snelheid. Uitstappen en je auto staat weer uit...
Uiteindelijk iemand anders achter het stuur laten plaatsnemen en zelf inspectie doen is toch het beste.

Vorige week een soorgelijke situatie, met de mist. Las hier op het forum dat de DRL als je lampen op "AUTO" staan je achterlichten niet aanzetten in de mist.
Voor de zekerheid toch naar m'n ouders gereden om samen te kijken.
(En ja, achterlicht gaat niet aan. Dus in mist met je ID.X handmatig minimaal je dimlichten aanzetten!

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• ??????????
kKaltUu schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

Laatst ook gehad, geluid van knipperlicht op dubbele snelheid. Uitstappen en je auto staat weer uit...
Uiteindelijk iemand anders achter het stuur laten plaatsnemen en zelf inspectie doen is toch het beste.

Vorige week een soorgelijke situatie, met de mist. Las hier op het forum dat de DRL als je lampen op "AUTO" staan je achterlichten niet aanzetten in de mist.
Voor de zekerheid toch naar m'n ouders gereden om samen te kijken.
(En ja, achterlicht gaat niet aan. Dus in mist met je ID.X handmatig minimaal je dimlichten aanzetten!
Dit is in mij 5 jaar oude tiguan ook.
Bij tunnel in gaan bv de achterlichten ook niet aan.

• ??????????
Heeft een van jullie het verlichte vw logo aan de voorzijde?
In oude advertenties en de huidige Amerikaanse advertenties zie je dat logo oplichten. In de nieuwe brochure niet.

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Simply1337 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

rijd even niet in eco [of zet acc afstand op comfort op individueel+minste balkjes groen]], er is een verschil tussen eco en comfort/sport ACC afstand
Ik heb 'm al op Sport staan, maar dan nog kunnen er vele auto's tussen. Lijkt wel een Amerikaanse afstelling ipv een Nederlandse!

Misschien werkt individueel beter. Straks eens uitproberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gadget Freak op 14-10-2021 10:25 ]

• sl1000
?????????? schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:13:
Heeft een van jullie het verlichte vw logo aan de voorzijde?
In oude advertenties en de huidige Amerikaanse advertenties zie je dat logo oplichten. In de nieuwe brochure niet.
dat mag niet volgens Nederlandse (en Europese?) regelgeving. In Amerika mag het wel.

• sl1000
Gadget Freak schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

Ik heb 'm al op Sport staan, maar dan nog kunnen er vele auto's tussen. Lijkt wel een Amerikaanse afstelling ipv een Nederlandse!

Tel eens hoeveel seconden afstand de auto houdt. met minimale streepjes moet hij 1 seconde afstand houden. Hoe harder je rijdt, hoe meer (meters) afstand dat natuurlijk is.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 09:32
[...]

Er is minimaal 1 andere gebruiker die jouw gedrag van de ACC ook heeft. De meeste anderen hebben eea zoals @sl1000 beschrijft.

Als je zoekt op ACC en afstand in dit topic vind je behoorlijk veel posts over dit onderwerp ;).

• Jakkie takkie
[...]

Dat had ik dus ook. Bij mij stond de afstand op een andere waarde ingesteld dan ik zelf handmatig had gedaan. Kwam door die button die een eigen leven ging leiden, zag ik toen ik een keer voor het stoplicht stond te wachten en de ACC dus uit stond.

• Soeski
[...]

Kijk inderdaad even naar het aantal streepjes. De middelste stand is 2 seconden afstand, de regel in Nederland. Met 100+ km/u lijkt dit heel veel en passen er inderdaad auto's tussen, die dit ook doen. Niks mis met het systeem, maar met de andere bestuurders :+
2 seconden is echt niks als er ineens hard geremd moet worden. Hence alle ongelukken en kop-staart botsingen in Nederland elke dag... mensen kleven als een malle.
2 seconden bij 100km/u is 27 meter per seconde die je aflegt. 2 seconden is dus 54 meter. Ja, daar passen inderdaad wel 10 auto's tussen. Die elkaar ook allemaal raken als de voorste remt :)
Kijk dus even of je systeem wel goed werkt qua afstand (strepen op de weg tellen). Bij mij is de kortste afstand 1 seconde (ongeacht de Drive Mode) en dat vind ik echt scary shit. Dit is bij 130km/u een afstand van 36 meter en dit klinkt heel veel... maar dat is het echt niet, dat is je remweg alleen al, als je zonder vertraging zou reageren met remmen. Gebruik ik dus nooit.

[ Voor 5% gewijzigd door Soeski op 14-10-2021 11:42 ]

• Gadget Freak
Soeski schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:40:
Niks mis met het systeem, maar met de andere bestuurders
In theorie heb jij helemaal gelijk, in de (Nederlandse) praktijk werkt het dus niet.

• Soeski
Gadget Freak schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

In theorie heb jij helemaal gelijk, in de (Nederlandse) praktijk werkt het dus niet.
Is ook een beetje self-fulfilling he? Omdat "iedereen" vindt dat het niet werkt, werkt het dus ook niet.
Ach, ik probeer er wel aan bij te dragen en houd dus lekker afstand. Dat er dan iemand voor duikt is dan maar zo - de auto houdt wat in en creëert weer afstand. Lekker rustgevend - ik hoef niet meer zo te jagen en kom liever heel thuis.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 09:32
Jakkie takkie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Dat had ik dus ook. Bij mij stond de afstand op een andere waarde ingesteld dan ik zelf handmatig had gedaan. Kwam door die button die een eigen leven ging leiden, zag ik toen ik een keer voor het stoplicht stond te wachten en de ACC dus uit stond.
@gappendaal Let ook op de instelling van de ACC voor welke afstand hij instelt bij het instappen. Kan op laatste gekozen, of 1 van de 5 afstand-stappen staan.

BTW, als ik niet vooraan bij het verkeerslicht sta vind ik ACC aan heel prettig. En zelfs als ik vooraan sta en dus heb moeten remmen en ACC uit staat zet ik hem al aan voordat ik wegrij. Even de versneller aantikken en de auto rijdt weg en gaat weer naar de daarvoor ingestelde snelheid.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

?????????? schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Dankjewel
Het wordt maar hopen dat de 2e handswaarde met 150000 op de teller over 5 jaar met warmtepomp hoger ligt 😂

Verder is de auto volledig aangekleed alles plus met uitzondering van sport deze niet genomen vind deze stoelen niet fijn
Owja nog iets vergeten te vermelden. Er zal wel een significant verschil zijn bij temperaturen onder 0 graden.
Wat theoretisch gezien 40% zou moeten schelen tov een traditionele verwarming in een auto.

En Volkswagen heeft aangegeven via OTA updates de efficiëntie van de warmtepomp te verbeteren. Al zal het niet ineens de helft zuiniger gaan werken imho.

• FlowDesign
[...]

In Sport en 1 groen streepje is de minimumafstand. Zo rijd ik altijd en dat vind ik prima. Volgens mij heb je dan voor m'n gevoel 2 autolengtes afstand ertussen. Minder dan dat schaar ik onder de noemer "bumperklever" ;)

• FlowDesign
Soeski schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Is ook een beetje self-fulfilling he? Omdat "iedereen" vindt dat het niet werkt, werkt het dus ook niet.
Ach, ik probeer er wel aan bij te dragen en houd dus lekker afstand. Dat er dan iemand voor duikt is dan maar zo - de auto houdt wat in en creëert weer afstand. Lekker rustgevend - ik hoef niet meer zo te jagen en kom liever heel thuis.
Het is indd gewoon f*ckin irritant hoe mensen in Nederland hun auto ergens tussenproppen. Liefst ook met een slakkengang en dus zónder voorrang te verlenen aan achteropkomend verkeer dat al links rijdt. Blijkbaar leert niemand dat meer ofzo?

In Nederland gaat het zo van: IK wil nu naar links, dus een ander moet zich maar lekker aan MIJ aanpassen, ongeacht de verkeersregels. En zulke hufters worden dan soms nog boos ook als je een keer laat merken dat ze fout bezig zijn. Dat bewijst dus dat ze de verkeersregels niet kennen en/of er schijt aan hebben.

Tot zover mijn ergernis :P

Blij dat ik voornamelijk vanuit huis kan werken en niet elke dag ergens heen hoef te rijden ;)

• Soeski
FlowDesign schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:53:
[...]

Blij dat ik voornamelijk vanuit huis kan werken en niet elke dag ergens heen hoef te rijden ;)
Ik dan ook, als je nog geen 10 meter afstand houdt met 100-130km/u :'( :+
Die afstand leg je af in 0,3 seconden. Succes met op tijd reageren ;w

• FlowDesign
Soeski schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

Ik dan ook, als je nog geen 10 meter afstand houdt met 100-130km/u :'( :+
Die afstand leg je af in 0,3 seconden. Succes met op tijd reageren ;w
Gelukkig reageert ACC sneller dan een mens - hoop ik tenminste :+

• Gadget Freak
FlowDesign schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

In Sport en 1 groen streepje is de minimumafstand. Zo rijd ik altijd en dat vind ik prima. Volgens mij heb je dan voor m'n gevoel 2 autolengtes afstand ertussen. Minder dan dat schaar ik onder de noemer "bumperklever" ;)
Ik ook. Dank voor de tip, ik ga het uitproberen!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:39

Boy

www.byoscoop.nl

4.1

Gisteren voor het eerst een OTA geinstalleerd, maar ik zie geen verschil, nog steeds versie 0792.

De installatie is ook weg (had 'm handmatig gestart via het menu, helaas niet gekeken welke versie erbij stond of zo).

Ging vanuit dat het 2.3 was.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Stan-ID4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-01 17:15
ChrisH_ID4 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Die kraakjes rechts bij de acherleuning heb ik in mijn ID4 1st ook. Vooral bij wat slechter wegdek. Zal er eens op letten of het erger wordt.
Ik merk sinds kort in mijn ID41M dat het panoramadak achter kraakt wanneer de auto "torst" op bijvoorbeeld een schuine oprit of drempel.

Eerder nooit iets van gehoord.

• darud
Sinds vandaag heb ik in mijn id.3M dat het gedeelte in het dashboard waar het hud display zit kraakt, iemand anders hier ook last van gehad?
Even aankijken of het weg gaat anders maar even langs de dealer.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 10:35

oZy

Boy schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:29:
4.1

Gisteren voor het eerst een OTA geinstalleerd, maar ik zie geen verschil, nog steeds versie 0792.

De installatie is ook weg (had 'm handmatig gestart via het menu, helaas niet gekeken welke versie erbij stond of zo).

Dat bedoelde ik ook met mijn post. Het proces is erg onduidelijk. Je moet eerst een WeConnect account aan je VIN koppelen, dan krijg je een mail op het emailadres van je WeConnect account zodat je toestemming kunt geven. Dat is allemaal nog logisch maar dan?

Als je spontane errors in hulpsystemen krijgt zou dat een teken kunnen zijn van het downloaden, en dan op enig moment verschijnt er een vraag of je de update wil installeren op het scherm ofzo? Sommige mensen moeten eerst 30 seconden in de auto gaan zitten omdat de 'check voor updates' anders niet kan starten.. :?

Het zal wel een kwestie van geduld zijn maar ik heb geen idee of er iets fout is gegaan of dat het toevallig een storing was (heb ik nooit eerder gehad).

• Soeski
darud schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:54:
Sinds vandaag heb ik in mijn id.3M dat het gedeelte in het dashboard waar het hud display zit kraakt, iemand anders hier ook last van gehad?
Even aankijken of het weg gaat anders maar even langs de dealer.
JA! Sinds een week ofzo, precies dit. Erg vreemd en ook wel vervelend geluid. Niet eerder gehad ook nog, is ook de enige kraak tot nu toe. Panorama dak en achterbank zijn stil tot nu toe...

• FlowDesign
4.1

Was waarschijnlijk een update van de handleiding of van de WeCharge app.

• sl1000
4.1

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59926424
oZy schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

Dat bedoelde ik ook met mijn post. Het proces is erg onduidelijk. Je moet eerst een WeConnect account aan je VIN koppelen, dan krijg je een mail op het emailadres van je WeConnect account zodat je toestemming kunt geven. Dat is allemaal nog logisch maar dan?

Als je spontane errors in hulpsystemen krijgt zou dat een teken kunnen zijn van het downloaden, en dan op enig moment verschijnt er een vraag of je de update wil installeren op het scherm ofzo? Sommige mensen moeten eerst 30 seconden in de auto gaan zitten omdat de 'check voor updates' anders niet kan starten.. :?

Het zal wel een kwestie van geduld zijn maar ik heb geen idee of er iets fout is gegaan of dat het toevallig een storing was (heb ik nooit eerder gehad).
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59926424

[ Voor 53% gewijzigd door sl1000 op 14-10-2021 16:29 ]

• Stan-ID4

Ik heb ook de warmtepomp, terug claimen? :*)
hoe en waarom?

• sl1000
Stan-ID4 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Ik heb ook de warmtepomp, terug claimen? :*)
hoe en waarom?
https://ecomento.de/2021/...er-waermepumpen-leistung/

Deepl:
An optional heat pump installed in VW's ID.3 and ID.4 electric cars ensures energy-efficient heating of the interior. This means that less power is required from the battery. However, the technology does not achieve the promised range advantage of up to 30 percent at temperatures as low as -25 degrees Celsius. VW is therefore lowering the price, reports Bild.de and Auto Motor und Sport , among others . In addition, over 50,000 existing customers are compensated.

Compared to a vehicle with a combustion engine, an electric car does not generate enough waste heat from the drive components to heat the interior sufficiently. VW therefore offers a "highly efficient heat pump system" that compresses refrigerant under high pressure. The resulting heat is used to heat the cold air flowing through it. As a result, less energy from the battery is used for the high-voltage heating, and there is a range advantage over electric vehicles without a heat pump.

The 1275 euro expensive equipment significantly reduces the loss of range caused by the air conditioning - especially in winter, because it replaces the electrical heating element with its work, VW advertised on the Internet. In practice, however, the heat pump does not fully implement this.

VW ID.3 heat pump
VW's heat pump system ensures a lower range advantage than promised
Through “customer feedback and internal evaluations” it was found that the actual values deviated “by more than ten percent from the communicated value”, explained VW. On the one hand, this is due to the fact that the simulations before the market launch in 2016 had no real experience. In addition, the brand's new electric cars are much more efficient in everyday life than originally calculated and have thus more or less minimized the calculated range gain from the heat pump.

Efficiency is also heavily dependent on the driving profile, VW continues. The communication has therefore been adapted and in the meantime no indication of percentage range advantages has been given. VW does not want to make specific statements about the efficiency advantages of the heat pump. With a view to comparable systems, Auto Motor und Sport assumes 10 to 20 percent, depending on the driving profile.

In view of the new findings, VW will reduce the price of the heat pump to 990 euros from July 1, 2021. The 56,230 existing customers to date will also benefit from the price reduction and will receive a refund of 285 euros. The bottom line is a little more than 16 million euros in expenditure for the company.

According to information from Bild.d e, VW is working on making the heat pump as effective as promised by means of a software update. However, customers would still need a little patience for this. Both the ID.3 and the ID.4 can be updated "over-the-air" using the cellular network from summer onwards .

[ Voor 83% gewijzigd door sl1000 op 14-10-2021 16:59 ]

• Stan-ID4
sl1000 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:58:
[...]

https://ecomento.de/2021/...er-waermepumpen-leistung/

Deepl:
An optional heat pump installed in VW's ID.3 and ID.4 electric cars ensures energy-efficient heating of the interior. This means that less power is required from the battery. However, the technology does not achieve the promised range advantage of up to 30 percent at temperatures as low as -25 degrees Celsius. VW is therefore lowering the price, reports Bild.de and Auto Motor und Sport , among others . In addition, over 50,000 existing customers are compensated.

Compared to a vehicle with a combustion engine, an electric car does not generate enough waste heat from the drive components to heat the interior sufficiently. VW therefore offers a "highly efficient heat pump system" that compresses refrigerant under high pressure. The resulting heat is used to heat the cold air flowing through it. As a result, less energy from the battery is used for the high-voltage heating, and there is a range advantage over electric vehicles without a heat pump.

The 1275 euro expensive equipment significantly reduces the loss of range caused by the air conditioning - especially in winter, because it replaces the electrical heating element with its work, VW advertised on the Internet. In practice, however, the heat pump does not fully implement this.

VW ID.3 heat pump
VW's heat pump system ensures a lower range advantage than promised
Through “customer feedback and internal evaluations” it was found that the actual values deviated “by more than ten percent from the communicated value”, explained VW. On the one hand, this is due to the fact that the simulations before the market launch in 2016 had no real experience. In addition, the brand's new electric cars are much more efficient in everyday life than originally calculated and have thus more or less minimized the calculated range gain from the heat pump.

Efficiency is also heavily dependent on the driving profile, VW continues. The communication has therefore been adapted and in the meantime no indication of percentage range advantages has been given. VW does not want to make specific statements about the efficiency advantages of the heat pump. With a view to comparable systems, Auto Motor und Sport assumes 10 to 20 percent, depending on the driving profile.

In view of the new findings, VW will reduce the price of the heat pump to 990 euros from July 1, 2021. The 56,230 existing customers to date will also benefit from the price reduction and will receive a refund of 285 euros. The bottom line is a little more than 16 million euros in expenditure for the company.

According to information from Bild.d e, VW is working on making the heat pump as effective as promised by means of a software update. However, customers would still need a little patience for this. Both the ID.3 and the ID.4 can be updated "over-the-air" using the cellular network from summer onwards .
(y)

• FlowDesign

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
Stan-ID4 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

Ik merk sinds kort in mijn ID41M dat het panoramadak achter kraakt wanneer de auto "torst" op bijvoorbeeld een schuine oprit of drempel.

Eerder nooit iets van gehoord.
Hier hetzelfde, dealer gaf aan dat het vrij normaal is vooral bij kouder weer zoals nu. Op zich ook wel te verklaren: Dak is van glas en dat buigt niet echt mee met de rest van de auto. Had het bij m’n vorige auto ook wel eens (al valt het bij de 4.1M wel meer op).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• sl1000
Dacht dat het de raamrubbers waren, de auto flext inderdaad iets en het raam niet. Rubber er tussen vangt dat op. Deze rubbers worden nu met de kou stugger en dan geeft de kraakjes.

Zo begreep ik het tenminste

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:39

Boy

www.byoscoop.nl

Ah bedankt! Dus wss eerste stap gehad.

Mijn auto was zeker niet 50% vol, vond het ook raar dat de update startte.

Maar alle meldingen zijn weg en lane assist en ACC doen het gelukkig weer....supervaag dat door een SW download dat allemaal minder gaat werken en zelfs compleet stopt

[ Voor 18% gewijzigd door Boy op 14-10-2021 18:40 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:28

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

FlowDesign schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

https://2seconden.nl/afstandstest

• Simply1337
Trouwens vodafone down dus connectie van auto ook.. 😭

• darud
Soeski schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

JA! Sinds een week ofzo, precies dit. Erg vreemd en ook wel vervelend geluid. Niet eerder gehad ook nog, is ook de enige kraak tot nu toe. Panorama dak en achterbank zijn stil tot nu toe...
Ben jij er al mee naar de dealer geweest?

• FlowDesign
Ik heb inmiddels 21 jaar m'n autorijbewijs, 13 jaar m'n motorrijbewijs en ben zo'n 20 jaar geleden door m'n eigen schuld een keer op een spekgladde weg tegen m'n voorligger gegleden bij een verkeerslicht. Verder nooit iets gehad door eigen schuld en ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst bij een ongeluk betrokken ben geweest.

Dusssssss.... Wat moet ik precies met die link? :P

• FlowDesign
Simply1337 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:40:
Trouwens vodafone down dus connectie van auto ook.. 😭
In Duitsland blijkbaar niet want m'n vriendin is nu daar met onze ID3 en ik heb nog verbinding :)

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-02 11:50
Wanneer grijpt de auto trouwens in, ik kan er nog geen lijn in trekken en heb soms het gevoel dat als ik niet rme de auto gewoon op de voorligger knalt. (ook als ik 10kmh ga). Of werkt dat alleen boven een bepaalde snelheid?

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:28

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

FlowDesign schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:16:
[...]

Ik heb inmiddels 21 jaar m'n autorijbewijs, 13 jaar m'n motorrijbewijs en ben zo'n 20 jaar geleden door m'n eigen schuld een keer op een spekgladde weg tegen m'n voorligger gegleden bij een verkeerslicht. Verder nooit iets gehad door eigen schuld en ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst bij een ongeluk betrokken ben geweest.

Dusssssss.... Wat moet ik precies met die link? :P
Je schrijft iets over 2 autolengtes. Dat klopt dus niet met de meeste snelheden. 2 seconden is de beste methode. Dat is bij 80 dus 44 meter of 9 autolengtes.

• sl1000
niki_lauda schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:01:
[...]

Je schrijft iets over 2 autolengtes. Dat klopt dus niet met de meeste snelheden. 2 seconden is de beste methode. Dat is bij 80 dus 44 meter of 9 autolengtes.
Of 2 super lange vracht auto’s ;)
Beetje een non-discussie jongens, laten we lekker terug gaan naar de auto zelf.

• FlowDesign
niki_lauda schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:01:
[...]

Misschien is het meer dan 2 auto's, geen idee.

Maar met die regel en remmen, doet men altijd alsof het voertuig voor je zomaar ineens stilstaat. Dat is natuurlijk niet zo, de auto voor je heeft ook gewoon een remweg.

Maar goed, indd beetje non-discussie :)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:53
unex154 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:44:

Ik heb precies hetzelfde gehad! Week of twee geleden.
Ook linksachter en inderdaad de rest dus sneller knipperen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBMa_vwfiYnUj3dS2YDPenYN4kU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3DxxdxO8sX0MDId8Z5BIqce.jpg?f=fotoalbum_medium

Ging ook vanzelf weer weg, nadat we de auto uit waren geweest. daarna niet meer gezien.

(overigens had je ook je alarmlichten aan kunnen zetten om. het te testen natuurlijk ;))

*sowieso

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-02 09:35
Iemand dit icoontje al eens gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wo6JyK8odHoCDQaaqKmc7CSjKhI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nILXbOVYZg2hv6XuTGiAvZlN.jpg?f=fotoalbum_large

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:55
DonJunior schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:49:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad! Week of twee geleden.
Ook linksachter en inderdaad de rest dus sneller knipperen.

[Afbeelding]

Ging ook vanzelf weer weg, nadat we de auto uit waren geweest. daarna niet meer gezien.

(overigens had je ook je alarmlichten aan kunnen zetten om. het te testen natuurlijk ;))
Had ik ook.
Vlak voor de update toevallig
Pagina: 1 ... 141 ... 393 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.