Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 140 ... 369 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 12:13
Anoniem: 736981 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:22:
[...]

Ja en 15min gewacht.
Ik ga het nu nog eens doen en ik las ook op fora om #20 ook eens te verwijderen.

Nu even afwachten.
*wel handig dat er een klein tangetje in de fuse box zit onder de kap. Had ik de eerste keer niet gezien.
En.. gelukt? Ik moest bij die van mij tot op heden ook al 2x zekering 19 EN 20 verwijderen om weer online te komen.... Geen idee waarvoor 20 is, maar het doet wel degelijk iets.....
(en ja je moet wel bij de fusebox bij je stuur zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door maik73 op 11-10-2021 08:40 ]

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-04 15:47
DonJunior schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:36:
[...]

Precies.
Vanochtend mistig en de lampen gingen niet vanzelf aan.. dan maar zelf even aanzetten.

Allemaal tof dat er een hele hoop electronica in zit die ons kan helpen.. maar een beetje zelf nadenken en handelen kan echt geen kwaad.

Zelfde met ACC. Het is een hulpmiddel.. maar als je verderop al ziet dat ze gaan remmen.. dan kun je ook zelf alvast gaan remmen/regenereren.. in plaats van wachten tot ACC afremt en vervolgens piepen dat ie het niet helemaal goed doet.
:|
Eens, die elektronica is ter ondersteuning. Ik mis nu een draaiknop zoals in mijn Skoda (of iemand anders in zijn in Golf) die gewoon standaard de verlichting aanzetten. Nu lijkt de ID.3 default altijd AUTO inschakelt als je de auto start.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-04 09:48
Dag allen,

Ik heb deze morgen iets raar meegemaakt. Ik wilde mijn auto achteruit op de oprit plaatsen en bij het achteruit rijden viel hij in neutraal en sprong de handrem ook op en dit twee maal achter elkaar. Nadat ik het dauw op mijn ruiten had afgeveegd om toch een beter zicht te hebben, ging hij wel in achteruit. Ik heb geen camera’s, dus ik neem aan dat dit er niks mee te maken heeft.

Het betreft een 3.PP (Pro Performance Belgische uitvoering), zonder opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:43
Vandaag ter reparatie om de langzaam terugzakken leuning te fixen. Hopelijk pakken ze ook het kraakje in de b-stijl aan.

Bij de leenauto viel mij trouwens op hoe soepel de achterruitwisser werkte, dus zonder herrie wat ik zelf wel heb. Hebben meer mensen dit of weet iemand hoe ik het zelf kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
IndyVS schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:56:
Ik heb geen camera’s, dus ik neem aan dat dit er niks mee te maken heeft.
Ik denk dat jouw auto wel camera's heeft, en in ieder geval parkeersensoren, en die hebben last van dauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-03 10:36
Noob vraag: bestel je op die site 4 stuks, of is een 1 item gelijk ook een set, dat je vier doppen krijgt (en niet 16 als je voor de eerste optie gaat :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
Gadget Freak schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Ik denk dat jouw auto wel camera's heeft, en in ieder geval parkeersensoren, en die hebben last van dauw.
Ja, parkeersensoren heeft jij wel, maar die heb ik niet afgeveegd en hij piepte ook niet. Ik moet straks nog weg, dan probeer ik het eens opnieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:06
johanpastoor schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:09:
[...]

Noob vraag: bestel je op die site 4 stuks, of is een 1 item gelijk ook een set, dat je vier doppen krijgt (en niet 16 als je voor de eerste optie gaat :+ )
Als je één van deze sets besteld dan krijg je er 4

https://shop.ahw-shop.de/...nde-schwarz/silber?c=2496

https://shop.ahw-shop.de/...dblende-feinsilber?c=2496

https://shop.ahw-shop.de/...-radblenden-silber?c=2496

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FerryICT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
is er al iemand die de update al heeft aangeboden gekregen na de opt-in mail van 2 weken geleden?
(bedoel dus niet de first mover groep met de I WANT OTA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevevp
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-12-2022
3.1m sinds een aantal dagen hoor ik bijzonder veel gekraak in de auto. Het begon met veel gekraak ergens in de buurt van het dashboard maar nu lijkt ook het panoramadak te beginnen. Meer mensen last van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 20:32
Dag allen,

Ik heb deze morgen iets raar meegemaakt. Ik wilde mijn auto achteruit op de oprit plaatsen en bij het achteruit rijden viel hij in neutraal en sprong de handrem ook op en dit twee maal achter elkaar. Nadat ik het dauw op mijn ruiten had afgeveegd om toch een beter zicht te hebben, ging hij wel in achteruit. Ik heb geen camera’s, dus ik neem aan dat dit er niks mee te maken heeft.

Gordel niet vast? Wellicht iets uit de stoel gekomen (door het draaien van je lichaam)?
Ik heb dit ook wel eens. Zet 'm maar in D, B of R met je gordel niet vast. Kom dan iets omhoog uit je stoel.
Dan gaat tie gelijk naar Neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:42
FerryICT schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:20:
is er al iemand die de update al heeft aangeboden gekregen na de opt-in mail van 2 weken geleden?
Ik was al verbaasd dat ik de mail op 1 oktober weer kreeg, want ik had op 14 juli al goedgekeurd. Misschien heeft iedereen de mail dus weer gekregen, ook de mensen die al 2.3 hebben?
Ik verwacht overigens niks meer van 2.3 - mijn ID.3 lijkt niet te bestaan ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 17:55

RM1966

ID.4 1st 77kWh

Nope……

RM ID.4 1st 77kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 17:21
Soeski schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

Ik was al verbaasd dat ik de mail op 1 oktober weer kreeg, want ik had op 14 juli al goedgekeurd. Misschien heeft iedereen de mail dus weer gekregen, ook de mensen die al 2.3 hebben?
Ik verwacht overigens niks meer van 2.3 - mijn ID.3 lijkt niet te bestaan ofzo :+
vooral geen fabrieksreset van je infotainment doen, dan ga je uit de queue. zelfs nu nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
theobe schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:39:
[...]

Gordel niet vast? Wellicht iets uit de stoel gekomen (door het draaien van je lichaam)?
Ik heb dit ook wel eens. Zet 'm maar in D, B of R met je gordel niet vast. Kom dan iets omhoog uit je stoel.
Dan gaat tie gelijk naar Neutraal.
Ik moest nogal wringen om in mijn zijspiegel te kunnen kijken, dus de stoel zal mij inderdaad niet gedetecteerd hebben. Dit zal ik zeker straks eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
IndyVS schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Ik moest nogal wringen om in mijn zijspiegel te kunnen kijken, dus de stoel zal mij inderdaad niet gedetecteerd hebben. Dit zal ik zeker straks eens proberen :)
als je het knopje van je spiegelverstelling naar rechts onder zet, krijg je spiegelverwarming (tenminste als die functie bij jou er op zit). moet zeggen dat die rap werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26
sl1000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

als je het knopje van je spiegelverstelling naar rechts onder zet, krijg je spiegelverwarming (tenminste als die functie bij jou er op zit). moet zeggen dat die rap werkt.
Hier was ik eergisteren ook naar op zoek, thanks :)

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Stevevp schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:26:
3.1m sinds een aantal dagen hoor ik bijzonder veel gekraak in de auto. Het begon met veel gekraak ergens in de buurt van het dashboard maar nu lijkt ook het panoramadak te beginnen. Meer mensen last van?
Tot op heden met m'n 3.PP alleen de befaamde kraakjes bij de leuning van de achterbank rechts.

Had iemand inmiddels ontdekt waar dat nou echt aan ligt? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
FlowDesign schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Hier was ik eergisteren ook naar op zoek, thanks :)
Was zelf nogal verbaast dat deze niet gecombineerd was met de voorruit verwarming.
ook het feit dat als je daarna de spiegels wil aanpassen, de verwarming weer uit gaat, is minder logisch.

enfin, het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
FlowDesign schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

Tot op heden met m'n 3.PP alleen de befaamde kraakjes bij de leuning van de achterbank rechts.

Had iemand inmiddels ontdekt waar dat nou echt aan ligt? :?
Die kraakjes rechts bij de acherleuning heb ik in mijn ID4 1st ook. Vooral bij wat slechter wegdek. Zal er eens op letten of het erger wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door ChrisH_ID4 op 11-10-2021 10:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-04 21:40
ChrisH_ID4 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Die kraakjes rechts bij de acherleuning heb ik in mijn ID4 1st ook. Vooral bij wat slechter wegdek. Zal er eens op letten of het erger wordt.
ID4 1st->
Leg de achterleuning van je achterbank eens plat. Dan is het wellicht weg...
Ik heb het opgelost met stukje tape over beugel van de achterleuning vergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

Gadget Freak schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:53:
[...]

Onder de kap? Links onder het stuur moet je zijn!
Ja tuurlijk.
Fuse 20 heeft het probleem wel verholpen, of de langere wachttijd van 2u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Dag allen,

Ik heb precies hetzelfde met mijn achter wisser, die maakt altijd een vervelend geluid en geen idee hoe dat te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
smirri schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met mijn achter wisser, die maakt altijd een vervelend geluid en geen idee hoe dat te verhelpen.
nieuw blad monteren. de achterruit is een vuilmagneet, dus het blad slijt snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Anoniem: 736981 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Ja tuurlijk.
Fuse 20 heeft het probleem wel verholpen, of de langere wachttijd van 2u.
volgens de documentatie zou die voor de wireless charging pad zijn. Blijkbaar heeft VW daar dan meer aan geknoopt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
sl1000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

volgens de documentatie zou die voor de wireless charging pad zijn. Blijkbaar heeft VW daar dan meer aan geknoopt?!
Ja lijkt het op.... De fuse is ook 10A.... best veel voor alleen een charging pad lijkt me.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 14:22

Stekeltje

Nothing to see here move along

Moet zeggen dat ik het charging pad niet heel snel vindt laden, in ieder geval icm mijn Galaxy S21 Ultra...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-04 17:08
KingsCrown schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:01:
[...]

De accu onverwacht toch eerder binnengekomen. Op vrijdag 1 oktober al. Pouw gaat proberen hem nu deze week in te bouwen en de vrije momenten... en uiterlijk op 13 okt. Ik hoop toch stiekem dat ze wat tijd gaan vrijplannen hiervoor.

Duimen maar weer...
Vandaag is Pouw begonnen met de reparatie. De accu is er onder uit. De nieuwe cel ligt al aan de uitbalanceerder (foto 3). Dus we liggen nu op koers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AilAFAkOUGpMFdD6yChWDdnq63U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ORbRdevN7kXmpxMDpahh0Wmh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cQoCgq7phRkWL0AtHxEUGPzcAc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GyfiCLgeudPyyGnVBQQmZ79P.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtlvqEjJp4F-J0LkXyuU6Tju-64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hEFmhDVuC0onqI3RfCUxWeks.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-03 10:36
Stekeltje schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:58:
Moet zeggen dat ik het charging pad niet heel snel vindt laden, in ieder geval icm mijn Galaxy S21 Ultra...
Heb je je telefoon in een hoesje of staat ie gewoon 'kaal' in de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 14:22

Stekeltje

Nothing to see here move along

johanpastoor schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Gewoon kaal, hij ligt in dat 'speciale' vakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-04 22:59

AndereKoekoek

Ping! Pong?

sl1000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

Zag ná het bestellen dat dit dus niet standaard is. Elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmbar.
Moet je het Style INTERIEUR Plus pakket voor bestellen volgens mij. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucfSisXcm9KTyFueXqoMpCFIH6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bWAHSd113CONuFqi7tQeE7o4.png?f=fotoalbum_large

Zie het nu ook als standaard optie gelukkig. Alleen zonder geheugen volgens mij en dat boeit niet zoveel.

Maar ook multimedia plus gekozen om draadloos op te laden en groter schermAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dq1OrmZMazuY16QLSPLtw8LeXBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h9GuUp5h3ceDWpYYXjTcH2Ne.png?f=fotoalbum_large

Zit dat ook in de standaard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQx1sJY6_cgh3QZ4LhowiQs9KGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4p7QvKfykgDGnZ3pUkNIcsVu.png?f=fotoalbum_large:

[ Voor 61% gewijzigd door AndereKoekoek op 11-10-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 21:52
johanpastoor schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:59:
[...]
Gaat het sneller zonder? Mijn 12 mini gaat ook heel langzaam, wordt erg warm en moet exact middenin liggen, anders laad hij überhaupt niet (zegt het multimedia systeem dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Laatst online: 25-04 21:52
sl1000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:18:
[...]
nieuw blad monteren. de achterruit is een vuilmagneet, dus het blad slijt snel
Ik had dit vanaf nieuw al, vooral bij de eerste wis. Wellicht dat de vuile ruit het veroorzaakt. Als de wisser op interval staat verdwijnt het al snel, wellicht doordat de ruit dan schoon gewist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
robhuls schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:36:
[...]

Ik had dit vanaf nieuw al, vooral bij de eerste wis. Wellicht dat de vuile ruit het veroorzaakt. Als de wisser op interval staat verdwijnt het al snel, wellicht doordat de ruit dan schoon gewist is.
Om deze reden heb ik het automatisch wissen van de achterruitwisser uitgezet. Het vuil wordt nu niet uitgesmeerd en de wisser slijt hierdoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
densterdad2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

ID4 1st->
Leg de achterleuning van je achterbank eens plat. Dan is het wellicht weg...
Ik heb het opgelost met stukje tape over beugel van de achterleuning vergrendeling.
Heb daar nu ook wat ducttape overheen geplakt. Zal een dezer dagen even laten weten of het geholpen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasissailing
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:15
Zijn er al mensen met ervaring met dakdragers in combinatie met een fietsendrager (Thule Proride 591) op de ID.3? Vanuit VW geeft men aan dat er geen dakdragers voor de ID.3 zijn maar ik zag dat Farad passende dragers beschikbaar heeft: Farad dagdragers bij BOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-02 20:54
thomasissailing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:51:
Zijn er al mensen met ervaring met dakdragers in combinatie met een fietsendrager (Thule Proride 591) op de ID.3? Vanuit VW geeft men aan dat er geen dakdragers voor de ID.3 zijn maar ik zag dat Farad passende dragers beschikbaar heeft: Farad dagdragers bij BOL
Ja, deze: https://www.seasucker.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
Nee, ik ga namelijk niet onverzekerd rondrijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Geruchtenmolen gaat weer lopen voordat de grote menigte nog niet eens 2.3 heeft ontvangen

Week 46: Hotfix update naar versie 2.4 (Alleen voor autos die problemen hebben met het updaten naar 2.3, ECU's gerelateerd. Wellicht id.3 1st only. Alleen via dealer].

Week 51: OTA-update naar versie 3.0

En ik verwacht week/weken ervoor weer een "publieke beta" test [week 48?]

Hoewel het inlijn is van verwachtingen (36 +12 = 48]... is het een random comment op een forum.. dus neem het maar met een korreltje zout voor nu.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 17:57

oZy

Simply1337 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:28:
Geruchtenmolen gaat weer lopen voordat de grote menigte nog niet eens 2.3 heeft ontvangen

Week 46: Hotfix update naar versie 2.4 (Alleen voor autos die problemen hebben met het updaten naar 2.3, ECU's gerelateerd. Wellicht id.3 1st only. Alleen via dealer].

Week 51: OTA-update naar versie 3.0

En ik verwacht week/weken ervoor weer een "publieke beta" test [week 48?]

Hoewel het inlijn is van verwachtingen (36 +12 = 48]... is het een random comment op een forum.. dus neem het maar met een korreltje zout voor nu.
Enig idee wat er in deze major release (v2 naar v3) zou moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
oZy schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Enig idee wat er in deze major release (v2 naar v3) zou moeten zitten?
meld het wel wanneer monteurs the firmwire laden in hun eigen autos..

Heb wel idee wat er komt in 3.0 en wat mogelijk wordt door alle info stromen bijelkaar te knopen.. maar blijft gissen wat er daadwerkelijk komt en of dit nou ook toepasbaar zijn voor oude geleverde autos of allen voor nieuwe autos die in week 48-50 rollen van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

Nee, ik ga namelijk niet onverzekerd rondrijden.
Onverzekerd? Wat heeft dat er nou weer mee te maken? :?

Of bedoel je dat als er iets stuk zou gaan, dat het dan niet onder garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
duitsers (wave 1) hebben afgelopen week ontvangen (startend op vrijdag 2 weken terug)

NL zit op wave 2 dus... vandaag? Eerste bericht van UK is binnen (wave 2) 1 2 uur geleden. Succes komende week wachtend op het magische seintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb maanden geleden deze voor twee fietsen van Rockbros gekocht. Was toen slechts €125, inmiddels stukje duurder geworden.

https://www.rockbrosbike....oof-rack.html&language=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
Opzich tof dat er oplossingen worden bedacht. Toch wel fijn voor als je met vakantie gaat.
Maar op ik deze op mijn auto zou zetten.. :|
Weet niet of de lak bij de rand van het raam dit heel erg leuk gaat vinden namelijk.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 29-04 14:40
FlowDesign schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:44:
[...]

Onverzekerd? Wat heeft dat er nou weer mee te maken? :?

Of bedoel je dat als er iets stuk zou gaan, dat het dan niet onder garantie valt?
Wat bedoeld wordt is dat VW id.3 een dakbelasting van max 0kg (correct me if I'm wrong) heeft. Dus als je er toch een dakkoffer op doet ben je bij een ongeluk vermoedelijk niet verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
leinenga schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Wat bedoeld wordt is dat VW id.3 een dakbelasting van max 0kg (correct me if I'm wrong) heeft. Dus als je er toch een dakkoffer op doet ben je bij een ongeluk vermoedelijk niet verzekerd.
Pardon my French, maar dat is dus echt onzin.
Misschien als de dakkoffer of een fiets zelf eraf zou vliegen en schade aanricht, dan wel. Maar het is niet alsof een auto ineens een ongeleid projectiel wordt omdat je er iets opzet wat eigenlijk niet zou mogen. Met andere woorden, een verzekeraar kan op basis van zoiets niet ineens verklaren dat je dan niet meer voor zaken verzekerd bent, die geen direct verband houden met iets op je dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 17:01
3.1P

Misschien een stomme vraag, maar hoe werken de automatische ruitenwissers?
Via het infotainment systeem staat deze instelling reeds op 'aan', echter bij regen gaan ze niet automatisch aan. Op welke stand dient het hendeltje dan te staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 29-04 14:40
FlowDesign schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Pardon my French, maar dat is dus echt onzin.
Misschien als de dakkoffer of een fiets zelf eraf zou vliegen en schade aanricht, dan wel. Maar het is niet alsof een auto ineens een ongeleid projectiel wordt omdat je er iets opzet wat eigenlijk niet zou mogen. Met andere woorden, een verzekeraar kan op basis van zoiets niet ineens verklaren dat je dan niet meer voor zaken verzekerd bent, die geen direct verband houden met iets op je dak.
Ik bedoel ook uiteraard schade die gerelateerd zou zijn aan de dakkoffer. Maar als die bij een ongeluk eraf vliegt en een fietser of voetganger raakt zou ik niet graag onverzekerd zijn.

Daarbij geeft VW neem ik aan niet voor niks 0kg op. Dus ik heb ook geen idee hoe het dak zich zou houden bij bij een volle dakkoffer.

Ik zou het risico niet willen nemen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Roelio86 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:42:
3.1P

Misschien een stomme vraag, maar hoe werken de automatische ruitenwissers?
Via het infotainment systeem staat deze instelling reeds op 'aan', echter bij regen gaan ze niet automatisch aan. Op welke stand dient het hendeltje dan te staan?
stand 1. en bovenste toggle zet je hoe snel het reaggeert op een druppel. mijne staat meestal op 3. soms 4.. bij een wolkbreuk handmatig naar max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Positie 1 (interval) inderdaad. En dan regelt de sensor de snelheid.
Positie 0 is wissers uit. Gewoon uit en uit = uit. Niet dat je een wasstraat in rolt en dan ineens de wissers als een wilde om zich heen gaan slaan.

Als bestuurder kun je invloed uitoefenen op de gevoeligheid van de sensor met pookje in positie 1. De wissnelheid beïnvloed je middels de vier standen schakelaar bovenop het rechterpookje. Links is minder, rechts is meer. Mijn staat juist weer meestal op stand 1 of 2 omdat ik liever wat minder vaak wis dan Simply1337 ;)

Positie 2 en 3 van pookje is continu wissen (rustig) en continu wissen (schnell!). Gebruik ik vrijwel nooit, maar ze zijn er voor wanneer je ze wil.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
Simply1337 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

stand 1. en bovenste toggle zet je hoe snel het reaggeert op een druppel. mijne staat meestal op 3. soms 4.. bij een wolkbreuk handmatig naar max
Ga het proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
leinenga schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

Ik bedoel ook uiteraard schade die gerelateerd zou zijn aan de dakkoffer. Maar als die bij een ongeluk eraf vliegt en een fietser of voetganger raakt zou ik niet graag onverzekerd zijn.

Daarbij geeft VW neem ik aan niet voor niks 0kg op. Dus ik heb ook geen idee hoe het dak zich zou houden bij bij een volle dakkoffer.

Ik zou het risico niet willen nemen in elk geval.
Volle dakkoffer zou ik ook niet aan beginnen, kan aardig zwaar zijn.

Maar 1 of 2 lichte fietsen durf ik wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickris
  • Laatst online: 17-03-2022
Goedemiddag,

even aanvulling op het onderwerp dakdrager.

ik ben op zoek gegaan naar een dakdrager voor een ID4. Dit kan alleen voor zilverkleurige dakrails, de coating op de zwarte rails is niet sterk genoeg en zal beschadigd raken.

Daarom kan je in de VW shop alleen dakdragers bestellen voor zilverkleurige rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djelfret
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-11-2022
Vickris schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:23:
Goedemiddag,

even aanvulling op het onderwerp dakdrager.

ik ben op zoek gegaan naar een dakdrager voor een ID4. Dit kan alleen voor zilverkleurige dakrails, de coating op de zwarte rails is niet sterk genoeg en zal beschadigd raken.

Daarom kan je in de VW shop alleen dakdragers bestellen voor zilverkleurige rails.
Nou das lekker dan. Betekent dit dat elke willekeurige dakdrager de zwarte coating beschadigt, of geldt dat sec voor de VW dakdragers? Iemand toevallig al dakdragers icm met zwarte dakrails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Djelfret schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:39:
[...]

Nou das lekker dan. Betekent dit dat elke willekeurige dakdrager de zwarte coating beschadigt, of geldt dat sec voor de VW dakdragers? Iemand toevallig al dakdragers icm met zwarte dakrails?
De dragers zijn rubberized dus ik denk dat het wel meevalt. als het de zwarte lak zou beschadigen, dan zou het ook de clearcoat beschadigen op de zilveren rails, niet? m.i. is het eerder een vertaalfout, dat de dragers alleen in het zilver te krijgen zijn en niet in zwart (maar hoor graag als ik het mis heb).

edit: een duitse VW shop noemt de zwarte dak rails namelijk niet, deze noemt slechts dat de dragers alleen geschikt zijn voor auto's met dakrails.

https://shop.ahw-shop.de/...traeger-11a071151?c=10272

Hinweis:

nur für Fahrzeuge mit Dachreling

passend für folgende Fahrzeuge:

VW ID.4, ab 2021

[ Voor 27% gewijzigd door sl1000 op 11-10-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickris
  • Laatst online: 17-03-2022
Je mag het proberen maar ik sla even over tot er een oplossing komt. Omdat ik geen trekhaak wilde heb ik de dealer gevraagd waarom de opmerking over de zilverkleurige dagrails er bij stond, dat was voor de dealer ook nieuw. deze heeft het nagevraagd en dit is het officiele antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Vickris schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:54:
Je mag het proberen maar ik sla even over tot er een oplossing komt. Omdat ik geen trekhaak wilde heb ik de dealer gevraagd waarom de opmerking over de zilverkleurige dagrails er bij stond, dat was voor de dealer ook nieuw. deze heeft het nagevraagd en dit is het officiele antwoord.
ik gebruik ze met zilveren rails, dus heb het issue zelf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
Vickris schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:54:
Ik heb bij mijn auto een set dakdragers van Thule gekregen. En ik heb zwarte dakrails.
Via de dealer (leasemaatschappij) besteld. De reden voor Thule was dat die van VW op moment van bestellen niet leverbaar waren.

Lijkt me vreemd dat het bij zilveren wel kan en bij zwarte niet. Misschien een gevalletje indekken van de dealer? "We weten het niet zeker dus we zeggen maar dat het niet kan"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijscc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-04 11:16
Net mijn ID een ruime 2 uur niet kunnen gebruiken in verband met update.
Volkswagen gaf aan dat het gerust 3 uur kon duren.

Wel apart, iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sl1000
Matthijscc schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:14:

Stond als het goed is allemaal in die e-mail waar op je toestemming gegeven hebt voor de uitrol van 2.3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
waarom worden waarschuwingen nooit gelezen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FlowDesign
Matthijscc schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:14:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwlfyUnKyBVdvPJK6caG440soPc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YhHvxPXRGvnVfNuQIWDwtg7x.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
sl1000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:15:
[...]

Stond als het goed is allemaal in die e-mail waar op je toestemming gegeven hebt voor de uitrol van 2.3.
@Matthijscc daarbij is het in dit topic ook al eerder ter sprake gekomen:
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1" ;)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-03 19:36
ArchNemeziz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:44:
Er blijken sinds kort wat leveringsproblemen te zijn met de trekhaken, weet iemand wat daarmee is? De verwachting is dat het pas in week 30 2022 pas leverbaar is.
Dat is niet sinds kort maar al heel erg lang.
Twee weken terug is mijn trekhaak gemonteerd op een 4.1M die was geleverd in 12-2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Iemand bekend met het afstellen van ruitenwissers of heeft iemand ook dat de achterwisser piept(bij nat en droog weer)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
AMARONE schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:27:
Iemand bekend met het afstellen van ruitenwissers of heeft iemand ook dat de achterwisser piept(bij nat en droog weer)?
Volgens mij is het probleem eerder dat de kwaliteit van de originele Volkswagen wisserbladen gewoon uitermate teleurstellend is.

Op mijn T-Roc had ik hetzelfde probleem, daarop heb ik zelf Bosch Aerotwin wisserbladen gezet waarmee het issue compleet weg is. Echt een wereld van verschil, helaas kan ik ze voor de ID.4 nog niet vinden. Anders zou ik ze meteen bestellen want ook bij mijn ID.4 kraken en strepen de ruitenwissers er op los na 4 maanden en 8500km op de teller....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sl1000
leuk speeltje om je vorige auto met je huidige te vergelijken.
heb als voorbeeld even de id.3 tegen de id.4 gezet:
https://www.carsized.com/...-volkswagen-id4-2020-suv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ik222 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:02:
[...]

Volgens mij is het probleem eerder dat de kwaliteit van de originele Volkswagen wisserbladen gewoon uitermate teleurstellend is.

Op mijn T-Roc had ik hetzelfde probleem, daarop heb ik zelf Bosch Aerotwin wisserbladen gezet waarmee het issue compleet weg is. Echt een wereld van verschil, helaas kan ik ze voor de ID.4 nog niet vinden. Anders zou ik ze meteen bestellen want ook bij mijn ID.4 kraken en strepen de ruitenwissers er op los na 4 maanden en 8500km op de teller....
Jup, hier hetzelfde met de Golf gehad. Inderdaad ook zelf vervangen voor Bosch varianten.
Met de ID.3 gelukkig nog geen last van..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
ik222 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:02:
[...]

Overal hebben ze op bespaard dus. Ik ga het in de gaten houden, vraag me af wanneer ze die dingen überhaupt vervangen of checken(bij een onderhoudsbeurt ooit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
FlowDesign schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:48:
[...]

Heb daar nu ook wat ducttape overheen geplakt. Zal een dezer dagen even laten weten of het geholpen heeft :)
En werkt het? Zal het bij mij ook eens gaan doen.... Stoor me nu al een paar weken aan het gerammel. Dit zou het idd wel eens kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sl1000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:15:
[...]

Neem aan dat je in de auto zelf ook nog wel toestemming moet geven? Of gaat hij gewoon zonder te waarschuwen updaten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 17:50
KingsCrown schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Vandaag is Pouw begonnen met de reparatie. De accu is er onder uit. De nieuwe cel ligt al aan de uitbalanceerder (foto 3). Dus we liggen nu op koers.
Wat leuk om te zien! Bedankt voor het delen van die foto's. Dat uitbalanceren, wat moet ik me daarbij voorstellen, gaat dat om gewicht, net als bij een wiel, of is het een elektrisch ding?

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Rev! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Neem aan dat je in de auto zelf ook nog wel toestemming moet geven? Of gaat hij gewoon zonder te waarschuwen updaten?
De auto waarschuwt ervoor, staat duidelijk in beeld, en je moet zelf op OK drukken om de update te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Wat leuk om te zien! Bedankt voor het delen van die foto's. Dat uitbalanceren, wat moet ik me daarbij voorstellen, gaat dat om gewicht, net als bij een wiel, of is het een elektrisch ding?
Dat is om de interstellaire capacity-fluxgenerator te calibreren aan de zwaartekracht en de omloopsnelheid van de aarde om de zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
FlowDesign schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

Dat is om de interstellaire capacity-fluxgenerator te calibreren aan de zwaartekracht en de omloopsnelheid van de aarde om de zon.
Dus toch! Dat dacht ik al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
sl1000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:48:
leuk speeltje om je vorige auto met je huidige te vergelijken.
heb als voorbeeld even de id.3 tegen de id.4 gezet:
https://www.carsized.com/...-volkswagen-id4-2020-suv/
Wat een leuk tooltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Haha :P

Nee, tis één module van het gehele batterijpakket dat door die machine gecalibreert wordt. Ik denk dat ie 'm daarbij een paar keer ontlaadt en weer oplaadt.

Het gehele batterijpakket bestaat uit een aantal van deze modules en in elke module zitten weer tig Li-ion batterijen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
FlowDesign schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

Tering.. ik moest oprecht mijn koffie binnenhouden >:)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-05-2023
mhe59 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:29:
Vandaag mijn 3 1P laten voorzien van speakers 🔊 in de achterdeur en de audio info is aangepast, zodat de fader werkt en de speakers achterin worden herkend.
Wat een geluid, wat een verschil
Heb nu dus een 6.1 audio systeem.

Ben er echt superblij mee, bedankt Bram (Vagexpert.nl en deze heeft dezelfde originele speakers 🔊 gebruikt als in de Max).
Zijn er inmiddels meer mensen die dit gedaan hebben?

Ik heb een 3Pro en heb dus ook alleen maar voor speakers. Ik mis die achterspeakers dus ook en ben opzoek naar een goed adresje in het noorden, bij voorkeur Friesland. De bedrijven waar ik tot op heden contact mee heb gehad vertellen mij dat het niet mogelijk is om de achteruitgangen open te zetten. Inmiddels weet ik dus door dit topic dat het wèl mogelijk is en dat ik dan dus met een bedrijf contact heb die er niet genoeg verstand/ervaring mee heeft.
Ik heb al wel een offerte van vw zelf liggen: €825,- !!! 8)7 Die laat ik dus aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
RutgerO schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:33:
[...]

Ik heb een 3Pro en heb dus ook alleen maar voor speakers. Ik mis die achterspeakers dus ook en ben opzoek naar een goed adresje in het noorden, bij voorkeur Friesland. De bedrijven waar ik tot op heden contact mee heb gehad vertellen mij dat het niet mogelijk is om de achteruitgangen open te zetten. Inmiddels weet ik dus door dit topic dat het wèl mogelijk is en dat ik dan dus met een bedrijf contact heb die er niet genoeg verstand/ervaring mee heeft.
Ik heb al wel een offerte van vw zelf liggen: €825,- !!! 8)7 Die laat ik dus aan mij voorbij gaan.
Je hebt zoiets nodig:

https://www.kufatec.com/d...ten-fuer-vw-id3-e11-45375

Hier zit ook een dongle bij, maar om het daarmee in de boordcomputer in te kunnen programmeren moet een garage wel eerst iets vrijschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
3.1P

Vanmorgen het eerste deel van de 2.3 update binnen gekregen. Begon met waarschuwingen m.b.t. lane assist en front assist. Kort daarna ontving ik een melding dat er een update beschikbaar was. Deze inmiddels zonder problemen geïnstalleerd. Ben benieuwd naar het tweede deel, want pas dan zie je verschil geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 20:14

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Roelio86 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:38:
3.1P

Vanmorgen het eerste deel van de 2.3 update binnen gekregen. Begon met waarschuwingen m.b.t. lane assist en front assist. Kort daarna ontving ik een melding dat er een update beschikbaar was. Deze inmiddels zonder problemen geïnstalleerd. Ben benieuwd naar het tweede deel, want pas dan zie je verschil geloof ik?
Hoe zie je of je alleen deel 1 of ook al deel 2 hebt?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelio86
Tukk schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Hoe zie je of je alleen deel 1 of ook al deel 2 hebt?
De melding gaf aan dat het om deel 1 ging geloof ik. Na installatie zie je geen verschil. Geloof pas als je deel 2 geïnstalleerd hebt, dan kun je het terugvinden onder systeeminformatie en dan zie je het ook o.a. aan de achtergrond van het infotainmentsysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Deel 1 geeft de fout circus met je assistenten. totdat je het installeert behoudt je de foutmeldingen

Na deel 1 kun je deel 2 downloaden (in stoel zitten en niks aanraken voor 30+ sec, DAN pas je auto starten dmv rempedaal/knop). dit om de systemem tijd te gunnen om op te starten. daarna zal deel 2 voorspoedig downloaden na deel 1..

bovenstaande geldt ook voor deel 1. goede benchmarkt is wanneer je groene tijden hebt met je navigatiebestemmingen dan is je systeem "volledig" opgestart/verbonden

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 12-10-2021 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
maik73 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:57:
[...]

En werkt het? Zal het bij mij ook eens gaan doen.... Stoor me nu al een paar weken aan het gerammel. Dit zou het idd wel eens kunnen zijn.
Eerder vandaag ff uitgeprobeerd.
Het werkt :Y *O*

Gewoon 4 laagjes dik ducttape had ik er omheen gewikkeld.

[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 12-10-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
FlowDesign schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Mooi top…. Heb zojuist wat laagjes op de bovenste beugel geplakt… benieuwd of het bij mij ook helpt!
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Roelio86 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:48:
[...]

De melding gaf aan dat het om deel 1 ging geloof ik. Na installatie zie je geen verschil. Geloof pas als je deel 2 geïnstalleerd hebt, dan kun je het terugvinden onder systeeminformatie en dan zie je het ook o.a. aan de achtergrond van het infotainmentsysteem.
Je ziet wel verschil in het kleine scherm (je cockpit). De navigatie-tile (rechterdeel) geeft veel meer info en je ziet meer verkeersbord-plaatjes. Wel nice geworden na deel 1! Dit alleen als je ook dat deel groter maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 12-10-2021 17:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soeski
Simply1337 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:54:
Deel 1 geeft de fout circus met je assistenten. totdat je het installeert behoudt je de foutmeldingen

Na deel 1 kun je deel 2 downloaden (in stoel zitten en niks aanraken voor 30+ sec, DAN pas je auto starten dmv rempedaal/knop). dit om de systemem tijd te gunnen om op te starten. daarna zal deel 2 voorspoedig downloaden na deel 1..

bovenstaande geldt ook voor deel 1. goede benchmarkt is wanneer je groene tijden hebt met je navigatiebestemmingen dan is je systeem "volledig" opgestart/verbonden
Deel 1 kwam hier zowaar ook binnen gisteren (maandagochtend) en deel 2 meteen er achteraan toen ik weer naar huis ging. Niks wachten - instappen en rijden. Dus al die tijd het "online geduld-trucje" doen had helemaal geen zin haha.
Anyway, deel 2 staat nu klaar om te installeren maar ik heb nog geen 3 uur gehad vandaag dat ik de auto niet nodig had, dus nog niet gestart.
Voor de oplettende lezer: Ik kan stoppen met klagen! 8)
14 juli akkoord gegeven en jawel, eindelijk aan de beurt op 11 oktober.

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 12-10-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-09-2024
RutgerO schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:33:
[...]

https://www.concept4cars.nl/
Doen mooi spul met audio upgrades en specialist in VAG spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingsCrown
KingsCrown schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yes. Zojuist de bolide weer mogen ophalen.
1 van de 12 accumodules is vervangen.

Ik krijg nog steeds de id connect app nog steeds niet werkend... De auto heeft wel verbinding. Iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBp9Ds0Z7PCukcC34mGNc3u1GpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvmenNOg7wZ3sCgUXD6xy4ws.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
KingsCrown schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:41:
Yes. Zojuist de bolide weer mogen ophalen.
_/-\o_
1 van de 12 accumodules is vervangen.
Wat, nu al? DOA?
Ik krijg nog steeds de id connect app nog steeds niet werkend...
Gebruik je wel de "We Connect ID" app?
De auto heeft wel verbinding. Iemand nog tips?
Weet je zeker dat de auto verbinding heeft? "4G" met streepjes voor het bereik is geen garantie!

Tip: zekeringen 19 en 20 er even een kwartier uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Volgens Volkswagen zou dit moeten helpen.

- Ihr Volkswagen muss an einem Ort mit gutem Mobilfunkempfang abgestellt sein. Im Display des Infotainment-Systems muss die Weltkugel in weiß dargestellt werden und es sollte als Mobilfunkstandard „4G“ angezeigt werden.

- Der ID.3 muss im Online-Modus starten. Um dies sicherzustellen, muss beim Verlassen des Fahrzeugs darauf geachtet werden, dass auf dem Bildschirm der „Online-Modus“ aktiviert ist.

- Nun muss das Fahrzeug im Online-Modus gestartet werden.

Bitte erneut darauf achten, dass die Weltkugel auf der linken Seite des Bildschirms nicht ausgegraut oder durchgestrichen ist und dass eine ausreichende Empfangssignalstärke angezeigt wird. Wenn diese Voraussetzungen gegeben sind, mit einer Betätigung der Schaltfläche „Online-Mode“ fortfahren.

- In den Systemeinstellungen („Setup“) nach unten scrollen und den Menüpunkt „Werkseinstellungen zurücksetzen“ auswählen. Die Nachfrage mit „Ok“ bestätigen.

- Anschließend wird eine Fortschrittsanzeige eingeblendet. Warten Sie ab, bis diese von alleine wieder ausgeblendet wird.

- Nun müssen Sie Ihr Fahrzeug aus Ihrem Nutzerprofil löschen. Sie können dies über die We Connect ID. App oder in myVolkswagen erledigen. Loggen Sie sich bspw. mit Ihren Anmeldedaten in myVolkswagen ein und entfernen Sie dort Ihr Fahrzeug mit einem Klick auf den Papierkorb, der rechts oberhalb Ihres Volkswagen angezeigt wird. Im sich daraufhin öffnenden Fenster klicken Sie auf „Ja, entfernen“ um das Fahrzeug endgültig zu entfernen.

- Alternativ können Sie in der App unter dem Reiter Fahrzeug auf Einstellungen klicken, nach ganz unten scrollen und dort auf „Fahrzeug löschen“ klicken.

- Verlassen Sie nun Ihren Volkswagen und lassen Sie ihn im abgeschlossenen Zustand für 10-15 Minuten ruhen.

- Nach Ablauf der unter Punkt 7 genannten Zeit können Sie Ihr Fahrzeug wieder öffnen und mithilfe der We Connect ID. App zum Menüpunkt „Fahrzeug hinzufügen“ navigieren.

- Mithilfe des FIN-Scanners der App oder durch manuelle Eingabe der FIN können Sie das Fahrzeug Ihrem Benutzerkonto hinzufügen und die We Connect Aktivierung von vorn beginnen.

- Sofern die Aktivierung von We Connect abgeschlossen wurde, muss ein Zündwechsel durchgeführt werden. Das bedeutet, dass Sie die Zündung Ihres Fahrzeugs zunächst aus und anschließend wieder einschalten müssen. Achten Sie auch hier darauf, dass im „Ausstiegsbildschirm“ ausgewählt ist, dass das Fahrzeug beim nächsten Start im Online-Modus starten soll. Wenn Sie nun die Zündung wieder starten, sollten sich die mobilen Online-Dienste in Ihrem Fahrzeug wie gewünscht nutzen lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Gadget Freak schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:00:
[...]
..
Weet je zeker dat de auto verbinding heeft? "4G" met streepjes voor het bereik is geen garantie!

Tip: zekeringen 19 en 20 er even een kwartier uithalen.
Die tip heeft ie nu al heel vaak gehad ;)

Je auto heeft overigens verbinding als het wereldbolletje WIT van kleur is. Dus zie je een grijze wereldbol dan heb je geen actieve verbinding. Je hebt dan wel 4g met streepjes in het wit. Maar ik denk dat de auto dan geen verbinding heeft met de server van VW.

[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 12-10-2021 19:28 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
DonJunior schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Die tip heeft ie nu al heel vaak gehad ;)

Je auto heeft overigens verbinding als het wereldbolletje WIT van kleur is. Dus zie je een grijze wereldbol dan heb je geen actieve verbinding. Je hebt dan wel 4g met streepjes in het wit. Maar ik denk dat de auto dan geen verbinding heeft met de server van VW.
Haha klopt ja. Ook besproken bij Pouw. Die zeiden dat als je handleiding laad, als je daarin doorklikt dan heb je verbinding. En dat doet hij. Mijn ID laadpalen app doet het ook gewoon...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingsCrown
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCzc9P2aV-Q7FPjz21a6hbHtYAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NS7A2vmSvtCnst58NrtY6Vr.jpg?f=fotoalbum_large

Yes gelukt. Auto verwijderd uit de app en opnieuw geïnstalleerd en aangemeld.

Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Soeski schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

Deel 1 kwam hier zowaar ook binnen gisteren (maandagochtend) en deel 2 meteen er achteraan toen ik weer naar huis ging. Niks wachten - instappen en rijden. Dus al die tijd het "online geduld-trucje" doen had helemaal geen zin haha.
Anyway, deel 2 staat nu klaar om te installeren maar ik heb nog geen 3 uur gehad vandaag dat ik de auto niet nodig had, dus nog niet gestart.
Voor de oplettende lezer: Ik kan stoppen met klagen! 8)
14 juli akkoord gegeven en jawel, eindelijk aan de beurt op 11 oktober.
Is meer voor de eerste eerste eerste gen ID.3 1st's. die hebben blijkbaar wat moeite.

Maar als jij het hebt ontvangen dan ontvangt de rest het zeker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
FlowDesign schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Yes! Einde gerammel 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[3.Bp] Heb nu maar een tweede ticket aangemaakt, dit keer via VW Nederland, inzake het niet kunnen klimatiseren.
Vanuit VW Duitsland na enkele keren reactie te hebben gehad is het uiteindelijk stil geworden aan de andere kant. Ik wacht nog op reactie. Ze gebruiken ook een no-reply adres. Bijzonder klantonvriendelijk wat mij betreft.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Heeft iemand hier met een warmtepomp in z'n ID.x eigenlijk al geprobeerd om die €258 terug te claimen?

Ik had Udenhout een mail gestuurd die het weer bij Pon gevraagd hadden en ja, je raadt het al, bij Pon wisten ze (zogenaamd) natuurlijk weer van niks.

Pagina: 1 ... 140 ... 369 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.