Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 139 ... 391 Laatste
Acties:

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Zijn er hier meer die als optie zwarte of carbon look spiegelkappen hebben genomen?

Ik had verwacht dat deze gelet op de prijs van 199 euro de bestaande spiegelkap zou vervangen maar het lijkt er op dat ze een soort carbonlook over de bestaande kap hebben geplakt. Dit is bij mijn ID.3 slordig gedaan waardoor ik naden met de orginele kap zie. Heb het ook al bij de dealer gemeld en ga er binnenkort langs om er naar te laten kijken.

Ik heb al gezocht op internet kom wel filmpjes tegen waarbij de volledige spiegelkap wordt vervangen door een carbonlook versie dus vind het vreemd dat het bij mij een soort cover over de orginele spiegel is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxYLuf6Q7jSJpPv3_iHBergWKAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rASpYTEq2bKToOMEcalvlBbF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door andreasvdwal op 07-10-2021 16:58 ]

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Stekeltje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:34:
Echter gaf hij zelf ook aan dat PON het meestal wel doet daar er anders veel auto's zouden worden gecancelled.
Toen ik m'n dealer (vd Udenhout) vertelde dat ik een garantie wilde hebben voor levering dit jaar, en dat ik anders de order zou annuleren ivm de bijtelling, was dat geen enkel probleem, jouw auto gaat gewoon naar de volgende op de wachtlijst!

Je hebt dan wel een andere uitdaging: welke auto kies je dan?

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39

Stekeltje

Nothing to see here move along

Gadget Freak schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Toen ik m'n dealer (vd Udenhout) vertelde dat ik een garantie wilde hebben voor levering dit jaar, en dat ik anders de order zou annuleren ivm de bijtelling, was dat geen enkel probleem, jouw auto gaat gewoon naar de volgende op de wachtlijst!

Je hebt dan wel een andere uitdaging: welke auto kies je dan?
Rondbellen, rondbellen, mogelijk een andere trim bij een andere dealer. Ioniq5, EV6, Enyaq. Tevens ligt het aan je wens: wil je 12% of wil je een ID4.

Door de onzekerheid van Ioniq5, EV6 en Enyaq80 ben ik op een ID4 uitgekomen welke al als voorraad model was besteld. Minder keus, maar meer zekerheid. Onze lease contracten lopen 60 maanden/210k dus ik wilde er zeker van zijn dat ik tenminste 5j aan die 12% zit.

• Gadget Freak
Stekeltje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:09:
Rondbellen, rondbellen, mogelijk een andere trim bij een andere dealer. Ioniq5, EV6, Enyaq. Tevens ligt het aan je wens: wil je 12% of wil je een ID4.
Ik zit er voor 4 jaar "aan vast", ik wil die 12%, want het gaat me netto bijna 100 euro per maand kosten als het 16% zou worden plus een groter deel 22%.

Daarnaast wil ik een groot bereik en snelladen. Dan ga je met een Enyaq al over de prijs van een ID.4 heen. Een Model 3 standard range is net zo duur in aanschaf, maar duurder in de lease en minder bereik. En dat geldt voor bijna alle elektrische alternatieven: minder bereik en/of duurder.

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-01 16:21
Afgelopen zaterdag de ID4 in de garage bij Mall of the Netherlands geparkeerd en aan de lader gehangen. Bij terugkomst tot de ontdekking gekomen dat de laadklep niet meer goed dichtgaat...

Blijkt het scharnier deels afgebroken te zijn. Blijkbaar is er iemand tegen aangekomen. Wat niet echt wonderbaarlijk is met zo een mega klep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hm7dNV061FUQKJNchAac7vC7F9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hyYT1gnwz1qF8Sc82WJ9uNM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5ceJm1yI1s6vTdQN6HBRfyCIrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IZSi2IOfsGC3RzzJBdglnj0.jpg?f=fotoalbum_large

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01 18:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Gadget Freak schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

Ik zit er voor 4 jaar "aan vast", ik wil die 12%, want het gaat me netto bijna 100 euro per maand kosten als het 16% zou worden plus een groter deel 22%.

Daarnaast wil ik een groot bereik en snelladen. Dan ga je met een Enyaq al over de prijs van een ID.4 heen. Een Model 3 standard range is net zo duur in aanschaf, maar duurder in de lease en minder bereik. En dat geldt voor bijna alle elektrische alternatieven: minder bereik en/of duurder.
Het fiscale voordeel van een elektrische auto is nagenoeg komen te vervallen nu.
Zag net dam, incl minder heffingskorting, de ID4 mij nu dus 417 Euro per maand NETTO gaat kosten.
In de eerste calculatie was dit ongeveer 300 euro per maand.

Als je dan puur kijkt naar de bijtelling dan kun je een benzineauto twv 43.000 kiezen. Dan zit je wel ongeveer in dezelfde klasse als een ID4. Mocht je niet per se elektrische willen rijden, dan zou je toch weer naar benzine kunnen kijken. Mits de werkgever het toestaat.

Voordeel is wel dat je een ID4 gewoon thuis vol kunt 'tanken'

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:15
AndereKoekoek schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Het fiscale voordeel van een elektrische auto is nagenoeg komen te vervallen nu.
Zag net dam, incl minder heffingskorting, de ID4 mij nu dus 417 Euro per maand NETTO gaat kosten.
In de eerste calculatie was dit ongeveer 300 euro per maand.

Als je dan puur kijkt naar de bijtelling dan kun je een benzineauto twv 43.000 kiezen. Dan zit je wel ongeveer in dezelfde klasse als een ID4. Mocht je niet per se elektrische willen rijden, dan zou je toch weer naar benzine kunnen kijken. Mits de werkgever het toestaat.

Voordeel is wel dat je een ID4 gewoon thuis vol kunt 'tanken'
En wat doet een benzineauto van 43k€ met de huidige benzineprijzen tegenwoordig in de lease qua maandbedrag?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
Rubenus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Mijn dealer gaf inderdaad ook aan dat de auto wel op Nederlandse bodem moet zijn. Goed om te weten dat er dus nog wel degelijk een mogelijkheid is.
Destijds nog een Volvo V40 D4 besteld die pas in januari uitgeleverd kon worden. Om de 14% bijtelling te krijgen had de dealer het kenteken al aangevraagd toen hij het VIN uit de fabriek in België doorkreeg. Was geen enkel probleem.

• Gadget Freak
AndereKoekoek schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:32:
Ja, als je naar de bijtelling kijkt wel. Maar als je kijkt naar het totaalplaatje, dus inclusief wegenbelasting en energie (brandstof) en milieutoeslag (ja, dat heeft mijn werkgever ook nog), dan is een benzineauto van €35.000 de uiterste limiet.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Gecondoleerd met je verlies.

klepmechaniek vervangen gaat richting 220 eu. als je ook de klepplaat vervangen moet worden [tandjes afgebroken] gaat het samen richting 300-325 eu.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
Gadget Freak schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

Is het een leaseauto? Sta er dan op dat hij in december nog op kenteken wordt gezet, anders kost dat geintje je ongeveer €2000 bruto / €1000 netto per jaar!
Het is inderdaad een leaseauto. Heb bij de bestelling in augustus al meteen laten opnemen bij het contract met de LM dat ik en mijn werkgever kosteloos van de order af kunnen zien als de auto niet dit jaar op kenteken gezet/geleverd kan worden. Het geintje kost na de laatste prinsjesdagwijziging €1900 bruto bijtelling per jaar extra 8)7

@Stekeltje zei wel terecht dat de auto op Nederlandse bodem moet staan voor de dealer hem op kenteken kan zetten. Het kan technisch gezien eerder, maar als de importeur hier controle op krijgt komen zij in de problemen. Dit is wat ik hoor, don't shoot the messenger. O-)

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:45

MLLL

Palm Treo 650

Metalingus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

@Stekeltje zei wel terecht dat de auto op Nederlandse bodem moet staan voor de dealer hem op kenteken kan zetten. Het kan technisch gezien eerder, maar als de importeur hier controle op krijgt komen zij in de problemen. Dit is wat ik hoor, don't shoot the messenger. O-)
Gelukkig is PON niet zo van de regeltjes, dat scheelt. _/-\o_

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

FlowDesign schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

En wat doet een benzineauto van 43k€ met de huidige benzineprijzen tegenwoordig in de lease qua maandbedrag?
Als je leasebedrag exclusief brandstof is dan niks. Inclusief is het een ander verhaal..
Bij ons is het exclusief

• FlowDesign
Metalingus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Het is inderdaad een leaseauto. Heb bij de bestelling in augustus al meteen laten opnemen bij het contract met de LM dat ik en mijn werkgever kosteloos van de order af kunnen zien als de auto niet dit jaar op kenteken gezet/geleverd kan worden. Het geintje kost na de laatste prinsjesdagwijziging €1900 bruto bijtelling per jaar extra 8)7

Zowel RDW als de (auto)belastingdienst zijn volgens mij behoorlijk onderbezet, dus de kans dat erop gecontroleerd wordt acht ik nihil.

• FlowDesign
AndereKoekoek schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:21:
[...]

Als je leasebedrag exclusief brandstof is dan niks. Inclusief is het een ander verhaal..
Bij ons is het exclusief
Thanks Captain Obvious ;)

Maar ok, ex brandstof, welk bedrag moet ik aan denken?

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:19
M.O.E schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:19:
Afgelopen zaterdag de ID4 in de garage bij Mall of the Netherlands geparkeerd en aan de lader gehangen. Bij terugkomst tot de ontdekking gekomen dat de laadklep niet meer goed dichtgaat...

Blijkt het scharnier deels afgebroken te zijn. Blijkbaar is er iemand tegen aangekomen. Wat niet echt wonderbaarlijk is met zo een mega klep.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De 2e ID die daar afgelopen weekend schade oploopt. Pech wel en ik snap nooit waarom mensen gewoon doorlopen. Trouwens, met de kabel eruit moet je wel meer moeite doen om hem zo eruit te lopen lijkt mij?

Wel jammer dat VW hier geen slimmere manier voor bedacht heeft, zo'n omhoog klappen klepje ala e-tron is wat eleganter en als je dan ook een kabel maakt die meer knikt ben je er helemaal.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:27
Ik zat net lekker in de file op de ACC te rijden. Op een gegeven moment begint het wat sneller te rijden en remt de auto voor me toch wel vrij hard. De ACC remde ook wel hard, maar niet hard genoeg voor mijn gevoel. Dus op het laatste moment heb ik zelf ook nog even bijgetrapt op de rem, waarbij het klonk alsof ABS ingreep.

Mijn vertrouwen in de ACC is iig weer een stuk minder geworden.

• FlowDesign
tiguan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:18:
Ik zat net lekker in de file op de ACC te rijden. Op een gegeven moment begint het wat sneller te rijden en remt de auto voor me toch wel vrij hard. De ACC remde ook wel hard, maar niet hard genoeg voor mijn gevoel. Dus op het laatste moment heb ik zelf ook nog even bijgetrapt op de rem, waarbij het klonk alsof ABS ingreep.

Nja... dat heb ik wel vaker met verschillende type auto's gehad. Denk dat de auto uiteindelijk wel op tijd geremd zou hebben, maar je wil het niet uitproberen ;)

• tiguan
Het scheelde echt heel weinig of ik zat in de kofferbak. Normaal gesproken remt ie al veel eerder af en gaat ie 't laatste stukje zachtjes verder rijden tot ie stopt.

• andreasvdwal
tiguan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:42:
Het scheelde echt heel weinig of ik zat in de kofferbak. Normaal gesproken remt ie al veel eerder af en gaat ie 't laatste stukje zachtjes verder rijden tot ie stopt.
Mijn ervaring met de noodstop is dat hij echt wel stil staat. Onlangs reed ik nog zachtjes achter uit stond nog een vuil container in hoekje die ik niet zag en de auto stopt. Je hebt het gevoel dat je er op geklapt bent maar dat is niet het geval.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 22:13

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

** Offtopic, laadpassen horen niet in dit topic thuis. **

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 07-10-2021 22:27 ]

• andreasvdwal
** Offtopic, laadpassen horen niet in dit topic thuis. **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 07-10-2021 22:27 ]

• tiguan
andreasvdwal schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:47:
[...]

Mijn ervaring met de noodstop is dat hij echt wel stil staat. Onlangs reed ik nog zachtjes achter uit stond nog een vuil container in hoekje die ik niet zag en de auto stopt. Je hebt het gevoel dat je er op geklapt bent maar dat is niet het geval.
Hij maakte geen noodstop. Dan wordt de ledbalk rood toch?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Morgen een proefrit in een Ioniq 5 en er staat nu ook een Q4 E-tron gereserveerd. Volgende week maar eens kijken wat de leasemaatschappij voor ons gaat betekenen. Grote kans dat de ID.4 Tech afgezegd wordt, ondanks dat de dealer bij hoog en laag volhoudt dat de ID.4 dit jaar geleverd wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Joris748 op 07-10-2021 22:37 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

tiguan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:18:

Dit heb ik ook relatief vaak. Niet alleen remt de auto soms later dan ikzelf zou doen (en dat is al aardig laat, wil je me nerveus krijgen) maar ook met optrekken. Trekt de boel voor je vlot op, dan heeft de ID(4) er echt zin in waar ik zelf echt niet zo enthousiast "gas" zou geven. Ik vertrouw het systeem bij een langzaam rijdende file prima, maar zodra er grote verschillen komen in optrekken en/of afremmen hou ik toch echt wel m'n voet bij de pedalen.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 22:13

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

** Feedback op moderatie mag in het feedback topic, niet hier **

[ Voor 82% gewijzigd door Taro op 07-10-2021 22:48 ]

• Simply1337
Zet je afstand op stand 2 of 3 en acc/drive op eco/comfort. Heerlijke file auto

• Gadget Freak
Ik heb m'n ID.4 Life!
Alleen... hij kan het internet niet vinden. Ik kan dus niets met de We Connect app. Volgens de dealer moest ik er maar even mee gaan rijden, dan zou het wel goed komen. Nou, ik heb er 100 km mee gereden, en het is niet goed gekomen. Morgen maar eens de dealer bellen.

Gelukkig doet AirPlay het wel.

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07-2025
Dirtyrockers schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:27:
ik gebruik apple car play... wireless en laad hem dan op in de wireless telefoonplek.

alleen als ik muziek afspeel via itunes (music tegenwoordig) dan merk ik dat hij vaak ineens stopt met spelen.
dan ineens weer verder gaat even... of het nummer ineens totaal skipt.
Ik heb dit ook met Apple Music in CarPlay. Als je de auto offline zet werkt het goed. En als je muziek via Siri start ook. Podcasts werken zonder problemen.

Met wat googelen ontdekte ik dat meer mensen dit probleem hebben. Ben benieuwd of het opgelost is in softwareversie 2.3.

[ID.4 Pro Performance]

[ Voor 39% gewijzigd door Pjotr662 op 08-10-2021 06:33 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gadget Freak schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:58:
Ik heb m'n ID.4 Life!
Alleen... hij kan het internet niet vinden. Ik kan dus niets met de We Connect app. Volgens de dealer moest ik er maar even mee gaan rijden, dan zou het wel goed komen. Nou, ik heb er 100 km mee gereden, en het is niet goed gekomen. Morgen maar eens de dealer bellen.

Gelukkig doet AirPlay het wel.
Even zekering 19 voor minimaal 15 minuten eruit halen en dan terugzetten zou het op moeten lossen. Is een bekend issue dat regelmatig voorkomt.

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01 09:58
Joris748 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:36:
........... Grote kans dat de ID.4 Tech afgezegd wordt, ondanks dat de dealer bij hoog en laag volhoudt dat de ID.4 dit jaar geleverd wordt.
Dan wil hij om jou gerust te stellen toch wel zwart op wit zetten dat hij het eventuele bijtellingsnadeel gaat compenseren?

Ik leef wel een beetje met iedereen mee..... Hoe anders was de situatie een jaar geleden...... Mijn 4.1M heb ik half november gekocht, 30 december op kenteken en 31 december voor de deur uitgeleverd, omdat de autodealers toen dicht zaten (muv onderhoud). Het verhaal was toen ook wel dat de auto pas op kenteken kon, als hij echt in NL was.

Maar wellicht nog de volgende(hoopgevende?) toevoeging voor de wachtenden: mijn id.4 heeft een productiedatum van 14 december (in oost Duitsland) en 2 weken later uitleveren in NL kan dus wel degelijk. Volgens mij zag ik vorige week bij mijn lokale Pouw dealer een stuk of drie voorraad ID.4's staan op de buitenopslag, dus als je toch in je hoofd afscheid hebt genomen van je wens configuratie, dan zijn er denk ik wel mogelijkheden om toch een ID.4 te rijden.

• Gadget Freak
ik222 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:43:
Even zekering 19 voor minimaal 15 minuten eruit halen en dan terugzetten zou het op moeten lossen. Is een bekend issue dat regelmatig voorkomt.
Dank, ik zal het eens proberen. Ik dacht dat mijn geval anders was, want ik zie wel een 4G symbool. Het is net of de eSIM niet aangemeld is voor het netwerk, of door z'n data heen is.

Edit: hoeveel kracht moet je gebruiken om het klepje van de zekeringen open te maken? Of is er een slimme truc voor? Ik ben bang dat ik iets breek als ik 'm open.

[ Voor 15% gewijzigd door Gadget Freak op 08-10-2021 08:49 ]

• FlowDesign
Gadget Freak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:33:
[...]

Dank, ik zal het eens proberen. Ik dacht dat mijn geval anders was, want ik zie wel een 4G symbool. Het is net of de eSIM niet aangemeld is voor het netwerk, of door z'n data heen is.

Edit: hoeveel kracht moet je gebruiken om het klepje van de zekeringen open te maken? Of is er een slimme truc voor? Ik ben bang dat ik iets breek als ik 'm open.
Gewoon eraan trekken. Gaat niet kapot.

• FlowDesign
kisik schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Dan wil hij om jou gerust te stellen toch wel zwart op wit zetten dat hij het eventuele bijtellingsnadeel gaat compenseren?

Ik leef wel een beetje met iedereen mee..... Hoe anders was de situatie een jaar geleden...... Mijn 4.1M heb ik half november gekocht, 30 december op kenteken en 31 december voor de deur uitgeleverd, omdat de autodealers toen dicht zaten (muv onderhoud). Het verhaal was toen ook wel dat de auto pas op kenteken kon, als hij echt in NL was.

Maar wellicht nog de volgende(hoopgevende?) toevoeging voor de wachtenden: mijn id.4 heeft een productiedatum van 14 december (in oost Duitsland) en 2 weken later uitleveren in NL kan dus wel degelijk. Volgens mij zag ik vorige week bij mijn lokale Pouw dealer een stuk of drie voorraad ID.4's staan op de buitenopslag, dus als je toch in je hoofd afscheid hebt genomen van je wens configuratie, dan zijn er denk ik wel mogelijkheden om toch een ID.4 te rijden.
Een jaar geleden hadden we nog geen chiptekorten en was VW als een malle zoveel mogelijk EV's aan het produceren om er zo veel als mogelijk nog in 2020 op kenteken te zetten om de EU CO2 boete te verlagen.

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
ID.3 1st

Op mijn vorige auto een Golf GTE kreeg ik altijd keurig een melding als ik vergat de laadklep te sluiten naar het verwijderen van de laadkabel.

Deze week voor het eerst in ruim 9 maanden was ik vergeten om de klep dicht te doen. Pas na enige tijd zag ik in de spiegel dat de klep nog openstond. Ik heb echter geen enkel melding gezien toen ik weg reed. Later deze week heb ik het nog getest of er tocht niet ergens verborgen een melding te vinden was, maar helaas niet kunnen vinden.

Klopt het dat er geen melding komt als je de klep open laat bij het weg rijden of is het in mijn geval een defect aan de schakelaar van de laadklep ;)

• Tukk
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

W116-1964 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:36:
ID.3 1st

Op mijn vorige auto een Golf GTE kreeg ik altijd keurig een melding als ik vergat de laadklep te sluiten naar het verwijderen van de laadkabel.

Deze week voor het eerst in ruim 9 maanden was ik vergeten om de klep dicht te doen. Pas na enige tijd zag ik in de spiegel dat de klep nog openstond. Ik heb echter geen enkel melding gezien toen ik weg reed. Later deze week heb ik het nog getest of er tocht niet ergens verborgen een melding te vinden was, maar helaas niet kunnen vinden.

Klopt het dat er geen melding komt als je de klep open laat bij het weg rijden of is het in mijn geval een defect aan de schakelaar van de laadklep ;)
Vorige week had ik dezelfde verbazing. De auto (Id.3 1st) piept om de kleinste zaken, maar m'n laadklep open terwijl ik wegrijd is er niet 1 van.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• FlowDesign
W116-1964 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:36:
ID.3 1st

Hij geeft helaas geen waarschuwing.

Het is mij ook al een paar keer overkomen, vooral omdat ik het zelfsluitende klepje van Tesla gewend was.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58
tiguan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:42:
Heb je misschien de volgafstand op de kortste afstand staan? Ik heb dit nog nooit ervaren, maar ik zit altijd in de middelste afstand (2 seconden) dus er is genoeg tijd en er wordt dus nooit heel hard geremd, want je houdt afstand.

• tiguan
@Soeski Ik had 'm op de tweede stand staan, maar ik zal de derde (middelste) ook eens proberen.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:23
Reed net op de snelweg, kwam er een motorrijder naast mij rijden en wees mij er op dat mijn achterlichten uitstorten.. Door de mist ging door de auto lichtstand steeds uit. Wel netjes van de motorrijder om mij daar vriendelijk op te wijzen.

Tijdens het rijden viel het mij ook al op, hoe veel nieuwe auto's er zonder achterlichten reden.

ID.3 Pro S Limited Edition

• Soeski
PB1983 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:19:
Reed net op de snelweg, kwam er een motorrijder naast mij rijden en wees mij er op dat mijn achterlichten uitstorten.. Door de mist ging door de auto lichtstand steeds uit. Wel netjes van de motorrijder om mij daar vriendelijk op te wijzen.

Tijdens het rijden viel het mij ook al op, hoe veel nieuwe auto's er zonder achterlichten reden.
Wat grappig, ik dacht vanochtend op de snelweg A4 juist "wat fijn dat iedereen z'n lichten aan heeft!" :)
De lampen van mijn ID.3 bleven ook de hele reis aan, dus de sensor doet z'n werk goed bij mij.

• ik222
  • Niet online
PB1983 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:19:

Dat is helaas inherent aan een lichtsensor bij mist. Bij mist heb je namelijk wel vrij veel strooilicht waardoor de lichtsensor denkt dat het licht genoeg is...

Altijd dus handmatig aanzetten bij mist.

• tiguan
Er zit een speciaal knopje, genaamd FRONT, voor de verlichting bedoeld voor dit soort situaties.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 08-10-2021 10:27 ]

• Gadget Freak
FlowDesign schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:06:
[...]

Gewoon eraan trekken. Gaat niet kapot.
Ik moest erg hard trekken, maar inderdaad, met een luide klik kwam-ie los en hij is niet kapot.

Zekeringen F19 en F20 heb ik eruit gehaald, en ik zal ze straks weer terugplaatsen. Wordt vervolgd...

Voor het archief, onderaan trekken bij figuur 162:
Afbeeldingslocatie: https://www.vwidtalk.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.vwidtalk.com/attachments/1611673243446-png.1364/

Zekering F19 is de 5e zekering van boven in de tweede rij van links.

[ Voor 30% gewijzigd door Gadget Freak op 08-10-2021 10:41 ]

• FlowDesign
tiguan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:26:
Er zit een speciaal knopje, genaamd FRONT, voor de verlichting bedoeld voor dit soort situaties.
Zet ie dan ook de achterlichten aan?

• FlowDesign
Gadget Freak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

Ik moest erg hard trekken, maar inderdaad, met een luide klik kwam-ie los en hij is niet kapot.

Zekeringen F19 en F20 heb ik eruit gehaald, en ik zal ze straks weer terugplaatsen. Wordt vervolgd...

Voor het archief, onderaan trekken bij figuur 162:
[Afbeelding]

Zekering F19 is de 5e zekering van boven in de tweede rij van links.
Waarvoor is F20?

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:01
ik222 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

Altijd dus handmatig aanzetten bij mist.
Weet iemand een mogelijkheid om te zorgen dat de lampen altijd aan gaan bij het rijden? Bij mijn vorige golf was dat de schakelaar helemaal naar rechts draaien.

Nu moet je het telkens met de hand doen... Die licht sensor vind ik echt onzin, gewoon altijd je lampen aan als je een voertuig bestuurt als je het mij vraagt :)

• Gadget Freak
Dat had ik op een Engels forum gezien toen ik een overzicht zocht wat zekering F19 is. Better safe than sorry...

Maar het werkt nu, dus bedankt voor je hulp!

@ik222 dankjewel!

Nu de volgende uitdaging: de Weconnect ID app op een tweede telefoon activeren, zonder dat dat de hoofdgebruiker wordt. Wordt vervolgd!

• AMARONE
FlowDesign schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:47:
[...]

Zet ie dan ook de achterlichten aan?
Interessant inderdaad of die ook aangaan. Van mij mag Volkswagen de optie in het systeem toevoegen om de achterlichten altijd aan te hebben en dan bij mist idd alleen 'front' nog aan.

• FlowDesign
AMARONE schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:54:
[...]

Interessant inderdaad of die ook aangaan. Van mij mag Volkswagen de optie in het systeem toevoegen om de achterlichten altijd aan te hebben en dan bij mist idd alleen 'front' nog aan.
Ik denk dat 99% van de gebruikers het juist logisch zou vinden als bij mist de lampen zowel voor als achter aan zouden zijn ;)

Ik vind het sowieso heel vreemd dat sinds we DRL ingevoerd hebben, het volgens de EU wetten niet verplicht is om óók de achterlichten aan te hebben. Hoe vaak zie je niet in het halfdonker auto's met alleen DRL aan de voorkant aan en achter helemaal niks? Levensgevaarlijk.

• AMARONE
FlowDesign schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

Ik denk dat 99% van de gebruikers het juist logisch zou vinden als bij mist de lampen zowel voor als achter aan zouden zijn ;)

Ik vind het sowieso heel vreemd dat sinds we DRL ingevoerd hebben, het volgens de EU wetten niet verplicht is om óók de achterlichten aan te hebben. Hoe vaak zie je niet in het halfdonker auto's met alleen DRL aan de voorkant aan en achter helemaal niks? Levensgevaarlijk.
ik dacht dat dit juist wel een verplichting werd. Mijn C3 heeft ze wel standaard aan altijd icm DRL. Maar als het niet verplicht is, maak het dan een keuze in je menu of kies er ivm veiligheid gewoon voor. Qua stroom en verlichting doet het verder weinig.

• tiguan
Ik heb net ff kort zitten zoeken, maar er is geen wet voor. Het is wel zo dat veel merken het sinds een tijdje standaard doen, maar VW kennelijk niet.

Ik dacht het ook, dat het ondertussen wettelijk verplicht was.

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 08-10-2021 12:23 ]

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
tiguan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:26:
Die is alleen voor de mistlichten voor. Ik tik altijd een keer op auto zodat standaard dimlicht aangaat

• ik222
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:23:
Ik heb net ff kort zitten zoeken, maar er is geen wet voor. Het is wel zo dat veel merken het sinds een tijdje standaard doen, maar VW kennelijk niet.

Ik dacht het ook, dat het ondertussen wettelijk verplicht was.
Volgens mij is het alleen wettelijk verplicht als de auto niet met behulp van een lichtsensor een waarschuwing geeft dat de lichten niet branden wanneer het donker is. Maar dat helpt dus niet bij mist inderdaad.

Van de andere kant mag je als bestuurder ook best nog een beetje eigen verantwoordelijkheid hebben natuurlijk, lichten moet je gewoon aan denken bij mist.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:33
ik222 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Volgens mij is het alleen wettelijk verplicht als de auto niet met behulp van een lichtsensor een waarschuwing geeft dat de lichten niet branden wanneer het donker is. Maar dat helpt dus niet bij mist inderdaad.

Van de andere kant mag je als bestuurder ook best nog een beetje eigen verantwoordelijkheid hebben natuurlijk, lichten moet je gewoon aan denken bij mist.
Precies.
Vanochtend mistig en de lampen gingen niet vanzelf aan.. dan maar zelf even aanzetten.

Allemaal tof dat er een hele hoop electronica in zit die ons kan helpen.. maar een beetje zelf nadenken en handelen kan echt geen kwaad.

Zelfde met ACC. Het is een hulpmiddel.. maar als je verderop al ziet dat ze gaan remmen.. dan kun je ook zelf alvast gaan remmen/regenereren.. in plaats van wachten tot ACC afremt en vervolgens piepen dat ie het niet helemaal goed doet.
:|

*sowieso

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

sl1000 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Die is alleen voor de mistlichten voor. Ik tik altijd een keer op auto zodat standaard dimlicht aangaat
Op mijn ID.3 (en ik vermoed de meeste) is die FRONT de "slecht weer verlichting" en schakelt dimlicht in (voorlichten en achterlichten aan). Net nog even gecontroleerd omdat je mij aan het twijfelen bracht. Ik gebruik die knop regelmatig in mist of wisselvallig weer, dus wilde zeker weten wat hij deed.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ultraman schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Op mijn ID.3 (en ik vermoed de meeste) is die FRONT de "slecht weer verlichting" en schakelt dimlicht in (voorlichten en achterlichten aan). Net nog even gecontroleerd omdat je mij aan het twijfelen bracht. Ik gebruik die knop regelmatig in mist of wisselvallig weer, dus wilde zeker weten wat hij deed.
Er zijn ook daadwerkelijk mistlichten die aan gaan, die breder schijnen. Althans bij de matrix lampen.

.

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09-2025
3.1P

Ik heb vandaag de stickers op de C-stijl laten verwijderen en de spiegelkappen en de daklijst hoogglans zwart laten wrappen. De auto krijgt er direct een hele andere uitstraling van, ik ben er blij mee! Zal binnenkort even een foto posten.

Nu heb ik een vraag, op de plek waar de stickers op de C-stijl gezeten hebben blijven de patroontjes (uitsparingen vd de sticker) zichtbaar. Wellicht verkleuring door zonlicht oid? Iemand enig idee hoe ik dit het beste weg krijg?

• DonJunior
@Roelio86 Had de wrapper dat niet meteen kunnen doen. Lijkt me dat je dit moet polijsten ivm. verkleuring inderdaad.

*sowieso

• Simply1337
Volgens mij heb ik gisteren navi map 21.8 geïnstalleerd gekregen doordat al m'n assistentie systemen offline en na 2 min online ging. Vanmorgen stond er 21.8 :)

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
andreasvdwal schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:46:
Zijn er hier meer die als optie zwarte of carbon look spiegelkappen hebben genomen?

Ik had verwacht dat deze gelet op de prijs van 199 euro de bestaande spiegelkap zou vervangen maar het lijkt er op dat ze een soort carbonlook over de bestaande kap hebben geplakt. Dit is bij mijn ID.3 slordig gedaan waardoor ik naden met de orginele kap zie. Heb het ook al bij de dealer gemeld en ga er binnenkort langs om er naar te laten kijken.

Ik heb al gezocht op internet kom wel filmpjes tegen waarbij de volledige spiegelkap wordt vervangen door een carbonlook versie dus vind het vreemd dat het bij mij een soort cover over de orginele spiegel is.[Afbeelding]
Ik was vandaag bij de dealer voor mijn all-season banden en daar stond een ID3 met zwarte spiegelkappen. Die leken gewoon zwart te zijn gespoten zoals het hoort.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Jakkie takkie
Gadget Freak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:33:
[...]

De streepjes bij het 4G symbool hoeven niet perse te kloppen. Mijn auto haalde een update binnen toen hij in de garage stond en 0 streepjes had.

• Jakkie takkie
Gadget Freak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Nu de volgende uitdaging: de Weconnect ID app op een tweede telefoon activeren, zonder dat dat de hoofdgebruiker wordt. Wordt vervolgd!
Ik ben benieuwd of je dat lukt. Volgens mij kan het niet, ik heb mijn vrouw gewoon de inlogcode gegeven 8)7

• Jakkie takkie
De ID3 met 19 inch Loen velgen en all season banden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cj767c4qvguw9Xs4htSSMrkJqTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3EPccznSFu1ItLGouHKCZlA.jpg?f=fotoalbum_large

• AMARONE
Ik ga de winterbanden zo laat mogelijk doen dit jaar. Dat resonerende irritante geluid tussen 70-100kmh wil ik zo lang mogelijk uitstellen.

• sl1000
[...]

Hmm, dat gaan we even testen op de Id.4 morgen.
Ik wist/weet echt niet beter dan dat het mist verlichting voor was. Wellicht iets nieuws geleerd :)

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

FlowDesign schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:28:
[...]

Thanks Captain Obvious ;)

Maar ok, ex brandstof, welk bedrag moet ik aan denken?
Toen ik ging vergelijken zat een Karoq sportline en een Ateca FR rond de 725 euro lease.
5 jaar / 20.000 per jaar.

Dat is nog wel uit te onderhandelen naar beneden natuurlijk. De 53k id4 van mij zit op op 690 euro per maand lease.

Maar dat zijn wel prijzen uit augustus.

• Jakkie takkie
Roelio86 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:51:
3.1P

Ik heb vandaag de stickers op de C-stijl laten verwijderen en de spiegelkappen en de daklijst hoogglans zwart laten wrappen. De auto krijgt er direct een hele andere uitstraling van, ik ben er blij mee! Zal binnenkort even een foto posten.

Nu heb ik een vraag, op de plek waar de stickers op de C-stijl gezeten hebben blijven de patroontjes (uitsparingen vd de sticker) zichtbaar. Wellicht verkleuring door zonlicht oid? Iemand enig idee hoe ik dit het beste weg krijg?
Ik denk dat een beetje commandant (met beleid gebruiken) wonderen doet.

Ik ben benieuwd naar de foto!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
AMARONE schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:40:
Ik ga de winterbanden zo laat mogelijk doen dit jaar. Dat resonerende irritante geluid tussen 70-100kmh wil ik zo lang mogelijk uitstellen.
Ik verwacht dat de winterbanden juist minder lawaai maken dan de Conti Ecocontact 6. Die zijn volgens spec 71dB. Ik heb Goodyear 18" winterbanden op stalen velgen, die zouden 69dB rolgeluid geven volgens het bandenlabel.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:27
RaymondD schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Ik verwacht dat de winterbanden juist minder lawaai maken dan de Conti Ecocontact 6. Die zijn volgens spec 71dB. Ik heb Goodyear 18" winterbanden op stalen velgen, die zouden 69dB rolgeluid geven volgens het bandenlabel.
Beste RaymondD, mag ik vragen waar jij de stalen velgen voor de ID.3 hebt gekocht? Ik ga ook voor de 18 inch versie. Alvast dank.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• RaymondD
mcmiles schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:18:
[...]

Beste RaymondD, mag ik vragen waar jij de stalen velgen voor de ID.3 hebt gekocht? Ik ga ook voor de 18 inch versie. Alvast dank.
Via Marktplaats bij een leasemaatschappij die ze blijkbaar over had. Compleet gemonteerd met Goodyear winterbanden en ID.3 wieldoppen.

18" velgen zijn wel los te verkrijgen bij een VW dealer verwacht ik. VW Teilenummer: 1EA601027

Zie ook: https://shop.ahw-shop.de/...hlrad-1ea60102703c?c=9267

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:27
RaymondD schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:40:
[...]

Via Marktplaats bij een leasemaatschappij die ze blijkbaar over had. Compleet gemonteerd met Goodyear winterbanden en ID.3 wieldoppen.

18" velgen zijn wel los te verkrijgen bij een VW dealer verwacht ik. VW Teilenummer: 1EA601027

Zie ook: https://shop.ahw-shop.de/...hlrad-1ea60102703c?c=9267
Dank voor de tip!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39

Stekeltje

Nothing to see here move along

Daar is hij dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FFCV50ihMlt345rdjQ8no99p8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w77ovkxJmuSIjlsWqOY2PgeJ.jpg?f=fotoalbum_large

ID4.Business, gelijk voorzien van 2.3. Wel even wennen zo'n stille machine.

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Zeer mooie wagen, veel plezier ermee. 👍

• Soeski
sl1000 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:51:
[...]

Hmm, dat gaan we even testen op de Id.4 morgen.
Ik wist/weet echt niet beter dan dat het mist verlichting voor was. Wellicht iets nieuws geleerd :)
Dat is het ook - er gaat extra licht aan met die knop, met name ook naar de zijkanten toe. Het is dus niet een knop om alleen je dimlicht aan te doen - het doet echt meer.

• KarolW
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-01 16:29
Waarschijnlijk een domme vraag maar hoe houd ik de radio/Android Auto aan als ik niet meer op de bestuurdersstoel zit?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KarolW schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:13:
Waarschijnlijk een domme vraag maar hoe houd ik de radio/Android Auto aan als ik niet meer op de bestuurdersstoel zit?
Uitstappen via de passagierszijde :+

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09-2025
3.1P

Zoals beloofd nog even een foto met de zwarte wrap op de spiegels en de daklijst en zonder de stickers op de C-stijl.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7bBXA_601_tk5YN9t-YvaQfV3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6meqTE8uUjfMxIKOSjac8eY.jpg?f=fotoalbum_large

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:37
Exorcist schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Uitstappen via de passagierszijde :+
Dat gaat ook niet lukken, het werkt namelijk op de sensor in de bestuurdersstoel >:)
Het enige wat je kunt doen is na het uitstappen weer op de Start/Stop knop drukken naast het stuur, maar daarmee zet je het alleen weer aan als het uit is gegaan. Er is helaas geen optie om het aan te houden. Ik denk dat ze bij Volkswagen nooit hoeven uit te stappen om een hek open te doen voor de auto, want er is gewoon niet over nagedacht 8)7

• sl1000
Soeski schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:19:
[...]

Dat is het ook - er gaat extra licht aan met die knop, met name ook naar de zijkanten toe. Het is dus niet een knop om alleen je dimlicht aan te doen - het doet echt meer.
weet ik, maar ik dacht dat het dan daar bij bleef en dat het niet de achterlichten en dimlicht inschakelde. dat ga ik zo nog even bekijken.

• sl1000
KarolW schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:13:
1. opnieuw aanzetten na uitstappen via knop op stuur (zo heeft VW het bedoeld geloof ik)
2. Veiligheidsgordel achter je rug om terug vastklikken voor je uitstapt
3. passagiersgordel in jouw gordelhouder klikken (minder acrobatiek nodig)
4. (nooit getest, maar wel gelezen) kont uit de stoel lichten voordat je de auto opent.
5. motorkap openen voor je uitstapt (blijft de auto 2 uur wakker door, totdat je de kap weer sluit)

[ Voor 8% gewijzigd door sl1000 op 09-10-2021 12:00 ]

• sl1000
[...]

Net even getest op m’n ID.4 en je hebt helemaal gelijk.
Het is echt “slecht weer verlichting” koplampen, mistlampen voor en normale achterlichten gaan aan door die knop. Weer wat geleerd ☺️

• Matthijscc
  • Laatst online: 09:29
Iemand nog tips voor de wieldoppen van de 18” velgen (Life/Business)

Vind ze oer lelijk.

• DonJunior
Matthijscc schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:42:

Vind ze oer lelijk.
euh ja.. andere velgen kopen

(heb ik ook gedaan.. dezelfde afzichtelijke wieldoppen zaten er bij mij onder)

*sowieso

• DonJunior
Roelio86 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:15:
3.1P

Zoals beloofd nog even een foto met de zwarte wrap op de spiegels en de daklijst en zonder de stickers op de C-stijl.

[Afbeelding]
Lol.. zo kwam die van mij standaard uit de fabriek :o

*sowieso

• AMARONE
[/quote]. In het interieur werd een en ander aangepast dat bij de klanten niet in de smaak valt; Volkswagen integreert dat vanaf eind november in nieuwe ­uitrustingsvarianten van de ID3. Het display meet 12 inch in plaats van 10 inch, de weinig geliefde ‘sliders’ zijn nu eindelijk verlicht, de bekleding is hoogwaardiger en de binnenzijde van de por­tieren zijn vanaf nu met alcantara bekleed. “We hebben de kritiek van onze klanten ter harte genomen”, aldus Brandstätter. De facelift van de ID3 gaat eerder plaatsvinden, namelijk ­begin 2023. Daarbij krijgt het model onder meer nieuwe portier­panelen, sierstiksels in plaats van plastic in afvalcontainergrijs, een nieuwe voorbumper en een andere ­motorkap. De ­niet-functionerende delen van de gedeelde ­achterlichten zijn straks wél voorzien van verlichting [quote]

Goed dat ze luisteren maar dit had natuurlijk in de basis er al in moeten zitten met een beetje logisch nadenken.

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-01 14:51
AMARONE schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:29:
[/quote]. In het interieur werd een en ander aangepast dat bij de klanten niet in de smaak valt; Volkswagen integreert dat vanaf eind november in nieuwe ­uitrustingsvarianten van de ID3. Het display meet 12 inch in plaats van 10 inch, de weinig geliefde ‘sliders’ zijn nu eindelijk verlicht, de bekleding is hoogwaardiger en de binnenzijde van de por­tieren zijn vanaf nu met alcantara bekleed. “We hebben de kritiek van onze klanten ter harte genomen”, aldus Brandstätter. De facelift van de ID3 gaat eerder plaatsvinden, namelijk ­begin 2023. Daarbij krijgt het model onder meer nieuwe portier­panelen, sierstiksels in plaats van plastic in afvalcontainergrijs, een nieuwe voorbumper en een andere ­motorkap. De ­niet-functionerende delen van de gedeelde ­achterlichten zijn straks wél voorzien van verlichting [quote]

Goed dat ze luisteren maar dit had natuurlijk in de basis er al in moeten zitten met een beetje logisch nadenken.
inderdaad, ben alvast benieuwd of de slider verlichting via een OTA update komt voor de mensen die al een ID hebben

Verwijderd

Dag 4 zonder verbinding in de ID4, ik heb alles geprobeerd wat ik hier kon vinden en ik raak niet uit de offline modus (die ikzelf nooit heb geactiveerd).

Kan ik nog iets doen of moet ik even naar de dealer?

• FlowDesign
SiegmundB schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:59:
[...]

inderdaad, ben alvast benieuwd of de slider verlichting via een OTA update komt voor de mensen die al een ID hebben
Daar ga ik niet vanuit. Vermoed dat er geen LEDs achter zitten (afgezien van de IR LEDs).

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:03:
Dag 4 zonder verbinding in de ID4, ik heb alles geprobeerd wat ik hier kon vinden en ik raak niet uit de offline modus (die ikzelf nooit heb geactiveerd).

Kan ik nog iets doen of moet ik even naar de dealer?
Dus zekering 19 truc had je al geprobeerd?

Verwijderd

FlowDesign schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:11:
[...]

Dus zekering 19 truc had je al geprobeerd?
Ja en 15min gewacht.
Ik ga het nu nog eens doen en ik las ook op fora om #20 ook eens te verwijderen.

Nu even afwachten.
*wel handig dat er een klein tangetje in de fuse box zit onder de kap. Had ik de eerste keer niet gezien.

• Gadget Freak
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:22:
[...]

Ja en 15min gewacht.
Ik ga het nu nog eens doen en ik las ook op fora om #20 ook eens te verwijderen.

Nu even afwachten.
*wel handig dat er een klein tangetje in de fuse box zit onder de kap. Had ik de eerste keer niet gezien.
Onder de kap? Links onder het stuur moet je zijn!

• RaymondD

Vind ze oer lelijk.
Wellicht deze wieldoppen? Ook in volledig zwart verkrijgbaar.

https://shop.ahw-shop.de/...blende-feinsilber?c=10267

• Matthijscc
RaymondD schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:08:
[...]

Wellicht deze wieldoppen? Ook in volledig zwart verkrijgbaar.

https://shop.ahw-shop.de/...blende-feinsilber?c=10267
Thanks! Heb andere besteld! zag ik via die site

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01 18:08
Matthijscc schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Thanks! Heb andere besteld! zag ik via die site
Deze ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vj-XrrQhG6Plo4gsBar8YJY5oM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzAa2TX6cWmi9dGhmclR3bei.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJy7-0LDBH4uMcMrbp69rRbGwAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dra5quWpYJcjSUyLf2QIH45s.jpg?f=fotoalbum_large

• Matthijscc

• DonJunior
AMARONE schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:29:

Da's wel een klein beetje zuur, van die deurpanelen.. Zou ik ook wel willen.
Het ontbreken van de verlichting achter de sliders viel me. van de week voor het eerst echt negatief op inderdaad. Gewoon niet over nagedacht.

Welke delen van de achterlichten functioneren niet dan?

*sowieso

• FlowDesign
DonJunior schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:25:
[...]

Da's wel een klein beetje zuur, van die deurpanelen.. Zou ik ook wel willen.
Het ontbreken van de verlichting achter de sliders viel me. van de week voor het eerst echt negatief op inderdaad. Gewoon niet over nagedacht.

Welke delen van de achterlichten functioneren niet dan?
Die in het klepdeel dat openklapt.

• DonJunior
oh.. ach nja daar kijk ik toch nooit naar dus dat boeit me niet zo eigenlijk. Liever dat het interieur een beetje opgekrikt wordt.

*sowieso

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024

Vind ze oer lelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_oGb69Bv37I1Vk2epsBRKU9w3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ot1fbEZ5CHCIGc0OvsuiwMFc.jpg?f=fotoalbum_large

Vond ze dus ook verschrikkelijk, gegaan voor 19 inch zwarte velgen. Maakt hem wel af vind ik.
Pagina: 1 ... 139 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.