Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 138 ... 391 Laatste
Acties:

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
Helaas nog geen 2.3 mail. Zou het kunnen dat je account voor een bepaalde datum actief moest zijn?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:00
frankv1971 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:39:
[...]

Zoals ik stiekem al verwachte is het probleem vandaag vanzelf verdwenen zonder verdere aktie. Kan de afspraak bij de garage van komende woensdag komen te vervallen.

Ik denk dat er aan de achterkant bij VW iets niet in orde was ook al zegt de garage van niet.
Volgens mij had iemand het al genoemd, maar bijna iedereen heeft dit al een keer gehad.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
mitchdc schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:38:
Helaas nog geen 2.3 mail. Zou het kunnen dat je account voor een bepaalde datum actief moest zijn?
Ik heb pas maandag mijn ID3 gekoppeld.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:03

Freakie1NL

Grote Baas

Er zijn hier een aantal forum leden waarbij de selector van de versnellingen kapot is gegaan.

Is er bij deze mensen vooraf iets gebeurt? Vandaag bij het instappen reageerde hij niet, zag de bui al hangen maar naar een paar keer proberen pakte hij toch de D. Ik vermoed als ik de verhalen lees dat dit een aankondiging is dat ik binnenkort aan de buurt ben.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03-2025

RM1966

ID.4 1st 77kWh

Freakie1NL schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:10:
Er zijn hier een aantal forum leden waarbij de selector van de versnellingen kapot is gegaan.

Is er bij deze mensen vooraf iets gebeurt? Vandaag bij het instappen reageerde hij niet, zag de bui al hangen maar naar een paar keer proberen pakte hij toch de D. Ik vermoed als ik de verhalen lees dat dit een aankondiging is dat ik binnenkort aan de buurt ben.
Nee, bij mij het zelfde na twee keer het probleem is de versnelling is vervangen. Sinds die tijd gedn problemen meer

RM ID.4 1st 77kWh

• Tjdgr
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-12-2025
Freakie1NL schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:10:

Bij mij begon het ook zo

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-01 12:27
Tjdgr schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:15:
[...]

Bij mij begon het ook zo
Same here, niet wachten en meteen laten vervangen.

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:09

Stekeltje

Nothing to see here move along

Goh, gisteren met de dealer gesproken en i.p.v. week 47 is mijn ID4.Business vrijdag gearriveerd. Maandag ophaal afspraak maken :) . Ben erg benieuwd!

• Pebbeles
  • Laatst online: 07:50
Stekeltje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:53:
Goh, gisteren met de dealer gesproken en i.p.v. week 47 is mijn ID4.Business vrijdag gearriveerd. Maandag ophaal afspraak maken :) . Ben erg benieuwd!
Stekeltje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:53:
Wanneer besteld?

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-01 11:14
Ik had vanochtend dat tijdens het rijden het rechter bedieningspaneel op het stuur nergens meer op reageerde van onze 3m.
Hopelijk werkt het vanmiddag weer als ik weer naar huis toe ga.

Heeft iemand dit ook wel is gehad?

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:50
darud schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:24:
Ik had vanochtend dat tijdens het rijden het rechter bedieningspaneel op het stuur nergens meer op reageerde van onze 3m.
Hopelijk werkt het vanmiddag weer als ik weer naar huis toe ga.

Heeft iemand dit ook wel is gehad?
Yup, zijn meer mensen hier die daar last van hebben gehad. Volgens mij is bij hen allen het knoppen-deel vervangen uiteindelijk.

• Stekeltje

Stekeltje

Het was een geplande voorraad auto die ergens in mei was besteld ik vermoed zelf midden mei. (Het waren nog de oude 'trims' welke per 1 juni zijn verdwenen en vervangen voor pure en pro.

Levering zou oorspronkelijk 13 september zijn, vervolgens bericht dat het w47 werd, en nu opeens 3 weken later toch binnen :D .

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 11:22
KingsCrown schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:52:
[...]

Vervangende accu wordt verwacht op 12 oktober. De garage heeft 13 oktober gereserveerd voor de inbouw. 17 oktober gaan we op vakantie naar Denemarken. Het zou top zijn als dit gaat lukken!

:*)
De accu onverwacht toch eerder binnengekomen. Op vrijdag 1 oktober al. Pouw gaat proberen hem nu deze week in te bouwen en de vrije momenten... en uiterlijk op 13 okt. Ik hoop toch stiekem dat ze wat tijd gaan vrijplannen hiervoor.

Duimen maar weer...

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
Ik heb een mogelijk domme vraag. Heeft de ID4 ook een SD slot waar ik mijn muziek SD-kaartje in kan prikken? Of moet het voortaan allemaal via de telefoon of een internetverbinding?

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Mitchell2.24v schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:46:
Ik heb een mogelijk domme vraag. Heeft de ID4 ook een SD slot waar ik mijn muziek SD-kaartje in kan prikken? Of moet het voortaan allemaal via de telefoon of een internetverbinding?
Je hebt een USB poort die je kunt gebruiken, geen SD slot.

• Mitchell2.24v
7o9 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Je hebt een USB poort die je kunt gebruiken, geen SD slot.
Ah, perfect, dank je. De muziek overzetten op een stickje is niet zo'n probleem.

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Mitchell2.24v schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

Ah, perfect, dank je. De muziek overzetten op een stickje is niet zo'n probleem.
Let op, wel USB C.

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-01 11:20
mcmiles schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:15:
Om van de pianolak van de deurgrepen af te komen is er nu een oplossing https://www.plugear.com/p...ries-and-products/page/2/
Thanks, maar het blijft erg glimmend (iig bij de ID.4). Je ruilt pianolak voor pianolak met een patroontje zo lijkt het. Zit je nog steeds met vingerafdrukken en vetvegen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Yup.
Klein adapterblokje van <5 euro komt van pas. (https://www.bol.com/nl/nl...-zilver/9200000117093579/ bijvoorbeeld)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mitchell2.24v
Ultraman schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Yup.
Klein adapterblokje van <5 euro komt van pas. (https://www.bol.com/nl/nl...-zilver/9200000117093579/ bijvoorbeeld)
Heey, ik heb zo'n ding in kabelvorm. Komt dat gekke kabeltje eindelijk eens van pas!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
Er blijken sinds kort wat leveringsproblemen te zijn met de trekhaken, weet iemand wat daarmee is? De verwachting is dat het pas in week 30 2022 pas leverbaar is.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ghost81 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:46:
[...]

Thanks, maar het blijft erg glimmend (iig bij de ID.4). Je ruilt pianolak voor pianolak met een patroontje zo lijkt het. Zit je nog steeds met vingerafdrukken en vetvegen.
Nee ze hebben ook mat-carbon. Ik heb zelf de middenconsole in mat-carbon gedaan.
Heb van hun ook de rubber matten en de kofferbakmat. Is prima spul
Heb de handgrepen nog niet omdat ik de prijs iets te gortig vind.
Daarbij twijfel ik of deze op de lange termijn netjes blijven zitten. De middenconsole zit prima vast en daar kom je amper aan. Maar de deurhendels daar trek je continu aan als je de deur dicht trekt.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0169/6969/5286/products/vw-id3id4-interior-door-handle-cover-set-abs-coating-4-pcs-678107.jpg?v=1632819144

[ Voor 10% gewijzigd door DonJunior op 04-10-2021 13:57 ]

*sowieso

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ArchNemeziz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:44:
Er blijken sinds kort wat leveringsproblemen te zijn met de trekhaken, weet iemand wat daarmee is? De verwachting is dat het pas in week 30 2022 pas leverbaar is.
sindskort? neuh. sinds het begin. Denk dat sommige mensen van eind 2020/begin 2021 nogsteed wachten op een levering. en we zijn 9 maanden verder dus euh.. iedereen schuift mee.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
DonJunior schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:56:
[...]

Nee ze hebben ook mat-carbon. Ik heb zelf de middenconsole in mat-carbon gedaan.
Heb van hun ook de rubber matten en de kofferbakmat. Is prima spul
Heb de handgrepen nog niet omdat ik de prijs iets te gortig vind.
Daarbij twijfel ik of deze op de lange termijn netjes blijven zitten. De middenconsole zit prima vast en daar kom je amper aan. Maar de deurhendels daar trek je continu aan als je de deur dicht trekt.

[Afbeelding]
Ik vind het wel jammer van die carbon look. Vind dat het een vrij hoog Halfords gehalte heeft. :+

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
mitchdc schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:04:
[...]

Ik vind het wel jammer van die carbon look. Vind dat het een vrij hoog Halfords gehalte heeft. :+
Ze hebben ook matzwart of wit maar het ziet er allemaal goedkoop uit.

Ik heb zelf de middenconsole cover van mat zwart maar ik weet nog steeds niet of ik er tevreden over ben. Heb een hekel aan het glimmende zwart dus daarom had ik hem gekocht. Maar het ziet er nu ook wel erg goedkoop uit. Misschien zoek ik nog eens een keer naar een alcantara wrap ofzo in de zelfde kleur als de stoelbekleding.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Yeah, update gekregen. Eind april besteld, oorspronkelijke levering begin augustus. Huidige levering staat gepland op 6 december. Ik heb er een hard hoofd in, dat het dit jaar nog gaat lukken.

ID.4 Tech, trekhaak, warmtepomp

Leasemaatschappij is inmiddels bezig met plan B:
  • ID.4 Tech/Max voorraadauto
  • Hyundai Ioniq 5

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@Joris748
Ik had hetzelfde, eerst levering begin augustus, toen september, oktober, december, en zag ik het eigenlijk niet meer zitten dat het dit jaar goed zou komen (met als onaangenaam gevolg dat de bijtelling flink zou stijgen), totdat ik vorige week werd gebeld dat de auto deze week wordt geleverd. ID.4 Life, trekhaak, geen warmtepomp.

Zie ook deze sheet.

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Na het lezen van meerdere berichten dat auto's ineens deze week worden geleverd heb ik ook de dealer gebeld. Helaas kreeg ik te horen dat mijn auto voor de 5e keer is uitgesteld en nu op week 47 staat. Eind april besteld en de levertijd ging in stapjes van week 29 naar nu dus 47.

Hij is wel al geproduceerd en is nu "banking"

PSN: Houtvlot

• FlowDesign
RaymondD schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

Ze hebben ook matzwart of wit maar het ziet er allemaal goedkoop uit.

Ik heb zelf de middenconsole cover van mat zwart maar ik weet nog steeds niet of ik er tevreden over ben. Heb een hekel aan het glimmende zwart dus daarom had ik hem gekocht. Maar het ziet er nu ook wel erg goedkoop uit. Misschien zoek ik nog eens een keer naar een alcantara wrap ofzo in de zelfde kleur als de stoelbekleding.
Voor m'n Model 3 had ik voor de middenconsole een hele mooie matte donkergrijze, op maat gemaakte 3M wrap gekocht en die er zelf opgeplakt. Vond ik erg geslaagd :)

In de ID.3 stoor ik me eigenlijk niet zo aan de glimmende delen.

• Pebbeles
Hier ook...23 juni besteld...ID 3 Pro S...levertijd van week 39 naar week 43 en afgelopen week naar week 47.
De auto is voor 95% geproduceerd en wacht nu op chips.

• Pebbeles
dinges schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:07:
Na het lezen van meerdere berichten dat auto's ineens deze week worden geleverd heb ik ook de dealer gebeld. Helaas kreeg ik te horen dat mijn auto voor de 5e keer is uitgesteld en nu op week 47 staat. Eind april besteld en de levertijd ging in stapjes van week 29 naar nu dus 47.

Hij is wel al geproduceerd en is nu "banking"
Wat is banking in deze context?

• dinges
  • Niet online
Dat kon de persoon aan de telefoon niet met zekerheid zeggen. Mogelijk wachtend op chips, of mogelijk "iets administratiefs met WLTP" ofzo? Ik gok chips
De auto is wel al geproduceerd maar wacht dus ergens op

[ Voor 8% gewijzigd door dinges op 04-10-2021 17:00 ]

PSN: Houtvlot

• FlowDesign
ArchNemeziz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:44:
Die leveringsproblemen met trekhaken spelen al maanden. Ik vermoedde dat het ook met chiptekorten te maken had, maar blijkbaar zijn het toch echt de trekhaken zelf.

De logica erachter is waarschijnlijk wel hetzelfde als bij de chips, namelijk dat autofabrikanten vanwege corona hun inkoopcontracten naar beneden hadden bijgesteld en nu kunnen producenten de hoge vraag niet aan.

• ArchNemeziz
Simply1337 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

sindskort? neuh. sinds het begin. Denk dat sommige mensen van eind 2020/begin 2021 nogsteed wachten op een levering. en we zijn 9 maanden verder dus euh.. iedereen schuift mee.
Nou, tot aan vorige week kon ik die nog via de webshop bestellen. Nu blijkt dat het ergens volgend jaar wordt. Hopelijk gaat de dealer wat regelen zodat ik de auto alvast krijg en later de trekhaak nageleverd wordt incl. montage.

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05:06
4.1
Via onderstaande link houd ik het verbruik bij:

https://www.autoweek.nl/v.../volkswagen-id4-1st-2020/

3.228 kWh geladen en daarmee 16121km gereden = 20kWh/100km of 5km op 1 kWh.

Wellicht zijn er meer liefhebbers die dit willen doen, kan ik beetje vergelijken.

[ Voor 19% gewijzigd door densterdad2 op 04-10-2021 18:00 ]

• Joris748
  • Nu online
Het irritantste vind ik nog dat je niet eens een statusupdate krijgt. Is de auto überhaupt al geproduceerd of wanneer is start productie ingepland. En als hij al geproduceerd is, welke onderdelen er nog missen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
densterdad2 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:56:
4.1
Via onderstaande link houd ik het verbruik bij:

https://www.autoweek.nl/v.../volkswagen-id4-1st-2020/

3.228 kWh geladen en daarmee 16121km gereden = 20kWh/100km of 5km op 1 kWh.

Wellicht zijn er meer liefhebbers die dit willen doen, kan ik beetje vergelijken.
Verschil in de eerste maanden was dat voornamelijk de kou of speelde ook een zwaardere rechter voet mee? 😂

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:58
Simply1337 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Voor onze ID.4 trekhaak begin juli besteld, vorige week gemonteerd. Vond het wel te overzien.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
dinges schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Dat kon de persoon aan de telefoon niet met zekerheid zeggen. Mogelijk wachtend op chips, of mogelijk "iets administratiefs met WLTP" ofzo? Ik gok chips
De auto is wel al geproduceerd maar wacht dus ergens op
onze id.3 is ook geproduceerd (wk39) en ook status banking.
Kan van alles zijn kreeg ik te horen, van een stoel, tot deurpaneel tot een chip.
Mijn vermoede is het laatste 8)7

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:19
Eerste grote schade :'(
Van de voor portier tot aan de bumper strepen en deuken. Het schadebedrijf zei dat ze nieuwe deuren gaan plaatsen ook met het oog op dat ze niet bekend zijn nog met de id3 en de achterliggende constructie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iphP7S-9kvMWCoQWEcfzWQ5Zbjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nw4fNJ51vEhcM3uoBRsIwCe.jpg?f=fotoalbum_large

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

AMARONE schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:53:
Eerste grote schade :'(
Van de voor portier tot aan de bumper strepen en deuken. Het schadebedrijf zei dat ze nieuwe deuren gaan plaatsen ook met het oog op dat ze niet bekend zijn nog met de id3 en de achterliggende constructie.

[Afbeelding]
Zal het dan maar vragen: hoe dan?

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 22:13

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Exorcist schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:58:
[...]

Paaltje?

• ArchNemeziz
Lijkt eerder een andere auto, gezien de omvang en hoogte...

• Joris748
  • Nu online
wheli schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:17:
[...]

Voor onze ID.4 trekhaak begin juli besteld, vorige week gemonteerd. Vond het wel te overzien.
Origineel VW of aftermarket?

• AMARONE
Exorcist schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:58:
[...]

Ik zat op de hoofdbaan rechtdoor en een suv kwam van rechts op een parkeerplaats. Heel suf eigenlijk. Ik dacht hij stopt wel en hij zag me ook niet denk ik. Nja, dan gaat het snel.

Qua aansprakelijkheid zag ik erna gelukkig dat hij stopborden had dus de andere partij is aansprakelijk.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:03
AMARONE schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:16:
[...]

Ik zat op de hoofdbaan rechtdoor en een suv kwam van rechts op een parkeerplaats. Heel suf eigenlijk. Ik dacht hij stopt wel en hij zag me ook niet denk ik. Nja, dan gaat het snel.

Qua aansprakelijkheid zag ik erna gelukkig dat hij stopborden had dus de andere partij is aansprakelijk.
je achter velg heeft ook krassen, zal dan ook een nieuwe worden gok ik
Gaat een best prijzige reparatie worden. Succes met de afhandeling!

• AMARONE
sl1000 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:26:
[...]

je achter velg heeft ook krassen, zal dan ook een nieuwe worden gok ik
Gaat een best prijzige reparatie worden. Succes met de afhandeling!
Ja dat vroeg ik nog of ze dat poetsen maar dat schijnt lastiger te zijn dan ik dacht. Geen idee wat ze doen, pech voor die andere partij wel inderdaad. Stopbord heeft mij gered.

• FlowDesign
AMARONE schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:50:
[...]

Ja dat vroeg ik nog of ze dat poetsen maar dat schijnt lastiger te zijn dan ik dacht. Geen idee wat ze doen, pech voor die andere partij wel inderdaad. Stopbord heeft mij gered.
Een stopbord is toch geen voorrangsbord (haaientand)?

Kwam hij van een uitrit? (vanaf die parkeerplaats)

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 04-10-2021 23:15 ]

• AMARONE
FlowDesign schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:14:
[...]

Een stopbord is toch geen voorrangsbord (haaientand)?
Beiden reden op een parkeerplaats waarbij de normale regels dus ook gelden. Rechts heeft voorrang behalve bij haaientanden of stopborden. De bestuurder rechts had een stopbord. Dan moet je dus stoppen en anderen voor laten. Maar hoe dan kan dit gebeuren, je vertrekt net met kinderen achterin en je bent dus afgeleid. Die parkeerplaats kan misschien beter haaientanden op de weg plaatsen ipv een bord zonder wegwijzering.

Wel leuk bij dat schadebedrijf, zwaar geïnteresseerd in de id3. Veel vragen over de range, laden, comfort, etc. Dus dat maakt het wel leuk om hem weg te brengen naar ze.

[ Voor 27% gewijzigd door AMARONE op 04-10-2021 23:19 ]

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus jullie reden beiden op de parkeerplaats? In je vorige post schreef je dat je op de hoofdrijbaan reed.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Zeker al rijdend whatsapp checken, of… nee wacht… 😂

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• DonJunior
  • Nu online
Freekers schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:15:
Dus jullie reden beiden op de parkeerplaats? In je vorige post schreef je dat je op de hoofdrijbaan reed.
Ja boeiend.. de auto is stuk.. die moet gemaakt worden. Dit topic is niet om de schuldvraag beantwoord te krijgen?

@AMARONE
Ben wel heel benieuwd hoe ze dit nu gaan repareren dan. Direct de deuren vervangen omdat ze niets weten van de constructie van de auto.. dat lijkt me wel heel makkelijk. Het lijkt me niet dat een deur van een Golf (of eender welke VW) nou zo anders is qua constructie. Al lijkt, gezien de schade, de optie van 'even uitdeuken' ook wel van tafel.
Sowieso moet heel de zijkant gespoten worden want ook het achterpaneel is beschadigd. Dat is stiekem wel fijn.. want als ze alleen de deuren zouden spuiten krijg je geheid kleurverschil te zien tussen de panelen en de deuren.

Ik zou zeggen.. keep us posted! ;)

*sowieso

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:29

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Zo, auto weer terug van dealer. Dakspoiler vervangen, LED-strip achterklep opnieuw gemonteerd, clips vloermatten vervangen. Software voor e-Sim module update gekregen. Maar nu staat systeemsoftware weer op 0792! Is dat een kwestie van afwachten tot 2.3 opnieuw via OTA wordt aangeboden?

• AMARONE
Freekers schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:15:
Ja, maar op parkeerplaatsen heb je een hoofdbaan en zijvertakkingen vaak. Het was op een parkeerterrein. Maar geeft verder niet, verzekering zoekt het maar uit.
DonJunior schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:54:
[...]

Ja boeiend.. de auto is stuk.. die moet gemaakt worden. Dit topic is niet om de schuldvraag beantwoord te krijgen?

@AMARONE
Ben wel heel benieuwd hoe ze dit nu gaan repareren dan. Direct de deuren vervangen omdat ze niets weten van de constructie van de auto.. dat lijkt me wel heel makkelijk. Het lijkt me niet dat een deur van een Golf (of eender welke VW) nou zo anders is qua constructie. Al lijkt, gezien de schade, de optie van 'even uitdeuken' ook wel van tafel.
Sowieso moet heel de zijkant gespoten worden want ook het achterpaneel is beschadigd. Dat is stiekem wel fijn.. want als ze alleen de deuren zouden spuiten krijg je geheid kleurverschil te zien tussen de panelen en de deuren.

Ik zou zeggen.. keep us posted! ;)
Zijn eerste reden was vooral de deuk zelf ook trouwens inderdaad. Die zit namelijk tot aan de deurgrepen waarbij de vouwen in de deur het niet makkelijker maken om uit te deuken of het überhaupt weer goed te krijgen. Ik ben verder niet echt bekend wat de procedures zijn bij dit soort afhandelingen maar inderdaad prima voor mij. Binnen een week zou het dan weer allemaal gemaakt zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door AMARONE op 05-10-2021 08:39 ]

• FlowDesign
AMARONE schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:17:
[...]

Beiden reden op een parkeerplaats waarbij de normale regels dus ook gelden. Rechts heeft voorrang behalve bij haaientanden of stopborden. De bestuurder rechts had een stopbord. Dan moet je dus stoppen en anderen voor laten.
Je hebt gelijk :)
Wikipedia: Stopbord

Hopelijk kunnen ze het snel repareren :)

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05
@AMARONE klote man, gelukkig heb je zelf niks.
Hopelijk is hij weer snel gemaakt en zie je er niks meer van.

• Simply1337
oefff, dat is niet leuk nee. kijk even of de batterijbehuizing geen deuk heeft opgelopen door de zijwaardse impact. toch een dingetje naast al het blik schade

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
Hansoverdiep schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:27:
Zo, auto weer terug van dealer. Dakspoiler vervangen, LED-strip achterklep opnieuw gemonteerd, clips vloermatten vervangen. Software voor e-Sim module update gekregen. Maar nu staat systeemsoftware weer op 0792! Is dat een kwestie van afwachten tot 2.3 opnieuw via OTA wordt aangeboden?
Weet je ook wat die update voor de e-Sim module inhoud?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Jakkie takkie
Zijn hier meer mensen die net als ik regelmatig problemen hebben met de beschikbaarheid van AAC/Travel Assist in combinatie met het matig of niet functioneren van de stuurwielbediening daarvoor (links)?

Bij mij werkt de "+"-button erg matig en de button waarmee je de afstand tot je voorganger in kunt stellen idem. Met enige regelmaat (gisteren weer bij een ritje Texel-Zutphen) krijg ik de melding dat Travel Assist en AAC niet beschikbaar zijn. Stuurwielbediening doet dan ook helemaal niets meer.

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:29

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@Jakkie takkie

auto verloor regelmatig verbinding met 4G, bleef hangen op 3G. Vandaar update e-Sim module. Of het nieuwere software is weet ik niet.

• densterdad2
  • Laatst online: 05:06
pietermx schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

Verschil in de eerste maanden was dat voornamelijk de kou of speelde ook een zwaardere rechter voet mee? 😂
Dat was puur de kou. Ik rijd redelijk rustig altijd. Heel af en toe eens vol optrekken cruisecontrol op snelweg altijd op 111.

• geukster
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-09-2025
mitchdc schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:49:
[...]

Zou je misschien de YAML voor deze lovelace kunnen delen? :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
### ID.4 sensors
template:
 sensors:

JOUW_SENSOR_NAAM_total_range_km:
    friendly_name: "Total Range KM"
    value_template: "{{state_attr('sensor.JOUW_SENSOR_NAAM_soc', 'TotalRangeKm') | int }}"

JOUW_SENSOR_NAAM_charge_rate_kmph: 
    friendly_name: "Charge Rate Km per Hour"
    value_template: "{{state_attr('sensor.JOUW_SENSOR_NAAM_soc', 'ChargeRateKmph') | round(1) }}"

JOUW_SENSOR_NAAM_charge_power_kw:
    friendly_name: "Charge Power KW"
    value_template: "{{state_attr('sensor.JOUW_SENSOR_NAAM_soc', 'ChargePowerKW') | round(2) }}"

JOUW_SENSOR_NAAM_remaining_charging_time_to_complete_min:
    friendly_name: "Remaining Charging Time To Complete Minutes"
    value_template: "{{state_attr('sensor.JOUW_SENSOR_NAAM_soc', 'RemainingChargingTimeToCompleteMin') | int}}"

JOUW_SENSOR_NAAM_charging_state:
    friendly_name: "Charging State"
    value_template: "{{state_attr('sensor.JOUW_SENSOR_NAAM_soc', 'ChargingState') | int }}"

JOUW_SENSOR_NAAM_100procent:
    friendly_name: "Range bij 100%"
    value_template: >- 
      {% set t = states('sensor.JOUW_SENSOR_NAAM_soc')  | float %}
      {% set u = states('sensor.JOUW_SENSOR_NAAM_total_range_km') | float %}
      {{ ((u / t)*100) | int }}

• wheli
Joris748 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

Origineel VW of aftermarket?
Origineel VW, wegklapbaar met knopje. Overigens erg mooi systeem.

• franstrein
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07-2025
Mijn ID3 Pro S is aangekomen bij de dealer !
Besteld op 1 juli.
Ze hebben vandaag de software bijgewerkt, daarna door de rest van het afleverproces heen, stickers eraf,e.d.
Volgende week halen we hem even op. De week erna wordt de leder bekleding ingebouwd!
Nog even wachten…

Frans

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nbkZ41W1lImwOpHNZ-paVn1bGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPhVGOeSBwPDxgQ7GcSJ2C6o.jpg?f=fotoalbum_large

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
RaymondD schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:40:
[Afbeelding]

Dit zijn mijn deurvangers van de voorportieren. Meer mensen met roestaanslag daar? Betreft 1st Plus in september 2020 geproduceerd. Dus niet extreem lang buiten op parkeerplaats gestaan ofzo.
Vandaag vervangen, garantie.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• DonJunior
  • Nu online
franstrein schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:09:
[..]De week erna wordt de leder bekleding ingebouwd!

[Afbeelding]
Ledere bekleding?? Hoe dan? Dat is toch geen optie of tegenwoordig wel?
Ik ben pro-stof overigen.. maar gewoon benieuwd

[ Voor 9% gewijzigd door DonJunior op 05-10-2021 20:49 ]

*sowieso

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:00

MLLL

Palm Treo 650

DonJunior schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:49:
[...]

Achteraf leer inbouwen . Betere kwaliteit en buiten de bijtelling.

• franstrein
DonJunior schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:49:
[...]

Ja,
Dat kan als dealeroptie .
Was wel een beetje verstopt in het bestelproces . De configurator liet het niet zien, maar de prijslijst (van juni) wel.

Frans

• FlowDesign
franstrein schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:08:
[...]

Ja,
Dat kan als dealeroptie .
Was wel een beetje verstopt in het bestelproces . De configurator liet het niet zien, maar de prijslijst (van juni) wel.

Frans
Via de leasemaatschappij bestelling bedoel je dan neem ik aan?

Dus gewoon achteraf leer erin, is geen optie van VW zelf maar wel gebruikelijk bij de leasemaatschappij.

• franstrein
FlowDesign schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:31:
[...]

Via de leasemaatschappij bestelling bedoel je dan neem ik aan?

Dus gewoon achteraf leer erin, is geen optie van VW zelf maar wel gebruikelijk bij de leasemaatschappij.
Misschien ook.
Maar we hebben dit bij de bestelling bij de dealer gedaan. Het staat wel in de Id3 prijslijst van Pon, pagina 15.
Frans

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
Incoming ID.4 pro. Iemand ervaring met het verlengen van de laadkabel zonder verlies van laadvermogen? Wil 11 kw kunnen laden aan huis, maar de langste leverbare kabel die vast zit is 8m en wil 10 (met laadpaal op paaltje) of 12m (wandbox). Heb 2,10m voortuin en mag vanaf de erfgrens 10m over de stoep heen van de gemeente en daar wil ik graag gebruik van maken. Hiermee zou ik 5 openbare plekken kunnen bereiken maar met 8m kabel maar 3.

Een twaalf meter kabel kost al snel 250 tot 300 eu...
Tips anyone?

• Simply1337
Metalingus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:38:
Incoming ID.4 pro. Iemand ervaring met het verlengen van de laadkabel zonder verlies van laadvermogen? Wil 11 kw kunnen laden aan huis, maar de langste leverbare kabel die vast zit is 8m en wil 10 (met laadpaal op paaltje) of 12m (wandbox). Heb 2,10m voortuin en mag vanaf de erfgrens 10m over de stoep heen van de gemeente en daar wil ik graag gebruik van maken. Hiermee zou ik 5 openbare plekken kunnen bereiken maar met 8m kabel maar 3.

Tips anyone?
laadpaal kopen zonder vaste kabel en elders een lossse kabel kopen.

en waarom stoppen bij 12m als je ook 25m kunt kopen zodat je ook aan de overkant van de weg kunt laden :+

maar even serieus. 10 meter over stoep?! wat een relaxte gemeente. hopelijk bescherm je de kabel met een kabelgoot..

• Metalingus
Simply1337 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

laadpaal kopen zonder vaste kabel en elders een lossse kabel kopen.

en waarom stoppen bij 12m als je ook 25m kunt kopen zodat je ook aan de overkant van de weg kunt laden :+

maar even serieus. 10 meter over stoep?! wat een relaxte gemeente. hopelijk bescherm je de kabel met een kabelgoot..
Tips voor losse kabels, >10m, <250 eu?
Die weg mag ik helaas niet over ;) Maar zeker fijn dat ze dit na twee jaar wachten eindelijk beleidsmatig toestaan aangezien een specifieke laadplek bij de deur er niet in zit.

• Tukk
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tips anyone?
Ik ben geen advocaat, maar ik zou niet alleen de gemeente even vragen maar ook je verzekering wat die er van vindt als je een kabel over straat/stoep legt. Ik kan me goed voorstellen dat aansprakelijkheid als iemand er overheen valt (met, of zonder kabelgoot) best wel een probleem kan zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• FlowDesign
Iets met een kabelgoot over de stoep zou op z'n minst verplicht moeten zijn. Een andere optie is de kabel door de lucht, zeg maar net zoiets als zo'n hogedrukspuit in een wasbox.

Je zou ook met je buren kunnen proberen af te spreken dat ze niet bij jou voor de deur parkeren omdat je je auto op moet laden.

• wheli

• W116-1964
  • Laatst online: 20-08-2024

Tips anyone?
https://www.chargearm.com
zal niet goedkoop zijn.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:28:
Iets met een kabelgoot over de stoep zou op z'n minst verplicht moeten zijn. Een andere optie is de kabel door de lucht, zeg maar net zoiets als zo'n hogedrukspuit in een wasbox.

Je zou ook met je buren kunnen proberen af te spreken dat ze niet bij jou voor de deur parkeren omdat je je auto op moet laden.
Oh oh, dan krijgen we weer zo'n topic!
Oplaadkabelgate: we've got her!

Volgens mij zijn laadkabels op een bepaalde weerstand gemaakt en kan je ze dus niet zomaar verlengen. Ik zou toch investeren in een kabel van 12-15 meter (heb ik zelf ook gedaan en geen spijt van)
Ik heb deze besteld trouwens en werkt prima. https://www.zynclaadpalen...-zwart-5-10-15-meter.html

[ Voor 8% gewijzigd door theHoff op 06-10-2021 11:54 ]

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
franstrein schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:09:
Mijn ID3 Pro S is aangekomen bij de dealer !
Besteld op 1 juli.
Ze hebben vandaag de software bijgewerkt, daarna door de rest van het afleverproces heen, stickers eraf,e.d.
Volgende week halen we hem even op. De week erna wordt de leder bekleding ingebouwd!
Nog even wachten…

Frans

[Afbeelding]
Gaaf! Heb ook een Pro S besteld (9-7) waar is helaas uitgesteld naar week 47. Dan heb je toch redelijk geluk gehad met deze snelle levering denk ik.

• FlowDesign
Blij dat ik een eigen oprit heb ;)

Maar, ik denk ook dat gemeenten er inmiddels wel wat anders instaan dan 6 jaar geleden. Hoewel, als de gemeente jouw kabeloplossing goedkeurt en iemand struikelt erover, dan zijn ze natuurlijk bang dat mensen de gemeente aansprakelijk gaan stellen.

Overigens doen gemeenten er nog steeds rustig 9 maanden of langer over om een besluit te orginaseren om een openbare laadpaal te plaatsen. Soms gaan mensen in de straat bezwaar indienen en dan duurt het nog langer of komt er gewoon niet. In dat geval moet je als gemeente vind ik wel meewerken aan een alternatieve oplossing.

• FlowDesign
Die zag ik laatst ook voorbij komen :)

Overigens moet je auto dan nog steeds wel een beetje bij de laadpaal in de buurt staan en niet 3 plekken verderop.

• Pebbeles
Rubenus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Gaaf! Heb ook een Pro S besteld (9-7) waar is helaas uitgesteld naar week 47. Dan heb je toch redelijk geluk gehad met deze snelle levering denk ik.
Inderdaad TOP. Ik heb ook een Pro S besteld op 23 jun en ook hier levering uitgesteld van week 39 > week 43 > week 47.

• andreasvdwal
  • Laatst online: 08-11-2023
FlowDesign schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:02:
[...]

Blij dat ik een eigen oprit heb ;)

Maar, ik denk ook dat gemeenten er inmiddels wel wat anders instaan dan 6 jaar geleden. Hoewel, als de gemeente jouw kabeloplossing goedkeurt en iemand struikelt erover, dan zijn ze natuurlijk bang dat mensen de gemeente aansprakelijk gaan stellen.

Overigens doen gemeenten er nog steeds rustig 9 maanden of langer over om een besluit te orginaseren om een openbare laadpaal te plaatsen. Soms gaan mensen in de straat bezwaar indienen en dan duurt het nog langer of komt er gewoon niet. In dat geval moet je als gemeente vind ik wel meewerken aan een alternatieve oplossing.
Wat een gedoe met die laadpalen wij kunnen bij ons huis ook geen laadpaal plaatsen maar dat is gelukkig ook niet nodig met 6 laadplekken op korte afstand rond de woning en nog 22 andere laadplekken in de wijk binnen een straal van 300 meter.

• Metalingus
Tijd om dit lijstje met bestellingen, leverschattingen en leveringen weer eens te updaten of aan te vullen?
https://docs.google.com/s...7rntbOLZLiKor0/edit#gid=0

• AMARONE
FlowDesign schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:28:

Ik ben wel voor het verbieden ervan überhaupt. Ik vrees dat die mensen dan de parkeerplek voor hun huis gaan opeisen omdat ze moeten laden daar. Het is vooral angst en onwetendheid, ik heb zelf ook geen eigen oprit en geen laadpaal voor de deur maar heb het ook niet nodig aangezien alles op locatie gebeurd qua laden.

Alleen als ik een lange rit voor de boeg heb wil ik de ID3 nog wel eens naar 100% laden bij een openbare laadpaal.

(vraag me wel af waarom de gemeentes niet efficiënter omgaan hiermee. Afgelopen weken ligt hier heel de wijk open ivm nieuw leidingwerk voor gas...trek dan meteen wat nieuwe leidingen voor laadpalen).

Schadeherstel:
Wat zouden 2 nieuwe deuren ongeveer kosten? Ik neem aan dat ze dan alles overhevelen van de oude deur naar de nieuwe? (interieur, glas, etc.?)

[ Voor 7% gewijzigd door AMARONE op 06-10-2021 12:39 ]

• Rubenus
Pebbeles schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:10:
[...]

Inderdaad TOP. Ik heb ook een Pro S besteld op 23 jun en ook hier levering uitgesteld van week 39 > week 43 > week 47.
Nog even nagebeld bij de dealer, hier de status "Banking". Hij is dus geproduceerd maar men wacht nog op één of meerdere onderdelen (vermoedelijk chips). Maar hierover kon men bij de dealer geen uitsluitsel geven, de informatievoorziening vanuit de fabriek naar de dealer lijkt ook redelijk summier. Blijven wachten dan maar...

• FlowDesign
** Dit is het Volkswagen ID.X topic, niet het laadpalen topic **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 06-10-2021 22:44 ]

• Joris748
  • Nu online

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 06-10-2021 22:44 ]

• FlowDesign

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 06-10-2021 22:42 ]

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59

oZy

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 06-10-2021 22:41 ]

• Jakkie takkie

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 06-10-2021 22:37 ]

• wheli

[ Voor 80% gewijzigd door Taro op 06-10-2021 22:37 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Modbreak:Discussies over laadkabels, laadpalen, kabels over de stoep, etc. horen NIET in dit Volkswagen ID.X topic thuis. Zie ook de topicwarning.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• eitje84
  • Laatst online: 11:13
Hi all,

3.1 hier, v2.1

Sinds kort heb ik het probleem dat het volume van de radio/spotify niet harder gaat dan X.
Volume knop reageert wel, ik zie de volume balk verschijnen, maar gaat niet verder dan +/- 1/5, hij gaat wel zachter.

Als ik via het tandwieltje naar het controle menu ga (waar je het start volume kan regelen en de announcements etc.) en daar random wat heen en weer schuif dan werkt het vaak weer.
Heb tijdens het rijden niet echt zin in een diepgaand onderzoek wat wel en niet werkt en krijg het niet gereproduceerd als ik het wil.

Meer mensen dit ervaren?

• Metalingus
Levering ID.4 Pro (besteld begin augustus) uitgesteld van week 48 naar week 1... Net de dealer gesproken. Als het daarbij blijft kan hij nog op tijd op kenteken. Helaas nog geen productiedatum, hopen dat die snel volgt.

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 08:32
eitje84 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:55:
Hi all,

3.1 hier, v2.1

Sinds kort heb ik het probleem dat het volume van de radio/spotify niet harder gaat dan X.
Volume knop reageert wel, ik zie de volume balk verschijnen, maar gaat niet verder dan +/- 1/5, hij gaat wel zachter.

Als ik via het tandwieltje naar het controle menu ga (waar je het start volume kan regelen en de announcements etc.) en daar random wat heen en weer schuif dan werkt het vaak weer.
Heb tijdens het rijden niet echt zin in een diepgaand onderzoek wat wel en niet werkt en krijg het niet gereproduceerd als ik het wil.

Meer mensen dit ervaren?
Heb ik met spotify via android auto ook wel eens gehad, maar was weer weg nadat ik de auto de volgende dag gebruikte. Verder geen last meer van gehad.

Al heeft android auto soms nog wel rare bugs, maar die zijn dan na een reboot weer weg.

Onze auto lijkt wel een voorkeur te hebben voor apple carplay, want steeds als we met zijn tweeen in de auto gaan zitten maakt die eerder connectie. 8)7

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Metalingus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:19:
Levering ID.4 Pro (besteld begin augustus) uitgesteld van week 48 naar week 1... Net de dealer gesproken. Als het daarbij blijft kan hij nog op tijd op kenteken. Helaas nog geen productiedatum, hopen dat die snel volgt.
Is het een leaseauto? Sta er dan op dat hij in december nog op kenteken wordt gezet, anders kost dat geintje je ongeveer €2000 bruto / €1000 netto per jaar!

• FlowDesign
Metalingus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:19:
Zodra VIN in de fabriek bekend is, kan de dealer al een kenteken aanvragen.

Daar zou ik wel op staan als het om een leaseauto gaat.

• Stekeltje

Stekeltje

FlowDesign schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Zodra VIN in de fabriek bekend is, kan de dealer al een kenteken aanvragen.

Daar zou ik wel op staan als het om een leaseauto gaat.
Moet je dealer wel aan mee willen werken vzviw. Officieel mag een auto pas op kenteken worden gezet als deze op Nederlandse bodem staat. Dat is wat tegen mij werd gezegd door de dealer.

Echter gaf hij zelf ook aan dat PON het meestal wel doet daar er anders veel auto's zouden worden gecancelled.

• Rubenus
Stekeltje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Moet je dealer wel aan mee willen werken vzviw. Officieel mag een auto pas op kenteken worden gezet als deze op Nederlandse bodem staat. Dat is wat tegen mij werd gezegd door de dealer.

Echter gaf hij zelf ook aan dat PON het meestal wel doet daar er anders veel auto's zouden worden gecancelled.
Mijn dealer gaf inderdaad ook aan dat de auto wel op Nederlandse bodem moet zijn. Goed om te weten dat er dus nog wel degelijk een mogelijkheid is.
Pagina: 1 ... 138 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.