Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 136 ... 390 Laatste
Acties:

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38
YouTube: all-new Renault Megane EV with Android infotainment! 2022 Mégane e-Tech

Volgens mij wel wat minder ruimte achterin en kleinere kofferbak dan een ID4?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En het is een Renault :+

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
Dat is natuurlijk niet zo gek voor een auto die 5cm korter is dan een ID.3.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
The Fatal schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:18:
[...]

Wij hebben de is.3 pro besteld met de +/- 150 pk en price.
Prijs deed inderdaad niks. Geen ev premie meer. Maar toch reed het prima. Niet veel gekke opties genomen. Alleen interieur pakket en comfort pakket. Over een jaar ben ik die premie toch al vergeten als ik zie dat we geen onderhoud hebben. :-) dan liever sneller rijden en lagere maandelijkse kosten.
Kregen paar dagen geleden te horen dat hij wk39 in productie gaat en wk41 geleverd word.
Dat verbaasde mij dus ook. Je betaalt in principe geen onderhoudskosten (die je bij een benzine/diesel auto om het jaar of per 30.000 km) moet betalen. Verder is stroom vooralsnog een stuk goedkoper als benzine.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:19

MLLL

Palm Treo 650

Kan ook een pluspunt zijn, softwarematig zal die ongetwijfeld beter zijn dan de ID-reeks en dat voor een franse auto ;)

• Tukk
  • Laatst online: 16:20

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik zag deze auto in de reclame voorbij komen, eerst dacht ik even dat het een update van de ID.3 was..
Niet vreemd aangezien het een Seat is, toch kan ik de looks van deze ook zeker waarderen.

Afbeeldingslocatie: https://www.zap-map.com/engine/wp-content/uploads/2020/07/cupra-el-born-hot-hatch-ev-lau-9efcae2a.jpg

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:42

Freakie1NL

Grote Baas

Tot een 3 kwart jaar geleden maakte ik deze grap ook altijd. Wat is er veranderd?

Ik rij sindsdien een Volkswagen. Dramatischer qua kwaliteit heb ik met een merk nog nooit meegemaakt.

Gisteren weer een 'toppunt' qua afwerking gevonden. Ik heb geen spijt van deze auto want rijden doet hij fijn. Maar zou er niet aan moeten denken om deze auto te kopen en privé alle ongemakken moeten oplossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RiUDuAeEpoqrmoJo6OQi7lIeUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxZUqH6iN8RpMN7PbxDYv8Vc.jpg?f=fotoalbum_large

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:38
Ik ben best wel jaloers als ik dat Android systeem zie. Ik hoop dat Volkswagen de achterstand kan inhalen.

Mijn ID3 1st plus is weer terug van de garage. Het kraakje bij de linkerstijl is verholpen, de zwarte kap op de voorkant is bijgewerkt en de voorstoel gaan ze over een paar weken ook fixen als het onderdeel terug is.

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-01 13:37
@ArchNemeziz Vergeet de banden niet, die slijten harder en zijn duurder.

Over Frans/Duits: wij rijden een ID.4 en een Clio en als ik hier alles lees of kraakje dit en dat kom dan eens rijden in de Clio. Alles maakt herrie en klinkt als een koekblik. Ik ben echt geen fanboy van VW maar het is heus een stap omhoog (prijsklasse ook). Misschien is een duurder model Renault wel beter, dat weet ik niet.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
wheli schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:33:

Over Frans/Duits: wij rijden een ID.4 en een Clio en als ik hier alles lees of kraakje dit en dat kom dan eens rijden in de Clio. Alles maakt herrie en klinkt als een koekblik. Ik ben echt geen fanboy van VW maar het is heus een stap omhoog (prijsklasse ook). Misschien is een duurder model Renault wel beter, dat weet ik niet.
Daar heb ik me niet in verdiept, ik nu pas dat die per band ruim 50% duurder zijn.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30

Grappig. Wij kwamen van een Volvo C30 D2 (wat overigens een heerlijke auto was) naar een Clio. Overgestapt omdat de vrouw veel minder is gaan rijden tijdens de Corona tijd en diesel veel te duur was. Maar de Clio bevalt niet, veel herrie, wind geruis, traag, niet echt zuinig zoals we gehoopt hadden 1:13. Daarom de keuze naar een ID.3.

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Morgen kan ik ook met de id3 met 145 pk test rijden. De dealer had er net binnen gekregen zodat ik toch eens een testrit ermee kan maken.

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-01 11:20
mitchdc schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:49:
[...]

Zou je misschien de YAML voor deze lovelace kunnen delen? :)
Omdat ik de oplossing van het custom component niet helemaal fijn vind (attributes ipv entities) ben ik vandaag zelf wezen knutselen en heb op basis van zijn lib (voor het eerst) een nieuw Home assistant component geschreven.

Wees vrij om het ook te gebruiken:
https://github.com/mitch-dc/ha_vwid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pu8xRjptHvO5SCYY7eFtRZODwz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKg0Kml6ZklJsDLSbOGlqpC7.jpg?f=fotoalbum_large

• FlowDesign
RaymondD schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:26:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo gek voor een auto die 5cm korter is dan een ID.3.
Qua binnenruimte zal ie indd waarschijnlijk dichter bij de ID.3 zitten dan de ID.4.

Volgens mij is ie ook helemaal niet zo hoog als dat ik eigenlijk op basis van het model zou denken.

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 26-09-2021 18:29 ]

• FlowDesign

Ik heb ook geen idee, maar deze Megane is volledig nieuw ontwikkeld. Staat ook op hetzelfde platform als de Nissan Ariya (for what it's worth).

Mag hopen dat het totaal niet vergelijkbaar is met een Clio gezien het prijsverschil ;)

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Vow schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:28:
Morgen kan ik ook met de id3 met 145 pk test rijden. De dealer had er net binnen gekregen zodat ik toch eens een testrit ermee kan maken.
Ben benieuwd. Hebben zelf alleen met de 204 gereden. Dus ben benieuwd hoe het bevalt. Wij gaan er vanuit in iedergeval dat het voldoende is. Dit mede ook door de manier can werking van de elektro motor

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-01 20:51
Hier toch besloten om all weatherbanden onder de ID.4 te leggen, over 1,5 week zijn ze binnen en komen ze eronder. Benieuwd hoe de ID.4 ermee omgaat.
Andere elektrische auto met achterwielaandrijving en met all weatherbanden heeft na 21.000 km voor nog 6mm en achter 3mm komende van 8mm. Denk dat de achterbanden met 25.000km op zijn. Voor zal zo'n 60.000km moeten meegaan vermoed ik. Geen hele gekke cijfers als ik het zo zie.
Nu nog even de zomerbanden (Bridgestone 235/60R18) zien kwijt te raken. Dacht trouwens dat PON alle auto's op Continental banden afleverde? Dat is blijkbaar veranderd in de afgelopen tijd.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:29

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ik heb 3 jaar een Renault Laguna gereden letterlijk Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :X :X :X :X :X
Geen probleem over de kwaliteit van de ID.3. Enige wat niet lekker gaat is de AutoHold die soms wel Groed oplicht maar dan toch niet is ingeschakeld als ik de rem loslaat.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-01 13:22

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Niek_ schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:21:
Hier toch besloten om all weatherbanden onder de ID.4 te leggen, over 1,5 week zijn ze binnen en komen ze eronder. Benieuwd hoe de ID.4 ermee omgaat.
Andere elektrische auto met achterwielaandrijving en met all weatherbanden heeft na 21.000 km voor nog 6mm en achter 3mm komende van 8mm. Denk dat de achterbanden met 25.000km op zijn. Voor zal zo'n 60.000km moeten meegaan vermoed ik. Geen hele gekke cijfers als ik het zo zie.
Nu nog even de zomerbanden (Bridgestone 235/60R18) zien kwijt te raken. Dacht trouwens dat PON alle auto's op Continental banden afleverde? Dat is blijkbaar veranderd in de afgelopen tijd.
Denk dat dat vooral met de bandenmaat te maken heeft. Ik vind dat niet heel erg. Voor mij staat conti gelijk aan herrie.

.

• FlowDesign
niki_lauda schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:57:
[...]

Ik heb 3 jaar een Renault Laguna gereden letterlijk Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :X :X :X :X :X
Geen probleem over de kwaliteit van de ID.3. Enige wat niet lekker gaat is de AutoHold die soms wel Groed oplicht maar dan toch niet is ingeschakeld als ik de rem loslaat.
Ik heb weleens dat ik gewoon tot stilstand kom, maar dan de rem net niet ver genoeg in heb gedrukt om Autohold te activeren.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:29

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

FlowDesign schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:38:
[...]

Ik heb weleens dat ik gewoon tot stilstand kom, maar dan de rem net niet ver genoeg in heb gedrukt om Autohold te activeren.
Vreemde bij mij is dat Auto Hold dan wel in het display brandt.

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Niek_ schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:21:
Dacht trouwens dat PON alle auto's op Continental banden afleverde? Dat is blijkbaar veranderd in de afgelopen tijd.
In het verleden was dit wel altijd zo, voor zover ik weet.
Pon is in NL importeur van continental en zorgde er voor dat de auto's altijd met continental werden geleverd, dit met de verwachting dat auto eigenaren ook weer continental er omheen zouden doen als er iets vervangen zou moeten worden.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:20
niki_lauda schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:26:
[...]

Vreemde bij mij is dat Auto Hold dan wel in het display brandt.
Autohold doet niets anders dan de huidige remdruk vasthouden. Als je bijna niet remt, zal de remdruk die autohold vasthoud heel laag zijn en dan kruipt de auto er doorheen.

Volgende keer iets harder remmen dus

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lock77 schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:18:
[...]

Pon is in NL importeur van continental en zorgde er voor dat de auto's altijd met continental werden geleverd, dit met de verwachting dat auto eigenaren ook weer continental er omheen zouden doen als er iets vervangen zou moeten worden.
Volgens mij doen ze dat normaal ook nog steeds maar kan Continental momenteel simpelweg onvoldoende banden leveren voor de ID serie... Ik heb er nu Hankook zomerbanden onder liggen vanuit de aflevering.

Ben benieuwd welke winterbanden de LM erop zet volgende maand.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-11-2025
Vow schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:28:
Laat even weten hoe dat beviel! Misschien is het verschil de praktijk wel minder merkbaar omdat de auto ook een stukje lichter is.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Jakkie takkie
Lock77 schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:18:
[...]

Altijd drama met de Continental banden. Ik rij al 25 jaar Volkswagen maar ze moeten bijna altijd vervangen worden voor ze versleten zijn door koordbreuk, cuppen of wat dan ook. Met de Michelin's gaat het een stuk beter. Maar mijn ID3 staat idd niet meer op Conti's maar Bridgestone.

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:32:
[...]

Altijd drama met de Continental banden. Ik rij al 25 jaar Volkswagen maar ze moeten bijna altijd vervangen worden voor ze versleten zijn door koordbreuk, cuppen of wat dan ook. Met de Michelin's gaat het een stuk beter. Maar mijn ID3 staat idd niet meer op Conti's maar Bridgestone.
Mijn eveneens Oostenrijkse ID.3 is destijds uitgeleverd op Goodyear zomerbanden.

Binnenkort gaan er Conti winterbanden onder, ben benieuwd. Winterbanden maken natuurlijk sowieso meer herrie.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 13:16
sl1000 schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:27:
[...]

Autohold doet niets anders dan de huidige remdruk vasthouden. Als je bijna niet remt, zal de remdruk die autohold vasthoud heel laag zijn en dan kruipt de auto er doorheen.

Volgende keer iets harder remmen dus
Nog nooit meegemaakt. Zelfs bij de allerminste remdruk, waarna Auto Hold aan gaat, staat de auto echt stil. Ook nog nooit gehad dat Auto Hold lampje brandt en de auto toch nog rolt. Even na laten kijken denk ik (jij niet, maar de original poster)?

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Net de ID.3. opgehaald in Utrecht helaas nog geen 2.3 software Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mc9hIiUbetIQFw7Yg2u_NEO3RIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1tydmFZJ2vAKC0jRfRLmwMl.jpg?f=fotoalbum_large

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 11:22
KingsCrown schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:44:
[Afbeelding]

Daar gaat m'n id4.
Hij staat nu bij Pouw in Zwolle. Even afwachten hoe lang dit gaat duren.

Tijdelijk een id3 mee.
Zojuist update van de dealer. Een module van de HV accu is kapot. Dat houdt in dat er een compleet nieuwe HV accu onder gezet moet worden.

Hopelijk zijn de benodigde onderdelen goed leverbaar...

Update; accu staat in status backorder fabriek.

[ Voor 3% gewijzigd door KingsCrown op 27-09-2021 19:47 ]

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
Iemand hier met sneeuwkettingen op een 19 inch velg? Als ik uit ga van de Continental WinterContact TS 850 P 215/50R19 (die ook op de Loen set van Volkswagen zelf zit) kan ik geen passende sneeuwkettingen vinden? Op 215/50 bieden de sites die ik heb gecheckt maximaal 18 inch aan..

• Jakkie takkie
andreasvdwal schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:03:
Net de ID.3. opgehaald in Utrecht helaas nog geen 2.3 software [Afbeelding]
Maar wel mooi! Zwarte spiegelkappen?

• sl1000
unex154 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:05:
Iemand hier met sneeuwkettingen op een 19 inch velg? Als ik uit ga van de Continental WinterContact TS 850 P 215/50R19 (die ook op de Loen set van Volkswagen zelf zit) kan ik geen passende sneeuwkettingen vinden? Op 215/50 bieden de sites die ik heb gecheckt maximaal 18 inch aan..
Deze ?
https://shop.volkswagen.n...-voor-weinig-vrije-ruimte

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-01 12:16
andreasvdwal schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:03:
Net de ID.3. opgehaald in Utrecht helaas nog geen 2.3 software [Afbeelding]
Heel mooi! Vooral deze kleur, en zonder de decoratie op de C-stijl. De spiegelkappen maken 't af!

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• andreasvdwal
Jakkie takkie schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:19:
[...]

Maar wel mooi! Zwarte spiegelkappen?
Nee carbonlook maar ze zijn wat rommelig geplaatst zie nog naden waar de oorspronkelijke kap nog ziet dus dat moeten ze nog maar een keer overdoen. Had zelf verwacht dat de orginele kap zouden vervangen ipv een kap over de spiegel zetten.

• Vow

Vow

Net terug van de testrit met de ID3 met 145 pk.
Ik moet zeggen dat het me beter beviel dan gedacht.
Voor mijn rijstijl is de auto zeker voldoende vlot. Ik heb wat autosnelweg gereden en vanaf 120 km/u nog wat gas bijgeven gaat vlot. Ik had geen enkel moment het idee dat ik vermogen te kort had. Mijn vrouw en 2 kinderen zaten eveneens in de auto tijdens de testrit. Het is me dus zeker meegevallen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien een domme vraag ;), maar waar pas je je naam aan? Het "hallo bestuurder" is nogal...onpersoonlijk. Zie zo snel de optie niet (2.1 helaas nog, ID.4)

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 13:16
Exorcist schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:03:
Misschien een domme vraag ;), maar waar pas je je naam aan? Het "hallo bestuurder" is nogal...onpersoonlijk. Zie zo snel de optie niet (2.1 helaas nog, ID.4)
Dit kan nog niet... ook niet in 2.3

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Soeski schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:05:
[...]

Dit kan nog niet... ook niet in 2.3
Dan had ik dus lang kunnen zoeken. Gezien Bestuurder met een hoofdletter geschreven was, dacht ik onterecht dat het aan te passen was. Beetje..vreemd, kleine moeite softwarematig lijkt me. Thanks!

• FlowDesign
Heel het berichten uitwisselen tussen de app en de auto gaat ook met 2.3 nog steeds retetraag. Een adres verzenden naar de auto kwam deze week pas dagen later binnen. En een foutmelding van het laden kwam bijna 24 uur later pas binnen op de app.

Hoe moeilijk kan het zijn VW?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:35
FlowDesign schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:40:
Heel het berichten uitwisselen tussen de app en de auto gaat ook met 2.3 nog steeds retetraag. Een adres verzenden naar de auto kwam deze week pas dagen later binnen. En een foutmelding van het laden kwam bijna 24 uur later pas binnen op de app.

Hoe moeilijk kan het zijn VW?
Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben hierin.

*sowieso

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
KingsCrown schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:13:
[...]

Zojuist update van de dealer. Een module van de HV accu is kapot. Dat houdt in dat er een compleet nieuwe HV accu onder gezet moet worden.

En wat was je foutcode? Heb n.l. ontzettend veel problemen met mijn ID.3

• KingsCrown
DevonS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:18:
[...]

En wat was je foutcode? Heb n.l. ontzettend veel problemen met mijn ID.3
Die heb ik niet gekregen. Ze zijn niet zo vrijgevig met informatie.

Als ik nu op id connect kijk geeft hij melding niveau energie 12v laag aan... wellicht ligt daar het probleem.

• andreasvdwal
de deurgreep covers zijn inmiddels te koop bij Plugear

https://www.plugear.com/p...bs-coating-4-pcs/?lang=nl

Zit er nog even over te denken carbon look staat wel gaaf bij mijn carbonlook spiegels.

• RaymondD
Komt iemand één van deze issue's bekend voor?

- Bij heel langzaam rijden (rollen maar geen of slechts heel klein beetje gas geven) vreemde plop geluidjes

- Het display boven het stuur dat scheef zit: op te lossen door de verstelling van de stuurkolom los te maken, de hele stuurkolom (incl. het display) recht te duwen en dan de verstelling weer vast te maken

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:15
Zit er geen steentje tussen de banden?

• RaymondD
Ronvgs schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:03:
Zit er geen steentje tussen de banden?
Nee.. dan zou er regelmaat inzitten. Beetje moeilijk uit te leggen zo... maar ik zal eens proberen het geluid op te nemen.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-01 20:51
Jullie ook problemen met voorverwarmen? Vanochtend wilde ik dit via de app aanzetten, maar kon lang wachten. Cirkeltje in de app bleef rondjes draaien en ik kreeg geen bevestiging. App nog maar eens afgesloten en een nieuwe poging gedaan maar ook zonder resultaat. (ID.4)

• Tukk
  • Laatst online: 16:20

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Niek_ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:42:
Jullie ook problemen met voorverwarmen? Vanochtend wilde ik dit via de app aanzetten, maar kon lang wachten. Cirkeltje in de app bleef rondjes draaien en ik kreeg geen bevestiging. App nog maar eens afgesloten en een nieuwe poging gedaan maar ook zonder resultaat. (ID.4)
ik had wel moeite met de communicatie. Wilde de batterij controleren, maar moest wel drie keer afsluiten en starten van de App om dat te kunnen zien. Mogelijk zelfde oorzaak?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• FlowDesign
KingsCrown schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:22:
[...]
Als ik nu op id connect kijk geeft hij melding niveau energie 12v laag aan... wellicht ligt daar het probleem.
Die melding heeft in principe niks met je HV accu probleem te maken, behalve dan dat ie je 12V accu waarschijnlijk niet bijlaadt wanneer je HV accu stuk is. Overigens werkt het bijladen van de 12V accu pas vanaf software 2.3 2.0.

[ Voor 1% gewijzigd door FlowDesign op 28-09-2021 16:33 . Reden: Sinds 2.0. ]

• FlowDesign
RaymondD schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:58:
Komt iemand één van deze issue's bekend voor?

- Bij heel langzaam rijden (rollen maar geen of slechts heel klein beetje gas geven) vreemde plop geluidjes
Komen die plop-geluidjes over de speakers?

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
FlowDesign schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:50:
[...]

Die melding heeft in principe niks met je HV accu probleem te maken, behalve dan dat ie je 12V accu waarschijnlijk niet bijlaadt wanneer je HV accu stuk is. Overigens werkt het bijladen van de 12V accu pas vanaf software 2.3.
2.0. was een id.3 kwaal wat is gefixt met 2.0 (levering id4's)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Simply1337
Niek_ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:42:
VW backend heeft soms van die dagen.. bevestiging duurt meestal 30-45 sec en soms niet.

wat iedergeval helpt is om stoel/stuurverwarming automatisch te laten starten bij "koud" weer. Onder clima --> instellingen (gear).

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:35
andreasvdwal schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:31:
de deurgreep covers zijn inmiddels te koop bij Plugear

https://www.plugear.com/p...bs-coating-4-pcs/?lang=nl

Zit er nog even over te denken carbon look staat wel gaaf bij mijn carbonlook spiegels.
poh
https://www.torque-allian...-1?variant=39439544942694

Da's goed aan de prijs..

*sowieso

• DevonS
KingsCrown schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:22:
[...]

Die heb ik niet gekregen. Ze zijn niet zo vrijgevig met informatie.

En waar kan jij die info zien op je app, ik zie alleen maar mijn actieradius..

• KingsCrown
KingsCrown schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:13:
[...]

Vervangende accu wordt verwacht op 12 oktober. De garage heeft 13 oktober gereserveerd voor de inbouw. 17 oktober gaan we op vakantie naar Denemarken. Het zou top zijn als dit gaat lukken!

:*)

• KingsCrown
DevonS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:49:
[...]

En waar kan jij die info zien op je app, ik zie alleen maar mijn actieradius..
Als je binnentemparatuur probeert de selecteren. Overigens kan ik niets met de app.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-01 08:50
KingsCrown schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:52:
[...]

Vervangende accu wordt verwacht op 12 oktober. De garage heeft 13 oktober gereserveerd voor de inbouw. 17 oktober gaan we op vakantie naar Denemarken. Het zou top zijn als dit gaat lukken!

:*)
Ben benieuwd of je de primeur (in NL) hebt voor deze operatie! 8)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• DevonS
Ik had mijn ID.3 pro life 58kwh maar liefst 2 dagen voordat ik allerlei problemen/storingen kreeg..

Vanuit het niets ging de auto snelheid verminderen en schokkende bewegingen maken (alsof je te laag in je toeren zit met een benzine/diesel).
Vervolgens kreeg ik elk mogelijke storing in beeld. FrontAssist, LaneAssist, aandrijfmotor 2x, ACC enz.. Ik kreeg de auto ook niet in drive, verlichting aan de buitenkant deed het ook niet meer.. zelfs m’n gevarenlichten gingen niet aan. Na een kwartier van alles lopen proberen kreeg ik de auto in z’n drive.
Ik kon hierna “gewoon” m’n weg vervolgen. Ondertussen afspraak gemaakt bij de dealer om de auto na te laten kijken. Eenmaal aangekomen bij de dealer waren er “passieve” storingen, deze werden verwijderd en ik kon mijn weg veilig vervolgen.
De dag erna, zaterdag ochtend, kreeg ik weer dezelfde problemen. Auto weer bij de dealer gebracht en maandag zouden de mannen er weer naar kijken. Van de auto werd een volledige diagnose gemaakt.
Tot slot werd ik gebeld of ze een proefrit mochten maken, uiteraard. En ja hoor, weer de auto in totale storing..

Auto nu 6 dagen in bezit, 1 dag van mogen genieten..

• KingsCrown
pietermx schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:57:
[...]

Ben benieuwd of je de primeur (in NL) hebt voor deze operatie! 8)
Haha, ik weet zeker van niet.
De dealer heeft de acties al eerder uitgevoerd.... 8)7

Duur geintje denk ik.

• FlowDesign
KingsCrown schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:59:
[...]

Haha, ik weet zeker van niet.
De dealer heeft de acties al eerder uitgevoerd.... 8)7

Duur geintje denk ik.
Vooral de manuren. Alle modules die nog goed zijn kunnen hergebruikt worden.

• FlowDesign
DevonS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:58:
Ik had mijn ID.3 pro life 58kwh maar liefst 2 dagen voordat ik allerlei problemen/storingen kreeg..

Vanuit het niets ging de auto snelheid verminderen en schokkende bewegingen maken (alsof je te laag in je toeren zit met een benzine/diesel).
Vervolgens kreeg ik elk mogelijke storing in beeld. FrontAssist, LaneAssist, aandrijfmotor 2x, ACC enz.. Ik kreeg de auto ook niet in drive, verlichting aan de buitenkant deed het ook niet meer.. zelfs m’n gevarenlichten gingen niet aan. Na een kwartier van alles lopen proberen kreeg ik de auto in z’n drive.
Ik kon hierna “gewoon” m’n weg vervolgen. Ondertussen afspraak gemaakt bij de dealer om de auto na te laten kijken. Eenmaal aangekomen bij de dealer waren er “passieve” storingen, deze werden verwijderd en ik kon mijn weg veilig vervolgen.
De dag erna, zaterdag ochtend, kreeg ik weer dezelfde problemen. Auto weer bij de dealer gebracht en maandag zouden de mannen er weer naar kijken. Van de auto werd een volledige diagnose gemaakt.
Tot slot werd ik gebeld of ze een proefrit mochten maken, uiteraard. En ja hoor, weer de auto in totale storing..

Klinkt als een maandagochtendmodel. Hopelijk kunnen ze het probleem vinden en oplossen.

Wanneer is de jouwe geproduceerd?

• DevonS
FlowDesign schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:37:
[...]

Klinkt als een maandagochtendmodel. Hopelijk kunnen ze het probleem vinden en oplossen.

Wanneer is de jouwe geproduceerd?
Maandag 6 september waren ze gestart, 22 sept in ontvangst mogen nemen.

• Jakkie takkie

Dat is echt wel flink balen zeg. Ik neem aan dat de dealer het schaamrood op de kaken heeft staan?
Ik ben benieuwd wat er mis is..

• DevonS
Jakkie takkie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:53:
[...]

Dat is echt wel flink balen zeg. Ik neem aan dat de dealer het schaamrood op de kaken heeft staan?
Ik ben benieuwd wat er mis is..
Dit betreft een zakelijke auto, maar onze verkoopadviseur is moeilijk bereikbaar..

Auto is nu bij de dealer ondergebracht in mijn dorp/stad

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01 09:58
Vighu schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:02:
[...]

Ik zit zelf ook al te kijken voor velgen voor als de ID.5 geleverd wordt. Vraag mij alleen sterk af waar ik op moet letten; EV gerelateerd én uberhaupt kwaliteit van diverse velgmerken?

Wat ik van plan ben is de auto te laten leveren met 19" Hamar velgen en hier de Winterset van maken. De gedachten hierachter is dat deze 19" 'aerodynamische EV' velgen het zuinigst zouden zijn wanneer het er het meest toe doet in de winter. En dan nieuwe 20/21" bestellen als zomerset.

Alternatief is de nieuwe velgen van All-Season banden voorzien en de originele velgen + banden verkopen. Ik vind het alleen zo lastig inschatten wat het verbruik doet 19"Hamar Zomer/winter vs. 20" aftermarket + All Season, iemand die hier wat ervaring mee heeft?

[Afbeelding][Afbeelding]
ik heb een 4.1m, dus afgeleverd op 21" met zomerband Ik had hier geen keuze. Gisteren ben ik bij een goede kennis en echte bandenspecialist langs gegaan voor mijn winteropties (afgelopen januari ook al eens gedaan, maar toen waren de prijzen schrikbarend hoog en afgesproken dit najaar weer lang te komen. Winterbanden met een achterwielaangedreven EV is geen overbodige luxe! Ik ben afgelopen winter met die sneeuwval stil komen te staan met de ID.4 en kreeg de auto met geen mogelijkheid van zijn plek! Ik ben toen weggesleept door een Peugeot 205 van 20 jaar oud of zo _/-\o_

Een paar dingen die je mee kan nemen in je afweging:
- Mijn id.4 is op 21" afgeleverd, maar dit is een breedset, achter dus bredere banden dan voor.
- Banden zit veel handel in, dus prijzen bewegen mee met vraag- en aanbod. Wil je dus in december een specifiek merk/model/maat, dan kan dat een prijzig geintje worden.
- Niet alle LM velgen zijn geschikt voor winter!

Ik heb me gewoon laten adviseren, omdat ik de beste man ook vertrouw. Ik had een paar criteria vooraf: banden met seal, 19" ivm minder rolweerstand en kleiner glij-oppervlak, winterband op velg, voorkeur voor Continental. Ik ben uitgekomen op onderstaande zwarte LM velg. Het mooie hiervan is dat de VW logo kappen van mijn originele 21" in het midden teruggeplaatst kunnen worden waar je in het plaatje het GMP logo ziet. Verder een 19" Continental Wintersport contact met Contiseal band. Nog geen foto, omdat ik het later in oktober of november laat monteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdifMgQawtzXLvwQf5TfxH1x8FA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZgcY0ZQxpBd6U6cVpJ2GAnF.jpg?f=fotoalbum_large

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:12
Ik had mijn ID.3 pro life 58kwh *knip*
offtopic:
Een anti-abortus ID.3. Misschien moet Volkswagen zich nog eens even achter de oren krabben, wat betreft de naamgeving. :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Simply1337
er waren vorige winter geen winterbanden voor de 21's. op spec. maar wel 255 rondom of 245 voor en 255 achter.

dit jaar is het wel mogelijk om de juiste bandenmaat onder je 21"velgen te zetten, maar blijft een duur grapje.

Ik had toen besloten om gewoon orginele 19" Hamar velgen te kopen (volgens mij de eerste in NL) met nieuwe winterbandjes al erop (pirelli scorpion winter).

https://www.xn--original-rder-kfb.de/nl/volkswagen/id-4

Was volgens mij 300-400 eu duurder toen versus nieuwe velgen bij MAK + nieuwe bandjes.

1 ding werd wel duidelijk.. 19" winterbandjes verbruiken zoveel meer.. dan mn 21 zomers bij gelijkwaardige omstandigheden :+

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kisik schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:55:
[...]

ik heb een 4.1m, dus afgeleverd op 21" met zomerband Ik had hier geen keuze. Gisteren ben ik bij een goede kennis en echte bandenspecialist langs gegaan voor mijn winteropties (afgelopen januari ook al eens gedaan, maar toen waren de prijzen schrikbarend hoog en afgesproken dit najaar weer lang te komen. Winterbanden met een achterwielaangedreven EV is geen overbodige luxe! Ik ben afgelopen winter met die sneeuwval stil komen te staan met de ID.4 en kreeg de auto met geen mogelijkheid van zijn plek! Ik ben toen weggesleept door een Peugeot 205 van 20 jaar oud of zo _/-\o_

- Mijn id.4 is op 21" afgeleverd, maar dit is een breedset, achter dus bredere banden dan voor.
- Banden zit veel handel in, dus prijzen bewegen mee met vraag- en aanbod. Wil je dus in december een specifiek merk/model/maat, dan kan dat een prijzig geintje worden.

Ik heb me gewoon laten adviseren, omdat ik de beste man ook vertrouw. Ik had een paar criteria vooraf: banden met seal, 19" ivm minder rolweerstand en kleiner glij-oppervlak, winterband op velg, voorkeur voor Continental. Ik ben uitgekomen op onderstaande zwarte LM velg. Het mooie hiervan is dat de VW logo kappen van mijn originele 21" in het midden teruggeplaatst kunnen worden waar je in het plaatje het GMP logo ziet. Verder een 19" Continental Wintersport contact met Contiseal band. Nog geen foto, omdat ik het later in oktober of november laat monteren.
[Afbeelding]
Afgelopen jaar exact dezelfde ervaring gehad. Als je al setjes kon krijgen was het voor de hoofdprijs. Mooie velgen hoor. Ben benieuwd wat dat uiteindelijk icm winterbanden voor de range gaat doen. Ik ben zelf voor Eta Beta PiUMA 19 inch in mat zwart gegaan, breedset en wintergeschikt, ook met conti winterbanden. Moeten ergens deze week binnen komen en dan gooi ik ze er ergens in November onder denk ik. Dan zal ik ook wel een fotootje delen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyAVPq-1VkIq8hyzdDIvyJ2D4uA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/reVMm754jfWuH4o4MwNioPe7.png?f=user_large

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28
Voordat ik de manual erbij ga pakken....was het in 2.1 niet zo dat als je Sfeerverlichting op 'Automatisch' zet, dat hij dan bv in Sportstand rood werd? En 's avonds ook gelig/wit? Nu werkt dat namelijk niet meer. Automatisch = altijd geel/oker, en lijkt zich niets aan te trekken van de modus waarin je rijdt. Of verbeeld ik mij dat?

2e vraag: heeft er iemand ervaring met een 3d-geprinte tray voor onder het middenconsole? Zoiets dus? https://cults3d.com/en/3d...ustom-center-console-tray

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• kisik
Simply1337 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:23:
[...]

1 ding werd wel duidelijk.. 19" winterbandjes verbruiken zoveel meer.. dan mn 21 zomers bij gelijkwaardige omstandigheden :+
Dus mijn keuze voor 19" gaat daar niet zo veel mee helpen tov 21" 8) Dat was wel een beetje mijn idee.

• kisik
theHoff schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:26:
[...]

.......... mat zwart gegaan, breedset en wintergeschikt, ........
[Afbeelding]
Ook mooi! Ik heb geen breedset genomen voor de winterband, wel bewust, kunnen de wielen per wissel rouleren.

• theHoff
  • Niet online
kisik schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:18:
[...]

Ook mooi! Ik heb geen breedset genomen voor de winterband, wel bewust, kunnen de wielen per wissel rouleren.
Snap ik. Ik was zelf "bang" dat het optisch niet zou ogen, de smallere banden aan de achterzijde, en dat deze te ver naar binnen zouden vallen. Ik verwacht wel dat de achterbanden veel sneller zullen slijten dan de voorbanden, dus ik snap wel dat je er voor kiest.

• Simply1337
kisik schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:54:
[...]

Dus mijn keuze voor 19" gaat daar niet zo veel mee helpen tov 21" 8) Dat was wel een beetje mijn idee.
najah.. in essentie heebben winterbanden gewoon meer grip (zachter rubber) dan zomerbanden en dus is de consumptie ook gewoon hoger. 21-> 19 helpt met consumptie, maar in mijn geval was het niet beter dan mijn zomer 21"s, wel in de buurt.

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik krijg vrijdag mijn ID.4 Life (eindelijk *O* )

Ik volg deze thread al een tijdje en zie regelmatig instellingen voorbij komen, zoals voor de acc en dergelijke.
Wat zijn voor jullie de instellingen waar ik het eerste naar moet kijken en wat zouden dan de instellingen zijn?

Ik hoop dat hij met software 2.3 komt, maar dat is nog niet zeker.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 11:57
RoycoM schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:48:
Ik krijg vrijdag mijn ID.4 Life (eindelijk *O* )

Ik volg deze thread al een tijdje en zie regelmatig instellingen voorbij komen, zoals voor de acc en dergelijke.
Wat zijn voor jullie de instellingen waar ik het eerste naar moet kijken en wat zouden dan de instellingen zijn?

Ik hoop dat hij met software 2.3 komt, maar dat is nog niet zeker.
Voor mij was het de helderheid van het scherm. Vooral 's-avonds en 's-nachts vond ik het scherm wel erg fel en storend. Maar daarnaast weinig aan de settings voor ACC en dergelijke ingesteld.

ID.3 Pro S Limited Edition

• FlowDesign
kisik schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:55:
[...]

[Afbeelding]
Waarom zijn sommige LM velgen niet geschikt voor de winter? En hoe kom je erachter welke niet geschikt zijn?

• Duuufke
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12-2025
Mijn 8% ID.3 wordt later geleverd, omdat de dealer 'wacht op een grote software-update'. Zouden dit dan veel updates zijn omdat deze auto waarschijnlijk lang stil heeft gestaan? Of zou er echt een grote update aan komen? Ik vind het merkwaardig omdat normaal gezien updates 'gewoon' OTA gebeuren.

• theHoff
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:16:
[...]

Waarom zijn sommige LM velgen niet geschikt voor de winter? En hoe kom je erachter welke niet geschikt zijn?
Bij Givawheels wordt het aangegeven op de site bijvoorbeeld met icoontjes

https://www.givawheels.nl...m_has_wide_rear=1#results

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 11:57
Duuufke schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:29:
Mijn 8% ID.3 wordt later geleverd, omdat de dealer 'wacht op een grote software-update'. Zouden dit dan veel updates zijn omdat deze auto waarschijnlijk lang stil heeft gestaan? Of zou er echt een grote update aan komen? Ik vind het merkwaardig omdat normaal gezien updates 'gewoon' OTA gebeuren.
Lijkt er op dat 2.1 dan nog niet geïnstalleerd is. Die zorgde er voor dat updates via OTA beschikbaar werd. En zoveel updates zijn het ook weer niet. 2.3 (deel 1 en deel 2) en wat Document-updates

ID.3 Pro S Limited Edition

• FlowDesign
theHoff schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:41:
[...]

Ah, het gaat er blijkbaar om dat ze dan volledig gecoat zijn en niet alleen gepolijst om oxidatie te voorkomen.

Vind deze wel cool trouwens. Lijkt op die velgen van Tesla.
https://www.givawheels.nl..._has_wide_rear_d=#results

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12

Haan

dotnetter

Gisteren de ID.4 pro opgehaald bij de dealer. Nog niet zo heel veel mee gereden natuurlijk dus alles nog een beetje wennen. We hadden voor een voorraad model gekozen zodat we zeker wisten dat hij nog dit jaar geleverd zou gaan worden, dus verder geen keus gehad qua kleur of opties. Toch blij verrast dat ie ook stoel- en stuurverwarming blijkt te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q93yHRE9kbVnT0LbVEezTr9dkcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWp9zZal83nI9ygoZO7cb3dM.jpg?f=fotoalbum_large

Trouwens al wel twee keer ruzie gehad met de achterportieren die niet open willen. Pas na aantal pogingen om te ontgrendelen lukte het, is dat een soort van feature die ik niet begrijp of hoor je een achterportier gewoon open te kunnen maken als je de auto ontgrendeld?

[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 29-09-2021 13:46 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:56
[...]

Dank voor de tip, ik zoek combinatie stalen velg met winterbanden en is aantrekkelijk in prijs zie, bijv in combi met Continental

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• FlowDesign
Haan schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:43:
Gisteren de ID.4 pro opgehaald bij de dealer. Nog niet zo heel veel mee gereden natuurlijk dus alles nog een beetje wennen. We hadden voor een voorraad model gekozen zodat we zeker wisten dat hij nog dit jaar geleverd zou gaan worden, dus verder geen keus gehad qua kleur of opties. Toch blij verrast dat ie ook stoel- en stuurverwarming blijkt te hebben.
[Afbeelding]

Trouwens al wel twee keer ruzie gehad met de achterportieren die niet open willen. Pas na aantal pogingen om te ontgrendelen lukte het, is dat een soort van feature die ik niet begrijp of hoor je een achterportier gewoon open te kunnen maken als je de auto ontgrendeld?
Kinderslot al gecheckt?

• kisik
FlowDesign schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:16:
[...]

Andere afwerking. Had met aantasting van het LM door pekel etc. te maken.

• Haan

Haan

dotnetter

Het gaat uiteraard om openen van buitenaf ;)

• theHoff
  • Niet online
Haan schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:04:
[...]

Het gaat uiteraard om openen van buitenaf ;)
Kan ook een instelling zijn waarbij alleen het bestuurdersportier geopend wordt bij 1 keer klikken of alle deuren ineens.

• Haan

Haan

dotnetter

theHoff schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:05:
[...]

Kan ook een instelling zijn waarbij alleen het bestuurdersportier geopend wordt bij 1 keer klikken of alle deuren ineens.
Ja zoiets zat ik ook aan te denken, maar ik heb zo'n instelling nog niet kunnen vinden. Overigens bleven de achterportieren nog steeds vergrendeld na openen van het bestuurdersportier :/

• kisik
[...]

Ze hebben dezelfde set die ik ook krijg... velgen een paar tientjes goedkoper, banden paar tientjes duurder montage, balanceren ben ik nu €70 duurder uit, maar dan wel bij de lokale bandenspecialist (en kennis van mij).

Maar je kan hier dus ook selecteren op de naafdoppen. Hierdoor kan je je VW logo er ook gewoon in houden.

• theHoff
  • Niet online
Haan schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:09:
[...]

Ja zoiets zat ik ook aan te denken, maar ik heb zo'n instelling nog niet kunnen vinden. Overigens bleven de achterportieren nog steeds vergrendeld na openen van het bestuurdersportier :/
Volgens mij heet dat comfort openen.

• Haan

Haan

dotnetter

theHoff schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:26:
[...]

Volgens mij heet dat comfort openen.
Bijna, het heet gewoon portierinstellingen oid ;) maar het staat op dezelfde plek als comfort openen (dat is het openen van alle ramen tegelijkertijd).

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-01 13:22

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Haan schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:09:
[...]

Druk twee keer op openen op je afstandsbediening. Als het dan wel werkt, is het idd een instelling

.

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-01 10:08
Meer mensen last van de hele dag deze Connect melding?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogm0CzGoTf_iywnEWHw8WEioBCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2LGjKwzPlL00LGkJOEWJkhz.jpg?f=fotoalbum_large
Auto al een keer opnieuw verbonden met laadpaal, maar medling blijft komen. Suggesties?

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-01 18:24
Vandaag heb ik die fout een keer niet ontvangen :-/

• Vow

Vow

Onze ID3 zal morgen besteld worden.
Het wordt de ID3 pro met 145 pk in Moonstone grey/black met enkele opties.
Normaal staat de levering gepland voor januari 2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXwHOmEDVW2DL4yGdd-jz5BM3Do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YptSNsvA7eFaMsQ882UTAnB6.jpg?f=fotoalbum_large

• theHoff
  • Niet online
ID3-Piet schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:26:
Meer mensen last van de hele dag deze Connect melding?[Afbeelding]
Auto al een keer opnieuw verbonden met laadpaal, maar medling blijft komen. Suggesties?
Nope. Wel dat de e-sim het niet deed. Ging ook vanzelf weer weg.

• andreasvdwal
Voor het opberg vak tussen de voorstoelen heb ik een tray laten printen zodat ik daar mijn winkel muntjes en pasjes in kwijt kan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oa6CNmy-i56_BWAUOoPLQsU1c80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLmp1qRUTiObQ4sAEVnBFKfT.jpg?f=fotoalbum_large

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:29
andreasvdwal schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:41:
Voor het opberg vak tussen de voorstoelen heb ik een tray laten printen zodat ik daar mijn winkel muntjes en pasjes in kwijt kan.[Afbeelding]
Nice, die wil ik ook!

• frankv1971
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10-2021
Sinds gisteren verschijnt deze melding bij het starten van mijn ID.4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxyvavOxykNfKRRVuDFPoJOjZT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUAEppZzdgkDPQZsyfdAbChK.jpg?f=fotoalbum_large

De verbindingsstatus kon niet worden geladen (voor het zoeken op de foutmelding).

Mijn auto is vanmorgen door de garage uitgelezen en blijkbaar gereset maar dat mocht niet baten. Vervolgens hoor ik op mijn werk dat een collega precies de melding heeft op haar ID.4. Dus mijn idee is dat er iets mis is bij VW maar volgens de garage (teruggebeld) hebben ze verder geen meldingen gehad.

Iemand anders dit meegemaakt. Vond het frappant dat Google bij de eerste 2 woorden al de zin aanvullende dus ik ben niet de eerste die er naar zoekt maar niets zinnigs kwam terug.

• sl1000
frankv1971 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:15:
Sinds gisteren verschijnt deze melding bij het starten van mijn ID.4

[Afbeelding]

De verbindingsstatus kon niet worden geladen (voor het zoeken op de foutmelding).

Mijn auto is vanmorgen door de garage uitgelezen en blijkbaar gereset maar dat mocht niet baten. Vervolgens hoor ik op mijn werk dat een collega precies de melding heeft op haar ID.4. Dus mijn idee is dat er iets mis is bij VW maar volgens de garage (teruggebeld) hebben ze verder geen meldingen gehad.

Iemand anders dit meegemaakt. Vond het frappant dat Google bij de eerste 2 woorden al de zin aanvullende dus ik ben niet de eerste die er naar zoekt maar niets zinnigs kwam terug.
zowat iedereen heeft deze al gezien. Heb het gevoel dat ze alle auto's stuk voor stuk naar een nieuwe backend aan het overzetten zijn, met dit als gevolg.
bij mij verdween het na een dagje vanzelf
Pagina: 1 ... 136 ... 390 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.