Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 135 ... 372 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:35
Exorcist schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:02:
[Afbeelding]

We hebben (nog) maar twee openbare laadpalen in de garage (werk). Toevallig stond er nog een ID.4. Binnenkort worden gelukkig eigen laadpunten gemaakt/gereserveerd voor mijn bedrijf, sinds één van deze twee blijkbaar in storing schoot eind verleden week waardoor mijn auto dus niét was opgeladen aan het einde van de dag :(
Hey, das de mijne! Hambakenwetering in Den Bosch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jazz37 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:32:
[...]

Hey, das de mijne! Hambakenwetering in Den Bosch
Nog blij dat ik je kenteken heb geblurred dan :P
Klopt!

Wat toevallig op deze manier :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mocht iemand nog een winterset voor z'n ID.4 moeten bestellen, prijzen en levertijden vliegen omhoog op 't moment. Ik ben uiteindelijk toch maar voor een aftermarket breedset gegaan, 19". Levertijd 3 weken terwijl deze vorige week nog 2 weken was.
Wel vreemd overigens dat de 19 inch set op VW site met een verkeerde bandmaat wordt aangeboden:

Merk: Continental
Band: Voor: 235/50 R19 101T / Achter: 255/45 R19 107T Continental TS850P SEAL (FR alleen voor) Velgmaat: 8Jx19 ET45
https://shop.volkswagen.n...nch-winterset-loen-zilver

Terwijl er 235/55 R19 Vooras 255/50 R19 Achteras onder zou moeten.... vaag

[ Voor 6% gewijzigd door theHoff op 22-09-2021 10:26 ]

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-06 12:03
Voor de geïnteresseerde,
Zo maken ze de ID4 in de US (Chattanooga)

YouTube: Volkswagen ID.4 Production Chattanooga US

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:41
Ik zit nog erg te twijfelen tussen een extra set velgen + winterband (en welke dan?) of winterbanden laten wisselen op de bestaande velg. Ik heb zelf wel ruimte om de velgen op te slaan en vind zelf wisselen tussen winter en zomerset geen probleem, maar toch een hoop geld.

Ik zie dat je rond de 700 euro een set tweedehands Andoya velgen kan scoren, maar een ander setje velgen is ook wel leuk voor de afwisseling, hier bijvoorbeeld wat inspiratie.

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 21:52
ID.3L

Tijdens mijn proefrit leek de ID.3 voor een stoplicht gewoon stil te blijven staan. Mijn huidige ID.3L kruipt weg als een automaat, dus moet je altijd op rem staan voor het stoplicht. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

robhuls schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:20:
ID.3L

Tijdens mijn proefrit leek de ID.3 voor een stoplicht gewoon stil te blijven staan. Mijn huidige ID.3L kruipt weg als een automaat, dus moet je altijd op rem staan voor het stoplicht. Weet iemand hoe dit zit?
Auto hold. Je pedaal iets dieper intrappen (rem), springt hij op die stand en dan moet je zelf "gas" geven. Licht op de rem houden heb je het zelf in de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:41
robhuls schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:20:
ID.3L

Exorcist schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:23:
[...]

Auto hold. Je pedaal iets dieper intrappen (rem), springt hij op die stand en dan moet je zelf "gas" geven. Licht op de rem houden heb je het zelf in de hand.
Auto hold moet je wel eerst aanzetten ergens in een menu, weet even niet uit m'n hoofd waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhuls
unex154 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:26:
Auto hold moet je wel eerst aanzetten ergens in een menu, weet even niet uit m'n hoofd waar.
Bedankt! Instelling staat onder Wagen --> Buiten --> Remmen (je moet wat swipen om bij remmen te komen). Straks eens kijken of dat fijn werkt.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

unex154 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:26:
[...]

[...]

Bij mijn ID.4 hoefde ik niets aan te passen/default.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:59

oZy

Exorcist schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:39:
Bij mijn ID.4 hoefde ik niets aan te passen/default.
Bij de aflevering vertelde de dealer mij 'hier zit auto hold (pull down shortcut menu), die hebben we alvast voor je aangezet".. net als snelheid aanpassen op basis van verkeersborden etc. Maar hij staat niet per default op auto hold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
dealermail ontvangen dat de 2.3 update eraan zit te komen en daarbij vroegspoedig ook de opt-in mail voor de update. Hadden ze dit in NL nog niet verstuurd dan? owja.. week 39 was het he.. dat is volgende week

[ Voor 14% gewijzigd door Simply1337 op 22-09-2021 11:11 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:59
robhuls schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:39:
[...]

Bedankt! Instelling staat onder Wagen --> Buiten --> Remmen (je moet wat swipen om bij remmen te komen). Straks eens kijken of dat fijn werkt.
Naar beneden swipen van midden boven en hij zou standaard in het snelmenu moeten staan

• robhuls
oZy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:58:
[...]
Bij de aflevering vertelde de dealer mij 'hier zit auto hold (pull down shortcut menu), die hebben we alvast voor je aangezet".. net als snelheid aanpassen op basis van verkeersborden etc. Maar hij staat niet per default op auto hold.
Net getest, werkt fijn vind ik, maar stond inderdaad in mijn ID.3L niet aan. Wel opvallend dat dit in het snelmenu zit, ik zie niet zo veel reden om dit nu heel vaak aan en uit te zetten. Ik vind het wel fijn dat ik daar de navi audio snel uit kan zetten als je bijvoorbeeld de rest van de weg wel weet.

• sl1000
robhuls schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:59:
[...]

Net getest, werkt fijn vind ik, maar stond inderdaad in mijn ID.3L niet aan. Wel opvallend dat dit in het snelmenu zit, ik zie niet zo veel reden om dit nu heel vaak aan en uit te zetten. Ik vind het wel fijn dat ik daar de navi audio snel uit kan zetten als je bijvoorbeeld de rest van de weg wel weet.
Je kunt je eigen shortcuts er in zetten. Net wat je prettig vindt. Longpress op een icon en je kunt het menu aanpassen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Precies gewoon aanpassen. Beetje vergelijkbaar met het eigen maken van het home screen van een Android telefoon, dito voor die pulldown bar. De stuurverwarming heb ik er bijvoorbeeld in zitten, al stamt dat nog wel uit de periode van voor 2.1, toen ik nog geen voorverwarmen had.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:25
theHoff schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:12:
Mocht iemand nog een winterset voor z'n ID.4 moeten bestellen, prijzen en levertijden vliegen omhoog op 't moment. Ik ben uiteindelijk toch maar voor een aftermarket breedset gegaan, 19". Levertijd 3 weken terwijl deze vorige week nog 2 weken was.
Wel vreemd overigens dat de 19 inch set op VW site met een verkeerde bandmaat wordt aangeboden:

Band: Voor: 235/50 R19 101T / Achter: 255/45 R19 107T Continental TS850P SEAL (FR alleen voor) Velgmaat: 8Jx19 ET45

Ik had begin augustus deze winterbanden besteld, kosten nu 1 Euro minder dan toen ik bestelde en ze zijn ook gewoon op voorraad...

https://www.oponeo.nl/ban...-50-r19-93-t-fr-contiseal

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:55
FlowDesign schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:50:
[...]

Ik had begin augustus deze winterbanden besteld, kosten nu 1 Euro minder dan toen ik bestelde en ze zijn ook gewoon op voorraad...

ID.3P
Beste Flow, passen die banden om deze stalen velgen of je weet: https://shop.ahw-shop.de/...hlrad-1ea60102703c?c=9267

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• FlowDesign
mcmiles schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:59:
[...]

ID.3P
Beste Flow, passen die banden om deze stalen velgen of je weet: https://shop.ahw-shop.de/...hlrad-1ea60102703c?c=9267
Als je ze voor 18 inch besteld wel. Ik heb 19 inch.

Ik weet niet wat de standaard hoogte van de band moet zijn bij 18 inch, maar ik vermoed 55 bij de standaard breedte van 215. Dan kom je bij deze band. Wel ff checken of dit indd dezelfde maat is als standaard op 18 inch!

https://www.oponeo.nl/ban...-t-fr-contiseal#357533158

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:50:
[...]

Ja dat kan. Er zijn heel veel andere banden op voorraad en direct leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 20:28
Bij 18 inch is de bandenmaat idd 215/55/18 volgens het CVO.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37

Boy

www.byoscoop.nl

theHoff schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:12:

Afgelopen winter nog met de zomerbanden gedaan, wat extra uitkijken maar ging wel.
Nu ben ik aan het denken aan 4-seizoensbanden, zolang je niet op wintersport gaat, zou dat prima moeten zijn lijkt me.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Boy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:04:
[...]

Afgelopen winter nog met de zomerbanden gedaan, wat extra uitkijken maar ging wel.
Nu ben ik aan het denken aan 4-seizoensbanden, zolang je niet op wintersport gaat, zou dat prima moeten zijn lijkt me.
Wij hebben vier seizoenen banden en dat gaat prima en volgens de tekens op de band mag ik er ook mee op wintersport.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• Jakkie takkie
t2faag schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:08:
[...]

Wij hebben vier seizoenen banden en dat gaat prima en volgens de tekens op de band mag ik er ook mee op wintersport.
Is er een verschil in verbruik merkbaar als je op de all-season banden rijdt? Ik overweeg een setje LOEN in de kleur zwart op mijn witte ID3 dat staat wel aardig denk ik. Er is nog wel vrij weinig verkrijgbaar in de 19 inch maat op het gebied van all-season.

• t2faag
Jakkie takkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:27:
[...]

Is er een verschil in verbruik merkbaar als je op de all-season banden rijdt? Ik overweeg een setje LOEN in de kleur zwart op mijn witte ID3 dat staat wel aardig denk ik. Er is nog wel vrij weinig verkrijgbaar in de 19 inch maat op het gebied van all-season.
We hebben een 3.1B, dat was dus met 18 inch velgen en hebben meteen de all-seasons erop laten leggen. verbuik zal wellicht iets hoger zijn, maar vond dit wel prettiger dan twee keer per jaar wisselen. Afgelopen winter met die sneeuw reed het prima.

Het zijn Good Year Vector 4 seasons (215/55R18), al was dat toen voor de dealer ook al een uitdaging om ze te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door t2faag op 22-09-2021 14:33 ]

• Jakkie takkie
Misschien een beetje blond maar wat is een 3.1B, een ID3 First Basis oid?

Op zich een goed idee, ik vindt de Eastderry's niet misstaan op mijn Max en je ziet ze ook niet heel veel. Velgen wijken bij mij af omdat de auto uit Duitsland is geimporteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:05
Jakkie takkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:03:

Op zich een goed idee, ik vindt de Eastderry's niet misstaan op mijn Max en je ziet ze ook niet heel veel. Velgen wijken bij mij af omdat de auto uit Duitsland is geimporteerd.
ID.3 Business ;)

Zie alleen dat ie niet meer als uitvoering te bestellen is..

[ Voor 7% gewijzigd door PB1983 op 22-09-2021 15:09 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Boy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:04:
[...]

Als je niet op wispo gaat, en je hoeft geen zgan setje zomerbanden weg te gooien, dan zou ik ook voor M+S (met Alpine logo) banden gaan :Y

Mits die er zijn met zo'n Contiseal oid.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37

Boy

www.byoscoop.nl

FlowDesign schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:14:
[...]

Als je niet op wispo gaat, en je hoeft geen zgan setje zomerbanden weg te gooien, dan zou ik ook voor M+S (met Alpine logo) banden gaan :Y

Mits die er zijn met zo'n Contiseal oid.
Yes, zoiets had ik ook op de vorige (Mondeo) laten leggen. Het is natuurlijk wel zo dat mijn huidige banden maar 14k gelopen hebben nu, dus zijn nog vrij nieuw.

Mss dat ik de winter nog beetje aankijken en gewoon niet ga rijden als het te heftig is. Over het algemeen zijn dat maar een paar dagen per jaar in de huidige winters

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 11:15
Simply1337 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:55:
[...]

cutoff prijs is wel laag of nie? hmm helaas nog geen taycan kopen voor een habbekrats :'(
Als het door de eerste en tweede kamer komt zoals verwacht, zal het 27% worden met een max. van 40.000. Dus effectief een verdubbeling van de huidige regeling.

Ben nog wel even aan het kijken wat hierbij leidend is, datum koopcontract óf leverdatum. Bij de bijtelling gaat het om de datum op kenteken maar bij investeringen is de 'datum waarop de verplichting is aangegaan' leidend.

• Vighu
unex154 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:14:
Ik zit nog erg te twijfelen tussen een extra set velgen + winterband (en welke dan?) of winterbanden laten wisselen op de bestaande velg. Ik heb zelf wel ruimte om de velgen op te slaan en vind zelf wisselen tussen winter en zomerset geen probleem, maar toch een hoop geld.

Ik zie dat je rond de 700 euro een set tweedehands Andoya velgen kan scoren, maar een ander setje velgen is ook wel leuk voor de afwisseling, hier bijvoorbeeld wat inspiratie.
Ik zit zelf ook al te kijken voor velgen voor als de ID.5 geleverd wordt. Vraag mij alleen sterk af waar ik op moet letten; EV gerelateerd én uberhaupt kwaliteit van diverse velgmerken?

Wat ik van plan ben is de auto te laten leveren met 19" Hamar velgen en hier de Winterset van maken. De gedachten hierachter is dat deze 19" 'aerodynamische EV' velgen het zuinigst zouden zijn wanneer het er het meest toe doet in de winter. En dan nieuwe 20/21" bestellen als zomerset.

Alternatief is de nieuwe velgen van All-Season banden voorzien en de originele velgen + banden verkopen. Ik vind het alleen zo lastig inschatten wat het verbruik doet 19"Hamar Zomer/winter vs. 20" aftermarket + All Season, iemand die hier wat ervaring mee heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaVLBuzDZyITtzL-6PBAM8YO0Uc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GMKvCKIuFglrJk9bbPReVL71.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hor35zWs9t5ILkxME46eBOJDyYY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/b1EIeHfeZF22JGLEoye9ryVN.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door Vighu op 22-09-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Vighu schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:02:
[...]

Ik zit zelf ook al te kijken voor velgen voor als de ID.5 geleverd wordt. Vraag mij alleen sterk af waar ik op moet letten; EV gerelateerd én uberhaupt kwaliteit van diverse velgmerken?

Wat ik van plan ben is de auto te laten leveren met 19" Hamar velgen en hier de Winterset van maken. De gedachten hierachter is dat deze 19" 'aerodynamische EV' velgen het zuinigst zouden zijn wanneer het er het meest toe doet in de winter. En dan nieuwe 20/21" bestellen als zomerset.

Alternatief is de nieuwe velgen van All-Season banden voorzien en de originele velgen + banden verkopen. Ik vind het alleen zo lastig inschatten wat het verbruik doet 19"Hamar Zomer/winter vs. 20" aftermarket + All Season, iemand die hier wat ervaring mee heeft?

[Afbeelding][Afbeelding]
Als je verbruik belangrijk vindt, dan moet je sowieso niet van die open "spaak" velgen kopen.

En kleinere velgen zijn ook zuiniger dan grote.

De 19" Andoya velgen zijn zuiniger dan die standaard 20" velgen van de ID3, terwijl die 20" velgen nota bene minder "open" zijn.

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 10:02
Vighu schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:02:
[...]

Voor wat het waard is ik rij ID4 met 20 inch Drammen velgen en allweathers. Mijn verbruik is 16.2 over 10k kilometer waarvan meerderheid snelweg. Ik heb bepaald geen zuinige rijstijl en ben hier positief over verrast. Heb uiteraard geen idee wat 19 inch of meer open velgen hier voor invloed op zou hebben maar dan heb je een beetje een idee.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 23:03
FlowDesign schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:39:
[...]

Als je verbruik belangrijk vindt, dan moet je sowieso niet van die open "spaak" velgen kopen.

De 19" Andoya velgen zijn zuiniger dan die standaard 20" velgen van de ID3, terwijl die 20" velgen nota bene minder "open" zijn.
En goedkoper denk ik - ik heb net 2 nieuwe velgen. 900 euro per velg. Oef. ZONDER band.

• Vighu
FlowDesign schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:39:
[...]

Verbruik vind ik deels belangrijk, ik heb een 77kWh versie besteld en die range heb ik bij lange na niet wekelijks nodig. Uiterlijk van de auto vind ik wel sowieso belangrijk alleen niet ten koste van ‘te veel’ range. Het zou fijn zijn als je een tabel zou hebben met realistische ranges in verhouding tot elkaar.

Velgen staan voor mij wel bovenaan de lijst van wensen voor de auto. Vind het alleen wel een serieuze kostenpost om op de gok te doen met het risico op teleurstelling (range gerelateerd).

Misschien dat ik in de komende weken nog wat info weet te vinden hierover :)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:31
Soeski schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:04:
[...]

En goedkoper denk ik - ik heb net 2 nieuwe velgen. 900 euro per velg. Oef. ZONDER band.
Maar dat zijn VW inflatie prijzen.
Ik had onder mijn vorige auto, Golf 7.5 variant, de Rotary 18" velgen. Destijds (2017) waren die velgen 1300 euro. Diezelfde velgen (Rotary 18") wilde ik onder de Golf 8 samenstellen.. 1800 euro. Da's een verhoging van 500 euro in 4 jaar! Op exact dezelfde velgen. |:(

*sowieso

• Simply1337
Vighu schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:52:
[...]

Als het door de eerste en tweede kamer komt zoals verwacht, zal het 27% worden met een max. van 40.000. Dus effectief een verdubbeling van de huidige regeling.

Ben nog wel even aan het kijken wat hierbij leidend is, datum koopcontract óf leverdatum. Bij de bijtelling gaat het om de datum op kenteken maar bij investeringen is de 'datum waarop de verplichting is aangegaan' leidend.
MIA gaat om aankoopdatum.

• t2faag
Jakkie takkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:03:

ID3 first basic inderdaad :)

• Vow
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Ik zelf ben ook aan het uitkijken om een ID3 particulier aan te schaffen. Ik rij nu in een Skoda Karoq 1.5 tsi met automaat. Ik ben reeds bij de dealer geweest en deze hebben me een mooie overname prijs gemaakt voor mijn Skoda. Op de Id3 zelf zo goed als geen korting. Het zou gaan om een ID.3 Pro "Business" 58 kWh 107 kW (145 pk). Ik heb wel een testrit kunnen maken maar dat was met een ID4 met de 204 pk sterke motor dus heb niet dadelijk een idee van de 145 pk motor die in de ID3 ligt. Is deze voldoende voor gewoon dagelijks verkeer? Ik ben een rustige chauffeur :-). Verder ga ik morgen ook nog langs de Kia dealer om een prijsofferte te laten maken van een Kia E-niro. Nog mensen die deze bekeken hebben? Hoe verhoud deze zich tot de ID3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:42
Vow schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:46:
Ik zelf ben ook aan het uitkijken om een ID3 particulier aan te schaffen. Ik rij nu in een Skoda Karoq 1.5 tsi met automaat. Ik ben reeds bij de dealer geweest en deze hebben me een mooie overname prijs gemaakt voor mijn Skoda. Op de Id3 zelf zo goed als geen korting. Het zou gaan om een ID.3 Pro "Business" 58 kWh 107 kW (145 pk). Ik heb wel een testrit kunnen maken maar dat was met een ID4 met de 204 pk sterke motor dus heb niet dadelijk een idee van de 145 pk motor die in de ID3 ligt. Is deze voldoende voor gewoon dagelijks verkeer? Ik ben een rustige chauffeur :-). Verder ga ik morgen ook nog langs de Kia dealer om een prijsofferte te laten maken van een Kia E-niro. Nog mensen die deze bekeken hebben? Hoe verhoud deze zich tot de ID3?
Ik rij zelf privé een ID.3 1st Plus sinds juli. Ik denk dat particulier aanschaffen op dit moment niet zo interessant is. Je hebt geen recht meer op SEPP subsidie en op dit moment zul je ook weinig korting kunnen krijgen. Dit komt omdat de 2020 ID.3 voorraad die er op dit moment is erg interessant is voor de zakelijke markt en heel hard slinkt. M.a.w. ze kunnen de auto's voor de volle prijs verkopen op het moment. Dat komt omdat VW ongeveer het enige merk is dat nog 8% bijtelling auto's in voorraad heeft. En alles wat je nu nieuw gaat bestellen krijgt 2022 bijtelling (16% en 22% vanaf 35.000). Dus als je een goede prijs wil misschien wachten tot 1 januari en €3750 SEPP subsidie op een af-fabriek bestelling? Tja... het duurt dan nog wel even totdat je een auto hebt... afweging...

145pk lijkt me zeker genoeg om met het verkeer mee te komen. Ik heb zelf de 204pk maar rij altijd in eco en heb ruim over. Het is een paar keer leuk om snel te accelereren maar dan heb je het ook wel gehad. Maar verwacht verder geen topprestaties.

Kia E-Niro is een hele goede degelijke auto met efficiënte aandrijflijn, zeker in de winter minder terugval dan VW. Eigenlijk kun je met een E-Niro niet zo veel fout doen.... mooi vind ik hem niet. Qua dashboard e.d. vind ik zelf de ID.3 veel moderner aan doen. Je hebt bij Kia meer het idee dat je in een vorige generatie auto rijdt (en dat is natuurlijk ook zo). Maar als je van een traditioneel dashboard met handige knopjes houdt dan zul je daar zeker blij van worden. Wegligging ID.3 is beter, Kofferbakruimte van de Niro beter. Zo zijn er erg veel verschillen.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:55
FlowDesign schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:05:
[...]

Als je ze voor 18 inch besteld wel. Ik heb 19 inch.

Ik weet niet wat de standaard hoogte van de band moet zijn bij 18 inch, maar ik vermoed 55 bij de standaard breedte van 215. Dan kom je bij deze band. Wel ff checken of dit indd dezelfde maat is als standaard op 18 inch!

https://www.oponeo.nl/ban...-t-fr-contiseal#357533158
Dank en helder Flow👍

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
Yes! Eindelijk na 12 weken vertraging krijg ik volgende week mijn auto. *O*
In week 25 geproduceerd en deze week bij de dealer geleverd.

Edit: gaat om een ID4 Life

[ Voor 9% gewijzigd door RoycoM op 23-09-2021 07:36 ]

• Simply1337
een zwaardere id4 is 1 sec rapper dan de 107 kw id.3.
een 150kw id3 is alweer 2.5s sneller naar de 100.

Wegligging zal goed zijn, maar het speelse van een id3 met 150kw motor zal wel wegvallen met een 107kw motor.

ach, als het altijd in ECO stand gaat dan maakt het weer niet zoveel uit.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-06 13:40
Mijn dealer heeft voor de winter een set velgen met winterband gereserveerd van het type Loen (standaard in de VW Shop). Iemand mss een foto van een ID4 met Loen (20inch) velgen eronder?

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
RaymondD schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:43:
[...]

Ik rij zelf privé een ID.3 1st Plus sinds juli. Ik denk dat particulier aanschaffen op dit moment niet zo interessant is. Je hebt geen recht meer op SEPP subsidie en op dit moment zul je ook weinig korting kunnen krijgen. Dit komt omdat de 2020 ID.3 voorraad die er op dit moment is erg interessant is voor de zakelijke markt en heel hard slinkt. M.a.w. ze kunnen de auto's voor de volle prijs verkopen op het moment. Dat komt omdat VW ongeveer het enige merk is dat nog 8% bijtelling auto's in voorraad heeft. En alles wat je nu nieuw gaat bestellen krijgt 2022 bijtelling (16% en 22% vanaf 35.000). Dus als je een goede prijs wil misschien wachten tot 1 januari en €3750 SEPP subsidie op een af-fabriek bestelling? Tja... het duurt dan nog wel even totdat je een auto hebt... afweging...

145pk lijkt me zeker genoeg om met het verkeer mee te komen. Ik heb zelf de 204pk maar rij altijd in eco en heb ruim over. Het is een paar keer leuk om snel te accelereren maar dan heb je het ook wel gehad. Maar verwacht verder geen topprestaties.

Kia E-Niro is een hele goede degelijke auto met efficiënte aandrijflijn, zeker in de winter minder terugval dan VW. Eigenlijk kun je met een E-Niro niet zo veel fout doen.... mooi vind ik hem niet. Qua dashboard e.d. vind ik zelf de ID.3 veel moderner aan doen. Je hebt bij Kia meer het idee dat je in een vorige generatie auto rijdt (en dat is natuurlijk ook zo). Maar als je van een traditioneel dashboard met handige knopjes houdt dan zul je daar zeker blij van worden. Wegligging ID.3 is beter, Kofferbakruimte van de Niro beter. Zo zijn er erg veel verschillen.
Ik vind dat accelereren echt 1 vd leukste zaken aan de 204PK ID3, hahaha. Ik weet nog dat mijn vrouw zei dat dat nooit leuk zo blijven. I proved her wrong :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:53
dstaals schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:00:
[...]

Ik vind dat accelereren echt 1 vd leukste zaken aan de 204PK ID3, hahaha. Ik weet nog dat mijn vrouw zei dat dat nooit leuk zo blijven. I proved her wrong :-)
Ik pak toch meestal de motor als ik wil accelereren, ben je in ieder geval die Tesla Model 3's nog te snel af 8)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:05
[...]

Boys will be boys! :) Ik krijg nu al bij een aantal verkeerslichten al standaard de opmerking van mijn vrouw... "je gaat toch niet racen". Nee, van die Mustang Mach E/Tesla/Polestar/Dikke BMW ga ik niet winnen :'(

[ Voor 3% gewijzigd door PB1983 op 23-09-2021 10:08 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
PB1983 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:01:
[...]

Boys will be boys! :) Ik krijg nu al bij een aantal verkeerslichten al standaard de opmerking van mijn vrouw... "je gaat toch niet racen". Nee, van die Mustang Mach E/Tesla/Polestar/Dikke BMW ga ik niet winnen :'(
Mijn moeder is inmiddels 73 en het mooiste vind ze om met haar oude Nissan Leaf petjes in Golfjes eruit te rijden bij het stoplicht 🤣

• FlowDesign
pietermx schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:36:
[...]

Ik pak toch meestal de motor als ik wil accelereren, ben je in ieder geval die Tesla Model 3's nog te snel af 8)
Zolang het geen TM3 Performance is, want dan moet je wel heel erg je best doen :P

Ik mis eerlijk gezegd wel de 280 pk van m'n TM3 SR+ vergeleken met de "slechts" 204 pk ID.3. Je mist bij 204 pk net die echte "oempf" en dat je in je stoel wordt gedrukt.

• pietermx
FlowDesign schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:33:
[...]

Zolang het geen TM3 Performance is, want dan moet je wel heel erg je best doen :P

Ik mis eerlijk gezegd wel de 280 pk van m'n TM3 SR+ vergeleken met de "slechts" 204 pk ID.3. Je mist bij 204 pk net die echte "oempf" en dat je in je stoel wordt gedrukt.
Valt mee hoor, zit in 2,9 sec op de 100 (K1600GT) :Y

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
pietermx schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:39:
[...]

Jij moet echt je best doen voor die 2,9 op een motor met benzine en schakelen en droog wegdek. De M3 Performance doet het in 3,3 seconden door alleen maar het pedaal te vloeren met 4WD :)
Overigens wordt de huidige K1600GT volgens de site gespecificeerd op 3,2 sec naar de 100 dus jij hebt gechipped? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-04 14:49
Wij hebben ook id3 max particulier gekocht en zijn er tevreden over, nog nooit problemen of meldingen gehad gelukkig.
De ruimte is toch wel een dingetje voor ons en achteraf hadden we misschien toch liever voor een wat grotere id4 gegaan.

Voordat wij de id3 kochten zijn we in de e niro ook wezen rijden maar die viel als snel af dat het allemaal een beetje ouderwets aanvoelde en vonden wij de id3 veel fijner rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
Soeski schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:00:
[...]

Jij moet echt je best doen voor die 2,9 op een motor met benzine en schakelen en droog wegdek. De M3 Performance doet het in 3,3 seconden door alleen maar het pedaal te vloeren met 4WD :)
Overigens wordt de K1600GT gespecificeerd op 3,2 sec naar de 100 dus jij hebt gechipped? ;)
Volgens mij verschilt het een beetje per productiejaar (de K1600GT rolt al van de band sinds 2011). Jongere modellen zijn iets sneller. Althans tot 2020/21, toen werd het iets minder om te voldoen aan de Euro 5 norm... Verder helpt de quickshifter ook enorm, je ramt hem gewoon in de volgende versnelling zonder te koppelen, die was niet leverbaar vanaf het begin. Anyway, heerlijke motor O-)

Los daarvan, rijden is meer dan snel bij het stoplicht weg zijn. Een motor heb ik voor het rijden *O* , een auto om van A naar B te gaan met bij voorkeur lekker veel bagageruimte :Y

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-03 10:36
Ik krijg binnenkort een ID.3 Life model met 204pk geleverd. Stiekem ben ik heel benieuwd naar die acceleratie. Zijn er meer acceleratie verhalen/reacties die jullie kunnen delen? :)

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-02 20:54
johanpastoor schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:25:
[...]

Ik krijg binnenkort een ID.3 Life model met 204pk geleverd. Stiekem ben ik heel benieuwd naar die acceleratie. Zijn er meer acceleratie verhalen/reacties die jullie kunnen delen? :)
Niet slecht, maar m'n Model 3 is wat rapper.

• robhuls
Ik zelf ben ook aan het uitkijken om een ID3 particulier aan te schaffen. Ik rij nu in een Skoda Karoq 1.5 tsi met automaat.
Ik ben van een Volvo C30 D2 (turbo diesel) naar een ID.3L 208pk gegaan. Die Volvo was zeker geen langzame diesel, maar de ID.3 is echt nog heel veel rapper. Veel sneller weg en doordat je niet hoeft te schakelen ook heel vlot door accelereren (zeker ten opzichte van een beetje rustig schakelen, ik ben ook een rustige rijder). Ik vind zelfs in eco modus de maximale acceleratie zo snel dat ik dat bij voorkeur niet doe. Mijn idee is dan ook dat de ~150pk uitvoering ook zeker rap genoeg gaat zijn. Anders gezegd, als ik de keus had (ik kocht een voorraad model) dan zou ik met de kennis die ik nu heb zonder twijfel de 150pk bestellen en E1500 in de zak houden.

Ik heb zelf niet naar de Kia gekeken (ik had wat haast, de Volvo deed het niet meer), wel naar de Hyundai Kona. Die viel voor mij direct af, omdat ik het interieur zeer ouderwets vond. De Kia schijnt in dat opzicht wel beter te zijn.

Ik heb vrijwel de advertentie prijs betaald voor mij ID.3L, maar kortingstechnisch is dat lastig vergelijken, omdat het voorraad modellen zijn waar ook al wat aan de prijs is gemorreld. Ik had een offerte voor een nieuw nieuw exemplaar en daar leek niet echt over de prijs te praten en die was sowieso een stuk duurder.

Wat ik zeker zou meewegen is de SEPP subsidie. Als je het contract tekent op 2 januari heb je vrijwel zeker E3700 (?) subsidie, dat is een hoop geld voor 3 maanden wachten. Waar je denk ik ook rekening mee moet houden zijn onvoorspelbare levertijden, daar wordt veel over geschreven in dit topic. Ik kreeg destijds een levertijd van 8 weken voor een nieuw nieuw exemplaar, maar ik acht dat met de kennis van nu zeer onwaarschijnlijk. Mijn advies is op dit moment om alleen iets te kopen wat al op voorraad is, omdat je anders geen idee hebt wanneer je iets geleverd gaat krijgen.

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
BanDijk schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:55:
[...]

En duurder >:) , maar goed, zowat alle benzine/diesel wagens staan bijkans stil bij een stoplichtsprintje :)

• robhuls
robhuls schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:27:
[...]
Wat ik zeker zou meewegen is de SEPP subsidie. Als je het contract tekent op 2 januari heb je vrijwel zeker E3700 (?) subsidie
In de aangepaste SEPP regeling is dit verlaagd naar E3.350, maar het budget is nu wel goed voor 20.000 i.p.v. 5.000 auto's in 2022, dus de kans dat je ernaast grijpt is aanzienlijk kleiner geworden.

https://www.rijksoverheid...ding-tussenevaluatie-sepp

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-06 14:37
Hi,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDLjv5vzG_G7hJf_Y_jshyzBaQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QdVq8UWWRvasKTxSZNCd7ic.jpg?f=fotoalbum_large

Id4.T

Dit is de homescreen van mijn app. Hebben jullie wel de batterijstatus te zien? Overigens kan ik helemaal niets instellen... qua temperatuur oid.

Als ik op de knop vertrektijden klik op het 2e scherm van de app geeft hij gewoon een verhaaltje dat je kan voorprogrameren in de auto.

• Simply1337
BanDijk schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:55:
[...]

mn oude motor (daytona 675) had net genoeg aan zn eerste versnelling voor de 100. dat was 3.3-5s?
versnelling 4 was je bij 200... in iets minder dan 9 secs... dat ding was genot ten top.

kun je wellicht kopen voor 4k na onderhandelen(BJ 06-09)

• Jakkie takkie
johanpastoor schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:25:
[...]

Op 80 kilometer wegen vindt ik dat ie het heel leuk doet, inhalen van een trage voorligger gaat toch behoorlijk rap. Boven de 100/120 is de fut er een beetje uit. De combinatie wegligging/koppel maakt het rijden leuk zeker als je de schokdemping op z'n hardst zet (DCC). Weet niet of iedere ID3 dat heeft.

• Tukk
  • Laatst online: 16:11

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jakkie takkie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:42:
[...]

Op 80 kilometer wegen vindt ik dat ie het heel leuk doet, inhalen van een trage voorligger gaat toch behoorlijk rap. Boven de 100/120 is de fut er een beetje uit. De combinatie wegligging/koppel maakt het rijden leuk zeker als je de schokdemping op z'n hardst zet (DCC). Weet niet of iedere ID3 dat heeft.
Schokdemping kunnen aanpassen? ik ga kijken.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
Dat zit alleen op de Max dacht ik.

• Simply1337
Id3 heeft geen dcc, alleen id4 1st max, max en tegenwoordig als een losse optie

• Vow
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

robhuls schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:27:
[...]

Ik ben van een Volvo C30 D2 (turbo diesel) naar een ID.3L 208pk gegaan. Die Volvo was zeker geen langzame diesel, maar de ID.3 is echt nog heel veel rapper. Veel sneller weg en doordat je niet hoeft te schakelen ook heel vlot door accelereren (zeker ten opzichte van een beetje rustig schakelen, ik ben ook een rustige rijder). Ik vind zelfs in eco modus de maximale acceleratie zo snel dat ik dat bij voorkeur niet doe. Mijn idee is dan ook dat de ~150pk uitvoering ook zeker rap genoeg gaat zijn. Anders gezegd, als ik de keus had (ik kocht een voorraad model) dan zou ik met de kennis die ik nu heb zonder twijfel de 150pk bestellen en E1500 in de zak houden.

Ik heb zelf niet naar de Kia gekeken (ik had wat haast, de Volvo deed het niet meer), wel naar de Hyundai Kona. Die viel voor mij direct af, omdat ik het interieur zeer ouderwets vond. De Kia schijnt in dat opzicht wel beter te zijn.

Ik heb vrijwel de advertentie prijs betaald voor mij ID.3L, maar kortingstechnisch is dat lastig vergelijken, omdat het voorraad modellen zijn waar ook al wat aan de prijs is gemorreld. Ik had een offerte voor een nieuw nieuw exemplaar en daar leek niet echt over de prijs te praten en die was sowieso een stuk duurder.

Wat ik zeker zou meewegen is de SEPP subsidie. Als je het contract tekent op 2 januari heb je vrijwel zeker E3700 (?) subsidie, dat is een hoop geld voor 3 maanden wachten. Waar je denk ik ook rekening mee moet houden zijn onvoorspelbare levertijden, daar wordt veel over geschreven in dit topic. Ik kreeg destijds een levertijd van 8 weken voor een nieuw nieuw exemplaar, maar ik acht dat met de kennis van nu zeer onwaarschijnlijk. Mijn advies is op dit moment om alleen iets te kopen wat al op voorraad is, omdat je anders geen idee hebt wanneer je iets geleverd gaat krijgen.
Iedereen alvast bedankt voor jullie bemerkingen.
Morgen ga ik opnieuw naar de VW dealer om alles nog eens te overlopen.
Vandaag gaan kijken bij Kia en idd de Niro is een mooie auto met veel opties maar je ziet dat hij al wat ouder is. Jullie spreken over SEPP?? Ik ben van België mss dat daarom ik hier nog niet van gehoord heb :-)
Hoe valt het intereur mee? Want dit lijkt toch wat minder kwalitatief te zijn van materialen. Geen last van rammeltjes of dergelijke?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
Vow schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:37:
[...]

Iedereen alvast bedankt voor jullie bemerkingen.
Morgen ga ik opnieuw naar de VW dealer om alles nog eens te overlopen.
Vandaag gaan kijken bij Kia en idd de Niro is een mooie auto met veel opties maar je ziet dat hij al wat ouder is. Jullie spreken over SEPP?? Ik ben van België mss dat daarom ik hier nog niet van gehoord heb :-)
Hoe valt het intereur mee? Want dit lijkt toch wat minder kwalitatief te zijn van materialen. Geen last van rammeltjes of dergelijke?
SEPP is subsidie in NL voor aanschaf elektrische auto door particulieren. Daarvan is het subsidiebudget op en pas vanaf 1 januari weer beschikbaar. Maar daar heb jij dan niets mee te maken. Het materiaal van het interieur wordt veel over geklaagd maar ik vind dat niet geheel terecht. Ja het is veel hard plastic. Maar desondanks vind ik het er goed uit zien. Het is wellicht niet dezelfde kwaliteit als in een VW Golf 7 maar ik denk dat er ook genoeg auto's te noemen zijn waar het van mindere kwaliteit is dan in de ID.3. Ik heb geen rammels of kraakjes.

Als ik de interieurkwaliteit vergelijk met mijn vorige auto - een Hyundai Ioniq - dan zie ik dingen die beter en mooier zijn maar ook dingen die minder mooi zijn. Bovenkant van dashboard was bij Ioniq veel zachter en hoogwaardiger materiaal. Maar aan de onderkant van de deuren had de Ioniq net zo goed hard plastic en krassen verschenen daar makkelijker dan op het materiaal van de ID.3. Ik denk dat de E-Niro vergelijkbaar is met de Hyundai Ioniq.

[ Voor 16% gewijzigd door RaymondD op 23-09-2021 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
pietermx schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:39:
[...]

Is dat de theoretische 0-100 tijd of haal je die ook in de praktijk?

Ik denk dat m'n 1290 Super Duke GT minimaal net zo snel is, maar je moet natuurlijk nog wel goed wegkomen. Een EV met vierwielaandrijving waarbij je slechts het pedaal in hoeft te drukken is wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:02
FlowDesign schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:57:
[...]

Is dat de theoretische 0-100 tijd of haal je die ook in de praktijk?

Ik denk dat m'n 1290 Super Duke GT minimaal net zo snel is, maar je moet natuurlijk nog wel goed wegkomen. Een EV met vierwielaandrijving waarbij je slechts het pedaal in hoeft te drukken is wat makkelijker.
Daar geldt hetzelfde voor natuurlijk. Die top tijd halen ze vaak alleen als de accu 50% plus vol zit, geen nat wegdek en de accu niet te warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
KingsCrown schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:57:
Hi,

[Afbeelding]

Id4.T

Dit is de homescreen van mijn app. Hebben jullie wel de batterijstatus te zien? Overigens kan ik helemaal niets instellen... qua temperatuur oid.

Als ik op de knop vertrektijden klik op het 2e scherm van de app geeft hij gewoon een verhaaltje dat je kan voorprogrameren in de auto.
ID3.B.. hier hetzelfde (zie enkele posts terug)
Zie alleen batterij status. De rest kan ik niks.
Bij jou zou het wel eens kunnen helpen om zekering 19 (zover ik heb begrepen) even los te halen.. Dan reset de connectie module..

zie ook: sl1000 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[ Voor 4% gewijzigd door DonJunior op 24-09-2021 07:52 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
1077km op de klok.
Auto nog geen week in mijn 'bezit".

Storing elektrisch systeem.
Storing aandrijfsysteem.

Net paar minuten gewacht en opnieuw geprobeerd zonder resultaat.
Nu 15 minuten wachten en opnieuw proberen of heeft iemand betere tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

KingsCrown schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:53:
1077km op de klok.
Auto nog geen week in mijn 'bezit".

Storing elektrisch systeem.
Storing aandrijfsysteem.

Net paar minuten gewacht en opnieuw geprobeerd zonder resultaat.
Nu 15 minuten wachten en opnieuw proberen of heeft iemand betere tips?
Ik heb dan ook één keer gehad, nabij 12000 op inmiddels 15000 km. Hele kerstboom er bij op het instrumentarium?

Ik had de auto vol zitten met vrouw en kinderen, op punt te vertrekken naar een restaurant. Oftewel een ik ga niet wachten moment. Sinds begin heb ik een sleuteltje 10 in de auto liggen, omdat in de tijd van de pre-2.1 dit soort grapjes nog wel eens voor kwamenn. Zelf nooit last van hem gehad gelukkig.

Anyhoe... De zwarte accupool los gemaakt. 10 tellen gewacht. Accupool weer vast gezet. In de auto gestapt en... die aandrijvingsstoring weg.
Wel nog melding van front assist en niet functionerende ACC, maar: kon wel rijden. Daarmee naar restaurant gereden. Op de terugweg heeft de auto geen piep meer gegeven en inmiddels 3000 km verder alles gut.

Waar het aan lag weet ik niet. Vermoed iets mis gegaan met initialiseren en dat krijg je pas recht wanneer die systemen weer naar sleep mode zijn gegaan na een minuut of 10 ~ 15.
Wellicht heeft 12V accuspanning er nog wat mee te maken. Ten tijde van de storing heb ik die van mij gemeten: 11.98V. Dat is laag voor een 12V accu. Te laag want dat is eigenlijk "leeg". Toen ik in de avond weer thuis was en de auto inmiddels twee uur stil stond heb ik hem nog eens gecontroleerd. Toen stond ie op 13.04V. De auto heeft hem dus opgeladen, vermoed ook tijdens stilstand bij restaurant. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik vond het een interessante observatie.

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 24-09-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
Ultraman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:48:
[...]

Ik heb dan ook één keer gehad, nabij 12000 op inmiddels 15000 km. Hele kerstboom er bij op het instrumentarium?

Ik had de auto vol zitten met vrouw en kinderen, op punt te vertrekken naar een restaurant. Oftewel een ik ga niet wachten moment. Sinds begin heb ik een sleuteltje 10 in de auto liggen, in de tijd van de pre-2.1 kwamen nog wel eens dit soort grapjes voor. Waar ik zelf nooit last van hem gehad.

Anyhoe... Accupool los gemaakt. Even 10 tellen gewacht. Accupool weer vast gezet. In de auto gestapt. Storing weg.
Melding van front assist en niet functionerende ACC, maar kon wel rijden. Daarmee naar restaurant gereden. Op de terugweg heeft de auto geen piep meer gegeven en inmiddels 3000 km verder alles gut.
Goede tip. Ik heb nu vw assistentie gebeld. Ze komen de auto afslepen. Volgens mij had ik gisteren ook last van een weigerende keuze hendel.

Misschien dat die module gerepareerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kan wel met de keuze hendel te maken hebben ja. Laat ze het maar onderzoeken. Volgens mij krijg je dan vergelijkbare meldingen.
Zou wel vervelend zijn als die defect is want laatste wat ik las over die selectors is dat ze op backorder staan...

[ Voor 52% gewijzigd door Ultraman op 24-09-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
KingsCrown schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:50:
[...]

Goede tip. Ik heb nu vw assistentie gebeld. Ze komen de auto afslepen. Volgens mij had ik gisteren ook last van een weigerende keuze hendel.

Misschien dat die module gerepareerd moet worden.
Die handle was vooral slecht in de eerste lading ID.3 en ID.4s als jouw tech van midden 2021 is, zou ‘t me verrassen (maar ‘t kan altijd idd)

Hou ons op de hoogte wat ze vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingsCrown
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJ6vmiAwLLe2rqt7tHgmtVderUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JT4ocXLYJSd9TayaZMsMJHYC.jpg?f=fotoalbum_large

Daar gaat m'n id4.
Hij staat nu bij Pouw in Zwolle. Even afwachten hoe lang dit gaat duren.

Tijdelijk een id3 mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syith
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 15:04
ID.3 1P
Inmiddels staat de teller op 20.000km, heel veel plezier beleefd.
Wat opmerkingen:
-De cruise control reageert heel traag als een voorligger weg is en de baan vrij is. Wordt dit nog verholpen?
-Het zicht in de hoeken is eigenlijk best beroerd, ik moet vaak om de A-stijl heen kijken.
-Afwerking met zgn. plastic heeft me nooit gestoord,
-De twee losse armleuningen (bestel-bus feeling) hebben we eigenlijk best veel plezier van
-De banden slijten best hard, maar dat is geheel de wijten aan hoe snel (en fijn!) de auto van z'n plek komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-02 20:54
In z'n algemeenheid ben ik tevree over m'n ID.3 business (no lease). Bij de dealer de velgen 'erbij geluld' ipv van die afzichtelijke plastic doppen. Met inruil van mijn Golf7 variant een mooie prijs betaald voor onze tweede EV. Op de oprit staat ook nog een Tesla Model 3 prive, dus ik heb wat mooi vergelijkmateriaal (voor zover je twee totaal verschillende auto's kunt vergelijken).
-Wat het 'plastic' betreft: ze doen niet voor elkaar onder.
-Lane assist is in de ID.3 een irritatie-dingetje: ik ga het binnenkort killen.
-In de Tesla voelen grote Duitsche bakken regelmatig de behoefte hun spierballen te rollen. Van de ID.3 schrikken ze dan weer als ik ff snel accelereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:31
syith schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:49:
ID.3 1P
Wat opmerkingen:
-De cruise control reageert heel traag als een voorligger weg is en de baan vrij is. Wordt dit nog verholpen?
Deze ervaring heb ik met al mijn VWs gehad en ook met de ID.3. Is voor een mens ook makkelijker te beoordelen dan voor een computer, die wacht tot een volledig vrije rijbaan en wij versnellen vaak al wanneer we inschatten dat we de voorganger niet zullen raken ;-). Misschien dat spelen met de rij mode nog wat uit maakt (eco, comfort, sport|).
-Het zicht in de hoeken is eigenlijk best beroerd, ik moet vaak om de A-stijl heen kijken.
Heb ik ook erg aan moeten wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
syith schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:49:
ID.3 1P
Wat opmerkingen:
-Afwerking met zgn. plastic heeft me nooit gestoord,
-De twee losse armleuningen (bestel-bus feeling) hebben we eigenlijk best veel plezier van
-De banden slijten best hard, maar dat is geheel de wijten aan hoe snel (en fijn!) de auto van z'n plek komt.
Wat betreft de cruise control - ik vind deze nog best vlot reageren (heb de ACC wel op Sport staan), maar hij wacht idd wel tot de baan vrij is. Op zich logisch, iemand kan zich bedenken en weer terug gaan - dan wil je niet al vol acceleratie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Simply1337 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:00:
Id3 heeft geen dcc, alleen id4 1st max, max en tegenwoordig als een losse optie
Mijn auto heeft toch echt DCC. Komt misschien omdat deze geimporteerd is, geen NL. versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
GeeMoney schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:14:
[...]

Daar geldt hetzelfde voor natuurlijk. Die top tijd halen ze vaak alleen als de accu 50% plus vol zit, geen nat wegdek en de accu niet te warm is.
Dat klopt. Ik weet niet of je zelf ook motorrijder bent, maar met een motor vanuit stilstand met het gas en de koppeling spelen, bovendien zonder teveel een wheelie te maken, en dan onder 3 seconden op de 100 zitten, vergt echt wel wat meer kunst dan een stroompedaal op de bodem stampen en de electronica verder z'n werk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Soeski schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:10:
[...]

Wat betreft de cruise control - ik vind deze nog best vlot reageren (heb de ACC wel op Sport staan), maar hij wacht idd wel tot de baan vrij is. Op zich logisch, iemand kan zich bedenken en weer terug gaan - dan wil je niet al vol acceleratie zitten.
Ik reed gisteren over de A2 naar Utrecht en dacht, ik probeer de Eco mode eens uit, normaliter rijd ik altijd in Sport. Met ACC op Eco Mode vind ik echter vet irritant. De auto houdt veel te veel afstand, waardoor ik eigenlijk continu met het stroompedaal de ACC aan het corrigeren ben. Ik laat 'm voortaan lekker op Sport staan.

Of ja, eigenlijk Individual met alles op Sport en alleen de Klima op Eco :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
FlowDesign schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:47:
[...]

Ik reed gisteren over de A2 naar Utrecht en dacht, ik probeer de Eco mode eens uit, normaliter rijd ik altijd in Sport. Met ACC op Eco Mode vind ik echter vet irritant. De auto houdt veel te veel afstand, waardoor ik eigenlijk continu met het stroompedaal de ACC aan het corrigeren ben. Ik laat 'm voortaan lekker op Sport staan.

Of ja, eigenlijk Individual met alles op Sport en alleen de Klima op Eco :)
En die snap ik nog steeds niet. Ik heb GEEN verschil in afstand tussen ACC op Eco en Sport (met TA). Mits je dezelfde afstand ingesteld hebt (bij mij de middelste, de 2 seconden regel).
Op Eco en Sport is de middelste afstand de middelste afstand; 2 seconden. Hij reageert alleen minder snel op wijzigingen in Eco, en snel in Sport. Precies wat je zou verwachten - niet dat ook het afstand houden per Drive Mode ook nog anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Soeski schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:51:
[...]

En die snap ik nog steeds niet. Ik heb GEEN verschil in afstand tussen ACC op Eco en Sport (met TA). Mits je dezelfde afstand ingesteld hebt (bij mij de middelste, de 2 seconden regel).
Op Eco en Sport is de middelste afstand de middelste afstand; 2 seconden. Hij reageert alleen minder snel op wijzigingen in Eco, en snel in Sport. Precies wat je zou verwachten - niet dat ook het afstand houden per Drive Mode ook nog anders is.
Mijn ID3 (software 2.3) heeft geen TA, alleen maar ACC.

Ik merk zeer duidelijk een verschil in afstand tussen Eco en Sport, beide ingesteld op de kortste afstand (1 streepje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
Ultraman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:55:
Kan wel met de keuze hendel te maken hebben ja. Laat ze het maar onderzoeken. Volgens mij krijg je dan vergelijkbare meldingen.
Zou wel vervelend zijn als die defect is want laatste wat ik las over die selectors is dat ze op backorder staan...
Pouw heeft iedergeval de keuzehendel op voorraad. Als dat het probleem is dan is het redelijk vlot op te lossen.

Ze zijn er nu mee an de slag. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Jakkie takkie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:20:
[...]

Mijn auto heeft toch echt DCC. Komt misschien omdat deze geimporteerd is, geen NL. versie.
net even gekeken, maar sportpakket plus was er volgen mij eerst niet op de id3.. sinds dat de config vrij klikbaar is geworden hebben ze het blijkbaar toegevoegd (maandje?). leuk

maar ID.3 met DCC zal een genot zijn.. nu nog de voorste electro motor erbij en wordt het nog leuker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
KingsCrown schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:14:
[...]

Pouw heeft iedergeval de keuzehendel op voorraad. Als dat het probleem is dan is het redelijk vlot op te lossen.

Ze zijn er nu mee an de slag. :X
Nou.... het is dus niet de keuzehendel.
Ze hebben het e.e.a. uitgelezen en naar de importeur gestuurd. Vermoedelijk een kapotte accucell.
Dat gaat wel even duren. Daar gaat de lol van een nieuwe auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-06 12:03
Meer mensen bij wie internet radio niet meer werkt na de 2.3 update?
Auto is verbonden met externe wifi bron, maar ik krijg steeds de fout "Helaas is de functie momenteel niet beschikbaar. Controleert u uw waarschuwing, alstublieft"
Er is geen waarschuwing in de waarschuwingen!

Internet radio heeft voor de update altijd goed gewerkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gn4fjizruRLmiu9rt5H8QUXZrpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntHg2T2SKlDiDS5wGvq4I5wC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6W3rKqJPDBfpxiazXxTdMIMP-Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7myAItFmTXXPxxN9PZ2gGQr5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door N0EL op 24-09-2021 17:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djelfret
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-11-2022
Nou, het kan raar lopen in de wereld van het bestellen van een leaseauto. Werd 2 weken nog doodleuk meegedeeld door de LM dat het week 50 zou worden (ID4 Tech met als enige optie de 20 inch velgen, besteld op 4 mei van dit jaar), werd ik vanmiddag door de LM gebeld dat de auto op 4 oktober aan mij geleverd wordt. Overtreft VW toch nog 1 keer de klantverwachting. Voor allen die nog wachten op de auto, het kan dus nog goedkomen dit jaar!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Djelfret schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:43:
Nou, het kan raar lopen in de wereld van het bestellen van een leaseauto. Werd 2 weken nog doodleuk meegedeeld door de LM dat het week 50 zou worden (ID4 Tech met als enige optie de 20 inch velgen, besteld op 4 mei van dit jaar), werd ik vanmiddag door de LM gebeld dat de auto op 4 oktober aan mij geleverd wordt. Overtreft VW toch nog 1 keer de klantverwachting. Voor allen die nog wachten op de auto, het kan dus nog goedkomen dit jaar!! :)
"Het kan dus toch!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Hoe wordt verkeersinformatie en wegafsluitingen bijgewerkt? Is daar een datapakket voor nodig? Er is hier bij mijn huis in de buurt al 2 maanden een N weg afgesloten volgens het navigatiesysteem. Daardoor navigeert hij er steeds omheen, zeer irritant. De weg is namelijk niet afgesloten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 11:38
Heb vandaag mijn ID4 Pure in ontvangst mogen nemen! Van Waalwijk naar Den Haag met een mega smile in de file ;)

• DonJunior
Djelfret schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:43:
Wacht nou maar tot je hem hebt.. *Don mompelt iets met dode mussen

*sowieso

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:28
Simply1337 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:24:
[...]

net even gekeken, maar sportpakket plus was er volgen mij eerst niet op de id3.. sinds dat de config vrij klikbaar is geworden hebben ze het blijkbaar toegevoegd (maandje?). leuk

maar ID.3 met DCC zal een genot zijn.. nu nog de voorste electro motor erbij en wordt het nog leuker :D
Ik denk dat als corona er niet was geweest de 1st edities ook veel leuker waren geworden. Helaas.

• MJMaverick
RaymondD schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:32:
Hoe wordt verkeersinformatie en wegafsluitingen bijgewerkt? Is daar een datapakket voor nodig? Er is hier bij mijn huis in de buurt al 2 maanden een N weg afgesloten volgens het navigatiesysteem. Daardoor navigeert hij er steeds omheen, zeer irritant. De weg is namelijk niet afgesloten.
Hier heb je geen datapakket voor nodig. Dat de afsluiting zichtbaar is op de kaart geeft aan dat hij de info heeft opgehaald van een server van VW (?) ergens, anders had er namelijk helemaal geen afsluiting gestaan. Het ophalen van die data gebeurt voor zover ik heb kunnen nagaan iedere rit opnieuw, de navi onthoudt geen eerdere info.

Helaas is die data op de server nog niet goed bijgewerkt en vandaar dat je de afsluiting nog ziet. Ik heb dat hier in de buurt ook een keer gehad dat het weken duurde voordat een afsluiting weer weg was uit de navi. Door de route te negeren en gewoon over het stuk heen te rijden werkte de navi de route bij en had ik er niet zoveel last van.

[ Voor 6% gewijzigd door MJMaverick op 25-09-2021 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 11:38
geukster schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:51:
[...]

Heb ik ook opgezet. Handige tool. Een aantal elementen verbergen zichzelf als hij niet aan het laden is. Daarnaast heb ik ook een formule ingevoerd waarbij ik de range kan zien mocht de wagen 100% opgeladen zijn.
[Afbeelding]
Zou je misschien de YAML voor deze lovelace kunnen delen? :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07

Haan

dotnetter

Aanstaande dinsdag ga ik met mijn vrouw haar nieuwe ID4 pro ophalen. Zijn er nog dingen waar we op moeten letten / checken bij de dealer? Ik lees al een tijdje mee hier en zie gedoe met software updates en terugroepacties voorbij komen, zou dat bij een kersverse auto al afgehandeld zijn?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
Haan schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:25:
Aanstaande dinsdag ga ik met mijn vrouw haar nieuwe ID4 pro ophalen. Zijn er nog dingen waar we op moeten letten / checken bij de dealer? Ik lees al een tijdje mee hier en zie gedoe met software updates en terugroepacties voorbij komen, zou dat bij een kersverse auto al afgehandeld zijn?
Vraag iig of de klemmetjes van de Led strip achter de juiste zijn. De zon is er nu minder en de temperatuur zal ook niet meer zo hoog worden dus die strip zal niet snel meer gaan wijken, maar toch. Beetje lullig als je komende voorjaar (of bij de eerstvolgende warme dag) al weer terug naar de dealer moet.

Ik zou ook ff checken of de 2.3 erop staat.

Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-05 22:55
MJMaverick schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:29:
[...]

Vraag iig of de klemmetjes van de Led strip achter de juiste zijn. De zon is er nu minder en de temperatuur zal ook niet meer zo hoog worden dus die strip zal niet snel meer gaan wijken, maar toch. Beetje lullig als je komende voorjaar (of bij de eerstvolgende warme dag) al weer terug naar de dealer moet.

Ik zou ook ff checken of de 2.3 erop staat.

Veel plezier!
Goeie tips, heb ik binnenkort ook nodig :)

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Wij hebben de is.3 pro besteld met de +/- 150 pk en price.
Prijs deed inderdaad niks. Geen ev premie meer. Maar toch reed het prima. Niet veel gekke opties genomen. Alleen interieur pakket en comfort pakket. Over een jaar ben ik die premie toch al vergeten als ik zie dat we geen onderhoud hebben. :-) dan liever sneller rijden en lagere maandelijkse kosten.
Kregen paar dagen geleden te horen dat hij wk39 in productie gaat en wk41 geleverd word.

[ Voor 5% gewijzigd door The Fatal op 26-09-2021 08:20 ]

Pagina: 1 ... 135 ... 372 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.