• II Stevow II
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
ErikVers schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:16:
[...]

Interessant! Vooral benieuwd hoe hij dat standaard uit heeft gedaan. Die melding is minder spannend, maar mooie aanvulling. Anders de tuner maar eens benaderen want nu is het lane keeping gewoon te gevaarlijk vooral op fiets attentie stroken.

VW geeft aan dat niet kan en mag…., terwijl het geen verplichting is bij moment van levering voertuig en dan blijft ook zo.
Vind dit ook wel heel interessant (we zijn immers Tweakers ;-)) dus ik heb even verder gekeken. Op hun website geven ze aan gebruik te maken van officiële software pakketten:

Vagcanpro (VCP)
Software systeem dat voornamelijk voor ESP en EDC (engine control units) configuratie lijkt te zijn. En Video In Motion. Hebben ook verschillende pakketten: https://vcpsystem.com/

OBDeleven
€60 a €100 voor een dongle, de basic uitvoering lijkt alleen te kunnen lezen, met de pro kun je ook schrijven.

VCDS (VAGcom)
Software geschreven door het bedrijf Ross-Tech, bieden een Windows applicatie aan incl. dongle, de goedkoopste dongle die je kunt aanschaffen bij hun kost $200: https://store.ross-tech.com/shop/vchv2_ent/

Ik heb zo het vermoeden dat alle drie een beetje hetzelfde doen, maar dat geen van allen nu echt een totaal pakket is. Toch jammer dat er geen open source applicatie voor is, lijkt me best geinig om mee te stoeien.

Overigens kost Lan Assist bij de tuner €50 en ze geven aan dat ze je een backup van de instellingen toe sturen en gratis de instellingen terugzetten mocht een dealer (en dus ook een update wellicht?) de instellingen weer ongedaan maken. Best een prima prijs. Ze kunnen trouwens ook gewoon instellen dat hij na het uit/aanzetten onthoudt waar hij op stond, wellicht nog prettiger: YouTube: Lane assist geheugen stand activeren id3 movie

• Jazz37
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:13
Vandaag de eerste mod aan mijn iD.4 L gedaan

Rijbeleving is compleet anders nu 🤣

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:08

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[...]

Interessant! Vooral benieuwd hoe hij dat standaard uit heeft gedaan. Die melding is minder spannend, maar mooie aanvulling. Anders de tuner maar eens benaderen want nu is het lane keeping gewoon te gevaarlijk vooral op fiets attentie stroken.

VW geeft aan dat niet kan en mag…., terwijl het geen verplichting is bij moment van levering voertuig en dan blijft ook zo.
https://www.europarl.euro...-technologies-in-vehicles
"Most of these technologies and systems are due to become mandatory as from May 2022 for new models and as from May 2024 for existing models."

Ik vind het irritant maar moet ook zeggen dat ik beter richting aangeef sinds ik met dit systeem rij. :o

[Voor 6% gewijzigd door niki_lauda op 12-09-2021 12:12]

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:37
Jazz37 schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:05:
Vandaag de eerste mod aan mijn iD.4 L gedaan

[Afbeelding]

Rijbeleving is compleet anders nu 🤣
Uhmm... sorry als ik lullig overkom maar wat is de mod? (meestal wel handig een vóór en na foto)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
DonJunior schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:18:
[...]

Uhmm... sorry als ik lullig overkom maar wat is de mod? (meestal wel handig een vóór en na foto)
Ik gok de RVS pedalen, die zijn niet standaard op die uitvoering ;)

• Jazz37
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:13
ik222 schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:28:
[...]

Ik gok de RVS pedalen, die zijn niet standaard op die uitvoering ;)
Precies!

• FlowDesign
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:42
[...]

Ik vind dit persoonlijk erg overdreven. Als je gewoon minimaal één hand aan het stuur houdt, dan voel je de auto soms een rukje maken waar je eigenlijk niet op zit te wachten, maar waar verder niet veel kracht achter zit, je stuurt er makkelijk doorheen. Als jij dat als gevaarlijk ervaart, dan heb je of je stuur niet vast, of je zit zelf niet op te letten of je anticipeert er gewoon niet op. Misschien is het ook een kwestie van wennen, na een poosje weet je al dat ie niet op een fietsstrook wil rijden, dus daar stuur ik bij voorbaat al doorheen.

M'n Tesla Model 3 deed dat trouwens ook. Sterker nog, daarmee kun je niet eens op cruise control rijden op een weg zonder middenstreep, want dan gaat ie vol in de ankers als er een auto van de andere kant komt. Dàt vind ik wel gevaarlijk. Maar goed, zodra je dat eenmaal weet houd je er gewoon rekening mee.

• Ro ofzo
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:42
FlowDesign schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:15:
[...]

Ik vind dit persoonlijk erg overdreven. Als je gewoon minimaal één hand aan het stuur houdt, dan voel je de auto soms een rukje maken waar je eigenlijk niet op zit te wachten, maar waar verder niet veel kracht achter zit, je stuurt er makkelijk doorheen. Als jij dat als gevaarlijk ervaart, dan heb je of je stuur niet vast, of je zit zelf niet op te letten of je anticipeert er gewoon niet op. Misschien is het ook een kwestie van wennen, na een poosje weet je al dat ie niet op een fietsstrook wil rijden, dus daar stuur ik bij voorbaat al doorheen.

M'n Tesla Model 3 deed dat trouwens ook. Sterker nog, daarmee kun je niet eens op cruise control rijden op een weg zonder middenstreep, want dan gaat ie vol in de ankers als er een auto van de andere kant komt. Dàt vind ik wel gevaarlijk. Maar goed, zodra je dat eenmaal weet houd je er gewoon rekening mee.
Ik heb er wel degelijk al een aantal keer gevaarlijke situaties door meegemaakt bij wegwerkzaamheden waar ze tijdelijke belijning hebben aangebracht. Dan rij je 3 naast elkaar op stroken van 2 meter breed dus met minimale marge en dan begint dat ding opeens ongewenst te corrigeren.
Ik ben best wel voor verplichten van veiligheidssystemen als die werken, maar niet als ze potentieel gevaarlijkere situaties veroorzaken dan tegengaan.

• DonJunior
Oh.. ah zo.. Wist niet dat deze andere pedalen standaard had.
Vind het wel een beetje bij de IDx series horen dus top modificatie zou ik zeggen!

• II Stevow II
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
Ro ofzo schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:42:
[...]

Ik heb er wel degelijk al een aantal keer gevaarlijke situaties door meegemaakt bij wegwerkzaamheden waar ze tijdelijke belijning hebben aangebracht. Dan rij je 3 naast elkaar op stroken van 2 meter breed dus met minimale marge en dan begint dat ding opeens ongewenst te corrigeren.
Ik ben best wel voor verplichten van veiligheidssystemen als die werken, maar niet als ze potentieel gevaarlijkere situaties veroorzaken dan tegengaan.
Ja ik ervaar dit ook. Ben nu in Italië en ik zet elke keer als eerste die Lane Assist uit, met wegwerkzaamheden en die haarspeltbochten in bergen werkt dat systeem gewoon echt tegen. Zelfs bij < 30kmh als je ruimte maakt voor een tegenligger. Het systeem kan dan ook echt een flinke ruk geven.

• KingsCrown
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:59
We gaan medio oktober met onze 4.T naar Denemarken. Omdat we onze honden meenemen moeten we nog wat verzinnen voor de bagage.

We hebben een klein geveerd Daxara 168 bagagekarretje, met bepakking max 500kg. Of we kiezen voor een skibox op het dak, en laten het karretje thuis.

Voor laadpunten waar je achteruit moet parkeren moet je natuurlijk de bagagewagen afkoppelen, dat is niet erg makkelijk.

Maar... wat is gunstiger qua verbruik? Skibox of karretje? Iemand ervaring? Kan ik rekenen met 20kwh/100km?

• AkroBatik
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:33

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

KingsCrown schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:17:
We gaan medio oktober met onze 4.T naar Denemarken. Omdat we onze honden meenemen moeten we nog wat verzinnen voor de bagage.

We hebben een klein geveerd Daxara 168 bagagekarretje, met bepakking max 500kg. Of we kiezen voor een skibox op het dak, en laten het karretje thuis.

Voor laadpunten waar je achteruit moet parkeren moet je natuurlijk de bagagewagen afkoppelen, dat is niet erg makkelijk.

Maar... wat is gunstiger qua verbruik? Skibox of karretje? Iemand ervaring? Kan ik rekenen met 20kwh/100km?
Geheime optie c:

https://www.thule.com/nl-...ule-backspace-xt-_-938300

.

• sl1000
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Ik heb het gevoel dat een karretje veel minder luchtweerstand heeft. Ik heb net 200km gereden met een dakkoffer en mijn verbruik @110 lag rond de 250w/km, waar ik normaal rond de 170 zit.

Zou persoonlijk dus voor dat karretje gaan.

• KingsCrown
Goed idee, maar bijvoorkeur kies ik voor een optie die ik al in huis heb ;)

• KingsCrown
sl1000 schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:53:
Ik heb het gevoel dat een karretje veel minder luchtweerstand heeft. Ik heb net 200km gereden met een dakkoffer en mijn verbruik @110 lag rond de 250w/km, waar ik normaal rond de 170 zit.

Zou persoonlijk dus voor dat karretje gaan.
Hmmm dat is inderdaad aardig hoog. Dank voor de info!

• wheli
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20:49
KingsCrown schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:17:

Mijn schoonfamilie is naar Italië heen en terug gereden met flinke dakkoffer op Thule Wingbar EVO. Verbruik was rond de 220 wh/km. Ik heb dezelfde route zonder dakkoffer gereden met 170 wh/km.
Met karretje rij je als je je aan de max snelheid houdt langzamer waardoor het zuiniger is.

Edit: heenweg ca 110km/u max aangehouden en terug 120-130 km/u.

[Voor 3% gewijzigd door wheli op 13-09-2021 07:01]

ID.4 1st blauw

• KingsCrown
wheli schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:18:
[...]

Mijn schoonfamilie is naar Italië heen en terug gereden met flinke dakkoffer op Thule Wingbar EVO. Verbruik was rond de 220 wh/km. Ik heb dezelfde route zonder dakkoffer gereden met 170 wh/km.
Met karretje rij je als je je aan de max snelheid houdt langzamer waardoor het zuiniger is.
Alles valt en staat natuurlijk met de maxsnelheid. Ik denk dat ik ca. 100-110kmph zou aanhouden.

• DonJunior

Mis ik hier niet iets?
Zowel via de app als in de auto zelf krijg ik het nog niet voor elkaar om ook maar iets in te stellen wat betreft voorklimatiseren. Voor nu allemaal nog geen ramp.. maar straks als de winter komt.. vind ik het toch wel prettig om werkend te hebben.

Zowel met contact aan als uit.. blijft dit het scherm en kan ik nergens een tijd instellen.
Het vinkje op het scherm bij uitschakelen kan ik ook niet 'aan' zetten. En in de app kan ik ook geen tijden opgeven.

[Voor 14% gewijzigd door DonJunior op 12-09-2021 23:19]

• wheli
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20:49
KingsCrown schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:23:
[...]

Alles valt en staat natuurlijk met de maxsnelheid. Ik denk dat ik ca. 100-110kmph zou aanhouden.
Ik heb nooit met een karretje gereden maar schat in dat het verbruik elkaar niet veel zal ontzien (tussen dakkoffer 120km/u en karretje 100-110 km/u). Zijn wel een paar Duitse YouTube filmpjes met vergelijkingen te vinden. Vooral de luchtweerstand neemt exponentieel toe vanaf 90 km/u en rolweerstand wordt steeds minder belangrijk.
Denk dat die 22-23 kWh/100 km ook wel realistisch is.

[Voor 4% gewijzigd door wheli op 13-09-2021 07:03]

ID.4 1st blauw

• ErikVers
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 16-09 22:26
FlowDesign schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:15:
[...]

Dat mag natuurlijk, ieder zijn mening, maar ik heb er andere ervaringen mee zodat auto zich voor je er erg in hebt zeker 30cm naar midden van de weg verplaatst.

En daarnaast nu je het weet is het gewoon vooral irritant. Dus ik ga zeker erachteraan om dit naar een geheugen stand om te laten zetten!

WP Panasonic Monoblok 5kw H - Hewalex solar 6m2 icm 300liter - PV 7680wp: 12*310wp en 12*330wp - Domoticz - VW ID3 First 20” - EVbox 22kw laadpaal incl loadbalancing

• ErikVers
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 16-09 22:26
niki_lauda schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:10:
[...]

https://www.europarl.euro...-technologies-in-vehicles
"Most of these technologies and systems are due to become mandatory as from May 2022 for new models and as from May 2024 for existing models."

Ik vind het irritant maar moet ook zeggen dat ik beter richting aangeef sinds ik met dit systeem rij. :o
Dat klopt, alleen ik kom elke dag langs een 60 weg met fietsstroken waar je overheen moet en daar VW het niet mee eens dus hup slinger naar links 8)7

WP Panasonic Monoblok 5kw H - Hewalex solar 6m2 icm 300liter - PV 7680wp: 12*310wp en 12*330wp - Domoticz - VW ID3 First 20” - EVbox 22kw laadpaal incl loadbalancing

• Till Wura
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 21:27
Random vraagje, stel dat er morgen bv. een 100kWh battery pack beschikbaar voor je ID en je wil die wel tegen een meerprijs.
1. Kan deze dan geswapped worden?
2. Zouden ze in de toekomt ooit zo'n service aanbieden?

Verder heb ik sinds deze morgen mijn eerste 'Elektrosysteem' foutmelding :')
Hopelijk blijft het hierbij.

I.v.m. met die lane assist, had ik die vertrouwd had ik nu meerdere rechtszaken aan mijn been inzake poging tot doodslag of opzettelijke verwondingen :F

[Voor 19% gewijzigd door Till Wura op 13-09-2021 08:42]

• PB1983
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17-09 07:13
ErikVers schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:35:
[...]

Dat klopt, alleen ik kom elke dag langs een 60 weg met fietsstroken waar je overheen moet en daar VW het niet mee eens dus hup slinger naar links 8)7
Die blijft inderdaad wel storend. Nu is die 60 weg met fietsstroken die ik vaak rij breed zat, maar het was nog steeds niet zo erg als in de Captur waarmee ik een proefrit mee had. Die had liever dat ik tegen een tegemoetkomende vrachtwagen aan zou rijden dan een stukje fietsstrook meenam 8)7

Wil je net zien.. rijdt mijn vrouw in de auto, gaan alle waarschuwingslichtjes branden en zegt tegen mij.. is dit wel goed? Kan je negeren, komt een software-update er aan

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• FlowDesign
Till Wura schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:39:
Random vraagje, stel dat er morgen bv. een 100kWh battery pack beschikbaar voor je ID en je wil die wel tegen een meerprijs.
1. Kan deze dan geswapped worden?
2. Zouden ze in de toekomt ooit zo'n service aanbieden?
Nee en nee.

• FlowDesign
ErikVers schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:30:
[...]

Dat mag natuurlijk, ieder zijn mening, maar ik heb er andere ervaringen mee zodat auto zich voor je er erg in hebt zeker 30cm naar midden van de weg verplaatst.

En daarnaast nu je het weet is het gewoon vooral irritant. Dus ik ga zeker erachteraan om dit naar een geheugen stand om te laten zetten!
Ik ontken ook niet dat het soms irritant is, maar ik rijd nu al 4 jaar in 3 verschillende auto's die het allemaal verkeerd doen, dus ik anticipeer er gewoon op. Vind het niet overmatig irritant en heb liever dat het voor de veiligheid wel aanstaat. Ik vind het op alle wegen waar geen fietsstroken zijn nml wel veel meerwaarde hebben en bij wegwerkzaamheden moet je sowieso zelf sturen en goed opletten.

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21:59
Duitse 2.3 OTA update info site ook online.. kan denk ik niet meer zo lang kan duren voor het publiek..
https://www.volkswagen.de.../software-update-2-3.html

VW NL heeft het nog over 2.1 :P
https://www.volkswagen.nl/id-software-update

Edit: engelse ook.. PON is beetje traag..
https://www.volkswagen.co.../software-update-2-3.html

[Voor 19% gewijzigd door Simply1337 op 13-09-2021 09:49]

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• Mitchell2.24v
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:14
Simply1337 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:43:
Duitse 2.3 OTA update info site ook online.. kan denk ik niet meer zo lang kan duren voor het publiek..

De ID.4 waarin ik heb proefgereden gaf ook al de melding dat 2.3 klaar stond. Ik had 'm maar niet aangezet >:)

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:01
Heb net mijn Arteon binnen gedaan voor onderhoud en een ID3 !ST 150kW meegekregen.
De auto is vlot en heeft voor het formaat wel wat ruimte (niets vergeleken met een Arteon, maar het is niet dezelfde klasse natuurlijk), maar daar is ALLES mee gezegd wat mij betreft.

Wat een triestige bak is dat, plastic fantastic all the way, de corsa van mijn vriendin zit beter in elkaar.
Was 70% geladen en kan maar 240km rijden staat er op display. Dat is ook niet zo geweldig (komende van een auto met 1100km per tankbeurt natuurlijk).

De volgende moet elektrisch worden, maar dit wordt het niet vrees ik.

• DonJunior
Engineer Stewie schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:09:
Heb net mijn Arteon binnen gedaan voor onderhoud en een ID3 !ST 150kW meegekregen.
De auto is vlot en heeft voor het formaat wel wat ruimte (niets vergeleken met een Arteon, maar het is niet dezelfde klasse natuurlijk), maar daar is ALLES mee gezegd wat mij betreft.

Wat een triestige bak is dat, plastic fantastic all the way, de corsa van mijn vriendin zit beter in elkaar.
Was 70% geladen en kan maar 240km rijden staat er op display. Dat is ook niet zo geweldig (komende van een auto met 1100km per tankbeurt natuurlijk).

Ben het wel met je eens hoor. Triest is misschien niet helemaal het goede woord. Maar komende uit een Golf 7.5 Highline vind ik de afwerking in mijn huidige ID.3 Pro wel echt een flink stuk ondermaats.
Dat was ook een beetje mijn struikelblok in het begin.. nu ik de auto een beetje zelf heb aangekleed heb ik er steeds meer plezier van.. maar het interieur is inderdaad niets vergeleken met een Arteon (maar zoals je zelf al aangeeft is het inderdaad een flink hogere klasse)

Twee weken geleden kreeg ik een huurauto mee van het bedrijf waar ik mijn auto heb laten wrappen: Een Smart ForFour.. .. dát is pas triest.. Dat vond ik serieus gewoon eng om te rijden. Ding had krap 80 pk en was niet vooruit te branden en alles.. echt ALLES plastic aan die auto.

• KingsCrown

Herkenbaar, na 4jr Arteon en een halfjaar Volvo V60 model 2021 in luxe uitvoering merk je wel dat VW niet meer de interieur kwaliteiten van voorheen maakt. Al maakt het toch een verschil of het een id3 of id4 betreft.

Die range...tja dat is denk ik vooral mindset. De keren dat ik buiten de vakanties om 300+ kms rijd zijn zeer gering.

• Mitchell2.24v
KingsCrown schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:26:
Herkenbaar, na 4jr Arteon en een halfjaar Volvo V60 model 2021 in luxe uitvoering merk je wel dat VW niet meer de interieur kwaliteiten van voorheen maakt. Al maakt het toch een verschil of het een id3 of id4 betreft.
Daar heb je denk ik wel gelijk in. Ik kom vanuit een Golf 7.5 Highline en heb dus voor een ID.4 gekozen. Dat verschil vind ik niet enorm. De ID.3 heb ik eerlijk gezegd niet eens naar gekeken.
Die range...tja dat is denk ik vooral mindset. De keren dat ik buiten de vakanties om 300+ kms rijd zijn zeer gering.
Hier hetzelfde. Lang getwijfeld over elektrisch, maar juist het besef dat je 340+ dagen van het jaar niet meer dan 200 of 300 km rijdt heeft wel het verschil gemaakt.

Met mijn golfje kan ik ook op 1 tank van Amsterdam naar Milaan rijden. In theorie. In de praktijk heb ik die rit een paar keer gemaakt, en wil je toch wat harder rijden. Dan moet je dus al gaan tanken. Bovendien is het niet verstandig om 10 uur achtereen te rijden. En als je stopt voor een broodje of toilet, kun je net zo goed de auto aan de stroom hangen.

Ik heb echt de omschakeling moeten maken en hoop dat het in de praktijk zo werkt als ik nu denk (heb de ID.4 nog niet).

• Simply1337
Komende van een auto met 1100km per tankbeurt natuurlijk
Een 4/5 zits EV die met gemak 1000+ km kan zonder na te denken moet nog getekend worden.

500km met ~130 kmh is al mogelijk maar moet je wel 2 full option arteon kopen. :+

• Engineer Stewie
KingsCrown schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:26:
[...]

Met een range van 300km effectief kom ik ook toe. Ik heb heus niet meer nodig. Maar dan moet het effectief zijn. Ik moet bijna bestellen en kijk enkel naar hybride of elektrisch momenteel.
Langste afstanden zijn naar het werk en daar staan ook laadpalen.

De BMW i4 staat torenhoog op mijn lijst, gevolgd door de KIA EV6.

Vind de ID3 en 4 vanbuiten wel mooi en in de loonklasse onder mij is de ID4 de standaard elektrische wagen (die hebben geen vrije keuze). Op dit moment is in mijn klasse de BMW iX3 en EQC 400 populair, maar wij mogen elke elektrische auto binnen budget nemen.
Simply1337 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:33:
[...]

Een 4/5 zits EV die met gemak 1000+ km kan zonder na te denken moet nog getekend worden.

500km met ~130 kmh is al mogelijk maar moet je wel 2 full option arteon kopen. :+
Ik weet het, maar dit is toch wel weinig. Met 400km kom ik een week toe, zou leuk zijn die enkel in het weekend aan de lader te moeten hangen.

[Voor 17% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-09-2021 10:38]

• Mitchell2.24v
Engineer Stewie schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:37:
Met een range van 300km effectief kom ik ook toe. Ik heb heus niet meer nodig. Maar dan moet het effectief zijn.
Dat was exact mijn gedachte. Met de 77kW accu zou je die 300km wel moeten halen, denk ik. De kleinere accu was voor mij geen optie.

• KingsCrown
[...]

Met een range van 300km effectief kom ik ook toe. Ik heb heus niet meer nodig. Maar dan moet het effectief zijn. Ik moet bijna bestellen en kijk enkel naar hybride of elektrisch momenteel.

Vind de ID3 en 4 vanbuiten wel mooi en in de loonklasse onder mij is de ID4 de standaard elektrische wagen (die hebben geen vrije keuze). Op dit moment is in mijn klasse de BMW iX3 en EQC 400 populair, maar wij mogen elke elektrische auto binnen budget nemen.

[...]

Ik weet het, maar dit is toch wel weinig. Met 400km kom ik een week toe, zou leuk zijn die enkel in het weekend aan de lader te moeten hangen.
IX3 / EQC zijn beiden niet erg efficiënt en vielen voor mij daarom af. De BMW i4 is pas leverbaar vanaf eind feb'22, dat was voor mij te laat. Daarmee is hij fiscaal niet interessant meer. Wel een gaaf model!

• Engineer Stewie
KingsCrown schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:44:
[...]

IX3 / EQC zijn beiden niet erg efficiënt en vielen voor mij daarom af. De BMW i4 is pas leverbaar vanaf eind feb'22, dat was voor mij te laat. Daarmee is hij fiscaal niet interessant meer. Wel een gaaf model!
Niet erg efficient, dat klopt. Maar daarvoor dient de tankkaart (herlaadpas in dit geval).
Fiscaliteit is in Belgie geen issue op dit moment, elektrische wagens zijn tot 2026 (inschrijfdatum) heel voordelig. Daarom kunnen we binnen ons huidig budget redelijk mooie wagens configureren, een EQC business solution AMG met herlaadpaal gaat toch al richting de 80k...

Een polestar 2 heb ik ook al gereden, maar daar was de binnenruimte niet echt goed. Dat heb ik met de ID3 dan wat minder.

[Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-09-2021 10:49]

• geukster
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 16-09 16:55
ik222 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:38:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in Home Assistant, de ID serie is ook te integreren. Ook grappig dat je dan bijvoorbeeld wel ook de oplaadsnelheid in kW kan uitlezen.

[Afbeelding]

Meer info: https://community.home-as...t-for-vw-id-family/279516
Heb ik ook opgezet. Handige tool. Een aantal elementen verbergen zichzelf als hij niet aan het laden is. Daarnaast heb ik ook een formule ingevoerd waarbij ik de range kan zien mocht de wagen 100% opgeladen zijn.

• PB1983
Mitchell2.24v schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:32:
[...]

Met mijn golfje kan ik ook op 1 tank van Amsterdam naar Milaan rijden. In theorie. In de praktijk heb ik die rit een paar keer gemaakt, en wil je toch wat harder rijden. Dan moet je dus al gaan tanken. Bovendien is het niet verstandig om 10 uur achtereen te rijden. En als je stopt voor een broodje of toilet, kun je net zo goed de auto aan de stroom hangen.

Ik heb echt de omschakeling moeten maken en hoop dat het in de praktijk zo werkt als ik nu denk (heb de ID.4 nog niet).
Het was even een omschakeling toen ik voor de eerste keer 250+ enkele reis had, maar qua tijd verschil het eigenlijk niet. Zeker met een kind op vakantie gaat, is de auto vaker voor 80-90% opgeladen bij de fast charger voordat je kind in de auto heb gekregen. Broodje, dochtertje een paar keer van de glijbaan, plaspauze en hop weer 2 en 2,5 uur verder

• dstaals
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 17:00

Jeuh, nieuw record qua verwachte actieradius 🤓.

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17-09 11:38

Flappiewappie

Hier nog meer

YouTube: Testing VW ID3 Sport with 120 kW charging update

Nieuwe update met 130kW laden - als VW dit gaat leveren dikke plus!!

Hier staat wat

• Zornar
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:41
Sterker nog, dit hebben ze al geleverd voor de MY22 auto's:
Zornar schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:34:
3.B

Vanavond voor het eerst met mijn MY22 bij Fastned geladen, en haalde met gemak 130kW :D Ik begon met ongeveer 8% en bij 13% tikte hij zelfs de 131kW aan. Toch wel blij dat ze de initiële snelheid verhoogd hebben. [Afbeelding]

• robhuls
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-09 17:35
(over een uitbreideing van het accu pakket tegen betaling). Voor 100kWh inderdaad, dat zou alleen passen als je alles vervangt door cellen met een grotere capaciteit, de huidige constructie kan tot 77kWh bruikbaar bevatten. Maar er staat mij bij dat het verschil tussen de 58 en 77 kWh is dat de 58kWh een aantal lege slots heeft (preciezer, bij de 58 zijn meen ik 9 van de 12 slots gebruikt en bij de 77 zitten alle slots vol). Dan zou het in theorie wellicht mogelijk zijn die laatste 3 slots alsnog te vullen? Of dit ooit gaat gebeuren, technisch haalbaar is, economisch interessant is, ...., daar kun je vraagtekens bij zetten.

• Tije
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-09 23:29
Zornar schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:06:
[...]

Sterker nog, dit hebben ze al geleverd voor de MY22 auto's:

[...]
Hoe kan ik deze update krijgen voor mijn 3.1P? Ik las ergens dat dit voor mij niet in de 2.3 update zit en ik daarvoor naar de garage moet?

• darud
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:44
ik222 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:38:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in Home Assistant, de ID serie is ook te integreren. Ook grappig dat je dan bijvoorbeeld wel ook de oplaadsnelheid in kW kan uitlezen.

[Afbeelding]

Meer info: https://community.home-as...t-for-vw-id-family/279516
Misschien een n00b vraag 🤣 maar hoe krijg ik dit aan de gang?

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vanochtend had ik plots geen Front Assist en ACC. Ik dacht die is een update aan het downloaden. Toch even buiten de wijk gestopt, uit en aan gezet. Stel het was een tijdelijke storing door de mist en rijp de camera... maar nee hij bleef. Dus maar gelaten, kan de update wel eens zijn.

Aangekomen op bestemming een uur later. Auto op de tijdelijk plek gezet omdat ik hier een sleutel moet halen voor de plekken met laadpaal. Weer in de auto, trap de rem in, boel gaat aan... weg storing. En verder geen melding. Grmbl. :(

Wel lang geleden dat ik zo'n glitch heb gehad verder. Ook het laden met een vertrektijd gaat al ruim een maand zonder hik. Snap er niks van, naar geniet er van.

[Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 13-09-2021 13:17]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Simply1337

PON heeft de MEMO ontvangen!

https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-2-3

• DonJunior
DonJunior schreef op zondag 12 september 2021 @ 23:18:
[Afbeelding]

Mis ik hier niet iets?
Zowel via de app als in de auto zelf krijg ik het nog niet voor elkaar om ook maar iets in te stellen wat betreft voorklimatiseren. Voor nu allemaal nog geen ramp.. maar straks als de winter komt.. vind ik het toch wel prettig om werkend te hebben.

Zowel met contact aan als uit.. blijft dit het scherm en kan ik nergens een tijd instellen.
Het vinkje op het scherm bij uitschakelen kan ik ook niet 'aan' zetten. En in de app kan ik ook geen tijden opgeven.
Niemand die hier iets over kan zeggen?

• Mitchell2.24v
Ultraman schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:16:
Vanochtend had ik plots geen Front Assist en ACC.
Volgens mij is dat een 'feature' van de systemen. Op mijn Golf 7.5 heb ik dat ook meerdere keren gehad. De verklaring was destijds geloof ik dat bij twijfelachtige input (vieze sensor, etc) de systemen tijdelijk worden uitgeschakeld. Dat is natuurlijk een eerdere generatie van de hard/software, maar het concept zal onveranderd zijn.

Vooral bij sneeuw gebeurt dit wel eens, maar ik heb soms ook zomaar PDC alerts (je zit op 5cm van een auto) in de file of zo, terwijl er echt niet iets zo dicht op mijn auto zit. Ik weet dat PDC andere sensoren gebruikt, het concept van foutieve invoer komt blijkbaar bij alle sensoren wel eens voor. Net als een ACC/FA die vol in de remmen gaat voor een vrachtwagen op de rijstrook naast me, terwijl er een auto dicht achter me rijdt 8)7

• Mitchell2.24v
Nice! Dat is de kleur waarin ik mijn ID.4 besteld heb. Ik heb de kleur nog niet eerder gezien.

• Simply1337
DonJunior schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:45:
[...]

Is dit een functie die je kunt bereiken voordat je de wagen start en erna verdwijnt?

• Simply1337
Mitchell2.24v schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:16:
[...]

Nice! Dat is de kleur waarin ik mijn ID.4 besteld heb. Ik heb de kleur nog niet eerder gezien.
Was eerst een USA ID.4 non-1st kleur, later voor de EU id4 gtx uitgekomen en sinds MY22 voor id3/4 beschikbaar.

wat fotos
https://www.vwidtalk.com/threads/kings-red-irl.2264/

• Simply1337
Trouwens.. de duitsers beginnen hun 2.3 OTA mail te ontvangen. dus.. het begint.

• DonJunior
Simply1337 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:18:
[...]

Is dit een functie die je kunt bereiken voordat je de wagen start en erna verdwijnt?
De optie is beschikbaar vanaf het thuisscherm. Zowel met contact 'aan' als 'uit'.

• Ronvgs
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:09
[...]

Je moet in de App of in de auto wel eerst de vertrek tijden invullen.

• Boy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-09 15:26

Boy

App developer

Vandaag m'n ID.4 naar de garage gebracht voor de SW update, werd ik gebeld of hij een dagje extra kon blijven, omdat de klinken vervangen moeten worden. Was blijkbaar een terugroepactie op.

Nog iemand eerder dit gehoord?

Hoop dat na de SW update de "REMMEN!" meldingen een stuk minder worden, superirritant...leek vaker voor te komen de laatste tijd.

en leek er ook op alsof ACC de auto's later detecteerde...

[Voor 30% gewijzigd door Boy op 13-09-2021 15:26]

• DonJunior
Ronvgs schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:14:
[...]

Je moet in de App of in de auto wel eerst de vertrek tijden invullen.
[Afbeelding]
Ja dat is dus het hele probleem .. dat kan ik nergens..
Als ik in de app naar Auto ga en dan Departure Times zie ik inderdaad dezelfde tekst als jij:
"Tegen de tijd dat... van 21 graden"

Maar verder is het scherm blanco en ik kan daar helemaal niets doen ofzo.
Evenzo in de auto zelf vind ik geen optie tot het instellen van de vertrektijden (maar dat schreef ik ook in mijn initiele post)

klik op onderstaand plaatje.. dit is wat ik zie op mijn telefoon:

[Voor 20% gewijzigd door DonJunior op 13-09-2021 15:32]

• DonJunior
Boy schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:24:
Vandaag m'n ID.4 naar de garage gebracht voor de SW update, werd ik gebeld of hij een dagje extra kon blijven, omdat de klinken vervangen moeten worden. Was blijkbaar een terugroepactie op.

Hoop dat na de SW update de "REMMEN!" meldingen een stuk minder worden, superirritant...leek vaker voor te komen de laatste tijd.

Deurklinken is inderdaad bekend:
Zie: swahjak in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
en: Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

• PB1983
DonJunior schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:31:
[...]

Ja dat is dus het hele probleem .. dat kan ik nergens..
Als ik in de app naar Auto ga en dan Departure Times zie ik inderdaad dezelfde tekst als jij:
"Tegen de tijd dat... van 21 graden"
In de auto kan je het volgende proberen, althans volgens de handleiding:

En dan via het klokje de vertrektijden instellen

[Voor 4% gewijzigd door PB1983 op 13-09-2021 15:52]

• DonJunior
PB1983 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:51:
[...]

In de auto kan je het volgende proberen, althans volgens de handleiding:

[Afbeelding]

En dan via het klokje de vertrektijden instellen
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

welk klokje? (zie foto)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Boy schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:24:

Als ik me niet vergis kan je de voorwaarschuwingstijd eerder of later zetten. Ik heb de melding pas 1 of 2 eer gehad in 9 maanden tijd

.

• Boy

Boy

App developer

AkroBatik schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:38:
[...]

Als ik me niet vergis kan je de voorwaarschuwingstijd eerder of later zetten. Ik heb de melding pas 1 of 2 eer gehad in 9 maanden tijd
Ah, die eens bekijken, heeft iemand misschien per ongeluk aangepast...

• PB1983
Je mist inderdaad twee opties. In de 2.1 versie heb ik nog een klokje. Deel twee van 2.3 wordt nu geïnstalleerd

• SiegmundB
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 17-09 16:54
vandaag dan mijn id4 pro max in ontvangst genomen, wat een geweldig ding toch. wagen kwam met update 2.3 geinstalleerd, maar is vermoedelijk een MY22 want 28/7 geproduceerd.
eens snel door menutjes gegaan, had al eerder dit jaar een proefrit kunnen doen en het is dus niet helemaal nieuw voor me.
1 dingetje wat ik niet zo direkt vind: als je een usb-c stick aansluit en daar staan een aantal folders op, dan kan ik blijkbaar niet de content van een folder afspelen, wel genre, artiest, album etc. is dit by design, of is er een workaround?
bedankt mensen

• Simply1337
SiegmundB schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:00:
vandaag dan mijn id4 pro max in ontvangst genomen, wat een geweldig ding toch. wagen kwam met update 2.3 geinstalleerd, maar is vermoedelijk een MY22 want 28/7 geproduceerd.
eens snel door menutjes gegaan, had al eerder dit jaar een proefrit kunnen doen en het is dus niet helemaal nieuw voor me.
1 dingetje wat ik niet zo direkt vind: als je een usb-c stick aansluit en daar staan een aantal folders op, dan kan ik blijkbaar niet de content van een folder afspelen, wel genre, artiest, album etc. is dit by design, of is er een workaround?
bedankt mensen
dat kan, maar dat zit dan onder knopje media of een andere.. 2.1 had dit samengevoegd, 2.3 is gesplitst en kan zeker op map basis doorzoeken

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

Dat is zoals het er bij mij uit zag pre-2.1 update. Wel de optie "Voorklima" in het menu maar de Vertrektijd en Instellingen knoppen ontbraken.

Welke software versie zit je op? Als dat 0792 (of hoger) is, dan zou je eens een fabrieksreset kunnen proberen.
Als dat niet helpt zou je nog de 2.3 update kunnen afwachten want die komt spoedig lijkt het. Wellicht zet dat wat goed. Zo niet dan denk ik dat een telefoontje naar de dealer op zijn plek is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DonJunior
Ultraman schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:30:
[...]

Dat is zoals het er bij mij uit zag pre-2.1 update. Wel de optie "Voorklima" in het menu maar de Vertrektijd en Instellingen knoppen ontbraken.

Welke software versie zit je op? Als dat 0792 (of hoger) is, dan zou je eens een fabrieksreset kunnen proberen.
Als dat niet helpt zou je nog de 2.3 update kunnen afwachten want die komt spoedig lijkt het. Wellicht zet dat wat goed. Zo niet dan denk ik dat een telefoontje naar de dealer op zijn plek is.
Daar was ik al bang voor ja.. gadver.

• Forumbezoeker
  • Laatst online: 21:55
ID.4.1st

Ik ben met mijn gezin om vakantie en merk nu dat het regelmatig voorkomt dat ik als bestuurder even uit de auto stap terwijl een deel van het gezin blijft zitten. Bijv. tijdens het laden of boodschappen. Ik krijg het niet voor elkaar om de airco aan te laten staan zonder dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Weet iemand hoe en of dit kan?

Wat betreft rijden op vakantie (Italië) het is een heerlijke auto. In de bergen onverwacht door het regenereren lekker zuinig en laden is op langere afstanden echt geen probleem. Vrienden die in een ICE auto achter me reden snapte alleen niet zo goed hoe ik bergaf mij zo netjes aan de snelheid kon houden zonder te remmen :-). Mijn strategie IONITY naar IONITY werkt daarin tot nu toe erg goed. Ik besef me overigens wel dat ik buiten het seizoen rij. Zelfs met 20% accu lading aangekoppeld en 128kwh gehaald, best netjes dus daarover dik tevreden. 1000km met 3x stoppen is prima te doen inclusief gewoon doorrijden met het overige verkeer. Ik rij overigens zonder aanhanger, fietsendrager of dakkoffer en ben niet door Duitsland gereden (18,5 kWh/100km gemiddeld).

Een granny charger is in mijn ogen wel een must in Italië. Bij veel accomodaties of campings is het geen probleem om even in te pluggen. De Enel X laadpalen zijn op best wat plekken te vinden maar niet echt betrouwbaar. Ik heb een paar keer meegemaakt dat ze dag 1 wel werkte en dag 2 niet. Kortom erg blij met de ID.4 op deze trip!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Forumbezoeker schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:17:
ID.4.1st

Ik ben met mijn gezin om vakantie en merk nu dat het regelmatig voorkomt dat ik als bestuurder even uit de auto stap terwijl een deel van het gezin blijft zitten. Bijv. tijdens het laden of boodschappen. Ik krijg het niet voor elkaar om de airco aan te laten staan zonder dat er iemand op de bestuurdersstoel zit. Weet iemand hoe en of dit kan?
Direct klimatiseren aanklikken op het exit scherm, of de startknop gebruiken.

.

• ik222
  • Niet online
@Forumbezoeker Zodra je de auto op de parkeerstand zet en je voet van de rem haalt zie je in het afscheidsmenu de optie "Direct Klimatiseren", als je die aanzet blijft de airco 30 minuten draaien zonder iemand op de bestuurdersstoel :)

[Voor 8% gewijzigd door ik222 op 13-09-2021 22:40]

• barber
  • Niet online
dstaals schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:31:
[...]

Welkom bij de club :-), al een aantal keer gehad en gezien ik niet met de zekeringen in de weer wil gaan gewoon rustig afgewacht. Dag of 3 a 4 en daarna weer online. Heel irritant maar het lost zichzelf op dus.
Hier na een week nog steeds offline. Vanavond zekering F19 15min eruit gehad. En nu weer online gelukkig.

• barber
  • Niet online
AkroBatik schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:39:
[...]

Direct klimatiseren aanklikken op het exit scherm, of de startknop gebruiken.
Ik deed op vakantie de gordel achter mijn rug weer vastmaken en dan uit de auto. Dan blijft deze ook aan.

• geukster
  • Laatst online: 16-09 16:55
darud schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:13:
[...]

Misschien een n00b vraag 🤣 maar hoe krijg ik dit aan de gang?
Home Assistant kan je opzetten op bv. Raspberry Pi (kan je pre-installed kopen online). Daar kan je dan verschillende integraties aan toevoegen, zoals bv. integratie voor de ID.x. Het is wel wat zoeken als je er niet in thuis bent.

• blinded
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:55
geukster schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:38:
[...]

Home Assistant kan je opzetten op bv. Raspberry Pi (kan je pre-installed kopen online). Daar kan je dan verschillende integraties aan toevoegen, zoals bv. integratie voor de ID.x. Het is wel wat zoeken als je er niet in thuis bent.
wat kan je meer als die in home assistant zit?

• maik73
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 08:04
blinded schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:07:
[...]

Niks, maar je kunt m mooi uitlezen op (bijvoorbeeld) een ipad aan de muur:

vw id4 1st Max

• ik222
  • Niet online
blinded schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:07:
[...]

Op dit moment is het read-only dus dan kun je denken aan bijvoorbeeld notificaties geven als je moet opladen en ook bijvoorbeeld push notificaties sturen zodra de auto klaar is met opladen.

Mar in principe kun je via die API ook commando's naar de auto sturen. Ik heb bijvoorbeeld al gezien dat het mogelijk moet zijn om voor klimatisering te starten, opladen te starten en stoppen en de oplaadsnelheid in te stellen. Dus daarmee komen er potentieel behoorlijk wat mogelijkheden bij, denk aan voorklimatisering koppelen aan je agenda, gepland opladen en ook de oplaadsnelheid instellen afhankelijk van de opbrengst van je zonnepanelen (eventueel gekoppeld aan je agenda zodat hij wel altijd op tijd vol is :) )

• dstaals
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 17:00
maik73 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:27:
[...]

Niks, maar je kunt m mooi uitlezen op (bijvoorbeeld) een ipad aan de muur:
[Afbeelding]
Indrukwekkend zo, me like!

• pietermx
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:04
ik222 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:30:
[...]
… zodra de auto klaar is met uploaden.
Uploading kWh’s… 😜😇

Backend developer | VW ID.4 1st Max | 18x320 WP (5760)

• ik222
  • Niet online
pietermx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:12:
[...]

Uploading kWh’s… 😜😇
Damm autocorrect :9

• Roelio86
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:33
3.1P

Waarschijnlijk is het hier al ergens voorbij gekomen, maar ik kan het zo snel niet terugvinden. Hoe kan ik zien welke software versie ik heb? Bij aflevering gaf de dealer aan dat 2.3 reeds geïnstalleerd is, maar ik vraag me dit toch af. Zie bij software 0792 staan.

• maik73
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 08:04
Roelio86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:55:
3.1P

Waarschijnlijk is het hier al ergens voorbij gekomen, maar ik kan het zo snel niet terugvinden. Hoe kan ik zien welke software versie ik heb? Bij aflevering gaf de dealer aan dat 2.3 reeds geïnstalleerd is, maar ik vraag me dit toch af. Zie bij software 0792 staan.
0792 is echt versie 2.1
2.3 zie je heel duidelijk staan bij de info.

Verder kun je het zonder te kijken naar de info ook makkelijk zien aan de diagonale streep op het grote display.

vw id4 1st Max

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 20:30

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

twee clips die de vloermat vasthouden zijn afgebroken, is dit herkenbaar? nieuwe zijn lijkt lastig te plaatsen.

• Sandrioni
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17-09 19:10
Hansoverdiep schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:36:
twee clips die de vloermat vasthouden zijn afgebroken, is dit herkenbaar? nieuwe zijn lijkt lastig te plaatsen.
Same here! Maar ik heb het niet (laten) maken. Heeft geen haast wmb, maar garage zei idd dat hele vloerbekleding losgehaald moest worden daarvoor.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:45
Ik heb mijn nieuwe ID.3 gekregen met 1 afgebroken clip. Auto heeft wel in de showroom gestaan. A.s. donderdag gaat hij naar de dealer voor een aantal dingen waaronder deze. Ik neem aan dat ze het gewoon vervangen volgens fabrieksspecificatie. Lijkt me toch gewoon garantie?

• PB1983
Yep, hier ook last van. Zelf geprobeerd te fixen, maar clipje aan de onderkant is dus losgekomen.

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 20:30

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

verwacht dat er gemodificeerde clips gaan komen, heb het gemeld bij dealer en houd jullie op de hoogte

• Alfred66
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16:44
Hansoverdiep schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:05:
verwacht dat er gemodificeerde clips gaan komen, heb het gemeld bij dealer en houd jullie op de hoogte
Dat zou mooi zijn, want ik heb dat ook bij 1 clip gehad. Dealer heeft het wel weten te fixen ondanks dat ze eerste zeiden dat dit niet zomaar kon. Hij zit in ieder geval alweer maanden stevig vast.

• Alfred66
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16:44
Sandrioni schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:40:
[...]

Same here! Maar ik heb het niet (laten) maken. Heeft geen haast wmb, maar garage zei idd dat hele vloerbekleding losgehaald moest worden daarvoor.
Dat zeiden ze bij mij idd ook en dan ook nog dat dit een schademelding moest worden om dat te kunnen uitvoeren 8)7 Ik had toen ook zoiets van laat maar even zitten. Tot mijn verbazing is het daarna gewoon gefixed.

• PB1983
Alfred66 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:19:
[...]

Dat zeiden ze bij mij idd ook en dan ook nog dat dit een schademelding moest worden om dat te kunnen uitvoeren 8)7 Ik had toen ook zoiets van laat maar even zitten. Tot mijn verbazing is het daarna gewoon gefixed.
De leasemaatschappij ziet mij al aankomen.. uhm, je wilt een schade melden omdat de clip van je vloermat is afgebroken en anders wilt de dealer het niet repareren. _O-

• Simply1337
kleine ontdekking:
als een terugroepactie is gedaan krijg je een nieuwe sticker in je kofferbak ter hoogte van je optielijst sticker.
heb nu 2 stickers... wie biedt meer?

• andreasvdwal
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21:57
Vandaag een belletje van Muntstad dat 27 september de auto bezorgd wordt. Id.3 tech

Het aftellen kan beginnen.

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:45
Simply1337 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:47:
kleine ontdekking:
als een terugroepactie is gedaan krijg je een nieuwe sticker in je kofferbak ter hoogte van je optielijst sticker.
heb nu 2 stickers... wie biedt meer?
Waar hoort die sticker eigenlijk te zitten bij een ID.3 ? Ik heb mijn hele kofferbak bekeken maar kan hem nergens vinden. Aangezien ik ook geen instructieboekje heb heb ik die sticker op de eerste pagina ook niet. Is de sticker trouwens belangrijk? waar is hij voor?

• Simply1337
RaymondD schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:44:
[...]

Waar hoort die sticker eigenlijk te zitten bij een ID.3 ? Ik heb mijn hele kofferbak bekeken maar kan hem nergens vinden. Aangezien ik ook geen instructieboekje heb heb ik die sticker op de eerste pagina ook niet. Is de sticker trouwens belangrijk? waar is hij voor?
misschien dealerspecifiek, maar gewoon in de kofferbak links waar de gat is waar de sub komt.

• Stan-ID4
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 11:32

kreeg vandaag een reactie van Volkswagen:

Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw We Connect support team.

Wij begrijpen uit uw schrijven dat u wilt weten wat de status van OTA is.

Wij kunnen u mededelen dat in kalenderweek 39 een opt-in email wordt verzonden voor OTA. De updates voor mensen die de opt-in accepteren vinden plaats vanaf kalenderweek 40.

Ieder voertuig vraagt periodiek om een update en een pop-up zal in uw scherm verschijnen zodra uw Volkswagen ID.4 aan de beurt is. U hoeft verder niets te doen.

nog een paar weken geduld dus!

• Electromonkey
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:36

Hij is er hoor 😄

• Stan-ID4
[...]

[...]

Elektrisch rijden vraagt ook een stukje aanpassing in je rijgedrag. Overal 20km te hard en zo 3 min reistijd winnen heeft geen zin. Rij je met de ID4 rustig (100) en niet meteen overal de klinkers uit de grond, dan is een range van 480 heel goed haalbaar. Heb zelf 1x de 510km gehaald, door rustig op te trekken en de airco niet op standje koelkast te zetten. Ook wel weer een sport om zoveel mogelijk te rijden met een laadbeurt. Doorgaans zit ik rond de 450km bij normaal gebruik.

• Stan-ID4
barber schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:23:
[...]

Hier na een week nog steeds offline. Vanavond zekering F19 15min eruit gehad. En nu weer online gelukkig.
is er ook een mogelijkheid voor de radio en verlichting etc?
Als je sávonds bijvoorbeeld even uitstapt om ergens iets in de bus te doen of te pinnen en de rest van je gezin blijft zitten dan gaat de muziek ook uit als je opstaat.

• Engineer Stewie
Stan-ID4 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:00:

Elektrisch rijden vraagt ook een stukje aanpassing in je rijgedrag. Overal 20km te hard en zo 3 min reistijd winnen heeft geen zin. Rij je met de ID4 rustig (100) en niet meteen overal de klinkers uit de grond, dan is een range van 480 heel goed haalbaar. Heb zelf 1x de 510km gehaald, door rustig op te trekken en de airco niet op standje koelkast te zetten. Ook wel weer een sport om zoveel mogelijk te rijden met een laadbeurt. Doorgaans zit ik rond de 450km bij normaal gebruik.
Ik denk met een gemiddeld verbruik onder de 5l/100km diesel met een Arteon een puike prestatie is, weegt toch ook 1750kg. Range is vanaf 300km effectief geen enkel probleem.

Het wordt zo goed als zeker elektrisch, maar voor de prijs van een deftige ID4 rij je een BMW i4, dat spreekt op foto althans veel meer aan. Voor minder rij je een KIA EV6 GT line, wat vanbinnen ook niet lelijk is.

De ID3 voelde een terugkeer naar 2010, mijn Golf 6 Highline (2011) voelde kwalitatief beter als de ID3, met full leder interieur ipv plastic tuinstoelen.

Ik vind die vegan en gerecycleerde materialen dikke kul, goed voor een plastic bord of zak, maar als er 60k-75k wordt neergeteld voor een auto verwacht ik ook een echte auto en geen hoop gerecycleerd plastic omdat er toevallig een elektro motor inzit.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Stan-ID4 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:00:
[...]

Mja. Ik rij liever gewoon "door" en dat betekent meer laden. Prima, Ik vind het altijd zo'n onzin als mensen met ** minuten tijdswinst aankomen, want dat boeit velen niet; de hele rit is de rijbeleving en niet die paar minuten besparing (als dat al zo is). Ik kan thuis en op mijn werk laden dus hoef in principe nergens op te letten. 100 rijden zou ik nog overwegen op écht lange ritten maar die maak ik doorgaans niet heel vaak op vakanties na of een sporadisch weekend weg. Ook doodnormale "luxe" als een airco wil ik niet op bezuinigen, het gaat aan en op de stand die ik prettig vind; niet om de range negatief dan wel positief te beïnvloeden. Ja, ik hou minder kilometers over maar ik geniet veel meer van m'n ritjes. Alle voordelen van elektrisch rijden zonder de nadelen mee te wegen.

Als ik het topic zo'n beetje proef ben ik één van de weinigen die minder geeft om de range en het optimaliseren daarvan :P

• Boy

Boy

App developer

Exorcist schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:52:
[...]

Mja. Ik rij liever gewoon "door" en dat betekent meer laden. Prima, Ik vind het altijd zo'n onzin als mensen met ** minuten tijdswinst aankomen, want dat boeit velen niet; de hele rit is de rijbeleving en niet die paar minuten besparing (als dat al zo is). Ik kan thuis en op mijn werk laden dus hoef in principe nergens op te letten. 100 rijden zou ik nog overwegen op écht lange ritten maar die maak ik doorgaans niet heel vaak op vakanties na of een sporadisch weekend weg. Ook doodnormale "luxe" als een airco wil ik niet op bezuinigen, het gaat aan en op de stand die ik prettig vind; niet om de range negatief dan wel positief te beïnvloeden. Ja, ik hou minder kilometers over maar ik geniet veel meer van m'n ritjes. Alle voordelen van elektrisch rijden zonder de nadelen mee te wegen.

Als ik het topic zo'n beetje proef ben ik één van de weinigen die minder geeft om de range en het optimaliseren daarvan :P
Nee hoor, mee eens. Ik rij ook gewoon zoals ik wil. Ik ging tijdje terug met 3 personen (4 met mij erbij) en kofferbak gevuld met rugtassen/koffers naar vliegveld en terug. Dat was 320km op en neer en veel snelweg gereden tussen de 120 en 140 km/u. Daarna had ik nog 55km actieradius over volgens de auto. Dan weet ik dat 380 realistisch is in zo'n situatie en ben ik best tevreden over.

• samv5
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09:51
Roelio86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:55:
3.1P

Dit is 2.3
Pagina: 1 ... 132 133 134 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee