Toon posts:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 131 ... 135 Laatste
Acties:

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:31
@AndereKoekoek Als daarmee ACC vervalt zou het voor mij een no go zijn. Dan maar meer bijtelling.
Maar als bijvoorbeeld lane assist en bord herkenning vervalt dan is het een 'graag zelfs'.

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13:08
DonJunior schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:47:
@AndereKoekoek Als daarmee ACC vervalt zou het voor mij een no go zijn. Dan maar meer bijtelling.
Maar als bijvoorbeeld lane assist en bord herkenning vervalt dan is het een 'graag zelfs'.
LA/ACC/bordherkenning is standaard. Anyhow.. dat zuigt. .zoveelste chip issue..

maar assistance heeft:

Assistance Pakket WD2 € 909 1.100 ○ ○ ○
- Achteruitrijcamera (Rear View)
- Sleutelloos vergrendel- en startsysteem (Keyless Acces)
- Diefstalalarm
- Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
- Verlichte portiergrepen

Assistance Pakket Plus (extra t.o.v. Assistance Pakket) WD4 € 2.240 2.590 ○ ○
- 360 graden camera (Area View), incl. achteruitrijcamera (Rear View) WD4 € 2.058 2.490 ○
- Travel Assist (file assistent "Traffic Jam Assist" incl. "Emergency Assist")
- Dodehoeksensor (Side Assist)
- Achterklep elektrisch, inclusief 'Easy open & Close'
- Stuurwiel, multifunctioneel en met leder bekleed

zonder assi. plus had ik mn auto niet gekozen.

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• Mitchell2.24v
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:07
DonJunior schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:47:
Die drie opties zijn standaard, en komen dus niet te vervallen. Het gaat om de volgende opties:
  • Achteruitrijcamera (Rear View)
  • Sleutelloos vergrendel- en startsysteem (Keyless Acces)
  • Diefstalalarm
  • Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
  • Verlichte portiergrepen
Als je dat pakket nu in de configurator selecteert, komt er een meerprijs van € 400 bij, en een kryptische melding over week 48.

Edit: net niet snel genoeg :+

• Mitchell2.24v
Simply1337 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:53:
Assistance Pakket Plus (extra t.o.v. Assistance Pakket) WD4 € 2.240 2.590 ○ ○
- 360 graden camera (Area View), incl. achteruitrijcamera (Rear View) WD4 € 2.058 2.490 ○
- Travel Assist (file assistent "Traffic Jam Assist" incl. "Emergency Assist")
- Dodehoeksensor (Side Assist)
- Achterklep elektrisch, inclusief 'Easy open & Close'
- Stuurwiel, multifunctioneel en met leder bekleed

zonder assi. plus had ik mn auto niet gekozen.
Welke optie daaruit is voor jou cruciaal? Zelf heb ik geen ervaring met zo'n camera, en de dodehoeksensor op mijn huidige auto (Golf 7) zal ik waarschijnlijk niet echt missen. De emergency assist heeft bij mij meer problemen gemaakt dan opgelost. Mijn golfje remt op de snelweg af en toe voor vrachtwagens in een andere rijstrook :P

Gewoon nieuwsgierig, that's all.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Die assistentie pakketten zou ik ook niet willen missen, dan liever meer bijtelling. Met name Travel Assist (inclusief de file assistent) en de 360 graden camera gebruik ik echt heel veel. Die 360 graden camera is ideaal om te zien of je netjes in een vak staat bijvoorbeeld maar voor mij ook om te zien of mijn auto ver genoeg binnen staat in een vrij krappe garage.

Lane assist zou fijn zijn als je dat permanent kan uitzetten. Als dat uit staat werkt het namelijk echt heel erg fijn, zet je TA aan dan stuurt de auto alsnog netjes automatisch maar hij gaat geen gekke correcties meer proberen te doen op binnenwegen waar hij de belijning niet van snapt.

[Voor 28% gewijzigd door ik222 op 08-09-2021 11:13]

• Simply1337
Mitchell2.24v schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:58:
[...]

Welke optie daaruit is voor jou cruciaal? Zelf heb ik geen ervaring met zo'n camera, en de dodehoeksensor op mijn huidige auto (Golf 7) zal ik waarschijnlijk niet echt missen. De emergency assist heeft bij mij meer problemen gemaakt dan opgelost. Mijn golfje remt op de snelweg af en toe voor vrachtwagens in een andere rijstrook :P

Gewoon nieuwsgierig, that's all.
360 = Stoepranden kan ik beter zien, achtervelgen lukt mij wel met spiegels, maar voorvelgen onmogelijk zonder cameras. met de 21's is het zeker hard nodig. met 19" velgen zou het geen probleem zijn/minder schelen.

Travel Assist = Zie het maar de autopilot van tesla. Kan uren rijden zonder in te grijpen door alleen mijn stuur vast te houden. Remmen tot stilstand en met een knop indruk weer Vmax. Noodingrepen buitengelaten

Dodehoeksensor (Side Assist) - Bevestiging dat er niemand naast je is is fijn, maar SA werkt ook met autos die met een snelheid van achteren komen voordat je eigenlijk met een schoudercheck kan zien. Handig in duitsland kan ik je vertellen 8)

Achterklep elektrisch, inclusief 'Easy open & Close' - Ik ben lui, handig als je aankomt wandelen met handen vol met tassen, maar niet verplicht, wel handig

Stuurwiel, multifunctioneel en met leder bekleed.. hoe ziet de andere eruit?

Uit de ze lijst TA, 360 en SA.

En zweeft nog in de lucht de Park Assist.... voor einde van jaar. dus heb je deze 3 systemen alsnog nodig is mijn vermoeden.

• andreasvdwal
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18:16
AndereKoekoek schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:07:
Krijg net een telefoontje van de leasemaatschappij.

ID4 is niet meer in 2021 leverbaar wanneer een assistance pakket erop zit.
Ze zijn nu orders van de afgelopen 2 weken aan het nabellen om te vragen of mensen assistance(en ook assistance plus) willen laten vervallen om de auto toch in week 49 geleverd te krijgen.

Zit hier wel flink te balen, want het is of mee bijtelling of een kale ID4 :/
Dat is balen. Ik ben ook nog steeds in afwachting van mijn ID.3 Tech maar tot nu toe nog geen duidelijkheid over de datum van levering, eerst zou het week 28 worden toen eind augustus. Hij is besteld eind april. Wanneer heb jij je ID.4 besteld?

• xetri
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:33
Ik heb een id.4 tech besteld op 21 januari. Is van productie week 19 naar nu week 41 gegaan (in verschillende stappen). Ben eindelijk zover om de auto af te bestellen (betreft lease). Dealer heeft me een Audi Q4 etron als alternatief aangeboden. Deze heeft productie week 44.
De dealer is meer zeker van de datum van de Audi....

Mijn harde eis is: moet 2021 op kenteken

• Paganstars
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:58
Das mooi klote. Ik heb nog niets gehoord van mijn LM hierover. @AndereKoekoek welke LM zit jij?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• samv5
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:57
xetri schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:55:
Ik heb een id.4 tech besteld op 21 januari. Is van productie week 19 naar nu week 41 gegaan (in verschillende stappen). Ben eindelijk zover om de auto af te bestellen (betreft lease). Dealer heeft me een Audi Q4 etron als alternatief aangeboden. Deze heeft productie week 44.
De dealer is meer zeker van de datum van de Audi....

Mijn harde eis is: moet 2021 op kenteken
Dat is wel raar, mijn Tech was besteld half maart en geleverd na vele uitstellingen op 29 juli.

Met de Q4 zijn ook behoorlijke leverings problemen en opties die niet meer geleverd kunnen worden.(zie het Q4 topic) Ik wens je veel succes met je keuze en overweging.

• Simply1337
Mythos Black is een optie geworden voor de ID.4. Het was hiervoor alleen een USA kleur.

• Mitchell2.24v
Simply1337 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:19:
360 = Stoepranden kan ik beter zien, achtervelgen lukt mij wel met spiegels, maar voorvelgen onmogelijk zonder cameras. met de 21's is het zeker hard nodig. met 19" velgen zou het geen probleem zijn/minder schelen.
Ah, ok. Ik heb nu 17" en straks op de ID.4 19", dus dat is dan geen probleem.
Travel Assist = Zie het maar de autopilot van tesla. Kan uren rijden zonder in te grijpen door alleen mijn stuur vast te houden. Remmen tot stilstand en met een knop indruk weer Vmax. Noodingrepen buitengelaten
Vraagt hij dan niet om de anderhalve minuut dat je echt zelf moet sturen? Dat heb ik nu namelijk in de Golf. Met handen op het stuur denkt hij toch dat ik zelf niet oplet, omdat de auto vaak zo strak rijdt dat ik niet hoef bij te sturen. Vooral op lange recht stukken. Dat wordt snel irritant.
maar SA werkt ook met autos die met een snelheid van achteren komen voordat je eigenlijk met een schoudercheck kan zien. Handig in duitsland kan ik je vertellen 8)
Dat is me nog niet opgevallen, ik zal er eens op letten!
Stuurwiel, multifunctioneel en met leder bekleed.. hoe ziet de andere eruit?
Haha, geen flauw idee. Multifunctioneel stuur zou ik ook niet zonder willen, maar die zit ook in een ander pakket (Comfort, geloof ik).

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:04

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De LM is Athlon in dit geval. We zijn aan het kijken naar een vooruit bestelde voorraadauto, maar ook daar heeft de dealer van gezegd dat dit een twijfelgeval is. Deze auto's zijn in juli al besteld blijkbaar en waarschijnlijk toch niet leverbaar.

Het gaat dan ok de assistance en assistance plus pakketten op de auto.
Zonder deze assistance pakketten, zonder trekhaak en zonder zwart dak is het meeste nog wel nét leverbaar in 2021.

maw. comfort, multimedia en design zijn wel leverbaar.

extra comment: Blijkbaar is dit VAG breed omdat er onderdelen in het assistance pakket zitten die niet leverbaar zijn op het moment. Audio, Skoda enz schijnen er ook last van te hebben. Achteruitrijcamera vind ik toch wel fijn en mijn vrouw vind het essentieel, maar kan ook niet achteraf ingebouwd worden.

[Voor 23% gewijzigd door AndereKoekoek op 08-09-2021 14:08]

• Mitchell2.24v
AndereKoekoek schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:06:
De LM is Athlon in dit geval. We zijn aan het kijken naar een vooruit bestelde voorraadauto, maar ook daar heeft de dealer van gezegd dat dit een twijfelgeval is. Deze auto's zijn in juli al besteld blijkbaar en waarschijnlijk toch niet leverbaar.
Spannend. De auto die ik vrijdag bestelde (ID.4 Pro) is ook een vooruit bestelde voorraadauto met assistance pakket. Ben benieuwd of ik daar ook iets van ga horen.

Wel gek dat ze niet alles kunnen plaatsen op een (paar) printplaatjes na. Dan zouden ze nu gewoon kunnen leveren en later geleidelijk de auto's bijwerken. Kabelboom en desnoods een dummy camera alvast plaatsen lijkt me niet zo'n probleem. Maar goed, ik ben dan ook geen auto ontwerper of bouwer :+

• gomaster
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:20
AndereKoekoek schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:06:

Het gaat dan ok de assistance en assistance plus pakketten op de auto.
Zonder deze assistance pakketten, zonder trekhaak en zonder zwart dak is het meeste nog wel nét leverbaar in 2021.

maw. comfort, multimedia en design zijn wel leverbaar.

extra comment: Blijkbaar is dit VAG breed omdat er onderdelen in het assistance pakket zitten die niet leverbaar zijn op het moment. Audio, Skoda enz schijnen er ook last van te hebben. Achteruitrijcamera vind ik toch wel fijn en mijn vrouw vind het essentieel, maar kan ook niet achteraf ingebouwd worden.
Dat is balen zeg. Wanneer heb jij je ID4 besteld?
Ik heb namelijk eind juni soortgelijke besteld. Enkel met assistance plus. Ook als leasemaatschappij Athlon. Productie staat nu op week 38. Nog geen tegenbericht gehad...

Twitter

• blinded
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:59
vw tool zegt week 27 besteld en week 48 levering
misschien eens een excel maken met leveringen en bestellingen?

[Voor 40% gewijzigd door blinded op 08-09-2021 15:49]

• Pebbeles
  • Laatst online: 15:51
blinded schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:46:
vw tool zegt week 27 besteld en week 48 levering
misschien eens een excel maken met leveringen en bestellingen?
Welke Volkswagen tool gebruik je?

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

gomaster schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:19:
[...]
Dat is balen zeg. Wanneer heb jij je ID4 besteld?
Ik heb namelijk eind juni soortgelijke besteld. Enkel met assistance plus. Ook als leasemaatschappij Athlon. Productie staat nu op week 38. Nog geen tegenbericht gehad...
Half augustus besteld, maar de voorraadauto die ik nu toegewezen krijg is in juli besteld.
Althans dat is wat ze mij vertellen. Dat de bestelling meteen ie gedaan na ondertekenen contract/offerte.

Maar ook van die voorraadauto is het niet zeker dat deze nog op tijd wordt geleverd, maar wel een grotere kans.

Had zelf besteld:
ID4 Pro moonstone grey
Assistance plus
Comfort
Multimedia plus
Style interieur Florence grey/zwart
Warmtepomp

Krijg nu als het goed is:
ID4 Pro mangan grey
Assistance
Comfort
Style interieur Florence grey/zwart
Warmtepomp

Wel jammer dat multimedia en assistance plus komt te vervallen.
Andere opties hadden meteen zwart dak, design pakket, grote velgen etc.
Geef zelf echt niks om de optische zaken(oa. zenuwachtige knipperlichtjes enz), maar vind die praktische gadgets wel leuk :)

[Voor 28% gewijzigd door AndereKoekoek op 08-09-2021 16:00]

• blinded
Pebbeles schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:50:
[...]

Welke Volkswagen tool gebruik je?
https://www.myvolkswagen.be/ kan je een nr invullen dan zie je dat

[Voor 43% gewijzigd door blinded op 08-09-2021 16:23]

• Alfred66
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18:01
Het wonder is geschied, na 10 maanden levertijd is de steunhaak op mijn ID.3 eindelijk gemonteerd *O*
Nu heb ik bewust wel wat in de wachtstand gezeten omdat ik persé het model dat 75 kilo kan dragen wilde hebben. Maar toch, een kind krijgen gaat sneller O-) .

Wel een mooi systeem dat netjes weggewerkt is en keurig geleverd met witte nummerplaat voor de fietsendrager. De dealer had alleen wel zijn eigen nummerplaathouder (met reclame) over die van de steunhaak zelf geplaatst. Dat was geen gezicht en kwam bij wegklappen van het nummerbord tegen de bumper aan wat garantie is voor krassen in de lak. Die heb ik maar gelijk verwijderd. Veel beter zo! (alleen nog even de bumper wassen)

• KingsCrown
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:15
Wat vorige week als een geintje begon met het voorstellen van een collega tot overnemen van mijn Volvo V60 T6 (mrt-21), heeft geresulteerd naar het gaan rijden van ID.4 Tech!

Omwille van levertijd ben ik opzoek gegaan naar een voorraadmodel. In Goes bij Poppe stond/staat deze hele mooie bomvolle ID.4 Tech! Volgende week woensdag mag ik hem waarschijnlijk al ophalen...

Vanochtend (na bestelling) proefgereden bij Pouw Zwolle in een ID.4 Max. Wat is dat augmented reality gaaf! Nu nog een lange week wachten.

Nu ga ik nog even heerlijk teruglezen in deze lange draad.

[Voor 16% gewijzigd door KingsCrown op 08-09-2021 16:48]

• rbnw
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 20-09 19:43
Ik ben met mijn ID.3 Max naar Italie op vakantie, ook door de bergen aan het rijden en daar gebeurde wat bijzonders. Ik was in de B modus van een berg naar beneden aan het rijden, van haarspeldbocht naar haarspeldbocht. Nu kwam er plots een melding “Auto word te heet, klimatisering aanpassen niet meer mogelijk”. Vervolgens stopte de airco met het blazen van koude lucht, en begon die warme lucht te blazen uit de ventilatoren.

De auto was dus overduidelijk bezig met warmte kwijt te raken via de ventilatie. Ik vond het best wel slim dat de auto dit zelf regelt op die manier.

Vrij gauw daarna werd de weg vlak, kreeg de auto rijwind, koelde af en ging de airco weer koele lucht blazen.

• RoycoM
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 18-09 19:26
Ik zit ook nog steeds te wachten op mijn ID4L. Geproduceerd in week 25, levering week 27 en 7 keer uitgesteld tot week 37. Maandag bericht van de dealer dat Volkswagen vanaf week 37 t/m 47 auto's gaat uitleveren maar dat ze niet kunnen zeggen welke auto wanneer 7(8)7
En uitleveren betekent 2 weken later in NL. Dus ergens tussen week 39 en 49 komt mijn auto (als het goed is)....... we wachten maar weer af. Als hij dit jaar maar komt, dan vind ik het best.

Edit:
Wat ik bedoel is alle auto's uitleveren die ze wel geproduceerd hebben maar die nog niet helemaal klaar waren ivm missende onderdelen.

[Voor 14% gewijzigd door RoycoM op 08-09-2021 18:23]

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-09 02:29

Flappiewappie

Hier nog meer

rbnw schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:00:
Ik ben met mijn ID.3 Max naar Italie op vakantie, ook door de bergen aan het rijden en daar gebeurde wat bijzonders. Ik was in de B modus van een berg naar beneden aan het rijden, van haarspeldbocht naar haarspeldbocht. Nu kwam er plots een melding “Auto word te heet, klimatisering aanpassen niet meer mogelijk”. Vervolgens stopte de airco met het blazen van koude lucht, en begon die warme lucht te blazen uit de ventilatoren.

De auto was dus overduidelijk bezig met warmte kwijt te raken via de ventilatie. Ik vond het best wel slim dat de auto dit zelf regelt op die manier.

Vrij gauw daarna werd de weg vlak, kreeg de auto rijwind, koelde af en ging de airco weer koele lucht blazen.
Heel slim, maar toch totaal overbodig? Had voor zulke situaties dan even een ventilator uitgang/aftakking ergens onder de motorkap geplaatst.

Of gewoon de brake vermogen terug schalen (net als dat die doet als die net is opgeladen).

Hier staat wat

• rbnw
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 20-09 19:43
Flappiewappie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:18:
[...]

Heel slim, maar toch totaal overbodig? Had voor zulke situaties dan even een ventilator uitgang/aftakking ergens onder de motorkap geplaatst.

Of gewoon de brake vermogen terug schalen (net als dat die doet als die net is opgeladen).
Dat laatste was al het geval, ik had op dat moment rond de 99% batterij

• andreasvdwal
Vanmiddag te horen gekregen dat mijn ID.3 tech eind september geleverd gaat worden.

• nietnormaal
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:48
Charge video van de 58kWh ID.3 met 130KW.

0% naar 80% in 36 minuten.
10% -> 80% ongeveer 33 minuten.
10% -> 80% ongeveer 35 minuten bij de oude curve

Eerste 20% 130KW, daalt dan naar 100KW bij 30%, daarna lijkt hij de oude curve te volgen.

YouTube: Wow! DC Fast Charging Volkswagen ID.3 (62kWh) Shows Improvements Fro...

• blinded
nietnormaal schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:10:
Charge video van de 58kWh ID.3 met 130KW.

0% naar 80% in 36 minuten.
10% -> 80% ongeveer 33 minuten.
10% -> 80% ongeveer 35 minuten bij de oude curve

Eerste 20% 130KW, daalt dan naar 100KW bij 30%, daarna lijkt hij de oude curve te volgen.

YouTube: Wow! DC Fast Charging Volkswagen ID.3 (62kWh) Shows Improvements Fro...
met die logica krijgen we binnenkort 175 op id4 80?

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17:33
Vandaag te horen gekregen dat mijn rode full options gtx order van week 48 naar week 1 is gegaan. Morgen maar contacten met de dealer of er andere mogelijkheden zijn.

• Mitchell2.24v
DeBe schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:48:
Vandaag te horen gekregen dat mijn rode full options gtx order van week 48 naar week 1 is gegaan. Morgen maar contacten met de dealer of er andere mogelijkheden zijn.
Oei, dat is jammer zeg! Hopelijk is er nog een oplossing naar tevredenheid...

• N0EL
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 16:05

Wij hadden een b&b boven op de berg ergens in Italië. Heb jij misschien ook gemerkt dat als hij 100% vol is, en als je naar beneden gaat de B mode niet werkt (remt niet op de motor).

This ID.4 makes me miss days that never happened and people I don't even know.

• ik222
  • Niet online
N0EL schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:29:
[...]

Wij hadden een b&b boven op de berg ergens in Italië. Heb jij misschien ook gemerkt dat als hij 100% vol is, en als je naar beneden gaat de B mode niet werkt (remt niet op de motor).
Ja dat is bekend, daarom heb ik mijn ID.4 ook slechts tot iets meer dan 90% geladen voor de terugweg (hotel boven op een berg). Als je dan beneden bent is er sowieso nog een paar procent bij.

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:35
4.Style
Iemand all weatherbanden bij aflevering of vlak erna laten monteren? 235/60R18 is de bandenmaat volgens mij. Ben even op zoek naar do/dont’s zoals bijvoorbeeld merk/type en wel/niet via VW zelf.

• pietermx
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:32
...
...
Het is dit - de vrijkomende energie door regeneratie verbruiken aan onnodige zaken als verwarming - of je remmen in de fik. Wat dat betreft zeker een goed doordacht ontwerp. Les is natuurlijk wel, zorg dat je je accu niet volledig oplaadt als je nog naar beneden moet (met 80% zit je veilig).

Paar jaar geleden tijdens een vakantie nog een NL'er tegengekomen die zijn remmen totaal vernield had door, met z'n ICE, volledig op de remmen naar beneden te rijden. |:( |:( |:(

Backend developer | VW ID.4 1st Max | 18x320 WP (5760)

• FlowDesign
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Niek_ schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:10:
4.Style
Iemand all weatherbanden bij aflevering of vlak erna laten monteren? 235/60R18 is de bandenmaat volgens mij. Ben even op zoek naar do/dont’s zoals bijvoorbeeld merk/type en wel/niet via VW zelf.
Voor m'n ID3 heb ik deze laten bezorgen door Oponeo: Continental WinterContact TS 850 P 215/50R19 93 T FR met ContiSeal.

FR = velgbescherming
Contiseal omdat ik geen reservewiel en geen noodkitje met zo'n spuitspul heb. Dat laatste wil ik ook niet, want dan kun je na gebruik je band wegsmijten.

Laat ze bij een lokale bandenboer gewoon op de originele velgen omzetten.

• sl1000
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:46
FlowDesign schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:16:
[...]

Voor m'n ID3 heb ik deze laten bezorgen door Oponeo: Continental WinterContact TS 850 P 215/50R19 93 T FR met ContiSeal.

FR = velgbescherming
Contiseal omdat ik geen reservewiel en geen noodkitje met zo'n spuitspul heb. Dat laatste wil ik ook niet, want dan kun je na gebruik je band wegsmijten.

Zit zelf aan Bridgestone Blizzaks te denken.
Goede performance, redelijk still.
Michelin Alpine 5 is stiller, maar niet staggered en met self sealing technology te krijgen helaas.
Dat laatste is voor mij echt een eis.

• Djelfret
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 16:35
Inmiddels weer een update gehad van de dealer. Levering van de ID.4T staat nu gepland voor week 50 (laatste status was week 41). Auto is besteld op 5 mei, en zou eerst medio augustus geleverd worden. Inmiddels al 4 keer een vertraging doorgekregen. Issue mbt assistance (plus) pakket was ook bij deze dealer bekend en zou gelden voor ID.4’s vanaf productieweek 48. Weet niet of dit dan voor de ID.3 geldt, zou zo maar kunnen. Helaas nog langer wachten….

• mcmiles
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:59
FlowDesign schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:16:
[...]

FR = velgbescherming

Ik zit hieraan ook te denken Flow, weet je wat ongeveer de kosten zijn van een bandenwissel? Ik probeer dat af te wegen tegen aanschaf velgen (staal wellicht, 18 ipv 19 zou ook nog kunnen)

iMac 3.2 GHz, 27 inch, MacOS Big Sur, iPhone 11 Pro, iPad Pro, VW ID.3+

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Djelfret schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:58:
Inmiddels weer een update gehad van de dealer. Levering van de ID.4T staat nu gepland voor week 50 (laatste status was week 41). Auto is besteld op 5 mei, en zou eerst medio augustus geleverd worden. Inmiddels al 4 keer een vertraging doorgekregen. Issue mbt assistance (plus) pakket was ook bij deze dealer bekend en zou gelden voor ID.4’s vanaf productieweek 48. Weet niet of dit dan voor de ID.3 geldt, zou zo maar kunnen. Helaas nog langer wachten….
Als een auto besteld begin mei nét dit jaar nog geleverd kan worden, dan zullen er veel de 'boot' missen op 1 januari. Zou verbaasd zijn als de toegewezen voorraadauto, besteld in juli, nog wel dit jaar geleverd zal worden.

Kan er nog van afzien en een ioniq 5 bestellen die zeker dit jaar wordt geleverd, maar vind het qua design niet helemaal bij ons passen.

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:49
Djelfret schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:58:
Ai, onze ID.4T met Assistance Plus pakket staat/stond gepland voor week 41. Ik ga er maar even achteraan.

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:30
mcmiles schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:04:
[...]

Ik zit hieraan ook te denken Flow, weet je wat ongeveer de kosten zijn van een bandenwissel? Ik probeer dat af te wegen tegen aanschaf velgen (staal wellicht, 18 ipv 19 zou ook nog kunnen)
Wielenwissel is tussen de 25 en 40 euro (bandenboer op de hoek versus merkdealer)
Bandenwissel is tussen de 60 en 90 euro.
Opslag van wielen of banden wordt ook meestal 25-50 euro voor gevraagd per seizoen.

Je bespaard dus wel 2x per jaar zo'n 35 euro als je winterbanden op aparte velgen hebt.

Ik heb zelf een set VW ID.3 18" stalen velgen met winterbanden gekocht via marktplaats. Gewoon in de gaten houden, er komt vanzelf wat langs. Bij mijn vorige auto vond ik het iedere keer wisselen van band op velg niet ideaal.

• SiegmundB
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 19-09 10:25
volgende maandag is het bij mij ook zo ver: id4 pro max in blue dusk en de 19"hamar is dan van mij (bestelling dateert van 22 april)

• mcmiles
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:59
RaymondD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:20:
[...]

Wielenwissel is tussen de 25 en 40 euro (bandenboer op de hoek versus merkdealer)
Opslag van wielen of banden wordt ook meestal 25-50 euro voor gevraagd per seizoen.

Je bespaard dus wel 2x per jaar zo'n 35 euro als je winterbanden op aparte velgen hebt.

Ik heb zelf een set VW ID.3 18" stalen velgen met winterbanden gekocht via marktplaats. Gewoon in de gaten houden, er komt vanzelf wat langs. Bij mijn vorige auto vond ik het iedere keer wisselen van band op velg niet ideaal.
Dank voor de info Raymond. Dan denk ik dat ik ook stalen velg ga aanschaffen. Ik heb een droge garage waar ik ze kan opslaan. Marktplaats goed tip!

iMac 3.2 GHz, 27 inch, MacOS Big Sur, iPhone 11 Pro, iPad Pro, VW ID.3+

• Simply1337
RaymondD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:20:
[...]

Velgwissel incl. opslag kost 89 euro bij de dealer. doe je ipc 2x per jaar dus 15eu/maand. daar huur je helaas nog geen opslagruimte voor :(

• t2faag
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:33
Daarom hebben wij gekozen voor allseason banden. Geen gedoe meer met wisselen 🥳

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• RaymondD
Simply1337 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:30:
[...]

Velgwissel incl. opslag kost 89 euro bij de dealer. doe je ipc 2x per jaar dus 15eu/maand. daar huur je helaas nog geen opslagruimte voor :(
Dat zeg ik... bij de dealer: 40 euro voor wissel + 50 voor opslag. = 90 euro.

Ik heb ook een hele tijd met een vorige auto er 25 euro voor betaald bij een achteraf garage met een zeecontainer voor opslag achter op het terrein. Zonder bon welliswaar. Of ik mijn ID3 daar op de brug zou willen hebben weet ik niet. Mijn ervaring bij de goedkopere bandenboeren dat het er allemaal nogal ruig aan toe gaat. Bij mijn Hyundai waren mijn verchroomde wielbouten op een gegeven moment beschadigd en begonnen te roesten. Dus toch maar liever iets meer betalen dan.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
RaymondD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:28:
[...]

Dat zeg ik... bij de dealer: 40 euro voor wissel + 50 voor opslag. = 90 euro.

Ik heb ook een hele tijd met een vorige auto er 25 euro voor betaald bij een achteraf garage met een zeecontainer voor opslag achter op het terrein. Zonder bon welliswaar. Of ik mijn ID3 daar op de brug zou willen hebben weet ik niet. Mijn ervaring bij de goedkopere bandenboeren dat het er allemaal nogal ruig aan toe gaat. Bij mijn Hyundai waren mijn verchroomde wielbouten op een gegeven moment beschadigd en begonnen te roesten. Dus toch maar liever iets meer betalen dan.
Een momentsleutel en degelijke krik zet je 150-250 euro terug.

Heb je 2 auto’s dan bespaar je optimaal dus 180x2=360 euro per jaar. Snel terugverdiend en het kost nog minder tijd ook. Ik doe er ca. 45 minuten per auto over. In die tijd rij ik knap aan heen en weer naar de banden boer.

Moet je natuurlijk we de ruimte hebben om de banden op te slaan :)

Bijkomend voordeel:
1) je kan het super secuur doen. Minder gevaar voor beschadigingen.
2) je kan je velgen gelijk goed poetsen en in de wax/coating zetten

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• RaymondD
Nu het toch over winterbanden/velgen gaat:

Horen bij een set stalen velgen ook een tweede set wielbouten? of worden gewoon de wielbouten van de LM velgen gebruikt? Ik heb in het verleden wel eens een auto gehad met 2 sets wielbouten maar heb dat nu niet bij mijn velgen gekregen.

• theHoff
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
RaymondD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:50:

Horen bij een set stalen velgen ook een tweede set wielbouten? of worden gewoon de wielbouten van de LM velgen gebruikt? Ik heb in het verleden wel eens een auto gehad met 2 sets wielbouten maar heb dat nu niet bij mijn velgen gekregen.
Vaak hebben stalen velgen een andere moer nodig dan LM velgen.

• RaymondD
Volkswagen NL heeft vandaag een filmpje "Hoe werkt de Over-the-Air update van een Volkswagen ID.?" geplaatst op youtube.

YouTube: Hoe werkt de Over-the-Air update van een Volkswagen ID.? | Volkswage...

Zal de 2.3 update eerdaags breed uitgerold gaan worden?

• FlowDesign
  • Nu online
mcmiles schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:04:
[...]

Even uit m'n hoofd was het ongeveer €120 per jaar voor 2 keer wisselen plus opslag van de banden. Ik heb dezelfde overweging gemaakt en heb toch maar gewoon voor 't comfort gekozen en geen inname van ruimte in m'n eigen garage.

En stalen velgen vond ik niet echt een optie. Rijd liever heel het jaar op de 18" lichtmetaal velgen :)

• DonJunior
RaymondD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:50:

Bij mijn ID3 business zaten stalen velgen. Hierop heb ik zelf lichtmetale velgen gekocht en er onder laten leggen. Ze gebruiken hiervoor dezelfde bouten. Dus staal eraf en met dezelfde bouten de lichtmetalen er weer op.

• ik222
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:49:
[...]

Bij mijn ID3 business zaten stalen velgen. Hierop heb ik zelf lichtmetale velgen gekocht en er onder laten leggen. Ze gebruiken hiervoor dezelfde bouten. Dus staal eraf en met dezelfde bouten de lichtmetalen er weer op.
Of ze dezelfde bouten kunnen gebruiken ligt helemaal aan of de gaten in de oude en nieuwe velgen ongeveer hetzelfde zijn of juist helemaal anders. Heeft te maken met de diepte van de gaten en ook of je wel of niet conische bouten nodig hebt voor de velgen.

• DonJunior
ik222 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:58:
[...]

Of ze dezelfde bouten kunnen gebruiken ligt helemaal aan of de gaten in de oude en nieuwe velgen ongeveer hetzelfde zijn of juist helemaal anders. Heeft te maken met de diepte van de gaten en ook of je wel of niet conische bouten nodig hebt voor de velgen.
Dat snap ik.. wilde alleen laten weten dat ik dezelfde situatie heb als hem en dus geen zorgen.

• FlowDesign
  • Nu online
ik222 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:58:
[...]

Ter info:
ET-waarde, breedte van de velg, aantal gaten, afstand tussen de gaten en diameter naafgat.

• Simply1337
RaymondD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:21:
Volkswagen NL heeft vandaag een filmpje "Hoe werkt de Over-the-Air update van een Volkswagen ID.?" geplaatst op youtube.

YouTube: Hoe werkt de Over-the-Air update van een Volkswagen ID.? | Volkswage...

Zal de 2.3 update eerdaags breed uitgerold gaan worden?
kijkt op mn kalender... is nog week 36 :o

Maar even spieken bij Going-Electric

The ID.Software 2.3 will start shortly for all ID. Customers. An e-mail will be sent to them beginning on September 10th. With the customer's consent, the over-the-air update (OTA) will take place from week 38

Vanaf 10 september/Vandaag toestemming vragen door een email bericht. vanaf week 38 begint het uitrol.

• DonJunior
FlowDesign schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:23:
[...]

Ter info:
ET-waarde, breedte van de velg, aantal gaten, afstand tussen de gaten en diameter naafgat.
Niet om bijdehand te willen zijn maar niets van wat je hier benoemd heeft invloed op het type bout/moer.
De ET waarde geeft alleen de afstands tot de middellijn van de velg aan. De buitenrand van de velg komt dan naar binnen of buiten te staan maar het montagevlak blijft gelijk.
Aantal gaten is ook niet van invloed op het type bout dat je nodig hebt. Ik bedoel.. succes met een velg met 4 gaten op je ID3 krijgen.. dan kun je alle bouten van de wereld hebben, maar dat gaat niet passen.
Evenzo de afstand tussen de gaten.. 5x112 is de maat van de ID.3 (en Golf, Passat etc) 5x110 of gaat lastig worden.
Enige wat invloed kan hebben is de inkeping van de velg. Dus of ze een platte inkeping hebben gemaakt of een bolling hebben gebruikt.

• DonJunior
Simply1337 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:39:
[...]

The ID.Software 2.3 will start shortly for all ID. Customers. An e-mail will be sent to them beginning on September 10th. With the customer's consent, the over-the-air update (OTA) will take place from week 38

Vanaf 10 september/Vandaag toestemming vragen door een email bericht. vanaf week 38 begint het uitrol.
Toch vind ik het een raar fenomeen: "Tijdens de installatie kun je de auto niet gebruiken"

Kom je thuis.. zet je de update aan en ga je naar binnen. Blijkt daar drama te zijn (want kinderen) en dan moet je met spoed toch ineens weg.. wat dan?

• Soeski
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:04
Simply1337 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:39:
[...]

Nou, wie weet ga ik met de meute mee dan. Zit nog altijd te wachten op de "early update" ronde sinds de goedkeuring 14 juli.

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:29
DonJunior schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:46:
[...]

Toch vind ik het een raar fenomeen: "Tijdens de installatie kun je de auto niet gebruiken"

Kom je thuis.. zet je de update aan en ga je naar binnen. Blijkt daar drama te zijn (want kinderen) en dan moet je met spoed toch ineens weg.. wat dan?
Dan heb je pech. Misschien kan je het overdag op je werk doen bijvoorbeeld?

• samv5
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:57
[...]

Met de update 2.3 moest ik 270 minuten wachten. Heb dit geactiveerd toen we naar bed gingen. En als escape altijd nog de Fiat Panda van de vrouw tot mijn beschikking.

• FlowDesign
  • Nu online
DonJunior schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:42:
[...]

Niet om bijdehand te willen zijn maar niets van wat je hier benoemd heeft invloed op het type bout/moer.
De ET waarde geeft alleen de afstands tot de middellijn van de velg aan. De buitenrand van de velg komt dan naar binnen of buiten te staan maar het montagevlak blijft gelijk.
Aantal gaten is ook niet van invloed op het type bout dat je nodig hebt. Ik bedoel.. succes met een velg met 4 gaten op je ID3 krijgen.. dan kun je alle bouten van de wereld hebben, maar dat gaat niet passen.
Evenzo de afstand tussen de gaten.. 5x112 is de maat van de ID.3 (en Golf, Passat etc) 5x110 of gaat lastig worden.
Enige wat invloed kan hebben is de inkeping van de velg. Dus of ze een platte inkeping hebben gemaakt of een bolling hebben gebruikt.
[Afbeelding]
Ik quote eigenlijk het verkeerde bericht, misschien was dat wat verwarrend.

Alle waarden die ik noemde slaan op de velgen, maar dat zal de gemiddelde lezer waarschijnlijk wel begrepen hebben.

Nogmaals, mijn excuses voor de verwarring!

• Mitchell2.24v
[...]

Ja he, dat blijft gek. Je zou verwachten dat ze een redundant systeem hebben, dat na een update geswitcht kan worden. Zou dat op de totale kosten van zo'n auto een enorm verschil maken?

Loop je ook het risico op onherstelbare problemen? Zeg maar dat waar pc mainboards dubbele biossen voor hebben?

• DonJunior
Mitchell2.24v schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:24:
[...]

Ja he, dat blijft gek. Je zou verwachten dat ze een redundant systeem hebben, dat na een update geswitcht kan worden. Zou dat op de totale kosten van zo'n auto een enorm verschil maken?

Loop je ook het risico op onherstelbare problemen? Zeg maar dat waar pc mainboards dubbele biossen voor hebben?
Precies dit. Als een update fout gaat dan kun je niet snel terugschakelen naar een 'backup'?
Ik zou inderdaad verwachten dat een systeem een redundancy heeft zodat het ene systeem geupdate kan worden terwijl je met het andere gewoon onderweg bent.
Het switchen zal dan wel even moeten gebeuren als je stilstaat.. dat snap ik wel vanuit veiligheidsperspectief.
Maar goed.. dat zal per auto wel niet zoveel kosten.. echter op het aantal wat VW maakt misschien wel in het totaalplaatje. Dan zadel je liever de gebruiker op met een (tijdelijk)onbruikbare auto .. :+

• Ro ofzo
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:02
[...]

Dan zet je hem niet overdag aan maar snachts. Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd, de meeste autos staan 90% van de tijd ongebruikt geparkeerd. Als je er zo afhankelijk van bent voor noodsituaties zou ik sowieso altijd een backup willen hebben maar dat terzijde.
Alternatief is dat het door de dealer gedaan wordt, dan moet je een afspraak inplannen, halen/brengen en ben je hem een halve dag kwijt. Dan vind ik het nog netjes van VW dat je een mail krijgt en zelf kunt kiezen wanneer je hem installeert.
Ik weet van een collega dat het bij volvo xc40 precies hetzelfde gaat, die is ook een paar uur onbruikbaar. Dus dit is niet een VW ding ofzo.

• Sircuri
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ro ofzo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:11:
[...]

Dan zet je hem niet overdag aan maar snachts. Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd, de meeste autos staan 90% van de tijd ongebruikt geparkeerd. Als je er zo afhankelijk van bent voor noodsituaties zou ik sowieso altijd een backup willen hebben maar dat terzijde.
Alternatief is dat het door de dealer gedaan wordt, dan moet je een afspraak inplannen, halen/brengen en ben je hem een halve dag kwijt. Dan vind ik het nog netjes van VW dat je een mail krijgt en zelf kunt kiezen wanneer je hem installeert.
Ik weet van een collega dat het bij volvo xc40 precies hetzelfde gaat, die is ook een paar uur onbruikbaar. Dus dit is niet een VW ding ofzo.
Grote verschil is dat wanneer je je auto naar de dealer brengt, je weet dat deze niet tot je beschikking is. In dit geval ren je 's nachts met je medische noodgeval naar je auto en wil die niet starten. Dan heb je ineens een heel ander issue lijkt mij.

Signature van nature

• Stekeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:14

Stekeltje

Nothing to see here move along

Zucht.. vandaag alle documenten bij de Lease Maatschappij er doorheen. Vervolgens de dealer gebeld t.b.v. een update, is de ID4. Business toch van w37 uitgesteld naar w47. Had mij er nu toch wel een beetje op verheugd eerlijk gezegd :/.

Bezig met een kistradio? Check AccuSafe.nl

• NWA
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:16
Sircuri schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:35:
[...]

Grote verschil is dat wanneer je je auto naar de dealer brengt, je weet dat deze niet tot je beschikking is. In dit geval ren je 's nachts met je medische noodgeval naar je auto en wil die niet starten. Dan heb je ineens een heel ander issue lijkt mij.
Ik snap het niet helemaal. Je krijgt toch duidelijk de waarschuwing dat je auto niet zal werken tijdens de update? Dat de auto op je oprit staat en niet bij de garage maakt dan effectief toch niet uit? In beide gevallen zou je bekend moeten zijn dat je auto niet beschikbaar is.
Als ik hem even omdraai: als je een noodgeval hebt 's nachts ga je dan ook bij de garage op de deur bonken en roepen dat je de auto terug wilt?
Ik vind het wel handig de OTA gedachte, hoef ik niet voor elke update naar de garage en ik woon er zowat naast... :)
Kijk als er iets mis gaat met de update en je auto is een baksteen/bankstel geworden dan moet er wel direct actie genomen worden om dat voor je deur op te lossen (al dan niet tijdelijk). Das wel een verschil met het afleveren bij een garage, waar ze dat dan direct kunnen oppakken.
Of zorgen voor een foutloze roll-back optie bij issue?

• Mrloki
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-09 19:27
[...]

Ik begrijp je punt maar dit is niet wezenlijk anders dan dat je naar je auto rent en dat hij het niet doet omdat er iets anders aan de hand is. Volgens mij geldt dit zelfde ook voor Tesla's (correct me if i'm wrong) alleen is daar de tijd van een update veel korter (<30 min).

Naar verwachting zullen de OTA updates van VW naar mate er vaker updates komen ook korter worden.

• andreasvdwal
Als ik 's nachts een medisch noodgeval heb dan bel ik gewoon een ambulance of een taxi. De kans dat dit gebeurt lijkt mij erg klein.

• DonJunior
NWA schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:01:
[...]

Ik snap het niet helemaal. Je krijgt toch duidelijk de waarschuwing dat je auto niet zal werken tijdens de update? Dat de auto op je oprit staat en niet bij de garage maakt dan effectief toch niet uit? In beide gevallen zou je bekend moeten zijn dat je auto niet beschikbaar is.
Als ik hem even omdraai: als je een noodgeval hebt 's nachts ga je dan ook bij de garage op de deur bonken en roepen dat je de auto terug wilt?
Ik vind het wel handig de OTA gedachte, hoef ik niet voor elke update naar de garage en ik woon er zowat naast... :)
Kijk als er iets mis gaat met de update en je auto is een baksteen/bankstel geworden dan moet er wel direct actie genomen worden om dat voor je deur op te lossen (al dan niet tijdelijk). Das wel een verschil met het afleveren bij een garage, waar ze dat dan direct kunnen oppakken.
Of zorgen voor een foutloze roll-back optie bij issue?
Je maakt er een iets groter issue van dan ik aankaart. Ik heb een tweede auto tot mijn beschikking dus sowieso geen probleem. Maar als software ontwikkelaar vind ik de gang van zaken zo bijzonder.
In weinig scenarios kun je een productie omgeving voor eenzelfde tijd offline halen. Vaak heb je daar dus een tweede productie omgeving voor draaien.
Dus je draait op Productie A, update Productie B en als die update goed is gegaan switch je naar productie B. Hooguit 5 minuten downtime. Daarna heb je Productie A die ja kan updaten of als backup kan laten.

Dus zeg maar vanuit mijn 'ontwikkelaars-bril' vind ik het een bijzonde manier van updaten.

En ja in het geval van een noodgeval (hoeft niet meteen iemand dood te gaan he) kan ook zijn dat je moeder van de trap is gevallen en je daar graag zo snel mogelijk naar toe wilt.
Als je auto bij de dealer staat krijg je vaak wel een leenauto mee (desnoods betaald) als je auto op de oprit 'bricked' staat is dat niet het geval.
Maar goed.. geen ding om een hele discussie verder van te maken ofzo.. was meer mijn opvatting over updates.

• barber
  • Niet online
Mijn 4.1M komt sinds dinsdag niet meer online. Ik had hem die dag in een ondergrondse garage geparkeerd, waar geen bereik is. Dus bij wegrijden inderdaad melding, maar sindsdien komt hij ook niet meer online.

Iemand een idee hoe dit op te lossen, bij de garage kan ik pas de 27e terecht.

Ik krijg nu iedere keer bij het starten deze melding:

En dan na 2 minuten onderstaande, maar in de tussentijd kan ik niets met het scherm doen (radio, navigatie, settings, etc.)

Hij geeft ook bij instellingen weer dat hij offline is:

Maar bij het online proberen te brengen komt deze melding:

Het lampje van de SOS module bij de spiegel brandt overigens wel groen. Geen idee of dat relevant is.

• DonJunior
@barber ik gok iets met een zekering.. nummer 19. Zoek even in dit topic want volgens mij ben je niet de eerste. Zoek maar op 'zekering 19' Denk dat je er dan wel uitkomt ;)

• Ro ofzo
[...]

Ik heb persoonlijk liever dat mijn auto ongebruikt voor de deur staat als de update mis gaat, dan dat hij tijdens een ritje op de snelweg 50km van huis vastloopt. Zeker bij de 1e grote OTA.
Ik snap ook wel dat het vanuit ontwikkelaarsperspectief niet ideaal is, maar dit is wel wat anders dan een standaard update van een software applicatie.

• DonJunior
Ro ofzo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:34:
[...]

Ik heb persoonlijk liever dat mijn auto ongebruikt voor de deur staat als de update mis gaat, dan dat hij tijdens een ritje op de snelweg 50km van huis vastloopt. Zeker bij de 1e grote OTA.
Ik snap ook wel dat het vanuit ontwikkelaarsperspectief niet ideaal is, maar dit is wel wat anders dan een standaard update van een software applicatie.
Hoezo zou hij vastlopen tijdens het updaten.. dan heb je de essentie van mijn post dus niet begrepen :?

• NWA
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:16
DonJunior schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:23:
[...]

Je maakt er een iets groter issue van dan ik aankaart. Ik heb een tweede auto tot mijn beschikking dus sowieso geen probleem. Maar als software ontwikkelaar vind ik de gang van zaken zo bijzonder.
In weinig scenarios kun je een productie omgeving voor eenzelfde tijd offline halen. Vaak heb je daar dus een tweede productie omgeving voor draaien.
Dus je draait op Productie A, update Productie B en als die update goed is gegaan switch je naar productie B. Hooguit 5 minuten downtime. Daarna heb je Productie A die ja kan updaten of als backup kan laten.

Dus zeg maar vanuit mijn 'ontwikkelaars-bril' vind ik het een bijzonde manier van updaten.

En ja in het geval van een noodgeval (hoeft niet meteen iemand dood te gaan he) kan ook zijn dat je moeder van de trap is gevallen en je daar graag zo snel mogelijk naar toe wilt.
Als je auto bij de dealer staat krijg je vaak wel een leenauto mee (desnoods betaald) als je auto op de oprit 'bricked' staat is dat niet het geval.
Maar goed.. geen ding om een hele discussie verder van te maken ofzo.. was meer mijn opvatting over updates.
Ik vond je stelling enigszins scheef neergezet, waar ik op reageerde. Was niet bedoeld om het groter te maken oid, maar je kwam zelf met de aanzet door te stellen dat een update zonder dat je er weet van hebt je auto onbruikbaar kan maken (in contrast met je auto bij de garage inleveren).

On topic: Ik denk dat ik de oplossing die er nu is ook nog niet zo gek vind. Als er bij de update van de software iets niet goed gaat, dan heb ik liever dat het systeem stuk is en mij niet laat rijden, dan dat een alternatief systeem het op dat moment overneemt. Kan ik er dan op vertrouwen op dat tweede systeem een foutloze integratie met de hardware van de auto heeft weten te maken en ik geen risico loop in het gebruik ervan?

• Mitchell2.24v
DonJunior schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:23:
[...]
Dit dus.

En wat mij betreft is dit vooral nog een punt om aan te wennen bij de overstap van ICE naar EV. Ik heb de laatste 15 jaar nooit een ICE gehad die niet kon of wilde starten. Zo zet ik ook nooit mijn auto thuis voor de deur met een zo goed als lege tank. Je weet immers nooit of je onverwacht wet moet.

Dat de mogelijkheid nu wel bestaat dat de auto tijdelijk niet bruikbaar is, is iets om aan te wennen. Dat maakt het niet noodzakelijkerwijs tot een onoverkomelijk probleem. De kans dat je hier in de praktijk daadwerkelijk last van hebt is inderdaad niet zo groot, maar het idee is wel nieuw.

• Mitchell2.24v
NWA schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:56:
[...]
On topic: Ik denk dat ik de oplossing die er nu is ook nog niet zo gek vind. Als er bij de update van de software iets niet goed gaat, dan heb ik liever dat het systeem stuk is en mij niet laat rijden, dan dat een alternatief systeem het op dat moment overneemt. Kan ik er dan op vertrouwen op dat tweede systeem een foutloze integratie met de hardware van de auto heeft weten te maken en ik geen risico loop in het gebruik ervan?
In de ideale situatie zou je dus ook een main en een backup systeem hebben. Backup wordt geupdate, dat kan tijdens gebruik. Op een moment naar keuze wordt de werking van het backupsysteem geverifieerd en indien ok wordt die de nieuwe main. De oude main wordt backup.

Zo zou de downtime minimaal kunnen zijn en wordt je niet opgezadeld met onverwachte risico's.

• Ro ofzo
DonJunior schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:46:
[...]

Hoezo zou hij vastlopen tijdens het updaten.. dan heb je de essentie van mijn post dus niet begrepen :?
Omdat dit de 1e keer is dat ze dit op grote schaal gaan uitrollen? Zelfs met een backup omgeving kan er de 1e keer onverwacht genoeg mislopen. Ik spreek uit ervaring helaas.

• Alfred66
Mitchell2.24v schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:57:
[...]

Dat de mogelijkheid nu wel bestaat dat de auto tijdelijk niet bruikbaar is, is iets om aan te wennen. Dat maakt het niet noodzakelijkerwijs tot een onoverkomelijk probleem. De kans dat je hier in de praktijk daadwerkelijk last van hebt is inderdaad niet zo groot, maar het idee is wel nieuw.
Toch snap ik het probleem niet. Bij OTA updates is het niet zo dat je auto plotseling gaat updaten zonder dat je dit weet en dat je dan voor een totale verrassing staat. Je moet na downloaden nog altijd zelf op de update knop drukken wanneer het jou uitkomt. Daar is wat mij betreft geen verschil met naar de dealer gaan, ook dat plan je in en dan heb je geen beschikking over de auto. Misschien is het bij andere niet zo, maar dat je voor onderhoud dat minder dan een dag duurt een vervangende auto krijgt is al jaren geleden uit mijn leasecontract geschrapt. Dan heb ik veel liever OTA, dat plant veel makkelijker!

• Alfred66
Ro ofzo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:08:
[...]

Omdat dit de 1e keer is dat ze dit op grote schaal gaan uitrollen? Zelfs met een backup omgeving kan er de 1e keer onverwacht genoeg mislopen. Ik spreek uit ervaring helaas.
Dat kan idd, maar, terwijl er genoeg geklaagd wordt over de ID.3/4, vind ik het opvallend dat je niets hoort over vastgelopen auto's door de OTA. Wel gevallen waarbij de update helemaal niet komt of niet lukt maar ik heb nog nergens gelezen dat een ID.3 / 4 onbruikbaar geworden is. Dat lijkt VW toch aardig voor elkaar te hebben...

• dstaals
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 17:44
barber schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:28:
Mijn 4.1M komt sinds dinsdag niet meer online. Ik had hem die dag in een ondergrondse garage geparkeerd, waar geen bereik is. Dus bij wegrijden inderdaad melding, maar sindsdien komt hij ook niet meer online.

Iemand een idee hoe dit op te lossen, bij de garage kan ik pas de 27e terecht.

Ik krijg nu iedere keer bij het starten deze melding:
[Afbeelding]

En dan na 2 minuten onderstaande, maar in de tussentijd kan ik niets met het scherm doen (radio, navigatie, settings, etc.)
[Afbeelding]

Hij geeft ook bij instellingen weer dat hij offline is:
[Afbeelding]

Maar bij het online proberen te brengen komt deze melding:
[Afbeelding]

Het lampje van de SOS module bij de spiegel brandt overigens wel groen. Geen idee of dat relevant is.
Welkom bij de club :-), al een aantal keer gehad en gezien ik niet met de zekeringen in de weer wil gaan gewoon rustig afgewacht. Dag of 3 a 4 en daarna weer online. Heel irritant maar het lost zichzelf op dus.

• Hansoverdiep
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:06

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Heeft een van jullie zich al eens aangemeld bij myVolkswagen? als je daar je auto aanmeldt krijg je een overzicht van technische gegevens van de auto en kan je ook een archief aanmaken.

https://identity.vwgroup....1bddce11e0d2ec937ff0edaed

[Voor 30% gewijzigd door Hansoverdiep op 10-09-2021 16:45]

• MJMaverick
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:05
Hansoverdiep schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:43:
Heeft een van jullie zich al eens aangemeld bij myVolkswagen? als je daar je auto aanmeldt krijg je een overzicht van technische gegevens van de auto en kan je ook een archief aanmaken.

https://identity.vwgroup....1bddce11e0d2ec937ff0edaed
Als ik jouw link aanklik kom ik bij VW Bedrijfswagens die uiteindelijk vragen om mijn Volkswagen ID. Dat ID had ik al want nodig om bij de We Connect app (voor mijn privé Polo) toegang te krijgen tot meer functionaliteit. En mijn VW ID is ook gekoppeld aan mijn We Connect ID app aangezien ik daar hetzelfde account gebruik,

Dat VW ID maak je overigens hier aan:

https://vwid.vwgroup.io/

Ik heb uiteindelijk het VW Bedrijfswagen gedeelte weer ontkoppeld/weggegooid omdat ik voor de ID.3 de melding kreeg dat details niet zichtbaar waren en ik de We Connect ID app moest gebruiken.

[Voor 3% gewijzigd door MJMaverick op 10-09-2021 19:42]

VW ID.3 1st Max 2020

• FlowDesign
  • Nu online
dstaals schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:31:
[...]

Welkom bij de club :-), al een aantal keer gehad en gezien ik niet met de zekeringen in de weer wil gaan gewoon rustig afgewacht. Dag of 3 a 4 en daarna weer online. Heel irritant maar het lost zichzelf op dus.
Ja voorzichtig hoor, dalijk scheurt je nagel nog ofzo :+

• Superbeug
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 19:32
Voorverwarming.
Voorheen stelde ik de vertrektijd in op 07:00 uur en dan was de wagen om 07:00 uur warm. Sinds de update 0792 werkt dit niet meer. Hiervoor is hij naar de dealer geweest. Dealer heeft diverse zaken bekeken maar komt met het volgende:
Na de update is het zo dat als je de wagen warm wilt hebben om 07:00 uur dan moet je de tijd van 06:45/06:50 invoeren zodat de wagen warm is om 07:00 uur.

Het bijzondere is dat als de wagen aan de laadkabel aangesloten is het wel werkt als voor de update.

Hebben jullie dit ook na de update?

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hij is er eindelijk:

Paar ritjes mee gemaakt inmiddels (vandaag geleverd). Eigenlijk boven verwachting qua ruimte (had er nog niet in eentje gezeten, blind besteld). Enige minpunten die ik tot nog toe heb is het hoogglans en de vlekken daarop en de stuurbediening voor audio (skip track) die wel "klikken" maar...te hard, te veel, te....niet fijn.

Desalniettemin erg prettig. Thuislader (New Motion) getest, werkt goed. Auto kwam aan met 428 aan range, rit naar huis is 80KM en heb er "110 KM" over gedaan maar ik heb los van de files gewoon 120/130 gereden dus viel me niet tegen. Maar even kijken hoe het dit weekend is met wat reeds geplande ritjes. Wil me niet gaan inhouden om zoveel mogelijk KM's op een lading te maken, wil kunnen rijden zoals ik dat wil. Maar ik begrijp wel dat sommigen het een sport vinden :+

• DonJunior
@Exorcist Nice! Veel plezier er van!

• Metalingus
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16:55
Exorcist schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 01:46:
Hij is er eindelijk:

[Afbeelding]

Paar ritjes mee gemaakt inmiddels (vandaag geleverd). Eigenlijk boven verwachting qua ruimte (had er nog niet in eentje gezeten, blind besteld). Enige minpunten die ik tot nog toe heb is het hoogglans en de vlekken daarop en de stuurbediening voor audio (skip track) die wel "klikken" maar...te hard, te veel, te....niet fijn.

Desalniettemin erg prettig. Thuislader (New Motion) getest, werkt goed. Auto kwam aan met 428 aan range, rit naar huis is 80KM en heb er "110 KM" over gedaan maar ik heb los van de files gewoon 120/130 gereden dus viel me niet tegen. Maar even kijken hoe het dit weekend is met wat reeds geplande ritjes. Wil me niet gaan inhouden om zoveel mogelijk KM's op een lading te maken, wil kunnen rijden zoals ik dat wil. Maar ik begrijp wel dat sommigen het een sport vinden :+
Geniet ervan! Wanneer heb je hem besteld?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Metalingus schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:52:
[...]

Geniet ervan! Wanneer heb je hem besteld?
Eind april. Ging van levertijd van juli naar augustus, daarna eind september. Tot ik verleden week een belletje kreeg dat hij binnen was :*)

/krijg alleen m'n Weconnect nog niet geactiveerd, geeft aan dat het een ongeldig VIN-nummer is (deze is 100% goed ingevoerd). Heb de juiste app (niet die voor ID.3). Iemand een idee?

[Voor 22% gewijzigd door Exorcist op 11-09-2021 10:20]

• AkroBatik
  • Laatst online: 18:34

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Exorcist schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:06:
[...]

Eind april. Ging van levertijd van juli naar augustus, daarna eind september. Tot ik verleden week een belletje kreeg dat hij binnen was :*)

/krijg alleen m'n Weconnect nog niet geactiveerd, geeft aan dat het een ongeldig VIN-nummer is (deze is 100% goed ingevoerd). Heb de juiste app (niet die voor ID.3). Iemand een idee?
Dan heb je dus de verkeerde :p je hebt de weconnect id app nodig

.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

AkroBatik schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:23:
[...]

Dan heb je dus de verkeerde :p je hebt de weconnect id app nodig
:X dacht gelezen te hebben dat die specifiek voor de ID.3 zou zijn...ik ga het proberen! _/-\o_

/Gelukt, dank U :>

[Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 11-09-2021 11:29]

• ik222
  • Niet online
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in Home Assistant, de ID serie is ook te integreren. Ook grappig dat je dan bijvoorbeeld wel ook de oplaadsnelheid in kW kan uitlezen.

Meer info: https://community.home-as...t-for-vw-id-family/279516

• woertm000
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
Ik heb zoiets in elkaar geknutseld:

Overigens afgelopen week eens mail gestuurd naar We Connect Support over het uitblijven van de OTA update. 2 maand geleden al akkoord gegeven daarvoor, maar (net als velen) tot nu toe niks ontvangen in de ID.3
Kreeg onderstaande daarover terug:
Thank you for your response.

We would like to apologise for any inconvenience caused due to the long wait, however, rest assured that you will receive the Over the Air Update in your ID.3 one of the following days, as the update is being distributed in waves.

Thank you for your ongoing patience and understanding.
Ik blijf het afwachten..
Verder niks te klagen trouwens, bijna 5000km gereden en nog steeds helemaal Happy !

• II Stevow II
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14:17
Hier nu ook de OTA update 2.3 binnen. Op de camping in Italië, vrouwlief was er minder enthousiast over, maar tot op heden werkt het allemaal prima. Je merkt inderdaad dat de IQ Light bij meer zaken ook oplicht. (bijv. als hij denkt dat je "inactief" bent)

• 1107972
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:32
@Exorcist , mooie ID.4 heb je. Welke kleur is het?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

1107972 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:39:
@Exorcist , mooie ID.4 heb je. Welke kleur is het?
Scale Silver :)

• 1107972
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:32
Staat haar mooi. Vooral in combinatie met de zonsondergang.

• ErikVers
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 09:27
Freakie1NL schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:23:
[...]

Weet niet zo zeer of dit klopt. Er is toch geen verplichting tot lane assist, zoals dat er bijvoorbeeld wel is voor abs (voor motorfietsen) en een E Call systeem.

Enfin een tuner heeft het voor elkaar, om hem uitschakelbaar te maken. Alleen vraag ik mij af hoe dit met de volgende OTA update gaat. Of die zal niet goed gaan, of hij staat weer gewoon op niet permanent uitschakelbaar.
YouTube: Lane assist OFF melding uit zetten VW id3
Interessant! Vooral benieuwd hoe hij dat standaard uit heeft gedaan. Die melding is minder spannend, maar mooie aanvulling. Anders de tuner maar eens benaderen want nu is het lane keeping gewoon te gevaarlijk vooral op fiets attentie stroken.

VW geeft aan dat niet kan en mag…., terwijl het geen verplichting is bij moment van levering voertuig en dan blijft ook zo.

WP Panasonic Monoblok 5kw H - Hewalex solar 6m2 icm 300liter - PV 7680wp: 12*310wp en 12*330wp - Domoticz - VW ID3 First 20” - EVbox 22kw laadpaal incl loadbalancing

• wheli
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:09

ID.4 1st blauw

Pagina: 1 ... 131 ... 135 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee