[ Voor 11% gewijzigd door D-TECH op 01-09-2021 12:48 ]
Het enige dat ik kan bedenken is dat ofdstaals schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:35:
[Afbeelding]
Vrienden van het goede leven, wat betekend dit bericht? Ik blijf deze melding krijgen bij start auto. Ik hoef toch geen data abbo te nemen? ID3 business met de laatste software. Alles werkt verder naar behoren, het is alleen irritant.
- je maakt gebruik van WebRadio en daarvoor niet gekoppeld bent aan bijvoorbeeld de hotspot van jouw telefoon
of
- je de auto als hotspot hebt ingesteld en een ander apparaat data opsnoept
De eerste kun je tackelen door of te verbinden met de hotspot van jouw telefoon of webradio uit te zetten (kan iig in de app). De twee is op te lossen door jouw auto niet meer als hotspot te gebruiken.
Ik ben bang dat geen van deze tips echt helpen, maar toch...
De vraag die ik daarop zou willen stellen, is of er een datalimiet zit op het meegeleverde 4G "abbo" van de auto?MJMaverick schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:04:
[...]
Het enige dat ik kan bedenken is dat of
- je maakt gebruik van WebRadio en daarvoor niet gekoppeld bent aan bijvoorbeeld de hotspot van jouw telefoon
of
- je de auto als hotspot hebt ingesteld en een ander apparaat data opsnoept
De eerste kun je tackelen door of te verbinden met de hotspot van jouw telefoon of webradio uit te zetten (kan iig in de app). De twee is op te lossen door jouw auto niet meer als hotspot te gebruiken.
Ik ben bang dat geen van deze tips echt helpen, maar toch...
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Niet voor de 'basis'features van de auto zoals traffic info, updates, etc. Wel op de webradio en hotspot.FlowDesign schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:26:
[...]
De vraag die ik daarop zou willen stellen, is of er een datalimiet zit op het meegeleverde 4G "abbo" van de auto?
hoeveel krijg je daar?MJMaverick schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:32:
[...]
Niet voor de 'basis'features van de auto zoals traffic info, updates, etc. Wel op de webradio en hotspot.
Voor zover ik weet 1Gb gratis als 'uitprobeer-bundel'. Maar om er zeker van te zijn moet je ff dit checken:
https://vw.cubictelecom.com/en/
Ik heb dit ook, ben al meerdere malen langs geweest bij de dealer maar die heeft toen de pano dak (randen) ingesmeerd met vet, dat hielp tijdelijk maar het probleem is weer terug.II Stevow II schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:14:
Ik merk dat het krakende geluid vanuit achteren (panorama dak/constructie achterkant?) steeds erger wordt de laatste tijd. Meer mensen last van? Zijn er al mensen die dit aangegeven hebben bij de dealer, wat was de reactie?
Zie deze terugroepactie die in Duitsland staat voor dit probleem:
https://ec.europa.eu/safe...port/alertDetail/10004180
Ook al geïnformeerd bij de dealer, maar die gaf aan dat de terugroepactie alleen voor Duitsland geld, nog niks bekend over Nederland.
Tweede sleutel die wellicht 5x is gebruikt heeft hetzelfde fenomeen.. alles werkt zoals mn hoofdsleutel behalve keyless entry.Simply1337 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:52:
[...]
Dit brengt op punt 2 mbt sleutel
Sleutel even niet herkend terwijl rijdend in auto. Moest het even in de bak zetten met sleutellogo- - > lege batterij?
dus lege batterij sluit ik uit. lijkt de keyless module wat kuren toont.
morgen bij de dealer droppen en kijken wat ze kunnen doen
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Met de standaard navigatie van VW zelf zie je daar ook de route. Gebruik ik google maps of waze via apple carplay zie ik daar geen informatie. Ook de ledstrip geeft dan geen signalen.
Klopt dit?
Yup dat klopt voor het grootste deel. Helaas reageren de HUD en de ledstrip (nog) niet op de instructies van Maps of andere Carplay of Android Auto apps. Bij Android Auto krijg ik wel 'mini-instructies' op het kleine schermpje zoals binnen 400 links enzo, alleen kloppen deze niet altijd. Rotondes worden altijd 360 graden weergegeven ipv dat de juiste afslag wordt getoond, afslagen op de snelweg worden soms als rechtdoor getoond, dat soort dingen.lzondervan schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:46:
Ik heb een vraag omtrent de navigatie en de weergave op het kleine schermpje.
Met de standaard navigatie van VW zelf zie je daar ook de route. Gebruik ik google maps of waze via apple carplay zie ik daar geen informatie. Ook de ledstrip geeft dan geen signalen.
Klopt dit?
Geen noemenswaardige terugval.sl1000 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:00:
[...]
Dat ziet er echt uit als een rotte gateway module.
kan ook van invloed zijn op de range. als deze "aan" blijft hangen dan blijft hij stroom vreten.
zie je ook accu lading terugval als je de auto een dagje/nachtje parkeert?
Er zit overigens wel een WP in de auto dus zou moeten leiden tot een beter verbruik
Ook gehad, beide sleutels wel openen en sluiten, maar geen keyless entry en niet met been achterklep open kunnen doen.Simply1337 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:12:
[...]
Tweede sleutel die wellicht 5x is gebruikt heeft hetzelfde fenomeen.. alles werkt zoals mn hoofdsleutel behalve keyless entry.
dus lege batterij sluit ik uit. lijkt de keyless module wat kuren toont.
morgen bij de dealer droppen en kijken wat ze kunnen doen
Nadat ze de sleutels opnieuw hadden gekoppeld deed alles het weer.
Neem wel beide sleutels mee naar de dealer/garage.
Heb je de Maps applicatie van Apple zelf al eens geprobeerd. Ik meen ergens in Facebookgroep van de Enyaq gelezen te hebben dat het dan wel werkt. Zelf heb ik een Enyaq met Android Auto. Daar werkt het wel al zijn de instructies voor rotondes niet je van het.lzondervan schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:46:
Ik heb een vraag omtrent de navigatie en de weergave op het kleine schermpje.
Klopt dit?
Grappige is wel ik nog tijdelijk ABRP navigatie (Beta) op Android Auto heb geprobeerd (gewoon in NL). Daar deden alle instructies het perfect op het kleine scherm en de HUD. Alleen schijnt ABRP als real-time navigatie voor echte vakantie toch minder geschikt te zijn, met name bij wegafsluitingen.
Heeft iemand dit al bij de RDW gemeld?rbnw schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:06:
[...]
Ik heb dit ook, ben al meerdere malen langs geweest bij de dealer maar die heeft toen de pano dak (randen) ingesmeerd met vet, dat hielp tijdelijk maar het probleem is weer terug.
Zie deze terugroepactie die in Duitsland staat voor dit probleem:
https://ec.europa.eu/safe...port/alertDetail/10004180
Ook al geïnformeerd bij de dealer, maar die gaf aan dat de terugroepactie alleen voor Duitsland geld, nog niks bekend over Nederland.
Andere vraag voor bezitters van een elektrische trekhaak: als ik de knop indruk komt deze naar beneden en moet ik die zelf vergrendelen. Met dezelfde knop kan ik hem weer ontgrendelen maar klopt het dat je de trekhaak zelf onder de wagen weg moet duwen?
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Ja dat klopt, alleen de Audi heeft een volledig electrische trekhaak.Chris P. schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:04:
Zojuist de ID.4 op kunnen halen bij de dealer. Update 2.3 is er door hun opgezet. Auto was in het systeem goed aangemeld maar toch kwam de update niet. Er is daarom eerst een patch geïnstalleerd waarna de update wel binnen kwam.
Andere vraag voor bezitters van een elektrische trekhaak: als ik de knop indruk komt deze naar beneden en moet ik die zelf vergrendelen. Met dezelfde knop kan ik hem weer ontgrendelen maar klopt het dat je de trekhaak zelf onder de wagen weg moet duwen?
Alleen apple maps laat mini instructies zien, rest blijft blank. Met android werkt bijna alle mainstream navi appslzondervan schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:46:
Ik heb een vraag omtrent de navigatie en de eeergave op het kleine schermpje.
Klopt dit?
Id light werkt alleen met interne nav
[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 01-09-2021 19:56 ]
Heb ik onderweg op vakantie ook een aantal keer gehad, daarna is ook de navigatie niet meer beschikbaar. Dat was na een langere stop weer spontaan over.Hansoverdiep schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:51:
sinds een paar dagen staat bij meldingen e-Sim niet bereikbaar. kan ik daar zelf iets aan doen?
Oorzaak weet ik helaas ook niet.
Dat is interessant, blijkbaar is er dus toch een fix voor die auto's die de update maar niet willen ophalen.Chris P. schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:04:
Zojuist de ID.4 op kunnen halen bij de dealer. Update 2.3 is er door hun opgezet. Auto was in het systeem goed aangemeld maar toch kwam de update niet. Er is daarom eerst een patch geïnstalleerd waarna de update wel binnen kwam.
Zou zomaar kunnen dat ie gewoon niet opnieuw begint wanneer 't een keer fout is gegaan en dat ze alleen maar ff ergens één opgeslagen waarde hoeven om te gooien.Chris P. schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:10:
Dat klopt. Bij Van den Udenhout stond nog een ID.4 waarvan de 2.3 update niet goed was gegaan. Ook die was door de dealer geüpdate nadat VW die 'patch' had vrijgegeven.
Bij mij is er nooit een download gestart dus kan het ook nooit fout zijn gegaanFlowDesign schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:52:
[...]
Zou zomaar kunnen dat ie gewoon niet opnieuw begint wanneer 't een keer fout is gegaan en dat ze alleen maar ff ergens één opgeslagen waarde hoeven om te gooien.
Heb ik ook. Heb eerder een gratis proef abo afgesloten en de Gb die ik daarbij kreeg is nu op. Blijf nu de melding houden. Idd iritantdstaals schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:35:
[Afbeelding]
Vrienden van het goede leven, wat betekend dit bericht? Ik blijf deze melding krijgen bij start auto. Ik hoef toch geen data abbo te nemen? ID3 business met de laatste software. Alles werkt verder naar behoren, het is alleen irritant.
keyless entry werkt weer na inleren van beide sleutels.. wellicht gevolg van deuren opnieuw afstellen.
deur is opnieuw afgesteld en sluit nu wel zonder problemen.. schuurt nog, maar is mm werkt. openen voelt wel degelijk nu.
toekomstig probleem: Rechter achterlichtunit laat vochtvorming zien.. was altijd linker de unit.. lol
@dstaalsVNBaaij schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:52:
[...]
Heb ik ook. Heb eerder een gratis proef abo afgesloten en de Gb die ik daarbij kreeg is nu op. Blijf nu de melding houden. Idd iritant
Is dat niet te verhelpen door:
- Of je telefoon als hotspot te gebruiken voor de auto
- Of in de We Connect ID app internet radio uitzetten
?
Dacht altijd dat dat pas binnen 1mtr kon.
Nu zit er ruim 6 meter en een aantal muren tussen .
Ook meer mensen last van?
Ik bewaar, precies om die reden mijn sleutel toch nog gewoon in een blikken trommel. Deed ik bij de Golf (voorgaande auto) ook en nadat ik één keer van huis uit de lichten aan heb zien gaan houd ik dat maar gewoon aan.Stan-ID4 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:40:
Merk de laatste tijd dat de lichten /ontgredeling 's avonds regelmatig aan gaan. De sleutel ligt dan gewoon binnen stil in de kast. Mijn buurman attendeerde mij erop. Nu ik er op let zie ik dat idd regelmatig. Hoeveel meter moet er tussen de auto en de sleutel zijn om veilig buiten bereik te blijven?
Kleine moeite om bij thuiskomst de sleutel meteen afgesloten te bewaren.. scheelt mij een hoop zenuwen.
*sowieso
Heb het ook wel eens gehad. Dan liep ik met mn sleutel door het huis en belde de buren de hele straat verlicht was.Stan-ID4 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:40:
Merk de laatste tijd dat de lichten /ontgredeling 's avonds regelmatig aan gaan. De sleutel ligt dan gewoon binnen stil in de kast. Mijn buurman attendeerde mij erop. Nu ik er op let zie ik dat idd regelmatig. Hoeveel meter moet er tussen de auto en de sleutel zijn om veilig buiten bereik te blijven?
Alleen als ik op mn auto af loop, vindt ik hem juist weer redelijk laat inschakelen.
.
alleen als ik muziek afspeel via itunes (music tegenwoordig) dan merk ik dat hij vaak ineens stopt met spelen.
dan ineens weer verder gaat even... of het nummer ineens totaal skipt.
Deze heeft al een productieslot en zou in december geleverd moeten worden.
Afgelopen zaterdag voor het eerst in een elektrische auto (de ID.4 uiteraard) gereden. Wat een verschil. Dat wordt op een leuke manier wennen aan de nieuwe auto.
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Het afvallen van het logo is inderdaad garantie.Tukk schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:35:
Ik heb deze week geleerd dat het logo achter op m'n ID.3 1st niet bepaald stevig vast zit, ik gebruikte 1 vinger om de klep te openen en zat net achter het verkeerde randje...
[Afbeelding]
Die twee witte puntjes, dat is zover ik kan zien het enige dat het logo op z'n plek houdt.
Wel moet er een hele nieuwe achteruitrijcamera besteld worden, want alleen het logo bestellen kan niet. (maar dus niet mijn probleem).
Service deed blij over de nieuwe update, dat die er aan zou komen in Q4. Ik praatte een beetje over issues bij mensen en dat er wat vertraging was. "Ach, julllie praten allemaal met elkaar op een app of forum, niet?"
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
In het begin gebeurde het wel een paar keer.. Ook een paar keer door de (over-)buurman op geattendeerd. Heb er nu geen last meer van gehad, tenzij.. een 2 jarige dochtertje met je sleutels aan de haal gaat..Stan-ID4 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:40:
's-avonds gaat ie in een blikken trommel
ID.3 Pro S Limited Edition
Helaas wel nog uitgeleverd met 2.1, was de laatste “officiële” versie..
*EDIT*DonJunior schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:45:
Okee cool.
Ik heb voirige week bij Torque Alliance wat accesoirces gekocht voor de ID.3 (https://www.torque-allian...tions/vw-id-3-accessories)
Onder andere het middenconsole .. zodat ik niet continu tegen zo'n vieze bak hoef aan te kijken.
(foto ter illustratie)
[Afbeelding]
Na het product ontvangen te hebben was ik eigenlijk wel onder de indruk van de kwaliteit en heb ik eens contact gezocht met dat bedrijf met de vraag of ze niet ook plannen hebben voor de deurgrepen van de ID.3, aangezien die ook hoogglanszwart zijn en ik me daar ook mateloos irriteer aan de vingerafdrukken.
Krijg ik deze mail net terug:
[...]
Heel cool.. en dus nog even afwachten en poetsen..
Probleem is door ze opgelost
[ Voor 10% gewijzigd door Freakie1NL op 04-09-2021 07:59 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Misschien zijn ze nog op vakantie.Freakie1NL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:39:
[...]
Uhh ik kan tot nu toe niet aanraden om via hun te bestellen. Bestelling gedaan, maar iets is niet goed. Webformulier via de site, chat, bellen, e-mailen heb ik allemaal al gedaan. Kom maar niet met ze in contact. Tot nu erg af te raden!
Op Facebook hebben ze deze week nog actief artikelen lopen promoten.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Oh.. da's bijzonder.. welk email adres heb je gebruikt?Freakie1NL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:39:
[...]
Uhh ik kan tot nu toe niet aanraden om via hun te bestellen. Bestelling gedaan, maar iets is niet goed. Webformulier via de site, chat, bellen, e-mailen heb ik allemaal al gedaan. Kom maar niet met ze in contact. Tot nu erg af te raden!
*sowieso
EditDonJunior schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:36:
[...]
Oh.. da's bijzonder.. welk email adres heb je gebruikt?
Probleem is door ze opgelost
[ Voor 66% gewijzigd door Freakie1NL op 04-09-2021 07:58 ]
Wat doet belading met je verbruik? Vertrok vannacht vanaf utrecht met 80% SoC en ik sta nu na 1:15 al aan het snellaad-infuus, nog voor de Duitse grens. Wel echt zwaar beladen (alcohol is duur in Scandinavië
Op deze manier is de weg naar Denemarken wel een hele lange.
Hoe hard reed je op de snelweg? Na 19:00. Dus 135 km/u lekker doorrijden naar bestemming?gappendaal schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 05:39:
3.1P
Wat doet belading met je verbruik? Vertrok vannacht vanaf utrecht met 80% SoC en ik sta nu na 1:15 al aan het snellaad-infuus, nog voor de Duitse grens. Wel echt zwaar beladen (alcohol is duur in Scandinavië).
Als je zo ver gaat rijden waarom dan niet voor 100% vol geladen. En tijd zegt natuurlijk niets. Zoals @Ghost81 al stelt is doorrijden ook funest voor je range. Maar een 3.1P heeft een netto accu capaciteit van 58 kW. Voor 80% vol, heb je 46 beschikbaar. Je moet na 1:15 al laden dus heeft je verbruik ergens rond de 37 kWh gezeten. Heb je continu 165 ofzo?gappendaal schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 05:39:
3.1P
Wat doet belading met je verbruik? Vertrok vannacht vanaf utrecht met 80% SoC en ik sta nu na 1:15 al aan het snellaad-infuus, nog voor de Duitse grens. Wel echt zwaar beladen (alcohol is duur in Scandinavië).
Sommige mensen worden al zenuwachtig als ze nog meer dan 100 km range over hebbenFreakie1NL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:03:
[...]
Als je zo ver gaat rijden waarom dan niet voor 100% vol geladen. En tijd zegt natuurlijk niets. Zoals @Ghost81 al stelt is doorrijden ook funest voor je range. Maar een 3.1P heeft een netto accu capaciteit van 58 kW. Voor 80% vol, heb je 46 beschikbaar. Je moet na 1:15 al laden dus heeft je verbruik ergens rond de 37 kWh gezeten. Heb je continu 165 ofzo?
Verwijderd
Hoe hard rijdt je dan? Dit red ik echt alleen met de cruise control op 105 ofzopietermx schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:27:
ID4: Vandaag in 1x van Oostenrijk naar Nederland, ongeveer 900 km. Vertrokken met 85% SOC, onderweg 2x geladen (beide keren ongeveer 35 minuten) en op de eindbestemming aangekomen met 5% SOC. Al met al nauwelijks meer tijd kwijt dan voorheen met een benzine auto. Gemiddeld 87 km/u met een verbruik van 17,6 kWh / 100 km.
.
De snelheid heeft nogal gewisseld, het eerste deel in Oostenrijk was binnendoor (vanuit Zillertal via de Achensee pas naar Duitsland) en zal rond de 50 km/u gemiddeld zijn geweest. Op de autobahn 130 km/u aangehouden, al waren er ook redelijk wat werkzaamheden waar het maximum 80 of 100 km/u was.AkroBatik schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:48:
[...]
Hoe hard rijdt je dan? Dit red ik echt alleen met de cruise control op 105 ofzo
Laatste stuk (~50 km) Duitsland overigens 140~150 km/u aangehouden aangezien het nog kon wat bereik betreft
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Hoe ver kom je op een lading achter een vrachwagen.
:strip_exif()/f/image/lKManNgeDOBE0pnV6x50GceM.jpg?f=fotoalbum_large)
WLPT is zeker geen issue in ID.4 MAX trim. is gewoon afhankelijk wat voor uitzicht je wilt hebben tijdens het rijden
gemiddelde is 80kmh omdat ik 5-10 min stil heb gestaan voor een wegafsluiting.
advies? gas op de lolly en laad een keertje meer lol.
[ Voor 8% gewijzigd door Simply1337 op 04-09-2021 14:42 ]
Beetje hoog "Barf!" gehalte indd.pietermx schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:08:
[...]
Ah een filmpje van een goed betaalde influencer 😜
Maar goed, als het helpt EV populair te maken dan ben ik voor
Al ruim twee weken rij ik uitgeschakelde lane keeping, adaptive cruise control en verkeersbordherkenning en dito brandende lampjes. Daarnaast dagelijks meerdere keren bericht dat er een update gereed staat. Echter als ik die download gebeurde er niets. Tot vandaag!
Na eerst de kleine update gestart te hebben direct daarna bericht dat ik de 170 min download kon binnenhalen. Nu werken de bovengenoemde hulpmiddelen weer en de update is geïnstalleerd.
I.D. Software: 2.3.0
Hardware: H20
Software: 0910
ABT Hardware: H55
ABT. software: 2092
Navigatiedatabase: 21.2
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Pff dat zou mij zo een 30x schelen dat ik handmatig lanekeeping (super irritant icm fiets attentie stroken) uit moet vinken dus doe mij ook die “storing” 😋🤪mcmiles schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:28:
ID.3P
Al ruim twee weken rij ik uitgeschakelde lane keeping, adaptive cruise control en verkeersbordherkenning en dito brandende lampjes. Daarnaast dagelijks meerdere keren bericht dat er een update gereed staat. Echter als ik die download gebeurde er niets. Tot vandaag!
Na eerst de kleine update gestart te hebben direct daarna bericht dat ik de 170 min download kon binnenhalen. Nu werken de bovengenoemde hulpmiddelen weer en de update is geïnstalleerd.
I.D. Software: 2.3.0
Hardware: H20
Software: 0910
ABT Hardware: H55
ABT. software: 2092
Navigatiedatabase: 21.2
In de 0910 software ook vast geen mogelijkheid om lanekeeping op standaard uit te laten staan?
Heat Geek Getraind | WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - Cupra Tavascan |
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw We Connect support team.
Uit uw schrijven begrijpen wij dat uw Volkswagen ID.4 helaas geen verbinding heeft.
Wij zouden u viendelijk willen verzoeken om te controleren of de 'Online modus' in uw Volkswagen ID.4 actief is:
• Navigeer in het Infotainment systeem naar 'Menu' > 'Setup' > Activeer de 'Offline modus' > Wacht 20 seconden > Deactiveer de 'Offline modus' opnieuw > Wacht tot de 'Globe' (Wifi symbool) wit oplicht > Ontsteking uitschakelen > Controleer of de 'Online modus' actief is in het afscheidscherm
• Controleer of de e-SIM aanstaat
• Controleer of het infotainmentsysteem gebruikt als hotspot (Zo ja, graag uitzetten)
Graag vernemen wij uw bevindingen.
Voor het geval het onverhoopt nog steeds niet werkt, zouden wij graag onderstaande informatie retour te sturen:
• Schermafbeeldingen van eventuele foutmeldingen met exacte tijdstempel van de laatste poging.
• Kunt u de Offline modus activeren/deactiveren?
• Foto van de 'Globe' (Wifi symbool) in het Infotainment systeem
• Foto van de LED naast de SOS knop in de wagen
• Foto van de 'Systeeminformatie' in het Infotainment systeem
• Model smartphone en besturingssysteem versie
Onze excuses voor het ongemak
Met vriendelijke groet
Digital Service Team
[ Voor 38% gewijzigd door Hansoverdiep op 06-09-2021 11:37 ]
Als ik jou was dan zou ik er wat persoonlijke gegevens uithalen. Je naam is tevens je forumnaam, maar ook zaken als casenummer zou ik niet posten.
Ja dit is het dus, ik heb die gratis abbo ook gehad. Wellicht verdwijnt het nog ooit vanzelf...VNBaaij schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:52:
[...]
Heb ik ook. Heb eerder een gratis proef abo afgesloten en de Gb die ik daarbij kreeg is nu op. Blijf nu de melding houden. Idd iritant
N0EL schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:55:
Mag niet in Europa. Dus nee. Is niet verlicht.
Weet niet zo zeer of dit klopt. Er is toch geen verplichting tot lane assist, zoals dat er bijvoorbeeld wel is voor abs (voor motorfietsen) en een E Call systeem.Ultraman schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:04:
Net zoals de lane assist niet permanent uit mag.
Enfin een tuner heeft het voor elkaar, om hem uitschakelbaar te maken. Alleen vraag ik mij af hoe dit met de volgende OTA update gaat. Of die zal niet goed gaan, of hij staat weer gewoon op niet permanent uitschakelbaar.
YouTube: Lane assist OFF melding uit zetten VW id3
Geinig autootje! De minimalisatie van het dashboard gaat nog veel verder zo te zien, met het display geintegreerd in het stuur en verder alleen een hud. Persoonlijk vind ik het wel mooi dat ze dit verder doorzetten en niet terug gaan naar een ouderwetse knoppen gebaseerd interieur. Gewoon doorontwikkelen en verbeteren ipv de tijd terugdraaien.Simply1337 schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:39:
ID.Life (ID.2?) .. schetsniveau ID.Neo (ID.3)
https://www.autoweek.nl/a...cte-ev-onder-id3-in-2025/
Gaat wel verplicht worden dus vandaar dat het niet uitschakelbaar is.Freakie1NL schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:23:
[...]
Weet niet zo zeer of dit klopt. Er is toch geen verplichting tot lane assist, zoals dat er bijvoorbeeld wel is voor abs (voor motorfietsen) en een E Call systeem.
[...]
Alle nieuwe auto’s moeten over drie jaar zijn uitgerust met onder meer een systeem dat slaperigheid bij de bestuurder detecteert, knipperlichten die automatisch aangaan bij een noodstop, een ‘intelligente’ snelheidsassistent, een achteruitrijcamera, lane-keeping assist, een datarecorder en een systeem dat ingrijpt als een bestuurder afgeleid raakt. Daarbij moet iedere auto voorbereid zijn op de installatie van een alcoholslot.
al maanden is het mogelijk, maar ik wacht even op de API wat wordt gemaakt voor OBD11 door VW (of andersom) en het via de gewenste/veiligste route te laten doen volgens de normen van VW.
Q4 2021 is nogsteeds de belofte.
https://obdeleven.proboar...rding-support-2020-models
@Freakie1NL Ik heb ze ook besteld inderdaad. Heb ze tot nu toe op alle auto's gehad (sonniboys) en vind het echt een toevoeging. Had ze de eerste weken nog niet op de ID3 en de kinderen ging achterin toch meteen klagen dat de zon in de ogen scheen. Mijn vrouw is er niet zo'n fan van.
Maar nadat ik gisteren weer eerst moest checken of er geen vingertjes tussen de ramen zaten alvorens ik ze dichtdruk.. toch maar weer besteld.
Scheelt ook een hoop vieze kindervingers op de ramen haha
*sowieso
Als je niet perse voor wilt (zag op de site van Sonniboy dat het een 5 set is) dan zijn de originele van VW via de Duitse AHW aan te raden. Net iets goedkoper, maar niet voor de voorramen.
Ja ik moet ze nog binnen krijgen.. maar voor de voorramen heb ik nog nooit gezien (had altijd Sonniboys gehad) dus ben benieuwd.Freakie1NL schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:39:
@DonJunior
Als je niet perse voor wilt (zag op de site van Sonniboy dat het een 5 set is) dan zijn de originele van VW via de Duitse AHW aan te raden. Net iets goedkoper, maar niet voor de voorramen.
Volgens mij gebruiken ze ook een standaard plaatje die ze bij elke auto gebruiken en krijg ik straks wel gewoon 3 stuks binnen (1x achterruit en 2x passagiers achter)
*sowieso
Gefeliciteerd, gave velgen!Roelio86 schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:44:
3.1P
Daar is hij dan! Blij met mijn nieuwe aanwinst, afgeleverd met de nieuwste software. Wil eigenlijk nog wel de daklijst en de spiegels in hoogglans zwart laten wrappen en de stickers op de c-stijl verwijderen, oogt hij nog net iets sportiever.
[Afbeelding]
.. ik ken nog wel een goede wrapperRoelio86 schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:44:
3.1P
Daar is hij dan! Blij met mijn nieuwe aanwinst, afgeleverd met de nieuwste software. Wil eigenlijk nog wel de daklijst en de spiegels in hoogglans zwart laten wrappen en de stickers op de c-stijl verwijderen, oogt hij nog net iets sportiever.
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
*sowieso
- beter lezenDonJunior schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:40:
[...]
.. ik ken nog wel een goede wrapper![]()
[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 06-09-2021 20:56 ]
Roelio86 schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:44:
3.1P
.. Wil eigenlijk nog wel de daklijst en de spiegels in hoogglans zwart laten wrappen..
[ Voor 6% gewijzigd door DonJunior op 06-09-2021 21:50 ]
*sowieso
Dat dus. Mijn strekking was "waarom die kleur veranderen, die is toch prima" maar even gemist dat hij expliciet vroeg om wrapping. Zou niet mijn persoonlijke keus zijn, maar genoeg die het inderdaad wel mooi vinden
Die van de Golf zijn uitwisselbaar:
Bijvoorbeeld: https://shop.volkswagen.n...art?modelgroup=id3&cid=29
*sowieso
Heb je een close up van de voor voorbumper?DonJunior schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:40:
[...]
.. ik ken nog wel een goede wrapper![]()
U vraagt, wij draaien:niki_lauda schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:24:
[...]
Heb je een close up van de voor voorbumper?
:strip_exif()/f/image/1T8ATuYg5B265DJErMEp9Ygx.jpg?f=fotoalbum_medium)
Korte toelichting:
Over de gaten heen wrappen is helaas niet mogelijk vanwege steenslag (dan scheurt het folie)
Daarop heeft de wrapper eerst PPF folie (dat is wat sterker) over de voorbumper gedaan met het idee daaroverheen de reguliere wrap te doen... maar hier bleef vocht in de gaten staan (wat uitzet bij hitte) dus dat ging ook niet werken.
Uiteindelijk dus maar besloten om toch de gaten netjes uit te snijden. Ik was er huiverig voor.. maar het valt me in het echt reuze mee moet ik zeggen.
:strip_exif()/f/image/OIMfNMeu46jMS9KggYdGlStj.jpg?f=fotoalbum_medium)
.. en nog eentje van de auto vanuit een andere hoek
*sowieso
Had het gezien, thanks. Maar wrappen is dan toch goedkoper, zeker icm de daklijstDonJunior schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:07:
Overigens @Roelio86 als je de spiegels zwart wilt kun je ook overwegen om spiegelkappen te kopen.
Die van de Golf zijn uitwisselbaar:
Bijvoorbeeld: https://shop.volkswagen.n...art?modelgroup=id3&cid=29
:strip_exif()/f/image/voZ1iLigXNwl2KvORBPkQ6oK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ander puntje. Ik gebruik in m'n ID.4 een Samsung S10. Deze heeft enorm veel achtergrond ruis tijdens het rijden. Vooral als ik zelf niet praat. Ik dacht eerst dat het aan de auto lag maar toen ik ook een IPhone probeerde bleek het waar perfect te werken. Iemand een idee welke instelling dit zou kunnen zijn in Android of de auto zelf?
Let wel dat het lastig is om bijvoorbeeld de ruitschakelaars mee te nemen. Bij bijvoorbeeld de passagierskant is dit ook hoogglans zwart. Dat is een lastige hoek om te wrappen (heb ik me laten vertellen uit betrouwbare bron
Qua kosten zou je gewoon offertes moeten opvragen. Het laten wrappen van mijn auto kreeg ik ook allerlei verschillende offerters terug.
Voor nu maak ik zelf gebruik van de middenconsole van Torqua Alliance en ik begreep van @Freakie1NL dat ze nu ook in de laatste fase zitten qua ontwikkeling van de armsteunen. Dus wellicht dat even afwachten?
@Ghost81 Moest hem even terug zoeken: https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=511
[ Voor 6% gewijzigd door DonJunior op 07-09-2021 13:29 ]
*sowieso
https://www.facebook.com/groups/volkswageniddriversclubWe are one! 🥳 🎉 This week, we’re not only celebrating our first birthday, but we’re one amazing community of ID. Drivers. And we’re constantly growing since the #ID.4 and upcoming #ID.5 models have been on the market. More people are joining the ID. Family and we would love to invite them to this awesome group of people. We share the same spirit of moving forward and changing mobility for a more sustainable future. 💙
As we’re opening up this group, we will rename this group as “ID. Drivers Club”. We know, this is a big change as more people will join our conversations. But as some of you have already mentioned, we think this is a necessary move and a great opportunity for valuable exchange. Get ready to welcome our new ID. Family members!
In mijn ID.3 gebruik ik ook een S10 en heb tot nu toe van niemand nog een klacht gehad over erge ruis. Zelf eerder andersom, dat mensen niet door hadden dat ik met 100 over de snelweg reed. Nu is de 3 natuurlijk een andere auto dan de 4, maar toch.Ander puntje. Ik gebruik in m'n ID.4 een Samsung S10. Deze heeft enorm veel achtergrond ruis tijdens het rijden. Vooral als ik zelf niet praat. Ik dacht eerst dat het aan de auto lag maar toen ik ook een IPhone probeerde bleek het waar perfect te werken. Iemand een idee welke instelling dit zou kunnen zijn in Android of de auto zelf?
Is het een constante ruis, of verandert die door harder of zachter rijden? Bij het eerste lijkt het me dat er iets niet helemaal lekker gaat bij het overschakelen naar de auto-microfoon. Als het 2e het geval is zou het kunnen dat de mic van jouw telefoon toch nog geluid opvangt terwijl alleen de mic van jouw auto dat zou moeten. Bluetooth instelling?
iets minder gesloten bedoel je..C0C0 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:09:
De Facebook groep van Volkswagen is nu omgezet naar ID. Drivers Club en meer open.
https://www.facebook.com/groups/volkswageniddriversclub
@Freakie1NL Heb ze net binnen.. is inderdaad gewoon een set van 3 stuks. Dus het plaatje van 5 is puur ter illustratie.DonJunior schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:47:
[...]
Ja ik moet ze nog binnen krijgen.. maar voor de voorramen heb ik nog nooit gezien (had altijd Sonniboys gehad) dus ben benieuwd.
Volgens mij gebruiken ze ook een standaard plaatje die ze bij elke auto gebruiken en krijg ik straks wel gewoon 3 stuks binnen (1x achterruit en 2x passagiers achter)
*sowieso
Puur uit nieuwsgierigheid, wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n wrap (ik heb geen enkele intentie die van mij te doen)?DonJunior schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:04:
Qua kosten zou je gewoon offertes moeten opvragen. Het laten wrappen van mijn auto kreeg ik ook allerlei verschillende offerters terug.
Dat ligt helemaal aan de aanvraag die je doet en bij welk bedrijf.robhuls schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:19:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid, wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n wrap (ik heb geen enkele intentie die van mij te doen)?
Ik wilde alles wat zwart was, zwart laten.. de voorbumper bij de ID.3 is wel echt een tijdslurper (en dus kostenpost) maar van een vijftal bedrijven een offerte gehad tussen de 1500 en 3500 (ja echt zo'n groot verschil)
*sowieso
Netjes gedaan hoor, petje afDonJunior schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:06:
[...]
U vraagt, wij draaien:
[Afbeelding]
Korte toelichting:
Over de gaten heen wrappen is helaas niet mogelijk vanwege steenslag (dan scheurt het folie)
Daarop heeft de wrapper eerst PPF folie (dat is wat sterker) over de voorbumper gedaan met het idee daaroverheen de reguliere wrap te doen... maar hier bleef vocht in de gaten staan (wat uitzet bij hitte) dus dat ging ook niet werken.
Uiteindelijk dus maar besloten om toch de gaten netjes uit te snijden. Ik was er huiverig voor.. maar het valt me in het echt reuze mee moet ik zeggen.
[Afbeelding]
.. en nog eentje van de auto vanuit een andere hoek
[Afbeelding]
En de jouwe hebben ze voor €1500 gedaan?DonJunior schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:26:
[...]
Dat ligt helemaal aan de aanvraag die je doet en bij welk bedrijf.
Ik wilde alles wat zwart was, zwart laten.. de voorbumper bij de ID.3 is wel echt een tijdslurper (en dus kostenpost) maar van een vijftal bedrijven een offerte gehad tussen de 1500 en 3500 (ja echt zo'n groot verschil)
Nee eigenlijk niet.. Als ik meerdere offertes aanvraag ga ik niet alleen voor de prijs maar ook voor de communicatie en de service.. hoe denkt een bedrijf mee en staan ze open voor vragen etc.FlowDesign schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:51:
[...]
En de jouwe hebben ze voor €1500 gedaan?
Uiteindelijk was ik €2000 kwijt. Ook goed contact gehad met die van 3500 euro maar die konden niet uitleggen waarom ze dan zoveel duurder waren anders dan (kwaliteit van het folie). Onder aan de streep gebruiken beide bedrijven dezelfde folie en had ik een betere klik met die van 2k.
Qua service en communicatie een duidelijke winnaar voor miht.
*sowieso
ID4 is niet meer in 2021 leverbaar wanneer een assistance pakket erop zit.
Ze zijn nu orders van de afgelopen 2 weken aan het nabellen om te vragen of mensen assistance(en ook assistance plus) willen laten vervallen om de auto toch in week 49 geleverd te krijgen.
Zit hier wel flink te balen, want het is of mee bijtelling of een kale ID4
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/308c7YnS81ntyrUgdY6JMJHW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AuLgOi2CzvhaUyYpH2QaZmba.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ya8SYuL3DtdLX7MKXuq4TKhM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cZwnmEGAZh804xa8zObQXiHF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g6Yxq4RSULxj3G3HibLZCiEN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/syC3zS3kjPdbXkRLOLJS1pui.jpg?f=fotoalbum_large)