• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Nu online
Dan gaat het om de ID.software en software regels. rest maakt niet uit

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• MJMaverick
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:05
@Roelio86 Als er bij jouw nog 0792 staat als software dan is hoogstens deel 1 van 2.3 geïnstalleerd. Maar het vermoeden is dat je nog op 2.1 draait.

VW ID.3 1st Max 2020

• Soeski
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:04
Stan-ID4 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:54:
[...]

kreeg vandaag een reactie van Volkswagen:

Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw We Connect support team.

Wij begrijpen uit uw schrijven dat u wilt weten wat de status van OTA is.

Wij kunnen u mededelen dat in kalenderweek 39 een opt-in email wordt verzonden voor OTA. De updates voor mensen die de opt-in accepteren vinden plaats vanaf kalenderweek 40.

Ieder voertuig vraagt periodiek om een update en een pop-up zal in uw scherm verschijnen zodra uw Volkswagen ID.4 aan de beurt is. U hoeft verder niets te doen.

nog een paar weken geduld dus!
Als het daarna net zo snel gaat bij jou als bij mij... :+
Ik zit nu in mijn 9e wacht-week. Nog niks.

• Soeski
Exorcist schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:52:
[...]

Mja. Ik rij liever gewoon "door" en dat betekent meer laden. Prima, Ik vind het altijd zo'n onzin als mensen met ** minuten tijdswinst aankomen, want dat boeit velen niet; de hele rit is de rijbeleving en niet die paar minuten besparing (als dat al zo is). Ik kan thuis en op mijn werk laden dus hoef in principe nergens op te letten. 100 rijden zou ik nog overwegen op écht lange ritten maar die maak ik doorgaans niet heel vaak op vakanties na of een sporadisch weekend weg. Ook doodnormale "luxe" als een airco wil ik niet op bezuinigen, het gaat aan en op de stand die ik prettig vind; niet om de range negatief dan wel positief te beïnvloeden. Ja, ik hou minder kilometers over maar ik geniet veel meer van m'n ritjes. Alle voordelen van elektrisch rijden zonder de nadelen mee te wegen.

Als ik het topic zo'n beetje proef ben ik één van de weinigen die minder geeft om de range en het optimaliseren daarvan :P
Same here. Comfort op 1, geen slipstreamer gedrag of A/C uit om die paar km verder te komen. Als ik stoelverwarming aan wil eind van de dag omdat ik het koud heb (ondanks de 18 graden buiten) dan doe ik dat. Dus nee, je bent niet de enige :)

• Simply1337
  • Nu online
[...]

Mja. Ik rij liever gewoon "door" en dat betekent meer laden. Prima, Ik vind het altijd zo'n onzin als mensen met ** minuten tijdswinst aankomen, want dat boeit velen niet; de hele rit is de rijbeleving en niet die paar minuten besparing (als dat al zo is). Ik kan thuis en op mijn werk laden dus hoef in principe nergens op te letten. 100 rijden zou ik nog overwegen op écht lange ritten maar die maak ik doorgaans niet heel vaak op vakanties na of een sporadisch weekend weg. Ook doodnormale "luxe" als een airco wil ik niet op bezuinigen, het gaat aan en op de stand die ik prettig vind; niet om de range negatief dan wel positief te beïnvloeden. Ja, ik hou minder kilometers over maar ik geniet veel meer van m'n ritjes. Alle voordelen van elektrisch rijden zonder de nadelen mee te wegen.

Als ik het topic zo'n beetje proef ben ik één van de weinigen die minder geeft om de range en het optimaliseren daarvan :P
Andere kant van het spectrum ben ik wel..

je hebt ongeveer 200 km range in duitsland als alles meezit qua verkeer met deze temperaturen (80%->10%) :Y

• t2faag
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:33
[...]

Helemaal mee eens. Rij ook gewoon normaal en probeer niet extreem zuinig te zijn. Het is voor mij gewoon een auto. Alleen rijdt het wel veel lekkerder dan een ICE.

Vorige week terug uit zwitserland, wat heerlijk rijden is dat. En dat snelladen gaat prima. Even WC, koffie en door. Meer tijd verloren met files

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08:18
Wat dan wel een enorm voordeel van een BEV is ten opzichte van een verbrandingsmotor is het bereik in de file. Met een ouderwetse motor heb ik tijdens files wel eens een verbruik van 6 liter per uur meegemaakt. Voor een BEV is met stilstaan niets mis. Wat mij betreft geen verassende conclusie;

https://www.ad.nl/auto/ho...lektrische-auto~a93d7305/

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• N0EL
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 16:05
Poging 3.... Wat is het ook al weer? 3 maal is scheepsrecht... 🤞

This ID.4 makes me miss days that never happened and people I don't even know.

• Simply1337
  • Nu online
Freakie1NL schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:40:
Wat dan wel een enorm voordeel van een BEV is ten opzichte van een verbrandingsmotor is het bereik in de file. Met een ouderwetse motor heb ik tijdens files wel eens een verbruik van 6 liter per uur meegemaakt. Voor een BEV is met stilstaan niets mis. Wat mij betreft geen verassende conclusie;

https://www.ad.nl/auto/ho...lektrische-auto~a93d7305/
2% van 77 kwh = 1.54 kwh

prima.. soms trekt airco alleen dat al

onder vriespunt is het wel wellicht het dubbele en dan is het nog geen ramp.

• N0EL
.... Een tijdje later...

• PB1983
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:58
Kreeg jij ook een paar minuten later nog een kleine document-update binnen? Stelde volgens mij niet zo heel veel voor, behalve dan dat de release notes beter te lezen zouden zijn..

Systeemupdate afgesloten, misschien is Systeemupdate gereed (of succesvol geinstalleerd) had wel een betere koptekst geweest.

beetje beroepsdeformatie als tester zijnde..

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• Soeski
PB1983 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:32:
[...]

Kreeg jij ook een paar minuten later nog een kleine document-update binnen? Stelde volgens mij niet zo heel veel voor, behalve dan dat de release notes beter te lezen zouden zijn..

Systeemupdate afgesloten, misschien is Systeemupdate gereed (of succesvol geinstalleerd) had wel een betere koptekst geweest.

Wel vreemd dat je die nu dus pas krijgt (de kleinere updates over de Background Services en Documentatie) - die heb ik al echt 5-6 weken er op staan. Maar 2.3 ho maar... :)

• gappendaal
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13:50
3.1p

Zojuist. Noord-Duitsland, omgeving Lubeck. 500 kilometer Autobahn voor de boeg vanmiddag.
Spontaan alle rijhulpsystemen uit, oranje waarschuwingslampjes branden.
Wat is hier aan de hand, en hoe krijg ik het weg?

• N0EL
Denk dat jij zo ook een update berichtje krijgt.

• N0EL
PB1983 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:32:
[...]

Die document update heb ik al een tijdje geleden ontvangen.

Deze update ging steeds mis bij mij door een SOS module fout.

Maar goed... Deel 1 staat er op, en krijg net de 91CA_57 0.0.0 (deel 2) aangeboden..

[Voor 36% gewijzigd door N0EL op 15-09-2021 15:15]

• Simply1337
  • Nu online
wellicht rollen ze de oude toestemming gegeven autos nu weer uit..

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
[...]

Precies dit.. dat getrut allemaal. Gewoon hop, stroom er op.
Het moet wel leuk blijven allemaal. Heb nu ook een paar keer even snel een supercharger geprobeerd (gewoon om te kijken hoe het werkt) nou ik ben wel een stuk geruster. Dan haal ik tussendoor wel een bakkie koffie, supercharge ik de auto en kan ik na een minuut of 10/15 weer met plezier verder.

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:29
Auto staat bij de dealer voor de voorstoel, de zwarte kap en een kraakje. Ze gaven aan dat er ook een update was dus ik ben benieuwd :')

Hopelijk zien ze op tijd dat ik al 2.3 heb. Kreeg een id3 mee als leenauto, die kraakt aan alle kanten en lijkt echt een zondagmodel te zijn. Zal nog onder de kap kijken hoe die afgewerkt is.

[Voor 28% gewijzigd door kurk_droog op 15-09-2021 13:48]

• PB1983
Lijkt nu dat Volkswagen in Oprah-modus (voor diegene die eerder toestemming gaven) begint te raken: You get an update, you get an update, everybody gets an update :)

• theobe
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:28
[...]

ID4.1

Ik heb ook precies hetzelfde... Je bent zeker niet de enige. Ik dacht ook ik op het verkeerde topic was beland :*)
Ik las over verbruik van rond 15kW/100km of lager. Hoe dan? Je wilt toch ook een beetje genieten van een elektrische auto denk ik dan.
Dus inderdaad, stoel verwarming als het 's ochtends wat killer is, klimaatbeheersing op automatisch, 110/120 km/u, soms even wat extra stroom erop bij het inhalen of optrekken.

Soms probeer ik wel eens om een laag verbruik te halen (om bijvoorbeeld het laden uit te stellen): niet harder dan 100, rustig optrekken, af en toe in de slipstream van een busje voor me. Maar dan kom ik nog steeds niet lager dan 16.5 kW/100km.

• sl1000
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:46
gappendaal schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:56:
3.1p

Zojuist. Noord-Duitsland, omgeving Lubeck. 500 kilometer Autobahn voor de boeg vanmiddag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ooit 2.3 aangevraagd / toestemming voor gegeven? Lijkt alsof hij die nu aan het downloaden is (dat gaat frontassist offline)
Pas na installatie deel 1 krijg je die dan terug.

Andere optie is dat je voorruit ter hoogte van de camera gewoon vuil is

• Boy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:10

Boy

App developer

sl1000 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:58:
[...]

Ooit 2.3 aangevraagd / toestemming voor gegeven? Lijkt alsof hij die nu aan het downloaden is (dat gaat frontassist offline)
Pas na installatie deel 1 krijg je die dan terug.

Andere optie is dat je voorruit ter hoogte van de camera gewoon vuil is
waar geef je die toestemming dan? Ik heb in de app gezocht, vind ook even geen mails erover. Misschien heb ik het wel gedaan, of moet je ergens expliciet zoeken?

• TinusH80
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 11:01
Op de id drivers club op fb, zag ik afgelopen week dat je de gleuf in de middenconsole divider van de opbergruimte kan gebruiker als kaarthouder. Maak er dankbaar gebruik van :)

• sl1000
Boy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:50:
[...]

waar geef je die toestemming dan? Ik heb in de app gezocht, vind ook even geen mails erover. Misschien heb ik het wel gedaan, of moet je ergens expliciet zoeken?
Je krijgt een uitnodiging op het e-mail adres gebruikt voor je WeConnectID app

• Boy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:10

Boy

App developer

sl1000 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:00:
[...]

Je krijgt een uitnodiging op het e-mail adres gebruikt voor je WeConnectID app
Ah ok, m'n ID.4 heeft eergisteren pas de update gehad voor de OTA, dus zal er nog wel aankomen dan

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:35
Volgende week onze ID.4 Style ophalen :)
Nu heb ik een aflevering van een Tesla Model 3 meegemaakt en was ik maar wat blij met de checklist die ik verzameld had, er waren nogal een aantal punten die niet in orde waren. Heb goede hoop dat het bij VW anders is, maar ben toch benieuwd of er nog zaken zijn waar ik bij aflevering op moet letten. Na het doorspitten van een paar pagina's heb ik onderstaande, hebben jullie nog aanvullingen? Ben wellicht een beetje te scherp hierop, maar heb bij Tesla heel veel gezeur gehad om sommige zaken die bij aflevering niet goed waren onder garantie verholpen te krijgen. Weinig zin om nog een keer zo'n ervaring op te doen.

- clips vloermatten
- zwart kapje voorstoelen
- software 2.3 (optioneel, kan ook thuis)
- loszittende panelen (geen idee welke bedoeld worden?)
- palletje bij de frunk
- zwart plastic bij achterlichten

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:30

Dit zijn mijn deurvangers van de voorportieren. Meer mensen met roestaanslag daar? Betreft 1st Plus in september 2020 geproduceerd. Dus niet extreem lang buiten op parkeerplaats gestaan ofzo.

• sl1000
RaymondD schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:40:
[Afbeelding]

Dit zijn mijn deurvangers van de voorportieren. Meer mensen met roestaanslag daar? Betreft 1st Plus in september 2020 geproduceerd. Dus niet extreem lang buiten op parkeerplaats gestaan ofzo.
Die van mij zien er heel anders uit. Zijn ook ongespoten. Wellicht zijn ze overgestapt op een rvs versie?
Kan morgen wel eens een foto maken, nu te donker

• DonJunior
  • Nu online
[Afbeelding]

Jup.. hier precies hetzelfde! ID3 Business Pro.. ook december 2020 met aflevering augustus 2021

• densterdad2
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 11:46
.

[Voor 192% gewijzigd door densterdad2 op 15-09-2021 21:18]

• densterdad2
  • Laatst online: 11:46
[Afbeelding]

ID4.1 Gaat hier goed, geen roest. Zwarte horizontale "dranger" kan niet roesten is van plastic! Althans het lijkt van plastic in het donker.

[Voor 15% gewijzigd door densterdad2 op 15-09-2021 21:22]

• N0EL
Pfffff. De 2.3.0 update staat er op.
Volgens mij loop het allemaal iets beter. Morgen even goed testen.

De "We Charge" car app ziet er ook wel handing uit.

[Voor 87% gewijzigd door N0EL op 15-09-2021 22:23]

• II Stevow II
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14:17
Hmm... dan heb jij toch ontzettend geluk. Die is namelijk geen onderdeel van 2.3. Hier zojuist voor de zekerheid ook nog even gekeken, heb wel de 2.3 updates maar nog niet de We Charge app. Ben benieuwd of ze die dan nu ook langzaam aan het uitrollen zijn, of heb jij extra priveleges? :P

• N0EL
Nee. Heb geen extra priveleges.

• kurk_droog
II Stevow II schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:37:
[...]

Hmm... dan heb jij toch ontzettend geluk. Die is namelijk geen onderdeel van 2.3. Hier zojuist voor de zekerheid ook nog even gekeken, heb wel de 2.3 updates maar nog niet de We Charge app. Ben benieuwd of ze die dan nu ook langzaam aan het uitrollen zijn, of heb jij extra priveleges? :P
Ik heb er niet op gelet maar de dealer heeft vandaag een update uitgevoerd. Lijkt me dat ze wel even checken welke versie er op staat dus misschien incl. Wecharge(vooral leuk voor het buitenland en lange ritten imo)

• N0EL
Die van mij heeft een paar dagen bij de dealer gestaan omdat mijn SOS module stuk was.
Ik had ook om de update gevraagd, maar die konden ze niet doen.
Deze kwam over de air als het zover was.

• mhe59
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-09 09:17

mhe59

ID.3 1st Plus

3.1p

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als het goed is, was dit de nieuwe VW app We Charge, waarin je de oplaadmogelijkheden in je omgeving te zien krijgt. Ik kreeg deze update nl ook vandaag :)

• Ultraman
  • Laatst online: 16:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

3.1p

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Of je hebt gewoon een sensor die op dit moment vreemde waarden geeft. Bijvoorbeeld omdat ie vuil is. Had ik onlangs nog, pas gepost ook hier. Eerstvolgende start van de auto was het weg.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Zornar
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:45
3.B MY22,

Gisteren bij de supermarkt ontving ik ook een software update (heb al 2.3 vanuit de fabriek). Dit bleek ook een app update te zijn voor de WeCharge app! Het was overigens wel een soepele ervaring moet ik zeggen: eerst de softwareupdate laten installeren, ondertussen wat boodschappen scoren en toen ik terug kwam was het al voltooid. De update gaf zelf aan dat het ong. 5 min kon duren, maar zo snel was ik de supermarkt niet eens uit :+

• pietermx
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Hier kwam de WeCharge update zojuist ook binnen.

Backend developer | VW ID.4 1st Max | 18x320 WP (5760)

• kurk_droog
II Stevow II schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:37:
[...]

Ik heb die update vandaag ook gehad ota.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Ik heb zojuist wel de WeCharge update gehad maar heb nog altijd niet deel 2 van de 2.3 OTA update gehad. Auto gaat 22 oktober naar de dealer voor de winterbanden, als ik hem tegen die tijd nog niet hebben laat ik de dealer er maar naar kijken.

• Simply1337
  • Nu online
ik222 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:36:
Ik heb zojuist wel de WeCharge update gehad maar heb nog altijd niet deel 2 van de 2.3 OTA update gehad. Auto gaat 22 oktober naar de dealer voor de winterbanden, als ik hem tegen die tijd nog niet hebben laat ik de dealer er maar naar kijken.
ga even een minuut zitten zonder rempedaal aan te tikken als je wilt vertrekken. laat het systeem even opstarten. Wellicht zit daar je probleem.

• ik222
  • Niet online
Simply1337 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:54:
[...]

ga even een minuut zitten zonder rempedaal aan te tikken als je wilt vertrekken. laat het systeem even opstarten. Wellicht zit daar je probleem.
Dat heb ik al weken achter elkaar gedaan sinds het is gepost op de Facebook groep maar maakt geen enkel verschil helaas.

Ik heb die update wel één keer aangeboden gekregen direct na het afronden van deel 1 van de OTA maar toen was de update mislukt. Daarna had ik een factory reset gedaan wat er blijkbaar voor zorgde dat ik uit de campagne gegooid was. Maar volgens Facebook zouden ze ook voor mensen die dat gedaan hebben de campagne inmiddels opnieuw gestart hebben, helaas bij mij dus zonder resultaat...

• robhuls
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:25
N0EL schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:02:
De "We Charge" car app ziet er ook wel handing uit.
Wat voegt dit precies toe aan de ingebouwde navigatie, daarop vind ik toch ook laadpunten?

Als achtergrond, in Bonn zag ik mijn beoogde laadpaal niet staan, dus toen ben ik gewoon naar de eerste andere paal die ik op de navi zag gereden, ging prima (wel kostbaar trouwens, met E0.0168 per minuut, E0.29 starttarief vanuit newmotion, E0.39/kWh en 19% BTW over het geheel kwam ik uiteindelijk op E0.69 per kWh.

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:45

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Zo te lezen moet ik toch wel even een afspraak maken bij de garage. Sinds dat ik de ID.3 heb, werkt het genereren van de WeConnect QR code in het mediasysteem niet. Kunnen ze gelijk ook kijken naar de andere storingen (dynamische bochtenverlichting, niet kunnen downloaden van handleiding e.d.).

Gisteren voor de eerste keer een langere trip gemaakt. Helemaal uit zitten pluizen waar ik zou kunnen (snel)laden en route doorlopen... bleek dat het ruimschoots te rijden was en ik nog met 100km lading weer thuis was. Toch wel fijn om te weten dat er aardig wat FastNed laadpalen e.d. langs de wegen staan.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-09 02:29

Flappiewappie

Hier nog meer

theobe schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:17:
[...]

ID4.1

Ik heb ook precies hetzelfde... Je bent zeker niet de enige. Ik dacht ook ik op het verkeerde topic was beland :*)
Ik las over verbruik van rond 15kW/100km of lager. Hoe dan? Je wilt toch ook een beetje genieten van een elektrische auto denk ik dan.
Dus inderdaad, stoel verwarming als het 's ochtends wat killer is, klimaatbeheersing op automatisch, 110/120 km/u, soms even wat extra stroom erop bij het inhalen of optrekken.

Soms probeer ik wel eens om een laag verbruik te halen (om bijvoorbeeld het laden uit te stellen): niet harder dan 100, rustig optrekken, af en toe in de slipstream van een busje voor me. Maar dan kom ik nog steeds niet lager dan 16.5 kW/100km.
De enige manier om het echt op te rekken is 80 achter een vrachtwagen, dat is het enige wat ik ooit echt iets heb zien opleveren qua extra range.

Hier staat wat

• Soeski
ik222 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:02:
[...]

Dat heb ik al weken achter elkaar gedaan sinds het is gepost op de Facebook groep maar maakt geen enkel verschil helaas.

Ik heb die update wel één keer aangeboden gekregen direct na het afronden van deel 1 van de OTA maar toen was de update mislukt. Daarna had ik een factory reset gedaan wat er blijkbaar voor zorgde dat ik uit de campagne gegooid was. Maar volgens Facebook zouden ze ook voor mensen die dat gedaan hebben de campagne inmiddels opnieuw gestart hebben, helaas bij mij dus zonder resultaat...
Same here, heb het "uitgestelde start" trucje ook een week of 3-4 zitten doen maar nu klaar mee. De andere updates komen namelijk wel meteen binnen.

Background services: Check
Documentatie update (uitgebreidere update info): Check
Wagendocumentatie update: Check
We Charge update: Check
2.3: Niets...

Alsof dat een ander update proces is? Weten we in ieder geval dat al die updates ook werken op 2.1 ;)
Mijn collega met een ID.3 Plus heeft al die updates nog niet gekregen overigens, dus daar is misschien structureel iets mis met updates ontvangen.

• Simply1337
  • Nu online
wecharge update is de appversie van de webrouteplanner. alleen basaler doordat het voor nu alleen laders laat zien

https://www.volkswagen.de...chweite/routenplaner.html

Je kunt laders zien, je kunt wat uitgebreidere route plannen incl begin/eind SoC % waardes.. maar de minimum snelheid nog niet...

[Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 16-09-2021 09:55]

• Pim1986
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15:25
Hier vanmorgen ook een We Charge update. 2.3 staat er nu een week of vier op inmiddels.

• ik222
  • Niet online
Soeski schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:30:
[...]

Same here, heb het "uitgestelde start" trucje ook een week of 3-4 zitten doen maar nu klaar mee. De andere updates komen namelijk wel meteen binnen.

Background services: Check
Documentatie update (uitgebreidere update info): Check
Wagendocumentatie update: Check
We Charge update: Check
2.3: Niets...

Alsof dat een ander update proces is? Weten we in ieder geval dat al die updates ook werken op 2.1 ;)
Mijn collega met een ID.3 Plus heeft al die updates nog niet gekregen overigens, dus daar is misschien structureel iets mis met updates ontvangen.
Hier exact hetzelfde, behalve dat ik deel 1 van de 2.3 OTA dus wel heb gekregen. Alleen deel 2 lukt na de factory reset niet meer.

Enige hoop die ik nog heb is dat er toch iets mis gegaan is met het opnieuw in de campagne zetten dus dat ik hem opnieuw krijg als ze de update voor iedereen beschikbaar maken. Maar goed, anders moet de dealer er maar naar kijken.

• kurk_droog
Simply1337 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:36:
wecharge update is de appversie van de webrouteplanner. alleen basaler doordat het voor nu alleen laders laat zien

https://www.volkswagen.de...chweite/routenplaner.html

Je kunt laders zien, je kunt wat uitgebreidere route plannen incl begin/eind SoC % waardes.. maar de minimum snelheid nog niet...
Toch zou het mooi/logischer zijn als ze dit gewoon integreren in de navigatie.

• II Stevow II
Hier vanmorgen ook de WeCharge update ontvangen. En het kon tijdens het rijden! 😁

• Eldro19
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 21-09 12:31
Zelf laad ik de auto vaak toch tot 100%.

Wat doen jullie? Doen jullie wel tot 80% altijd of ook niet?
Het is niet zo dat de auto meerdere dagen op 100% staat bij mij, wordt iedere dag mee gereden.

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08:18
Ik doe hem 'standaard' tot 80%. En alleen naar 100% als ik meer dan 300 km op een dag rij. Maar ja ik heb hier een laadpaal op de oprit dus voor mij is dat zo geregeld.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Thuis op de oprit tot 70 of 80%. Bij bestemming tot 70% (want de kWh zijn daar iets duurder). Een dag is voor mij nabij de 200 km. Met 80% kom ik zonder laden op bestemming ook prima thuis (rond 30% over, zomer iets meer, winter iets minder). Maar ik kan op de meeste bestemmingen toch opladen en dan ga ik tot 70%.

100% kun je beter vermijden tenzij je het bereik wat het geeft nodig hebt. Door naar 100% te laden ben je minder efficiënt onderweg want je heb in begin geen regeneratie en opladen tot de top van de accu geeft iets hoger laadverlies (want iets meer warmteontwikkeling (dus energieverlies) tijdens laden).
Lithium cellen zitten het liefst halfvol. Ze houden niet van extremen (helemaal leeg, helemaal vol, hele hoge of lage temperaturen). Op de extremen slijten ze het snelst.

Als je het bereik echt nodig hebt of je hebt geen thuislader bijvoorbeeld, dan snap ik dat je tot 100% oplaad. Kun je thuis laden en red je het met 80% ook doe dan je accu, en daarmee de wereld, een plezier en laad tot 80%?
90% is trouwens een aardig compromis als je toch meer dan 80% wilt hebben.

Auto staat bij mij ook wel eens dagen met 45% voor de deur als ik weet dat ik niet ver hoef de komende dagen. Thuiswerken je weet... :)

Mijn telefoon volgt een vergelijkbaar regime wanneer ik daar aan denk. Trek ik vaak rond de 80% de stekker er uit als ik het toevallig zie en sub-40% gaat ie aan het sap.

[Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 16-09-2021 15:08]

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Hier eigenlijk altijd tot 100%, maar ik heb dan ook geen thuislader.

Heb sinds vandaag wel een geüpdatet app (android). Moest ook opnieuw inloggen. Qua functionaliteit lijkt er niks veranderd helaas, vooral qua uiterlijk.

• t2faag
Thuis tot 80%, maar bij mijn vriendin op het werk tot 100%, want gratis :p

• robhuls
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:25
Thuis tot 80%, tenzij ik weet dat ik de volgende dag ver weg ga, om de accuschade te minimaliseren. Aan de snellader tot 80% vanwege de laadsnelheid. Aan een publieke laadpaal op vakantie tot 100%, om de laadstress te minimaliseren.

• dstaals
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 17:44
Eldro19 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:42:

Het is niet zo dat de auto meerdere dagen op 100% staat bij mij, wordt iedere dag mee gereden.
Misschien scheelt het omdat ik leaserijder ben maar ik laad eigenlijk altijd tot 100%. Dit terwijl ik een thuislader heb (zonder vaste kabel). Is ook wel persoonlijk dingetje denk ik, voelt niet lekker op 80%, net of het niet af is :)

• Simply1337
  • Nu online
tussen 50 en 80% zet ik hem weg ... een keertje laden tot 100% als ik echt de km's nodig heb..

je hebt toch eigenlijk nooit onbewust 400+ km range nodig :?

• mcmiles
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:59
kurk_droog schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:33:
[...]

Toch zou het mooi/logischer zijn als ze dit gewoon integreren in de navigatie.
Eens, ik zie dat je in WeCharge na inzoomen op laadpaal locatie en vervolgens de laadpaal te selecteren kan navigeren naar de betreffende laadpaal. Ik ga het eens uitproberen.

iMac 3.2 GHz, 27 inch, MacOS Big Sur, iPhone 11 Pro, iPad Pro, VW ID.3+

• Soeski
mcmiles schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:51:
[...]

Eens, ik zie dat je in WeCharge na inzoomen op laadpaal locatie en vervolgens de laadpaal te selecteren kan navigeren naar de betreffende laadpaal. Ik ga het eens uitproberen.
Dat kan in de gewone navi toch nu ook al? Of niet?

• II Stevow II
Soeski schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:53:
[...]

Je kunt echter in de gewone navi niet echt prettig kijken welke laadmogelijkheden er in een bepaald gebied zijn. Als je de functies "Laadpaal op locatie" probeert, geeft hij (bij mij iig) ook locaties aan die 200km verder zijn. Hij sorteert ze bijv. niet eens op afstand). Of "Laadpaal op route" probeert, krijg je veel laadpalen die niet echt op de route liggen, maar gewoon 10km omrijden zijn. Soms is dat prima, als er geen andere optie is, maar het is fijn als je gewoon in een map overzicht met laadpaal icoontjes kunt zien waar ze zijn. Dat lost deze losse app dus soort van op.

Nog steeds vind ik het bizar dat je overigens wel de tankstation icoontjes ziet in de gewone navi, maar niet de laadpalen. Maar wellicht dat ze dit uiteindelijk gaan integreren. De gewone navi zal waarschijnlijk ook gedeeld worden met de nieuwe Golf/Passat systemen.

• Soeski
II Stevow II schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:24:
[...]

Je kunt echter in de gewone navi niet echt prettig kijken welke laadmogelijkheden er in een bepaald gebied zijn. Als je de functies "Laadpaal op locatie" probeert, geeft hij (bij mij iig) ook locaties aan die 200km verder zijn. Hij sorteert ze bijv. niet eens op afstand). Of "Laadpaal op route" probeert, krijg je veel laadpalen die niet echt op de route liggen, maar gewoon 10km omrijden zijn. Soms is dat prima, als er geen andere optie is, maar het is fijn als je gewoon in een map overzicht met laadpaal icoontjes kunt zien waar ze zijn. Dat lost deze losse app dus soort van op.

Nog steeds vind ik het bizar dat je overigens wel de tankstation icoontjes ziet in de gewone navi, maar niet de laadpalen. Maar wellicht dat ze dit uiteindelijk gaan integreren. De gewone navi zal waarschijnlijk ook gedeeld worden met de nieuwe Golf/Passat systemen.
...maar ik zie laadpalen in de gewone navi - dat bedoel ik. Ik kan er op tikken en dan naartoe navigeren.

• wheli
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:09
Ik laad ook publiek, eigenlijk altijd tot 90%, dan kunnen we een hele week naar het werk rijden. Als ik een dagje weg moet dan zet ik hem vaak de de avond we voor aan de laadpaal tot 90 en de volgende ochtend zet ik in de app het schuifje van 90 naar 100 en dan rij ik vaak weg met 95-97 ofzo. Kan hij vast climatiseren etc.

ID.4 1st blauw

• mcmiles
Soeski schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:53:
[...]

Klopt, maar indruk is dat in WeCharge veel meer laadpunten staan. Maar ik kan het mis hebben.

• AkroBatik
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:34

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

mcmiles schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:02:
[...]

Klopt, maar indruk is dat in WeCharge veel meer laadpunten staan. Maar ik kan het mis hebben.
Sowieso laat wecharge zien of de palen bezet zijn.

.

• II Stevow II
Heb even gekeken hoe het nu precies zit. Als je klikt op het laad icoontje bij suggesties in je navigatie, zoek je feitelijk op "LAADSTATION". Je krijgt echter dan maar een aantal suggesties, veelal kilometers verderop, uiteindelijk zelfs plaatsen die er op lijken in Polen... (foto 1)

Ik denk dat dat dus POI's zijn waar het woord laadstation in voor komt. Die lijkt hij ook op de map te tonen. Ben benieuwd hoe dat zich vertaald in andere talen. Zijn die POI's dan ook anders van naam?

Echter bevat de WeCharge app dus een stuk meer POI's en daar kun je (indien bekend) ook beschikbaarheid zien. (zie foto 2 en 3 voor het verschil)

Edit: ik zie dat er ook in de oorspronkelijke navi een koppeling naar de WeCharge app zit. Je kunt namelijk zoeken naar beschikbare laadstations, waarna hij de WeCharge app opent.

[Voor 4% gewijzigd door II Stevow II op 16-09-2021 19:05]

• PB1983
Eldro19 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:42:

Zal de meesten al zeggen 80% tenzij er een grote rit komt, of ik na 19u grotere stukken 120/130km ga rijden, dan gaat ie meestal naar de 90 of 100%. (Maar wanneer heb je echt, echt 350km+ range nodig)

Maar vaak staat de auto dagenlang met 35 tot 45% range toch voor de deur, want ja (ook met de versoepelingen) lekker blijven thuis werken.

[Voor 4% gewijzigd door PB1983 op 17-09-2021 07:13]

• blinded
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:59
iemand zin oom een excel google doc te maken met leveringen/bestellingen zodat we een realistischer idee kunnen krijgen?

• andreasvdwal
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18:16
blinded schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:16:
iemand zin oom een excel google doc te maken met leveringen/bestellingen zodat we een realistischer idee kunnen krijgen?
nou doe eens een voorzetje ;-)

• mitchdc
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:21
blinded schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:16:
Dit hebben ze geprobeerd op MeinId.de, maar er zit niet echt een logica in.
De levertijd is nogal afhankelijk van de opties die je hebt gekozen, vooral de laatste maanden.

https://www.meinid.com/th...elldatum-und-abholtermin/
https://www.meinid.com/th...abholtermin-liefertermin/

Goed nieuws voor mij wel, ik mag mijn ID.4 Pure Style volgende week vrijdag ophalen! (besteld in April) :)

• blinded
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:59
andreasvdwal schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:55:
[...]
nou doe eens een voorzetje ;-)
https://docs.google.com/s...LZLiKor0/edit?usp=sharing

Ik gok dat iemand nu dit wel gaat aanvullen met meer opmaak en opties

• andreasvdwal
  • Laatst online: 18:16
mitchdc schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:16:
[...]

Dit hebben ze geprobeerd op MeinId.de, maar er zit niet echt een logica in.
De levertijd is nogal afhankelijk van de opties die je hebt gekozen, vooral de laatste maanden.

https://www.meinid.com/th...elldatum-und-abholtermin/
https://www.meinid.com/th...abholtermin-liefertermin/

Goed nieuws voor mij wel, ik mag mijn ID.4 Pure Style volgende week vrijdag ophalen! (besteld in April) :)
Ik ben ook al aan het aftellen 27 sept mag ik mijn ID.3 tech ophalen in Utrecht. Neem maar een dagje verlof denk ik.

• mitchdc
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:21
blinded schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:35:
[...]

https://docs.google.com/s...LZLiKor0/edit?usp=sharing

Ik gok dat iemand nu dit wel gaat aanvullen met meer opmaak en opties
@Simply1337 zou je deze aan de Topic start/warning kunnen toevoegen?

• Simply1337
  • Nu online
mitchdc schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:12:
[...]

@Simply1337 zou je deze aan de Topic start/warning kunnen toevoegen?
start wel, warning kan ik niet. Ga ik wel een keer lievvvv vragen aan een mod. maar nuttig?

• N0EL
Klopt het dat als je iedere keer de "We Charge" auto app opstart je steeds toestemming moet geven voor de GPS gegevens, en dat je de filter steeds opnieuw moet instellen?

• mcmiles
N0EL schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:52:
Klopt het dat als je iedere keer de "We Charge" auto app opstart je steeds toestemming moet geven voor de GPS gegevens, en dat je de filter steeds opnieuw moet instellen?
Of het klopt weet ik niet maar mij viel dat ook op. Op zich is wel een handeling die je moet verrichten om naar een laadlocatie te kunnen navigeren. Ik hoop dat het in de toekomst efficiënter gaat maar blij dat WeCharge erin zit.

• mcmiles
mcmiles schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:55:
[...]

Of het klopt weet ik niet maar mij viel dat ook op. Op zich is het wel een handeling die je moet verrichten om naar een laadlocatie te kunnen navigeren. Ik hoop dat het in de toekomst efficiënter gaat maar blij dat WeCharge erin zit.

• II Stevow II
N0EL schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:52:
Jep... wat dat betreft volgen ze de zelfde logica als dat je telkens moet aangeven dat de auto Online mag bij het instappen. Overigens lijkt het ook wel per sessie te zijn, dus je hoeft niet tijdens het rijden steeds weer toestemming te geven. Slechts één keer per instappen/starten.

• sl1000
Simply1337 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:41:
[...]

start wel, warning kan ik niet. Ga ik wel een keer lievvvv vragen aan een mod. maar nuttig?
De warning boven de reply is sowieso outdated, tegenwoordig is er geen business, tech or max meer te bestellen, dus daar moet wat aan gepolijst worden

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Van de week mijn eerste noodstop al gehad (heb de ID.4 koud een week). Ik reed op de A59 en ik zag relatief ruim voor me dat er een (directe) file ontstond. De ID remde zeer laat af (stond op ACC) en schoot zelf in een noodstop op het laatst inc. rode waarschuwings led-lijn onder de voorruit (of hoe die strip ook heet). Schrok daar wel van, ik heb het echt afgewacht maar met m'n voet boven de rem. Rest van de week ging goed inc. dat de ID zelf optrekt en stopt in files.

Vertrouw het dus nog niet helemaal genoeg om mijn voet bij de pedalen weg te houden :+

• Electromonkey
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
II Stevow II schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:24:
[...]

Jep... wat dat betreft volgen ze de zelfde logica als dat je telkens moet aangeven dat de auto Online mag bij het instappen. Overigens lijkt het ook wel per sessie te zijn, dus je hoeft niet tijdens het rijden steeds weer toestemming te geven. Slechts één keer per instappen/starten.
Ik selecteer dat nooit (onlinemodus). Verdwijnt automatisch na een x aantal seconden en auto is dan gewoon online. Of bedoel je dat niet

• II Stevow II
Electromonkey schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:57:
[...]

Ik selecteer dat nooit (onlinemodus). Verdwijnt automatisch na een x aantal seconden en auto is dan gewoon online. Of bedoel je dat niet
Ja dit bedoel ik inderdaad, klopt dat hij dan je laatste keuze onthoud. Dat lijkt hij overigens in de WeCharge app ook te doen, want als je op Setup klikt ipv Accepteren staat daar het vinkje al aan (bij mij iig).

Maar het blijft raar/vervelend dat die vraag steeds opnieuw gesteld wordt. Maar ik vermoed dat het ook een trucje is om nog een beetje te verbergen hoe sloom de rest van de UI laad 8)7

• DonJunior
  • Nu online
Dat valt me inderdaad ook wel tegen.. het laden van de. media en climatecontrol. Vooral frustrerend als het koud is en je de verwarming aan wilt zetten maar het scherm dan blijft hangen op "Climatisering aan het laden.." (of iets in die richting)

• Soeski
DonJunior schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:37:
Dat valt me inderdaad ook wel tegen.. het laden van de. media en climatecontrol. Vooral frustrerend als het koud is en je de verwarming aan wilt zetten maar het scherm dan blijft hangen op "Climatisering aan het laden.." (of iets in die richting)
Voorklimatiseren 8)

• wlbbrhzn
  • Laatst online: 13:15
Exorcist schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:51:
Van de week mijn eerste noodstop al gehad (heb de ID.4 koud een week). Ik reed op de A59 en ik zag relatief ruim voor me dat er een (directe) file ontstond. De ID remde zeer laat af (stond op ACC) en schoot zelf in een noodstop op het laatst inc. rode waarschuwings led-lijn onder de voorruit (of hoe die strip ook heet). Schrok daar wel van, ik heb het echt afgewacht maar met m'n voet boven de rem. Rest van de week ging goed inc. dat de ID zelf optrekt en stopt in files.

Vertrouw het dus nog niet helemaal genoeg om mijn voet bij de pedalen weg te houden :+
Ik heb ook een keer zoiets gehad. De ACC let alleen op je directe voorganger, waarschijnlijk door continue een schatting te maken van de afstand, relatieve snelheid en versnelling. Die laatste is het lastigst om te bepalen, vooral als je voorganger laat remt reageert het systeem soms te traag. Als je zelf gaat remmen, omdat je file wel aan ziet komen, moet je dit goed doseren, want zodra je de rem aanraakt gaat het systeem uit. Als bestuurder moet je dus blijven opletten, en leren wat de auto wel en niet zelf kan.

• pietermx
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Als je TA ingeschakeld hebt let hij ook op de auto links van je - niet alleen de auto voor je dus, rechts inhalen doet hij in dat geval namelijk niet. Ik weet niet zeker of dat met alleen ACC ingeschakeld ook het geval is (ik ga het eens testen).

Verder erg herkenbaar die late reactie, vooral als je niemand volgt en je rijdt op een file in kan het soms een tikkie spannend laat zijn.

Backend developer | VW ID.4 1st Max | 18x320 WP (5760)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pietermx schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 07:54:
Als je TA ingeschakeld hebt let hij ook op de auto links van je - niet alleen de auto voor je dus, rechts inhalen doet hij in dat geval namelijk niet. Ik weet niet zeker of dat met alleen ACC ingeschakeld ook het geval is (ik ga het eens testen).
Ik heb geen TA. De ACC let ook al op de auto links van je. Die haalt niet rechts in tenzij je als bestuurder een streepje gas bij geeft op zo'n moment.

• KingsCrown
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:15
pietermx schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 07:54:

Verder erg herkenbaar die late reactie, vooral als je niemand volgt en je rijdt op een file in kan het soms een tikkie spannend laat zijn.
Dit zijn de momenten dat ik de controle overneem. De late reactie heeft namelijk ook gevolgen voor je achterliggers. Als die zitten te slapen vliegen ze er wel boven op.

• Simply1337
  • Nu online
Late reactie van TA ontstaat meestal doordat je de volgafstand op minimaal hebt gezet en/of waarschuwing van noodstop op LAAT ipv middel of vroeg (vroeg wel hinderlijk) middel is mijn ongeveer.. oke nu op de ankers.

en TA ziet GEEN stilstaande voertuigen als je met 50-150 aan komt denderen, maar met een voorligger stoppen tot 0 incl. noodstop is (nog) geen issue geweest.

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:52
Stoppen tot stilstand doet ACC ook, verder rijden doet ie ook, binnen 10 seconden. Op mijn e-Golf had ik wel Traffic Jam Assist, maar merk amper verschil met nu de ID.3 zonder TJA. Het enige wat ie niet heeft is Side Assist. En de ID.3 blijft minder goed tussen de lijnen rijden. TA is wellicht een stapje beter nog, heb daar jammer genoeg geen ervaring mee.

[Voor 14% gewijzigd door tiguan op 18-09-2021 13:39]

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:30
KingsCrown schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:05:
[...]

Dit zijn de momenten dat ik de controle overneem. De late reactie heeft namelijk ook gevolgen voor je achterliggers. Als die zitten te slapen vliegen ze er wel boven op.
Helaas ervaring mee... Gewoon zelf afremmen op het moment dat je dat verstandig lijkt.

• AkroBatik
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:34

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:04:
Late reactie van TA ontstaat meestal doordat je de volgafstand op minimaal hebt gezet en/of waarschuwing van noodstop op LAAT ipv middel of vroeg (vroeg wel hinderlijk) middel is mijn ongeveer.. oke nu op de ankers.

en TA ziet GEEN stilstaande voertuigen als je met 50-150 aan komt denderen, maar met een voorligger stoppen tot 0 incl. noodstop is (nog) geen issue geweest.
De acc ziet zeker wel stilstaande auto’s met een snelheid van 80+ Om nog op tijd te stoppen zonder noodstop

150 wellicht niet, maar onder de 100 zeker.

.

• Witzwart
  • Laatst online: 18:47
Mijn ID4 is van dec. 2020. Al enkele maanden "raspen" mijn ruitenwissers nogal op de voorruit. Al met siliconen olie ingewreven maar dat werkt maar even. Meer mensen last van?

• ik222
  • Niet online
Witzwart schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:49:
Mijn ID4 is van dec. 2020. Al enkele maanden "raspen" mijn ruitenwissers nogal op de voorruit. Al met siliconen olie ingewreven maar dat werkt maar even. Meer mensen last van?
Yup, die van mij doen dat ook al enigszins (van juni 2021). Bij mijn T-Roc precies hetzelfde en al ruim binnen een jaar vervangen, standaard VW ruitenwissers zijn gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Helaas lijken er nog geen Bosch Aerotwins te bestaan voor de ID.4...

• Simply1337
  • Nu online
AkroBatik schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:44:
[...]

De acc ziet zeker wel stilstaande auto’s met een snelheid van 80+ Om nog op tijd te stoppen zonder noodstop

dan ga ik het een keer weer proberen. mijn conclusie was stoppen met verkeer doet het wel, maar aankomen rijden met 70 met verkeer die stilstaat voor verkeerslichten pikte het bij mij niet. afstand minimum en +1..

misschien pikt het 2 sec later dan dat ik durf, maar betreft gewoon goed remmen, nog geen noodrem en helemaal nog geen abs ingreep :P
volgende keer op maximum afstand zetten en kijken hoe het reageert

[Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 18-09-2021 16:57]

• Wartopia
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
Witzwart schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:49:
Zelfde hier id3.1st.

Nog geen oplossing gevonden, dus ik vermoed dat het aan wissers zelf ligt. Want jij en ik hebben een totaal andere ruit.

• t2faag
AkroBatik schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:44:
[...]

Nou dat durf ik niet aan hoor.Da wordt het echt een nood stop of boem heb ik het idee.

Zoals gezegd werkt het wel als je achter een andere auto rijdt, maar wat ik merk is hoe laat mensen remmen. Waardoor ik tegenwoordig voor mijn eigen rust gewoon zelf eerder het rempedaal in druk.

Pagina: 1 ... 133 134 135 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee