Klopt, die bonk hoor ik ook bij drempels - is mijn laadkabel die los ligt. Ik heb het echter ook wel eens gehoord met gewoon achteruit rijden zonder drempels, dus ik weet wel wat er bedoeld wordt - het komt alleen zelden voor dus ik laat het maar zo. Goede omschrijving trouwens, heet water in een gootsteen gieten b.v. - dat geluid precies.dfader schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:08:
[...]
Misschien heel gek, maar als je de laadkabel los in de laadvloer hebt liggen, dan hoor je hetzelfde.
De houten koffer voor je schoonmoeder waar ze overdag in slaapt? Of waar hebben we het over?Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:47:
Ik heb sinds 2 weken een krakende koffer bij het sluiten, kan ik hier zelf wat aan doen? Eventueel wat WD-40 op de juiste plaats?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Als je je laadkabel wat meer in de lengte opvouwt, dan past ie in dat kleine vakje onder de laadvloer en dan zit ie mooi klemSoeski schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:34:
[...]
Klopt, die bonk hoor ik ook bij drempels - is mijn laadkabel die los ligt. Ik heb het echter ook wel eens gehoord met gewoon achteruit rijden zonder drempels, dus ik weet wel wat er bedoeld wordt - het komt alleen zelden voor dus ik laat het maar zo. Goede omschrijving trouwens, heet water in een gootsteen gieten b.v. - dat geluid precies.
Heb ik ook gedaan. Mijn account is nu ook gratis zolang er maar een beperkte functionaliteit geboden wordt (alleen SoC).VNBaaij schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:28:
Ik heb eerder vandaag een nieuwe account aangemaakt om Tronity te proberen. Daarna een mail gestuurd naar info@tronity.io met de vraag of er idd een gratis account bestaat voor id3/id4 en of ik er iets voor moet doen na de proefperiode.
Kreeg zojuist per mail het antwoord dat ze m'n account hebben aangepast... 😁
Ik heb de gtx 2 augustus besteld. Levering week 50. Ben benieuwd.
AutisticPinguin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:11:
De GTX staat bij mij in Honeymoon.net nog op week 48. Twee weken geleden besteld dus kan me voorstellen dat je bij nu bestellen in volgend jaar jaar zit.
Met trekhaak overigens.
Bij mij de volgende dag!Sandrioni schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:54:
[...]
Dat duurde toch een week voordat deel 2 wordt gedownload? Ik heb vandaag ook deel 1 geïnstalleerd...
De "truc" zit 'm dus vooral in Deel 1 binnen zien te hengelen een keer - Deel 2 volgt dan vrij snel daarna zo te zien bij mensen. Maarja, geen invloed op. Inmiddels meer dan 5 weken na de goedkeuring, 2x per dag het "wachten voor starten" advies opgevolgd, maar ... niets.
[ Voor 16% gewijzigd door Soeski op 19-08-2021 10:40 ]
vraag over spraakbediening. als ik '"navigeer naar Huis" zeg wordt Huis niet herkend. als ik "navigeer naar Thuis" zeg wordt het huisadres aangegeven maar wordt daarna gezegd dat navigeren naar dit adres niet mogelijk is. als ik het submenu in het hoofdmenu (van boven naar onderen vegen) en vervolgens op Naar Huis aanklik dan gaat het goed. welk spraakkommando moet je geven om naar huis te gaan?
Bij mij is het anders juist deel 2 dat eind juli een keer mislukt is en sindsdien nooit meer opnieuw is aangeboden. Ben benieuwd of ik hem alsnog krijg zodra de update algemeen beschikbaar komt.Soeski schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:39:
[...]
De "truc" zit 'm dus vooral in Deel 1 binnen zien te hengelen een keer - Deel 2 volgt dan vrij snel daarna zo te zien bij mensen. Maarja, geen invloed op. Inmiddels meer dan 5 weken na de goedkeuring, 2x per dag het "wachten voor starten" advies opgevolgd, maar ... niets.
En in het algemeen ben ik benieuwd wanneer en hoe ze verder gaan met het aan iedereen aanbieden van de update. Er gaan namelijk zo veel dingen mis en je moet met zo veel dingen rekening houden dat ik me serieus afvraag of het update proces in de huidige staat überhaupt wel geschikt is voor de doorsnee consument. Ik bedoel alleen al de spontane zooi waarschuwingen over niet werkende systemen bij het starten van deel 1 zal voor menig consument reden zijn om de ANWB te bellen.
Bij mijn ID3.B al hetzelfde. Wacht al geruime tijd netjes tot in de navigatie de suggesties groen zijn, maar geen resultaat voorlopig.Soeski schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:39:
[...]
Jammer dat er ook verder niks te achterhalen is, en ook geen bericht vanuit VW.
Een mailtje van ze met status over de OTA van de betrefende ID.x zou eigenlijk wel zo prettig zijn.
Zit niet veel anders op dan maar "geduldig" te wachten
"Hallo ID, naar huis" - meer zeg ik niet. Werkt als een tietHansoverdiep schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:45:
vraag over spraakbediening. als ik '"navigeer naar Huis" zeg wordt Huis niet herkend. als ik "navigeer naar Thuis" zeg wordt het huisadres aangegeven maar wordt daarna gezegd dat navigeren naar dit adres niet mogelijk is. als ik het submenu in het hoofdmenu (van boven naar onderen vegen) en vervolgens op Naar Huis aanklik dan gaat het goed. welk spraakkommando moet je geven om naar huis te gaan?
Net als b.v. "Hallo ID, warmer/kouder" of "harder/zachter" (muziek). Lekker kortaf en werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 19-08-2021 10:55 ]
Ik was gister ook weer met dat mens aan het vechten.... Blijkbaar kent de navi vestigingen van Decathlon niet.... Maar de Karwei ernaast dan weer wel!?Hansoverdiep schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:45:
Sponsored contentFlowDesign schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:11:
[...]
Ik was gister ook weer met dat mens aan het vechten.... Blijkbaar kent de navi vestigingen van Decathlon niet.... Maar de Karwei ernaast dan weer wel!?
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Mijn gevoel zegt dat VW het nodige gesleuteld heeft aan dowenload proces en de updates vervolgens in meerdere batches test. Zo zijn er deze week ineens toch weer een rits nieuwe auto's ge-update als ik de berichten hier zo lees. Ook die van mij begon spontaan te downloaden terwijl ik echt niets anders heb gedaan dan de weken daarvoor. M.i. kun je er weinig tot niets aan beinvloeden en is het wachten todat jouw auto aan de beurt is. Het update proces vond ik verder vrij eenvoudig en verliep gelukkig zonder issues.woertm000 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:52:
[...]
Bij mijn ID3.B al hetzelfde. Wacht al geruime tijd netjes tot in de navigatie de suggesties groen zijn, maar geen resultaat voorlopig.
Jammer dat er ook verder niks te achterhalen is, en ook geen bericht vanuit VW.
Een mailtje van ze met status over de OTA van de betrefende ID.x zou eigenlijk wel zo prettig zijn.
Zit niet veel anders op dan maar "geduldig" te wachten
Mijn eerste indruk van de nieuwe software is in ieder geval positief. Niet wereldschokkend anders maar wel duidelijker layout, en kleine functionele verbeteringen. Met name het meer toepassen van de ID-light in het dashboard spreekt mij wel aan.
Ik heb gisteren weer eens Spotify via AA getest, nu op 2.3.
Er was geen gestotter van de muziek, ook niet wanneer ik de navi van de auto zelf gebruikte en dus het AA scherm op de achtergrond liet lopen.
Pas toen ik achteruit ging rijden en het parkeersensorenbeeld op het scherm kwam, begon de muziek een heel klein beetje te stotteren. Dat gestotter ging daarna wel weer weg.
Dus, nog niet helemaal foutloos, maar het lijkt beter te gaan. Ik vermoed nog steeds dat het gewoon samenhangt met de CPU load van het infotainmentsysteem.
Er was geen gestotter van de muziek, ook niet wanneer ik de navi van de auto zelf gebruikte en dus het AA scherm op de achtergrond liet lopen.
Pas toen ik achteruit ging rijden en het parkeersensorenbeeld op het scherm kwam, begon de muziek een heel klein beetje te stotteren. Dat gestotter ging daarna wel weer weg.
Dus, nog niet helemaal foutloos, maar het lijkt beter te gaan. Ik vermoed nog steeds dat het gewoon samenhangt met de CPU load van het infotainmentsysteem.
Met wat voor type telefoon en op welke software versie is jouw auto?Rev! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:43:
Hier werkt Spotify via AA probleemloos zonder stotteren, ook meerdere uren achter elkaar.
Wissel je ook tussendoor naar het scherm van VW zelf, of houd je continu AA op het scherm?
De Spotify app in AA werkt bij mij weer.DonJunior schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:20:
[...]
Jup, had ik met Android Auto in de Golf 7.5 (Samsung S9) ook. Is een Android Auto issue.
[ Voor 3% gewijzigd door MJMaverick op 19-08-2021 18:51 ]
Via de app lukt het me niet, wel als ik me gewoon bij Tronity op de website inlog, maar het lukt me niet via de abrp app, dan zit ik in een loop.darud schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:12:
[...]
Thx dit werkte wel, ik ben ingelogd nu ook op de app met trionity 🥳
Volgens mij moet, als je het via de ABRP app wil doen, de Tronity app ook op jouw telefoon geïnstalleerd zijn. Als dat bij jou al zo is dan snap ik ook niet waarom het niet werkt.mhe59 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:22:
[...]
Via de app lukt het me niet, wel als ik me gewoon bij Tronity op de website inlog, maar het lukt me niet via de abrp app, dan zit ik in een loop.
Because iPhoneMJMaverick schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:25:
[...]
Volgens mij moet, als je het via de ABRP app wil doen, de Tronity app ook op jouw telefoon geïnstalleerd zijn. Als dat bij jou al zo is dan snap ik ook niet waarom het niet werkt.
Als ik het zo lees mag ik nog hopen dat m'n ID het gaat trekken met Android Auto..? Heb al sinds een tijd een Seat Arona met AA waarbij ik met gemak en zonder problemen AA gebruik, te weten Waze i.c.m. Spotify. Gaat allemaal vlekkeloos. M'n ID is vertraagd (stond op 11-8 wordt nu 22-9) maar mag hopen dat een auto die 2x zo duur is wel fatsoenlijk AA kan draaien/Waze en Spotify simultaan?FlowDesign schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:34:
Ik heb gisteren weer eens Spotify via AA getest, nu op 2.3.
En nog meer vertraging: ID.4 Life levering week 33 (dus nu) is week 37 geworden.Gadget Freak schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:11:
[...]
Idem hier. Life besteld, levering week 33 nu, was eerst 3 weken eerder.
Ik heb ook totaal geen problemen met een Samsung S20 en S21 hier. Geen gestotter en vlotter dan de onboard systemenExorcist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:29:
[...]
Als ik het zo lees mag ik nog hopen dat m'n ID het gaat trekken met Android Auto..? Heb al sinds een tijd een Seat Arona met AA waarbij ik met gemak en zonder problemen AA gebruik, te weten Waze i.c.m. Spotify. Gaat allemaal vlekkeloos. M'n ID is vertraagd (stond op 11-8 wordt nu 22-9) maar mag hopen dat een auto die 2x zo duur is wel fatsoenlijk AA kan draaien/Waze en Spotify simultaan?
AA wireless.
Dat kan ie ook wel, alleen bij sommige mensen begint Spotify soms te stotteren. Bij veel mensen ook niet, dus wat nou de exacte oorzaak is is ook niet duidelijk.Exorcist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:29:
[...]
Als ik het zo lees mag ik nog hopen dat m'n ID het gaat trekken met Android Auto..? Heb al sinds een tijd een Seat Arona met AA waarbij ik met gemak en zonder problemen AA gebruik, te weten Waze i.c.m. Spotify. Gaat allemaal vlekkeloos. M'n ID is vertraagd (stond op 11-8 wordt nu 22-9) maar mag hopen dat een auto die 2x zo duur is wel fatsoenlijk AA kan draaien/Waze en Spotify simultaan?
Overigens is dat alleen wanneer je AA draadloos gebruikt. Via kabeltje sowieso geen probleem.
Nee tot nu toe kan dat niet het geluid zijn wat ik ervaar, gezien ik dit dus ook we eens bij stilstand heb… tijdens het laden.MJMaverick schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:41:
@DrOetker050 Ik weet niet of je ondertussen als iets meer duidelijkheid hebt over dat rare geluid dat je had. Ik kwam dit tegen in de FB groep en dacht dat het misschien op jouw probleem lijkt:
[...]
Ik ga het wel gewoon aangeven na de vakantie bij de dealer, waar ik tegenwoordig gezellig iedere week op de koffie kom om een probleem van een trilling in het stuur op te lossen.
Na 8 keer proefrijden en aanpassingen vanuit de werkplaats is het zo goed opgelost: de trilling zijn tegenwoordig in de hele auto te voelen vanaf 100 km/h, voorheen was het alleen bij 130+ en enkel te voelen in het stuur, flinke upgrade dus
Lijstje van wat is geprobeerd door de dealer:
1. Balanceren
2. Balanceren
3. Balanceren
4. Trekspan balanceren
5. Hoogteslag in banden voor, nieuwe voorbanden
6. Nieuwe velgen met daarop de nieuwe voorbanden (beste optie tot nu toe, maar nog steeds trillingen)
7. Weer terug naar de oude velgen, nieuwe banden is er nu een linksachter geplaatst, een rechtsvoor. (Slechtste optie tot nu toe)
8. To be announced - sept 2021
Meer mensen last van issues met We Connect? Auto is online maar in We Connect is niets zichtbaar. Ook Tronity lijkt geen connectie te kunnen maken. (ID3 business)
Update 1 gisteren ontvangen en geinstalleerd, wacht nu op de tweede.
Update: ook geen live traffic dus het lijkt een verbindingsprobleem.
Update 1 gisteren ontvangen en geinstalleerd, wacht nu op de tweede.
Update: ook geen live traffic dus het lijkt een verbindingsprobleem.
[ Voor 13% gewijzigd door dstaals op 20-08-2021 09:50 ]
Bij mij is het de airco nog steeds. Zelfs bij stilstand trilt het stuur dan als de pomp ff flink aanslaat. Ach, producteigenschap... het wentDrOetker050 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:00:
[...]
Nee tot nu toe kan dat niet het geluid zijn wat ik ervaar, gezien ik dit dus ook we eens bij stilstand heb… tijdens het laden.
Ik ga het wel gewoon aangeven na de vakantie bij de dealer, waar ik tegenwoordig gezellig iedere week op de koffie kom om een probleem van een trilling in het stuur op te lossen.
Na 8 keer proefrijden en aanpassingen vanuit de werkplaats is het zo goed opgelost: de trilling zijn tegenwoordig in de hele auto te voelen vanaf 100 km/h, voorheen was het alleen bij 130+ en enkel te voelen in het stuur, flinke upgrade dus![]()
Lijstje van wat is geprobeerd door de dealer:
1. Balanceren
2. Balanceren
3. Balanceren
4. Trekspan balanceren
5. Hoogteslag in banden voor, nieuwe voorbanden
6. Nieuwe velgen met daarop de nieuwe voorbanden (beste optie tot nu toe, maar nog steeds trillingen)
7. Weer terug naar de oude velgen, nieuwe banden is er nu een linksachter geplaatst, een rechtsvoor. (Slechtste optie tot nu toe)
8. To be announced - sept 2021
@dstaals Even zekering 19 uit je auto halen, dan afsluiten en minimaal een kwartier wachten. Daarna weer instappen en voordat je de auto "start" de zekering weer terugzetten.
Ja deze ken ik, maar dat helpt als de auto offline is en dat is niet het geval. Hij is gewoon online (zichtbaar als ik de auto start) maar het lijkt erop alsof hij geen data binnen krijgt. Navigatie werkt bijvoorbeeld wel maar geen live verkeersupdates e.d. Verder werkt alles naar behoren.ik222 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:13:
@dstaals Even zekering 19 uit je auto halen, dan afsluiten en minimaal een kwartier wachten. Daarna weer instappen en voordat je de auto "start" de zekering weer terugzetten.
Toch denk ik dat het zekering 19 trucje zal helpen.dstaals schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:15:
[...]
Ja deze ken ik, maar dat helpt als de auto offline is en dat is niet het geval. Hij is gewoon online (zichtbaar als ik de auto start) maar het lijkt erop alsof hij geen data binnen krijgt. Navigatie werkt bijvoorbeeld wel maar geen live verkeersupdates e.d. Verder werkt alles naar behoren.
Van de andere kant, meestal lost dat offline zijn issue zichzelf op binnen 1 tot 3 dagen.
Ik heb het via de website gedaan en toen ik inlogde op de app was hij daar ook gelijk gekoppeld.mhe59 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:22:
[...]
Via de app lukt het me niet, wel als ik me gewoon bij Tronity op de website inlog, maar het lukt me niet via de abrp app, dan zit ik in een loop.
Dat is zeker netjes voor een ID.4!
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik kreeg hem vandaag ook.. wel in het Nederlands. Na antwoord op vraag 1, bleef vraag 2 blank.. de knop verscheen wel maar kon verder niets. Nog even gewacht maar er kwam niets. Vervolgens drukte ik op pijltje terug (op mn telefoon) en toen was de vragenlijst foetsie. Heb hem daarna ook niet meer gezien.II Stevow II schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 00:29:
Kreeg vandaag bij het openen van de WeConnect app de vraag of ik tevreden was en een vragenlijst wilde invoeren. Die was vervolgens in het duits, maar hier wat screenshots van wat er gevraagd werd.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
*sowieso
*snip* voegt niks toe *
[ Voor 94% gewijzigd door AndereKoekoek op 21-08-2021 09:04 ]
Gisteren kentekenplaten laten maken, de chique 
Had er ook nog nieuwe plaathouders bijgekocht, want blijkbaar zijn Duitse platen net iets hoger dan Nederlandse. Wel apart, dacht dat dat allemaal genormeerd was. Maar ook Belgische zijn schijnbaar niet van dezelfde afmetingen.
Anyways... aan de voorkant zat de oorspronkelijke houder met zelftappende schroeven vast. Ik weet niet of het officieel wel/niet is toegestaan, maar ik heb in de plaat aan de voorkant gewoon 2 gaatjes geboord en deze rechtstreeks aan die houder aan de voorkant geschroefd. Ziet er net wat strakker uit
Had er ook nog nieuwe plaathouders bijgekocht, want blijkbaar zijn Duitse platen net iets hoger dan Nederlandse. Wel apart, dacht dat dat allemaal genormeerd was. Maar ook Belgische zijn schijnbaar niet van dezelfde afmetingen.
Anyways... aan de voorkant zat de oorspronkelijke houder met zelftappende schroeven vast. Ik weet niet of het officieel wel/niet is toegestaan, maar ik heb in de plaat aan de voorkant gewoon 2 gaatjes geboord en deze rechtstreeks aan die houder aan de voorkant geschroefd. Ziet er net wat strakker uit
Grappig, sinds de update 2.3 werkt de sensor van de ruitenwisservloeistof ook ineens. Voorheen was het gewoon ineens op maar nu krijg je eerst een waarschuwing, top.
Wachten, wachten, wachten. De leasemaatschappij weet het ook niet meer. Levering van de ID.4 Tech stond gepland voor week 30, dat werd week 34 en nu wordt week 44 genoemd. Ons geduld wordt flink op de proef gesteld.
Jammer dat werkgever geen toestemming gaf voor een 8% ID.4 1st Max.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Wat raar van je werkgever.. Waarom zou je dat je personeel nou niet gunnen? Wel zuur dat je zo lang moet wachtenJoris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:36:
Wachten, wachten, wachten. De leasemaatschappij weet het ook niet meer. Levering van de ID.4 Tech stond gepland voor week 30, dat werd week 34 en nu wordt week 44 genoemd. Ons geduld wordt flink op de proef gesteld.
*sowieso
De Tech was binnen budget en de 1st Max niet. Daarnaast liep op dat moment het vorige leasecontract nog. Dat is pas begin deze maand verlopen. Die 1st Max hadden we meteen moeten gaan rijden.DonJunior schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:06:
[...]
Wat raar van je werkgever.. Waarom zou je dat je personeel nou niet gunnen? Wel zuur dat je zo lang moet wachten
Ik begrijp de overweging wel.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
VW stuurt momenteel zelfs personeel met verplicht verlof vanwege chiptekort.Joris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:36:
Toyota overigens ook.
Hehehe... Had gekundN0EL schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:29:
En per ongeluk van de 0 een 8 gemaakt :-)
Ik las het ook. Met andere woorden: week 34 gaan we niet halen. Wanneer wel, weet Volkswagen ook nog niet.FlowDesign schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:38:
[...]
VW stuurt momenteel zelfs personeel met verplicht verlof vanwege chiptekort.
Toyota overigens ook.
Beste tweakers, er was mij laatst opgevallen dat als je een speciale actie uitvoert bij het instappen, je meer opties krijgt voor je favorieten menu. Ik heb even online gekeken, maar ik heb nog niemand daarover gehoord. Je krijgt extra opties zoal een traction control knop, hdc knop, e mode en interieur bewaking. Ik had er even een filmpje van gemaakt: YouTube: id.3 secret options
Deze opties blijven helaas niet staan, maar het is wel interessant dat ze er zijn.
Mocht iemand een manier weten hoe ze kunnen blijven dan hoor ik dat graag!
Deze opties blijven helaas niet staan, maar het is wel interessant dat ze er zijn.
Mocht iemand een manier weten hoe ze kunnen blijven dan hoor ik dat graag!
Super tip dit! Mijn trial periode was ook verlopen. Even een mail gestuurd en na een paar dagen kreeg ik een mail dat mijn account is omgezet en mijn account werkt weer 😁. Dank!VNBaaij schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:28:
Ik heb eerder vandaag een nieuwe account aangemaakt om Tronity te proberen. Daarna een mail gestuurd naar info@tronity.io met de vraag of er idd een gratis account bestaat voor id3/id4 en of ik er iets voor moet doen na de proefperiode.
Kreeg zojuist per mail het antwoord dat ze m'n account hebben aangepast... 😁
Dat is vervelend. Wanneer is die van jou besteld? Ik herken de vertraging wel. Op 5 mei een ID.4 Tech (alleen met optie 20 inch velg) besteld. Al 3 keer te horen gekregen dat levering wordt uitgesteld. Levering staat nu gepland voor week 38, hiervoor was het week 34. Ik moet het nog maar zien…. Heb er niet veel vertrouwen in.Joris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:36:
Is ergens in de 3de week van april besteld. We zullen zien. Laadpaal is gisteren geïnstalleerd, dus hij mag komen.Djelfret schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:42:
[...]
Dat is vervelend. Wanneer is die van jou besteld? Ik herken de vertraging wel. Op 5 mei een ID.4 Tech (alleen met optie 20 inch velg) besteld. Al 3 keer te horen gekregen dat levering wordt uitgesteld. Levering staat nu gepland voor week 38, hiervoor was het week 34. Ik moet het nog maar zien…. Heb er niet veel vertrouwen in.
Mijn Tech was in Maart besteld, en ik kreeg hem uiteindelijk op 29 Juli. Ik dacht dat ik al baalde.Joris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:48:
[...]
Is ergens in de 3de week van april besteld. We zullen zien. Laadpaal is gisteren geïnstalleerd, dus hij mag komen.
Heb de 20 inch velgen en de trekhaak.
3 augustus mail gestuurd over OTA. 6 augustus bevestiging van Volkswagen. Gisteren de download en installatie. Allemaal best te overzien, alleen niet zo duidelijk wanneer hij nou wat doet, en wat de voorwaarden precies zijn. Ik bedoel: die zijn hier te lezen (Thnx First Movers!) maar als je die info niet hebt, is het een beetje random allemaal.
Enfin, update geslaagd 👍🏻 Nu maar eens ervaren of er dingen verbeterd zijn.
Het initiële idee was dat alleen leden van de 1st Movers Facebook groep mee konden doen en ook alleen als die een 3 hadden. In deze groep zijn een aantal keren de aanmeldinstructies gedeeld door VW.Runner15 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:22:
3 augustus mail gestuurd over OTA. 6 augustus bevestiging van Volkswagen. Gisteren de download en installatie. Allemaal best te overzien, alleen niet zo duidelijk wanneer hij nou wat doet, en wat de voorwaarden precies zijn. Ik bedoel: die zijn hier te lezen (Thnx First Movers!) maar als je die info niet hebt, is het een beetje random allemaal.
Maar omdat mensen zo tof waren om de aanmeldprocedure te delen (dank daarvoor!) heeft iedere ID bezitter zich in kunnen schrijven. Tot grote frustratie van 'echte' 1st movers, want daarvan heeft nog best een aantal geen update gezien terwijl er al veel 4s, Techs, etc. eea wel ontvangen hebben.
Best vreemd eigenlijk hoe dit is gegaan. Als het idee was dat het alleen voor first movers was dan zou dat toch makkelijk te regelen moeten zijn aan de hand van het vin nr van de auto… ze hebben toch vast wel een lijst met alle 3.1st. Die zouden dan alleen in aanmerking moeten komen, maar ik denk dat ook best wat 4s in die first mover groep zijn gekomen.MJMaverick schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:05:
[...]
Het initiële idee was dat alleen leden van de 1st Movers Facebook groep mee konden doen en ook alleen als die een 3 hadden. In deze groep zijn een aantal keren de aanmeldinstructies gedeeld door VW.
Maar omdat mensen zo tof waren om de aanmeldprocedure te delen (dank daarvoor!) heeft iedere ID bezitter zich in kunnen schrijven. Tot grote frustratie van 'echte' 1st movers, want daarvan heeft nog best een aantal geen update gezien terwijl er al veel 4s, Techs, etc. eea wel ontvangen hebben.
Maar mij hoor je nietklagen. Ik rij dan wel een ID3.1st, maar noem mezelf geen first mover, want heb daar niet voor betaald. Toch is het wel gelukt om die first movers groep te komen en de 2.3 update te krijgen
[ Voor 10% gewijzigd door t2faag op 21-08-2021 20:47 ]
Laten we leuk blijven tegen elkaar
Balen dat je zo lang moet wachten.Vandaag de opendata van rdw gecheckt en 18 augustus is een groene id3 van 46000 euro op kenteken gezet dat zou mijn lease auto kunnen zijn. Maandag maar is even bellen met mijn manager.Joris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:36:
Mijn Id4.tech besteld in januari.Joris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:36:
Nu productieweek 36.
Zeuren, zeuren, zeuren bij leasemaatschappij en dealer levert voorlopig niets op
LM heeft voor mij in februari een auto vastgehouden die ik pas zou gaan rijden bij het afgelopen van mijn toendertijd contract. Eind augustus.Joris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:21:
[...]
De Tech was binnen budget en de 1st Max niet. Daarnaast liep op dat moment het vorige leasecontract nog. Dat is pas begin deze maand verlopen. Die 1st Max hadden we meteen moeten gaan rijden.
Ik begrijp de overweging wel.
Uiteindelijk heb ik de. aflevering zelf 2 weken naar voren gehaald, met boete als gevolg, vanwege vakanties. Maar ik heb twee weken geleden mijn ID.3 Business Pro opgehaald die ze al in december op kenteken hadden gezet. Ergo, 8% bijtelling. Zou niet weten waarom je hem meteen zou moeten rijden eigenlijk.
*sowieso
Hier de eerste lange reis door Duitsland gemaakt met de ID.4 Tech. Alles prima verlopen, wat een heerlijke reisauto is de ID.4!
En met de laadinfra in Duitsland is snelladen feitelijk niet veel anders meer dan tanken. Ionity is bijna altijd prima maar daarnaast valt op dat vrijwel elke rastatte wel een EnBW 150kW Hypercharger heeft staan waarmee je de ID.4 op volle snelheid kan laden.
:strip_exif()/f/image/pOCWuKGQ0uM2iycxm5ywHLnD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W0zDpBg5O6tDdmgX231HTct3.jpg?f=fotoalbum_large)
En zelfs in kleine dorpjes op een mooie binnendoor weg naar de Bodensee vindt je regelmatig gewoon 2 x 150kW EnBW Hyperchargers
En met de laadinfra in Duitsland is snelladen feitelijk niet veel anders meer dan tanken. Ionity is bijna altijd prima maar daarnaast valt op dat vrijwel elke rastatte wel een EnBW 150kW Hypercharger heeft staan waarmee je de ID.4 op volle snelheid kan laden.
:strip_exif()/f/image/pOCWuKGQ0uM2iycxm5ywHLnD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W0zDpBg5O6tDdmgX231HTct3.jpg?f=fotoalbum_large)
En zelfs in kleine dorpjes op een mooie binnendoor weg naar de Bodensee vindt je regelmatig gewoon 2 x 150kW EnBW Hyperchargers
[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 21-08-2021 23:16 ]
@ik222 en heb je dan ook allemaal verschillende passen bij om te kunnen laden?
Ik vraag dit omdat ik alleen de pas (MultiTankCard) van de leasemaatschappij heb en daarmee kosten vergoed krijg. Vraag me af of ik dus nog meer en andere pasjes moet hebben om zo'n trip te kunnen doen.
Ik vraag dit omdat ik alleen de pas (MultiTankCard) van de leasemaatschappij heb en daarmee kosten vergoed krijg. Vraag me af of ik dus nog meer en andere pasjes moet hebben om zo'n trip te kunnen doen.
*sowieso
Ik heb zelf toevallig ook een MultiTankCard laadpas Europa (nummer begint met NL-MTE) van mijn werkgever / leasemaatschappij en die wordt tot op heden in Duitsland en Oostenrijk in elk geval echt overal gewoon geaccepteerd. Dat wil zeggen bij Ionity en EnBW langs de autobahn maar ook bij de AC laadpalen in Lindau en een 50kW CCS lader bij de plaatselijke Volkswagen dealer waar ik de auto afgetopt heb omdat het hotel geen laadpunten bleek te hebben.DonJunior schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 07:20:
Ik heb zelf voor de zekerheid vooraf nog de gratis passen van Shell Recharge, Plugsurfing en Maingau aangevraagd maar tot op heden dus nog niet gebruikt omdat de zakelijke pas gewoon overal werkt. Neemt natuurlijk niet weg dat het altijd verstandig is om een paar backup passen te hebben, en zeker omdat ze toch niets kosten als je ze niet gebruikt.
Wat @ik222 zegt, plus als je naar Frankrijk gaat, dan is het misschien wel een goed idee om een Kiwi- of Chargemap-pas mee te nemen.DonJunior schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 07:20:
Dat dus iddMJMaverick schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:05:
[...]
Het initiële idee was dat alleen leden van de 1st Movers Facebook groep mee konden doen en ook alleen als die een 3 hadden. In deze groep zijn een aantal keren de aanmeldinstructies gedeeld door VW.
Het maakt me niet uit dat anderen de update hebben die geen 1st Mover zijn, iedereen krijgt deze updates en zou ze z.s.m. moeten hebben toch?
Wat wel bijzonder is, is inderdaad iemand die zich in augustus nog aanmeldt al volledig geupdate is terwijl de eerste aanmelders in juli (moi en vele anderen) nog niks hebben gekregen. Dan vraag je je toch af, gaat het b.v. bij de ID.4's beter? Houden ze totaal geen volgorde aan? Gaat er bij de ID.3's wat mis?
Die zijn beide geinstalleerd, maar bij mij staat Tronity in de Slaapstand 💤MJMaverick schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:25:
[...]
Volgens mij moet, als je het via de ABRP app wil doen, de Tronity app ook op jouw telefoon geïnstalleerd zijn. Als dat bij jou al zo is dan snap ik ook niet waarom het niet werkt.
Hoe krijg ik hem hier uit ?
Het heeft niets met volgorde te maken, de update is al lang open gezet voor iedereen die zich heeft aangemeld, dat is bevestigd op de Facebook groep.Soeski schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:29:
[...]
Dat dus idd
Het maakt me niet uit dat anderen de update hebben die geen 1st Mover zijn, iedereen krijgt deze updates en zou ze z.s.m. moeten hebben toch?
Wat wel bijzonder is, is inderdaad iemand die zich in augustus nog aanmeldt al volledig geupdate is terwijl de eerste aanmelders in juli (moi en vele anderen) nog niks hebben gekregen. Dan vraag je je toch af, gaat het b.v. bij de ID.4's beter? Houden ze totaal geen volgorde aan? Gaat er bij de ID.3's wat mis?
Het grote probleem is dat het OTA proces simpelweg nog niet goed functioneert, er zijn heel veel redenen waarom veel auto's zich niet of zelden melden.
Misschien even in Tronity kijken of jouw inloggegevens naar VW nog werken. Ik heb eens gehad dat ik opnieuw mijn credentials van WeConnect moest invoeren in Tronity.mhe59 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:59:
[...]
Die zijn beide geinstalleerd, maar bij mij staat Tronity in de Slaapstand 💤
Hoe krijg ik hem hier uit ?
Dan is het OTA proces dus ook nog verdeeld in segmenten denk je? Ik heb wel de ORURN, de handleiding update en de Background Services updates meteen gekregen zodra ze vrijgegeven werden. Je zou dus denken dat er niks in de weg staat om 2.3 ook te ontvangen - blijkbaar is dit dus een heel ander proces/systeem/servers.ik222 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:03:
[...]
Het heeft niets met volgorde te maken, de update is al lang open gezet voor iedereen die zich heeft aangemeld, dat is bevestigd op de Facebook groep.
Het grote probleem is dat het OTA proces simpelweg nog niet goed functioneert, er zijn heel veel redenen waarom veel auto's zich niet of zelden melden.
Volgens mij werkt het OTA systeem gewoon matig, vooral omdat de auto's zelf slechts 1 keer per week checken en dat gaat dan ook nog regelmatig mis.Soeski schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:04:
[...]
Dan is het OTA proces dus ook nog verdeeld in segmenten denk je? Ik heb wel de ORURN, de handleiding update en de Background Services updates meteen gekregen zodra ze vrijgegeven werden. Je zou dus denken dat er niks in de weg staat om 2.3 ook te ontvangen - blijkbaar is dit dus een heel ander proces/systeem/servers.
De kleine updates lijken daar los van te staan, die komen ook op andere dagen binnen namelijk.
Iemand het SOS knopje al eens getest?
Ik heb momenteel een foutmelding in dat systeem volgens het dashboard, en dacht dus even testen... Oeps... Gaat dat ding opeens data verzenden, en ik in paniek op het scherm klikken om het te stoppen (waarschijnlijk op iets verkeerd geklikt). Had ik opeens iemand aan de lijn :-/
Na uitleg dat het een foutje van mij was, en sorry, hing het persoon aan de andere kant op.
Is dit een hotline naar VW, of is het meer een 112 ding?
Ik heb momenteel een foutmelding in dat systeem volgens het dashboard, en dacht dus even testen... Oeps... Gaat dat ding opeens data verzenden, en ik in paniek op het scherm klikken om het te stoppen (waarschijnlijk op iets verkeerd geklikt). Had ik opeens iemand aan de lijn :-/
Na uitleg dat het een foutje van mij was, en sorry, hing het persoon aan de andere kant op.
[ Voor 117% gewijzigd door N0EL op 23-08-2021 08:50 ]
ID.3PSoeski schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:04:
[...]
Dan is het OTA proces dus ook nog verdeeld in segmenten denk je? Ik heb wel de ORURN, de handleiding update en de Background Services updates meteen gekregen zodra ze vrijgegeven werden. Je zou dus denken dat er niks in de weg staat om 2.3 ook te ontvangen - blijkbaar is dit dus een heel ander proces/systeem/servers.
Hier idem, ORURN ruim twee weken geleden ontvangen maar daarna is het stil geworden met updaten.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Xiaomi MI9T, Auto heeft 2.1. Maakt verder niet uit of ik veel scherm wissel of iets anders doe. Ook draadloos werkt het goed.FlowDesign schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:36:
[...]
Met wat voor type telefoon en op welke software versie is jouw auto?
Wissel je ook tussendoor naar het scherm van VW zelf, of houd je continu AA op het scherm?
Zoals ik dit systeem van andere auto fabrikanten ken, werkt het als volgt:N0EL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:02:
[Afbeelding]
- Als je er op drukt, krijg je een werknemer van een bedrijf aan de lijn, veel al ook nog in jouw voorkeurstaal (dus ook als je in het buitenland bent). Afhankelijk van wat de SOS is kan die persoon dan
- Of je doorverbinden met een volkswagen garage/bergingsbedrijf
- Of je doorverbinden met een lokale noodhulp instantie
Zodra je airbags afgaan, wordt dit systeem ook geactiveerd. Als je dan niet reageert op deze persoon, zullen zij de hulpdiensten inschakelen en je locatiegegevens doorgeven. (heb zelfs meegemaakt dat je rechtstreeks doorverbonden wordt met de ambulance die er op af komt, zodat ze alvast wat vragen kunnen stellen)
Hmmm. Kinderen zitten op weg naar vakantie te yahtzee-en achter in de auto. Super alleen raakt er een dobbelsteen tussen de gordel aansluitingen. Iemand enig idee of je de achterbank makkelijk omhoog krijgt?
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
ID.3P
Gisteren 580km gereden naar Schwarzwald. Tweemaal gebruik gemaakt van de snellader, resp. EnBW en E.ON. In 30 min weer op 80% en bij beiden €0,54 kWh betaald. Bij beide laders was plek zat.
Ik had route via ABRP gepland maar autobahn 61 bleek voor een deel dicht te zijn. Vervolgens komt ABRP niet met een alternatieve route. Dat vind ik wel vreemd.
Gisteren 580km gereden naar Schwarzwald. Tweemaal gebruik gemaakt van de snellader, resp. EnBW en E.ON. In 30 min weer op 80% en bij beiden €0,54 kWh betaald. Bij beide laders was plek zat.
Ik had route via ABRP gepland maar autobahn 61 bleek voor een deel dicht te zijn. Vervolgens komt ABRP niet met een alternatieve route. Dat vind ik wel vreemd.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Staat in het instructieboekje, da's overigens de enige informatie die ik echt wel even goed wilde uitzoeken.N0EL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:02:
[Afbeelding]
Vasthouden is bellen.. tijdens de oproep nog een keer vasthouden annuleert de oproep.
*sowieso
Knopje werkt prima. Mijn zoontje van toen twee heeft op de knop gedrukt en toen er iemand begon te praten stiekem de auto verlaten. Niet veel later stonden er 2 brandweer en politie auto’s op de stoep, voor een aanrijding met letsel.N0EL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:02:
[Afbeelding]
Zoontje geschrokken, de sterke arm der wet weer een oefening verder, is iedereen weer huiswaarts gekeerd.
.
Uhhhh is dat in NL niet op 't nieuws geweest ofzo dat er een stuk A61 weg is gespoeld met de extreme regenval een tijdje geleden?mcmiles schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:17:
ABRP is inderdaad niet zo goed in herkennen welke wegen afgesloten zijn enzo. Misschien moet je daar een Premium account voor hebben?
Ohjee, geen rekening ontvangen?AkroBatik schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:25:
[...]
Knopje werkt prima. Mijn zoontje van toen twee heeft op de knop gedrukt en toen er iemand begon te praten stiekem de auto verlaten. Niet veel later stonden er 2 brandweer en politie auto’s op de stoep, voor een aanrijding met letsel.
Zoontje geschrokken, de sterke arm der wet weer een oefening verder, is iedereen weer huiswaarts gekeerd.
Ik weet nog van december 2019, met 2 collega's met de trein naar Amsterdam gereden om daar 3 Tesla's in de haven op te halen. Blijkbaar gebeurde het nogal vaak dat mensen per ongeluk de SOS knop indrukten en als de politie dan onnodig op kwam draven, mochten ze €500 aftikken...
Via referral gebruik ik nu 30 dagen de premium versie. Via CarPlay werkt het uitstekend. Maar ik kijk nog even de terugweg aan maar ik denk dat ik geen betaalde versie neem.FlowDesign schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:41:
[...]
Uhhhh is dat in NL niet op 't nieuws geweest ofzo dat er een stuk A61 weg is gespoeld met de extreme regenval een tijdje geleden?
Dan heb ik dat bericht over de 61 helemaal gemist![]()
ABRP is inderdaad niet zo goed in herkennen welke wegen afgesloten zijn enzo. Misschien moet je daar een Premium account voor hebben?
Met Tronity contact gehad, zelfs vandaag, ik was er bekend met 2 emailadressen, waarvan er 1 verwijdert is en nu werkt het.MJMaverick schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:37:
[...]
Misschien even in Tronity kijken of jouw inloggegevens naar VW nog werken. Ik heb eens gehad dat ik opnieuw mijn credentials van WeConnect moest invoeren in Tronity.
Bedankt voor de hulp
Persoonlijk vind is ABRP echt bagger voor live navigatie (Android)mcmiles schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:07:
[...]
Via referral gebruik ik nu 30 dagen de premium versie. Via CarPlay werkt het uitstekend. Maar ik kijk nog even de terugweg aan maar ik denk dat ik geen betaalde versie neem.
Ik erger me ook dat je gewoon niet simpel een adres / locatie kan kopiëren van bv Google maps maar ABRP.
Inzoomen, en gewoon verschuiven werkt ook niet zoals bv. Google maps (Op de auto display)
Voor het plannen van een trip is het perfect.. Dat is...... tot je een afslag mist.
Hmmm. Veel succes. Mijn kids hebben er een paaseitje in laten rollen. De bank is aan de achterkant los te krijgen en naar voren te kantelen (let op er zit onder de zitting aan de bestuurderskant nog een kabeltje van sensoren in de bank die je los moet maken!), maar onder de bank gaat de gordelbevestiging nog dieper de auto in..... Ons paaseitje is denk ik bij de elektromotor gesmolten....... Nooit meer terug gevonden.....maik73 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:28:
Hmmm. Kinderen zitten op weg naar vakantie te yahtzee-en achter in de auto. Super alleen raakt er een dobbelsteen tussen de gordel aansluitingen. Iemand enig idee of je de achterbank makkelijk omhoog krijgt?
Zo dan. Gisteren even deze mod gemonteerd in mijn 4.1.
Gelukkig heb ik een 3D printer en kon ik ook het aangepaste deksel printen.
Werkt prima!
https://www.speakev.com/t...ger-to-the-1st-ed.157643/
Gelukkig heb ik een 3D printer en kon ik ook het aangepaste deksel printen.
Werkt prima!
https://www.speakev.com/t...ger-to-the-1st-ed.157643/
Door drukte moest ik nog even snel door de wasstraat maar dat doe ik ook nooit meer inderdaad. Vol met krassen terwijl ene wasbox veel prettiger en gerichter werkt.Alfred66 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:17:
[...]
Balen dat je al lakbeschadigingen hebt opgelopen, je kan het proberen maar ik ben bang dat VW daar niet zomaar wat mee gaat doen (als de krassen niet door de toplaag heen zijn kan het eventueel worden weggepolijst). Dit weekeinde heb ik na de vakantieperiode mijn moonstone grey ID.3 weer eens (met de hand) gewassen. Hier viel mij juist op hoe strak die er bij stond. Omdat moonstone grey geen metallic lak is heb ik vooraf behoorlijk getwijfeld maar er is geen kras te vinden (in bezit sinds eind oktober 2020). Ik ga overigens beslist niet meer naar de wassstraat want daar heb ik in het verleden qua krassen niet altijd de beste ervaringen mee gehad...
Wel heb ik na de vakantie een iritante rammel in het dashboard alsof er metalen ringetjes los liggen. Toch maar even naar de dealer vrees ik.
Volkswagen zal er wel niets mee doen maar dat de zwarte lak van die kap er al af gaat lijkt mij wel iets voor vw. Meteen ook even de langzaam terugzakkende stoel aankaarten.
Voor iemand die al even meeleest, maar blijkbaar nog niet bij is.
Wat is de koppeling met een ID van Volkswagen en Tronity-laadpalen? Waarom de voorkeur voor deze?
Wat is de koppeling met een ID van Volkswagen en Tronity-laadpalen? Waarom de voorkeur voor deze?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Inmiddels toch wel vaak "last" dat mensen je niet horen aankomen als je ze van achter nadert. Na wat zoekwerk op een filmpje van Mark Rober uitgekomen waarin hij een soort van courtesy horn heeft gebouwd. Gebaseerd op een simpel geluidsbordje, een versterker en een mono speaker. Gister de spullen besteld.
Enige waar ik nu naar op zoek ben is hoe ik de voedingskabel en de 3.5mm kabel naar de middenconsole kan krijgen zodat ik daar een 3d geprinte houder kan maken voor de knopjes en volumebediening zonder dat deze in het zicht lopen of dat ik gaten moet boren. Iemand een idee?
Overigens heb ik gekozen voor een 12v naar 5v converter en niet om een aftakking te maken van de 5v die naar de USB poorten loopt. Dan kan ik het later ook weer naar origineel maken als het nodig is.
Enige waar ik nu naar op zoek ben is hoe ik de voedingskabel en de 3.5mm kabel naar de middenconsole kan krijgen zodat ik daar een 3d geprinte houder kan maken voor de knopjes en volumebediening zonder dat deze in het zicht lopen of dat ik gaten moet boren. Iemand een idee?
Overigens heb ik gekozen voor een 12v naar 5v converter en niet om een aftakking te maken van de 5v die naar de USB poorten loopt. Dan kan ik het later ook weer naar origineel maken als het nodig is.
Zo ver ik weet - dit zit er niet in.Rev! schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:09:
Hoe zet je flitspalen en traject controles aan in de standaard navigatie?
Niet.Rev! schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:09:
Hoe zet je flitspalen en traject controles aan in de standaard navigatie?
Tronity is een app die net als de app van VW via je VW account data van je auto via internet uit kan lezen. Deze gebruiken de meesten om de live SoC data in ABRP te kunnen zien.Tukk schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:21:
Voor iemand die al even meeleest, maar blijkbaar nog niet bij is.
Echter, ik neem aan dat je Ionity laadpalen bedoelde. De link is, dat je een We Charge account kunt registreren als je je VW ID naar Duitsland zet (ipv Nederland) waarmee je korting op laden bij Ionity snelladers kunt krijgen.
Hiervoor moet je een nieuw account aanmaken via de We Connect app en als land Duitsland kiezen. Je moet dan dus ook met je nieuwe account ff opnieuw met je auto koppelen via de QR-code.
Jeetje, boel moeite voor die paar keer in je leven even 5 seconden langer wachten voordat iemand je hoort... Heb je altijd heel veel haast? Misschien wat meer ontspannen?theHoff schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:43:
Inmiddels toch wel vaak "last" dat mensen je niet horen aankomen als je ze van achter nadert. Na wat zoekwerk op een filmpje van Mark Rober uitgekomen waarin hij een soort van courtesy horn heeft gebouwd. Gebaseerd op een simpel geluidsbordje, een versterker en een mono speaker. Gister de spullen besteld.
Als ze echt doof zijn kun je toch voorzichtig ff op je claxon een tikje geven?
Overigens, je kunt ook stroom aftappen van de zekeringen linksonder het stuur met speciale adaptertjes, of had je die ook gebruikt?
Eigenlijk vond ik het gewoon leuk om te doen. Heeft niet perse iets met haast, ontspannen of wat dan ook te maken. Aangezien we op Tweakers zitten dacht ik dat iemand dat ook wel leuk zou vinden.FlowDesign schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:57:
[...]
Jeetje, boel moeite voor die paar keer in je leven even 5 seconden langer wachten voordat iemand je hoort... Heb je altijd heel veel haast? Misschien wat meer ontspannen?
Als ze echt doof zijn kun je toch voorzichtig ff op je claxon een tikje geven?
Overigens, je kunt ook stroom aftappen van de zekeringen linksonder het stuur met speciale adaptertjes, of had je die ook gebruikt?
Tis indd een leuk projectjetheHoff schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:26:
[...]
Eigenlijk vond ik het gewoon leuk om te doen. Heeft niet perse iets met haast, ontspannen of wat dan ook te maken. Aangezien we op Tweakers zitten dacht ik dat iemand dat ook wel leuk zou vinden.
Misschien Nissan eens vragen xD
Heb nu een Leaf te leen en als je daarmee achteruit rijdt denkt iedereen dat er een 20-tonner aan het inparkeren is...
Heb nu een Leaf te leen en als je daarmee achteruit rijdt denkt iedereen dat er een 20-tonner aan het inparkeren is...
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Ik heb nu structureel last van stotterend geluid i.c.m. AA. Telefoon is (meestal) bedraad aangesloten maar AA is draadloos.FlowDesign schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 00:26:
[...]
Dat kan ie ook wel, alleen bij sommige mensen begint Spotify soms te stotteren. Bij veel mensen ook niet, dus wat nou de exacte oorzaak is is ook niet duidelijk.
Overigens is dat alleen wanneer je AA draadloos gebruikt. Via kabeltje sowieso geen probleem.
Het gebeurt alleen als ik uit AA ga om bijvoorbeeld naar het verbruik of instellingen van de auto te gaan. Blijf ik uitsluitend in AA dan heb ik geen problemen.
Misschien stofzuiger erop zetten en hopen dat ie mee opgezogen wordt?maik73 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:28:
Exact dat had ik dus ook met software versie 2.1. Nu met 2.3 werkt het tot op heden een stuk beter.Mrloki schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:49:
[...]
Ik heb nu structureel last van stotterend geluid i.c.m. AA. Telefoon is (meestal) bedraad aangesloten maar AA is draadloos.
Het gebeurt alleen als ik uit AA ga om bijvoorbeeld naar het verbruik of instellingen van de auto te gaan. Blijf ik uitsluitend in AA dan heb ik geen problemen.
(Samsung S21 5G)
Dan is er nog hoopFlowDesign schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:36:
[...]
Exact dat had ik dus ook met software versie 2.1. Nu met 2.3 werkt het tot op heden een stuk beter.
(Samsung S21 5G)
Dat gezegd hebbende heb ik tot nu toe zo'n beetje bij iedere auto en telefoon wel problemen gehad met bluetooth/carkit etc.
:strip_exif()/f/image/Vlo7d71EXmUcmN9g45Dk7oc1.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch wel eenzaam dat laden soms… Beschikbaar: 23 van de 24x350kW @ EnBW München 😅
[ Voor 0% gewijzigd door pietermx op 24-08-2021 10:35 . Reden: Getalletjes ;) ]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/h7x1Go3WAuHYbWCaWBxMfsOs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RkpmLMgtlBLC3Hy3pDOFfLo1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ex79skUj17m32D5OgFUa2J1W.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/otizDLrW60CLsPLOR6nMeYnG.jpg?f=fotoalbum_large)