Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 126 ... 391 Laatste
Acties:

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
edkreuk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:46:
[...]

Heb dit ook gehad, bij mij werkte het volgende. In de auto zitten en wacht even 60 seconden of dat je bestemming in de navigatie een groene tijdsindicatie hebben. En in die 60 seconden niet je rempedaal indrukken zodat het systeem rustig kan starten.
Thanks. Dus wachten met rem/wegrijden en dan komt die update knop wel na het afsluiten, begrijp ik dat goed?

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
dfader schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:49:
[...]

Thanks. Dus wachten met rem/wegrijden en dan komt die update knop wel na het afsluiten, begrijp ik dat goed?
Ja dat gebeurde bij mij in ieer geval. Ik baalde ook dat de update mogelijkheid weg was. Maar heb dat gedaan, daar blokje in de wijk gereden, auto geparkeerd en toen was hij gelukkig terug.

• FerryICT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
MJMaverick schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:41:
[...]

ID Light reageert niet op AppConnect (AA of CarPlay). Je krijg wel de instructies van de navi app te zien in de pictogrammen op het bestuurdersscherm en de HUD (niet altijd correct, vooral bij rotondes klopt het niet) maar het licht reageert er niet op.

Lange duur bij wijzigingen herken of begrijp ik niet goed... Betreft dat CarPlay apps, of auto-apps? Is het als de auto al 'warm' is, of vooral direct bij het opstarten?

Inschrijven voor OTA is gesloten voor zover ik begrijp.
De WeConnect App om bijvoorbeeld de verwarming aan te zetten. Duurt erg lang.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
edkreuk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

Ja dat gebeurde bij mij in ieer geval. Ik baalde ook dat de update mogelijkheid weg was. Maar heb dat gedaan, daar blokje in de wijk gereden, auto geparkeerd en toen was hij gelukkig terug.
@dfader

Hier de tekst uit de update tips & tricks met een soort van verklaring voor de 60 secs:

2. Jump-start error
When the ID. is unlocked, entered and started (ignition on) within a short time, the so-called software-management client cannot boot properly.

What can you do about it right now?
After unlocking your ID. please wait about 60 seconds before switching on the ignition (which is done by pressing the brake pedal or the start button under the steering wheel).

What will we do about it in the future?
An optimization of the software-management client is underway.

• MJMaverick
FerryICT schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:54:
[...]

De WeConnect App om bijvoorbeeld de verwarming aan te zetten. Duurt erg lang.
Ah, check. Ik moet zeggen dat de airco aanzetten met de app bij mij direct gebeurt. Met iedere versie van de software om eerlijk te zijn. Het versturen van navi doelen heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, maar wel al heeeeel veel geklaag over gelezen dus dat werkt vaker niet goed.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Er is een VW Tech op usa forum dat het echt afraadt om evnotify te gebruiken omdat het te veel/snel (?) gegevens vraagt waardoor computer(s) kan falen.

Gaf ook aan dat dit de reden is van een gebuzz
Bij/achter infotainment wanneer je een obd2 adapter gebruikt. Wellicht ook geldig voor carscanner en andere obd2 adapter apps.

Probeer wat meer info te krijgen met de waarom, maar dacht geef even een headsup hier.

Alleen obd11 heeft blijkbaar officieel toestemming van VW AG mbt obd2 adapater/api connectie.

Bron (scroll ook door) : https://www.vwidtalk.com/...-4.1905/page-4#post-40602

[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 17-08-2021 09:09 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-01 10:59
Simply1337 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:08:
Er is een VW Tech op usa forum dat het echt afraadt om evnotify te gebruiken omdat het te veel/snel (?) gegevens vraagt waardoor computer(s) kan falen.

Bij/achter infotainment wanneer je een obd2 adapter gebruikt. Wellicht ook geldig voor carscanner en andere obd2 adapter apps.

Probeer wat meer info te krijgen met de waarom, maar dacht geef even een headsup hier.

Alleen obd11 heeft blijkbaar officieel toestemming van VW AG mbt obd2 adapater/api connectie.
link?

• Simply1337
Oplossing voor live data x abrp zou dan tronity moeten zijn, maar ik heb geen flauw idee hoe ver ze hebben door ontwikkeld en wat de status is van live data tijdens het rijden. Paar maanden geleden was het alleen met stilstand

[ Voor 14% gewijzigd door Simply1337 op 17-08-2021 09:21 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

AMARONE schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:35:
[...]

Helemaal gelukt nu. Wat een chaos vandaag met de id3. Deels de update maar ook de laadpalen in Portugal die gewoon ruk zijn. Lidl is mijn beste vriend daar.

Ik heb nu deel 2 ook erop. Ik merk vooral de snelheid van het systeem, enorme stap vooruit en vooral in de Navi is dat belangrijk imo. Benieuwd hoe het tijdens het rijden gaat zijn. Nu nog 8 uur laden en dan vol goede moed morgen richting nl.
Ik zag dit stuk over de LIDL op nu.nl, heb jij ook gratis kunnen opladen daar?

https://www.nu.nl/auto/61...-duitse-supermarkten.html

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• edkreuk
Simply1337 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:13:
Oplossing voor live data x abrp zou dan tronity moeten zijn, maar ik heb geen flauw idee hoe ver ze hebben door hebben ontwikkeld en wat de status is van live data tijde s het rijden.
Ik heb nu Tronity draaien om het eens te testen. Waar ikbij EVNotify redelijk het gevoel had dat het % bij aankomst behoorlijk klopte heb ik dat nog niet helemaal bij Tronity. Tronity lijkt het rechtstreeks uit de auto te halen. Bij EVNotify lijkt het veel meer op een gemiddelde. Maar heb me daar nog niet helemaal in verdiept. Had deze ochtend zowel Tronity als EVNotify draaien en bij ABRP wisselende mijn percentage de gehele tijd met een verschil van 3-4 % (leek er dus op dat ABRP constant wisselde met Live data tussen Tronity en EVNotify)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
edkreuk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Ik heb nu Tronity draaien om het eens te testen. Waar ikbij EVNotify redelijk het gevoel had dat het % bij aankomst behoorlijk klopte heb ik dat nog niet helemaal bij Tronity. Tronity lijkt het rechtstreeks uit de auto te halen. Bij EVNotify lijkt het veel meer op een gemiddelde. Maar heb me daar nog niet helemaal in verdiept. Had deze ochtend zowel Tronity als EVNotify draaien en bij ABRP wisselende mijn percentage de gehele tijd met een verschil van 3-4 % (leek er dus op dat ABRP constant wisselde met Live data tussen Tronity en EVNotify)
Volgens mij geeft Tronity puur de SoC en range door, gegevens over het gemiddelde verbruik kan Tronity nog niet uitlezen met de huidige implementatie voor de ID.4.

Ik denk dat EVNotify wel het gemiddelde verbruik ook uitleest uit de auto?

• dfader
MJMaverick schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:56:
[...]

@dfader

Hier de tekst uit de update tips & tricks met een soort van verklaring voor de 60 secs:

2. Jump-start error
When the ID. is unlocked, entered and started (ignition on) within a short time, the so-called software-management client cannot boot properly.

What can you do about it right now?
After unlocking your ID. please wait about 60 seconds before switching on the ignition (which is done by pressing the brake pedal or the start button under the steering wheel).

What will we do about it in the future?
An optimization of the software-management client is underway.
Ah zo, ik heb dit ook wel gelezen in de eerdere berichten, maar ik dacht dat dit ging over het downloaden van de update, niet het installeren. Ik denk een beetje te snel gelezen O-)

Thanks voor de info, ik ga het vanmiddag proberen!

• edkreuk
ik222 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:32:
[...]

Volgens mij geeft Tronity puur de SoC en range door, gegevens over het gemiddelde verbruik kan Tronity nog niet uitlezen met de huidige implementatie voor de ID.4.

Ik denk dat EVNotify wel het gemiddelde verbruik ook uitleest uit de auto?
Dan is dat de verklaring, had me daar nog niet verder in verdiept. Voordeel van Tronity is wel dat je niet elke er aan moet denken om de dongel te activeren(eruit en er weer in) zoals bijEVNotify en dat je dus een goeie ritten registratie overzicht hebt in de app. Maar er zitten dan ook weer maandelijkse kosten aan verbonden .

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 16:58
edkreuk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Dan is dat de verklaring, had me daar nog niet verder in verdiept. Voordeel van Tronity is wel dat je niet elke er aan moet denken om de dongel te activeren(eruit en er weer in) zoals bijEVNotify en dat je dus een goeie ritten registratie overzicht hebt in de app. Maar er zitten dan ook weer maandelijkse kosten aan verbonden .
^^daarom had ik al een dongel genomen met een aan/uit knop er op. Bij instappen ff het knoppie erop indrukken en dan verbindt hij automatisch met BT met EVNotify en dus de data in ABRP.

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
edkreuk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Tronity is nog steeds gratis voor alle VW ID modellen, na een trial periode wordt je account automatisch omgezet, ik heb in ieder geval nog nooit een rekening gehad...

Tronity maakt gebruik van de officiele VW api's om data uit te lezen. Die data wordt regelmatig ververst, in ieder geval om de paar minuten. Dat kun je goed zien tijdens een (snel) laad sessie waarbij je bij iedere 10% verhoging van de SOC een push bericht kunt krijgen. Eenmaal gekoppeld hoef je idd nergens meer aan te denken. De functionaliteit van Tronity is niet enorm voor de VW ID.X maar wel handig!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:44
Mijn auto (ID.3 1st) is nu bezig met deel 2 van de update. Gisteren was hij al klaar met downloaden, alleen toen ik op 'Installeren' drukte kreeg ik een foutmelding en stond de update ook niet meer in het scherm met updates dus was al bang dat hij hem opnieuw moest gaan downloaden, maar vanochtend stond ie er weer.

Ik weet niet of het echt zo is of dat ik het alleen maar denk, maar sinds deel 1 van de update heb ik het idee dat de het regenereren in de 'B stand' soepeler gaat. Voorheen vond ik dat de auto redelijk abrupt afremde in deze stand zodra je het gaspedaal losliet en nu gaat dat veel vloeiender. Maar goed, kan ook tussen mijn oren zitten...

En nog iets leuks gehad 2 weken geleden: was met mijn vriendin een paar dagen in België. Middag en avond doorgebracht in Knokke en bij het inrijden van de parkeergarage voor het stadhuis zag ik dat je daar gratis je auto kon opladen. Dus 's avonds moest ik 12 euro parkeergeld betalen maar had ik weer een volle accu 8) .

Daarnaast heb ik sinds een paar weken iets dat irritant is. Ik heb een iPhone en gebruik draadloos Carplay. Werkte altijd prima maar sinds een paar weken schakelt de auto automatisch over naar Spotify, ook al ben ik gewoon radio aan het luisteren. Dus elke keer als ik ga rijden, moet ik na een seconde of 30 zelf switchen naar de radio. Ook al was ik daarvoor niets aan het luisteren via Spotify. Scherm schakelt over naar Spotify zonder muziek af te spelen en speelt dan dus niets af.

• FlowDesign
  • Laatst online: 00:37
Tukk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Ik zag dit stuk over de LIDL op nu.nl, heb jij ook gratis kunnen opladen daar?

https://www.nu.nl/auto/61...-duitse-supermarkten.html
Ja, dat is indd gratis.
Nu.nl komt daar nu mee, maar ik stond bijna 3 jaar geleden al met m'n Ioniq gratis snel te laden bij de Lidl in Duitsland ;)

Bij Kaufland vind je ook gratis 50 kW laders.
Bij Aldi is het toch vaak een gratis 22 kW AC lader die je zult vinden.

Als je Android hebt kan ik je aanbevelen deze app te installeren voor Duitsland:
https://play.google.com/s...om.bremeier.ralf.nextplug

[ Voor 12% gewijzigd door FlowDesign op 17-08-2021 10:48 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• ik222
  • Niet online
Alfred66 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Tronity is nog steeds gratis voor alle VW ID modellen, na een trial periode wordt je account automatisch omgezet, ik heb in ieder geval nog nooit een rekening gehad...

Tronity maakt gebruik van de officiele VW api's om data uit te lezen. Die data wordt regelmatig ververst, in ieder geval om de paar minuten. Dat kun je goed zien tijdens een (snel) laad sessie waarbij je bij iedere 10% verhoging van de SOC een push bericht kunt krijgen. Eenmaal gekoppeld hoef je idd nergens meer aan te denken. De functionaliteit van Tronity is niet enorm voor de VW ID.X maar wel handig!
Ik heb anders gewoon moeten betalen na de trial... Dus het lijkt voor nieuwe klanten niet meer gratis.

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-01 19:47
tinustilburg schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:42:

Daarnaast heb ik sinds een paar weken iets dat irritant is. Ik heb een iPhone en gebruik draadloos Carplay. Werkte altijd prima maar sinds een paar weken schakelt de auto automatisch over naar Spotify, ook al ben ik gewoon radio aan het luisteren. Dus elke keer als ik ga rijden, moet ik na een seconde of 30 zelf switchen naar de radio. Ook al was ik daarvoor niets aan het luisteren via Spotify. Scherm schakelt over naar Spotify zonder muziek af te spelen en speelt dan dus niets af.
Hier precies zo, heel irritant 😬

• MJMaverick
jdbiggelaa schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:50:
[...]

Hier precies zo, heel irritant 😬
@tinustilburg Geen idee hoe dit bij Carplay werkt, maar bij de instellingen van Android Auto is er een optie om "Automatically resume media" aan of uit te zetten.

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
Steunhaak is gemonteerd, mooi systeem moet ik zeggen. Kost wel een godsvermogen eigenlijk, maar ben er wel blij mee. Heb de 75 kg / 3 fietsen variant gekregen, dus ik denk dat dat degene is die ze vanaf nu leveren.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-01 14:55
Iemand deze update al gezien?
Kreeg hem net.
91CA_53 0.0.0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_94o1wRau_vW9CJhHv_G6WhztQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vCarlmRhUaTcGnBl5KOUBhw.jpg?f=fotoalbum_large

• MJMaverick
N0EL schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:04:
Iemand deze update al gezien?
Kreeg hem net.

[Afbeelding]
Op basis van de 91CA zou ik zeggen dat het een deel van 2.3 is. Of had jij dit al geïnstalleerd?

• N0EL
Die had ik al....

• Alfred66
ik222 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Ik heb anders gewoon moeten betalen na de trial... Dus het lijkt voor nieuwe klanten niet meer gratis.
Dat is nieuw dan, jammer! Ben benieuwd wat dit voor de "gratis" klanten gaat betekenen.

• MJMaverick
Interesting... release notes zichtbaar als je voor installeren kiest?

• ik222
  • Niet online
Nee die heb je nog niet zo te zien, dit is echt gewoon deel 2 van de 2.3 OTA. Dat je die nu ook nog niet hebt zie ik aan de schuine streep door je achtergrond ;)

• N0EL
Had hem echt al een paar dagen geleden geïnstalleerd. Net wel een reset gedaan. Misschien was dat het.

• FlowDesign
N0EL schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:21:
Had hem echt al een paar dagen geleden geïnstalleerd. Net wel een reset gedaan. Misschien was dat het.
Was dat niet deel 1 dan?

• FlowDesign
Zo, vanochtend bij de RDW geweest met de Duitse ID3 van december 2020 en zojuist aangifte BPM gedaan die uiteraard 0 Euro was.
Teller stond inmiddels ook al op 6.932 km, dus ook geen BTW bullshit (auto's met minder dan 6.000 km of jonger dan 6 maanden worden bij import als nieuw beschouwd).
En sinds Pasen reed ik dus met Duits kenteken en een huurcontract van de verkoper voor 1 Euro.

Top geregeld al zeg ik het zelf 😄

Nu alleen nog ff wachten op de kentekencard en dan platen laten maken.
Wel jammer dat er nu gele platen op komen, wit vind ik toch mooier.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
FlowDesign schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:59:
Zo, vanochtend bij de RDW geweest met de Duitse ID3 van december 2020 en zojuist aangifte BPM gedaan die uiteraard 0 Euro was.
Teller stond inmiddels ook al op 6.932 km, dus ook geen BTW bullshit (auto's met minder dan 6.000 km of jonger dan 6 maanden worden bij import als nieuw beschouwd).
En sinds Pasen reed ik dus met Duits kenteken en een huurcontract van de verkoper voor 1 Euro.

Top geregeld al zeg ik het zelf 😄

Nu alleen nog ff wachten op de kentekencard en dan platen laten maken.
Wel jammer dat er nu gele platen op komen, wit vind ik toch mooier.
Wel meteen luxe platen laten maken he? Ik heb op mijn ID.3 vanuit de leasemaatschappij van die goedkope platen zitten.. Geen gezicht.

*sowieso

• N0EL
Gaat lekker hier met de update.
Systeemupdate mislukt. 91CA_53. Neemt u contact op met uw werkplaats, alstublieft

[ Voor 6% gewijzigd door N0EL op 17-08-2021 14:18 ]

• ik222
  • Niet online
N0EL schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:17:
Gaat lekker hier met de update.

[...]
Exact die melding kreeg ik eind juli ook bij deel 2. Tot op de dag vandaag heb ik deel 2 van de update nooit meer opnieuw aangeboden gekregen... Dacht eerst dat het er mee te maken had dat ik een factory reset gedaan had maar de nieuwe update golf loopt inmiddels ook en daarmee krijg ik hem nu ook niet meer opnieuw aangeboden.

Ik vrees dus dat het nu een kwestie is van wachten totdat de update algemeen beschikbaar is en dan een afspraak maken bij de dealer.

• FlowDesign
ik222 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Exact die melding kreeg ik eind juli ook bij deel 2. Tot op de dag vandaag heb ik deel 2 van de update nooit meer opnieuw aangeboden gekregen... Dacht eerst dat het er mee te maken had dat ik een factory reset gedaan had maar de nieuwe update golf loopt inmiddels ook en daarmee krijg ik hem nu ook niet meer opnieuw aangeboden.

Ik vrees dus dat het nu een kwestie is van wachten totdat de update algemeen beschikbaar is en dan een afspraak maken bij de dealer.
Misschien een mailtje aan VW dichten of via die FB groep? Denk dat het voor hen ook interessant kan zijn om jouw situatie nader te analyseren en hopelijk kunnen ze gewoon op afstand de update nog een keer naar jouw auto pushen.

• ik222
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

Misschien een mailtje aan VW dichten of via die FB groep? Denk dat het voor hen ook interessant kan zijn om jouw situatie nader te analyseren en hopelijk kunnen ze gewoon op afstand de update nog een keer naar jouw auto pushen.
Heb ik gedaan via Facebook, daar is toen een paar dagen later volgens mij antwoord op gekomen dat er "backend issues" waren geweest waardoor een aantal updates op die bewuste dag gefaald was. Auto zou de week erna opnieuw moeten checken en dan alsnog installeren.

Alleen ik had inmiddels al een factory reset gedaan waardoor ik sowieso op de laatste wave moest wachten. Had hem dan eigenlijk gisteren wel verwacht maar vooralsnog weer niets helaas waardoor ik begin te vermoeden dat de upgrade nu echt bij de dealer gedaan moet worden ofzo.

Zal nog even afwachten en anders nog een keer een berichtje op de facebook groep slingeren.

• Soeski
ik222 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Heb ik gedaan via Facebook, daar is toen een paar dagen later volgens mij antwoord op gekomen dat er "backend issues" waren geweest waardoor een aantal updates op die bewuste dag gefaald was. Auto zou de week erna opnieuw moeten checken en dan alsnog installeren.

Alleen ik had inmiddels al een factory reset gedaan waardoor ik sowieso op de laatste wave moest wachten. Had hem dan eigenlijk gisteren wel verwacht maar vooralsnog weer niets helaas waardoor ik begin te vermoeden dat de upgrade nu echt bij de dealer gedaan moet worden ofzo.

Zal nog even afwachten en anders nog een keer een berichtje op de facebook groep slingeren.
Don't worry, er zijn nog (erg) veel mensen die nog steeds geen update hebben gekregen 4-5 weken na goedkeuring (9-14 juli). Het gaat gewoon niet zo snel blijkbaar.

• Alfred66
Soeski schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Don't worry, er zijn nog (erg) veel mensen die nog steeds geen update hebben gekregen 4-5 weken na goedkeuring (9-14 juli). Het gaat gewoon niet zo snel blijkbaar.
Gaat niet snel maar ik heb het idee dat er wel weer een nieuwe batch is uitgerold. Ik heb vandaag ook deel 2 ontvangen en probleemloos kunnen installeren :) Dus houdt moed :+ Eerste indruk is dat het er allemaal weer wat strakker uit ziet.

Overigens rolt de dealer de update blijkbaar ook al uit. Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor een rammeltje in mijn dashboard en er stonden 2 terugroep akties open. 1x software update (ik vermoed 2.3) en 1x ruitensproeier.

• Mitch86
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
Vandaag bericht gekregen van de dealer dat ID4 Pro is besteld. Voorlopig levering in week 50... Wordt dus spannend of het dit jaar lukt.

Opties:
- Assistance pakket plus
- Style interieur pakket plus (bruin/zwart)
- Trekhaak

Ik begreep vooral dat de trekhaak problemen kan geven met de levertijd, maar tot zover dus nog op tijd.

• FlowDesign
Mitch86 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:55:
Vandaag bericht gekregen van de dealer dat ID4 Pro is besteld. Voorlopig levering in week 50... Wordt dus spannend of het dit jaar lukt.

Opties:
- Assistance pakket plus
- Trekhaak

Ik begreep vooral dat de trekhaak problemen kan geven met de levertijd, maar tot zover dus nog op tijd.
Als het om lease gaat en de bijtelling volgend jaar weer omhoog gaat, kun je dan niet voor de zekerheid nu zonder trekhaak bestellen en deze later laten monteren? Dat is bij de leasemaatschappij normaliter geen enkel probleem.

• FlowDesign
https://www.golem.de/news...-zurueck-2108-158703.html

Sjongejonge wat een dramaverhaal, die mensen hebben wel veel pech gehad met hun ID3.

Ben blij dat ik al sinds Pasen probleemloos rijd :)

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
Mitch86 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:55:

Opties:
- Assistance pakket plus
- Trekhaak

Ik help het je hopen. Die van mij is tot op heden al 9 weken uitgesteld :'(
Ook met trekhaak, maar die wordt er later op gezet.
Hopelijk dat het in week 36 eindelijk gaat gebeuren.

• DonJunior
[ID3B]

Net even gecontroleerd, ik zie het volgende
  • Hardware: H20
  • Software: 0792
  • ABT Hardware: H55
  • ABT Software: 2092
  • Navigatiedatabase: 21.7
  • Media-codec: 3.1.4
Volgens mij loop ik gruwelijk achter nietwaar?

*sowieso

• Simply1337
DonJunior schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:44:
[ID3B]

Neuh, 2.1 (0792) en laatste nav map (21.7).

• MJMaverick
DonJunior schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:44:
[ID3B]

De enige recentere versie die beperkt beschikbaar is gekomen is 2.3, softwarenummer 0910. Die was alleen aan te vragen via het sturen van een mail naar VW, maar de inschrijving daarvan is al gesloten. Sommige mensen geven aan dat de dealer ook 2.3 kan installeren, maar ik weet niet zeker of dat ook al echt gebeurd is.

2.3 is VW's eerste poging om een OTA update aan te bieden en ze hebben bezitters gebruikt als beta-testers. Ik vind het top dat ze dat gedaan hebben, en dat het nodig was is ook duidelijk want er ging in het hele proces nogal veel verkeerd ;).

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-01 11:14
Alfred66 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:03:
[...]

Je moet in ABRP je ID.3 toevoegen en dan kun je kiezen voor Tronity als live data provider. Binnen Tronity komt ABRB als third party service naar voren.

[Afbeelding]

Na koppeling krijg je de accu status te zien

[Afbeelding]
Gebruik jij de beta of normale versie? Ik gebruik de beta versie en zodra ik op de blauwe trionity button druk dan gebeurt er niks

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:21:
https://www.golem.de/news...-zurueck-2108-158703.html

Sjongejonge wat een dramaverhaal, die mensen hebben wel veel pech gehad met hun ID3.

Ben blij dat ik al sinds Pasen probleemloos rijd :)
Ik ben mijn ID.4 ook ruim een maand kwijt geweest door de fout met de rembekrachtiging die ik in dit blog ook zie op de foto. Deze trad bij mij helaas op tijdens het rijden waardoor de auto vrijwel niet tot stilstand te brengen was, levensgevaarlijk.
Auto afgesleept door VW pechhulp naar een dealer in de omgeving. Deze heeft melding gemaakt bij Pon die het probleem onderzocht heeft. Vervolgens heeft Pon contact gehad met VW Duitsland gehad toen ze er niet uitkwamen.
Na een paar weken kreeg ik onderstaande antwoord terug van VW Duitsland en ik moest de auto maar terug nemen want volgens Volkswagen was het probleem nu afgedaan. (ik denk dat ze de Duitse tekst door een vertaler hebben gehaald, maar dit is de letterlijke tekst die ik ontving)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Een volledig onjuiste analyse van het probleem aangezien deze situatie zich niet had voorgedaan zoals men aangaf.
Ik heb vervolgens melding gemaakt bij het RDW van een onveilig voertuig. RDW heeft deze week na 2 maanden de melding afgesloten met de melding dat VW niet reageert en dat de zaak daarom wordt afgesloten.

Mocht iemand hier een keer storing krijgen met het rembekrachtigingsysteem en daarbij letsel/schade oplopen/veroorzaken, dan mag je (advocaat) mij gerust benaderen voor mijn communicatie met Volkswagen omtrent dit onderkende maar geaccepteerde probleem.

[ Voor 2% gewijzigd door theHoff op 17-08-2021 22:33 . Reden: verduidelijking tekst ]

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-01 22:11

mhe59

ID.5 Pro Performance

Ik krijg alleen een ander beginscherm en kan TRONITY niet koppelenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jOMxOJyt5y4EiCcvZbwbePoZm0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2UPbwKcuaQVw6dyy1SQM05Ny.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4p7K0BjsDmeN2CfimZtUlfhZ-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oeXNhfTl51XTbQtU6WmqAw7o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Dv80ZCwyi3Npnodv459ocYdVfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xhJbxCmeUonbgXWYkNUjS9NV.png?f=fotoalbum_large

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:38

Freakie1NL

Grote Baas

theHoff schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Wat!? Dat van de RDW is m.i. nog het ergste. Die moet boven commerciële belangen staan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Alfred66
darud schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:22:
[...]

Gebruik jij de beta of normale versie? Ik gebruik de beta versie en zodra ik op de blauwe trionity button druk dan gebeurt er niks
Ik gebruik de laatste versie in de Apple AppStore. Bij mijn weten staan daar geen beta versies. Jij gebruikt Android denk ik? Ik durf zo niet te zeggen wat daar dan aan de hand is.

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-01 14:34
Hier op de laatste dag als kon aangemeld voor de update op mijn ID4. Vanmorgen eerst deel 1 ontvangen. Op terugweg deel 2 er achteraan en zojuist zonder problemen geïnstalleerd in ca 2 uur.

Eerste indruk: stuk sneller en meer ‘responsive’. Daarnaast oogt het allemaal wat frisser met donkerdere kleuren.

• FlowDesign
theHoff schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

Ik ben mijn ID.4 ook ruim een maand kwijt geweest door de fout met de rembekrachtiging die ik in dit blog ook zie op de foto. Deze trad bij mij helaas op tijdens het rijden waardoor de auto vrijwel niet tot stilstand te brengen was, levensgevaarlijk.
Auto afgesleept door VW pechhulp naar een dealer in de omgeving. Deze heeft melding gemaakt bij Pon die het probleem onderzocht heeft. Vervolgens heeft Pon contact gehad met VW Duitsland gehad toen ze er niet uitkwamen.
Na een paar wegen kreeg ik onderstaande antwoord terug van VW Duitsland en ik moest de auto maar terug nemen want volgens Volkswagen was het probleem nu afgedaan. (ik denk dat ze de Duitse tekst door een vertaler hebben gehaald, maar dit is de letterlijke tekst die ik ontving)

***members only***

Een volledig onjuiste analyse van het probleem aangezien deze situatie zich niet had voorgedaan zoals men aangaf.
Ik heb vervolgens melding gemaakt bij het RDW van een onveilig voertuig. RDW heeft deze week na 2 maanden de melding afgesloten met de melding dat VW niet reageert en dat de zaak daarom wordt afgesloten.

Mocht iemand hier een keer storing krijgen met het rembekrachtigingsysteem en daarbij letsel/schade oplopen/veroorzaken, dan mag je (advocaat) mij gerust benaderen voor mijn communicatie met Volkswagen omtrent dit onderkende maar geaccepteerde probleem.
Beetje een wazig verhaal indd.

Moet eerlijk zeggen dat ik de startknop vrijwel nooit gebruik, maar rempedaal heel lichtjes indrukken en dan de startknop indrukken zou zoiets natuurlijk ook niet mogen veroorzaken.

• FlowDesign
mhe59 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

Ik krijg alleen een ander beginscherm en kan TRONITY niet koppelen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je helemaal teruggaat naar het beginscherm van ABRP, kun je dan bovenaan op je auto klikken? Je zou dan ongeveer dit scherm te zien moeten krijgen wanneer je gekoppeld bent en wanneer je nog niet gekoppeld bent zou je blauwe knoppen moeten zien om een nieuwe koppeling op te zetten (waaronder Tronity).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mwt894IIDGaBIjHGvzAl1e7odWA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hlBeF7d7BYpTLYRP7TmxNlLd.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door FlowDesign op 17-08-2021 23:10 ]

• N0EL
mhe59 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

Ik krijg alleen een ander beginscherm en kan TRONITY niet koppelen
Werkt wel bij mij op mijn Android telefoon.

Ik had 1st EVnotify, maar dat liep steeds vast op mijn telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door N0EL op 17-08-2021 22:02 ]

• N0EL
Bij deze hoe het lukt op een Android telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9X0vyeAh2tzMmUTeAxV8Dk5V40g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCvGcywoxI3YYBWRURgpG2gk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0Ko4xWfBn8lm17mbKz04qh3cks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5hZDf889aYSmXTRkT0oNv0c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQpnZZpWvASKEg7zqFb59MEer9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nH9vVMURi8OBczQB1TLmM5zD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzjwfqIKb-X1sgNMYnhKWmoGv90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6N9IHH5yi39rQBtj7DA2y8nH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYIMphB0Gl_D45UyNDlN9i67O3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftymlK9HW6awbYylNv1utcOn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hOJmO8VW5A0ctuIkVGKRc9HQfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31s8X7Fb222hK7evNtRad82a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTf7vh21xcqsBCYRFJYQif2OorI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjwoGV8Umaw13oJisTFDrIhY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door N0EL op 17-08-2021 22:06 ]

• Soeski
Pim1986 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:01:
Hier op de laatste dag als kon aangemeld voor de update op mijn ID4. Vanmorgen eerst deel 1 ontvangen. Op terugweg deel 2 er achteraan en zojuist zonder problemen geïnstalleerd in ca 2 uur.

Eerste indruk: stuk sneller en meer ‘responsive’. Daarnaast oogt het allemaal wat frisser met donkerdere kleuren.
Haha wtf, voorpiepert... en wij maar wachten :+

• Simply1337
Simply1337 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:08:

Bron (scroll ook door) : https://www.vwidtalk.com/...-4.1905/page-4#post-40602
Dit lijkt een verhaal te worden van een vw tech met een onderbuikgevoel en conclusies trekt zonder concrete bewijs.

Dus eh... Loopt wellicht met een sisser af.. Gelukkig

• darud
De laatste stap werkt niet bij, zodra ik op connect with tronity druk gebeurt er niks.

• dfader
dfader schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

Ah zo, ik heb dit ook wel gelezen in de eerdere berichten, maar ik dacht dat dit ging over het downloaden van de update, niet het installeren. Ik denk een beetje te snel gelezen O-)

Thanks voor de info, ik ga het vanmiddag proberen!
Minuutje gewacht voor de rem in te trappen, et voila! Update kon geïnstalleerd worden en is succesvol geïnstalleerd!

Op naar deel 2 :)

• MJMaverick
darud schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:40:
[...]

De laatste stap werkt niet bij, zodra ik op connect with tronity druk gebeurt er niks.
Hmm, weird. Probeer het anders de browser versie van ABRP om de accounts te linken. Dat is hoe ik het gedaan heb, niet via de app.

• N0EL
darud schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:40:
[...]

Weet niet of het uitmaakt, maar ik heb de app van Tronity ook op mijn telefoon staan.

Na de klik ga je naar de website (bij mij via Chrome) https://connect.tronity.io/oauth/flow

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1I2GDN9DYHvxZxY0dwuSSPbIr-8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kZTsnsJTLLME0UfZPdRbt6IU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door N0EL op 18-08-2021 09:09 ]

• darud
N0EL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Weet niet of het uitmaakt, maar ik heb de app van Tronity ook op mijn telefoon staan.

Na de klik ga je naar de website (bij mij via Chrome) https://connect.tronity.io/oauth/flow

[Afbeelding]
Thx dit werkte wel, ik ben ingelogd nu ook op de app met trionity 🥳

• Mitch86
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
FlowDesign schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:20:
[...]

Als het om lease gaat en de bijtelling volgend jaar weer omhoog gaat, kun je dan niet voor de zekerheid nu zonder trekhaak bestellen en deze later laten monteren? Dat is bij de leasemaatschappij normaliter geen enkel probleem.
Dealer geeft nu aan dat trekhaak geen probleem moet zijn... We gaan het dus zien. Overigens is er wel verschil in de uitvoering: Pure en GTX bijvoorbeeld zijn sowieso niet meer leverbaar dit jaar begreep ik.

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-01 14:35
De GTX staat bij mij in Honeymoon.net nog op week 48. Twee weken geleden besteld dus kan me voorstellen dat je bij nu bestellen in volgend jaar jaar zit.

Met trekhaak overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door AutisticPinguin op 18-08-2021 10:11 ]

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Jaaaa… eindelijk begint mijn auto ook aan de 2.3 update. Gister avond is deel één geïnstalleerd en afgerond… nu staat deel 2 te draaien.
Radio speelt inmiddels en rood uitroepteken op het dashboard….. spannend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBTFirb0PpJjv2YgxDFVDY4r_fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeUQz2Gn9O3MeYPoeVULKkRm.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 18:19
Komt het bij jullie ook weleens voor dat het vakje van de ACC en het vak van de navigatie plotseling even rood wordt?
Duurt een fractie van een seconde.

Verder springt de ACC regelmatig overdag op de snelweg op 130?
Lijkt mij toch niet zo moeilijk je mag overdag nergens harder dan 100.
Hoe lossen jullie dat op?

• Zornar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-01-2025
Ronvgs schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:56:
Komt het bij jullie ook weleens voor dat het vakje van de ACC en het vak van de navigatie plotseling even rood wordt?

3.B

Ik heb de automatische snelheidsaanpassing van ACC uitgezet aangezien de voorspellingen niet altijd correct zijn. Al een aantal keer gehad dat hij een bord aan de rechterkant zag die voor de gescheiden rijbaan naast mij was. Niet grappig als hij dan in 1x afremt van 110 naar 80 km/u terwijl het spits is :+ Niet per se een antwoord op je vraag.. maar volgens mij is er niets aan te passen 8)7

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 08:32

Die automatische snelheids aanpassing uitzetten. Vind die zelf veel te gevaarlijk. Heb al eens gehad dat ik de bebouwdekom reed en dat die dacht dat je 100 mocht of op de snelweg in eens terug naar 70 omdat de paralelweg ernaast lag

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
t2faag schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:06:
[...]

Die automatische snelheids aanpassing uitzetten. Vind die zelf veel te gevaarlijk. Heb al eens gehad dat ik de bebouwdekom reed en dat die dacht dat je 100 mocht of op de snelweg in eens terug naar 70 omdat de paralelweg ernaast lag
Hier heb ik precies hetzelfde gedaan. Toen ik dit opgooide bij de dealer toen een deel can de interne aansturing vervangen moest worden, was dit ook het advies wat ze gaven, doordat het oprecht gevaarlijke situaties kan opleveren. Slechte zaak…..

• MJMaverick
Ik herken dit (gelukkig ;)) niet. Het klinkt als een niet goed aangesloten (video)kabel waarbij het RGB signaal even verstoord wordt en daardoor een kleur extra goed of een kleur minder goed weergeeft.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
maik73 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:18:
Jaaaa… eindelijk begint mijn auto ook aan de 2.3 update. Gister avond is deel één geïnstalleerd en afgerond… nu staat deel 2 te draaien.
[Afbeelding]
Slechts 2 uur en 10 minuten voordat de update klaar was….
Geen issues! Eindelijk….

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:59

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb ook deel 1 binnen gekregen. Maar het is me niet helemaal duidelijk of die geslaagd is. Hoe kan ik dat zien?

.

• MJMaverick
AkroBatik schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:01:
Ik heb ook deel 1 binnen gekregen. Maar het is me niet helemaal duidelijk of die geslaagd is. Hoe kan ik dat zien?
Niet... Of je moet weten hoe IQ.Light zich gedroeg en daarin een verschil opmerken. Of het moet opvallen dat de HUD scherper wordt weergegeven. Of, dan moet je iets met ODB gaan doen, de versienummers van de componenten uitlezen en vergelijken met de lijst die @Simply1337 gepost heeft eerder in dit topic.

Pas na deel 2 van 2.3 wordt de systeeminformatie geupdate.

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-01 14:34
AkroBatik schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:01:
In principe krijg je bij het starten (eerste keer na de update) ook een melding op het infotainment systeem dat de update is afgerond, die moet je actief wegklikken met 'ok'.

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 08:32
Ik heb sinds gister ook eindelijk 2.3 en meteen erna nog een kleine background service update.

Alleen snap nog niet helemaal wat die ID-light balk nu doet. licht af en toe op, maar ben er nog niet achter wat de reden is.

Iemand ergens een uitleg gevonden?

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• FlowDesign
t2faag schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:20:
Ik heb sinds gister ook eindelijk 2.3 en meteen erna nog een kleine background service update.

Alleen snap nog niet helemaal wat die ID-light balk nu doet. licht af en toe op, maar ben er nog niet achter wat de reden is.

Ik meen dat ie dat doet als een voorwaarschuwing dat er verderop een afslag gaat komen en/of dat ie alvast wil signaleren dat je misschien alvast je snelheid kunt minderen, bijvoorbeeld omdat je een rotonde of een T-splitsing nadert.

Overigens, wat ze wmb wel mogen verbeteren, is wanneer je een afrit van de snelweg af moet nemen, dat het ID Light dan een stuk eerder twee keer naar rechts mag signaleren. Nu doet ie dat volgens mij helemaal niet of veel te laat.

• FlowDesign
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Iemand deze nieuwe knop in Android Auto al gezien?

• Stevevp
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-12-2025
3.1M Iemand bij wie de stoelverwarming al voor te verwarmen is?

• MJMaverick
t2faag schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:20:

In de instellingen van ID Light staat nu 1 extra menu genaamd Bestuurdershulpmiddelen (uit mijn hoofd). Daaronder zitten 2 opties: Stuur overnemen en Eco Assistent (weet niet meer de exacte namen). De eerste geeft lichtjes om het stuur wanneer het te lang geen hand gevoeld heeft (links en rechts van het stuur, vibrerend, eerst wit en als je niet reageert rood). Wat ie doet met de eco assistent weet ik niet, maar misschien dat die de balk doet oplichten?

• MJMaverick
FlowDesign schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:31:
[...]

Overigens, wat ze wmb wel mogen verbeteren, is wanneer je een afrit van de snelweg af moet nemen, dat het ID Light dan een stuk eerder twee keer naar rechts mag signaleren. Nu doet ie dat volgens mij helemaal niet of veel te laat.
Ik vind ook dat dit echt verbeterd moet worden. In de HUD is het nog een stukje erger wat mij betreft, want ook al is de uitvoegstrook er al lang, dan geeft ie nog aan dat je rechtdoor moet. Relatief erg laat komt ie pas met de indicatie dat je rechts moet aanhouden.

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:34
Ik heb eerder vandaag een nieuwe account aangemaakt om Tronity te proberen. Daarna een mail gestuurd naar info@tronity.io met de vraag of er idd een gratis account bestaat voor id3/id4 en of ik er iets voor moet doen na de proefperiode.
Kreeg zojuist per mail het antwoord dat ze m'n account hebben aangepast... 😁

• Soeski
MJMaverick schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:00:
[...]

Ik vind ook dat dit echt verbeterd moet worden. In de HUD is het nog een stukje erger wat mij betreft, want ook al is de uitvoegstrook er al lang, dan geeft ie nog aan dat je rechtdoor moet. Relatief erg laat komt ie pas met de indicatie dat je rechts moet aanhouden.
Zoals elk navigatiesysteem dat ik ken eigenlijk - de afstand tot de volgende wijziging houden ze altijd aan, tot aan het einde van de blokmarkeringen. Dus als er staat dat je over 100 meter de afslag moet nemen, dan betekent dit dat de blokmarkering over 100 meter OPHOUDT en je dus als de sodemieter moet gaan. Ik heb het nooit anders gezien bij navisystemen eigenlijk, ook TomTom e.d.
Ook vind ik dat de wijzigingen relatief laat worden aangegeven ja, zeker bij hogere snelheden.

[ Voor 5% gewijzigd door Soeski op 18-08-2021 19:05 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
VNBaaij schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:28:
Ik heb eerder vandaag een nieuwe account aangemaakt om Tronity te proberen. Daarna een mail gestuurd naar info@tronity.io met de vraag of er idd een gratis account bestaat voor id3/id4 en of ik er iets voor moet doen na de proefperiode.
Kreeg zojuist per mail het antwoord dat ze m'n account hebben aangepast... 😁
Dit is goeie info!

• ik222
  • Niet online
MJMaverick schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:00:
[...]

Ik heb gemerkt dat als je 100 km/h rijdt het systeem pas 1000 meter voor de afslag de eerste melding geeft, dat is aardig laat inderdaad. Echter bij 120 of 130 km/h gebeurt dat al 2000 meter voor de afslag wat prima is.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
Wat aerodynamische aanpassingen om de ID.3 efficiënter te maken:

YouTube: Boom 20% improvement in VW ID3 13.9kWh @ 100km/h setup explained

Nogal hoog knutsel gehalte maar wel leuk om te zien.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• DonJunior
RaymondD schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:57:

Wat een gore bak zeg.. Allemaal aan het ouwehoeren over beter verbruik.. vervolgens zijn halve auto een grote vuilnisbak: "Hey vriend.. als je doe troep nou eens opruimt, dat scheelt mogelijk alweer 20 kilo aan gewicht.. daarmee ga je pas winst maken"
Enige wat ik wel mogelijkheid van slagen vind, is de witte tape achter op het mediascherm.. qua hitte dan dus.

*sowieso

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 14:41
DonJunior schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:47:
[...]

Wat een gore bak zeg.. Allemaal aan het ouwehoeren over beter verbruik.. vervolgens zijn halve auto een grote vuilnisbak: "Hey vriend.. als je doe troep nou eens opruimt, dat scheelt mogelijk alweer 20 kilo aan gewicht.. daarmee ga je pas winst maken"
Enige wat ik wel mogelijkheid van slagen vind, is de witte tape achter op het mediascherm.. qua hitte dan dus.
Beetje een vraagteken, omdat de extra tape ook weer isolerend werkt.
Smallere banden en verlagen zijn de enige dingen die me echt zinvol leken, maar of dat het rijcomfort niet compleet zal vernaggelen?

• ik222
  • Niet online

Toen ik de titel zag vroeg ik me af waarom Volkswagen dat dan niet standaard zou doen. Het filmpje kijken zorgde voor het antwoord :F :+

Die auto is flink toegetakeld 8)7

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-01 11:24

Haha echt erg gaaf. Een auto vol rommel en gewoon lekker prutsen aan die auto. Als fabrikanten nu ook eens radicaal op efficiëntie zouden inzetten. Open wielkasten achter wat een onzin bijvoorbeeld.

• Sandrioni
  • Laatst online: 13-01 20:30
maik73 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:18:
[Afbeelding]
Dat duurde toch een week voordat deel 2 wordt gedownload? Ik heb vandaag ook deel 1 geïnstalleerd...

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07-2025
Hallo.

Ik wil graag weten of de limiter van 160kmh is aan te passen naar 180kmh? De enkele elektromotor moet dit makkelijk aan kunnen.

Of is men nog niet zover?

• MJMaverick
Sandrioni schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Dat duurde toch een week voordat deel 2 wordt gedownload? Ik heb vandaag ook deel 1 geïnstalleerd...
Daar lijkt niet echt lijn in te zitten. Bij veel mensen komt deel 2 in de eerste rit nadat deel 1 is geïnstalleerd, bij mij duurde het 8 dagen voordat deel 2 zich aanbood. En sommigen wachten al meer dan 2 weken op deel 2.

• FlowDesign
Avigoorn schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:59:
Hallo.

Ik wil graag weten of de limiter van 160kmh is aan te passen naar 180kmh? De enkele elektromotor moet dit makkelijk aan kunnen.

Of is men nog niet zover?
Kan makkelijk, mijn Tesla Model 3 SR+ tikte gewoon de 250 aan ;)

Ik denk dat een tuningbedrijf wel de begrenzer eraf kan halen of aanpassen.

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

FlowDesign schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Als je helemaal teruggaat naar het beginscherm van ABRP, kun je dan bovenaan op je auto klikken? Je zou dan ongeveer dit scherm te zien moeten krijgen wanneer je gekoppeld bent en wanneer je nog niet gekoppeld bent zou je blauwe knoppen moeten zien om een nieuwe koppeling op te zetten (waaronder Tronity).

[Afbeelding]
Bedankt voor deze info, heel raar mast ik heb die keuze mogelijkheid niet bij ABRP op mijn iphone. Ik heb even gekeken bij instellingen, maar daar kwam ik ook niets tegen. Ik heb gewoon niet de mogelijkheid om op de auto te klikken :S

• MJMaverick
@DrOetker050 Ik weet niet of je ondertussen als iets meer duidelijkheid hebt over dat rare geluid dat je had. Ik kwam dit tegen in de FB groep en dacht dat het misschien op jouw probleem lijkt:
The last couple of days, when I accelerate or decelerate, I sometimes hear a short metal screech sound. It sounds almost like the sound of moving a metal table on concreate. Does anybody know what this might be? I am going to call the dealer on Monday but would like to know it this might be a serious problem or not, as I might need to change my vacations planes if the car needs extensive work.
Edit:
Calling it a screech might have been wrong. It is more like a tap. It only happens when I accelerate and decelerate using the motor. If I accelerate and brake in neutral then accelerate again it does not happen.
My guess at the moment is that the mounting for the motor is not tight and it moves when I switch between accelerating and decelerating.

.....

Got the car back today, and the news is a bit mixed. They told me that there is something wrong with the rear axle and they will have to replace it and gave me a new date to return the car for maintenance. They have done something because the sound is not there now, but I do not know what. The mechanic had left before I was able to pick up the car, so I was not able to get any more info.

[ Voor 25% gewijzigd door MJMaverick op 19-08-2021 07:36 ]

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:39
mhe59 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:40:
[...]

Bedankt voor deze info, heel raar mast ik heb die keuze mogelijkheid niet bij ABRP op mijn iphone. Ik heb even gekeken bij instellingen, maar daar kwam ik ook niets tegen. Ik heb gewoon niet de mogelijkheid om op de auto te klikken :S
Je moet de auto eerst opslaan en linken aan je profiel. Heb je dat al geprobeerd?

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

FJP84 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:45:
[...]

Je moet de auto eerst opslaan en linken aan je profiel. Heb je dat al geprobeerd?
Ik hebbidd zojuist nogeen keer mijn auto toegevoegd en nu heb ik idd die auto bovenin en heb ik TRONITY gekoppeld. Dank jullie wel :)

• DonJunior
MJMaverick schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:41:
@DonJunior Ik weet niet of je ondertussen als iets meer duidelijkheid hebt over dat rare geluid dat je had. Ik kwam dit tegen in de FB groep en dacht dat het misschien op jouw probleem lijkt:

[...]
Ik heb/had geen raar geluid :?

edit: Dat was @DrOetker050
DrOetker050 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[ Voor 14% gewijzigd door DonJunior op 19-08-2021 06:33 ]

*sowieso

• MJMaverick
Oeps... sorry. Verkeerd gekeken.

• dfader
MJMaverick schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:41:
@DrOetker050 Ik weet niet of je ondertussen als iets meer duidelijkheid hebt over dat rare geluid dat je had. Ik kwam dit tegen in de FB groep en dacht dat het misschien op jouw probleem lijkt:

[...]
Misschien heel gek, maar als je de laadkabel los in de laadvloer hebt liggen, dan hoor je hetzelfde. :+

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken een krakende koffer bij het sluiten, kan ik hier zelf wat aan doen? Eventueel wat WD-40 op de juiste plaats :)?
Pagina: 1 ... 126 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.