Een streepje heb hem op de straat gezet. Dan heb ik er twee.
Ik heb na het akkoord geven van de OTA update (14 juli) mijn auto meerdere keren een factory reset gegeven (21, 22 en 23 juli) met de gedachte dat de auto dan eerder zou gaan checken voor een update (wat dus niets uit maakt).
Naar aanleiding van de Tips & Tricks heb ik gisterenochtend opnieuw een "I want OTA" mail gestuurd maar nog geen nieuwe bevestiging gekregen. Heb daarom de oude bevestiging van 14 juli opnieuw akkoord gegeven waarbij ik de melding kreeg dat mijn informatie succesvol ontvangen was. Geen idee of het iets uit maakt maar eens zien wat sneller is; een nieuwe bevestigingsmail (die ik opnieuw akkoord moet geven) of de download
.
Naar aanleiding van de Tips & Tricks heb ik gisterenochtend opnieuw een "I want OTA" mail gestuurd maar nog geen nieuwe bevestiging gekregen. Heb daarom de oude bevestiging van 14 juli opnieuw akkoord gegeven waarbij ik de melding kreeg dat mijn informatie succesvol ontvangen was. Geen idee of het iets uit maakt maar eens zien wat sneller is; een nieuwe bevestigingsmail (die ik opnieuw akkoord moet geven) of de download
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Volgende week mag ik mijn ID.3 Life Pro Performance in ontvangst nemen 
Ter voorbereiding heb ik de We Connect ID - app geïnstalleerd en ik krijg de volgende melding omdat ik mijn Androidtelefoon geroot heb:
:strip_exif()/f/image/XHP3ua3XeaZsvCCCZhzBTTPC.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand welke functionaliteiten ik mis doordat ik mijn telefoon geroot heb? Wat Google zoekopdrachten hebben mij niet kunnen helpen.
Ter voorbereiding heb ik de We Connect ID - app geïnstalleerd en ik krijg de volgende melding omdat ik mijn Androidtelefoon geroot heb:
:strip_exif()/f/image/XHP3ua3XeaZsvCCCZhzBTTPC.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand welke functionaliteiten ik mis doordat ik mijn telefoon geroot heb? Wat Google zoekopdrachten hebben mij niet kunnen helpen.
Kan niet veel zijn, zitten niet zo veel functies in de appKarolW schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:00:
[Afbeelding]
Ik rootte m'n Android telefoon vroeger ook altijd, maar tegenwoordig werkt er zoveel ook zonder root, dat ik me afvraag waar je het tegenwoordig nog voor nodig hebtKarolW schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:00:
[Afbeelding]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Ergens heb je wel gelijk, ja. Vroeger vond ik het leuk om bijvoorbeeld te klooien met custom ROMs maar tegenwoordig doe ik het alleen nog maar voor AdAway (systemwide adblocker) en wat uitgebreidere theming.FlowDesign schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:41:
[...]
Ik rootte m'n Android telefoon vroeger ook altijd, maar tegenwoordig werkt er zoveel ook zonder root, dat ik me afvraag waar je het tegenwoordig nog voor nodig hebt
On topic: ik heb mijn vraag ook aan een Volkswagenmedewerker gesteld die het intern gaat navragen. Zodra ik een antwoord heb zal ik het met iedereen delen.
Vanmorgen brief op de mat dat mijn ID4 (First Max) voor een terugroepactie terug naar de dealer moet: ‘een montagefout van de hemelbekleding waardoor één of meerdere houders van het scheidingsnet niet correct zijn gemonteerd en vergrendeld’.
Reparatie neemt ongeveer 3 uur in beslag.
Yep,Pim1986 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:17:
Vanmorgen brief op de mat dat mijn ID4 (First Max) voor een terugroepactie terug naar de dealer moet: ‘een montagefout van de hemelbekleding waardoor één of meerdere houders van het scheidingsnet niet correct zijn gemonteerd en vergrendeld’.
die terugroep actie stond al een tijdje.... Waarschijnlijk komt er over een aantal weken nog een voor je ivm het panoramisch dak (ligt aan de productie datum)....
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Ah, dat had ik even gemist. Goed om te weten :-)maik73 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:21:
[...]
Yep,
die terugroep actie stond al een tijdje.... Waarschijnlijk komt er over een aantal weken nog een voor je ivm het panoramisch dak (ligt aan de productie datum)....
Dit stond zojuist in de Facebook groep:Chris P. schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:58:
Ik heb na het akkoord geven van de OTA update (14 juli) mijn auto meerdere keren een factory reset gegeven (21, 22 en 23 juli) met de gedachte dat de auto dan eerder zou gaan checken voor een update (wat dus niets uit maakt).
Naar aanleiding van de Tips & Tricks heb ik gisterenochtend opnieuw een "I want OTA" mail gestuurd maar nog geen nieuwe bevestiging gekregen. Heb daarom de oude bevestiging van 14 juli opnieuw akkoord gegeven waarbij ik de melding kreeg dat mijn informatie succesvol ontvangen was. Geen idee of het iets uit maakt maar eens zien wat sneller is; een nieuwe bevestigingsmail (die ik opnieuw akkoord moet geven) of de download.
For those who have done the factory reset, we will restart the ID.Software2.3 campaign within the next two weeks as a final update wave. You do not need to register again. You will automatically be back in the campaign.
Ah nice... nou ja.. ben dan dus met alles te snel geweest.. én mailen én opnieuw akkoord geven....MJMaverick schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:47:
[...]
Dit stond zojuist in de Facebook groep:
[...]
KarolW schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:47:
[...]
Ergens heb je wel gelijk, ja. Vroeger vond ik het leuk om bijvoorbeeld te klooien met custom ROMs maar tegenwoordig doe ik het alleen nog maar voor AdAway (systemwide adblocker) en wat uitgebreidere theming.
On topic: ik heb mijn vraag ook aan een Volkswagenmedewerker gesteld die het intern gaat navragen. Zodra ik een antwoord heb zal ik het met iedereen delen.
offtopic:
Ik gebruik gewoon Blokada en YouTube Vanced
Ik gebruik gewoon Blokada en YouTube Vanced
Nou, ben benieuwd of ik dan wel in de final update wave zit. Ik heb niet gefactory-reset maar nu ruim 3 weken later nog geen update. Als ze zelf schrijven dat ze pas een "couple of hundred" auto's gehad hebben, dan heeft pas 10% de update ofzo? Van de 1st Movers?MJMaverick schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:47:
[...]
Dit stond zojuist in de Facebook groep:
[...]
Als ik mijn ID.3 probeer te verbinden met mijn Wi-Fi thuisnetwerk, krijg ik de volgende melding "De veiligheidsinstelling van dit netwerk wordt niet ondersteund". Weet iemand welke protocollen dan wel ondersteund worden, want hij heeft blijkbaar moeite met WPA2-PSK.
Het niet handmatig een SSID als WiFi in kunnen vullen is ook wel een minpunt.
ID.3 Pro S Limited Edition
Ik ben net zo benieuwd, want ik heb hem ook nog niet ontvangen. Fingers crossed, maar het zou zomaar nog 3 weken kunnen duren met deze aanpak. Ik klaag niet, verbaas me soms welSoeski schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:07:
[...]
Nou, ben benieuwd of ik dan wel in de final update wave zit. Ik heb niet gefactory-reset maar nu ruim 3 weken later nog geen update. Als ze zelf schrijven dat ze pas een "couple of hundred" auto's gehad hebben, dan heeft pas 10% de update ofzo? Van de 1st Movers?
waarschijnlijk de WeCharge gedeelte wat niet zal werken.. maar wie weet, misschien werkt de gehele app nietKarolW schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:00:
[Afbeelding]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
@karelw Ik zou zeggen: probeer het en je merkt het vanzelf. Zoals gezegd, er zit nog niet heel veel functionaliteit in de app, maar hopelijk komen er snel nieuwe versies met meer. Ben benieuwd naar het beeld dat VW hierover gaat geven. Top dat je daar naar gevraagd hebtSimply1337 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:53:
[...]
waarschijnlijk de WeCharge gedeelte wat niet zal werken.. maar wie weet, misschien werkt de gehele app niet
Bij ons op kantoor verbond hij meteen (WPA2-PSK - AES). Ik denk dus niet dat het daar aan ligt...PB1983 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:07:
Als ik mijn ID.3 probeer te verbinden met mijn Wi-Fi thuisnetwerk, krijg ik de volgende melding "De veiligheidsinstelling van dit netwerk wordt niet ondersteund". Weet iemand welke protocollen dan wel ondersteund worden, want hij heeft blijkbaar moeite met WPA2-PSK.
gewoon WPS knopje drukken?PB1983 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:07:
Waarom zou je hem met wifi verbinden? Hier gedaan maar de wifi functionaliteit is 0,0.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Nee hoor. Werkt gewoon op een rooted telefoon.Simply1337 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:53:
[...]
waarschijnlijk de WeCharge gedeelte wat niet zal werken.. maar wie weet, misschien werkt de gehele app niet
Sterker, updates werken ALLEEN als je via de e-SIM verbonden bent. VW is daar vrij duidelijk over. De connectie met wifi zou ik begrijpen voor streaming media als je aan het laden bent (mocht dat ooit mogelijk zijn in de auto) en verder niet. Alle data die gebruikt wordt voor updates e.d. is op rekening van VW.Freakie1NL schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:25:
Waarom zou je hem met wifi verbinden? Hier gedaan maar de wifi functionaliteit is 0,0.
Ik heb hem op de hotspot van mijn telefoon gekoppeld voor live verkeersinformatie op de navigatie, dat werkt volgens mij niet zonder WiFi.
Ik had 'm een keer met wifi verbonden en toen kreeg ik helemaal geen update van de auto meer binnen op de We Connect app... Dus maar weer snel uitgezet. Heeft eigenlijk ook geen toegevoegde waarde als de updates gewoon via 4G komen.Freakie1NL schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:25:
Om Webradio te luisteren en geen foutmelding daarover te krijgenFreakie1NL schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:25:
in mijn ID.4 die ik nu twee weken heb verschijnt niet meer de foutmelding over Webradio. Herkenbaar?
Werkt ook zonder wifi in elk gevalik222 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:56:
Ik heb hem op de hotspot van mijn telefoon gekoppeld voor live verkeersinformatie op de navigatie, dat werkt volgens mij niet zonder WiFi.
Ja klopt, is hier hetzelfde sinds een paar weken. Meen te hebben gelezen dat VW dit heeft opgelost.Hansoverdiep schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:08:
in mijn ID.4 die ik nu twee weken heb verschijnt niet meer de foutmelding over Webradio. Herkenbaar?
Dat dus.. en gewoon kijken omdat het kanChris P. schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:41:
[...]
Om Webradio te luisteren en geen foutmelding daarover te krijgen
:strip_exif()/f/image/uN2ZTXNmpNDm44BMXgIOIivH.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus geen 5G (ga ik dan maar vanuit).
Ook wel grappig altijd met die Duitsers, lekker ouderwets. Mobiel netwerk in Duitsland is sowieso een drama, maar dat betekent niet dat dat overal zo is... Zucht.
[ Voor 20% gewijzigd door FlowDesign op 05-08-2021 17:20 ]
'Nederland = limited space' zou ik hebben geantwoord denk ik ;-)
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Eerste beelden ID.5 GTX?
YouTube: VW ID5 GTX (AWD) first drive! The new SUV Coupé brother of the ID4 EV
YouTube: VW ID5 GTX (AWD) first drive! The new SUV Coupé brother of the ID4 EV
Laten we leuk blijven tegen elkaar
Voordeel met 4g is wel dat veel iot e.d. straks nog op 4g draait. Dat zullen ze niet zomaar uitzetten. Net zoals met 2G nu.
ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput
is het interieur van de id.5 anders dan.. dat het nergens is weergegeven?
edit: wat detail wijzigingen.. oke
[ Voor 20% gewijzigd door Simply1337 op 05-08-2021 19:42 ]
VW deed dit ook bij de launch van de 3 en de 4. Hierdoor gaan we ook naar het volgende filmpje kijken waarbij ze wel details van het interieur tonen en nogmaals gaan vertellen hoe prettig het rijdt. Alles om de views omhoog te krijgenSimply1337 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:39:
is het interieur van de id.5 anders dan.. dat het nergens is weergegeven?
Mijn ID.3 is sinds gisteren offline. Heb 2.1 softwareversie dus dat probleem zou toch gefixt moeten zijn? Wat nu? Zekering 19?
EDIT: Inmiddels weer online. Zekering 19 eruit, auto afsluiten, 5 min wachten, zekering 19 er weer in. Auto was vervolgens online maar app werkte nog steeds niet. Reset naar fabrieksinstellingen, opnieuw toevoegen aan de app. Wat een gedoe... hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren. Of is dit straks met 2.3 gefixt?
EDIT: Inmiddels weer online. Zekering 19 eruit, auto afsluiten, 5 min wachten, zekering 19 er weer in. Auto was vervolgens online maar app werkte nog steeds niet. Reset naar fabrieksinstellingen, opnieuw toevoegen aan de app. Wat een gedoe... hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren. Of is dit straks met 2.3 gefixt?
[ Voor 56% gewijzigd door RaymondD op 06-08-2021 12:28 ]
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Dat, of geduldig wachten. Bij mij kwam hij vanzelf weer online na een dag of twee....RaymondD schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:21:
Mijn ID.3 is sinds gisteren offline. Heb 2.1 softwareversie dus dat probleem zou toch gefixt moeten zijn? Wat nu? Zekering 19?
Gisteren is ook hier eindelijk deel 2 binnen gekomen:
Ik heb nog niet uitgebreid gekeken naar het infotainment systeem, maar in de ritten die ik sinds de update heb gemaakt, vallen eigenlijk alleen de grafische aanpassingen me op en merk ik verder nog weinig van de overige aanpassingen.
- 5 juli: "I want OTA"-mail verstuurd
- 9 juli: Akkoord gegeven
- 20 juli: Update deel 1
- 05 augustus: Update deel 2
Ik heb nog niet uitgebreid gekeken naar het infotainment systeem, maar in de ritten die ik sinds de update heb gemaakt, vallen eigenlijk alleen de grafische aanpassingen me op en merk ik verder nog weinig van de overige aanpassingen.
Wat ik heb gemerkt na de 2 updates:
- Lichte grafische aanpassing van infotainment (vind m nog steeds traag)
- Je kan een vlaggetje kiezen op de plek van de homeknop
- ID light geeft aan als je je handen aan het stuur moet houden door wit te knipperen en vervolgens rood. Voorheen deed je ID light daar niks mee
- ID light geeft een blauw licht aan bij het navigeren als er een actie aan komt (over x meter rechtsaf bijv..) Dit doet ie vooralsnog alleen binnen bebouwde kom. Op de snelweg gebeurd er niks met het ID light. Ik heb het niet over de lichtstreep van links naar rechts of rechts naar links. Het betreft een kort blauwe streep die 3 seconden te zien is. als je je voet van het pedaal moet halen ( Eco assist)
- Mijn HUD viel halverwege een rit van 2 uur uit. Nog nooit meegemaakt. Auto geparkeerd bij tankstation en op slot gedaan. Daarna deed de HUD het weer.
- Mijn achteruit wisser gaat soms aan bij het achteruit rijden terwijl het niet regent. (nog nooit eerder gehad)
Verder geen andere dingen gemerkt aan de update.
- ID light geeft aan als je je handen aan het stuur moet houden door wit te knipperen en vervolgens rood. Voorheen deed je ID light daar niks mee
- ID light geeft een blauw licht aan bij het navigeren als er een actie aan komt (over x meter rechtsaf bijv..) Dit doet ie vooralsnog alleen binnen bebouwde kom. Op de snelweg gebeurd er niks met het ID light. Ik heb het niet over de lichtstreep van links naar rechts of rechts naar links. Het betreft een kort blauwe streep die 3 seconden te zien is. als je je voet van het pedaal moet halen ( Eco assist)
- Mijn HUD viel halverwege een rit van 2 uur uit. Nog nooit meegemaakt. Auto geparkeerd bij tankstation en op slot gedaan. Daarna deed de HUD het weer.
- Mijn achteruit wisser gaat soms aan bij het achteruit rijden terwijl het niet regent. (nog nooit eerder gehad)
[ Voor 10% gewijzigd door Kacang op 06-08-2021 14:48 ]
Idem hier in mijn ID.3P, sinds twee weken is de foutmelding afwezig.Hansoverdiep schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:08:
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Zit momenteel in Italië. (Marken)
Ze hebben hier een nieuw soort laadpaal.
:strip_exif()/f/image/VxV8QUeis9ei0YLdUMJb2kYZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan nog iets. Weet iemand waarom het stukje donkergrijs is op de navigatie? Heb het vaker gezien deze trip.
:strip_exif()/f/image/VxV8QUeis9ei0YLdUMJb2kYZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan nog iets. Weet iemand waarom het stukje donkergrijs is op de navigatie? Heb het vaker gezien deze trip.
[ Voor 34% gewijzigd door N0EL op 06-08-2021 11:42 ]
Misschien stadscentrum ofzo?N0EL schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke plaats is het?
Dat vraag ik me ook af. Het lijkt alsof het gebieden zijn waar je nog niet bent geweest. Maar dat is 't volgens mij niet.N0EL schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:40:
[Afbeelding]
Een soort fog-of-war? Geen achievement "world unlocked" voor jou!tiguan schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:23:
[...]
Dat vraag ik me ook af. Het lijkt alsof het gebieden zijn waar je nog niet bent geweest. Maar dat is 't volgens mij niet.
Afgelopen lang weekend met de id.3 naar Budapest gereden en terug. Dit naar aanleiding van positieve ervaring richting Oostenrijk een paar weken terug. Ook nu weer positief. Ik hield zoveel mogelijk IONITY aan (want betrouwbaar, en leasepas). Reed waar kon 120-140 en verbruik was rond de 19.5 gemiddeld uit m’n hoofd. Stukken rijden van circa 2-2,5 uur en dan 20-25 minuten laden. Dat is prima voor een koffie, maar zelfs te kort voor fast food.
Heb 7 x geladen en daarmee zo’n 2-2,5 uur langer gereisd dan zonder laden.
Voor vragen laat me weten!
Heb 7 x geladen en daarmee zo’n 2-2,5 uur langer gereisd dan zonder laden.
Voor vragen laat me weten!
Ik vermoed dat het een gebied is dat met de auto niet of beperkt toegankelijk is.Dan nog iets. Weet iemand waarom het stukje donkergrijs is op de navigatie? Heb het vaker gezien deze trip.
SenigalliaFlowDesign schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:11:
[...]
Misschien stadscentrum ofzo?
Welke plaats is het?
https://bit.ly/3lChbcz
Ik denk dat het is. Woon vlakbij de kust en zie dat wel vaker op mijn kaart. Het is inderdaad een groot gedeelte waar je met een ID.3 of ID.4 lastig kan komen.MJMaverick schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:57:
[...]
Ik vermoed dat het een gebied is dat met de auto niet of beperkt toegankelijk is.
Misschien als Volkswagen met een elektrische pick-up komt, dan zou het wel gaan lukken
[ Voor 11% gewijzigd door PB1983 op 06-08-2021 13:46 ]
Deed de Navi bij ook in Zeeland - maar daar liggen toch gewoon wegen waar de ID's prima kunnen rijden...
Loopt ook hier stuk door in zee.
Grt. Erik
Grt. Erik
Ja het blijft heel bijzonder. Hier in Normandië precies hetzelfde. Geen idee wat het is.Erik V. schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:55:
Deed de Navi bij ook in Zeeland - maar daar liggen toch gewoon wegen waar de ID's prima kunnen rijden...
Grt. Erik
4.1M
Ter info: 14 juli, 23 juli en 3 augustus de I WANT OTA mail gestuurd.
Vandaag kreeg ik een mail voor akkoord. Zouden ze de mails wellicht 'hand picken'? Ik moest voor 8 augustus goedkeuring geven dus de update zal dan wel ergens aankomende week komen denk ik.
Vandaag kreeg ik een mail voor akkoord. Zouden ze de mails wellicht 'hand picken'? Ik moest voor 8 augustus goedkeuring geven dus de update zal dan wel ergens aankomende week komen denk ik.
Kunnen en mogen is dan weer een verschil. Klinkt alsof die weg door zee niet altijd goed te berijden is en dus soms gesloten. Vandaar mijn "niet of beperkt" begaanbaar.Erik V. schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:55:
Grt. Erik
Blauw blipje van id light is eco assist. Voetjes van pedaal en uitrollen is de gedachteKacang schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:57:
Wat ik heb gemerkt na de 2 updates:
- ID light geeft een blauw licht aan bij het navigeren als er een actie aan komt (over x meter rechtsaf bijv..) Dit doet ie vooralsnog alleen binnen bebouwde kom. Op de snelweg gebeurd er niks met het ID light. Ik heb het niet over de lichtstreep van links naar rechts of rechts naar links. Het betreft een kort blauwe streep die 3 seconden te zien is.
Werkt dat ook in B modus ? of alleen in D.Simply1337 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:37:
[...]
Blauw blipje van id light is eco assist. Voetjes van pedaal en uitrollen is de gedachte
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Op Google Maps tekent ie hetzelfde gebied in een zeer lichte crèmekleur.
Volgens mij gewoon stedelijk gebied of bebouwde kom.
Same here, mail in het Nederlands ontvangen. Was dat eerst ook al zo?dfader schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:23:
4.1M
Jij bent optimistischdfader schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:23:
4.1M
Hier akkoord gegeven op 14 juli en Deel 1 moet nog komen.
4.pro Tdfader schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:23:
4.1M
Ik heb hem ook vandaag ontvangen, en inderdaad in het Nederlands
Het beruchte Zona Traffico Limitato??N0EL schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.italieuitgeli...na-traffico-limitato-ztl/
Ik heb hem ook zojuist weer opnieuw ontvangen en weer opnieuw akkoord gegeven.....samv5 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:43:
[...]
4.pro T
Ik heb hem ook vandaag ontvangen, en inderdaad in het Nederlands
Zit ik in Italië (voor nog een weekje of 2) krijg ik dit opeens (Weer)
Beste Noel,
Dank voor je deelname en voor je rol als "first mover" bij de eerste over-the-air update die binnenkort van start gaat. Om de update van het voertuig met het voertuigidentificatienummer te ontvangen WVGBBLABLABLABLA We hebben een eenmalige toestemming nodig totdat 8-8-2021.
Oeps... Kan best zijn dat er zo een verkeersbord hing (niet gezien dus).niki_lauda schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:46:
[...]
Het beruchte Zona Traffico Limitato??
https://www.italieuitgeli...na-traffico-limitato-ztl/
Het was inderdaad een historisch gebied. (Reden nog wel heel veel autos / vrachtwagens en motors)
Morgen er weer heen en even kijken of het klopt.
De ZTL is er wel maar is kleiner. Dit is het betaald parkeren gebied denk ik.N0EL schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:04:
[...]
Oeps... Kan best zijn dat er zo een verkeersbord hing (niet gezien dus).
Het was inderdaad een historisch gebied. (Reden nog wel heel veel autos / vrachtwagens en motors)
Morgen er weer heen en even kijken of het klopt.
ID.3P
Op 26-07 mail naar VW gestuurd 'I want OTA' en vandaag mail ontvangen waarin om akkoord wordt gevraagd. Ik ben benieuwd verder.
Op 26-07 mail naar VW gestuurd 'I want OTA' en vandaag mail ontvangen waarin om akkoord wordt gevraagd. Ik ben benieuwd verder.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik heb dat grijze gebied ook in Nederland gezien. Maar dan in een cirkel om mijn auto heen. Ik dacht dat dit het bereik van de auto moest voor stellen. Alleen dan wat gebrekkig. Ik kon dan wel naar het noorden, maar niet naar het zuiden ofzo
.
Ja hier idem, zojuist akkoord gegeven. Spannend, hopelijk krijg ik hem wel voordat ik op vakantie gadfader schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:23:
4.1M
@josjojo Dat is de temperatuursensor voor de climate control.
Ik vermoed een temp sensor?josjojo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:00:
Misschien een domme vraag, maar...
Onder de 2 ventilatieopeningen in het midden zit een 'dingetje'. Het lijkt op een infrarood ontvanger.
Wat is dit?
[Afbeelding]
Is het echt de lak? Kun je het wegpoetsen?
Lijkt wel Wax.
Net even gekeken maar bij mij niks te zien.
Lijkt wel Wax.
[ Voor 43% gewijzigd door Ronvgs op 06-08-2021 20:06 ]
ID.3P
Ik had 3 augustus (wederom) de I want OTA mail gestuurd en vandaag ook mail gehad en direct bevestigd.
Lijkt erop dat ze nog even een bezemronde hebben gedaan.
Ik had 3 augustus (wederom) de I want OTA mail gestuurd en vandaag ook mail gehad en direct bevestigd.
Lijkt erop dat ze nog even een bezemronde hebben gedaan.
4.1M
Heb ook op 14 en 20 juli de I want OTA mail gestuurd maar nooit antwoord gehad. Afgelopen woensdag wederom geprobeerd en vanmiddag inderdaad ook de bevestigingsmail gekregen. Ben erg benieuwd of ze het nu voor de 2e wave open hebben gezet en hoe lang het nu gaat duren voordat de updates komen.
Moet a.s. dinsdag nog wel naar de garage omdat m’n ruitenwisser sproeiers voor en achter omgewisseld zijn. Als ik voor wil sproeien gaat m’n sproeier achter aan en m’n ruitenwissers voor, en andersom dus. Was al eens terug geweest en toen is er naar gekeken, maar de slangetjes leken allemaal goed te zitten begreep Ik. Dus dinsdag hebben ze hem wat langer en gaan ze dit nakijken. Hadden ze nog niet eerder gezien bij van Udenhout zeiden ze. Hier al mensen die dit gehad hebben?
Heb ook op 14 en 20 juli de I want OTA mail gestuurd maar nooit antwoord gehad. Afgelopen woensdag wederom geprobeerd en vanmiddag inderdaad ook de bevestigingsmail gekregen. Ben erg benieuwd of ze het nu voor de 2e wave open hebben gezet en hoe lang het nu gaat duren voordat de updates komen.
Moet a.s. dinsdag nog wel naar de garage omdat m’n ruitenwisser sproeiers voor en achter omgewisseld zijn. Als ik voor wil sproeien gaat m’n sproeier achter aan en m’n ruitenwissers voor, en andersom dus. Was al eens terug geweest en toen is er naar gekeken, maar de slangetjes leken allemaal goed te zitten begreep Ik. Dus dinsdag hebben ze hem wat langer en gaan ze dit nakijken. Hadden ze nog niet eerder gezien bij van Udenhout zeiden ze. Hier al mensen die dit gehad hebben?
Mijn (4.1M) ervaring met de lak is ook niet positief. Ik had vogelsh#t niet direct verwijderd (2 dagen later) en na het eraf te wassen zijn de vlekken permanent zichtbaar gebleven in de coating van de lak. Ik woon aan de kust dus kan nu ongeveer iedere dag met een emmertje de auto ontmeeuwen, maar blijkbaar is het met deze wagen helaas nodig. Vorige ~8 wagens nooit last van gehad.AMARONE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:07:
Voor mijn vakantie door de krasstraat gegaan. Maar elke dag zie ik meer krassen in de lak, is de lak zo zacht?
Watskeburt?
Het is de lak, het matte is de zwarte kap. Na mijn vakantie colkswagen maar even contacten.Ronvgs schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:03:
Is het echt de lak? Kun je het wegpoetsen?
Lijkt wel Wax.
Lekke band rechtsachter (?)
Jep. Ongelooflijk. Gewoon een lekke band rechts achter. Alles dicht hier op zaterdag / zondag. Auto is nu bij VW ongeveer 100 km van hier. Maandag gaan ze er naar kijken.
Vroeger hadden we dan een reserve in de achterbak liggen, the good old times…
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ja Volkswagen heeft banden met een soort kleverige laag er binnenin die gaatjes zelf zou moeten afdichten. Die liggen er vanaf de 19" velgen op de ID.4 ook standaard op maar dat is geen garantie, je kunt de band altijd nog kapot rijden.Ronvgs schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:24:
Of net als bij BMW runflat Banden.
Volkswagen heeft toch ook zoiets?
Ben bang dat in mijn geval (een scheur in de band) geen optie was.
Klopt, heb ook van die seal zomerbanden op m'n 19 inch velgen gekregen.ik222 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:28:
[...]
Ja Volkswagen heeft banden met een soort kleverige laag er binnenin die gaatjes zelf zou moeten afdichten. Die liggen er vanaf de 19" velgen op de ID.4 ook standaard op maar dat is geen garantie, je kunt de band altijd nog kapot rijden.
Afgelopen week alvast winterbanden met ContiSeal laten bezorgen. Fokkin €180 per stuk kosten die dingen.
Zit aan de binnenkant een vrij dik, zwart, kleverig goedje.
[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 07-08-2021 10:49 ]
Inmiddels navigatie stilletjes geüpdatet van 21.5 naar 21.7 zag ik. En mail over de OTA ook ontvangen.... 🤘
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
180? Schattig,. Probeer 21's en banden 😭
Ik wil het niet eens weten 😂😩Simply1337 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:28:
180? Schattig,. Probeer 21's en banden 😭
Yup, komt helaas vaker voor. Wat meestal helpt is zekering 19 verwijderen, 5-15 minuten de auto afgesloten laten staan en dan de zekering terug plaatsen VOORDAT je de auto weer aanzet (rem/knop).theobe schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:47:
ID4.1 ik krijg de melding in de auto dat de dataverbinding niet beschikbaar is. De communicatie met de app is dus ook weg. Ik zie geen laadstatus meer.
Hij geeft wel aan dat hij 4G verbinding zou hebben.
Iemand anders hier last van en wat is hier aan te doen?
[Afbeelding]
Had ik met m’n polo ook, vogelpoep = lakschade.
Ongelooflijk maar waar. VW heeft een nieuwe 21" band geregeld en in hun vrijetijd vervangen. Kudo's aan VW hier in Italië.
Wat mij gisteren tijdens het bellen wel opviel was dat het pech hulp nummer in de app "We connect ID" een nummer in Duitsland was en omdat ik heel lang in de wacht zat, het "boekje" van de ID 4 doorbladeren en een Nederlands nummer zag, en dat maar probeerde.
Daar namen ze gelijk op, en vonden het heel vreemd dat de "We connect ID" app mij een Duits nummer gaf.
Ik denk dat dit komt omdat ik ooit de "We Charge" pas via Duitsland aangevraagd had.
Anyway. Perfect geholpen door de VW noodlijn Nederland en helemaal door VW Italië.
Ik heb overigens wel gelijk zo een 12 volt pompje gekocht (geen schuim) bij de auto boer hier.
Wat mij gisteren tijdens het bellen wel opviel was dat het pech hulp nummer in de app "We connect ID" een nummer in Duitsland was en omdat ik heel lang in de wacht zat, het "boekje" van de ID 4 doorbladeren en een Nederlands nummer zag, en dat maar probeerde.
Daar namen ze gelijk op, en vonden het heel vreemd dat de "We connect ID" app mij een Duits nummer gaf.
Ik denk dat dit komt omdat ik ooit de "We Charge" pas via Duitsland aangevraagd had.
Anyway. Perfect geholpen door de VW noodlijn Nederland en helemaal door VW Italië.
Ik heb overigens wel gelijk zo een 12 volt pompje gekocht (geen schuim) bij de auto boer hier.
[ Voor 4% gewijzigd door N0EL op 07-08-2021 18:53 ]
??? Zit die niet in de noodkit achterin de auto? Bij mij wel iig. Compressor, bandenvulmiddel |(niet het fijnste spul...), slotbout en volgens mij nog 1 of 2 kleine tools. Zit in een zwarte hoes.N0EL schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:29:
Ik heb overigens wel gelijk zo een 12 volt pompje gekocht bij de auto boer hier.
Goede tip, thanks. En wel tof dat ze het snel opgelost hebben. En dat in Italië in Augustus, dan mag je al blij zijn dat je niet tot september hoefde te wachten 😂N0EL schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:29:
Ongelooflijk maar waar. VW heeft een nieuwe 21" band geregeld en in hun vrijetijd vervangen. Kudo's aan VW hier in Italië.
Daar namen ze gelijk op, 3n vinden het vreemd dat de "We connect ID" app mij een Duits nummer gaf.
Anyway. Perfect geholpen door de VW noodlijn Nederland en helemaal door VW Duitsland.
Ik heb overigens wel gelijk zo een 12 volt pompje gekocht bij de auto boer hier.
Wat ga je trouwens doen met zo'n pompje als er een scheur in je band zit?
Volgens mij heeft N0EL ook banden met seal en dan krijg je zo'n set er niet bij.MJMaverick schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:00:
[...]
??? Zit die niet in de noodkit achterin de auto? Bij mij wel iig. Compressor, bandenvulmiddel |(niet het fijnste spul...), slotbout en volgens mij nog 1 of 2 kleine tools. Zit in een zwarte hoes.
Oh ja, dat is ook zo. Die discussie was ik alweer vergeten. Excuses...FlowDesign schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:02:
[...]
Volgens mij heeft N0EL ook banden met seal en dan krijg je zo'n set er niet bij.
Klopt. Ik heb 21" zelf sealing banden die normaal zelf wel een gaatje dicht maken.
Probleem was (1) alle pomp stations in de buurt waren al dicht, en kon geen lucht vinden, en (2) de band had een best wel grote scheur die sowieso niet meer te repareren was (had ik 1st nog niet gezien). Een lucht pompje had dus niet gewerkt.
Maar omdat mijn id4 zonder pompje en schuim kwam heb ik zelf maar een pompje gekocht.
Voordeel is nu wel dat ik ook nog eens het luchtbed (2) kan oppompen. Win win dus :-)
Probleem was (1) alle pomp stations in de buurt waren al dicht, en kon geen lucht vinden, en (2) de band had een best wel grote scheur die sowieso niet meer te repareren was (had ik 1st nog niet gezien). Een lucht pompje had dus niet gewerkt.
Maar omdat mijn id4 zonder pompje en schuim kwam heb ik zelf maar een pompje gekocht.
Voordeel is nu wel dat ik ook nog eens het luchtbed (2) kan oppompen. Win win dus :-)
Ik heb het gehad met zonnebrandmiddel op mijn vorige auto (Opel)juanpabloo schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:53:
Had ik met m’n polo ook, vogelpoep = lakschade.
Vogelpoep begrijp ik wel, maar zonnebrand....niki_lauda schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:12:
[...]
Ik heb het gehad met zonnebrandmiddel op mijn vorige auto (Opel)
https://www.detailed.be/z...n-verwijderen-van-uw-lak/Lock77 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:21:
[...]
Vogelpoep begrijp ik wel, maar zonnebrand....
Iemand nog een goede ervaring met leuke accessoires?
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/OQSUbU7m2PW8jpaQXWsAlVDs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L1a1CvR7JjyxAoXsf6aYmwDy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7VM8Gfn8jCyr0Ir4CHfD2Z65.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ouwySxsEGH4VVMnjzq5QgpPU.jpg?f=fotoalbum_large)