VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Ik dacht dat wanneer je een bestaand VW ID gebruikt waarvan het land al is ingesteld dat je dit niet meer kon veranderen. Ik zie nu dat je online je primaire adres wel kunt aanpassen, inclusief het land. Ik weet echter niet zeker of de app je ook in staat stelt dit te doen wanneer je inlogt met een account dat zich al eerder bij de app heeft aangemeld (los van of die op dat moment gekoppeld is). En ik heb geen zin om het uit te proberenChris P. schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:47:
[...]
We Connect app maakt toch gebruik van je Volkswagen ID? Dan kan je toch online je Volkswagen ID loskoppelen van je We Connect app? Daarna moet je opnieuw inloggen in We Connect en alles opnieuw instellen.
https://vwid.vwgroup.io/account kom je bij je Volkswagen ID uit.
maik73 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:19:
[...]
Yes gelukt…. Op slot idd…. Ver genoeg van auto af. Na paar minuten was ik weer terug gegaan en toen werkte alles weer.
Ik had eerst een account aangemaakt met als land nederland op mijn emailadres dat ik normaliter altijd gebruik. Ik kon toen dus geen we charge aanvragen.MJMaverick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:55:
[...]
Ik dacht dat wanneer je een bestaand VW ID gebruikt waarvan het land al is ingesteld dat je dit niet meer kon veranderen. Ik zie nu dat je online je primaire adres wel kunt aanpassen, inclusief het land. Ik weet echter niet zeker of de app je ook in staat stelt dit te doen wanneer je inlogt met een account dat zich al eerder bij de app heeft aangemeld (los van of die op dat moment gekoppeld is). En ik heb geen zin om het uit te proberen.
Daarna heb ik in de We connect app een account aangemaakt met als land duitsland op een alternatief emailadres om een We Charge kaart aan te vragen en een tariefplan te selecteren.
Vervolgens heb ik mijn eerst aangemaakte VW ID verwijderd. En daarna van het alternatieve VW ID (met als land duitsland) het emailadres weer aangepast naar gewoon mijn eigen primaire mailadres. Vervolgens heb ik in die VW ID accountportal mijn adres weer ingevuld (nederland). Lijkt allemaal nog te werken en in mijn We Connect app heb ik ook gewoon nog steeds het We Charge menu.
[ Voor 7% gewijzigd door RaymondD op 01-08-2021 20:10 ]
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
[ Voor 14% gewijzigd door nietnormaal op 01-08-2021 21:56 ]
De foutmeldingen die gerelateerd zijn aan de update resulteren allemaal in gele iconen. Ze hebben betrekking op lane assist en ACC. Dus wanneer je rode iconen had of meldingen die over iets anders gingen dat had het (helaas) niets met een update te maken.nietnormaal schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:55:
Zijn er al mensen die de update hebben gekregen zonder zich aangemeld hebben? Ik kreeg net allemaal foutmeldingen, die ik nog niet eerder had. Ik zag geen melding over de update. Ik heb ook maar 15 minuten gereden, misschien is dat te kort. Of misschien toch weer foutmeldingen, al heb ik die niet meer gehad sinds 2.1
BTW, voor zover ik het begrijp gaat VW pas ergens in september op z'n vroegst de update voor auto's klaarzetten die geen onderdeel van de pre-release uitmaken. Dus als je jezelf niet aangemeld hebt voor de OTA update dan zul je hem voorlopig ook nog niet krijgen. Dat laatste geldt helaas ook voor mensen die zich wel aangemeld hebben, maar da's een ander verhaal
De dealer kent het probleem niet.
Zijn er meer die dit hebben?
Hij stond wel met zijn neus in de bosjes, misschien dat hij dat niet zo fijn vond.MJMaverick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:03:
[...]
De foutmeldingen die gerelateerd zijn aan de update resulteren allemaal in gele iconen. Ze hebben betrekking op lane assist en ACC. Dus wanneer je rode iconen had of meldingen die over iets anders gingen dat had het (helaas) niets met een update te maken.
BTW, voor zover ik het begrijp gaat VW pas ergens in september op z'n vroegst de update voor auto's klaarzetten die geen onderdeel van de pre-release uitmaken. Dus als je jezelf niet aangemeld hebt voor de OTA update dan zul je hem voorlopig ook nog niet krijgen. Dat laatste geldt helaas ook voor mensen die zich wel aangemeld hebben, maar da's een ander verhaal. Misschien moet ik ook gaan vloggen, kijken of VW mijn VIN dan wel gaat bedienen... Sorry, beetje flauw dit, ik ben gewoon ongeduldig
.
Lol... dat zullen de sensoren niet heel fijn gevonden hebben, maar op het moment dat je achteruit (?) reed zou hij toch geen problemen/fouten meer mogen hebben.nietnormaal schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:10:
[...]
Hij stond wel met zijn neus in de bosjes, misschien dat hij dat niet zo fijn vond.
Mijn ID.3 koelt met dit weer altijd tijdens het laden. Volgens mij super normaal.Superbeug schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:05:
Sinds de update heb ik het probleem dat als ik de wagen aan een laadpaal koppel en activeer dat de koelventilatoren gaan draaien. Ongeacht of de wagen heeft gereden of een tijd stil gestaan heeft. Dit houdt pas op als de accu’s volgeladen zijn. Het gaat om de ID4 1st.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ook als je auto op slot staat en je sleutels verder weg?Superbeug schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:05:
Sinds de update heb ik het probleem dat als ik de wagen aan een laadpaal koppel en activeer dat de koelventilatoren gaan draaien. Ongeacht of de wagen heeft gereden of een tijd stil gestaan heeft. Dit houdt pas op als de accu’s volgeladen zijn. Het gaat om de ID4 1st.
Kan zijn dat het interieur koelt als hij geopend is. (Is een setting). Heb je trouwens een warmtepomp?
.
Afspraak was al gemaakt… 12 augustus gaat ie naar de dealer.JosBonsio schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:03:
Ik zou wel alvast een afspraak maken met je garage. Ik heb dit probleem ook gehad en het zal alleen maar erger worden. In nood heeft een paar keer de auto opnieuw opstarten door op de start/stop te drukken ook voor mij gewerkt. De versnellingsschakelaar is kapot die moet worden vervangen.
[...]
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Als je gewoon niet gaat rijden wanneer er sneeuw ligt dan zou het in Nederland op zich best moeten kunnen. Zomerbanden op sneeuw of ijs is eigenlijk gewoon levensgevaarlijk. Wat dat betreft vind ik de Duitse regels wel goed: Het is niet verplicht om winterbanden te hebben, maar je voertuig moet geschikt zijn voor de omstandigheden, anders heb je altijd minimaal mede-schuld en ben je niet verzekerd.RaymondD schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:55:
Ik zit te twijfelen of ik een set winterbanden ga aanschaffen of niet. Voor iedereen die afgelopen winter met zomerbanden doorgereden heeft: hoe was dat? voldoende grip? Of toch alsnog een set winterbanden geregeld?
Ik ga wel een set winterbanden regelen, maar dat is omdat ik evtl ook op wintersport ga. Ik laat denk ik de banden gewoon wisselen op de originele velgen.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Ik heb een ID.4 en dacht met de sneeuw wel weg te komen maar echt no way hosee. Ik moet voor mijn werk in de zorg gewoon weg dus we hebben direct winterbanden besteld. Uiteindelijk pas april geleverd en we hebben ons gered maar ik zou het zeker adviseren als je zoals ik ook echt weg moet.RaymondD schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:55:
Ik zit te twijfelen of ik een set winterbanden ga aanschaffen of niet. Voor iedereen die afgelopen winter met zomerbanden doorgereden heeft: hoe was dat? voldoende grip? Of toch alsnog een set winterbanden geregeld?
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Gewoon bestellen, je komt niet goed weg met een beetje sneeuw. Slipt ook aardig door in de bochten. id3f.RaymondD schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:55:
Was niet leuk, 1x en nooit meer.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Ja hoorde het ook bij mijn ID.3. Ook de Enyaq (nog steeds een beetje jaloersFreakie1NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:49:
[...]
Mijn ID.3 koelt met dit weer altijd tijdens het laden. Volgens mij super normaal.
ID.3 Pro S Limited Edition
Vind de ID.5 door de achterkant, vooral op de concept Skoda VIsion IV lijken.Simply1337 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 01:29:
Nou.. Zullen we weer praten over VoltsWagens?
Mooi, teaser van de id.5 is online
https://www.volkswagen.nl/modellen/id5
Ben echt benieuwd wat de cw waarde is.
Q4 etron sportback is 0.26, normale is hetzelfde als de id4... 0.28
De taal van mijn telefoon staat op EN-UK, maar nog nooit heb ik ergens gehad dat ik daarmee Mijlen te zien kreeg of niet kon aanpassen. Als dat de oorzaak is vind ik het een vreemde aanname dat je UoM gebaseerd wordt op de taal die je kiest.MJMaverick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:16:
[...]
Bizar dat je dat hebt. Staat je telefoon misschien op Engels - UK ingesteld? Of staat jouw land binnen We Connect misschien op Engeland?
BTW, als het laatste het geval is rest je niets anders dan een nieuw We Connect account aan te maken. Je kunt het land namelijk niet achteraf aanpassen.
Ik ga kijken bij mijn profiel bij VW
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik zou het ook bijzonder vinden dat het daaraan ligt (die van mij staat op Engels - US en ik zie kms), maar je weet maar nooit...Tukk schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:17:
[...]
De taal van mijn telefoon staat op EN-UK, maar nog nooit heb ik ergens gehad dat ik daarmee Mijlen te zien kreeg of niet kon aanpassen. Als dat de oorzaak is vind ik het een vreemde aanname dat je UoM gebaseerd wordt op de taal die je kiest.
De eerste melding (Observe warnings) is over het algemeen prima advies, maar wat zou je precies met de 'Vehicle wallet!' melding moeten doen? Gevalletje matige Google Translate vertaling uit het Duits?C0C0 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:47:
Na deze installatie, waren de meldingen weg. Lijkt nu dus goed.
Ik zag je post op Facebook al. Bijzonder dat het zo gaat. Wat geeft jouw Systeeminfo scherm aan? Staat daar 2.3 en 0910? Dan lijkt het erop dat het allemaal goed is gegaan. Daarnaast zou de diagonale lijn op het hoofdscherm verdwenen moeten zijn wat ook een indicatie kan zijn dat het goed gegaan is.C0C0 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:47:
Ik heb ook 2.3 op mijn ID.3 1st Max staan. Nog niet helemaal soepel.
Deel 1 geïnstalleerd zaterdagnacht, de volgende dag foutmeldingen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rond gereden hopend om een herinstallatie van deel 1 te doen, maar kreeg deel2.
Kan zijn dat er een module update misgegaan is, en deze nu nog op de oude code draait.C0C0 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:47:
Ik heb ook 2.3 op mijn ID.3 1st Max staan. Nog niet helemaal soepel.
Deel 1 geïnstalleerd zaterdagnacht, de volgende dag foutmeldingen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rond gereden hopend om een herinstallatie van deel 1 te doen, maar kreeg deel2.
de 2e update is alleen maar voor het infotainment systeem, dus zou zeker even naar de software versie van alle modules kijken en deze vergelijk met bv die van ID.Furkan:
ID.Furkan VW ID.4 Master Sheet
(Telematics, Dashboard, Driver assistance en Headsup zouden bijgewerkt moeten zijn)
Hoe lezen ze die waarden uit?sl1000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:32:
[...]
Kan zijn dat er een module update misgegaan is, en deze nu nog op de oude code draait.
de 2e update is alleen maar voor het infotainment systeem, dus zou zeker even naar de software versie van alle modules kijken en deze vergelijk met bv die van ID.Furkan:
ID.Furkan VW ID.4 Master Sheet
(Telematics, Dashboard, Driver assistance en Headsup zouden bijgewerkt moeten zijn)
En...Ja hoor. Nadat ik mijn taalinstelling heb aangepast naar English (Dutch) is de app in kilometers.MJMaverick schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:34:
[...]
Ik zou het ook bijzonder vinden dat het daaraan ligt (die van mij staat op Engels - US en ik zie kms), maar je weet maar nooit...
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
long press op de home button in het infotainment scherm, als ik me niet vergis.
Zo ging het vroeger op Windows ook... Taal van de toetsenbord input bepaalde meteen de units die getoond werden. Locale bepaald veel kennelijk.Tukk schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:20:
[...]
En...Ja hoor. Nadat ik mijn taalinstelling heb aangepast naar English (Dutch) is de app in kilometers.
obd11 / vcds
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Mijn ervaringen (vorige auto) met winterbanden zijn zeer positief en als je naar de wintersport gaat een must. Zit zelf te denken aan stalen velg met winterbanden maar aanbod in deze combinatie is gering wat ik zo snel zie.RaymondD schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:55:
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Long press op de home button laat toch ook pagina's aan versies zien?
in Duitsland begint de ID3/ID4 op een 19" stalen velg. Deze is vrij eenvoudig na te bestellen.mcmiles schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:29:
[...]
Mijn ervaringen (vorige auto) met winterbanden zijn zeer positief en als je naar de wintersport gaat een must. Zit zelf te denken aan stalen velg met winterbanden maar aanbod in deze combinatie is gering wat ik zo snel zie.
19" winterbanden zijn ook nog eens veel betaalbaarder.
Lijkt alleen de entertainment system info.sl1000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:30:
[...]
Long press op de home button laat toch ook pagina's aan versies zien?
ID.3Psl1000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:31:
[...]
in Duitsland begint de ID3/ID4 op een 19" stalen velg. Deze is vrij eenvoudig na te bestellen.
Dank voor de tip. Ik zat zelf naar 18” te kijken maar neem ook 19 mee, rij nu ook met 19”.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik heb bij een zaak in de buurt een prijsopgave gevraagd voor een nieuwe set winterbanden, twee keer per jaar wisselen op de originele velgen plus opslag banden.sl1000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:31:
[...]
in Duitsland begint de ID3/ID4 op een 19" stalen velg. Deze is vrij eenvoudig na te bestellen.
Zodra ik antwoord heb wil ik dat vergelijken met aanschaf van winterbanden op een andere set stalen of LM velgen. Als een extra set velgen duidelijk goedkoper is over een periode van zeg 5 jaar, dan wissel ik de wielen zelf wel om (heb een goede krik).
Hmm sorry, dan moeten ze 'm uitlezen via OBD poort.
Blijf graag op de hoogte. Zal zelf ook eens informeren en wil kijken of aanschaf in Duitsland aantrekkelijker is.FlowDesign schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:36:
[...]
Ik heb bij een zaak in de buurt een prijsopgave gevraagd voor een nieuwe set winterbanden, twee keer per jaar wisselen op de originele velgen plus opslag banden.
Zodra ik antwoord heb wil ik dat vergelijken met aanschaf van winterbanden op een andere set stalen of LM velgen. Als een extra set velgen duidelijk goedkoper is over een periode van zeg 5 jaar, dan wissel ik de wielen zelf wel om (heb een goede krik).
Zal ik zeker doen. Heb ook nog navraag gedaan via de Facebook pagina, maar zal wel niet veel info terug krijgen.Simply1337 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:42:
maar je zegt dat je 2.3 hebt met een gefaalde deel 1 update? interessant, volgende dealer bezoek even melden. wellicht was updaten naar 2.1 niet perfect gegaan?
Of een set allseasons.... Die hebben wij er onder liggen en dus geen gedoe meer met wisselen en mag er ook mee op wintersport. Was trouwens ook wel fijn er onder te hebben liggen met die sneeuw van af gelopen winter.RaymondD schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:55:
Laten we leuk blijven tegen elkaar
Er zijn veel factoren afhankelijk: maar ga uit van 5 tot 10% minder range dan de kleinste banden bijvoorbeeld deze vergelijking bij de model3. https://evannex.com/blogs...es-tire-size-affect-range.blinded schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:22:
Iemand een idee wat de invloed is van de velgen op de range? ik heb de grootste genomen.
En volgens de tabel van Bjorn Nyland is het:
18 inch bij 20 graden = 413km range bij 90 kmh
20 inch bij 18 graden = 393 km range bij 90 kmh
Wat ook neerkomt op iets tussen de 5 en en 10%
Zelfde ongeveer winter vs. zomerband dat is bij mij ongeveer ook 5 tot 10% (al ik deze wel lastig te berekenen - ik heb zelf heen en terug weg met winterband vergeleken zelfde route maar dus wel wind afhankelijk (was toen toevallig twee keer erg weinig wind -zie dat altijd aan de windmolens- dus kon het voor mezelf vergelijken).
Wat men dus zou kunnen overwegen is om in de winter kleinere velgen te nemen om iets te compenseren op de range.
Hier staat wat
Ondertussen 2500km gereden, vrijwel zonder problemen, de laatste 2 weken heb ik nu 3x gehad dat ik na snel wegrijden geen volume had. Ergens heb ik het idee dat dit door het koppelen met Carplay te maken heeft. Een (rijdende) reset van het multimedia systeem loste dit telkens op. Daarnaast in die 2500km 1x gehad dat de achteruitrij camera het niet deed, dit loste zich binnen een minuut weer op. Ook dat was na zeer snel na instappen willen wegrijden.
Heeft iemand overigens ook gezien/gemerkt dat er soms opties zijn (bij geen contact) die uiteindelijk niet lijken te bestaan? Ik wilde namelijk instellen dat als ik de auto vergrendel de ramen automatisch dicht gaan, die optie is er als je na een tijdje de auto op slot te hebben gehad naar de wagen instellingen -> ruiten te gaan.
Als je die wilt aanzetten komt de melding dat de auto hiervoor op contact moet staan, doe je dat, dan is de optie verdwenen....
Komend van een (oude) BMW X5 4.4 V8 mis ik eigenlijk niets ten opzichte van de X5, hier was ik wat huiverig voor maar het bevalt mij uitstekend!
Wellicht dat die mening nog bijdraait als ik over 2 weken een weekje naar Le Mans (Frankrijk, voor mij 650km enkele reis) ga. Dat gaat mét caravan van 900KG erachter...
Ik ga uit van een verbruik van 33kWh per 100km, vooral het laden voor Parijs gaat een avontuur worden, maar ook daarna aan de A11 verwacht ik wat bijzondere momenten met het afkoppelen van de caravan (die vervolgens nergens kan staan behalve op een andere laadplek).
Maar goed, een avontuur ga ik niet uit de weg
In september mijzelf maar eens inlezen op winterbanden op een aparte set velgen.
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
oei ik heb 21 genomenFlappiewappie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:57:
[...]
Er zijn veel factoren afhankelijk: maar ga uit van 5 tot 10% minder range dan de kleinste banden bijvoorbeeld deze vergelijking bij de model3. https://evannex.com/blogs...es-tire-size-affect-range.
En volgens de tabel van Bjorn Nyland is het:
18 inch bij 20 graden = 413km range bij 90 kmh
20 inch bij 18 graden = 393 km range bij 90 kmh
Wat ook neerkomt op iets tussen de 5 en en 10%
Zelfde ongeveer winter vs. zomerband dat is bij mij ongeveer ook 5 tot 10% (al ik deze wel lastig te berekenen - ik heb zelf heen en terug weg met winterband vergeleken zelfde route maar dus wel wind afhankelijk (was toen toevallig twee keer erg weinig wind -zie dat altijd aan de windmolens- dus kon het voor mezelf vergelijken).
Wat men dus zou kunnen overwegen is om in de winter kleinere velgen te nemen om iets te compenseren op de range.
Tot nu toe de volgende info van de lokale bandenboer:mcmiles schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:44:
[...]
Blijf graag op de hoogte. Zal zelf ook eens informeren en wil kijken of aanschaf in Duitsland aantrekkelijker is.
Opslag per jaar voor 4 banden €25
Bandenwissel per keer 4 banden: €60
Dus totaal per jaar €145
Stel ik doe dat 5 jaar lang, ben ik €725 kwijt.
Dan is het dus voordeliger om een set velgen te kopen, wanneer je rekening houdt met een mogelijke restwaarde.
Echter moet ik die dan wel zelf ergens opslaan en zelf twee keer per jaar 4 wielen wisselen.
Dan nog de prijs van de banden.
Ze boden een Vredestein Wintrac Pro 215/50/R19 93H aan voor €177 per band, maar op internet zijn die al gauw €40 per band goedkoper. Ik mocht bij hen wel zelf banden aanleveren.
[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 02-08-2021 14:40 ]
Realiseer je dat ze enorm krasgevoelig zijn. 1x langs een stoepje en ze zijn bekrast.
De banden op kleinere velgen hebben iets meer wang en beschermen daardoor de velg beter.
als je zelf de velgen kunt opslaan, dan kun je ook de band opslaan.FlowDesign schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:36:
[...]
Tot nu toe de volgende info van de lokale bandenboer:
Opslag per jaar voor 4 banden €25
Bandenwissel per keer 4 banden: €60
Dus totaal per jaar €145
Stel ik doe dat 5 jaar lang, ben ik €725 kwijt.
Dan is het dus voordeliger om een set velgen te kopen, wanneer je rekening houdt met een mogelijke restwaarde.
Echter moet ik die dan wel zelf ergens opslaan en zelf twee keer per jaar 4 wielen wisselen.
Dan nog de prijs van de banden.
Ze boden een Vredestein Wintrac Pro 215/50/R19 93H aan voor €177 per band, maar op internet zijn die al gauw €40 per band goedkoper. Ik mocht bij hen wel zelf banden aanleveren.
in dat geval is het werkelijke prijsverschil dus alleen de kosten van het wisselen.
daarnaast: neem wel een self sealing of run flat winterband, want een reserve heb je niet meer...
[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 02-08-2021 15:11 ]
dat is ook wel een puntje jasl1000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:08:
[...]
Realiseer je dat ze enorm krasgevoelig zijn. 1x langs een stoepje en ze zijn bekrast.
De banden op kleinere velgen hebben iets meer wang en beschermen daardoor de velg beter.
groter dus ze wegen meer ?Hansoverdiep schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:58:
waarom is het energiegebruik bij grotere velgen hoger dan bij kleinere? de rolweerstand van de band bepaalt toch voornamelijk de bijdrage van een wiel (velg plus band) in het totale energiegebruik?
groter dus meer contact met de grond dus meer weerstand?
geen idee ik hoor soms het omgekeerde ook
Overigens werkt het inklappen bij mij wel bij afsluiten auto.
@FlowDesign Ik heb ze op velg en van wat ik begreep is opslag bij mijn banden boer 20 euro per half jaar inclusief wisselen (denk ik). Vond het erg meevallen, vastgoed kost meer per m2 ;-)
Als ik minder zooi in m'n garage heb en niet telkens die banden mee hoef te zeulen is dat me wel 25 Euro waard.sl1000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:10:
[...]
als je zelf de velgen kunt opslaan, dan kun je ook de band opslaan.
in dat geval is het werkelijke prijsverschil dus alleen de kosten van het wisselen.
daarnaast: neem wel een self sealing of run flat winterband, want een reserve heb je niet meer...
Het is voor mij vooral de keuze geef ik in één keer een extra sloot geld uit voor een extra set velgen en doe ik zelf moeite om wielen te wisselen, of koop ik alleen een set banden en laat ik het werk doen en heb ik geen set wielen in de weg liggen. Ik denk dat ik voor het laatste ga.
20 Euro per wiel of per 4 wielen?wheli schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:30:
@FlowDesign Ik heb ze op velg en van wat ik begreep is opslag bij mijn banden boer 20 euro per half jaar inclusief wisselen (denk ik). Vond het erg meevallen, vastgoed kost meer per m2 ;-)
Dat is indd ook nog een optie, maar als ik de velgen al heb wissel ik zelf wel
Heb ik ook last van, nog geen oplossing voor kunnen vinden...x-RaY99 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:36:
Heeft iemand overigens ook gezien/gemerkt dat er soms opties zijn (bij geen contact) die uiteindelijk niet lijken te bestaan? Ik wilde namelijk instellen dat als ik de auto vergrendel de ramen automatisch dicht gaan, die optie is er als je na een tijdje de auto op slot te hebben gehad naar de wagen instellingen -> ruiten te gaan.
Mijn ervaring is dat de opstelling van laadpalen per laadplek verschilt. Bijvoorbeeld ionity heeft ze standaard zo dat je alleen met je auto achteruit 1 plek hebt dus onmogelijk met een caravan. Bij fastned staan ze vaak achter elkaar dus daar zou je wel met je caravan aangekoppeld kunnen staan. Van de week in duitsland was ik steeds de enige die aan het laden was, dan zou je hem wel dwars over 2 of 3 plekken kunnen zetten. Dus het zal een kwestie van geluk worden of je er makkelijk terecht kunt.maar ook daarna aan de A11 verwacht ik wat bijzondere momenten met het afkoppelen van de caravan (die vervolgens nergens kan staan behalve op een andere laadplek).
Ze liggen bij Premio van Essen.
Dus in totaal 70 Euro per jaar voor opslag en twee keer wisselen van 4 wielen?wheli schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:50:
@FlowDesign ik heb het even opgezocht; 20 euro inderdaad voor opslag per half jaar. Zal dan wel exclusief wisselen zijn (25 euro per keer).
Ze liggen bij Premio van Essen.
Sindsdien elke dag gereden. Vandaag dan eindelijk zo. Oplossing was: vrouw laten raden en zelf een keer thuis blijven.
Ze heeft je vast vervloekt, nadat het hele dashboard een kerstboom werd…Freakie1NL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:51:
Zo eindelijk komt de eerste update binnen. 9 juli akkoord gegeven (moest voor 11).
Sindsdien elke dag gereden. Vandaag dan eindelijk zo. Oplossing was: vrouw laten raden en zelf een keer thuis blijven.
Ja denk het wel. We hebben alleen de opslag tot nu toe betaald dus weet het niet zeker. Maar het is voor ons aftrekbaar dus netto <€50/jaar. Met een tussenwoning met klein schuurtje was het een makkelijke keus.FlowDesign schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:53:
[...]
Dus in totaal 70 Euro per jaar voor opslag en twee keer wisselen van 4 wielen?
Je mag verwachten dat versie 2.1 (0792) geïnstalleerd staat op de auto. Die check is snel gedaan door naar Setup -> Systeminformation te gaan in het multimediasysteem, daar moet 0792 bij het label software version staan. Mocht dat niet zo zijn, maar bijvoorbeeld nog 0783 dan moet je de dealer vragen c.q. bij hem eisen dat de auto zsm een update krijgt.RoycoM schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:50:
Ik hoop dat mijn 4.L in week 33 bij de dealer geleverd wordt na 2 keer uitstel. Hij is week 26 geproduceerd, maar staat nog te wachten op een onderdeel blijkbaar. Mag ik er vanuit gaan dat de nieuwste software versie geïnstalleerd is als hij afgeleverd wordt? Of zou ik dat specifiek moeten vragen?
De versie waarover de lastste pagina's in deze groep gaan (0910, oftewel 2.3) mag je nog niet verwachten op de auto.
Men zegt dat alle auto’s geproduceerd na week 25 af fabriek op 2.3 staan, maar ik heb nog geen bewijs gezien. Wellicht kun jij het straks bevestigenRoycoM schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:50:
Ik hoop dat mijn 4.L in week 33 bij de dealer geleverd wordt na 2 keer uitstel. Hij is week 26 geproduceerd, maar staat nog te wachten op een onderdeel blijkbaar. Mag ik er vanuit gaan dat de nieuwste software versie geïnstalleerd is als hij afgeleverd wordt? Of zou ik dat specifiek moeten vragen?
Rij nu in een B8 Passat diesel. Had in eerste instantie mijn zinnen gezet op een VW Tiguan Allspace, toen een Skoda Kodiaq en daarna een Seat Tarraco FR Sportline. Maar daarna wist ik in ene zeker dat het een Skoda Enyaq zou moeten worden.
Maar na een bezoek aan de VW showroom voor een ID.4 Max was ik toch wel verkocht. In eerste instantie een Max besteld maar toen kwam natuurlijk net de ID.4 GTX uit.
Meteen overlegd of de ID.4 Max order gecanceld kon worden en sinds vandaag nu eindelijk officieel de nieuwe order bij de dealer. Levertijd volgens de dealer is nog in 2021 maar ik betwijfel het.
Ik ben er alvast erg blij mee en weer eens wat anders dan 9 x Tesla Model 3 bij mij in de straat. (50 woningen
Heb met een 480 liter koffer gereden. Gem 22/23 kWh. Snelheid tussen de 100-130. Als ik overhad dat gaf ik wat meer gas en anders wat rustiger. Wel .er ABRP en odb dongel gereden.lochtejans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:29:
Is er iemand terug van vakantie die zijn of haar ervaringen wil delen van een ID4 in combinatie met een (grote) dakkoffer (bijvoorbeeld de Thule Motion XT XX)? Ik ben erg benieuwd naar het verbruik. Graag ook de snelheid vermelden.
Het lijkt er toch op dat ik de update heb ontvangen. Ik ging vandaag ergens heen en tijdens het rijden kwam het bericht dat een update beschikbaar was. Ik kon hem bij aankomst niet starten, vanwege de update lengte. Op de terugweg geen bericht gekregen en de update was ook nergens te vinden. Beetje vaag allemaal. Morgen maar weer eens kijken.MJMaverick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:12:
[...]
Lol... dat zullen de sensoren niet heel fijn gevonden hebben, maar op het moment dat je achteruit (?) reed zou hij toch geen problemen/fouten meer mogen hebben.
Thanks, ga er op letten! Laat eerst de auto maar eens geleverd worden....MJMaverick schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:08:
[...]
Je mag verwachten dat versie 2.1 (0792) geïnstalleerd staat op de auto. Die check is snel gedaan door naar Setup -> Systeminformation te gaan in het multimediasysteem, daar moet 0792 bij het label software version staan. Mocht dat niet zo zijn, maar bijvoorbeeld nog 0783 dan moet je de dealer vragen c.q. bij hem eisen dat de auto zsm een update krijgt.
De versie waarover de lastste pagina's in deze groep gaan (0910, oftewel 2.3) mag je nog niet verwachten op de auto.
Dat zou erg mooi zijn. Zodra hij binnen is laat ik het weten!sl1000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:08:
[...]
Men zegt dat alle auto’s geproduceerd na week 25 af fabriek op 2.3 staan, maar ik heb nog geen bewijs gezien. Wellicht kun jij het straks bevestigen
Gisteravond om19:00 vertrokken naar Italië met de grootste Thule dakkoffer 900xxl, fiets op de kogel en 5 personen met volle bepakking. Cruise control continue op 110. Het viel mij 100 procent mee, is gewoon een uitstekende reisauto.lochtejans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:29:
Is er iemand terug van vakantie die zijn of haar ervaringen wil delen van een ID4 in combinatie met een (grote) dakkoffer (bijvoorbeeld de Thule Motion XT XX)? Ik ben erg benieuwd naar het verbruik. Graag ook de snelheid vermelden.
:strip_exif()/f/image/J1ST5sCNDXkuDqbwFGUpZV9q.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas is meerdere mensen dit de laatste dagen overkomen. In de Facebook groep zijn er aardig wat mensen die hierover klagen. Heb helaas nog geen oplossing gelezen die kan helpen. De meesten suggereren wachten...nietnormaal schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:50:
[...]
Het lijkt er toch op dat ik de update heb ontvangen. Ik ging vandaag ergens heen en tijdens het rijden kwam het bericht dat een update beschikbaar was. Ik kon hem bij aankomst niet starten, vanwege de update lengte. Op de terugweg geen bericht gekregen en de update was ook nergens te vinden. Beetje vaag allemaal. Morgen maar weer eens kijken.
Oh, en bij sommigen komt er ook een update binnen die niet 2.3 is... om eea nog wat onoverzichtelijker te maken...
[ Voor 7% gewijzigd door MJMaverick op 02-08-2021 21:19 ]
Nou ik heb vooral VW weer een keer vervloekt. Juist z.s.m op 9 juli akkoord gegeven, nu bijna een maand later eindelijk zover. Echter nu is vrouw hoogzwanger (had dus achteraf beter helemaal geen OTA kunnen aanmelden met dit tempo) dus ik vond het niet een heel fijn idee dat ze nu alleen in de auto zat zonder hulpsystemen. Niet dat ze niet kan rijden ofzo, maar gewoon gedachten van remhulp systeem is geruststellend.sl1000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:07:
[...]
Ze heeft je vast vervloekt, nadat het hele dashboard een kerstboom werd…
Enfin update is gelukt, nu direct even stukje rijden. Pakt hij vrij snel deel 2 om te downloaden. Het downloaden zelf is molle 4G strepen niet echt heel snel i.t.t. mensen wel eens zeggen.
Verwijderd
20° en geen tegenwind.
Vertrokken met 331km en thuis met 138km aan een gem. snelheid van 74km/u.
Carplay maar 4x gecrashed en ook nog eens de infotainment die er weer uit lag.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2021 21:35 ]
Draadloos? Beter bedraad aansluitenVerwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:32:
Tripje van 145km met een verbruik van 19.1kwh, best hoog voor een ongeladen ID4 met 1 persoon.
20° en geen tegenwind.
Carplay maar 4x gecrashed en ook nog eens de infotainment die er weer uit lag.
Ik heb wat Duitse sites bekeken, maar het scheelt niet heel erg veel in prijs. Bovendien bezorgen ze dan niet in NL en ik heb ook geen zin om ze bij familie in Duitsland op te gaan halen. Daarvoor is het prijsverschil te klein.mcmiles schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:44:
[...]
Blijf graag op de hoogte. Zal zelf ook eens informeren en wil kijken of aanschaf in Duitsland aantrekkelijker is.
Goedkoopste winterband mèt een seal in 215/50/R19 die ik kan vinden is de Continental WinterContact TS 850 P.
Verwijderd
Ja, maar zo kan je voor alles een alternatief zoeken. Moet dat eigenlijk niet gewoon werken?
Kan altijd wel eens gebeuren maar dit is gewoon slecht, ik duim dus voor die 2.3 update
Gewone een slechte gimmick, net als die halfronde Samsung TVs.Verwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:37:
[...]
Ja, maar zo kan je voor alles een alternatief zoeken. Moet dat eigenlijk niet gewoon werken?
Kan altijd wel eens gebeuren maar dit is gewoon slecht, ik duim dus voor die 2.3 update
Draadloos wordt je telefoon veel warmer van, en loopt je accu sneller leeg door. Draadloos opladen heeft een verlies van 30% in warmte dus je telefoon oververhit ook nog een keer, in dat ongeventileerde vak.
Ik heb al even zitten te kijken. Mijn eerste quickscan leert dat je voor rond de €1000 en paar winterbanden met (stalen)velg kan hebben in Dtl. In NL nog niet gevonden. Reifen-gesel heeft een groot aanbod, regio Düsseldorf.FlowDesign schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:36:
[...]
Ik heb wat Duitse sites bekeken, maar het scheelt niet heel erg veel in prijs. Bovendien bezorgen ze dan niet in NL en ik heb ook geen zin om ze bij familie in Duitsland op te gaan halen. Daarvoor is het prijsverschil te klein.
Goedkoopste winterband mèt een seal in 215/50/R19 die ik kan vinden is de Continental WinterContact TS 850 P.
Verwijderd
Dat was nou net het hele gemak eraansl1000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:46:
[...]
Gewone een slechte gimmick, net als die halfronde Samsung TVs.
Draadloos wordt je telefoon veel warmer van, en loopt je accu sneller leeg door. Draadloos opladen heeft een verlies van 30% in warmte dus je telefoon oververhit ook nog een keer, in dat ongeventileerde vak.
Mijn iPhone en sleutel zitten altijd in mijn laptop tas dus die gooi ik gewoon op de passagier stoel en klaar.
Voor iets langere ritten zal het dan maar een kabeltje worden.
Als je WiFi scanning uitzet in het menu (zieVerwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:04:
[...]
Dat was nou net het hele gemak eraan![]()
Mijn iPhone en sleutel zitten altijd in mijn laptop tas dus die gooi ik gewoon op de passagier stoel en klaar.
Voor iets langere ritten zal het dan maar een kabeltje worden.
Laatste video van ID.Furkan) wordt de draadloze verbinding wel een stuk stabieler. Wellicht een optie voor de korte ritjes.
wifi scanning uitschakelen helpt enorm, maar kan me niet herinneren dat ik dat in mijn laatste video heb gezegdsl1000 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:12:
[...]
Als je WiFi scanning uitzet in het menu (zie
Laatste video van ID.Furkan) wordt de draadloze verbinding wel een stuk stabieler. Wellicht een optie voor de korte ritjes.
Als performance tip voor de mensen die nog 2.1 hebben, niet?Simply1337 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:23:
[...]
wifi scanning uitschakelen helpt enorm, maar kan me niet herinneren dat ik dat in mijn laatste video heb gezegd
Auto thuis geladen. Nog n keer rondgereden met 55%…. Helaas… niks
Pffff
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Ik heb net voor €720 vier banden Continental WinterContact TS 850 P 215/50 R19 met contiseal besteld bij Oponeo.nl (€180 per stuk).mcmiles schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:02:
[...]
Ik heb al even zitten te kijken. Mijn eerste quickscan leert dat je voor rond de €1000 en paar winterbanden met (stalen)velg kan hebben in Dtl. In NL nog niet gevonden. Reifen-gesel heeft een groot aanbod, regio Düsseldorf.
Die banden heb ik op Duitse websites niet goedkoper kunnen vinden.
Banden zonder seal zijn wel een stuk goedkoper. Dan heb je een Vredestein Wintrac Pro voor vanaf €130.
Terug naar huis, auto weer op de oprit geparkeerd. Om te updaten moest ik handmatig de verlichting uitschakelen en toen uitgestapt en afgesloten.
Uurtje later was de update geslaagd. Nu wachten op deel 2.
(ID.3 Pro Performance)
Dank voor de tip, ga ook even kijken. Wat is het verschil tussen seal en zonder seal?FlowDesign schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:32:
[...]
Ik heb net voor €720 vier banden Continental WinterContact TS 850 P 215/50 R19 met contiseal besteld bij Oponeo.nl (€180 per stuk).
Die banden heb ik op Duitse websites niet goedkoper kunnen vinden.
Banden zonder seal zijn wel een stuk goedkoper. Dan heb je een Vredestein Wintrac Pro voor vanaf €130.
Zit een zelfdichtende laag aan de binnenkant. Als je een spijker in je band krijgt kun je gewoon doorrijden. Waarschijnlijk merk je het niet eens.mcmiles schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:40:
[...]
Dank voor de tip, ga ook even kijken. Wat is het verschil tussen seal en zonder seal?
Het is of dat, of een reservewiel meenemen, of zo'n setje met van die meuk die je erin kunt doen (en daarna je band weggooien), of de ANWB bellen.
Ik ben erg benieuwd
FUMES et CARNES
Aangekomen op het werk de update aan gezet en na 10 sec was die al klaar. Dus duidelijk geen 2.3, maar wat dan wel...?
Laten we leuk blijven tegen elkaar
Verwijderd
"Background services"t2faag schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:00:
Nou vanmorgen blij gemaakt met een dooie mus. Tijdens het rijden al snel de melding update beschikbaar, maar nooit rare meldingen en lampjes gehad. Dus wel benieuwd wat dit nou zou zijn.
Aangekomen op het werk de update aan gezet en na 10 sec was die al klaar. Dus duidelijk geen 2.3, maar wat dan wel...?
Ik heb hem ook gehad deze morgen op mijn ID4 v2.1
Kreeg vanmorgen ook waarschijnlijk dezelfde updatemelding, vervolgens wel een melding gehad dat sommige functies niet beschikbaar waren, maar niks bijzonders. Aangezien dit hup-dochtertje-naar-de-opvang-ritje was ook niet al te veel tijd gehad om de melding te bekijken.t2faag schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:00:
Nou vanmorgen blij gemaakt met een dooie mus. Tijdens het rijden al snel de melding update beschikbaar, maar nooit rare meldingen en lampjes gehad. Dus wel benieuwd wat dit nou zou zijn.
Ja, dit herken ik, had ik onlangs ook met mijn 3B.x-RaY99 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:36:
Als je die wilt aanzetten komt de melding dat de auto hiervoor op contact moet staan, doe je dat, dan is de optie verdwenen....
Optie om de Tractiecontrole te (de)activeren, inderdaad ook die ruit instelling gezien, en meer. Wordt door de software verborgen zodra het contact aan gaat.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
in de eerste 15 minuten met de sleutel in de buurt geweest, waardoor de deuren zich ontgrendelden?Freakie1NL schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:05:
2de update gisteren avond aangezet. Geen idee waarom, maar de update is niet gelukt. Geen melding of wat dan ook. Nu net maar weer installatie starten geklikt.
Nope. Ja bij het weglopen van de auto, maar dat lijkt mij niet anders mogelijk.sl1000 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:21:
[...]
in de eerste 15 minuten met de sleutel in de buurt geweest, waardoor de deuren zich ontgrendelden?
Sluiten met je vinger op de deurgreep.Freakie1NL schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:41:
[...]
Nope. Ja bij het weglopen van de auto, maar dat lijkt mij niet anders mogelijk.
Ik heb deze gisteren inderdaad ook gehad, lijkt de documentatie update te zijn waar anderen al eerder over hebben gesproken. Zie ook onderstaande foto.PB1983 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:24:
[...]
Kreeg vanmorgen ook waarschijnlijk dezelfde updatemelding, vervolgens wel een melding gehad dat sommige functies niet beschikbaar waren, maar niks bijzonders. Aangezien dit hup-dochtertje-naar-de-opvang-ritje was ook niet al te veel tijd gehad om de melding te bekijken.
Klopt, deze kregen we een week of 7 geleden denk ik.II Stevow II schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:13:
[...]
Ik heb deze gisteren inderdaad ook gehad, lijkt de documentatie update te zijn waar anderen al eerder over hebben gesproken. Zie ook onderstaande foto.
[Afbeelding]
Tronity heeft Apple Watch support: https://apps.apple.com/ro...9183#?platform=appleWatchdstaals schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:00:
Voor mensen met een Apple Watch, er is geen app voor de watch om je batterijpercentage te zien volgens mij maar het lukt wel via de ABRP app. Je hebt wel de premium versie nodig maar dan kun je deze linken naar Tronity en zodoende op je watch je huidige percentage zien. Wat omslachtig allemaal maar het lijkt te werken. Wachten op een watch app vanuit WeConnect kan ook maar dat zal wel ff duren :-).
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/ax5IkSMXaVJce8ezshPkkrd6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OKpGQSZ2EaAGJFQw6mMVmMXh.jpg?f=fotoalbum_large)