Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 118 ... 392 Laatste
Acties:

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
maik73 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:14:
Rij je elke dag n stukje hopende op het starten van de update… komt mijn auto sind vanmiddag niet meer online 😭
Rijden hoeft niet, gewoon in de D zetten met auto hold aan en dan 5 minuten in je auto blijven zitten is genoeg

Als je auto niet meer online komt dan moet je even zekering 19 eruit halen. Auto afsluiten en 15 minuten later de auto weer openen en de zekering terugzetten.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17
ik222 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Rijden hoeft niet, gewoon in de D zetten met auto hold aan en dan 5 minuten in je auto blijven zitten is genoeg

Als je auto niet meer online komt dan moet je even zekering 19 eruit halen. Auto afsluiten en 15 minuten later de auto weer openen en de zekering terugzetten.
Ik vind het wel irritant dat je niet gewoon een "Check for update" kunt forceren.

Blijkbaar lukt dat momenteel alleen wanneer je een reset naar fabrieksinstellingen doet?
Maar dan moet je ook weer alles opnieuw instellen... :/

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Simply1337 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Mijn update ping was op een dinsdag om 17:50. als ik deel 2 krijg wordt dat waarschijnlijk vanavond
Ugh, Ik sla deze week over, tot volgende week!

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:04
FlowDesign schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:37:
[...]

Ik vind het wel irritant dat je niet gewoon een "Check for update" kunt forceren.

Blijkbaar lukt dat momenteel alleen wanneer je een reset naar fabrieksinstellingen doet?
Is dat zo? Dus bij terugzetten naar fabrieksinstellingen is de beste kans om de update te forceren?

• ik222
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:37:
[...]

Volgens mij helpt zelfs dat niet eens om de update check te forceren. Althans ik heb dat gisteren dus gedaan maar kreeg daarna niet opnieuw de update. Kan natuurlijk zijn dat de backend toen stuk was maar toch...

/Edit: Ik zal het nogmaals testen, update staat voor mijn auto hoe dan ook klaar dus als een factory reset iets forceert moet ik hem daarna sowieso krijgen. Zo niet dan kunnen jullie je de moeite besparen :p

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 27-07-2021 18:59 ]

• ik222
  • Niet online
Nogmaals de factory reset geprobeerd maar helaas, update komt niet opnieuw binnen. Het wordt dus echt wachten tot volgende week en we weten nu zeker dat een factory reset geen zin heeft.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:24

Freakie1NL

Grote Baas

Hier ook nog geen update ontvangen. Al akkoord op mail gegeven op 9 juli.

En logisch dat het @AMARONE dwars zit. VW heeft beloofd de 1st Movers als eerste te doen, maar in dit topic lijkt het eerder bij de niet 1st Movers goed te gaan dan andersom.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• FlowDesign
Freakie1NL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:04:
Hier ook nog geen update ontvangen. Al akkoord op mail gegeven op 9 juli.

En logisch dat het @AMARONE dwars zit. VW heeft beloofd de 1st Movers als eerste te doen, maar in dit topic lijkt het eerder bij de niet 1st Movers goed te gaan dan andersom.
Natuurlijk is dat suf, maar je koopt een auto toch niet op basis van het bij de first movers clubje horen?

Maar goed, het is indd wel een beetje irritant hoe het gaat qua software bij VW, vooral omdat het zo ondoorzichtig is. Wij willen in feite een soort beta testers zijn en melden ons daarvoor aan en vervolgens hebben we nog steeds geen idee wie wat wanneer kan verwachten en op basis van welke parameters krijgt de ene wel een update en de ander niet?

Doe gewoon 2 groepen, waarin de first movers dan ook gewoon allemaal die update krijgen en de rest pas later. Of communiceer duidelijk of doe het gewoon niet en laat iedereen wachten op de officiële release. Nu is het eigenlijk gewoon kut.

• FlowDesign
ik222 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:21:
Nogmaals de factory reset geprobeerd maar helaas, update komt niet opnieuw binnen. Het wordt dus echt wachten tot volgende week en we weten nu zeker dat een factory reset geen zin heeft.
Dank voor het testen :)

• AMARONE
Er was hier een tijdje terug de discussie over de bandenspanning. Heb mijne nu gecontroleerd ivm de vakantie. Ze stonden op 2.4, heb de spanning op 2.7 ingesteld nu. Je voelt het wel maar de wegligging is ook beter.

Id3 1st plus

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:54

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

AMARONE schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:33:
Er was hier een tijdje terug de discussie over de bandenspanning. Heb mijne nu gecontroleerd ivm de vakantie. Ze stonden op 2.4, heb de spanning op 2.7 ingesteld nu. Je voelt het wel maar de wegligging is ook beter.

Id3 1st plus
Verbruik is volgens mij ook beter.

• Simply1337
Simply1337 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:38:
[...]

Ugh, Ik sla deze week over, tot volgende week!
Blijkbaar niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egUh9jQe9UJlcKif_fU4OhkscDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmvxbOj0x4HGgFLZC7VEjGN9.jpg?f=fotoalbum_large

Lets go, zie morgenochtend wel of het succdsvol is verlopen

• AMARONE
Simply1337 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:59:
[...]

Blijkbaar niet

[Afbeelding]

Lets go, zie morgenochtend wel of het succdsvol is verlopen
Jaloers.

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHVeIscrAKfAkfG2vfa7liZCs4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vAG1kppl7LHIlx6uFtlg9hh.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is deel 2 aan het downloaden op de ID.3.

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

• AMARONE
Netjes. Mooi wagenpark. Valt me op dat in de regio den haag ik vooral de id4 zie. Rond Schiphol/Hoofddorp weer veel id3 te zien.

Vandaag 2 uur gereden, geen update nog. Net weer gecontroleerd.

Heeft iemand hier wel eens een kraakje in zijn id3? Links ergens bij de deurstijl en achterin(geen idee waar vandaan)

• Simply1337
Je hoeft niet te rijden, starten, ready op scherm en 5-7min wachten

• Simply1337
Deel 1 liet alleen een rode ! Zien op dash, toen wist je dat de update was begonnen

Deel 2 laat iets nieuws zien.. Naast de rode ! (wat echt 15+ min duurt voordat het komt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lv5l6UdPf0uE7PdEs9MK3TxNqlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tloneLgTMfdrDoYKG0S634fX.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ontbrak in deel 1. Nu weten we ook dat de infotainment onderhanden wordt genomen

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32
AMARONE schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:33:
[...]

Trage oplaadsnelheden valt wel mee toch.. 100kwh, 125 komt eraan en de geruchten over 150,170 en hoger zijn er ook al (dmv updates)
Probleem opgelost (voor ons iig). Schroeven een dakkoffer op onze fiësta, voor die een of twee keer naar wintersport. Dat ik zelf daar niet eerder op ben gekomen 8)7.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
ik222 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Zojuist zekering er uit gehaald (volgens mij is dat m ;))
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkrIpqntTTs5hbblCR273kC73GM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnyOGSoFWqrJyLTfnd8sKzXf.jpg?f=fotoalbum_large
Helaas na 15 minuten weer terug geplaatst, auto gestrat..... geen verbinding mogelijk (offline) |:(

[ Voor 6% gewijzigd door maik73 op 28-07-2021 07:16 ]

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51
Deze oplossing stond op een Duits forum.

1. Fahrzeug aufsperren
2. Schlüssel möglichst weit vom Fahrzeug entfernen, sodass keine Kommunikation möglich ist.
3. Sicherung F19 unter dem Lenkrad/Fußraum ziehen. Dabei nicht auf den Fahrersitz setzen.
4. Auto offen lassen & 20min weg gehen.
5. nach 20min Sicherung wieder einsetzen.
6. 1x Infotainment mit lange An-Knopf resetten
7. nach 5min konnte ich das Fahrzeug wieder zu WeConnect hinzufügen mittels WeConnect verbinden.

Denk wel dat je de goede zekering had.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronvgs op 28-07-2021 07:56 ]

• Chris P.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90VnJJ43-EvI_Jt1Jdk10fJuwno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCx9RM58GeFUQiyNy9vb3fyG.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is de update gelukt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5y9JaO-xqWPvFKqhNGFMNH4ZI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLBIIyREKqoOpTvce7qHlF0q.jpg?f=fotoalbum_large

Software versie 0.910

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1DB_Y5tWQ5XkhTcWBi9kwzDyo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOuxc9l8nR1B6ubdzfkp8Eu4.jpg?f=fotoalbum_large

En meteen de laatste wagendocumentatie erbij (3.3.0). Die versie moet ik zo nog even controleren want die bleef nog op 3.1.0 staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dEnDCy-_2wCni7xsa4vpIQKBkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUfIcgS2aMKShKWUb15tEWih.jpg?f=fotoalbum_large

• maik73
Ronvgs schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:55:
Deze oplossing stond op een Duits forum.

1. Fahrzeug aufsperren
2. Schlüssel möglichst weit vom Fahrzeug entfernen, sodass keine Kommunikation möglich ist.
3. Sicherung F19 unter dem Lenkrad/Fußraum ziehen. Dabei nicht auf den Fahrersitz setzen.
4. Auto offen lassen & 20min weg gehen.
5. nach 20min Sicherung wieder einsetzen.
6. 1x Infotainment mit lange An-Knopf resetten
7. nach 5min konnte ich das Fahrzeug wieder zu WeConnect hinzufügen mittels WeConnect verbinden.

Denk wel dat je de goede zekering had.
Dank! Heb het geheel nogmaals gedaan en ook zekering 20 eruit gehaald (ergens hier gelezen)…

Nu werkt ie weer…. Ben weer online!
Thnx

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:46
Niet specifiek aan @Chris P. maar ik quote even zijn foto omdat ik het nogal een bijzonder bericht vind.

Betekent dit nu dat updates niet gewoon in de achtergrond gebeuren als je auto toch passief op de oprit staat maar perse moet gebeuren terwijl je aan het rijden bent?
Dus dan kan het ook gebeuren dat zodra je de auto een keer echt nodig hebt je moet wachten op een update.. dat lijkt me niet heel wenselijk toch?
Ik zag ook op een foto iets verder terug "Schakel het contact niet uit..:"

Ja luister.. als ik aan het rijden ben en ik kom op mijn bestemming.. dan ga ik toch echt niet zitten wachten tot de update klaar is.. of ben ik de enige die er dan zo over denkt.?
Waarom zouden ze dat niet gewoon lekker in de avonduurtjes updaten als de auto toch aan de oplader staat.. :?

*sowieso

• Chris P.
Even voor de zekerheid: er is een verschil tussen versie 2.3 downloaden en installeren. De 2.3 update download terwijl de auto online is (dus als je aan het rijden bent of de auto aangezet hebt op de oprit in z'n D of B met Auto Hold). De 2.3 installatie gebeurd als de auto is afgesloten en je niet aan het rijden of laden bent.

De andere foto is de auto documentatie (versie 3.3.0 3.10.0) . Die staat los van update 2.3 en download én installatie kan plaats vinden tijdens het "rijden" (zelfde condities als waarin update 2.3 gedownload kan worden). Wagen documentatie downloaden en instaleren duurt maar een paar minuten.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-01 20:00
En wat zijn de eerste ervaringen? Is de software merkbaar sneller geworden?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Of langzamer? :+

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 14:21
wat zijn zowat de plaatsen waar je meer id gebruikers kan vinden?
heb zelf deze: https://old.reddit.com/r/VWiD4Owners/

• Chris P.
pietermx schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:17:
En wat zijn de eerste ervaringen? Is de software merkbaar sneller geworden?
Ik zal het mijn vriendin vragen zodra ze weer thuis is 😁.

Hebben andere met 2.3 ook een hogere wagendocumentatie versie? Ik verwachte 3.3.0 maar heb niet goed gekeken maar volgens mij staat het nu op 3.10.0. Ik kan zelf nu niet controleren.

• Simply1337
hier ook succesvol(?).. infotainment is wel vloeiender geworden, maar echt iets nieuws is er niet echt op het eerste indruk. homeknopje aanpassen naar een logo/vlag. yippie.

Waarschuwingen met ID light (hand aan het stuur/eco drive) werken niet bij mij. of ik moet sneller rijden..

wagendocumentatie is wel grappig. Het was 3.3.0, met update terug naar 3.1.0 en dan meteen een update naar 3.10.0

niks nieuws met app, connectie wel wel sneller, das een plus. maar was al zo met deel 1.
opnieuw opstarten van infotainment is rapper, alleen navigatie blijft traag, rest is al "opgestart". dus oke.+

Gewoon een opgeschoond infotainment software en daar blijft het beetje bij. volgens mij is de lader software hetzelfde tov 2.1. dus we gaan niet sneller lader / laden op tijdstip werkt wellicht nog niet.

EDIT: Logisch dat ID.light hulp niet werkt.. heb een downgrade gekregen tov 2.3 deel 1, maar hoger dan 2.1 :/
Daarnaast niks anders aangepast softwaretechnisch. dus alles blijft hetzelde behalve tov 2.3 deel 1. Alleen de infotainment is versie omhoog gegaan.. en rijders assist omlaag }:|

Edit2: geen downgrade, was de "officiele" versie... wellicht heeft vw iets te snel de nieuwe gepusht en wellicht is dit de reden waarom bij sommige deel 2 faalde. versie mismatch

[ Voor 20% gewijzigd door Simply1337 op 28-07-2021 11:08 ]

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 16:59
Rijders assist is nog steeds nieuwer dan op 2.1.
Kan best zijn dat de werking tussen de versie van 2.3-1 en 2.3-2 identiek is, maar dat voor de samenwerking met 0790 enkele extra verschillen nodig waren. Feit dat het nummertje net iets lager is zegt op zichzelf nog niets.

Verwijderd

Als ik hem aangeboden krijg zal ik die wel nog even uitstellen denk ik, ik wacht liever een beetje af tot er genoeg feedback is van andere :)

Beetje zoals Windows updates... :+

• maik73
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:01:
Als ik hem aangeboden krijg zal ik die wel nog even uitstellen denk ik, ik wacht liever een beetje af tot er genoeg feedback is van andere :)

Alleen zijn windows updates betrouwbaarder (en die zijn al onbetrouwbaar) O-)

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 17:26

En tot die tijd werken je assistentiesystemen niet meer toch? :+

• Chris P.

Dan neem ik aan dat je geen "I want OTA" mail hebt gestuurd of anders niet akkoord bent gegaan met deelname aan deze pilot uitrol?

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-01 14:55
Ben opweg naar Italië crashes mijn systeem opeens.
Na een reboot, krijg ik opeens mijn BT verbinding niet meer aan.
In setup (systeeminstellingen) is Mobiele apparaten niet meer te selecteren.

Iemand hier misschien een snelle fix voor dit probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOwWMPm5mDWmx6FB-VSXVAtH5Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VW6tETUneKJ3brPFxXGNc72L.jpg?f=fotoalbum_large

• sl1000
N0EL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:12:

[Afbeelding]
Al een reboot geprobeerd? (infotainment powerknop 10 seconden inhouden?)

• Simply1337
N0EL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:12:

[Afbeelding]
15min buiten je auto wachten zonder iets te doen... eerste keer even infotainment weer rebooten? anders 15 min wachten

• N0EL
Ik ga het bij de volgende stop probeer.
Tnx....

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Voor mensen met een Apple Watch, er is geen app voor de watch om je batterijpercentage te zien volgens mij maar het lukt wel via de ABRP app. Je hebt wel de premium versie nodig maar dan kun je deze linken naar Tronity en zodoende op je watch je huidige percentage zien. Wat omslachtig allemaal maar het lijkt te werken. Wachten op een watch app vanuit WeConnect kan ook maar dat zal wel ff duren :-).

• sl1000
dstaals schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:00:
Voor mensen met een Apple Watch, er is geen app voor de watch om je batterijpercentage te zien volgens mij maar het lukt wel via de ABRP app. Je hebt wel de premium versie nodig maar dan kun je deze linken naar Tronity en zodoende op je watch je huidige percentage zien. Wat omslachtig allemaal maar het lijkt te werken. Wachten op een watch app vanuit WeConnect kan ook maar dat zal wel ff duren :-).
Tronity kan rechstreeks met de Weconnect api integreren en dan heb je de data ook op je watch. ABRP niet voor nodig.

• dstaals
sl1000 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Tronity kan rechstreeks met de Weconnect api integreren en dan heb je de data ook op je watch. ABRP niet voor nodig.
Maar hoe dan op je Watch? Er is zover ik weet geen watch app voor WeConnect en Tronity.

• sl1000
dstaals schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Maar hoe dan op je Watch? Er is zover ik weet geen watch app voor WeConnect en Tronity.
Ah misverstand, ik dacht dat de watch app van Tronity was en niet van ABRP.
Zelf heb ik alleen de Tronity widget op mijn iphone, en die werkt prima.

• dstaals
sl1000 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Ah misverstand, ik dacht dat de watch app van Tronity was en niet van ABRP.
Zelf heb ik alleen de Tronity widget op mijn iphone, en die werkt prima.
Ja ik ook, werkt inderdaad top. Miste alleen iets op mijn watch maar dat heb ik nu dus ook gevonden :-)

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-01 14:54
Het aanvragen van een WeCharge kaart moet je als land Duitsland of België opgeven, en heb je een buitenlandse creditcard nodig: een Nederlandse kaart werkt niet. Wel kun je eenvoudig een gratis online, prepaid creditcard afsluiten bij de Duitse maatschappij N26. Als je deze referral code gebruikt krijg je zelfs 50 euro kado!

*knip*
Referrals zijn helaas niet toegestaan zie Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 48% gewijzigd door tweakduke op 30-07-2021 09:13 ]

• sl1000
dstaals schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Ja ik ook, werkt inderdaad top. Miste alleen iets op mijn watch maar dat heb ik nu dus ook gevonden :-)
Andere (omslachtige) optie is om de WeconnectApi in HomeAssistant te integreren (hier zijn integraties voor).
dan heb je de data in HA en de HA watch app kan deze dan weer laten zien.

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 12:18
dstaals schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:00:
Had al EVnotify (op oude android in de auto)+ODB2 Dongle een connectie.
Dan is er een extra app EVNotify Watch: https://apps.apple.com/nl/app/evnotify-watch/id1499398478

Ik haal zelf de dongle er uit, heb een paar keer gestaan met een lege 12Volt batterij.

• Soeski
C0C0 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Had al EVnotify (op oude android in de auto)+ODB2 Dongle een connectie.
Dan is er een extra app EVNotify Watch: https://apps.apple.com/nl/app/evnotify-watch/id1499398478

Ik haal zelf de dongle er uit, heb een paar keer gestaan met een lege 12Volt batterij.
In 2.1 zou dat niet meer moeten, je 12V accu wordt opgeladen door de batterij. Werkt bij mij prima zo ver ik weet want ik heb al 2x leeg gestaan na aflevering - sinds 2.1 niet meer.

• C0C0
Soeski schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:25:
[...]

In 2.1 zou dat niet meer moeten, je 12V accu wordt opgeladen door de batterij. Werkt bij mij prima zo ver ik weet want ik heb al 2x leeg gestaan na aflevering - sinds 2.1 niet meer.
Ik juist 3x na 2.1. Gaat nu goed, durf niet echt meer.

• Simply1337
wlbbrhzn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:52:
Het aanvragen van een WeCharge kaart moet je als land Duitsland of België opgeven, en heb je een buitenlandse creditcard nodig: een Nederlandse kaart werkt niet. Wel kun je eenvoudig een gratis online, prepaid creditcard afsluiten bij de Duitse maatschappij N26. Als je deze referral code gebruikt krijg je zelfs 50 euro kado!

https://n26.com/
Een VISA kaart geeft problemen.. niet een nederlandse. Mastercard loopt er zo doorheen.

Als je problemen hebt kun je gewoon WeCharge mailen/bellen en gaan ze het handmatig verifieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 28-07-2021 16:55 ]

• FlowDesign
Soeski schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Ik vroeg me laatst al af of de 12V batterij wordt bijgeladen uit 't accupakket, dank voor de info :)

Overigens vond ik zo'n dongle maar bagger omdat de dongle niet vanzelf uit z'n slaapstand kwam. Fijn teruggestuurd dat ding. Zolang Tronity gratis is heeft zo'n dongle voor mij geen enkele meerwaarde. Sowieso weinig, want ABRP gebruik ik ook zelden.

• N0EL
@sl1000 @Simply1337
Reset (10 sec. Aan/uit) heeft gewerkt.
Dankjewel.

• AMARONE
Simply1337 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:03:
[...]

is een lader database issue. Wordt met elke map update opgevuld. Anders kreeg je de foutmelding: navigatie kan niet plannen ivm teveel laadstops >:)

dus je hebt gewoon even andere apps nodig tot die tijd.
Dit probleem is er dus tot de 2.3 update of een nieuwe map update? Had de functie graag gebruikt naar vakantie.

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-01 14:54
Simply1337 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Een VISA kaart geeft problemen.. niet een nederlandse. Mastercard loopt er zo doorheen.
Een MasterCard van de Rabobank werkt in elk geval niet.

• Soeski
FlowDesign schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Ik vroeg me laatst al af of de 12V batterij wordt bijgeladen uit 't accupakket, dank voor de info :)

Overigens vond ik zo'n dongle maar bagger omdat de dongle niet vanzelf uit z'n slaapstand kwam. Fijn teruggestuurd dat ding. Zolang Tronity gratis is heeft zo'n dongle voor mij geen enkele meerwaarde. Sowieso weinig, want ABRP gebruik ik ook zelden.
Dat heb ik ook - de dongel moet elke keer aangezet worden na instappen. Maargoed, dan weet ik ook dat de dongel de 12V accu dus niet zou moeten drainen. Ik kan nu op de tast 1 knop indrukken waarna de dongel verbindt met mijn smartphone, app EVNotify en die weer de info doorgeeft aan ABRP.
Dan zie ik dus vrij snel mijn daadwerkelijke % in ABRP in Android Auto op het scherm, en dus ook met hoeveel procent ik op de bestemming kom.
VW had deze functionaliteit zelf kunnen leveren, en dat komt misschien nog, maargoed. Die 25 euro voor die dongel kon dan ook nog wel :)

• mikkie1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
C0C0 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Ik juist 3x na 2.1. Gaat nu goed, durf niet echt meer.
Had ik ook, maar ook in combinatie met mijn sleutel op zak en de auto staat 2 meter verder van waar ik zit. Uiteindelijk is de 12V-accu met een.... vervangen en nu geen problemen meer!

• FlowDesign
Soeski schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:11:
[...]

Dat heb ik ook - de dongel moet elke keer aangezet worden na instappen. Maargoed, dan weet ik ook dat de dongel de 12V accu dus niet zou moeten drainen. Ik kan nu op de tast 1 knop indrukken waarna de dongel verbindt met mijn smartphone, app EVNotify en die weer de info doorgeeft aan ABRP.
Dan zie ik dus vrij snel mijn daadwerkelijke % in ABRP in Android Auto op het scherm, en dus ook met hoeveel procent ik op de bestemming kom.
VW had deze functionaliteit zelf kunnen leveren, en dat komt misschien nog, maargoed. Die 25 euro voor die dongel kon dan ook nog wel :)
De dongel die ik had gekocht moest ik elke keer eruit trekken en weer insteken om 'm weer aan te krijgen :/

En de dongle werkt niet wanneer de auto uitstaat, dus dan is Tronity gebruiken handiger wanneer je spontaan van tevoren een route wil plannen met ABRP :)

Maar indd, linksom of rechtsom, zowel dongle als Tronity zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. VW moet dat soort dingen gewoon zelf ondersteunen, net als Tesla.

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
Simply1337 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Als je problemen hebt kun je gewoon WeCharge mailen/bellen en gaan ze het handmatig verifieren.
Ik heb een Nederlandse Visa (via ABNAMRO). Kon me probleemloos registreren afgelopen mei.

• Simply1337
Dan is het een rabobank issue, want elk persoon die mn dm'de had een rabobank en anwb visa 💳🤔

• Simply1337
AMARONE schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:32:
[...]

Dit probleem is er dus tot de 2.3 update of een nieuwe map update? Had de functie graag gebruikt naar vakantie.
2.3 fix dit niet, resultaat is wel sneller :>

niet alle snelladers van alle providers zitten erin.. zelfs niet van alle ionitys van bijv. italie of spanje/porto. want deze zijn ionitys icm een provider zoals enel x (ita). blijft beetje ruk.

Paar laders in je maps als favoriet toevoegen en gewoon stoppen waar je ongeveer wilt stoppen als navi je niet verwijst.

wat ook hielp bij mij om gewoon met 150km bereik even te kijken waar de komende laders zijn en richt je op de lader waar je wilt stoppen. soms kun je sneller rijder en soms moet je toch even rustiger rijden om een bepaalde lader te halen die je wilt en met 150km bereik kun je best uitrekken als je 130+ hebt gereden gehele tijd naar 200km als je even dropt naar 100 kmh.

• AMARONE
Simply1337 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:08:
[...]

2.3 fix dit niet, resultaat is wel sneller :>

niet alle snelladers van alle providers zitten erin.. zelfs niet van alle ionitys van bijv. italie of spanje/porto. want deze zijn ionitys icm een provider zoals enel x (ita). blijft beetje ruk.

Paar laders in je maps als favoriet toevoegen en gewoon stoppen waar je ongeveer wilt stoppen als navi je niet verwijst.

wat ook hielp bij mij om gewoon met 150km bereik even te kijken waar de komende laders zijn en richt je op de lader waar je wilt stoppen. soms kun je sneller rijder en soms moet je toch even rustiger rijden om een bepaalde lader te halen die je wilt en met 150km bereik kun je best uitrekken als je 130+ hebt gereden gehele tijd naar 200km als je even dropt naar 100 kmh.
ah oké. Jammer. Had de functie graag werkend. Maar mijn update is op Mars ergens denk ik :')

Ik ga naar portugal en het plan is inderdaad om een verwachte lader+backup in de Navi te zetten en dan elke keer bij de stop de volgende te plannen. Veel ionity en in de nacht vertrekken om hopelijk niet in de rij te komen.

• sl1000
AMARONE schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:39:
[...]
ah oké. Jammer. Had de functie graag werkend. Maar mijn update is op Mars ergens denk ik :')

Ik ga naar portugal en het plan is inderdaad om een verwachte lader+backup in de Navi te zetten en dan elke keer bij de stop de volgende te plannen. Veel ionity en in de nacht vertrekken om hopelijk niet in de rij te komen.
Volgens mij is een Navi-update het enige wat meer laadpunten gaat toevoegen.
Dat kan dus ook prima als je nog op 2.1 zit :)

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-01 20:45
Helaas, geen mogelijkheid om de telefoon te gebruiken als sleutel op de ID.3. Ik vermoed ook niet op de ID.4 maar dat is niet helemaal duidelijk:
Hi Vlad, we are planning the implementation of the digital key also for our future ID. models.
This will require new hardware in the vehicles, as the necessary radio connections or frequency bands for communication between the vehicle and mobile phone are not currently available.
There will be no retrofit solution because of installation space and interface incompatibilities in the current ID.3. However, we see the customer need and are happy to work on a solution.
(reactie van VW op een vraag hierover in de First Movers Facebook groep)

• ik222
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik dat ook niet heel boeiend vind eigenlijk, je ziet ook bij andere merken dat dat soort technologie toch nooit betrouwbaar genoeg is om je sleutel thuis te laten. Al is het maar omdat je altijd te maken hebt met de software op je telefoon die updates kan krijgen etc.

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 14:05
Is het versturen van een adres vanuit je app naar de auto wel verbeterd met 2.3? Dus niet dat je hem pas na een paar dagen of helemaal niet in de auto te zien krijgt? ;)

• AMARONE
MJMaverick schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:04:
Helaas, geen mogelijkheid om de telefoon te gebruiken als sleutel op de ID.3. Ik vermoed ook niet op de ID.4 maar dat is niet helemaal duidelijk:

[...]

(reactie van VW op een vraag hierover in de First Movers Facebook groep)
Het enige jammer is dat het meen ik wel beloofd werd. Qua functie boeit het me heel weinig. Ik heb liever dat ze de app verbeteren dan dit.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-01 15:10
AMARONE schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Het enige jammer is dat het meen ik wel beloofd werd. Qua functie boeit het me heel weinig. Ik heb liever dat ze de app verbeteren dan dit.
Eens, zit ook niet echt te wachten om mijn auto te openen met mijn telefoon. Liever zie ik ook verbeteringen in de app, waar staat mijn auto geparkeerd, is ie in beweging, zijn de deuren op slot, rittenregistratie zaten wel in de oude (helaas wel van PON) VAG-apps..

ID.3 Pro S Limited Edition

• FlowDesign
ik222 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:05:
Ik moet zeggen dat ik dat ook niet heel boeiend vind eigenlijk, je ziet ook bij andere merken dat dat soort technologie toch nooit betrouwbaar genoeg is om je sleutel thuis te laten. Al is het maar omdat je altijd te maken hebt met de software op je telefoon die updates kan krijgen etc.
Uhm nou, ik had met m'n Tesla Model 3 over het algemeen alleen maar m'n telefoon bij me. Als ik verder van huis ging meestal voor de zekerheid ook het pasje bij me, dat wel.

Ik vond het eigenlijk een hele relaxte functie en volgens mij is indd door VW beloofd dat het nog zou komen, dus ik vind dit eerlijk gezegd wel een tegenvaller.

• Soeski
FlowDesign schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Uhm nou, ik had met m'n Tesla Model 3 over het algemeen alleen maar m'n telefoon bij me. Als ik verder van huis ging meestal voor de zekerheid ook het pasje bij me, dat wel.

Ik vond het eigenlijk een hele relaxte functie en volgens mij is indd door VW beloofd dat het nog zou komen, dus ik vind dit eerlijk gezegd wel een tegenvaller.
Het staat zelfs in de handleiding als functie, en voor de release was dit idd één van de besproken functies. Ze gaan het dus ook wel doen blijkbaar, maar heeft nieuwe h/w nodig dus alleen de nieuwe ID.3's. Dit gaat met nog wel meer "leuke" features gebeuren denk ik - dat de h/w mist of alweer te oud is en dus alleen op nieuwe modellen komt.

• N0EL
Zit momenteel in een hotel in Italië mijn id4 te laden via een 220 stekker en de ID4 geleverde granny lader.
Deze doet 10km per uur momenteel.
Nu zit er ook een 380 stekker naast en volgens de hoteleigenaar laden de Tesla's er ook aan op.
Wat voor een plug / lader heb ik nodig om hier (in de toekomst) ook gebruik van te kunnen maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQg9amz1-zDOtHp2oRBfUKj0-PY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obe5Znh9AibZof5fNKNnNRka.jpg?f=fotoalbum_large

• C0C0
Een 'krachtstroom' of te wel 3-fase. lader

Zat zelf te kijken naar zo'n lader: https://www.accu-machine....e-auto-met-113246657.html

• FlowDesign
N0EL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:24:
Zit momenteel in een hotel in Italië mijn id4 te laden via een 220 stekker en de ID4 geleverde granny lader.
Deze doet 10km per uur momenteel.
Nu zit er ook een 380 stekker naast en volgens de hoteleigenaar laden de Tesla's er ook aan op.
Wat voor een plug / lader heb ik nodig om hier (in de toekomst) ook gebruik van te kunnen maken?

[Afbeelding]
Heb je niks aan met de standaard granny lader.

• maik73
[...]

Hetzelfde geldt voor het automatisch inparkeren (via de app).... Is ook beloofd, maar betwijfel dat het ooit komt.
Ik denk dat dit wel een van de auto's is met de meeste misleidende features die ik de afgelopen 10 jaar gereden heb.
(Nissan, peaugeot, bmw waren de voorlopers van de id4).

Begrijp me niet verkeerd: Ik vind het een fijne auto, rijd heerlijk..... maar kwa (werkende) functies valt ie tegen.

• Soeski
maik73 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:28:
[...]

Hetzelfde geldt voor het automatisch inparkeren (via de app).... Is ook beloofd, maar betwijfel dat het ooit komt.
Ik denk dat dit wel een van de auto's is met de meeste misleidende features die ik de afgelopen 10 jaar gereden heb.
(Nissan, peaugeot, bmw waren de voorlopers van de id4).

Begrijp me niet verkeerd: Ik vind het een fijne auto, rijd heerlijk..... maar kwa (werkende) functies valt ie tegen.
Daar mis je dus de sensors voor (die op het PON showmodel wel zaten in de wielkasten, net als de subwoofer in de kofferbak). De ID4 gaat het misschien wel kunnen omdat deze meer camera's heeft in de spiegels en in de neus. Waarom de ID.3 eigenlijk maar één (achteruitrijd)camera heeft weet ik ook niet - gemiste kans?

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-01 20:45
Soeski schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:33:
[...]

Daar mis je dus de sensors voor (die op het PON showmodel wel zaten in de wielkasten, net als de subwoofer in de kofferbak). De ID4 gaat het misschien wel kunnen omdat deze meer camera's heeft in de spiegels en in de neus. Waarom de ID.3 eigenlijk maar één (achteruitrijd)camera heeft weet ik ook niet - gemiste kans?
Op de ID.3 die nu in de prijslijst staat zijn 360 graden camera's ook een optie... Assistance Pakket Plus. Erg jammer dat dit niet op de 1st modellen zit.

• sl1000
Soeski schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:33:
[...]

Spiegel en neus camera's zitten ook alleen maar in de duurdere uitvoeringen.

• N0EL
FlowDesign schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Heb je niks aan met de standaard granny lader.
Daarom o.a. mijn vraag wat voor een lader heb ik hiervoor nodig.

• FlowDesign
N0EL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Zoiets als een Juice booster.
Duur grapje ;)

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:17
FlowDesign schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Zoiets als een Juice booster.
Duur grapje ;)
Er zijn toch gewoon kabels voor te krijgen? Zoals hierboven aangegeven.
Deze bijvoorbeeld

Ze zijn wat aan de prijzige kant ja.

[ Voor 34% gewijzigd door rinkel op 29-07-2021 14:01 ]

• samv5
  • Registratie: September 2014
N0EL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Zoek op marktplaats naar een Audi A3 e-tron hybrid lader. dan zit deze stekker er ook bij.
Dit heb ik ook gedaan voor mijn ID.4

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

samv5 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Zoek op marktplaats naar een Audi A3 e-tron hybrid lader. dan zit deze stekker er ook bij.
Lijkt me sterk dat je daarmee op krachtstroom De e-tron kan met de beste wil niet meer dan 3.6 kwh laden.

.

• Matthijscc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-01 09:15
Heeft iemand een idee of het mogelijk is op 1 of andere manier Netflix te bekijken tijdens het laden?

Ik weet dat het mogelijk is een film dmv externe harde schijf te bekijken.

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-01 15:37
mikkie1 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:13:
[...]

Zag 'm net ook op een ander forum. Kan je ergens terughalen wanneer je auto geproduceerd is? Heb de 1st Max in november opgehaald VIN: xxxx10000
Ik zit toevallig nu net bij de VW dealer (voor spullen op te halen + die 1e terugroepactie wat betreft de bagage net clips) en daar zeggen ze niets van deze terugroepactie te weten. (RDW geeft overigens ook nog niets aan). Zul je zien dat die volgende week pas bij ze binnenkomt en ik weer terug kan |:(

[ Voor 3% gewijzigd door II Stevow II op 29-07-2021 15:16 ]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Matthijscc schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:03:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is op 1 of andere manier Netflix te bekijken tijdens het laden?

Ik weet dat het mogelijk is een film dmv externe harde schijf te bekijken.
Er zijn jailbreak applicaties met carplay waar je dat mee zou kunnen doen.

.

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-01 14:51
werd even blij deze morgen.. in myvolkswagen staat nu 28/7 in productie & vermoedelijke aankomst in belgie 31/8. dus net voor de vakantie in de fabriek nog buiten dus?

• blinded
SiegmundB schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:33:
werd even blij deze morgen.. in myvolkswagen staat nu 28/7 in productie & vermoedelijke aankomst in belgie 31/8. dus net voor de vakantie in de fabriek nog buiten dus?
even bij mij gekeken 23/11/2021
GESCHATTE LEVERINGSDATUM VAN UW VOERTUIG :(

[ Voor 17% gewijzigd door blinded op 29-07-2021 15:58 ]

• sl1000
blinded schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:48:
[...]

GTX?

• blinded
Een Pro, heb alle opties en paketten aangeduid behalve die grijze strook met ander kleur dak

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 08:28
blinded schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Besteld januari 2021 - Id.4 Tech + wp productie datum: week 35
(voor het eerst dat ik een productie datum hoor)
Heb er straks 10 maanden op gewacht...... :(

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
bilgy_no1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:16:
[...]

In ieder geval is er nu de ervaring van Björn Nyland met zijn standaard 1000 km challenge. De ID.4 komt hier goed uit de bus met 10:35 uur inclusief laadstops. Daarmee is het een van de snelste niet-Tesla's. En als de laadsnelheid nog iets wordt verhoogd kan er nog eens 15-20 minuten vanaf.

YouTube: VW ID4 82 kWh 1000 km challenge

In ieder geval lijkt het erop dat ABRP nog wat conservatief is met de ID.4
Dit begint er wel aardig op te lijken, hiermee kun je wel in 1 dag mee naar Zuid Frankrijk dus. Ik neem aan dat dit wel onder bepakking is die afgestemd is op de reis? Dus kofferbak tot de nok vol, skibox op het dak, 3 fietsen op de trekhaak, airco vol open en 5 personen erin? Of is dit billen knijpen in je eentje met je alleen je laadpas en een bakkie koffie?

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-01 15:37
[...]

Het grappige is, ik heb zojuist even mijn VIN hier in gevuld (ID.4 1st Max) om de handleiding te bekijken:
https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL

En daar staat onder "Dataoverdracht" -> "Mobiele sleutel" gewoon documentatie over het gebruik van je telefoon als sleutel i.c.m. de WeConnect App :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k96KQ39uujAOoztdUmUwRlfxJFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mibN9BPqSY27DP943A8rNv0y.png?f=fotoalbum_large

Met uiteraard wel de kanttekening "Als de configuratie van de wagen de voorbereiding "Mobiele sleutel" bevat, wordt de wagen af fabriek met de functie "Mobiele sleutel" afgeleverd."

[ Voor 7% gewijzigd door II Stevow II op 29-07-2021 16:57 ]

• blinded
II Stevow II schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Het grappige is, ik heb zojuist even mijn VIN hier in gevuld (ID.4 1st Max) om de handleiding te bekijken:
https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL

En daar staat onder "Dataoverdracht" -> "Mobiele sleutel" gewoon documentatie over het gebruik van je telefoon als sleutel i.c.m. de WeConnect App :?

[Afbeelding]

Met uiteraard wel de kanttekening "Als de configuratie van de wagen de voorbereiding "Mobiele sleutel" bevat, wordt de wagen af fabriek met de functie "Mobiele sleutel" afgeleverd."
Als jouw auto verbinding heeft met Internet.
En de telefoon ook heb je toch gene extra hardware nodig

• FlowDesign
samv5 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Hoeveel kW krijg je uit die lader dan? Wat is de spec?

Ik zie bijvoorbeeld deze, daar staat 3,6 kW op.

https://www.marktplaats.n...675d.html?previousPage=lr

Vragen ze €599 voor _O-

[ Voor 28% gewijzigd door FlowDesign op 29-07-2021 17:03 ]

• FlowDesign
blinded schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:58:
[...]

Als jouw auto verbinding heeft met Internet.
En de telefoon ook heb je toch gene extra hardware nodig
In principe niet, maar meestal gebruiken ze (ook) bluetooth, waarschijnlijk als extra veiligheid.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ik geef de update maar op. Nog steeds niets. Morgen lange rit, dan wil ik juist ACC kunnen gebruiken. Als ik had geweten hou dit zou gaan had ik nooit akkoord gegeven. Je verwacht als je zo'n mailtje op 9 juli krijgt met akkoord voor 11 juli dat dit dan rondom een dergelijke datum zal gebeuren. Nu ben ik blijkbaar aan de goden overgeleverd op welk moment mijn ACC zal uitvallen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
Je moet in de auto zelf toch nog steeds akkoord geven dat de update mag beginnen? Het is niet alsof hij op een willekeurig moment de update gaat doen.

• ik222
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:59:
Je moet in de auto zelf toch nog steeds akkoord geven dat de update mag beginnen? Het is niet alsof hij op een willekeurig moment de update gaat doen.
Klopt alleen het nadeel van deel 1 van deze update is dat al bij het downloaden je hulpsystemen uitvallen. En over wanneer de download start heb je geen controle. Pas juist nadat je hem geïnstalleerd hebt werken je hulpsystemen weer, alleen tijdens de install kun je 70 minuten niets met je auto.

Ik vind wat dat betreft het update mechanische wel heel erg beperkt. Ik bedoel hoe moeilijk kan het zijn om een optie te maken waarmee je het automatisch downloaden van updates op de achtergrond aan en uit kan zetten. En ooh ja, een knop "Controleer Nu" zou ook handig zijn als ze dan toch bezig zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 29-07-2021 18:08 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
Oh is dat zo? Dat wist ik niet. Dat is dan wel heel erg slecht geimplementeerd.

• samv5
  • Registratie: September 2014
FlowDesign schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:59:
[...]

Hoeveel kW krijg je uit die lader dan? Wat is de spec?

Ik zie bijvoorbeeld deze, daar staat 3,6 kW op.

https://www.marktplaats.n...675d.html?previousPage=lr

Vragen ze €599 voor _O-
Ja deze heb ik zo te zien, op marktplaats voor nog geen 200 euro gekocht.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

.

[ Voor 99% gewijzigd door AkroBatik op 29-07-2021 19:12 . Reden: Reply ipv edit ]

.

• Simply1337
Erapaz schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Dit begint er wel aardig op te lijken, hiermee kun je wel in 1 dag mee naar Zuid Frankrijk dus. Ik neem aan dat dit wel onder bepakking is die afgestemd is op de reis? Dus kofferbak tot de nok vol, skibox op het dak, 3 fietsen op de trekhaak, airco vol open en 5 personen erin? Of is dit billen knijpen in je eentje met je alleen je laadpas en een bakkie koffie?
Dat tweede. Want niet elke auto kun je 4 man optrommelen, auto met trekhaak, daklast geleverd krijgen.. En elk auto kan niet hetzelfde bagage meenenemen.

Maar je zal er 12.5 uur over doen omdat je een keertje extra gaat laden en vaker moet stoppen voor de benodigde plaspauze.

Pagina: 1 ... 118 ... 392 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.