Ik weet niet de exacte bestelweek maar die zou ook zo rond week 17 moeten zijn verwachte levering was week 28 maar wordt nu week 30 aankomst in NL dus vermoed week 32. Betreft een id3 tech zonder warmtepomp of steunhaak.Jazz37 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:28:
[...]
Besteld week 17, toen leverdatum week 26. Dat werd 33, nu dus 35
Zijn er hier al mensen met 'instap' ID.X versies? Denk aan ID.3 met minder vermogen en lagere accu capaciteit dan 58 kWh. Benieuwd hoe die mensen het EV rijden ervaren.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik zit deze week iedere ochtend met smart te wachten op foutmeldingenSimply1337 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:14:
Enkele interessante punten na starten van update:
Na 5 minuten nadat je de update hebt gestart komt er een RODE ! op je rijders dash (Oranje -> Rood).
[Afbeelding]
Dit betekent dat de update is GESTART!
Na 35 min - Nood-/SOS-fout
[Afbeelding]
Na 40 min - Lichtfout
[Afbeelding]
Na 68 minuten was de RODE ! verdwenen uit het dashboard. Ze logen zeker niet over de 70 minuten duur
ID.3PAlfred66 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:01:
[...]
Ik zit deze week iedere ochtend met smart te wachten op foutmeldingenmaar niks van dit alles, software draait als een zonnetje
. Download laat nog even op zich wachten blijkbaar...
Hier ook ook, nog geen e-mail van VW ontvangen. Ik wacht nog even voordat ik aan de bel trek.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Op welke e-mail wacht je?mcmiles schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:12:
[...]
ID.3P
Hier ook ook, nog geen e-mail van VW ontvangen. Ik wacht nog even voordat ik aan de bel trek.
Jouw ID.3 checkt alleen op zondagnacht om 03.30 op updates. Ah jammer, dan staat de auto niet online. Nou, dan de volgende zondagnacht maar. Weer niet online? Ah jammer zeg.Alfred66 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:01:
[...]
Ik zit deze week iedere ochtend met smart te wachten op foutmeldingenmaar niks van dit alles, software draait als een zonnetje
maar als je nu een deze dagen de update krijgt. krijg je meteen beide updates. nadat eerste klaar is krijg je na 5 min een melding voor de tweede om de tweede te downloaden. dat duurt even.Alfred66 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:01:
[...]
Ik moet sowieso wachten tot dinsdag
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ik heb begrepen dat je een mail van VW krijgt voor het accepteren van de OTA update. Tenminste dat heb ik even terug geleden hier in het ID-forum.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Verwijderd
Ik wou even de ID4 voor klimatiseren en de app had zichzelf volledig gereset.
Opnieuw VIN nummer moeten scannen en de We Connect Start service moeten 'aankopen' in de app.
Wat blijkt, de scan actie heeft een verkeerd VIN nummer overgenomen en nu heb ik 2 ID4's in mijn account geregistreerd, eentje waarvan ik het proces niet kon voltooien en eentje die nu wel werkt na een factory reset in de wagen zelf om een nieuw QR code te krijgen.
Allemaal best vreemd dat dit zomaar kan gebeuren...
Pluspunt is wel dat ik onmiddellijk een update pop-up kreeg i.v.m. de handleiding, iets wat ik dus voorheen ook al niet had
Opnieuw VIN nummer moeten scannen en de We Connect Start service moeten 'aankopen' in de app.
Wat blijkt, de scan actie heeft een verkeerd VIN nummer overgenomen en nu heb ik 2 ID4's in mijn account geregistreerd, eentje waarvan ik het proces niet kon voltooien en eentje die nu wel werkt na een factory reset in de wagen zelf om een nieuw QR code te krijgen.
Pluspunt is wel dat ik onmiddellijk een update pop-up kreeg i.v.m. de handleiding, iets wat ik dus voorheen ook al niet had
Klopt maar die krijg je pas wanneer je eerst zelf een mail naar VW hebt gestuurd waarmee je aangeeft dat je jouw auto beschikbaar stelt voor de OTA. Had je die actie al wel genomen?mcmiles schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:03:
[...]
Ik heb begrepen dat je een mail van VW krijgt voor het accepteren van de OTA update. Tenminste dat heb ik even terug geleden hier in het ID-forum.
From: [e-mailadres waarmee je aanlogt in de We Connect ID app]
To: id@volkswagen.com
Subject: I want OTA
Verwijderd
Ik heb een 52kwh/170pk ID4.Freakie1NL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:55:
Zijn er hier al mensen met 'instap' ID.X versies? Denk aan ID.3 met minder vermogen en lagere accu capaciteit dan 58 kWh. Benieuwd hoe die mensen het EV rijden ervaren.
Op zich kan ik daar weinig verkeerd over zeggen aangezien de auto een lease is van het werk en deze puur in functie is gekozen voor woon-werk verkeer. Ik laad ongeveer iedere 6 dagen nu tot 80%, zegt denk ik genoeg over de km's die ik maar doe
In die optiek is het zalig rijden en een grotere radius is zeker geen prioriteit hier.
Sinds eind januari in bezit (lease) van een ID4.1 en in afwachting van een uitklapbare trekhaak. Gisteren contact gehad met van Udenhout over de status. Ze krijgen momenteel gemiddeld 6 trekhaken per maand binnen en er zijn nog zo'n 20 wachtenden voor me. Eind augustus staat m'n vakantie naar Frankrijk gepland waarbij ik een trekhaak nodig heb voor m'n fietsendrager. Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik voor deze periode een vervangende auto aangeboden.
Hoe is dit bij jullie geregeld?
Hoe is dit bij jullie geregeld?
Ik kan vanuit mijn werk een ID4 met opties leasen.
Vinden jullie een warmtepomp en snellaadfunctie een toevoeging wat jullie betreft?
Voor lange weekendtrips, wintersport denk ik eraan om dit erbij te nemen. Zo'n 40 euro per maand meer.
Vinden jullie een warmtepomp en snellaadfunctie een toevoeging wat jullie betreft?
Voor lange weekendtrips, wintersport denk ik eraan om dit erbij te nemen. Zo'n 40 euro per maand meer.
3.1P
Heb net het 2e deel van de update naar 2.3 aangezet nadat vanochtend het eerste deel binnen was gekomen. Ben benieuwd!
Heb net het 2e deel van de update naar 2.3 aangezet nadat vanochtend het eerste deel binnen was gekomen. Ben benieuwd!
Snellaadfunctie is een absolute must wat mij betreft, zonder dat is de ID.4 simpelweg niet geschikt voor bijvoorbeeld vakanties.MaStar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:25:
Warmtepomp heb ik er zelf ook bijgenomen met de wintersport in gedachte maar die is wel wat discutabeler. Het scheelt hoe dan ook wat range in de winter maar hoeveel precies is heel lastig te zeggen, het is in elk geval niet heel schokkend.
Bij mij ook opeens vandaag, maar na een kwartier opnieuw inloggen werkte alles weer gelukkig. Behalve dat een wecharge laadsessie er opeens dubbel in staat, benieuwd hoe dat afloopt.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:25:
Ik wou even de ID4 voor klimatiseren en de app had zichzelf volledig gereset.
Warmtepomp is discutabel maar snelladen een must voor lange trips, tenzij je om de 300km 6 uur aan de laadpaal wil staan.MaStar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:25:
Ik heb nog geen update gekregen voor de handleiding enzo. Is dit een must voordat je v2.3 kunt ontvangen?
Heb me ook 2 keer geprobeerd aan te melden voor de OTA, maar nooit een email ontvangen.
Zou het een met het ander te maken kunnen hebben?
Heb me ook 2 keer geprobeerd aan te melden voor de OTA, maar nooit een email ontvangen.
.
Dat zou kunnen, maar omdat er zo veel factoren zijn waarvan eea afhangt is het lastig om te bepalen welke precies.AkroBatik schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:03:
Ik heb nog geen update gekregen voor de handleiding enzo. Is dit een must voordat je v2.3 kunt ontvangen?
Om de update voor de handleiding te krijgen werkt het voor zover ik begrepen heb wanneer je jouw auto afmeldt bij de app, of terugzet naar fabrieksinstellinge wat uiteindelijk datzelfde effect heeft. Dan de auto opnieuw aan jouw We Connect ID account koppelen en dat zou eea weer moeten werken. Heb hier zelf geen problemen mee gehad, maar lees bij veel anderen terug dat bovenstaande zou helpen.
hoop over een paar maanden hier meer over te kunnen zegge, hebben de 58kwh met 150pk besteld.Freakie1NL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:55:
de meerprijs voor de 58kw was weinig zeker omdat het sneller laden bij de 58kwh er al bij zit en anders betaal je daar best aardig voor.
4.1 Over 2 weken op vakantie naar Oostenrijk... Nu al spannend.
Heb een EV_Box-laadpas van mn werkgever, Een Shell-rechargepas(=newmotion) en een Volkswagen We Charge-pas. Ga ik het hiermee redden? ABRP wil laden bij Ionity (gedekt met de We Carge-pas) maar ook bij Eon. Met welke pas kan ik mij Eon laden?
Zag dat ID Furkan een EnBW-card in zn hand had, even filmpje op pauze gezet. Waar kan ik die bestellen?
Heb een EV_Box-laadpas van mn werkgever, Een Shell-rechargepas(=newmotion) en een Volkswagen We Charge-pas. Ga ik het hiermee redden? ABRP wil laden bij Ionity (gedekt met de We Carge-pas) maar ook bij Eon. Met welke pas kan ik mij Eon laden?
Zag dat ID Furkan een EnBW-card in zn hand had, even filmpje op pauze gezet. Waar kan ik die bestellen?
mobility+ app [ENBW]. app werkt uitstekend, pas is leuk voor de collectie.. en voor de plekken waar geen bereik isdensterdad2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:55:
@densterdad2 Misschien beter in het laadpassen topic?
Maar uit ervaring (Italië) kan ik vertellen dat als je Ionity als priority selecteert je geen problemen zal hebben onderweg (mits voldoende laders etc) naar Oostenrijk.
Locatie laden is natuurlijk afhankelijk van wat je hebt geboekt.
Maar uit ervaring (Italië) kan ik vertellen dat als je Ionity als priority selecteert je geen problemen zal hebben onderweg (mits voldoende laders etc) naar Oostenrijk.
Locatie laden is natuurlijk afhankelijk van wat je hebt geboekt.
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Je Shell Recharge pas kun je vrijwel overal gebruiken. Ik denk dat er tussen Nederland en Oostenrijk haast geen snellader te vinden is waar die het niet doet.densterdad2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:55:
iig wel bij ionity, shell, EnBW, Eon, innogy, Fastned, Allego, etc.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Klopt, maar standaard is op sommige modellen slechts 50 kW.blinded schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:54:
Snellader is toch standaard?
Upgraden naar 100 kW snelladen of meer is een no-brainer. Zonder ga je ongelukkig van worden.MaStar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:25:
Wat kost die warmtepomp per maand extra?
Ik heb gezocht op verschillende termen, maar niets gevonden dit dit topic.
Ik heb m'n nieuwe id.3 1st aan de paal gehangen (2 tm 7kw). Hij laadde maar met 5km/hr op terwijl hij op 60% stond.
Bij het stoppen van het laden kwam de melding: alleen nood opladen mogelijk.
Iemand een idee wat er aan het hand kan zijn of hoe ik verder kan zoeken?
Ik heb m'n nieuwe id.3 1st aan de paal gehangen (2 tm 7kw). Hij laadde maar met 5km/hr op terwijl hij op 60% stond.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ook een keer gehad bij een paal bij de IKEA. Toen een andere paal gepakt en dat ging goed. Storing gemeld.Tukk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:33:
Ik kon onderweg overal laden met mn pas van de leasemaatschappij behalve bij de eon palen, maar daar werkt wecharge kaart gewoon. Als ik onderweg een eonpaal tegenkwam was dat er wel vaak maar 1 met max 50kw en standaard bezet in tegenstelling tot ionity of fastned. Hier in oostenrijk werkt de pas van mijn leasemaatschappij tot op heden nergens behalve bij ionity, maar wecharge werkt overal wel gewoon. Heb ook een shell recharge pas maar nog niet geprobeerd, zal ik van de week eens doen. Overigens hier in de buurt van serfaus in elk dorp/winkelcentrum een overvloed aan publieke laadpalen van 11kw tot 150kw en nauwelijks bezet.densterdad2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:55:
Welke pas heb jij van je werk? Ik heb travel card maar weinig ervaringen van mensen hier op tweakers. (dekking lijkt die alles ongeveer te hebben).Ro ofzo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:11:
[...]
Ik kon onderweg overal laden met mn pas van de leasemaatschappij behalve bij de eon palen, maar daar werkt wecharge kaart gewoon. Als ik onderweg een eonpaal tegenkwam was dat er wel vaak maar 1 met max 50kw en standaard bezet in tegenstelling tot ionity of fastned. Hier in oostenrijk werkt de pas van mijn leasemaatschappij tot op heden nergens behalve bij ionity, maar wecharge werkt overal wel gewoon. Heb ook een shell recharge pas maar nog niet geprobeerd, zal ik van de week eens doen. Overigens hier in de buurt van serfaus in elk dorp/winkelcentrum een overvloed aan publieke laadpalen van 11kw tot 150kw en nauwelijks bezet.
Hoe zit het trouwens met die update, de auto checkt 1x per week of er iets op de server klaar staat maar het downloaden zal dan op elk ander moment gewoon beginnen als je eenmaal in de auto stapt?
Snelladen: optie altijd nemen.MaStar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:25:
Voor lange weekendtrips, wintersport denk ik eraan om dit erbij te nemen. Zo'n 40 euro per maand
Warmtepomp: weggegooid geld.
Ook op een wintersporttrip gaat je dat geen significant voordeel geven. YouTube staat filmpje van duits vergelijktest ID3 met zonder warmtepomp en Niro dacht ik. De VW zonder warmtepomp had nog meer range dan die met.
VW geeft kopers geld terug omdat de warmtepomp “de verwachtingen” niet waarmaakt. Optie prijs is ook verlaagd. Zegt genoeg toch?
Mijn ID4.1 is zonder wp. We hadden dit jaar toch aardige koude dagen in februari maar ik had in winter altijd zo’n 380 km range (obv 100%). Nu is dat 460-480 km.
Snellader JA
Warmtepomp... nodig? nee in nl? nee. Nodig in buitenland voor 4 dagen in het jaar? stop een keertje meer onderweg
Warmtepomp... nodig? nee in nl? nee. Nodig in buitenland voor 4 dagen in het jaar? stop een keertje meer onderweg
Super bedankt voor je tip, dit had ik niet begrepen, ik ga dat gelijk doen. Alleen subject invullen is voldoende als je met mailadres stuurt wat in mijn WeConnect app staat?MJMaverick schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:30:
[...]
Klopt maar die krijg je pas wanneer je eerst zelf een mail naar VW hebt gestuurd waarmee je aangeeft dat je jouw auto beschikbaar stelt voor de OTA. Had je die actie al wel genomen?
From: [e-mailadres waarmee je aanlogt in de We Connect ID app]
To: id@volkswagen.com
Subject: I want OTA
Jep. En dan afwachten. Benieuwd tot wanneer ze dit blijven doen en wanneer ze het gewoon de markt opgooien.mcmiles schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:32:
[...]
Super bedankt voor je tip, dit had ik niet begrepen, ik ga dat gelijk doen. Alleen subject invullen is voldoende als je met mailadres stuurt wat in mijn WeConnect app staat?
Ik hoop hem voor mijn vakantie nog te krijgen die update.
Top en dank, ik ga de mail versturen! Inderdaad benieuwd hoe lang ze dit blijven doen op de manier.AMARONE schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:40:
[...]
Jep. En dan afwachten. Benieuwd tot wanneer ze dit blijven doen en wanneer ze het gewoon de markt opgooien.
Het is niet id@volkswagen.com maar id@volkswagen.de
Grote kans dat de stekker er niet goed in zit.Tukk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:33:
Mocht dat nog een keer gebeuren: even frotten aan de stekker of hem er uit halen en opnieuw stevig instekkeren
Lynk&co 02 software 1.2.4 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Controleer idd de stekker.... want AC laden moet eigenlijk altijd opvolle snelheid gaan ongeacht de status van de Accu.KrlGl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 00:22:
[...]
Grote kans dat de stekker er niet goed in zit.
Mocht dat nog een keer gebeuren: even frotten aan de stekker of hem er uit halen en opnieuw stevig instekkeren
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Ik heb inmiddels twee keer gemaild, geen antwoord gekregen. Gemaild vanaf het goede adres uiteraard met I want OTA als onderwerp. Eerste keer was 14 juli, dus misschien zijn ze er al mee gestoptAMARONE schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:40:
[...]
Jep. En dan afwachten. Benieuwd tot wanneer ze dit blijven doen en wanneer ze het gewoon de markt opgooien.
PS. Ook niks in spam
Same here...dfader schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:09:
[...]
Ik heb inmiddels twee keer gemaild, geen antwoord gekregen. Gemaild vanaf het goede adres uiteraard met I want OTA als onderwerp. Eerste keer was 14 juli, dus misschien zijn ze er al mee gestopt
PS. Ook niks in spam
F*** kom je nu meeSimply1337 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:23:
Snellader JA
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Het levert hoe dan ook *iets* aan extra range op bij lage buitentemperaturen. Dus ja op zich als je vaak langere afstanden door de kou rijdt is het fijn om de optie erbij te hebben.Paganstars schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:03:
[...]
F*** kom je nu meeach ja, scheelt dat ik niet alleen in NL rondhang maar ook noordelijker
. Wel grappig dat ik bij de Scandinavische YT'ers weinig hoor over de WP efficientie.
Alleen de vraag of het de meerprijs rechtvaardigt, zeker in Nederland waarbij de enige echte lange rit door de kou misschien de wintersport is...
Gelukkig heb ik regelmatig ritjes door Duitsland/Ardennen, Denemarken, Zwedenik222 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:12:
[...]
Het levert hoe dan ook *iets* aan extra range op bij lage buitentemperaturen. Dus ja op zich als je vaak langere afstanden door de kou rijdt is het fijn om de optie erbij te hebben.
Alleen de vraag of het de meerprijs rechtvaardigt, zeker in Nederland waarbij de enige echte lange rit door de kou misschien de wintersport is...
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
In vergelijkingstests met de ID3 is gebleken. Dat de warmtepomp maximaal 8% range toevoegd. En dat was in optimale omstandigheden.ik222 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:12:
[...]
Het levert hoe dan ook *iets* aan extra range op bij lage buitentemperaturen. Dus ja op zich als je vaak langere afstanden door de kou rijdt is het fijn om de optie erbij te hebben.
Laten we zeggen dat je gemiddeld 400km uit een 77kwh batterij haalt. Dan haal je met warmtepomp er dus 432km uit.
Betekend ook dat je ruwweg meer dan 200.000KM moet rijden om die pomp terug te verdienen. (Uitgaande van de continue besparing van 8%, in werkelijkheid gebruik je de pomp praktisch de helft van het jaar niet in NL)
Voor een lease auto in Nederland zie ik totaal geen totaal toegevoegde waarde. Die 30KM extra range merk je aan de DC fast charger niet terug.
je kunt het ook omgekeerd zien.. systeem is blijkbaar zuiniger, in koudere temperaturen, dan men vooraf dacht zonder warmtepomp waardoor het positieve effect van WP gewoon minder is.
of WP werkt minder goed dan men dacht.
of WP werkt minder goed dan men dacht.
Heb ergens gelezen dat ze met een software update de WP nog wat effectiever willen maken, maar die 30% waarmee ooit geadverteerd werd zullen ze nooit halenVerwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:23:
Of minder goede implementatie door VW?
Was ook de eerste keer, dat is altijd een beetje lastig en uitzoeken wat je moet doen.KrlGl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 00:22:
[...]
Grote kans dat de stekker er niet goed in zit.
Staat nu aan een andere paal, laad netjes op. Probleem zal wel bij hebben gelegen.
Thanks
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
ID.4 pro Tech
Kan iemand mij vertellen wat er standaard bij het afleveren zit?
Gevaren driehoek? en andere zaken ?
Wil wel volgende week onbeslagen ten ijs komen.
Onbeslagensamv5 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:21:
ID.4 pro Tech
[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 23-07-2021 11:22 ]
Nou ik stond laatst ook te kloten met m'n granny charger thuis hoor.Tukk schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Was ook de eerste keer, dat is altijd een beetje lastig en uitzoeken wat je moet doen.![]()
Staat nu aan een andere paal, laad netjes op. Probleem zal wel bij hebben gelegen.
Thanks
Het leek alsof ie de stekker goed vergrendelde, maar hij bleef telkens in die noodlaadtoestand hangen. Na 8 keer stekker eruit/erin en/of auto op slot en weer open doen ging het eindelijk goed.
Volgens mij is ie er erg gevoelig voor of de stekker ook maar een klein beetje naar de zijkant trekt, dat ie dan niet goed kan vergrendelen of slecht contact maakt.
Liever onbeslagen ten ijs, dan beslagen te water!samv5 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:21:
Bij mijn ID.4 Pro Tech zat inderdaad een gevarendriehoek en daarnaast nog een bagagenet en natuurlijk de Type 2 laadkabel.samv5 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:21:
ID.4 pro Tech
Blijf het heel bijzonder vinden dat bij een auto van 57k men nog te gierig is om een granny charger mee te leveren maar goed dat wist ik vooraf.
Ja logische keuze. Ik heb zelf een ID.3 1st Plus maar doorslaggevend was de 8% bijtelling. Had ik dit jaar gekozen dan was ik voor, denk ik, een ID.4 met kleinere accu en minder vermogen gegaan.The Fatal schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:28:
[...]
hoop over een paar maanden hier meer over te kunnen zegge, hebben de 58kwh met 150pk besteld.
de meerprijs voor de 58kw was weinig zeker omdat het sneller laden bij de 58kwh er al bij zit en anders betaal je daar best aardig voor.
Heb nu in een half jaar pas 1x gehad dat ik dacht oeps accu bijna leeg. 95% van de tijd meer dan voldoende. Acceleratie is leuk, maar grotere kofferbak was handig geweest.
Kost zeker 50 euro extra per auto als je dat massaal inkoopt.ik222 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:34:
[...]
Blijf het heel bijzonder vinden dat bij een auto van 57k men nog te gierig is om een granny charger mee te leveren maar goed dat wist ik vooraf.
Volgende stap binnen VAG is een type 3 kabel niet standaard meeleveren.
Beslagen ten ijs komt vanuit het feit dat onbeslagen paarden niet goed op het ijs konden lopen. Daarom werden ze (speciaal) beslagen. Dus onbeslagen betekend iets anders dan onbeslagen(ramen).FlowDesign schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:27:
[...]
Liever onbeslagen ten ijs, dan beslagen te water!
Goh, meen je niet!niki_lauda schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:20:
[...]
Beslagen ten ijs komt vanuit het feit dat onbeslagen paarden niet goed op het ijs konden lopen. Daarom werden ze (speciaal) beslagen. Dus onbeslagen betekend iets anders dan onbeslagen(ramen).
Edit:
Was dit nu echt serieus bedoeld? Dacht jij dat wij dachten dat het echt om onbeslagen ramen ging?
[ Voor 14% gewijzigd door FlowDesign op 23-07-2021 15:04 ]
Wij kopen hem privé. Dus dan was prijs een belangrijke factor :-)Freakie1NL schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:42:
[...]
Ja logische keuze. Ik heb zelf een ID.3 1st Plus maar doorslaggevend was de 8% bijtelling. Had ik dit jaar gekozen dan was ik voor, denk ik, een ID.4 met kleinere accu en minder vermogen gegaan.
Heb nu in een half jaar pas 1x gehad dat ik dacht oeps accu bijna leeg. 95% van de tijd meer dan voldoende. Acceleratie is leuk, maar grotere kofferbak was handig geweest.
Nieuwe auto op MEB platform.
https://www.autoweek.nl/a...ntent=display&guid=746453
https://www.autoweek.nl/a...ntent=display&guid=746453
[ Voor 60% gewijzigd door niki_lauda op 23-07-2021 14:45 ]
Er zijn eveneens nieuwe foto's van de voor China bedoelde ID.6 gepresenteerd. Op 1 van deze foto's is het batterij percentage te zien op het scherm van de kapot.
Hopelijk volgt dit ook snel in een update.
Hopelijk volgt dit ook snel in een update.
https://eenvandaag.avrotr...j-lille-begon-de-ellende/
Ik ga eind augustus richting Saint Tropez maar doe dat "lekker met de benzine auto" 😱
Ik ga eind augustus richting Saint Tropez maar doe dat "lekker met de benzine auto" 😱
Hoewel dat verhaal enigzins overdreven is klopt het wel dat Frankrijk nog geen fijn land is om met een EV heen te gaan helaas.Rutjes87 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:13:
Lekker totaal niet geïnteresseerd en onvoorbereid naar het buitenland gaan en dan lopen klagen tegen de krant. Wat mij betreft, ja wel een deel dat we er nog lang niet zijn, maar ook gewoon een testimonial van je eigen domheid.Rutjes87 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:13:
Nederlandse overheid probeert ook onder andere Frankrijk aan te sporen om ervoor te zorgen dat er voldoende infrastructuur is om met een EV op vakantie te kunnen.
Bij m'n vorige werkgever heb ik daarvoor dit E-Route du Soleil rapport aan Ministerie I&W opgeleverd: https://rwsenvironment.eu...chnology/route-du-soleil/
Verwijderd
Kan je niet overal met credit card betalen als alternatief? Of zijn die dingen echt gelocked om maar te werken met hun eigen pasje?
Wij gaan naar het noorden van Spanje, maar toch met de BMW diesel
Heb helemaal geen zin in dat gedoe op reis, toch niet met mijn ID4 versie.
Wij gaan naar het noorden van Spanje, maar toch met de BMW diesel
Het is te zot voor woorden dat je met zoveel laadpassen op stap moet. Waar is de EU die dit niet reguleert. Ze maken zich druk over telefoonladers en wat nog meer maar laat Frans eerst maar zorgen dat je gewoon makkelijk overal kan laden.
Zijn er nog meer / veel mensen die zich wél succesvol hebben aangemeld voor de 2.3 update maar de update - deel 1 - nog niet ontvangen hebben?
1 cm = 10 mm = 10000 µm
14 juli akkoord gegaan, nog geen update. Maar deze week zijn ze pas begonnen met de 1e wave en ik zit denk ik al bij de 2e wave, dus zal komende week wel ergens zijn. En dan nog eventueel de marge van de update check van max 7 dagen, dus kan prima pas 2-6 augustus zijn voor ik 'm krijg.pietermx schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:54:
Zijn er nog meer / veel mensen die zich wél succesvol hebben aangemeld voor de 2.3 update maar de update - deel 1 - nog niet ontvangen hebben?
Even iets heel anders en misschien is er al eerder over geklaagd; ik rij eigenlijk altijd met Android Auto en het valt me de laatste tijd op dat de HUD altijd andere pijlen en info weergeeft dan het scherm van Android zelf.
Voorbeeld:
Als AA aangeeft dat ik bij de rotonde rechtdoor moet, geeft de HUD (en dus ook het kleine display achter het stuur) aan met een icoontje dat ik moet omkeren. Idem voor afslaan over bijv. 900 meter dan heeft de HUD aan dat ik rechtdoor moet.
Iemand anders dit ook gemerkt. Mijn vriendin viel dit ook op in de ID.3. Het zou niets met de navigatie versie te maken mogen hebben want we gebruiken AA ipv de ingebouwde navi maar dit is best irritant. Je hebt voor de navigatie met AA nu echt het grote scherm nodig om te kunnen navigeren.
Nog iets anders, in de ID.4 (niet in de ID.3) krijg ik vaak ook meldingen dat GPS signaal verloren is gegaan. Dit is veelal in het bakje van het draadloos opladen maar ook als de telefoon aan de kabel in de drinkhouder ligt. Heb het gemerkt met een S9 en een S20 en alleen in de ID.4. In de ID.3 nog nooit een probleem gehad. Iemand die dit wellicht herkent?
En nu ik toch bezig ben, zijn er knutselaars die een manier weten om de USB C poorten meer vermogen te geven? Of om de draadloze lader te upgraden naar meer vermogen? Voor een elektrische auto is het laadvermogen over USB C of draadloos erg laag, zeker als je ook AA constant aan hebt staan.
Voorbeeld:
Als AA aangeeft dat ik bij de rotonde rechtdoor moet, geeft de HUD (en dus ook het kleine display achter het stuur) aan met een icoontje dat ik moet omkeren. Idem voor afslaan over bijv. 900 meter dan heeft de HUD aan dat ik rechtdoor moet.
Iemand anders dit ook gemerkt. Mijn vriendin viel dit ook op in de ID.3. Het zou niets met de navigatie versie te maken mogen hebben want we gebruiken AA ipv de ingebouwde navi maar dit is best irritant. Je hebt voor de navigatie met AA nu echt het grote scherm nodig om te kunnen navigeren.
Nog iets anders, in de ID.4 (niet in de ID.3) krijg ik vaak ook meldingen dat GPS signaal verloren is gegaan. Dit is veelal in het bakje van het draadloos opladen maar ook als de telefoon aan de kabel in de drinkhouder ligt. Heb het gemerkt met een S9 en een S20 en alleen in de ID.4. In de ID.3 nog nooit een probleem gehad. Iemand die dit wellicht herkent?
En nu ik toch bezig ben, zijn er knutselaars die een manier weten om de USB C poorten meer vermogen te geven? Of om de draadloze lader te upgraden naar meer vermogen? Voor een elektrische auto is het laadvermogen over USB C of draadloos erg laag, zeker als je ook AA constant aan hebt staan.
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Dit herken ik zeker. Dat rotonde-icoon deed het eerst wel (volgens mij) maar nu krijg ik idd ook alleen maar een 360 graden cirkel te zien. Denk dat Maps op een net iets andere manier de afslag is gaan doorgeven oid waardoor de auto het niet helemaal meer begrijpt.Chris P. schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:23:
Even iets heel anders en misschien is er al eerder over geklaagd; ik rij eigenlijk altijd met Android Auto en het valt me de laatste tijd op dat de HUD altijd andere pijlen en info weergeeft dan het scherm van Android zelf.
Voorbeeld:
Afslagen doet ie volgens mij wel goed, behalve als de snelweg zich splitst. Dan geeft ie in de HUD en op het kleine scherm meestal (maar niet altijd...) rechtdoor aan terwijl je op het grote scherm in Maps ziet welke rijstroken je moet aanhouden.
Er valt nog een hoop te verbeteren...
Bij snelladers kun je wel met creditcard betalen, maar volgens mij niet bij allemaal. Je betaalt dan ook sowieso altijd het ad hoc tarief, dat vrijwel altijd hoger is dan bij veel laadpassen (met een abbo).Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:21:
Kan je niet overal met credit card betalen als alternatief? Of zijn die dingen echt gelocked om maar te werken met hun eigen pasje?
Wij gaan naar het noorden van Spanje, maar toch met de BMW dieselHeb helemaal geen zin in dat gedoe op reis, toch niet met mijn ID4 versie.
Ik ben van mening dat je op zich prima met een ID4 naar Spanje kunt, maar door Frankrijk enzo, tsja, snap ook wel dat je je BMW pakt.
Op zich ook prima als je de rest van het jaar wel elektrisch rijdt, kun je toch flink compenseren.
Beetje makkelijk roepen vanaf de zijlijn zonder weet te hebben van wat er allemaal achter speelt en voor nodig is.andreasvdwal schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:56:
Het is te zot voor woorden dat je met zoveel laadpassen op stap moet. Waar is de EU die dit niet reguleert. Ze maken zich druk over telefoonladers en wat nog meer maar laat Frans eerst maar zorgen dat je gewoon makkelijk overal kan laden.
Geloof me, hier is men echt wel flink mee bezig, weet ik uit eerste hand. Vergeet niet dat het allemaal nog vrij nieuw is (telefoonladers bestaan al veel langer en is veel minder complex) en dat we blij mogen zijn dat er überhaupt al veel standaarden zijn ontwikkeld. Daar lopen we in Nederland en in de EU al mee voorop. Vrijwel alle gangbare protocollen die interoperabiliteit mogelijk maken zijn in Nederland bedacht en ontwikkeld (OCPP, OCPI, etc.).
Maar het zijn juist de CPO's die met heel dit systeem en laadpassen het betalingsverkeer in eigen handen hebben. Dus zelfs nog los van de kosten van het toevoegen van betaalterminals aan alle laadpalen, zouden ze een stukje macht uit handen geven en kosten per transactie aan betaalproviders af moeten dragen.
Er speelt dus een boel politiek en belangen mee en dat vertraagt nogal.
Present! Al bij de eerste golf mailtjes zat ik. Uiteraard akkoord. Sinds berichten van de release elke dag een rondje gereden maar er komt nog niets binnen.pietermx schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:54:
Ik heb hetzelfde issue met de ID.4 1st. Erg slechte GPS ontvangst in het laadvak en voorste drinkhoudervak. Echter, in het achterste vak, onder de armleuningen zeg maar, daar is de GPS wel goed. Ik heb daar een Anker Alloy draadloos laadpadje link in gelegd aan een kort kabeltje. Met 1 zo'n beugel erbij blijft de telefoon over het algemeen prima liggen.Chris P. schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:23:
Voorbeeld:
Verder heb ik de poorten eens doorgemeten en leveren de achterste 2 voor de achterbank net iets meer stroom dan de voorste. Dit merk ik alleen als ik via kabel laad want het laadstation "snapt" net niet dat het kan snelladen.
Je kan zoeken naar een eerdere post van mij. Daar heb ik eens wat waarden doorgegeven. Link
Hetzelfde idd. direct gereageerd, bevestiging ontvangen en akkoord gegeven. Nog geen update, gezien…Freakie1NL schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 07:32:
[...]
Present! Al bij de eerste golf mailtjes zat ik. Uiteraard akkoord. Sinds berichten van de release elke dag een rondje gereden maar er komt nog niets binnen.
Is dit met Google Maps? Ik rijd met Flitsmeister of ABRP en daar zijn de pijlen goed; ik heb wel een keer MAPS gebruikt en volgens mij ook zonder problemen maar weet ik niet 100% zeker. Ik denk wel dat het me opgevallen was.Chris P. schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:23:
Voorbeeld:
Mijn S20 laadt snel genoeg bij aan de kabel met AA gebruik overigens, op de voorste USB-C poort. Draadloos houdt ie het maar net bij, tot de telefoon te warm wordt en dan loopt het hard leeg. Hij koelt ook niet meer af dus draadloos laden start niet meer. Goed om op te letten als je dus een paar uur rijdt met draadloos AA en je denkt dat je telefoon vol is bij aankomst - nee, die is dus bijna leeg
Ik merk trouwens wel, dat Google Maps als navi op AA minder zwaar op de CPU lijkt te trekken dan Waze.Soeski schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:37:
[...]
Is dit met Google Maps? Ik rijd met Flitsmeister of ABRP en daar zijn de pijlen goed; ik heb wel een keer MAPS gebruikt en volgens mij ook zonder problemen maar weet ik niet 100% zeker. Ik denk wel dat het me opgevallen was.
Mijn S20 laadt snel genoeg bij aan de kabel met AA gebruik overigens, op de voorste USB-C poort. Draadloos houdt ie het maar net bij, tot de telefoon te warm wordt en dan loopt het hard leeg. Hij koelt ook niet meer af dus draadloos laden start niet meer. Goed om op te letten als je dus een paar uur rijdt met draadloos AA en je denkt dat je telefoon vol is bij aankomst - nee, die is dus bijna leeg
Wanneer ik Maps gebruik, dan gaat Spotify via draadloos AA minder snel stotteren wanneer ik naar het infotainment systeem van de auto zelf ga.
Weet iemand eigenlijk wat voor CPU er gebruikt wordt voor onze infotainment systemen?
Tesla Model 3 draait bijvoorbeeld op een Intel Atom dacht ik. Is iig vele malen sneller dan in de VW.
Ik had begrepen, een tijd geleden uit inside VW documentatie, dat er juist een hele flinke CPU ingezet was met oog op de toekomst (ICAS1 zou een 8-core+ met veel geheugen zijn). Samenwerking met nVidia ook.FlowDesign schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:08:
[...]
Ik merk trouwens wel, dat Google Maps als navi op AA minder zwaar op de CPU lijkt te trekken dan Waze.
Wanneer ik Maps gebruik, dan gaat Spotify via draadloos AA minder snel stotteren wanneer ik naar het infotainment systeem van de auto zelf ga.
Weet iemand eigenlijk wat voor CPU er gebruikt wordt voor onze infotainment systemen?
Tesla Model 3 draait bijvoorbeeld op een Intel Atom dacht ik. Is iig vele malen sneller dan in de VW.
VW zelf geeft officieel niet aan welke chips er letterlijk in zitten.
Volgens mij is de software nu in de fase hoe Windows XP in het begin was. Met andere woorden hoe krachtige hardware je ook hebt het loopt voor geen meter. Denk dat ze bepaalde gedeelten gewoon opnieuw moeten schrijven willen we echt snelheidwinst kunnen behalen.
ik denk dat het vooral de software is die nog niet lekker werkt. 2.3 schijnt daarin wel echt een grote stap te zijn dus we gaan het beleven.FlowDesign schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:08:
[...]
Ik merk trouwens wel, dat Google Maps als navi op AA minder zwaar op de CPU lijkt te trekken dan Waze.
Fingers crossed. Zijn er al berichten van mensen die de volledige update inmiddels gehad hebben, dat 2.3 werkelijk sneller is?
Rutjes87 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:13:
Haha dat snap ik wel. Als ik dan hier foto's voorbij zie komen van mensen hun laadpas collectie dan strookt dat imho niet met de berichten dat het in NL wel allemaal goed geregeld is. Ja er staan laadpalen maar de manier waarop je gebruik moet maken van die infrastructuur slaat natuurlijk nergens op.Maar je moet je ook maar realiseren dat je je compleet anders moet voorbereiden dan normaal. Je hoort niemand klagen, je leest niks. Ik was me er helemaal niet bewust van. Wie is dat dan wel?
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Is in mijn ogen ook wel een beetje hollandse mentaliteit om 10 laadpassen te hebben, omdat je met laadpas x 2 cent korting krijgt bij laadpaal y. Maar ik ben het ermee eens dat het absurd geregeld is in het buitenland, een beetje alsof je voor elk tankstation een aparte rekening moet hebben om te kunnen tanken. Ik snap ook echt niet dat je niet gewoon bij elke laadpaal met je pinpas kunt betalen. In elk geval bij snelladers. Ik ben dan nog goed genoeg voorbereid voor mijn vakantie door 2 backup passen te bestellen omdat ik er niet vanuit ging dat de pas van mijn leasemaatschappij overal zou werken. Maar ik snap ook best wel de mensen die daar niet op rekenen en dan opeens voor een verrassing komen te staan.leecher schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:28:
[...]
[...]
Haha dat snap ik wel. Als ik dan hier foto's voorbij zie komen van mensen hun laadpas collectie dan strookt dat imho niet met de berichten dat het in NL wel allemaal goed geregeld is. Ja er staan laadpalen maar de manier waarop je gebruik moet maken van die infrastructuur slaat natuurlijk nergens op.
Ik denk dat het hierbij ook alles bepalend is waar je naar toe gaat in het buitenland. Scandinavië is volgens mij prima geregeld en ook Duitsland en Oostenrijk is prima. Ik ben nu paar keer richting Duitsland/Oostenrijk geweest met alleen de laadpas van de leasemaatschappij (en pinpas en creditcard uiteraard) en heb tot nu toe nog nergens een probleem gehad of zelfs een alternatieve methode hoeven te gebruiken.Ro ofzo schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:27:
[...]
Is in mijn ogen ook wel een beetje hollandse mentaliteit om 10 laadpassen te hebben, omdat je met laadpas x 2 cent korting krijgt bij laadpaal y. Maar ik ben het ermee eens dat het absurd geregeld is in het buitenland, een beetje alsof je voor elk tankstation een aparte rekening moet hebben om te kunnen tanken. Ik snap ook echt niet dat je niet gewoon bij elke laadpaal met je pinpas kunt betalen. In elk geval bij snelladers. Ik ben dan nog goed genoeg voorbereid voor mijn vakantie door 2 backup passen te bestellen omdat ik er niet vanuit ging dat de pas van mijn leasemaatschappij overal zou werken. Maar ik snap ook best wel de mensen die daar niet op rekenen en dan opeens voor een verrassing komen te staan.
Dit zal in Frankrijk en ook Italië een stuk minder goed geregeld zijn voor zover ik heb begrepen.
Ja, het is heel Nederlands. Ik zie hier ook 0 ervaringen van mensen met Travelcard, de enige reactie die ik kreeg hier op tweakers was dat deze duur is. Mja, dat maakt mij niet uit ivm het lease is. Qua ondersteuning lijkt die ongeveer alles te raken. Voor de zekerheid Shell en Plugsurfing ernaast, chargemap twijfel ik over ivm de 20 euro.Ro ofzo schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:27:
[...]
Is in mijn ogen ook wel een beetje hollandse mentaliteit om 10 laadpassen te hebben, omdat je met laadpas x 2 cent korting krijgt bij laadpaal y. Maar ik ben het ermee eens dat het absurd geregeld is in het buitenland, een beetje alsof je voor elk tankstation een aparte rekening moet hebben om te kunnen tanken. Ik snap ook echt niet dat je niet gewoon bij elke laadpaal met je pinpas kunt betalen. In elk geval bij snelladers. Ik ben dan nog goed genoeg voorbereid voor mijn vakantie door 2 backup passen te bestellen omdat ik er niet vanuit ging dat de pas van mijn leasemaatschappij overal zou werken. Maar ik snap ook best wel de mensen die daar niet op rekenen en dan opeens voor een verrassing komen te staan.
Vandaag na 5 dagen een kort ritje gemaakt, helaas nog geen update maar ik had gehoopt dat deze voor mijn vakantie erop staat volgende week. Verder nog heel tevreden met de id3 1st, had wel graag die instelbare vering gehad en wat meer luxe stoelen.(jammer dat ze niet gewoon zoals de id4 erin gepropt hadden) Nja, bij de volgende auto hoop ik dan maar.
De eerste hits op Google die ik krijg geven toch een vrij nauwkeurig antwoord op jouw vraag over Travelcard:AMARONE schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:13:
[...]
Ja, het is heel Nederlands. Ik zie hier ook 0 ervaringen van mensen met Travelcard, de enige reactie die ik kreeg hier op tweakers was dat deze duur is. Mja, dat maakt mij niet uit ivm het lease is. Qua ondersteuning lijkt die ongeveer alles te raken. Voor de zekerheid Shell en Plugsurfing ernaast, chargemap twijfel ik over ivm de 20 euro.
https://travelcard.nl/laadpas/in-het-buitenland/
Ze hebben zo'n goede dekking, omdat ze gewoon een contract afgesloten hebben met Last Mile Solutions (LMS):
https://www.lastmilesolutions.com/news/travelcard/
LMS was ook al heel vroeg betrokken bij Eviolin, ik denk zelfs één van de grondleggers want de oprichter van LMS (Erik) was altijd voorzitter (nu opgevolgd door zijn LMS collega Peter).
Tegenwoordig zijn zo'n beetje alle CPO's bij Eviolin aangesloten, en dat is waar ze onder andere onderling afspreken hoe ze data met elkaar uitwisselen.
Mrloki schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:39:
[...]
Ik ben nu paar keer richting Duitsland/Oostenrijk geweest met alleen de laadpas van de leasemaatschappij (en pinpas en creditcard uiteraard) en heb tot nu toe nog nergens een probleem gehad of zelfs een alternatieve methode hoeven te gebruiken.
Ik heb travelcard.AMARONE schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:13:
[...]
Ja, het is heel Nederlands. Ik zie hier ook 0 ervaringen van mensen met Travelcard, de enige reactie die ik kreeg hier op tweakers was dat deze duur is. Mja, dat maakt mij niet uit ivm het lease is. Qua ondersteuning lijkt die ongeveer alles te raken. Voor de zekerheid Shell en Plugsurfing ernaast, chargemap twijfel ik over ivm de 20 euro.
Heb zelf een kaart van mtc, maand geleden naar noord Italië gereden en deze pas heeft het overal gedaan. Ionity, enbw, fastned en wat Italiaanse 11 kw palen. Mtc draait vgm op het eflux netwerk en dat lijkt internationaal prima te werken. Het is een zakelijke pas dus wat de kosten precies zijn weet ik niet. Had zelf voor de zekerheid alle apps geïnstalleerd en daar mijn credit card aan gekoppeld just to be sure. Met plugsurfing en smoov schijn je toch een heel eind te moeten komen.
Nog steeds geen update. Als het een wekelijkse check van de auto is, resteert volgens mij alleen morgen nog. Sinds dinsdag elke dag gereden en geen update binnen. Geloof ook dat de eerste berichten van afgelopen dinsdag dateren?
Ik heb ook een MTC laadpas Europa vanuit mijn werkgever. Als het goed is ga ik eind Augustus naar Oostenrijk dus goed om je positieve ervaringen te horenStevevp schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:39:
Heb zelf een kaart van mtc, maand geleden naar noord Italië gereden en deze pas heeft het overal gedaan. Ionity, enbw, fastned en wat Italiaanse 11 kw palen. Mtc draait vgm op het eflux netwerk en dat lijkt internationaal prima te werken. Het is een zakelijke pas dus wat de kosten precies zijn weet ik niet. Had zelf voor de zekerheid alle apps geïnstalleerd en daar mijn credit card aan gekoppeld just to be sure. Met plugsurfing en smoov schijn je toch een heel eind te moeten komen.
Ik dacht dat MTC gebruik maakte van New Motion, tenminste op hun website verwijzen ze naar de Shell / New Motion kaart.
Ik heb overigens zelf ook nog Shell Recharge, Plugsurfing en Maingau als privé passen voor backup.
[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 25-07-2021 13:22 ]
Had jij de ORURN update gehad van paar weken geleden?Freakie1NL schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:12:
Nog steeds geen update. Als het een wekelijkse check van de auto is, resteert volgens mij alleen morgen nog. Sinds dinsdag elke dag gereden en geen update binnen. Geloof ook dat de eerste berichten van afgelopen dinsdag dateren?
heb een kleine theorie dat mensen die deze niet hebben ontvangen niet kunnen updaten naar 2.3.
ORURN kun je forceren door een fabrieksreset, maar dan verlies je alle instellingen en stats.
Andere theorie:
Vroege ID.3's hebben wellicht issues met de update? die van batteylife is maandag gefaald waardoor VW de update heeft teruggetrokken voor die specifieke autos?
Eerste berichten waren op maandag 19 juli. daarna dinsdag ochtend, ik heb het dinsdag avond gekregen.
Woensdag toen VW beide update vrijgaven waren er weer 2-tal die de volledige update ontvingen... en sindsdien is het best stil (ook niet meer gevolgd)
EDIT:
daarnaast vrijdag versie 91CA_ 41
Zaterdag versie 91CA_ 42
Meldingen van deel 2 is begonnen 1 dag na deel 1..
91CA_ 45 en 91CA_ 46
EDIT2: ORURN lijkt niet verplicht.. want die kunnen na de update zelfs komen
[ Voor 24% gewijzigd door Simply1337 op 25-07-2021 13:33 ]
Volgens mij zijn er 2 keuzes bij MTC. Ik heb thuis een NewMotion laadpaal en kon de eerste MTC pas die ik kreeg niet registreren bij deze laadpaal voor thuislaad vergoeding. Een belletje naar MTC leverde op “Oh, dat klopt. Als u een NewMotion laadpaal heeft stuur ik u een MTC NewMotion laadpas”. En daarmee was alles gefixt.ik222 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:21:
[...]
Ik heb ook een MTC laadpas Europa vanuit mijn werkgever. Als het goed is ga ik eind Augustus naar Oostenrijk dus goed om je positieve ervaringen te horen
Ik dacht dat MTC gebruik maakte van New Motion, tenminste op hun website verwijzen ze naar de Shell / New Motion kaart.
Ik heb overigens zelf ook nog Shell Recharge, Plugsurfing en Maingau als privé passen voor backup.
wij hebben onze id.3 ingeruild en hebben nu een nieuwe id.4, minder sportief maar wel meer comfort en dat zochten we ook. nu zag ik net dat er geen EHBO set in de auto aanwezig is, bij de id.3 was dat wel het geval. Wordt die niet meer standaard meegeleverd?
Ik heb een mtc vattenfall kaart maar daarmee kan ik hier in oostenrijk lokaal nergens mee laden. Nagenoeg alle palen zijn hier van da emobil. Fastned en ionity werken wel gewoon, maar bijvoorbeeld enwb die je veel in duitsland langs de snelweg vindt pakt hij ook niet.Kampina schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:30:
[...]
Volgens mij zijn er 2 keuzes bij MTC. Ik heb thuis een NewMotion laadpaal en kon de eerste MTC pas die ik kreeg niet registreren bij deze laadpaal voor thuislaad vergoeding. Een belletje naar MTC leverde op “Oh, dat klopt. Als u een NewMotion laadpaal heeft stuur ik u een MTC NewMotion laadpas”. En daarmee was alles gefixt.
Bij mijn ID4.1m niet in ieder geval. Er zat ook geen witte kenteken plaat bij (wel trekhaak) in tegenstelling tot bij de vorige auto (Tiguan).Hansoverdiep schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:17:
wij hebben onze id.3 ingeruild en hebben nu een nieuwe id.4, minder sportief maar wel meer comfort en dat zochten we ook. nu zag ik net dat er geen EHBO set in de auto aanwezig is, bij de id.3 was dat wel het geval. Wordt die niet meer standaard meegeleverd?
En zoals vele aangeven ook geen granny charger maar deze heb ik tot nu toe nog nooit gebruikt.
ok, duidelijk maar jammer dat die set er niet bij zit
Wat er wel (of niet) bij zit is afhankelijk van je dealer, die voert tenslotte de aflevering uit. De granny charger is wel echt een optie / accessoire, er zullen weinig dealers zijn die hem er gratis bij leveren op “eigen kosten”.Hansoverdiep schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:17:
Bij mijn dealer (Zijm) werd de auto geleverd incl. witte kentekenplaat, hamers en gevarendriehoek. Bij sommige dealers kun je ook zelf een aflever pakket kiezen.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Waar haal die informatie over ORURN vandaan? Ik heb die ook nog niet ontvangen.Simply1337 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:24:
[...]
Had jij de ORURN update gehad van paar weken geleden?
heb een kleine theorie dat mensen die deze niet hebben ontvangen niet kunnen updaten naar 2.3.
ORURN kun je forceren door een fabrieksreset, maar dan verlies je alle instellingen en stats.
Andere theorie:
Vroege ID.3's hebben wellicht issues met de update? die van batteylife is maandag gefaald waardoor VW de update heeft teruggetrokken voor die specifieke autos?
Eerste berichten waren op maandag 19 juli. daarna dinsdag ochtend, ik heb het dinsdag avond gekregen.
Woensdag toen VW beide update vrijgaven waren er weer 2-tal die de volledige update ontvingen... en sindsdien is het best stil (ook niet meer gevolgd)
EDIT:
Zaterdag versie 91CA_ 42
91CA_ 45 en 91CA_ 46
.
Heb de ORURN wel al gehad. Maar inderdaad een erg vroege ID.3 > september 2019 uit de fabriek.Simply1337 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:24:
[...]
Had jij de ORURN update gehad van paar weken geleden?
Andere theorie:
EDIT:
Zaterdag versie 91CA_ 42
91CA_ 45 en 91CA_ 46
Gewoon Ionity volgen, werkt altijd. Ook vlakbij Saint Tropez.Rutjes87 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:13:
Ionity is het supercharger netwerk van alle non-Tesla merken.
[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 25-07-2021 19:27 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.