Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 115 ... 391 Laatste
Acties:

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 17:26
FlowDesign schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Ik heb een ID3 Pro Performance Style met panoramadak en warmtepomp van december 2020 gekocht voor €30.800,-. In de lease zou die ook 8% hebben. Lijkt me ook geen slechte deal ;)

Sterker nog, ik ben eigenlijk blij dat ik geen leaseauto meer heb bij m'n nieuwe werkgever. Financieel gezien ben ik nu veel voordeliger uit na 4 of 5 jaar tov lease :)
Ik zou privé niet voor het leasebedrag nu (als werknemer) een ID.3 kunnen rijden. Die paar honderd euro per maand all-in over 5 jaar kost me minder dan een ID.3 kopen en na 5 jaar verkopen (met restwaarde). Inclusief elektra, winterbanden, verzekering... En dan rijd ik nog de ID.3 van 50K, niet 30K. Lease always wins.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Reactie van VER: ze gaan het WeCharge gevalletje voorleggen bij PON. Ben benieuwd

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 17:11
Simply1337 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:15:
Reactie van VER: ze gaan het WeCharge gevalletje voorleggen bij PON. Ben benieuwd
Nu ze voor Skoda bakzeil hebben moeten halen, zullen ze voor Volkswagen ook wel moeten lijkt me.
Hun keuze om het voor Skoda te regelen geeft precedent werking.

[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 20-07-2021 11:19 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:39
Freakie1NL schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Laten we eerlijk wezen de 1st Movers zijn door VW keihard genaaid. Alle 'voordelen' die in Nederland van toepassing zijn, zitten ook in niet 1st edities.

Met een 3B met 8% bijtelling heb je de absolute topper in Nederland in handen.
Dat valt allemaal ook wel weer mee. De 1st plus was een prima deal. Even los van dan ik al in september erin kon rijden wat bij elke andere versie behalve de 1st niet gelukt zou zijn.

Als koper ben je wel genaaider in Nederland ivm alle voordelen die ze in de rest van Europa als 1st rijders wel hebben.

• Soeski
AMARONE schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Dat valt allemaal ook wel weer mee. De 1st plus was een prima deal. Even los van dan ik al in september erin kon rijden wat bij elke andere versie behalve de 1st niet gelukt zou zijn.

Als koper ben je wel genaaider in Nederland ivm alle voordelen die ze in de rest van Europa als 1st rijders wel hebben.
Jij kon in september misschien al rijden, maar veel 1st rijders niet. Voor mij was het ook pas eind november. Toen rolden de Fastlanes al van de band en naar de eigenaren in Duitsland. Massale release met grote ophaaldagen voor 100'en rijders tegelijk is allemaal niet gelukt om organisatorische redenen (Pon wist niet welke ID.3 ze zouden krijgen vanaf de trein en ging totaal niet op bestelvolgorde...) en corona.
Maar ach, genaaid... nee zo voel ik het niet. We zijn in Nederland wel gewend dat je het minimale krijgt en maximale betaalt toch inmiddels, in autoland?

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-01 16:25

ThePsycho

Biertje?

Zijn er nog meer werkgevers die kopen in plaats van leasen? Zelf ben ik zeer tevreden over onze constructie, auto gekocht door de werkgever maar voor mij als werknemer is het niet heel erg anders.

Of noemen we dat voor het gemak ook 'lease'?

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
ThePsycho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:24:
[...]
Lease of bruikleen, voor jou als berijder komt het volgens mij op hetzelfde neer. Je betaalt een maandelijks bedrag om de auto te mogen rijden en wanneer je er ook privé kilometers mee rijdt heb je bijtelling bij jouw salaris waar je belasting over betaald.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
[...]

Zijn er nog meer werkgevers die kopen in plaats van leasen? Zelf ben ik zeer tevreden over onze constructie, auto gekocht door de werkgever maar voor mij als werknemer is het niet heel erg anders.

Yep, mijn werkgever heeft de auto ook gekocht. Maakt idd voor mij (als werknemer) niets uit.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022

Dat is lease!

Of jij nu in een auto van bedrijf X of bedrijf Y rijdt boeit niet, jij krijgt een auto in bruikleen, wat als verkapt salaris wordt gezien, waarvoor je belasting moet betalen.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:22
Soeski schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Ik zou privé niet voor het leasebedrag nu (als werknemer) een ID.3 kunnen rijden. Die paar honderd euro per maand all-in over 5 jaar kost me minder dan een ID.3 kopen en na 5 jaar verkopen (met restwaarde). Inclusief elektra, winterbanden, verzekering... En dan rijd ik nog de ID.3 van 50K, niet 30K. Lease always wins.
Maar reken je dan ook het verschil in salaris mee?
Stel je krijgt ipv een leasebudget €800 bruto per maand meer salaris (plus meer vakantiegeld, pensioenbijdrage en evtl bonus over je hogere salaris) en na 4 of 5 jaar heb je indd nog de restwaarde, dan pakt dat misschien wel voordeliger uit dan lease.

Is natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel kilometer per jaar je rijdt. Ik blijf per jaar rond de 15.000 à 20.000 km.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Soeski
FlowDesign schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Maar reken je dan ook het verschil in salaris mee?
Stel je krijgt ipv een leasebudget €800 bruto per maand meer salaris (plus meer vakantiegeld, pensioenbijdrage en evtl bonus over je hogere salaris) en na 4 of 5 jaar heb je indd nog de restwaarde, dan pakt dat misschien wel voordeliger uit dan lease.

Is natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel kilometer per jaar je rijdt. Ik blijf per jaar rond de 15.000 à 20.000 km.
Helaas werkt het niet zo in de praktijk - het totale leasebdrag zou ik niet bruto bij mijn salaris krijgen dan. Dan wordt het een vergoeding voor gebruik privé vervoer en km-registratie en geen tank/laadpas enz... gedoe. En dan nog kan ik niet voor 50K een ID.3 even kopen privé. Dat wordt dan weer private lease en daar gaan we weer :+

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 20-07-2021 13:48 ]

• FlowDesign
Soeski schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Helaas werkt het niet zo in de praktijk - het totale leasebdrag zou ik niet bruto bij mijn salaris krijgen dan. Dan wordt het een vergoeding voor gebruik privé vervoer en km-registratie en geen tank/laadpas enz... gedoe. En dan nog kan ik niet voor 50K een ID.3 even kopen privé. Dat wordt dan weer private lease en daar gaan we weer :+
Hmm ja, dat schiet dan indd niet op.
Ik wisselde van een werkgever met leaseauto naar een werkgever zonder leaseauto, maar had gewoon gezegd dat ik dan minimaal het leasebedrag als extra salaris wilde. Dat pakte voor mij goed uit :)

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-01 22:07

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

FlowDesign schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:27:
[...]

De update naar 2.1 bij de dealer lukte op de mijne de eerste keer ook niet. Kostte ze toen gewoon een dag extra.
Volgens mij trekt die man dit soort dingen aan :)

• niki_lauda

niki_lauda

Soeski schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:21:
[...]

Toch ironisch dat de, ogenschijnlijk eerste persoon in NL die de update krijgt, een ID.3 heeft die géén 1st Edition is en dus zeker geen 1st Mover... :+
Reden hiervoor was heb ik ergens geleden dat iedere Vin op specifieke dagen de update krijgt.
Daarom kan het 7dagen duren

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-01 07:51
Eindelijk!!!..........
Vandaag bericht gekregen van de dealer, kan mijn VW ID.4 PRO TECH met 20 inch Drammen velgen en de trekhaak de 29e ophalen ...
Na alle berichten had ik er een zwaar hoofd in, maar ben erg blij en enthousiast.
Vlak voor mijn vakantie kan niet beter.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:15:
Zou jij per DM even kunnen laten wat je hebt gestuurd naar VER? Overweeg het namelijk ook.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-01 23:25
Gadget Freak schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Dat is lease!

Of jij nu in een auto van bedrijf X of bedrijf Y rijdt boeit niet, jij krijgt een auto in bruikleen, wat als verkapt salaris wordt gezien, waarvoor je belasting moet betalen.
Dat is niet de betekenis van lease. Lease verwijst naar een leasecontract die jouw werkgever kan afsluiten bij een leasemaatschappij. Echter een werkgever kan een zakelijke auto ook kopen ipv leasen. Voor de werknemer maakt het inderdaad geen verschil. Gebruikelijke term is 'auto van de zaak'.

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben werkgever en wij kopen altijd de auto's voor onze medewerkers. Voor het bedrijf echt veel goedkoper. Voor de werknemers maakt het niets uit. (buiten wat meer winstuitkering)

• Simply1337
Update 2.3 deel 1 ontvangen 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1seXhPgfnSb-LyUz_2XD8CygcEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUmwSgnX5Afp49zkWD3xllmP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QHNHaZDfSv3icbJS2AKoprC4X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4JB5p0gO2EtWuqXQRcsEtsL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssbERc9qQ2ufF-69YBETQtAAGz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpSfJ1mBaOeGS4Mb0fqjP4u7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_I22Hiu7K99_QIC3fbwBKuWrvE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gURDhd9grieBDeZFm5DnAIgG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnQ_ekuI4192QKfDa9tPKqkV7NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tt7TMLMfuI6OVglgVhncviwq.jpg?f=fotoalbum_large

Update het later of morgen. Heb de auto binnen 70 min nodig 😒

[ Voor 22% gewijzigd door Simply1337 op 20-07-2021 19:57 ]

• Soeski
Witzwart schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:24:
Ik ben werkgever en wij kopen altijd de auto's voor onze medewerkers. Voor het bedrijf echt veel goedkoper. Voor de werknemers maakt het niets uit. (buiten wat meer winstuitkering)
Wel als je er veel langer mee gaat doen dan 5 jaar (en meestal is dat dan ook 10 jaar ofzo). Je hebt wel al die auto's op je balans en een cash out elke keer. Als dat kan en de wens is, is dat prima natuurlijk!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Net even een kwartiertje in de auto gezeten, hopende op een melding voor update. Maar helaas.

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Simply1337 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:34:

Ik ben erg benieuwd hoe het verder bij jou loopt.

Mijn update heeft nog sinds vanochtend geen resultaat laten zien. Tijdens mijn rit naar huis net kreeg ik een melding mbt internet en de update (geen foto kunnen nemen) en verder lijkt er niks gebeurd te zijn.

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
ID.4 Life, verwachte leverdatum week 33 bij de dealer (was week 28, daarna 30) we wachten vol ongeduld af....... pffff 8)7

Weet iemand of de Life uitvoering niet meer leverbaar is, ik kan deze al een tijdje niet meer bij de configurator op de VW site invullen. Wil graag laten zien aan iedereen wat ik krijg 8)

• MJMaverick
RoycoM schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:39:

Weet iemand of de Life uitvoering niet meer leverbaar is, ik kan deze al een tijdje niet meer bij de configurator op de VW site invullen. Wil graag laten zien aan iedereen wat ik krijg 8)
VW (of PON) heeft het aanbod (weer) om gegooid. Waar je voorheen 3 of 4 uitvoeringen had (oa. Life) moet je nu een basis kiezen (welke accu) en daar bovenop is alles een optie geworden. Zeer veel keuze dus (al is volgens mij niet ieder pakket op iedere basis leverbaar), maar de eenvoud en overzichtelijkheid waar een tijdje geleden sprake van was dat dit doorgevoerd zou worden is het raam uit...

[ Voor 8% gewijzigd door MJMaverick op 20-07-2021 19:55 ]

• Simply1337
Mraze schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe het verder bij jou loopt.

Mijn update heeft nog sinds vanochtend geen resultaat laten zien. Tijdens mijn rit naar huis net kreeg ik een melding mbt internet en de update (geen foto kunnen nemen) en verder lijkt er niks gebeurd te zijn.
Toegevoegd

• Stan-ID4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-12-2025
Mrloki schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 00:09:
[...]

Geen ervaring met Frankrijk maar tijdens rit naar Zuid Duitsland zat ik op gemiddeld 21 kwh op heen en terugreis met een aanhanger van rond de 750 KG (2 motoren). Dit was met een id4 1st max met ongeveer 90 km/h waar het kon.
Had je verslagje al even gelezen. Ik verwacht op een vergelijkbaar verbruik uit te komen. Ben van plan rond de 95 - 100km/uur te gaan rijden. 8)

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
MJMaverick schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:55:
[...]

VW (of PON) heeft het aanbod (weer) om gegooid. Waar je voorheen 3 of 4 uitvoeringen had (oa. Life) moet je nu een basis kiezen (welke accu) en daar bovenop is alles een optie geworden. Zeer veel keuze dus (al is volgens mij niet ieder pakket op iedere basis leverbaar), maar de eenvoud en overzichtelijkheid waar een tijdje geleden sprake van was dat dit doorgevoerd zou worden is het raam uit...
Ah duidelijk, dat vermoeden had ik inmiddels al. Ik vond het al zo overzichtelijk, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn :+

• MJMaverick
RoycoM schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:08:
[...]

Ah duidelijk, dat vermoeden had ik inmiddels al. Ik vond het al zo overzichtelijk, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn :+
Wat ik vooral erg jammer vind is dat een Pro S niet zo aangekleed kan worden als ik zou willen (ik heb Short Lease, dus zou kunnen dat ik eerder van mijn auto af moet dan ik zou willen). De accu van de Pro S zou ik echt graag hebben maar de Pro kan het Multimedia Pakket Plus wel worden gekozen, op de Pro S niet. En zo zijn er nog een aantal opties die de Pro wel en de Pro S niet kan hebben. Maar goed, hier hebben we het een paar posts geleden ook al over gehad.... Excuses voor het in herhaling vallen, maar het zit me kennelijk hoog :P.

• AMARONE

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toen je instapte merkte je meteen dat die aan het downloaden was of duurde dit even?

• Simply1337
AMARONE schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:21:
[...]
toen je instapte merkte je meteen dat die aan het downloaden was of duurde dit even?
5 min na wegrijden begon het spontaan.
Foutmeldingeb kwamen achterelkaar.
Front assist, Lane assist, verkeersbord herkenning

acc werkte ook niet

5 min later bericht dat systeemupdate beschikbaar was.

Ik ben nu hier

• FlowDesign
Soeski schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Trouwens ff een stomme vraag voor in dit topic :+
Maar als je dan toch een EV van 50k€ uit kon zoeken, waarom heb je dan geen Model 3 genomen?

• sl1000
FlowDesign schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:37:
[...]

Trouwens ff een stomme vraag voor in dit topic :+
Maar als je dan toch een EV van 50k€ uit kon zoeken, waarom heb je dan geen Model 3 genomen?
voor mij heel simpel.
objectief: Minder ruimte, lagere zit, geen plek voor de hond, mindere aankleding.
en persoonlijk: ben zwaar uitgekeken op het model wat eigenlijk al sinds de eerste tesla het zelfde is. je houdt de Model 3 en model S nauwelijks uit elkaar.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:13
patrickjwz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:07:
Zijn hier mensen die een ID.3 in bestelling hebben en zo ja, wat is de prognose? Bij voorbaat dank :)
2 weken terug besteld, toen werd er gezegd wk39.
Gaat om de ID.3 pro 145pk

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
RoycoM schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:39:
ID.4 Life, verwachte leverdatum week 33 bij de dealer (was week 28, daarna 30) we wachten vol ongeduld af....... pffff 8)7

Idem hier. Life besteld, levering week 33 nu, was eerst 3 weken eerder.

De Life is niet meer te bestellen, kies een Pro en zet daar je opties op. Geen idee of het voordeliger is of niet...

Pon is de weg kwijt...

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:40
Al iemand op wintersport geweest met de 58kw accu? Als ik zo de prijzen bekijk in Duitsland dan zijn de ID.3's tweedehands best okee aan de prijs. Vergelijkbaar met zeg een leon phev waar net de kop vanaf is. Maar het grootste nadeel blijft toch de wat tragere oplaadsnelheden van de ID.3.

Alternatief is om een auto te lenen van familie, of met de tweede auto te rijden (fiesta), maar geen idee hoe dat gaat bevallen als zo dadelijk onze kleine ter wereld is gekomen.

• AMARONE
burnoutpc schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:27:
Al iemand op wintersport geweest met de 58kw accu? Als ik zo de prijzen bekijk in Duitsland dan zijn de ID.3's tweedehands best okee aan de prijs. Vergelijkbaar met zeg een leon phev waar net de kop vanaf is. Maar het grootste nadeel blijft toch de wat tragere oplaadsnelheden van de ID.3.

Alternatief is om een auto te lenen van familie, of met de tweede auto te rijden (fiesta), maar geen idee hoe dat gaat bevallen als zo dadelijk onze kleine ter wereld is gekomen.
Trage oplaadsnelheden valt wel mee toch.. 100kwh, 125 komt eraan en de geruchten over 150,170 en hoger zijn er ook al (dmv updates)

• niki_lauda

niki_lauda

Ben 14 dagen geleden op en neer geweest naar Zwitserland.
Als je slim laadt ben je minder tijd kwijt dan je denkt. Als ik vergelijk met vroeger maar 15 minuten extra gestopt. Je moet wel met 100% wegrijden.
Ik tankte vroeger normaal altijd mijn auto vol en reed daar voor naar België (scheelde € 0,25) was daar ook 20 minuten heen en 20 minuten terug mee kwijt. Dus eigenlijk weinig verschil. Want die tanktijd rekende ik niet mee.

• sl1000

Ik ben eigenlijk wel blij met die laadsnelheden die niet over de top zijn, beschermt de accu veel beter tegen slijtage. Ik heb liever dat ze rustig beginnen en dan opvoeren wanneer duidelijk is dat het kan dan vice versa.

e.g. Tesla was wat enthousiast in het begin en je ziet nu dat ze de oude model S series sterk moeten limiteren om te voorkomen dat de accu helemaal het loodje legt.

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-12-2025

Ben nu in oostenrijk met id4 77kwh dus geen winterse temperaturen of 58kwh maar dit is mijn ervaring met de heenreis. Rij hem goed leeg en laden gaat gelijk met 125+ kwh . De accu zit sneller op 80% dan dat de kinderen weer klaar waren om verder te rijden. Plan de reis wel goed van tevoren, zoek stops met 4+ snelladers. 3 van de 4 stops was ik de enige die stond te laden, bij 1 moest ik 5 minuten wachten voor er een paal vrij was. De enige keer dat we op de gok van de planning afweken om te stoppen was gelijk 1 gare 50kwh laadpaal waar 2 van de 3 laadpassen niet werkten. Al met al had ik er met benzine/diesel net zo lang over gedaan, maar dat is wel met kinderen die sowieso moeten stoppen. Enige verschil is dus wel dat je echt je route van tevoren moet plannen.
Overigens in de bergen is ie bijzonder zuinig. Bergop kost 10km je 40km bereik, maar terug beneden had ik zelfs meer op de teller staan dan toen ik sochtends vertrok.

• burnoutpc
AMARONE schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:33:
[...]

Trage oplaadsnelheden valt wel mee toch.. 100kwh, 125 komt eraan en de geruchten over 150,170 en hoger zijn er ook al (dmv updates)
is 125 al zeker, ook voor de 58?

• sl1000
burnoutpc schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:02:
[...]

is 125 al zeker, ook voor de 58?
Naar mijn weten is niks echt zeker, ook niet voor de 77KW.
Voorlopig allemaal geruchten

• Simply1337
GEEN LAADSNELHEID UPDATE VOOR 2.3

als het komt komt het met 3.0 en dat is december 2021

• sl1000
Simply1337 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:52:
GEEN LAADSNELHEID UPDATE VOOR 2.3

als het komt komt het met 3.0 en dat is december 2021
Mja, maar er waren ook al teksten dat het dan alleen voor de MY2022 auto's zou zijn, dus alles kan alle kanten op. Eerst zien, dan geloven

• Simply1337
sl1000 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:53:
[...]

Mja, maar er waren ook al teksten dat het dan alleen voor de MY2022 auto's zou zijn, dus alles kan alle kanten op. Eerst zien, dan geloven
¯\_(ツ)_/¯

• FlowDesign
AMARONE schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:33:
[...]

Bij het opladen hebben we het over vermogen en dat wordt uitgedrukt in kW.

Bij capaciteit van de accu praten we over kWh.

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:53
Ro ofzo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:00:
[...]

Ben nu in oostenrijk met id4 77kwh dus geen winterse temperaturen of 58kwh maar dit is mijn ervaring met de heenreis. Rij hem goed leeg en laden gaat gelijk met 125+ kwh . De accu zit sneller op 80% dan dat de kinderen weer klaar waren om verder te rijden. Plan de reis wel goed van tevoren, zoek stops met 4+ snelladers. 3 van de 4 stops was ik de enige die stond te laden, bij 1 moest ik 5 minuten wachten voor er een paal vrij was. De enige keer dat we op de gok van de planning afweken om te stoppen was gelijk 1 gare 50kwh laadpaal waar 2 van de 3 laadpassen niet werkten. Al met al had ik er met benzine/diesel net zo lang over gedaan, maar dat is wel met kinderen die sowieso moeten stoppen. Enige verschil is dus wel dat je echt je route van tevoren moet plannen.
Overigens in de bergen is ie bijzonder zuinig. Bergop kost 10km je 40km bereik, maar terug beneden had ik zelfs meer op de teller staan dan toen ik sochtends vertrok.
Ik ben nu ook met de ID4.1 77 in Oostenrijk. Ik heb ook voornamelijk alleen aan de paal gestaan en nergens hoeven wachten (op een beschikbare paal). Ook dezelfde ervaring dat de pauze soms langer duurt dan het laden , zeker tijdens de lunch. Wij hebben uitzonderlijk lang gedaan over de heenreis (16 uur rijden exclusief laden en andere pauzes) vanwege vele files. Dit hadden we met een brandstof auto trouwens niet sneller gedaan. Met een kleintje van 2 moet je sowieso om de paar uur even de auto uit dus het laden voelt niet als belemmering.

Hier in Oostenrijk op 2 en 4 km van onze accommodatie een 150 kWh lader (nog niet geprobeerd overigens) dus ook dat moet goedkomen.

• Simply1337
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3RCgVou3N9aBPGIjbGaIz9iAd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItjR1VvmUCkVn6i1usBjOHPj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6v3IWxJT-ojqL7wM_3ox6HOOps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBVmnnznLbkbDKfkG7Atbh79.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste deel van update is compleet.. Geen zichtbare verschil te zien.. Nu wachten op deel 2.. Waarbij de infotainment ook het onderdeel ervan is

EDIT: mijn hud is wel scherper

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

En nu hij een nachtje heeft kunnen updaten? oOo

• Simply1337
Freakie1NL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:59:
En nu hij een nachtje heeft kunnen updaten? oOo
neuh niks. VW kennende duurt dat nog een week :+

tot nu toe zijn er 3 soorten updates uitgerold voor deel 1.
91CA 31/32/33

waarschijnlijk voor type configuratie van je auto. Of wanneer het is gebouwd etc.

Ga later vandaag even kijken welke modules nou exact zijn geupdate.. meeste zijn onderhuids ipc..

[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 21-07-2021 09:16 ]

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
Vond deze foto op MeinID. Parkeerplaatsen vol met MEB auto's die nog niet compleet zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEiEEUOkz0jztXtrkUo23tTh7r8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqxvT1TweUQ9p4LnqvEJjSNa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4Kk7JcLxyiM27iHGRwXrngxS-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQyryiQg7yrspkCSW3Y4BCvo.jpg?f=fotoalbum_tile

• AMARONE
mitchdc schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:30:
Vond deze foto op MeinID. Parkeerplaatsen vol met MEB auto's die nog niet compleet zijn:

[Afbeelding][Afbeelding]
:*)

Doet me denken aan vorig jaar met de ID.3, de spanning van de levering van de auto en parkeerplaatsen vol. _/-\o_

• Simply1337

[Afbeelding][Afbeelding]
Eerste auto voor is gewoon een T-Roc }:|

is gewoon geldig voor alle autos.

• Stan-ID4
Verwachten jullie problemen na de update? Niet dat ik straks in Frankrijk sta en mijn auto ineens gaat updaten met alle gevolgen van dien....

• maik73
Stan-ID4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:47:
Verwachten jullie problemen na de update? Niet dat ik straks in Frankrijk sta en mijn auto ineens gaat updaten met alle gevolgen van dien....
Het is VW..... ben altijd voorbereid op problemen....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• AMARONE
Simply1337 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:36:
[...]

Nee hoor, alleen maar ev's staan hier. Die eerste is een e-tron (ik moest ook even goed kijken hoor). De ID.4 is imo veel mooier.

Maar problemen zijn het niet, dit is gewoon produceren en klaar voor transport inderdaad.
Stan-ID4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:47:
Goede vraag eigenlijk of het nog gebonden is aan je thuisland of dat je gewoon in heel Europa OTA krijgt. Ik hoop eigenlijk dat ik de update nog krijg voor mijn vakantie, hopelijk werkt de navigatie icm laadpalen dan beter. Ik ben geen fan van android auto etc. (naast de belabberde Huawei integratie)

[ Voor 39% gewijzigd door AMARONE op 21-07-2021 09:57 ]

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 12:40
Simply1337 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:36:
[...]

Waar zie jij een T-Roc?

• Simply1337
}:| ... ik neem wel nog een shotje ristretto.. :O

• Stan-ID4
De eerste update zal zoals ik het begrijp minimaal zijn, dat durf ik wel aan. Zo net voor je vakantie een grote update vind ik spannend. Bij de update naar 2.1 is het bij mij mis gegaan. Auto anderhalve week kwijt geweest... Dat is nu niet handig.

• Simply1337
zoalng je de update hebt ontvangen en niet installeert.. behoudt je de foutmelding van LaneAssist/FrontAssist/Verkeersbordherkenning en dus ook geen travelassist. Dit is geldig totdat je DEEL 1 hebt geinstalleerd. Na deel 1 werken alle systemen weer.

Dus als je toestemming hebt gegeven voor de update... gaat het een keertje komen en de keuze heb je gewoon niet meer om het NIET te downloaden. Dit stond duidelijk in de acceptatie mail.

[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 21-07-2021 10:23 ]

• Stan-ID4
Duidelijk, dan geef ik de toestemming nog niet. Wacht ik lekker tot na mijn vakantie!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:35
Geeft de WeConnect ID App een notificatie zodra de auto vol geladen is omdat de lading afgebroken is?

• MJMaverick
Ronvgs schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:51:
Geeft de WeConnect ID App een notificatie zodra de auto vol geladen is omdat de lading afgebroken is?
Nope, nog niet iig. Misschien met een komende update wel want hier is al heeeeel veel om gevraagd.

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-01 15:37

...

[Afbeelding]

...

Hoe kom jij eigenlijk aan die extra opties op het "Vaarwel" scherm? Vooral die "View vehicle status". Ik neem even aan dat extra klimaat control opties daar staan omdat je deze hebt ingesteld? (heb hier zelf nog nooit iets mee gedaan omdat ik geen vaste lader heb)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miE7yE3KPGxltpqFFhGvkWT6ThQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qQ7zsLy8MUDOno5h7QhXNr6e.png?f=user_large

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:35
MJMaverick schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Nope, nog niet iig. Misschien met een komende update wel want hier is al heeeeel veel om gevraagd.
Hoe hou je dan het laadproces in de gaten?

• Simply1337
II Stevow II schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Hoe kom jij eigenlijk aan die extra opties op het "Vaarwel" scherm? Vooral die "View vehicle status". Ik neem even aan dat extra klimaat control opties daar staan omdat je deze hebt ingesteld? (heb hier zelf nog nooit iets mee gedaan omdat ik geen vaste lader heb)

[Afbeelding]
dat is alleen zichtbaar als je je auto wegzet met actieve foutmeldingen

Verwijderd

Ronvgs schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:58:
[...]

Je ziet het wel in de app zelf.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-01 17:23

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik verwacht dit volgend jaar te gaan doen - dit jaar last minute niet gedaan maar via ABRP kon ik de route met bijna alleen Fastned laders af - het zal geen comfortabele rit worden. Zeker af en toe billeknijpen om en nabij 5% (vandaar ook Fastned omdat je gewoon zeker wil weten dat er plek is en dat de lader het doet).

Ik ga uit van 85% tot 5% = 200km range tussen de laadpalen en eerste stuk dus vanaf 100% opgeladen.

Diverse scenario's waarbij ik denk ik kies voor heen en terug weg met een overnachting als tussenstop (waarbij je dan nog een halve dag piste op de heen weg kunt pakken en/of op de terugweg). Hier kan je dan tot 100% laden zonder tijd en comfort verlies.

Dus:

Heen --> 100% opladen vanuit NL overdag vertrekken (250km), 2/3 Fastned Stops (1 met eten zit je op 650/700km) - Vlak voor Oostenrijkse grens overnachting (100% opladen parking) --> (950km) doorrijden naar Piste :*) . En dan na de piste s'middags naar hotel met parking waar je kan (granny) laden.

Terug --> 100% opladen vanuit Oostenrijk s'avonds vertrekken, 1 Fastned stop met eten (500km). Snelweg hotel, 100% opladen overnacht (750km). Dan ben je hopelijk al in NL waar je afhankelijk van de situatie gewoon kunt laden tot eindpunt.

Gaat wat planning vereisen maar door combi overnachten/eten behoud je comfort en efficiency.

Hier staat wat

Verwijderd

Ik heb trouwens ook mijn WeCharge laadpas binnen als back-up voor de zomer reis. Ging in de maand juni nog niet om aan te vragen voor BE accounts, vorige week plots wel.

Over de update zegt mijn ID4 bitter weinig :/
Zelfs de pre-update heb ik nog niet. Ik dacht eerst dat ik gewoon niet verbonden was met 4G omdat die altijd staat te zeuren dat webradio niet beschikbaar is: maak verbinding met internet :S

• sl1000

[Afbeelding][Afbeelding]
leuk joh, die onderdelen tekorten :'(

• MJMaverick
II Stevow II schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:56:
[...]

[Afbeelding]
Je kunt het Vaarwel scherm aanpassen als het getoond wordt. Potloodje rechtsboven. Weet ff niet uit m'n hoofd wat de elementen zijn die je kunt toevoegen.

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-01 15:37
MJMaverick schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Je kunt het Vaarwel scherm aanpassen als het getoond wordt. Potloodje rechtsboven. Weet ff niet uit m'n hoofd wat de elementen zijn die je kunt toevoegen.
Daar had ik al wel eens naar gekeken, echter kun je (zover ik kon zien) alleen de volgorde van elementen aanpassen. Overigens kun je bij het quick menu (als je van boven naar beneden swiped) wel de knoppen aanpassen. Vooral in de winter handig als je stuurverwarming gebruikt, omdat daar geen shortcut voor is.

• FlowDesign
Flappiewappie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:04:
[...]

Ik verwacht dit volgend jaar te gaan doen - dit jaar last minute niet gedaan maar via ABRP kon ik de route met bijna alleen Fastned laders af - het zal geen comfortabele rit worden. Zeker af en toe billeknijpen om en nabij 5% (vandaar ook Fastned omdat je gewoon zeker wil weten dat er plek is en dat de lader het doet).

Ik ga uit van 85% tot 5% = 200km range tussen de laadpalen en eerste stuk dus vanaf 100% opgeladen.

Diverse scenario's waarbij ik denk ik kies voor heen en terug weg met een overnachting als tussenstop (waarbij je dan nog een halve dag piste op de heen weg kunt pakken en/of op de terugweg). Hier kan je dan tot 100% laden zonder tijd en comfort verlies.

Dus:

Heen --> 100% opladen vanuit NL overdag vertrekken (250km), 2/3 Fastned Stops (1 met eten zit je op 650/700km) - Vlak voor Oostenrijkse grens overnachting (100% opladen parking) --> (950km) doorrijden naar Piste :*) . En dan na de piste s'middags naar hotel met parking waar je kan (granny) laden.

Terug --> 100% opladen vanuit Oostenrijk s'avonds vertrekken, 1 Fastned stop met eten (500km). Snelweg hotel, 100% opladen overnacht (750km). Dan ben je hopelijk al in NL waar je afhankelijk van de situatie gewoon kunt laden tot eindpunt.

Gaat wat planning vereisen maar door combi overnachten/eten behoud je comfort en efficiency.
Ik zou bij God niet weten waarom je alleen maar bij Fastned wil stoppen.
Langs de snelwegen in Duitsland staat het inmiddels behoorlijk vol met snelladers van EnBW. Daarnaast heb je nog veel Ionity en een paar keer Fastned en een klein beetje Allego.

Ook bij supermarkten zoals Lidl, Aldi en Kaufland vind je veel gratis snelladers, maar die zijn meestal beperkt tot 50 kW en vaak bezet. Toch af en toe best handig.

Je kunt (vind ik) prima in één dag naar Oostenrijk rijden zonder overnachting en dat lukt ook prima zonder Ionity te gebruiken.

Ik gebruik m'n Maingau pas om voor €0,48 per kWh te snelladen bij EnBW, Fastned, Allego etc., en We Charge Go om voor €0,55 per kWh bij Ionity te laden.
En mocht ik een Shell snellader op m'n route tegenkomen, dan gebruik ik daarvoor m'n Shell Recharge (NewMotion) pas om voor €0,35 te laden.

• FlowDesign
Ronvgs schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:58:
[...]

Als je de Tronity app installeert en deze met je ID account en dus auto koppelt, dan kun je in die app wel notificaties instellen voor een bepaald SoC percentage.

Voor de VW ID is de app voorlopig gratis :)

Vind Tronity iig een veel betere oplossing dan een OBD2 Bluetooth dongle. Echter, eigenlijk zou zo'n Tronity app helemaal niet nodig moeten zijn als VW dat soort basic stuff gewoon in hun eigen app al had toegevoegd.
Wat overigens ook meteen een bedreiging voor het business model van Tronity is. Dus misschien blijft het wel voor altijd gratis voor VW rijders :)

[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 21-07-2021 14:03 ]

• maik73
Ik lees dat het tweede deel van de update ook vrijgegeven is....

• MJMaverick
maik73 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:57:
Ik lees dat het tweede deel van de update ook vrijgegeven is....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z66BCFkV9JZDm4EQAV9PX1gwn-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3AYdFCaBlXvJcCwesNDhT0pH.png?f=fotoalbum_large

• Mrloki
FlowDesign schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Ik zou bij God niet weten waarom je alleen maar bij Fastned wil stoppen.
Langs de snelwegen in Duitsland staat het inmiddels behoorlijk vol met snelladers van EnBW. Daarnaast heb je nog veel Ionity en een paar keer Fastned en een klein beetje Allego.

Ook bij supermarkten zoals Lidl, Aldi en Kaufland vind je veel gratis snelladers, maar die zijn meestal beperkt tot 50 kW en vaak bezet. Toch af en toe best handig.

Je kunt (vind ik) prima in één dag naar Oostenrijk rijden zonder overnachting en dat lukt ook prima zonder Ionity te gebruiken.

Ik gebruik m'n Maingau pas om voor €0,48 per kWh te snelladen bij EnBW, Fastned, Allego etc., en We Charge Go om voor €0,55 per kWh bij Ionity te laden.
En mocht ik een Shell snellader op m'n route tegenkomen, dan gebruik ik daarvoor m'n Shell Recharge (NewMotion) pas om voor €0,35 te laden.
In één dag naar Oostenrijk met wintersport is bijna niet te doen als je in de voorjaarsvakantie gaat en beetje pech hebt met files. Ik heb er al regelmatig ruim 14 uur over gedaan door de vele files en dat was met brandstof auto's (met minimale stops om te plassen / tanken).

Ik zou persoonlijk ook een overnachting doen halverwege en dan de volgende dag vroeg op pad en misschien nog paar uurtjes skiën mee pakken.

• FlowDesign
Mrloki schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:14:
[...]

In één dag naar Oostenrijk met wintersport is bijna niet te doen als je in de voorjaarsvakantie gaat en beetje pech hebt met files. Ik heb er al regelmatig ruim 14 uur over gedaan door de vele files en dat was met brandstof auto's (met minimale stops om te plassen / tanken).

Ik zou persoonlijk ook een overnachting doen halverwege en dan de volgende dag vroeg op pad en misschien nog paar uurtjes skiën mee pakken.
Conclusie: ga niet in de voorjaarsvakantie :+

Mijn zus en ik werden vroeger gewoon een weekje ziek gemeld en dan gingen we in een andere week _O- Maar volgens mij wordt daar heden ten dage wat strenger op gecontroleerd :P

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:56
FlowDesign schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Mijn zus en ik werden vroeger gewoon een weekje ziek gemeld en dan gingen we in een andere week _O- Maar volgens mij wordt daar heden ten dage wat strenger op gecontroleerd :P
100 euro per dag per kind. (Max 600 euro voor een week)
Dus je vakantie is dan dus 600 euro duurder, de eerste keer.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:07

MLLL

Palm Treo 650

rinkel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:40:
[...]

100 euro per dag per kind. (Max 600 euro voor een week)
Dus je vakantie is dan dus 600 euro duurder, de eerste keer.
Op mijn school kreeg je automatisch 2% ongeoorloofd verzuim te pakken, gelijk verplicht in alle vakken examen doen.
Je kreeg vrijstelling als je voor hulpvakken een 7 had en hoofdvakken een 7,5.
Mooie tijden

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 19:23
ID.4 Life met warmtepomp. Vandaag bericht gehad dat levering weer vertraagd is, verwachting is nu week 35

• sl1000
Jazz37 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:54:
ID.4 Life met warmtepomp. Vandaag bericht gehad dat levering weer vertraagd is, verwachting is nu week 35
Wat was je verwachte datum? Of in andere woorden: hoeveel is hij nu doorgeschoven?

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-01 13:44
Jazz37 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:54:
Wanneer besteld?

• burnoutpc
Flappiewappie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:04:
[...]

Dus:

Ik heb ook geen idee of een elektrische auto in deze vorm volledig past bij ons, maar het wordt wel steeds interessanter, toch wel. Voor 30k heb je een hele nette auto. Ik rij nu in een diesel met 1:25/30 naar m'n werk toe :D, daar gaat geen benzineauto tegenop kunnen. PHEV zou nog een tussenoplossing kunnen zijn, maar wie weet neem ik wel de volledige plunge.

Met een kind op komst ga je automatisch naar een station toe, maar op dit moment hebben we twee B segmenters, dus een formaat Golf/ID.3 zou al weer een step up zijn.

• MJMaverick
burnoutpc schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Met een kind op komst ga je automatisch naar een station toe, maar op dit moment hebben we twee B segmenters, dus een formaat Golf/ID.3 zou al weer een step up zijn.
Vanaf de geboorte van onze eerste zoon totdat onze jongste zoon 12 was hebben wij het hier met 5 Golfs uitstekend kunnen redden, zelfs op vakantie met de auto ging prima. Tuurlijk, een station biedt absoluut meer flexibiliteit, maar zo automatisch hoeft echt niet ;). Suc6 met beslissen

BTW, 5 Golfs achter elkaar, niet tegelijkertijd :P

[ Voor 4% gewijzigd door MJMaverick op 21-07-2021 21:18 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-01 17:23

Flappiewappie

Hier nog meer

Mrloki schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Eens, heen sowieso overdag weg met savonds relaxed ergens een bedje sowieso. Terug is nog het overwegen waard om in een ruk te doen.

Dat perse met 180 door Duitsland kafferen naar wintersport is me het meest gaan tegenstaan: daar zie je ook gewoon hoe inefficiënt dat eigenlijk is nu je meer op je energieconsumptie let.

Hier staat wat

• Stan-ID4
Vanavond een "testronde" met vouwwagen gereden. Totaal 174 km. Incl. de stukken binnendoor van en naar de snelweg. Resultaat :

Afstand : 174km
Gemiddelde snelheid : 86km
Gemiddelde verbruik : 4,9km/kwh
20,3 kwh/100km

Enkel snelweg gemiddelde 89km over 166km.

Ik heb eigenlijk overal 95-100km/uur gereden.

Gestart met 378 km bereik en 80% lading. Airco aan op laag, 19.5 graden.
Restant 128km en 29% accu lading.

Het resultaat valt me alles mee. De vouwwagen is toch al wel voor 90% geladen. De kofferbak nog leeg. In abrp houdt ik 4 aan als gemiddeld verbruik. Zou goed uit moeten komen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sd-X2Pq7mGxxRUMezPgwlKVOG8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqWbUu8viBQYYurPTi29Ao8l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLyqZA913PvJxdbuODMvyvZiVEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdnCctubYTiOy0Eik2StVfA9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8F1z0pxrdq0a3yAf44cj8fNzkhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6L8fbt98wGE2Mx5y3vm74EO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eK6j26TkUoplP9qnmL7UK7SzwJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YYj901G3wO6eReWjK1Hjn3d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWK3oCsVwVYqDWcEbTQvgTuQX7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjUqENC3Mo3aoRm1Rj1G8dcH.jpg?f=fotoalbum_large

• Simply1337
Enkele interessante punten na starten van update:

Na 5 minuten nadat je de update hebt gestart komt er een RODE ! op je rijders dash (Oranje -> Rood).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNDTSit81xttkpkw97yb2U1nW5M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q2ceiShPsAv3PE38PqqHpJAN.png?f=user_large

Dit betekent dat de update is GESTART!

Na 35 min - Nood-/SOS-fout

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bySwB1TgAV-llfCPLqFnPup7H2g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5lTgqGCOZIOBa8MYy5GlBT7Z.png?f=user_large

Na 40 min - Lichtfout

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-NcndzNjvh3GxDXq2pl1q8GROI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VFlHC97L0vSgtYquVIED70aI.png?f=user_large

Na 68 minuten was de RODE ! verdwenen uit het dashboard. Ze logen zeker niet over de 70 minuten duur :P

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 21-07-2021 23:15 ]

• FlowDesign
Simply1337 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:14:
Enkele interessante punten na starten van update:

Na 5 minuten nadat je de update hebt gestart komt er een RODE ! op je rijders dash (Oranje -> Rood).

[Afbeelding]

Dit betekent dat de update is GESTART!

Na 35 min - Nood-/SOS-fout

[Afbeelding]

Na 40 min - Lichtfout

[Afbeelding]

Na 68 minuten was de RODE ! verdwenen uit het dashboard. Ze logen zeker niet over de 70 minuten duur :P
Jij dacht, ik blijf gewoon in m'n auto zitten tot ie klaar is? 🤣

• FlowDesign
Stan-ID4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:29:
Vanavond een "testronde" met vouwwagen gereden. Totaal 174 km. Incl. de stukken binnendoor van en naar de snelweg. Resultaat :

Afstand : 174km
Gemiddelde snelheid : 86km
Gemiddelde verbruik : 4,9km/kwh
20,3 kwh/100km

Enkel snelweg gemiddelde 89km over 166km.

Ik heb eigenlijk overal 95-100km/uur gereden.

Gestart met 378 km bereik en 80% lading. Airco aan op laag, 19.5 graden.
Restant 128km en 29% accu lading.

Het resultaat valt me alles mee. De vouwwagen is toch al wel voor 90% geladen. De kofferbak nog leeg. In abrp houdt ik 4 aan als gemiddeld verbruik. Zou goed uit moeten komen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verbruik valt me alles mee :)

Overigens, bij EV's is het de standaard om verbruik in kWh per 100 km uit te drukken. Je hoeft het niet om te rekenen.

• Stan-ID4
Overigens, bij EV's is het de standaard om verbruik in kWh per 100 km uit te drukken. Je hoeft het niet om te rekenen.
In abrp kun je volgens mij alleen km/kwh als referentie invullen. Vandaar dat ik 'm daarop heb gezet.

• Simply1337
FlowDesign schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:27:
[...]

Jij dacht, ik blijf gewoon in m'n auto zitten tot ie klaar is? 🤣
Neuh, had een cam gericht, met de gedachte er komt wel wat op scherm.. Blijkbaar op verkeerde scherm gericht. Maar was mij in eerste instantie niet opgevallen. Zag het eigenlijk net dat er wat zichtbaar was op scherm tijdens de update

• Mrloki
FlowDesign schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Helaas werkt mijn vriendin in het onderwijs dus die vlieger gaat niet op ;(.
Flappiewappie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:25:
[...]

Eens, heen sowieso overdag weg met savonds relaxed ergens een bedje sowieso. Terug is nog het overwegen waard om in een ruk te doen.

Dat perse met 180 door Duitsland kafferen naar wintersport is me het meest gaan tegenstaan: daar zie je ook gewoon hoe inefficiënt dat eigenlijk is nu je meer op je energieconsumptie let.
Ik heb ook een overnachting gedaan toen ik vorige week naar Oostenrijk ging. Hebben heerlijk rustig aan kunnen doen en dat was ook wel nodig gezien de vele files onderweg.

Moet zeggen het electrisch rijden op lange stukken dwingt ons om af en toe pauze te nemen terwijl ik voorheen alleen maar door wilde rijden. Dit voelt toch meer als vakantie en dat had ik van te voren nooit verwacht.

• FlowDesign
Stan-ID4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:49:
[...]

In abrp kun je volgens mij alleen km/kwh als referentie invullen. Vandaar dat ik 'm daarop heb gezet.
Als je op de eenheid drukt in de app, dan kun je kiezen wat je wil :) indd km per kWh, maar makkelijker is wh per km.

• FlowDesign
Mrloki schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 00:04:
[...]

Helaas werkt mijn vriendin in het onderwijs dus die vlieger gaat niet op ;(.

[...]

Ik heb ook een overnachting gedaan toen ik vorige week naar Oostenrijk ging. Hebben heerlijk rustig aan kunnen doen en dat was ook wel nodig gezien de vele files onderweg.

Moet zeggen het electrisch rijden op lange stukken dwingt ons om af en toe pauze te nemen terwijl ik voorheen alleen maar door wilde rijden. Dit voelt toch meer als vakantie en dat had ik van te voren nooit verwacht.
Het is verschrikkelijk met de files in Duitsland. Er is altijd wel een Baustelle, of een ongeluk gebeurd of een ongeluk in een Baustelle, of een vrachtwagen met pech in een Baustelle.
Je kunt nooit eens gewoon doorrijden.

• maik73
Ik ga vandaag een afspraak maken met de dealer.
Auto moet zowizo terug voor een terugroep actie (die van het scheidingsnet) 68H5.... en ik heb nu al 3x in 2 weken dat de auto niet in D/B of R wil. Allerlei storingsmeldingen.... na uit en inschakelen werkt alles weer... maar is wel irritant.
Tot op heden nog geen update meldingen...

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-01 14:08
maik73 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 06:54:
Ik ga vandaag een afspraak maken met de dealer.
Auto moet zowizo terug voor een terugroep actie (die van het scheidingsnet) 68H5.... en ik heb nu al 3x in 2 weken dat de auto niet in D/B of R wil. Allerlei storingsmeldingen.... na uit en inschakelen werkt alles weer... maar is wel irritant.
Tot op heden nog geen update meldingen...
Dat heb ik ook gehad, had te maken met de versnellingselector die wat los zat (of defect was, dealer deed er wat luchtig over). Sinds de dealer dat ruim twee maanden geleden heeft gefixt, probleem ook niet meer gehad.

ID.3 Pro S Limited Edition

• Jazz37
sl1000 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Wat was je verwachte datum? Of in andere woorden: hoeveel is hij nu doorgeschoven?
Besteld week 17, toen leverdatum week 26. Dat werd 33, nu dus 35

• sl1000
Jazz37 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:28:
[...]

Besteld week 17, toen leverdatum week 26. Dat werd 33, nu dus 35
Ugh, Dan baal je ook wel. Die 4 tot 5 maanden levertijd waar ze het over hadden lijkt dus aardig te kloppen

• Jazz37
sl1000 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Ugh, Dan baal je ook wel. Die 4 tot 5 maanden levertijd waar ze het over hadden lijkt dus aardig te kloppen
Had inderdaad gehoopt ermee op vakantie te kunnen gaan, alles al helemaal voorbereid O-) Helaas....

• maik73
PB1983 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:39:
[...]

Dat heb ik ook gehad, had te maken met de versnellingselector die wat los zat (of defect was, dealer deed er wat luchtig over). Sinds de dealer dat ruim twee maanden geleden heeft gefixt, probleem ook niet meer gehad.
12 augustus gaat hij naar de dealer

Pagina: 1 ... 115 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.