Darn, dat is indrukwekkend! Ben wel benieuwd naar jouw gemiddelde snelheid. Dit staat niet op de foto omdat je het rempedaal nog niet in had getrapt toen je de foto maakteGugi101 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:43:
[...]
[Afbeelding] Over de laatste meer dan 9000 km 13,9 kWh per 100 km. Actieradius komt daarmee eigenlijk precies op de door VW beloofde 425 km te liggen. ID 3.1
9685:183 is ongeveer 53km/uurMJMaverick schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:51:
[...]
Darn, dat is indrukwekkend! Ben wel benieuwd naar jouw gemiddelde snelheid. Dit staat niet op de foto omdat je het rempedaal nog niet in had getrapt toen je de foto maakte. Om welke vage reden dan ook zie je de gem snelheid pas als de auto 'helemaal' aan staat.
Tja..... dat had ik misschien ook zelf kunnen bedenken.....
Dit vooral ja, ik klaagde hier eerder over bij een filmpje wat misschien wat onterecht was maar in die mover club is het wel echt irritant. Ze vertikken het gewoon om Engels te typen. De Duitsers nog erger dan de anderen nationaliteiten daar.Freakie1NL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:55:
[...]
Wat misschien nog irritanter is, zijn die Duitsers die op een Engelstalige vraag terwijl iedereen in het Engels antwoord lekker in het Duits antwoorden.
Volkswagen zelf is gelukkig wel voornamelijk Engels.
Dit is meer uitzondering dan regel denk ik, voordat mensen zich hier aan verlekkeren. Dit vereist wel een mooie dagelijkse afstand (meer dan 15 minuten i.v.m. batterij verwarming), mogelijk pas vanaf het warme weer gaan rijden (dus niet de winter meegemaakt) en weinig snelweg en weinig echt korte ritten en dan ook nog erg rustig/zuinig rijden. Maar als je het wil halen, kan het vast wel (op mijn woon/werk verkeer route gaat dit 'm niet worden overigens).MJMaverick schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:51:
[...]
Darn, dat is indrukwekkend! Ben wel benieuwd naar jouw gemiddelde snelheid. Dit staat niet op de foto omdat je het rempedaal nog niet in had getrapt toen je de foto maakte. Om welke vage reden dan ook zie je de gem snelheid pas als de auto 'helemaal' aan staat.
Ik ben nu sinds eind januari op de 17 gekomen en dat zal deze zomer nog wel iets zakken, maar als het kouder wordt dan zijn de dagelijkse ritten tussen de 22-25 dus stijgt het ook weer snel.
Heeft iemand al een OTA update ontvangen?
EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen
Bij mijn ID.3 staat de GOM nu op 345km bij 90% geladen.Rutjes87 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:21:
[...]
Na mijn vraag over de actieradius paar weken geleden zit ik nu gemiddeld op zo'n 16,2kwh/100km. GoM blijft steevast max 300km actieradius aangeven na 100% laden.
Ik rijd zelf zakelijk en dan voornamelijk snelweg 104km/h op ACC en klein beetje stad.
Na werktijd en in weekend pakt mijn vrouw de ID.3 mee voor vooral ritjes in de stad. Ik ken haar rijstijl een beetje maar mogelijk hebben die ritjes invloed op de weergegeven actieradius GoM 🙄
Mijn collega krijgt nog altijd flink meer actieradius te zien op zijn GoM.
300km range met dat verbruik is laag. Ik zou meer rond de 350km verwachten. Heb je wel eens gecontroleerd hoeveel kwh je kunt laden en of dat enigszins overeenkomt met de capaciteit van de accu?
Dit gaat volgens mij vanaf maandag van start. In de mail stond de deadline voor het geven van toestemming op 11-7. Daarna is het afwachten wanneer je auto het downloaden gaat starten.Braaaii schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:30:
ID.3PAlfred66 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:35:
[...]
Dit gaat volgens mij vanaf maandag van start. In de mail stond de deadline voor het geven van toestemming op 11-7. Daarna is het afwachten wanneer je auto het downloaden gaat starten.
Ik heb nog geen mail ontvangen van VW maar neem aan dat dit gefaseerd gaat gebeuren?
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
2.3 nog niet, ik denk volgende week pas. Wel navigatie en de handleiding die een update kreeg.Braaaii schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:30:
Bedankt allen voor de tips over het bestellen van de wecharge kaart. Ik heb hem binnen (3 dagen na bestellen al) en succesvol geactiveerd. Bij mij overigens geen visuele ID check. Kon mijn nieuwe profiel gewoon koppelen na fabrieksinstellingen reset. Kreeg daarmee ook gelijk de pre update gepushed.
Ik laad voornamelijk op werk, dat is een 22kwh laadpaal. Op het scherm van de laadpaal zie ik dan dat dit ook rond die waarde ligt tijdens het laden, of bedoel je iets anders?Alfred66 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:32:
[...]
Bij mijn ID.3 staat de GOM nu op 345km bij 90% geladen.
300km range met dat verbruik is laag. Ik zou meer rond de 350km verwachten. Heb je wel eens gecontroleerd hoeveel kwh je kunt laden en of dat enigszins overeenkomt met de capaciteit van de accu?
Dat is dan een soort trage snellader?Rutjes87 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:16:
[...]
Ik laad voornamelijk op werk, dat is een 22kwh laadpaal. Op het scherm van de laadpaal zie ik dan dat dit ook rond die waarde ligt tijdens het laden, of bedoel je iets anders?
Als deze geen CCS stekker heeft krijg je max 11kWh. De meeste 22kWh laadpalen zijn 2x 11 namelijk - elke aansluiting dedicated 11 maar kan nooit 22 leveren in 1x.
Wij hebben nog geen publieke paal gevonden die 22kWh levert aan onze Zoë.
[ Voor 19% gewijzigd door Soeski op 10-07-2021 16:45 ]
Ik bedoel idd iets anders. Stel je komt met 10% bij de lader aan en laadt naar 100% dan zou je in zo’n sessie ongeveer 0,9x58kwh (netto capaciteit ID.3)= 52kwh moeten laden. Ik weet niet of die laders aangeven hoeveel kWh ze in een sessie geleverd hebben ( of via een app)? Snelheid van de lader doet er verder niet toe.Rutjes87 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:16:
[...]
Ik laad voornamelijk op werk, dat is een 22kwh laadpaal. Op het scherm van de laadpaal zie ik dan dat dit ook rond die waarde ligt tijdens het laden, of bedoel je iets anders?
( In de praktijk heb je nog wel te maken met laad verliezen en de netto capaciteit zal ook wel iets lager liggen maar in dit voorbeeld moet je wel in de buurt van die 52 kwh uitkomen.)
[ Voor 4% gewijzigd door Alfred66 op 10-07-2021 17:19 ]
Het is zo'n onderstaande. Volgens mij krijg ik links in beeld de laadsnelheid en rechts te hoeveelheid kWh in de sessie die geleverd is. Ik k ga dat eens bijhouden, bedankt,😁Alfred66 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:16:
[...]
Ik bedoel idd iets anders. Stel je komt met 10% bij de lader aan en laadt naar 100% dan zou je in zo’n sessie ongeveer 0,9x58kwh (netto capaciteit ID.3)= 52kwh moeten laden. Ik weet niet of die laders aangeven hoeveel kWh ze in een sessie geleverd hebben ( of via een app)? Snelheid van de lader doet er verder niet toe.
( In de praktijk heb je nog wel te maken met laad verliezen en de netto capaciteit zal ook wel iets lager liggen maar in dit voorbeeld moet je wel in de buurt van die 52 kwh uitkomen.)
Hoe krijg je dat zo op je home scherm?MJMaverick schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:19:
[...]
Het is enorm afhankelijk van hoe er met de auto gereden wordt. En ook van buitentemp, al zal dat niet anders zijn met de i3. Huidige actieradius voor mij is nu 325km.
Dit zijn mijn statistieken, altijd op Sport, pittig optrekken en redelijk doorrij op de snelweg (110-120 overdag, 130 's nachts), met ongeveer 60-65% snelwegkms:
[Afbeelding]
Nou, die zijn er wel degelijk hoor, die 22 kW AC kunnen leveren. Echter zijn ze er niet zo heel veel. Hoeft ook niet, want de meeste EV's halen toch maar max 11 kW AC.Soeski schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:44:
[...]
Dat is dan een soort trage snellader?![]()
Als deze geen CCS stekker heeft krijg je max 11kWh. De meeste 22kWh laadpalen zijn 2x 11 namelijk - elke aansluiting dedicated 11 maar kan nooit 22 leveren in 1x.
Wij hebben nog geen publieke paal gevonden die 22kWh levert aan onze Zoë.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Wanneer je op een scherm je vinger lang op 1 van de widgets houdt kom je in Edit mode. Dan kun je widgets veranderen, weghalen en andere toevoegen. Wanneer je in Edit mode op het potlood rechtsboven tikt kun je extra schermen toevoegen of schermen verwijderen.
De widget die je op de foto ziet heet Rijgegevens.
Klopt, dat weet ik wel, ik bedoelde meer; de ID.3 kan er geen optimaal gebruik van maken. Die heeft maar een 11kWh lader aan boord.FlowDesign schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:31:
[...]
Nou, die zijn er wel degelijk hoor, die 22 kW AC kunnen leveren. Echter zijn ze er niet zo heel veel. Hoeft ook niet, want de meeste EV's halen toch maar max 11 kW AC.
Nou, je vorige bericht deed anders vermoeden
Reisupdate:
Met een fietsendrager 100-130 rijden kan zomaar voor een verbruik van 28 (!) per 100 zorgen. Viel een beetje tegen.. wel goed om eens te proberen en wellicht hebben jullie er iets aan!
Met een fietsendrager 100-130 rijden kan zomaar voor een verbruik van 28 (!) per 100 zorgen. Viel een beetje tegen.. wel goed om eens te proberen en wellicht hebben jullie er iets aan!
Met alleen de fietsendrager of met fietsendrager en fietsen?juanpabloo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:55:
Reisupdate:
Gisteren vanaf het noorden weer terug naar huis gereden. Wilde eigenlijk nog snelladen maar die zijn wel dun bezaaid zeg in het noorden. Uiteindelijk met nog 5% hier thuis aan de lader gezet. Terwijl ik hier binnen een straal van 5km 4 snelladers heb. Dat moet nog wel even goed veranderen willen we in Nederland gehele EV gaan rijden.
Overigens is de route planning van VW qua laadpaal zoeken dramatisch. Je bent hier eerder afhankelijk van apps als ABRP.
Overigens is de route planning van VW qua laadpaal zoeken dramatisch. Je bent hier eerder afhankelijk van apps als ABRP.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
FlowDesign schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:55:
[...]
Nou, je vorige bericht deed anders vermoeden
22 kWh AC kan niet met de ID.3/4. Zou dan DC moeten zijn. Zijn er zulke trage DC laders?Soeski schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:34:
[...]
Dat was meer omdat jij zei dat je een 22kWh lader op werk had die ook 22kWh aangaf met laden - dat kan dus alleen als het een trage snellader is met CCS stekker.
Precies - volgens mij niet. Overigens prima tevreden met 11kWh laders - bij goede temperaturen krijgen ik 77km/u laadsnelheid. Snelladen zal voor mij echt een uitzondering blijven en noodgeval.Freakie1NL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:57:
[...]
22 kWh AC kan niet met de ID.3/4. Zou dan DC moeten zijn. Zijn er zulke trage DC laders?
Ze zijn er wel, maar in Nederland bijna niet. Zie ze in Duitsland wel, die 20 kW DC laders. Met name bij supermarkten (zijn soms ook gratis, zoals bij Lidl of Aldi).Soeski schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:03:
[...]
Precies - volgens mij niet. Overigens prima tevreden met 11kWh laders - bij goede temperaturen krijgen ik 77km/u laadsnelheid. Snelladen zal voor mij echt een uitzondering blijven en noodgeval.
ID.3Pjuanpabloo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:55:
Reisupdate:
Klopt, ik heb dezelfde ervaring na een paar maal op pad te zijn geweest met twee fietsen op de drager en een lange rit.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ohzo. Verwarring alomSoeski schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:34:
[...]
Dat was meer omdat jij zei dat je een 22kWh lader op werk had die ook 22kWh aangaf met laden - dat kan dus alleen als het een trage snellader is met CCS stekker.
Was trouwens iemand anders die dat zei
Maar dat kan indd niet, 11 is indd de max van de auto.
Afgezien van de ZOÉ, weet ik dat 22 kW een poosje standaard is geweest op sommige Model S en X. Volgens mij is dat nu altijd optioneel. En op sommige VAG modellen zoals de eerste Audi Etron kon je het ook als optie krijgen.
Redelijk nutteloze optie als je het mij vraagt, vooral met een Tesla waarbij laden aan de Supercharger doorgaans goedkoper is dan publiek AC laden. En zoals we al zeiden, 22 kW AC uit een laadpaal is ook eerder de uitzondering.
In dat kleine boekje "readme" staat dit niet volgens mij. Het zal wel in de ingebouwde helpfunctie staan, maar ik vond 't gewoon leuk om hier te vragen
[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 11-07-2021 13:12 ]
lees bij de duitse fora dat er nieuwe ID.4's van de band rollen die maar 50kw kunnen laden ipv 125kw.
dus voor de nieuwe eigenaren die hier lezen test even of je sneller dan 50kw kunt laden al je die functie hebt aangevinkt/standaard is.
Dit kan al met 60% lading volgens mij
en mits blijven hangen bij 50kw.. door naar je dealer
dus voor de nieuwe eigenaren die hier lezen test even of je sneller dan 50kw kunt laden al je die functie hebt aangevinkt/standaard is.
[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 11-07-2021 13:12 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Probleem met de app is nu dat de auto geen dataverbinding heeft. Net na inloggen zie ik heel even de correcte actuele stand van 193km daarna springt het naar 321km 
Verkeerde topic....
Verkeerde topic....
[ Voor 8% gewijzigd door FJP84 op 11-07-2021 13:28 ]
Inderdaad: met fietsen.mcmiles schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:12:
[...]
ID.3P
Klopt, ik heb dezelfde ervaring na een paar maal op pad te zijn geweest met twee fietsen op de drager en een lange rit.
Het verbruik bij een startemperatuur lager dan 8 graden C is inderdaad hoger omdat dan de batterij wordt verwarmd. Op die momenten leveren korte ritjes inderdaad een erg hoog verbruik op. Is de startemperatuur hoger dan 8 graden C dan maakt het niet veel uit voor het verbruik of je langere of kortere ritjes maakt. Dat is wat mij betreft een van de grote voordelen van een E auto tov een brandstof auto. In de winter verwarmen we bij vertrek thuis aan de laadpaal het interieur trouwens altijd vanuit het laadpunt.Soeski schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:48:
[...]
Dit is meer uitzondering dan regel denk ik, voordat mensen zich hier aan verlekkeren. Dit vereist wel een mooie dagelijkse afstand (meer dan 15 minuten i.v.m. batterij verwarming), mogelijk pas vanaf het warme weer gaan rijden (dus niet de winter meegemaakt) en weinig snelweg en weinig echt korte ritten en dan ook nog erg rustig/zuinig rijden. Maar als je het wil halen, kan het vast wel (op mijn woon/werk verkeer route gaat dit 'm niet worden overigens).
Ik ben nu sinds eind januari op de 17 gekomen en dat zal deze zomer nog wel iets zakken, maar als het kouder wordt dan zijn de dagelijkse ritten tussen de 22-25 dus stijgt het ook weer snel.
Dan het verbruik. Ik vraag me af wat ik moet doen om het hoger te krijgen. Op de autobaan mag je bijna nergens harder dan 100 kmh. De ACC staat dan eigenlijk altijd op 103 / 104 kmh. Bij het verbruik van 13,9 kWh / 100km over bijna 10000 km zit nog een gedeelte van de winter waarbij er bij start sprake was van t < 8 graden. Op dit moment ligt het gemiddelde verbruik nog wel lager dan die 13,9 kwh / 100km. Ik ben gisteren 114 km heen en 114 km terug gereden met grotendeels autobaan. Verbruik heen 11,9 kWh / 100 km met een gemiddelde van 78 kmh. Terug 13,7 kWh / 100 km met een gemiddelde van 82 kmh (100 kmh snelheidbeperking vevalt op stukken na 19:00). Ik heb gisteren geen klima control nodig gehad alleen ventilatie. Ik doe niet aan hypermiling door slipstreaming.
Snel optrekken zorgt niet voor veel meer verbruik. Remmen op de schijven en trommel wel, en regenereren al veel minder maar toch nog omzetting verlies.
Ik heb mezelf inderdaad waarschijnlijk wel een zuinig rijgedrag aangeleerd. Met de vorige auto een Skoda Superb 1.6 D was mijn verbruik ook veel lager dan andere gebruikers (bij een brandstof auto moet je dan vooral het rempedaal niet gebruiken, "remmen aan de lucht"). Op een rotonde op een N weg dus bijtijds van het gas. als er geen verkeer op de rotonde zit maximaal snel door de rotonde en dan plank in 3 weer naar de 80 kmh. Bij verkeer op de rotonde het zo proberen uit te mikken dat je laagste snelheid toch zo hoog mogelijk is.
De keren dat ik in de ID3 de schijf of trommelrem gebruikt heb anders dan voor het allerlaatste stukje tot stilstand zijn zeer zeldzaam.
Het verbaast mij hoe zuinig je kan rijden met de ID3. Voor vertrek gisteren rapporteerde de GOM bij 90% lading een range van 401 km. Als VW het wintergedrag wat optimaliseert dan ben ik niet ontevreden omtrent het verbruik. Wat mij betreft leveren ze wat er beloofd wordt (425 km bij 100% lading).
Goed om te weten. Ik heb nog het bizarre idee om naar portugal te rijden wat zo'n 28 uur zou zijn(uiteraard met een 3 daagse stop in de Pyreneeën).juanpabloo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:55:
Reisupdate:
Maar met fietsendrager zou dat nog een slok meer worden..
softwarematige limitatie?Simply1337 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:12:
lees bij de duitse fora dat er nieuwe ID.4's van de band rollen die maar 50kw kunnen laden ipv 125kw.
Zojuist om de hoek bij publieke lader met nog 60% resterend aan de lader gedaan. Hieronder de foto, gaat inderdaad tot 11kw/h 🙃Alfred66 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:16:
[...]
Ik bedoel idd iets anders. Stel je komt met 10% bij de lader aan en laadt naar 100% dan zou je in zo’n sessie ongeveer 0,9x58kwh (netto capaciteit ID.3)= 52kwh moeten laden. Ik weet niet of die laders aangeven hoeveel kWh ze in een sessie geleverd hebben ( of via een app)? Snelheid van de lader doet er verder niet toe.
Nu is ie klaar, 100% en al een betere actieradius van 323km. Ben de afgelopen dagen in de stad op B modus gaan rijden en dat scheelt enorm in gebruik. Ik denk dat de actieradius op de GoM nog wel wat wat omhoog kan de komende tijd 😉
Zo zien is er niks mis met de laadcapaciteit, net geen 22kw/h bijgeladen volgens de meter.
:strip_exif()/f/image/1F0nLUOIm5SbNQkNDovK9P2L.jpg?f=fotoalbum_large)
11,9... wow. Zoals jij je afvraagt hoe je het onzuiniger moet krijgen, vraag ik me af hoe ik jouw verbruik OOIT zou gaan halen. Ik heb ooit eens onder de 14 gezien op mijn scherm met rijden en dat vond ik al geweldig. Gewoon 102km/u op de snelweg continu dan staat de meter al boven de 14 met deze temperaturen. Ik had ook niet anders verwacht. Gecombineerd stad- en snelwegverbruik kom ik nu wel in de 14,X terecht op de dagelijkse rit met 18+ graden en airco aan (21,5) - dat vind ik al heel wat. Maar 11,9?! Nee, aint gonna happen haha. Zeker niet als je 1x even snel optrekt bij een stoplicht, je zit meteen de minuten erna 1kWh hoger dan je gemiddelde tot dan toe (na 15 minuutjes rijden ofzo). Een paar keer snel optrekken is killing voor je verbruik, dus zoals jij zegt dat het amper meer verbruikt? Nou nee. Niet zo gek ook, je pakt ineens ff 99kWh voor een korte tijd en dat een paar keer... misschien meer maar dat geeft de meter niet aan?Gugi101 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:47:
[...]
Het verbruik bij een startemperatuur lager dan 8 graden C is inderdaad hoger omdat dan de batterij wordt verwarmd. Op die momenten leveren korte ritjes inderdaad een erg hoog verbruik op. Is de startemperatuur hoger dan 8 graden C dan maakt het niet veel uit voor het verbruik of je langere of kortere ritjes maakt. Dat is wat mij betreft een van de grote voordelen van een E auto tov een brandstof auto. In de winter verwarmen we bij vertrek thuis aan de laadpaal het interieur trouwens altijd vanuit het laadpunt.
Dan het verbruik. Ik vraag me af wat ik moet doen om het hoger te krijgen. Op de autobaan mag je bijna nergens harder dan 100 kmh. De ACC staat dan eigenlijk altijd op 103 / 104 kmh. Bij het verbruik van 13,9 kWh / 100km over bijna 10000 km zit nog een gedeelte van de winter waarbij er bij start sprake was van t < 8 graden. Op dit moment ligt het gemiddelde verbruik nog wel lager dan die 13,9 kwh / 100km. Ik ben gisteren 114 km heen en 114 km terug gereden met grotendeels autobaan. Verbruik heen 11,9 kWh / 100 km met een gemiddelde van 78 kmh. Terug 13,7 kWh / 100 km met een gemiddelde van 82 kmh (100 kmh snelheidbeperking vevalt op stukken na 19:00). Ik heb gisteren geen klima control nodig gehad alleen ventilatie. Ik doe niet aan hypermiling door slipstreaming.
Snel optrekken zorgt niet voor veel meer verbruik. Remmen op de schijven en trommel wel, en regenereren al veel minder maar toch nog omzetting verlies.
Ik heb mezelf inderdaad waarschijnlijk wel een zuinig rijgedrag aangeleerd. Met de vorige auto een Skoda Superb 1.6 D was mijn verbruik ook veel lager dan andere gebruikers (bij een brandstof auto moet je dan vooral het rempedaal niet gebruiken, "remmen aan de lucht"). Op een rotonde op een N weg dus bijtijds van het gas. als er geen verkeer op de rotonde zit maximaal snel door de rotonde en dan plank in 3 weer naar de 80 kmh. Bij verkeer op de rotonde het zo proberen uit te mikken dat je laagste snelheid toch zo hoog mogelijk is.
De keren dat ik in de ID3 de schijf of trommelrem gebruikt heb anders dan voor het allerlaatste stukje tot stilstand zijn zeer zeldzaam.
Het verbaast mij hoe zuinig je kan rijden met de ID3. Voor vertrek gisteren rapporteerde de GOM bij 90% lading een range van 401 km. Als VW het wintergedrag wat optimaliseert dan ben ik niet ontevreden omtrent het verbruik. Wat mij betreft leveren ze wat er beloofd wordt (425 km bij 100% lading).
[Afbeelding]
/edit: Ik rijd wel de 3.1M dus misschien scheelt dat nog in gewicht en velgen/bandenmaat ook natuurlijk. En dus verbruik.
[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 11-07-2021 15:28 ]
Dat klopt aardig dan. Kom je volgens mij rond de 55 kWh netto uit. Dat is dicht in de buurt van de 58kwh dat alleen onder ideale omstandigheden gehaald kan worden. Dit is wel wat je kunt verwachten.Rutjes87 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:05:
[...]
Zojuist om de hoek bij publieke lader met nog 60% resterend aan de lader gedaan. Hieronder de foto, gaat inderdaad tot 11kw/h 🙃
Nu is ie klaar, 100% en al een betere actieradius van 323km. Ben de afgelopen dagen in de stad op B modus gaan rijden en dat scheelt enorm in gebruik. Ik denk dat de actieradius op de GoM nog wel wat wat omhoog kan de komende tijd 😉
Zo zien is er niks mis met de laadcapaciteit, net geen 22kw/h bijgeladen volgens de meter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vraag tussendoor:
Ik probeer mijn kaarten te updaten vanaf USB-C. Hoe lang zou dat ongeveer moeten duren? Want ik heb er inmiddels bijna 4 uur reistijd op zitten, maar nog steeds 20.3 kaartenversie.
Stick in kwestie is een 32 GB SD kaart in een USB SD lezer. Daarop een enkele partitie die weer is geformatteerd als exFAT, waarop ik de inhoud van 27GB .tar heb uitgepakt.
Bij start van de auto krijg ik van de infotainment de melding dat er geen media bestanden gevonden zijn of iets in die trant. Daardoor heb ik de indruk dat het gebeuren wel gelezen wordt...
Ik probeer mijn kaarten te updaten vanaf USB-C. Hoe lang zou dat ongeveer moeten duren? Want ik heb er inmiddels bijna 4 uur reistijd op zitten, maar nog steeds 20.3 kaartenversie.
Stick in kwestie is een 32 GB SD kaart in een USB SD lezer. Daarop een enkele partitie die weer is geformatteerd als exFAT, waarop ik de inhoud van 27GB .tar heb uitgepakt.
Bij start van de auto krijg ik van de infotainment de melding dat er geen media bestanden gevonden zijn of iets in die trant. Daardoor heb ik de indruk dat het gebeuren wel gelezen wordt...
[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 11-07-2021 15:45 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Max heeft idd een iets hoger verbruik door grotere velgen en hoger gewicht (panorama dak). 11.9 haal ik idd ook niet. Long term zit nu op 16kwh (laatste 900km na een reset naar fabrieksinstellingen).Soeski schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:17:
[...]
11,9... wow. Zoals jij je afvraagt hoe je het onzuiniger moet krijgen, vraag ik me af hoe ik jouw verbruik OOIT zou gaan halen. Ik heb ooit eens onder de 14 gezien op mijn scherm met rijden en dat vond ik al geweldig. Gewoon 102km/u op de snelweg continu dan staat de meter al boven de 14 met deze temperaturen. Ik had ook niet anders verwacht. Gecombineerd stad- en snelwegverbruik kom ik nu wel in de 14,X terecht op de dagelijkse rit met 18+ graden en airco aan (21,5) - dat vind ik al heel wat. Maar 11,9?! Nee, aint gonna happen haha. Zeker niet als je 1x even snel optrekt bij een stoplicht, je zit meteen de minuten erna 1kWh hoger dan je gemiddelde tot dan toe (na 15 minuutjes rijden ofzo). Een paar keer snel optrekken is killing voor je verbruik, dus zoals jij zegt dat het amper meer verbruikt? Nou nee. Niet zo gek ook, je pakt ineens ff 99kWh voor een korte tijd en dat een paar keer... misschien meer maar dat geeft de meter niet aan?
/edit: Ik rijd wel de 3.1M dus misschien scheelt dat nog in gewicht en velgen/bandenmaat ook natuurlijk. En dus verbruik.
Soms zitten er echter verrassend zuinige ritten tussen. Mijn standaard werk rit heb ik wel eens12.7kwh gemiddeld gehaald (mix van snelweg en stadsverkeer) maar meestal zit ik daar flink boven. Bij hoge temperaturen (>23 graden) is de auto doorgaans een stuk zuiniger naar mijn idee.
Dat heb ik ook geprobeerd maar bij mij heeft het niet gewerkt. Als je auto geen automatisch navigatie updates doet na de software update naar 2.1 dan is een reset naar fabrieksinstellingen de enige optie. De volgende dag was ie gelijk bijgewerkt ( na een rit van een half uurtje).Ultraman schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:43:
Vraag tussendoor:
Kreeg gisteren van de dealer te horen dat de prijzen bij vw omhoog gaan vanaf donderdag.
Voor de ID3 komt dit op +€500 en voor de id4 op +€650.
Wij hebben net akkoord gegeven op een ID.3 pro 145pk. (Privé aanschaf, geen private lease)
Comfort pakket, style interieur pakket en 18” east derry velgen in moonstone gray.
Nog even zitten twijfelen over de ID.4, puur vanwege de ruimte, voornamelijk kofferbak. Maar toch besloten voor de ID.3 aangezien de ID.4 een stuk zwaarder is, en dan met 52kwh range waarschijnlijk een stuk minder is. Dat vonden we de meerprijs net niet waard.
Nu ongeveer wachten tot week 39.
Voor de ID3 komt dit op +€500 en voor de id4 op +€650.
Wij hebben net akkoord gegeven op een ID.3 pro 145pk. (Privé aanschaf, geen private lease)
Comfort pakket, style interieur pakket en 18” east derry velgen in moonstone gray.
Nog even zitten twijfelen over de ID.4, puur vanwege de ruimte, voornamelijk kofferbak. Maar toch besloten voor de ID.3 aangezien de ID.4 een stuk zwaarder is, en dan met 52kwh range waarschijnlijk een stuk minder is. Dat vonden we de meerprijs net niet waard.
Nu ongeveer wachten tot week 39.
Bedankt, ik ga een fabrieksreset even proberen.Alfred66 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:52:
[...]
Dat heb ik ook geprobeerd maar bij mij heeft het niet gewerkt. Als je auto geen automatisch navigatie updates doet na de software update naar 2.1 dan is een reset naar fabrieksinstellingen de enige optie. De volgende dag was ie gelijk bijgewerkt ( na een rit van een half uurtje).
Wel jammer, want een paar weken geleden heb ik dat ook gedaan vanwege de update naar 2.1 (0792).
Hoop dat hij het daarna wel vanaf USB-C kan oppakken.
edit:
Fabrieksreset uitgevoerd
Fabrieksreset uitgevoerd
Fabrieksreset uitgevoerd. Belangrijke zaken weer ingesteld, had alleen mijn telefoon niet bij me dus BT moet ik morgenvroeg maar doen. Benieuwd wat hij doet met het kaartmateriaal op de USB-C stick na een rit van een uur en en weer terug.
Wel is er iets veranderd: ik heb geen laadlocaties meer.
En niet dat ze weg zijn, nee... heel de functionaliteit is onbeschikbaar geworden.
Als ik nu naar Laadlocaties ga: "Deze functie is nog niet beschikbaar"
Net zoals het op 0564 was. Uhm... die wil ik natuurlijk wel terug want dat was min of meer mijn hoofdreden om de wagen van 0564 te laten upgraden naar 0792
Infotainment al eens een reset gegeven, maar daarmee kwam hij niet terug.
Morgen maar eens zien wat hij na een tijd gereden of een keer opladen zegt.
[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 11-07-2021 16:37 ]
geen exFAT gebruiken, die werkt niet. Gewoon NTFS en hoppa, easy peasyUltraman schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:43:
Vraag tussendoor:
Ik dacht eerst ook dat ik exFAT zou moeten gebruiken (De vorige auto's lazen geen NTFS) maar de ID.3 dus blijkbaar juist wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 11-07-2021 16:48 ]
OK, bedankt zal het proberen.Soeski schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:47:
[...]
geen exFAT gebruiken, die werkt niet. Gewoon NTFS en hoppa, easy peasy
Ik dacht eerst ook dat ik exFAT zou moeten gebruiken (De vorige auto's lazen geen NTFS) maar de ID.3 dus blijkbaar juist wel.
In de instructie van Volkswagen staat dat zowel NTFS als exFAT zouden moeten werken. We gaan het meemaken
Ik bedacht me dat het mogelijk ook nog aan het partitie ID zou kunnen liggen. Pas die denk ik meteen aan ook.
[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 11-07-2021 20:14 ]
@Gugi101 en anderen: zetten jullie de airco uit elke keer bij starten?
Ik hoor wisselende verhalen over hoe goed het is voor de airco om hem juist aan of juist uit te hebben staan.
Ik dacht dat aangezien VW heeft geprogrammeerd dat hij automatisch aangaat het dan wel het beste zou zijn als hij altijd aan staat.
Ik hoor wisselende verhalen over hoe goed het is voor de airco om hem juist aan of juist uit te hebben staan.
Ik dacht dat aangezien VW heeft geprogrammeerd dat hij automatisch aangaat het dan wel het beste zou zijn als hij altijd aan staat.
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
En bij Navi update via USB enorm veel geduld hebben. Je vraag begon met hoelang. Geen idee, maar ik heb ook moeten updaten via USB. Uiteindelijk na 2 dagen zat de nieuwe versie erop. Je krijgt echt geen melding of wat dan ook. Gewoon er in pluggen en even een aantal dagen niets aan doen. Daarna eventueel exFAT naar NTFS. Geen idee welk formaat mijn USB stick heeft, gewoon zoals hij uit de fabriek kwam.Ultraman schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:39:
[...]
OK, bedankt zal het proberen.
In de instructie van Volkswagen staat dat zowel NTFS als exFAT zouden moeten werken. We gaan het meemaken
Ik bedacht me dat het mogelijk ook nog aan het partitie ID zou kunnen liggen. Pas die denk ik meteen aan ook.
Eens met je, heb dezelfde ervaring.Gugi101 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:47:
[...]
Het verbruik bij een startemperatuur lager dan 8 graden C is inderdaad hoger omdat dan de batterij wordt verwarmd. Op die momenten leveren korte ritjes inderdaad een erg hoog verbruik op. Is de startemperatuur hoger dan 8 graden C dan maakt het niet veel uit voor het verbruik of je langere of kortere ritjes maakt. Dat is wat mij betreft een van de grote voordelen van een E auto tov een brandstof auto. In de winter verwarmen we bij vertrek thuis aan de laadpaal het interieur trouwens altijd vanuit het laadpunt.
[Afbeelding]
Maar even een andere vraag. Zie dat je een Mi9 hebt. Werkt bij jou Android Auto? Heb een Mi9 en krijg hem niet aan de gang.
Bedankt voor de info. Een lange periode had ik gezien de grootte van het hele pakket wel verwacht. Kopiëren van de 27GB naar de USB duurde immers ook een behoorlijke tijd. Ik ga hem vooral nog even laten zitten.Freakie1NL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:38:
[...]
En bij Navi update via USB enorm veel geduld hebben. Je vraag begon met hoelang. Geen idee, maar ik heb ook moeten updaten via USB. Uiteindelijk na 2 dagen zat de nieuwe versie erop. Je krijgt echt geen melding of wat dan ook. Gewoon er in pluggen en even een aantal dagen niets aan doen. Daarna eventueel exFAT naar NTFS. Geen idee welk formaat mijn USB stick heeft, gewoon zoals hij uit de fabriek kwam.
Op de Volkswagen website (https://www.volkswagen.nl...tainment/navigatie-update). Die verwijst je naar: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/car/
Daar kun je je voertuig selecteren en dan krijg je de geschikte file ter download aangeboden.
Onderaan die pagina vind je ook de Installatie instructies.
Daar kun je je voertuig selecteren en dan krijg je de geschikte file ter download aangeboden.
Onderaan die pagina vind je ook de Installatie instructies.
[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 11-07-2021 23:45 ]
Het downloaden is een work around, je zou deze gewoon gepushed moeten krijgen zonder dat je het door hebt.sl1000 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 23:31:
Waar downloaden jullie die updates?
.
Klopt. Onder de voorwaarde dat je We Connect hebt ingeschakeld.AkroBatik schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:02:
[...]
Het downloaden is een work around, je zou deze gewoon gepushed moeten krijgen zonder dat je het door hebt.
Gister stapte ik in de auto om snel even een boodschap te doen. Helaas was het snelle er even niet bij.
Bij het indrukken van rempedaal:
Fout in aandrijving, side assist, front assist niet beschikbaar en nog wat meldingen. Auto ging niet meer in voor of achteruit (N,D,B en R bleven wit gekleurd).
Van alles geprobeert, maar geen beweging meer in te krijgen.
Uiteindelijk Start/Stop knop 15s ingedrukt gehouden (dus niet die van de infotainment), en ineens werkt alles weer.... Meldingen weg, alleen geen achteruit rijd camera.
Ook die werkte na de boodschap weer....
Kijk zegt mijn vrouw dus gelijk: Da's nou precies de reden dat ik jouw auto niet wil meenemen...... (die vind het echt helemaal niks)
Fout in aandrijving, side assist, front assist niet beschikbaar en nog wat meldingen. Auto ging niet meer in voor of achteruit (N,D,B en R bleven wit gekleurd).
Uiteindelijk Start/Stop knop 15s ingedrukt gehouden (dus niet die van de infotainment), en ineens werkt alles weer.... Meldingen weg, alleen geen achteruit rijd camera.
Kijk zegt mijn vrouw dus gelijk: Da's nou precies de reden dat ik jouw auto niet wil meenemen...... (die vind het echt helemaal niks)
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Heb ik ook gehad, bleek dat de versnellingsswitch los/defect was. Bij mij is er een nieuwe ingezet, probleem ook weer opgelost.maik73 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:36:
Gister stapte ik in de auto om snel even een boodschap te doen. Helaas was het snelle er even niet bij.
ID.3 Pro S Limited Edition
Hier was het in een paar uurtjes gepiept. Aangesloten, 15 minuten naar werk gereden, auto op slot, 's middags naar een klant en het stond er al op.Ultraman schreef op zondag 11 juli 2021 @ 23:13:
[...]
Bedankt voor de info. Een lange periode had ik gezien de grootte van het hele pakket wel verwacht. Kopiëren van de 27GB naar de USB duurde immers ook een behoorlijke tijd. Ik ga hem vooral nog even laten zitten.
Heel raar, exFAT is het default file system voor SD kaartjes en is ook gebruikelijk voor grote USB sticks.Soeski schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:47:
[...]
geen exFAT gebruiken, die werkt niet. Gewoon NTFS en hoppa, easy peasy
Ik zal het anders verwoorden - bij mij werkte het niet. Toen ik NTFS deed meteen wel.Gadget Freak schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:17:
[...]
Heel raar, exFAT is het default file system voor SD kaartjes en is ook gebruikelijk voor grote USB sticks.
ID.4 1st Max
Ik werd helemaal gek van die lane assist, steeds de melding dat ik niet in het midden van de rijstrook zou rijden, en de laatste paar weken zelfs tot een ingreep aan toe. (geen activiteit terwijl ik het stuur vast heb?!) Aangezien ik het alles behalve prettig vind wanneer hij gewoon ineens op de rem gaat, heb ik de lane assist maar uitgezet bij hulpsystemen.
Nu merk ik echter dat elke keer als je weer opnieuw in de auto stapt, hij weer aan staat. Weet iemand of dit "by design" is? Ik vind dit sowieso belachelijk, dus zal er zeker contact over opnemen met de dealer. Ik vraag me alleen even af of ze hier uberhaupt iets aan gaan/kunnen doen
Ik werd helemaal gek van die lane assist, steeds de melding dat ik niet in het midden van de rijstrook zou rijden, en de laatste paar weken zelfs tot een ingreep aan toe. (geen activiteit terwijl ik het stuur vast heb?!) Aangezien ik het alles behalve prettig vind wanneer hij gewoon ineens op de rem gaat, heb ik de lane assist maar uitgezet bij hulpsystemen.
Nu merk ik echter dat elke keer als je weer opnieuw in de auto stapt, hij weer aan staat. Weet iemand of dit "by design" is? Ik vind dit sowieso belachelijk, dus zal er zeker contact over opnemen met de dealer. Ik vraag me alleen even af of ze hier uberhaupt iets aan gaan/kunnen doen
Ik vrees van niet, wil je een hoge NCAP veiligheidsscore dan moeten dit soort systemen tegenwoordig aanwezig zijn en mogen niet by default uitstaan. Dat gaan ze echt niet aanpassen. Het zou wel fijn zijn als het iets eenvoudiger uitgezet kan worden via een shortcut oid.II Stevow II schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:21:
ID.4 1st Max
Ik rij meestal tijdje op de streep met rechter wielen. Op het schermpje zie ik dan de lijn verdwijnen en heb er geen last meer van.
Ook @II Stevow IIAlfred66 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:40:
[...]
Ik vrees van niet, wil je een hoge NCAP veiligheidsscore dan moeten dit soort systemen tegenwoordig aanwezig zijn en mogen niet by default uitstaan. Dat gaan ze echt niet aanpassen. Het zou wel fijn zijn als het iets eenvoudiger uitgezet kan worden via een shortcut oid.
Het standaard aanstaan van Lane Assist is inderdaad bij design. En over het detecteren of je het stuur wel vast hebt, ik merk dat niet alle aanraking van het stuur ook daadwerkelijk gedetecteerd wordt. Kennelijk levert aanraking om sommige plekken niet voldoende lekstroom op. Misschien ff mee experimenteren welke plek voor jou fijn is en wel opgemerkt wordt.
Ik krijg af en toe ook een verzoek om in het midden van de rijbaan te gaan rijden terwijl ik het gevoel heb dat ik dat al doe. Ik hoop dat de camera update als onderdeel van de 1e campagne van 2.3 daar verbetering in brengt.
Een handige shortcut is om de Lane Assists functie-knop aan de shortcuts toe te voegen die je krijgt als je van de bovenkant van het scherm naar beneden veegt. De knoppen die daar staan kun je aanpassen, en volgens mij kun je daar dan LA aan toevoegen c.q. een knop die er staat vervangen door LA. Helaas is Lane Assist niet 1 van de shortcuts/favorites die je hier kunt kiezen... iig niet in mijn ID.3.
[ Voor 16% gewijzigd door MJMaverick op 12-07-2021 16:14 ]
Je hoeft natuurlijk ook niet altijd alles te vertellenmaik73 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:36:
Ze zat er naastRandomNick schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:29:
[...]
Je hoeft natuurlijk ook niet altijd alles te vertellen
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
laten we hopen dat 2.3 veel meer stabiliteit gaat geven
Naar welk mailadres stuur je die mail?FlowDesign schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:57:
[...]
Ik heb 't gewoon geprobeerd, ben geen lid van de first movers club (ik heb niet eens een 1st maar een Pro). Heb de mail vanochtend wel ontvangen en de gevraagde bevestiging teruggestuurd. VIN klopte ook.
Je moet de mail wel versturen vanaf het emailadres dat gekoppeld is aan je We Connect ID account.
Ik ben benieuwd of ik spoedig de update aangeboden krijg. Misschien heb ik een voordeel omdat de mijne een Duitse import is, maar ik denk eigenlijk dat dat niet zoveel uitmaakt.
Ik heb zojuist een email terug van VW gekregen dat het emailadres niet klopt. Apart, staat toch echt in de app met dat emailadres ingeschreven.
Hier hetzelfde... Is toch echt het goede mail adresAMARONE schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:15:
Ik heb zojuist een email terug van VW gekregen dat het emailadres niet klopt. Apart, staat toch echt in de app met dat emailadres ingeschreven.
hier het zelfde, mijn auto was net wel weg uit de app, moest deze weer toevoegen. misschien door de reset van een week geleden.AMARONE schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:15:
Kan ik bevestigen. Tijdje strak langs de lijn ‘tegensturen’ en de auto leert ervan wat jij het midden vindt.C0C0 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:42:
Ik rij meestal tijdje op de streep met rechter wielen. Op het schermpje zie ik dan de lijn verdwijnen en heb er geen last meer van.
id@volkswagen.de
Onderwerp: I want OTA
Toen ik met het aanvragen van die laadpas bezig was, viel het me op dat VW meerdere soorten accounts bijhoudt.AMARONE schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:15:
MyVolkswagen en/of Volkswagen ID, ofzoiets.
https://identity.vwgroup....ab_com/login/authenticate
en
https://vwid.vwgroup.io/landing-page
Zou het kunnen dat je (in het verleden) verschillende mailadressen gebruikt hebt?
[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 12-07-2021 15:24 ]
ik ben een beetje de route aan het plannen richting Oostenrijk maar wil liefst niet elke stop op een snelwegparkeerplaats staan. Weet iemand hoe ik makkelijk snellaadlocaties bij een groot winkelcentrum of park of iets dergelijks kan vinden? Of iemand toevallig ervaring met 1?
Combinatie ionity+supermarkt levert geen succes, en handmatig ABRP afspeuren levert vooralsnog ook niet veel op. Ik ga bij Arnhem duitsland in en er rij over de 3 en 7 naar garmisch. Vind het niet erg om een stuk van de route af te moeten wijken. Bedankt alvast!
Combinatie ionity+supermarkt levert geen succes, en handmatig ABRP afspeuren levert vooralsnog ook niet veel op. Ik ga bij Arnhem duitsland in en er rij over de 3 en 7 naar garmisch. Vind het niet erg om een stuk van de route af te moeten wijken. Bedankt alvast!
Ik zou mijn ervaring nog terugkoppelen van vorige week, ik had precies dezelfde storingen (leek wel kermis). De ID4 heeft 3 dagen bij de dealer gestaan, software wederom ge-update of opnieuw gedaan (was namelijk 1 juli al geinstalleerd). Auto doet het weer, wat het geweest is, niemand weet hetmaik73 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:36:
Ja, ik heb toen meen ik in september een duits account gemaakt omdat er toen al sprake was van het eventueel inzien van je auto voor levering o.b.v. leveringscode.FlowDesign schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Toen ik met het aanvragen van die laadpas bezig was, viel het me op dat VW meerdere soorten accounts bijhoudt.
MyVolkswagen en/of Volkswagen ID, ofzoiets.
https://identity.vwgroup....ab_com/login/authenticate
en
https://vwid.vwgroup.io/landing-page
Zou het kunnen dat je (in het verleden) verschillende mailadressen gebruikt hebt?
Beetje suf van VW dat ze uberhaupt dit allemaal willen hebben, push gewoon die update naar iedereen of koppel het puur aan die email + weconnect.
Bericht van vw…. Probleem met e-mail adres is verholpen en ik sta op de lijst voor OTA
GoingElectric vind ik een hele fijne bron voor Duitsland.Ro ofzo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:03:
ik ben een beetje de route aan het plannen richting Oostenrijk maar wil liefst niet elke stop op een snelwegparkeerplaats staan. Weet iemand hoe ik makkelijk snellaadlocaties bij een groot winkelcentrum of park of iets dergelijks kan vinden? Of iemand toevallig ervaring met 1?
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/
Ik weet niet of ze ook een app voor iOS hebben, maar op Android heet die Next Plug.
De app Moovility kan soms ook wel handig zijn.
Heb jij een reactie gekregen n.a.v te mailen met vw met de tekst 'I want ota'?maik73 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:27:
Bericht van vw…. Probleem met e-mail adres is verholpen en ik sta op de lijst voor OTA
Ik heb van de week gemaild en nog niks gehoord van volkswagen.
Ja. Kijk vooral even in de spamboxdarud schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:04:
[...]
Heb jij een reactie gekregen n.a.v te mailen met vw met de tekst 'I want ota'?
Ik heb van de week gemaild en nog niks gehoord van volkswagen.
Ik had de OTA email wel ontvangen vorige week. Vandaag nog geen update ontvangen.
We wachten af.
M'n Navi zit trouwens op 21.5. Dat is wel de nieuwste dacht ik?
We wachten af.
M'n Navi zit trouwens op 21.5. Dat is wel de nieuwste dacht ik?
voor de mensen die net als ik in het ongewisse wachten op nieuws / weet niet of deze link al voorbij kwam hier: https://www.businessinsid...nden-auf-ihr-auto-warten/
daarin is sprake dat de id4 tot 5 maanden levertijd kan hebben
zoals ik al vermoedde kan je geen status maken op myvolkswagen... staat nog steeds 13/7 (morgen dus) aankomst in belgie, zonder dat de status in productie is aangepast
tja, het wachten wordt ooit wel eens beloond zeker?
ben intussen mijn aanloop bmw 318i met driecilindertje meer dan zat
zoals ik al vermoedde kan je geen status maken op myvolkswagen... staat nog steeds 13/7 (morgen dus) aankomst in belgie, zonder dat de status in productie is aangepast
De koppeling van mijn telefoon MI 9t PRO met de ID3 gaat bij mij ook moeizaam. Verbonden met de usb aansluiting in de auto lukt het wel. Maar ook dan gaat het niet vanzelf. De menu's om dan te koppelen vind ik nog steeds onlogisch. Met bluetooth lukt al bijna helemaal niet.Eens met je, heb dezelfde ervaring.
Maar even een andere vraag. Zie dat je een Mi9 hebt. Werkt bij jou Android Auto? Heb een Mi9 en krijg hem niet aan de gang.
Ik wacht inmiddels al bijna 7 maanden. De geplande afleverweek is week 35 (al 5x bijgesteld). Besteld eind januari. Word er moedeloos van.SiegmundB schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:48:
voor de mensen die net als ik in het ongewisse wachten op nieuws / weet niet of deze link al voorbij kwam hier: https://www.businessinsid...nden-auf-ihr-auto-warten/
Id4.tech + warmtepomp, mangan grey
da's wel heel idioot lang. Enig idee waar het op hangt?xetri schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:24:
[...]
Ik wacht inmiddels al bijna 7 maanden. De geplande afleverweek is week 35 (al 5x bijgesteld). Besteld eind januari. Word er moedeloos van.
Veel duidelijker ga ik het niet maken
probeer maar en kijk maar of jullie in wave 2 of 3 belanden.
probeer maar en kijk maar of jullie in wave 2 of 3 belanden.
@Simply1337
Gebruik jij nog steeds die 70mai A800s in je ID4 en ben je er tevreden over?
Zag ik het nou ook goed in je filmpje, dat je er in de kofferbak een powerbank tussen hebt gezet?
Enig idee hoeveel mAh per etmaal de camera's verbruiken in parkeermodus?
Thanks.
Zag ik het nou ook goed in je filmpje, dat je er in de kofferbak een powerbank tussen hebt gezet?
Thanks.
Krijg geen concreet antwoord. Gebrek aan grondstoffen. Ondertussen zie ik bij alle vw dealers nieuwe id.4's op voorraad staan. Het aantal tech's is wel klein.sl1000 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:58:
[...]
da's wel heel idioot lang. Enig idee waar het op hangt?
Let op de kleine lettertjes. Ik zie vooral veel voorraad die men (binnenkort) “verwacht”xetri schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:02:
[...]
Krijg geen concreet antwoord. Gebrek aan grondstoffen. Ondertussen zie ik bij alle vw dealers nieuwe id.4's op voorraad staan. Het aantal tech's is wel klein.
Echt voorraad van alles dat gemarkeerd is als business of beter valt me vies tegen
Ik krijg ook geen duidelijk antwoord, wordt elke keer opgeschoven terwijl ze toen ik erover hoorde wat anders wilde kiezen.xetri schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:02:
[...]
Krijg geen concreet antwoord. Gebrek aan grondstoffen. Ondertussen zie ik bij alle vw dealers nieuwe id.4's op voorraad staan. Het aantal tech's is wel klein.
Ik heb ook een Tech bestelt, verleden week zouden ze me bellen voor een update ......niet gedaan dus. Ik vrees het ergste.
ye, heb de a800s, tevreden? nou het is een van de goedkoopste dual cams, dus het is oke, maar 30 fps geeft in beweging iets te vaak blur. hoewel enkele firmwire updates het wel heeft verbeterd.. is er nog geen 60 fps functie...jammer. gebruik de parkeerfunctie niet.FlowDesign schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:16:
@Simply1337
Thanks.
een yi smart(?) dashcam kan wel 60 fps en is daardoord ook scherper.
Voor nu tevreden, maar had geen zin om 300-500eu meer te betalen voor een blackvue 2ch.
Gaat het om koop of om lease?xetri schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:24:
[...]
Ik wacht inmiddels al bijna 7 maanden. De geplande afleverweek is week 35 (al 5x bijgesteld). Besteld eind januari. Word er moedeloos van.
Als het koop is, je zou kunnen kijken of je in Duitsland op www.mobile.de wat kunt vinden.
Heb nu tijdje de ACC instelling op sport staan en de rest op comfort. Dat rijdt idd een stuk prettiger. De afstand is nu bij lange na niet zo groot als bij ECO.t2faag schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:37:
[...]
Jep de auto staat nu op eco... Dus eens uitzoeken welke combinatie van settings van eco, comfort en sport samen het meeste rijcomfort voor mij geven.
Zal straks eens op sport kijken hoeveel afstand die houdt
Laten we leuk blijven tegen elkaar
Nee gaat om lease.FlowDesign schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:31:
[...]
Gaat het om koop of om lease?
Als het koop is, je zou kunnen kijken of je in Duitsland op www.mobile.de wat kunt vinden.
Jammer dat ie met rear cam helemaal terugschakelt naar 30 fps.Simply1337 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:29:
[...]
ye, heb de a800s, tevreden? nou het is een van de goedkoopste dual cams, dus het is oke, maar 30 fps geeft in beweging iets te vaak blur. hoewel enkele firmwire updates het wel heeft verbeterd.. is er nog geen 60 fps functie...jammer. gebruik de parkeerfunctie niet.
een yi smart(?) dashcam kan wel 60 fps en is daardoord ook scherper.
Voor nu tevreden, maar had geen zin om 300-500eu meer te betalen voor een blackvue 2ch.
De Yi is voor mij geen optie, want die heeft geen rear cam. Aangezien ik geen achterruitrijcamera heb, lijkt me dat wel een beetje een alternatief (als in, beter dan niks).
Ik heb zojuist van Viofo de bevestiging ontvangen, dat de VIOFO A129 Plus Duo met de nieuwere firmware wél 1080p@60 fps kan filmen, ook wanneer de rear camera tegelijkertijd met 1080p@30fps opneemt. Front camera is hetzelfde als de VIOFO V119 V3 en die krijgt erg goede waarderingen.
De VIOFO heeft ook een condensator ipv een batterij, wat 'm ook beter bestendig maakt tegen hitte.
De VIOFO heeft wel slechts een 2 inch scherm, maar desondanks is dat denk ik toch de betere keuze. Kost ook ongeveer hetzelfde als de 70mai A800s en VIOFO staat erg goed aangeschreven
Edit:
Front doet niet 2K@60fps maar 1080p@60fps wanneer rear tegelijkertijd opneemt met 1080p@30fps.
[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 13-07-2021 12:27 ]
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/slPyhZbwzhfqsQ3cYpXDLoYR.jpg?f=fotoalbum_large)