Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 110 ... 391 Laatste
Acties:

• enieuwlaar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01 15:09
franstrein schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:19:
Goedenavond,

We zijn serieus aan het overwegen om een EV te kopen in de komende weken. Één selectiecriterium is de reële actieradius, daarom waren we blij met de Id.3 Pro S die nu te bestellen is.
Alleen daar kan in Nederland geen Head-up display in “vanwege gewichtsbeperkingen” aldus de prijslijst. In Duitsland en België kan dat echter wel.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb twee dealers en ook Pon om uitleg gevraagd maar krijg geen echte antwoorden. Ik vraag me af of dit een tijdelijke beperking is en of dit tzt weer wijzigt.
Het zou jammer zij als ik de Id.3 koop en dat het dan kort daarna wel mogelijk is.

Bedankt voor jullie hulp,
Frans
Zie de Duitse website van Volkswagen. daar wordt de Pro S in 2 smaken aangeboden: de 5-zitter die nu ook in Nederland wordt aangeboden en een 4-zitter met een aantal extra opties waaronder HUD en elektrisch bedienbare stoelen. Kennelijk is 1 zitplaats achter opgeofferd om qua gewicht meer opties mogelijk te maken. Wellicht wordt deze laatste versie binnenkort ook in Nederland aangeboden. Ik wacht in ieder geval nog even.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
theobe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:55:
[...]

In 'Tariefoverzicht' zie ik het juiste tarief van 0,55 euro. Bij laadkaarten zie ik mijn pas staan (heb alleen de optie om 'm te deactiveren). Bij Betalingsgegevens zie ik mijn CC info staan, maar ik krijg geen slider staan bij een willekeurige laadpaal of een Ionity laadpaal.

Hoe moet je je pas dan nog verder activeren/verifiëren?
je hebt een iPhone he.. helaas, werkt nog niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Simply1337 op 05-07-2021 16:22 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 14:41
blinded schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:32:
[...]

ID4 inderdaad, ik zie enkel de optie om zilver aan te tikken. Maar als ik die dus niet kies heb ik ook rails?
Heb liever zwart
zie mijn plaatje boven
standaard :Zwarte rails, dak in carroseriekleur en standaard bumpers zonder accenten.

met het pakket krijg je een zwart dak, zilveren insert/accent in de bumpers, zilveren rails, zilveren accent boven de zijportieren en zilveren rails.

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-01 14:24
Simply1337 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:20:
[...]

je hebt een iPhone he.. helaas, werkt nog niet.
Hahaha. klopt ja. Je liet me al schrikken dat mijn pas niet goed geactiveerd zou zijn :*)

• Simply1337
theobe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:09:
[...]

Hahaha. klopt ja. Je liet me al schrikken dat mijn pas niet goed geactiveerd zou zijn :*)
ga gewoon met je pas naar een 11kw laadpaal wat in de app staat. verifieren/starten/stoppen kan wat lang duren bij deze palen en wss zie je ook niet meteen de kosten in de app.. soms duurt dat gewoon weken/maanden bij bepaalde leveranciers.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Weet iemand van welke provider de simkaart is in de auto? Ik heb nooit meer dan 2 streepjes bereik.

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01 23:31
Simply1337 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:09:
[...]

in 2 ettapes omdat ik beide keren niet in de ochtend ben vertrokken maar zeer laat in de middag. Menselijke batterij raakt op :)
B&B hotel in duitsland (self check-in als je laat arriveert). prima plekken. hotel in stuttgart zit naast HQ ENBW.. dus je hebt op 5 min lopen een snellader/22kw lader

Toevallig 2x in de buurt van een snellader een hotel gepakt, maar 30 min ergens stoppen om te laden is ook geen straf in oostenrijk }:O
Klinkt goed! Dan ga ik het ongeveer op dezelfde manier doen inderdaad. Alleen in Oostenrijk is de dichtstbijzijnde snellader op 50 km afstand helaas. Dan maar af en toe langs een langzamere lader :P

• Simply1337
tiguan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:29:
Weet iemand van welke provider de simkaart is in de auto? Ik heb nooit meer dan 2 streepjes bereik.
vodafone

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:18
tiguan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:29:
Idem hier, welliswaar op de Enyaq, maar zal niet verschillen.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37
Ik heb nu een paar maal de home button ingedrukt gehouden en dan software update aangeklikt. Vervolgens kies ik in die melding voor Update, maar er gebeurt dan eigenlijk verder niks... Beetje vaag.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• sl1000
FlowDesign schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:14:
Ik heb nu een paar maal de home button ingedrukt gehouden en dan software update aangeklikt. Vervolgens kies ik in die melding voor Update, maar er gebeurt dan eigenlijk verder niks... Beetje vaag.
Komt simpelweg omdat er nog geen update is

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 23:26
FlowDesign schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:14:
Dat probleem had ik ook, totdat ik (omdat ik de auto na het aanmaken van een Duits VW account voor een WeCharge pas niet meer in de app gekoppeld kreeg) het infotainmentsysteem naar fabrieksinstellingen resette. Vervolgens kwam direct een melding die wél resulteerde in een daadwerkelijke update.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• FlowDesign
sl1000 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:49:
[...]

Komt simpelweg omdat er nog geen update is
Dat vermoeden heb ik ook, alleen door de tekst van de melding en de knoppen lijkt het net alsof ie wel aan een update gaat beginnen.

• Simply1337
FlowDesign schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook, alleen door de tekst van de melding en de knoppen lijkt het net alsof ie wel aan een update gaat beginnen.
dat kon 7 maanden geleden ook. Tot nu toe een functieloze knop

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 23:26
[...]

Ja, die teksten en meldingen zijn inderdaad niet héél handig gekozen 8)7
Ik heb ook meerdere malen geprobeerd sinds die pre-update er zou moeten zijn. En toen kwam 'ie gewoon vanzelf na de fabrieksreset :)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• FlowDesign
Tijsbeer schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:39:
[...]

Ja, die teksten en meldingen zijn inderdaad niet héél handig gekozen 8)7
Ik heb ook meerdere malen geprobeerd sinds die pre-update er zou moeten zijn. En toen kwam 'ie gewoon vanzelf na de fabrieksreset :)
Ok, nouja. Ik wacht wel tot de grote update uitgerold gaat worden. Heb geen zin om telkens weer de kleur van de verlichting en alle favoriete radiozenders etc. opnieuw in te stellen :')

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25
[...]

Je krijgt een melding in beeld als je de update kan installeren. Die verborgen update knop doet verder niets, gewoon geduld hebben.

• hoekronald
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
Hallo ID.x forumleden,

Sinds januari volg ik dit forum bijna dagelijks, maar ik vond het nu wel tijd om wat ervaringen te delen over mijn ID.4 (1st non-Max) welke ik in december 2020 heb ontvangen.

Dit is mijn eerst elektrische auto en ik baal ondertussen dat ik die stap niet eerder heb gemaakt. Aan autorijden heb ik geen hekel, maar het is nu een feest geworden. Ik ben echt blij met de ID.4! De ruimte, de mogelijkheden en toch ook de actie radius vallen mij 100% mee. Laden kan ik thuis en op mijn werk.

In mei heb ik de 2.1 versie gekregen (met dank aan Pouw Harderwijk) en in juni (eindelijk) mijn wegklapbare trekhaak. Tijdens de installatie van de 2.1 software begreep ik tevens dat er twee ‘terugroep’ acties zijn:
- voor de deurgrepen (zijn inmiddels vervangen) met een specifiek nummer
- voor de hoofdsteunen achter (hier hoefde bij mij niks aan gedaan te worden) met een specifiek nummer

Daarnaast stond bij mij de ledstrip aan de achterzijde ook bol (door de zon?) en hier was een modificatie voor uitgegeven door VW. Deze hebben ze met (betere) klemmetjes vast gezet. Laatste euvel wat ik nu heb is een koppelstang aan de voorkant die vervangen moet worden. Als ik rustig rij op klinkerwegen dan hoor je daar gekraak (dacht eerst dat het de airco was). Deze wordt tzt vervangen (levertijd onbekend).

Daarnaast heb ik al verschillende ‘lange’ ritten gedaan in Nederland en hierbij kom ik in deze zomerperiode tussen de 16,5/17 kWh aan verbruik. Benieuwd hoe dat straks gaat op vakantie (dakkoffer + fietsendrager). Ik heb een laadpas van Newmotion en heb voor de vakantie (Frankrijk) nog een extra pas aangevraagd van de ANWB. Deze ondersteunt een veelvoud aan aanbieders in verschillende landen. Deze gebruik ik als back-up. Daarnaast kan ik nog betalen via de IONITY app als extra alternatief.

Naar mijn mening zit er nog voldoende rek om de auto verder (softwarematig) te ontwikkelen, maar afgelopen 6,5 maand heb ik met erg veel plezier deze auto gereden.

Via deze post wilde ik jullie mijn ervaringen even delen. En nogmaals bedankt voor alle ervaringen die jullie hier delen! Elke keer lees ik nog dingen waar ik het bestaan niet van wist.

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01 09:58
Tijsbeer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Aangezien ik er tóch langs reed heb ik 'm maar even op de ionity lader bij Stroe aangesloten. Maar met dezelfde foutmelding tot gevolg. Toch écht op de pas wachten dus.
Ik heb net per mail de bevestiging van We Charge dat mijn kaart op de post is gegaan. Ze hebben het land omgezet van Duitsland naar Nederland (met dank aan EU regelgeving gok ik). Na ontvangst (5-7 werkdagen) moet de kaart in de app worden geactiveerd en kan ik het gebruiken aldus de toelichtende mail.

• NexusUser
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Zijn er hier inmiddels al meer ervaringen met het trekken van een caravan van max. 1000kg? Ik ben benieuwd naar het gemiddeld verbruik bij het rijden met ‘caravansnelheden’. Zou fijn zijn om bij een reaktie het type caravan te vermelden.

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-01 10:59
heeft er iemand fotos van de Stonewashed Blue id4 ? of filmpje?

• FlowDesign
NexusUser schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:42:
Zijn er hier inmiddels al meer ervaringen met het trekken van een caravan van max. 1000kg? Ik ben benieuwd naar het gemiddeld verbruik bij het rijden met ‘caravansnelheden’. Zou fijn zijn om bij een reaktie het type caravan te vermelden.
Ik heb geen ID4 en ook geen caravan, maar ik weet wel dat je icm een ID4 bij een caravan met maximaal gewicht groter dan 900 kg een B+E rijbewijs nodig hebt.

Hier een test met oa de ID4 en caravan:
https://www.autoblog.nl/n...tische-actieradius-905248

[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 06-07-2021 18:58 ]

• blinded
blinded schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:45:
heeft er iemand fotos van de Stonewashed Blue id4 ? of filmpje?
ik twijfel nog tussen stonewashe blue en moonstone grey maar kan niet goed vergelijkingsmateriaal vinden.
De config tool toont gewoon renders...

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
blinded schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:14:
[...]

ik twijfel nog tussen stonewashe blue en moonstone grey maar kan niet goed vergelijkingsmateriaal vinden.
Ik zou hier even kijken daar staan een boel foto’s van stonewashed blue https://www.goingelectric...hp?f=393&t=58586&start=70
Edit is wel ID.3 ipv ID.4 zie ik nu maar geeft vast een beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Alfred66 op 06-07-2021 19:30 ]

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
[...]

Ik raad je aan het een keer in het echt te bekijken bij een dealer. ik merk dat de kleur erg verschilt (ene keer grijzer, andere keer blauwer) op foto's afhankelijk van de lichtinval. Daarnaast is het in het echt een stuk mooier.

[ Voor 3% gewijzigd door Mraze op 21-03-2024 08:47 ]

• blinded
Mraze schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Ik raad je aan het een keer in het echt te bekijken bij een dealer. Ik heb stonewashed blue op mijn 3B en ik merk dat de kleur erg verschilt (ene keer grijzer, andere keer blauwer) op foto's afhankelijk van de lichtinval. Daarnaast is het in het echt een stuk mooier.
Ja bij de dealer hadden ze enkel een witte id4 :/ en ik kan nergens een filmpje vinden van een id4 in stonewashed blue

[ Voor 7% gewijzigd door blinded op 06-07-2021 19:44 ]

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
blinded schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:44:
[...]

Ja bij de dealer hadden ze enkel een witte id4 :/ en ik kan nergens een filmpje vinden van een id4 in stonewashed blue
Ik weet niet waar je woont, maar bij PON in Leusden kun je denk ik alle kleuren van de ID serie in het echt zien. Ze zijn daar meestal erg hulpvaardig als het over dit soort dingen gaat. En waarschijnlijk staat iedere kleur daar wel op de parkeerplaats ;).

Doh.... onzinnige suggestie als je niet in de buurt woont.

[ Voor 6% gewijzigd door MJMaverick op 06-07-2021 20:13 ]

• blinded
MJMaverick schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar bij PON in Leusden kun je denk ik alle kleuren van de ID serie in het echt zien. Ze zijn daar meestal erg hulpvaardig als het over dit soort dingen gaat. En waarschijnlijk staat iedere kleur daar wel op de parkeerplaats ;).
Belg..

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 16:58
Mraze schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Ik raad je aan het een keer in het echt te bekijken bij een dealer. Ik heb stonewashed blue op mijn 3B en ik merk dat de kleur erg verschilt (ene keer grijzer, andere keer blauwer) op foto's afhankelijk van de lichtinval. Daarnaast is het in het echt een stuk mooier.
Ik had helaas de keuze niet anders had ik zeker ook stonewashed blue gekozen - ik vind die kleur erg fraai, al vind ik de harde blauwe ID.4 kleur nog toffer.
Moonstone Grey (unielak!) was het nooit geworden, al was het de laatst beschikbare ID.3 uit het totale wereldaanbod geweest.
Maar - smaak en twisten uiteraard. Ik zie overwegend Moonstone Grey ID.3's dus veel mensen willen als anonieme grijze muis door het verkeer blijkbaar vinden het wel erg mooi :+
Opvallend dat de ID.4's die ik tegen ben gekomen bijna geen van allen Moonstone Grey's zijn. Het is wel de enige lak zonder bijbetalen (want unielak) dus dat kan ook een overweging zijn van veel ID.3 rijders.

• FlowDesign
Alfred66 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Ik zou hier even kijken daar staan een boel foto’s van stonewashed blue https://www.goingelectric...hp?f=393&t=58586&start=70
Edit is wel ID.3 ipv ID.4 zie ik nu maar geeft vast een beeld.
Vind het wel een chique kleurtje 👌

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:00
4.1 Heeft iemand achteraf een in hoogte verstelbare bijrijdersstoel in zijn/haar auto laten zetten?
Alle leuke opties van de MAX mis in niet maar die in hoogte verstelbare bijrijdersstoel die wel.

• FlowDesign
Soeski schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Ik had helaas de keuze niet anders had ik zeker ook stonewashed blue gekozen - ik vind die kleur erg fraai, al vind ik de harde blauwe ID.4 kleur nog toffer.
Moonstone Grey (unielak!) was het nooit geworden, al was het de laatst beschikbare ID.3 uit het totale wereldaanbod geweest.
Maar - smaak en twisten uiteraard. Ik zie overwegend Moonstone Grey ID.3's dus veel mensen willen als anonieme grijze muis door het verkeer blijkbaar vinden het wel erg mooi :+
Opvallend dat de ID.4's die ik tegen ben gekomen bijna geen van allen Moonstone Grey's zijn. Het is wel de enige lak zonder bijbetalen (want unielak) dus dat kan ook een overweging zijn van veel ID.3 rijders.
Ik heb mijn ID3 Pro Performance geïmporteerd vanuit Duitsland en kon alleen kiezen uit wit, zwart en moonstone grey. Wel allemaal met zwart panoramadak. Zwart vind ik dan weer gruwelijk saai op de ID.3. Eerst neigde ik naar wit, maar mijn Ioniq en Model 3 waren ook al wit dus ik wilde weer eens iets anders. De moonstone grey vind ik juist een niet saaie kleur grijs die goed staat op de ID.3. Bij mij in de straat staan toevallig ook een witte en een zwarte verderop, dan vind ik mijn grijze nog steeds de mooiste :)

Maar als ik meer keuze had gehad dan was ik denk ik ook voor stonewashed blue gegaan.

En die turquoise vind ik ook wel wat hebben, maar zou ik niet gekozen hebben.

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
[...]

Haha over smaak valt niet te twisten want ik ben nog steeds erg blij met mijn moonstone grey ID.3. De keuze was bij mij die kleur of de metallic witte (die vind ik met de zwarte accenten ook erg mooi uitkomen). Maar wit viel af want vrouwlief was net eerder met een witte auto en ja toen ontstond er een veto :+

Bij de ID.4 zou ik direct voor die harde diepblauwe kleur gaan (weet niet hoe die heet) die staat daar prachtig op!

• avluijk
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-01 20:49
Vandaag mijn toekomstige nieuwe leaseauto alvast kunnen bewonderen bij de dealer. Eerste keer dat ik hem in het echt in deze kleur zag en ben er heel blij mee! Jammer genoeg krijg ik hem pas over kleine twee maanden mee wanneer mijn huidige leasecontract afloopt (al hoop ik stiekem nog iets met de lm te kunnen regelen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ifkV_h2Cz3syooTQ1Mgr5s9ynM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAMURvAnfad8NwuADZcFXXN1.jpg?f=fotoalbum_large

• AMARONE
Id3.1P

Heeft er iemand ook soms een kraakje ter hoogte van het linkeroor? Daarnaast heel soms vanuit de achterbak ook.

Iemand die het ook heeft gehad en een eventuele oplossing?

Ik ga binnenkort toch ook de dealer bellen weer voor de stoel die langzaam elke keer terugzakt.

• blinded
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVFsr6Mcro8py10fJol0BuPyojk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJxiGhtpWAe8jG4PYomAy3fF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind deze toch echt een mooie kleur. Dit is toch de moonstone grey ?

• Soeski
blinded schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:54:
[...]

[Afbeelding]

Ik vind deze toch echt een mooie kleur. Dit is toch de moonstone grey ?
Klopt. Daarom, smaken verschillen en dat is maar goed ook.

• blinded
Soeski schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:02:
[...]

Klopt. Daarom, smaken verschillen en dat is maar goed ook.
Dat is zeker, ik vind het nu niet een kleur die je vaak ziet op wagens.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als het grijs is is het bij mij automatisch: wat heb je nog meer?

Ik hekel het saaie wagenpark van tegenwoordig. Alles is zwart, wit of grijstint/zilver. Saai!
Gelukkig heeft Mazda een mooie rood, Skoda een goede blauw en timmeren Ford en Opel ook redelijk aan de weg met kleuren die er uitspringen. Vandaag nog een Opel Corsa-e rijder gecomplimenteerd met zijn knaloranje lakkleur. :Y

Die honey yellow ID.4 vind ik fantastisch. Ook blij dat de ID.3 nu beschikbaar is in zijn koningsrood, recent eentje zien rijden.
Als ik een ID.3 1st Plus in Makena Turquoise had kunnen kiezen zou het hem best geweest kunnen zijn. Maar die kon nog in wit of grijs, dus: wat heb je nog meer? ID.3 Business in... Stonewashed Blue. Dat is hem geworden. Mooie kleur ook, staat hem goed. Al is ie ook niet heel opvallend. Maar ben er wel happy mee :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 06-07-2021 23:26 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Smaken verschillen gelukkig anders kan je je auto niet terug vinden. Na mijn oranje polo, ga ik hopelijk in augustus, over naar de makena turquoise id3 tech.

[ Voor 3% gewijzigd door andreasvdwal op 07-07-2021 06:23 ]

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_oGb69Bv37I1Vk2epsBRKU9w3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ot1fbEZ5CHCIGc0OvsuiwMFc.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn stonewashed blue ID3B, en zoals verderop al gemeld inderdaad soms wat grijzer en soms wat blauwer. Ik vind de kleur in de configurator totaal anders. Was blij verrast toen ik hem kreeg :)

• blinded
Iemand een idee wat de levertermijn mijn is van de id4 pro?

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Mijn stonewashed blue ID3B, en zoals verderop al gemeld inderdaad soms wat grijzer en soms wat blauwer. Ik vind de kleur in de configurator totaal anders. Was blij verrast toen ik hem kreeg :)
Die zwarte velgen staan er erg goed onder!

• Simply1337
stonewashed is echt moeilijk om op de foto te krijgen.

en de vraag is wat je levertermijn is afhankelijk of je een kale auto of een bomvolle auto besteld.

maar denk vanaf nu ergens in maart? en een voorraadmodel rijd je ipc morgen al weg ;)

• FlowDesign
dstaals schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:20:
[...]

[Afbeelding]

Waarom had jij ook alweer niet de originele velgen van VW? Wordt zo'n business uitvoering standaard met stalen velgen uitgevoerd?

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-01 14:35
Wat levertijd betreft, mijn dealer (apoint) geeft aan (voor gtx uitvoering) nog dit jaar. Twee weken geleden had hij het over week 38 dacht ik.

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
FlowDesign schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:21:
[...]

Waarom had jij ook alweer niet de originele velgen van VW? Wordt zo'n business uitvoering standaard met stalen velgen uitgevoerd?
Ik heb een voorraadmodel waar inderdaad stalen velgen onder lagen, heb zelf de zwarte velgen toegevoegd in de configurator van de lease maatschappij.

• FlowDesign
Simply1337 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:19:
stonewashed is echt moeilijk om op de foto te krijgen.

en de vraag is wat je levertermijn is afhankelijk of je een kale auto of een bomvolle auto besteld.

maar denk vanaf nu ergens in maart? en een voorraadmodel rijd je ipc morgen al weg ;)
Maart 2022? :o

Dan zou ik eens op Mobile.de gaan kijken wat ze daar te koop hebben staan.
Let wel op met de BTW betalen als je een auto importeert die nog geen 6 maanden oud is (sinds eerste kenteken) en/of nog geen 6.000 km op de teller heeft staan. In dat geval zou je 'm zonder 19% MwSt in Duitsland moeten kopen en dan 21% BTW bij import betalen.
Of 'm eerst voor minimaal 6 maanden huren voordat je 'm importeert, kan ook.

• Simply1337
FlowDesign schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Maart 2022? :o

Dan zou ik eens op Mobile.de gaan kijken wat ze daar te koop hebben staan.
Let wel op met de BTW betalen als je een auto importeert die nog geen 6 maanden oud is (sinds eerste kenteken) en/of nog geen 6.000 km op de teller heeft staan. In dat geval zou je 'm zonder 19% MwSt in Duitsland moeten kopen en dan 21% BTW bij import betalen.
Of 'm eerst voor minimaal 6 maanden huren voordat je 'm importeert, kan ook.
een leasemij gaat niet importeren :+

leveringstijd is uit de duim gezogen, maar er zijn bepaalde hardware wat verzorgt voor ontiegelijk veel vertraging.

[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 07-07-2021 09:32 ]

• FlowDesign
Simply1337 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:31:
[...]

een leasemij gaat niet importeren :+

leveringstijd is uit de duim gezogen, maar er zijn bepaalde hardware wat verzorgt voor ontiegelijk veel vertraging.
Sommige kleine LM bij wat kleinere bedrijven staan daar wel voor open. Maat van mij kon dat bijvoorbeeld wel. Of soms kopen bedrijven een auto zelf. Maar die kans is niet heel groot nee.

M'n moeder had afgelopen jaar een Mokka E besteld. Toen de levering al 3 keer met een maand was uitgesteld en ze in juni nog steeds geen idee hadden wanneer die komt heeft ze 'm kosteloos geannuleerd.

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
Zou fijn zijn als er ook een levertijd bekend wordt voor de accessoires zoals de trekhaken. De zomervakantie komt eraan en zie mezelf geen vouwwagen aan het sleepoog naar Frankrijk trekken....

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 10:27
Ik probeerde laatst om een route naar Oostenrijk in de auto te zetten, maar kreeg iedere keer de melding dat hij de route niet kan berekenen.
Ook naar Frankrijk geprobeerd, werkte ook niet.
Duitsland wel, ook helemaal naar het zuiden (Passau bijvoorbeeld)

Na wat uitproberen blijkt dat, zodra je aan hebt staan dat hij ook laadstops moet toevoegen, hij het in Duitsland wel doet, maar dus niet naar Frankrijk of Oostenrijk (meer landen niet geprobeerd)

Zodra je die optie uit zet kun je wel gewoon een route plannen.
Zijn er meer die tegen dit probleem aan zijn gelopen? Navigatieversie is 21.5

[ Voor 0% gewijzigd door leinenga op 07-07-2021 10:05 . Reden: in -> naar ]

• sl1000
Chris P. schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:38:
Zou fijn zijn als er ook een levertijd bekend wordt voor de accessoires zoals de trekhaken. De zomervakantie komt eraan en zie mezelf geen vouwwagen aan het sleepoog naar Frankrijk trekken....
De eigen trekhaken blijven nog schaars door de chip tekorten. Daarnaast peperduur.
Er is al wel een aftermarket trekhaak via Brinks te krijgen, maar om alles werkend te krijgen (bv dat je parkeersensoren uit gaan als je de aanhanger koppelt, ESP incl aanhangwagen, etc) moet er behoorlijk wat in het computersysteem gewijzigd worden. dit vereist toegang via Volkwagen en dat hebben momenteel alleen de dealers. Dus het is niet iets wat je zelf kunt doen.

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-01 12:42
ID4.L met warmtepomp. Besteld eind april, verwachte levering deze week. Vandaag bericht gehad dat de auto nog op de fabriek staat vanwege chiptekort. Verwachte levering half augustus

• sl1000
avluijk schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:19:
Vandaag mijn toekomstige nieuwe leaseauto alvast kunnen bewonderen bij de dealer. Eerste keer dat ik hem in het echt in deze kleur zag en ben er heel blij mee! Jammer genoeg krijg ik hem pas over kleine twee maanden mee wanneer mijn huidige leasecontract afloopt (al hoop ik stiekem nog iets met de lm te kunnen regelen).
[Afbeelding]
Zijn dit de 18" of 19" velgen?
verbaas me er over dat de achterbanden zo enorm bol staan.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
Jazz37 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:08:
ID4.L met warmtepomp. Besteld eind april, verwachte levering deze week. Vandaag bericht gehad, dat de auto nog op de fabriek staat vanwege chiptekort. Verwachte levering half augustus
blegh dat is zuur zeg.
Sowieso dat ze pas in de week zelf gaan informeren dat het toch langer gaat duren.. beetje jammer.

*sowieso

• sl1000
DonJunior schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:12:
[...]

blegh dat is zuur zeg.
Sowieso dat ze pas in de week zelf gaan informeren dat het toch langer gaat duren.. beetje jammer.
vermoed dat dat meer de dealer / LM is die traag is met terugkoppelen.
de verwachte productie datum, etc is vrij netjes via de interne applicaties van de dealer te volgen.

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
mijn id4 1st is vorige maand geleverd (voorraadmodel) na veel geleur bij diverse dealers. Ze gaven toen aan dat standaardconfiguraties van nieuwe modellen nog wel leverbaar waren, maar dat zodra je afwijkt van de standaardconfiguratie, de enige belofte die ze konden doen was dat hij voor eind van het jaar geleverd zou worden.

• Simply1337
sl1000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:12:
[...]

19 inch (hamar) met 235 voor en 255 achter met dezelfde velgmaat (8J) dus ja.. 255 staat boller tov 235

• Stevevp
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-12-2025
leinenga schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:56:
Ik probeerde laatst om een route naar Oostenrijk in de auto te zetten, maar kreeg iedere keer de melding dat hij de route niet kan berekenen.

Na wat uitproberen blijkt dat, zodra je aan hebt staan dat hij ook laadstops moet toevoegen, hij het in Duitsland wel doet, maar dus niet naar Frankrijk of Oostenrijk (meer landen niet geprobeerd)

3.1M Hier precies hetzelfde probleem. Ben deze week naar noord Italië gereden en heb van te voren een week geprobeerd dit te fixen maar zonder succes. Ben uiteindelijk obv abrp van laadpaal naar laadpaal gaan navigeren. Werkt uiteindelijk ook prima maar frustreert me nog steeds dat het niet werkt

• leinenga
  • Laatst online: 13-01 10:27
Stevevp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:41:
[...]

3.1M Hier precies hetzelfde probleem. Ben deze week naar noord Italië gereden en heb van te voren een week geprobeerd dit te fixen maar zonder succes. Ben uiteindelijk obv abrp van laadpaal naar laadpaal gaan navigeren. Werkt uiteindelijk ook prima maar frustreert me nog steeds dat het niet werkt
En als je eenmaal in Italië bent? Werkt de navigatie binnen Italië dan wel met laadstops? Of heeft de navigatie er in bijv. Italie gewoon geen (snel)laadpalen instaan?
Hopelijk fikst de 2.3 update dit probleem.

• avluijk
sl1000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:12:
[...]

Simply1337 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:25:
[...]

19 inch (hamar) met 235 voor en 255 achter met dezelfde velgmaat (8J) dus ja.. 255 staat boller tov 235
Zijn inderdaad 19 inch velgen (standaard maat voor ID.4 Business uitvoering). Die bolle banden waren mij inderdaad ook al opgevallen.

[ Voor 36% gewijzigd door avluijk op 07-07-2021 11:56 ]

• Simply1337
leinenga schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:33:
[...]

En als je eenmaal in Italië bent? Werkt de navigatie binnen Italië dan wel met laadstops? Of heeft de navigatie er in bijv. Italie gewoon geen (snel)laadpalen instaan?
is een lader database issue. Wordt met elke map update opgevuld. Anders kreeg je de foutmelding: navigatie kan niet plannen ivm teveel laadstops >:)

dus je hebt gewoon even andere apps nodig tot die tijd.

• sl1000
Simply1337 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Zo bol was me simpelweg nog niet eerder opgevallen.
Wellicht staan deze nog op "vervoersspanning" (ik weet dat ze ze op maximale druk zetten bij het vervoer van fabriek naar dealer).

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En controleer wanneer je hem krijgt je bandenspanning. Mijne is op vervoerspanning aan mij geleverd: aardig te hard dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 07-07-2021 13:04 ]

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:30
leinenga schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:56:

Ik heb dezelfde ervaring opgedaan naar noord-duitsland. Uiteindelijk heb ik de laadstops waar ABRP meekwam zelf ingevoerd in de standaard navigatie. Dat werkte prima. Wel altijd eventuele backup laadpunten uitgezocht in geval dat. Maar ik hoop dat de update dit gaat verhelpen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• avluijk
sl1000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:00:
[...]

Zo bol was me simpelweg nog niet eerder opgevallen.
Wellicht staan deze nog op "vervoersspanning" (ik weet dat ze ze op maximale druk zetten bij het vervoer van fabriek naar dealer).
Dat zou zomaar kunnen. Vanuit mijn lm hebben ze de opdracht gekregen de auto pas vanaf 1 sep uit te leveren, dus hij moet nog rijklaar gemaakt worden (zoals trouwens ook wel te zien is in de foto). Die bandenspanning zal ik na ontvangst zeker gelijk even checken.

• Stevevp
leinenga schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Zal morgen eens kijken of het hier wel lukt, heb er een hard hoofd in. Denk dat het inderdaad wachten wordt tot de update

• FlowDesign
De ID3 is mijn derde EV. Daarvoor 1 jaar Ioniq en daarna 1,5 jaar Model 3 gereden, en ik heb tot op heden nog nooit vertrouwd op de ingebouwde navigatie en laadmomenten. Ik kijk altijd op verschillende apps zoals van NewMotion, Next Plug (van GoingElectric), Chargemap en ABRP.

Chargeprice is trouwens ook wel een handige app om snel prijzen te kunnen vergelijken (maar is nog niet 100% volledig of betrouwbaar).

[ Voor 19% gewijzigd door FlowDesign op 07-07-2021 15:12 ]

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-01 14:51
DonJunior schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:12:
[...]

blegh dat is zuur zeg.
oei, bij mij in myvolkswagen staat nog steeds aankomst in be 13/7, maar ik geloof dat ook niet meer...
id4 pro max (zonder trekhaak)

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:24
FlowDesign schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:04:
De ID3 is mijn derde EV. Daarvoor 1 jaar Ioniq en daarna 1,5 jaar Model 3 gereden, en ik heb tot op heden nog nooit vertrouwd op de ingebouwde navigatie en laadmomenten. Ik kijk altijd op verschillende apps zoals van NewMotion, Next Plug (van GoingElectric), Chargemap en ABRP.

Chargeprice is trouwens ook wel een handige app om snel prijzen te kunnen vergelijken (maar is nog niet 100% volledig of betrouwbaar).
Ook niet bij Tesla? Daar zou het toch juist geweldig werken?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:51
RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:31:
[...]

In de E-tron doe ik niet anders, ingebouwde navi met laad stations werkt uitstekend. En anders zet je zelf toch waypoints?
Tesla navigeert alleen naar zijn eigen superchargers en pre-heat dan ook al de accu op de weg er naartoe om de laadsnelheden goed aan te kunnen vangen.
Dat zijn zaken die wellicht ook naar de ID serie of andere auto’s (kunnen) komen natuurlijk. Het is nog de eerste generatie dus dat heeft tijd nodig.

• Rusky
  • Laatst online: 13-01 07:26
Rusky schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:32:
Heeft er hier al iemand een fietsdrager op de klep? en welk merk / type heb je dan?
Ik zit zelf hiervoor ook te kijken wat erop kan.
Niemand dit gedaan?

mijn pc

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01 15:46

• RandomNick
Wat ik niet zo goed snap ik dat de laadplanning in te stellen via het infotainment niet is beetgepakt. Dit werkt echt voor geen meter. Dit lijkt me toch echt een hoge prio voor een EV, meer in elk geval dan een aantal zaken die nu meegenomen zijn.

• FlowDesign
RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:31:
[...]
Hooguit voor snelladen, verder niet. Maar snelladen heb je wanneer je binnen Nederland blijft niet zo vaak nodig. En voor lange trips naar het buitenland pakte ik dan toch meestal ABRP erbij.

• AMARONE
Grappig dat ze die achtergrond zo basic en lelijk maken. De huidige met die bewegende lijnen zal wel teveel cpu kracht kosten :')

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-01 14:55

• FlowDesign
GeeMoney schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:39:
[...]
Tesla navigeert alleen naar zijn eigen superchargers en pre-heat dan ook al de accu op de weg er naartoe om de laadsnelheden goed aan te kunnen vangen.
Niet alleen eigen laders. Ze hebben in de loop van 2020 ook snelladers en normale laders van andere CPO's toegevoegd. En ook naar de snelladers van andere ging ie op een gegeven moment ook voorverwarmen.

Tesla heeft het wat dat betreft wel beter voor elkaar.

Als je de navi van Tesla gewend bent, die gewoon Google gebruikt om adressen te zoeken, dan is de navi van VW sowieso om te janken. Als ik zeg: Rijdt naar Albert Heijn in dorp X (waar maar 1 appie is), kom dan nondeju niet aanzetten met een lijst van random supermarkten binnen een straal van x kilometer.

• Forumbezoeker
  • Registratie: Februari 2021
Ultraman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:04:
En controleer wanneer je hem krijgt je bandenspanning. Mijne is op vervoerspanning aan mij geleverd: aardig te hard dus.
Ik heb vandaag voor de eerste keer de bandenspanning gecontroleerd (na 10.000km). Achter netjes beide banden op 2,5 bar. Voor stonden de banden op 3,2 bar.. ik heb ze maar terug gebracht naar de voorgeschreven 2,5 bar.

• Stevevp
FlowDesign schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:36:
[...]

Niet alleen eigen laders. Ze hebben in de loop van 2020 ook snelladers en normale laders van andere CPO's toegevoegd. En ook naar de snelladers van andere ging ie op een gegeven moment ook voorverwarmen.

Tesla heeft het wat dat betreft wel beter voor elkaar.

Als je de navi van Tesla gewend bent, die gewoon Google gebruikt om adressen te zoeken, dan is de navi van VW sowieso om te janken. Als ik zeg: Rijdt naar Albert Heijn in dorp X (waar maar 1 appie is), kom dan nondeju niet aanzetten met een lijst van random supermarkten binnen een straal van x kilometer.
Wees blij dat jouw wagen met Albert Hein suggesties komt.. "Ga naar Albert Hein" resulteert bij mij in onzin als "wilt u naar Alkmaar?"

• FlowDesign
Stevevp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Wees blij dat jouw wagen met Albert Hein suggesties komt.. "Ga naar Albert Hein" resulteert bij mij in onzin als "wilt u naar Alkmaar?"
Haha, ja dat soort bullshit bij mij ook vaak.
Tis gewoon drama als je eigenlijk alleen maar een adres in kunt geven en de rest niet (fatsoenlijk) werkt.

• sl1000
FlowDesign schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Tis gewoon drama als je eigenlijk alleen maar een adres in kunt geven en de rest niet (fatsoenlijk) werkt.
wellicht werkt het nog als je het juiste POI type noemt?

dus iets in de geest van: ga naar de supermarkt of meer in ID style: ik heb boodschappen nodig?
(zin in koffie werk namelijk weer wel best ok)

• RandomNick
FlowDesign schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Gelukkig is er Android Auto en vandaar naar Maps, Waze of een andere oplossing 😀

Meer verder geheel eens dat het waardeloos is! De navi in de Enyaq (en ID.x zal zeer gelijkwaardig zijn) kan niet in de schaduw staan van de Discover Pro die ik in mijn Passat B8 had, of zelfs van de Mondeo daarvoor. Zelfs de meest simpele zaken als favorieten inladen, routeplanning op pc maken en naar de auto sturen zijn blijkbaar voor MEB auto's nog erg ingewikkeld 8)7

• tiguan
  • Laatst online: 22:46
Over Android Auto gesproken. Ik heb regelmatig dat 't scherm uitvalt en weer terug komt, meerdere keren achter elkaar. Het lijkt alsof de USB kabel niet goed aangesloten is, maar vziw is AA in de ID.3 draadloos toch? De kabel is puur om de telefoon van stroom te voorzien dacht ik?

[ Voor 28% gewijzigd door tiguan op 07-07-2021 22:00 ]

• juanpabloo
  • Laatst online: 13-01 20:48
Voor de geïnteresseerden: dit weekend een retourtje Oostenrijk gereden met de id3P. Erg goed te doen. ABPR pro genomen voor Apple CarPlay en dat werkt prima. Bijna geen anderen naast me aan de laadstations van Fastned, IONITY, enbw en andere. Rit Randstad > Spielberg duurde ca 2-2,5 u langer dan niet-elektrisch. Laden vaak van 20-75%. Die 20 is toch fijn om aan te houden omdat je dan nog naar een andere snellader kan mocht je pech hebben.

Grootste pijnpunt waren de Baustelle in Duitsland, niet het laden. Gemiddelde snelheid was daarmee exclusief laden maar 90 km/h, terwijl ik me aan de snelheid hield en daarmee 100-130 reed waar kon, en soms 150-165 op de vrije stukken als ik wist dat ik de laadpaal makkelijk zou halen.

Als je meer info wil, vraag even specifiek!

Dit was mijn grote test, ik durf Hongarije over 3 weken nu ook aan.

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
juanpabloo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:01:

Dit was mijn grote test, ik durf Hongarije over 3 weken nu ook aan.
4.1M
Volgende week vertrek ik naar Abruzzo in Italie 1670 km, maar wel met een koffer op het dak. Heel benieuwd en wat je zegt regelmatig opladen van 20-75% moet het wel goed komen met ABRP.
Uiteraard wel een hotel met oplaad mogelijkheden geboekt halverwege, dat scheelt ook.

• AMARONE
Over de navigatie, is er een mogelijkheid zoals bij de meeste auto's dat als je gaandeweg typt alleen letters op het toetsenbord overblijven die in een adres te vatten zijn? (en kunnen nummers niet ook standaard boven de letters in zicht blijven?)

• FlowDesign
tiguan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:57:
Over Android Auto gesproken. Ik heb regelmatig dat 't scherm uitvalt en weer terug komt, meerdere keren achter elkaar. Het lijkt alsof de USB kabel niet goed aangesloten is, maar vziw is AA in de ID.3 draadloos toch? De kabel is puur om de telefoon van stroom te voorzien dacht ik?
Kan zowel draadloos als via kabel.

• FlowDesign
sl1000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:51:
[...]

wellicht werkt het nog als je het juiste POI type noemt?

dus iets in de geest van: ga naar de supermarkt of meer in ID style: ik heb boodschappen nodig?
(zin in koffie werk namelijk weer wel best ok)
Zoeken naar een supermarkt werkt wel, maar dan laat ie dus een lijst zien van de 10 dichtstbijzijnde supermarkten.
Maar ben je bijvoorbeeld in Utrecht en zeg je zoek supermarkt Amersfoort, dan snapt ie dat alweer niet.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:28

Freakie1NL

Grote Baas

In België gaat de politie in de wijken de ID.3 rijden.

https://topgear.nl/autoni...ie-kiest-volkswagen-id-3/

Artikel doet een beetje lacherig maar een EV is voor politie auto's die de stad niet uitkomen perfect. Daarnaast rap genoeg voor nood oproepen in de stad. En door het over het algemene langzamere verkeer en regeratief remmen denk ik dat dit wel een politie topper kan zijn in stedelijke omgeving.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• sl1000
Freakie1NL schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:08:

Artikel doet een beetje lacherig maar een EV is voor politie auto's die de stad niet uitkomen perfect. Daarnaast rap genoeg voor nood oproepen in de stad. En door het over het algemene langzamere verkeer en regeratief remmen denk ik dat dit wel een politie topper kan zijn in stedelijke omgeving.
Ben heel benieuwd of die dan wel auto lock bij weglopen krijgen :)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:18:
Wat ik niet zo goed snap ik dat de laadplanning in te stellen via het infotainment niet is beetgepakt. Dit werkt echt voor geen meter.
Eensch, het is ontzettend onbetrouwbaar. Het zetten van een vertrektijd zorgt er betrouwbaar voor dat dat de klimatisering gedaan wordt maar opladen lukt vaker niet dan wel.
Dit is functionaliteit die de Golf GTE al had en daarop werkte het uitstekend. Ik gebruikte het vrijwel altijd met veel plezier. De instellingen in de ID.3 komen vrijwel exact overeen met wat ik had in de GTE, alleen de layout is anders. Dus ik had heel snel door hoe hem in te stellen.

Afgelopen dinsdag dacht ik slim te zijn. Met 28% op locatie aangekomen omdat de laadtimer van de ochtend me weliswaar in een warme auto liet instappen maar wel het opladen verprutst had waardoor ik met 53% van huis ging. Geen punt nog.
Dus: 28% vol. Aangegeven dat ik aan het einde van de dag weer wil vertrekken, onder limiet op 40%, boven limiet op 80%. Ik trek mijn gordel af en in het afscheidscherm vinkte ik "Nu laden" aan. Ik dacht ik zal je hebben: begin nu maar meteen met laden dan zit ie straks in ieder geval vol.
Uitgestapt, kabel er in, pas er voor, *beep* en ik werp een blik in de auto. Laden gestart, ID Light deed zijn druppel effect en de console gaf aan dat de restrerende laadtijd net geen 3 uur zou bedragen. Dus: hij stond te laden. Ik kan aan het werk.
Einde van de dag: auto heeft niet volledig kunnen laden, bla bla. Ik kijken... 28%. Wat maak je me nou?!
Zou nog net genoeg zijn om thuis te komen gelukkig, uiteindelijk met 5% thuis gekomen.

Maar wat een onbetrouwbaar stuk vreten is die vertrektijd timer. Met de Golf kon je er 9 van de 10 keer van op aan. Het zijn notabene laadpalen waar ik met de Golf ook altijd stond.

Heb sinds een week of twee software 2.1 (0792). Over het algemeen zeker een vooruitgang t.o.v. 0564. Al vind ik de Lane Assist nu weer iets te ongevoelig terwijl die in 0564 al begon te piepen zodra je ook maar bij een lijn in de buurt kwam.

Features niet hebben kan ik heel goed tegen en heb ik alle begrip voor. Maar dan die vertrektijden feature uitbrengen, in een EV die toen al ruim een half jaar rond reed, en die dan zo onbetrouwbaar laten zijn kan ik slecht tegen. Helemaal omdat dat functionaliteit is die in een GTE van zes jaar geleden prima werkt. Valt me tegen.
Dus ik hoop ook ten zeerste dat 2.3 daar wat verbetering brengt! :(

• DonJunior
Freakie1NL schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:08:

Ben wel benieuwd hoe ze dan die voorbumper hebben gewrapt in die oranje kleur. Wat je namelijk vaak ziet is dat men de gaten uitsnijdt en daaronder de originele kleur laat.
Het lijkt er op de foto op dat men hier al de gaten ook heeft opgevuld met een oranje kleur. Dat is een monnikenwerk..
Of zou dit gespoten zijn?

*sowieso

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:06

ThePsycho

Biertje?

DonJunior schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:20:
[...]

Ben wel benieuwd hoe ze dan die voorbumper hebben gewrapt in die oranje kleur. Wat je namelijk vaak ziet is dat men de gaten uitsnijdt en daaronder de originele kleur laat.
Het lijkt er op de foto op dat men hier al de gaten ook heeft opgevuld met een oranje kleur. Dat is een monnikenwerk..
Of zou dit gespoten zijn?
Je zou zeggen met wat voor een klus dat is om te wrappen dat spuiten wel bijna goedkoper zou zijn.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:51
Stevevp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Beetje off-topic, maar daar zit wel het hoofdkantoor van Ahold :). Voice control van Android Auto is wel stukken beter. Maar goed dan had ik ook niet moeten lachen om het niet kunnen vinden van mijn woonplaats 's-Gravenzande en van Roosendaal, Rozendaal maken.. Moest toch echt de Brabantse variant hebben :)

ID.3 Pro S Limited Edition

• RandomNick
Ultraman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:15:
[...]

Eensch, het is ontzettend onbetrouwbaar. Het zetten van een vertrektijd zorgt er betrouwbaar voor dat dat de klimatisering gedaan wordt maar opladen lukt vaker niet dan wel.
Dit is functionaliteit die de Golf GTE al had en daarop werkte het uitstekend. Ik gebruikte het vrijwel altijd met veel plezier. De instellingen in de ID.3 komen vrijwel exact overeen met wat ik had in de GTE, alleen de layout is anders. Dus ik had heel snel door hoe hem in te stellen.

Afgelopen dinsdag dacht ik slim te zijn. Met 28% op locatie aangekomen omdat de laadtimer van de ochtend me weliswaar in een warme auto liet instappen maar wel het opladen verprutst had waardoor ik met 53% van huis ging. Geen punt nog.
Dus: 28% vol. Aangegeven dat ik aan het einde van de dag weer wil vertrekken, onder limiet op 40%, boven limiet op 80%. Ik trek mijn gordel af en in het afscheidscherm vinkte ik "Nu laden" aan. Ik dacht ik zal je hebben: begin nu maar meteen met laden dan zit ie straks in ieder geval vol.
Uitgestapt, kabel er in, pas er voor, *beep* en ik werp een blik in de auto. Laden gestart, ID Light deed zijn druppel effect en de console gaf aan dat de restrerende laadtijd net geen 3 uur zou bedragen. Dus: hij stond te laden. Ik kan aan het werk.
Einde van de dag: auto heeft niet volledig kunnen laden, bla bla. Ik kijken... 28%. Wat maak je me nou?!
Zou nog net genoeg zijn om thuis te komen gelukkig, uiteindelijk met 5% thuis gekomen.

Maar wat een onbetrouwbaar stuk vreten is die vertrektijd timer. Met de Golf kon je er 9 van de 10 keer van op aan. Het zijn notabene laadpalen waar ik met de Golf ook altijd stond.

Heb sinds een week of twee software 2.1 (0792). Over het algemeen zeker een vooruitgang t.o.v. 0564. Al vind ik de Lane Assist nu weer iets te ongevoelig terwijl die in 0564 al begon te piepen zodra je ook maar bij een lijn in de buurt kwam.

Features niet hebben kan ik heel goed tegen en heb ik alle begrip voor. Maar dan die vertrektijden feature uitbrengen, in een EV die toen al ruim een half jaar rond reed, en die dan zo onbetrouwbaar laten zijn kan ik slecht tegen. Helemaal omdat dat functionaliteit is die in een GTE van zes jaar geleden prima werkt. Valt me tegen.
Dus ik hoop ook ten zeerste dat 2.3 daar wat verbetering brengt! :(
Op dit moment heb je maar één optie, laadplanning via de auto niet gebruiken!
Wat ik thuis bijv. doe is inpluggen, laden start dan, dat breek ik via de app direct af, en start dit vervolgens weer via de app als ik het wil (meestal 11u in de avond als het lagere stroomtarief ingaat).

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 08:32
Ik blijf toch wel moeite hebben met de afstand die de ACC aanhoudt. Op de foto de afstand wat die van ons aan houdt op de meest dichtbijzijnde setting. Doet die van jullie dat ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2Sw6p_e1e47WGgPawRj2Z-84do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ah4ElFrOOfJ5pNF8EXmdtufs.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dat die afstand waarschijnlijk wettelijk verplicht is, maar het komt echt niet overeen met wat de meeste mensen in de realiteit doen. Als het rustig werkt dit wel prima en maakt die afstand niet veel uit, maar zodra het wat drukker begint te worden is het geen doen. Steeds weer auto's die zich er voor gooien en de ID dus weer verder afremt. Ook inhalen is daardoor een drama. Dus dan maar weer zelf gas bij geven, maar ja dat is dan weer niet bevordelijk voor het verbruik.

Hopelijk wordt toch echt wat meer geoptimaliseerd en kan het systeem in de toekomst verder vooruit kijken dan dat het nu doet. Dus ook naar het verkeer voor de auto voor je....

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• Soeski
t2faag schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:36:
Ik blijf toch wel moeite hebben met de afstand die de ACC aanhoudt. Op de foto de afstand wat die van ons aan houdt op de meest dichtbijzijnde setting. Doet die van jullie dat ook?

[Afbeelding]

Ik weet dat die afstand waarschijnlijk wettelijk verplicht is, maar het komt echt niet overeen met wat de meeste mensen in de realiteit doen. Als het rustig werkt dit wel prima en maakt die afstand niet veel uit, maar zodra het wat drukker begint te worden is het geen doen. Steeds weer auto's die zich er voor gooien en de ID dus weer verder afremt. Ook inhalen is daardoor een drama. Dus dan maar weer zelf gas bij geven, maar ja dat is dan weer niet bevordelijk voor het verbruik.

Hopelijk wordt toch echt wat meer geoptimaliseerd en kan het systeem in de toekomst verder vooruit kijken dan dat het nu doet. Dus ook naar het verkeer voor de auto voor je....
Dit lijkt de meest ver weg instelling?
In het midden is de 2 seconde regel. Veel mensen vinden dit veel te ver en niet werken in Nederlands verkeer, daarom hebben we dus ook zoveel ongelukken. :+

• DonJunior
t2faag schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:36:

[Afbeelding]

Denk dat je de instellingen door elkaar haalt. Het streepje staat nu op de meest 'verre' afstand.. probeer hem eens in het midden te zetten (voor het effect)

*sowieso

Pagina: 1 ... 110 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.