Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
[ Voor 98% gewijzigd door FlowDesign op 11-06-2021 16:11 ]
Ik vind het ook bijzonder aangezien Volvo en Polestar (nog) geen aandeelhouders van Ionity zijn. Ik denk dat Volvo en Polestar wel een deal met ionity hebben gesloten en misschien ook een deel van het verschil betalen. Plugsurfing heeft er denk ik verder weinig mee te maken.niki_lauda schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:08:
[...]
Vreemd dat dat bij VW ook niet geldt. VW is een van der grootste investeuren in Ionity.
Verwijderd
Zal vast wel niet op mijn Style versie van toepassing zijn.
Zojuist ook een afspraak mogen maken voor de elektrisch zwenkbare trekhaak. Die is eindelijk ook binnen. Gaat het toch nog goedkomen met de ID4😃
Een gratis prepaid creditcard via N26.com werkte voor mij prima! Eenmalig 20 euro op storten via iDeal, registreren bij We Charge en dan eventueel weer geld terug boeken.DiGiDoG schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:41:
[...]
Dank je voor de suggestie maar ik heb geen andere :-) Het is idd wél van Rabobank maar dan de Mastercard uitvoering (met die rood/geel circles).
[ Voor 9% gewijzigd door wlbbrhzn op 12-06-2021 11:41 ]
Dear Mr den Ouden,
Thank you for contacting Volkswagen Digital Services.
"Please be informed that regretfully, We Charge as a whole product is not available in the Netherlands. Therefore, this is the reason that you are unable to upgrade the We Charge tariff".
Niet teveel vragen stellen, straks worden we allemaal weer afgesloten😂darud schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:59:
Ik kreeg een reactie terug vanuit Duitsland dat ik wecharge niet kan upgraden..
Dear Mr den Ouden,
Thank you for contacting Volkswagen Digital Services.
"Please be informed that regretfully, We Charge as a whole product is not available in the Netherlands. Therefore, this is the reason that you are unable to upgrade the We Charge tariff".
Ik zou zeggen maak een nieuw account aan en registreer dan het tariefplan wat je echt wilt
Opgelet volgens mij leest PON mee.Kampina schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:48:
[...]
Niet teveel vragen stellen, straks worden we allemaal weer afgesloten😂
Ik zou zeggen maak een nieuw account aan en registreer dan het tariefplan wat je echt wilt
Ik kan niet precies reproduceren hoe ik dat Ionity abo kan afsluiten. Gaat dat bi de WeConnect ID app?
Maar Volvo etc hebben niet PON als importeur die zijn eigen laadpas aan het pushen is en daarom krijgen VAG bezitters in NL als enige in Europa geen korting bij Ionity het eerste jaar.niki_lauda schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:08:
[...]
Vreemd dat dat bij VW ook niet geldt. VW is een van der grootste investeuren in Ionity.
Dat kan in de We Connect ID app ALS jouw account in Duitsland hoort... Bij het aanmaken heb je dat moeten aangeven. Wijzigen kan volgens mij niet. Nieuw account aanmaken kan wel.Wallieboe schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:22:
4.1M
Ik kan niet precies reproduceren hoe ik dat Ionity abo kan afsluiten. Gaat dat bi de WeConnect ID app?
Overigens hoort de gratis kWh waarover veelvuldig gesproken wordt alleen bij de 3.1 versies. De korting natuurlijk voor alle abo's.
[ Voor 14% gewijzigd door MJMaverick op 11-06-2021 21:50 ]
Klopt het trouwens dat deze pas alleen werkt buiten NL?MJMaverick schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:49:
[...]
Dat kan in de We Connect ID app ALS jouw account in Duitsland hoort... Bij het aanmaken heb je dat moeten aangeven. Wijzigen kan volgens mij niet. Nieuw account aanmaken kan wel.
Overigens hoort de gratis kWh waarover veelvuldig gesproken wordt alleen bij de 3.1 versies. De korting natuurlijk voor alle abo's.
Nope, dat klopt niet. De pas werkt volgens mij bij alle Ionity laadstations, ook die in Nederland. Je kunt hem alleen niet aanvragen als je bij het aanmaken van jouw account hebt aangegeven dat je in Nederland woont. Importeur Pon biedt een eigen laadoplossing aan en heeft VW zover heeft gekregen om de Elli pas niet aan te bieden aan inwoners van Nederland.Lock77 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:28:
[...]
Klopt het trouwens dat deze pas alleen werkt buiten NL?
Ik denk dat zodra Elli ook uitbreidt naar Nederland als stroomleverancier en ook V2G diensten aan gaat bieden, dat het dan snel klaar is met dat gedrag van Pon. Er komt sowieso niks goeds van Pon, maar dat terzijde.MJMaverick schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 07:53:
[...]
Nope, dat klopt niet. De pas werkt volgens mij bij alle Ionity laadstations, ook die in Nederland. Je kunt hem alleen niet aanvragen als je bij het aanmaken van jouw account hebt aangegeven dat je in Nederland woont. Importeur Pon biedt een eigen laadoplossing aan en heeft VW zover heeft gekregen om de Elli pas niet aan te bieden aan inwoners van Nederland.
Ik moet straks even een kort ritje maken om iemand te helpen. Gisteren de auto, na een kort ritje, met 40% op de oprit gezet en dacht och ik prik hem even in kan ie mooi wat pakken tot de 60% oid.
Stap even in om de geschatte tijd te controleren. Plots een melding:
"12V accu zwak. Opladen door te rijden".
Heb ik toevallig gisteren toen ik bij de Gamma was een extra sleuteltje 10 gehaald om in de auto te leggen naast de startkabels
Goed... Voordat ik ga hem eens nameten en zodra ik thuis kom de 12V acculader er aan denk ik.
Dacht dat het lege 12V accu debacle aan mij voorbij zou gaan. Lijkt toch anders te zijn.
Originele 0564 software overigens.
[edit]
Vannacht de acculader er aan gehad. Vanochtend rond 8:00 er af gepakt (accu was vol). Rond 10:30 nog 13.1V gemeten, dus nog dalende van zijn maaltje.
Tijdens de rit om 11:00 geen piep meer gezien.
Hetgeen wat stroom trok zal wel netjes zijn gaan slapen, anders was het voltage wel sneller gezakt. Vermoed daarom een incidentje. Ergens later in de week nog maar eens nameten na een goede tijd stilstaan.
[ Voor 36% gewijzigd door Ultraman op 13-06-2021 14:37 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
/Edit: Even opgezocht, de fix die zorgt dat ook bij stilstand de 12v accu automatisch wordt opgeladen vanuit de grote accu als dat nodig is zit inderdaad in software versie 0783. Even een afspraak maken bij de dealer dus voor de 2.1 (0792) update. Is je auto daarna ook netjes OTA ready.
[ Voor 52% gewijzigd door ik222 op 12-06-2021 13:58 ]
Ik heb ze toevallig een maand geleden gebeld voor de update. Omdat ik fijn zou vinden om de klimatisering op timer werkend te hebben. Over twee weken heeft hij een afspraak voor de update en dan komt dat deel in orde.
[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 12-06-2021 15:28 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Heb de auto nog niet maar wil op voorhand wel de kabel hebben voor regulier laden.
Is gebruikt voor een E-Golf.
[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 12-06-2021 17:23 ]
Geen probleemExorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:23:
Kort vraagje, wil het graag 100% weten, maar deze past prima in een ID.3 of ID.4 toch?
Heb de auto nog niet maar wil op voorhand wel de kabel hebben voor regulier laden.
[Afbeelding]
Ik meen te herinneren dat anderen op dit forum het ook bij de scharnieren in de deuren hadden zitten en dat het mogelijk voor demping van geluid zorgt.D-TECH schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:42:
Weet iemand of het de bedoeling is dat er schuim blokken onder de motorkap zitten in plastic? Zit aan de linker en rechterkant (ID.3 Pro Perf, Productie-datum 29-12-2020). Zie volgende foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vond het echter ook vrij bijzonder, toen ik het de eerste keer zag.
Dat is voor geluiddemping idd. Ziet er een beetje vreemd uit maar het werkt wel.Mraze schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:22:
[...]
Mijn ID3 Business heeft precies hetzelfde. Ik meen te herinneren dat anderen op dit forum het ook bij de scharnieren in de deuren hadden zitten en dat het mogelijk voor demping van geluid zorgt.
Ik vond het echter ook vrij bijzonder, toen ik het de eerste keer zag.
Zo te zien een 1-fase kabel, je ID3 of ID4 is 3 fase, dus je wilt voor publieke laadpunten een 3 fase kabel hebbenExorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:23:
Kort vraagje, wil het graag 100% weten, maar deze past prima in een ID.3 of ID.4 toch?
[Afbeelding]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Guten tag, nach Anfrage bei den niederländischen Kollegen, wurde uns mitgeteilt, dass die Elli Wallbox in den Niederlanden nicht vertrieben wird. Genau wie Sie es ja auch schon in Erfahrung bringen konnten.
Mit freundlichen Grüßen
Ihr Elli Service Team
Je zult dus connecties moeten hebben met iemand die in Duitsland woont (of misschien een leverancier) om de id Charger aan te schaffen.
Dit is bewust, om op vakantieadressen waar niets anders is om overnacht zo'n 23KWh bij te ladenpietermx schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:51:
[...]
Zo te zien een 1-fase kabel, je ID3 of ID4 is 3 fase, dus je wilt voor publieke laadpunten een 3 fase kabel hebben
onderste 2 pinnen zijn "leeg". dus je hebt maar 1 fase. beetje zonde van de tijd, maar prima als reserve kabel als je ooit afvraagt of je huidige nog werkt.Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:23:
[Afbeelding]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Zie mijn post erboven, het is om op vakanties (in andere landen wellicht) 1/3 bij te laden op een nacht. Dat is meer dan niets namelijk en altijd handigSimply1337 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:15:
[...]
onderste 2 pinnen zijn "leeg". dus je hebt maar 1 fase. beetje zonde van de tijd, maar prima als reserve kabel als je ooit afvraagt of je huidige nog werkt.
Nee, want dat is geen Schuko kabel. Het is een Mennekes naar Schuko kabel om met (max.)2300W op te laden, op een doodnormaal stopcontact.ik222 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:25:
Maar waarom heb je daar een andere kabel voor nodig? Als de lader slechts 1 fase ondersteunt kun je toch nog steeds gewoon de meegeleverde kabel gebruiken?
Ah oke een 230V granny charger dus en geen extra 1 fase type 2 laadkabel, ja die zijn altijd 1 fase uiteraard. Nu snap ik hem, gaat inderdaad prima werken op een ID.3 / ID.4Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:32:
[...]
Nee, want dat is geen Schuko kabel. Het is een Mennekes naar Schuko kabel om met (max.)2300W op te laden, op een doodnormaal stopcontact.
De snelheid lijkt erg bepalend te zijn, onder de 90km/u en boven de 120km/u vrijwel geen getril, maar tussen de 105 en 115km/u trilt het stuur zichtbaar als je bv. gebruik maakt van TA.
Iemand met soortgelijke ervaring, en is het opgelost (en zo ja hoe)?
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Iemand schreef hier eerder dat hij ook trillingen in verband had gebracht met de aircopomp, maar dat lijkt me niet snelheidsafhankelijk.pietermx schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:15:
4.1M: Er zijn al een aantal meldingen voorbij gekomen over trillingen in het stuur. Helaas ervaar ik dit ook, ondanks dat recent de banden (op 21” velgen) opnieuw gebalanceerd zijn.
De snelheid lijkt erg bepalend te zijn, onder de 90km/u en boven de 120km/u vrijwel geen getril, maar tussen de 105 en 115km/u trilt het stuur zichtbaar als je bv. gebruik maakt van TA.
Iemand met soortgelijke ervaring, en is het opgelost (en zo ja hoe)?
Rond de 100 kmh trillingen is typerend voor toch niet helemaal goed gebalanceerde wielen.
Heb je al even gecheckt hoeveel gram lood ze geplakt hebben? Een balanceerapparaat kan nml wel denken dat een wiel gebalanceerd is door ergens 80 gram lood of zelfs nog veel meer te plakken, maar dan zul je nog steeds trillingen krijgen. Wat ze dan moeten doen is de band draaien op de velg en opnieuw beginnen, zodat ze slechts 40 gram ofzo hoeven te plakken. Helaas zijn ze daar meestal te lui voor.
Bij winterbanden kan het daarnaast ook zo zijn, dat een band een té grof blokprofiel heeft. Dat krijg je er uiteraard niet uit en sommige auto's zijn er gevoeliger voor dan andere. Enige wat je dan kunt doen is andere winterbanden monteren.
Aircopomp lijkt inderdaad uitgesloten, mede aangezien met de airco uitgeschakeld er geen verschil merkbaar is.FlowDesign schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:49:
[...]
Iemand schreef hier eerder dat hij ook trillingen in verband had gebracht met de aircopomp, maar dat lijkt me niet snelheidsafhankelijk.
Leek me zelf ook de meest logische oorzaak, al begin je soms aan jezelf te twijfelen als ze net gebalanceerd zijn. Het zijn de zomerbanden, winterbanden zitten op een eigen set (19") velgen.FlowDesign schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:49:
[...]
Rond de 100 kmh trillingen is typerend voor toch niet helemaal goed gebalanceerde wielen.
Overigens heeft één velg wat lichte schade door een stoeprand (hoop dat m'n vriendin de camera's gaat gebruiken
Morgen maar eens bellen met de garage, hopelijk zijn ze bereid er nog even naar te kijken / het e.e.a. opnieuw te balanceren. Heb wel het idee dat 21" velgen leuk zijn, maar je in meerdere opzichten beter af bent met een 20" set (rijcomfort, vrees voor stoeprandjes, verbruik)
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Gisteren ook voor het eerst de Enyag iV gezien en ik dacht precies hetzelfde. In mijn ogen ziet hij er al meteen een beetje outdated uit. Ik ben er overigens wel blij mee want was toch wel een beetje zenuwachtig dat ik die mooier zou vindenFlowDesign schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:10:
Zag hier verderop in de straat toevallig een Skoda Enyaq iV staan, maar de achterkant vind ik echt niet mooi. ID4 ziet er een stuk beter uit
Dank je wel voor de suggestiewlbbrhzn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:57:
[...]
Een gratis prepaid creditcard via N26.com werkte voor mij prima! Eenmalig 20 euro op storten via iDeal, registreren bij We Charge en dan eventueel weer geld terug boeken.
Kan ik eindelijk de ID Charger Connect met een pasje ontgrendelen en niet met "Publiek" instellingen werken om te kunnen laden, want daar is het mij allemaal om begonnen :-)
Ik heb al helaas behoorlijk wat keren (met verschillende auto's) hiermee problemen gehad. Vaak was de balans van de banden zelf niet het probleem, en leverde een controle van het bandkarkas meestal meer op. Een band kan bijvoorbeeld "cuppen" waarbij er een soort bobbeltje (en/of een laagte) vrij lokaal kan ontstaan. Een breukje in de draden in het karkas zelf kan ook moeilijk te vinden zijn. Meestal zijn het deze redelijk kleine onvolmaaktheden de oorzaak dat bij een bepaalde snelheid opeens een resonantie opgepakt wordt die je in je stuur voelt. Dus als je aangeeft dat er een stoeprandje geraakt is, dan kan dat weldegelijk effect hebben...pietermx schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Aircopomp lijkt inderdaad uitgesloten, mede aangezien met de airco uitgeschakeld er geen verschil merkbaar is.
[...]
Leek me zelf ook de meest logische oorzaak, al begin je soms aan jezelf te twijfelen als ze net gebalanceerd zijn. Het zijn de zomerbanden, winterbanden zitten op een eigen set (19") velgen.
Overigens heeft één velg wat lichte schade door een stoeprand (hoop dat m'n vriendin de camera's gaat gebruiken) maar of dat nou direct de oorzaak kan zijn... Zal nog geen gram aan lak / aluminium vanaf zijn
![]()
Morgen maar eens bellen met de garage, hopelijk zijn ze bereid er nog even naar te kijken / het e.e.a. opnieuw te balanceren. Heb wel het idee dat 21" velgen leuk zijn, maar je in meerdere opzichten beter af bent met een 20" set (rijcomfort, vrees voor stoeprandjes, verbruik)
Ik heb de VW ID Charger Connect op Marktplaats gekocht; werd als nieuw aangeboden maar bij nader inzien toch deels gebruikt omdat de meegeleverde We Charge RFI kaart al geactiveerd was bv maar de laadunit zelf was nog onaangeroerd. Ik heb m toch maar gehouden en ben achter zo'n We Charge kaart aangegaan en met hulptroepen hier is dat ook gelukt. Moet de kaart nog binnenkrijgen maar heb er nu al goed vertrouwen is :-)Waddenman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:52:
Ik zou ook graag een VW ID charger connect willen kopen, maar het almachtige Pon heeft de touwtjes op veel fronten in VW land in Nederland in handen en staat verkoop in Nederland niet toe. Heb mailcontact gehad met Elli in Duitsland die mij overigens keurig hebben behandeld en ze stuurden onderstaande mail:
Guten tag, nach Anfrage bei den niederländischen Kollegen, wurde uns mitgeteilt, dass die Elli Wallbox in den Niederlanden nicht vertrieben wird. Genau wie Sie es ja auch schon in Erfahrung bringen konnten.
Mit freundlichen Grüßen
Ihr Elli Service Team
Je zult dus connecties moeten hebben met iemand die in Duitsland woont (of misschien een leverancier) om de id Charger aan te schaffen.
P.S. Heb initieel, net als jij, Elli aangeschreven (met een antwoord zoals jij ontvangen hebt), We Charge aangeschreven en overal staan informeren en zoeken maar tevergeefs en overal een "nee sorry, NL doet niet mee"
[ Voor 8% gewijzigd door DiGiDoG op 13-06-2021 13:05 . Reden: Extra info ]
Dit is een type 2 stekker en zo te zien voor 1 fase laden (3,6 kW). Als dit een los snoer is voor publiek laden dan heb je deze niet nodig want bij de ID modellen zit standaard een 3 fasen snoer inbegrepen voor 3 fasen laden. (11kW) maar kan je ook gebruiken als 3,6 kW.Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:23:
[Afbeelding]
Welk laadvermogen heb je straks nodig voor regulier laden?
Ik heb dit probleem helaas ook nog steeds! Volgende week gaat de auto hiervoor naar de dealer voor grondig onderzoek.. bij mij is het merkbaar bij 120+, echter gaf de monteur welke mee heeft gereden ook aan trillingen te voelen bij 70km/h. Ik heb geen schade aan de velg en het probleem zowel met winter als zomerbanden. Het kan dus liggen aan de velgen, echter lijkt mij dat zoiets aan het licht zou komen na 2x balanceren, ik laat wel even weten wat de uitkomst is!pietermx schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Aircopomp lijkt inderdaad uitgesloten, mede aangezien met de airco uitgeschakeld er geen verschil merkbaar is.
[...]
Leek me zelf ook de meest logische oorzaak, al begin je soms aan jezelf te twijfelen als ze net gebalanceerd zijn. Het zijn de zomerbanden, winterbanden zitten op een eigen set (19") velgen.
Overigens heeft één velg wat lichte schade door een stoeprand (hoop dat m'n vriendin de camera's gaat gebruiken) maar of dat nou direct de oorzaak kan zijn... Zal nog geen gram aan lak / aluminium vanaf zijn
![]()
Wat NWA ook zegt, het kan ook aan één of meerdere banden liggen.pietermx schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:17:
[...]
[...]
![]()
Maar tel ook vooral even de plakloodjes op de binnenkant van de velgen. Meestal zijn ze 5 gram per stuk. Stel er zit ergens 80 gram of meer geplakt dan is dat ook al een indicatie.
Volgende keer eerst ff de rest lezenGecko123 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:50:
[...]
Dit is een type 2 stekker en zo te zien voor 1 fase laden (3,6 kW). Als dit een los snoer is voor publiek laden dan heb je deze niet nodig want bij de ID modellen zit standaard een 3 fasen snoer inbegrepen voor 3 fasen laden. (11kW) maar kan je ook gebruiken als 3,6 kW.
Het gaat om een granny charger, niet om een losse laadkabel.
Rechtsvoor, tevens de velg met wat lichte schade, heeft één lange (~10 cm) plak lood (zie geen markering / gewicht staan) en voor de rest niks. De zijkant van de band lijkt verder in orde, geen vreemde bobbels / scheurtjes etc. te zien. Het gaat dan ook echt om wat lichte schaaf schade.FlowDesign schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Wat NWA ook zegt, het kan ook aan één of meerdere banden liggen.
Maar tel ook vooral even de plakloodjes op de binnenkant van de velgen. Meestal zijn ze 5 gram per stuk. Stel er zit ergens 80 gram of meer geplakt dan is dat ook al een indicatie.
Morgen maar even informeren.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Wat hieronder al staat, granny charger voor normale stopcontacten. Voor de - sporadische - keren dat ik toch íets wil/kan laden op bijv. een vakantieadres.Gecko123 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:50:
[...]
Dit is een type 2 stekker en zo te zien voor 1 fase laden (3,6 kW). Als dit een los snoer is voor publiek laden dan heb je deze niet nodig want bij de ID modellen zit standaard een 3 fasen snoer inbegrepen voor 3 fasen laden. (11kW) maar kan je ook gebruiken als 3,6 kW.
voordat je dat doet even je lader via infotainment op "AC reduceren" zetten. laad je met 50% van het vermogen. in dit geval 1800w. trek je de zekeringen ook niet eruit tijdens het thuisladenExorcist schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:24:
[...]
Wat hieronder al staat, granny charger voor normale stopcontacten. Voor de - sporadische - keren dat ik toch íets wil/kan laden op bijv. een vakantieadres.
(Hele) goede tip...!! Zeker op (vakantie)adressen waar de zekeringen maar 10 (of zelfs minder) A zijn.Simply1337 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:09:
[...]
voordat je dat doet even je lader via infotainment op "AC reduceren" zetten. laad je met 50% van het vermogen. in dit geval 1800w. trek je de zekeringen ook niet eruit tijdens het thuisladen
Sexy velgen ja, verbruik niet zo zeer, want vlakke velg, maar stoepranden vrees.. ugh met 19" had ik nul gezeur en was de wang altijd hoog genoeg, maar de 21's zijn gewoon irritant en elk stoeprand is de vijandpietermx schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Heb wel het idee dat 21" velgen leuk zijn, maar je in meerdere opzichten beter af bent met een 20" set (rijcomfort, vrees voor stoeprandjes, verbruik)
Begrijp ik dan goed dat als je dan een mobiele lader hebt met een laadsnelheid van 16A, je er met die "AC reduceren" optie voor kan zorgen dat ie met maar 8A gaat laden? Oftewel, dat je dan geen (instelbare) mobiele lader meer nodig hebt (die je bijv. op 6 of 8A kan zetten) om overbelasting van de stroomvoorziening te voorkomen?Simply1337 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:09:
[...]
voordat je dat doet even je lader via infotainment op "AC reduceren" zetten. laad je met 50% van het vermogen. in dit geval 1800w. trek je de zekeringen ook niet eruit tijdens het thuisladen
Ik heb even de online handleiding erbij gepakt en die meldt het volgende hierover:avluijk schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:26:
[...]
Begrijp ik dan goed dat als je dan een mobiele lader hebt met een laadsnelheid van 16A, je er met die "AC reduceren" optie voor kan zorgen dat ie met maar 8A gaat laden? Oftewel, dat je dan geen (instelbare) mobiele lader meer nodig hebt (die je bijv. op 6 of 8A kan zetten) om overbelasting van de stroomvoorziening te voorkomen?
"Laadstroom verminderen, bv. als meerdere grote verbruikers via hetzelfde stroomcircuit worden gebruikt (AC-laden). De laadstroom bedraagt 8 ampère."
De grannycharger van de E-golf kan max 10A laden. dus nergens voor nodig om dit aan te passen in de auto.Exorcist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:10:
[...]
(Hele) goede tip...!! Zeker op (vakantie)adressen waar de zekeringen maar 10 (of zelfs minder) A zijn.
Eventueel kan je het vermogen op de granny charger terugregelen.
Je zal niet de eerste persoon zijn die met 10A op een 11kW staat te laden omdat je vergeten bent dit terug te zetten in de auto
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
Laadstroom kun je dus op de lader zelf instellen?
Dat getal van 8A ben ik inderdaad ook tegengekomen. Bij inschakelen van de "Reduce AC Charging current" optie halveer je dus niet de laadsnelheid, maar wordt hij teruggebracht naar 8A. Lijkt me dat je in dat geval dus geen instelbare mobiele lader hoeft te hebben om langzamer te kunnen laden; dat instellen kun je gewoon doen op de auto ipv op een lader.DiGiDoG schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:49:
[...]
Ik heb even de online handleiding erbij gepakt en die meldt het volgende hierover:
"Laadstroom verminderen, bv. als meerdere grote verbruikers via hetzelfde stroomcircuit worden gebruikt (AC-laden). De laadstroom bedraagt 8 ampère."
In deze video meer uitleg over die setting:
[ Voor 9% gewijzigd door avluijk op 14-06-2021 13:41 ]
Hi,
I have reactivated your account, as it will remain free for ID.3 owners due to the fact that functionality is limited to charging info at the moment.
Thanks & Best Regards
Nils
Ik heb de ID Charger Connect via de Duitse site besteld. Ze leveren niet in Nederland maar er zijn verschillende forwarding services waar je het af kunt laten leveren en die het vervolgens naar Nederland sturen voor je. Ik heb zelf Mailboxde.com gebruikt. De lader bevalt goed en zelfs de handleiding is in het NederlandsWaddenman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:52:
Ik zou ook graag een VW ID charger connect willen kopen, maar het almachtige Pon heeft de touwtjes op veel fronten in VW land in Nederland in handen en staat verkoop in Nederland niet toe. Heb mailcontact gehad met Elli in Duitsland die mij overigens keurig hebben behandeld en ze stuurden onderstaande mail:
Mit freundlichen Grüßen
Ihr Elli Service Team
[ Voor 3% gewijzigd door P_Squeeze op 14-06-2021 14:21 ]
Heb net op de VW granny charger van m'n ID3 gekeken, maar daar valt niks aan in te stellen.Rev! schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:57:
Hier toch maar een 230v lader gekocht, via de VW site nog opvallend goed geprijsd trouwens in vergelijking met andere site's. Leek me wel handig gezien we de komende zomer 3 vakantie adressen hebben waarvan ik niet zeker weet of ze wel laden aanbieden.
Heb je met RFID? Zo ja, kan elke willekeurige laadpas dan gebruikt worden om 'm vrij te schakelen en evtl ook om mee af te rekenen?P_Squeeze schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:19:
[...]
Ik heb de ID Charger Connect via de Duitse site besteld. Ze leveren niet in Nederland maar er zijn verschillende forwarding services waar je het af kunt laten leveren en die het vervolgens naar Nederland sturen voor je. Ik heb zelf Mailboxde.com gebruikt. De lader bevalt goed en zelfs de handleiding is in het Nederlands
Welke heb je gekocht? Ik was hier namelijk zelf ook naar aan het kijken, maar ik zie er twee staan op de volkswagen webshop:Rev! schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:57:
Hier toch maar een 230v lader gekocht, via de VW site nog opvallend goed geprijsd trouwens in vergelijking met andere site's. Leek me wel handig gezien we de komende zomer 3 vakantie adressen hebben waarvan ik niet zeker weet of ze wel laden aanbieden.
Laadkabel type 2 230V, mode 2 (€199,-)
Laadkabel, type 2, voor 220V (€592,-)
Enige verschil wat ik zo kan zien is 220 vs 230 (dat zou toch niets uit moeten maken?) en uiteraard de prijs, scheelt nogal
[ Voor 4% gewijzigd door II Stevow II op 14-06-2021 14:54 ]
Is Marktplaats wellicht nog de moeite waard voor je? Ik heb er daar eentje voor 75 op de kop kunnen tikken. Weliswaar een ander merk maar toch, als het maar doet wat het moet doen.II Stevow II schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:53:
[...]
Welke heb je gekocht? Ik was hier namelijk zelf ook naar aan het kijken, maar ik zie er twee staan op de volkswagen webshop:
Enige verschil wat ik zo kan zien is 220 vs 230 (dat zou toch niets uit moeten maken?) en uiteraard de prijs, scheelt nogalOh en misschien omdat die duurdere ook modus3 ondersteund. Zou dat het kunnen verklaren?
Ik heb de eerste / goedkope, werkt prima en is de versie zoals op de optie lijst stond.II Stevow II schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:53:
[...]
Welke heb je gekocht? Ik was hier namelijk zelf ook naar aan het kijken, maar ik zie er twee staan op de volkswagen webshop:
Enige verschil wat ik zo kan zien is 220 vs 230 (dat zou toch niets uit moeten maken?) en uiteraard de prijs, scheelt nogalOh en misschien omdat die duurdere ook modus3 ondersteund. Zou dat het kunnen verklaren?
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ja had ik ook al even gekeken, maar de prijzen variëren daar nogal en ben altijd wel een beetje huiverig (oplichting of dropshippers). Had al bij de Tweakers V&A gekeken maar daar vond ik niets tussen staan.Exorcist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:59:
[...]
Is Marktplaats wellicht nog de moeite waard voor je? Ik heb er daar eentje voor 75 op de kop kunnen tikken. Weliswaar een ander merk maar toch, als het maar doet wat het moet doen.
Inderdaad, ik heb voor 100 euro een Mennekes lader gekocht die uit een Volvo V60 Plugin kwam. Instelbaar van 6/10 of 13Ampere, dus top voor de campingExorcist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:59:
[...]
Is Marktplaats wellicht nog de moeite waard voor je? Ik heb er daar eentje voor 75 op de kop kunnen tikken. Weliswaar een ander merk maar toch, als het maar doet wat het moet doen.
Toevallig van zo'n figuur die een hybrid koopt en dan de batterij nooit oplaadt?IvoB schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:24:
[...]
Inderdaad, ik heb voor 100 euro een Mennekes lader gekocht die uit een Volvo V60 Plugin kwam. Instelbaar van 6/10 of 13Ampere, dus top voor de camping
De 1e, die 2de komt ook niet naar voren als ik mijn kenteken invoer, maar hij zal ongetwijfeld ook werken.II Stevow II schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:53:
[...]
Misschien kan die 2de meer laadstroom aan
Klopt, ik vermoed zelfs 6,4 kW op 230V 3-fase.
[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 14-06-2021 20:20 ]
Ook één keer gehad.dstaals schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:19:
Zo, eerste 1000 km in mijn ID3 Business zitten er op. Elke dag met een glimlach in de auto, wat rijd het ding lekker zeg. Het accelereren gaat echt niet vervelen 😎. Tot vandaag nog geen issues gehad met de auto, vandaag alleen geen online status meer en dus geen connectie met de We Connect app. Navi e.d. werken gewoon. Zou een storing kunnen zijn? Auto geeft aan dat hij online status niet kan laten zien, probeer het later opnieuw….[Afbeelding]
Kwestie van zekering 19 links van het stuur eruit trekken, uitstappen, auto kwartiertje afgesloten laten staan en dan zekering terugsteken. Dan reset ie het modem.
[ Voor 97% gewijzigd door Gecko123 op 14-06-2021 20:47 ]
Denk het wel. Met de duurdere versie kun je 10A of 16A laden. De goedkopere versie alleen 10A.II Stevow II schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:53:
[...]
Bij laden op 16A met zo'n stekker zou ik goed checken of je contactdoos/installatie deugdelijk is. Namelijk best een hoog vermogen zo continue, terwijl je slaapt
Mmm ik zie geen zekering met #19??FlowDesign schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:22:
[...]
Ook één keer gehad.
Kwestie van zekering 19 links van het stuur eruit trekken, uitstappen, auto kwartiertje afgesloten laten staan en dan zekering terugsteken. Dan reset ie het modem.
in de zekering gleuf staat een kleine nummer. In de handleiding zie je het beter. zoek even op zekeringdstaals schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:07:
[...]
Mmm ik zie geen zekering met #19?? [Afbeelding]
Heb het opgegeven, dealer moet er maar mee dealen 🤓.Simply1337 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:10:
[...]
in de zekering gleuf staat een kleine nummer. In de handleiding zie je het beter. zoek even op zekering
dstaals schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:07:
[...]
jdbiggelaa in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
ik heb de nodige mailwisselingen gehad met VW NL... maar antwoord blijft nee.
Als iedereen hier even een simpele mailt tikt naar:
info@volkswagen.nl
Tweet/bericht stuurt naar: VolkswagenNL
of naar WeConnectID
we-support@volkswagen.de
kunnen ze iedergeval zien dat er een vraag ernaar is.
dstaals schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:32:
[...]
Heb het opgegeven, dealer moet er maar mee dealen 🤓.
Het mag niet eens…Simply1337 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:04:
Skoda Powerpass wordt (officieel) ingevoerd in NL.
info@volkswagen.nl
of naar WeConnectID
we-support@volkswagen.de
U mag zelf uw algemene voorwaarden opstellen, maar u bent verplicht alle klanten die in de EU wonen toegang te geven tot dezelfde diensten (die op uw terrein of elektronisch geleverd worden).
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Dit is ook de reden dat de andere methode werkt.. en ook bij andere regio gebonden kaartenpietermx schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:47:
[...]
Het mag niet eens…
U mag zelf uw algemene voorwaarden opstellen, maar u bent verplicht alle klanten die in de EU wonen toegang te geven tot dezelfde diensten (die op uw terrein of elektronisch geleverd worden).
Klopt, alleen wordt er hier een obstructie opgeworpen. Dat is waarschijnlijk in strijd met de EU regeltjes, even de EU gezinde politiek proberen wakker te schudden...Simply1337 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:45:
[...]
Dit is ook de reden dat de andere methode werkt.. en ook bij andere regio gebonden kaarten
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Wat ik mij trouwens nu wel afvraag, waarom heb jij wel een 7,5A zekering in F21 en ik niet (indstaals schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:07:
[...]
m'n ID3 Pro Performance) ?
Weet iemand waar die van is?
Ik heb 'm alleen maar voor IONITY aangevraagd omdat dat met WeCharge goedkoper is.BramFokke schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:54:
Wat voor meerwaarde biedt WeCharge boven Maingau, ANWB en Vandebron? Extra locaties? Of goedkoper laden?
Hier zojuist precies hetzelfde vernomen. Na uit de auto gestapt te zijn bleef hij maar geluid maken, dus na een paar minuten terug naar buiten gegaan om te kijken of dit nog steeds het geval was en jep... Uiteindelijk via de app (waar voorklimatiseren nog aan stond) maar weer uitgezet, stopte de auto meteen met geluid maken.unex154 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:44:
[...]
Dit had ik laatst ook, maar hoort dus niet? Vond het ook raar, maar ja die software is op veel vlakken raar
Toch lullig als hij straks op vakantie de auto blijft "voorklimatiseren" op 19 graden nadat je al weer uitgestapt bent
Voor WeCharge heb ik nu een nieuw 'Duits' account in de WeConnect ID-app gemaakt, waardoor ik wel de optie heb om een WeCharge-pas aan te vragen.
Alleen krijg ik mijn auto niet toegevoegd aan die account, al sinds vrijdag krijg ik een error 'oeps er is iets fout gegaan...' Ik heb de auto al gereset naar fabrieksinstellingen en verwijderd van mijn andere account, maar ik blijf dezelfde error krijgen.
Iemand hier nog een idee?
Ik heb de meest simpele uitvoering dus kan je hier helaas niet mee helpen. Heb ook even (erg complete) in de handleidingen op de Elli site gekeken maar kon het zo snel niet vinden.FlowDesign schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:28:
[...]
Heb je met RFID? Zo ja, kan elke willekeurige laadpas dan gebruikt worden om 'm vrij te schakelen en evtl ook om mee af te rekenen?
Wat trouwens leuk is, is dat er van binnen gewoon EV-Box merktekens op de printplaat staan.
[ Voor 9% gewijzigd door P_Squeeze op 15-06-2021 14:25 . Reden: info toegevoegd ]
Nope, helaas weet ik dat ook niet. De nummers die uitgelegd worden in de handleiding zijn volgens mij nog niet de helft van het aantal zekeringen dat er in kan, en iig minder dan er in mijn auto zitten. Ik heb een tijdje terug geprobeerd om online een compleet schema voor de ID.3 te vinden, maar dat is me destijds niet gelukt. Iemand anders wel?FlowDesign schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:39:
[...]
Wat ik mij trouwens nu wel afvraag, waarom heb jij wel een 7,5A zekering in F21 en ik niet (in
m'n ID3 Pro Performance) ?
Weet iemand waar die van is?
Ik heb de configuratie van de Pro Performance niet meer paraat en helaas kan ik het ook niet 1,2,3 terugvinden. Zit daar een glazen dak in? Zo niet dan is ie misschien van het 'zonnescherm' dat ervoor kan?
krijg je een qr code.. heb je bereik etc. als je geen qr code krijgt dan ligt het issue bij VW servers. als je geen 4G hebt dan even proberen met je mobiele hotspotloenen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:42:
[3.1P]
Voor WeCharge heb ik nu een nieuw 'Duits' account in de WeConnect ID-app gemaakt, waardoor ik wel de optie heb om een WeCharge-pas aan te vragen.
Alleen krijg ik mijn auto niet toegevoegd aan die account, al sinds vrijdag krijg ik een error 'oeps er is iets fout gegaan...' Ik heb de auto al gereset naar fabrieksinstellingen en verwijderd van mijn andere account, maar ik blijf dezelfde error krijgen.
Dit heb ik ook meegemaakt bij zowel mijn nieuwe Polo als bij een nieuwe ID.3. Wat bij mij hielp is om met de auto offline te gaan en daarna weer online. Het lijkt erop (maar dit is puur speculatie) dat de auto zich actief moet melden voordat ie aan een We Connect (ID) account kan worden toegevoegd. Andere optie is om de auto af en daarna weer aan te melden via de We Connect ID optie in de auto zelf.loenen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:42:
[3.1P]
Simply1337 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:49:
[...]
krijg je een qr code.. heb je bereik etc. als je geen qr code krijgt dan ligt het issue bij VW servers. als je geen 4G hebt dan even proberen met je mobiele hotspot
Ik krijg wel een QR-code en kan de auto ook weer toevoegen aan mijn 'Nederlandse' WeConnect-account nadat ik hem daar verwijderd heb.MJMaverick schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:51:
[...]
Dit heb ik ook meegemaakt bij zowel mijn nieuwe Polo als bij een nieuwe ID.3. Wat bij mij hielp is om met de auto offline te gaan en daarna weer online. Het lijkt erop (maar dit is puur speculatie) dat de auto zich actief moet melden voordat ie aan een We Connect (ID) account kan worden toegevoegd. Andere optie is om de auto af en daarna weer aan te melden via de We Connect ID optie in de auto zelf.
De melding krijg ik op mijn telefoon alleen bij het toevoegen aan de 'Duitse' account, dus nog voordat ik de QR-code in de auto moet scannen.
Vanavond nog maar even wat combinaties, resetten, off- en online, etc. proberen...
Dat is 'm denk ik niet want ik heb ook een Pro Performance met panoramadak en toch geen zekering in F21.MJMaverick schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:47:
[...]
Nope, helaas weet ik dat ook niet. De nummers die uitgelegd worden in de handleiding zijn volgens mij nog niet de helft van het aantal zekeringen dat er in kan, en iig minder dan er in mijn auto zitten. Ik heb een tijdje terug geprobeerd om online een compleet schema voor de ID.3 te vinden, maar dat is me destijds niet gelukt. Iemand anders wel?
Ik heb de configuratie van de Pro Performance niet meer paraat en helaas kan ik het ook niet 1,2,3 terugvinden. Zit daar een glazen dak in? Zo niet dan is ie misschien van het 'zonnescherm' dat ervoor kan?
Edit:
Gevonden. F8 is van het zonnedak en F21 is van de achterruitrijcamera. Die camera heb ik indd niet.
[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 15-06-2021 15:28 ]
Tweet verstuurdSimply1337 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:04:
Skoda Powerpass wordt (officieel) ingevoerd in NL.
info@volkswagen.nl
of naar WeConnectID
we-support@volkswagen.de
He nou je het zegt, ik zal eens even een belletje plegen naar Broekhuis, want het is toch al lang begin mei geweest!lochtejans schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:52:
Zijn er leaserijders met een ID4.1 die inmiddels al een trekhaak hebben mogen ontvangen?
Samenvattend: nope 😅
Maar ik begreep dat Skoda ook problemen heeft met leveren van een trekhaak. Ook op niet EV modellen.
Ik heb afgelopen vrijdag gepost dat ik door dealer gebeld was om de afspraak voor de montage te maken. 24-6 gaat t (eindelijk) gebeuren. Vandaag nog accessoire site VW gechecked: daar wordt hij nog steeds niet aangeboden.lochtejans schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:52:
Zijn er leaserijders met een ID4.1 die inmiddels al een trekhaak hebben mogen ontvangen?
Heel iets anders: waarschijnlijk erg dom hoor, maar wij zijn er vandaag per ongeluk achter gekomen dat je in het clima paneel op auto kunt tappen en dan de snelheid van de auto klimatisering in kunt stellen. Enkele pagina's terug werd genoemd dat de auto niet snel genoeg koelde. Misschien voor anderen nog nuttig om te weten (of wij zijn als enige zo knullig dat driehoekje niet te zien haha)
Edit: ik heb gisteren de garage gebeld voor informatie over een trekhaak (nog niet besteld) en alles stond nog op 2039 ofzo. Ben dus ook benieuwd wanneer ze weer leverbaar zijn. Ze gaven aan dat de leveringen in batches gaan, dus er zou ineens weer grote voorraad kunnen zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door wheli op 15-06-2021 20:51 ]
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/HRGEyXCa9sE0CIcYOu9cBkgd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n4UWhwGtz3DkvPkdwg6n9wvu.jpg?f=fotoalbum_large)