@
reneeke1970
@
Bart_Denon
Ben er al aardig in gedoken en was in de veronderstelling dat de boilers de backup heater niet meer zouden gebruiken. Even voor de duidelijkheid:
Ik heb economy mode 24/7 aangezet. Dat betekent: heat pump runs normally and electric backup is not allowed. Als je de legionellala hebt ingesteld op 60 graden gaat die maar tot 55 graden (reeds getest en werkte zo). Omdat mijn 150 ltr boilersvanaf 55 graden altijd alleen op de Backup heater kunnen draaien. Die backup heater gaat nu dus niet aan vanwege instelling economy mode.
Overige instellingen:
Legionella: 14 dagen
Temp water legionella: 60 graden
Temp mini: uit
Shedding: 1
Max time: uit
NB: zoals eerder door mij gemeld moeten er keerkleppen gezet worden bij de retour van beiden boilers. Nu is het zo dat als boiler 1 eerst gaat draaien en een uur later boiler 2 de Tr te laag is van boiler 2. Er is koud water van boiler 1 naar boiler 2 gestroomt.
Daarom heb ik de economy stand ingeschakeld, zodat de backup Heater niet aan zou moeten gaan van boiler 2. Boiler 2 zou netjes moeten wachten tot Tr weer 18 graden is en dan gaan draaien. Of de Fransen hebben verzonnen dat als de Tr te laag is economy stand word overuled. Maar ik denk dat er een andere reden was dat de backup Heater ging draaien. Waarom denk ik dat? Omdat ik op dat moment de Tr checkte en die was boven de 18 graden.
Het volgende kan dan ook spelen:
Moment van inschakelen Backup Heater: Tr < 18 graden
Moment van kijken op display: Tr > 18 graden
Het apparaat is in dat geval niet slim genoeg om van Backup Heater naar WP over te schakelen als Tr weer boven de 18 graden is.
Wat ik tot nu toe ook nog mis is het volgende:
Ik zou de boilers graag alleen in de middag willen laten draaien als mijn grote Pansonic WP beneden ook draait. De boilers hebben dan warmer Tr water waardoor in theorie en waarschijnlijk ook in de praktijk een lagere cop hebben.
Kortom: Alleen draaien tussen 10:00 en 18:00 en alleen op de economy stand.
[
Voor 27% gewijzigd door
Chris499 op 04-10-2019 21:16
]