• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:41
Zonder verdere uitleg beschouw ik de bijdrage van @Tony71 als nietszeggend.

  • Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:14

Carboy54

Duurzaamheid coach

Gramser schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:31:
Zonder verdere uitleg beschouw ik de bijdrage van @Tony71 als nietszeggend.
Ik ben na 3 maanden met de verkoop van die rommel gestopt. Toen geleerd wat DOA betekende: Dead On Arrival. Dat zegt genoeg lijkt mij.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline


  • Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:41
Ja joh, dat weten we nou wel. Maar zomaar een ongefundeerde bewering het forum opslingeren zonder enige tekst en uitleg past hier niet. En dat weet jij ook wel, los van je eigen ervaringen.

  • Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:14

Carboy54

Duurzaamheid coach

Gramser schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:27:
Ja joh, dat weten we nou wel. Maar zomaar een ongefundeerde bewering het forum opslingeren zonder enige tekst en uitleg past hier niet. En dat weet jij ook wel, los van je eigen ervaringen.
Compressor problemen, lekkage R290 gassen, brakke schermpjes, defecte ventilator en niet fatsoenlijk navulbaar en dus te servicen. Genoeg ervaringen en uitleg nu dus. ACR de voormalige importeur is er niet voor niets mee gestopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Carboy54 op 03-06-2026 17:45 ]

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline


  • Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:41
Ik vraag niet om JOUW ervaringen, die zijn gevoeglijk bekend.

Het gaat me hier om de uitspraak van @Tony71 , die die uitspraak niet toelicht. We hebben er allemaal een beeld bij, maar dat zouden we niet zelf erbij moeten verzinnen. Het is niet aan jou -of mij- om dat voor hem in te vullen.

  • RickvdT
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
ACR meldde overigens dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van een water-water warmtepompboiler, maar dat er nog geen zicht is op wanneer deze aan het assortiment wordt toegevoegd.

Als je geen haast hebt mogelijk interessant om te wachten waar ze mee komen.

  • Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-06 13:32
Ik gebruik het nu 100% elektrisch sinds de pomp het begaf...een goedkope boiler was verstandiger geweest.

  • Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:41
Kijk, wat extra info. Dank je. Hoe lang heeft je WPB het gedaan voor hij het begaf? En wat is er precies gebeurd dat het WP-gedeelte het niet meer doet? Koelgas gaan lekken? Iets anders? En net geen garantie meer zeker?

  • Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-06 18:14

Jan2023

KISS

RickvdT schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:28:
ACR meldde overigens dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van een water-water warmtepompboiler, maar dat er nog geen zicht is op wanneer deze aan het assortiment wordt toegevoegd.

Als je geen haast hebt mogelijk interessant om te wachten waar ze mee komen.
Hoe moet ik dat zien ?

Warmte uit je grondwaterbron in de tuin of zo ?

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt


  • Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:41
Nee, een Auer Edel Eau is ook water-water he. Alleen is de bron de retour van je vloerverwarming.

  • jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-06 18:39
Eens met @Gramser , lever even degelijke informatie alsjeblieft. Die ongefundeerde uitspraken hebben geen toegevoegde waarde op dit forum.

Ook ik hoor graag welke problemen er echt spelen. Wat is er aan de hand, graag details.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Easee Charge Max - Tesla Model 3 LR AWD - BMW 428i - Mini Cooper S R53


  • marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:11
Goedemorgen allemaal,

Ik sta voor de aankoop van de Auer Edel Eau 200L. Hebben jullie nog specifieke tips of ervaringen inmiddels (los van wat in eerdere posts te vinden is)?

Ik ga hem aansluiten op een Adlar Aurora 3 warmtepomp, 75m2 vloerverwarming (100mm hoh) en voorlopig hou ik boven in de slaapkamers nog de normale radiatoren (die zijn pas 3 jaar oud).

  • Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:13
marinadus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 07:07:
Goedemorgen allemaal,

Ik sta voor de aankoop van de Auer Edel Eau 200L. Hebben jullie nog specifieke tips of ervaringen inmiddels (los van wat in eerdere posts te vinden is)?

Ik ga hem aansluiten op een Adlar Aurora 3 warmtepomp, 75m2 vloerverwarming (100mm hoh) en voorlopig hou ik boven in de slaapkamers nog de normale radiatoren (die zijn pas 3 jaar oud).
hoi,

ik zit ook te twijfelen over deze optie. in Frankrijk zijn ze nog geen 2000 euro, maar dan komt er wat transportkosten bij. Met subsidie kom je dan op ongeveer 1200 euro + installatie. Is dat ook jouw overweging? (buiten stil, efficient, etc etc)

  • Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:41
Geen specifieke ervaring met de 200L. Ik heb de 270L nu een aantal jaar. Had wat aanloopproblemen, losse kabeltjes op de printplaat waardoor het waterpompje niet ging lopen, wat resulteerde in een Cold Evap. Error, maar niks wat ik niet zelf kon oplossen. Voor de rest draait hij probleemloos. Maar ja, N=1.

  • marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:11
Beer070 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 07:20:
[...]

hoi,

ik zit ook te twijfelen over deze optie. in Frankrijk zijn ze nog geen 2000 euro, maar dan komt er wat transportkosten bij. Met subsidie kom je dan op ongeveer 1200 euro + installatie. Is dat ook jouw overweging? (buiten stil, efficient, etc etc)
Ik krijg vandaag een Adlar adviseur over de vloer en dan wil ik eerst even kijken wat zij adviseren en vragen voor de boiler + installatie. Mocht dat veel duurder zijn dan is de Frankrijk optie mogelijk een goede.

  • Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:13
marinadus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 07:29:
[...]

Ik krijg vandaag een Adlar adviseur over de vloer en dan wil ik eerst even kijken wat zij adviseren en vragen voor de boiler + installatie. Mocht dat veel duurder zijn dan is de Frankrijk optie mogelijk een goede.
ik heb wat twijfels over de kwaliteit, maar over het algemeen zijn er heel veel mensen hier die relatief tevreden zijn met hun oplossing, en dat wil wat zeggen over een 'probleem oplos forum' zoals tweakers.

De voordelen van water/water WPB met betrekking tot geluid en efficiency zijn in mijn ogen wel significant. Het is ergens jammer dat er nog geen nieuwe NIBE Booster is, anders zou ik daar meer van gecharmeerd zijn denk ik.

  • RickvdT
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik kan in ieder geval meegeven dat het geen zekerheid is dat www.domomat.com nog boilers gaat sturen naar Nederland. Ik heb hem uiteindelijk daar besteld en het hele proces ging soepel. Boiler netjes geleverd door Kuehne+Nagel. Onbeschadigd en op de doos zaten magazijn stickers met Edel Eau 270l dus helemaal goed. Totdat ik hem de dag erna verder uit ging pakken en het een Air variant bleek te zijn...

Fout van hun in het magazijn, met de retour is blijkbaar de unit beschadigd geraakt tijdens transport. Geen fouten van mijn kant maar ze gingen in ieder geval onder geen beding een nieuwe sturen. Het had ze al te veel geld gekost en de enige optie was geld terug. Uiteindelijk maar geen heisa gemaakt en op zoek gegaan naar een alternatief. Jammer want als ze de de juiste hadden gestuurd was het allemaal soepel gelopen voor een mooie prijs :-(

  • zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 14:54
Balen @RickvdT ... Dankjewel voor het delen van je ervaring.
En @marinadus laat vooral weten wat de adviseur zegt, ben benieuwd. Misschien kun je iets lospeuteren over hoeveel units zij al hebben geplaatst?

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...


  • Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:01

Wuursj

want worst is al bezet

Hier viel het ook wel mee. Na lang stilstaan deed de waterpomp het niet meer en een nieuwe was ongelooflijk duur. Opgelost met een 15 euro pompje van aliexpress. En het bekende plakkende relais probleem. Ook dat was goedkoop opgelost voor 50ct.

Maar als je als nitwit hiervoor een monteur moet laten komen die alleen de officiele wegen volgt, was hier wel een originele pomp en wellicht nieuwe printplaat er in gekomen en dat kost wel serieus geld. Ik hoop dan ook dat er niet iets met een WP gedeelte gaat gebeuren want dan is het wel vrij snel klaar.

Voor de rest werkt ie (vooralsnog) perfect, stil en zuinig :)
Met gemiddeld 1,1kwh per dag voor hele gezin en ook de wasmachine er aan, mag ik niet klagen denk ik :*)

Overigens heb ik de mijne met een camper opgehaald. Welliswaar uit een ander deel van NL maar Frankrijk zou ook tot de mogelijkheden behoren als daar een leuk tripje van te maken is.

[ Voor 19% gewijzigd door Wuursj op 16-06-2026 10:14 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst


  • Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:13
Mijn ouders hebben ook een camper. Wellicht kunnen we een Edel Auer Eau campercaravaan organiseren? :)

  • marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:11
Vandaag is de adviseur van Adlar geweest. Ze hebben al heel veel van die warmtepompboilers geplaatst, het gros van de aanvragen die ze krijgen is all electric. Hun standaard is de Edel Eau.

Prijs met installatie ligt een stuk hoger dan de aanschafprijs van degene in Frankrijk maar dit is wel makkelijker, ook als er wat mee is. En aan de achterkant krijg ik weer een flinke korting op het geheel dus dan maakt het qua prijs niet zoveel meer uit denk ik.

Wil je meer weten stuur me dan een pb aub.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste