scarfoot schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:41:
Vandaag voor het eerst in een paar jaar een foutmelding die toevallig gezien werd
"Anti Leg Err"
Ik druk net kort op de menuknop en de display stopt met knipperen, foutmelding direct verdwenen
Geen idee hoe lang deze er al op staat.
Compressor draait gewoon met een netjes oplopende vermogenscurve: op dit moment 320 W
Water is nu 47graden
Foutmelding is niet in het boekje te vinden, hier kon ik hem zo snel ook niet vinden
Auer staat gewoon op comfort stand, legionella run 60gr 1x p week om 12 uur smiddags (door de gebruikelijke 12u verschoven klok)
Afgelopen dinsdag wel 9 uur achter elkaar gelopen omdat er veel gebadderd werd, maar dat lijkt me verder geen issue.
Normaal opgenomen vermogen tot eindtemp 50° max ca 325W
Legionella cyclus 60° ca 370W
Dus daaruit concludeer ik dat de laatst geregistreerde legionella run uitgevoerd is op:
afgelopen dinsdag. Echter max slechts 357W gebruikt, dus deze lijkt op het eerste gezicht niet afgemaakt (cyclus bouwt een kwartier voor eindtijd schema het vermogen af naar 0)
De dag erna is er echter helemaal geen cyclus geweest, ook geen gewone. verbruik 5W
Je zou hier verwachten dat de Auer dan de legionella cyclus afmaakt, zoals ook in de handleiding staat?
Iemand een suggestie waarom deze foutmelding op kwam en waarom hij verdwijnt na indrukken menu knop zonder enig spoor? Zou de cyclus zoals hierboven vermeld onderbroken zijn door de eindtijd van het schema en zet hij deze foutmelding er daarom op, oftewel niets aan de hand storm in een glas water?
Zo ja, waarom heeft hij de dag erna niet de cyclus afgemaakt?
Dank voor het meedenken!