[Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 120 Laatste
Acties:
  • 254.368 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:02
Atletico krijgt hier echt een belachelijke penalty. Slaat compleet nergens op.

Gelukkig wordt hij gemist en ligt Atletico eruit.

[ Voor 25% gewijzigd door Malfunctions op 26-10-2022 22:58 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Wat blijven de spelers van Atletico ongelooflijk vreselijke bloedzuigers.

Edit: Karma dit, keeper redt, vervolgens bal nog op de lat en daarna over.

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 26-10-2022 23:00 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKay
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wat is die Turpin toch een ontzettend matige scheids. Geen ballen om geen penalty te geven. Terecht dat ie gemist is. Bakker ging lekker los daarna..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JKay schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:00:
Wat is die Turpin toch een ontzettend matige scheids. Geen ballen om geen penalty te geven. Terecht dat ie gemist is. Bakker ging lekker los daarna..
Die kale Spanjaard was ook weer in vorm door Tudor van Marseille geen donker rode kaart te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:00

Superkiwi

Hoi doei

Kan iemand mij vertellen waarom die goal van Kane afgekeurd wordt? Degene die de bal met het hoofd voor geeft heft met zijn hele lijf behalve zijn hoofd het buitenspel op toch? Waarom wordt het buitenspel-lijntje vanaf zijn hoofd getrokken?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKay
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:01:
[...]

Die kale Spanjaard was ook weer in vorm door Tudor van Marseille geen donker rode kaart te geven...
Pfoe inderdaad.. we zijn niet het enige land waar de arbitrage... bijzonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:04:
Kan iemand mij vertellen waarom die goal van Kane afgekeurd wordt? Degene die de bal met het hoofd voor geeft heft met zijn hele lijf behalve zijn hoofd het buitenspel op toch? Waarom wordt het buitenspel-lijntje vanaf zijn hoofd getrokken?
Snap totaal niet wat je bedoelt dus een plaatje ofzo van de situatie zou handig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

toolkist schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:08:
[...]

Snap totaal niet wat je bedoelt dus een plaatje ofzo van de situatie zou handig zijn ;)
Ik kan niet terugspoelen op tv dus dat wordt wat lastig ;)
Misschien dat Nijhuis een deze dagen nog bij VI aanschuift en duiding kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:24
Superkiwi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:04:
De positie van de bal en de voorlaatste verdediger/tegenstander is bepalend voor buitenspel. De positie van de aanvaller, die de bal speelt, speelt geen rol bij het bepalen of het buitenspel is of niet en een aanvaller kan buitenspel dus ook niet opheffen.

In deze situatie is Kane dus voorbij de bal én de voorlaatste tegenstander, waardoor hij op moment van spelen buitenspel staat. Dat de aanvaller die de assist geeft met een deel van zijn lijf voor hem staat, doet niet ter zake.

[ Voor 25% gewijzigd door bazzemans op 26-10-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oh tuurlijk, dank voor je uitleg!

Ik raakte even in de war omdat het lijntje getrokken leek vanaf de speler die de bal speelde.
*Kiwi heeft slaap nodig

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 26-10-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 23:20

JAN-B

525 Wp op mijn dak

toolkist schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:02:
Hup Inter, trap Barca de CL uit svp
@toolkist
is 4 - 0 OK? :9
Lukaku is ook weer terug na 2 maanden blessureleed, invallen in de 83e minuut en scoren in de 87e minuut _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JAN-B schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 00:04:
[...]

@toolkist
is 4 - 0 OK? :9
Lukaku is ook weer terug na 2 maanden blessureleed, invallen in de 83e minuut en scoren in de 87e minuut _/-\o_
Heerlijk, zeker in combinatie met de 0-3 voor Bayern. Ik hoop echt dat ze hierdoor weer in de financiële problemen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
toolkist schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:23:
[...]

Heerlijk, zeker in combinatie met de 0-3 voor Bayern. Ik hoop echt dat ze hierdoor weer in de financiële problemen komen
Yep, het is wachten to barca de salarissen van bepaalde spelers weer gaat proberen te beïnvloeden via de media :/

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05
Quad schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:28:
Juventus na 5 wedstrijden 3 punten, pfff.
Weten we ook gelijk wie Ajax gaat loten in de Europa League.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Arteta over de selectie voor vanavond, waarschijnlijk dus wel een vrij sterk elftal
We don’t have that many players! We bring the players that we have and we have brought four kids with us so we cannot even make up the squad, but we need to put 11 players out and they need to play – we cannot change those 11 players every game.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:19:
Oh tuurlijk, dank voor je uitleg!

Ik raakte even in de war omdat het lijntje getrokken leek vanaf de speler die de bal speelde.
*Kiwi heeft slaap nodig
https://www.mirror.co.uk/...bon-kane-offside-28339575

hier de uitleg met wat plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33
Gunner schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:54:
Arteta over de selectie voor vanavond, waarschijnlijk dus wel een vrij sterk elftal

[...]
Ik zie het probleem niet :?

Turner
Cedric - White - Holding - Tomiyasu
Lokonga - Vieira
Marquinhos - Nketiah - Nelson

Dan kun je komend weekend White starten op RB en Tomiyasu laten invallen. En Tierney op LB starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat verduidelijkt de boel, bedankt!
Ik had er zelf geen buitenspel in gezien omdat degene die de bal kopt met zijn hele lijf het buitenspel van Kane opheft maar puur kijkend naar de positie van de bal is het dat wel, al is het slechts een cm of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JeroenNietDoen schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

Ik zie het probleem niet :?

Turner
Cedric - White - Holding - Tomiyasu
Lokonga - Vieira
Marquinhos - Nketiah - Nelson

Dan kun je komend weekend White starten op RB en Tomiyasu laten invallen. En Tierney op LB starten.
Streep Marquinhos misschien maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
@Gunner
Je krijgt gelijk zo te zien:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FgFmkorXoAETyet?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gakpo zou ik wel in een Arsenal shirt willen zien spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
bazzemans schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:15:
[...]

De positie van de bal en de voorlaatste verdediger/tegenstander is bepalend voor buitenspel. De positie van de aanvaller, die de bal speelt, speelt geen rol bij het bepalen of het buitenspel is of niet en een aanvaller kan buitenspel dus ook niet opheffen.

In deze situatie is Kane dus voorbij de bal én de voorlaatste tegenstander, waardoor hij op moment van spelen buitenspel staat. Dat de aanvaller die de assist geeft met een deel van zijn lijf voor hem staat, doet niet ter zake.
Sinds wanneer is dat dan? Vroegâh kon terug spelen nooit buitenspel zijn. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:34:
[...]

Sinds wanneer is dat dan? Vroegâh kon terug spelen nooit buitenspel zijn. :?
Klopt. De speler staat weliswaar met zijn lijf grotendeels voor de bal, maar kopt de bal wel vooruit en niet achteruit. Er is dus geen sprake van de bal achteruit spelen (relatief t.o.v. de speelrichting van zijn team).

Edit: bovenstaande is ook niet helemaal correct. Richting van de bal is in principe niet bepalend voor buitenspel.

[ Voor 13% gewijzigd door bazzemans op 27-10-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:37:
[...]

Klopt. De speler staat weliswaar met zijn lijf grotendeels voor de bal, maar kopt de bal wel vooruit en niet achteruit. Er is dus geen sprake van de bal achteruit spelen (relatief t.o.v. de speelrichting van zijn team).
Ah, hij had dus opzij moeten koppen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:38:
[...]

Ah, hij had dus opzij moeten koppen.
Nee, dan had Kane nog altijd vóór de bal gestaan en in buitenspelpositie op moment van spelen.

Sterker nog. De bal achteruit spelen heft buitenspel ook niet op. Doorgaans zal bij achteruit spelen de medespeler waar de bal beland niet in buitenspelpositie staan. Als de speler dat echter wel stond op moment van achteruit spelen, is het gewoon buitenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:42:
[...]

Nee, dan had Kane nog altijd vóór de bal gestaan en in buitenspelpositie op moment van spelen.

Sterker nog. De bal achteruit spelen heft buitenspel ook niet op. Doorgaans zal bij achteruit spelen de medespeler waar de bal beland niet in buitenspelpositie staan. Als de speler dat echter wel stond op moment van achteruit spelen, is het gewoon buitenspel.
Nee dat zie je zo vaak, twee spelers die doorgebroken zijn en de voorste speelt breed naar een tweede die dan daar op in loopt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gelukkig ben ik niet de enige die deze situatie ietwat verwarrend vind. Dankjewel @Gonadan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:46:
[...]

Nee dat zie je zo vaak, twee spelers die doorgebroken zijn en de voorste speelt breed naar een tweede die dan daar op in loopt.
Je zegt het zelf al "daar op in loopt", oftewel de speler is achter de bal op moment van spelen van de bal. De richting van de bal (voorwaarts, zijwaarts of achteruit) is niet relevant. Spelers die aangespeeld wordt staat niet in buitenspelpositie.

Kane was in deze situatie voor de bal én voorbij de voorlaatste verdediger. Daarmee stond hij in buitenspelpositie. Ook al stond de speler die hem speelde ook voor de bal en de voorlaatste verdediger. Een speler van de balbezittende/aanvallende ploeg kan buitenspel niet opheffen. Richting van de bal is niet relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:48:
Gelukkig ben ik niet de enige die deze situatie ietwat verwarrend vind. Dankjewel @Gonadan :P
Ik heb gisteren Makkelie af zitten fikken dat dit overzicht afgekeurd was. Al heb ik ook weer niet veel motivatie nodig om Makkelie af te fikken, dat dan weer wel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Je zegt het zelf al "daar op in loopt", oftewel de speler is achter de bal op moment van spelen van de bal. De richting van de bal (voorwaarts, zijwaarts of achteruit) is niet relevant. Spelers die aangespeeld wordt staat niet in buitenspelpositie.

Kane was in deze situatie voor de bal én voorbij de voorlaatste verdediger. Daarmee stond hij in buitenspelpositie. Ook al stond de speler die hem speelde ook voor de bal en de voorlaatste verdediger. Een speler van de balbezittende/aanvallende ploeg kan buitenspel niet opheffen. Richting van de bal is niet relevant.
In mijn herinnering stond de speler voor Kane en daarmee Kane dus achter de bal.
Edit: heb nu de plaatjes gevonden, was blijkbaar dichterbij dan ik in mijn hoofd had. Het scheelt een knie.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 27-10-2022 20:53 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:51:
[...]

In mijn herinnering stond de speler voor Kane en daarmee Kane dus achter de bal.
Edit: heb nu de plaatjes gevonden, was blijkbaar dichterbij dan ik in mijn hoofd had. Het scheelt een knie.
Edit: Complete verkeerde inhoudelijke reactie (van mij). Idd het scheelde een knie. Daar kan je overigens ook van alles van vinden ;).

Het is eigenlijk een heel knullig moment. Pre-VAR had dit ongetwijfeld als doelpunt geteld en betwijfel ik of er allerhande lijntjes waren getrokken om aan te tonen of het wel/niet buitenspel is. Ik ben er zelf nog niet over uit of ik dit nou een positieve of negatieve ontwikkeling vind.

[ Voor 60% gewijzigd door bazzemans op 27-10-2022 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:54:
[...]

Edit: Complete verkeerde inhoudelijke reactie (van mij). Idd het scheelde een knie. Daar kan je overigens ook van alles van vinden ;).

Het is eigenlijk een heel knullig moment. Pre-VAR had dit ongetwijfeld als doelpunt geteld en betwijfel ik of er allerhande lijntjes waren getrokken om aan te tonen of het wel/niet buitenspel is. Ik ben er zelf nog niet over uit of ik dit nou een positieve of negatieve ontwikkeling vind.
Absoluut negatief. Ik ben zeker voor eerlijke beoordeling maar het 'bij twijfel doorspelen' wat vroeger voor tempo zorgde is volledig van tafel. Juichen is ook altijd onder voorbehoud. Ik wil een challenge systeem zoals bij volwassen sporten.

@Superkiwi sorry maar het is helemaal niet verwarrend, je moet gewoon goed kijken. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik keek wel goed, ik hanteerde alleen de verkeerde regels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Absoluut negatief. Ik ben zeker voor eerlijke beoordeling maar het 'bij twijfel doorspelen' wat vroeger voor tempo zorgde is volledig van tafel. Juichen is ook altijd onder voorbehoud. Ik wil een challenge systeem zoals bij volwassen sporten.

@Superkiwi sorry maar het is helemaal niet verwarrend, je moet gewoon goed kijken. :+
Zo heb ik het zelf als grensrechter ook altijd toegepast: 'bij twijfel doorspelen'. Werd mij niet altijd in dank afgenomen door mijn eigen team :+.

Het lastige is dat de VAR wel uitsluitsel geeft over situaties waar het anders wel mis ging. In dit geval is er sprake van buitenspel, goal terecht afgekeurd dus je zou kunnen stellen dat de uitslag (en uiteindelijk het gehele spel) eerlijker is dan was geweest zonder VAR. De "kosten" (niet financieel) wegen (in deze vorm) wat mij betreft echter niet op tegen het eerlijkere spel dat het oplevert. Dat zit hem wat mij betreft in de tijd die de VAR-beslissing kost, het onder voorbehoud juichen (of soms ook een tweede keer juichen) en de discussie die na een VAR-besluit kennelijk toch niet over is. Dan ben ik vast nog wat vergeten. Een challengesysteem (in te zetten door aanvoerder en trainer?) zou ik ook voorstander van zijn. Hoewel je er dan donder op kan zeggen dat een goal in de 8ste minuut van blessuretijd bijna zeker een challenge krijgt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ugh wat jammer dat we het niet af konden maken. PSV speelde prima en wilden het veel meer. Ik vind het jammer dat wij toch nog zoveel basis XI erin brachten. Ik had persoonlijk zelfs liever met minder basisspelers gestart. Had ze lekker laten rusten, we zijn toch al door en het speelschema staat al onder druk door dat achterlijke WK in December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:01

Vos

AFCA

JeroenNietDoen schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:09:
Ugh wat jammer dat we het niet af konden maken. PSV speelde prima en wilden het veel meer. Ik vind het jammer dat wij toch nog zoveel basis XI erin brachten. Ik had persoonlijk zelfs liever met minder basisspelers gestart. Had ze lekker laten rusten, we zijn toch al door en het speelschema staat al onder druk door dat achterlijke WK in December.
Hopelijk kan Arsenal nog wat versterken in de winterstop. Benieuwd wat de impact van het schema gaat zijn op de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vos schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:18:
[...]

Hopelijk kan Arsenal nog wat versterken in de winterstop. Benieuwd wat de impact van het schema gaat zijn op de competitie.
Uiteindelijk moet je straks toch keuzes gaan maken wanneer de League en FA cups erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:08:
[...]

Zo heb ik het zelf als grensrechter ook altijd toegepast: 'bij twijfel doorspelen'. Werd mij niet altijd in dank afgenomen door mijn eigen team :+.

Het lastige is dat de VAR wel uitsluitsel geeft over situaties waar het anders wel mis ging. In dit geval is er sprake van buitenspel, goal terecht afgekeurd dus je zou kunnen stellen dat de uitslag (en uiteindelijk het gehele spel) eerlijker is dan was geweest zonder VAR. De "kosten" (niet financieel) wegen (in deze vorm) wat mij betreft echter niet op tegen het eerlijkere spel dat het oplevert. Dat zit hem wat mij betreft in de tijd die de VAR-beslissing kost, het onder voorbehoud juichen (of soms ook een tweede keer juichen) en de discussie die na een VAR-besluit kennelijk toch niet over is. Dan ben ik vast nog wat vergeten. Een challengesysteem (in te zetten door aanvoerder en trainer?) zou ik ook voorstander van zijn. Hoewel je er dan donder op kan zeggen dat een goal in de 8ste minuut van blessuretijd bijna zeker een challenge krijgt ;).
Het punt is meer dat het nu wel buitenspel is en zonder var niet. Zonder var was dit twijfel geweest en terecht want als ze met die stiften lijntjes moeten gaan trekken zit het zo dicht bij elkaar dat spreken van een duidelijk voordeel grote onzin is.

Buitenspel gaat om een duidelijk positievoordeel van een afvaller, wanneer je over centimeters gaat neuzelen gaat het daar allang niet meer over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Daarom vind ik dat als de VAR er niet binnen 1 minuut uitkomt het voordeel aan de aanvallende partij gegeven moet worden.
Het gebeurt vrij vaak dat het spel 3, 4 of 5 minuten stil ligt omdat ze nog aan het zoeken zijn. Zeer vervelend imo.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 27-10-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:24:
[...]

Het punt is meer dat het nu wel buitenspel is en zonder var niet. Zonder var was dit twijfel geweest en terecht want als ze met die stiften lijntjes moeten gaan trekken zit het zo dicht bij elkaar dat spreken van een duidelijk voordeel grote onzin is.

Buitenspel gaat om een duidelijk positievoordeel van een afvaller, wanneer je over centimeters gaat neuzelen gaat het daar allang niet meer over.
Volgens mij zijn wij het niet oneens ;).

Het lastige is dat de buitenspelregel geen marge kent. Buitenspel is buitenspel. Met de huidige inzet van de VAR, wordt er dus lijnen getrokken om dat te bepalen. Het is schier onmogelijk om met een marge te gaan werken, want dat verplaatst alleen het probleem. Of je gaat bepalen dat de VAR alleen met het blote oog mag gaan kijken, zonder lijntjes, waarvan anderen dan weer zullen betogen dat dan nog oneerlijke situaties blijven bestaan. Je doet het nooit helemaal goed. Een grensrechter durft nu al bijna niet meer te beslissen en laat doorspelen en gooit bij iedere twijfel (nu achteraf) de vlag omhoog. Zorgt iig dat de VAR uitsluitsel geeft. Allemaal niet wenselijk, wat mij betreft.
Een challengesysteem klinkt dan eerlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

Volgens mij zijn wij het niet oneens ;).

Het lastige is dat de buitenspelregel geen marge kent. Buitenspel is buitenspel. Met de huidige inzet van de VAR, wordt er dus lijnen getrokken om dat te bepalen. Het is schier onmogelijk om met een marge te gaan werken, want dat verplaatst alleen het probleem. Of je gaat bepalen dat de VAR alleen met het blote oog mag gaan kijken, zonder lijntjes, waarvan anderen dan weer zullen betogen dat dan nog oneerlijke situaties blijven bestaan. Je doet het nooit helemaal goed. Een grensrechter durft nu al bijna niet meer te beslissen en laat doorspelen en gooit bij iedere twijfel (nu achteraf) de vlag omhoog. Zorgt iig dat de VAR uitsluitsel geeft. Allemaal niet wenselijk, wat mij betreft.
Een challengesysteem klinkt dan eerlijker.
Het is allemaal begonnen met dat de regie op tv zelf amateurvar ging spelen. Daardoor heeft het publiek middelen die scheidsrechters niet hebben en gaan dan oordelen. De var is dan een logisch gevolg

Ik roep al jaren dat ze die beeldje voor beeldje herhalingen gewoon moeten verbieden. Alleen kijken op normale snelheid en dan oordelen, ook het publiek. Heb helaas mijn zin niet gekregen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@Gonadan mijn steun heb je :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:07
Superkiwi schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:29:
Daarom vind ik dat als de VAR er niet binnen 1 minuut uitkomt het voordeel aan de aanvallende partij gegeven moet worden.
Het gebeurt vrij vaak dat het spel 3, 4 of 5 minuten stil ligt omdat ze nog aan het zoeken zijn. Zeer vervelend imo.
Niet aan de aanvallende partij, maar de beslissing op het veld blijft dan gewoon staan. Heeft de grens buitenspel geconstateerd, dan moet de var niet 5 minuten gaan kloten of dat wel zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
DoeEensGek schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:40:
[...]

Niet aan de aanvallende partij, maar de beslissing op het veld blijft dan gewoon staan. Heeft de grens buitenspel geconstateerd, dan moet de var niet 5 minuten gaan kloten of dat wel zo is.
Zo is het ook bij de video challenge in volleybal. Bij geen uitsluitsel op basis van beelden that is. Dan blijft oordeel op het veld staan. Bij volleybal scheelt ook dat iedereen mee kan kijken op basis van de beelden. Regels zijn ook meer zwart-wit, dat scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ronaldo is gemotiveerd tot op het bot, die doet er echt alles aan vanavond. Je gunt die man gewoon een goaltje of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
JeroenNietDoen schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:09:
Je loopt nu door de 2-0 kans dat je niet eens 1e wordt he? Onderling resultaat wint PSV dus als Arsenal volgende niet wint en PSV wel dan is PSV 1e in de poule.

In dat opzicht snap ik dus heel goed dat Arteta de schade wilde goedmaken.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

ElPaco schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:52:
Onderling resultaat wint PSV dus als Arsenal volgende niet wint en PSV wel dan is PSV 1e in de poule.
Arsenal speelt thuis tegen Zurich > moet kunnen, en PSV uit naar Bodo > Noorwegen toch :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Tja, PSV zouden ze ook van moeten winnen. Arsenal ligt op pole om 1e te worden in de groep maar ze zullen er nu energie in moeten steken. Ze hadden na vandaag al klaar kunnen zijn.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maar vast een voorspelling... Utd wordt 2e in de EL poule, Ajax 3e in de CL poule, en laten de nrs3 uit de CL nou tegen nrs 2 uit de EL loten voor zover ik weet... Denk dat we Ten Hag sneller dan verwacht weer in Amsterdam zien 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

toolkist schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 05:28:
Maar vast een voorspelling... Utd wordt 2e in de EL poule, Ajax 3e in de CL poule, en laten de nrs3 uit de CL nou tegen nrs 2 uit de EL loten voor zover ik weet... Denk dat we Ten Hag sneller dan verwacht weer in Amsterdam zien 😉
Ik verwacht eigenlijk niet direct een ontslag voor Ten Hag meer. Die doet het best redelijk de laatste tijd.
Ja de eerste twee wedstrijden waren om te gieren (zo slecht), maar daarna viel het best mee. Nou ja even afgezien van de oorwassing tegen City dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gunner schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:50:
[...]

Ik verwacht eigenlijk niet direct een ontslag voor Ten Hag meer.
Dat is niet wat toolkist bedoelde ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Superkiwi schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:02:
[...]

Dat is niet wat toolkist bedoelde ;)
Oh now i get it :P :o
In de Europa league.

Het is nog vroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
toolkist schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 05:28:
Dat klinkt als een erg leuk potje, misschien iets minder leuk voor Ajax.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Naast al het Feyenoord drama is het gesprek van de dag het onzinnige gedraai van Antony :+

[YouTube: I found all of Antony's spins...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
Tristan schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:44:
Naast al het Feyenoord drama is het gesprek van de dag het onzinnige gedraai van Antony :+

[YouTube: I found all of Antony's spins...]
Prachtig
Maar als je ze zo vaak doet als Antony verwacht ik dan wel snellere en vooral foutloze draaitjes.
Circus clown is het . Hij kan beter doelpunten gaan maken en wat anders bedenken dan steeds naar zijn linker te gaan. Vroeg of laat gaat dit anders tegen hem werken vrees ik.

Maar enfin dit is voor buitenlandse competities

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 28-10-2022 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Leuke wedstrijd Brighton - Chelsea :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:46
Kansloze wedstrijd van Chelsea, worden helemaal overklast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat is toch het mooie van de premier league. De uitslag is nooit zeker.

In tegenstelling tot een Bundesliga waar bayern al jaren domineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 18:20
Gunner schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:00:
Dat is toch het mooie van de premier league. De uitslag is nooit zeker.

In tegenstelling tot een Bundesliga waar bayern al jaren domineert.
Helpt mee dat Dortmund er op de belangrijke momenten nooit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Snowdog schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:50:
[...]

Helpt mee dat Dortmund er op de belangrijke momenten nooit staat.
En dat bayern altijd de beste zoekers koopt van Dortmund. Althans dat was jaren geleden altijd zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 18:20
Gunner schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:51:
[...]

En dat bayern altijd de beste zoekers koopt van Dortmund. Althans dat was jaren geleden altijd zo.
Yep, dat klopt zeker ook. Maar heb daar wel het gevoel dat Dortmund het ook altijd echt laat liggen als ze eens een kansje hebben. Beetje het geluk dat Ajax nu in NL heeft als zij eens een mindere periode hebben. Dan laten PSV/Fey/AZ het wel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:56
Dortmund bottelt altijd net als je het niet verwacht.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Snelle goal Arsenal tegen forest.
1-0 Martinelli (5)

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 30-10-2022 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nelson (ingevallen voor Saka) maakt de 2-0. Fraai werk. (49)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En Nelson maakt ook 3-0 :o

Goed ik edit m’n Posts wel. :P
4-0 partey
5-0 ödegaard

[ Voor 57% gewijzigd door Gunner op 30-10-2022 16:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wife: Darling, where is the remote? Husband: It's Arsenal! Wife: Arsenal? I am asking of the remote! Husband: Yes, the remote is Arsenal - Top of the Table!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ronaldo weer met zijn oorbel in de warming up. Vind het niet kunnen, sieraden horen gewoon niet op het veld.

Heeft niets met andere dingen te maken, had hetzelfde gezegd over een speler in KKDV.

Edit: blij met de drie punten en het goede spel. :)

[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 30-10-2022 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

@Gunner Welcome back trouwens :*)
Ik (we) heb(ben) je gemist hier met je Arsenal updates;
mag ik vragen waarom je hier op Tweakers 13 maanden afwezig was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Naamsverandering

[ Voor 89% gewijzigd door Bossie op 30-10-2022 18:53 . Reden: Niet dus :) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vandaag dagje weg maar gelukkig met ViaPlay de wedstrijd alsnog kunnen kijken. Gelukkig appte @Gunner me al dat ik na de 1-0 de rest van de 1ste helft wel kon skippen. Sodeju die 2de helft. Heerlijk die goals voor Nelson, vertrouwen tanken want we gaan hem nodig hebben dit seizoen. En die pegel van Partey :>

5-0, staat er weer netjes op. Blijft maar gek hoor om naar die stand te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JeroenNietDoen schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 21:33:
Blijft maar gek hoor om naar die stand te kijken.
Heb het gevoel alsof de lat hoger wordt gelegd door bv de media. Ineens discussie over het ontbreken van goals van Jesus (werkte ontzettend hard gister, met twee assists geloof ik) of het verlies tegen PSV en het gelijkspel tegen Southampton. Alsof er aan een hogere standaard voldaan moet worden.

Maar de moeilijke maand oktober zijn we i.i.g goed doorgekomen.

Thanks @ephymerous d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:50
Het is jullie gegund @Gunner en @JeroenNietDoen Hopelijk houdt Arsenal het vol.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gunner schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:34:
[...]
Heb het gevoel alsof de lat hoger wordt gelegd door bv de media.
Nou, wat ik buitengewoon smerig vind is de stemmingsmakerij van veel van de dirty pundits zoals Talk365 en pundits die rivalry geschiedenis hebben, puur om controversie te creëren op social media. Er wordt in de media veel gespeelt alsof Arsenal even denkt kampioen te gaan worden terwijl dat helemaal niet het doel was van dit seizoen. Het doel is nog steeds te kwalificeren voor Champions League, dat is de volgende stap. Daarna kan je verder bouwen.

Tuurlijk zijn Arsenal fans blij dat we bovenaan staan, en tuurlijk doen we een beetje banter toepassen, maar we zijn allemaal realistisch genoeg dat het zeer moeilijk is om dit vast te houden. Wij gaan echt nog wel punten mislopen en City zal gewoon een langere adem houden. Dat wij een hele goede kans hebben om in de top 4 te eindigen, ja dat idee heb ik zelf ook wel. Terwijl ook dat een lastige zaak zal zijn tegen een ManU wat weer lijkt te draaien, een spurs die heel erg veel geluk hebben terwijl je gewoon normaliter ook nog met een Chelsea en Liverpool te maken hebt. Die laatste 2 lijken wat problemen te hebben, ik denk die van Liverpool wat groter zelfs, maar ook een Chelsea zal gewoon wel aangesloten blijven. En dan is er dat Newcastle wat het ook erg goed doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ephymerous schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:39:
Het is jullie gegund @Gunner en @JeroenNietDoen Hopelijk houdt Arsenal het vol.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Benfica als nr1 door in poule met PSG, evenveel punten, doelpunten voor, doelpunten tegen, maar doordat Benfica in de uitwedstrijden meer gescoord heeft dan PSG gaat Benfica als nr 1 de loting in, netjes netjes.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:55:
Benfica als nr1 door in poule met PSG, evenveel punten, doelpunten voor, doelpunten tegen, maar doordat Benfica in de uitwedstrijden meer gescoord heeft dan PSG gaat Benfica als nr 1 de loting in, netjes netjes.
De goals vielen wel erg makkelijk voor Benfica op het einde.. matchfixing?
In ieder geval spelen ze erg sterk. Maar ook niemand zal graag PSG willen loten als de aanval fit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Lekkere goal voor Tierney! Arsenal voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Volgende ronde: Ajax-Man Utd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik dacht even is de loting al geweest maar het is een wensgedachte :)
Zou wel een leuke pot zijn.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

2-1 Haaland afgekeurd. Buitenspel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Die rode kaart was wel licht zeg van Cancelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:43:
Die rode kaart was wel licht zeg van Cancelo
Die heb ik gemist maar zelfs met tien zou city beter moeten zijn. Wel prettig voor de stand dit.

Op naar morgen })

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 05-11-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Gunner schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:34:
2-1 Haaland afgekeurd. Buitenspel.
2-1 Haaland, penalty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja beetje knullig van Fulham.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een belachelijke penalty ook, zieke schwalbe van De Bruyne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:22:
Wat een belachelijke penalty ook, zieke schwalbe van De Bruyne
Wou het net posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Hij raakt hem toch gewoon achter op de enkel terwijl hij wegdraait ?
Het is gewoon een penalty maar geen bijzonder zware overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:48
Dag pique :’(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bossie schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:56:
[...]

Hij raakt hem toch gewoon achter op de enkel terwijl hij wegdraait ?
Het is gewoon een penalty maar geen bijzonder zware overtreding.
Vanuit dat standpunt voelt het wat zwaar bestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Gunner schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 23:02:
[...]

Vanuit dat standpunt voelt het wat zwaar bestraft.
Nee het voelt zwaar omdat je had gehoopt dat Arsenal verder zou kunnen uitlopen icm dat het in de laatste minuut van de blessuretijd gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:29
Bossie schreef op zondag 6 november 2022 @ 00:05:
[...]

Nee het voelt zwaar omdat je had gehoopt dat Arsenal verder zou kunnen uitlopen icm dat het in de laatste minuut van de blessuretijd gebeurde.
Het was wel een heel gemakkelijk gegeven penalty. Als De Bruyne geel had gekregen voor hoe makkelijk hij ging liggen was het ook begrijpelijk geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Arsenal: Ramsdale, White, Saliba, Gabriel, Zinchenko, Partey, Xhaka, Odegaard, Martinelli, Saka, Jesus

Subs: Turner, Tierney, Holding, Cedric, Lokonga, Elneny, Vieira, Nelson, Nketiah
Arsenal team news; Zinchenko in de basis.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 06-11-2022 12:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

0-1 gabriel *O*

Of Saka?

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 06-11-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vroeger was Chelsea de ploeg waar Arsenal maar niet van kon winnen, maar het is geen schim meer van de ploeg van jaren geleden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Oververdiende zege voor Arsenal. Chelsea weer zwaar ondermaats.
Meeste geld uitgegeven in de zomer maar dan zo'n voetbal op de mat brengen bah bah.
Dringend nood aan een goede technisch directeur, WK kan niet snel genoeg van start gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Slasher schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:35:
Vroeger was Chelsea de ploeg waar Arsenal maar niet van kon winnen, maar het is geen schim meer van de ploeg van jaren geleden.
Genoeg overwinningen op de bridge de laatste jaren hoor. 8)

Chelsea was idd erg matig. Maar ik neem graag een ouderwetse 1-0 to the arsenal daar mee naar huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Blijft toch raar die 'keepersbescherming'.
Martinez (Villa) komt buiten z'n 5 meter gebied op een manier (2 armen wijd, zo breed mogelijk maken) in gesprongen dat ie 100% zeker weet dat ie de man hard gaat raken, en heeeeel misschien de bal. Die wordt toevallig tegen hem aangekopt en dus maakt het niks uit dat ie z'n tegenstander volle bak met z'n arm in het gezicht raakt.

Vlak ervoor Martinez weer met een ouderwetse frustratie overtreding (elleboog nadat de bal al over de achterlijn was), die had er echt af gemoeten met rood.

[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 06-11-2022 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Toch wel een verrassende nederlaag voor united wel leuk voor Emery. Die heeft vast een ‘Good ebening ‘ zo
Verlies spurs.

Mooi voetbalweekeinde zo (y)

@Chelseamarre123 in zo één wedstrijd ben ik altijd bang dat een voormalig speler scoort. Dat is al zo vaak gebeurd. Maar waarom Auba naar Chelsea is gegaan? Geen idee. Rare match.

[ Voor 37% gewijzigd door Gunner op 06-11-2022 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:29
Gunner schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:24:
Toch wel een verrassende nederlaag voor united
Toen ik Donny in de basis zag, wist ik al dat het niet ging werken. Die man komt op alle vlakken te kort voor United.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Arsenal gewonnen ✅
ManU verloren ✅
spurs verloren ✅
City verloren ❌

Gisteravond lekker op stap geweest en net terug van uit eten. Als ik vanavond nog van bil ga is dit weekend echt 10/10 :*)
Pagina: 1 ... 85 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken