Als de keeper voor de bal is wel volgens mij, dan moeten 2 verdedigers t opheffen. Maar de bal wordt nu door een LIV speler richting Benzema gekaatst.gaizka schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:21:
Geen buitenspel toch?
Buitenspel?!
Heh?
Ik klaag niet als LIV fan.
Heh?
Ik klaag niet als LIV fan.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Je hebt gelijk 👍Tk55 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:23:
[...]
Als de keeper voor de bal is wel volgens mij, dan moeten 2 verdedigers t opheffen. Maar de bal wordt nu door een LIV speler richting Benzema gekaatst.
Ik gun het Benzema & Modric wel, zo knap wat ze op deze leeftijd nog presteren.
Maar de bal komt van een Liverpool spelerTk55 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:23:
[...]
Als de keeper voor de bal is wel volgens mij, dan moeten 2 verdedigers t opheffen. Maar de bal wordt nu door een LIV speler richting Benzema gekaatst.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Tis de voorlaatste dat telt he, niet de keeper. Regels kennen jongens 
Alleen leek de bal van Fabinho te komen
Alleen leek de bal van Fabinho te komen
[ Voor 22% gewijzigd door Chelseamarre123 op 28-05-2022 22:24 ]
Realtime banktransfersBossie schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:23:
Waar kijkt de VAR naar dan ?
Ik gun het LIV ook meer, maar dit leek inderdaad geen buitenspel. De bal kwam niet van een medespeler...
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Verwijderd
Goh, zo zie je maar weer dat niet alleen de VAR in Nederland compleet waardeloos is.
Word Real toch eventjes een 100% goal door hun neus geboord.
Zo jammer weer.
Zo jammer weer.
Ook leek Benzema op het eerste shot niet buitenspel te zijn.Herman schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:25:
[...]
Ik gun het LIV ook meer, maar dit leek inderdaad geen buitenspel. De bal kwam niet van een medespeler...
Volgens mij raakt een Real speler die bal als eerst, waardoor daarna 2 Liverpool spelers onbewust de bal raken? Kan dat het zijn? Wel lelijk hoor dit, volgens mij gewoon een goal.
[ Voor 16% gewijzigd door RegularJohn op 28-05-2022 22:26 ]
Wat is dit voor onzin? Amper blessuretijd terwijl je minstens drie minuten naar die VAR check aan het kijken bent.
ditRegularJohn schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:26:
Volgens mij raakt een Real speler die bal als eerst, waardoor daarna 2 Liverpool spelers onbewust de bal raken? Kan dat het zijn.
Compleet waardeloos is compleet overdreven. Maar hier duurt 't weer eens veel te lang en lijkt de beslissing niet juist.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:25:
Goh, zo zie je maar weer dat niet alleen de VAR in Nederland compleet waardeloos is.
Zo jammer weer.
ik ben heel benieuwd naar de uitleg. Want de bal gaat via de knie van Fabinho, maar dat telt niet blijkbaar?? Ik bedoel je gaat mij niet vertellen dat de Var dat niet gezien heeft, dus gaat er een andere regel in werking?
Schiet mij maar lek.. snap niets meer van die regels lol.
Aldus Wikipedia: Buitenspel (voetbal)Een speler staat in buitenspelpositie als deze zich dichter bij de achterlijn van de tegenstander bevindt dan de bal en de vóórlaatste tegenstander.
Normaal heb je altijd een keeper én een verdediger (de voorlaatste tegenstander). In dit geval stond de keeper verder naar voren, dus werd Van Dijk de voorlaatste speler. Benzema was daar al voorbij.
Het gaat er dus om of de bal wordt gespeeld door een Liverpool speler of dat hij via de Liverpool speler bij Benzema belandt. Dat is volgens mij wel van belang.
die ME'er was gewoon met Axe aan het spuiten voor al die zweterige bierluchtige liverpool supporters
Buitenspel op het moment dat die Real-speler hem net even raakt voordat de bal tegen de 2 verdedigers klutst. Gaat om de poging en niet om wie uiteindelijk de bal bij Benzema aanlevert.Joel22 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:27:
ik ben heel benieuwd naar de uitleg. Want de bal gaat via de knie van Fabinho, maar dat telt niet blijkbaar?? Ik bedoel je gaat mij niet vertellen dat de Var dat niet gezien heeft, dus gaat er een andere regel in werking?
De Specsavers regel.Joel22 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:27:
Ik snap echt niet dat deze goals niet werd goedgekeurd, en dat terwijl ik het liefst
Liverpool zie winnen.
Klopt maar het is bijv ook buitenspel als je de bal tegen een tegenstander aanschiet en die bij je teamgenoot (die buitenspel staat) belandt. Deze situatie is gewoon een beetje vreemd.Bossie schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:24:
[...]
Maar de bal komt van een Liverpool speler(toch?)
Volgens mij was het zo dat op het moment dat de speler van Real de bak raakt, nog voordat hij de knie van die van Liverpool raakt, de bal al richting Benzema gaat, die op dat moment buitenspel staat. Dat de bal daarna nog via de Liverpool verdediging caramboleert doet er dan niet meer toe.Tk55 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:28:
[...]
Aldus Wikipedia: Buitenspel (voetbal)
Normaal heb je altijd een keeper én een verdediger (de voorlaatste tegenstander). In dit geval stond de keeper verder naar voren, dus werd Van Dijk de voorlaatste speler. Benzema was daar al voorbij.
Het gaat er dus om of de bal wordt gespeeld door een Liverpool speler of dat hij via de Liverpool speler bij Benzema belandt. Dat is volgens mij wel van belang.
Buitenspel voor de var was: bij twijfel voordeel voor de aanvallende partij. (je kan het met het oog nooit helemaal zien.) Kunnen we niet gewoon daarna terug? Alles wat meer dan 10 seconden duurt, telt?
- Dan gaat de wamberto goal (bekerfinale) tegen Utrecht niet door.
- Telt de pegel van Mazraoui gewoon tegen PSV. (Tadic stond 2/3 pasen daarvoor een voet buitenspel.)
En telt die van net ook gewoon.
Het idee van buitenspel is toch ooit bedoeld zodat je geen ballen kan afwachten? Echt 'hands' en 50/50 situaties buitenspel zijn echt zoveel irritanter geworden sinds de VAR.
- Telt de pegel van Mazraoui gewoon tegen PSV. (Tadic stond 2/3 pasen daarvoor een voet buitenspel.)
Het idee van buitenspel is toch ooit bedoeld zodat je geen ballen kan afwachten? Echt 'hands' en 50/50 situaties buitenspel zijn echt zoveel irritanter geworden sinds de VAR.
Sowieso het duurt 5 minuten, geen enkele speler klaagt van beide ploegen dus gewoon lekker laten.Joel22 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:31:
Buitenspel voor de var was: bij twijfel voordeel voor de aanvallende partij. (je kan het met het oog nooit helemaal zien.) Kunnen we niet gewoon daarna terug? Alles wat meer dan 10 seconden duurt, telt?
Dit is onzinnig om alles zo te dubbelchecken, laten we snel naar een systeem gaan waarbij elke ploeg 3 keer ofzo een var check mogen aanvragen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het is gewoon buitenspel.want als de keeper een bal red en je stond buitenspel zeggen ze ook niet dat de keeper het opheft.
[ Voor 7% gewijzigd door sevinc op 28-05-2022 22:35 ]
Deze buitenspelregel kende ik nog niet, omdat er duidelijk nog een Liverpool speler een meter achter Benzema stond.

Helemaal eens!!Bossie schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:34:
[...]
Sowieso het duurt 5 minuten, geen enkele speler klaagt van beide ploegen dus gewoon lekker laten.
Dit is onzinnig om alles zo te dubbelchecken, laten we snel naar een systeem gaan waarbij elke ploeg 3 keer ofzo een var check mogen aanvragen.
Maar de keeper ervóór, dan wordt de laatste speler als het ware de keeper en als je dan tussen die speler en de voorlaatste verdediger (kan ook de keeper zijn) staat is het gewoon buitenspel. Die regel bestaat al sinds mensenheugenisCyberkid schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:35:
Deze buitenspelregel kende ik nog niet, omdat er duidelijk nog een Liverpool speler een meter achter Benzema stond.
Het gaat om 2 man he! Dat merk je normaal niet omdat er nog een keeper is.Cyberkid schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:35:
Specifiek daarover:Cyberkid schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:35:
De kennis van de regels is bij mensen die erover klagen ook niet altijd 100%. En dat gaat van hier tot en met voetbal analisten op TV.A player is in an offside position if:
any part of the head, body or feet is in the opponents’ half (excluding the halfway line) and
any part of the head, body or feet is nearer to the opponents’ goal line than both the ball and the second-last opponent
Klopt, maar dacht de keeper daarin niet mee zou tellen, enkel de 'veldspelers'Tk55 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:37:
[...]
Het gaat om 2 man he! Dat merk je normaal niet omdat er nog een keeper is.
De speler van Madrid schampt de bal. Het was geen schot op doel of een poging tot een assist. Hij wilde gewoon eerder bij de bal zijn waarna een LIV-speler de bal naar Benzema kaatst.sevinc schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:34:
Het is gewoon buitenspel.want als de keeper een bal red en je stond buitenspel zeggen ze ook niet dat de keeper de bal aangeraakt heeft.
Dit kan m.i. nooit buitenspel zijn. En dat in een finale...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Het zal wel buiten spel zijn.
Die mensen hebben er voor geleerd.
Ik als leek zou zeggen doelpunt
Het is vrij eenvoudig:
- Het is geen buitenspel als de bal één meter in de lucht is, en daarna niet meer de grond raakt.
- Het is wel buitenspel als de bal één meter in de lucht is, en de keeper voor de verdediging staat.
Hopelijk is het zo duidelijk voor iedereen.
- Het is geen buitenspel als de bal één meter in de lucht is, en daarna niet meer de grond raakt.
- Het is wel buitenspel als de bal één meter in de lucht is, en de keeper voor de verdediging staat.
Hopelijk is het zo duidelijk voor iedereen.
Is er al een AI die een voor-, tussen-, en nabeschouwing kan doen met daadwerkelijk inzicht, historische feiten in zinvolle content?
Het is voetbal. Iedereen is een expertHarribo schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:38:
Het zal wel buiten spel zijn.
Opta?marapuru schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:39:
Is er al een AI die een voor-, tussen-, en nabeschouwing kan doen met daadwerkelijk inzicht, historische feiten in zinvolle content?
Grappig dat men altijd denkt dat keepers zo bijzonder zijn. Dat valt eigenlijk wel mee. Ze mogen hun handen gebruiken in de zestien, krijgen wat extra bescherming in het doelgebied en dan ben je er zo’n beetje wel.Cyberkid schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:37:
[...]
Klopt, maar dacht de keeper daarin niet mee zou tellen, enkel de 'veldspelers'
ff dan wat anders die Courtouis pakt toch echt ff een doelpunt in de eerste helft, die van Mane pakken niet veel keepers was mijn eerste gedachte.
Volgens mij is zelfs die extra bescherming niet eens van toepassing.Tk55 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:40:
[...]
Grappig dat men altijd denkt dat keepers zo bijzonder zijn. Dat valt eigenlijk wel mee. Ze mogen hun handen gebruiken in de zestien, krijgen wat extra bescherming in het doelgebied en dan ben je er zo’n beetje wel.
https://www.theifab.com/laws/latest/offside/#offside-offenceHerman schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:37:
[...]
De speler van Madrid schampt de bal. Het was geen schot op doel of een poging tot een assist. Hij wilde gewoon eerder bij de bal zijn waarna een LIV-speler de bal naar Benzema kaatst.
Dit kan m.i. nooit buitenspel zijn. En dat in een finale...
En die bal van zijn knie was niet heel deliberate is het oordeel.A player in an offside position at the moment the ball is played or touched* by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by:
[...]
A player in an offside position receiving the ball from an opponent who deliberately plays the ball, including by deliberate handball, is not considered to have gained an advantage, unless it was a deliberate save by any opponent.
A ‘save’ is when a player stops, or attempts to stop, a ball which is going into or very close to the goal with any part of the body except the hands/arms (unless the goalkeeper within the penalty area).
Ik las het bizar en onzinningPolarBear schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:42:
[...]
https://www.theifab.com/laws/latest/offside/#offside-offence
[...]
En die bal van zijn knie was niet heel deliberate is het oordeel.
Verwijderd
De bal veranderd volledig van richting en komt als laatst van de Liverpool speler. Is gewoon een goal, het is schandalig.
Schandalige organisatie en dito arbitrage.
En ja, ik ben voor Liverpool.
Of de situatie is complex.PWM schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:48:
Je zou bijna, BIJNA, denken dat de buitenspelregels te complex zijn en teveel variabelen hebben.
Tis maar een rommelig begin van de 2e helft. Zenuwen?
Bedankt voor deze! Dit verklaart dus waarom de goal terecht is afgekeurd.PolarBear schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:42:
[...]
https://www.theifab.com/laws/latest/offside/#offside-offence
[...]
En die bal van zijn knie was niet heel deliberate is het oordeel.
De regels zijn er niet zomaar gekomen natuurlijk. Je kan ook zwart/wit alle oordelen er uit halen en alleen maar naar feitelijk constateerbare zaken kijken maar dan weet ik zeker dat je ook discussies krijgt.PWM schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:48:
Je zou bijna, BIJNA, denken dat de buitenspelregels te complex zijn en teveel variabelen hebben.
Dat maakt niet uit, als Valverde in die kluts de bal heeft gespeeld, stond Benzema op dat moment in buitenspelpositie, want niet met dan 1 liverpoolspeler tussen Benzema en de achterlijn.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:44:
De bal veranderd volledig van richting en komt als laatst van de Liverpool speler. Is gewoon een goal, het is schandalig.
Vroeger was t doelpunt zelfs afgekeurd geweest als Valverde in een rechte lijn had gescoord, want toen maakte t niet uit of je mee deed aan t spel, maar puur of er iemand van de ploeg in buitenspel positie stond bij t naar voren spelen van de bal
Maakt niet uit wat de gedachte van de real speler is. Je haalt een voordeel uit de positie en dat mag niet.Herman schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:37:
[...]
De speler van Madrid schampt de bal. Het was geen schot op doel of een poging tot een assist. Hij wilde gewoon eerder bij de bal zijn waarna een LIV-speler de bal naar Benzema kaatst.
Of je schaft buitenspel compleet af.PolarBear schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:50:
De regels zijn er niet zomaar gekomen natuurlijk. Je kan ook zwart/wit alle oordelen er uit halen en alleen maar naar feitelijk constateerbare zaken kijken maar dan weet ik zeker dat je ook discussies krijgt.
haha militoa doet een judoworp en krijgt de vrije trap mee, goed gezien scheids
Deze scheids is toch wel weer pure armoede. Dat moet toch beter kunnen.
Deze scheidsrechter
Turpin nooit wat gevonden. Vind het al bijzonder dat hij zo'n affiche mag fluiten.
Heeft iemand aan Liverpool uitgelegd dat die bal in de goal moet? Kansen genoeg, maar verder.............
Ben juist blij dat hij laat doorgaan.JanW schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:54:
Deze scheidsrechterTurpin nooit wat gevonden. Vind het al bijzonder dat hij zo'n affiche mag fluiten.
Ik vind Turpin juist sterk fluiten, niet voor elke jammerklacht dat ding in z'n mond.. lekker doorspelen!
Geklaag over een enkele beslissing die misschien anders had uit moeten vallen.. ach.
Geklaag over een enkele beslissing die misschien anders had uit moeten vallen.. ach.
Welke kansen? Een schot van Mané, en wat broddelwerk van Salah, dat was 't wel.Cyberkid schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:54:
Heeft iemand aan Liverpool uitgelegd dat die bal in de goal moet? Kansen genoeg, maar verder.............
Dat kan, maar daarmee verander je voetbal volledig. En mensen verwijzen wel naar hockey dat het daar ook is afgeschaft maar ik denk niet dat het voetbal er per se leuker van wordt.
Waar ik wel voorstander van ben, bij blessurebehandelingen, wissels en VAR de klok stilzetten. Niet volledig zuivere speeltijd maar wel voor deze 3 zaken de klok stilzetten. Maar goed dat is iets heel anders.
Het kan gekker:JanW schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:54:
Deze scheidsrechterTurpin nooit wat gevonden. Vind het al bijzonder dat hij zo'n affiche mag fluiten.
[YouTube: AFCON MADNESS! Referee blows for FT on 85 and 89 minutes! AFCON 2021 (Mali 1:0 Tunisia)]
Onverdiend
[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 28-05-2022 22:56 ]
De bal ligt in de goal, dus verdient?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
alex arnold, goeie voetballer maar geeft achterin veel en veel te veel weg en daarmee een liability
De eerste 20 minuten van de eerste helft was Liverpool sterk, daar hadden ze meer uit moeten halen. De buitenspel, tjah de grensrechter deed de vlag omhoog en er zal ergens een millimeter buiten spel zijn geweest dan is het buitenspel.
Ben ook niet even gelukkig met het exacte bepalen van buitenspel, maar andere marges kun je er ook bijna niet voor bedenken. Of iemand moet met zijn torso echt buitenspel staan en niet een teen, of een vinger. Stip op het midden van de speler en de lijn ernaast, dat zou wellicht schelen.
Maar goed, deze goal zit er wel goed in. Real countert sterk en houdt de eigen 16 schoon.
Ben ook niet even gelukkig met het exacte bepalen van buitenspel, maar andere marges kun je er ook bijna niet voor bedenken. Of iemand moet met zijn torso echt buitenspel staan en niet een teen, of een vinger. Stip op het midden van de speler en de lijn ernaast, dat zou wellicht schelen.
Maar goed, deze goal zit er wel goed in. Real countert sterk en houdt de eigen 16 schoon.
Toch heeft RMA er al 2 in het net gekregen (1 afgekeurd om twijfelachtige redenen). Liverpool heeft alleen de handschoenen van Courtois gevonden.
Juist wel, anders kon ik niet reageren op deze wedstrijd.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Eerste schot op goal, typisch weer 💀
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Wel een paar meer hoor. Nog een ander afstandschot en een paar potentieel. Ze doen werkelijk waar heel weinig met de kansen. Alleen Real Madrid kan dat deze CL.JanW schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:55:
[...]
Welke kansen? Een schot van Mané, en wat broddelwerk van Salah, dat was 't wel.
Blijf het bijzonder vinden dat voetballers op dit niveau een 'verkeerd' been hebben. Zeker voor aanvallers. Daarvan mag je toch verwachten dat ze met beide benen uit de voeten kunnen. Dat ze links of rechts de voorkeur geven en beter zijn snap ik maar een kans niet kunnen benutten omdat je bij je 'verkeerde' been uit komt.Miki schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:57:
Lekker om met je verkeerde been de bal zo in het doel te werken.
Normaal zou ik ook zeggen Liverpool maar deze CL run van Real was zo goed dat ze het echt verdienen deze keer
ik ben niet voor real maar 1-0... ik vind het eigenlijk wel verdiend. Liverpool misschien de 1e 20min beter maar ontzettend slordig en nooit gevaarlijk terwijl eidere keer als real dan komt meteen dreigend is.
Ze hebben meer balbezit gehad, meer kansen en proberen steeds het doel te bereiken.WasBak schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:59:
[...]
Het is niet alsof Liverpool nou zoveel kansen heeft. Dus zo gek vind ik het niet wat hij zegt.
RMA heeft twee keer op goal geschoten..
Een afstandschot noem ik geen kans, dat is oppertunisme. Ik vind Liverpool ontzettend slordig, Salah heel erg slecht spelen. Klopp heeft 't niet goed staan. Thiago is ook compleet onzichtbaar deze pot.Cyberkid schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:59:
[...]
Wel een paar meer hoor. Nog een ander afstandschot en een paar potentieel. Ze doen werkelijk waar heel weinig met de kansen. Alleen Real Madrid kan dat deze CL.
Ja dat is een beetje de dynamiek als je tegen een counterende ploeg speelt zoals Real. Die krijgen op de counters veel meer ruimte en er is dus al snel meer gevaar.Grindtegel schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:00:
ik ben niet voor real maar 1-0... ik vind het eigenlijk wel verdiend. Liverpool misschien de 1e 20min beter maar ontzettend slordig en nooit gevaarlijk terwijl eidere keer als real dan komt meteen dreigend is.
Ik vind Courtois echt de meest arrogante eikel die er rondloopt, maar hij staat wel pal vandaag...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Real lijkt wel een uitgekookt Italiaans team.
Geef de tegenstander de bal, geef ze de indruk dat ze domineren, 2 kansen goal.
Die hoort juist wat onzichtbaar te zijn, meer een verbindingspeler.
Maar Real speelt echt als een finalist bedoel je?JanW schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:01:
[...]
Een afstandschot noem ik geen kans, dat is oppertunisme. Ik vind Liverpool ontzettend slordig, Salah heel erg slecht spelen. Klopp heeft 't niet goed staan. Thiago is ook compleet onzichtbaar deze pot.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Real gunt ze het balbezit. Dat ze balbezit hebben wil niet zeggen dat Real met de rug tegen de muur staat.HollowGamer schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:00:
[...]
Ze hebben meer balbezit gehad, meer kansen en proberen steeds het doel te bereiken.
RMA heeft twee keer op goal geschoten..
Net wat je zegt, ze proberen te bereiken; maar ze kunnen het niet. Madrid lukt het wel, twee keer zelfs.
Het lijkt sowieso wel op een finale van vorige week. Daar was ook een team met heel veel kansen en passes, maar weinig effectiviteit…we weten hoe dat is afgelopen….Harribo schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:01:
Real lijkt wel een uitgekookt Italiaans team.
Achja, ze hebben City en PSG ook verslagen. Real is individueel op veel posities een stukje sterker tactisch gezien.JanW schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:01:
[...]
Een afstandschot noem ik geen kans, dat is oppertunisme. Ik vind Liverpool ontzettend slordig, Salah heel erg slecht spelen. Klopp heeft 't niet goed staan. Thiago is ook compleet onzichtbaar deze pot.
Ik denk dat die heel terecht is afgekeurd.dr.lowtune schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:58:
[...]
Toch heeft RMA er al 2 in het net gekregen (1 afgekeurd om twijfelachtige redenen). Liverpool heeft alleen de handschoenen van Courtois gevonden.
Als je t volgende linkje kijkt
https://streamff.com/v/bf25f7
Want er zijn volgens mij 3 eisen om buitenspel te moeten staan
1. De speler moet in buitenspelpositie staan, op een seconde of 13 van t filmpje staat die zonder twijfel in buitenspelpositie en dat duidelijk en voor enige tijd
2. De speler moet betrokken zijn in t spel - gezien t feit dat die scoort lijkt me die ook duidelijk
3. Punt 1 moet gebeuren op het moment dat door een teamgenoot die bal naar voren gaat
Dat is de meest lastige om te zien, helemaal vanuit deze camerabeelden, maar volgens mij raakt z’n teamgenoot m aan t begin van de kluts aan en gaat die bal naar voren
Daarom raakt ie ook bijna geen bal aan en geeft ie weinig ballen diep op Salah, Mané en die Colombiaan? Hij kan echt veel en veel beter dan dit.HollowGamer schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:02:
[...]
Die hoort juist wat onzichtbaar te zijn, meer een verbindingspeler.
Ik snap er zelf ook weinig van zeker omdat ik gewoon weet dat heel veel clubs in Nederland (en waarschijnlijk daar buiten ook) de jeugd stimuleren om beide benen te trainen.PolarBear schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:59:
[...]
Blijf het bijzonder vinden dat voetballers op dit niveau een 'verkeerd' been hebben. Zeker voor aanvallers. Daarvan mag je toch verwachten dat ze met beide benen uit de voeten kunnen. Dat ze links of rechts de voorkeur geven en beter zijn snap ik maar een kans niet kunnen benutten omdat je bij je 'verkeerde' been uit komt.
Zelf train ik ook een jong elftal en trainen we bewust het “chocolade” been en bedenken allerlei spelletjes waarbij je dubbele punten krijgt als je je verkeerde been gebruikt.
Echt bijzonder, zeker van zo’n talent.
Ps. Liverpool zet eindelijk aan
LIV schiet net 3x op goal.. maar schijnbaar is RMA de betere ploeg.. vind LIV toch echt de gevaarlijkste ploeg.
[ Voor 24% gewijzigd door HollowGamer op 28-05-2022 23:08 ]
Dat is dus echt grote onzin. Ze zijn drie potjes op rij erg goed weggekomen. Keer op keer weggespeeld en op de een of andere manier toch gewonnen. Hoe? Dat weet niemand. Geluk? Ja, erg veel. Klasse? Deels.Cyberkid schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:04:
[...]
Achja, ze hebben City en PSG ook verslagen. Real is individueel op veel posities een stukje sterker tactisch gezien.
Want als je voor staat moet je blijven aanvallen...HollowGamer schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:06:
LIV schiet net 3x op goal.. maar schijnbaar is RMA de betere ploeg..
HollowGamer schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:06:
LIV schiet net 3x op goal.. maar schijnbaar is RMA de betere ploeg.. vind LIV toch echt de gevaarlijkste ploeg.
/f/image/9yrKvppLg53ZaJJijjeVHbEs.png?f=fotoalbum_large)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken