Toon posts:

[Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:19

Bossie

PSN = Patje_b_

Deadsy schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:05:
[...]

Wat dacht je dan van PSG met hun salarissen.
Tebas tweete er al over, maar is het toch onmogelijk dat hun Neymar, Messi, mbappe etc onder contract hebben?
Ja diverse spelers kwamen gratis, maar hebben flink wat teken geld gekregen en als bonus een ziekelijk salaris.

Tv geld is in Frankrijk niet zo hoog als in Spanje of Engeland.
Dus die sjeik zit er gewoon geld in te pompen.
Idem in city.
Blijkbaar is dat allemaal gewoon toegestaan, De problemen waardoor Barcelona de laatste tijd steeds in het nieuws is zijn door de extra financiele regels van La Liga.

Als ik de regels van La Liga zie (wat gewoon common sense lijkt te zijn), hoe relaxed zijn de FFP regels dan wel niet ? (ik heb echt geen idee, en het interesseert me te weinig om op te zoeken).

Het lijkt erop dat FFP is geimplementeerd om iets tegen te gaan, maar wel dusdanig zodat het lijkt alsof de Fifa/Uefa hun taak hebben gedaan zonder de clubs daadwerkelijk in de weg te zitten aangezien dat ook niet in hun belang is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Bossie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:58:
[...]

Blijkbaar is dat allemaal gewoon toegestaan, De problemen waardoor Barcelona de laatste tijd steeds in het nieuws is zijn door de extra financiele regels van La Liga.

Als ik de regels van La Liga zie (wat gewoon common sense lijkt te zijn), hoe relaxed zijn de FFP regels dan wel niet ? (ik heb echt geen idee, en het interesseert me te weinig om op te zoeken).

Het lijkt erop dat FFP is geimplementeerd om iets tegen te gaan, maar wel dusdanig zodat het lijkt alsof de Fifa/Uefa hun taak hebben gedaan zonder de clubs daadwerkelijk in de weg te zitten aangezien dat ook niet in hun belang is.
De ffp is een grap en er zijn genoeg legale trukjes.
De sjeik van PSG geeft geld aan de eigenaar van een sponsor van PSG.
In ruil pompt hij 90% van dat geld richting PSG in de vorm van sponsoring.

Hoe verklaar je anders dat die twee clubs zo bizar snel zo veel geld binnen wisten te halen via sponsor deals.
Bedragen waar clubs met een grotere naam veel langer voor moesten werken. En dan nog steeds van niet in de buurt komen.

Ps over de jong als breekijzer.
Twijfel zo dat dit gaat werken. Hem als breekijzer vergt een speelstijl die ze daar niet echt spelen.

Dit is een echte Koeman aankoop.

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

Deadsy schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:38:
[...]

De ffp is een grap en er zijn genoeg legale trukjes.
De sjeik van PSG geeft geld aan de eigenaar van een sponsor van PSG.
In ruil pompt hij 90% van dat geld richting PSG in de vorm van sponsoring.

Hoe verklaar je anders dat die twee clubs zo bizar snel zo veel geld binnen wisten te halen via sponsor deals.
Bedragen waar clubs met een grotere naam veel langer voor moesten werken. En dan nog steeds van niet in de buurt komen.

Ps over de jong als breekijzer.
Twijfel zo dat dit gaat werken. Hem als breekijzer vergt een speelstijl die ze daar niet echt spelen.

Dit is een echte Koeman aankoop.
Dat is eentje voor de laatste 10 minuten zodat Piqué achter kan blijven

• Deadsy
  • Nu online
Bossie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:56:
[...]

Dat is eentje voor de laatste 10 minuten zodat Piqué achter kan blijven
Neh ze gaan gewoon beide naar voren

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:16

Quad

Selectief doof

Laten we hopen voor Barcelona dat dit niet met regelmaat nodig is, en dat Luuk de Jong dus vaak mag banken.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:05:
[...]

Wat dacht je dan van PSG met hun salarissen.
Tebas tweete er al over, maar is het toch onmogelijk dat hun Neymar, Messi, mbappe etc onder contract hebben?
Ja diverse spelers kwamen gratis, maar hebben flink wat teken geld gekregen en als bonus een ziekelijk salaris.

Tv geld is in Frankrijk niet zo hoog als in Spanje of Engeland.
Dus die sjeik zit er gewoon geld in te pompen.
Idem in city.
Tebas mag zich eerst druk maken over Real. 220m plus bijbehorend salaris en tekengeld voor het afkopen van een eenjarig contract, na Alaba al belachelijke bedragen gegeven te hebben...

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:27:
Scheids heeft gelijk met die kaarten. Mendy had rood kunnen krijgen, als hij Henderson raakt.

Hands op de doellijn bij het voorkomen van een doelpunt is gewoon rood. Rudiger moet zijn klep houden.

De manier waarop ze de scheids belaagden mogen ze blij zijn dat er niet meer kaarten gegeven werden. Tuchel zal ze afgekoeld moeten krijgen.
Chelsea wordt vervolgd wegens 'failing to control their players' wat er volgens mij op neerkomt dat ze gewaarschuwd worden voor een volgende keer en een flinke boete moeten betalen

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Excuses aan de Arsenal fans, al zullen die wel zelf dat soort filmpjes hebben rondgaan... PaddyPower (wedkantoor) doet graag grappige filmpjes, en het was Transfer Deadline Day:

"We are like blindfolded BDO darts players at a spinning board."

https://twitter.com/paddypower/status/1432662889542918144
Beetje grimlachen... (de vriend van mijn broertje is Arsenal fan en we mogen hem geen grappige Arsenal filmpjes meer appen :+ )

[Voor 18% gewijzigd door gambieter op 01-09-2021 19:25]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Bossie

Bossie

PSN = Patje_b_

toolkist schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:11:
[...]

Tebas mag zich eerst druk maken over Real. 220m plus bijbehorend salaris en tekengeld voor het afkopen van een eenjarig contract, na Alaba al belachelijke bedragen gegeven te hebben...
Camavinga was toch geen 220m?

Real Madrid zit financieel wel goed, anders financiert Perez het wel met een geschat vermogen van 2.2B USD

• toolkist
  • Niet online
Bossie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:37:
[...]

Camavinga was toch geen 220m?

Real Madrid zit financieel wel goed, anders financiert Perez het wel met een geschat vermogen van 2.2B USD
Nee maar dat hebben ze last minute geboden op Mbappé

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:21
toolkist schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:46:
[...]

Nee maar dat hebben ze last minute geboden op Mbappé
Ik weet niet wie de gek is in dit verhaal, Real die 220 miljoen had geboden of PSG die het afwijst voor een speler met een eenjarig contract.

Voor de oliesjeiks van PSG is 220 miljoen natuurlijk een lachertje dus het is overduidelijk dat FFP dood is. Een beetje normale club had dit nooit afgewezen.

Real is natuurlijk bang dat Mbappé de komende maanden misschien toch bij gaat tekenen. De semi dreigende taal van de voorzitter van PSG in de pers dat Mbappé onder geen enkele voorwaarde verkocht zal worden zet toch misschien wat druk op Mbappé.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Au, dat had zo maar einde carriere kunnen zijn... gelukkig niets aan de hand achteraf.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

https://www.bbc.co.uk/sport/football/58431607

Vanavond is de interland Brazilie-Argentinie na 5 minuten gestopt door de health officials, want 4 Argentijnse spelers zouden niet mee mogen doen (moesten in quarantaine), en 3 stonden op het veld. Het Argentijnse team was al drie dagen in het land, en het gaat om spelers die in de Premier League spelen, waarvan de clubs de spelers helemaal niet wilden vrijgeven omdat ze bij terugkomst 10 dagen in quarantaine moeten.

Waarom er niet eerder is ingegrepen? Waarom die spelers uberhaupt opgeroepen zijn, of nog belangrijker, waarom die wedstrijden uberhaupt zijn doorgegaan...

[Voor 4% gewijzigd door gambieter op 05-09-2021 23:24]

• Tomba
  • Registratie: mei 2000

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dit is toch wel onverwacht lekker wakker worden;
https://www.ed.nl/dossier...t-2024-verlengt~a0f6ab1e/
PSV stunt opnieuw met Mario Götze, die zijn contract tot 2024 verlengt
Nadat PSV vorig jaar al stuntte door Mario Götze vast te leggen, komt de Eindhovense club vandaag opnieuw met een daverende verrassing. Directeur voetbalzaken John de Jong heeft met de Duitser een overeenkomst bereikt over een langer verblijf in Eindhoven.
Dan lijkt me een verlenging vanuit Schmidt ook wel in de lucht te hangen.

[Voor 59% gewijzigd door Tomba op 06-09-2021 06:12]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• ElPaco
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Tomba schreef op maandag 6 september 2021 @ 06:11:
Dit is toch wel onverwacht lekker wakker worden;
https://www.ed.nl/dossier...t-2024-verlengt~a0f6ab1e/

[...]

Dan lijkt me een verlenging vanuit Schmidt ook wel in de lucht te hangen.
Verkeerde topic (het is zoals je zegt nog vroeg), maar damn wat een gaaf nieuws!

WoT stats || 3240 Wp op het oosten

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• Tomba
  • Registratie: mei 2000

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ElPaco schreef op maandag 6 september 2021 @ 06:42:
[...]

Verkeerde topic (het is zoals je zegt nog vroeg), maar damn wat een gaaf nieuws!
Oeps :p

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18:58
gambieter schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:24:
https://www.bbc.co.uk/sport/football/58431607

Vanavond is de interland Brazilie-Argentinie na 5 minuten gestopt door de health officials, want 4 Argentijnse spelers zouden niet mee mogen doen (moesten in quarantaine), en 3 stonden op het veld. Het Argentijnse team was al drie dagen in het land, en het gaat om spelers die in de Premier League spelen, waarvan de clubs de spelers helemaal niet wilden vrijgeven omdat ze bij terugkomst 10 dagen in quarantaine moeten.

Waarom er niet eerder is ingegrepen? Waarom die spelers uberhaupt opgeroepen zijn, of nog belangrijker, waarom die wedstrijden uberhaupt zijn doorgegaan...
Ik ken de ins in outs niet (alleen de koppen van de nieuwsberichten) maar voor mij komt het wel weer over als de volgende bevestiging van het feit dat Brazilie een uiterst onsportief land is.
Mijn onderbuik zegt gewoon dat die wedstrijd beslist moet worden op 0-3 en dat Brazilie de komende thuiswedstrijden maar buiten Brazilie moet spelen.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Argentinië zit toch echt fout als ze niet met de Braziliaanse overheid afspreken dat er voor hun spelers een uitzondering geldt. Je verschuilen achter 'ja maar we zijn hier al 2 dagen' is wel een teken hoe zwak hun verweer is...
Als er dan al iemand een nederlaag zou moeten krijgen is het Argentinië.

• Exactor it
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 18:34
De eerste aflevering van BBC: Fever pitch over de opkomst van de Premier League was erg goed. De eerste aflevering wordt vrijdag herhaald op BBC2. De tweede (van de 4) is er maandag as 22u NL tijd op BBC2. Als je je afvraagt waar al dat geld oorspronkelijk vandaan kwam zeker de moeite om de eerste aflevering te kijken. Ik ben erg benieuwd hoe ze de komst van het buitenlands geld gaan brengen. (voor de Arsenal fans: let wel Arsenal was dat seizoen totaal niet relevant. Je ziet United, Blackburn Rovers en Sheffield Wednesday (vanwege die twee goals) en Leeds United (vanwege die transfer) wel prominent. Ik gok dat de volgende aflevering gaat over de komst van Wenger en de daarmee samenhangende verbetering in professionaliteit).

https://www.bbc.co.uk/programmes/p09mqv7k

[Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 06-09-2021 23:14]

• toolkist
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:04:
Argentinië zit toch echt fout als ze niet met de Braziliaanse overheid afspreken dat er voor hun spelers een uitzondering geldt. Je verschuilen achter 'ja maar we zijn hier al 2 dagen' is wel een teken hoe zwak hun verweer is...
Als er dan al iemand een nederlaag zou moeten krijgen is het Argentinië.
Blijkbaar hebben de 4 Argentijnse spelers die uit Engeland afgereisd kwamen fraude gepleegd door aan te geven dat ze 2 weken voor aankomst in Brazilie niet in Engeland zijn geweest.

• Ankona
toolkist schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:42:
[...]

Blijkbaar hebben de 4 Argentijnse spelers die uit Engeland afgereisd kwamen fraude gepleegd door aan te geven dat ze 2 weken voor aankomst in Brazilie niet in Engeland zijn geweest.
Dat is ook echt iets waar je als bekende voetballer makkelijk mee wegkomt.... |:(

Aan de andere kant, hoe redelijk zijn de eisen van Brazilië? Zou het niet beter zijn als de Fifa normen opstelt over wat een land mag eisen en anders een thuisploeg dwingen in een ander land zijn wedstrijden te spelen?

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
De Fifa die over gezondheids eisen mbt Covid gaat? Alsjeblieft niet zeg.
Gewoon niet spelen als het niet verantwoord is.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Ankona schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:37:
[...]

Ik ken de ins in outs niet (alleen de koppen van de nieuwsberichten) maar voor mij komt het wel weer over als de volgende bevestiging van het feit dat Brazilie een uiterst onsportief land is.
Mijn onderbuik zegt gewoon dat die wedstrijd beslist moet worden op 0-3 en dat Brazilie de komende thuiswedstrijden maar buiten Brazilie moet spelen.
Dat is een bijzonder perspectief die ik niet had verwacht.

Als land stel je eisen op met betrekking tot inreizen vanuit bepaalde landen vanwege gezondheidsrisico's. Officials handhaven dit door een spel stil te leggen vanwege het feit dat er spelers zijn die niet voldoen aan de eisen en dan is het overtredende land onsportief?

Brazilie moet haar thuiswedstrijden waar mogelijk in eigen land kunnen spelen. Dat Engeland door omstandigheden op een lijst staat waar quarentaine benodigd is is ongelukkig voor de spelers in de PL maar het belang van gezondheid gaat toch wel wat boven de sport. Wil je als tegenstanders er iets aan doen dan meot je kijken wat mogelijk is met betrekking tot uitzonderingen.
Ankona schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:12:
[...]

Aan de andere kant, hoe redelijk zijn de eisen van Brazilië? Zou het niet beter zijn als de Fifa normen opstelt over wat een land mag eisen en anders een thuisploeg dwingen in een ander land zijn wedstrijden te spelen?
Niet heel onredelijk dunkt mij. Genoeg landen die nog steeds quarentaine eisen indien je uit een bepaald land/regio komt.

• Ankona
Napo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:48:
[...]

Niet heel onredelijk dunkt mij. Genoeg landen die nog steeds quarentaine eisen indien je uit een bepaald land/regio komt.
Ik ken de ins en outs onvoldoende om direct te oordelen. Dat probeer ik dan ook niet. Het enige is dat ik wel vind dat je als organisatie (en als tegenstander) mag verlangen dat de regels van een land in de pas lopen met wat gebruikelijk is. Als Brazilie strengere toegangseisen heeft dan de omliggende landen dan lijkt het mij niet onredelijk om die wedstrijden dan maar buiten Brazilie te spelen.
Als de eisen van Brazilie gewoon redelijk zijn en die Argentijnen idd glashard gelogen hebben.... tja, dan is het een ander verhaal.

alles kan off-topic

• Napo
  • Niet online

Napo

Ankona schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:55:
[...]

Als de eisen van Brazilie gewoon redelijk zijn en die Argentijnen idd glashard gelogen hebben.... tja, dan is het een ander verhaal.
Kijkende naar het volgende (waar ik niet volledig kan controleren of het feitelijk correct is) zie je dat Brazilie 14 dagen quarantaine is, in Argentinie & Bolivia 10 dagen. Brazilie is niet een odd one out maar er zijn in Zuid-amerika meerdere landen die quarantaine eisen als je uit de UK komt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Die wedstrijden hadden gewoon afgelast moeten worden of zonder buitenlandse spelers gespeeld moeten worden.

Premier League: Eight Brazil players stopped from playing for their clubs this weekend
In addition to missing their sides' weekend games, Chelsea defender Thiago Silva and Manchester United midfielder Fred will also not be allowed to play in their teams' opening Champions League games against Zenit St Petersburg and Young Boys next Tuesday.
...
The move also affects three Liverpool players, Roberto Firmino, Fabinho and Alisson; Manchester City pair Ederson and Gabriel Jesus; and Leeds forward Raphinha, who had been called into the Brazil squad for the first time.

It means eight Premier League clubs will be denied players this weekend after previous moves from the Mexico, Paraguay and Chile football federations to stop Raul Jimenez, Miguel Almiron and Francisco Sierralta from playing this weekend.
Nu zijn 8 Braziliaanse spelers van PL teams geschorst, plus andere Zuid-Amerikanen. Maar 1 of 2 wedstrijden schorsing is nog altijd beter dan 10 dagen quarantaine in een hotel, en dan de fitness weer moeten bijwerken.

[Voor 55% gewijzigd door gambieter op 08-09-2021 15:05]

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zitten daar nog spelers van Norwich tussen? Kan handig zijn. :+

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• JAN-B
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 17:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Conte mogelijk de nieuwe manager van Arsenal :? ik ben voor;
hoe denken jullie erover?
is toch kampioen geweest met Chelsea? misschien heeft hij nog een huis in Londen 8)

• Chelseamarre123
  • Registratie: december 2019
  • Nu online
JAN-B schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:30:
Conte mogelijk de nieuwe manager van Arsenal :? ik ben voor;
hoe denken jullie erover?
is toch kampioen geweest met Chelsea? misschien heeft hij nog een huis in Londen 8)
Topcoach, alleen vraag ik me af of die daar wel aan wil beginnen. Heeft toch altijd wat eisen qua transfers. En na een tijdje loopt het niet meer met het bestuur

• Quad

Quad

Selectief doof

Wat is Ronaldo fenomenaal.

PVOutput

• Deadsy
  • Nu online
Ronaldo is meteen goed bezig.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Auba 1-0.

Nog even bang voor de VAR maar die was ons goedgezind voor een keer.

[Voor 80% gewijzigd door Gunner op 11-09-2021 17:27]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

#afc fans: "We are staying up.

Classic

• JAN-B
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 17:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Eindelijk 3 punten ;) (en geen tegendoelpunt)

Leuk voor Patrick Vieira: Crystal Palace wint met 3 - 0 van Spurs :9

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Shit, de zespunter verloren ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blij zijn met deze winst. How the mighty have fallen.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:33
Zit even Napoli Juventus te kijken.
Wat Sierd de Vos terecht opmerkte : bij elke lichte aanraking doen spelers alsof ze iets geamputeerd krijgen.

Wat een anti voetbal eigenlijk. Spel ligt om de haverklap stil

[Voor 8% gewijzigd door Harribo op 11-09-2021 18:52]

• toolkist
  • Niet online
Hoe hard die overtreding op Elliot van Liverpool waarschijnlijk ook was (net gemist, en geen herhaling wegens flinke blessure), het typeert Klopp dan wel weer dat ie het veld op sjouwt om vooral maar om een rode kaart te vragen en niet de aandacht aan z'n eigen speler te besteden.... Bahbah

• Daggast
  • Registratie: juli 2021
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:54:
Hoe hard die overtreding op Elliot van Liverpool waarschijnlijk ook was (net gemist, en geen herhaling wegens flinke blessure), het typeert Klopp dan wel weer dat ie het veld op sjouwt om vooral maar om een rode kaart te vragen en niet de aandacht aan z'n eigen speler te besteden.... Bahbah

• Quad

Quad

Selectief doof

Heel ongelukkig, maar goed dat er geen uitgebreide herhalingen zijn, zag er vreselijk uit vanaf een afstandje.

PVOutput

• toolkist
  • Niet online
De scheids heeft zich dus duidelijk laten beïnvloeden door het resultaat en niet of het überhaupt een overtreding was.
Super sneu voor Elliot natuurlijk, maar dit was gewoon pech en niet lomp hard ofzo.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:58
Is een overtreding met de kans je tegenstander ernstig te blesseren niet rood? Is dan een overtreding waarbij je de enkel van de tegenstander ontwricht niet rood waard?

• Napo
  • Niet online

Napo

JanW schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:16:
Is een overtreding met de kans je tegenstander ernstig te blesseren niet rood? Is dan een overtreding waarbij je de enkel van de tegenstander ontwricht niet rood waard?
Zelfs een schouderduw kan leiden tot een breuk indien de speler ongelukkig valt en zo ook andersom, een harde overtreding kan zonder schade zijn. Je moet de overtreding (actie) beoordelen en niet het resultaat hoe oneerlijk dat ook kan voelen als er de andere speler er een seizoen uitligt.

In de strafmaat is dan ook al de kans meegenomen op een ernstige blessure (zie inkomen met gestrekt been, van achter, etc) dus dat lijkt me al afdoende afgedekt.

• JanW
Napo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:23:
[...]

Zelfs een schouderduw kan leiden tot een breuk indien de speler ongelukkig valt en zo ook andersom, een harde overtreding kan zonder schade zijn. Je moet de overtreding (actie) beoordelen en niet het resultaat hoe oneerlijk dat ook kan voelen als er de andere speler er een seizoen uitligt.

In de strafmaat is dan ook al de kans meegenomen op een ernstige blessure (zie inkomen met gestrekt been, van achter, etc) dus dat lijkt me al afdoende afgedekt.
Dat snap ik, ik had 't over dit specifieke geval, waarbij @toolkist aangeeft dat de scheids zich heeft laten beïnvloeden door het resultaat. Maar als ik de herhaling kijk (https://streamwo.com/lA7FVwq) zie ik iemand met twee benen van achteren inkomen. Dan ben ik van mening dat de rode kaart 100% terecht is. Ongeacht het resultaat.

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:02
JanW schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:47:
[...]

Dat snap ik, ik had 't over dit specifieke geval, waarbij @toolkist aangeeft dat de scheids zich heeft laten beïnvloeden door het resultaat. Maar als ik de herhaling kijk (https://streamwo.com/lA7FVwq) zie ik iemand met twee benen van achteren inkomen. Dan ben ik van mening dat de rode kaart 100% terecht is. Ongeacht het resultaat.
Dit inderdaad. Van de voor / zijkant heb je nog kans dat je het aan ziet komen, hier lijkt het erop dat het vooral van achteren is dat de betreffende speler in komt glijden. Naast dat iemand het niet aan kan zien komen, waardoor het gevaar ook groter is is een tackle als deze van achteren eigenlijk standaard een overtreding.

Buiten dat lijkt het resultaat wel vooral ongelukkig, hij probeert wel de bal te pakken en gaat niet vol voor de speler, maar neemt deze wel vol mee. Dat het been van de geblesseerde speler in het gedrang kwam is daarbij ongelukkig, 9 van de 10 keer (of in verhouding nog vaker) gaat dit gewoon goed en is er niets aan de hand/ speelt men gewoon verder. (of is het een overtreding en kan de betreffende speler gewoon verder spelen)

In mijn ogen een terechte rode kaart in ieder geval, al moet de hoeveelheid / lengte van de schorsing na de rode kaart niet zwaarder zijn dan normaal het geval zou zijn geweest wanneer het een rode kaart was wegens een zware overtreding, zonder deze zware gevolgen voor het slachtoffer.
[...]

Inderdaad, al is dit in mijn ogen een gevolg van het steeds meer / vaker toestaan, wanneer de bal wordt gespeeld en er geen gevolgen zijn voor het 'slachtoffer ' van de overtreding. Vaak wordt niet eens geel gegeven. Doordat de grenzen in die zin zijn opgeschoven (vroeger was een dergelijke sliding sowieso een overtreding, volgens mij nu qua regels ook maar het 'de bal wordt gespeeld' wordt meer/ zwaarder meegewogen dan eerder) zie ik de kans op een dergelijke overtreding best wel toenemen en daarmee ook dergelijke blessures.

[Voor 24% gewijzigd door jbdeiman op 14-09-2021 09:04]

• Ankona
JanW schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:16:
Ik heb het vaker gezegd hier (en niet iedereen is het daarin met mij eens...) maar ik vind dat absoluut losstaande feiten.
Kaarten geef je voor gedrag dat je niet in de wedstrijd wil zien. Vasthouden is een voorbeeld van een overtreding die in mijn ogen ALTIJD geel op zou moeten leveren. Puur spelbederf, een beweging die ook niet lijkt op iets wat bij het spel hoort. Commentaar op de leiding, altijd een kaart.

Een tackle hoort bij het spel. Komt die verkeerd uit dan heb je een overtreding. Kan gebeuren, doe je af met een vrije trap. klaar. Heb je de pech daarbij een tegenstander te blesseren, heel zuur maar is het risico van het spel. Een speler die gewoon netjes en sportief de wedstrijd wil spelen kan nu door domme pech via de auw-factor van het veld gestuurd worden met een rode kaart. Dat slaat dus helemaal nergens op. Kaarten die hiervoor gegeven worden maken de sport ook op geen enkele manier veiliger, het is puur voor de bühne. (immers, er was geen verwijtbaar gedrag dus de speler kan zijn gedrag ook niet aanpassen)

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ik zou op zoek gaan naar een betere herhaling. Op die 1e seconde na helemaal in het begin zie je hier bar weinig.

Want het is niet van achteren, ze lopen naast elkaar. Het is niet met 2 benen, het is met 1 been vooruit waarbij Elliot z'n enkel alleen ongelukkig onder het andere been komt.
Zelfs Elliot zelf geeft aan dat het helemaal geen rood was...

• JanW
Andere video: https://streamable.com/iyid84

Struijk is op geen enkel moment naast Elliot. Zet een tackle in met links, zwiept z'n rechterbeen er achteraan. Vast niet de bedoeling natuurlijk, daar geloof ik zeker niet in, maar wel met een flink risico. Er zijn wekelijks ook gevaarlijkere tackles die niet zo bestraft worden. Dus resultaat heeft in dit geval zeker impact op de kleur van de kaart.

Het risico met deze tackles van achter moet gewoon bij degene liggen die de tackle in zet. Niet bij 't slachtoffer.

Wat Elliot zelf zegt hecht ik niet veel waarde aan, ik ben benieuwd wat de FA zegt.

Hier gaan we 't denk ik niet over eens worden.

• jbdeiman
Ankona schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:00:
[...]

Ik heb het vaker gezegd hier (en niet iedereen is het daarin met mij eens...) maar ik vind dat absoluut losstaande feiten.
Kaarten geef je voor gedrag dat je niet in de wedstrijd wil zien. Vasthouden is een voorbeeld van een overtreding die in mijn ogen ALTIJD geel op zou moeten leveren. Puur spelbederf, een beweging die ook niet lijkt op iets wat bij het spel hoort. Commentaar op de leiding, altijd een kaart.

Een tackle hoort bij het spel. Komt die verkeerd uit dan heb je een overtreding. Kan gebeuren, doe je af met een vrije trap. klaar. Heb je de pech daarbij een tegenstander te blesseren, heel zuur maar is het risico van het spel. Een speler die gewoon netjes en sportief de wedstrijd wil spelen kan nu door domme pech via de auw-factor van het veld gestuurd worden met een rode kaart. Dat slaat dus helemaal nergens op. Kaarten die hiervoor gegeven worden maken de sport ook op geen enkele manier veiliger, het is puur voor de bühne. (immers, er was geen verwijtbaar gedrag dus de speler kan zijn gedrag ook niet aanpassen)
Maar een sliding, waarbij je van achteren met 2 benen eigenlijk 'om de speler' heen komt is altijd gewoon gevaarlijk, ongeacht het resultaat. Dat is wel gedrag wat ik op het veld niet terug zou willen zien, met 1 been vooruit richting de bal glijden is een stuk minder risicovol, want ertussen klem komen te zitten kan niet bij 1 been.
Los van dat wel met je verhaal eens, dat zaken die helemaal niet bij het spel horen (vasthouden, zeuren bij de scheidsrechter) standaard bestraf moeten worden.

Daarnaast heb je dus in mijn ogen 'overtredingen' en 'overtredingen', waarbij deze wel in de categorie valt dat het een zware overtreding (los van het gevolg) is, doordat de benen van de overtreder OM de benen van het slachtoffer gaan, die worden letterlijk klemgezet.

[Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 14-09-2021 11:12]

• Ankona
jbdeiman schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:09:
[...]

Maar een sliding, waarbij je van achteren met 2 benen eigenlijk 'om de speler' heen komt is altijd gewoon gevaarlijk, ongeacht het resultaat. Dat is wel gedrag wat ik op het veld niet terug zou willen zien, met 1 been vooruit richting de bal glijden is een stuk minder risicovol, want ertussen klem komen te zitten kan niet bij 1 been.
Los van dat wel met je verhaal eens, dat zaken die helemaal niet bij het spel horen (vasthouden, zeuren bij de scheidsrechter) standaard bestraf moeten worden.

Daarnaast heb je dus in mijn ogen 'overtredingen' en 'overtredingen', waarbij deze wel in de categorie valt dat het een zware overtreding (los van het gevolg) is, doordat de benen van de overtreder OM de benen van het slachtoffer gaan, die worden letterlijk klemgezet.
Daarom is met twee benen of met een gestrekt been inkomen al jaren in de spelregels afgedekt als verboden gedrag. De auw-factor hoeft daar niet aan toegevoegd te worden.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:50:
Andere video: https://streamable.com/iyid84

Struijk is op geen enkel moment naast Elliot. Zet een tackle in met links, zwiept z'n rechterbeen er achteraan. Vast niet de bedoeling natuurlijk, daar geloof ik zeker niet in, maar wel met een flink risico. Er zijn wekelijks ook gevaarlijkere tackles die niet zo bestraft worden. Dus resultaat heeft in dit geval zeker impact op de kleur van de kaart.

Het risico met deze tackles van achter moet gewoon bij degene liggen die de tackle in zet. Niet bij 't slachtoffer.

Wat Elliot zelf zegt hecht ik niet veel waarde aan, ik ben benieuwd wat de FA zegt.

Hier gaan we 't denk ik niet over eens worden.
Hoe kijk jij? 8)7

Is dit ernaast of ernaast?
En z'n rechterbeen naar voren of z'n rechterbeen naar voren? Iets anders kun je er echt niet van maken toch?

Wat de FA gaat zeggen is voor mij niet heel lastig, hetzelfde als bij Son-Andre Gomes een paar jaar terug. Eerst een schorsing en als Leeds dan in beroep gaat vrijspraak.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Hier Ref Watch op Sky Sports, met ex-PL scheids Dermot Gallagher: Harvey Elliott injury: Referee correct to show red card to Pascal Struijk, says Dermot Gallagher
"When you see that challenge from behind. The law says: does he endanger the safety of the opponent. Well, the outcome would certainly say yes. Did he mean to? Most certainly not. And that's the balance here and the dilemma the referee had. I think the referee has a very difficult job not to give a red card when you see the extent of the injury."

[Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 14-09-2021 13:39. Reden: Er zit een verkapte sneer in je eerste zin.]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb m'n fair share van overtredingen op spelers van 'mijn' club ook meegemaakt. Ramsey (Shawcross }:| ) Diaby, Eduardo (zal de foto van z'n been maar niet plaatsen maar hij is i.i.g nooit meer op niveau teruggekomen, Diaby ook niet trouwens). Erge was nog altijd dat Ramsey stug werd uitgefloten op bezoek bij Stoke :? Classy hoor.

De overtreders krijgen een paar wedstrijden schorsing en gaan dan gewoon weer verder terwijl het slachtoffer mogelijk z'n carrière kwijt is. destijds hoorde je ook wel geluiden om de overtreder net zolang te schorsen totdat het slachtoffer genezen was maar ja, echt reëel is dat ook niet.

Wat dat betreft is het toch eigenlijk raar dat dit soort aanslagen maar zo mild wordt bestraft als het maar binnen de lijnen van een sportveld gedaan is.

[Voor 19% gewijzigd door Gunner op 14-09-2021 12:30]

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:24:
Voordat het een welles-nietes wordt van mensen die de regels niet volledig kennen, hier Ref Watch op Sky Sports, met ex-PL scheids Dermot Gallagher: Harvey Elliott injury: Referee correct to show red card to Pascal Struijk, says Dermot Gallagher

[...]
En weer een andere (voormalige) PL scheidsrechter zegt dat Leeds hoe dan ook in beroep moet gaan tegen een schorsing...

[edit]Clattenburg was dat.

• jbdeiman
Ankona schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:30:
[...]

Daarom is met twee benen of met een gestrekt been inkomen al jaren in de spelregels afgedekt als verboden gedrag. De auw-factor hoeft daar niet aan toegevoegd te worden.
Klopt, maar het wordt lang niet altijd zo beoordeeld/ behandeld door arbitrage, terwijl het inderdaad in de regels staat. Dat bedoelde ik ook te zeggen, de regels (of de lijn der beoordeling t.a.v. de regels) lijkt te verschuiven in de verkeerde richting, waardoor het vaker voorkomt omdat het vaak als niet erg beoordeeld wordt wanneer de gevolgen niet zo heel groot zijn.

• Chelseamarre123
  • Registratie: december 2019
  • Nu online
Absoluut belachelijk dat dit bestraft werd met rode kaart. Was echt zo'n tackle wat het Engelse voetbal zo mooi maakt, imo heeft die ook gewoon de bal maar beetje lullig dat zijn ander been Elliott zwaar raakt.

Je ziet ook dat de scheids door liet spelen en werd duidelijk beïnvloed door de blessure.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

• Quad

Quad

Selectief doof

Ai, verliest Manchester United een punt in de laatste minuut door een blunder van Lingaard.

Wel weer een goal van Ronaldo, fenomeen.

Op naar de kraker van de week, op naar Barcelona - Bayern. oOo

[Voor 37% gewijzigd door Quad op 14-09-2021 20:40]

PVOutput

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Quad schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:38:
Ai, verliest Manchester United een punt in de laatste minuut door een blunder van Lingaard.

Lingard though, het is geen Nederlander of Scandinaviër.
Niet gekeken, maar altijd mooi als Man Utd verliest natuurlijk :P

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:16

Luuk de Jong vs Lewandowski :9~

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:20

Wat een armoede die zogenaamde analisten bij RTL7. Jan Boskamp moeten ze ondertitelen.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Quad

Quad

Selectief doof

Snowdog schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:45:
[...]

Lingard though, het is geen Nederlander of Scandinaviër.
Niet gekeken, maar altijd mooi als Man Utd verliest natuurlijk :P
Het spijt me.
Sjurm schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:46:
[...]

Luuk de Jong vs Lewandowski :9~
In de praktijk zullen ze elkaar bijna niet tegen komen denk ik.
loekf2 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:46:
[...]

Wat een armoede die zogenaamde analisten bij RTL7. Jan Boskamp moeten ze ondertitelen.
Lekker de Switch op Ziggo Sport Select straks. :)

PVOutput

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20:06
Ben benieuwd wie er had ingezet op winst YB.

(Tussen 2 haakjes, is het (nog) mogelijk om voor de grap een Tweakers CL-poule te maken, of zou daar geen animo voor zijn?)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Even wennen dat de CL nu op RTL7 afspeelt.

Humberto doet het goed maar zijn studio gasten matchen niet met hem. Ron Vlaar voegt niets toe, komt vrijwel niets uit en Jan Boskamp heeft geen enkele chemie met Humberto. Jammer jammer…

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Flink fluitconcert tijdens de uefa cl hymne

• Deruxian
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:28

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

De man die Messi heeft doen vergeten: Luuk de Jong!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

• DoeEensGek
  • Nu online
Miki schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:59:

Humberto doet het goed maar zijn studio gasten matchen niet met hem. Ron Vlaar voegt niets toe, komt vrijwel niets uit en Jan Boskamp heeft geen enkele chemie met Humberto. Jammer jammer…
Zap er net pas heen, kan dus niet helemaal oordelen maar vaak is juist Jan degene die het mooi kan vertellen. Als daar geen chemie mee is is dat zeker wel een dingetje.

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Volgens mij staat Johny van de Beukering in de spits, wat een sprint van Luuk de Jong😂

Kwam Barca heel goed weg met die duw in de rug, was die gaan liggen was het een penalty geweest

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:29
Deruxian schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:15:
Volgens mij staat Johny van de Beukering in de spits, wat een sprint van Luuk de Jong😂

Kwam Barca heel goed weg met die duw in de rug, was die gaan liggen was het een penalty geweest
Als je me drie jaar geleden had gezegd dat Luuk de Jong voor Barca zou spelen dan had ik hard gelachen. Frankie de Jong moet zorgen dat ie een transfer maakt want dit Barca gaat de komende jaren geen hoge ogen gooien.

XXXV

• Miki
  • Nu online
Ondanks dat Bayern voor staat en een maatje te groot lijkt speelt Barcelona niet onaardig. Het positiespel is niet onverdienstelijk.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Deadsy
  • Nu online
Miki schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:59:

Denk niet dat Humberto iemand is waar men snel chemie mee heeft

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Stevige taal van Ron Beton😂

Eens met bovenstaande commentaar over de tafel

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Deadsy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:52:
[...]

Denk niet dat Humberto iemand is waar men snel chemie mee heeft
In de voetballerij niet nee.. linksche deugmensen daarentegen.. :)

En wat Vlaar zegt.. dat wegdraaien van die verdediger is echt iets voor de amateurs. Nu nog bang voor een bal op je neus of in je tokus? Komop man.. straftraining morgen waar iedereen een keer vol op hem mag uithalen, en opnieuw zodra hij draait.. of mag dat tegenwoordig niet meer? ;)

• DoeEensGek
  • Nu online
Deruxian schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:53:
Stevige taal van Ron Beton😂

Eens met bovenstaande commentaar over de tafel
Ben maar naar ziggo gezapt. Die mannen die eerst de EL deden bij rtl7 waren veel leuker. Nu heb je alleen nog Boskamp, ook bij Veronica doen ze het fijner.

• Snowdog
  • Nu online
Montaner schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:56:
[...]

In de voetballerij niet nee.. linksche deugmensen daarentegen.. :)
Houd je politieke bullshit anders ff buiten dit topic. Het begint hier echt steeds meer op de VS te lijken.

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:38

Hupske

AFCA

Humberto stelt ook telkens een vraag van 2 minuten waarin hij eerst zijn eigen mening verwerkt. Dat werkt niet echt goed.
Boskamp aan tafel is altijd dikke prima, die red de boel nog.

Fijne 2e helft!

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Maarten_E
Doei Barcelona.

18 wedstrijden achter elkaar een goal van Lewandowski. Dat is meer dan de helft van de competite achter elkaar 8)7

[Voor 79% gewijzigd door Maarten_E op 14-09-2021 22:14]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:27
Doei Koeman. Althans, denk dat 'ie de kerst niet haalt..

• Harribo
Miki schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:41:
Ondanks dat Bayern voor staat en een maatje te groot lijkt speelt Barcelona niet onaardig. Het positiespel is niet onverdienstelijk.
Klopt.

Probleem is alleen dat Barcelona geen goede aanvallers heeft.
Als je wilt aanvallen tegen Bayern moet je echt 4 goede snelle aanvallers hebben. Hebben ze niet. Alleen memphis.
Dus die bal komt ook steeds weer terug

[Voor 5% gewijzigd door Harribo op 14-09-2021 22:15]

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:38

Hupske

AFCA

Wat kan die er aan doen? Bestuur maakte er een puinhoop van van de salarissen.
Tegen Bayern mag je rustig verliezen. In de competitie laten ze aardig voetbal zien.
En het is toch armoede dat een Luuk de Jong moet spelen vanavond? Kan Koeman weinig aan doen dat dat zijn enigste optie is nu.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Miki
  • Nu online
Yup, wedstrijd zit al in de tas voor Bayern. Barcelona was de afgelopen jaren al niet zo best en heeft afgelopen transferperiode nog wat jassen uitgedaan.
Een paar jaartjes Europa League zal ze geen kwaad doen. Even helemaal opnieuw beginnen zoals ze ooit hebben moeten doen in de periode na Ronaldo. Focussen op hun eigen jeugdopleiding en de weg omhoog weer zoeken.

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:16
Het was al duidelijk dat Barca weinig kans zou maken en tegen dit Bayern is dat ook niet zo gek. Ik ben benieuwd hoe ze het verder gaan doen in de poule.

• Maarten_E
Denkende Frenkie: Heeft Ajax genoeg geld om mij terug te halen naar Amsterdam?

• Harribo
Ach beter verliezen van Bayern met 2-0 dan van Young Boys met 2-1

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
aparte shot :D

• Maarten_E
Harribo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:23:
Ach beter verliezen van Bayern met 2-0 dan van Young Boys met 2-1
Krijg je ervan als je Ronaldo haalt *duikt weg*

• Quad

Quad

Selectief doof

Lukaku. :D

PVOutput

• Montaner
  • Nu online
Wat irritant dat het geluid van de microfoons langs het veld zo’n 3 seconde achter loopt.

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Nu online
Montaner schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:28:
Wat irritant dat het geluid van de microfoons langs het veld zo’n 3 seconde achter loopt.
Ik zender wisselen, tv uit..

Het is ook niet eens overdreven maar het is volgens mij echt bijna 3 seconde

• Montaner
  • Nu online
dglavimans schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:30:
[...]

Ik zender wisselen, tv uit..

Het is ook niet eens overdreven maar het is volgens mij echt bijna 3 seconde
Klagen helpt :D het is gefixt volgens mij.

• Quad

Quad

Selectief doof

Is het nu Danjuma of Groeneveld? Ik hoor commentator Groeneveld zeggen, scoreapp zegt Danjuma, ik dacht, heeft ie wel de juiste wedstrijd?
Maar klopt dus wel, is een Nederlander met beide achternamen.

PVOutput

• Maarten_E
Ben stiekem wel blij dat Barcelona het niet goed doet. Niks tegen Koeman of De Jong, maar het laat zien dat in (lange) cycli, zelfs de meest dominante clubs verval tonen.

0-3, Bayern gaat gewoon door

[Voor 8% gewijzigd door Maarten_E op 14-09-2021 22:42]

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Nu online
Bayern speelt wel weer sterk hoor.. Voor mij echt al paar jaar de club in Europa

• Miki
  • Nu online
Maarten_E schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:34:
Ben stiekem wel blij dat Barcelona het niet goed doet. Niks tegen Koeman of De Jong, maar het laat zien dat in (lange) cycli, zelfs de meest dominante clubs verval tonen.
Voor Barcelona is het helemaal niet uitzonderlijk dat ze een zwaar verval kennen. Gouden periodes worden afgewisseld met gitzwarte periodes. Lange termijnvisie is de club vreemd en dat geldt ook voor transferbeleid.

• Deadsy
  • Nu online
Hupske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:01:
Humberto stelt ook telkens een vraag van 2 minuten waarin hij eerst zijn eigen mening verwerkt. Dat werkt niet echt goed.
Boskamp aan tafel is altijd dikke prima, die red de boel nog.

Fijne 2e helft!
Dan blijft er naast de reclame niet veel tijd over voor de analisten

• Snowdog
  • Nu online
Poeh, dit Barca was wel zwak. Volgens mij werden ze op zo'n beetje alle posities wel afgetroefd. Maar ik denk zelfs dat er met ditzelfde team wel iets meer inzit.

Tegen de mindere teams zie ik ze echter nog altijd wel met gemak winnen, die kwaliteit hebben ze wel. Aangezien ze zo'n beetje failliet zijn, misschien maar goed ook dat dit gebeurt. Toch nog een beetje straf ondanks de falende FFP. Uiteindelijk pakken ze nog veel te veel bonus.

• Deadsy
  • Nu online
Harribo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:14:
[...]

Klopt.

Probleem is alleen dat Barcelona geen goede aanvallers heeft.
Als je wilt aanvallen tegen Bayern moet je echt 4 goede snelle aanvallers hebben. Hebben ze niet. Alleen memphis.
Dus die bal komt ook steeds weer terug
En Memphis komt gewoon tekort om het verschil te maken op dit niveau.

Helpt ook niet echt dat je maar twee aanvallers in de basis hebt, en een ervan past totaal niet in de tactiek.

Hebben ze dan echt niets extra's in de jeugd?

Met de spelers die vertrokken zijn hebben ze echt flink kwaliteit verloren.
En dat wat gehaald is past niet in de tactiek.

En Koeman vind ik tactisch te zwak om even snel iets nieuws te bedenken met het beschikbare materiaal.

Zal wel weer een half seizoen duren.

• Snowdog
  • Nu online
Deadsy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:59:
[...]

En Memphis komt gewoon tekort om het verschil te maken op dit niveau.

Helpt ook niet echt dat je maar twee aanvallers in de basis hebt, en een ervan past totaal niet in de tactiek.

Hebben ze dan echt niets extra's in de jeugd?

Met de spelers die vertrokken zijn hebben ze echt flink kwaliteit verloren.
En dat wat gehaald is past niet in de tactiek.

En Koeman vind ik tactisch te zwak om even snel iets nieuws te bedenken met het beschikbare materiaal.

Zal wel weer een half seizoen duren.
Hou toch eens op over Memphis man... Hoe kan hij het verschil maken als ze helemaal niks creëren? Mooi dat je een persoonlijke vete hebt met de man, maar laten we even afwachten wat hij kan of niet. Wat een zielige reacties altijd tov Memphis.

Even een edit gemaakt, want dit wordt vast weer gemod, maar die hele Memphis-hate, ik heb echt geen idee waar het vandaan komt, behalve dat omdat hij wat apart is tov de "normale Nederlander" (whatever that might be).

[Voor 12% gewijzigd door Snowdog op 14-09-2021 23:03]

• Deadsy
  • Nu online
Snowdog schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:01:
[...]

Flikker toch eens op met je Memphis man... Hoe kan hij het verschil maken als ze helemaal niks creëren? Mooi dat je een persoonlijke vete hebt met de man, maar laten we even afwachten wat hij kan of niet. Wat een zielige reacties altijd tov Memphis.
Zware dag gehad? Heb het gewoon over de feiten die ik zie.
Memphis is een leuke speler, maar als ze bij Barca geen geld problemen hadden gehad hadden ze hem nooit gehaald.

• Snowdog
  • Nu online
Deadsy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:03:
[...]

Zware dag gehad? Heb het gewoon over de feiten die ik zie.
Memphis is een leuke speler, maar als ze bij Barca geen geld problemen hadden gehad hadden ze hem nooit gehaald.
Hij doet het tot dusverre prima daar? Hij heeft vandaag geen kans gehad? Wat verwacht je van hem, dat hij er persoonlijk 4 inschiet zonder dat hij een kans krijgt? Waarom moet het hier weer over Memphis gaan?
Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee