toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nu instappen is een doodsvonnis, tenzij hij opeens de treble wint, wat ik absoluut niet zie gebeuren.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
kan mij dat f#ing Barcelona nou schelenph4ge schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:53:
[...]
Zowel qua belangenverstrengeling als werkdruk moet je dat niet willen. Ik denk ook niet dat Barcelona de KNVB hem misschien wel 10 miljoen euro per jaar wil betalen terwijl hij er nog naast bijklust.
Aan de andere kant is dit mogelijk de enige kans dat hij bij Barca aan de slag kan.Maarten_E schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:53:
Snap niet dat Koeman dit doet.
Nu instappen is een doodsvonnis, tenzij hij opeens de treble wint, wat ik absoluut niet zie gebeuren.
Als Xavi er eenmaal zit, kan dat best voor de lange termijn zijn. Dan kom je er niet meer tussen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
InderdaadSjurm schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:12:
[...]
Aan de andere kant is dit mogelijk de enige kans dat hij bij Barca aan de slag kan.
Als Xavi er eenmaal zit, kan dat best voor de lange termijn zijn. Dan kom je er niet meer tussen.
Koeman weet wel dat dit niet het beste moment is denk ik. Maar wie zegt dat de kans nog eens voorbij komt?
Koeman word trouwens ook ouder
Begin op z'n minst om spelers te gebruiken op een manier waar ze blij van worden en gaan renderen en je maakt al een stap. Daarnaast heeft hij best wat krediet in Barcelona dus als de lijn stijgend is en de groep positief ligt hij er echt niet zomaar voor de kerst uit.
Je ziet nu aan alles dat er frustratie in zit en geen plezier, als je alleen dat al om weet draaien pak je waarschijnlijk al meer resultaat.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De NOS bevestigd. Ik heb er geen goed gevoel bij voor het Nederlandse elftal.

Ik heb toch het gevoel dat hij er geen twee jaar zal zitten.
Jammer, zijn resultaten met Oranje waren bovengemiddeld goed als je puur naar het spelersmateriaal kijkt. Mazzel of niet, ik zie niet zo snel een andere trainer voor de hand liggen die die prestaties gaat evenaren. Beter dat ze buiten de landsgrenzen gaan kijken want geen van de Nederlandse opties lijkt me een goede keuze.
[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-08-2020 12:12 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.Gynnad schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:47:
Neymar heeft zijn shirtje gisteren na de wedstrijd geruild, wat in strijd is met de corona-regels van de UEFA, in theorie zou dit hem 1 wedstrijd schorsing op kunnen leveren, dat zou wel heel erg zuur zijn voor hem/PSG.
Als het de derde linksback was mocht die wellicht niet spelen nu, maar voor Neymar maken ze natuurlijk een uitzondering...
'wordt geadviseerd' en 'kan leiden tot' is ook niet erg daadkrachtig.In het 31 pagina’s tellende document staat: „Spelers wordt geadviseerd om geen shirtjes te ruilen. Overtreding hiervan kan leiden tot disciplinaire maatregelen.”
Voor het begin van het mini-toernooi in Lissabon was er sprake van dat na het ruilen van shirtjes een speler twaalf dagen in quarantaine moet. Dat zou betekenen dat Neymar de finale van de Champions League op zijn buik kan schrijven.
Maar wees eens eerlijk, Barca anno 2020, is dat niet vergane glorie? Allemaal grote namen in de selectie maar wel grote namen op leeftijd. Wat voor een eer valt daar NU aan te beleven? Die gaan eerst nog tegen een paar uitglijders en teleurstellingen aanlopen, komende twee jaar worden er een paar trainers uitgetrapt. En mogelijk dat daarna de realiteitszin doorbreekt dat er wat nieuws opgebouwd moet gaan worden. Koeman had dus beter nog even kunnen wachten in mijn ogen.
alles kan off-topic
Aangezien het buitenlandsvoetbal is hier de reactie.Ankona schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:19:
Ik snap dat dit voor Koeman een lang gekoesterde droom is, bij het aangaan van een contract met de knvb heeft hij hier specifiek een clausule voor op laten nemen.
Maar wees eens eerlijk, Barca anno 2020, is dat niet vergane glorie? Allemaal grote namen in de selectie maar wel grote namen op leeftijd. Wat voor een eer valt daar NU aan te beleven? Die gaan eerst nog tegen een paar uitglijders en teleurstellingen aanlopen, komende twee jaar worden er een paar trainers uitgetrapt. En mogelijk dat daarna de realiteitszin doorbreekt dat er wat nieuws opgebouwd moet gaan worden. Koeman had dus beter nog even kunnen wachten in mijn ogen.
En daarbij is het natuurlijk wellicht wel het moment voor Koemand om juist nu een stempel te kunnen drukken op Barcelona. Nu de kans om een stap te maken richting een nieuw fundament waar de club in de toekomst op kan bouwen, Juist nu zal men wellicht bereid zijn om door te selecteren, een deceptie als tegen Bayern Munchen kan daarin juist weer in zijn voordeel werken. Daarnaast is wachten op een plek bij Barcelona - of welke grote club dan ook - een bijzonder groot risico. Zeker op dat niveau is er niet altijd kans op een plek die je begeert, soms moet je derhalve wel het risico nemen om op die plek te komen.
Waarbij ik niet zeg of hij hiervoor de kwaliteiten heeft.
Ben wel beetje bang voor het "Martina effect" bij Barcelona. De technische manager bij Barcelona is ook gewipt. Je kan wel een heel elftal in de etalage zetten, maar gaan ze er geen brandhout voor terugkrijgen ? Zie dat maar eens door te selecteren, ook als je salariskosten de pan uit rijzen.Napo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:26:
[...]
Aangezien het buitenlandsvoetbal is hier de reactie.
En daarbij is het natuurlijk wellicht wel het moment voor Koemand om juist nu een stempel te kunnen drukken op Barcelona. Nu de kans om een stap te maken richting een nieuw fundament waar de club in de toekomst op kan bouwen, Juist nu zal men wellicht bereid zijn om door te selecteren, een deceptie als tegen Bayern Munchen kan daarin juist weer in zijn voordeel werken. Daarnaast is wachten op een plek bij Barcelona - of welke grote club dan ook - een bijzonder groot risico. Zeker op dat niveau is er niet altijd kans op een plek die je begeert, soms moet je derhalve wel het risico nemen om op die plek te komen.
Waarbij ik niet zeg of hij hiervoor de kwaliteiten heeft.
(bij Everton kwam Koeman of Brands met ene Martina aanzetten, een matige NLse verdediger die niets te zoeken heeft in de PL, geloof dat ie nu transfer vrij is, contract liep af)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dubbelrollen icm een club zijn een groot risico voor de geloofwaardigheid van de trainer van het nationaal elftal. Interlandperiodes voor een belangrijke wedstrijd van Barcelona en dan een speler van Barcelona niet selecteren maar die van een tegestander wel. Spelers selecteren van Barcelona en die van een concurent niet. De beeldvorming door de pers zal daarin vrijwel nooit voor hem gaan werken en zaakwaarnemers zijn daarin vaak nogal opportunistisch.Joostje123 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:12:
Zal hetvoor koeman geen optie zijn om dubbele rol te hebben?
Dat is de keuze die hij als Bondscoach zelf heeft gemaakt, nu instappen is bewust het risico lopen dat hij over een jaar zonder een club zit. De KNVB moet zich niet als vangnet op gaan werpen.Aangezien hij ook nog naar 1 jaar weer op straat kan worden gegooid als nieuwe voorzitter xavi wilt.
Sterker nog: https://www.rtlnieuws.nl/...TieTfF_TxB9S6PYQ1MBI0wsfsAnkona schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:19:
Ik snap dat dit voor Koeman een lang gekoesterde droom is, bij het aangaan van een contract met de knvb heeft hij hier specifiek een clausule voor op laten nemen.
Kan zomaar eens zeer snel voorbij zijn

Zijn hoogtepunt is denk ik nog wel z'n goal tegen Arsenal, eerste goal in deze video.
'op dezelfde voet doorgaan' is niet echt interessant, dus moet de trainer weer het veld ruimen en komt er een nieuwe TD met het volgende aankoopbeleid.En dat moeten grote namen zijn natuurlijk, of ze nou in het elftal passen of niet. Zie een Coutinho of Griezmann.
Het is nu ook nog eens een selectie van veteranen die teert op Messi. En dan wordt bijvoorbeeld Arthur verkocht in een ruildeal met Pjanic om geld binnen te halen, maar dan loos je een jonge speler en komt er weer een veteraan voor terug.
Koeman zal het best goed kunnen gaan doen, maar gaat die twee jaar niet volmaken. En dat ligt niet eens aan zijn eigen prestaties.
Kan hij mooi even snel cashen en op tijd weer terug voor het EKLeon Zwiers schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:40:
[...]
Sterker nog: https://www.rtlnieuws.nl/...TieTfF_TxB9S6PYQ1MBI0wsfs
alles kan off-topic
alles kan off-topic
rtl nieuws heeft vandaag pas geleerd dat Barcelona verkiezingen heeft voor zijn voorzitter?Leon Zwiers schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:40:
[...]
Dit is wel erg stompzinnig natuurlijk
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Denk dat het meer om de uitspraken van de voorzitterskandidaat gaat dat Koeman eruit vliegt als hij voorzitter wordtPostius schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:20:
[...]
rtl nieuws heeft vandaag pas geleerd dat Barcelona verkiezingen heeft voor zijn voorzitter?
Dit is wel erg stompzinnig natuurlijk
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Schuld? Op de belastingen valt flink te bezuinigen en de Spaanse overheid krijgt de gemiste inkomsten wel weer via Europa terug.OPSLAGHOND schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:29:
Als Koeman meteen Van de Beek, Berghuis, Malen, Stengs en Kerk koopt dan heeft de top 5 van de Eredivisie er ook nog iets aan. Met een schuld van slechts 700 miljoen Euro moet er nog wel iets mogelijk zijn in Zuid Europa.
alles kan off-topic
Goed onderbouwt weer! Dacht dat we hier op tweakers waren en niet op geenstijl?(of een ander kansloos populisten medium)Ankona schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:31:
[...]
Schuld? Op de belastingen valt flink te bezuinigen en de Spaanse overheid krijgt de gemiste inkomsten wel weer via Europa terug.
Je vind het dan zeker ook heel erg dat NL een belasting paradijs is wat actief geld wegtrekt uit andere Europese economieën (om nog maar te zwijgen over geld stallen voor allerlei discutabele figuren)?\
En grappig dat er weer over de schuld van barcelona begonnen wordt. Snap dat als je zelf niet zoveel verdient het begrip vermogen je misschien onbekend is. Maar google het dan even ipv kansloze dingen roepen die tien jaar geleden al fout waren.

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 19-08-2020 13:38 ]
Dat valt vies tegen.Ankona schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:15:
Die oude dure spelers leveren juist de merchandising miljoenen op.
Vraag me af of Koeman door heeft dat hij de puinruimer zal zijn en als er geen succes is tijdens de her op bouw (wat logisch is) dan is hij het eerste slachtoffer.
@Dr. Strangelove
Tijdens zijn periode bij Oranje werd toch steeds meer duidelijk dat hij Oranje puur als tussen baantje zag op weg naar Barca.
Vooral dat gedoe over of er nu wel of niet een clausule was was gewoon kinderachtig.
Zou voor NL leuk zijn als iedereen in NL wordt leeggekocht behalve Feyenoord.
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 19-08-2020 13:45 ]
FTFYLeon Zwiers schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:45:
Mwah, als Barca daadwerkelijk Messi gaat verkopen is die hele schuld ook meteen weer weg![]()
Zou voor NL Rotterdammers die niet uit Kralingen of Spangen komen leuk zijn als iedereen in NL wordt leeggekocht behalve Feyenoord.Kampioenuhhh
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ongelooflijk allemaal, die club-politiek daarLeon Zwiers schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:40:
[...]
Ach, mocht hij worden weggestuurd door Mr. Lettertype, dan zal Koeman er waarschijnlijk toch een aardige grijpstuiver aan overhouden. En dan is het niet alsof hij gefaald heeft.Dat zegt Font in gesprek met RAC1. Volgens hem kan Koeman de baan beter weigeren. "Het is echt jammer, want hij begint aan een project zonder toekomst en enige structuur. Dat risico zou hij moeten vermijden."
Het probleem is dat veel clubs spelers zoals Suarez, Alba en Pique niet kunnen aantrekken omdat ze de salariseisen niet kunnen voldoen. Die spelers willen echt niet opeens de helft van hun salaris inleveren.loekf2 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:31:
[...]
Je kan wel een heel elftal in de etalage zetten, maar gaan ze er geen brandhout voor terugkrijgen ? Zie dat maar eens door te selecteren, ook als je salariskosten de pan uit rijzen.
Koeman heeft inmiddels een naam als trainer die een team nieuw leven in kan blazen, dat is hem bij Feyenoord en Oranje ook gelukt. Hij zal juist voor het opbouwen gehaald worden, al is de vraag of hij die tijd krijgt. Je kan het ook als een ultieme uitdaging zien, en als het hem lukt gaat hij echt de geschiedenisboeken in.Ankona schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:19:
En als hij het naar behoren doet gaat een eventuele nieuwe voorzitter hem echt niet ontslaan, zeker niet iemand die al zo'n status heeft bij de club.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik denk dat hij dat ook wel kan als hij de vrije hand krijgt. Maar dat laatste verwacht ik niet. Even snel de selectie verjongen en de bekende namen met pensioen sturen.... dat zal veel weerstand oproepen. Bestuur en fans zullen dat niet accepteren. Maar die oude garde is wel over zijn top en door die te laten staan zal succes uitblijven.ph4ge schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:31:
[...]
Koeman heeft inmiddels een naam als trainer die een team nieuw leven in kan blazen, dat is hem bij Feyenoord en Oranje ook gelukt. Hij zal juist voor het opbouwen gehaald worden, al is de vraag of hij die tijd krijgt. Je kan het ook als een ultieme uitdaging zien, en als het hem lukt gaat hij echt de geschiedenisboeken in.
En als hij het naar behoren doet gaat een eventuele nieuwe voorzitter hem echt niet ontslaan, zeker niet iemand die al zo'n status heeft bij de club.
alles kan off-topic
Laten we eerlijk zijn, Pique is al 10 jaar over zijn top. De Veltman van Barca. Ongelofelijk dat ie het zolang heeft weten uit te houden. Als het Barca in zijn hoogtijdagen een zwakke plek had, was dat bij Pique.Ankona schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:35:
[...]
Ik denk dat hij dat ook wel kan als hij de vrije hand krijgt. Maar dat laatste verwacht ik niet. Even snel de selectie verjongen en de bekende namen met pensioen sturen.... dat zal veel weerstand oproepen. Bestuur en fans zullen dat niet accepteren. Maar die oude garde is wel over zijn top en door die te laten staan zal succes uitblijven.
Ik had ook ingestapt als ik Koeman was. Laat die nieuwe voorzitter me dan maar lekker ontslaan. Dikke pegels op de bank voor niksdoen.
Zou je denken? Waarom denk je dat die clubs zulke enorme bedragen aan die ster spelers uit kunnen geven? Dat verdienen die spelers niet terug door op het veld het verschil te maken waardoor enkele CL miljoenen binnengeharkt worden. Die spelers hebben gewoon heel veel waarde als het gaat om merchandising, aantrekken van sponsoren, media rechten etc. Daar kunnen die clubs goed aan verdienen en daarom zijn die spelers waard wat ervoor betaald wordt.
alles kan off-topic
Of denk je dat een shirt van Jordy Alba en Sergi Roberto zo vaak over de toonbank gaat dat ze daar complete salarissen van kunnen betalen? Dan zou ik me toch maar eens gaan verdiepen in de inkomsten en uitgaven van voetbalclubs.
Stukje leesvoer: https://www.tussendelinie...erdient-club-shirtverkoop
Euhm....je hebt de memo gemist over wat de CL opbrengt? Het is letterlijk een toernooi van miljardenAnkona schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:40:
[...]
Zou je denken? Waarom denk je dat die clubs zulke enorme bedragen aan die ster spelers uit kunnen geven? Dat verdienen die spelers niet terug door op het veld het verschil te maken waardoor enkele CL miljoenen binnengeharkt worden. Die spelers hebben gewoon heel veel waarde als het gaat om merchandising, aantrekken van sponsoren, media rechten etc. Daar kunnen die clubs goed aan verdienen en daarom zijn die spelers waard wat ervoor betaald wordt.
Marketing is leuk maar nog steeds een schijntje van CL. Followers op instagram brengen je geen geld op.
Op zich wel interessant om eens naar te kijken, denk dat er over het algemeen best een verkeerd beeld heerst over dit soort dingen.
TV geld is nog steeds koning en keizer in voetbal land
Meeste clubs verdienen zeer weinig aan de verkoop van shirts aangezien dat naar de fabrikant van de shirts gaat, Nike/Umbro/Puma etc. Denken dat clubs verdienen aan merchandising en dat dat veel is is je reinste onzin.
De enige club die veel kan gaan verdienen aan shirt verkoop is Juventus want die hebben sinds kort of binnenkort een nieuwe deal waarbij ze het een stuk in eigen beheer gaan doen.
[ Voor 30% gewijzigd door Postius op 19-08-2020 15:42 ]
Daar geloof ik dus echt helemaal geen zak van. Dat artikel maakt daar ook geen verschil in.JanW schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:27:
Dat valt vies tegen inderdaad, wat @Deadsy zegt. Dit is een fabeltje wat al heel lang rondzwerft.
Of denk je dat een shirt van Jordy Alba en Sergi Roberto zo vaak over de toonbank gaat dat ze daar complete salarissen van kunnen betalen? Dan zou ik me toch maar eens gaan verdiepen in de inkomsten en uitgaven van voetbalclubs.
Denk even heel simpel na, de club bezit iets wat verkoopwaarde heeft. Zou die dan gratis en voor niets dat weggeven en een Adidas of Nike hier geld mee laten verdienen? Als dat het geval is mag per direct de commercieel en de algemeen directeur van die club richting het UWV.
Hoe het afreken model precies uit onderhandeld is interesseert mij ook niet veel. Die fan artikelen daar wordt gewoon linksom of rechtsom heel veel aan verdiend. Vooral door de topclubs, helemaal als die in een competitie spelen die ook in Azie populair is.
alles kan off-topic
Vandaar ook dat Suarez of z'n zaakwaarnemers (neem aan dat ie een horde advcocaten en financiele mensen heeft) natuurlijk nu roepen dat ie voor z'n kans gaat onder een nieuwe trainer. Suarez is 33, die speelt nog max 2 jaar top voetbal en heeft nog een contract voor een jaar. Volgend jaar kan ie nog wat tekengeld cashen.JeroenNietDoen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:27:
[...]
Het probleem is dat veel clubs spelers zoals Suarez, Alba en Pique niet kunnen aantrekken omdat ze de salariseisen niet kunnen voldoen. Die spelers willen echt niet opeens de helft van hun salaris inleveren.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ja, de CL levert aardig geld op. Maar je calculeert wel heel scherp als je precies een groot deel van die miljoenen op een enkele sterspeler kan alloceren omdat die een winnend doelpunt gemaakt heeft die een ander niet gemaakt zou hebben.Postius schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:34:
[...]
Euhm....je hebt de memo gemist over wat de CL opbrengt? Het is letterlijk een toernooi van miljarden
Marketing is leuk maar nog steeds een schijntje van CL. Followers op instagram brengen je geen geld op.
Op zich wel interessant om eens naar te kijken, denk dat er over het algemeen best een verkeerd beeld heerst over dit soort dingen.
TV geld is nog steeds koning en keizer in voetbal land
Die tv rechten zijn veel belangrijker. En ook hier geld weer, heb je grote namen in je selectie dan kun je ze duur verkopen.
Cirkeltje blijft rond, grote namen trekken groot geld aan. Daarom zal een coach weerstand krijgen (uit alle hoeken) als hij die commercieel interessante maar sportief afgeschreven grote namen wil ververvangen.
alles kan off-topic
Ik heb het niet zo gevolgd maar het viel me wel op dat met elk puntverlies van Barcelona de media meteen 'Koeman' roepen.Deadsy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:41:
[...]
@Dr. Strangelove
Tijdens zijn periode bij Oranje werd toch steeds meer duidelijk dat hij Oranje puur als tussen baantje zag op weg naar Barca.
Vooral dat gedoe over of er nu wel of niet een clausule was was gewoon kinderachtig.
Nu ben ik zeker geen voetballer maar ik kan wel met enige ervaring zeggen dat weinig dingen slechter zijn voor focus en motivatie in een organisatie dan onzekerheid over leiderschap. Wat dat betreft misschien toch geen goede beslissing van de KNVB om een dergelijke clausule toe te staan.
Then again, ook zonder die clausule legt een club als Barcelona gewoon zo'n afkoopsommetje op tafel als ze besluiten dat ze iemand willen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ok, prima, maar wat zijn jouw bronnen dan? Buiten je eigen onderbuik?Ankona schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:39:
[...]
Daar geloof ik dus echt helemaal geen zak van. Dat artikel maakt daar ook geen verschil in.
Denk even heel simpel na, de club bezit iets wat verkoopwaarde heeft. Zou die dan gratis en voor niets dat weggeven en een Adidas of Nike hier geld mee laten verdienen? Als dat het geval is mag per direct de commercieel en de algemeen directeur van die club richting het UWV.
Hoe het afreken model precies uit onderhandeld is interesseert mij ook niet veel. Die fan artikelen daar wordt gewoon linksom of rechtsom heel veel aan verdiend. Vooral door de topclubs, helemaal als die in een competitie spelen die ook in Azie populair is.
Nog meer leesvoer:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=333884
https://www.businessinsid...d-door-te-prikken-656706/
[ Voor 9% gewijzigd door JanW op 19-08-2020 15:55 ]
Ronaldo kwam in 2018 bij Juve en zal wellicht al voor er een nieuwe deal vanaf 2022(?) weer weg zijn. Invloed op een betere onderhandelingspositie bij een nieuwe deal zal het dus ook niet direct hebben.
En dan is het percentage in jouw link vrij hoog.JanW schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:27:
Dat valt vies tegen inderdaad, wat @Deadsy zegt. Dit is een fabeltje wat al heel lang rondzwerft.
De meeste clubs krijgen een stuk minder, dan heb je nog dat de meeste shirtjes voor een stuk minder verkocht worden, dan heb je in je fanshop etc nog personeel welke je moet betalen etc.
En dit is ook vrij logisch, aangezien de clubs al een zak met geld krijgen om merk x te gebruiken.
En dacht dat United nog extra veel overhoud omdat ze in veel regios partners hebben die de merchandising doen in ruil voor een zak geld.
[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 19-08-2020 17:24 ]
Vorig seizoen had er iemand zelfs een link naar de gegevens van Juventus en hoe bizar weinig die verdienen aan merchandising.dutchgio schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:24:
Shirtverkoop door aankopen als Ronaldo stijgt wel aanzienlijk, maar de club ziet daar zelf dus niet veel van terug.
Ronaldo kwam in 2018 bij Juve en zal wellicht al voor er een nieuwe deal vanaf 2022(?) weer weg zijn. Invloed op een betere onderhandelingspositie bij een nieuwe deal zal het dus ook niet direct hebben.
Clubs krijgen al elk jaar geld van de kleding sponsor om hun merk te dragen. Als ze dan ook nog eens het volledige bedrag mogen houden van de shirt verkoop dan waren Nike en Adidas al lang failliet.
Dacht dat de meeste clubs onder de 10% zitten van geld dat naar hun gaat per shirt.
Dit. Barcelona krijgt per jaar meen ik 150 miljoen per jaar van Nike. Daar wil Nike wel iets van terugDeadsy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:46:
[...]
Vorig seizoen had er iemand zelfs een link naar de gegevens van Juventus en hoe bizar weinig die verdienen aan merchandising.
Clubs krijgen al elk jaar geld van de kleding sponsor om hun merk te dragen. Als ze dan ook nog eens het volledige bedrag mogen houden van de shirt verkoop dan waren Nike en Adidas al lang failliet.
Dacht dat de meeste clubs onder de 10% zitten van geld dat naar hun gaat per shirt.
... Wilde ik net typen...
Ja dus
Toch gaan ze de CL winnen..
Niet alleen vanwege Ajax maar ook omdat iemand PSG moet weerhouden van CL winst.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tis omdat Lyon dat niet af strafte... Maar ik zie mbappe en kozotten dat wel doen.
Edit.... Tjongejonge echt weinig killers bij Lyon
[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 19-08-2020 22:15 ]
Wat ik me ervan herinner is dst Juventus alle opbrengsten via de eigen winkels zelf mag houden en de rest gaat naar Adidas. Dus alle opbrengsten van de verkoop van Ronaldo shirtjes toen ie net getekend had en via de eigen webshop zijn besteld zouden nar Juve gegaan moeten zijn. Een unieke (ig ongebruikelijke) constructie werd het nog genoemd iirc. Dat oude verhaal ging zeker nog over de Nike periode ...Deadsy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:46:
[...]
Vorig seizoen had er iemand zelfs een link naar de gegevens van Juventus en hoe bizar weinig die verdienen aan merchandising.
Dit is zo'n pot die Bayern op 70% ook gewoon wint. In de finale tegen PSG zullen ze net als tegen Barca er wel vol tegenaan gaan.Harribo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:12:
En toch oogde Bayern tot de 1—0 zeer kwetsbaar.
Tis omdat Lyon dat niet af strafte... Maar ik zie mbappe en kozotten dat wel doen.
Edit.... Tjongejonge echt weinig killers bij Lyon
Bayern smijt soms met hele mooie passes maar is amper gevaarlijk. Verschil is dat zij wel de bal tegen het netje tikken.
alles kan off-topic
Nu nog hopen dat PSG de finale niet wint
Stel je niet aanDeadsy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:33:
Geheel tegen mijn opvoeding in ben ik voor Bayern.
Niet alleen vanwege Ajax maar ook omdat iemand PSG moet weerhouden van CL winst.
Prachtige club. Bezorgd Ajax ook nog een goede dienst, haha.
Mooi toch, hebben we dat ook maar meteen gehad.London schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:14:
[Afbeelding]
Lekker schema. Alle topploegen gelijk in het begin en dan nog uit ook
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Heel even dacht ik dat Arjen Robben weer mee deed bij Bayerngambieter schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:59:
Die eerste van Gnabry is wel een kanonskogel. Erg fraai.
@Harribo: Sorry, maar snap de grap even nietHarribo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:45:
Bijt die vent op zijn nagelsman...
Sorry moest even deze slechte grap maken...
De trainer van Leipzig heet Julian Nagelsmann...JAN-B schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:02:
[...]
@Harribo: Sorry, maar snap de grap even niet
Iets anders... Ik lees nu dat Koeman Depay bij Barcelona wil hebben?
Hij is veel te wisselvallig toch?
Ik zie niet waar Messi heen zou moeten gaan. Dit soort berichten hebben we voorgaande jaren ook gezien, maar het schijnt wel een betrouwbare bron te zijn voor Barcelona.
Depay lijkt me een slecht idee. Wijnaldum of Vd Beek naar Barcelona kan nog wel een succes worden, maar ik denk dat Koeman vooral met het bestaande materiaal moet gaan werken. En dan bedoel ik vooral de jongere talenten meer speeltijd geven.
En misschien krijgt hij Griezmann weer aan het voetballen, dat zou al heel wat schelen.
Berichten over Messi die weg wil passeren elk jaar de ronde na een tegenslag. Er moet wel wat gebeuren maar ondanks dat Barca het vaak moeilijk had dit seizoen heeft hij toch weer 25 goals en 21 assists gehaald in 33 competitiewedstrijden. Hij is wel de laatste die ik weg zou doen.
Barca wil weer de beste van Europa worden, dat ga je met Memphis in de basis niet redden, te wisselvallig idd. Eventueel als 4e/5e aanvaller wel, maar dat moet je ook maar willen. Memphis kan echter wel een stapje hoger op lijkt mij..Harribo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:59:
Hij beet ze er echt af... Zo nerveus was ie
Iets anders... Ik lees nu dat Koeman Depay bij Barcelona wil hebben?
Hij is veel te wisselvallig toch?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eens, Wijnaldum en van de Beek zouden een goede versterking zijn. Met name Wijnaldum die het middenveld kan versterken door zijn loop vermogen.Sjurm schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:15:
[Twitter]
Ik zie niet waar Messi heen zou moeten gaan. Dit soort berichten hebben we voorgaande jaren ook gezien, maar het schijnt wel een betrouwbare bron te zijn voor Barcelona.
Depay lijkt me een slecht idee. Wijnaldum of Vd Beek naar Barcelona kan nog wel een succes worden, maar ik denk dat Koeman vooral met het bestaande materiaal moet gaan werken. En dan bedoel ik vooral de jongere talenten meer speeltijd geven.
En misschien krijgt hij Griezmann weer aan het voetballen, dat zou al heel wat schelen.
Griezmann zal waarschijnlijk beter tot zijn recht komen als Suarez weg gaat en daardoor naar het midden kan verhuizen en een vrijere rol krijgt. Nu hij aan de zijkant was geposteerd het afgelopen seizoen kwam hij niet of nauwelijks tot zijn recht.
Depay zou niet eens zo slecht zijn voor het elftal als Messi aanblijft. Hij heeft bewezen een uitstekende aanspeelpunt te zijn en kan daardoor Messi ontlasten in het combinatie spel. Nu gingen alle ballen naar Messi en had hij weinig ondersteuning om het spel verder op te zetten.
Ondertussen wordt ook het Nederlandse elftal genoemd als nieuwe aanwinst bij Barcelona. Ik zou de meeste berichten lekker langs heen laten gaan.
[ Voor 45% gewijzigd door DoeEensGek op 21-08-2020 13:09 ]
Ik denk dat Koeman daar op het moment nog het meest winst op kan behalen, gewoon iedereen op hun beste positie zetten en niet op random posities omdat de coach de ballen niet heeft om iemand te passeren. Dat zie ik een Nederlander beter doen dan een Spanjaard, maar we gaan het zien.Miki schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:33:
[...]
Griezmann zal waarschijnlijk beter tot zijn recht komen als Suarez weg gaat en daardoor naar het midden kan verhuizen en een vrijere rol krijgt. Nu hij aan de zijkant was geposteerd het afgelopen seizoen kwam hij niet of nauwelijks tot zijn recht.
Volgend jaar loopt zijn contract af, dus ze kunnen dat uitdoen of nu een deal sluiten met een club en nog een dikke 100 miljoen vangen.
Voor Messi zelf zou er, behalve liefde voor de club, weinig redenen zijn om nog te blijven. zijn grote vriendjes Surarez en Busquets zijn sinds een week helemaal afgeschreven, en ik zie Barca ook niet in staat om Real volgend jaar van de titel te houden, laat staan wedijveren in de CL.
Als Messi de club nog een gunst wil doen, dan kan hij best nu vertrekken en een grote transfersom in het laatje brengen, want geld hebben ze nodig.
Het heeft ook gewoon weinig zin om volgend jaar een heropbouw te starten met Messi centraal, want over een jaar is hij toch weg. Dan ben je deels gewoon de problemen aan het uitstellen.
Je kan het ook een beetje vergelijken met Chelsea in 2018-19. Die hadden eigenlijk ook geen geweldige selectie, maar zijn toch derde geworden en winst in de EL met als tactiek 'alle ballen op Hazard'. En na het vertrek van Hazard heeft Chelsea zich toch redelijk goed herpakt, met nieuwe spelers.
Forza Internationale

Nu maar hopen dat Stefan de Vrije een sterke wedstrijd speelt, zou mooi zijn als hij een Europa cup weet te winnen
Hopelijk een leuke pot. Inter speelt wel altijd met een 5 mans verdediging en de Vrij ligt dat wel geloof ik. Met het Nederlands elftal onder van Gaal liep dat ook goed.JAN-B schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:51:
Vanavond EL Finale:
Forza Internationale
Nu maar hopen dat Stefan de Vrije een sterke wedstrijd speelt, zou mooi zijn als hij een Europa cup weet te winnen
We zullen zien wat het wordt vanavond!
Waarom denk je dat ze in Spanje zo moeilijk doen om dat gekunstel met die portretrechten? Daar gaan echt wel vele miljoenen in om.JanW schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:52:
[...]
Ok, prima, maar wat zijn jouw bronnen dan? Buiten je eigen onderbuik?
Nog meer leesvoer:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=333884
https://www.businessinsid...d-door-te-prikken-656706/
Op wellicht China na gaat er niemand 100m transfersom betalen voor een speler die zomaar over een jaar kan stoppen. Zeker aangezien er ook nog een keer een 40 a 50m aan salaris, per jaar, bij komt kijken.Anton.net schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:33:
Persoonlijk zou ik het ook begrijpen als Messi vertrekt.
Volgend jaar loopt zijn contract af, dus ze kunnen dat uitdoen of nu een deal sluiten met een club en nog een dikke 100 miljoen vangen.
[ Voor 34% gewijzigd door toolkist op 21-08-2020 18:44 ]
Ronaldo, 2 jaar ouder dan Messi, is 2 jaar geleden ook voor 100m naar Juve gegaantoolkist schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:41:
[...]
Op wellicht China na gaat er niemand 100m transfersom betalen voor een speler die zomaar over een jaar kan stoppen. Zeker aangezien er ook nog een keer een 40 a 50m aan salaris, per jaar, bij komt kijken.
Ben toch vrij zeker dat clubs als Man City, PSG of misschien zelfs Inter geen 2 keer moeten nadenken als de kans zich voordoettoolkist schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:07:
Vergelijk de drive van Cristiano Ronaldo (en de fysiek) en je begrijpt waarom Juve er wel zeker van was dat hij nog lang niet klaar was om te stoppen. Bij Messi is het echt maar de vraag hoe lang ie er nog zin in heeft
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
v/d Beek bij Barca? En dan Depay niet?Sjurm schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:15:
[Twitter]

Ik denk dat Barca voorlopig niet meer de europese top zal zijn though, moet teveel vernieuwen en veranderen daar
Depay heeft bewezen het niet aan te kunnen. Vd Beek kan het best waar gaan maken, hij heeft het nog niet op topniveau kunnen bewijzenLeon Zwiers schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:42:
[...]
v/d Beek bij Barca? En dan Depay niet?![]()
Ik denk dat Barca voorlopig niet meer de europese top zal zijn though, moet teveel vernieuwen en veranderen daar
[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 21-08-2020 21:07 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Edit: 1-1 Luuk de Jong
[ Voor 7% gewijzigd door Starbucks op 21-08-2020 21:12 ]
Goede goal!
Edit: gelukkig weer op Canvas, zo vreselijk dat commentaar op rtl7
[ Voor 66% gewijzigd door Harribo op 21-08-2020 21:13 ]
Aangezien Ajax nog in pot 2 kan ben ik voor de Spanjaarden
XXXVI
ah geel
[ Voor 8% gewijzigd door Nibbz op 21-08-2020 21:18 ]
13:37
Dat soort dingen mogen wat mij betreft keihard aan gepakt worden. Spel bederf
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 21-08-2020 21:18 ]
Daarom kijk ik op CanvasCapacitor schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:18:
Kan iemand die Kurt Westerman uitzetten? Wat een verschrikkelijke commentator is dat zeg...
Dat is meer omdat die überhaupt niet nadenken en gewoon met geld smijten, FFP is toch een wassen neus.Anton.net schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:31:
Ben toch vrij zeker dat clubs als Man City, PSG of misschien zelfs Inter geen 2 keer moeten nadenken als de kans zich voordoet
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Twee kneuzenteams die nauwelijks weten wat echt voetbal is. Het is ronduit baggervoetbal.
Maarja, zo zie ik het. Anderen zullen nu wel lyrisch door hun huis lopen te lopen, want hun team loopt de sterren van de hemel te voetballen.
[ Voor 12% gewijzigd door mavaros op 21-08-2020 21:24 ]
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken