toolkist schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:40:
[...]
In plaats daarvan betaalt Man City regelmatig de hoofdprijs om 'middelmaat' (in ieder geval voor dat geld) te halen. 70m voor Rodri, 65m voor Cancelo, 60m voor Mendy, 53m voor Walker, 45m voor Mangala, etc.
En natuurlijk haalde Man City geen mislukkelingen... Mangala, topper.. Rodwell, speelt nu 3e divisie? Nastacic, Sinclair, wereldspelers! Jovetic, Negredo, grote successen! Bony, ook al zo'n topper. Stones, onbetwiste basisspeler. Mendy, drukker met twitteren dan met voetballen.
Nee City heeft het echt niet beter gedaan dan Liverpool qua aankopen.
De voorzitter van de Spurs is inderdaad de reden dat ze nooit een echte topclub zullen worden. Die durft niet door te pakken als het moment daar is.
Niet vergeten dat ik al bijna mn hele leven Liverpool supporter ben (met zelfs nog vage herinneringen aan de Hillsborough wedstrijd [van tv dan], al was lange tijd het enige wat bijgebleven was de kleur blauw maar dat bleek van het stadion te zijn), die lijst van Liverpool is nog een heel stuk langer

(edit: en een stuk minder getalenteerd). City was aan dat niveau spelers gebonden omdat ze zoals ik boven al schreef nog niet de reputatie hadden van de gevestigde clubs (Liverpool ook overigens omdat ze geen geld hadden om de salarissen te evenaren/benaderen of geen CL speelden).
En idd betalen ze de hoofdprijs voor spelers die nog niet 'af' zijn maar toch wordt gedaan alsof ze kant en klaar succes kopen
omdat ze zoveel geld uitgeven. Hetzelfde type spelers waar andere clubs misschien de helft voor betalen en waar je niemand over hoort omdat het bedrag niet duizelt (dat is het punt wat ik probeer te maken)
Edit: toch ook wel een aardig lijstje voor City ja, deze twee nog niet eens genoemd:
Maar er is ook een tijd geweest, rond/ vlak voor het oliegeld, dat ze de beste jeugd van Engeland hadden met Stuart Pearce nog als coach [van de jeugd]
Wel grappig dat de huidge keeper van RBL [en het daar niet onverdienstelijk doet tegenwoordig] van Liverpool afkomstig was:
https://www.transfermarkt...acsi/profil/spieler/57071
Nu ik de hele lijst doorwerk valt het qua aantallen idd nog best mee bij Liverpool, het valt alleen meer op omdat er zo weinig geld uit te geven was. Vanaf 08/09 toch best veel busts van de grote aankopen en onder Brendan Rodgers wel heel triest (met €46 miljoen voor Benteke als topper).
[
Voor 25% gewijzigd door
apis29 op 28-06-2020 23:53
. Reden: 'toelichtingen' ]