Hierbij nog een oud project (2015) wat nooit helemaal af is gekomen.
Het is het bouwen van een Android dashboard voor een Ducati motor. Bij het uitzoeken van een navigatiesysteem voor de motor vond ik het losse systeem op mijn stuur niet mooi ogen en de perfecte plek was de waar de het dasboard zit. Alleen dan mis je natuurlijk de andere belangrijke informatie zoals snelheid, richtingaanwijzer, etc.
Uitgangspunt moest dus zijn dat het huidige uiterlijk van de motor zou respecteren en er moest ook wat te leren zijn, aangezien ik geen ervaring had met Arduino/Android development/Canbus of 3d printing.
Dit project is wel een beetje de vreemde eend in bijt, aangezien ik niet heb gekozen voor een Raspberry Pi. De belangrijkste reden hiervoor was dat ik een standaard Android navigatie app wilde gebruiken zodat je altijd de nieuwste en beste features kan gebruiken. En dat Android op de Pi eigenlijk niet lekker werkt. Wel een paar stappen erin proberen te zetten, aangezien het wel mijn voorkeur had boven het embedden van een telefoon en het waarschijnlijk de elektronica simpeler zou maken.
De setup bestaat uit:
- Moto G android telefoon
- Arduino Uno R3
- Seed studio canbus
- Keyes host shield
- buck converter
De Android App kan in twee modi draaien. Een navigatie modus waarbij de app ‘zweeft’ boven een andere app, (daarom ook Android, dit werkt niet op een iPhone). Hier staat de gear indicator, toerental en snelheid boven Wazes:
En een Race modus:
Het 3D geprinte kapje past op de huidige aansluitpunten van het dashboard. Dit is het originele Ducati dasboard:

En dit is het nieuwe dashboard:

(met een volumeknop die klem zit

)
In de huidige stand deed het systeem het in de basis (navigatie.snelheid,gear indicator, toerental), maar wel met stabiliteitsproblemen. Soms kon ik 20min zonder problemen rijden, en soms na 30 sec stopte hij ermee.
Het project staat verder op
https://www.ducati.ms/for...id-dashboard-arduino.html
[
Voor 3% gewijzigd door
foske op 20-07-2019 21:23
]