Acties:
  • +6Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:23

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Sinds een kleine twee jaar publiceren we op Tweakers .build-artikelen, waarin we iets bouwen. Deze verschijnen eerst in ons papieren magazine en vervolgens op de site. Bij een dergelijke .build wordt vaak een singleboardcomputer ingezet om de boel aan te sturen.

Er zijn natuurlijk verschillende van dit soort kleine computers, zoals de Odroid, de Banana Pi en het Tinker Board van Asus. De Raspberry Pi is bij jullie echter het populairst. Hij staat altijd hoog in de lijst met veelbekeken producten in de Pricewatch en jullie beloonden hem twee jaar op rij met een Tweakers Award. Vanuit de redactie hebben we hem onlangs nog ingezet voor onze zelfbouwspeakers en het Android Auto-navigatiescherm, en onlangs kondigde de stichting achter het kleine bordje een nieuwe versie aan.

Het leek ons daarom leuk om een inventarisatie te maken van de verschillende toepassingen die jullie hebben weten te bedenken voor deze singleboardcomputer. Heb je dus een Pi in gebruik en denk je dat jouw toepassing uniek, verrassend of om een andere manier zo tof is dat je medetweakers ervan moeten weten, dan kun je dit melden in dit topi :)

We zijn benieuwd waar je de Pi voor gebruikt, waarom je juist voor deze hardware hebt gekozen, waar je tegenaan liep bij de implementatie enzovoort. Details willen we! *O* Mocht je overigens een heel tof project hebben gemaakt op basis van een andere singleboardcomputer, dan lezen we daar ook graag over in dit topic, want niet voor elke situatie zal de Pi het geschiktst zijn. Hopelijk kan dit topic dienen als inspiratie voor je medetweakers.

Voor die medetweakers is het natuurlijk extra leuk als je er foto's bij plaatst en eventueel doorlinkt naar meer informatie over het project. Als redactie lijkt het ons leuk om bij genoeg animo een overzicht uit te werken van de interessantste usecases voor in het Tweakers Magazine :)

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:28
Ik heb een beaglebone gebruikt in mijn zelfgebouwde Tesla auto bureaustoel. De keuze voor beaglebone was omdat deze python compatible is en analoge pinnen heeft. Plus nog eens meer dan genoeg IO pinnen voor de buttons aan de zijkant en om alle motors te besturen met eindschakelaars zit je al gauw op 24 pinnen wat teveel is voor een pi. Het hele build log staat hier: Tesla autostoel modden naar bureaustoel

Heb een uiteindelijk een server voeding gebruikt die van 230v 12v en 5v maakt waarbij ik met de 5v de beaglebone black voed. En met 12v de motors om de stoel te verstellen en de stoelverwarming. Wat even belangrijk is om te vermelden dat je als je 5v wilt aftappen van de beaglebone om een motor controller of relais bordje te gebruik moet je de DC barrel connector gebruiken. Als je de beaglebone voed met 5v over usb kun je geen 5v af tappen.

Had ook voor een arduino mega kunnen gaan genoeg pinnen en analoog. Ook had een pi gekund met breakout board voor extra pinnen en een IC chip om analoog te kunnen gebruiken. Maar en ik had de beaglebone over en nog nooit gebruikt dus leek het me een leuke uitdaging. Plus hij heeft een ethernet poort.

Die ethernet poort gaat via een kabel naar een wifi naar ethernet ontvanger/wifi repeater die gevoed word door dezelfde 230v als de server voeding. Waardoor de beaglebone dus ook internet toegang heeft. En het internet toegang dat mijn stoel. ;)

Ik nu net een jaartje een raspberry pi 3b waar ik laatst homebridge op heb geïnstalleerd waar ik erg over ben te spreken en zelfs eigen opensource plugins voor heb geschreven. Ik heb een aantal switches die een command uitvoeren op de pi die de pi via python met de beaglebone connect. Waardoor ze kunnen communiceren zowel wat de toestand van de stoel is als de stoel veranderen. En of de stoelverwarming aanstaat en er zit een dht11 sensor in al werkt deze niet geweldig heb ik het idee. Ook een leuke gadget: ik heb een heel klein boxje aan de beaglebone gehangen. Er komt nog wel eens wat vrienden langs die dan altijd even de stoel willen zien en even willen zitten en klooien met de knoppen. (Te begrijpen natuurlijk. :) Als ik op een knop druk op homebridge word er een mp3 file afgespeeld: scheet.mp3 :+
Dit natuurlijk helemaal gestolen uit de eastereggs in de auto’s. :D

Ook zit er een sensor in die detecteerd of er iemand opzit. In de auto word dit gebruikt zodat er een melding komt dat je je gordel niet om hebt. Deze zit ook gekoppeld aan homebridge zodat als ik in de ochtend ga zitten op mijn stoel mijn pc met wake on lan aanschiet. :)

Al met al een futuristische stoel uit een futuristische auto. Ben er erg blij mee.

[Voor 85% gewijzigd door Torac op 16-07-2019 00:11]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ik heb altijd heel veel plannen met een pi en arduino, maar meer dan een simpel arcade kastje, retro game pctje wordt het uiteindelijk niet.

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pi + ADS-B ontvanger (oude rtl dvb stick) = flightradar24,

Ik scan alle ads-b berichten en plot een kaart waar de vliegtuigen op rondvliegen.
Daarnaast stuur ik de data door naar de site flightradar24.com, en krijg van hun een account met alle features.

Erg leuk! Ik heb een bereik tot 104NM. Flink.

• Lorenzo.
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-07-2021
Blasterxp schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:37:
Pi + ADS-B ontvanger (oude rtl dvb stick) = flightradar24,

Ik scan alle ads-b berichten en plot een kaart waar de vliegtuigen op rondvliegen.
Daarnaast stuur ik de data door naar de site flightradar24.com, en krijg van hun een account met alle features.

Erg leuk! Ik heb een bereik tot 104NM. Flink.
Cool, kan je hier foto's van laten zien? Puur uit interesse hoe zoiets er dan uit kan zien.

• Lorenzo.
Automark schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 00:53:
Ik heb altijd heel veel plannen met een pi en arduino, maar meer dan een simpel arcade kastje, retro game pctje wordt het uiteindelijk niet.
Ik ken dat. Ik ga binnenkort voor het eerst een Game Boy Zero proberen te maken. Vind het heel spannend, heb geen soldeer skills maar het lijkt me zo vet om het te maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:07
MagicMirror en Domoticz draait op een Pi hier.
Zal binnenkort is wat foto's posten

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:40
Er is heel weinig kuntselwerk voor nodig, maar ik heb sinds kort een Raspberry Pi 3B+ mbv Volumio in gebruik als muziek speler aan mijn Peachtree Audio Decco65 via USB

Bediening via telefoon, tablet, web interface, etc. Dat werkt echt geweldig met uitstekende geluidskwaliteit!

Muziek kan rechtstreeks op de Pi via een USB HD, of vanaf NAS, web radio, Spotify en ook Spotify Connect. Dit via verschillende plug-ins die erg eenvoudig geïnstalleerd kunnen worden.

[Voor 25% gewijzigd door Falco op 16-07-2019 11:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KaroiNL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:40:
[...]

Cool, kan je hier foto's van laten zien? Puur uit interesse hoe zoiets er dan uit kan zien.
Voorbeeld:

Leesvoer: https://www.satsignal.eu/raspberry-pi/dump1090.html
Stickje+antennes: https://www.rtl-sdr.com/buy-rtl-sdr-dvb-t-dongles/ (deze heb ik hier voor dat doel i.c.m. een Pi Zero W, al draait het nog niet 24/7)

[Voor 9% gewijzigd door Raven op 16-07-2019 11:47]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +24Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:44
Voor de flansoroid 3000 natuurlijk! Samen met collega's gemaakt voor een oud collega die zn PhD gehaald heeft!

Gebaseerd op een Selfie bot project (https://learn.adafruit.com/raspberry-pi-selfie-bot/)

www.frees-it.com

Acties:
  • +8Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 20:45
Ik heb 5 pi's in huis:

- 3B: Standaard kodi install voor films/series, niet zo spannend
- 2B: Mijn deurbel. Draait een klein scriptje dat reageert op een push button (mijn deurbel), speelt een geluidje af en stuurt een mqtt message naar m'n home domotica systeem. Die voert op zijn beurt weer allerlei acties uit.
- 3B: Thermostaat. Ik heb een aan/uit thermostaat (opentherm staat nog op m'n verlanglijstje, maar is een stuk ingewikkelder) gemaakt op basis van de Pi3, en de officiële Raspberry pi display. Via internet te bedienen en in te stellen (weekschema).
- ZeroW: in mijn schuur hangt een zeroW die een ledstrip aan stuurt (PWM dimming), en er hangt ook een deursensor aan die aangeeft of m'n tuindeur open of dicht is. Deze events gaan weer via mqtt naar m'n server.
- ZeroW: Ik heb een zeroW als media speler, beetje vergelijkbaar met de mediaspeler uit de tweakers.net .build. Deze is nog in progress :)

Mocht er meer interesse zijn in 1 van dezen, dan kan ik vanavond foto's en meer info plaatsen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Yess, dat is hem helemaal!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
onok schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:46:
Ik heb 5 pi's in huis:

- 3B: Standaard kodi install voor films/series, niet zo spannend
- 2B: Mijn deurbel. Draait een klein scriptje dat reageert op een push button (mijn deurbel), speelt een geluidje af en stuurt een mqtt message naar m'n home domotica systeem. Die voert op zijn beurt weer allerlei acties uit.
- 3B: Thermostaat. Ik heb een aan/uit thermostaat (opentherm staat nog op m'n verlanglijstje, maar is een stuk ingewikkelder) gemaakt op basis van de Pi3, en de officiële Raspberry pi display. Via internet te bedienen en in te stellen (weekschema).
- ZeroW: in mijn schuur hangt een zeroW die een ledstrip aan stuurt (PWM dimming), en er hangt ook een deursensor aan die aangeeft of m'n tuindeur open of dicht is. Deze events gaan weer via mqtt naar m'n server.
- ZeroW: Ik heb een zeroW als media speler, beetje vergelijkbaar met de mediaspeler uit de tweakers.net .build. Deze is nog in progress :)

Mocht er meer interesse zijn in 1 van dezen, dan kan ik vanavond foto's en meer info plaatsen.
Ik ben benieuwd naar de deurbel situatie als het mag. Ik wil graag hetzelfde (Pi Zero W nu voor aangekocht).

Ontopic:
Raspberry 3: Home Assistent
Raspberry 4 2GB: Octoprint voor de 3D printer
Raspberry Zero W: Deurbel / MagicMirror project(en).

[Voor 5% gewijzigd door Web-Brielle op 16-07-2019 11:51]

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06 21:52

zeroday

Dream within a dream

Falco schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:42:
Er is heel weinig kuntselwerk voor nodig, maar ik heb sinds kort een Raspberry Pi 3B+ mbv Volumio in gebruik als muziek speler aan mijn Peachtree Audio Decco65 via USB

Bediening via telefoon, tablet, web interface, etc. Dat werkt echt geweldig met uitstekende geluidskwaliteit!

Muziek kan rechtstreeks op de Pi via een USB HD, of vanaf NAS, web radio, Spotify en ook Spotify Connect. Dit via verschillende plug-ins die erg eenvoudig geïnstalleerd kunnen worden.
maar kun je de muziek ook in een browser afspelen?
of op je iphone?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +16Henk 'm!

• jay123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 21:24
Zelf heb ik een Wemos Mini (basic ESP8266)-bordje hangen in mijn waterontkalker die ergens in de kelder weggestopt staat. We waren het beu dat we iedere keer vergaten het zout bij te vullen, en dat we dit pas merkten als we weer veel kalk in de leidingen hadden (dus te laat).

In samenwerking met een Ultrasound afstandsmeter meet deze om de 6 uur de diepte. Is deze dieper dan 35cm, dan is het zout bijna op en krijg ik hier automatisch een melding van (ism. Home Assistant). Blijft deze melding meerdere dagen laag staan wordt ik zelfs bijna gestalkt door het systeem tot we deze bijvullen.

Een Pi was hier veel te krachtig voor.

edit: Fotos

en als je er op klikt:

[Voor 18% gewijzigd door jay123 op 17-07-2019 08:47]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05 19:38
Verschillende dingen. Een pi 3b met PiHole.
Daarbij een oude defecte buizenradio met een pi voor internet radio en Spotify connect.

Let niet op de kabelspaghetti :)

edit: Dit is een pizero W met een HifiBerry DAC

[Voor 10% gewijzigd door proditaki op 16-07-2019 11:52]

PSN: proditaki specs

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:35
Niks spannends:

-Rapberry 3B waarop Domoticz / Dashticz / Pihole draait. Hangt een RFxCom aan voor KlikaanKlikuit. Stuurt verder nog andere apparaten aan via Zigbee / Wifi. Bediening gaat via Dashticz. Dit was eerst een Raspberry 1B, maar die werd te traag (vertraging in signalen etc)

-RPi 2B voor een simpele Kodi bij de TV. Verbonden met de NAS voor films etc. NAS fungeert als downloadstation.

Er liggen nog ergens een Zero en een 1B waar ik ooit nog een toepassing voor vind. Hoop ik ;)

[Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 16-07-2019 11:58]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +17Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:36

xces

To got or not to got..

Ik ben betrokken bij dit project; https://www.yio-remote.com/ (op het gebied van hardware alleen ideeen ingebracht, de software is wel deels door mij geschreven)

Oorspronkelijk bedoeld als universal remote voor o.a. home assistant, homey etc. maar begint door overstappers van de Neeo remote ineens tractie te krijgen als universal remote for all (dus ook IR en BT staan op de roadmap) Het mooie aan dit project is dat het volledig open source is (zowel de hardware als de software) en dat de remote op een Pi Zero draait.

Details of the project:

Display
High resolution capacitive touchscreen
3.5” diagonal
480x800 pixels
18 bit color

Sensors & ICs
I2C communication bus
Proxmity / Gesture / Ambient Light sensor
Battery Fuel Gauge
Haptic Motor Driver
GPIO Expander
Lithium Polymer Battery Charger

Battery & Power
2500 mAh LiPo battery
3.7 V nominal voltage
Up to 10 hours of usage and standby
Charging via dock or Qi wireless charging

[Voor 100% gewijzigd door xces op 16-07-2019 16:07]

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:33

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Niet wereldschokkend maar ben er wel heel content van:

Dual boot van OSMC en Recalbox (de gebruiksvriendelijkste uitvoeringen van Kodi en Retropie) .

De dual boot realiseer je met Pinn Lite ( https://www.matthuisman.n...odi-dual-boot-system.html )

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het nuttigste, dat mijn RPi (3B+) doet, is mijn Pi-Hole draaien, samen met een Unbound DNS resolver. De planning is om binnenkort nog een Pi4 aan te schaffen als mediaserver.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb momenteel 4 Pi's in gebruik, maar ze hebben allemaal niet zo'n hele spannende / gekke functies:

[Voor 43% gewijzigd door rens-br op 16-07-2019 12:05. Reden: Links toegevoegd]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Minder spannend dan sommige andere projecten, maar ik heb een standaard draadloze deurbel "smart" gemaakt. Ik update de post later met wat plaatjes :)

- raspberry pi, breadboard en 433Mhz receiver. Op de raspberry pi draait tevens een Home Assistant server
- python script luistert naar binnenkomende signalen en herkent wanneer er op de deurbel gedrukt wordt
- Bij binnenkomend signaal wordt via webhook bericht naar Home Assistant gestuurd.
- Home Assistant doet 2 zaken:
- stuur een pushbullet bericht naar alle computers met de boodschap dat iemand aanbelt
- indien een media apparaat aan het spelen is, pauzeer dit apparaat

Werkt fantastisch goed. Een dure nest deurbel heeft meerdere seconden vertraging, mijn goedkope oplossing werkt zo goed als instant.

Standaard draadloze deurbel uit de doe-het-zelf
https://tweakers.net/ext/f/Zop0xNt9DLPurFg9lTnofU6y/thumb.jpg

Breadboard met 433Mhz zender en ontvanger. Netjes afwerken staat nog op de planning, hoop alles mee in de behuizing te krijgen als de brede kabel achterwege gelaten wordt.
https://tweakers.net/ext/f/tJIFG3PBdZ9cWb34GJcRkyi8/thumb.jpg

Python luistert naar signaal. Doet dan een POST request naar de Home Assistant webhook
https://tweakers.net/ext/f/IEaIju2tYM7gvpE0ndRoVNgp/thumb.png

In Home Assistant kunnen we dan poepsimpel regels toevoegen
https://tweakers.net/ext/f/db3SkhUorllMsKjrLBtY0bOy/thumb.png

[Voor 38% gewijzigd door boe2 op 16-07-2019 20:10]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07-2022
Momenteel een RPI zero (domoticz) en een RPI3 die stof hapt :-)

RPI3 staat op de lijst om te vervangen te worden door een RPI4 zodat er plex (server) op gezet kan worden (H265 decoding).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
Hahaha heerlijk hoeveel mensen domoticz hebben draaien

Acties:
  • +1Henk 'm!

• strmark
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 23:40
Ik gebruik 1 raspberry pi voor een private git server met GOGS (Go Git Server).

Een andere raspberry pi gebruik ik voor Piclodio (Pi Clock Radio) dit project vond ik op github (https://github.com/Sispheor/piclodio3/). Een wekker radio op de raspberry pi die internet radios via url streamt met behulp van mplayer. De bediening vindt plaats via de telefoon. Dit project was geschreven in Python en Angular 2. Zelf heb ik het herschreven in Java (Spring Boot met Quartz) , VLC player en Angular 7. (https://github.com/strmark/piclodio4) Stream nu dus internet radio via een USB dongle (iets beter geluid dan de 3,5 mm uitgang van de Pi) op de aux poort van mijn stereo.

[Voor 12% gewijzigd door strmark op 16-07-2019 13:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

1x een Pi 3B+ met de Unifi software en hij draait tevens Pihole met Unbound.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Heb nog ergens een pi zero met cam die met pyzbar (niet te fonetisch uitspreken ;)) barcodes scant en producten op mijn boodschappenlijstje zet. Nadeel was dat het headless was, dus nieuwe artikelen toevoegen was wat omslachtg. Intussen een Google Home in huis dus wat knutselen met DialogFlow en het zou gekoppeld kunnen worden "Dit product ken ik niet, wil je het toevoegen?", "Ja, dit is pindakaas", "Ok, toegevoegd aan je lijst."

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

• slowdive
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 06:46
Hier ook een paar Raspberry's. Een met PiHole, een met een webcam voor automatische weerfoto's. Nog een voor wat berekeningen. En er wordt regelmatig wat uitgeprobeerd.

Wensenlijst:
- automatisch opbrengst zonnecellen uitlezen
- een NAS met vpn

Anoniem: 368883

- Pi 3B+ voor HomeAssistant
- 2 Zero W's als security-cams met behulp van Kerberos.io
- Pi 3B+ met Lakka voor retro-arcade. Is verbonden via video-out met klassieke beeldbuis tv.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Nog niet af maar werkt wel, rb 3 met Moode Player.
In gebruik als bt speaker en koptelefoon versterker.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:07
Heb 1 zero, 2 2B's en 1 3B en ze doen helemaal niks. :P

• bdormaels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 12:17
Ik heb 2 Raspberries:
1ste Raspberry:
- OpenHab 2.4 (Domotica Systeem) welke gekoppeld is aan mijn Zwave & RFXCom devices (+60 devices)
- NodeRed voor Rules & Scripting voor OpenHab
- Grafana voor reporting
2de Raspberry:
- HomeKit integration voor mijn Foscam camera's
- Sonos Airplay support
- Sonos HTTP API support

• ImDion
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-06 10:24

ImDion

professioneel amateur

Niet erg veel atm, wil wel gaan uitbreiden :P

2B: OctoPrint

Komende projecten:
Zero W: Aquarium-Monitor

3x proberen dan meten... toch?

• Pihkal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 10:08
RPi3:

HassIO:

-Home Assistant
-Node Red automation
-PiHole adblocker
-DuckDNS
-Grafana
-...
De Pi stuurt ESP8266 nodes aan, gedeeltelijk Tasmota based en gedeeltelijk custom code.

RPi1: stofverzamelaar in de kast.

BananaPi: Ook stofverzamelaar in de kast.

• slaapkopje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 07:22
KaroiNL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:40:
Met een goedkope DVB-T USB stick met de juiste realtek kun je een software defined radio (RTL-SDR) opzetten, die kun je aan een antenne hangen en dan ben je het mannetje.
http://flightaware.com/adsb/piaware/build

• Lorenzo.
Freee!! schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:56:
Het nuttigste, dat mijn RPi (3B+) doet, is mijn Pi-Hole draaien, samen met een Unbound DNS resolver. De planning is om binnenkort nog een Pi4 aan te schaffen als mediaserver.
Wachten op de RPi 4 revisie B? Of durf je het wel aan met de usb-c poort?

Acties:
  • +26Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 23:01
Wij hebben een 'escape kist' gemaakt - een escape room-achtige puzzel in een kist, geschikt voor groepen om thuis te spelen. Het kloppend hart is een RPi 3B. Voor de aansturing van de diverse puzzels gebruiken we:

• een aantal MCP23017-chips, welke per chip 16 GPIO-pinnen (in/out) biedt en via een I2C-bus kan worden aangestuurd.
• een aantal servo's, rechtstreeks bestuurd via hardware PWM-pinnen vanaf de Raspberry
• een tweetal digitale LED-strips, via SPI
• diverse andere hardware (o.a. audio via een class D versterker, analoge inputs, rotary controls)

Een en ander is aangesloten met behulp van custom PCB's (een 'moederbord' waarop de aansluitingen van de Pi worden ontsloten, en een aantal dochterborden.

Het geheel draait op een vrij stevige USB powerbank. Met een custom circuit wordt deze geactiveerd bij het indrukken van een knop, waarna de Pi razendsnel opstart. Software in Node.js met o.a. node-spi/i2c modules, een eigen 'reactive' framework en een remote webinterface.

Zie escape-kist.nl en hier.

Een ander hobbyprojectje: een digitale RGB-strip van ~4 meter onder mijn kozijn. Toont, afhankelijk van de tijd:
• Buienradar (ieder segment op de strip stelt een kwartier in de toekomst voor en wordt blauw wanneer er regen dreigt)
• Een klok (aantal puntjes = uur, positie op de balk = deel van het uur)
• Bitcoinkoers
• Een 'openhaard'-animatie
• Vuurwerkanimatie (met oud-en-nieuw)

Bovenstaande wordt aangestuurd via een RPi Zero, wederom node.js met node-spi. Praat tevens Apple HomeKit en draait dus netjes mee in de domotica.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

KaroiNL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:11:
[...]
Wachten op de RPi 4 revisie B? Of durf je het wel aan met de usb-c poort?
Ik wacht waarschijnlijk of de B en ga dan waarschijnlijk meteen voor PoE.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Lorenzo.
MisterData schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:12:
Wij hebben een 'escape kist' gemaakt - een escape room-achtige puzzel in een kist, geschikt voor groepen om thuis te spelen. Het kloppend hart is een RPi 3B. Voor de aansturing van de diverse puzzels gebruiken we:

• een aantal MCP23017-chips, welke per chip 16 GPIO-pinnen (in/out) biedt en via een I2C-bus kan worden aangestuurd.
• een aantal servo's, rechtstreeks bestuurd via hardware PWM-pinnen vanaf de Raspberry
• een tweetal digitale LED-strips, via SPI
• diverse andere hardware (o.a. audio via een class D versterker, analoge inputs, rotary controls)

[Afbeelding]

Een en ander is aangesloten met behulp van custom PCB's (een 'moederbord' waarop de aansluitingen van de Pi worden ontsloten, en een aantal dochterborden.

Het geheel draait op een vrij stevige USB powerbank. Met een custom circuit wordt deze geactiveerd bij het indrukken van een knop, waarna de Pi razendsnel opstart. Software in Node.js met o.a. node-spi/i2c modules, een eigen 'reactive' framework en een remote webinterface.

Zie escape-kist.nl en hier.

Een ander hobbyprojectje: een digitale RGB-strip van ~4 meter onder mijn kozijn. Toont, afhankelijk van de tijd:
• Buienradar (ieder segment op de strip stelt een kwartier in de toekomst voor en wordt blauw wanneer er regen dreigt)
• Een klok (aantal puntjes = uur, positie op de balk = deel van het uur)
• Bitcoinkoers
• Een 'openhaard'-animatie
• Vuurwerkanimatie (met oud-en-nieuw)

Bovenstaande wordt aangestuurd via een RPi Zero, wederom node.js met node-spi.
Ik ben heel benieuwd naar die RGB strip, klinkt leuk.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb geprobeerd een autoradio(androidauto vs crankshaft) te maken, helaas bleek de software + combinatie veel te groot te worden en het is goedkoper om kant en klaar android te kopen.

nu wil ik een travel case bouwen ..

Tja vanalles

• PureShadow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-05 13:01
Momenteel een 3B in een Game Hat gedaan en RetroPi draaien voor handheld gaming (icm een 18650 batterij)
Is toch al gauw een uurtje of 3 portable retrogaming

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:54
proditaki schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:51:
Verschillende dingen. Een pi 3b met PiHole.
Daarbij een oude defecte buizenradio met een pi voor internet radio en Spotify connect.

Let niet op de kabelspaghetti :)

[Afbeelding]

edit: Dit is een pizero W met een HifiBerry DAC
Ben nu ook benieuwd naar de voorkant 8) Hoe is het geluid?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-03 10:10
En ik maar denken dat de meest gangbare implementatie (die daadwerkelijk stroom gebruikt, dus nast stofhappen) een retropie oplossings is...

[Voor 41% gewijzigd door chrisboers op 16-07-2019 12:22]

-

Acties:
  • +9Henk 'm!

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 10:22
Ik wou wat meer leren over computer clusters, Docker en Kubernetes dus ik heb een mini datacenter gemaakt.

De eerste variant is express zo goedkoop mogelijk gemaakt en exclusief uit onderdelen van AliExpress:

Dit zijn 4 OrangePI Zero's met een 32 bit ARM processor, 512MB RAM en 100Mbit Ethernet.

Toen ik hier succesvol Docker Swarm op heb kunnen draaien heb ik het iets beter aangepakt een het volgende gemaakt:

Dit zijn 6 NanoPi Neo2 met een 64 bit ARM processor, 1GB RAM en 1Gbit Ethernet.
En hier kan ik nu succesvol K3s op draaien (volledige K8s blijkt toch iets te zwaar)

[Voor 62% gewijzigd door MAXed_out op 17-07-2019 08:02. Reden: Google Photos links werkte bij sommige niet, vervangen met Tweakers fotoalbum]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:38
Ik heb meerdere PI's draaien (Al dan niet Raspberry):

Raspberry Pi B: Internet radio op het werk
Raspberry Pi B: OpenHAB Domotica controller(In ruste op dit moment, wacht op zin van mij om weer in ere te herstellen)
A10-OLinuXino-LIME: Octoprint server voor mijn K8200 3D printer.
Banana Pi: Escape room main computer
Orange Pi one: EmuStation voor de Jaarlijks LAN bij ons op Scouting als 'old scool console' emulator

Verder heb ik nog een CHIP liggen die ik gebruik om mijn Linux kennis op uit te testen.

• Repel-EHV
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-04 21:43
bdormaels schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:07:
Ik heb 2 Raspberries:
1ste Raspberry:
- OpenHab 2.4 (Domotica Systeem) welke gekoppeld is aan mijn Zwave & RFXCom devices (+60 devices)
- NodeRed voor Rules & Scripting voor OpenHab
- Grafana voor reporting
2de Raspberry:
- HomeKit integration voor mijn Foscam camera's
- Sonos Airplay support
- Sonos HTTP API support
Ik ben benieuwd naar de HomeKit integration. Doet deze ook beelden opslaan op de PI i.p.v. de cloud oplossing van Foscam zelf?

Toevallig een tutorial van?

Acties:
  • +16Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:37
Ik heb een systeem gebouwd bestaande uit een Raspberry Pi 3b+ met PoE hat, twee PoE IP camera's en een PoE switch. Het geheel is in staat kentekens bij het in- / uitrijden te herkennen en automatisch de (garage)poort te openen, iets wat je tegenwoordig bij vrijwel elke parking tegenkomt...

Niet echt vernieuwend dus, maar wél bijzonder dat het te bouwen is voor < 200 Euro. Het systeem hangt (bewust) niet aan het Internet maar de Pi doet zich wel voor als access point. Als je verbindt krijg je automatisch een control panel te zien waar de laatst geregistreerde nummerborden zichtbaar zijn en alwaar de geregistreerde nummerborden beheerd kunnen worden.

Backend developer | VW ID.4 1st Max | 18x320 WP (5760)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eerder genoemd:
Raspberry Pi Zero W met USB ontvanger om data van vliegverkeer te ontvangen en weer te geven op een webpagina. Zie https://www.satsignal.eu/raspberry-pi/dump1090.html voor voorbeeld.

Wat meer interessanter:
Raspberry Pi 3 die het volgende doet:
- Meterstanden van niet-slimme digitale meter uitlezen met een infraroodkabel;
- Knipperende LED van de meter in de gaten houden m.b.v. BPW34 photodiode en een ADC in comparator modus, met behulp van de tijdsduur tussen het knipperen (danwel ronddraaien van de schijf in de vorige meter) en het aantal pulsen/omwentelingen per kWh uitrekenen wat op dat moment het verbruik is en opslaan in database, wat net als de meterstanden op een webpagina wordt weergegeven:

- Watermeter wordt in de gaten gehouden met behulp van een metaalsensor a la https://www.domoticz.com/wiki/PiFace#Water_meter_sensor
- Gasmeter wordt via P82B715 buffer IC's in de gaten gehouden met een digitaal kompas in de vorm van een HMC5883L, zie Analoge meter uitlezen met een Arduino/Raspberry Pi voor meer info;
- De Pi is voorzien van certbotauto, die automatisch Lets Encrypt wildcard certificaten download/hernieuwd en (nog niet automatisch) overzet naar andere apparaten die er gebruik van kunnen maken;
- En last but not least: Met behulp van pricewatch: Anysee E30TCPlus , een smartcard-reader en Tvheadend worden tv-zenders over het netwerk gestreamed naar elk apparaat met een beetje fatsoenlijke mediaplayer (pc/laptop/smartphone/tablet) en er wordt af en toe ook opgenomen naar een gedeelde map op het netwerk.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +4Henk 'm!

• geoffrey.vl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 22:25
Thermostaat met QT5 interface.

Hiermee kan ik:
  • thermostaat functionaliteit met 2 tijdsroosters, en onafhankelijk on/off
  • een rolluiksturing bedienen die op een andere PI draait
  • weerbericht tonen
  • instellingen aanpassen
info

• pixeled
MisterData schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:12:
Wij hebben een 'escape kist' gemaakt - een escape room-achtige puzzel in een kist, geschikt voor groepen om thuis te spelen. Het kloppend hart is een RPi 3B.

[...]

Een ander hobbyprojectje: een digitale RGB-strip van ~4 meter onder mijn kozijn
Hele gave projecten dit! :) Ik zou ook graag wel eens foto's of een video van die RGB-strip in actie willen zien. Creatief, goed bedacht!

Lenovo 14" AMD Yoga 7 Gen 7 (Ryzen 7 6800U) // Steam Deck (1TB SSD)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Ik heb mijn Pi 3B ingezet als:

- Uitlezen slimme meter
- Uitlezen watermeter
- CV controle (water temp, lux in huiskamer, thermostaat)
(bovenstaande via domoticz)

- PiHole
- ADS-B ontvanger en daarmee feeds versturen naar Flightradar24, Planefinder & Flightaware.
Staat een leuke antenne voor op mijn dak. :-)

Geen foto's op het moment. Volgen nog.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Lorenzo.
pixeled schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:35:
[...]

Hele gave projecten dit! :) Ik zou ook graag wel eens foto's of een video van die RGB-strip in actie willen zien. Creatief, goed bedacht!
Er staat een filmpje een paar posts eerder.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gpolder
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-11-2022
Al weer wat jaren geleden heb ik een slow scan televisie camera gemaakt met de raspberry pi:

http://www.agri-vision.nl...-raspberry-pi-sstv-camera

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 06:06
@geoffrey.vl, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt, en heeft dit dan ook de volledige functionaliteit van een slimme thermostaat? Dus als vervanger van een huidige bijvoorbeeld?

Acties:
  • +11Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:17
pietermx schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:23:
Ik heb een systeem gebouwd bestaande uit een Raspberry Pi 3b+ met PoE hat, twee PoE IP camera's en een PoE switch. Het geheel is in staat kentekens bij het in- / uitrijden te herkennen en automatisch de (garage)poort te openen, iets wat je tegenwoordig bij vrijwel elke parking tegenkomt...

Niet echt vernieuwend dus, maar wél bijzonder dat het te bouwen is voor < 200 Euro. Het systeem hangt (bewust) niet aan het Internet maar de Pi doet zich wel voor als access point. Als je verbindt krijg je automatisch een control panel te zien waar de laatst geregistreerde nummerborden zichtbaar zijn en alwaar de geregistreerde nummerborden beheerd kunnen worden.
Dus als ik jou auto uit de garage wil stelen, dan schrijf ik je kenteken gewoon op een stuk karton en kom ik er mee aanlopen en gaat de garage open? :P

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:42
onok schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:46:
...

...
Kun je meer vertellen / laten zien over dit project? Ben zelf nu ook bezig met een "slimme" deurbel i.c.m. een NodeMCU bord, maar ik heb nog een aantal RPi's liggen die ik hier ook perfect voor zou kunnen gebruiken!

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42
Mijn Pi 3B is een beetje een oefen gebeuren. Hoofdzakelijk heb ik hem ingericht als PMS (Plex Media Server) voor in de auto. Dit gecombineerd met AP instellingen kan mijn dochter op lange ritten (wanneer ik hem dus mee neem ;) ) series, muziek en films streamen vanaf de Pi naar haar iPad.
Heb een losse accu, HAT als UPS, 1TB WD PiDrive voor de bestanden en de vierkant behuizing van WD voor de Pi. Echter, buiten de behuizing en de Pidrive eigenlijk de rest niet in gebruik. Met de oude iPad ging het niet lekker qua streamen. Aankomend weekend maar weer eens in de auto leggen, kijken wat het op gaat leveren. Als het goed werkt, kan ik hem weer gerust meenemen op de grotere vakantie.

Maar het is wel het projectje waar thuis toch naar gevraagd wordt. Enige is alleen om uit te zoeken hoe ik zonder internet het het beste kan laten werken en dat het blijft werken. Want dat is nog wel een dingetje heb ik gemerkt. En upgraden naar Stretch levert problemen op en nog verder upgraden al helemaal. Buiten dat het allemaal langzamer wordt en dat wil je niet hebben.

• Lorenzo.
Arunia schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:51:
Mijn Pi 3B is een beetje een oefen gebeuren. Hoofdzakelijk heb ik hem ingericht als PMS (Plex Media Server) voor in de auto. Dit gecombineerd met AP instellingen kan mijn dochter op lange ritten (wanneer ik hem dus mee neem ;) ) series, muziek en films streamen vanaf de Pi naar haar iPad.
Heb een losse accu, HAT als UPS, 1TB WD PiDrive voor de bestanden en de vierkant behuizing van WD voor de Pi. Echter, buiten de behuizing en de Pidrive eigenlijk de rest niet in gebruik. Met de oude iPad ging het niet lekker qua streamen. Aankomend weekend maar weer eens in de auto leggen, kijken wat het op gaat leveren. Als het goed werkt, kan ik hem weer gerust meenemen op de grotere vakantie.

Maar het is wel het projectje waar thuis toch naar gevraagd wordt. Enige is alleen om uit te zoeken hoe ik zonder internet het het beste kan laten werken en dat het blijft werken. Want dat is nog wel een dingetje heb ik gemerkt. En upgraden naar Stretch levert problemen op en nog verder upgraden al helemaal. Buiten dat het allemaal langzamer wordt en dat wil je niet hebben.
Werkt het niet met een lokale server en een hotspot, dat je dan de iPad op die hotspot connect en dan streamt?

• Dobey
  • Laatst online: 16-05 12:40
MAXed_out schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:18:

Toen ik hier succesvol Docker Swarm op heb kunnen draaien heb ik het iets beter aangepakt een het volgende gemaakt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En hier kan ik nu succesvol K3s op draaien (volledige K8s blijkt toch iets te zwaar)
Benieuwd naar het merk van deze kast. Ziet er goed uit. (heb ze nu nog allemaal los op de grond liggen :D

• MAXed_out
  • Laatst online: 04-06 10:22
Dobey schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:55:
[...]

Benieuwd naar het merk van deze kast. Ziet er goed uit. (heb ze nu nog allemaal los op de grond liggen :D
Dat heb ik zelf gemaakt :*)
Ik heb de tekeningen nog niet online staan maar deel ze graag met je.
Inspiratie heb ik hier vandaan : https://climbers.net/sbc/nanopi-fire3-arm-supercomputer/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basseytje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-06 13:40
Project1:
Wij zijn met een paar collega's een tank robot aan het bouwen met de Raspberry Pi 3b. En we programmeren deze met LabVIEW door gebruik te maken van de LINX library. Het einddoel van dit project is de robot zelfstandig door het gebouw te laten rijden, maar zo ver zijn we nog niet.

Project2:
We hebben in verschillende ruimtes een Pi liggen die de omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid meet, deze data wordt doorgestuurd naar een Systemlink server waar we een dashboard op hebben zodat we in een grafiek beide waardes van verschillende nodes kunnen zien. Daarnaast kunnen we ook de historische data uitlezen door een file van iedere node op te vragen voor een specifieke datum. Hierdoor draaien ze altijd autonoom en hoeft hij dus niet ten alle tijden verbonden te zijn met de server.

Project3:
Ik heb op een RPI3b + 7inch touchscreen Windows IOT draaien waar ik in C# UWP een dashboard app heb gemaakt waar je het weer en de weersvoorspelling kan zien.

• Arunia
@KaroiNL Zo werkt het ook inderdaad. Enige is alleen dat er ergens een instelling is dat hij toch verbind met mijn account. Dus dat moet ik nog eens rustig testen. Maar uiteraard begin ik altijd vlak voor een vakantie. :D

• Dobey
  • Laatst online: 16-05 12:40
MAXed_out schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:58:
[...]

Dat heb ik zelf gemaakt :*)
Ik heb de tekeningen nog niet online staan maar deel ze graag met je.
Inspiratie heb ik hier vandaan : https://climbers.net/sbc/nanopi-fire3-arm-supercomputer/
Ergens had ik het kunnen weten.... 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Falco
zeroday schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:49:
[...]

maar kun je de muziek ook in een browser afspelen?
of op je iphone?
Nee dat niet, maar daar is het ook niet voor bedoeld. Ik wil op een makkelijke manier muziek vanuit verschillende bronnen, met goede kwaliteit, naar mijn versterker sturen. Dat werkt uitstekend met een Pi en Volumio.

• mancide
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik heb 1 raspberry pi model 3B+.
Deze doet 3 zaken tegelijk:
1) Pi-Hole dns-server voor mijn hele netwerk
2) Domoticz domotica (controleert oa verlichting en verwarming van mijn aquarium)
3) Unifi controller voor mijn wifi AP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• proditaki
  • Laatst online: 31-05 19:38
Zwartoog schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:14:
[...]

Ben nu ook benieuwd naar de voorkant 8) Hoe is het geluid?
Het geluid is meer dan prima. Heb niet de duurste versterker en speaker gebruikt.

Voorkant ziet er zo uit. Is met de "verbouwing" niet veranderd. De originele schaalverlichting etc heb ik aangehouden.

Edit: heb 1 van de originele knoppen hergebruikt als volumeknop

[Voor 7% gewijzigd door proditaki op 16-07-2019 13:13]

PSN: proditaki specs

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:12

CyberThug

Formatting C: 1%

mancide schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:11:
Ik heb 1 raspberry pi model 3B+.
Deze doet 3 zaken tegelijk:
1) Pi-Hole dns-server voor mijn hele netwerk
2) Domoticz domotica (controleert oa verlichting en verwarming van mijn aquarium)
3) Unifi controller voor mijn wifi AP
Interessant. Heb je die drie naast elkaar draaien of gehost in containers?

• ajolla
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
dehardstyler schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:48:
[...]

Dus als ik jou auto uit de garage wil stelen, dan schrijf ik je kenteken gewoon op een stuk karton en kom ik er mee aanlopen en gaat de garage open? :P
Ik zou 't lopend doen, anders moet je je auto achterlaten. :)

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:17
ajolla schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:15:
[...]

Ik zou 't lopend doen, anders moet je je auto achterlaten. :)
Dit was mijn reactie: "Dus als ik jou auto uit de garage wil stelen, dan schrijf ik je kenteken gewoon op een stuk karton en kom ik er mee aanlopen en gaat de garage open? :P"

Dacht je dat ik mijn auto ging aanlopen? :+ ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:40
Ik heb een homemade ambilight gemaakt met behulp van een APA102 led strip.

Ik gebruik hiervoor Hyperion (open source project). Over de tijd heb ik eigenlijk meerdere versies gemaakt, in eerste instantie nog met een Arduino en een ander type ledstrip. Het probleem waar ik daarmee tegen aanliep was dat ik een processing script op een pc moest hebben draaien en dat alleen voor dat device ambilight werkte.

Uiteindelijk deze versie maakt gebruik van een HDMI splitter (de secondary HDMI out van mijn versterker ook nog geprobeerd, maar dat liep niet soepel) één van de twee gaat naar de tv, de ander naar een omvormer naar analoog (RGB) die weer aangesloten zit aan een USB grabber stick (moet een specifiek chip type zijn, anders werkt het niet met de Pi). De Pi pakt het beeld van de stick en neemt van de randen op meerdere punten de gemiddelde kleur en stuurt hiermee de ledstrip aan. Om de ledstrip mooi op de muur te laten richten en daarbij ook de hoekjes mee te nemen heb ik een frame van K'Nex gemaakt dat achter de TV hangt. Dit wil ik nog een keer updaten naar een custom aluminium versie.

Nu heb ik ambilight bij elk apparaat dat aangesloten zit via mijn receiver/versterker. Daarnaast is er een app beschikbaar waarmee ik de ledstrip ook gewoon vast op een kleur kan zetten of bepaalde 'profielen' kan uitvoeren als een soort van sfeerlicht.

Ik zal kijken of ik later nog foto's kan toevoegen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PuzzleSolver
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 14:29
Ik heb mijn oude logitech z-680 omgetoverd in een audio streamer met een Pi Zero W en een PhatDAC

https://hackaday.io/proje...tech-z-680-music-streamer

Met behulp van Mopidy en een zelf geschreven plug-in en deamon

https://github.com/AndreVanKammen/mopidy-gpiovolume

Verder nog OctoPi draaien samen met Klipper voor mijn 3D printer op een Pi3B
Home automation met Mosquitto MQTT en NodeRed op een Pi3B,
nu bezig met Zigbee2MQTT waarmee ik ook Ikea, Philips en andere zigbee lampen aan kan sturen (draait nu op een Pi4, maar die gaat straks naar de printer).

Verder nog een Dingdong en een deurbel gemaakt met een ESP8266, een relaisbox met een esp8266 die via MQTT de lampen in mijn plafond aanstuurt. En nog wat led strip kerstboomverlichting met een esp8266.

[Voor 4% gewijzigd door PuzzleSolver op 16-07-2019 13:38]

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 16:48
Derice schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:36:
Ik heb mijn Pi 3B ingezet als:

- Uitlezen slimme meter
- Uitlezen watermeter
- CV controle (water temp, lux in huiskamer, thermostaat)
(bovenstaande via domoticz)

- PiHole
- ADS-B ontvanger en daarmee feeds versturen naar Flightradar24, Planefinder & Flightaware.
Staat een leuke antenne voor op mijn dak. :-)

Geen foto's op het moment. Volgen nog.
Hoe lees jij de watermeter uit als ik vragen mag? Ik hoop nog steeds een nieuwere te krijgen aangezien die van mij al zo'n 20 jaar oud is

5120Wp Oost/West - PV Output

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:59

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

JustinoFTW schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:36:
[...]

Hoe lees jij de watermeter uit als ik vragen mag? Ik hoop nog steeds een nieuwere te krijgen aangezien die van mij al zo'n 20 jaar oud is
De meeste water meters hebben een cijfer (of een ander draaiend onderdeel) waar een reflectie vakje op zit. Kwestie van met een led er op schijnen en de reflectie meten dan weet je dat dat cijfer een rondje heeft gedraaid. Als je weet hoeveel liter 1 rondje is dan kan je alles uitrekenen.

Of blijkbaar kan het ook anders:
https://ehoco.nl/watermet...n-domoticz-python-script/

My Youtube Channel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:36
Ik heb op basis van een ESP 8266 een deurbel projectje gemaakt. Aan de ESP heb ik een DFPlayer mini bordje gekoppeld. Deze heeft al een ingebouwde versterker van 3 watt. In de DFPlayer kan je een micro SD kaartje stoppen met verschillende MP3's erop.

Op de ESP draait een programmaatje wat een webpagina kan laten zien, en wat een aantal knoppen heeft. Als je op knopje 1 klikt op de webpagina speelt 'ie muziekje 1 enz. om te kunnen testen. Ook heeft hij een aantal invoervelden met een datum van en een datum tot, met daarachter een nummertje voor het MP3tje. Bij opslaan wordt dit opgeslagen in het flashgeheugen van de ESP.

Als nu iemand aanbelt zoekt de ESP aan de hand van de datum, die van het internet wordt afgehaald, door de datumtabel. Het bijbehorende MP3tje wordt nu afgespeeld. Zo heb ik een happy birthday mp3tje voor de verjaardagen van de kids, een kerstmuziekje bij de kerst, Vivaldi's Primavera voor in de lente (zelf ingespeeld) en een algemeen muziekje voor de rest.

Als speakertje heb ik een speaker van 1 of ander oud multimedia setje. 3 watt is echt hard genoeg. De boel is redelijk galvanisch gescheiden dmv relais.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 10:46
Arunia schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:51:

Heb je dit al eens geprobeerd? https://forums.plex.tv/t/...on-on-home-network/179493

En welke image gebruik je om PMS te draaien?

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-04 18:57
Ooit betrokken geweest bij ReefAI, rPi hardware voor remote aquarium controlling en monitoring. nu een rPi3b+ voor allerhande huis monitoring werk.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
Mattie112 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:41:
[...]

De meeste water meters hebben een cijfer (of een ander draaiend onderdeel) waar een reflectie vakje op zit. Kwestie van met een led er op schijnen en de reflectie meten dan weet je dat dat cijfer een rondje heeft gedraaid. Als je weet hoeveel liter 1 rondje is dan kan je alles uitrekenen.

Of blijkbaar kan het ook anders:
https://ehoco.nl/watermet...n-domoticz-python-script/
Slim! Alleen als je ook maar enige downtime hebt moet je hem weer kalibreren toch? Een camera met OCR zou dit voorkomen, maar dan moet je dus ook licht hebben omdat de camera anders niets ziet. Dilemma.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hoerenkast *O* *O*

(Sorry voor de slechte foto maar ze zijn nog wel te spotten :P)

Daarnaast nog diverse in gebruik voor RetroPie, paar anderen i.c.m. DS18B20 sensoren, al vervang ik die de laatste tijd door ESP bordjes. 8)

www.google.nl

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:53
Pi3: Domoticz met Ikea tridfri, 433mhz deurbel, WiFi webcams, shelly switches en diverse KaKu ontvangers
Pi3: MagicMirror
Pi2: jaren gebruikt als mediaplayer. Net vervangen door een Mi Box S voor 4K
PiNanoW: Webserver voor diverse projectjes
PiNanoW: ligt klaar om SpotifyConnect in de keuken te gebruiken
Pi: in de bureaula als stofvanger ;)
Volgende projectje wordt een Pi4 als NAS ter vervanging van mijn verouderde Synology nas

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hier een RPi 3B draaiende met de UniFi controller en pi-hole,

zie ook mijn guide/scriptje daarvoor :
[handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole

(Engels) https://community.ubnt.co...oller-and-Pi/td-p/2470231

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb de volgende toepassingen draaien
  • ADS-b ontvanger
  • FLARM ontvanger (FLight AlaRM - soort ADS-b voor kleine vliegtuigen)
  • Unifi pi
  • IPcam's
  • Pi-hole
maaarrrrr.....ben nu voorzichtig begonnen met een kattenverjager op basis van objectherkenning met OpenCV.
Met wat mechatronica, waterspuit en een laser moet dat dolle pret worden in de tuin. Eigenlijk wil ik een display met daarop beesten die je kunt aanvinken voor een douche. Wat ik tot nu toe heb gezien zijn betrekkelijk "domme" verjagers obv beweging.die de hele tuin onder water zetten, of in ieder geval maar twee standen hebben: aan of uit. ik wil iets proberen met objecttracking, en gerichte waterstraal.

objectherkenning obv OpenCV zijn veel voorbeelden van te vinden, mechatronica is goed verkrijgbaar, al is het meestal meuk of niet te betalen, de uitdaging zit in de interface

de RPi4 heeft genoeg rekenkracht om OpenCV wat meer body te geven.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-06 14:10
basseytje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:00:
Project1:
Wij zijn met een paar collega's een tank robot aan het bouwen met de Raspberry Pi 3b. En we programmeren deze met LabVIEW door gebruik te maken van de LINX library. Het einddoel van dit project is de robot zelfstandig door het gebouw te laten rijden, maar zo ver zijn we nog niet.

Project2:
We hebben in verschillende ruimtes een Pi liggen die de omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid meet, deze data wordt doorgestuurd naar een Systemlink server waar we een dashboard op hebben zodat we in een grafiek beide waardes van verschillende nodes kunnen zien. Daarnaast kunnen we ook de historische data uitlezen door een file van iedere node op te vragen voor een specifieke datum. Hierdoor draaien ze altijd autonoom en hoeft hij dus niet ten alle tijden verbonden te zijn met de server.
Doe Jeffrey de groeten! ;)

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:59

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

HenkEisDS schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:09:
[...]

Slim! Alleen als je ook maar enige downtime hebt moet je hem weer kalibreren toch? Een camera met OCR zou dit voorkomen, maar dan moet je dus ook licht hebben omdat de camera anders niets ziet. Dilemma.
Mja dat klopt inderdaad, alleen bij water gaat het niet zo heel hard je moet flink wat litertjes verbruiken voor je ook maar enig significant verschuiving ziet in je meterstand.

My Youtube Channel

• Arunia
@Wtrdk Enige nadeel is volgens mij dat ik weer in moet loggen wanneer we thuis zijn. Maar goed, dat is dan ook weer niet een grote moeite.
Ga daar nog eens naar kijken. Thanks!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 16:45
Ik zie veel domoticz hier zeg!
Zelf doe ik pi3b Hassio met een zigbee2mqtt stick en de gebruikelijke addons zoals pihole, openvpn en nodered.
Bijna tweaker onwaardig zo makkelijk was het :)
Heb m'n 3b vervangen voor een Nvidia shield, want 4k.
Lopend project is opentherm icm smart radiator valves, maar daar moet ik nog hardware voor bestellen.. iemand tips?

you had me at EHLO

• resixh
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-07-2020
Hi wat denken jullie trouwens kan de nieuwe PI met 4gb goed Minecraft feed the beast draaien of is het hopeloos om te beginnen hier aan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:33
Momenteel op m'n Pi 3b als LNMP-server (DietPi, Nginx, MariaDB, PHP-FPM) draaien die dienst doet als testopstelling voor het vervangen van Google services. Doel is om alle software open source te houden. Momenteel worden al mijn gemaakte foto's en video's m.b.v. Nextcloud op een externe HDD gezet.
Nu aan het experimenteren om een Bitwarden backend er aan toe te voegen. volgende stap zal het synchroniseren van gegevens uit mijn Mi Band 3 naar de Pi zijn.
Als dit allemaal werkt zal de volgende stap met LFS een nog lichtere en geoptimaliseerde distributie zelf maken (en kijken of ik Systemd kan vervangen voor SysVinit :+ )

Tenslotte doet de Pi ook dienst als htpc i.c.m. Kodi zodat de gesynchroniseerde foto's en video's direct vanaf Kodi te bekijken zijn.

In het verleden ook PiHole i.c.m. PiVPN gebruikt met als hoofddoel advertenties te kunnen blokkeren op mijn telefoon buiten mijn eigen netwerk, maar dit geschrapt toen ik er achter kwam dat het draaien van lokale adblockers (Android: Blokada/Bromite, Chrome: uBlock origin/uMatrix/Cookie Autodelete/Decentraleyes) sneller werkt en een lagere beheerlast heeft.

Acties:
  • +44Henk 'm!

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:06
Ik heb voor mijn moeder wat in elkaar geklust:
Probleem, moeder kan niet goed meer schrijven (vanwegen bibberen) maar wil toch (verjaars-)kaartjes kunnen versturen.
Comby gemaakt van rest-servertje op Pi, Dyno label printertje aan de Pi en een app op haar tablet die haar adreslijst uitleest.

Adres selecteren op de tablet, print knop klikken en in de hoek van de kamer komt het printertje tot leven die een etiketje uitspuugt.

Moeder heeelemaal happy, en ik hoef niet alle kaartjes meer te schrijven :P

• Lorenzo.
planB schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:41:
Ik heb voor mijn moeder wat in elkaar geklust:
Probleem, moeder kan niet goed meer schrijven (vanwegen bibberen) maar wil toch (verjaars-)kaartjes kunnen versturen.
Comby gemaakt van rest-servertje op Pi, Dyno label printertje aan de Pi en een app op haar tablet die haar adreslijst uitleest.

Adres selecteren op de tablet, print knop klikken en in de hoek van de kamer komt het printertje tot leven die een etiketje uitspuugt.

Moeder heeelemaal happy, en ik hoef niet alle kaartjes meer te schrijven :P
Dit vind ik dus mooi. Goede toepassing.

• Stoffel007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 12:57
Ik gebruik een RPi3 waar Retropie op draait (nostalgie!).
Daarnaast een RPi3 waar Kodi op draait.
Een derde Rpi3 dient als server (draait op Max2play) voor mijn multiroom muziekinstallatie, daarnaast draait een vierde Rpi3 met touchscreen als een van de bedieningen voor de muziek icm 2 Logitech squeezebox Touch apparaten.
Na het verlof begin ik aan een project met een RPi3 en arduino om mijn serre volledig te automatiseren: ramen automatisch openen en sluiten, luchtvochtigheid en temperatuur in de gaten houden, planten bewateren, ...

• mikeschat
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03 11:07
Falco schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:42:

Werkt de spotify plugin van Volumio inmiddels alweer? Heb hier zelf een aantal maanden geleden naar gekeken, en toen kon ie geen liedjes afspelen omdat spotify de API had aangepast. Als die het inmiddels weer doet kan ik eindelijk mijn kistradio met touchscreen af maken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 674295

Hier draaien ook (te) veel Pi's:

raspberry: 2B (wordt een 3B) voor PiHole DNS en OpenPVN
homeassistant: 3B+ (wordt een 4 4GB) HomeAssistant en Snips master
kodi: 3B+ draait libreelec en lircd, hier praat HA tegen via SSH om de domme speakerset te bedienen via IR
octoprint: 2B voor de Ender 3 3D printer
2x 3B+ (pixel en megapixel): twee snips slaves met touchscreen en ha interface, 7 inch en 10 inch, als zelfbouw google hub clones

• Videopac
  • Registratie: November 2000
Ik ben nog steeds bezig met het bouwen van een audiofiele mediaspeler. De basisingredienten zijn een Odroid C2, een Soekris dac en Hypex NCore eindversterkers. En dan met een 7" 1024x600 scherm (ik vind alles via een telefoon/tablet doen niet ideaal). OS: Squeezelite: ik vind de interface prettiger dan van bv Volumio. Vooralsnog loop ik vast op 64-bits ondersteuning van Jivelite (wordt hopelijk beter nu de RPi 4 ook 64-bits is) en het aan/uitzetten van de dac en eindversterkers via een GPIO poort.

Verder een Odroid C2 met OpenElec als mediaspeler op de televisie aan gesloten: meer dan snel genoeg en koeler dan een RPi 3B+.

Ik heb ook een tijdje een Banana Pro gebruikt als Pi-Hole, meer dan snel genoeg, alleen filterde die niet alle Google advertenties, waarschijnlijk omdat het in OpenWrt niet mogelijk is om geforceerd een ander intern IP-adres te gebruiken als DNS server voor hard gecodeerde DNS servers in clients. Met de ingebouwde Adblock gaat dat wel goed, maar die is trager.

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-02 15:33
Niet echt voor huis-tuin-keuken gebruik, maar hopelijk toch interessant om te delen. Ik werk op de TU Delft. In 2017 hebben we een door ons ontwikkelde camera op een telescoop op 5km hoogte ingebouwd en observaties gedaan. We hebben hier een RPi3 gebruikt om de status van een batterij uit te lezen. Dat is minder eenvoudig dan het klinkt.

De batterijen worden gebruikt voor een versterker van signaal van de detectoren. Ruis op deze versterker zien we direct terug in onze metingen, dus hoe meet je de batterijstatus zonder de metingen te beïnvloeden? Normaal gesproken rij je 1.5 uur naar de telescoop op 5km hoogte, check de batterijen, batterijen vervangen afhankelijk van status (simpel lampje) en kun je weer 1.5 uur terug rijden. Nogal omslachtig.

Samen met mijn electricien heb ik toen op basis van een RPi3 en opto-couplers een systeem gebouwd waarmee we de status op afstand konden uitlezen. Sterker nog, we kunnen dit nu loggen en inschatten wanneer we weer naar boven moeten, in plaats van voor de kat zijn viool 3 uur rondrijden. Ding draait op een paar regels Python. De RPi vraagt gewoon netspanning, maar de electronica erachter leeft van de batterij. Hier wordt echter maar een paar mW geconsumeerd, dus heeft het geen grote gevolgen voor de levensduur van de batterijen.

Verder niet echt wereldschokkend, maar veel collega's zijn uitermate blij met deze kleine gadget.

Ons project: http://DESHIMA.ewi.tudelft.nl

Edit: we gebruiken nog een paar RPi3s bij ons in de groep. 1x voor de koffiekamer, voor slideshows op het tv-scherm. Een ander gebruiken we voor aansturing van apparatuur in het lab.

[Voor 6% gewijzigd door thoenk op 16-07-2019 14:56]

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rorie
  • Laatst online: 05-06 20:58
Mijn Raspberry Pi 3 gebruik ik als server voor mijn domotica waar ik het volgende op het draaien:
- Pilight
- Domoticz
- OpenVPN
- Apache (mqtt client + pagina)
- MQTT broker
- Zigbee2MQTT
- Service voor het uitlezen van mijn Xiaomi plantsensor
- Service voor het loggen van mqtt sensor data naar een database
- Service voor het aansturen van mijn verlichting

Al mijn 5 ESP8266 met bijbehorende sensoren en actuatoren communiceren via mqtt met mijn Raspberry Pi.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• toxical
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11-2022
Poeh! Al heel wat projectjes bedacht en uitgevoerd met een Raspberry Pi erin verwerkt. Veelal projectjes voor totaal andere toepassingen dan je meestal / gebruikelijk de revue ziet passeren.

Lastig om de tofste hiervan aan te geven. Dat wordt een gedeelde 1e plek voor 2 projectjes waar ik met regelmaat vooral veel plezier aan beleef.

Waarom ik juist voor een RPi kies. Da's bijna automatisme... 1) Ze zijn al jaren 'overal' verkrijgbaar, 2) de community support groeit met de dag en 3) vaak heb ik er nog wel 1 doelloos rond zwerven voor een volgende probeersel of project.

1) RPi Slotrace Timer

Dit was een fun projectje om regenachtige zaterdagen met dochterlief door te komen. Uiteindelijk een klein beetje een uit de hand gelopen projectje maar wel super veel plezier ermee. Zelfs met volwassenen onder elkaar. :9B

Een greep uit de features:
- Enkel voeding nodig (Wifi client of ad-hoc modus), wel zo handig.
- Verschillende instelmogelijkheden w.b.t. race lengte (aantal ronden), speler naam en meer.
- Eenvoudige bediening via webbased GUI en/of een 3-tal knopjes langs de brug met startlicht

Met dit project ben ik eigenlijk niet echt ergens tegenaan gelopen. Veel materie is niet nieuw voor me, goed toepasbaar, en zoals altijd zijn er meerdere wegen naar Rome.

2) RPi AX.25 + Netrom network node, gateway en BBS

De jongere generatie zal dit weinig zeggen, maar de wat oudere generatie nerds die ooit in aanraking zijn gekomen met CB/27mc of het radioamateur-schap vast en zeker wel!

Een echte old skool toepassing van voor het internet tijdperk (AX.25 packetradio via een transceiver / 27mc bakkie 8) ) welke anno 2019 gewoon 24/7 operationeel is. Dit project ergens in 2011/2012 gestart om eens te kijken of het mogelijk was om dat hele feestje stabiel op een RPi te kunnen draaien. Lekker low-cost en relatief energiezuinig.

Dat was op zich goed te doen op enkele dingen na. Waar ik bij dit projectje vooral tegenaan liep was destijds dat e.a. niet allemaal even lekker/stabiel werkte. Dat had met name te maken met de relatief oude ax25tools en apps in de repo of software die sinds 1999 niet meer aangeraakt was. Werd een kwestie van probleem pinpointen, patchen en niet de binaries uit de repo (of andere bronnen) gebruiken maar de gepatchte versies.

Vorig jaar deze RPi incl. de collectie 27mc bakkies opnieuw uit de kast getrokken nadat ik via FB in contact kwam met wat andere hobbyisten waar het nostalgische aspect ervan (ook) altijd is blijven kriebelen. Sommigen zijn nooit gestopt geweest met die hobby, en anderen zoals ikzelf hebben het weer eens opgepakt. Blijft leuk 'nerd stuff' die ouwe meuk in een modern jasje.

Ook wat aanpassingen / verbeteringen gemaakt zoals een betere (en mooiere) webbased GUI en het gebruik van een USB sound adapter als interface voor een zgn. software-modem.

[Voor 20% gewijzigd door toxical op 16-07-2019 18:35]

• Falco
mikeschat schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:48:
[...]

Werkt de spotify plugin van Volumio inmiddels alweer? Heb hier zelf een aantal maanden geleden naar gekeken, en toen kon ie geen liedjes afspelen omdat spotify de API had aangepast. Als die het inmiddels weer doet kan ik eindelijk mijn kistradio met touchscreen af maken :)
Welke spotify plugin bedoel je?

Ik gebruik zelf het liefste de Spotify Connect plugin als ik muziek van Spotify speel, dat werkt net wat makkelijker. Volumio werkt dan als ieder ander Spotify Connect capabel apparaat. Merk wel dat het soms wat langer duurt voor de connectie wordt gelegd.

De normale Spotify plugin werkt wel, maar die heeft nog altijd geen ondersteuning voor playlists. Specifieke nummers zoeken gaat echter wel goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mikeschat
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03 11:07
Falco schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:09:
[...]

Welke spotify plugin bedoel je?

Ik gebruik zelf het liefste de Spotify Connect plugin als ik muziek van Spotify speel, dat werkt net wat makkelijker. Volumio werkt dan als ieder ander Spotify Connect capabel apparaat. Merk wel dat het soms wat langer duurt voor de connectie wordt gelegd.

De normale Spotify plugin werkt wel, maar die heeft nog altijd geen ondersteuning voor playlists. Specifieke nummers zoeken gaat echter wel goed.
Ik bedoelde inderdaad de spotify plugin. Connect doet het inderdaad wel, maar dat werkt niet altijd even lekker als je op een hotspot zit in een gebied met slecht bereik :) . Daarom wilde ik gebruik maken van de spotify plugin, die kan iets beter omgaan met chaching van playlists etc, maar die doen het inderdaad al een tijdje niet meer.

Misschien dat ik toch eens op zoek moet gaan naar een alternatieve oplossing voor mijn probleem dan :P

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MAXed_out schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:18:
Ik wou wat meer leren over computer clusters, Docker en Kubernetes dus ik heb een mini datacenter gemaakt.

De eerste variant is express zo goedkoop mogelijk gemaakt en exclusief uit onderdelen van AliExpress:
[Afbeelding]

Dit zijn 4 OrangePI Zero's met een 32 bit ARM processor, 512MB RAM en 100Mbit Ethernet.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hier ben ik wel nieuwsgierig naar, heb je hier meer informatie over en zou je de foto's kunnen fixen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee