Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:12

cptbuttlick

Team green

Heb hem nu van standaard afspeel aparraat gehaald , Op hoop van zegen dat dat de fix is.
Het systeem lijkt tot dusver nog stabiel

[ Voor 19% gewijzigd door cptbuttlick op 19-02-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
Had die apparaten hier altijd aan staan, maar nu uit voorzorg het toch maar uitgeschakeld, wie weet ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

JohanNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:17:
Had die apparaten hier altijd aan staan, maar nu uit voorzorg het toch maar uitgeschakeld, wie weet ;)
high refresh ? Miss heeft dat er ook nog mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
cptbuttlick schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:19:
[...]

high refresh ? Miss heeft dat er ook nog mee te maken
Nah, het enige wat ik nog zou kunnen opmerken is dat mijn primaire beeldscherm geen speakers heeft nvm heeft hij wel kom ik nu net achter :p, maar mijn tweede scherm heeft dat wel en loopt zelfs via HDMI.
Primaire scherm is 4K 120Hz en tweede scherm 1080P 60Hz.
Gebruik de monitor speakers toch niet dus het uitschakelen daarvan is voor mij ook geen probleem ;)

[ Voor 15% gewijzigd door JohanNL op 19-02-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Het probleem lijkt hier opgelost door het apparaat van standaard afspeel apparaat te halen ...
Edit het is opgelost nu !

Edit nee dus niet.

[ Voor 20% gewijzigd door cptbuttlick op 19-02-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 06:00
Bleek mn ram geheugen te zijn !

[ Voor 96% gewijzigd door Lucky0wn op 05-03-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Lucky0wn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:45:
Ik heb zelf ook problemen met een Powercolor 5700XT Red Devil...

Al zijn het bij mij random reboots. Als ik gewoon desktopwerk doe heb ik nauwelijks random reboots (ze zijn er wel) maar als ik 5 - 10 minuten in WoW Classic zit krijg ik zwart scherm en reboot mijn pc. Soms lijkt het wat langer goed te gaan. Het lijkt alsof de OC bios het iets beter doet dan de silent. Nergens in de eventviewer iets te vinden.
Wat ik al geprobeerd heb:

PCIe instellen op Gen3
Alle overclocks/XMP op standaard
Verschillende drivers met DDU in safe mode(beta drivers verergeren het probleem)
HW acceleratie in Discord en Chrome uitgeschakeld
HDMI Audio uitgeschakeld

Dit allemaal in combinatie met een MSI X570-A Pro en een Ryzen 7 3700x en 16GB RAM op 3200MhZ en een Corsair RMX650 watt voeding. Al tijden perfect stabiel met een GTX970.

Zouden dit driverissues zijn of toch een defecte kaart?
Bios geupdate?
Zet je geluid van je monitor uit in configuratiescherm / geluid.
Die hw acceleratie maakt niet meer uit denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door cptbuttlick op 19-02-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Alles gefixt!

[ Voor 123% gewijzigd door Lucky0wn op 05-03-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Lucky0wn Ik zou even eventviewer in de gaten houden, desnoods de betrouwbaarheidscontrole even raadplegen of daar iets nuttigs staat.
Je kunt hem zoeken in het configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:09:
Het probleem is alleen dat ik en meerdere mensen een receiver via HDMI hebben aangesloten. We zijn afhankelijk van die audio driver.
Maar als ik zie bij mijn apparaten, staat mijn reciever er apart tussen. En bij @cptbuttlick is net het scherm uitgeschakeld als geluidsapparaat.
Ik heb zelf even de test gedaan, en ik krijg nog steeds geluid uit mijn reciever als ik mijn scherm als geluidsapparaat uitschakel.
Ik heb wel HDMI lopen naar met reciever, en DP naar mijn scherm. Beiden vertrekken vanuit mijn GPU, en geen verbinding tussen scherm en reciever.
Het rare is dat windows steeds 2 schermen detecteerd, zoals ook blijkt uit mijn screenshot, terwijl ik er maar eentje heb aanhangen. En als 2de beeldscherm wordt dus mijn reciever gedetecteerd 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2pY9krutqqM50eE0XYSt8xjp/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OsA5DsLWEBdzcKIZ2YZMRGnC/full.png

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lucky0wn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:45:
Ik heb zelf ook problemen met een Powercolor 5700XT Red Devil...

Al zijn het bij mij random reboots. Als ik gewoon desktopwerk doe heb ik nauwelijks random reboots (ze zijn er wel) maar als ik 5 - 10 minuten in WoW Classic zit krijg ik zwart scherm en reboot mijn pc. Soms lijkt het wat langer goed te gaan. Het lijkt alsof de OC bios het iets beter doet dan de silent. Nergens in de eventviewer iets te vinden.
Dat lijkt heel veel op een hardware defect en helemaal niet op een software probleem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Gefixt!

[ Voor 128% gewijzigd door Lucky0wn op 05-03-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Lucky0wn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:04:
[...]

Eventviewer is volledig leeg, enkel de melding dat het systeem onverwacht opnieuw is opgestart.
Heb daarbij de voeding al eens vervangen door een oude voeding (enkel de PCIE power connectoren aangezien deze oude voeding geen ATX2.4 ondersteunt)
Als je daar echt niets kunt vinden dan zou ik ook zeggen dat bepaalde hardware niet deugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Arator schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:02:
[...]

Maar als ik zie bij mijn apparaten, staat mijn reciever er apart tussen. En bij @cptbuttlick is net het scherm uitgeschakeld als geluidsapparaat.
Ik heb zelf even de test gedaan, en ik krijg nog steeds geluid uit mijn reciever als ik mijn scherm als geluidsapparaat uitschakel.
Ik heb wel HDMI lopen naar met reciever, en DP naar mijn scherm. Beiden vertrekken vanuit mijn GPU, en geen verbinding tussen scherm en reciever.
Het rare is dat windows steeds 2 schermen detecteerd, zoals ook blijkt uit mijn screenshot, terwijl ik er maar eentje heb aanhangen. En als 2de beeldscherm wordt dus mijn reciever gedetecteerd 8)7
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je het uitgeschakeld bij configuratiescherm/ geluid afspeel apparaat rechtermuis uitzetten?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/537678489936199700/679678306915844126/unknown.png

[ Voor 5% gewijzigd door cptbuttlick op 19-02-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Arator schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:02:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt Windows blijft twee schermen zien. Helaas een dom nadeel.
Bij mij staat mijn receiver in het lijstje, ik heb de rest altjid uitgeschakeld.

Ik heb dezelfde opzet, twee schermen via DP en receiver via HDMI.

Als je het probleem met een onzichtbaar scherm wilt oplossen (als je daar tenminste last van hebt), moet je gewoon main screen clonen op je receiver nep scherm :P.
Duurde bij mij erg lang voor dat ik daar achter kwam dat dit mogelijk was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
cptbuttlick schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:22:
Heb je het uitgeschakeld bij configuratiescherm/ geluid afspeel apparaat rechtermuis uitzetten?
yep. Ik wel natuurlijk wel geluid houden uit mijn reciever, net als @Sp3ci3s8472. Ik gaf maar aan dat je die wel op je scherm kan uitschakelen, als je geen geluid gebruikt uit je scherm, en dat de reciever dan nog steeds werkt (in tegenstelling tot hieronder)
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:26:
Klopt Windows blijft twee schermen zien. Helaas een dom nadeel.
Bij mij staat mijn receiver in het lijstje, ik heb de rest altjid uitgeschakeld.

Ik heb dezelfde opzet, twee schermen via DP en receiver via HDMI.

Als je het probleem met een onzichtbaar scherm wilt oplossen (als je daar tenminste last van hebt), moet je gewoon main screen clonen op je receiver nep scherm :P.
Duurde bij mij erg lang voor dat ik daar achter kwam dat dit mogelijk was.....
Dat klonen werkt bij mij niet, want dat gaat mijn main screen naar de resolutie van de reciever. En als ik kies om "alleen weergeven op 1", valt mijn geluid weg. |:(

off-topic
voor deze shit zou ik dus terug een aparte geluidskaart willen steken, maar dan moet ze wel een HDMI-out hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Arator op 19-02-2020 16:47 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Arator schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:46:
[...]

yep. Ik wel natuurlijk wel geluid houden uit mijn reciever, net als @Sp3ci3s8472. Ik gaf maar aan dat je die wel op je scherm kan uitschakelen, als je geen geluid gebruikt uit je scherm, en dat de reciever dan nog steeds werkt (in tegenstelling tot hieronder)

[...]

Dat klonen werkt bij mij niet, want dat gaat mijn main screen naar de resolutie van de reciever. En als ik kies om "alleen weergeven op 1", valt mijn geluid weg. |:(

off-topic
voor deze shit zou ik dus terug een aparte geluidskaart willen steken, maar dan moet ze wel een HDMI-out hebben.
Als de resolutie verkeerd is, daarna gewoon aanpassen. Tenminste je moet wel een reso kiezen die die HDMI kabel/receiver aan kan.

Kwam het volgende tegen:
https://old.reddit.com/r/...cy_jumping_updown_my_fix/

Een AMD community manager heeft gisteren gereageerd en ze gaan het uitzoeken; ben benieuwd.

ULPS is misschien vergezocht en vraag mij ook af of dat werkt. Alleen zie ik wel dat de frequenty van mijn gpu clock erg veel springt tijdens het gamen. Het zou het zo maar kunnen zijn.

Edit 2:
Eerder was het mogelijk om DTS te doen via COAX op mobo. Zo had ik dit vroeger, alleen is dat met nieuwere versies van de Realtek driver verdwenen; mijn oude Gigabyte bord waar een Q6600 op zat had ik via COAX aangesloten.
Analoog is langzaam aan het verdwijnen en er zijn weinig audiokaarten met HDMI als uitgang. Dus zijn we aangewezen op videokaarten.

[ Voor 31% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 19-02-2020 22:57 . Reden: ULPS ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een beetje offtopic en graag niet reageren als je het ook niet weet.
Ik was de afgelopen dagen dus weer druk bezig met kabels, aansluitingen en instellingen van mijn monitoren en het ICC profiel dat ik gebruik voor mijn primaire scherm is weer eens helemaal kapot. Dat is een probleem dat ik al jaren heb, maar uiteindelijk krijg ik het altijd (goed) aan de praat. Het is zeer zeker Windows, maar het begint nu irritant te worden want nu lukt met me niet meer. :/

Kent iemand toevallig een obscuur "voodoo trucje" dat je niet zomaar op het internet kan vinden? Normaal instellen werkt voor geen meter, de meer bekende trucjes die je zo kan vinden, werken voor geen meter of maken de boel hartstikke geel. Deze AOCG2460PF monitor met het ICC profiel kan voor TN best een mooi kleurenspectrum en contrast behalen, maar out of the box is het echt dramatisch. Je ogen branden er zowat uit, zo slecht is het contrast en zo verzadigt is het wit. Het is alsof je in game je brightness maximaal zet. Nee, niet overdreven. Mijn ogen branden er niet uit omdat ik brightness van de monitor zelf maar heb verlaagd. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je systeem herstel hebt, van 1903 een versie terug gaan. Dat was bij mij het moment dat Windows mijn ICC profiel verneukte omdat ze HDR en Nightlight dingen hadden geintroduceerd/"gefixed".
Dit is uiteindelijk door een nieuwere update gefixed. Sindsdien heb ik feature updates uitgeschakeld :P.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:37:
Als je systeem herstel hebt, van 1903 een versie terug gaan. Dat was bij mij het moment dat Windows mijn ICC profiel verneukte omdat ze HDR en Nightlight dingen hadden geintroduceerd/"gefixed".
Dit is uiteindelijk door een nieuwere update gefixed. Sindsdien heb ik feature updates uitgeschakeld :P.
Dat zou het wel eens kunnen zijn. Ik ga eens kijken of de systeemherstelpunten goed zijn of kijken welke update het weer fikst. Geweldig toch, dat Windows 10 build systeem waar ze constant zaken slopen. :z

edit: @Sp3ci3s8472 Ik denk dat ik het nu te pakken heb. W10 vond en vind het blijkbaar nodig om steeds beide beeldschermen door elkaar te halen en een heel ander profiel van AOC zelf dat ik ooit had geprobeerd, geforceerd op het andere paneel toe te passen. Toen ik dat eindelijk verwijderd kreeg, lijkt het nu weer te werken. Voor nu dan. :P

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-02-2020 13:12 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Het is er dan toch van gekomen. Mijn nieuwe powercolor open gemaakt om te repasten.
De stutters waren niet meer te houden.
Warrany void maar de stutters zijn weg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Ik heb helaas opgegeven en ben terug naar nvidia gegaan.
Het gedoe was mij te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat is snel gegaan :P . Had stutters toch niet opgelost?

Momenteel heb ik:
Met enige regelmaat crashes met zwart scherm (gedeelte loopt door, gedeelte is ook gecrasht, eg toetsenbord drivers en muziek lopen door, maar spel zelf gaat nergens naartoe meer). Dit lijkt primair bij Outerworlds die op twee schermen in duplicate mode draaien te gebeuren. Al heb ik het ook één keer bij BF5 gehad. Outerworlds op één scherm lijkt vooralsnog te werken, maar misschien heb ik ook geluk.

Bij Heroes of the Storm artifacts bij bepaalde schermen. Gelukkig niet in het daadwerkelijke spel, maar nog steeds hoort het niet. Dit is gekomen nadat ik drivers heb geupdate naar de nieuwste versie.

Ik hoop dat de handel het uithoudt tot de 3000 series komt... Tot nu op één keer na altijd AMD kaarten gehad, en dacht dat het gezeik voorbij zou zijn, maar dat lijkt tegen te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:06
Apart hoe het zo anders is bij velen.
Zelf geen last van black screens, nouja misschien een enkele keer met alt tabben en enkel alleen als ik de Radeon app open heb staan.
Mijn grootste probleem met de Powercolor Red Dragon 5700XT is toch wel de driver issue mbt krakend (krrr) geluid in W10 als ik de muis beweeg. En in Chrome als ik scroll. En ingame met het Logitech DFGT stuur, voornamelijk in Farming Simulator 19.
De driver van ergens in 17 januari is het krakend geluid vrijwel verdwenen, een nieuwere driver geeft het probleem weer. 8)7
Vandaag kreeg ik een nieuwe DP kabel binnen na tips hier in dit topic, DP 1.4 van Club3D. Wellicht zal dat mijn probleem niet oplossen, maar waarschijnlijk wel de vage flickering die ik soms ervaar ingame.

Al met al heb ik misschien geluk met m'n kaart. Maar soms denk ik er wel eens aan om de kaart te verkopen en toch maar weer 'safe' voor Nvidia te gaan.. Ik gun AMD nog even de tijd om dingen te fixen maar dat moet geen maanden gaan duren.
Voor de rest is de 5700XT wel een beest van een GPU op 1440p 144hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:32
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:53:
[...]

Kwam het volgende tegen:
https://old.reddit.com/r/...cy_jumping_updown_my_fix/

Een AMD community manager heeft gisteren gereageerd en ze gaan het uitzoeken; ben benieuwd.

ULPS is misschien vergezocht en vraag mij ook af of dat werkt. Alleen zie ik wel dat de frequenty van mijn gpu clock erg veel springt tijdens het gamen. Het zou het zo maar kunnen zijn.
Heb je dit zelf ook nog geprobeerd?

Het verbaast me een beetje dat er hier in het topic zo weinig reactie op is, en aldaar velen heel positief zijn over het ULPS verhaal en de resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Gummiebeer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:12:
Apart hoe het zo anders is bij velen.
Zelf geen last van black screens, nouja misschien een enkele keer met alt tabben en enkel alleen als ik de Radeon app open heb staan.
Je hebt geen last van black screens maar toch heb je last van black screens.
Ja zo kan ik ook zeggen dat ik geen black screens heb, het gebeurde slechts elke keer als ik alt-tabbed naar iets hardware accelerated. Niets aan de hand jongens, wat een geluk! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Habana schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:19:
[...]

Het verbaast me een beetje dat er hier in het topic zo weinig reactie op is, en aldaar velen heel positief zijn over het ULPS verhaal en de resultaten.
Heb het geprobeerd, maar nog geen echt tijd gehad om te testen. Heb een uurtje Path of Exile gespeeld zonder enige problemen. GPU-Z had ik op mijn tweede scherm open, daar zag ik geen rare dingen en mijn core clock bleef nu op normale snelheden lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21

HellBeast

Oh My GoT!

Habana schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:19:
[...]

Zojuist geprobeerd. Ik vond diverse registersleutels, waarvan er maar eentje op de "verkeerde instelling" stond. Ik heb deze aangepast en daarna een herstart uitgevoerd. Ik start BF V en ik krijg een zwart scherm en mijn monitor geeft aan dat er geen signaal is.

BF V afgesloten, GPU driver opnieuw geïnstalleerd en alles doet het weer. Vaag.... Zouden ze dit aan hebben staan om de black screens/signal loss problemen te voorkomen?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
*AMD Ryzen 5 3600
*Sapphire RX5700XT pulse
*Gskill Ripjaw 16gb 3200
*Samsung 970 evo 500gb m2
*MSI B450 Tomahawk max
*Corsair TX550m

Geen idee of het met de RX5700XT te maken heeft, maar na 2 maanden stabiel te hebben gewerkt met de 19.12.3 driver, had ik donderdag vanuit het niets een volledig groen scherm. Ik had op dat moment een stuk of 10 YouTube tabs open staan in firefox, waarvan er 1 op de achtergrond speelde en ik was wat aan het browsen.
Geen enkele reactie meer, dus een reset gedaan. Maar kan niks vinden in de logs behalve het standaard riedeltje dat windows opnieuw is gestart.
Daarna nog een paar uurtjes kunnen gamen, en ook gisteren geen problemen. tijdens het gamen loopt de temp van de GPU op tot rond de 70°C Dat lijkt me geen probleem(VRAM nog niet gecontroleerd)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 02:28:
[...]

Heb het geprobeerd, maar nog geen echt tijd gehad om te testen. Heb een uurtje Path of Exile gespeeld zonder enige problemen. GPU-Z had ik op mijn tweede scherm open, daar zag ik geen rare dingen en mijn core clock bleef nu op normale snelheden lopen.
Dus wat dat betreft is het ULPS verhaal "vooralsnog positief" voor jouw, , elke dag zie je daar weer (meer)mensen voorbij komen die helemaal lyrisch zijn met dat ULPS verhaal en voor "hun" veel problemen oplost, Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat AMD uit dit verhaal distilleert..

Ik heb zelf nog een HD6970 met een EK waterhoofd, maar ben wel geneigd om een RX5700(XT) te bestellen just for the fun…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
kendo schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:17:
*AMD Ryzen 5 3600
*Sapphire RX5700XT pulse
*Gskill Ripjaw 16gb 3200
*Samsung 970 evo 500gb m2
*MSI B450 Tomahawk max
*Corsair TX550m

Geen idee of het met de RX5700XT te maken heeft, maar na 2 maanden stabiel te hebben gewerkt met de 19.12.3 driver, had ik donderdag vanuit het niets een volledig groen scherm. Ik had op dat moment een stuk of 10 YouTube tabs open staan in firefox, waarvan er 1 op de achtergrond speelde en ik was wat aan het browsen.
Geen enkele reactie meer, dus een reset gedaan. Maar kan niks vinden in de logs behalve het standaard riedeltje dat windows opnieuw is gestart.
Daarna nog een paar uurtjes kunnen gamen, en ook gisteren geen problemen. tijdens het gamen loopt de temp van de GPU op tot rond de 70°C Dat lijkt me geen probleem(VRAM nog niet gecontroleerd)
Dit kan in principe van alles zijn als in dat het überhaupt lastig vast te stellen is dat de videokaart of driver ervan hier iets mee te maken heeft.
Juist als de videokaart en/of driver " crashed ", dan zou je hiervan iets in de eventviewer moeten zien behalve enkel dat de pc incorrect is afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Habana schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:17:
[...]

Dus wat dat betreft is het ULPS verhaal "vooralsnog positief" voor jouw, , elke dag zie je daar weer (meer)mensen voorbij komen die helemaal lyrisch zijn met dat ULPS verhaal en voor "hun" veel problemen oplost, Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat AMD uit dit verhaal distilleert..

Ik heb zelf nog een HD6970 met een EK waterhoofd, maar ben wel geneigd om een RX5700(XT) te bestellen just for the fun…
Nog geen rare dingen gezien. Ik kan wellicht nog een spel proberen waarvan ik weet dat ik in het begin zwarte schermen kreeg; Space Run Galaxy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
JohanNL schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Dit kan in principe van alles zijn als in dat het überhaupt lastig vast te stellen is dat de videokaart of driver ervan hier iets mee te maken heeft.
Juist als de videokaart en/of driver " crashed ", dan zou je hiervan iets in de eventviewer moeten zien behalve enkel dat de pc incorrect is afgesloten.
Toch nog wat kunnen vinden. Ik had in eerste instantie alleen de generieke melding gezien.

Logboeknaam: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing
Datum: 20-2-2020 20:39:48
Gebeurtenis-id:4
Taakcategorie: Logging
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden: Session
Gebruiker: SYSTEM
Computer: DESKTOP-x
Beschrijving:
De maximale bestandsgrootte voor de sessie PerfDiag Logger is bereikt. Het is daardoor mogelijk dat gebeurtenissen verloren gaan (niet worden geregistreerd) in het bestand C:\Windows\system32\WDI\LogFiles\ShutdownPerfDiagLogger.etl. De maximale bestandsgrootte is momenteel ingesteld op 20971520 bytes.

En meteen erna:

Logboeknaam: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing
Datum: 20-2-2020 20:39:48
Gebeurtenis-id:3
Taakcategorie: Session
Niveau: Fout
Trefwoorden: Session
Gebruiker: SYSTEM
Computer: DESKTOP-x
Beschrijving:
De sessie PerfDiag Logger is beëindigd door de volgende fout: 0xC0000188

Het schijnt een vaker voorkomend probleem met windows 10 te zijn (superfetch of perfmon) Ik heb de logger nu verhoogt naar 40mb.

Geen probleem met de RX5700XT dus ;) O-)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
unfor schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:58:
[...]

Je hebt geen last van black screens maar toch heb je last van black screens.
Ja zo kan ik ook zeggen dat ik geen black screens heb, het gebeurde slechts elke keer als ik alt-tabbed naar iets hardware accelerated. Niets aan de hand jongens, wat een geluk! 8)7
`

Lezen is een vak apart. Ik zeg soms, dus niet regelmatig zoals andere gebruikers. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tijd voor een update met mijn gecertificeerde VESA kabels. :)
Onderhand ben ik er wel zeker van dat dit de crashes oplost die ik kon krijgen met het opstarten van een game terwijl ik full screen YT draaide op het tweede scherm. Ook krijg ik geen crashes meer krijgen tijdens het spelen van ANNO 1800 of Warhammer 40K Gladius. Het is dus zeker een verbetering.

Maar nu voor het bizarre. Het lijkt erop dat ik nu wel black screen crashes kan krijgen in World of Warships die ik eerst niet had. Dat is tijdens het spelen met YT op full screen ernaast. Een van deze crashes was niet te herstellen door een scherm uit te zetten, iets dat voor mij altijd werkte. Nee, deze vroeg om een hard reset. Daarna ook niet meer gehad.

Ze zijn ook zeldzaam, maar het gebeurd. Wat ik vermoed dat hier gebeurd is dat er meerdere black screen issues in omloop zijn. Een van de meest veelvoorkomende is met de slechte DP kabels in combinatie met twee schermen. Een tweede lijkt toch driver gerelateerd te zijn. Nu is de work around voor die tweede hartstikke simpel waardoor het niet echt een probleem is, maar opvallend is het wel.

Het lijkt er dan ook steeds meer op dat het ergens misgaat in de display engine van Navi chips in combinatie met meerdere monitoren met verschillende verversingssnelheden die verschillende workloads (2D en 3D) draaien. Het blijft ook opvallend dat Navi hier zo gevoelig voor lijkt te zijn. Slechte DP kabels lijken min of meer de standaard aangezien geen enkele fabrikant haar kabels laat certificeren en ik denk dat weinigen hier de illusie koesteren wat dat zal betekenen voor kwaliteit. Het zou veel wijder verspreid moeten zijn, en misschien is dat het ook wel, maar Navi is extreem. Ook opvallend is dat het voor mij maanden heeft geduurd voordat ik er last van kreeg.

Nu moet ik alleen nog even bedenken hoe ik dit het beste kan communiceren richting de RTG. Daar lijken ze trouwens ook stil te zijn geworden waardoor ik vermoed dat ze er druk mee bezig zijn. Immers vermoed ik dat ze hoogstpersoonlijk te horen hebben gekregen het op te lossen vanuit Lisa Su. Die was denk ik echt niet blij dat ze driver vragen kreeg terwijl ze het Renoir feestje wou houden. Het was te opvallend dat meteen nadat die vragen kwamen bij CES, er statements en verzoeken opdoken voor die black screen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Gummiebeer schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:27:
[...]
`

Lezen is een vak apart. Ik zeg soms, dus niet regelmatig zoals andere gebruikers. ;w
Elk black screen is er een te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
@DaniëlWW2 Heb jij nog naar het ULPS verhaal gekeken en of nog wat mee gedaan of is het langs je heen gegaan dat kan ook natuurlijk … :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Habana schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:32:
@DaniëlWW2 Heb jij nog naar het ULPS verhaal gekeken en of nog wat mee gedaan of is het langs je heen gegaan dat kan ook natuurlijk … :+
Ik ben er half doorheen gegaan. Maar dat was toch meer voor clock speed bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:34:
[...]

Ik ben er half doorheen gegaan. Maar dat was toch meer voor clock speed bugs?
Het zou meer problemen oplossen als ik de reacties aldaar lees, ik zou zeggen bekijk het nog eens, wellicht toch nog interessant…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Habana schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:39:
[...]

Het zou meer problemen oplossen als ik de reacties aldaar lees, ik zou zeggen bekijk het nog eens, wellicht toch nog interessant…
Ik ga morgen wel kijken. Ik heb toch twee schermen dus idle power usage is al wat minder dan optimaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Sissors schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:50:
Dat is snel gegaan :P . Had stutters toch niet opgelost?

Momenteel heb ik:
Met enige regelmaat crashes met zwart scherm (gedeelte loopt door, gedeelte is ook gecrasht, eg toetsenbord drivers en muziek lopen door, maar spel zelf gaat nergens naartoe meer). Dit lijkt primair bij Outerworlds die op twee schermen in duplicate mode draaien te gebeuren. Al heb ik het ook één keer bij BF5 gehad. Outerworlds op één scherm lijkt vooralsnog te werken, maar misschien heb ik ook geluk.

Bij Heroes of the Storm artifacts bij bepaalde schermen. Gelukkig niet in het daadwerkelijke spel, maar nog steeds hoort het niet. Dit is gekomen nadat ik drivers heb geupdate naar de nieuwste versie.

Ik hoop dat de handel het uithoudt tot de 3000 series komt... Tot nu op één keer na altijd AMD kaarten gehad, en dacht dat het gezeik voorbij zou zijn, maar dat lijkt tegen te vallen.
Helaas niet. Had ook artifacts etc. Kaart niet meer in elkaar gezet. 2070s gehaald.

Vind het wel jammer want was een goede kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Hebben mensen ook al een black screen gehad tijdens i-net surfen..

Bij mij viel hij net zomaar op zwart uit het niets en moest de pc weer herstarten.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 10:17
Ik lees hier mee. Ik was een hele tijd geleden al van plan om een 5700 XT aan te schaffen. Maar ik overweeg nu toch om wat bij te leggen voor een 2070S. Het is gewoon heel treurig dat AMD nog steeds niet de drivers op orde heeft. Ik heb gewoon geen zin aan gedoe en ik begin me ook af te vragen of de drivers voor deze kaart ooit wel op orde gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 18-09 16:45
Robin4 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 04:33:
Hebben mensen ook al een black screen gehad tijdens i-net surfen..

Bij mij viel hij net zomaar op zwart uit het niets en moest de pc weer herstarten.
Yup. Enkele monitor, 5700XT, bijv. Youtube tabje openen, hoppa zwart schern.
Leuke kaart, extreem slechte software.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
asset185 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:05:
Ik lees hier mee. Ik was een hele tijd geleden al van plan om een 5700 XT aan te schaffen. Maar ik overweeg nu toch om wat bij te leggen voor een 2070S. Het is gewoon heel treurig dat AMD nog steeds niet de drivers op orde heeft. Ik heb gewoon geen zin aan gedoe en ik begin me ook af te vragen of de drivers voor deze kaart ooit wel op orde gaan komen.
Dat lijkt voor nu over het algemeen ook de beste keuze te zijn, behalve als je wellicht een freesync monitor hebt waarbij die functie niet werkt op nvidia.
2070S zou ook net iets sneller moeten zijn, dus duurder maar ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De ULPS fix doet niks met de signal loss bugs. Als ik een hele dag de PC aan heb staan dan kan het aan het einde voorkomen dat ik wel eens een flits hier en daar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
ULPS wordt toch enkel gebruikt bij Crossfire? Wat is dan de reden dat dit zou werken door het uit te schakelen?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

ikbenben schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:46:
ULPS wordt toch enkel gebruikt bij Crossfire? Wat is dan de reden dat dit zou werken door het uit te schakelen?
Eigenlijk geen idee, mensen dachten dat het dingen fixte. Dus of placebo effect of het werkt echt (doordat er een bug in de driver zit). Een aantal op de reddit pagina hebben benchmarks gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ikbenben schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:46:
In dat geval is het helemaal zinloos want Navi ondersteunt geen Crossfire. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:19:
[...]

In dat geval is het helemaal zinloos want Navi ondersteunt geen Crossfire. :P
Maar het is wel te vinden in het register, ik heb er zelf naar gezocht en ik heb een full AMD pc.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hoeveel van jullie met black screen problemen hebben een reference kaart, of reference PCB?

Ik heb echt nog geen enkel zwart scherm gezien met mijn reference 5700XT :P. Misschien zijn het de third parties die wat verneuken met hun werk aan de PCBs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Nee, het is een software issue... niet een hardware issue.
Heb je bijvoorbeeld slechts 1 monitor? Dan is de kans dat je er uberhaupt ooit last van zal hebben nul.

[ Voor 47% gewijzigd door unfor op 24-02-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Propane schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:11:
Hoeveel van jullie met black screen problemen hebben een reference kaart, of reference PCB?

Ik heb echt nog geen enkel zwart scherm gezien met mijn reference 5700XT :P. Misschien zijn het de third parties die wat verneuken met hun werk aan de PCBs.
Hier een third party 5700XT zonder problemen, ook meerdere monitoren.
Het zou best kunnen dat er iets niet goed is met bepaalde GPU's of ... noem maar op, kan echt van alles zijn die dit - gecombineerd met een Navi kaart - triggert.
ikbenben schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:03:
[...]

Maar het is wel te vinden in het register, ik heb er zelf naar gezocht en ik heb een full AMD pc.
Dat kan toch?
Vorige generatie kaarten ondersteunen het nog en die worden ook nog ondersteund door de nieuwste Radeon software.

Overigens kun je Navi nog wel in een multi gpu setup plaatsen, maar moet het een game of porgramma zijn die hiermee overweg kan, zonder Crossfire.
Qua games vallen dan zover ik weet alle Directx11 en daarvoor af en heb je een Directx12 of Vulkan game nodig waarbij de developer dit zelf moet implementeren.
In de realiteit is de multi gpu support van nieuwe games die deze API hanteren zo ontzettend slecht dat je helemaal niets hebt aan een multi gpu setup.

[ Voor 19% gewijzigd door JohanNL op 24-02-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Propane schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:11:

Mijn pc is nog maar een week oud maar voorlopig nog geen gehad. Hopelijk blijft het zo.
Wel geen reference maar een Sapphire Nitro +.
JohanNL schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:11:
[...]

Dat kan toch?
Vorige generatie kaarten ondersteunen het nog en die worden ook nog ondersteund door de nieuwste Radeon software.
Aja, blijkbaar hé als het in het register te vinden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:13
meteen een reference 5700xt gekocht toen hij uit kwam.
daarna een morpheus cooler er op gezet nooit echte problemen gehad.
zit in de huiskamer game pc voor op de tv .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 18-09 16:45
unfor schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:18:
Nee, het is een software issue... niet een hardware issue.
Heb je bijvoorbeeld slechts 1 monitor? Dan is de kans dat je er uberhaupt ooit last van zal hebben nul.
Apart. Slechts één monitor hier en zwarte schermen galore.

Met oudere versies van de driver nooit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:37
1 actieve ultrawide freesync monitor, 2de uit of stand-by (de tv) en m'n Rift aangesloten. Ook continu black screens. Super irritant. Gebeurt het meest met browsen (de nieuwe Edge) in mijn geval.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
5700XT en 1 scherm, alleen issues gehad met drivers na 19.12.1 of 2. Nu sinds een drietal tweetal versies weer prima stabiel. Wel alle 'nieuwe' functionaliteit uitgezet, dus graphics profiel op standard. HW acceleratie in Edge chromium staat gewoon aan, geen issues met YT. Heb wel tijdens gamen oha geen Discord, launchers (ik noem een LoL) oid aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodners
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 12:44
morgen krijg ik nieuwe onderdelen binnen, waaronder de Aorus RX 5700 XT. Gelden de driver problemen ook voor deze nieuwe kaart? Ik begrijp dat AMD met de Adrenalin 2020 update veel problemen wilde addresseren, maar ik heb geen zicht op de hoeveelheid problemen die op dit moment nog spelen. Morgen knutsel ik de nieuwe PC in elkaar en hopelijk heb ik later in de week tijd om e.e.a. in de BIOS en drivers te configureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
dodners schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:23:
morgen krijg ik nieuwe onderdelen binnen, waaronder de Aorus RX 5700 XT. Gelden de driver problemen ook voor deze nieuwe kaart? Ik begrijp dat AMD met de Adrenalin 2020 update veel problemen wilde addresseren, maar ik heb geen zicht op de hoeveelheid problemen die op dit moment nog spelen. Morgen knutsel ik de nieuwe PC in elkaar en hopelijk heb ik later in de week tijd om e.e.a. in de BIOS en drivers te configureren.
Lees het topic even door... of dat had je eigenlijk moeten doen voordat je de kaart ging aankopen ;)
Ik zou z.s.m. de onderdelen testen en mochten er problemen zijn dan kun je de onderdelen nog terugsturen binnen 14 dagen zonder dat je een niet conform / garantieproces in hoeft te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kijk eens aan, ASUS heeft zo te zien even fijn contact gehad met AMD over hun beschuldigingen omtrent hun waardeloze RX5700 modellen. :z
https://rog.asus.com/arti...00-series-graphics-cards/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

dodners schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:23:
Hou alles als nieuw.
Reken erop dat je een hoop ellende tegemoet gaat met de drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
cptbuttlick schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:38:
[...]

Of dat je geen enkel probleem hebt zoals sommige anderen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Propane schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:43:
[...]
Of dat je geen enkel probleem hebt zoals sommige anderen ;).
Dat zou ook kunnen. Maar daar kan je helaas niet op rekenen. Zeker niet bij de 57xx.
Baal zelf nog sterk dat de kaart mij niet kon geven wat hoort.
Alles uit de kast getrokken.

[ Voor 27% gewijzigd door cptbuttlick op 26-02-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Laatst online: 21:52
cptbuttlick schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:38:
[...]

Hou alles als nieuw.
Beetje kort door de bocht.
Ik heb ook alles nieuw.
Gigabyte x570 gaming X
amd 3600
Sapphire 5700xt nitro

En nog geen problemen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Is het ook, maar begrijp ook de frustratie van users hier die al maanden tegen contstante black screens en andere issues aan lopen.
Als je 400+ euro neer legt voor een GPU dan moet het gewoon probleemloos werken, vooral als de concurrent het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
unfor schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:04:
[...]

Is het ook, maar begrijp ook de frustratie van users hier die al maanden tegen contstante black screens en andere issues aan lopen.
Als je 400+ euro neer legt voor een GPU dan moet het gewoon probleemloos werken, vooral als de concurrent het wel kan.
Dat kan ik ook helemaal begrijpen.
Maar nvidia heeft net zoveel problemen.
Kijk maar op diverse forums.
Ik ben juist overgestapt op AMD omdat ik weer veel driver problemen had bij nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Het was mijn eerste AMD kaart in tijden weer.
Had een powercolor.

Ik ben blij dat niet iedereen last heb.

En ja ik heb ook alles nieuw geplaatst op het bord na (x470) waarvan de bios up to date is.

[ Voor 15% gewijzigd door cptbuttlick op 26-02-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

koetsier88 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:08:
[...]

Ik ben juist overgestapt op AMD omdat ik weer veel driver problemen had bij nvidia
Ik geloof je helemaal.
Maar ik heb serieus mijn rtx 2080 van de baan gedaan om amd te proberen.
Hiervoor een stuk of 6 Nvidia gehad vanaf 10xx tot 20xx nooit last gehad.
Had liever de powercolor gewoon werkend gehad in mijn mini bak.
Vond het een leuk small 2 slot kaartje.

[ Voor 3% gewijzigd door cptbuttlick op 26-02-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
koetsier88 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:08:
[...]

Is dit gebaseerd of feiten of jouw gevoel? (hoef je niet te antwoorden, we weten allemaal het antwoord.)
Ik heb in het afgelopen jaar met AMD meer crashes gehad dan in de totale voorgaande 20 jaar nvidia/amd mixed.
Als je toch een serieuze AMD/Nvidia problemen discussie wilt starten, dan verwijs ik je even naar die poll van HWUB recentelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 26-02-2020 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koetsier88
unfor schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:15:
[...]

Is dit gebaseerd of feiten of jouw gevoel? (hoef je niet te antwoorden, we weten allemaal het antwoord.)
Ik heb in het afgelopen jaar met AMD meer crashes gehad dan in de totale voorgaande 20 jaar nvidia/amd mixed.
Als je toch een serieuze AMD/Nvidia problemen discussie wilt starten, dan verwijs ik je even naar die poll van HWUB recentelijk.
Unifor.
Ik hou niet zo van jouw toontje met je
(hoef je niet te antwoorden, we weten allemaal het antwoord.)
Dat jij problemen heb met jouw kaart vind ik erg voor je maar ik mag hier ook mijn mening geven.

Dit is gebaseerd op mijn ervaring met diverse Nvidia kaarten.
En het lezen van diverse forums.
Ik wil hierhelemaal geen AMD/Nvidia discussie uitlokken.

Ik geef alleen mijn mening aan dat ik geen problemen met AMD heb gehad maar weer wel met Nvidia.
En als je je aangevallen voelt is dat jouw probleem.

Het is jammer dat ik niet mag aangeven wat mijn ervaringen zijn en dat jij denk dat ik een Amd/Nvidia oorlog wil starten

[ Voor 10% gewijzigd door koetsier88 op 26-02-2020 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
unfor schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:15:
[...]

Uit die pol blijkt ook dat niet iedereen issues heeft.
Ja AMD heeft momelteel issues met bepaalde configuraties en vooral multi monitor setups.

Maar lang niet iedereen heeft problemen. Ik heb zelf sinds launch een 5700 XT en mijn broer is een maand later gevolgd en wij hebben geen problemen gehad.

Vrienden van mij in het begin wel maar met latere drivers niet meer.
Ik zal zeker niet zeggen dat de AMD drivers perfect zijn.

En ik hoop ook echt dat AMD nu stopt met nieuwe features en eerst stability boven aan de lijst zet (ookal heb ik zelf geen issues). Ik snap dat het voor de mensen die wel issues hebben extreem vervelend is.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:40:
Kijk eens aan, ASUS heeft zo te zien even fijn contact gehad met AMD over hun beschuldigingen omtrent hun waardeloze RX5700 modellen. :z
https://rog.asus.com/arti...00-series-graphics-cards/
En terecht. Anders had ik ze als ik AMD was geweest mooi uit het partner programma gegooid. Want het sloeg nergens op dat ze AMD de schuld gaven. Ze hebben zelf gewoon niet goed getest. AMD's reference cooler heeft misschien niet zo veel mounting pressure nodig maar asus heeft zelf het design van beide kaarten verknalt. Er waren genoeg andere merken die het wel goed voor elkaar hadden. Waarom kunnen die het dan wel en asus niet? Goed dat ze die statement aangepast hebben en dat de mensen online uitgehaald hebben naar asus voor zo'n statement.

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 26-02-2020 20:31 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Astennu schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:27:
[...]

Uit die pol blijkt ook dat niet iedereen issues heeft.
Ja AMD heeft momelteel issues met bepaalde configuraties en vooral multi monitor setups.
Klopt, het bleek bij AMD ongeveer de helft van de gebruikers te zijn. En dat is een schokkend percentage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
unfor schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:40:
[...]

Klopt, het bleek bij AMD ongeveer de helft van de gebruikers te zijn. En dat is een schokkend percentage.
Daaruit zou dan ook moeten blijken dat de andere helft geen problemen heeft of deze tenminste niet ervaart, erken je dat ook?
Maar over welke poll hebben we het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:27:
En terecht. Anders had ik ze als ik AMD was geweest mooi uit het partner programma gegooid. Want het sloeg nergens op dat ze AMD de schuld gaven. Ze hebben zelf gewoon niet goed getest. AMD's reference cooler heeft misschien niet zo veel mounting pressure nodig maar asus heeft zelf het design van beide kaarten verknalt. Er waren genoeg andere merken die het wel goed voor elkaar hadden. Waarom kunnen die het dan wel en asus niet? Goed dat ze die statement aangepast hebben en dat de mensen online uitgehaald hebben naar asus voor zo'n statement.
Helaas kopen nog heel wat mensen bijna blind ASUS videokaarten. Zijn er ook nog de moederborden, de monitoren en de laptops. Als je de moeite neemt je in te lezen of het toevallig tegenkomt, dan besef je dat ASUS eigenlijk nog maar bar weinig bied dat de vaak meerprijs waard is. In het huidige tempo zal mijn volgende moederbord ook geen ASUS worden en dan ben ik "ASUS vrij".

Maar het koelblok van die Strix kaarten is vrijwel identiek aan de Turing varianten. Ik heb zo een vermoeden dat het daarmee te maken heeft. Zou niet de eerste keer zijn. Vega was precies hetzelfde en kennelijk gaat ASUS die slechte Radeons bouwt al terug tot minstens de HD7900 series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

koetsier88 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:22:
[...]

Unifor.
Ik hou niet zo van jouw toontje met je
(hoef je niet te antwoorden, we weten allemaal het antwoord.)
Dat jij problemen heb met jouw kaart vind ik erg voor je maar ik mag hier ook mijn mening geven.

Dit is gebaseerd op mijn ervaring met diverse Nvidia kaarten.
En het lezen van diverse forums.
Ik wil hierhelemaal geen AMD/Nvidia discussie uitlokken.

Ik geef alleen mijn mening aan dat ik geen problemen met AMD heb gehad maar weer wel met Nvidia.
En als je je aangevallen voelt is dat jouw probleem.

Het is jammer dat ik niet mag aangeven wat mijn ervaringen zijn en dat jij denk dat ik een Amd/Nvidia oorlog wil starten
Ik ben het wel met je eens. Het kan natuurlijk zo zijn dat jij weer andersom slechte ervaring had.
Enige wat ik mij nu nog afvraag. Zitten er nou onherstelbare fouten in die 50 procent ? Of zijn het nou de drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door cptbuttlick op 26-02-2020 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

cptbuttlick schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:05:
[...]

Ik ben het wel met je eens. Het kan natuurlijk zo zijn dat jij weer andersom slechte ervaring had.
Enige wat ik mij nu nog afvraag. Zitten er nou onherstelbare fouten in die 50 procent ? Of zijn het nou de drivers.
Dat is dus de vraag. We weten niet of de gepolde groep statistisch representatief is. We weten niet wat de ervaren problemen zijn, hoe zwaar die zijn en of ze wel daadwerkelijk voortkomen uit AMD drivers. Het kunnen ook de DP kabels zijn, instabiele RAM of CPU OC's, PSU etc. Onderhand is het makkelijk om de problemen af te schuiven op de driver, maar dat is niet noodzakelijkerwijs zo voor elk systeem. Dat krijg je als een poll aanmaakt waar je met vier zwart/wit opties komt. Nota bene beseffen ze zich dit heel goed bij HardwareUnboxed en nuanceren ze die poll zelf op deze redeneringen. Ondertussen blijft het maar stil bij de RTG. Ik vraag me af wat ze aan het doen zijn want een driver in een maand is karig, zeker na de vier in januari. Ik mag toch hopen dat ze bezig zijn met de black screens reproduceren en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
JohanNL schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:50:
[...]

Daaruit zou dan ook moeten blijken dat de andere helft geen problemen heeft of deze tenminste niet ervaart, erken je dat ook?
Maar over welke poll hebben we het precies?
Eh ja? Maar ik meen dat ik dat al erkend heb met het eerste woord in de zin die je quote?
Ik dacht overigens dat het hier al breeduit besproken was, maar hierbij dan nog een keer voor degene die hem gemist hebben:

[ Voor 24% gewijzigd door unfor op 26-02-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:40:
[...]

Mee eens
Maar ook 30% van de nVidia gebruikers hadden issues. Dat is ook te veel als je het mij vraagt.

Maat nogmaals ik ben het er helemaal mee eens dat AMD snel met fixes moet komen.

De reviewers van hwub hebben zelf geen issues bij dagelijk gebruik. Echter geven ze wel aan dat het goed cleanen van oude drivers erg belangrijk is en ze wel problemen gehad hebben als ze dat niet goed gedaan hadden. Het meeste daarvan kon opgelost worden door middel van ddu.
Multi monitor blijft helaas wel een ding. Hopelijk komt daar snel een fix voor.

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 26-02-2020 21:45 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Astennu schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:43:
[...]

Mee eens
Maar ook 30% van de nVidia gebruikers hadden issues. Dat is ook te veel als je het mij vraagt.

Maat nogmaals ik ben het er helemaal mee eens dat AMD snel met fixes moet komen.

De reviewers van hwub hebben zelf geen issues bij dagelijk gebruik. Echter geven ze wel aan dat het goed cleanen van oude drivers erg belangrijk is en ze wel problemen gehad hebben als ze dat niet goed gedaan hadden. Het meeste daarvan kon opgelost worden door middel van ddu.
Ik heb alles gecleand , Zelfs een windows reinstall x2.
Toen ik de nvidia kaart erna prikte kon ik zelfs met een DDU geen youngblood spelen wegens resten amd driver.
Ik kon toen weer reinstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Astennu schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:43:
[...]

Mee eens

Het zal natuurlijk fijn zijn dat AMD dat enkel met drivers allemaal weet te fixen.
Alleen is het maar de vraag of dat de meeste problemen gaat oplossen, zoals @DaniëlWW2 ook al zegt kunnen de problemen meerdere oorzaken hebben.

De grote vraag is toch waarom er bepaalde mensen geen problemen hebben en anderen weer wel.
Multi monitor setups lijken voor meer problemen te zorgen, maar ik heb hier ook meerdere monitoren zonder problemen.
Dat de meeste problemen met enkel een nieuwe Radeon driver opgelost zou moeten kunnen worden lijkt me veel te simpel, maar wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JohanNL schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:57:
[...]

Het zal natuurlijk fijn zijn dat AMD dat enkel met drivers allemaal weet te fixen.
Alleen is het maar de vraag of dat de meeste problemen gaat oplossen, zoals @DaniëlWW2 ook al zegt kunnen de problemen meerdere oorzaken hebben.

De grote vraag is toch waarom er bepaalde mensen geen problemen hebben en anderen weer wel.
Multi monitor setups lijken voor meer problemen te zorgen, maar ik heb hier ook meerdere monitoren zonder problemen.
Dat de meeste problemen met enkel een nieuwe Radeon driver opgelost zou moeten kunnen worden lijkt me veel te simpel, maar wie weet...
Weet je, ik sluit onderhand niet meer uit dat ze misschien werken aan een vbios update en die gaan pushen. Het zou namelijk ook microcode gerelateerd kunnen zijn. Maar zelfs dan nog denk ik dat mensen problemen houden. Er is nu zoveel gegraven in deze problemen en ik denk dat het een combinatie van verschillende factoren is. Meerdere monitoren met verschillende verversingssnelheden, slechte DP kabels, switchen tussen 2D of 3D mode en dan heb je ook nog de factor W10 dat ook constant zaken sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cptbuttlick schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:50:
[...]

Ik heb alles gecleand , Zelfs een windows reinstall x2.
Toen ik de nvidia kaart erna prikte kon ik zelfs met een DDU geen youngblood spelen wegens resten amd driver.
Ik kon toen weer reinstallen.
Was dat ddu vanuit safe mode?

Ik hoorde. De mensen van hwub ook zeggen dat soms het. Volgende hielp (wel bij amd kaarten)
Ddu > reinstall driver > ddu nog een keer driver.

Erg raar maar daar hadden ze het over.
Ik gebruik zelf amper ddu omdat ik geen issue heb. Dus kan het bovenstaande niet bevestigen. Ze hadden het er over in hun Q&A van feb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 94% gewijzigd door F_J_K op 26-02-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Astennu schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:37:
[...]

Was dat ddu vanuit safe mode?

Ik hoorde. De mensen van hwub ook zeggen dat soms het. Volgende hielp (wel bij amd kaarten)
Ddu > reinstall driver > ddu nog een keer driver.

Erg raar maar daar hadden ze het over.
Ik gebruik zelf amper ddu omdat ik geen issue heb. Dus kan het bovenstaande niet bevestigen. Ze hadden het er over in hun Q&A van feb
Ik heb alles gegeven wat mogelijk was echt waar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:57
Voor wie het gemist hebben, een driver update met heel wat fixes!
De eerste reacties lijken goed, laten we hopen dat AMD de weg omhoog heeft gevonden :)

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

[ Voor 17% gewijzigd door TheLarger1 op 28-02-2020 19:28 ]

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:05
Voor mij heeft deze driver in ieder geval gefixed dat ik weer schaduwen in kan schakelen tijdens Total War Warhammer II. Ze beloven ook flinke fixes voor the Witcher 3. Lijkt erop dat ze nu echt de schouders eronder gezet hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door PenguinEmperor op 28-02-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Vanavond maar eens installeren. Ben benieuwd of ik dan van het geratel af kom tijdens muisgebruik in webbrowser. Zit nog op 4 drivers terug waar ik dit probleem niet ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik heb nog geen problemen ondervonden met de vorige driver 20.2.1, dus ga voorlopig nog niet updaten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
En het geratel is weer terug 8)7
Versie 20.1.3 geen geratel tijdens scrollen, alle andere versies wel.
Geratel wordt getriggerd door input van een invoerapparaat.
Zal dus ergens een conflict maken met een USB driver van het moederbord. Maar blijft raar dat het bij 20.1.3 niet hoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Blij dat er voor de amders nu eindelijk wat verbetering in zicht is !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PenguinEmperor schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:34:
Voor mij heeft deze driver in ieder geval gefixed dat ik weer schaduwen in kan schakelen tijdens Total War Warhammer II. Ze beloven ook flinke fixes voor the Witcher 3. Lijkt erop dat ze nu echt de schouders eronder gezet hebben.
Yes, ze hebben mijn/onze bug gefikst. :*)
The Witcher 3: Wild Hunt™ may experience an application hang or black screen during certain parts of the game or intermittently during gameplay.
Dus tijd om the save file erbij te pakken en te gaan testen. Uiteraard voor wetenschappelijke doeleinden en niet om the Witcher 3 te spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:05
Ik heb nu net de laatst nieuwe versie geïnstalleerd. Ik had sowieso weinig problemen, ik heb een 5m club3d kabel, behalve dat mijn underclock instelling wel eens werden vergeten.

Met deze nieuwe versie krijg ik de ventilator snelheid niet onder de 1150 rpm waar ik die voorheen op 850 rpm had. Dat is wel een beetje vervelend want ik heb een blowerkaart en die maakt me nu wel iets teveel herrie. Ik ga morgen eens een uurtje of wat wow-en en dan eens kijken of mijn spelervaring in ieder geval wel hetzelfde blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar DDU besloot om niet lief te doen. Eindelijk mocht ik de driver weer installeren en het werkt perfect. Ik kan weer drowners doodmaken zonder shadows omlaag te zetten. :*)

edit: En de laatste black screen issues die ik nog had, lijken opgelost te zijn. Het heeft even geduurd, maar ze lijken zichzelf dan eindelijk te hebben unbucked bij de RTG. :Y

[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-02-2020 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:36
Nu nog performance in ACC en ik koop een 5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik had regelmatig directX errors, dat lijkt nu ook weg.

Echter gaf mijn Radeon software aan nog geen update te hebben, terwijl ik nu met een nieuwe install hem wel geïnstalleerd heb...

Edit: Hmmm toch weer directX error DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG.... zucht.

Edit2: Ook al weer een black screen in AoE II

[ Voor 30% gewijzigd door --MP-- op 02-03-2020 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
--MP-- schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:35:
Echter gaf mijn Radeon software aan nog geen update te hebben, terwijl ik nu met een nieuwe install hem wel geinstalleerd heb...
Ja die werkt hier ook niet of het duurt heel lang voordat hij daarin is te zien.
Het beste wat je kunt doen is even abonneren op de Radeon Software Newsletter: https://explore.amd.com/radeon-software-news/sign-up
Dan krijg je een mail als de nieuwste driver uit is nog voordat hij hier op Tweakers wordt gepost of reddit e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewanos
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 20:18
Ik ervaar helaas nog veel (maar onregelmatig) problemen met BSOD's. Iets met Video_TDR_failur en atikmpg.sys bestand. Op het internet lees ik meer klachten hierover.

Kaart is een Sapphire Nitro+ 5700XT. Meerdere drivers geprobeerd en geherinstalleerd (ook met DDU) maar helaas nog geen stabiliteit weten te vinden. Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen? Wellicht undervolten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ewanos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:24:
Ik ervaar helaas nog veel (maar onregelmatig) problemen met BSOD's. Iets met Video_TDR_failur en atikmpg.sys bestand. Op het internet lees ik meer klachten hierover.

Kaart is een Sapphire Nitro+ 5700XT. Meerdere drivers geprobeerd en geherinstalleerd (ook met DDU) maar helaas nog geen stabiliteit weten te vinden. Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen? Wellicht undervolten?
Windows opnieuw installeren al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewanos
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 20:18
JohanNL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Windows opnieuw installeren al geprobeerd?
Dit is een nieuwe build met dus een verse installatie van Windows. Na het installeren van Windows keurig alle drivers en overige updates gedraaid. Het liefst ontwijk ik dit dus...
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste