Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Kwestie van reviews lezen en de prijzen in de pricewatch bekijken. Dan zie je dat op dit moment elke RX 5600 XT te duur is zelfs de goedkoopste Asrock Challenger. Komt doordat de pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC zo'n scherpe prijs heeft.
Dat is het luidruchtige model toch? Niet voor iedereen relevant daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:27:
[...]

Dat is het luidruchtige model toch? Niet voor iedereen relevant daardoor.
Luidruchtig niet, geruisloos ook niet.
pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC

Deze drie gebruikers noemen de kaart stil, prettig stil en redelijk stil.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@-The_Mask- Zijn er geen 'echte' reviews?
Volgens Tweakers zelf maakt het XT model nogal wat geluid: reviews: AMD RX 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:59
Google is toch iets gemakkelijk ;)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Youtube is daarentegen weer zo onhandig om terug te kijken / lezen..
Wordt de Asrock Challenger (XT of niet-XT) er uberhaupt besproken?

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-01-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Denk dat dit de meeste gesteld vraag wordt. Ga je voor een 5600xt of een 5700.
Als je puur naar geld kijkt nijg ik naar de 5600xt. Maar een kaart die er misschien wel niet op ontworpen is qua koeling geeft mij ook weer het gevoel kan je niet beter een 5700 kopen die net iets duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
Ik neig absoluut naar de 5700. Hij heeft een bredere geheugenbus. Koeling is mogelijkerwijs beter afgestemd op de kloksnelheid en de kaart is volledig getest op de speeds waarop hij geleverd wordt. Het Gamers Nexus filmpje waarin Steve de fabrikanten heeft gevraagd waarom ze niet allemaal gewoon een 5600 XT kaart uitleveren met het nieuwe BIOS en geheugenspeeds geeft mij in ieder geval voldoende wantrouwen om deze kaart niet te willen kopen (althans niet met de huidige series).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Youtube is daarentegen weer zo onhandig om terug te kijken / lezen..
Wordt de Asrock Challenger (XT of niet-XT) er uberhaupt besproken?
I don't know
Ik heb dus wat meer kostbare tijd van je bespaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:32
Een keuze maken is altijd iets persoonlijks, welke eisen stel je, past het in je budget en ben je bereid iets meer uit te geven voor net iets beters wat je eigenlijk stiekem wel zou willen.

Je kan je inlezen via de diverse sites en forums als ook een paar YOUTUBE fimpjes te bekijken, maar blijf vooral bij je eigen eisen en doelstelling, wat de één bv. als stil benoemd behoefd niet voor jouw te gelden maar geeft je wel ieder geval wel een indicatie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee, maar dat was je vraag ook niet. ;)

Je vroeg of ze luidruchtig waren. Luidruchtig is vrij relatief begrip, maar van de drie gebruikers op Tweakers die hun ervaring deelden noemde niemand de kaart luidruchtig.
Volgens Tweakers zelf maakt het XT model nogal wat geluid: reviews: AMD RX 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste?
Op zich is de manier van hoe Tweakers/HWI de geluidsmeting doet ook een schoolvoorbeeld van een slechte geluidsmeting. Maar al zou het wel een goede test zijn, de pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC staat niet in de test dus aan die review heb je niks. :p
Tito129 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:08:
Denk dat dit de meeste gesteld vraag wordt. Ga je voor een 5600xt of een 5700.
Als je puur naar geld kijkt nijg ik naar de 5600xt.
Als je puur naar prijs kijkt is de pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC gewoon de beste keuze. Alle RX 5600 XT kaarten zijn duidelijk te duur.
Maar een kaart die er misschien wel niet op ontworpen is qua koeling geeft mij ook weer het gevoel kan je niet beter een 5700 kopen die net iets duurder is.
Alle RX 5700 modellen zijn anders. Je kunt dus niet zeggen dat een RX 5700 betere koeling heeft. Dat verschilt per model, net als elke andere videokaart. Daarnaast hebben waarschijnlijk meer dan 9 op de 10 mensen niet eens behoefte aan een exemplaar met de beste koeling. Ze hebben al een behuizing met een aardige airflow, waardoor de videokaart koeler het niet extreem moeilijk heeft. En/of hun PC staat meestal ook niet midden in de woonkamer, terwijl de videokaart continue wordt belast en dus altijd stil moet zijn, ook onder zware belasting.

[ Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 31-01-2020 11:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:31:
Op zich is de manier van hoe Tweakers/HWI de geluidsmeting doet ook een schoolvoorbeeld van een slechte geluidsmeting.
Ik wilde er niet over beginnen. ;)
Maar al zou het wel een goede test zijn, de pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC staat niet in de test dus aan die review heb je niks. :p
Niks vind ik een te groot woord.
Als je puur naar prijs kijkt
Als.. al die non-stock koelers zijn er natuurlijk niet omdat mensen niet verder kijken dan de prijs.
En hun PC staat meestal ook niet midden in de woonkamer, terwijl de videokaart continue wordt belast en dus altijd stil moet zijn, ook onder zware belasting.
Maakt geluid alleen iets uit in de woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zou als je iets wil weten over de geluidsproductie van een pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC dan heb je niks aan een review met daarin allemaal andere kaarten en niet het exemplaar waar je informatie over wil hebben. Dan zou ik idd wel zeggen dat je niks aan de review hebt. Wat heb jij anders qua informatie van de pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC uit reviews: AMD RX 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste? kunnen halen? :P
Als.. al die non-stock koelers zijn er natuurlijk niet omdat mensen niet verder kijken dan de prijs.
Nee de meeste mensen kijken naar het schijnt naar merk en serie en niet naar het product zelf. Dat is waarom alle grote fabrikanten daar hun marketing ook zo op richten. Schoolvoorbeelden zijn een Samsung Galaxy, Apple iPhone en iPad bijvoorbeeld.
Maakt geluid alleen iets uit in de woonkamer?
Nee het is een voorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:03:
Nee de meeste mensen kijken naar het schijnt naar merk en serie en niet naar het product zelf. Dat is waarom alle grote fabrikanten daar hun marketing ook zo op richten. Schoolvoorbeelden zijn een Samsung Galaxy, Apple iPhone en iPad bijvoorbeeld.
Als een merk consistent is en je bekend bent met de 2019 iPad weet je wat je ongeveer van de volgende iPad kunt verwachten. Veel merken zijn niet super consistent maar dat betekent niet dat je helemaal niks kunt verwachten van een model waarmee je nog niet bekend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:03:
[...]

Als een merk consistent is en je bekend bent met de 2019 iPad weet je wat je ongeveer van de volgende iPad kunt verwachten. Veel merken zijn niet super consistent maar dat betekent niet dat je helemaal niks kunt verwachten van een model waarmee je nog niet bekend bent.
Wat je van een nieuwe iPad kunt verwachten is dat het een tablet is met de nieuwste IOS versie. En als dat je wensen zijn dan hoef je idd geen review te lezen. Maar als je zo weinig wensen hebt en je trekt dit door naar de videokaart dan voldoet elke videokaart ook. Immers als je enige wens is een game van 15 jaar geleden spelen, dan zal elke nieuwe videokaart van merk x voldoen. Maar dat heeft alleen natuurlijk niks te maken met de beste keuze voor een bepaald persoon.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:12:
Wat je van een nieuwe iPad kunt verwachten is dat het een tablet is met de nieuwste IOS versie.
Ik weet dat het huidige model stil is... ;)

Consistentie is wel een dingetje in IT (hardware) land, dus meten is weten.

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-01-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlanni
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 16:59
Van een R9 290 naar een 5600XT. De Gigabyte wel te verstaan. Ik heb nu geluidproblemen in WItcher 3, soms loopt systeem volledig vast. Zowel 20.1.3 als 20 1.4.

Mijn geluid loopt via het bord. (x470)

Fans draaien alleen als het nodig is, biosupdate was kinderspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Merlanni schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:40:
Van een R9 290 naar een 5600XT. De Gigabyte wel te verstaan. Ik heb nu geluidproblemen in WItcher 3, soms loopt systeem volledig vast. Zowel 20.1.3 als 20 1.4.

Mijn geluid loopt via het bord. (x470)

Fans draaien alleen als het nodig is, biosupdate was kinderspel.
Schadows naar medium of low verlagen. Dat zou het moeten oplossen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors1999
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 11:10
Ik ben van plan om mijn videokaart te upgraden van een gtx 1070 naar een amd rx 5700 xt. Ik ben zelf eigelijk meer fan van nvidia maar de prijs performance van de amd kaart is wel erg goed.

Maar ik lees enorm veel klachten over vage problemen met rx 5700 xt drivers etc.

De een zegt dat het prima functioneert en bij de andere is het een ware ramp.

Nu is mijn vraag of iemand recente ervaringen heeft met de amd kaart en of het een verstandige keuze is om voor deze kaart te kiezen of toch maar voor een rtx kaart te gaan.

Daarnaast zou vroeg ik mij af wat jullie mij aanraden voor het type kaart (msi, red devil etc)

Ook vroeg ik mij af of het mogelijk is om de kaart gewoon te retourneren als het blijkbaar toch niet werkt zoals het moet

Met vriendelijke groet,

Sjors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlanni
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 16:59
@DaniëlWW2 Ook in youtube filmpjes. geluid kraakt, maar youtube bleef doorgaan totdat het voort de vierde keer gebeurde. Nooit gehad totdat ik de 5600 erin plaatste en de drivers installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Laatst online: 21:52
@ sjors1999
Ik heb een sapphire 5700xt nitro+
Bij mij staat hij op de silent bios en dan is hij heel erg stil.
Wat betreft de drivers.

Met de nieuwe driver heb ik nog geen last gehad van vastloper.
Ik had juist weer veel problemen met de drivers van nvidia.

Het is dan ook moeilijk te zeggen hoe alles bij jou draait.

Maar de
Sapphire nitro +
Red Devil
MSI gaming x
Zijn goede kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:27
@Sjors1999 van de week een rx 5700 xt gekocht, toch maar retour gestuurd (ff afwachten wat ze er mee doen) ik had de eerste dag al vastlopers in windows. Ook micro stuttering in GTA V, black screens bij starten van games, oude spellen gaven ook problemem zoals bij cod2 was het hele scherm wit na het laden. Rdr2 ging prima afgezien van de blackscreens. F1 2017 draaide goed

Ik had al twijfels, en het is idd niks. Dat de een problemen en de ander niet hangt ook af van de games die men speelt. Mijn voorzichtige conclusie is dat de problemen zich vooral afspelen op oudere games. Maar dat denk ik op basis van wat ik getest heb.

Dit was mijn eerste amd kaart sinds 2007, en ik denk ook de laatste. Helaas. Want prijs/performance was deze kaart rx5700xt goed. Maar als stabiliteit en stuttering slecht zijn heb je er niks aan. En nee het ligt niet aan mijn voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
dennis_rsb schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:18:
@Sjors1999 van de week een rx 5700 xt gekocht, toch maar retour gestuurd (ff afwachten wat ze er mee doen) ik had de eerste dag al vastlopers in windows. Ook micro stuttering in GTA V, black screens bij starten van games, oude spellen gaven ook problemem zoals bij cod2 was het hele scherm wit na het laden. Rdr2 ging prima afgezien van de blackscreens. F1 2017 draaide goed

Ik had al twijfels, en het is idd niks. Dat de een problemen en de ander niet hangt ook af van de games die men speelt. Mijn voorzichtige conclusie is dat de problemen zich vooral afspelen op oudere games. Maar dat denk ik op basis van wat ik getest heb.

Dit was mijn eerste amd kaart sinds 2007, en ik denk ook de laatste. Helaas. Want prijs/performance was deze kaart rx5700xt goed. Maar als stabiliteit en stuttering slecht zijn heb je er niks aan. En nee het ligt niet aan mijn voeding.
Jammer! Ligt aan je voeding denk ik :9

Succes bij nvidia! d:)b

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Ewivis nee nee heb een be quiet straight power 11 650w. Voldoende wattage en kwalitatief een goede voeding.

Mwa ben hier zo van geschrokken dat ik misschien stop met gamen of alleen oudere spellen zoals gta vice city, zoo tycoon 2, cod2, moh aa etc. De nieuwe games vind ik toch minder leuk dan de games van vroeger, afgezien van de graphics. En gta V, fifa, f1 zal ik ook wel blijven spelen. Dat blijven leuke spellen

In elk geval denk ik niet dat ik nog veel ga upgraden. T kost ook elke paar jaar bakken geld,uitzoekwerk en tijd. Gpu, mobo,ram,cpu,voeding,opslag. Als je alleen browst, lichte vm's draait en oude games heb je geen zware hardware nodig.

Laat ik t zo zeggen dit is een flinke wake-up call. Betaal je 450 euro voor een videokaart (serieus geld voor een gpu) en dan ist een en al ellende.

[ Voor 19% gewijzigd door dennis_rsb op 01-02-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
dennis_rsb schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:24:
@Ewivis nee nee heb een be quiet straight power 11 650w. Voldoende wattage en kwalitatief een goede voeding.

Mwa ben hier zo van geschrokken dat ik misschien stop met gamen of alleen oudere spellen zoals gta vice city, zoo tycoon 2, cod2, moh aa etc. De nieuwe games vind ik toch minder leuk dan de games van vroeger, afgezien van de graphics. En gta V, fifa, f1 zal ik ook wel blijven spelen. Dat blijven leuke spellen

In elk geval denk ik niet dat ik nog veel ga upgraden. T kost ook elke paar jaar bakken geld,uitzoekwerk en tijd. Gpu, mobo,ram,cpu,voeding,opslag. Als je alleen browst, lichte vm's draait en oude games heb je geen zware hardware nodig.

Laat ik t zo zeggen dit is een flinke wake-up call. Betaal je 450 euro voor een videokaart (serieus geld voor een gpu) en dan ist een en al ellende.
Was geintje :) maar ja, dan zou ik gewoon een gforce 1660 super halen in jouw situatie.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Ewivis weet ik :p maar wou het even toelichten. Ik wacht het retour af eerst. En als ik dan toch zou upgraden, dan wordt het Nvidia (niet dat nvidia heilig is, maar qua drivers heb ik er nooit issues mee gehad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
dennis_rsb schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:24:
@Ewivis
T kost ook elke paar jaar ... uitzoekwerk en tijd.
Vind ik net het leukste
Betaal je 450 euro voor een videokaart (serieus geld voor een gpu)
Moet je toch eens de pricewatch bekijken. Goed, de duurste zijn professionele kaarten, maar ik zie daar een RTX 2080 Ti van meer dan 2k. En vanaf €1700 (en lager, gesorteerd op prijs hoog naar laag) kom je toch echt in de huis-tuin-keuken-categorie terecht.
Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat €450 niet veel geld is.
Maar ik kan je snappen dat als je af en toe eens een oude game wil spelen, het niet meer verhouding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Arator vroeger kocht ik gewoon iets, wat goed leek. Nu ben je veel tijd kwijt met benchmarks opzoeken en modellen vergelijken (temps, decibel etc) dus veel tijd kwijt. Maar je weet wel wat je koopt. Ik heb bv heel bewust de sapphire pulse gekocht en niet de asus strix. Dus t heeft ook voordelen. Drivers is een geval apart natuurlijk.

Klopt er zijn duurdere kaarten, maar zelfs een kaart van 100 euro moet niet zulke grote issues hebben. Met mijn ati radeon 9800xl, ati radeon x1600 pro, geforce 750 ti en geforce 1060 nooit problemen gehad. Behalve de fan van de 1600 pro die na een aantal jaar kapot was. Of heb ik dan mazzel gehad al die tijd?

Ik wou upgraden voor rdr2, maar ik speel ook oude games vooral. Cod WaW, GTA V, need for speed etc. Gta v gaat btw prima met een 1060 3gb, maar met een rx 5700 xt kun je natuurlijk de settings wat opschroeven.

Ik wacht eerst de retour af. En als ik dan nog zou willen upgraden dan denk ik een rtx2060 super of 2070 super. Een 1660 super is maar een minimale upgrade eigenlijk tov wat ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

dennis_rsb schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:21:
@Arator vroeger kocht ik gewoon iets, wat goed leek. Nu ben je veel tijd kwijt met benchmarks opzoeken en modellen vergelijken (temps, decibel etc) dus veel tijd kwijt. Maar je weet wel wat je koopt. Ik heb bv heel bewust de sapphire pulse gekocht en niet de asus strix. Dus t heeft ook voordelen. Drivers is een geval apart natuurlijk.

Klopt er zijn duurdere kaarten, maar zelfs een kaart van 100 euro moet niet zulke grote issues hebben. Met mijn ati radeon 9800xl, ati radeon x1600 pro, geforce 750 ti en geforce 1060 nooit problemen gehad. Behalve de fan van de 1600 pro die na een aantal jaar kapot was. Of heb ik dan mazzel gehad al die tijd?

Ik wou upgraden voor rdr2, maar ik speel ook oude games vooral. Cod WaW, GTA V, need for speed etc. Gta v gaat btw prima met een 1060 3gb, maar met een rx 5700 xt kun je natuurlijk de settings wat opschroeven.

Ik wacht eerst de retour af. En als ik dan nog zou willen upgraden dan denk ik een rtx2060 super of 2070 super. Een 1660 super is maar een minimale upgrade eigenlijk tov wat ik heb.
Vroegah was ook echt niet alles beter. Vroeger was het simpeler, maar waren de prestatiesprongen ook veel groter. Drivers waren ook echt niet beter, ondanks dat ze simpeler waren. Neem alleen al het gedoe rond de vroege TeraScale drivers waar nog jaren eindeloos over doorgezaagd is of de absoluut waardeloze Nvidia drivers onder Vista. Zat er ook weinig in de driver.

Het stomme is dat RDNA juist zo'n enorme stap is over GCN in oudere games. RDNA heeft een gigantische sprong gemaakt in scheduling en dat helpt juist oudere games. Gisteren probeerde ik Rome II weer eens, een game waar ik nooit een stabiele 30fps kon halen op zelfs de map. Opeens 80 a 90fps. Ook RDR2 maar eens gekocht nu het in de aanbieding was op steam. Paar settings licht naar beneden gehaald, maar zelfs met de ray marched lighting op ultra haal ik nog ongeveer 60fps. Het draait eigenlijk hartstikke goed, want het is een grafisch zeer indrukwekkende game. Ook geen crashes.

Maar ik vraag het me oprecht af waar de problemen vandaan komen. Ik heb er simpelweg weinig tot geen last van, speel juist heel veel oudere games en met mij zijn er waarschijnlijk tienduizenden. Weet je echt 100% zeker dat je de Nvidia drivers helemaal hebt verwijderd? Onderhand is het hele drivers verhaal ook allang niet meer objectief. Natuurlijk is het zwaar klote als je er juist wel last van hebt, maar ik begin steeds meer te zien dat mensen die geen Navi hebben, soms het harst en het meest klagen over de drivers.

Ik weet ook niet wat er misging bij jou. Wederom, ik wil het best geloven, ook dat het waardeloos is, maar ik weet gewoon niet in hoeverre het de drivers echt waren. Voeding is het zeer waarschijnlijk niet als je een Straight Power 11 650w hebt. Andere mogelijkheid is een slechte DP kabels die voor black screens zorgen. Navi lijkt daar bijzonder gevoelig voor te zijn. Driver conflict is goed mogelijk omdat je van Nvidia naar AMD ging. Tussen merken kan je vaak alleen maar goed doen met Windows opnieuw installeren. Hardwaredefect zou natuurlijk ook nog kunnen. :/

Ze lijken het bij AMD in ieder geval eens serieus te nemen. Vier drivers in een maand is erg veel voor AMD, zeker zonder grote game releases en ze kwamen elke keer met fixes. Het zou tijd worden...

Als laatste nog wat persoonlijk advies, ongeacht merk, maar helaas nodig. Mocht je naar Turing gaan, let dan heel erg goed op welke kaart je specifiek koopt. Voor Navi zijn er een aantal modellen die je niet wil hebben en een aantal die je vrij gerust kan kopen, maar Turing is eigenlijk best een puinzooi met heel veel merken en modellen waar je nauwelijks reviews voor kan vinden, maar goed zijn ze vaak niet als je wat kan vinden. Er zijn alleen al zoveel modellen waar je al grote vraagtekens bij moet plaatsen als je alleen al de kaart uit elkaar gehaald ziet. Dat is misschien wel de grootste, ietwat verborgen troef van het "rode kamp". Uiteindelijk heb je daar Sapphire die in de regel gewoon erg goede kaarten maken, generatie op generatie. Er is eigenlijk geen enkele AIB in beide kampen die zo consistent goede modellen in de markt zet. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@DaniëlWW2 Ik snap ook niet waarom er dan toch best veel klachten zijn op internet over de drivers van AMD, over nvidia lees je dat stukken minder. Een maat van mij kocht jaren amd, en die had ook driverissues, die is nu voor een 2080 super gegaan.

Betreft vroeger, misschien had ik dan mazzel met zowel amd als nvidia. (nvidia heb ik pas sinds 2014 geloof ik) en die oude games tja ik weet het niet man, maar met nvidia kon ik wel normaal cod2 spelen om maar wat te noemen.

De drivers heb ik van te voren al verwijderd via configuratiescherm, daarna zelfs nog DDU gedraaid in veilige modus. Clean install Windows lijkt mij overbodig, en is een tijdrovende klus met waarschijnlijk geen verschil. Voeding is idd prima. Goede kwaliteit, genoeg wattage en pas 1 jaar oud.

Ik heb geen displayport kabels. Heb alleen 1 hdmi scherm aangesloten erop.

Ik lees van zowel amd als nvidia grondig reviews, ik weet dat nvidia ook slechte kaarten heeft, voornamelijk slechte brands die een eigen aftermarket ding maken wat niet altijd van goede kwaliteit is.

Bedankt in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

dennis_rsb schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:42:
@DaniëlWW2 Ik snap ook niet waarom er dan toch best veel klachten zijn op internet over de drivers van AMD, over nvidia lees je dat stukken minder. Een maat van mij kocht jaren amd, en die had ook driverissues, die is nu voor een 2080 super gegaan.
In het geval van r/AMD is het denk ik een "hivemind" effect. Die plek is toch al giftig, maar nu al helemaal. De frequentie van klachten daar komt alleen absoluut niet overheen met de volumes die verkocht zullen worden. Dan is r/AMD zeker geen klein platform. Het helpt ook niet dat een aantal daar het vuurtje lekker op willen stoken door constant te herhalen hoe slecht alles is en dat je naar Nvidia moet overstappen. Uiteraard lokken die weer tegen reacties uit en dan zakt het niveau helemaal door het ijs. Dat zou ik als roodjasje nu willen typeren als non bijdragen.
Betreft vroeger, misschien had ik dan mazzel met zowel amd als nvidia. (nvidia heb ik pas sinds 2014 geloof ik) en die oude games tja ik weet het niet man, maar met nvidia kon ik wel normaal cod2 spelen om maar wat te noemen.

De drivers heb ik van te voren al verwijderd via configuratiescherm, daarna zelfs nog DDU gedraaid in veilige modus. Clean install Windows lijkt mij overbodig, en is een tijdrovende klus met waarschijnlijk geen verschil. Voeding is idd prima. Goede kwaliteit, genoeg wattage en pas 1 jaar oud.

Ik heb geen displayport kabels. Heb alleen 1 hdmi scherm aangesloten erop.
Dan lijkt het willekeur en dat lijkt me juist zo frustrerend. Ik heb nu tien jaar AMD na juist een slechte ervaring met Nvidia, en ik kan er simpelweg niet bij hoe het zo slecht kan zijn voor anderen als ik en met mij duizenden weinig tot geen problemen ervaren. :/
Ik lees van zowel amd als nvidia grondig reviews, ik weet dat nvidia ook slechte kaarten heeft, voornamelijk slechte brands die een eigen aftermarket ding maken wat niet altijd van goede kwaliteit is.

Bedankt in elk geval!
Bij Nvidia zijn de betere merken hun lijken geregeld ook slecht en zijn de minder bekende merken soms juist veel beter. Neem een Pallit. Wie weet nu dat het een van de, zo niet de allergrootste AIB is en dat ze ook eigenaar van KFA2 en Gainward zijn? Meestal is Pallit ook niet slecht. Reviews vinden is vaak alleen lastig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:08
Herken de driver problemen eigenlijk niet, heb met mijn Pulse goede ervaringen zowel in nieuwe als oudere games.
Kom ook uit het groene kamp... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@DaniëlWW2 Ik snap het ook niet, mij lijkt ook dat het maar een op een relatief klein deel van de kopers treft. Anders zou de AMD GPU markt allang zijn ingezakt als ze dat al lang doen. Toch hadden die vega kaarten ook bv blackscreens. Ofja bij een deel van de gebruikers dan he :P

Ik heb geen exotische hardware, een normale Windows installatie. DDU gebruikt ook..

Ik heb niet al mijn games getest. Maar relatief nieuwe games zoals RDR2 en F1 2017 gingen prima. Oudere games als GTA V hadden microstottering. En nog oudere games als NFS Hot Porsuit en COD2 hadden nog meer issues. NFS liet mijn pc vastlopen, en cod2 kon ik wel laden maar het scherm was wit als je wou ´lopen´ Bij RDR2 had ik wel een blackscreen, die ik moest alt+tabben, geen ramp maar het hoort niet.

@BoulaMouzer Toch vreemd dan he. Sowieso maakt het merk van de amd kaart niet uit betreft de driver issues. Wel staan sommige kaarten slecht bekend qua vrm's, koeling, temps, decibel etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

dennis_rsb schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:51:
@DaniëlWW2 Ik snap het ook niet, mij lijkt ook dat het maar een op een relatief klein deel van de kopers treft. Anders zou de AMD GPU markt allang zijn ingezakt als ze dat al lang doen. Toch hadden die vega kaarten ook bv blackscreens. Ofja bij een deel van de gebruikers dan he :P

Ik heb geen exotische hardware, een normale Windows installatie. DDU gebruikt ook..

Ik heb niet al mijn games getest. Maar relatief nieuwe games zoals RDR2 en F1 2017 gingen prima. Oudere games als GTA V hadden microstottering. En nog oudere games als NFS Hot Porsuit en COD2 hadden nog meer issues. NFS liet mijn pc vastlopen, en cod2 kon ik wel laden maar het scherm was wit als je wou ´lopen´ Bij RDR2 had ik wel een blackscreen, die ik moest alt+tabben, geen ramp maar het hoort niet.

@BoulaMouzer Toch vreemd dan he. Sowieso maakt het merk van de amd kaart niet uit betreft de driver issues. Wel staan sommige kaarten slecht bekend qua vrm's, koeling, temps, decibel etc.
Het lijkt ook beinvloed te worden door de hardware waarmee je Navi kaarten combineert. De mensen met een X570 chipset en Ryzen 3000 CPU lijken minder problemen te hebben dan mensen met een B450 of X470 chipset. Ik krijg het idee dat PCI-e 3.0 backwards compatibility roet in het eten gooit.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Blaat heb een msi b360a-pro met een i5 8400. Over bc kan je wel eens gelijk hebben, toch zou dat niet mogen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

dennis_rsb schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:36:
@Blaat heb een msi b360a-pro met een i5 8400. Over bc kan je wel eens gelijk hebben, toch zou dat niet mogen eigenlijk.
Nee dat zou niet mogen. Je zou kunnen gaan denken dat ze te haastig zijn geweest met implementatie van PCI-e 4.0.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Het micro stutter probleem is de reden geweest voor mij om destijds naar nVidia over te stappen (eerste was een GTX570), en dat was een hele verademing. Dit was nog voordat frametime een bekend fenomeen was, en dat fenomeen maakte gamen op een AMD onprettig voor mij. Het was gewoon nooit vloeiend op een AMD, ongeacht de FPS.

Wat ik zo bij reviews lees van de 5700xt en hier ook terug lees is dat het nog steeds voorkomt, maar niet iedereen heeft er last van of ergert zich eraan (wat het erg lastig maakt uit reviews om te begrijpen of het nog een issue is).

Hoe zit het met de ervaringen van mensen hier nu; is de ervaring vloeiend, consequent, of merk je nog steeds dat er (micro)stotter plaatsvindt? (De driver problemen daargelaten)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jean Paul schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:26:
Het micro stutter probleem is de reden geweest voor mij om destijds naar nVidia over te stappen (eerste was een GTX570), en dat was een hele verademing. Dit was nog voordat frametime een bekend fenomeen was, en dat fenomeen maakte gamen op een AMD onprettig voor mij. Het was gewoon nooit vloeiend op een AMD, ongeacht de FPS.

Wat ik zo bij reviews lees van de 5700xt en hier ook terug lees is dat het nog steeds voorkomt, maar niet iedereen heeft er last van of ergert zich eraan (wat het erg lastig maakt uit reviews om te begrijpen of het nog een issue is).

Hoe zit het met de ervaringen van mensen hier nu; is de ervaring vloeiend, consequent, of merk je nog steeds dat er (micro)stotter plaatsvindt? (De driver problemen daargelaten)
AMD zet al jaren in op betere frametimes dan Nvidia, en laat dat ook al een tijdje zien. Het is gewoon hartstikke consistent en vloeiend voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Jean Paul schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:26:

Had je dan niet een crossfire setup? Daar had ik wel altijd last van microstutter (ook bij sli). Bij beide merken heb ik geen last van ms op 1 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:13:
[...]

AMD zet al jaren in op betere frametimes dan Nvidia, en laat dat ook al een tijdje zien. Het is gewoon hartstikke consistent en vloeiend voor mij.
Dank, dat geeft goed hoop :)
unfor schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:15:
[...]
Had je dan niet een crossfire setup? Daar had ik wel altijd last van microstutter (ook bij sli). Bij beide merken heb ik geen last van ms op 1 kaart.
De laatste AMD was denk ik een enkele HD5870? Zeker geen SLI/Cross-fire..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sjors1999 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 01:37:
Ik ben van plan om mijn videokaart te upgraden van een gtx 1070 naar een amd rx 5700 xt. Ik ben zelf eigelijk meer fan van nvidia maar de prijs performance van de amd kaart is wel erg goed.

Maar ik lees enorm veel klachten over vage problemen met rx 5700 xt drivers etc.

De een zegt dat het prima functioneert en bij de andere is het een ware ramp.

Nu is mijn vraag of iemand recente ervaringen heeft met de amd kaart en of het een verstandige keuze is om voor deze kaart te kiezen of toch maar voor een rtx kaart te gaan.

Daarnaast zou vroeg ik mij af wat jullie mij aanraden voor het type kaart (msi, red devil etc)

Ook vroeg ik mij af of het mogelijk is om de kaart gewoon te retourneren als het blijkbaar toch niet werkt zoals het moet

Met vriendelijke groet,

Sjors
Ik heb met de Red Devil 5700XT helemaal geen problemen gehad, heb ook de referentiekaart gehad en dat was een ramp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 06:23
Jackson6 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:49:
[...]

Ik heb met de Red Devil 5700XT helemaal geen problemen gehad, heb ook de referentiekaart gehad en dat was een ramp...
In welk opzicht? Dat is waarschijnlijk wel handig om te weten, ik gok vooral wat betreft de geluidsproductie, want qua drivers is het gewoon hetzelfde? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik heb sinds augustus een Asus RX5700 reference, bios geflashed naar XT + kleine undervolt. Ism met een Ryzen 2600 speel ik Apex Legends aan 144fps steady (full hd). Temperatuur gaat niet boven de 80°. Geluidsproductie is in mijn geval geen probleem, ik gebruik een headset. De MSI RX580 Armor die ik hiervoor had, was trouwens vele malen luider (zelfs met fan-speed aanpassing).

Enige probleem: Sinds de 2020-drivers geregeld een CTD met Apex, dus maar terug naar de 19.2.1 gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit is ook een leuke. De Red Dragon RX5600XT haar bios is dus waardeloos. Daar gingen oorspronkelijk de ventilatoren pas draaien als de GPU over de 100 graden celcius ging en dus ging throttelen. Beide ventilatoren gaan ook alleen maar draaien met de preformance bios. Met de silent bios gaat een langzaam draaien, de ander alsnog niet. :F

De eerste bios update fikste dit ook niet. Er staat nu pas een paar dagen een bios online die het wel fikst. Het probleem is dat er dus nu duizenden kaarten in omloop zullen zijn die dit probleem hebben. Zo krijg je dus echt een "Red Dragon"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ik heb zo'n kaart besteld (Powercolor RX 5600 XT) en ik heb vanaf het begin enkel issues gehad. In de OC (default) BIOS kreeg ik geen beeld. In de silent BIOS had ik artifacts in Windows en na 1 of 2 minuten bevroor het beeld en/of kreeg ik een BSOD (Clean Windows instal, geen oude driversl). Ik heb hem retour gestuurd en heb net als bericht terug gekregen dat er niks mis was met de videokaart. Morgen heb ik hem weer, is er nog iets dat ik kan doen? Ik heb om de testprocedures gevraagd, maar is er nog iets dat ik zou kunnen doen? Deze problemen heb ik niet met mijn oude 650 Ti of de RTX 2060 van een vriend van me.

Of moet ik hem gewoon opnieuw terug sturen en gebruik maken van mijn herroepingsrecht aangezien er toch niks mis mee is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,05€ 165,05
1MoederbordenGigabyte X470 Aorus Ultra Gaming€ 138,-€ 138,-
1VideokaartenPowercolor Radeon RX 5600 XT Red Dragon 6G€ 328,10€ 328,10
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Zwart€ 135,05€ 135,05
1ProcessorkoelingScythe Ninja 5€ 49,90€ 49,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,44€ 77,44
1VoedingenCorsair RM550x Zwart€ 89,90€ 89,90
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 152,80€ 152,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.136,24

/Edit: Nog wat info:
Moederbord EUFI is versie F50.
Geheugen is Samsung B-die en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Swagger schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:41:
Ik heb zo'n kaart besteld (Powercolor RX 5600 XT) en ik heb vanaf het begin enkel issues gehad. In de OC (default) BIOS kreeg ik geen beeld. In de silent BIOS had ik artifacts in Windows en na 1 of 2 minuten bevroor het beeld en/of kreeg ik een BSOD. Ik heb hem retour gestuurd en heb net als bericht terug gekregen dat er niks mis was met de videokaart. Morgen heb ik hem weer, is er nog iets dat ik kan doen? Ik heb om de testprocedures gevraagd, maar is er nog iets dat ik zou kunnen doen? Deze problemen heb ik niet met mijn oude 650 Ti of de RTX 2060 van een vriend van me.

Of moet ik hem gewoon opnieuw terug sturen en gebruik maken van mijn herroepingsrecht aangezien er toch niks mis mee is.
Dat klinkt als goed getest aangezien dit waarschijnlijk een bios issue is. Ik plaats het ook echt niet zomaar hier omdat ik vermoede dat er mensen zouden zijn die al een Powercolor Red Devil gekocht zouden hebben...

Maar ik zou de nieuwste bios flashen. Werkt het dan nog steeds niet dan koop ontbinden en een Sapphire Pulse kopen, net zoals iedereen. Ergens is het gewoon belachelijk dat alleen Sapphire kennelijk vertrouwd kan worden om systematisch goede producten te verkopen die gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:47
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:23:
Dit is ook een leuke. De Red Dragon RX5600XT haar bios is dus waardeloos. Daar gingen oorspronkelijk de ventilatoren pas draaien als de GPU over de 100 graden celcius ging en dus ging throttelen. Beide ventilatoren gaan ook alleen maar draaien met de preformance bios. Met de silent bios gaat een langzaam draaien, de ander alsnog niet. :F
[YouTube: Smelling Like Fire is a Feature: PowerColor RX 5600 XT Red Dragon Review]

De eerste bios update fikste dit ook niet. Er staat nu pas een paar dagen een bios online die het wel fikst. Het probleem is dat er dus nu duizenden kaarten in omloop zullen zijn die dit probleem hebben. Zo krijg je dus echt een "Red Dragon"...
Foutje van de fabrikant neem ik aan?
Zijn wel een hoop foutjes gemaakt links en rechts van wat ik hier lees :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mosin schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:25:
[...]

Foutje van de fabrikant neem ik aan?
Zijn wel een hoop foutjes gemaakt links en rechts van wat ik hier lees :/
Dit is zeker de fabrikant. Fanspeed is niet iets dat de RTG kan tunen omdat elke videokaart andere ventilatoren heeft. De RTG heeft veel verpest voor deze launch, maar dit is niet hun schuld.

Het ergste is misschien nog wel dat Navi 10 gebaseerde videokaarten waarschijnlijk nog beter zijn dan TU-104 en zeker de TU-106 tegenhangers. Voor de RX5600XT, RX5700 en RX5700XT zijn er tenminste een aantal goede opties in zowel mainstream als high end opties aan te wijzen. Voor de RTX2070S heb ik meermaals gekeken, maar ik kan meestal geen reviews vinden of het is onacceptabel voor een videokaart die ruim €500 is. Het enige dat ik daar zonder opmerkingen of reserveringen kan aanraden zijn de MSI Gaming X modellen. Dan heb je ook iets echt goeds. RTX2060 is misschien nog wel het ergst. Daar zal je waarschijnlijk op zoek gaan naar een goedkoper model omdat je anders beter een RX5700 kan kopen of de RTX2060S or de RX5700XT, maar vind maar eens een goede review van een instapmodel. Ik heb ook te vaak nu al de verhalen voorbij zien komen dat ze luidruchtig zijn en als ik zoiets als dit zie, dan wekt dat ook weinig vertrouwen.

(EVGA RTX2060 KO, absoluut niet kopen)
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/review/evga-geforce-rtx-2060-ko/images/thermals-pads.jpg

Een paar jaar geleden barstte eindelijk de kritiek eens los over hoe slecht veel moederborden waren geworden en nu is het een stuk minder met de goedkope en inadequate rommel. Ik denk dat het ook tijd aan het worden is dat videokaarten die behandeling gaan krijgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Dit is zeker de fabrikant. Fanspeed is niet iets dat de RTG kan tunen omdat elke videokaart andere ventilatoren heeft. De RTG heeft veel verpest voor deze launch, maar dit is niet hun schuld.

Het ergste is misschien nog wel dat Navi 10 gebaseerde videokaarten waarschijnlijk nog beter zijn dan TU-104 en zeker de TU-106 tegenhangers. Voor de RX5600XT, RX5700 en RX5700XT zijn er tenminste een aantal goede opties in zowel mainstream als high end opties aan te wijzen. Voor de RTX2070S heb ik meermaals gekeken, maar ik kan meestal geen reviews vinden of het is onacceptabel voor een videokaart die ruim €500 is. Het enige dat ik daar zonder opmerkingen of reserveringen kan aanraden zijn de MSI Gaming X modellen. Dan heb je ook iets echt goeds. RTX2060 is misschien nog wel het ergst. Daar zal je waarschijnlijk op zoek gaan naar een goedkoper model omdat je anders beter een RX5700 kan kopen of de RTX2060S or de RX5700XT, maar vind maar eens een goede review van een instapmodel. Ik heb ook te vaak nu al de verhalen voorbij zien komen dat ze luidruchtig zijn en als ik zoiets als dit zie, dan wekt dat ook weinig vertrouwen.

(EVGA RTX2060 KO, absoluut niet kopen)
[Afbeelding]

Een paar jaar geleden barstte eindelijk de kritiek eens los over hoe slecht veel moederborden waren geworden en nu is het een stuk minder met de goedkope en inadequate rommel. Ik denk dat het ook tijd aan het worden is dat videokaarten die behandeling gaan krijgen. :/
Sodeknetter, jou posts zijn ook altijd informatief zeg!
Wist helemaal niet dat ze erbij NVIDIA kaarten ook een rotzooi van maken en dan zelfs EVGA. Misschien beginnen ze iets te makkelijk over te denken, dan krijg je dit natuurlijk. Ze mogen mensen voor de prijs inderdaad wel iets stabielers/beters aanbieden.Oftwel, je kunt nooit met rommel aan komen voor een aantal honderden euro's. Maar goed, volgens mij gebeurd dat niet alleen bij dit soort producten.

Ik hou het trouwens niet intensief bij, maar ik begreep dat die Lisa Su wel makkelijk te benaderen is en volgens mij zelfs door een aantal Tweakers hier. Is zij nooit aangesproken op het driver team van AMD? Vooral omdat dat een smetje is, op deze hele goede serie kaarten. Ik wil niet eens weten wat het straks met RDNA2 moet geven :) Overigens heb ik altijd goede ervaringen met AMD drivers gehad, zelfs met een 6870CFX opstelling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mosin schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:18:
[...]

Sodeknetter, jou posts zijn ook altijd informatief zeg!
Wist helemaal niet dat ze erbij NVIDIA kaarten ook een rotzooi van maken en dan zelfs EVGA. Misschien beginnen ze iets te makkelijk over te denken, dan krijg je dit natuurlijk. Ze mogen mensen voor de prijs inderdaad wel iets stabielers/beters aanbieden.Oftwel, je kunt nooit met rommel aan komen voor een aantal honderden euro's. Maar goed, volgens mij gebeurd dat niet alleen bij dit soort producten.

Ik hou het trouwens niet intensief bij, maar ik begreep dat die Lisa Su wel makkelijk te benaderen is en volgens mij zelfs door een aantal Tweakers hier. Is zij nooit aangesproken op het driver team van AMD? Vooral omdat dat een smetje is, op deze hele goede serie kaarten. Ik wil niet eens weten wat het straks met RDNA2 moet geven :) Overigens heb ik altijd goede ervaringen met AMD drivers gehad, zelfs met een 6870CFX opstelling _/-\o_
Ze is aangesproken tijdens CES. Terwijl ze het Renoir feestje wou vieren kreeg ze die vragen. Opeens doken er een paar dagen laten statements op bij r/AMD, werden bugs eindelijk erkent en kwam er opeens driver na driver die ook dingen begonnen op te lossen. Dat was denk ik geen toeval. ;)

Maar het was kennelijk wel nodig. In de tien jaar dat ik nu AMD videokaarten heb, was het eigenlijk nooit zoals nu. Het is niet eens dat ik nu zulke problemen heb, maar er zijn te veel mensen die wel problemen ervaren. Dat moet gewoon opgelost worden voordat "Big Navi" er eindelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-02-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ik weet dat Steve de gewoonte heeft AMD medewerkers te vragen wanneer de drivers gemaakt worden.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:50:
[...]

Dat klinkt als goed getest aangezien dit waarschijnlijk een bios issue is. Ik plaats het ook echt niet zomaar hier omdat ik vermoede dat er mensen zouden zijn die al een Powercolor Red Devil gekocht zouden hebben...

Maar ik zou de nieuwste bios flashen. Werkt het dan nog steeds niet dan koop ontbinden en een Sapphire Pulse kopen, net zoals iedereen. Ergens is het gewoon belachelijk dat alleen Sapphire kennelijk vertrouwd kan worden om systematisch goede producten te verkopen die gewoon werken.
Zodra ik hem weer terug krijg ga ik het direct uitproberen. De bios wou ik niet in Windows flashen omdat het systeem niet stabiel is. En FreeDOS doet het vervelende waarbij elke keystroke 6/7 keer geregistreerd wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Swagger op 07-02-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:22:
[...]
Ze is aangesproken tijdens CES. Terwijl ze het Renoir feestje wou vieren kreeg ze die vragen. Opeens doken er een paar dagen laten statements op bij r/AMD, werden bugs eindelijk erkent en kwam er opeens driver na driver die ook dingen begonnen op te lossen. Dat was denk ik geen toeval. ;)
Tja, ze kunnen het ook niet ontkennen. Natuurlijk fijn dat ze er dan ook iets aan doen.
Denk je dat het voor een keer is of zal het nu de weg omhoog gaan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Heren een korte vraag. Ik heb een pc samengesteld en die komt vandaag binnen. Alleen ben ik bang dat de voeding te ligt gaat worden, m.a.w. ik mis stekkers.

Het gaat om deze videokaart: Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC en deze psu: Corsair RM550x 550W (2018)

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Ik ben aan de twijfel gebracht door het volgende: de kaart heet nodig: 2x 8 (6+2) pins.
De RM550x heeft volgens de website van de fabrkant 1 pci 8 (6+2) pins kabel.
Kom ik dan niet een kabel tekort en moest ik eigenlijk een RM650x nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
badluckboy schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 09:25:
Ik ben aan de twijfel gebracht door het volgende: de kaart heet nodig: 2x 8 (6+2) pins.
De RM550x heeft volgens de website van de fabrkant 1 pci 8 (6+2) pins kabel.
Kom ik dan niet een kabel tekort en moest ik eigenlijk een RM650x nemen?
De videokaart en de voeding hebben beide twee PEG connectors. Je kunt hiervoor het beste de site van de fabrikant gebruiken, maar in de pricewatch staat het ook goed.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
-The_Mask- schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 09:43:
[...]

De videokaart en de voeding hebben beide twee PEG connectors. Je kunt hiervoor het beste de site van de fabrikant gebruiken, maar in de pricewatch staat het ook goed.
Corsair zegt quantity 1 en pieces 2. M.a.w ze rekenen de 6 en 2 pins tot 1 quantity en 2 pieces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 12:59
Swagger schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:42:
Ik weet dat Steve de gewoonte heeft AMD medewerkers te vragen wanneer de drivers gemaakt worden.
[YouTube: Asking AMD When Its GPU Drivers Will Be Fixed, + RX 5600 XT's Existence]

[...]

Zodra ik hem weer terug krijg ga ik het direct uitproberen. De bios wou ik niet in Windows flashen omdat het systeem niet stabiel is. En FreeDOS doet het vervelende waarbij elke keystroke 6/7 keer geregistreerd wordt.
Dit dus, ik heb een eind 2019 een nieuwe build gebouwd maar het enigste wat nog niet vervangen is is de videokaart. Dit is nog steeds een ''low end'' nvidia 1050 Ti. Nu heb ik in het verleden amd videokaarten gehad en er was altijd wel iets met drivers of in games. Sinds deze nvidia nog geen 1 keer problemen gehad in games, behalve lage FPS dan :+ .

Ik zat te denken aan deze kaart: https://www.cyberport.de/...xdp-grafikkarte.html.html die nu met korting voor 380 te krijgen is maar dit doet me dus wel twijfelen.

Wat zouden jullie mij kunnen aanraden/adviseren, qua prijs is de amd wel een heel stuk voordeliger voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:57
dutchnltweaker schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Dit dus, ik heb een eind 2019 een nieuwe build gebouwd maar het enigste wat nog niet vervangen is is de videokaart. Dit is nog steeds een ''low end'' nvidia 1050 Ti. Nu heb ik in het verleden amd videokaarten gehad en er was altijd wel iets met drivers of in games. Sinds deze nvidia nog geen 1 keer problemen gehad in games, behalve lage FPS dan :+ .

Ik zat te denken aan deze kaart: https://www.cyberport.de/...xdp-grafikkarte.html.html die nu met korting voor 380 te krijgen is maar dit doet me dus wel twijfelen.

Wat zouden jullie mij kunnen aanraden/adviseren, qua prijs is de amd wel een heel stuk voordeliger voor wat je krijgt.
Ik gebruik deze exactekaart ook met een undervolt naar 1020mV en dan zijn de temps zeer laag en de kaart mooi stil. Met de huidige driver (exacte type blijf ik je schuldig) draait de kaart prima stabiel en heb ik niks te klagen. Maar dat de drivers foutloos zijn dat kan ik je niet garanderen.. broertje heeft er ook een en die is met versie 19.12.1 ook super stabiel.

Het kan dus zijn dat je een bepaalde driver moet installeren om hem super te krijgen maar kan ook out of the box prima werken..

Ik heb er persoonlijk in ieder geval geen spijt van! Maar goed n=1 :-p

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:38
SyS_ErroR schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:50:
[...]

En omdat wellicht andere Tweakers daar ook baat bij hebben. Er staat zojuist een nieuwe versie van de Red Dragon 5600XT Bios op de website van Power Color. Die heb ik geflashd via AMDVbFlash.

De fans werken én de kloksnelheden zijn aangepast!
En helaas was de kaart niet stabiel op de "OC bios", alleen op silent. Ik heb de kaart omgeruild voor een 5700, nu geen gedoe meer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 18:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

dutchnltweaker schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Puur persoonlijk, maar ik zou momenteel Navi niet aanraken, ook niet met iemands anders zn 10 foot pole.

Er zijn een hoop mensen waarbij het allemaal prima werkt, en dan heb je erg veel bang/buck vergeleken met de RTX-jes. Keerzijde is dat er genoeg mensen zijn met constante issues, en er niet een silver bullet oplossing lijkt te zijn, dus als je pech hebt zit je met ettelijke uren aan troubleshooten, reinstallen etc.. opgescheept, in de hoop dat er daadwerkelijk een oplossing blijkt te zijn.

Persoonlijk zou ik dan liever wat extra betalen, of genoegen nemen met minder performance, ik heb een full-time baan en kinderen, dus vrije tijd, en zeker game-tijd is zeldzaam, als ik dan driver issues moet gaan troubleshooten etc.. kan ik weken achter elkaar niet lekker gamen, en ga ik me daar over opwinden.

(overigens, los van Navi, ik begrijp dat de Adrenalin 20 driver ook op Polaris wat problemen lijkt te introduceren, nu draai ik zelf linux, maar als ze ook daar vage drive issues gaan veroorzaken op mijn RX570 is het heeeeel snel over, dan zit er zo een nvidia GPU in)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 17:21

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb er (voorzichtige) hoop op dat ik een manier heb gevonden on mijn crashes te voorkomen op mijn Sapphire Pulse RX5700XT. Ik heb werkelijk alles geprobeerd om dit op te lossen. Alle drivers geprobeerd, waarbij 19.12.1 de stabielste was. Ik heb twee dingen uitgevoerd, waarna hij nog niet gecrasht is.

Ten eerste zag ik in mijn eventlog dat mijn Logitech Pro X USB adapter crashte wanneer ik een gamecrash had. Ik ging ervanuit dat dit een gevolg was van de crash, maar na wat speurwerk kwam ik tegen dat de Logitech G Hub software de oorzaak kon zijn. Die schijnt een memory leak te bevatten die na een tijdje een game kan laten crashen. Ik heb de software eraf gemikt en ik heb de Logitech Gaming Software geïnstalleerd.

Het tweede ding dat ik tegen kwam was een topic op het AMD forum die aangaf dat iemand zijn PC stabiel kreeg door de alternatieve BIOS op zijn 5700XT aan te zetten. Ik heb op mijn kaart nu de "silent Bios" aan staan en tot nu toe geen crashes meer gehad op de laatste drivers. Ik ben wel gematigd positief, want soms duren de crashes eventjes. Ik laat in ieder geval de uitkomst weten. Het omzetten naar de silent Bios kost me wel een klein beetje FPS, maar dat kan mij niet zoveel schelen.

edit: nog een laatste toevoeging. Ik heb hardware acceleration uitgezet in Discord en Chrome.

[ Voor 5% gewijzigd door HellBeast op 11-02-2020 16:37 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unfor
Eindelijk wat serieuze aandacht (naast GN) voor de driver problemen, ik hoop dat meer grote jongens in de tech wereld AMD hier op wijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 13-02-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 17:21

HellBeast

Oh My GoT!

HellBeast schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:43:
Ik heb er (voorzichtige) hoop op dat ik een manier heb gevonden on mijn crashes te voorkomen op mijn Sapphire Pulse RX5700XT. Ik heb werkelijk alles geprobeerd om dit op te lossen. Alle drivers geprobeerd, waarbij 19.12.1 de stabielste was. Ik heb twee dingen uitgevoerd, waarna hij nog niet gecrasht is.

Ten eerste zag ik in mijn eventlog dat mijn Logitech Pro X USB adapter crashte wanneer ik een gamecrash had. Ik ging ervanuit dat dit een gevolg was van de crash, maar na wat speurwerk kwam ik tegen dat de Logitech G Hub software de oorzaak kon zijn. Die schijnt een memory leak te bevatten die na een tijdje een game kan laten crashen. Ik heb de software eraf gemikt en ik heb de Logitech Gaming Software geïnstalleerd.

Het tweede ding dat ik tegen kwam was een topic op het AMD forum die aangaf dat iemand zijn PC stabiel kreeg door de alternatieve BIOS op zijn 5700XT aan te zetten. Ik heb op mijn kaart nu de "silent Bios" aan staan en tot nu toe geen crashes meer gehad op de laatste drivers. Ik ben wel gematigd positief, want soms duren de crashes eventjes. Ik laat in ieder geval de uitkomst weten. Het omzetten naar de silent Bios kost me wel een klein beetje FPS, maar dat kan mij niet zoveel schelen.

edit: nog een laatste toevoeging. Ik heb hardware acceleration uitgezet in Discord en Chrome.
Ik ben weer terug naar de originele BIOS, tot nu toe geen crashes, waardoor ik vermoed dat het de hardware acceleration van Discord/Chrome is of de Logitech G Hub software. (Of een combinatie van beiden).

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ze reageren er in ieder geval wel op met inhoudsloze statements, alweer. :/
Maar misschien gaan ze toch nog een ultieme poging wagen om hun jarenlang zorgvuldig opgebouwde reputatie dat ze wel goede drivers hebben, toch niet helemaal weggooien nu ze eindelijk de hardware ook hebben. :z
https://www.reddit.com/r/...ey_response_for_navi_gpu/

Ik heb gezien mijn eigen ervaringen het vermoeden dat de videoverbinding wegvalt als de videokaart van mode wisselt. Ik heb nooit een blackscreen tijdens welke game dan ook. Ook nooit als de kaart idled. Ik krijg het eigenlijk alleen als ik op mijn tweede scherm, YT aan heb staan, op full screen en dan een game opstart. Dan gebeurd het soms, maar het is ook al veel minder geworden sinds een driver update die dit zou "oplossen". Het is ook heel makkelijk om te vermijden. Gewoon even full screen uit bij YT totdat de game geladen is. Tweede is dat soms ook de schermen op zwart gaan als ik alt tab. Beide kan ik ook oplossen door een scherm uit te zetten en dan weer aan te doen. Dat reset het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
HellBeast schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:34:
[...]

Ik ben weer terug naar de originele BIOS, tot nu toe geen crashes, waardoor ik vermoed dat het de hardware acceleration van Discord/Chrome is of de Logitech G Hub software. (Of een combinatie van beiden).
Bij mij was het sowieso vrijwel altijd iets met hardware acceleratie op mijn 2e scherm en dan alt-tabben. Dat triggerde vrijwel gegarandeerd een black screen of death vanuit sommige games in full screen mode.
Als ik eerst switchte naar borderless window: no problemo!
Daarnaast had ik ze ook wel totaal willekeurig.
Diep triest dat dit al jaren speelt en dat we zelf maar omwegen moeten zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 14-02-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En buck ASUS...
Ja joh, het is de schuld van AMD hun verkeerde specificaties dat alleen ASUS te kampen heeft met zulke waardeloze Navi kaarten. Bij ASUS kunnen ze niet nadenken of zien dat de koeler van de ROG Strix er half afhangt uit de fabriek. Nee, zeer zeker de schuld van AMD. :z
https://rog.asus.com/arti...00-series-graphics-cards/

Ik bedoel, de RTG is onderhand het incompetente zorgenkindje van AMD aan het worden waar ze nu al vier launches op rij op telkens andere wijze hebben verpest, maar dit kan je zelfs niet op de RTG afschuiven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 12:59
vectormatic schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Puur persoonlijk, maar ik zou momenteel Navi niet aanraken, ook niet met iemands anders zn 10 foot pole.

Er zijn een hoop mensen waarbij het allemaal prima werkt, en dan heb je erg veel bang/buck vergeleken met de RTX-jes. Keerzijde is dat er genoeg mensen zijn met constante issues, en er niet een silver bullet oplossing lijkt te zijn, dus als je pech hebt zit je met ettelijke uren aan troubleshooten, reinstallen etc.. opgescheept, in de hoop dat er daadwerkelijk een oplossing blijkt te zijn.

Persoonlijk zou ik dan liever wat extra betalen, of genoegen nemen met minder performance, ik heb een full-time baan en kinderen, dus vrije tijd, en zeker game-tijd is zeldzaam, als ik dan driver issues moet gaan troubleshooten etc.. kan ik weken achter elkaar niet lekker gamen, en ga ik me daar over opwinden.

(overigens, los van Navi, ik begrijp dat de Adrenalin 20 driver ook op Polaris wat problemen lijkt te introduceren, nu draai ik zelf linux, maar als ze ook daar vage drive issues gaan veroorzaken op mijn RX570 is het heeeeel snel over, dan zit er zo een nvidia GPU in)
Snap je verhaal, tja wel jammer. Zie de 5700 XT als echte bang for buck videokaart die goede performance kan opleveren op 1440p.

Wat wordt dan het alternatief? Ik vind namelijk meer dan 450 echt te duur voor een videokaart. De 2070S van Nvidia is gelijk pakweg 500 euro of meer, dat ligt helaas buiten de budget dat ik heb opgesteld.

Moet ik dan nog dit jaar wat aanmodderen en wachten op de opvolger van de 5700 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 00:27:
En buck ASUS...
Ja joh, het is de schuld van AMD hun verkeerde specificaties dat alleen ASUS te kampen heeft met zulke waardeloze Navi kaarten. Bij ASUS kunnen ze niet nadenken of zien dat de koeler van de ROG Strix er half afhangt uit de fabriek. Nee, zeer zeker de schuld van AMD. :z
https://rog.asus.com/arti...00-series-graphics-cards/

Ik bedoel, de RTG is onderhand het incompetente zorgenkindje van AMD aan het worden waar ze nu al vier launches op rij op telkens andere wijze hebben verpest, maar dit kan je zelfs niet op de RTG afschuiven...
Ghehe, dit is een beetje kut van ASUS.
Maar volgens mij kunnen die gewoon onzin verkopen en 7/10 van de lui geloven het 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Is het probleem nu echt zo groot?? Misschien tijd voor poll op frontpage.

Ik ben nl zelf opzoek. Gister nieuwe onderdelen besteld maar nog geen videokaart. Ik weet niet wat wijs is,qua performance is een amd 5700 of 5700xt goede keuze. Maar een 2de hands 1080 is niet zo gek met de huidige driver probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tito129 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:36:

Ik ben nl zelf opzoek. Gister nieuwe onderdelen besteld maar nog geen videokaart. Ik weet niet wat wijs is,qua performance is een amd 5700 of 5700xt goede keuze. Maar een 2de hands 1080 is niet zo gek met de huidige driver probleem.
Niemand kan het je meer zeggen. Mijn ervaring is dat er problemen zijn, maar het is niet onspeelbaar. Anderen hebben nog minder of geen problemen en bij sommigen is het compleet hopeloos. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoeveel mensen problemen hebben door stabiliteitsproblemen elders in hun systeem (er zijn genoeg gevallen waar je dat gaat denken) of toch iets met de videokaart of de driver zelf. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor

Check de poll van hwub, een poll onder 45000 kijkers lijkt mij redelijk representatief.
Veel fanboys zitten in een ontkennings fase en wijzen naar fouten van de gebruiker. De realiteit is echter anders.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 15-02-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 07:41
Ik vind dat het soms wel makkelijk weggewoven wordt. “Ja, dat was in het begin, al opgelost”, “zal grotendeels wel aan hun liggen, ik heb nergens last van”.

Het is natuurlijk wel tekenend als 2 grote tech youtube channels er videos aan besteden. GN stelde op CES ook in een interview met AMD de kritische vragen over hun driver issues. HW unboxed deed er meerdere videos over zelfs, hield ook een poll met 45K stemmers om in kaart te brengen wie er Nvidia of AMD had en in hoeverre ze problemen hadden.

13% Nvidia kaart met driver issues
47% Nvidia kaart zonder driver issues
19% AMD kaart met driver issues
21% AMD kaart zonder driver issues

AMDs driver problematiek is niet iets van de afgelopen tijd. Dat is al jaren een probleem. Met de komst van Navi werd dit wel uitvergroot omdat de 5700XT hele goede prestaties neerzette en dus populair werd.

Dat behoudens de belabberde QC van de XFX Thicc, de Asus TuF en de Asus Strix heeft aanzienlijk bijgedragen aan de negativiteit. Daar is AMD natuurlijk niet op aan te rekenen.

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenNietDoen op 15-02-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Het zal ongetwijfeld aan de fabrikant liggen, maar op een paar crashes in 4 maanden tijd na.. heb ik geen problemen met de Powercolor Red Devil 5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Tijdens Vega was het al een ramp, maar die was niet zo populair en uitgebracht tijdens de mining gekte waardoor veel mensen automatisch bij nvidia terecht kwamen.
Ik kan de verhalen over black screens terug vinden tot zelfs de 290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 18:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

dutchnltweaker schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:11:
[...]

Snap je verhaal, tja wel jammer. Zie de 5700 XT als echte bang for buck videokaart die goede performance kan opleveren op 1440p.

Wat wordt dan het alternatief? Ik vind namelijk meer dan 450 echt te duur voor een videokaart. De 2070S van Nvidia is gelijk pakweg 500 euro of meer, dat ligt helaas buiten de budget dat ik heb opgesteld.

Moet ik dan nog dit jaar wat aanmodderen en wachten op de opvolger van de 5700 serie?
Dat moet ieder voor zich bepalen, persoonlijk vind ik bang for the buck minder belangrijk dan stabiliteit, als je net de pech hebt dat je wel problemen hebt en uren, dagen of weken niet fatsoenlijk kan gamen, is voor mij die 50 euro prijsverschil een lachertje. Ik ben niet rijk, maar game tijd is schaars en dus kostbaar. Daarnaast, als je de hele nieuwe displayport kabel of voeding kant op moet ben je dat voordeel zo kwijt.

Ik heb er gelukkig geen last van met een rx570 onder linux, maar ik hoor ook geruchten dat de laatste drivers ook voor polaris problemen geven op windows. Ik kan je wel zeggen dat zodra de linux drivers problemen geven die rx570 dezelfde dag op v&a staat.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
unfor schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:22:

Ik kan de verhalen over black screens terug vinden tot zelfs de 290.
Ik kan ze zelfs terug vinden tot aan nVidia, toch heb ik er geen last van met mijn GTX 1070 en had het ook niet bij mijn oude R9 290. Je ziet alleen mensen op internet zelden melden dat het prima werkt, maar des te meer als het niet werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 15-02-2020 12:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Vanaf de installatie van de 19.12.3 versie, halverwege december, heb ik met mijn sapphire radeon rx 5700 xt pulse geen problemen meer ervaren. Ik speel voornamelijk Far Cry 3,4,5 en new dawn op 1920x1080. De kaart is stil, snel en volledig stabiel. Echter wel met de meeste functies in adrenalin uitgeschakeld.
Ik heb alleen nog niet de MOED gehad :P , om Adrenalin te updaten, ik zit dus nog steeds op 19.12.3. O-)

Ik draai sinds 2005, eigenlijk uitsluitend Sapphire ATI,AMD kaarten(op een heel klein uitstapje naar een MSI GTX970, weggedaan om, jawel, driver issues ;) ) Maar de drivers zijn bij ATI/AMD, door de jaren heen, eigenlijk altijd wel een beetje "hit and miss" geweest. Maar nu de kaart bijna 2 maanden stabiel draait, ben ik eigenlijk best wel tevreden met de grote sprong die ik gemaakt heb vanaf de R9 290.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:07:
[...]

Ik kan ze zelfs terug vinden tot aan nVidia, toch heb ik er geen last van met mijn GTX 1070 en had het ook niet bij mijn oude R9 290. Je ziet alleen mensen op internet zelden melden dat het prima werkt, maar des te meer als het niet werkt.
En dan wijs ik toch weer naar die poll, wat wel aan toont dat een ernstig grote groep AMD gebruikers tegen problemen aan lopen.
Verder leuk voor die mensen die geen problemen hebben, maar voor degene die wel tegen gamebreaking problemen zoals black screens aan lopen is het knap vervelend.

[ Voor 12% gewijzigd door unfor op 15-02-2020 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:39

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Ik reageer ook maar eens om mijn eigen ervaring te delen.

Heb sinds de jaar wisseling een MSI 5700XT in mijn pc draaien en heb 0 problemen gehad .
Ik draai vrolijk elke driver update zodra die uitkomt inclusief de beta drivers en heb nog geen blackscreens of andere problemen gehad .

Als ik het hier zo allemaal lees komt het zeer dramatisch over wat betreft de stabiliteit met de 5000 serie gpu's .

Mensen die op dit moment aan het shoppen zijn voor een 5000 serie en die dit topic volgen gaan gillend weg opzoek naar wat anders.
Dit vind ik wel kwalijk eigenlijk.
En doet mij denken of het allemaal niet wat overtrokken is .

Heb ik dan zo veel geluk ?

Ik ben geen fanboy maar geniet op het moment van een voor mij uitstekend presterend product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Japiegsxr schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:21:
Als ik het hier zo allemaal lees komt het zeer dramatisch over wat betreft de stabiliteit met de 5000 serie gpu's .

Mensen die op dit moment aan het shoppen zijn voor een 5000 serie en die dit topic volgen gaan gillend weg opzoek naar wat anders.
Dit vind ik wel kwalijk eigenlijk.
Ik vind het kwalijker dat mensen blijven ontkennen dat er problemen zijn met AMD drivers en het wegwuiven als “vocal minority”.

Ondertussen wordt die 5700XT veelvuldig geadviseerd in DAA en CAA vanwege zijn uitstekende prijs/prestatie verhouding. Daar zitten ook veel mensen tussen die helemaal niet zo kundig zijn en volgende keer bij Tweakers wegblijven voor een advies “want wat ze daar adviseerden gaf alleen maar problemen”. Dat lijkt me ook niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:40:
Daar zitten ook veel mensen tussen die helemaal niet zo kundig zijn en volgende keer bij Tweakers wegblijven voor een advies “want wat ze daar adviseerden gaf alleen maar problemen”. Dat lijkt me ook niet wenselijk.
Ja? Hoe vaak zie je mensen achteraf klagen dat hun systeem met RX 5000 niet stabiel is?
unfor schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:46:
[...]
En dan wijs ik toch weer naar die poll, wat wel aan toont dat een ernstig grote groep AMD gebruikers tegen problemen aan lopen.
Aangezien het een totaal niet representatieve poll is, is de uitslag dat ook niet. Wanneer gaan mensen het vooral lezen? Precies als ze problemen hebben. Wat weet je dan bij voorbaat over de uitslag? Precies. Wil je een uitslag die representatief is dan moet je het echt anders aanpakken. Sterker nog het zal nooit objectief worden, omdat bijna niemand echt de kennis heeft om te bepalen waar hun probleem weg komt. Voor hetzelfde hebben ze een ander probleem en geven ze de videokaart driver de schuld, omdat die crashed. Maar dan is het gevolg een videokaartdriver crash, maar niet de oorzaak.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Op jouw eigen argument gebaseerd is die poll juist exact wat jij bedoelt. Als het enkel AMD gebruikers met problemen zouden zijn die reageren had dat de grootste vote moeten zijn. Maar het was 60% Nvidia gebruiker van die 45.000 stemmers.

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenNietDoen op 15-02-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:02:
[...]

Ja? Hoe vaak zie je mensen achteraf klagen dat hun systeem met RX 5000 niet stabiel is?

[...]

Aangezien het een totaal niet representatieve poll is, is de uitslag dat ook niet. Wanneer gaan mensen het vooral lezen? Precies als ze problemen hebben. Wat weet je dan bij voorbaat over de uitslag? Precies. Wil je een uitslag die representatief is dan moet je het echt anders aanpakken. Sterker nog het zal nooit objectief worden, omdat bijna niemand echt de kennis heeft om te bepalen waar hun probleem weg komt. Voor hetzelfde hebben ze een ander probleem en geven ze de videokaart driver de schuld, omdat die crashed. Maar dan is het gevolg een videokaartdriver crash, maar niet de oorzaak.
Laat maar ik heb de laatste jaren mij noodgedwongen veel ingelezen in het black screen probleem. Ik ga niet meer discussies aan met mensen die in de ontkenningsfase zitten. Het probleem is al lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
unfor schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:20:
[...]

Laat maar ik heb de laatste jaren mij noodgedwongen veel ingelezen in het black screen probleem. Ik ga niet meer discussies aan met mensen die in de ontkenningsfase zitten. Het probleem is al lang bekend.
Staat het trouwens ook niet sinds de laatste 2 updates in de “known bugs” lijst bij de change notes van AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke ontkenningsfase? Ik zeg alleen dat het totaal niet objectief is en dat is gewoon zo. Dat is niet een mening dat is gewoon een feit. Als je dat gaan ontkennen ben je zelf degene die in de ontkenningsfase zit. Als je wil weten hoeveel mensen problemen hebben dan heb je een goed onderzoek nodig. Geen één of andere flut pol die een extreem scheef beeld van de praktijk geeft. Als je daar anders over denkt, moet je misschien wetenschapper worden en gaan werken met simpele polls als bron voor alles. Stukken goedkoper dan echt onderzoek en beter, volgens jou dan.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 15-02-2020 14:45 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen heeft een Duitse webwinkel (Mindfactory), weliswaar een grote maar toch, in een maand meer dan 3500 RX5700 series videokaarten verkocht. Zie: https://www.3dcenter.org/...erkaufsreport-januar-2020

Wereldwijde aantallen liggen waarschijnlijk ver boven de tienduizend als het niet tienduizenden zijn. Januari zal in de regel ook niet een drukke maand zijn. Met die aantallen heb je het waarschijnlijk al over honderdduizenden mensen die een RX5700 series videokaart hebben in hun systeem. Dat is het volume waar we het over hebben. Als ook maar 10% zulke zware driver problemen zou hebben, dan stond r/AMD in de fik. Immers heb je het dan al snel over tienduizenden. Nu lijkt het black screen probleem zeker zulke aantallen te treffen, maar niet tot het punt dat je systeem onbruikbaar is. Het is bloed irritant, maar het is niet constant. Ik heb eigenlijk alleen in EU4 ook maar een "normale" black screen gehad. De rest is altijd de combinatie van YT full screen op mijn tweede scherm en een game opstarten of alt tab.

Als je BSOD's of constante blacks screens krijgt, dan is er waarschijnlijk iets mis in je systeem. Verder vermoed ik dat het succes van de RX5700 wel eens een deel van het probleem kan zijn. Eigenlijk moet je Windows opnieuw installeren als je van merk wisselt of tenminste in save mode DDU draaien. Anders kan je wachten op problemen. Ik vraag me serieus af hoeveel mensen dit niet weten. :/

En dan moeten we hier maar maanden aanhoren hoe verschrikkelijk de drivers zijn, meestal van mensen die dus geen RX5700 series hebben. De bewijsvoering bestaat vervolgens uit mensen die klagen en polls die vooral mensen zullen aantrekken die klagen, want die zoeken naar oplossingen en zijn niet tevreden. Begrijpelijk en dat maakt de poll niet invalide want het zijn nog steeds veel mensen die problemen ervaren. Elke persoon die dat aangeeft is zinvol voor een statistisch beeld. De percentages zijn alleen niet representatief omdat de mensen die geen problemen ervaren, waarschijnlijk niet fora afstruinen om constant te verklaren dat ze geen problemen hebben. Dat alleen al maakt de poll invalide. Vervolgens weten we niks over welke chip het gaat, welk model, welke problemen of welk systeem.

Dan ook nog maar die poll doorrekenen. Met 45.000 stemmers en de gegeven percentages krijg je ongeveer het volgende:
-8550 AMD gebruikers hebben driver problemen.
-9450 AMD gebruikers hebben geen driver problemen.
-5850 Nvidia gebruikers hebben driver problemen.
-21.150 Nvidia gebruikers hebben geen driver problemen.

Ja, dat is niet best, voor beide kampen. Bijna 50% of iets meer dan 25%, beiden is niet acceptabel. Waar zijn de reacties van Nvidia's dramatische drivers? Geëxtrapoleerd naar de inmiddels bijna anderhalf jaar dat je een Turing videokaart kan kopen, laat staan de miljoenen Pascal of Maxwell kaarten of zelfs Kepler, de grotere volumes die Nvidia zal verkopen en de veel bredere lijn waar ook de GTX1600 series toe behoren. Je hebt het hier over miljoenen verkochte videokaarten en dus potentieel honderdduizenden mensen met driver problemen. Aangezien r/Nvidia of het Nvidia forum niet al maanden, zo niet jaren in de fik staan met constante klachten hoe verschrikkelijk het is, vermoed ik dat het percentage voor Nvidia ook zwaar vertekend is en de poll daar ook is aangetrokken door mensen met problemen. Tenminste dat mag ik toch hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:40:
[...]

Ik vind het kwalijker dat mensen blijven ontkennen dat er problemen zijn met AMD drivers en het wegwuiven als “vocal minority”.

Ondertussen wordt die 5700XT veelvuldig geadviseerd in DAA en CAA vanwege zijn uitstekende prijs/prestatie verhouding. Daar zitten ook veel mensen tussen die helemaal niet zo kundig zijn en volgende keer bij Tweakers wegblijven voor een advies “want wat ze daar adviseerden gaf alleen maar problemen”. Dat lijkt me ook niet wenselijk.
Als je een PC bouwt dan mag er ook wel verwacht worden dat je enige kennis van zaken hebt, en eventueel bereid bent deze kennis uit te breiden om workarounds te vinden zodat wat je wilt bereiken alsnog lukt.
Mocht dit al te veel gevraagd zijn dan kun je beter iets anders zoeken waarbij alles voor je als gebruiker voorgekauwd wordt, zoals een Mac of een console.

Hier verder totaal geen problemen met mijn 5700XT, werkt uitstekend op mijn 4K 120hz monitor met HDR en freesync.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:50:
Ondertussen heeft een Duitse webwinkel (Mindfactory), weliswaar een grote maar toch, in een maand meer dan 3500 RX5700 series videokaarten verkocht. Zie: https://www.3dcenter.org/...erkaufsreport-januar-2020

Wereldwijde aantallen liggen waarschijnlijk ver boven de tienduizend als het niet tienduizenden zijn. Januari zal in de regel ook niet een drukke maand zijn.
Mindfactory is één webshop van Duitsland, wel een grote, maar er zijn natuurlijk veel meer. Dus alleen al in Duitsland ga je waarschijnlijk al ver over de tienduizend heen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Ik zie totaal niet in wat verkoopcijfers van 1 duitse webshop te doen hebben in een ervaringstopic over een videokaart ?

Er zijn gewoom een aantal tweakers ( en iedereen die hier al langer meeloopt weet heel goed wie dat zijn ) die zeer, zeer fanatiek zijn en elk excuus, klein artikeltje en ver gerucht gebruiken voor het ophemelen van HUN merk. En er dan ook alles aan zullen doen om negatief nieuws en klachten over hun merk onder het tapijt te vegen of weg te praten als " niet objectief "

Ik kreeg die poll bijvoorbeeld te zien op youtube terwijl ik naar tarkov videos aan het zoeken was. Ik volg wel eenss wat linus tech tips en gamers nexus videos uit interesse maar heb al maanden niet meer gezocht op videokaarten en eventuele problemen.

Is die dan wel of niet objectief ? Ik heb geen idee maar ik heb wel even mijn stem gegeven.

Er is gewoon een probleem met deze launch. Dat is duidelijk, net als vega ook zijn problemen kende. Belangrijkste is bewustwording onder mogelijk toekomstige gebruikers en oplossingen voor huidige bezitters.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JohanNL schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:58:
[...]

Als je een PC bouwt dan mag er ook wel verwacht worden dat je enige kennis van zaken hebt, en eventueel bereid bent deze kennis uit te breiden om workarounds te vinden zodat wat je wilt bereiken alsnog lukt.
Mocht dit al te veel gevraagd zijn dan kun je beter iets anders zoeken waarbij alles voor je als gebruiker voorgekauwd wordt, zoals een Mac of een console.
Kul. Je mag bij aankoop een product verwachten dat goed en stabiel werkt. Zowel hardware- als softwarematig. Dat je es een keer tegen een issue aanloopt en die moet resolven, prima. Maar als je met regelmaat hetzelfde probleem ervaart en elke keer diezelfde fix moet toepassen, dat is ook voor iemand die wel de know how heeft vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-02 00:42
Mijn ervaring me de 5700 XT nitro was enigszins belabberd te noemen. En heb eigenlijk ook meer het idee dat het voornamelijk voortkomt uit users die twee schermen gebruiken.

Bij opstarten Warhammer total war 2 niks aan de hand maar zodra ik een game start in de multiplayer lobby kreeg ik 2 blackscreens dus allebei monitoren alles liep door geluid etc waar na een aantal seconden de schermen weer aangingen waarop ik het bericht van amd.gpu.driver kreeg te zien dat hij was gecrashed en daarna succesvol zichzelf heeft hersteld. Helaas gebeurde dit niet alleen met opstarten met games maar ook vaak als ik naar mijn 2de non game scherm ging met de muis en iets moest intypen. Bij Remnant from the ashes had ik vaak gewoon complete vastlopers of crashes naar desktop. Meeste dingen moest ik inderdaad zelf oplossen rollback van meerdere driver versies waarop ik zelf uitkwam dat voor mij 19.12.1 het meest stabiel was. Overigens heb ik dan ook echt alle functies van Amd moeten uitzetten freesync,antilag,etc

Al met al een hoop gedonder voor een kaart die destijds 515,- heeft gekost en dat geeft wel een nare bijsmaak in de mond. Gelukkig is voor mij de situatie wel opgelost door een andere kaart van een ander merk erin te doen. Ik ben blij voor de mensen die probleemloos zijn maar die mensen moeten zich ook kunnen voorstellen dat als anderen dat niet hebben toch wel zeer problematisch is want je kunt immers niet genieten van je nieuwe kaart waar je hard voor hebt gewerkt om aan te kunnen schaffen. In mijn ogen is dit net zo slecht als de problemen Nvidia had met de launch van de RTX kaarten met het geheugen wat links en rechts aan het afsterven was alleen die producten kun je RMA sturen en driver problemen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ChronoTtrigger schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:27:
Al met al een hoop gedonder voor een kaart die destijds 515,- heeft gekost en dat geeft wel een nare bijsmaak in de mond. Gelukkig is voor mij de situatie wel opgelost door een andere kaart van een ander merk erin te doen. Ik ben blij voor de mensen die probleemloos zijn maar die mensen moeten zich ook kunnen voorstellen dat als anderen dat niet hebben toch wel zeer problematisch is want je kunt immers niet genieten van je nieuwe kaart waar je hard voor hebt gewerkt om aan te kunnen schaffen. In mijn ogen is dit net zo slecht als de problemen Nvidia had met de launch van de RTX kaarten met het geheugen wat links en rechts aan het afsterven was alleen die producten kun je RMA sturen en driver problemen dus niet.
Maar je zegt nu zelf dat je een defecte videokaart hebt gehad, die de driver liet crashen. Terwijl je de drivers de schuld geeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:30:
[...]

Maar je zegt nu zelf dat je een defecte videokaart hebt gehad, die de driver liet crashen. Terwijl je de drivers de schuld geeft.
Nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee wat? In je verhaal staat dat je een defecte videokaart had die de driver liet crashen. Die RMA is gegaan en de nieuwe stabiel werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door -The_Mask- op 15-02-2020 15:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Kijk, ik loop ook tegen black screens aan met mijn rx 580. Dus ik vermoed dat ik dit ook zou hebben als ik een rx5700 zou steken. Die black screens zijn gekomen na die hele ommegooi van drivers, ergens in het najaar 2019.
Nu ben ik iemand die het aandurft om nieuwe drivers te installen, maar een normaal iemand doet dat pas wanneer die een nieuwe kaart steekt. Dus die trekt direct de conclusie dat het met die nieuwe kaart heeft te maken.
Ik kan mijn black screens zelfs heel goed reproduceren, en weet dus perfect aan wat het bij mij ligt.
Mijn surround systeem is via HDMI verbonden op de GPU voor het geluid. Mijn scherm hangt met DP ook op die GPU. Nu om 1 of andere reden wordt mijn surround systeem herkent in windows als een geluidsinstallatie, maar tevens ook als een scherm.
Als ik in een game een andere resolutie instel of een andere verversingssnelheid dan mijn bureaublad in windows, en alt-tab uit de game, of ik zet mijn geluidsinstallatie aan, dan heb ik van jan.
Ik heb dan de indruk dat die wil overspringen naar scherm 2, en soms wil die wel eens terugspringen, of tig keren heen en weer, of het blijft gewoon zwart staan. Computer blijft wel draaien, dus het is geen blue screen of death.
Mijn geval doet me dus vermoeden dat het a) voorkomt in specifieke gevallen, want games in dezelfde resolutie/verversingssnelheid als mijn bureaublad geven geef problemen, en het komt enkel voor als mijn geluidsinstallatie aan staat. b) het een combinatie is van drivers en meerdere beeldschermen (of zaken die als 2de beeldscherm worden gezien door windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Wat nee? In je verhaal staat dat je een defecte videokaart had die de driver liet crashen. Die RMA is gegaan en de nieuwe stabiel werkt.
Citeer me maar. Maar het lijkt me duidelijk dat ik dat dus niet bedoel door het woord nee te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Sowieso heeft vrijwel iedereen die over black screens klaagt twee schermen, als ik 1 scherm draaide had ik het probleem ook niet.
Maar dat is geen oplossing. Natuurlijk verklaart dat wel waarom een meerderheid zegt er geen last van te hebben, dual screen gebruikers zijn immers in de minderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 06:23
ChronoTtrigger schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:37:
[...]

Citeer me maar. Maar het lijkt me duidelijk dat ik dat dus niet bedoel door het woord nee te zeggen?
Nouja, ik begrijp zijn punt wel. Je hebt nu een kaart die precies dezelfde chipset gebruikt alleen dan met een iets ander bordje van de fabrikant. Dat bordje gaat het verschil waarschijnlijk ook niet maken, dus het is toch waarschijnlijk dat het de specifiek chip was of dat de drivers nu gewoon beter zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
Snowdog schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:40:
[...]

Nouja, ik begrijp zijn punt wel. Je hebt nu een kaart die precies dezelfde chipset gebruikt alleen dan met een iets ander bordje van de fabrikant. Dat bordje gaat het verschil waarschijnlijk ook niet maken, dus het is toch waarschijnlijk dat het de specifiek chip was of dat de drivers nu gewoon beter zijn?
Ik ben van een 5700 XT nitro naar een 1080 Ti overgegaan.
Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste