• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
Ik heb nu enige tijd een Sapphire 5700 XT en ik moet zeggen dat ik , behalve een sudden shut down van GTA naar desktop modus, nog geen issues ben tegengekomen. Zou de issues te maken kunnen hebben met een vega gpu in combinatie met een Intel CPU. Ik heb een Ryzen CPU met pciexpress 4.0 mobo. Ik zie alleen nergens anders de suggestie dat dat stabieler oid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Weet iemand misschien of een RX5700 te flashen is naar een XT variant..? Aangezien ik wat lees op het i-net.

Ik zit momenteel in een beetje rare situatie. Momenteel heb ik een RTX2070 super en een GTX1080
Ben totaal geen nvidia fan. Heb beide voor een goede prijs kunnen kopen op het moment van koop vandaar dat ik toen die keuze heb gemaakt

Liever heb ik toch een AMD videokaart. Alleen wil niet heel veel geld over de balk gaan smijten.

Was eigenlijk aan het twijfelen voor een vega 56 voor 247 euro of toch te gaan voor een RX5700.. voor rond 350 euro (of minder als dat mogelijk is) Dus vroeg me af of er nog trucks zijn om een RX5700 te kunnen flashen naar een XT variant. Aangezien de rx5700 ruwweg 22% sneller is dan een vega 56 lijkt me de rx5700 wel iets intressanter.

EDIT:

Ik twijfel om toch een RX5700XT te kopen.

En als ik dat doe twijfel ik over

De sapphire RX5700XT pulse (had de product review wel gelezen alleen daar kwam het geluid beter uit de verf dan bij een referentie ontwerp) maar las dat het geluid toch nog hoorbaar is.)

en de PowerColor RX5700XT red dragon.
Weet dat de bovenste hoger is geklokt.. Maar welke koeler is het beste kwa geluid (ook als je zelf nog een oc zou doen) Kwa uiterlijk op de foto vind ik de Red dragon er beter eruit zien dan de pulse *die pulse heeft te plastic look)

[ Voor 32% gewijzigd door Robin4 op 13-12-2019 04:53 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarom zou je dat alleen doen? Onder de streep ga je er gewoon op achteruit.

Maar je kan wel wat flashen aan een 5700, echter onder de streep heeft hij minder hardware aan boord, en vaak niet de koeling om veel hogere TDPs aan te kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wannabe_PJ
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-02-2023
Hi Robin4,

Flashen naar 5700xt is zeker mogelijk. De juiste biossen kun je vinden op de website van techpowerup.
Weet wel dat een 5700 extreem meer stroom gaat verbruiken en dus in verhouding ook meer hitte gaat genereren. Dit komt omdat de 5700 minder vrms heeft dan de XT versie. Maar qua performance kun je zeker in de buurt komen van een XT versie.
Ook op youtube zijn er meerdere videos over verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 09:08
Nu sinds een paar dagen mijn XFX RX5700 DD Ultra binnen en moet zeggen dat ik gezien alle negatieve berichten over deze kaart ik eigenlijk best onder de indruk ben. Ja je hoort de kaart onder full load (fans draaien rond de 1650RPM, hoorbaar maar geen vervelende bijgeluiden), maar zeker niet storend en stiller dan de RX570 Gaming X die ik hiervoor had. Met een undervolt naar 1040mV en power limit -5% is de GPU temperatuur onder Time Spy 78 graden (93 graden junction) en memory op 86 graden, terwijl de kloksnelheid steady rond de 1900MHz zit (geen OC, dit is stock quiet BIOS). Time Spy score is daarmee ongeveer gelijk aan een stock RX5700XT (8902pts Graphics score) en in games ligt hij ietsje (1-2%) onder de resultaten van een RX5700XT. Alleszins niet onaardig voor 300 euro!

Enige probleem dat ik heb is dat BF4 na een paar minuten crasht, maar dat lijkt drivergerelateerd te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full of Lag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 19:02
Is iemand bekend met het probleem dat in W10 en met een 5700XT de resolutie van het beeldscherm niet meer klopt na de driver installatie? Ik word naar 1680x1050 gezet als max., terwijl ik een 3400x1440 scherm heb... Ik kan het niet instellen in W10 en niet in de AMD drivers (19.12.2 en 19.9.2). Met de standaard W10 drivers werkt het zonder problemen. Het lijkt erop dat ik dus de kaart niet normaal kan gebruiken met drivers (nieuwe W10 installatie gaat het om). Het heeft overigens even gewerkt, maar ik moest vanwege een andere reden W10 herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Heb gisteren maar een Powercolor RX5700XT RD besteld. Ben er uiterst tevreden mee.
Alleen heb ik van de 3 games die ik heb opgestart maar 1 goed lopend gekregen. Erg vreemd.

Tom clancys ghost recon break point sluit bij mij gewoon af om een of andere vage reden.

Oh nee een crash, de game is vast gelopen..

[ Voor 28% gewijzigd door Robin4 op 15-12-2019 01:48 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannabe_PJ
Full of Lag schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:11:
Is iemand bekend met het probleem dat in W10 en met een 5700XT de resolutie van het beeldscherm niet meer klopt na de driver installatie? Ik word naar 1680x1050 gezet als max., terwijl ik een 3400x1440 scherm heb... Ik kan het niet instellen in W10 en niet in de AMD drivers (19.12.2 en 19.9.2). Met de standaard W10 drivers werkt het zonder problemen. Het lijkt erop dat ik dus de kaart niet normaal kan gebruiken met drivers (nieuwe W10 installatie gaat het om). Het heeft overigens even gewerkt, maar ik moest vanwege een andere reden W10 herinstalleren.
Hoi Full of Lag,

Ik had hetzelfde probleem met mijn 5700.
Ik heb de driver verwijderd met DDU en daarna gezorgd dat de juiste monitordriver was geinstalleerd. Daarna de AMD driver er weer op en het werkte. Heeft me wel wat irritatie gekost want het lukte niet meteen.
Check i.i.g. goed dat je de juiste monitorr driver hebt voordat je de radeon driver doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
InEtVa schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:36:
Time Spy score is daarmee ongeveer gelijk aan een stock RX5700XT (8902pts Graphics score) en in games ligt hij ietsje (1-2%) onder de resultaten van een RX5700XT. Alleszins niet onaardig voor 300 euro!
300, waar?
En hoe kan jouw niet-XT bijna dezelfde scores halen als XTs?

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-12-2019 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Olaf van der Spek schreef op zondag 15 december 2019 @ 02:31:
[...]

300, waar?
Zal wel een aanbieding geweest zijn, want normaal is hij vanaf € 319,-, maar dat scheelt evengoed niet zo veel:
https://www.gputracker.eu...XL-DD-Ultra-GDDR63xDPHDMI

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 09:08
Olaf van der Spek schreef op zondag 15 december 2019 @ 02:31:
[...]

300, waar?
300 euro was inderdaad een aanbieding. De kaart draait stabiel op 1900MHz wat schijnbaar een voldoende hoge overclock is om hem op vrijwel gelijke hoogte te brengen met een vanilla XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik wil mijn Gigabyte 5700XT graag een keer tot de max pushen om te kijken of ik een "goede" te pakken heb. Gezien het feit dat er wat kaarten in omloop zijn met warmte problemen door slechte assemblage.

Is er een makkelijke manier om dit te doen? Bijvoorbeeld met een bepaalde benchmark software die tevens de temperatuur weergeeft en de belasting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannabe_PJ
--MP-- schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:42:
Ik wil mijn Gigabyte 5700XT graag een keer tot de max pushen om te kijken of ik een "goede" te pakken heb. Gezien het feit dat er wat kaarten in omloop zijn met warmte problemen door slechte assemblage.

Is er een makkelijke manier om dit te doen? Bijvoorbeeld met een bepaalde benchmark software die tevens de temperatuur weergeeft en de belasting?
Hoi MP,

Dan kun je best 3d mark downloaden via steam. dan kun je de gratis demo downloaden en dan de timespy benchmark draaien. Ik had geluk dat ie 2 weken geleden 80% discount was en heb hem toen kunnen kopen voor 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full of Lag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 19:02
Wannabe_PJ schreef op zondag 15 december 2019 @ 02:13:
[...]

Hoi Full of Lag,

Ik had hetzelfde probleem met mijn 5700.
Ik heb de driver verwijderd met DDU en daarna gezorgd dat de juiste monitordriver was geinstalleerd. Daarna de AMD driver er weer op en het werkte. Heeft me wel wat irritatie gekost want het lukte niet meteen.
Check i.i.g. goed dat je de juiste monitorr driver hebt voordat je de radeon driver doet.
Dank je, dat werkt (Philips profiel/driver is voldoende zonder herinstallatie). Nooit eerder gehad dat dit nodig is en vreemd dat het eerder wel werkte zonder monitor driver. 8)7

Ik ben helaas wat ontevreden over de Sapphire 5700XT Nitro+. Ventilator rammelt onder bepaalde toeren, onnodig geluid in rust als opeens de ventilator het nodig vindt om aan te slaan (na een tijdje stil te staan) en eigenlijk niet stil genoeg onder belasting. Ik probeer de stille BIOS nog even, maar ik denk dat de kaart terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Full of Lag schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:16:
[...]

Dank je, dat werkt (Philips profiel/driver is voldoende zonder herinstallatie). Nooit eerder gehad dat dit nodig is en vreemd dat het eerder wel werkte zonder monitor driver. 8)7

Ik ben helaas wat ontevreden over de Sapphire 5700XT Nitro+. Ventilator rammelt onder bepaalde toeren, onnodig geluid in rust als opeens de ventilator het nodig vindt om aan te slaan (na een tijdje stil te staan) en eigenlijk niet stil genoeg onder belasting. Ik probeer de stille BIOS nog even, maar ik denk dat de kaart terug gaat.
Meteen terugsturen, dat hoort een Nitro+ nou juist niet te doen, en daar betaal je een flinke premium voor, ik zou iig niet gaan prutsen met instellingen bij een kaart die je juist koopt vanwege zijn stilte....

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Even een kleine vraag over Radeon Software overlay (19.12.2). Als ik een game opstart krijg ik de melding. Press alt + R for Radeon Softare. Deze melding wil ik uitschakelen, hoe doe ik dit? Ik heb in-game overlay uitgeschakelt, maar die melding verdwijnt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Maulwurfje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:33:
Even een kleine vraag over Radeon Software overlay (19.12.2). Als ik een game opstart krijg ik de melding. Press alt + R for Radeon Softare. Deze melding wil ik uitschakelen, hoe doe ik dit? Ik heb in-game overlay uitgeschakelt, maar die melding verdwijnt niet.
Er komt morgen een hotfix driver uit die dit probleem oplost:

After disabling Radeon Software Overlay users may still see the toast messages for the overlay shortcut while in fullscreen games.

Zie ook reddit post:

https://www.reddit.com/r/...omorrow_december_18_2019/

Edit: zie al dat de update er is!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Aardig wat bugs weer aangepakt. Goed bezig!

https://www.amd.com/en/su...-notes/rn-rad-win-19-12-3

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Maulwurfje
Ja. Onderstaande probleem heb ik ook ongeveer gehad. Ik heb mijn games in fullscreen en als ik alt-tab en terug kwam dan werd het scherm na 3 seconden bevroren. En dat bleef zo, terwijl de game wel door liep. Heel raar. Gelukkig met 19.12.3 geen problemen meer mee.

Switching between borderless and fullscreen in some games when Performance Overlay is enabled and Radeon FreeSync is enabled may cause stuttering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb met 19.12.2 en 19.12.3 op twee PC's constant driver crashes. (1x Sapphire Pulse 5700XT en 1x XFX 5700) Ik speel veel BF5 en Borderlands 3 en mijn zoontje Fortnite en bij deze games komt het geregeld voor. Opeens bevriest het spel en krijg ik een driver crash error. GPU wordt ook veel heter. Ik heb al een sterkere fan curve ingesteld, maar dat heeft geen zin gehad voor de crashes.

Terug naar 19.12.1 en ik heb nergens meer last van. Ik wacht wel weer op de volgende update....

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:01

ZenTex

Doet maar wat.

Zijn er hier mensen met een Asrock Challenger 5700xt die hun ervaringen willen delen, en dan met name qua temperatuur en geluid.

Ik heb nu een powercolor 2 fan de 5700XT maar die is samen met m'n moederbord naar de eeuwige jachtvelden gejaagd door een kapotte voeding.
(Inc m'n backup GPU)

Ik vond de powercolor verrassend stil, wel een tikkeltje warm, maar was eigenlijk stiekem wel onder de indruk van dit kaartje. Overklokte en undervoltte heerlijk.
Echter is het merk powercolor hier (Hong Kong) nergens te krijgen en ik ga waarschijnlijk vandaag op pad om de Challenger te halen.
Andere kaarten, de reference modellen uitgezonderd, passen niet want mijn sff case pakt enkel 2 slots kaarten.

Het enige dat ik her en der over de Asrock lees is dat ie behoorlijk luidruchtig kan worden.

De reference zijn geen optie want die kosten hier nog steeds hetzelfde of zelfs meer dan de AIB kaarten.

Dus, iemand met een Asrock challenger, is 'ie echt zo luid en valt er wat aan te doen met een beetje tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannabe_PJ
Hoi Zen Tex,

Ik zag deze video op youtube.
YouTube: ASRock 5700 XT Challenger Review - Ugly But Proud
Het beschrijft en het geluid en geeft metingen.

Deze video vergelijkt meerdere 5700XT's waaronder de Asrock challenger.
YouTube: Cheap Radeon RX 5700 XT Roundup, Red Dragon, Asrock Challenger, MSI ...

Uit de videos blijkt dat de asrock nergens in uitblinkt en verder als luid en heet word ervaren.
Wellicht verstandig om een andere keuze te maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Wannabe_PJ op 20-12-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

@Wannabe_PJ

De case is sff en er zijn nogal wat beperkingen aan de afmetingen, max dual slot bijvoorbeeld.
enkel de powercolor 2 fan en de challenger passen probleemloos. Oh, en de reference kaarten, over luid en heet gesproken. ( powercolor word hier niet verkocht helaas)

Enfin, aangezien de reference kaarten hier nog voor de aanbevolen prijs over de toonbank gaan toch maar de challenger aangeschaft.

Helaas flink langer dan de powercolor waardoor ik de 2 40mm case fans er weer uit mag kieperen.

Ik hoop dan maar dat de challenger even goed undervolt als de powercolor, dan komt het wel goed qua hitte en geluid.

Maandag ga ik hem in de case inbouwen, dan weet ik meer.

Edit: Zojuist even getest in een open case. Zeer luidruchtig inderdaad, en dat in een niet veeleised spelletje. Gelijk naar niveau rumoerig waarbij ik m'n oude powercolor niet eens gehoord heb. Daarentegen is het qua temperatuur niets eens zo slecht, dus hier valt wat te winnen door de fans af te stellen misschien, of eventueel te vervangen.

[ Voor 20% gewijzigd door ZenTex op 20-12-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
specs:

*AMD Ryzen 5 3600
*Sapphire RX5700XT pulse
*Gskill Ripjaw 16gb 3200
*Samsung 970 evo 500gb m2
^MSI B450 Tomahawk max
*Corsair TX550m

Is er een manier om er achter te komen welke Adrenalin versie er voor de huidige versie op mijn pc heeft gedraaid? (via logs oid)
Sinds een aantal dagen draai ik de 19.12.3 19.12.2 Adrenalin 2020 versie, nieuwe stijl. De vorige versie was nog oude stijl. En ik heb nu de ene na de andere crash in Farcry 5. Voornamelijk zwarte schermen(no input), meestal uit het niets, waarbij de game gewoon doordraait, maar geen beeld meer geeft. Soms zelfs al bij het starten van de game. Met de versie hiervoor, een aantal weken lang, geen enkel probleem ervaren. Met de versie daarvoor had ik juist weer last van zwarte schermen na het ontwaken uit standby.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Laatst online: 13:32
Ja, als je in de AMD directory kijkt op je C schijf staan alle versies in deze diretory
kendo schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:18:
specs:

*AMD Ryzen 5 3600
*Sapphire RX5700XT pulse
*Gskill Ripjaw 16gb 3200
*Samsung 970 evo 500gb m2
^MSI B450 Tomahawk max
*Corsair TX550m

Is er een manier om er achter te komen welke Adrenalin versie er voor de huidige versie op mijn pc heeft gedraaid? (via logs oid)
Sinds een aantal dagen draai ik de 19.12.3 Adrenalin 2020 versie, nieuwe stijl. De vorige versie was nog oude stijl. En ik heb nu de ene na de andere crash in Farcry 5. Voornamelijk zwarte schermen(no input), meestal uit het niets, waarbij de game gewoon doordraait, maar geen beeld meer geeft. Soms zelfs al bij het starten van de game. Met de versie hiervoor, een aantal weken lang, geen enkel probleem ervaren. Met de versie daarvoor had ik juist weer last van zwarte schermen na het ontwaken uit standby.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
mash_man02 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:46:
Ja, als je in de AMD directory kijkt op je C schijf staan alle versies in deze diretory

[...]
zo simpel :P , thanks!

Dan lopen de versies toch wat anders dan ik dacht.

op 20-11-2019 heb ik een schone installatie gedaan van 19.11.3, deze versie heeft mijn problemen met "no signal" uit standby opgelost.

Vervolgens is daar op 04-12-2019 de 19.12.1 overheen gegaan(ook probleemloos). Op 19-12-2019 heb ik de 19.12.2 geïnstalleerd. En dat klopt ook precies met de problemen die ik vanaf toen ervaren heb, met zwarte schermen.

Gisteren heb ik de 19-12-3 versie geïnstalleerd, en vooralsnog geen problemen meer ervaren.

Ik heb veel AMD builds gehad(vanaf de thunderbird 1333) Maar zoveel problemen met drivers heb ik nog nooit gehad.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Laatst online: 13:32
kendo schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:03:
[...]

Ik heb veel AMD builds gehad(vanaf de thunderbird 1333) Maar zoveel problemen met drivers heb ik nog nooit gehad.
Eens, de drivers len quality assurance lijkt nog niet zo matuur te zijn als in het groene kamp.

Aan de andere kant is 70+ fps op 4k op ultra in Battlefield V ook wel weer "rewarding" voor een videokaart in deze prijsklasse.

Laten we zeggen dat als we het prijscomponent ook meenemen in de score er toch een product met een hele mooie balans staat.

[ Voor 14% gewijzigd door mash_man02 op 25-12-2019 10:58 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik lever graag wat prestatiewinst in voor stabiliteit. Maar hopelijk kunnen ze dit nog rechttrekken en kunnen we beiden krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

mash_man02 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:56:
[...]

Eens, de drivers len quality assurance lijkt nog niet zo matuur te zijn als in het groene kamp.

Aan de andere kant is 70+ fps op 4k op ultra in Battlefield V ook wel weer "rewarding" voor een videokaart in deze prijsklasse.

Laten we zeggen dat als we het prijscomponent ook meenemen in de score er toch een product met een hele mooie balans staat.
Het rare is is dat het 1-2 jaar geleden beter was dan in het groene kamp. Ze hadden minder driver releases maar degene die ze hadden waren hardstikke stabiel en had ik nooit gezeur. Dit met verschillende kaarten (R9 290x, RX 480, Vega 64).
Met de 5700 heb ik wel problemen helaas.

Ik lever ook liever wat performance in als ik daarmee een stabiele kaart krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Het is nu met elke nieuwe release weer spannend of het gaat werken. Met de R9 290 heb ik dit nooit ervaren. En heb daar echt jaren plezier van gehad. Ik hoop dat ze hun drivers nu eindelijk eens onder controle krijgen.

De 19.12.3 is nog steeds stabiel. Ook vandaag nog een uurtje farcry 5 kunnen spelen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik heb nu een raar probleempje met m'n 5700XT in de Superposition benchmark op high.

Haalde eerder ergens in de 12K punten op high, zelfs undervolted en underclocked (dit gaf zelfs een lichte performance boost)

Nu haal ik ineens maar net aan 10K punten.
Met de Radeon overlay zie ik dat de GPU nog maar tot 80% utilisatie gaat, met de clocks naar 1600 Mhz. Ook met manual tuning uitgeschakeld is dit het geval.
Verder alles normaal. temps niet hoger dan 80 graden.
Alle tests zijn gedaan met de laatste Radeon driver.

Net even getest op extreme, daar gaat de GPU wel naar de 99%.

Is dit het bekende probleem dat de GPU niet op max klokt op 1080P waar ik zo velen over hoor klagen en kan het zijn dat de chipset driver update de oorzaak is?

Het enige verschil met de voorgaande tests is een chipset driver update.

Edit: OK, Ik heb de boosdoener gevonden. Radeon Chill stond aan maar kan me niet heugen dat ik dat heb aangezet. De score is weer terug bij 12K

[ Voor 8% gewijzigd door ZenTex op 27-12-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paco2013
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-02 07:20
Ik heb sinds vandaag de asus rx 5700xt OC ik moet zeggen dat hij me best goed bevalt, kleine bugs kom ik wel tegen in andere software zoals bijv gpu-z wat weer geeft dat mijn max fanrpm tijdens benchmark 85% is terwijl hij maar is ingesteld op 65% in wattman.
maar waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is de undervolt settings van andere mensen, ik heb hem nu op deze staan 2000 op de core 1105v en 1800 op de mem, maar ik zou graag horen of er nog meer uit is te halen

Lian Li pc o11 Air / Ryzen 7700x/ asus tuf b650 plus/corsair vengeance 6000mhzC36/ XFX 7800xt Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

paco2013 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:51:

maar waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is de undervolt settings van andere mensen, ik heb hem nu op deze staan 2000 op de core 1105v en 1800 op de mem, maar ik zou graag horen of er nog meer uit is te halen
Wat is je doel? Lager verbruik, efficientie, of stiller en lagere temperaturen?

In mijn specifieke geval heb ik een undervolt gecombineerd met underclock (eigenlijk enkel de stupide factory OC ongedaan gemaakt.)
De kaart is een Asrock Challenger 2 fan 2 slot in een 7L mitx, dus dat word heet en luid.

1050mV, 1950 SCLK en 70% fan speed levert me in de praktijk 1900 SCLK, 85 graden junction,180W max en 100 puntjes meer in Superposition op, ToV dezelfde SCLK en 99 graden met >230W met de factory OC van 2100 van Asrock.

De MCLK heb ik niet aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Jammer dat de Liquid Devil amper verkrijgbaar is. Behalve bij maxmarge ICT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:06
M'n Powercolor Red Dragon 5700XT heeft coilwhine. :(

En alleen in Windows of als ik scroll door een willekeurige website. Met games geen last van coilwhine raar genoeg terwijl die vol belast wordt.

Na wat zoeken op Google zie ik dat bijvoorbeeld Reddit er vol mee staat en dat het een driver issue zou zijn. En dat kan wel kloppen want na de 2020 update viel mij de coilwhine opeens op.

Nu zit ik in twijfel. RMA doen, met een hele grote kans dat een nieuwe 5700XT precies hetzelfde doet, of wachten op een driver update die dit oplost?

Typische is dat het enkel voordoet in Windows en elke willekeurige webbrowser.

[ Voor 6% gewijzigd door Gummiebeer op 03-01-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:01
Lord_Dain schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:40:
Jammer dat de Liquid Devil amper verkrijgbaar is. Behalve bij maxmarge ICT..
Ik vermoed, met hun reputatie, dat ze die ook zomaar niet kunnen leveren. Noch Nederland noch België staat opgenomen op de site van Powercolor om die liquid devil te leveren. Compuland en Drivecity in Duitsland hebben ze wel op voorraad, maar die lijken niet te verschepen naar de Lage Landen. Mindfactory heeft ze ook, en daar kan ik wel Nederland of België selecteren. Geen ervaring met deze shops btw

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En we gaan gewoon verder. De ASUS Strix heeft zelfs in Australië met de omgekeerde zwaartekracht, alsnog last van de geweldige bouwkwaliteit. Het koelblok is zo zwaar dat de schroeven het niet kunnen houden en dan zakt het blok over een paar maanden gewoon weg. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maulwurfje
Steve van GamerNexus heeft AMD eens goed geconfronteerd met de vele problemen rond om de Navi kaarten. Ik heb eindelijk het gevoel dat ik niet alleen ben in de vage problemen die ik ervaar. Meer dan de helft van de games die ik speel lopen enorm slecht op mijn RX 5700.

Ik krijg uit deze thread niet het idee dat deze kaarten voor veel gebruikers echt slecht lopen; terwijl ik vanaf dag één al met vage lage kloksnelheden en lage utilisation te maken had.
https://www.reddit.com/r/...drivers_will_be_fixed_rx/

[ Voor 10% gewijzigd door Maulwurfje op 09-01-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
... foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Maulwurfje op 09-01-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Ik heb om eerlijk te zijn 95% gewoon een goede ervaring met de kaart. Dus niet iedereen heeft er blijkbaar last van?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat is er met die 5% dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulwurfje
Ik speel regelmatig lichte games. En Navi gaat daar hartstikke slecht mee om. Kloksnelheden die schommelen tussen de 600 en 1000 MHz. FPS die alle kanten op uit gaan met enorme stuttering als gevolg.

En het vervelende is dat dit gedrag niet helemaal consistent is. XCOM 2, Dragon Age Origins, The Wichter 2, Rising Storm 2: Vietnam, GTAV en misschien maar denk dat dit een cpu bottleneck is Kingdom Come Deliverance.

Games die wel oké lopen zijn Overwatch (beperkt aantal uur). Total War: Three Kingdoms. Wolfenstein 2. Resident Evil 2 remake. The Outer Worlds. Meer games heb ik niet gespeeld.

En ik heb regelmatig dat ik een zwart scherm krijg en er geen connectie lijkt te zijn tussen scherm en kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door Maulwurfje op 09-01-2020 23:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Black screen of death is nog steeds een van de driver issues waar een groot deel van de gebruikers tegen aan lopen bijvoorbeeld.
En het trieste is dat dat al zo'n 2.5 jaar bestaat sinds release Vega.
Ik kon het op een gegeven moment gegarandeerd triggeren door een game te spelen en dan te alt-tabben naar mijn 2e monitor waar een fullscreen youtube video op draaide.
Er is geen ontkennen aan: Een groter deel van AMD gebruikers loopt tegen driver issues aan dan Nvidia gebruikers.

[ Voor 42% gewijzigd door unfor op 09-01-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Laatst online: 21:52
Ik ga hier toch ook mijn vraag stellen.
Ik heb een Sapphire 5700XT Nitro + en heb daar 2 vragen over.
Met gamen wordt de Hotspot 92 graden. Is dit niet te warm Temp GPU is 75 graden.
Tevens heb ik vaak als ik op internet zit dat de fans opeens gaan spinnen tot 1200 toeren en binnen 3 seconden weer uit gaan.
Mijn verdere specs zijn
be quiet! pure base 500
2x 120 mm fans voor en boven en 1x 120mm fan achter
Gigabyte 570 gaming x met laatste bios
Amd 3600 gekoeld door be Quiet Dark Rock 4
fractal design ion+ 760w platinum
De amd drivers zijn de nieuwste drivers. Maar had met oude drivers hetzelfde probleem.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen zegen of de Temp te hoog is
En met de fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Er is een nieuwe driver: 20.1.1

Mochten mensen raar Wattman gedrag zien (OC/UV niet aanwezig oid) en niet kloppende grafieken. Morepowertool was bij mij de oorzaak. SPPT verwijderen en even een Factory reset bij installatie nieuwe driver (doe ik eigenlijk altijd) en het werkt weer.

Zet weer een SPPT met morepowertool en Wattman is weer kapot. Verwijder SPPT weer en het werkt weer. Vrij goed te reproduceren hier.

Even ter info voor de mensen die MorePowerTool gebruiken. Ik gebruikte het met name om voltage te maximaliseren. Mijn Wattman had de neiging ineens het voltage van de ingestelde UV van 1040 weer naar (bv) 1150 te zetten vrij random. Door het max voltage met Morepowertool te beperken tot 1040 was ik van dat gedrag af.

Maargoed.. eerst maar eens zien of deze driver z'n Wattman settings wel vasthoudt :)

Edit:
Nope.. dan maar puur en alleen met Morepowertool undervolten.

[ Voor 4% gewijzigd door Korvaag op 10-01-2020 15:35 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Heeft iemand toevallig ervaring met de DevilZone app van Powercolor? Ik heb de pricewatch: Powercolor Red Devil RX 5700 XT, nu eindelijk stabiel met de 19.12.1 drivers (met 19.12.2 en .3 veel crashes of steeds even een zwart scherm). Maar die DevilZone app wil gewoon niet draaien :?

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
elessar schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:55:
Heeft iemand toevallig ervaring met de DevilZone app van Powercolor? Ik heb de pricewatch: Powercolor Red Devil RX 5700 XT, nu eindelijk stabiel met de 19.12.1 drivers (met 19.12.2 en .3 veel crashes of steeds even een zwart scherm). Maar die DevilZone app wil gewoon niet draaien :?
Tot nu toe zorgen alle andere programma's bij mij vreemde readings of crashes. Ik heb een Powercolor Red Dragon maar ik download drivers van AMD zelf en hou mij ver weg van andere apps/programma's . Gaat tot nu toe goed zonder bs of crashes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elessar
Gummiebeer schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:10:
Tot nu toe zorgen alle andere programma's bij mij vreemde readings of crashes. Ik heb een Powercolor Red Dragon maar ik download drivers van AMD zelf en hou mij ver weg van andere apps/programma's . Gaat tot nu toe goed zonder bs of crashes.
Ik wil DevilZone gebruiken om de RGB aan te passen, maar het werkt helaas niet. Misschien later nog eens proberen, ben voor nu blij dat het iig stabiel is...

Edit: mocht iemand hier tegenaan lopen: het bleek mijn versie van Windows te zijn. For some reason wilde Windows niet updaten en zat ik vast op build 1507 ;( Met de media creation tool een update gedaan en nu zit ik op de laatst build (1909). F.lux werkt nu ook!

[ Voor 20% gewijzigd door elessar op 12-01-2020 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik had veel crashes op de laatste 2020 versies van adrenaline. Nu heb ik een registeraanpassing uitgevoerd en Windows is nog niet vastgelopen. Het gaat om deze fix : https://community.amd.com/thread/180166

Misschien dat iemand er iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
HellBeast schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:18:
Ik had veel crashes op de laatste 2020 versies van adrenaline. Nu heb ik een registeraanpassing uitgevoerd en Windows is nog niet vastgelopen. Het gaat om deze fix : https://community.amd.com/thread/180166

Ik had die fix ook geprobeerd met 19.12.3 maar bij mij hielp het helaas niet. Kan dus met mijn oude Windows build te maken gehad hebben. Had ook het idee dat het langer duurde met opstarten/inloggen door die fix, maar misschien heb ik me dat ingebeeld. Heb de key iig maar weer weggehaald uit het register.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Single Malt
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-03 08:32
Wellicht een beetje een rare opmerking, maar kunnen die bugs van je 5700xt ook te maken hebben met je aansluiting op monitor?

Vrijdag had ik paar keer een black screen (via DP). Wist niet van bugs af dus vermoedde dat het wellicht een foutieve kabel was. Hierna op HDMI aangesloten en het hele weekend geen bugs meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Goeie tip. Ik was in de veronderstelling dat HDMI niet 100hz aankon op 3440x1440, maar ik zie dat mijn kaart HDMI 2.0b ondersteund en die kan wel tot 100hz op deze resolutie. Ik ga dit vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Single Malt schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:38:
Wellicht een beetje een rare opmerking, maar kunnen die bugs van je 5700xt ook te maken hebben met je aansluiting op monitor?

Vrijdag had ik paar keer een black screen (via DP). Wist niet van bugs af dus vermoedde dat het wellicht een foutieve kabel was. Hierna op HDMI aangesloten en het hele weekend geen bugs meer gehad.
Ja, dat hoor ik laatst dus steeds meer. Kennelijk wil Navi niet erg lekker met een DP1.2 kabel of specifiek een slechte DP1.2 kabel. Een goede DP1.4 zou wel werken en HDMI ook.

En voor de mensen met een XFX, nou de vervangende koelers lijken beschikbaar te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/we8dxqettia41.jpg
https://www.reddit.com/r/...acement_cooler_delivered/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Single Malt
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Ja, dat hoor ik laatst dus steeds meer. Kennelijk wil Navi niet erg lekker met een DP1.2 kabel of specifiek een slechte DP1.2 kabel. Een goede DP1.4 zou wel werken en HDMI ook.
Funny als dat een hoop van de problemen zou oplossen, maar wel enigszins beschamend aan de andere kant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Single Malt
HellBeast schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:55:
Goeie tip. Ik was in de veronderstelling dat HDMI niet 100hz aankon op 3440x1440, maar ik zie dat mijn kaart HDMI 2.0b ondersteund en die kan wel tot 100hz op deze resolutie. Ik ga dit vanavond proberen.
Nog verbeteringen gemerkt toevallig?

Ik loop helaas weer tegen een nieuwe probleem aan.. Begin langzamerhand te balen dat ik voor AMD ben gegaan.

Games (CSGO bijv) draaien namelijk stabiel op hoge fps, maar desalniettemin heb ik gigantisch last van stuttering zonder daling in fps. FPS cappen op 144 (ik heb een 144hz 1440p monitor) lijkt grotendeels te helpen, maar het probleem blijft deels voortbestaan. Op zoek naar een oplossing voor dit probleem dan maar |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Single Malt schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Nog verbeteringen gemerkt toevallig?

Ik loop helaas weer tegen een nieuwe probleem aan.. Begin langzamerhand te balen dat ik voor AMD ben gegaan.

Games (CSGO bijv) draaien namelijk stabiel op hoge fps, maar desalniettemin heb ik gigantisch last van stuttering zonder daling in fps. FPS cappen op 144 (ik heb een 144hz 1440p monitor) lijkt grotendeels te helpen, maar het probleem blijft deels voortbestaan. Op zoek naar een oplossing voor dit probleem dan maar |:(
Ik heb gisteren de displayport stekker vervangen voor de HDMI stekker. Tot nu toe geen zwart scherm meer gehad. Bij mij gebeurd het veel wanneer ik mijn PC start. Dan zie ik simpelweg een zwart beeld. Soms druk ik dan op control/alt/delete en dan krijg ik het loginscherm van Windows. Soms werkt het pas nadat ik de PC van het stroom haal en opnieuw start. Ik moet nog wat meer testen voordat de vlag uitgehangen wordt. Na 1 dag kan ik er nog niet zoveel over zeggen.

Wel kreeg ik weer twee vastlopers gisteren met 20.1.1. Nu weer terug naar 19.12.1 en voorlopig nog geen crashes.

Voor wat betreft de stotteringen; zou je kunnen kijken wat je nog meer allemaal draait wanneer je gamed? Ik had eerder ook stotteringen in BF5. Die had ik opgelost door de ingame Origin optie uit te zetten in het Origin menu. Experimenteer eens met V-sync aan of uit. En anders een andere versie driver proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Single Malt schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:29:
FPS cappen op 144 (ik heb een 144hz 1440p monitor) lijkt grotendeels te helpen, maar het probleem blijft deels voortbestaan. Op zoek naar een oplossing voor dit probleem dan maar |:(
Welke monitor heb je?
Is het misschien een issue gerelateerd aan Freesync?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Single Malt
HellBeast schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Ik heb gisteren de displayport stekker vervangen voor de HDMI stekker. Tot nu toe geen zwart scherm meer gehad. Bij mij gebeurd het veel wanneer ik mijn PC start. Dan zie ik simpelweg een zwart beeld. Soms druk ik dan op control/alt/delete en dan krijg ik het loginscherm van Windows. Soms werkt het pas nadat ik de PC van het stroom haal en opnieuw start. Ik moet nog wat meer testen voordat de vlag uitgehangen wordt. Na 1 dag kan ik er nog niet zoveel over zeggen.

Wel kreeg ik weer twee vastlopers gisteren met 20.1.1. Nu weer terug naar 19.12.1 en voorlopig nog geen crashes.

Voor wat betreft de stotteringen; zou je kunnen kijken wat je nog meer allemaal draait wanneer je gamed? Ik had eerder ook stotteringen in BF5. Die had ik opgelost door de ingame Origin optie uit te zetten in het Origin menu. Experimenteer eens met V-sync aan of uit. En anders een andere versie driver proberen.
Klinkt in ieder geval al hoopvol betreffende de blackscreen issues! Driver 19.12.1 blijkt inderdaad de meest stabiele tot nu toe, ook ik draai die momenteel.

De stotteringen. Ik draai discord en steam tijdens het gamen. Zal het binnenkort eens proberen zonder steam overlay. FreeSync en V-sync had ik al geprobeerd aan/uit te zetten, maar mogen niet baten.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Welke monitor heb je?
Is het misschien een issue gerelateerd aan Freesync?
Gigabyte Aorus FI27Q. Zou 165hz moeten kunnen draaien, maar heb dat nog nergens aan de praat gekregen, dus 144hz it is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Die 165 moet je waarschijnlijk unlocken door in het menu van de monitor een overclocking optie aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Single Malt
Heel het menu inclusief handleiding al doorgespit, maar nergens te vinden. Moet dat nog eens goed nakijken, allereerst mn stuttering oplossen vooraleer ik het volgende probleem ga oplossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:32
Heeft iemand hier al eens gestoeid met de MorePowerTool (Bios flashing) van Igor'sLab.de om de RX5700 (XT) efficiënter en stiller te maken, ik heb het volgens mij hier nog niet voorbij zien komen, of ik heb het gemist….

https://www.igorslab.de/e...e-morepowertool-tutorial/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:04
Habana schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 01:08:
Heeft iemand hier al eens gestoeid met de MorePowerTool (Bios flashing) van Igor'sLab.de om de RX5700 (XT) efficiënter en stiller te maken, ik heb het volgens mij hier nog niet voorbij zien komen, of ik heb het gemist….

https://www.igorslab.de/e...e-morepowertool-tutorial/
Of je hebt de zoekfunctie niet gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:32
h1ttent1t schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:11:
[...]

Of je hebt de zoekfunctie niet gebruikt :P
Zoekfunctie nee even niet aan gedacht, soms is gewoon vragen ook wel even fijn O-) …Aha het is al in Augustus al voorbij gekomen toen was ik het Volkstuin huisje van mijn moeder aan het verbouwen gemist dus, even terug lezen dan.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
Good morning Vietnam! *O* *O* *O*
Rising Storm 2: Vietnam

Eindelijk werkt mijn RX 5700 naar behoren in Rising Storm 2: Vietnam.* Sinds de update van 20.1.1.
Inmiddels heeft AMD alweer 20.1.2 driver gelanceerd, ik durf niet te upgraden :P.

* Als ik (te vaak) alt-tab dan crashed op den duur AMD radeon software en de game (al loopt de game wel door in Steam, maar het venster knalt er uit samen met ARS.

@Single Malt release notes:
Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.1.2 Highlights
Support For

Dragon Ball Z™: Kakarot
Vulkan®1.2
Product is conformant with the Vulkan® 1.2 Specification. Vulkan and the Vulkan logo are registered trademarks of the Khronos Group Inc.

Fixed Issues

Some UE4 based titles such as KovaaK 2.0: The Meta™, Tetris Effect™ and Snooker 19™ may fail to launch with Adrenalin 2020 edition software.
Some single display Radeon RX 5700 series graphics product system configurations may experience intermittent reboots when the system is left idle on desktop.

Known Issues

Radeon Anti-Lag enable and disable beep notifications may be played in error when individually pressing keys assigned to the hotkey.
The Radeon Software Overlay hotkey notification may sometimes be displayed during video playback in web browsers or launching some video player applications.
Integer Scaling option is not showing up or available on some Windows®7 system configurations.
Factory Reset install may keep previously configured Radeon Software game profiles. This can cause mismatch between global graphics settings and per profile settings.
Text overflow in some UI boxes or toast messages may be experienced in some language localizations.
Radeon Software may open with an inconsistent size or may not keep its previously set size when opened.
Some Vulkan® gaming applications may crash when performing a task switch with Radeon Image Sharpening enabled.
Integer Scaling may cause some video content to show flicker when the display resolution is set to less than native resolution.
Some Radeon RX 5700 series graphics users may intermittently experience a black screen while gaming or on desktop. A potential temporary workaround is disabling hardware acceleration in applications running in the background such as web browsers or Discord.
A limited number of games such as Nioh™, Dead or Alive 6™, Dragon Quest Builders 2™ and Atelier Ryza™ may crash or fail to launch.

[ Voor 81% gewijzigd door Maulwurfje op 16-01-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Single Malt
Hmm geen idee, maar mijn drivers hadden gisteren inderdaad een update. Alles loopt nu serieus vlekkeloos al zie ik niets interessants in de release notes staan.

Mij hoor je niet meer klagen, heb nu een perfect systeem (voor nu..) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
Maulwurfje schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:39:
Good morning Vietnam! *O* *O* *O*
[Afbeelding: Rising Storm 2: Vietnam]

Eindelijk werkt mijn RX 5700 naar behoren in Rising Storm 2: Vietnam.* Sinds de update van 20.1.1.
Inmiddels heeft AMD alweer 20.1.2 driver gelanceerd, ik durf niet te upgraden :P.

* Als ik (te vaak) alt-tab dan crashed op den duur AMD radeon software en de game (al loopt de game wel door in Steam, maar het venster knalt er uit samen met ARS.
Rising Storm 2: Vietnam low
Deze Vietnam quote somt mijn AMD ervaring wel op.
“Anyone who isn't confused really doesn't understand the situation.”
― Edward R. Murrow

Ik ben het echt zat AMD. Er is geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
Zeggen jullie nu dat de 20.1.1 versie stabiel lijkt te werken zonder plotseling uitval van beeld / groen scherm?

voorzichtige *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
Prosac schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:00:
Zeggen jullie nu dat de 20.1.1 versie stabiel lijkt te werken zonder plotseling uitval van beeld / groen scherm?

voorzichtige *O*
Nee, dat heb ik ook nog ervaren met 20.1.1. Ik was alleen eventjes blij dat ik ineens mijn RX 5700 in Rising Storm 2: Vietnam op 95% utilization zag met kloksnelheid van 1650 Mhz. Dit is sinds ik de kaart heb nog nooit gebeurt; maar het blijft instabiel als de pest zie de andere afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Bij mij is het nog steeds instabiel met 20.1.2. Gisteren in BF 5 op DX11 weer een crash gehad. Ik ga nu DX12 in BF5 proberen. Mocht dit niet lukken, dan maar weer terug naar 19.12.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
De laatste driver update heeft de coilwhine, of eerder het "krrr" geluid in browser verholpen van mijn Red Dragon 5700XT! *O*
Werd er gek van en het zou bijna een RMA zijn geworden. Dus toch een driver issue geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
HellBeast schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:18:

Check. Gecombineerd met 20.1.1 en het lijkt stabiel.
5700XT Challenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HellBeast schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:03:
Bij mij is het nog steeds instabiel met 20.1.2. Gisteren in BF 5 op DX11 weer een crash gehad. Ik ga nu DX12 in BF5 proberen. Mocht dit niet lukken, dan maar weer terug naar 19.12.1
Volgens mij is BF5 gewoon helemaal kapot sinds de 5.0 patch. DX12 lijkt in ieder geval helemaal gesloopt te zijn tot het punt dat je soms naar een diashow kijkt. Er waren kennelijk ook genoeg crashes op Nvidia met 5.0. Daarna kwam 5.2 en toen verloor ik mijn interesse...

Maar langzaam lijkt het hier ook weer iets beter te worden na 19.12.2 en de grote 19.12.3 wat een achteruitgang was. Misschien zou AMD dan eindelijk eens beseffen dat ze een winnaar van een chip hebben die fatsoenlijke drivers nodig heeft voor iedereen. Ze erkennen in ieder geval de black screen crashes en dat is meestal een stap voor het fixen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn perfecte Powercolor Red Devil RX 5700 XT heeft sinds de komst van de 2020 drivers plotseling last van coil whine bij het scrollen. Ik vraag me echt af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Tientallen mensen op reddit die hetzelfde probleem hebben

Als oplossing kan je teruggaan naar de 19.2.2 drivers of ik moet ermee leven en hopen dat het gefixt wordt..

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aslanboy1905 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:27:
Mijn perfecte Powercolor Red Devil RX 5700 XT heeft sinds de komst van de 2020 drivers plotseling last van coil whine bij het scrollen. Ik vraag me echt af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Tientallen mensen op reddit die hetzelfde probleem hebben

Als oplossing kan je teruggaan naar de 19.2.2 drivers of ik moet ermee leven en hopen dat het gefixt wordt..
Ik denk dat AMD iets aan het doen is met het bootsalgoritme omdat ze misschien eindelijk eens serieus over stabiliteit beginnen te worden. Ze moesten denk ik ook wel, zeker na CES waar Lisa Su vragen kreeg over stabiliteit. Zal de CEO leuk vinden na het Renoir en 3990X feestje waar ze voor kwam. Waarschijnlijk wel effectief om er eens wat druk achter te zetten want AMD haar "gratieperiode" lijkt me onderhand wel aardig verstreken. :z

AMD vraagt nu ook om feedback over de black screens. Zie:
https://www.reddit.com/r/...tion_regarding_potential/

Maar kennelijk schijnt 20.1.2 al iets te helpen voor sommigen. Garanties zitten er alleen niet in omdat het coil whine is en dat kan altijd gebeuren. Mijn oude Vega varieerde ook wel een beetje over de twee jaar dat ik die gebruikte. Gelukkig deed die het in de regel alleen bij het opstarten van een applicatie waarna het stopte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Aslanboy1905 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:27:

Ik ben er gelukkig van de coilwhine af na de nieuwe driver. Had er ook last van na de eerdere 2020 driver en was zwaar irritant. En tot nu toe draait die stabiel, daarnet 4 uur RDR2 gedraait zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Gummiebeer schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:47:
[...]

Ik ben er gelukkig van de coilwhine af na de nieuwe driver. Had er ook last van na de eerdere 2020 driver en was zwaar irritant. En tot nu toe draait die stabiel, daarnet 4 uur RDR2 gedraait zonder problemen.
Heel apart en een beetje offtopic wellicht, maar ik had altijd veel coilwhine op mijn RX Vega 56 en sinds december (versie 19.12.3) heb ik er (bijna) geen last meer van. Ook had ik random crashes tijdens gamen die ik niet kon plaatsen en deze zijn sindsdien ook niet meer geweest. Dus er is achter de schermen toch wel e.e.a. gaande de laatste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:24:
[...]

Ik denk dat AMD iets aan het doen is met het bootsalgoritme omdat ze misschien eindelijk eens serieus over stabiliteit beginnen te worden. Ze moesten denk ik ook wel, zeker na CES waar Lisa Su vragen kreeg over stabiliteit. Zal de CEO leuk vinden na het Renoir en 3990X feestje waar ze voor kwam. Waarschijnlijk wel effectief om er eens wat druk achter te zetten want AMD haar "gratieperiode" lijkt me onderhand wel aardig verstreken. :z

AMD vraagt nu ook om feedback over de black screens. Zie:
https://www.reddit.com/r/...tion_regarding_potential/

Maar kennelijk schijnt 20.1.2 al iets te helpen voor sommigen. Garanties zitten er alleen niet in omdat het coil whine is en dat kan altijd gebeuren. Mijn oude Vega varieerde ook wel een beetje over de twee jaar dat ik die gebruikte. Gelukkig deed die het in de regel alleen bij het opstarten van een applicatie waarna het stopte. :)
Ik heb hem ingevuld! Volgens mij is het probleem erger met multidisplay en grote variatie in clock snelheden van de kaart. 20.1.2 nog niet getest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gummiebeer schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:47:
[...]

Ik had geen idee dat er een nieuwe driver beschikbaar was. De laatste update lost inderdaad het probleem op. Voor niks gefrustreerd geweest :).

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewanos
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 20:18
Ik zie meerdere berichten over coil whine.

Ik heb sinds kort ook opeens last van coil whine van mijn Sapphire Nitro + 5700XT in Call of Duty: MW. Dit kan toch onmogelijk een driver issue zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 02:48:
[...]

Ik heb hem ingevuld! Volgens mij is het probleem erger met multidisplay en grote variatie in clock snelheden van de kaart. 20.1.2 nog niet getest....
Dat lijkt het probleem ook te zijn. Ik heb vaak op mijn tweede scherm iets aanstaan van muziek, podcast etc. In het bijzonder bij Warhammer 40K Gladius (for the emperor :+) gaat het regelmatig mis als ik per ongeluk mijn muis naar het tweede scherm beweeg en klik. Met hardware acceleratie uit in Firefox is het al heel wat minder geworden. Het probleem lijkt denk ik te liggen in clockspeed variaties in combinatie met meerdere schermen. Verder heb ik er geen last van.

Oh en over 20.1.2 lijkt het internet zowaar niet alleen maar negatief over te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Ik volg de markt niet helemaal, maar ik weet toevallig wel dat binnenkort de 5600XT uitkomt :P

Wat verwachten jullie kwa prijs?

Mijn budget is +/- 250,-

Daarvoor wil ik de 1660 Super kopen, maar als de 5600XT uitkomt voor onder de 300,- koop ik liever die.

[ Voor 34% gewijzigd door c-nan op 19-01-2020 14:22 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Moeilijk om te zeggen, maar momenteel voor onder de 300 kom je automatisch op de 1660S terecht.

Dit model is iets over je budget maar is zeer concurrerend geprijsd: pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC
Ik ben bang dat de 5600XT ook rond die prijs komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Single Malt
Lastig om een exact bedrag te geven, maar AMD adverteert met een retail price van $279 (=€251,10) voor de 5600XT (bron: https://www.amd.com/en/partner/latest-amd-news ).

Kans bestaat uiteraard dat de prijs hoger uitvalt dan de adviesprijs. Morgen (?) wordt hij volgens mij gelanceerd. Zou gewoon even afwachten, die dag extra wachten maakt ook niet meer uit. Zeker als je ziet dat de verwachting groot is dat de 5600XT beter is dan een 1660ti en dus ook een stuk sneller dan de door jou gewenste 1660super.

[ Voor 24% gewijzigd door Single Malt op 20-01-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Single Malt schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:48:
Kans bestaat uiteraard dat de prijs hoger uitvalt dan de adviesprijs.
Dat zie je in principe nooit, dus dat zal hier ongetwijfeld ook niet het geval zijn. Dus ga maar uit van ~250 euro ex btw, ~300 euro incl. btw, wat overigens te veel is.
Zeker als je ziet dat de verwachting groot is dat de 5600XT beter is dan een 1660ti en dus ook een stuk sneller dan de door jou gewenste 1660super.
GTX 1660 Ti is EOL, omdat een GTX 1660 Super zo goed als even snel is.

Wat je waarschijnlijk ziet is dat AMD te maken heeft met een erg duur 7nm productieproces, hierdoor is de RX 5500 XT iets van twee tientjes te duur en ook een grotere Navi 10 aanbieden voor minder dan 300 euro incl. btw lijkt lastig te zijn voor AMD. Daarom is het voor AMD ook belangrijk de klokfrequenties zo hoog mogelijk in te stellen zodat de verkoopprijs zo hoog mogelijk wordt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Single Malt
-The_Mask- schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:20:
Dat zie je in principe nooit, dus dat zal hier ongetwijfeld ook niet het geval zijn. Dus ga maar uit van ~250 euro ex btw, ~300 euro incl. btw, wat overigens te veel is.
Hmm rekening houdend met BTW hoop ik dan dat die $279 óók incl 10% VAT is. Dan zou je op ((279/110%)*0.9*1.21) = €275 incl BTW uitkomen. Lijkt me een best redelijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Single Malt schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Hmm rekening houdend met BTW hoop ik dan dat die $279 óók incl 10% VAT is. Dan zou je op ((279/110%)*0.9*1.21) = €275 incl BTW uitkomen. Lijkt me een best redelijke prijs.
Nee dat zijn ze niet. Kan ook niet want elke staat heeft in de USA verschillende VAT percentages, daarom zijn prijzen daar altijd ex VAT.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

c-nan schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:20:
Ik volg de markt niet helemaal, maar ik weet toevallig wel dat binnenkort de 5600XT uitkomt :P

Wat verwachten jullie kwa prijs?

Mijn budget is +/- 250,-

Daarvoor wil ik de 1660 Super kopen, maar als de 5600XT uitkomt voor onder de 300,- koop ik liever die.
Ga gerust uit van minstens €300. Dat is immers de omgerekende prijs met BTW.
Daarvoor krijg je een RX5700 chip met RX5700 clocks, maar met 6GB VRAM wat 336GB/s oplevert i.p.v 448GB/s. Dat is het enige echte verschil. Het is de vraag hoe Navi 10 schaalt met minder geheugenbandbreedte. Ongeveer 10% langzamer dan de RX5700 lijkt me een redelijke eerste inschatting.

Wat AMD doet is ook overduidelijk. Ze hebben geen chip die echt opkan tegen TU-116, dus gaan ze de cut down Navi 10 verkopen voor een prijs waar ze hopen dat ze iets relatief beter hebben dan de GTX1660S. Of het gaat lukken is mij nog niet erg duidelijk omdat we de precieze prijs/prestatieverhouding niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannabe_PJ
Ik ben m'n 5700 echt zat.
Waardeloze driverstabiliteit en vreemde crashes tijdens spelen.
Had dit met Nvidia nooit.
Een potje BF5 spelen lukt nu ook niet meer, binnen 10 minuten freezed het spel en ga ik weer naar desktop.
Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd.

Op andere momenten word mijn native resolutie niet herkend en moet ik de kaart eerst omsteken naar ander pci slot voordat hij de juiste resolutie pakt, en dan weer terug naar de bovenste slot.

Bah, bah, bah. wat een ROTzooi van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
Wannabe_PJ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 01:59:
Een potje BF5 spelen lukt nu ook niet meer, binnen 10 minuten freezed het spel en ga ik weer naar desktop.

Op andere momenten word mijn native resolutie niet herkend en moet ik de kaart eerst omsteken naar ander pci slot voordat hij de juiste resolutie pakt, en dan weer terug naar de bovenste slot.

Wat zijn de specificaties van je systeem.
Ik gebruik de Adrenalin 2020 Edition 19.12.2 divers en ik heb nog nooit problemen gehad met de 5700xt.
En ik speel toch diverse spellen.
BF5 - Far Cry 5 - Call of duty Modern Warfare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:10:
[...]

Ga gerust uit van minstens €300. Dat is immers de omgerekende prijs met BTW.
Daarvoor krijg je een RX5700 chip met RX5700 clocks, maar met 6GB VRAM wat 336GB/s oplevert i.p.v 448GB/s. Dat is het enige echte verschil. Het is de vraag hoe Navi 10 schaalt met minder geheugenbandbreedte. Ongeveer 10% langzamer dan de RX5700 lijkt me een redelijke eerste inschatting.

Wat AMD doet is ook overduidelijk. Ze hebben geen chip die echt opkan tegen TU-116, dus gaan ze de cut down Navi 10 verkopen voor een prijs waar ze hopen dat ze iets relatief beter hebben dan de GTX1660S. Of het gaat lukken is mij nog niet erg duidelijk omdat we de precieze prijs/prestatieverhouding niet weten.
Ik had inmiddels wel een review online verwacht van Tweakers :P

Vandaag zou de launch zijn toch?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:09

Trygve

Redacteur
c-nan schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:53:
[...]

Ik had inmiddels wel een review online verwacht van Tweakers :P

Vandaag zou de launch zijn toch?
Klopt, vanmiddag voor ons :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wannabe_PJ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 01:59:

Hoe weet je dat de videokaartdriver het probleem is en niet één van de andere miljoenen dingen die ook zo'n probleem kunnen veroorzaken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Prosac schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Check. Gecombineerd met 20.1.1 en het lijkt stabiel.
5700XT Challenger.
Ook de nieuwste update lijkt stabiel. Ik zit nu te twijfelen om de registry edit weer uit te zetten en te kijken of ik met minder aanpassingen uit de voeten kan.
Tevens nieuw beeldscherm met dvi-aansluiting gekocht, geen idee of dat er nog wat mee geholpen heeft (las over gebrekkige hmdi drivers), maar het was een goed excuus om mijn bijna 10 jaar oude Prolite te vervangen voor een 2K-scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannabe_PJ
koetsier88 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:33:
[...]

Wat zijn de specificaties van je systeem.
Ik gebruik de Adrenalin 2020 Edition 19.12.2 divers en ik heb nog nooit problemen gehad met de 5700xt.
En ik speel toch diverse spellen.
BF5 - Far Cry 5 - Call of duty Modern Warfare
Hoi Koetsier, ik heb de volgende specs:
MSI tomahawk 390
i5 9600kf
32gb corsair dominator 3200mhz
gigabyte gaming oc 5700
LG-27UD68-P scherm
in oktober aangeschaft en meerdere drivers in de tijd geprobeerd.
Echt stabiel is het nooit geweest.
in die tijd al 10 keer native resolutie probleem gehad.
Bij de ene driver kan ik BF5 in DX12 spelen bij andere in DX11, wel regelmatig crashes.
De laatste versie speelt geen dx12 en dx11 is onstabiel, en crashed elke 20 minuten tot 1 uur.
Alles draait standaard, geen overkloks.
Ik hoor hier regelmatig dat de ene driver wel stabiel is en de andere niet.
In de 25 jaar dat ik met pc's te maken heb (waarvan 21 jaar met Nvidia) heb ik dit soort issues nooit met nvidia. Vandaar dat ik erg teleurgesteld ben in dit AMD product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
Wannabe_PJ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:09:
[...]

Hoi Koetsier, ik heb de volgende specs:
MSI tomahawk 390
i5 9600kf
32gb corsair dominator 3200mhz
gigabyte gaming oc 5700
LG-27UD68-P scherm
in oktober aangeschaft en meerdere drivers in de tijd geprobeerd.
Echt stabiel is het nooit geweest.
in die tijd al 10 keer native resolutie probleem gehad.
Bij de ene driver kan ik BF5 in DX12 spelen bij andere in DX11, wel regelmatig crashes.
De laatste versie speelt geen dx12 en dx11 is onstabiel, en crashed elke 20 minuten tot 1 uur.
Alles draait standaard, geen overkloks.
Ik hoor hier regelmatig dat de ene driver wel stabiel is en de andere niet.
In de 25 jaar dat ik met pc's te maken heb (waarvan 21 jaar met Nvidia) heb ik dit soort issues nooit met nvidia. Vandaar dat ik erg teleurgesteld ben in dit AMD product.
Wat voor voeding heb je. Want voor een 5700 moet je toch wel minimaal een goede 550 watt voeding hebben.

Wat bij mij geholpen heeft is het volgende
De drivers met met het programma DDU verwijderd. Wel in veilige modus

Nu heb ik bij het installeren van de drivers de optie install HDMI audio driver uitgezet.
Hierdoor heb ik nu geen problemen meer in games.

Let wel op ik heb het geluid via speakers lopen en niet via de HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannabe_PJ
Ik heb een Seasonic 620 watt gold.
Ik heb het geluid via 3.5 jack lopen naar speakers.
Ik verwijder de drivers idd met DDU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
Wannabe_PJ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:21:
Ik heb het geluid via 3.5 jack lopen naar speakers.
De voeding moet genoeg zijn en is van een goed merk.
En heb je al eens een clean install gedaan van Windows.
Ik heb namelijk nog nooit problemen gehad met AMD en juist weer wel met Nvidia.
Met de Adrenalin 2020 Edition 19.12.2 loopt alles bij mij stabiel.
Heb je wel de laatste chipset drivers geïnstalleerd.
De laatste bios van je moederbord. (heeft bij mij ook geholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wannabe_PJ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:21:
Die bestaat niet.
Maar hoe weet je dat het een driver probleem is. Als je nog nooit een stabiel systeem hebt gehad, met geen één driver, waarom denk je dan een de driver? Als je nu bij sommige versies wel een stabiel systeem hebt en bij anderen niet, dan is de kans dat het een driver probleem is vele malen groter. Nu kan het werkelijk van alles zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannabe_PJ
Hoi Mask,
Je had gelijk, het is een bronze versie.
Seasonic M12II Evo 620W PSU / PC voeding

Ik weet niet 100% of het de driver is. Maar heb nagenoeg alles al geprobeerd.
Ik heb een week lang mijn oude GTX970 terug gezet en had geen problemen meer.
Ik heb ook al een clean windows install gedaan.
Ik heb geen problemen gehad met: Shadow o/t Tombraider, GTA5, XCOM2, AC-Odyssey, BF1.
Ik heb wel problemen met BF5, RDR2, The witcher.
Toen ik mijn GTX970 terugzette had ik geen problemen met BF5 of the witcher.
RDR2 was te zwaar voor mijn GTX970.

[ Voor 71% gewijzigd door Wannabe_PJ op 21-01-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Die bestaat niet.

[...]

Maar hoe weet je dat het een driver probleem is. Als je nog nooit een stabiel systeem hebt gehad, met geen één driver, waarom denk je dan een de driver? Als je nu bij sommige versies wel een stabiel systeem hebt en bij anderen niet, dan is de kans dat het een driver probleem is vele malen groter. Nu kan het werkelijk van alles zijn.
Daar heb je aan de ene kant wel gelijk in maar als je een onstabiele driver niet goed verwijderd dan blijf je toch met de nieuwe ook problemen. Of zie ik dat fout.

[ Voor 11% gewijzigd door koetsier88 op 21-01-2020 09:55 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste