Card Nox schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:52:
@
stylezzz & @
-tom-562, ik gaf hetzelfde aan aangezien er bij ons 3 jonge kids op de achterbank zitten. Ze hadden echter een oplossing daarvoor, 'gewoon ophouden en als het echt niet meer kan pakken ze het plaszakje maar' (ze hebben 2 jongens).
Ik heb toen maar besloten niets meer te zeggen 😉
EDIT: ik probeer wel het drinken op een lange toch wel enigzins te beperken (dus geen liter fles leeg drinken) maar de oudste 2 hebben een goede blaas en de jongste zit nog in een luier. Het is vooral de vrouw die wil stoppen, haha. Daarnaast heb ik het zelf an 2 a 2,5u ook wel gehad en wil ik even de benen strekken.
Enige nadeel voor mij so far: afgelopen zomer op de terugweg vanuit Oostenrijk zijn we 's nacht vertrokken om al wat kms te maken voordat het druk werd en de vriendin wil niet dat de kids in de auto slapen als de auto aan het (snel)laden is vanwege electische straling (imho; je kunt je maar ergens druk om maken

).
Dat was bij ons vroeger net omgekeerd.
Als we met onze 4 kinderen op vakantie vertrokken naar het zuiden, dan vertrokken we meestal rond 1h 's nachts. Auto klaar maken in de avond, opstaan, thermos koffie vullen, en dan één voor één de kinderen in de auto zetten half slapend, in de hoop dat ze dan wat slapen in de auto.
Maar meestal zag ik de eerst 150-200km nog 8 blinkende oogjes in mijn spiegel die dan zo ergens in Luxemburg dicht vielen. Ik reed dan meestal goed door tot ca 6-7h, en de eerste stop was dan met ontbijt.
Dat kan met een EV dus niet meer, maar eige
nlijk was dat ook niet zo heel erg verantwoord.
Soms moesten we ook een chauffeurswissel doen, en dan ging dat in pitstopstijl. Auto vooral niet stil leggen, stoppen en rond de auto lopen en direct terug weg.
Ik heb wel de indruk dat ik minder vermoeid aan kom als ik met een EV de verplichte stops om de 250km doe. Gaat gewoon goed, en eige
nlijk kan je daar niet over klagen.