Het gaat niet zozeer om de inhoud maar om de opening van een sedan. De kofferruimte zal groot genoeg zijn inderdaad. Maar ik zoek dus een stationwagen of sedan-achtige waarbij de achterruit ook omhoog gaat. En ik kom geen Model 3's tegen binnen budget met donkere hemelbekleding. Los van dat het toch echt geen Tesla wordt.STIMPPYYY schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:55:
De M3 heeft serieus veel inhoud. Ook daar kan de bank plat. Je kan achter in grote tas kwijt onder de ‘normale’ kofferbak. Die al erg diep is. In de frunk past ook een grote tas. Zou ‘m zeker niet afschrijven. Sterker nog, voor kamperen juist ideaal om een grote frunk te hebben.
Een i4 en Polestar zijn natuurlijk wel groter dan een Golf 5d hatchback qua bruikbare bagageruimte. (dat wil zeggen, onder de hoedenplank) En het hoeft geen verhuiswagen te worden. Het hoeft maar net iets groter te zijn in de breedte en er zit gewoon meer lengte in de kofferbak van een sedan. Maar misschien heb ik het mis. Ik zal eens met een rolmaat aan de slag gaan.mitsumark schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:33:
[...]
De i4 en polestar 2 zijn beiden volgens mij niet groter dan de golf wat betreft ruimte.
Ik kom toch ook op de ID7, misschien wat langer maar als RWD wel heel goede draaicirkel.
Ook beter voor de comfort creatures, en toch ook nog wel sportief indien DCC.
i4 is natuurlijk wat sportiever, maar ook nog wel comfortabel.
Polestar 2 en model 3 (pre highland) zijn echt minder comfortabel. Model 3 highland eventueel wel een optie imo.
Een Tesla wordt het gewoon echt niet. Daar heb ik mijn redenen voor en dat was al voor de bromance tussen Trump en Musk. En een SUV-achtige ook gewoon echt niet.Mar.tin schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:58:
[...]
Het is wat dat betreft nét jammer dat je "suv achtig" afschrijft, want de huidige Y (of 3) doet het allemaal, is écht heel ruim van binnen, en is relatief tot zijn formaat ook echt gewoon fors zuinig.
Ruim zuiniger dan een Polestar 2 of een i4, die van binnen gewoon kleiner zijn.
Is standaard behoorlijk luxe aangekleed met allerlei zaken waar je elders (Fors) geld voor moet neerleggen.
En als je wil kun je er zelfs heel goed in kamperen met de kampeermodus, luchtbedje achterin en gaan.
V2L had ik nog niet eens bij stilgestaan. Hoewel de campings waar we komen auto's op de tentplekken niet toestaan is het een doordachte opmerking.Sonicfreak schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:41:
[...]
Kia EV6 misschien een optie? Is geen SUV, maar een crossover en kan razendsnel laden aaan de snellader 10-80% in 18 minuten en heeft een grote kofferbak en als je RWD neemt een frunk van 52 liter.
Ook handig met kamperen is dat de auto V2L heeft waardoor je een koffiezetapparaat of elektrische barbecue aan kan sluiten en de auto als accu kan gebruiken.
De EV6 laadt echt razendsnel zeg, 1050km/u volgens de specs. En vanaf de GT-line ook met donkere hemelbekleding.