Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22
STIMPPYYY schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:55:
De M3 heeft serieus veel inhoud. Ook daar kan de bank plat. Je kan achter in grote tas kwijt onder de ‘normale’ kofferbak. Die al erg diep is. In de frunk past ook een grote tas. Zou ‘m zeker niet afschrijven. Sterker nog, voor kamperen juist ideaal om een grote frunk te hebben.
Het gaat niet zozeer om de inhoud maar om de opening van een sedan. De kofferruimte zal groot genoeg zijn inderdaad. Maar ik zoek dus een stationwagen of sedan-achtige waarbij de achterruit ook omhoog gaat. En ik kom geen Model 3's tegen binnen budget met donkere hemelbekleding. Los van dat het toch echt geen Tesla wordt.
mitsumark schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:33:
[...]

De i4 en polestar 2 zijn beiden volgens mij niet groter dan de golf wat betreft ruimte.

Ik kom toch ook op de ID7, misschien wat langer maar als RWD wel heel goede draaicirkel.
Ook beter voor de comfort creatures, en toch ook nog wel sportief indien DCC.

i4 is natuurlijk wat sportiever, maar ook nog wel comfortabel.
Polestar 2 en model 3 (pre highland) zijn echt minder comfortabel. Model 3 highland eventueel wel een optie imo.
Een i4 en Polestar zijn natuurlijk wel groter dan een Golf 5d hatchback qua bruikbare bagageruimte. (dat wil zeggen, onder de hoedenplank) En het hoeft geen verhuiswagen te worden. Het hoeft maar net iets groter te zijn in de breedte en er zit gewoon meer lengte in de kofferbak van een sedan. Maar misschien heb ik het mis. Ik zal eens met een rolmaat aan de slag gaan.
Mar.tin schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:58:
[...]

Het is wat dat betreft nét jammer dat je "suv achtig" afschrijft, want de huidige Y (of 3) doet het allemaal, is écht heel ruim van binnen, en is relatief tot zijn formaat ook echt gewoon fors zuinig.
Ruim zuiniger dan een Polestar 2 of een i4, die van binnen gewoon kleiner zijn.
Is standaard behoorlijk luxe aangekleed met allerlei zaken waar je elders (Fors) geld voor moet neerleggen.

En als je wil kun je er zelfs heel goed in kamperen met de kampeermodus, luchtbedje achterin en gaan.
Een Tesla wordt het gewoon echt niet. Daar heb ik mijn redenen voor en dat was al voor de bromance tussen Trump en Musk. En een SUV-achtige ook gewoon echt niet.
Sonicfreak schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:41:
[...]

Kia EV6 misschien een optie? Is geen SUV, maar een crossover en kan razendsnel laden aaan de snellader 10-80% in 18 minuten en heeft een grote kofferbak en als je RWD neemt een frunk van 52 liter.
Ook handig met kamperen is dat de auto V2L heeft waardoor je een koffiezetapparaat of elektrische barbecue aan kan sluiten en de auto als accu kan gebruiken.
V2L had ik nog niet eens bij stilgestaan. Hoewel de campings waar we komen auto's op de tentplekken niet toestaan is het een doordachte opmerking.

De EV6 laadt echt razendsnel zeg, 1050km/u volgens de specs. En vanaf de GT-line ook met donkere hemelbekleding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:37
Ruud schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:02:
En vanaf de GT-line ook met donkere hemelbekleding.
Je weet in ieder geval duidelijk wat je wil; wat een specifieke eisen :P

Ik zou niet eens weten wat de kleur van de hemelbekleding van mijn auto is _O-

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
assje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:30:
[...]

Zat net precies hetzelfde te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:48
Tommie12 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:46:
[...]

Lijkt me niet verkeerd idd.
Maar dan kan de Ioniq5 ook denk ik, en die is wat langer op de markt, dus met wat geluk ook wat goedkoper 2dehands.
Dat is ook een optie inderdaad, maar dat is wat meer een SUV dan de EV6. Dan zou Ioniq 6 nog kunnen misschien, maar dat is net als de Model 3 een sedan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22
assje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:30:
[...]

Tsjah, anderen willen juist een panoramadak omdat het lekker licht is in de auto. Ik wil juist het omgekeerde. :)

In de buurt staat een EV6 GT. Kost je flink wat range maar ik ga toch maar eens kijken. Iets boven budget maar wel genoeg vermogen. Maar misschien ook wel een rijbewijsversnipperaar. :o Aan de andere kant kan de Golf dat ook al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Ruud schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:38:
[...]

Tsjah, anderen willen juist een panoramadak omdat het lekker licht is in de auto. Ik wil juist het omgekeerde. :)

In de buurt staat een EV6 GT. Kost je flink wat range maar ik ga toch maar eens kijken. Iets boven budget maar wel genoeg vermogen. Maar misschien ook wel een rijbewijsversnipperaar. :o Aan de andere kant kan de Golf dat ook al zijn.
EV6 is echt een fijne auto. Ik rijd de instapper dus de EV6 Light met lichte hemelbekleding ;), maar wat een genot is het om in te rijden. Snelladen op vakantie is geweldig, voordat je klaar bent met de plaspauze is de auto alweer voldoende opgeladen om verder te rijden. Je hebt bij wijze van spreken niet eens tijd om af te schudden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:06

Rzaan

Altijd zoekende

Sonicfreak schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:41:
[...]
Ook handig met kamperen is dat de auto V2L heeft waardoor je een koffiezetapparaat of elektrische barbecue aan kan sluiten en de auto als accu kan gebruiken.
Kan jij zulke hoge wattages aan?
Ik heb een hybride (Ford Explorer PHEV) maar daar is het wattage erg beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Rzaan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Kia EV6 kan 3600 Watt aan met V2L.

Zie https://ev-database.org/nl/auto/3028/Kia-EV6-Long-Range-2WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:36
Ruud schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:38:
[...]

Moet het nieuw zijn? Anders misschien iets van een Xpeng of Zeekr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rzaan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Heeft de V2L dan? :?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:06

Rzaan

Altijd zoekende

Ik weet niet of je het zo moet noemen, maar er zit een stopcontact in.
Pagina: 1 ... 370 371 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.

Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!

De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic