@
Jimmer
Tesla "klopt" nog gewoon het meest qua EV. Heb zelf een Tesla maar heb ook in veel andere EV's gereden. En hoewel daar echt best wel ok auto's tussen zaten, was het toch steeds weer een verademing om in de Tesla te stappen.
- On board computer bedoelt hij denk ik gewoon de software mee. En daar heeft hij inderdaad een punt mee, dit werkt gewoon goed, snel, geen vertraging, intuïtief. Waarbij je bij andere merken merkt dat ze daar echt nog wel wat in achterlopen.
Al eens in een MY2018 Model X gereden of een oudere S? Daar is het gewoon ook bagger traag en echt lange routes laad hij schokkend.
- Ja de Tesla chargers zijn al grotendeels geschikt voor andere EV's, maar bij welke andere EV kan je een bestemming in je navigatie invoeren en er gewoon blind op vertrouwen dat het goed komt zonder met third-party-apps als ABRP te werken?
In ieder geval de fat e-tron sinds zijn introductie, de nieuwste Kia/Hyundai’s volgens mij nu ook en de Mercedes EQE/EQS.
- De app werkt gewoon altijd. Altijd verbinding, nooit geklooi met de mobiele sleutel, voorverwarmen, zaken inplannen etc. Ook dit heb ik wel anderes gezien bij andere merken.
Ook hier in de Tesla forums komt het toch weleens voor. Zeker het ontgrendelen van de laadpoort wat dan niet lukt of dat ze te snel in willen stappen en je mobiel nog niet herkend is etc.
Tesla is software waar ze, inmiddels, echt goede auto's omheen hebben gebouwd waardoor je gewoon een kloppend plaatje hebt, los van of het je smaak ik of niet. Bij andere fabrikanten is het veelal nog omgedraaid, goede auto's, maar nog wel een weg te gaan qua softwarematigheid, efficiency etc.
Er zijn uitschieters de andere kant op natuurlijk maar er zijn er ook genoeg waar het ook allemaal prima werkt. Ik vind de UI van Tesla namelijk echt ruk met al die swipes en 6 verschillende menu’s waar je haast hetzelfde kan instellen.
Er zijn inmiddels een hoop andere EV's die ik qua looks wel mooie vind dan Tesla, maar ik stoor mij nog zoveel aan de randzaken die niet kloppen (met name bovenstaande punten) dat ik voorlopig nog lekker Tesla blijf rijden
Kwestie van smaak en/of vaker proefrijden

.
Ik wil vanwege het minimalistische design, de irritante UI, de bizarre hersenspinsels van Elon waar jij als bereider weer maanden last van hebt absoluut geen Tesla. (Dan doel ik oa op USS, regensensor en zijn FSD komt eraan beloftes naast de brakke kwaliteit en service).
Die brakke kwaliteit wordt beter maar de hoeveelheid issues die “wij” (ik in mijn wagenpark en kennissen) hebben gehad met een Model X en Model 3’s hebben er in ieder geval voor gezorgd dat geen van ons een nieuwe Tesla kiest.
Service schommelt nog erger dan een Broekhuis locatie en eige
nlijk moet je voor alles het beste naar Tilburg rijden als ik de forums mag geloven maarja, dat is best een eindje vanuit regio Alkmaar

.
Even een kort lijstje:
Meerdere draagarmen
Meerdere scharnieren Falcon deuren
2x nieuwe achterspoiler
Nieuwe handgrepen
Scherm gele waas opnieuw verlijmd ofzo
Scherm in zijn geheel alsnog vervangen
Nieuwe zekeringkast a 2500,-
Nieuwe 12V accu
Rubbers, ramen en afdichting en geluid issues
Krakende interieurdelen
Achterkleppen scheef met schade op bumpers.
Koplampen die je elke week moet stellen
Achterlichten met vocht.
Kraken met sturen
Gegeven, het zijn allemaal wagens uit eind 2017 tot half 2019 maar het zijn er totaal maar 4 geweest uit verschillende lichtingen en dan is bovenstaande toch niet best hoor.
Wat ze ook van die Y zeggen, ik wacht het allemaal nog wel even af.
[
Voor 24% gewijzigd door
GeeMoney op 05-02-2023 21:00
]