Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.940 views

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:08

Wokschotel

Op 6 wielen

BvZwolle schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:45:
[...]

En dat is dus het mooie van een 3-cilinder, Die bokt niet en heeft overal wel koppel beschikbaar. Alleen als je echt heel hoog in de toeren gaat, wordt het gevoelsmatig wat minder.
Ik heb een street tripple gehad dus ik ken de 3 cylinder. Heerlijk! Alleen is een wat jongere Tiger 800 een stukje duurder dan een v-Strom van een vergelijkbaar bouwjaar. Dus dat speelt ook mee.

@Shivs die snavel is maar uiterlijk; het 2017 model heeft ook een aantal andere aanpassingen (oa traction control, beter ABS, meer vermogen) die belangrijker zijn dan de snavel ;)

@Bommes 58k valt wel mee, maar in 2 jaar is dat best wel wat. Zo te zien was er ook in de winter stevig mee doorgereden, best wel wat pekelplekken. Het is wel dat er nog een jaar fabrieksgarantie op zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Wokschotel op 23-01-2020 12:38 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-01 15:44
Ik zou graag jullie mening willen hebben over het volgende dilemma:
Ik heb een Explorer van 2014 met een originele demper. Graag zou ik een andere willen hebben, vooral voor iets meer geluid.
Ik heb een budget van max €450,- liefst een stuk minder.

Een aantal opties die ik voor ogen heb zijn de volgende:
https://www.jossmit.nl/co...1200_explorer_2012__.html
https://www.motordempers....r-1200-explorer-2012-2017
https://www.motordempers....TIGER%201200%20%2011%3E14
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

De voorkeur gaat eigenlijk uit naar nieuw en de Arrow vind ik niet heel mooi, maar het is natuurlijk wel dé uitlaat voor de Explorer...
Ik hoor graag ervaringen over uiterlijk, geluid en kwaliteit!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-01 16:09

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik meld me hier ook maar eens. In oktober 2019 de knoop doorgehakt en besloten te gaan voor mijn rijbewijs en een motor voor woon-werk.

December AVB gehaald, gisteren theorie gehaald. Eind februari weer verder met de lessen en dan een motor.

Ik zit nu te kijken naar een Yamaha met 600 cc. FZ6, FZ600 en alle andere typen vallen onder mijn interesse (ergens tussen 2003 en nu). Budget rond de 2K.

Afbeeldingslocatie: https://www.motor.nl/wp-content/uploads/2019/05/sgtb8ihkgn05-1024x550.jpg
Dit vind ik gewoon erg mooi!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08
BvZwolle schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:49:
Ik heb een Explorer van 2014 met een originele demper. Graag zou ik een andere willen hebben, vooral voor iets meer geluid.
Niet te hard zeggen dat je meer geluid wilt, straks haal je de discussie over uitlaatgeluid weer naar boven :+

De voorkeur gaat eigenlijk uit naar nieuw en de Arrow vind ik niet heel mooi, maar het is natuurlijk wel dé uitlaat voor de Explorer...
Zijn er bepaalde eisen die je hebt over het uiterlijk? Dat is namelijk volledig subjectief en alleen jij kan aangeven of je iets mooi vindt :)

Ik heb zelf een Scorpion Serket Parallel Carbon onder m'n Tiger 800, zie dat dat model ook voor de Explorer/1200 is. Die zou ik echter niet snel weer nemen. Voornamelijk vanwege het feit dat het ophangoog van de demper vast zit, het is geen 'band' die je erom heen klemt. Dus alles moet perfect zitten, anders kon ik hem niet bevestigen.. Daar ben ik wel even mee bezig geweest :X

Vergeet niet om (zelf als je het kan, of anders bij de dealer) de 'Arrow' mapping op je ECU te laten zetten nadat je er een andere demper onder hebt gehangen. Of anders volledig laten afstellen.
Mijn Tiger reed met de standaard mapping en andere uitlaat niet echt prettig, met de Arrow mapping gaat het wel goed!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:30
Een GS is eigenlijk pas einde inrijperiode na 50k km's. De cilinderwanden zijn zo hard dat dat niet op 2k kan :)

Never ever financial advice...

• BvZwolle
Sjoerdfoto schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:53:
Ik meld me hier ook maar eens. In oktober 2019 de knoop doorgehakt en besloten te gaan voor mijn rijbewijs en een motor voor woon-werk.

December AVB gehaald, gisteren theorie gehaald. Eind februari weer verder met de lessen en dan een motor.

Ik zit nu te kijken naar een Yamaha met 600 cc. FZ6, FZ600 en alle andere typen vallen onder mijn interesse (ergens tussen 2003 en nu). Budget rond de 2K.

[Afbeelding]
Dit vind ik gewoon erg mooi!
Mooi op weg! Voor €2000 denk ik dat alleen een FZS600 binnen het budget valt of je moet een FZ6 ( https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr )met heel veel kilometers durven te kopen. Wat lastig is binnen je budget is om een motor met ABS te vinden. Als je dat achterwege durft te laten, kan ik uit ervaring zeggen dat de FZS600 lekker rijdt, maar dan moet je niet veel langer dan 1.80m zijn.

Een bandit 600/650 is ook geen verkeerde keuze: https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Kun je aardig richting je budget vinden en is ook een hufterproof motor! En veel modellen hebben ABS.

Succes met de laatste loodjes!

[ Voor 18% gewijzigd door BvZwolle op 23-01-2020 13:38 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb op aanraden van iemand hier een paar jaar geleden het boek "Sport Riding Techniques - How To Develop Real World Skills for Speed, Safety, and Confidence on the Street and Track" gekocht en gelezen.

Het stuk wat me daarvan het meest bijstaat:
Death Spot

Ik probeer bij het passeren van vierwielers dus altijd zo kort mogelijk naast ze te hangen. Als het snelheidsverschil minimaal is, en er rijdt iemand dicht voor me (< 2 seconden), dan blijf ik langer in de spiegel rijden van degene schuin rechtsvoor me (gespiegeld van hierboven dus), tot er genoeg ruimte is om diegene snel voorbij te gaan en zo toch nog genoeg afstand tot mijn voorligger te behouden.

En gisteren op de A4 ging dat bijna mis.

Ik ga in de winter (ingang wintertijd, eind oktober, waarbij het om 17:30 al donker is, tot begin maart, waar het in ieder geval tot 18:00 weer redelijk licht is) liever niet op de motor de drukte in. Maar het OV doet de laatste tijd vervelend, want druk, en het is koud op de stations en er is regelmatig uitval, dus ik pak zoveel mogelijk de motor.

Zo ook gisteren, waar ik rond 18:00 in het stikdonker op de A4 reed met 100 km/u, en ik lette even iets minder scherp op. Plots bevond ik me met minimaal snelheidsverschil (hooguit 5 km/u) pal naast een zwarte personenauto, die al naar links begon te bewegen nog voor 'ie z'n knipperlicht aanzette. Toen z'n wielen over de strepen kwamen, gingen z'n oranje lampjes aan, en ging mijn gashendel vol open.

Manmanman dat was weer close.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:28

botoo

💀 too old to die young

CodeCaster schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:24:
Toen z'n wielen over de strepen kwamen, gingen z'n oranje lampjes aan, en ging mijn gashendel vol open.
Op zo'n moment zou je wensen dat je er een 'loud pipes save lives' onder hebt hangen, niet dat die je zou redden maar dan mag je hopen dat de sufkop zich ongelukkig schrikt en voorlopig beter oplet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

botoo schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Op zo'n moment zou je wensen dat je er een 'loud pipes save lives' onder hebt hangen, niet dat die je zou redden maar dan mag je hopen dat de sufkop zich ongelukkig schrikt en voorlopig beter oplet.
Ik stond een beetje te stijf van de adrenaline en was nog steeds vóór me aan het kijken of dat wel goed ging, om uitgebreid in m'n spiegels te kijken wat er achter me (en in het hoofd van die bestuurder) gebeurde.

Ik hoop dat 'ie ervan is geschrokken en voortaan weer beter kijkt. Ik in ieder geval wel.

• kazzzdafke
Sjoerdfoto schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:53:

Ik heb een fz6n s2 gehad, en dat was een leuke fiets. Ik had wel versie 2 met ABS en een aantal verbeteringen.
Ik heb de mijne een goeie 5 jaar geleden denk ik verkocht voor 3200€, met iets van een 40k km's op. Dus eentje die vandaag te koop zou staan zou toch richting de 2k mogen gaan.
Al weet ik niet of een naked iets voor jou is?

* alhoewel dat die krengen blijkbaar goed hun waarde houden :D

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-01 16:09

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

BvZwolle schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:18:
[...]

Mooi op weg! Voor €2000 denk ik dat alleen een FZS600 binnen het budget valt of je moet een FZ6 ( https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr )met heel veel kilometers durven te kopen. Wat lastig is binnen je budget is om een motor met ABS te vinden. Als je dat achterwege durft te laten, kan ik uit ervaring zeggen dat de FZS600 lekker rijdt, maar dan moet je niet veel langer dan 1.80m zijn.

Een bandit 600/650 is ook geen verkeerde keuze: https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Kun je aardig richting je budget vinden en is ook een hufterproof motor! En veel modellen hebben ABS.

Succes met de laatste loodjes!
Ja de keuze voor wel of geen ABS ben ik nog niet helemaal over uit. Ik ga het daar nog eens over hebben met mijn instructeur.
1000 euro extra is dan wel weer geld...

Ik ben 1,83 meter dus dat is goed te doen.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• Tankiej
  • Laatst online: 20:08
CodeCaster schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:38:
[...]

Ik stond een beetje te stijf van de adrenaline en was nog steeds vóór me aan het kijken of dat wel goed ging, om uitgebreid in m'n spiegels te kijken wat er achter me (en in het hoofd van die bestuurder) gebeurde.

Ik hoop dat 'ie ervan is geschrokken en voortaan weer beter kijkt. Ik in ieder geval wel.
Dat is te hopen inderdaad, dat de bestuurder door gehad heeft dat hij naar links ging terwijl er een voertuig naast hem reed. Maar ik acht de kans groter dat hij dacht: 'achterlijke motorrijder, rijdt veel te hard en gaat me inhalen terwijl ik net naar die rijstrook ga!11!', omdat hij simpelweg niet doorhad dat er iemand naast hem reed..

Ik probeer ook altijd zo kort mogelijk naast een andere weggebruiker te rijden, of dat nu met de motor of auto is. Niet alleen vanwege het gevaar dat de andere weggebruiker je mogelijk niet ziet, maar ik vind het ook veel prettiger dat ik naar links/rechts kan mocht ik opeens moeten uitwijken.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

Paar dagen geleden liep ik op het werk naar mijn motor toe, stop sleutel in het contact en draai de sleutel om: helemaal niets... Dat is toch lichtelijk vreemd. Kon niet veel anders zijn dan dat de accu leeg is.
Even kantoor ingelopen en de eerste collega had gelukkig startkabels bij zich. Alles netjes aangesloten - gelukkig geen @wimmel_1 gedaan - en even laden. Na een minuutje laden startte de motor weer als vanouds.
Pak ik het stuur vast en verrek, de handvatverwarming staat aan! Volgens die motorzaak kon de handvatverwarming niet werken zonder het contact om te draaien. Schijnbaar klopt die bewering dus niet helemaal. Dus voor de komende tijd goed controleren of de verwarming uitstaat en ergens in de lente de boel ombouwen.

P.S. De auto van mijn collega is een Renault. Zo vaak zie je het niet dat een Renault een Honda moet helpen :+

XBL: DonFrans

• kazzzdafke
Sjoerdfoto schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Ja de keuze voor wel of geen ABS ben ik nog niet helemaal over uit. Ik ga het daar nog eens over hebben met mijn instructeur.
1000 euro extra is dan wel weer geld...

Ik ben 1,83 meter dus dat is goed te doen.
Sorry maar dit zou een no brainer moeten zijn.
Helden zeggen soms dat je moet kunnen remmen zonder ABS want zo was het vroeger ook en heb je echt controle over je motor.
Ik noem dat heldenpraat. Er zijn een aantal stukken technologie ontwikkelt dat gewoonweg echt voor je veiligheid dient.
Als jij wanneer je het niet verwacht een echte noodstop moet maken, ga je niet de reflex hebben van een "appelsien stilletjes uit te knijpen" maar wil je asap stilstaan en in de ankers gaan.

Er zijn veel dingen verplicht trouwens waar ik het niet mee eens ben, maar dat ABS nu officieel verplicht is in Europa ben ik wel fan van.

De enige geldige reden om abs niet te nemen of uit te schakelen is op het circuit, punt.
Zelfs de ABS pro of bochtenABS mogen ze stilaan gaan verplichten. Die dingen belemmeren het rijden niet, verhogen enkel de veiligheid in geval dat je het echt nodig hebt en niet verwacht.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:38:
[...]

Dat zal je nog tegenvallen.. Vaak schrikken ze kort dat ze je niet gezien hadden en daarna kloten ze weer verder op hun mobieltje.. Had ik ook een keer op de A27, ik tikte nog net niet op haar ruit terwijl ze al naast me reed, zo fucking scheel was ze... toen toch maar even flink gas gegeven en ze schrok zo hard dat ze de rechterbaan weer op ging.... zonder te kijken. :F Gelukkig reed er op dat moment niks. Maarja, dat soort droeftoeters kunnen gewoon niet spiegelen.

I have stability. The ability to stab.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 10:38
kazzzdafke schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Helden zeggen soms dat je moet kunnen remmen zonder ABS want zo was het vroeger ook en heb je echt controle over je motor.
Ik noem dat heldenpraat. Er zijn een aantal stukken technologie ontwikkelt dat gewoonweg echt voor je veiligheid dient.
Als jij wanneer je het niet verwacht een echte noodstop moet maken, ga je niet de reflex hebben van een "appelsien stilletjes uit te knijpen" maar wil je asap stilstaan en in de ankers gaan.

Er zijn veel dingen verplicht trouwens waar ik het niet mee eens ben, maar dat ABS nu officieel verplicht is in Europa ben ik wel fan van.

De enige geldige reden om abs niet te nemen of uit te schakelen is op het circuit, punt.
Zelfs de ABS pro of bochtenABS mogen ze stilaan gaan verplichten. Die dingen belemmeren het rijden niet, verhogen enkel de veiligheid in geval dat je het echt nodig hebt en niet verwacht.
Tractiecontrole lijkt me dan weer "overdreven". Tuurlijk helpt het je, maar als jij zelf niet de controle kan bewaren in normale omstandigheden is óf je mindset niet goed, óf je hebt een te snelle motor. Zeg niet dat een uitstappend achterwieltje mij nooit gebeurt, maar het zet je mentaal wel weer even op je plek.

ABS mis ik dan weer wel, voor het geval van een noodstop inderdaad... En dat ene keertje dat er wat op de weg lag... En die andere keer dat er een inschattingsfout gemaakt werd... Oh en die keer dat er een auto mij niet zag

[ Voor 7% gewijzigd door NLDViane op 23-01-2020 14:25 ]

• kazzzdafke
Ik heb nergens iets laten vallen over tractiecontrole en zeg niet dat alle zaken zouden verplicht moeten zijn.
Echter als het erop staat en je wil toch wel meer controle zelf hebben kan je het in de meeste gevallen uitschakelen.
Voor mij is elke veiligheidsoptie waarbij mijn reflex op de eerste plaats komt en niet het denken over hoe of wat een welgekomen optie. En je spreekt over normale omstandigheden, ik niet, ik spreek over noodstops of dergelijke.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 10:38
Ik vermoedde dat je het over veiligheidssystemen in het algemeen had, mijn excuses :X

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-01 17:15
Zo, de Caponord heeft weer een verse band, remschijven en remblokjes aan de voorkant. Vooral die laatste was hoog tijd :X

@kazzzdafke naast het circuit is het vooral in het zand wel handig als ABS uitschakelbaar is :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:21
[...]

Ik zou niet graag verplichte ABS op mijn allroad hebben.
Volgens mij is KTM de enige die een beetje redelijke "zand ABS" heeft, maar met ABS in zand remmen betekent dat je de remweg van een vrachtschip hebt en dan ga je je doel wel aardig voorbij.

• kazzzdafke
ABS is verplicht (al even) op nieuwe motoren. Je kan meestal deze ook uitschakelen zoals ik zei

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
[...]

Ik vind het prima dat abs bestaat en dat het verplicht is begrijp ik ook 100%, maar het moet wel uitschakelbaar zijn voor dus inderdaad het off-road rijden in mijn geval.

En ik heb puur door het ontbreken van abs goed remmen moeten (aan)leren. Dat beheers ik nu voldoende en mag het ook regelmatig demonstreren als ik weer zo'n eppo mét mobiel en sáns clignoteurs voor me heb. Ik test het nog regelmatig en heb geen moeite met flink doorknijpen (en drukken, aangezien mijn achterrem nog redelijk meedoet op mijn antieke fiets).

Voor mij is abs geen doorslaggevende factor bij het kopen van een motor, net zo min als tractiecontrole of andere hulpmiddelen. Bij een auto overigens ook niet, en ik heb zelfs geen parkeersensoren op mijn auto uit 2017. Kwam er pas bij toeval achter dat er wel Hill hold op zit, nog zoiets dat is uitgevonden voor mensen die nooit echt hebben begrepen hoe een auto werkt.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

De laatste generatie ABS is ook prima te gebruiken op het circuit is mijn ervaring. Rempompje en remblokken vervangen en rijden.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@HTT-Thalan dat remmen gaat je zo goed af dat het daarom achterlichten kost? :>

Hill hold op een motor is wel geniaal, in de bergen loopt het nog wel eens links en rechts schuin af. Daarmee kun je dan aan komen rijden, even knijpen en met links of rechts gaan staan net wat nodig is zonder allerlei toeren uit te hoeven halen. Of net even een gootje te missen en daardoor uit balans te komen, want ja je had toch even dat achterremmetje nodig. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:11:
@HTT-Thalan dat remmen gaat je zo goed af dat het daarom achterlichten kost? :>
Juist jij zou toch moeten weten dat je op gladde ondergrond soms te weinig grip hebt :>.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:16:
[...]

Juist jij zou toch moeten weten dat je op gladde ondergrond soms te weinig grip hebt :>.
Volgens mij is het woord wat jij zoekt anticiperen :>

• kazzzdafke
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:36:

nog zoiets dat is uitgevonden voor mensen die nooit echt hebben begrepen hoe een auto werkt.
Ik noem dat: waarom moeilijk als makkelijk ook kan... waarom blijven in ‘90 tijdperk als huidige technologie het gewoon veel makkelijker maakt, punt.
Ik ben wel van mening dat je de dingen die de technologie vervangen, je nog steeds moet kunnen zonder. Maar als het er is, gebruik ik het ook...

• Chakotay
@kazzzdafke bij mij is dat vooral een kwestie van budget. Prachtig wat er allemaal aan techniek (al dan niet verplicht) op nieuwe motoren zit, maar die kan je niet kopen voor €3000 :)

• HTT-Thalan
kazzzdafke schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:17:
[...]

Ik noem dat: waarom moeilijk als makkelijk ook kan... waarom blijven in ‘90 tijdperk als huidige technologie het gewoon veel makkelijker maakt, punt.
Ik ben wel van mening dat je de dingen die de technologie vervangen, je nog steeds moet kunnen zonder. Maar als het er is, gebruik ik het ook...
Dat ben ik met je eens, maar het probleem is dat je erop gaat vertrouwen. Het is al vaker aangetoond dat mensen sinds ABS korter op elkaar zijn gaan rijden. Ikzelf heb wel eens blind vertrouwd op een achteruitrijsensor die even bleef 'hangen' (software foutje) en daarbij een boompje ontworteld.

Dat was een wijze les, het ging altijd goed toen ik het gewoon zelf deed, de techniek maakte me lui.

Maar ik wil niet de hypocriet uithangen, ik ben blij met de airbags en gordels in mijn auto's, de rembekrachtiger en de elektrische ruitenwissers (jaaaa dat ging ooit óók met de hand). Maar als chauffeur ben je nog steeds nodig voor een deel van het proces, zelfs bij de huidige generatie zelfrijdende auto's. Ik ben als zodanig ook absoluut niet tégen ABS, ik ben alleen van mening dat ik het niet nodig heb.

En voordat @Joopieboy nog bijdehandter word, ABS had die Twin zijn achterlicht niet gered :P.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06-2025
Bommes schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:42:
[...]

zucht... :N
Overigens deed die gast nog rustig aan, dus heel erg veel meer dan vette pech is dat nou ook al weer niet.

Wat betreft de motorlaarzen, denk dat ik voor de Revit Royale h2o ga. Het oog wil ook wat en die vind ik echt vet om te zien.
[Afbeelding]
Nu in de sample sale bij Biker Outfit. Mocht je interesse hebben.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Leviathius Weet je het zeker van je Grom?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:41

Vrijdag

De Zwarte

vooral voor iets meer geluid.

Voor Den Eckten Biker 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54

Destruction

(ex-)Automonteur

Dan heb ik ook nog wel een LASER "demper" liggen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3DVbOOg17OJGt9Q1dhZApduB/full.jpg

Als je 'm op een andere motor wil zetten zul je 'm wel eerst passend moeten maken, dat dan weer wel :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik ben het wel met @kazzzdafke eens. Ja, zonder kán wel (dat heb ik met AVB mogen aantonen), maar in een panieksituatie is ABS eigenlijk altijd beter, vooral als je remmen hebt die ook echt iets kunnen. Gecombineerd remsysteem ben ik ook fan van!

Toen ik met mn Fazer werd aangereden had ik de situatie misschien nét wel kunnen redden mét ABS, ik viel toen beide wielen blokkeerden en ik licht de bumper van de mij afsnijdende auto aantikte. Iets kortere remweg had m kunnen redden.

En goede "driver aids" merk je zelden tot nooit iets van. Op de S1000RR zit het allemaal, ABS, tractiecontrole, slipperclutch, wheeliecontrol etc etc. Bij normale omstandigheden kan je het flink bont maken voordat er een lampje oplicht en de motor je subtiel corrigeert. (Komt ook omdat je dat kan afstellen, S1000RR rijd ik op Race stand.)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hmm, TT Isle of Man is nu in de sale bij Playstation. Iemand dat spel al gespeeld op een console en hoe is het? Ik heb laatst ook Ride 3 gekocht maar vind het toch best een stuk moeilijker op te pakken dan een gewone auto racer.

Ik speel altijd in casual-dad mode :P

Voor maar €8,99 lijkt het me op zich wel een aardige deal.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:25:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar het probleem is dat je erop gaat vertrouwen. Het is al vaker aangetoond dat mensen sinds ABS korter op elkaar zijn gaan rijden. Ikzelf heb wel eens blind vertrouwd op een achteruitrijsensor die even bleef 'hangen' (software foutje) en daarbij een boompje ontworteld.

Dat was een wijze les, het ging altijd goed toen ik het gewoon zelf deed, de techniek maakte me lui.

Maar ik wil niet de hypocriet uithangen, ik ben blij met de airbags en gordels in mijn auto's, de rembekrachtiger en de elektrische ruitenwissers (jaaaa dat ging ooit óók met de hand). Maar als chauffeur ben je nog steeds nodig voor een deel van het proces, zelfs bij de huidige generatie zelfrijdende auto's. Ik ben als zodanig ook absoluut niet tégen ABS, ik ben alleen van mening dat ik het niet nodig heb.

En voordat @Joopieboy nog bijdehandter word, ABS had die Twin zijn achterlicht niet gered :P.
Vergeet trouwens niet dat moderne motoren een stuk feller remmen dan dat jouw TA doet. Ik wed dat die het zelfde remt als mijn ex-R1100GS, daar kon ik ook gewoon alle vingers gebruiken om de hendel in te knijpen waarbij er een marginale remwerking optrad. Ja, het systeem was verder goed ontlucht.

Met mijn R1200GSA, ex-RSVRF en ex-CBR600RR met RCS19+M4s is/was het al mogelijk om tegen voorwiel blokkering aan te remmen met 2 vingers en lichte druk op de hendel. In dat geval is ABS wel degelijk handiger om te hebben. Niet dat het je remweg verkort, maar zodat je controle blijft houden over de motor. Ik geloof best dat lui zoals Tylen en Xos een stuk harder kunnen remmen zonder ABS en die hulpsystemen niet nodig hebben maar het gros van de forenzen op de motor is beter af met ABS.

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 23-01-2020 22:10 ]

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 09:03

Heb zelf 2 jaar geleden een dergelijke Hurric demper voor m'n Bandit 600 gekocht, prima uitlaat. Met db killer wat zwaarder geluid dan standaard maar niet aso (killer eruit dan maakt hij wel wat herrie ;) )
Die is vanaf 300,-
Op mn 1200 zat al een ixil en maakt meer lawaai dan die Hurric, maarja ook dubbele hoeveelheid cc's

[ Voor 3% gewijzigd door mr_zippey op 23-01-2020 23:48 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:26
Toen ik dit filmpje zag heb eerst maar besloten om geen andere demper op mijn bandit 650 uit 2006 te zetten. YouTube: Soundcheck: Aufpuffe für Suzuki Bandit 650 (MRD 20/2006)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Ik heb voor mijn v-strom een setje dempers besteld en een tijd terug al gemonteerd van Roads Italia.
https://www.roadsitalia.c...rer-2011-2015-roadsitalia

Ik heb de titanium matzwarte dempers gekozen, goede bouwkwaliteit, net geluid en vooral niet al te duur.
In het geval van mijn v-strom zaten er ook 2 keer een flink stuk linkpijp bij, ook dat paste allemaal netjes en was makkelijk te monteren.

Misschien zit er iets voor jouw tussen?

Kort clipje van mijn motorgeluid (let niet op het mis schakelen)

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 24-01-2020 10:05 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• BvZwolle
mr_zippey schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 23:46:
[...]

Heb zelf 2 jaar geleden een dergelijke Hurric demper voor m'n Bandit 600 gekocht, prima uitlaat. Met db killer wat zwaarder geluid dan standaard maar niet aso (killer eruit dan maakt hij wel wat herrie ;) )
Die is vanaf 300,-
Op mn 1200 zat al een ixil en maakt meer lawaai dan die Hurric, maarja ook dubbele hoeveelheid cc's
Nah, ik ben meer van de hexagon uitvoeringen. Deze ronde of Ovale uitlaten vind ik wat 'ouderwets' ogen.
Bommes schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Ik heb voor mijn v-strom een setje dempers besteld en een tijd terug al gemonteerd van Roads Italia.
https://www.roadsitalia.c...rer-2011-2015-roadsitalia

Ik heb de titanium matzwarte dempers gekozen, goede bouwkwaliteit, net geluid en vooral niet al te duur.
In het geval van mijn v-strom zaten er ook 2 keer een flink stuk linkpijp bij, ook dat paste allemaal netjes en was makkelijk te monteren.

Misschien zit er iets voor jouw tussen?

Kort clipje van mijn motorgeluid (let niet op het mis schakelen)

[YouTube: Uphill with my V-strom]
Klinkt niet verkeerd! Was dit met of zonder db-killer?
Ik vind deze wel mooi: https://www.roadsitalia.c...0-explorer-2011-2015.html.
Wat was de levertijd en is het een beetje kwaliteit?

[ Voor 24% gewijzigd door BvZwolle op 24-01-2020 11:38 ]

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09-2025
Papiertje is binnen!

PSN: Alvanosa

• Bommes
BvZwolle schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:35:
[...]

Nah, ik ben meer van de hexagon uitvoeringen. Deze ronde of Ovale uitlaten vind ik wat 'ouderwets' ogen.

[...]

Klinkt niet verkeerd! Was dit met of zonder db-killer?
Ik vind deze wel mooi: https://www.roadsitalia.c...0-explorer-2011-2015.html.
Wat was de levertijd en is het een beetje kwaliteit?
Met DB killer, levertijd weet ik niet meer zeker..
Kan ik wel even opzoeken in mijn mailbox.
Edit: 10-10-18 besteld, 22-10-18 geleverd.

Kwaliteit vind ik echt wel okay, alles zat er netjes bij, beugels/klemmen, enz.

Voor mij Vespa heb ik jaren terug een Leovinci gekocht.
Deze roads Italia doet wat betreft kwaliteit daar niet voor onder.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:58
Gefeliciteerd! Een hoop veilige km gewenst.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Zo vandaag de R1M headers binnen gekregen en meteen hard aan het werk gegaan

Voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bJujUaaEowey4OiliPeyfOFd/full.jpg

Na
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/126KyKRYjf7QrmNyqwOsZYxm/full.jpg

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:54

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Hoorde net een leuke/goede opmerking in een filmpje:

Life is short, life can be really short, but sometimes life can be even shorter if you behave like an idiot on a bike.

Zondag mijn motor weer bezoeken na 5 weken. Wil toch even een stukje rijden (het word wel 2 hele graden), dus met tireps mijn schakelpook vastzetten. Na het ritje de tank goed afvullen (oeps), accu aan de lader en schakelpook demonteren. Daarna kijken of ik daar twee nieuwe uiteindes met schroefdraad op kan knutselen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Streepje Dat koste even wat 'Elbow-Grease' én (minimaal) een halve liter Hertog-Jan :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 24-01-2020 22:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mr_zippey
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:33:
@Streepje Dat koste even wat 'Elbow-Grease' én (minimaal) een halve liter Hertog-Jan :P
en een pecto.. ;)

oh en omdat het @Vrijdag is..
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fc.stocksy.com%2Fa%2FD62200%2Fz9%2F484729.jpg&f=1&nofb=1

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fc1.staticflickr.com%2F9%2F8792%2F17100680385_1d5d703212_b.jpg&f=1&nofb=1

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Fe2%2Fac%2F8d%2Fe2ac8de7956c7eaa178aa5c56278884f.png&f=1&nofb=1

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fs1.1zoom.me%2Fbig0%2F995%2FBlonde_girl_Motorcyclist_494210.jpg&f=1&nofb=1

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fmegadeluxe.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F08%2Fpaint960_960.jpg&f=1&nofb=1

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Even wat tijd voor mezelf 😉✊🌭

• Alvanosa
Nou zit ik inmiddels met meer interesse te kijken naar een motor aangezien ik het papiertje heb, maar ik heb momenteel een lijstje van 4 motoren die me interessant lijken. Ik zou graag willen weten of iemand van jullie ervaringen heeft met deze motoren:

Yamaha XSR700
Honda CB650R
Benelli Leoncino 500
FB Mondial HPS 300

Eventueel andere suggesties voor mijn eerste motor zijn meer dan welkom.

• BvZwolle
Alvanosa schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:18:
Nou zit ik inmiddels met meer interesse te kijken naar een motor aangezien ik het papiertje heb, maar ik heb momenteel een lijstje van 4 motoren die me interessant lijken. Ik zou graag willen weten of iemand van jullie ervaringen heeft met deze motoren:

Yamaha XSR700
Honda CB650R
Benelli Leoncino 500
FB Mondial HPS 300

Yamaha zelf geen ervaring mee, maar wel 2 jaar geleden een vriend mee gehad op vakantie de bergen in. Daar komt hij toch wel tekort.
Benelli Leoncino klinkt Italiaans maar is Chinees. De afwerking is echt minder dan de 'bekende' merken (https://www.testmotor.nl/...8-benelli-leoncino-trk502)
De Honda zien we steeds meer als lesmotor, dus dat moet een allemansvriend zijn. Kwalitatief is het goed.
De FB ken ik niet.
Gezien je lijst, gok ik dat je A2 wilt rijden? Als je een motor wilt waar je echt heel veel plezier mee kunt hebben, zou ik voor de KTM 690 gaan.

• Alvanosa
BvZwolle schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Yamaha zelf geen ervaring mee, maar wel 2 jaar geleden een vriend mee gehad op vakantie de bergen in. Daar komt hij toch wel tekort.
Benelli Leoncino klinkt Italiaans maar is Chinees. De afwerking is echt minder dan de 'bekende' merken (https://www.testmotor.nl/...8-benelli-leoncino-trk502)
De Honda zien we steeds meer als lesmotor, dus dat moet een allemansvriend zijn. Kwalitatief is het goed.
De FB ken ik niet.
Gezien je lijst, gok ik dat je A2 wilt rijden? Als je een motor wilt waar je echt heel veel plezier mee kunt hebben, zou ik voor de KTM 690 gaan.
Klopt, ik ga inderdaad A2 rijden, en wil een leuke motor hebben waar ik op de snelweg ook plezier kan hebben. Misschien handig om te weten dat ik in Spanje woon en dan dus al snel een redelijke afstand afleg op de snelweg om ergens te komen.

• BvZwolle
Alvanosa schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:30:
[...]

Klopt, ik ga inderdaad A2 rijden, en wil een leuke motor hebben waar ik op de snelweg ook plezier kan hebben. Misschien handig om te weten dat ik in Spanje woon en dan dus al snel een redelijke afstand afleg op de snelweg om ergens te komen.
In dat geval zou ik ook de Honda NC700/750s/x in gedachten nemen. Met name de X versie is met een comfortabele houding en hoge ruit goed te gebruiken voor snelweg. Neem daarin mee dat je op de plek waar normaalgesproken de tank zit, nu een ruim opbergvak zit voor een helm en het feit dat de motor erg zuinig is, dan is dat denk de 'verstandigste' keuze.

• Alvanosa
BvZwolle schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:36:
[...]

In dat geval zou ik ook de Honda NC700/750s/x in gedachten nemen. Met name de X versie is met een comfortabele houding en hoge ruit goed te gebruiken voor snelweg. Neem daarin mee dat je op de plek waar normaalgesproken de tank zit, nu een ruim opbergvak zit voor een helm en het feit dat de motor erg zuinig is, dan is dat denk de 'verstandigste' keuze.
Bedankt, ik zal deze zeker meenemen in de afweging. Ik was zelf totaal niet op deze motor gekomen.

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04-2025
Alvanosa schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:18:

Yamaha XSR700
Honda CB650R
Benelli Leoncino 500
FB Mondial HPS 300

Heb zelf sinds september de CB650R. Kan het niet vergelijken want is mijn eerste moto maar ik vind hem persoonlijk zalig én hij ziet er ook nog eens machtig uit. Perfect van A2 naar A te converteren voor als je toch naar het volledige rijbewijs gaat en heeft power in overschot. Niet de meest lichte moto in de middenklassers en ook niet de goedkoopste.

Ik was op zoek naar een instapmoto en was keuze tussen dit en de Suzuki SV650. Door de looks toch voor de Honda gegaan maar dat is puur objectief uiteraard.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Nou, de keus moet gemaakt worden tussen 2 DL650's, allebei uit 2017:

1) 6800 euro, 57k km. Dealer om de hoek. Extra's: middenbok, handvatverwarming.
2: 6900 euro, 27k km. Dealer op 40 minuten. Extra's: topkoffer

Banden, ketting allemaal vergelijkbaar. Ik haat keuzes maken :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wokschotel schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:27:

57k voor maar 100 euro minder dan 27k, dat is hoe ik het zie. Die 27k maakt later weer verkopen ook makkkelijk als je er 20k mee hebt gereden. Qua dealer kan je het ook bij de ene kopen en voor onderhoud naar de ander gaan.

Edit: Verder nog het onderhoud natuurlijk. Die van 57k zal op 60k mogelijk weer een grote beurt nodig hebben. Die van 27k zou het op 20k gehad moeten hebben waarbij je op 40k pas weer moet. Misschien zit dit anders, maar wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 25-01-2020 15:08 ]

• Freelance
  • Laatst online: 14-01 15:31

Freelance

(..)

2 :)

Met 30k verschil zou ik het wel weten. Handvatverwarming en middenbok heb je er in een middagje op geklust voor weinig.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:16
Liever 57K met aantoonbaar onderhoud ipv 27K zonder.

Ik zou zeggen 2: €6500,-. Het is winter, onderhandelen.

;)

[ Voor 34% gewijzigd door Noord27 op 25-01-2020 15:12 ]

Enexis Netbeheer Engineer

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Alvanosa schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:30:
[...]

en dan met of zonder beschermende kledij? :P Die Spanjaarden (en Grieken/Italianen/etc) rijden het liefst zonder iets aan natuurlijk, wat qua temepraturen daar ook prima te verkopen is. Zolang je niets overkomt ;w :X

Do { Ping } while ( LOL )

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025

Best duur vind ik. Ik heb 8500€ betaald voor een nieuwe, met topkoffer én crash bars. (België wel, ik meen gezien te hebben dat een motor bij de noorderburen duurder is)

• Alvanosa
Shadow_Agent schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:50:
[...]

en dan met of zonder beschermende kledij? :P Die Spanjaarden (en Grieken/Italianen/etc) rijden het liefst zonder iets aan natuurlijk, wat qua temepraturen daar ook prima te verkopen is. Zolang je niets overkomt ;w :X
Altijd met bescherming, ik wil uiteraard niet tot het bot openliggen als ik ten val kom.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Dryhte schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:33:
[...]

Best duur vind ik. Ik heb 8500€ betaald voor een nieuwe, met topkoffer én crash bars. (België wel, ik meen gezien te hebben dat een motor bij de noorderburen duurder is)
Yep, motoren zijn bij ons ongeveer 10% duurder. Best frustrerend aangezien ik op 10 km van de grens woon. Maar onze wegen zijn beter :P

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

PilatuS schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:05:
[...]

57k voor maar 100 euro minder dan 27k, dat is hoe ik het zie. Die 27k maakt later weer verkopen ook makkkelijk als je er 20k mee hebt gereden. Qua dealer kan je het ook bij de ene kopen en voor onderhoud naar de ander gaan.

Edit: Verder nog het onderhoud natuurlijk. Die van 57k zal op 60k mogelijk weer een grote beurt nodig hebben. Die van 27k zou het op 20k gehad moeten hebben waarbij je op 40k pas weer moet. Misschien zit dit anders, maar wel iets om rekening mee te houden.
Na een half jaar al de motor inwisselen, ik snap dat niet. :+

Vandaag kettingset, oliewissel en nieuwe remblokken voor gewisseld/vervangen. De ketting en voorste kettingwiel zatten er 29158 km op, het achterste kettingwiel 55333 km. De gesinterde blokken waren na 34579 km (sinds 28-03-2019) ook op en een keerring was kapot. Over twee weken ga ik weer terug om de remklauw te reviseren, bougies ga ik dan ook vervangen. Olie was 11326 km oud en is vervangen door wat dikkere Belray 15w-50 i.p.v. 10w-40. Eens kijken of de dikkere olie minder snel "verdampt". :X

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Grubeater schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:54:
[...]
Na een half jaar al de motor inwisselen, ik snap dat niet. :+
Of 7 jaar in mijn geval :P

• HTT-Thalan
Verdorie, net een leuke commissie ontvangen, genoeg om die NC700 te gaan halen. Maar heb afgesproken met vrouwlief om te wachten tot na de verhuizing ;(.

En volgende maand motorbeurs, je kunt er donder op zeggen dat ik daar genoeg leuke aanbiedingen tegen ga komen :P.

Koopcontract huis is binnen trouwens, dat gaat volgende week getekend worden. Zal een tipje van de sluier oplichten :P. Niet heel ver van het huis kwam ik deze leuke plek tegen:

http://www.motodromeemmen.nl/

Morgen naar Ad om éindelijk die XR af te maken.

En néé, we gaan niet in Emmen wonen :+.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-01-2020 18:43 ]

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:36

fdees

Trust me I'm an Engineer

Zo vanochten ervaren dat thermo-ondergoed, een kevlarjeans en een regenpak toch echt te koud zijn om mee te rijden. Dus dan maar om een set all-season kleding.

Maar de scrambler rijdt echt heerlijk.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Alvanosa schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:24:
[...]

Altijd met bescherming, ik wil uiteraard niet tot het bot openliggen als ik ten val kom.
Ach het is net sex. Zonder bescherming is het veel lekkerder.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:49

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:40:
Verdorie, net een leuke commissie ontvangen, genoeg om die NC700 te gaan halen. Maar heb afgesproken met vrouwlief om te wachten tot na de verhuizing ;(.

En volgende maand motorbeurs, je kunt er donder op zeggen dat ik daar genoeg leuke aanbiedingen tegen ga komen :P.

Koopcontract huis is binnen trouwens, dat gaat volgende week getekend worden. Zal een tipje van de sluier oplichten :P. Niet heel ver van het huis kwam ik deze leuke plek tegen:

[YouTube: Motodrome Emmen]

http://www.motodromeemmen.nl/

Morgen naar Ad om éindelijk die XR af te maken.

En néé, we gaan niet in Emmen wonen :+.
Emmer compascuum? Kanaal?

Awesome

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:14
Aangezien ik in India liever hoge laarzen heb dan mijn lage motor schoenen toch maar een paar laarzen gekocht.
Meestal zitten laarzen mij niet goed dankzij de rits krijg ze niet strak genoeg waardoor ik ze te los vind zitten. Vandaar dat ik al een aantal jaren motorschoenen heb. Maar die geven niet heel veel support tegen zijwaartse krachten en dat wilde ik in India wel hebben. Dus nu maar een paar Revit Discovery laarzen met boa sluiting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2xltzxG9AyXHRrSCFFyvhmX7/full.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Bommes
harley schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:55:
Aangezien ik in India liever hoge laarzen heb dan mijn lage motor schoenen toch maar een paar laarzen gekocht.
Meestal zitten laarzen mij niet goed dankzij de rits krijg ze niet strak genoeg waardoor ik ze te los vind zitten. Vandaar dat ik al een aantal jaren motorschoenen heb. Maar die geven niet heel veel support tegen zijwaartse krachten en dat wilde ik in India wel hebben. Dus nu maar een paar Revit Discovery laarzen met boa sluiting.
[Afbeelding]
Ik heb de lage versie aan gehad om te passen.
Echt super fijne laarzen, super kwaliteit, goede pasvorm en inderdaad dat boa systeem is geweldig.

Maar ik twijfel nog tussen die en de Revit Royale H2O :?

• BvZwolle

Of je haalt voor €7600,- deze op in Belgie (https://www.2dehands.be/a...6db858f31&previousPage=lr)

Vraagprijs met garantie €6999, beetje onderhandelen zonder garantie voor €6750,-. BPM is €680, keuring €110,-, kentekenplaat €20.

Dan heb je een bijna nieuwe!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:28:
Zondag mijn motor weer bezoeken na 5 weken. Wil toch even een stukje rijden (het word wel 2 hele graden), dus met tireps mijn schakelpook vastzetten. Na het ritje de tank goed afvullen (oeps), accu aan de lader en schakelpook demonteren. Daarna kijken of ik daar twee nieuwe uiteindes met schroefdraad op kan knutselen :)
Dit gaat helaas niet door. Lig met griep op bed. Balen want ik wilde elke maand een stukje rijden zodat ik "iedere maand van het jaar wel gereden heb". Bummer :(

• BvZwolle
Net weer even een stukje gereden met een maat van me. Die is de gelukkige eigenaar van een Ducati Multistrada Pikes Peak 🤤. Wat een ding!!!
Heerlijk weer trouwens. @Bommes ik heb de Projsix Titanium Roadsitalia Triumph Tiger 1200 Explorer 2011-2015 besteld (€275 inclusief verzendkosten) . Ik moet de gok maar nemen. Ik hoop dat de koffers en de richtingaanwijzer er geen last van krijgen. Schijnt een kwaaltje te zijn.

• Chakotay
LankHoar schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Dit gaat helaas niet door. Lig met griep op bed. Balen want ik wilde elke maand een stukje rijden zodat ik "iedere maand van het jaar wel gereden heb". Bummer :(
Beterschap! Je hebt echter nog 5 dagen, of staat de motor zo ver weg dat je er niet even makkelijk langs kan?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Chakotay schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:54:
[...]

Beterschap! Je hebt echter nog 5 dagen, of staat de motor zo ver weg dat je er niet even makkelijk langs kan?
Dank je. Mijn vrouw denkt dat het een voorhoofdsholteontsteking is (niet onwaarschijnlijk; woensdag is er een verstandskies getrokken dus verminderde weerstand, en ik was al een beetje verkouden), en dat duurt gemiddeld een week :X

Helaas een uur reizen om bij mijn motor te komen. Word lastig na werktijd ben ik bang. Wellicht toch even proberen op woensdagavond indien ik me beter voel :)

• Bommes
BvZwolle schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:45:
Net weer even een stukje gereden met een maat van me. Die is de gelukkige eigenaar van een Ducati Multistrada Pikes Peak 🤤. Wat een ding!!!
Heerlijk weer trouwens. @Bommes ik heb de Projsix Titanium Roadsitalia Triumph Tiger 1200 Explorer 2011-2015 besteld (€275 inclusief verzendkosten) . Ik moet de gok maar nemen. Ik hoop dat de koffers en de richtingaanwijzer er geen last van krijgen. Schijnt een kwaaltje te zijn.
Ik geef geen garantie hé.. ;)

Ik heb vanmiddag mijn v-strom nog even uitgelaten.
Ding naar voren gezet, handkappen en stuurgewichtjes er terug opgeschroefd (motor past niet door het gangetje naar mijn tuin met die onderdelen gemonteerd).
Kevlar jeans en jas aan, helm op, sleutel om, zitten, starten.... Klik en stil...
Ggrr accu leeg.

De accu van de Vespa van de druppelaar af gehaald, startkabels er bij en ja hoor de v-twin draaide weer.

Lesje: eerst starten in de tuin, dat bespaart eventueel voor niets naar buiten rijden.

Evengoed een kort stukje naar een buur dorpje gereden. Kilometer of 10 gewandeld met wat vrienden. Schaal bitterballen en een pintje op.
En weer terug naar huis.
Startte het ding weer niet.
Maar goed dat ik de accu van de Vespa plus de startkabels in de topkoffer gedaan had.
5 minuten knutselen verder liep de v-Strom weer.

Hij staat nu weer achter onder het afdak, met de druppel lader er aan. Laat ik dat maar eens gewoon altijd doen in de winter.

Het is duidelijk lege accu tijd, de auto van mijn vriendin had er ook al last van. Die accu staat ook aan de lader in de schuur nu. :X

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:16
Bommes schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:15:
[...]

Ik geef geen garantie hé.. ;)

Ik heb vanmiddag mijn v-strom nog even uitgelaten.
Ding naar voren gezet, handkappen en stuurgewichtjes er terug opgeschroefd (motor past niet door het gangetje naar mijn tuin met die onderdelen gemonteerd).
Kevlar jeans en jas aan, helm op, sleutel om, zitten, starten.... Klik en stil...
Ggrr accu leeg.

De accu van de Vespa van de druppelaar af gehaald, startkabels er bij en ja hoor de v-twin draaide weer.

Lesje: eerst starten in de tuin, dat bespaart eventueel voor niets naar buiten rijden.

Evengoed een kort stukje naar een buur dorpje gereden. Kilometer of 10 gewandeld met wat vrienden. Schaal bitterballen en een pintje op.
En weer terug naar huis.
Startte het ding weer niet.
Maar goed dat ik de accu van de Vespa plus de startkabels in de topkoffer gedaan had.
5 minuten knutselen verder liep de v-Strom weer.

Hij staat nu weer achter onder het afdak, met de druppel lader er aan. Laat ik dat maar eens gewoon altijd doen in de winter.

Het is duidelijk lege accu tijd, de auto van mijn vriendin had er ook al last van. Die accu staat ook aan de lader in de schuur nu. :X
Waarom hang je hem niet standaard aan een accu lader? Kabeltje op de accu zetten en op een redelijk weg gewerkte en toch goed bereikbare plaats monteren? Die 20 seconden bespaard je een hoop gedoe én de lader geeft van tevoren ook al aan dat als de accu toch de geest mocht hebben gegeven.

Enexis Netbeheer Engineer

• mr_zippey
@Bommes
Lijkt mij dan dat je accu beetje richting z'n einde is of rijd je niet genoeg?
M'n 1200 staat altijd buiten zonder dakje of cover en start altijd. Daar rijdt ik bijna elke week minstens 1x op als het weer niet al te slecht is.. Vandaag nog rondje van 350km gedaan was wel lekker weer en door wat tussenstops, waarbij ik m'n handschoenen even op het blok leg om op te warmen, goed te doen..
Toch de verwarmde handvatten eens monteren, dat zal vast lekkerder zijn. Kan ook met dit soort weer, maar dan ga ik toch liever rijden dan knutselen. ;)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Omdat ik de thermokleding die ik voor het skiën heb gekocht even wilde testen, heb ik vandaag vanaf Alphen een rondje N11, A4, A9, A2 en binnendoor weer naar de N11 gedaan.

Met enkel een thermoshirt en ski-pully zat ik bij 130 km/u nog te zweten in m'n motortjas met wintervoering, dus dat is alvast goedgekeurd. En met die dunne thermohandschoenen onder m'n winterhandschoenen blijven m'n vingers ook goed warm.

Ik kreeg op den duur alleen last van die plastic Alpine-oordoppen, maar komende week zijn m'n nieuwe op maat gemaakte otoplastieken klaar! *O* Alleen nog nieuwe zomerhandschoenen en een nieuwe helm kopen, en ik ben weer klaar voor het komende seizoen.

Gisteren heb ik langs de Meije gereden. Waar je daar in de zomer niet vooruit komt vanwege de drukte, heb ik daar gisteren letterlijk drie auto's en vijf fietsers gezien.

Heerlijk, deze zachte winter.

En ooit heb ik uit paranoia iets uitgezet in ofwel Google Maps dan wel Android, en nu is m'n locatiebepaling echt ruk. Volgens m'n Timeline heb ik vandaag in een rechte lijn naar Woerden gereden en weer terug, maar ik kan me niet herinneren door weilanden en sloten te zijn gereden... Ik weet alleen niet meer welke optie het was. 8)7

Ooit kon ik zo ongeveer tot op de minuut en met een precisie van vijf meter zien waar ik geweest was; nu lijkt die resolutie een uur respectievelijk honderd meter. :/

[ Voor 47% gewijzigd door CodeCaster op 26-01-2020 23:00 ]

• mr_zippey
CodeCaster schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:49:

Heerlijk, deze zachte winter.

En ooit heb ik uit paranoia iets uitgezet in ofwel Google Maps dan wel Android, en nu is m'n locatiebepaling echt ruk. Volgens m'n Timeline heb ik vandaag in een rechte lijn naar Woerden gereden en weer terug, maar ik kan me niet herinneren door weilanden en sloten te zijn gereden... Ik weet alleen niet meer welke optie het was. 8)7
Ja idd, heb met dit weer ook altijd een thermoshirt aan en een fleecevest onder m'n textielpak met binnenvoering. Zelden koud met deze temperaturen.

Ik gebruik calimoto app voor route tracking (gratis versie) werkt prima en veel nauwkeuriger dan google timeline, die laat je af en toe rare sprongen maken idd..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thermokleding en ondergoed is echt een gouden uitvinding. :) Laagjes creëren!

Ben benieuwd hoe het met de BMW gaat bevallen, zit je veel meer uit de wind dus waarschijnlijk heb ik het minder snel koud. :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27
Dat denk ik inderdaad wel. In de zomer, zeker de zomers van de afgelopen jaren, vond ik dat juist te weinig koeling door rijwind. De grote ruit heeft er dan ook maar weinig op gezeten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SmurfLink
  • Niet online

Ooit kon ik zo ongeveer tot op de minuut en met een precisie van vijf meter zien waar ik geweest was; nu lijkt die resolutie een uur respectievelijk honderd meter. :/
Kijk even bij de instellingen voor Locatiebepaling, die staat waarschijnlijk nu niet op Grote Nauwkeurigheid als modus. :) Dat scheelt een hoop als ie ook datamasten en wifipunten mag gebruiken.

• Dryhte
Bijna lente vandaag :) zo'n 5 graden extra scheelt toch in de beleving. Het mag dan net vannacht geregend hebben, ik vond het meteen een fijne rit deze ochtend (itt tot sommige dagen vorige week).

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 27-01-2020 10:05 ]

• Chakotay
Ik ben benieuwd of we nog daadwerkelijk winter krijgen dit jaar :P

@Dryhte de advertentie uit je signature is verlopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 27-01-2020 09:07 ]

• Dryhte
@Chakotay zal eens navragen De motor is nog te koop, maar hij vernieuwt het zoekertje voorlopig niet, misschien in de lente.

Ik kreeg vandaag deze interessante post binnen, over DIY ontroesten met elektrolyse:

https://www.motoravonturi...troesten-met-elektrolyse/

[ Voor 19% gewijzigd door Dryhte op 27-01-2020 09:29 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nou, met die zoutbende op de weg ga ik mooi niet rijden. En hier is het naast koud ook nat, winderig en vol auto's. Niet echt weer om lekker een stukje te posen 😕

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Vrijdag schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:41:
Nou, met die zoutbende op de weg ga ik mooi niet rijden. En hier is het naast koud ook nat, winderig en vol auto's. Niet echt weer om lekker een stukje te posen 😕
Dat zout is na vandaag wel weer weggespoeld, en strooien zullen ze voorlopig niet met deze hoge temperaturen.
Rijden met al die regen is alsnog niks als je het mij vraagt.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-01 16:56

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik durf bijna de garage niet meer te bellen, Alle koppelingsproblemen zijn nu netjes opgelost. Ik vind alleen de koppeling nu ontzettend stroperig. Ik voel gewoon het moment in de hendel opkomen als ik hem iets te snel los laat. "klik"schakelen zit er niet meer in. Ik voel me nu een oude oma met schakelen.

Als ik de koppeling tijdens constante snelheid ook intrek en loslaat. ontkoppelt en koppelt hij ook niet instant op een moment. Hij is gewoon traag.
Ben ik het gevoel gewoon helemaal kwijt, of klopt er nog iets niet helemaal?

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Dit weekend voor het eerst op een Crosser gezeten en wel een electrische :O... En mn eerste val partij met een motor.. maarja dat hoord erbij op een crosser toch:

Was echt super leuk om te doen! Waren met een groepje van 6 (max is 10) 2x10min en het zweet zat overal haha!

[ Voor 11% gewijzigd door Darkvisje op 27-01-2020 10:57 ]

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 18:40
Darkvisje schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:57:
Dit weekend voor het eerst op een Crosser gezeten en wel een electrische :O... En mn eerste val partij met een motor.. maarja dat hoord erbij op een crosser toch:

[YouTube: ElectroCross on a KTM Freeride E-SM at wanroij]

Was echt super leuk om te doen! Waren met een groepje van 6 (max is 10) 2x10min en het zweet zat overal haha!
Dit ziet er wel heel gaaf uit! Waar kun je dit doen?

EDIT: Zie het al staan: Electrocross

[ Voor 3% gewijzigd door Cobraa op 27-01-2020 11:09 ]

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Cobraa schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:08:
[...]

Dit ziet er wel heel gaaf uit! Waar kun je dit doen?

EDIT: Zie het al staan: Electrocross
Wanroij en amsterdam (wanroij is indoor, 39 euro voor 2x10 min even uit mn hoofd)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wow dat is super vet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chakotay
Prima betaalbaar ook :)

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Omdat ik de thermokleding die ik voor het skiën heb gekocht even wilde testen, heb ik vandaag vanaf Alphen een rondje N11, A4, A9, A2 en binnendoor weer naar de N11 gedaan.

Met enkel een thermoshirt en ski-pully zat ik bij 130 km/u nog te zweten in m'n motortjas met wintervoering, dus dat is alvast goedgekeurd. En met die dunne thermohandschoenen onder m'n winterhandschoenen blijven m'n vingers ook goed warm.
Je mag maar 100 op de N11 :+

Volgens mij heb ik jou zien rijden gisteren rond 14:00 ter hoogte van zoeterwoude.
Was inderdaad lekker weer vergeleken met Zaterdag.

• SmurfLink
  • Niet online
Tweakers Electrocrossdagje? :o

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:21
Volgens mij is er ook bij supermotoschool een mogelijkheid met wr450's en wr250's.

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 18:40
Ik zit er aan te denken om mijn motor uit de winter stalling te halen. Weer blijft volgens mij nog wel goed. Heb de fiets in december gekocht en nog geen enkele kilometer mee gereden.

Kent of weet iemand een garagebox/opslag in Spijkenisse toevallig? De fiets past niet in de schuur.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:24
Zit er ook eentje bij Hoofddorp:

https://www.electric-motorcrosspark.nl/
Pagina: 1 ... 79 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.