Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Paar bochten later busje gezien waar het uit viel, naar druk getoeter en wijzen naar de parkeerplekken bij de IKEA voegt hij juist in op de A13 om richting Den Haag te rijden. Hij knipperde wel met zn lampen.Chakotay schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:13:
@_Apache_ heb je het ding nog aan de kant gezet en/of even bij de wegbeheerder gemeld om het spul op te ruimen?
Ik had de afrit IKEA nodig, en ben hem uit het zicht verloren.
Politie niet-nood nummer gebeld. Problemen eerst waargenomen op N weg, dus je moet Rijkswaterstaat bellen.
RWS gebeld : Jaa dat zegt de politie wel, maar deze N-weg word niet door ons onderhouden, je moet de provincie hebben.
Provincie gebeld, kreeg een bandje dat ze dicht waren, en blijf aan de lijn voor calamiteiten... verbinding werd na 20 sec verbroken..
Dan houdt het op een gegeven moment wel op..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Provinciaal dus.Chakotay schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:21:
@_Apache_ fijn die bureaucratie... In ieder geval geprobeerd, goed bezigHier is overigens te zien wie de wegbeheerder is overal.
Heb de provincie nog een keer gebeld. En kreeg iemand aan de lijn, een wegbeheerder gaat inspecteren.
Die batterijen waar Tesla's mee rijden zijn kleiner volgens mij.Dat lijken soort van AA batterijen, terwijl dat busje meer R20 batterijen strooide.Chakotay schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:44:
@_Apache_ was het eigenlijk een electrisch busje? Ik dacht dat die dingen grotere accu's hadden dan een paar dozen batterijen
https://www.google.com/se...937#imgrc=lKHnTVhgO28R4M:
https://images-na.ssl-ima...1Oue8%2Bj9DL._SL1500_.jpg
Politie gebeld die zeiden bel rws maar, rws gebeld en die zeiden bel de provincie maar, provincie gebeld en die zeiden bel rws maar.
Na een half uur de moed op gegeven en zelf maar even de bezem gepakt
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Welkom in de participatiemaatschappij.Streepje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:50:
… zelf maar even de bezem gepakt
Streepje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:50:

Maw: er moet eerst een ongeluk gebeuren, en dan gaan we er iets aan doen..._Apache_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:18:
[...]
Paar bochten later busje gezien waar het uit viel, naar druk getoeter en wijzen naar de parkeerplekken bij de IKEA voegt hij juist in op de A13 om richting Den Haag te rijden. Hij knipperde wel met zn lampen.
Politie niet-nood nummer gebeld. Problemen eerst waargenomen op N weg, dus je moet Rijkswaterstaat bellen.
RWS gebeld : Jaa dat zegt de politie wel, maar deze N-weg word niet door ons onderhouden, je moet de provincie hebben.
Provincie gebeld, kreeg een bandje dat ze dicht waren, en blijf aan de lijn voor calamiteiten... verbinding werd na 20 sec verbroken..

Laat de Politie lekker de lokale wegbeheerder aansturen nav een melding, dat kan toch gewoon?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Handig lijstje:Streepje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:50:
Heb dat gezeur ook al eens gehad, door mijn dorp voor mijn huis langs loopt de N331, de kruising waar ik erop draai had er waarschijnlijk iemand wat moeite met sturen en lag er een kapot gereden reflector paaltje op de weg en de bocht die ik moest maken lag helemaal vol met zand, gras en grind.
Politie gebeld die zeiden bel rws maar, rws gebeld en die zeiden bel de provincie maar, provincie gebeld en die zeiden bel rws maar.
https://www.rijkswaterstaat.nl/kaarten/wegbeheerders.aspx
Jaa, dat was mijn idee ook. De vierwieler malen wel prima over zo een batterij, maar een motor kan toch een hoorlijke schrikreactie krijgen. Vooral in het bochtenwerk.Destruction schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:55:
[...]
Maw: er moet eerst een ongeluk gebeuren, en dan gaan we er iets aan doen...![]()
![]()
Laat de Politie lekker de lokale wegbeheerder aansturen nav een melding, dat kan toch gewoon?
Vandaar dat ik eerst politie belde, vanwege verkeersveiligheid.
Maargoed, dit heeft allemaal wel een smaak van 'save yourself, the system will not'
Dit dus, om niet te spreken over letsel in geval van een motorrijder. Kansloos dat de Politie dat niet oppakt_Apache_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:58:
[...]
Jaa, dat was mijn idee ook. De vierwieler malen wel prima over zo een batterij, maar een motor kan toch een hoorlijke schrikreactie krijgen. Vooral in het bochtenwerk.
Vandaar dat ik eerst politie belde, vanwege verkeersveiligheid.
Waarop bij mij de vraag opkomt waar dan de wegenbelasting voor is.. Worden daar niet o.a wegen onderhoud en wegbeheer van betaald?Maargoed, dit heeft allemaal wel een smaak van 'save yourself, the system will not'
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
@Pagman Ik heb hem nu pontificaal voorop geplaatst, onderop de ruit zodat je een view hebt vanaf de koplamp.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
De reactie vind ik wel een beetje typisch. Heb wel eens eerder gebeld naar 0900 8844, omdat er een aluminium frame van een busje afgevallen was. Daar ging de politie zelf naar toe.Destruction schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:00:
[...]
Dit dus, om niet te spreken over letsel in geval van een motorrijder. Kansloos dat de Politie dat niet oppakt
[...]
Waarop bij mij de vraag opkomt waar dan de wegenbelasting voor is.. Worden daar niet o.a wegen onderhoud en wegbeheer van betaald?
Dieselbus van 2.000kg, als ie van een onderneming is 130EU per 3 maandenRubman schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:05:
Ja maar als motor betaal je toch minder wegenbelasting dus kan je uiteraard ook minder hulp verwachten
Dieselbus van 2.000kg, als ie op particuliere naam staat 490EU per 3 maanden

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 31-07-2019 10:15 ]
Vanochtend zag ik op de N207 helaas een overleden kat liggen, daar had ik na aankomst op het werk de dierenambulance maar voor gebeld. Die hadden hem echter net al weggehaald, dat werkt prima blijkbaar. Wel irritant overigens dat je daar tegenwoordig eerst bij een landelijke centrale met een 0900 nummer in de wacht moet staan, in plaats van direct een lokaal nummer kan bellen.
Verwijderd
http://www.motorrijdersac...g-gevaarlijke-wegsituatie
Dan ga ik of een van de andere MAG verkeersschouwers er mee aan de slag ( /me is MAG vrijwilliger )
Idem voor stoplichten die niet op groen springen:
http://www.motorrijdersac...ndex.php?page=groen-licht
Scheelt dat ze zelf een A2 rijbewijs heeft en misschien de Ninja 400 gaat nemensypie schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:35:
[...]
Ik moest van Keyra even doorgeven dat ze zich geen CBR250 in groep 12 kan herinneren en dat ze veel meer heeft met de 1000+CC motoren.
Gamertag: timmie271
ThanksChakotay schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:31:
@ThemNuts voor de eerste les al meteen een nieuwe motor besteld? Jij durftVeel plezier!
Is niet zo maar onbezonnen gekocht 'omdat het kan'. Wou sowieso een naked en was aan het twijfelen tussen een SV650 of deze CB650R. Heb op alle twee de moto's gezeten en vind de CB650R toch iets sportiever zitten. Horizontaal parkeren zal sowieso wel gebeuren ( lets be realChakotay schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:41:
@ThemNuts ik bedoel meer dat je zonder proefrit / verschillende types proberen meteen een motor koopt, en dan ook nog meteen een nieuwe in plaats van beginnen op iets goedkoops waarvan het niet erg is als je hem een keer horizontaal parkeert
Holy F*CK is dat zo duur in NL??_Apache_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:07:
[...]
Dieselbus van 2.000kg, als ie van een onderneming is 130EU per 3 maanden
Dieselbus van 2.000kg, als ie op particuliere naam staat 490EU per 3 maanden
Ik betaal iets van £160 per jaar voor mijn mazda 6 diesel, welke ook niet echt licht is..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat is inderdaad zo duur. Ik heb zelf een Peugeot 508 SW diesel en daarvoor is de wegenbelasting € 140,00 per maand.ToolkiT schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:51:
[...]
Holy F*CK is dat zo duur in NL??
Ik betaal iets van £160 per jaar voor mijn mazda 6 diesel, welke ook niet echt licht is..
De Nederlander werkt en leeft dan ook om zoveel mogelijk belasting af te staan aan moedertje Staat.ToolkiT schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:51:
[...]
Auto's en Motoren zouden nog zwaarder belast moeten worden want slecht voor het milieu
Maarja Diesels worden absurd duur belast als particulier.
Yup, brandstof in combinatie met gewicht. Diesel is schreeuwend duur (gemaakt).ToolkiT schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:51:
[...]
https://www.belastingdien...tuigenbelasting-berekenen
Weet iemand dus toevallig een setje handschoenen dat wel waterdicht is, maar de gemiddelde motorrijder onder de 25° niet aan zou doen?
Ik heb om die reden ook een oude ragbrommer gekocht en ik rij er nog steeds mee trouwensChakotay schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:41:
@ThemNuts ik bedoel meer dat je zonder proefrit / verschillende types proberen meteen een motor koopt, en dan ook nog meteen een nieuwe in plaats van beginnen op iets goedkoops waarvan het niet erg is als je hem een keer horizontaal parkeert
Juist met die langzame oefeningen is het risico groot dat ie je zo een keer omdondert. Tot nu toe heb ik de glimmende kant gelukkig nog boven kunnen houden.
ff opgezocht wat de mijne zou kosten in NL:MichielK71 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:53:
[...]
Dat is inderdaad zo duur. Ik heb zelf een Peugeot 508 SW diesel en daarvoor is de wegenbelasting € 140,00 per maand.
"Motorrijtuigenbelasting per tijdvak van 3 maanden: € 497."
Dat is bijna 2K per jaar!
Ter vergelijking: Annual road tax £145
Ik wist dat het in NL duurder was.. maar zoveel?? met de huidig baggerkoers van de pond is het bijna zo dat ik per jaar betaal wat in NL per maand betaald word
Maar jullie hebben wel wegen zonder gaten.. bij mij is om de hoek eindelijk de doorgaande weg ge-her-asfalteerd.. na jaren lang carpet bomb alley te zijn geweest, nu eindelijk glad wegdek.. teminste, tot de county grens want daarna is het weer bagger..
ik heb Rukka Argosaurus handschoenen, die zijn behoorlijk dun,,Chakotay schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:08:
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met zo dun mogelijke waterdichte (liefst GoreTex) handschoenen? Ik heb altijd heel snel zweethanden, dus ik rij tot 5-10°C nog in mijn zomerhadschoenen. Deze zijn door de ventilatie e.d. echter zo waterdicht als een vergiet, maar de meeste waterdichte handschoenen zijn ook meteen een stuk dikker gevoerd.
Weet iemand dus toevallig een setje handschoenen dat wel waterdicht is, maar de gemiddelde motorrijder onder de 25° niet aan zou doen?
Ter vergelijking, ik rij nu met Rev'It Sand 3 maatje S. Fijn compact handschoentje dat als gegoten zit, geeft alleen een beetje rimpelvingers na een regenritje
Jezus wat een dik apparaat. Diavel hoe? 2500cc drie cilinder, 221Nm al bij 4.000rpm, 167pk
Prijs is nog onbekend, maar zal vast onbetaalbaar worden voor ons gewone stervelingen
https://motorfreaks.nl/ar...k-powe/39655/artikel.html

[ Voor 20% gewijzigd door Leviathius op 31-07-2019 13:56 ]
Was er niet een model waar er maar 750 van werden gemaakt?Leviathius schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:53:
Nieuwe Triumph Rocket III.
[ Voor 20% gewijzigd door JK op 31-07-2019 14:11 ]
De belasting die hier betaald word maar voor een kleine deel ingezet voor wegenonderhoud. Deze belasting is naast de bekende inkomstenbelasting een van de grootste 'inkomsten' van de staat.ToolkiT schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:19:
[...]
ff opgezocht wat de mijne zou kosten in NL:
Ik wist dat het in NL duurder was.. maar zoveel?? met de huidig baggerkoers van de pond is het bijna zo dat ik per jaar betaal wat in NL per maand betaald word![]()
Maar jullie hebben wel wegen zonder gaten.. bij mij is om de hoek eindelijk de doorgaande weg ge-her-asfalteerd.. na jaren lang carpet bomb alley te zijn geweest, nu eindelijk glad wegdek.. teminste, tot de county grens want daarna is het weer bagger..
Als die belasting echt alleen maar gebruikt zou worden voor wegenonderhoud, zouden we maar een fractie hoeven betalen van wat we nu betalen
Quote van de wiki : Wikipedia: Motorrijtuigenbelasting
Heffing en besteding
De motorrijtuigenbelasting wordt geheven over het bezit van een auto of motorfiets en niet over het gebruik. Of iemand veel rijdt of weinig, het bedrag is gelijk. De motorrijtuigenbelasting wordt opgelegd door de centrale overheid en geïnd door de Belastingdienst. Boven op de motorrijtuigenbelasting betalen houders van personenauto's en motoren 'provinciale opcenten'. Hoe hoog dat bedrag is, is afhankelijk van de provincie waarin men woont. Deze belasting was oorspronkelijk ingevoerd om aanleg en onderhoud van wegen te bekostigen, redenerend vanuit het profijtbeginsel: diegene die van de wegen gebruikmaakt betaalt daar dan ook voor. De motorrijtuigenbelasting is nu geen 'doelbelasting' meer - het geïnde bedrag wordt niet meer automatisch aan de wegen of de infrastructuur besteed. De inkomsten uit de wegenbelasting overstijgen dan ook de uitgaven aan het wegenonderhoud. Het geld gaat naar de algemene middelen, dit geldt voor het Rijk en voor de provincie. Voor de provincie zijn de 'provinciale opcenten' verreweg de belangrijkste inkomstenbron.
[ Voor 37% gewijzigd door _Apache_ op 31-07-2019 14:15 ]
Klopt dat was de TFC variant. Die zal inderdaad uitverkocht zijn nu.JK schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:10:
[...]
Was er niet een model waar er maar 750 van werden gemaakt?
Deze is de 'gewone' variant.
Idd, dat was de TFC. Die is uitverkocht. Nou, je hebt wat om te sparen!Leviathius schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:12:
[...]
Klopt dat was de TFC variant. Die zal inderdaad uitverkocht zijn nu.
Deze is de 'gewone' variant.
Flink wat koppel onderin. Benieuwd of je dat allemaal op de weg kan leggen zonder elektronische hulp om het beschaafd te houden.
Verwijderd
PrachtigLeviathius schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:53:
Nieuwe Triumph Rocket III.
Jezus wat een dik apparaat. Diavel hoe? 2500cc drie cilinder, 221Nm al bij 4.000rpm, 167pk
Prijs is nog onbekend, maar zal vast onbetaalbaar worden voor ons gewone stervelingen. Ben ook wel benieuwd naar het verbruik..
https://motorfreaks.nl/ar...k-powe/39655/artikel.html
[Afbeelding]
/me is een groot liefhebber van power cruisers
Ik zou nog eens heel graag hier op rijden:
Zijn de verzekeringen in Engeland niet schreeuwend duur? Vind de belastingen die betaald moeten worden vreselijk duur aan het worden. Men zegt altijd dat Noorwegen zo duur is, maar de benzine en boodschappen (buiten bier) waren ter vergelijken met Nederland. Daarin tegen heeft Nederland wel nog altijd de beste wegen(bouw) die ik van een land gezien heb. Eergisteren door Duitsland naar huis gereden, en daar kunnen de Duitsers toch echt iets van Nederland leren.ToolkiT schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:19:
[...]
Ik wist dat het in NL duurder was.. maar zoveel?? met de huidig baggerkoers van de pond is het bijna zo dat ik per jaar betaal wat in NL per maand betaald word![]()
Zojuist de motor maar eens gewassen, ding was echt absurd smerig. Logisch ook, alle weersomstandigheden meegemaakt en flink wat kilometers afgelegd.
Jep, maar gelukkig hebben we wel de voordeligste benzine van heel Europa...ToolkiT schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:19:
[...]
Mijn 5 serie benzine kost me € 274 per kwartaal aan belasting (excl accijnzen).
Die Triumph mag je houden, maar deze HD vind ik wel erg gaaf, eigenlijk de eerste HD die ik wel zou willen hebben. Waarschijnlijk tót ik er ooit een ritje op maak, want het lijkt me best ruk rijden zo met de beentjes naar voor.Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:23:
[...]
Prachtig![]()
/me is een groot liefhebber van power cruisers
Ik zou nog eens heel graag hier op rijden:
[YouTube: Harley Davidson FXDR 114 review]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hangt van je omstandigheden af, ik als 40er in een nette wijk wonend, huiseigenaar met een saaie IT baan en jaren no claim betaal heel weinig..Thoit schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:42:
[...]
Zijn de verzekeringen in Engeland niet schreeuwend duur?
Mijn oud buurjongen van 18 kon zijn classic mini amper verzekerd krijgen, en de firma's die het wel deden vroegen duizenden per jaar.. 3+ keer de dagwaarde van de auto. terwil ik maar £200-300 perjaar voor zelfde auto betaalde...
Systeem gaat puur uit van statistische risicos..
hier ditto, met verschil dat jullie iig wel goede wegen krijgen en hier je het best met een offroader af bent_Apache_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:12:
[...]
De belasting die hier betaald word maar voor een kleine deel ingezet voor wegenonderhoud. Deze belasting is naast de bekende inkomstenbelasting een van de grootste 'inkomsten' van de staat.
Als die belasting echt alleen maar gebruikt zou worden voor wegenonderhoud, zouden we maar een fractie hoeven betalen van wat we nu betalen
Quote van de wiki : Wikipedia: Motorrijtuigenbelasting
[...]
[ Voor 37% gewijzigd door ToolkiT op 31-07-2019 15:03 ]
Verwijderd
De mooiste Harley blijf ik die van Amir uit Zwitserland vinden:noes schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:49:
[...]
Die Triumph mag je houden, maar deze HD vind ik wel erg gaaf, eigenlijk de eerste HD die ik wel zou willen hebben. Waarschijnlijk tót ik er ooit een ritje op maak, want het lijkt me best ruk rijden zo met de beentjes naar voor.
zwart/wit:
kleur:
Ik heb voor 123 euro per kwartaal een Ford Focus combi voor de deur staan, 1.6 16v benzine. 2 jaar geleden reed ik nog wat meer kilometers en versleepte ik nog wel eens een auto.. Ik reed toen een Mondeo 2.0 TDDi station, 1450kg op diesel. 400 euro per kwartaalToolkiT schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:19:
[...]
Meer kan je inderdaad niet doen, wel weer vaag dat de N470 ineens zou afwijken dan ten opzichte van de andere N wegen. >> zie net dat eigenlijk alle N-wegen onder provincie vallen, weer wat geleerd._Apache_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:18:
[...]
Paar bochten later busje gezien waar het uit viel, naar druk getoeter en wijzen naar de parkeerplekken bij de IKEA voegt hij juist in op de A13 om richting Den Haag te rijden. Hij knipperde wel met zn lampen.
Overigens, anoniem melding maken dat iemand met grote batterijen naar auto's aan het smijten is, wedden dat de politie er dan wel binnen 10 minuten staat en de bende ook meteen opruimt?
[ Voor 3% gewijzigd door aidanl op 31-07-2019 16:14 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Nee nee doe mij die FXDR maar. Maar dan geheel in het zwart. Net wat sportiever randje, een beetje modern ogende HD zonder dat die meteen de oorsprong verloochentVerwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:39:
[...]
De mooiste Harley blijf ik die van Amir uit Zwitserland vinden:
zwart/wit:
[YouTube: H-D FXSB Softail]
kleur:
[YouTube: Harley-Davidson FXSB Breakout Custom]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
&Chakotay schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:21:
@_Apache_ fijn die bureaucratie... In ieder geval geprobeerd, goed bezigHier is overigens te zien wie de wegbeheerder is overal.
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:54:
Trouwens mochten mensen hier nog gevaarlijke verkeerssituaties ontdekken die niet in de categorie acuut gevaar vallen dan kun je dit hier melden:
http://www.motorrijdersac...g-gevaarlijke-wegsituatie
Dan ga ik of een van de andere MAG verkeersschouwers er mee aan de slag ( /me is MAG vrijwilliger )
Idem voor stoplichten die niet op groen springen:
http://www.motorrijdersac...ndex.php?page=groen-licht
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Woensdag 3 juli. Thuis - Osnabrück
De reis mag vandaag beginnen. Eigenlijk was de planning om de reis vanaf vrijdag 5 juli te laten beginnen. Op 5 juli moeten we namelijk de boot van Kiel naar Oslo pakken. In Noorwegen is reeds alles geboekt omdat het in de zomermaanden snel vol kan zitten.
Om zo weinig mogelijk snelweg te pakken en op ons gemak richtig Kiel te gaan hadden we besloten om woensdag na het werk te vertrekken richting Kiel en te kijken hoe ver we kwamen.
Om bij te houden hoeveel kilometer we rijden, de beginstand. 134390 KM.
De reis ging tot Osnabrück. Niks spannends, combinatie van snelweg en binnendoor. 's avonds een biertje in de Biergarten gedronken en gaan slapen.
Donderdag 4 juli. Osnabrück - Hamburg
Omdat we de koffers toch wat moeilijk dicht kregen eerst in de ochtend naar Louis voor een rol tas. Deze werd bevestigd op het topkoffer.
Hamburg is een stad die ik altijd een keer wilde bezoeken. Omdat het toch op de route lag daar dus heen gereden. Het eerste stuk was leuk rijden maar een uur voor Hamburg waren het lange rechte wegen vol met vrachtwagens. Snel maar kijken waar we konden overnachten, maar de meeste hotels lagen in aparte buurten. Uiteindelijk een hotel geboekt wat nog een beetje op de rand van het goede lag. Omdat we van speciaalbieren houden bij Brewdog wat bieren gedronken, reeperbaan bekeken en toen weer terug naar het hotel. Er waren gemixte culturen en we voelden ons niet heel welkom in Hamburg. Eenmaal bij het hotel even controleren of de motor er nog stomd, en die was er gelukkig nog.
Vrijdag 5 juli. Hamburg - Kiel
Via Google maps gekeken hoe de weg naar Kiel zou zijn. Die zag er hetzelde uit als de weg voor Hamburg. Lang rechtdoor. Hierdoor dus de snelweg gepakt omdat we op tijd voor de boot moesten zijn. Het heeft veel geregend die dag en na wat wachten mochten we de boot op. De motoren moesten akelig dicht langs elkaar staan. Wat geen probleem was, tot meneer met zijn Harley besloot om ineens naar achteren te gaan. Hierbij knalde hij bijna tegen mijn motor en zat hij er zo dicht op dat de koffers bijna tegen elkaar aan zaten. Bedankt meneer.
Eenmaal op de boot wat rond gekeken wat er allemaal te doen was, wat niet tegen viel. Er waren verschillende restaurants, winkels en activiteiten. In de avond nog naar een theater show geweest en gaan slapen. Helaas kwam dit laatste er niet van door een boot die flink op en neer ging door de drukke zee. 's nachts nog een rondje over de boot gedaan, we waren niet de enigen die niet konden slapen.
Zaterdag 6 juli. Oslo - Røros
Eenmaal aangekomen in Noorwegen, vanuit Oslo omhoog gereden. Oslo was enorm rustig, en gelukkig waren we er snel uit. Via leuke wegen lekker omhoog geslingerd. Rond de middag was ik helemaal gesloopt vanwege geen nachtrust.
Uiteindelijk maar besloten om de snelste weg naar de eerste slaapplek te pakken. Eenmaal aangekomen direct naar de supermarkt gereden, maar helaas mocht er geen bier mee. Op zaterdag na 18.00 mag er geen bier verkocht worden. Dan maar wat drinken en eten meenemen. In de Hytte hadden we stapelbedden waar we heerlijk in hadden geslapen.
[ Voor 17% gewijzigd door Thoit op 31-07-2019 19:55 ]
Dat is gek. Ik werk zelf bij de meldkamer waar de N331 onder valt. Ik kan je met de hand op het hart vertellen dat wij nemend doorsturen naar RWS. Onze lijnen zijn vele malen korter, waardoor een soortgelijke melding snel kan worden opgepakt.Streepje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:50:
Heb dat gezeur ook al eens gehad, door mijn dorp voor mijn huis langs loopt de N331, de kruising waar ik erop draai had er waarschijnlijk iemand wat moeite met sturen en lag er een kapot gereden reflector paaltje op de weg en de bocht die ik moest maken lag helemaal vol met zand, gras en grind.
Ik hoop dat het een uitzondering was in jouw geval.
Leuk verhaal, maar de foto's doen het nietThoit schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:44:
Aangezien ik weer thuis ben van de Noordkaap trip, wil ik graag het verhaal delen. Ik zal het allemaal z.s.m. proberen te uploaden, maar het kost best wel wat tijd met foto's kleiner maken / uploaden e.d.
Woensdag 3 juli. Thuis - Osnabrück
De reis mag vandaag beginnen. Eigenlijk was de planning om de reis vanaf vrijdag 5 juli te laten beginnen. Op 5 juli moeten we namelijk de boot van Kiel naar Oslo pakken. In Noorwegen is reeds alles geboekt omdat het in de zomermaanden snel vol kan zitten.
Om zo weinig mogelijk snelweg te pakken en op ons gemak richtig Kiel te gaan hadden we besloten om woensdag na het werk te vertrekken richting Kiel en te kijken hoe ver we kwamen.
Om bij te houden hoeveel kilometer we rijden, de beginstand. 134390 KM.
De reis ging tot Osnabrück. Niks spannends, combinatie van snelweg en binnendoor. 's avonds een biertje in de Biergarten gedronken en gaan slapen.
[Afbeelding]
Donderdag 4 juli. Osnabrück - Hamburg
Omdat we de koffers toch wat moeilijk dicht kregen eerst in de ochtend naar Louis voor een rol tas. Deze werd bevestigd op het topkoffer.
Hamburg is een stad die ik altijd een keer wilde bezoeken. Omdat het toch op de route lag daar dus heen gereden. Het eerste stuk was leuk rijden maar een uur voor Hamburg waren het lange rechte wegen vol met vrachtwagens. Snel maar kijken waar we konden overnachten, maar de meeste hotels lagen in aparte buurten. Uiteindelijk een hotel geboekt wat nog een beetje op de rand van het goede lag. Omdat we van speciaalbieren houden bij Brewdog wat bieren gedronken, reeperbaan bekeken en toen weer terug naar het hotel. Er waren gemixte culturen en we voelden ons niet heel welkom in Hamburg. Eenmaal bij het hotel even controleren of de motor er nog stomd, en die was er gelukkig nog.
[Afbeelding]
Vrijdag 5 juli. Hamburg - Kiel
Via Google maps gekeken hoe de weg naar Kiel zou zijn. Die zag er hetzelde uit als de weg voor Hamburg. Lang rechtdoor. Hierdoor dus de snelweg gepakt omdat we op tijd voor de boot moesten zijn. Het heeft veel geregend die dag en na wat wachten mochten we de boot op. De motoren moesten akelig dicht langs elkaar staan. Wat geen probleem was, tot meneer met zijn Harley besloot om ineens naar achteren te gaan. Hierbij knalde hij bijna tegen mijn motor en zat hij er zo dicht op dat de koffers bijna tegen elkaar aan zaten. Bedankt meneer.
Eenmaal op de boot wat rond gekeken wat er allemaal te doen was, wat niet tegen viel. Er waren verschillende restaurants, winkels en activiteiten. In de avond nog naar een theater show geweest en gaan slapen. Helaas kwam dit laatste er niet van door een boot die flink op en neer ging door de drukke zee. 's nachts nog een rondje over de boot gedaan, we waren niet de enigen die niet konden slapen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zaterdag 6 juli. Oslo - Røros
Eenmaal aangekomen in Noorwegen, vanuit Oslo omhoog gereden. Oslo was enorm rustig, en gelukkig waren we er snel uit. Via leuke wegen lekker omhoog geslingerd. Rond de middag was ik helemaal gesloopt vanwege geen nachtrust.
Uiteindelijk maar besloten om de snelste weg naar de eerste slaapplek te pakken. Eenmaal aangekomen direct naar de supermarkt gereden, maar helaas mocht er geen bier mee. Op zaterdag na 18.00 mag er geen bier verkocht worden. Dan maar wat drinken en eten meenemen. In de Hytte hadden we stapelbedden waar we heerlijk in hadden geslapen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Leuk, een reisverslag!Thoit schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:44:
Aangezien ik weer thuis ben van de Noordkaap trip, wil ik graag het verhaal delen. Ik zal het allemaal z.s.m. proberen te uploaden, maar het kost best wel wat tijd met foto's kleiner maken / uploaden e.d.
Alleen zijn je foto's helaas niet zichtbaar.. (login vereist?)
Spuit 11
Darn @Vuikie !!
[ Voor 5% gewijzigd door JanPedaal op 31-07-2019 20:00 . Reden: Vuikie was me voor ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
JanPedaal schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:58:
[...]
Leuk, een reisverslag!
Alleen zijn je foto's helaas niet zichtbaar.. (login vereist?)
Spuit 11
Darn @Vuikie !!![]()
Crap
In ieder geval niet direct linken uit DirectAdmin, dat heeft niet zoveel zin.Thoit schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:12:
[...]
[...]
CrapHad ze bewust op mijn eigen storage gezet zodat ik niet alles op een of andere rare website hoef te zetten. Eerst even kijken hoe ik bij mijn hosting provider foto's kan linken.
Als je PHP hebt, probeer Copermine Gallery of dergelijke software
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Voorvork keerringen vervangen. Normaal zou ik dat hier thuis op de heftafel doen, in dit geval staat de Magna dan een beetje behoorlijk in de weg dus ik ben toch maar uitgeweken naar een hobbyschuur van een vriend van me. Daar bleek dat je een 2koloms brug ook kunt gebruiken om te voorkomen dat je motor voorover lazert als je het voorwiel eruit haalt
Vanmiddag had ik hem weer in elkaar zitten, omdat het volgens buienradar baggerweer zou worden (en ik 'm toch al bij me had) de CBR maar op de aanhanger gezet.

Normaal heb ik nog andere banden om 'm beter vast te zetten, al stond-ie zo ook prima. Ik wilde m'n kuipwerk niet beschadigen natuurlijk. Naked bikes zijn iets makkelijker vast te zetten
Nu moet ik nog beschermers hebben, ik wil natuurlijk voorkomen dat er vuil bij m'n nieuwe keerringen komt. Als die erop zitten kan ik weer kilometers maken
Verse keerringen + vorkolie, nieuwe borgclips en stofkappen. Opzich waren ze nog goed, maar ik wil graag dubbel werk voorkomen
Volgende klusje: Carbs van de Magna demonteren en de vlotternaalden schoonmaken/vervangen indien nodig. En dan.... Moet ik bij dat ding ook de voorvork keerringen vervangen

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/114354/Automobilist-vlucht-na-scheppen-motorrijder
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Ik had het gelezen enkel nog niet dat ze de bestuurder hadden gevonden.mr_zippey schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:33:
Gaat lekker hier in de buurt, vluchten na aanrijden van een motorrijder. Gelukkig hebben ze de automobilist gevonden..
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/114354/Automobilist-vlucht-na-scheppen-motorrijder
Ik moet toch altijd even kijken bij zulke nieuwsberichten of ik de motor toevallig niet herken
https://www.ad.nl/auto/mo...al-te-voorkomen~abb38695/
Do { Ping } while ( LOL )
voortaan maar weer in mijn onderbroek met teenslippers aan motorrijden, is nog lekker verkoelend ook
Ik zou zweren dat ik vorig jaar de D21 gereden heb maar ik weet het niet zeker.Dryhte schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:07:
Ik ben een kleine twee weken in de Ardèche geweest - overmorgen terug naar huis. Wat is het hier mooi rijden... Ben wel met de wagen (+ gezin) maar zou graag eens terugkomen met de motor. Maar damn, die Fransen rijden gevaarlijk, trekken zich niks aan van een middenlijn. Tip: D21en in Lamastre, mooi dorpje, was een motor hotel wat me wel wat leek.
Even thuis in mijn routes van vorig jaar kijken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Tja, daar is dat spul ook niet voor... Het gaat om het slopen van je huid bij het glijden over asfalt voorkomen, en wat lichte impacts op je gewrichten. Een boom torpederen gaat zelfs het duurste motorpak niet tegen helpen.Shadow_Agent schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:19:
Stichitng open deur laat weer van zich horen....
Vergelijkbaar verhaal met helmen aan het begin van de helmplicht... "Er zijn opeens veel meer gewonden, die dingen zijn nergens goed voor!" Tot je doorkijgt dat al die gewonden zonder helm overleden zouden zijn.
Moet zeggen dat ik er wel een paar ken die zich onoverwinnelijk voelen zodra ze het leren pak aan hebben en meteen gaan rijden alsof ze rossi zijnChakotay schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:26:
[...]
Tja, daar is dat spul ook niet voor... Het gaat om het slopen van je huid bij het glijden over asfalt voorkomen, en wat lichte impacts op je gewrichten. Een boom torpederen gaat zelfs het duurste motorpak niet tegen helpen.
Vergelijkbaar verhaal met helmen aan het begin van de helmplicht... "Er zijn opeens veel meer gewonden, die dingen zijn nergens goed voor!" Tot je doorkijgt dat al die gewonden zonder helm overleden zouden zijn.
Zo ooit wel eens gelezen "citation needed" dat mensen met autogrodel juist harder gingen rijden omdat ze zich veiliger waanden en daarmee dus eigenlijk gevaarlijkere situaties opleverde.Streepje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:28:
[...]
Moet zeggen dat ik er wel een paar ken die zich onoverwinnelijk voelen zodra ze het leren pak aan hebben en meteen gaan rijden alsof ze rossi zijn
Ik heb dat op mijn werk ook steeds.Chakotay schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:26:
[...]
Tja, daar is dat spul ook niet voor... Het gaat om het slopen van je huid bij het glijden over asfalt voorkomen, en wat lichte impacts op je gewrichten. Een boom torpederen gaat zelfs het duurste motorpak niet tegen helpen.
Als "opzichter" moet ik controles uitvoeren op de ploegen die aan het werk zijn voor ons.
Daaronder ook graafmachine machinisten en grondwerkers. Voor de mensen in het bereik van de graafmachine geld helm plicht.
Spreek ik ze daarop aan krijg ik ook bijna altijd het standaard antwoord:
Ja maar ik doe dit al 20 jaar en ik heb nog nooit de bak tegen mijn hoofd gehad.
Meestal antwoord ik dan iets van: "ik rijd al 10 jaar motor en heb mijn helm ook nog nooit nodig gehad, misschien kan ik die dus ook wel thuis laten??"
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ook van de trottle ben ik verschoten. Dat ding 2mm open draaien en je voelt direct dat daar niet normaal veel kracht achter zit. In het begin toch een beetje scary
Volgende dinsdag opnieuw en dan op de baan. Can't wait!
Wacht maar totdat je de noodstop moet oefenen en je instructeur je verteld dat je door moet knijpen, ook al komt de ABS in, DAN wordt het echt leukThemNuts schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:19:
Eerste rijles gisteren achter de rug en man man dat kriebeltWas heel ontspannen en hebben alle manoeuvres behalve uitwijken kunnen oefenen. Moet zeggen dat wanneer de instructeur die 50km/u krachtstop deed, dat wel indrukwekkend was. Ook zelf op de moto leek die 50km/u ongelooflijk snel. Totaal ander gevoel dan de 50 in een auto.
Ook van de trottle ben ik verschoten. Dat ding 2mm open draaien en je voelt direct dat daar niet normaal veel kracht achter zit. In het begin toch een beetje scary![]()
Heel herkenbaar! Totaal andere snelheids / krachtsbeleving dan in de auto.ThemNuts schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:19:
Eerste rijles gisteren achter de rug en man man dat kriebeltWas heel ontspannen en hebben alle manoeuvres behalve uitwijken kunnen oefenen. Moet zeggen dat wanneer de instructeur die 50km/u krachtstop deed, dat wel indrukwekkend was. Ook zelf op de moto leek die 50km/u ongelooflijk snel. Totaal ander gevoel dan de 50 in een auto.
Ook van de trottle ben ik verschoten. Dat ding 2mm open draaien en je voelt direct dat daar niet normaal veel kracht achter zit. In het begin toch een beetje scary![]()
Vooral van genieten! Succes met de lessen!
Jepjep Wikipedia: Risk compensationyozgoesdigital schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:44:
[...]
Zo ooit wel eens gelezen "citation needed" dat mensen met autogrodel juist harder gingen rijden omdat ze zich veiliger waanden en daarmee dus eigenlijk gevaarlijkere situaties opleverde.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
vind het nog altijd beter om te leren rijden op een motor zonder ABS. kan je daarna altijd nog eentje mét kopenVuikie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:33:
[...]
Wacht maar totdat je de noodstop moet oefenen en je instructeur je verteld dat je door moet knijpen, ook al komt de ABS in, DAN wordt het echt leuk![]()
Gelukkig, ik ben niet de enige bij wie de eerste gedachte was "Joh..."Shadow_Agent schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:19:
Zo'n pak met airbag klinkt wel goed eigenlijk, dat lijkt me wel een keer de investering waard. Kans op letsel toch weer net ietsje kleiner, mocht je onderuit gaan
Dit is dus ook wat werd gezegd over Schumacher, vlak na z'n ski ongeluk... Maar in dat geval vraag je je toch af wat nou beter zou zijn geweest...Chakotay schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:26:
[...]

Ach, zo'n artikel geeft imo meer aan wat het niveau is van iemand die zo'n artikel schrijft... Misschien ook een type dat op z'n 12e begon met praten "m..m..m....mama", maar dan tegen de vader
Ik ken er ook een paar, ja. Aardige gasten, maar ik ben een keer met ze meegegaan en toen ik op een 60km/u weggetje in de omgeving van Assen 180 moest rijden om ze een beetje in het zicht te houden ben ik afgehaaktStreepje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:28:
[...]
Moet zeggen dat ik er wel een paar ken die zich onoverwinnelijk voelen zodra ze het leren pak aan hebben en meteen gaan rijden alsof ze rossi zijn

[ Voor 67% gewijzigd door Destruction op 01-08-2019 11:32 ]
Ik ook nietDestruction schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:25:
Ik ken er ook een paar, ja. Aardige gasten, maar ik ben een keer met ze meegegaan en toen ik op een 60km/u weggetje in de omgeving van Assen 180 moest rijden om ze een beetje in het zicht te houden ben ik afgehaaktOverzicht was 0,0 maar dat maakte voor die gasten schijnbaar niet uit. Niet dat ze volgas over een kruising gereden zijn, er werd afgeremd... Maar ik gok dat ze nogsteeds een snelheid reden waarbij ze nooit de tijd zouden hebben om een ongeluk te voorkomen.... Daarom ben ik ook nooit zo'n fan van rijden in groep, zeker bij die jongens is het soms een vorm van de welbekende wedstrijd verpissen. Met die gasten rijdt ik in ieder geval niet meer mee.

Do { Ping } while ( LOL )
Ja, dit. Ik ben me ervan bewust dat er risico's aan vast zitten. Hoewel ik zeker niet bang ben om gas te geven interesseert hard rijden me ook niet zo. Bochten en acceleratie vind ik veel mooier. Vroeger heb ik ook altijd brommers gehad en daarmee reed ik ook eigenlijk overal naartoe. Ook toen er al een auto was had ik nogsteeds een brommer in de schuur staan die ik ook vaak gebruikte als alternatief voor de auto (en fiets), de motor was voor mij meer een vervolgstap om de brommer te vervangenShadow_Agent schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:04:
[...]
Ik ook nietrij ook altijd "rustig" en het is meer toeren dan gasgeven
Ben mij er ook terdege van bewust dat de risico's enorm zijn. Dat, moet ik eerlijk zeggen, haalt de lol ook wel wat weg. Als ik eenmaal rij is het wel okee maar als ik er nu zo over nadenk en ik hoor/lees dat er weer een motorrijder is overleden ga ik daar toch weer over nadenken
Terwijl als ik éénmaal de straat uit ben, het ook wel weer super is om te rijden
Alweer 2 jaar geleden kreeg een neef van me in Duitsland een in principe vrij onschuldig ongeluk, maar het letsel was wel ernstig. Echt een gevalletje oog, naald..

Daarentegen, zoals met alles.. Je hebt geluk en pech, er gaan ook mensen dood die van hun fiets vallen.. Moet je dan ook maar nooit meer fietsen? Ik heb na dat ongeluk van m'n neef van ooms en tantes vaak de vraag/opmerking "Stel nou dat je wordt doodgereden" gehad. Ik heb hele rare blikken gehad, en misschien is het ook raar om het zo te zeggen, maar ik zou ervoor tekenen (op latere leeftijd uiteraard), het zou immers betekenen dat het mis ging toen je met je hobby bezig was, iets deed wat je leuk vond.
Moraal van het verhaal.. Ik denk dat we ons allemaal wel eens afvragen of het nou wel zo slim is om ons op 2 wielen in alle kwetsbaarheid tussen appende danwel niet spiegelende koekblikkers te mengen
[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 01-08-2019 13:56 ]
Dat is de reden dat ik het woon werk verkeer tot het minimum beperk. Dan zijn simpelweg teveel appende incapabele chauffeurs tegelijkertijd op de wegDestruction schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:49:
[...]
Moraal van het verhaal.. Ik denk dat we ons allemaal wel eens afvragen of het nou wel zo slim is om ons op 2 wielen in alle kwetsbaarheid tussen appende danwel niet spiegelende koekblikkers te mengenIk haal er echter veel plezier uit (zowel het toeren als het knutselen aan de motor) en voor mij weegt de funfactor absoluut op tegen de risico's. Wellicht zou ik er anders over denken als ik kinderen had, maar die zijn er niet
XXXVI
Iemand nog tips voor allroad paden op weg er naar toe?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
- Assieta Grenzkammstraße (IT)
- Colle delle Finestre (IT)
- Passo del Colombardo (IT)
- Colle Basset (IT)
- Zuidkant van Lac du Mont Cenis (FR)
Ik raad je aan om het boek Grosser Alpenstrassenführer 27. van Denzel te kopen. Dit is een naslagwerk waar ontelbaar veel alpenpassen in beschreven staan, met foto's en uitleg over de staat van onderhoud, moeilijkheidsgraad etc. De bijbel wat mij betreft.
[ Voor 44% gewijzigd door Exigence op 01-08-2019 16:04 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Is dat niet de hele reden waarom we op een motor zitten? Juist omdat je de gevaren weet? Ik ben ook niet van de snelheid, daarom rij ik een BMW GS.Destruction schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:49:
[...]
Ja, dit. Ik ben me ervan bewust dat er risico's aan vast zitten. Hoewel ik zeker niet bang ben om gas te geven interesseert hard rijden me ook niet zo. Bochten en acceleratie vind ik veel mooier. Vroeger heb ik ook altijd brommers gehad en daarmee reed ik ook eigenlijk overal naartoe. Ook toen er al een auto was had ik nogsteeds een brommer in de schuur staan die ik ook vaak gebruikte als alternatief voor de auto (en fiets), de motor was voor mij meer een vervolgstap om de brommer te vervangen![]()
Alweer 2 jaar geleden kreeg een neef van me in Duitsland een in principe vrij onschuldig ongeluk, maar het letsel was wel ernstig. Echt een gevalletje oog, naald..Toen ik het nieuws hoorde was ik in m'n schuur bezig met het opknappen van een motor, na dat telefoontje had ik daar dus echt even geen zin meer in. Gelukkig kwam er vrij snel iets positiever nieuws en gaat het nu weer prima met 'm. Maar ik heb er geen moment aan gedacht om te stoppen met rijden. Mijn neef is wel gestopt met rijden, obviously. Niet dat hij nooit meer zou willen rijden, maar hij heeft ook nog een vrouw en 2 kinderen (waarvan de jongste toen nog niet geboren was) en die hadden bijna zonder hem verder gemoeten, dat hakt er bij iedereen natuurlijk wel in.
Daarentegen, zoals met alles.. Je hebt geluk en pech, er gaan ook mensen dood die van hun fiets vallen.. Moet je dan ook maar nooit meer fietsen? Ik heb na dat ongeluk van m'n neef van ooms en tantes vaak de vraag/opmerking "Stel nou dat je wordt doodgereden" gehad. Ik heb hele rare blikken gehad, en misschien is het ook raar om het zo te zeggen, maar ik zou ervoor tekenen (op latere leeftijd uiteraard), het zou immers betekenen dat het mis ging toen je met je hobby bezig was, iets deed wat je leuk vond.
Moraal van het verhaal.. Ik denk dat we ons allemaal wel eens afvragen of het nou wel zo slim is om ons op 2 wielen in alle kwetsbaarheid tussen appende danwel niet spiegelende koekblikkers te mengenIk haal er echter veel plezier uit (zowel het toeren als het knutselen aan de motor) en voor mij weegt de funfactor absoluut op tegen de risico's. Wellicht zou ik er anders over denken als ik kinderen had, maar die zijn er niet

Ik kan het niet beschrijven, maar als ik op de motor zit, dat gevoel, de vrijheid. Het gevoel van op de motor zitten met 130km/u... Dat daar meer risico aan zit... misschien is dat wel de reden waarom ik motor rij
De hedendaagse airbags gebruiken algoritmes wanneer wel en niet te ploffen die volgens mij vrijwel altijd ontwikkeld zijn voor circuitgebruik. Als je een goede moderne airbag hebt gaat het ding b.v. bij een lowsider niet af omdat er geen noodzaak voor is, hetzelfde bij een val met lage snelheid. Normaal gesproken kom je tijdens de glijfase niks tegen op een circuit en de val zelf is dan niet hard, misschien dat de klap van de airbag wel meer schade oplevert dan het asfalt. Op straat is dat iets anders en is de kans na de val dat je nog iets raakt een stuk groter.Destruction schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:25:
[...]
Gelukkig, ik ben niet de enige bij wie de eerste gedachte was "Joh..."![]()
Zo'n pak met airbag klinkt wel goed eigenlijk, dat lijkt me wel een keer de investering waard. Kans op letsel toch weer net ietsje kleiner, mocht je onderuit gaan
Voor diegene die nu twijfels om er eentje te kopen zou ik iig goed uitzoeken of het ding ook ontwikkeld is voor straatgebruik.
Verder nog een paar punten.
- er zit een flink verschil in de verschillende airbags. Ik heb een Dainse airbag van dit jaar die ook in het GP circuit wordt gebruikt. Die beschermt zowel het sleutelbeen, de rug als de ribbenkast. Andere types hebben vaak minder bescherming. Persoonlijk zou ik de meerprijs van deze altijd kiezen boven eentje die minder goed beschermd.
- sommige type koelvesten kunnen niet gebruikt worden omdat vocht en electronica niet best samen gaan (toevallig eergisteren gevraagd aan een Dainese expert die het ook moest navragen).
- als je zo'n los vest neemt die onder je jas gaat moet je jas wel de ruimte hebben om de airbag te kunnen ploffen. En er is waarschijnlijk geen fabrikant die je dat gaat verzekeren of gaat melden wat wel en niet compatibel is. Misschien als je een losse jas en airbagvest hebt van hetzelfde merk.
- tenslotte moet je zo'n pak ook nog regelmatig opladen en dat is iets wat je makkelijk vergeet. Bij opbergen moet je eigenlijk ook zo'n afdop ding op de knoppen doen (dat is de aan/uit knop) om te voorkomen dat het per ongeluk aangaat en je 's-ochtends opstapt en de accu leeg is.
Al met al komt er dus nog best e.e.a. bij kijken om iets te vinden wat past bij situatie waarin het gebruikt wordt. Ik betwijfel of er op dit moment al een airbag zich op de openbare weg heeft bewezen. Alle oplossingen die ik destijds ben tegenkomen waren circuit gericht. Maar dat was destijds ook mijn doel.
Helite maakt ook al heel lang airbag vesten en jassen: https://www.helite.com/airbag-motorcycleChakotay schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:56:
@xos volgens Dainese hebben ze tegenwoordig ook een hele road-lijn van het D-Air systeem. Ik zag er laatst bij motorkledingcenter zelfs een textieljas mee
Mechanisch ipv electronisch, dus een stuk goedkoper dan de Dainese gear. Zit met een koord vast aan je motor, dus als je eraf vliegt wordt de airbag opgeblazen. En nee, die gaat niet af als je het koord vergeet en gewoon afstapt.
En dan het laatste stukje: " meer in verplichte rijvaardigheidstrainingen"Shadow_Agent schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:19:
Moet je vooral tegen Nederland vertellen. Voordat je het weet heb je weer een extra papiertje nodig om uberhaupt de sleutel om te mogen draaien

Feit is dat de meeste aanrijdingen veroorzaakt worden door de automobilist (TNO) dus wie moet er dan extra getraind worden?
Voor wat betreft de risico's; het hele leven is risico, als je geen risico neemt kun je beter al meteen in je kist kruipen, daar eindig je toch wel.
Ik blijf dus heerlijk mijn motor kilometers maken (en dus leven). Wordt ik dood gereden, jammer dan.
Ondertussen vandaag de 4de les en volop genieten, nu al zin in! Vorige week mocht ik de weg op inplaats van alleen AVB oefeningen. Ik kreeg een sleutel voor me en de woorden, ik gooi je in het diepe. Na de les nog nooit zo’n glimlach op mijn gezicht gehad.
Ik heb er gelukkig een beetje aanleg voor, dus hopelijk volgend jaar een eigen motor en lekker touren.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
And your hookedDark Master schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:51:
Sinds 3 weken ook aan het lessen, een proefles van mijn vrouw gekregen. Altijd gezegd rond mijn 30ste wil ik graag beginnen met de motor, nu 31 en had ik het maar veel eerder gedaan!
Ondertussen vandaag de 4de les en volop genieten, nu al zin in! Vorige week mocht ik de weg op inplaats van alleen AVB oefeningen. Ik kreeg een sleutel voor me en de woorden, ik gooi je in het diepe. Na de les nog nooit zo’n glimlach op mijn gezicht gehad.
Ik heb er gelukkig een beetje aanleg voor, dus hopelijk volgend jaar een eigen motor en lekker touren.
Het is weer komkommertijdShadow_Agent schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:19:

Zucht. Dus dat ze in de F1 met 300kmh in de bandenstapels knallen en weer weglopen wil niet zeggen dat ik zonder letsel hetzelfde kan doen met m'n AygoBrockmann wijst erop dat televisiebeelden van een vallende coureur tijdens motorraces een verkeerd signaal afgeven. Die bestuurders staan vaak na een heftige val gewoon weer op, maar dat is volgens Brockmann nu eenmaal het grote verschil tussen een extra beveiligd racecircuit en de openbare weg, die veel meer gevaren kent.

Precies dat
Defensief rijden en alles en iedereen om je heen in de gaten houden is je bescherming. Kleding draag je om jezelf te beschermen tegen glij en schaafschade en een beetje tegen impact op bepaalde punten.

Voor de rest, en zeker als je straatmeubilair tegenkomt, knap je er meestal niet echt van op.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Daarom kijk ik geen TV, lees ik geen krant. Voer voor de dommenWaaj schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:59:
[...]
Het is weer komkommertijd![]()
[...]
Zucht. Dus dat ze in de F1 met 300kmh in de bandenstapels knallen en weer weglopen wil niet zeggen dat ik zonder letsel hetzelfde kan doen met m'n AygoIk ben in één keer weer een illusie armer

Je bent duidelijk zeer suicidaal! Gevaar voor jezelf! Direct mee stoppen en in een hutje op de hei binnen blijven!aidanl schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:08:
Mijn hobbies zijn o.a. motorrijden, duiken en de schietsport. Volgens mij heb ik deze week 3 verschillende artikelen gelezen waaruit zou blijken dat ik bij iedere genoemde hobby kans heb om dood te gaan. Living on the edge dus
I have stability. The ability to stab.
Je steekt over en er valt een helicopter op je hoofd
maw: Er kan altijd wat gebeuren, niets is zonder gevaar. Geniet er maar gewoon van.
[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 02-08-2019 11:44 ]
Is parachutespringen niets voor jou?aidanl schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:08:
Mijn hobbies zijn o.a. motorrijden, duiken en de schietsport. Volgens mij heb ik deze week 3 verschillende artikelen gelezen waaruit zou blijken dat ik bij iedere genoemde hobby kans heb om dood te gaan. Living on the edge dus
Ze zegt er ook bij dat hij binnen moet blijven!Chakotay schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:25:
@SmurfLink hutje op de hei? LevensgevaarlijkDaar zitten wolven tegenwoordig!
Weet je wel hoe gevaarlijk dat is!SmurfLink schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:23:
[...]
Je bent duidelijk zeer suicidaal! Gevaar voor jezelf! Direct mee stoppen en in een hutje op de hei binnen blijven!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Indoor skydiven al meerdere keren gedaan, maar echt parachutespringen staat zeker hoog op de lijst om ook te doen!
@SmurfLink zal je net zien, land er een meteoriet precies op dat hutje midden op de hei
Dit topic is gesloten.